Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Microkid schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Ik heb vorige week een lijst met iets van 30-40 suggesties voor verbetering van de (X)C40 bij de dealer gedropt. Ze zullen het doorzetten naar Zweden. Het via de app openen of sluiten van ramen staat daar ook op. Een aantal app-suggesties waren volgens de contactpersoon bij Volvo "al vaker aan de orde geweest maar nog niet toegezegd of gepland". Ben benieuwd...
Zou mooi zijn.
Ik heb begrepen dat sluiten van ramen zonder dat je er zicht op hebt, niet is toegestaan uit veiligheids overwegingen. Maar daar kon ik destijds al meteen iets tegenin brengen: Mijn vorige wagen had regensluiting, bij regen gingen de ramen vanzelf dicht. Dat is immers ook zonder toezicht..... ehh, toen was men stil :)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Nu online
SuperSchenk schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:20:
[...]

Als ik de scope uitbreidt met 'energy:target_battery_level' dan krijg ik al een foutmelding: "The requested scope is invalid, unknown, malformed, or exceeds that which the client is permitted to request."

Ik heb het alleen nog maar werkend gekregen met een test auth code van de Volvo Developer portal.
hmmm ja heb nu precies hetzelfde gedrag. Maar kan ook bij Volvo op https://developer.volvoca.../docs/test-access-tokens/ wel een token aanvragen ook voor mijn eigen auto, en dan werkt het ook. (helaas maar voor een uurtje)

Heb dus maar een mail naar developer.portal@volvocars.com gestuurd. Benieuw of ik antwoord krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 08-07 12:43
Komende zomer ga ik met de XC40 naar Frankrijk. Ik wil de route voorbereiden in ABRP. Ik zag dat het mogelijk is om de route naar Google Maps te exporteren. Maar is het ook mogelijk om de route in de auto op Google Maps te krijgen?

Ik wil ABRP eigenlijk niet gebruiken. Ik heb dit hiervoor in de polestar gedaan, maar ik vond het erg tegenvallen. Erg langzaam, niet nauwkeurig. Dus de voorkeur gaat uit naar Google Maps.

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

maartenmu schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 22:20:
Komende zomer ga ik met de XC40 naar Frankrijk. Ik wil de route voorbereiden in ABRP. Ik zag dat het mogelijk is om de route naar Google Maps te exporteren. Maar is het ook mogelijk om de route in de auto op Google Maps te krijgen?

Ik wil ABRP eigenlijk niet gebruiken. Ik heb dit hiervoor in de polestar gedaan, maar ik vond het erg tegenvallen. Erg langzaam, niet nauwkeurig. Dus de voorkeur gaat uit naar Google Maps.

Alvast bedankt.
Zorg dat je google account in de auto en op je GSM dezelfde is.
Stuur de route naar maps op je GSM, en daar kun je hem dan naar de auto sturen.
Het is dus belangrijk dat je auto en je GSM hetzelfde account gebruiken, anders lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Alvast bedankt.
Mijn ervaring is juist andersom. GM is te conservatief, ABRP rekent beter en kan je ook meer beinvloeden en zelf tussenstops of laders toevoegen op je route. Ik vond mijn rit naar Frankrijk via ABRP prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 18-06-2024 22:35 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevendGraaf
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:25
Microkid schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:26:
[...]

Ik heb vorige week een lijst met iets van 30-40 suggesties voor verbetering van de (X)C40 bij de dealer gedropt. Ze zullen het doorzetten naar Zweden. Het via de app openen of sluiten van ramen staat daar ook op. Een aantal app-suggesties waren volgens de contactpersoon bij Volvo "al vaker aan de orde geweest maar nog niet toegezegd of gepland". Ben benieuwd...
Kun je dat lijstje hier ook niet delen, ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12
ron65 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:50:
[...]

