Largamelion schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:39:
Als Volvo de lijn van de vorige 2 jaar doortrekt zou er een dezer dagen nog een OTA moeten komen en dan niets tot september. Benieuwd of we nog een cadeautje krijgen voor de zomer of het 4 maanden stil blijft ...
ach ja, de OTA's... die als ze misgaan vervelende dingen geven.
Sinds begin Mei een OTA mislukte hier dus last van onwillekeurig optredende storingen in het laadproces aan de =<11 Kw laders.
Zowel publieke palen alsook mijn thuislader hebben regelmatig dat er ineens een rood symbooltje verschijnt in de app, loop je naar de auto brand het laadlampje ook rood.
Dan afkoppelen, auto afsluiten, 10 min wachten en weer openen, weer aankoppelen en dan gaat het weer lekker door.
Gekke is dat in alle gevallen dát het optrad (1 op 4 laadbeurten momenteel) er 8,6 kWh geladen is op moment van storing.
Een andere overeenkomst: rond 17.00 uur.
Deze week al 3x, vorige wk geen enkele keer, de week ervoor 2x.
Maar het is sinds de mislukte update raak.
Gelukkig volgende week naar de dealer, afspraak staat voor vervangen van de stuur airback en meteen de software nalopen. Men vermoed dat er bij de OTA enkele bestanden zijn vervangen en de rest niet (omdat de OTA afbrak) en daardoor deze gekke dingen optreden (Maps elke keer na instappen suuuupersloom, google assistant die na "oke google" eerst bijna een volle minuut staat te zandloperen en dan pas commando's aanneemt, die je dan letter voor letter traag ziet verschijnen.
Als je eerst 10 minuten rijdt is dat weg, maarja.. je wilt bij wegrijden je navigatie inprogrammeren...niet pas 10 minuten later.
Ja, ik had wellicht eerder langs kunnen gaan, maar de afspraak voor de airbag stond al, en in overleg met de dealer hebben we het maar gecombineerd, scheelt mij een keer heen en weer rijden (totaal een uur) en wachten op de werkzaamheden.
Nu hopen dat alles goed gaat en ik voor 12 uur weer thuisben, want ik moet diezeflde dag volgende week rond 14 uur vanaf Amsterdam CS (dus al om 12.30 van huis) met de trein naar Berlijn voor de werkgever (spoedopdracht waarvoor ik vandaag nog tickets en hotel heb moeten regelen.. wat een prijzen zeg dankzij dat voetbal daar... 380 per nacht), Ik mocht absoluut niet met de auto omdat het meer dan 500 km is, dat stellen ze als voorwaarde. Vliegen mag pas als de treinreis langer dan 8 uur duurt.
Kom ik om 20 uur in Berlijn, zal net de wedstrijd Nederland Oostenrijk daar afgelopen zijn, wellicht nog wat feestgedruis meepakken dan
Wordt dus een raar dagje bij elkaar. En kan niet eens de auto lekker uittesten op de autobahn want die moet na de reparatie meteen thuis weer geparkeerd worden, koffer uit huis pakken en met de bus naar Amsterdam., Nog wel geprobeerd of ik met de auto mocht, maar ze waren nogal duidelijk: nee!