Zou mooi zijn.
Ik heb begrepen dat sluiten van ramen zonder dat je er zicht op hebt, niet is toegestaan uit veiligheids overwegingen. Maar daar kon ik destijds al meteen iets tegenin brengen: Mijn vorige wagen had regensluiting, bij regen gingen de ramen vanzelf dicht. Dat is immers ook zonder toezicht..... ehh, toen was men stil :)
Eigenlijk een must voor het panoramisch dak. Als je dat nu vergeet te sluiten, kan het de hele nacht binnenregenen in de auto. Dat terwijl er een sensor is die er perfect voor kan zorgen dat het dak automatisch sluit bij regen.

Alvast bedankt.
Dat kan inderdaad en zo heb ik het deze winter richting Oostenrijk gedaan. Route berekend op ABRP om een idee te krijgen -> share plan -> open in Google Maps -> en dan in Maps route naar je telefoon sturen en dan vanop je telefoon de route naar de auto sturen. Beetje omslachtig maar het doet z'n ding.

Op de terugweg van Oostenrijk heb ik gewoon non-Tesla als enige laadmogelijkheid ingesteld in Google Maps en ben ik zo teruggereden (zonder vooraf te plannen in ABRP). Heb wel een paar stops vervangen op de route omdat hij al ging laden op 30% terwijl we op dezelfde route konden doorrijden tot 15% bij een volgende SuC.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
Zorg dat je google account in de auto en op je GSM dezelfde is.
Stuur de route naar maps op je GSM, en daar kun je hem dan naar de auto sturen.
Het is dus belangrijk dat je auto en je GSM hetzelfde account gebruiken, anders lukt het niet.
Bedankt! Het is gelukt!
Dat kan inderdaad en zo heb ik het deze winter richting Oostenrijk gedaan. Route berekend op ABRP om een idee te krijgen -> share plan -> open in Google Maps -> en dan in Maps route naar je telefoon sturen en dan vanop je telefoon de route naar de auto sturen. Beetje omslachtig maar het doet z'n ding.

Op de terugweg van Oostenrijk heb ik gewoon non-Tesla als enige laadmogelijkheid ingesteld in Google Maps en ben ik zo teruggereden (zonder vooraf te plannen in ABRP). Heb wel een paar stops vervangen op de route omdat hij al ging laden op 30% terwijl we op dezelfde route konden doorrijden tot 15% bij een volgende SuC.
Bedankt het is gelukt. Waarom specific non-Tesla? Ik kan me bij de polestar herinneren dat ik vrij vaak van de snelweg werd gestuurd. Dan stond ik op 3 minuten van de snelweg bij een winkelcentrum of McDonalds. Is dat bij de XC40 nog steeds het geval? Vaak keek ik dan zelf of er ook een laadstation langs de snelweg was om daar te gaan laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
maartenmu schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:25:

Bedankt het is gelukt. Waarom specific non-Tesla? Ik kan me bij de polestar herinneren dat ik vrij vaak van de snelweg werd gestuurd. Dan stond ik op 3 minuten van de snelweg bij een winkelcentrum of McDonalds. Is dat bij de XC40 nog steeds het geval? Vaak keek ik dan zelf of er ook een laadstation langs de snelweg was om daar te gaan laden.
Vooral de prijs en de betrouwbaarheid. In Duitsland lagen ze ook nooit echt ver van de snelweg dus dat viel me goed mee. In Frankrijk is het iets omslachtiger omdat ze daar dikwijls buiten de péage liggen maar dan doe ik het nog. Je weet gewoon dat er altijd veel stalls zijn en dat ze werken. Je moet maar 1 keer miserie hebben bij een Ionity of iets anders en je verliest al meer tijd dan het kort omrijden naar een SuC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmu
Largamelion schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 11:58:
[...]
Vooral de prijs en de betrouwbaarheid. In Duitsland lagen ze ook nooit echt ver van de snelweg dus dat viel me goed mee. In Frankrijk is het iets omslachtiger omdat ze daar dikwijls buiten de péage liggen maar dan doe ik het nog. Je weet gewoon dat er altijd veel stalls zijn en dat ze werken. Je moet maar 1 keer miserie hebben bij een Ionity of iets anders en je verliest al meer tijd dan het kort omrijden naar een SuC.
Bedoel je dat je juist bij Tesla bent gaan laden onderweg? Ik heb gezien dat er vrij veel Tesla SuC zijn langs de grote snelwegen in Frankrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
maartenmu schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:17:
[...]

Bedoel je dat je juist bij Tesla bent gaan laden onderweg? Ik heb gezien dat er vrij veel Tesla SuC zijn langs de grote snelwegen in Frankrijk.
Ja idd, maar dat heet 'Supercharger (non-Tesla)' bij de EV-betalingsfilters in de wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:40
Jup, dat zijn alle Superchargers die open staan voor non-Tesla's, dus ook jou Volvo

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Ander dingetje: m'n auto is weer offline. Hoe ver zitten we tot de volgende update? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
caspervc schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:10:
Ander dingetje: m'n auto is weer offline. Hoe ver zitten we tot de volgende update? :D
aan een OTA update heb je niet veel als je auto offline is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Voor de domoticz plugin gebruikers: Ik heb ben bezig een feature toe te voegen: Op basis van het gemeten accupercentage, of die toe of afneemt en hoe groot je accupakket is, gaat de plugin nu ook een inschatten hoeveel energie je hebt verbruikt of geladen.

Eerst (erg rudimentaire) versie zit nu in de code. Omdat ik niet nu de hele tijd ritjes kan doen of die goed meet, zou ik jullie (dwz voor wie de plugin gebruikt) of je ook wilt testen en me wilt laten weten wat de resultaten zijn.

Je kunt de plugin installeren en/of updaten volgens de instructies op het domoticz forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:23
Ik las mee in het EV9 topic, maar gaf een deja vu. Trillingen bij het rijden, laadstekker van DC laders die niet pakte :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevendGraaf
Vraagje over CarPlay, weet iemand waarom Apple Maps de enige app is die gebruik maakt of mag mag maken van het display achter het stuur? Die mogelijkheid is er dus wel, maar wordt door geen enkele andere navigatie app of wat soort app dan ook benut. Is dat door Apple dichtgetimmerd denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 15:17
Even een ander vraagje: Tijdens oplossen van deze bug zag ik dat volgens de API documentatie de Recharge status API call uitgebreid is met chargingCurrentLimit en targetBatteryPercentageLevel. Voor mijn auto krijg ik deze waardes niet terug van Volvo uit de API. Is er al iemand op dit forum die dit gelukt is?
Helaas, deze endpoints werken ook niet in Home Assistant (Volvo2mqqt).
https://github.com/Dielee/volvo2mqtt/issues/181

XC40 Recharge Essential MY24 en Renault Zoe R90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrightSun
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 16-09 07:31
Wij hebben van de dealer te horen gekregen dat we onze Volvo EX40 SMER Plus binnenkort kunnen ophalen. Zijn er nog must-have accessoires waar ik spijt van krijg als ik ze niet vanaf dag 1 heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
BrightSun schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:17:
Wij hebben van de dealer te horen gekregen dat we onze Volvo EX40 SMER Plus binnenkort kunnen ophalen. Zijn er nog must-have accessoires waar ik spijt van krijg als ik ze niet vanaf dag 1 heb?
Een laadpaal 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Plead schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 22:02:
[...]

Helaas, deze endpoints werken ook niet in Home Assistant (Volvo2mqqt).
https://github.com/Dielee/volvo2mqtt/issues/181
Bummer..: zou we leuke toevoeging zijn. Zie ook in de Tekst van issue dat de author van die plug-in ook geen approval voor zijn app heeft en daar ook geen reactie op krijgt. Net zoals bij mij. Wel bijzonder hoe Volvo hiermee om gaat…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
Sommigen waaronder ik hebben spatlappen. Dan wordt de achterkant en de camera minder snel vuil. De achter remlichten en knipperlichten kunnen worden vervangen door led. En Amazon heeft een slimme armsteun houder. Check in de zoekfunctie van dit topic. Kom je de linkjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zie de startpost. "Optionele "modificaties" :)

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 20-06-2024 08:27 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Als Volvo de lijn van de vorige 2 jaar doortrekt zou er een dezer dagen nog een OTA moeten komen en dan niets tot september. Benieuwd of we nog een cadeautje krijgen voor de zomer of het 4 maanden stil blijft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Largamelion schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:39:
Als Volvo de lijn van de vorige 2 jaar doortrekt zou er een dezer dagen nog een OTA moeten komen en dan niets tot september. Benieuwd of we nog een cadeautje krijgen voor de zomer of het 4 maanden stil blijft ...
ach ja, de OTA's... die als ze misgaan vervelende dingen geven.

Sinds begin Mei een OTA mislukte hier dus last van onwillekeurig optredende storingen in het laadproces aan de =<11 Kw laders.
Zowel publieke palen alsook mijn thuislader hebben regelmatig dat er ineens een rood symbooltje verschijnt in de app, loop je naar de auto brand het laadlampje ook rood.
Dan afkoppelen, auto afsluiten, 10 min wachten en weer openen, weer aankoppelen en dan gaat het weer lekker door.

Gekke is dat in alle gevallen dát het optrad (1 op 4 laadbeurten momenteel) er 8,6 kWh geladen is op moment van storing.
Een andere overeenkomst: rond 17.00 uur.

Deze week al 3x, vorige wk geen enkele keer, de week ervoor 2x.
Maar het is sinds de mislukte update raak.

Gelukkig volgende week naar de dealer, afspraak staat voor vervangen van de stuur airback en meteen de software nalopen. Men vermoed dat er bij de OTA enkele bestanden zijn vervangen en de rest niet (omdat de OTA afbrak) en daardoor deze gekke dingen optreden (Maps elke keer na instappen suuuupersloom, google assistant die na "oke google" eerst bijna een volle minuut staat te zandloperen en dan pas commando's aanneemt, die je dan letter voor letter traag ziet verschijnen.
Als je eerst 10 minuten rijdt is dat weg, maarja.. je wilt bij wegrijden je navigatie inprogrammeren...niet pas 10 minuten later.

Ja, ik had wellicht eerder langs kunnen gaan, maar de afspraak voor de airbag stond al, en in overleg met de dealer hebben we het maar gecombineerd, scheelt mij een keer heen en weer rijden (totaal een uur) en wachten op de werkzaamheden.

Nu hopen dat alles goed gaat en ik voor 12 uur weer thuisben, want ik moet diezeflde dag volgende week rond 14 uur vanaf Amsterdam CS (dus al om 12.30 van huis) met de trein naar Berlijn voor de werkgever (spoedopdracht waarvoor ik vandaag nog tickets en hotel heb moeten regelen.. wat een prijzen zeg dankzij dat voetbal daar... 380 per nacht), Ik mocht absoluut niet met de auto omdat het meer dan 500 km is, dat stellen ze als voorwaarde. Vliegen mag pas als de treinreis langer dan 8 uur duurt.
Kom ik om 20 uur in Berlijn, zal net de wedstrijd Nederland Oostenrijk daar afgelopen zijn, wellicht nog wat feestgedruis meepakken dan :)
Wordt dus een raar dagje bij elkaar. En kan niet eens de auto lekker uittesten op de autobahn want die moet na de reparatie meteen thuis weer geparkeerd worden, koffer uit huis pakken en met de bus naar Amsterdam., Nog wel geprobeerd of ik met de auto mocht, maar ze waren nogal duidelijk: nee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
Uitklapbare trekhaak? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 18:18
Nee in principe niets, gewoon lekker gaan rijden en genieten! Tegen de winter wellicht een set wintermatten (dan blijft het interieur netjes als je met blubber/pekel/sneeuw schoenen instapt).

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 09-01 10:56
... een honderdtal verschillende laadpassen om mee te beginnen...

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate MY24; BMW R1200 RT; Suzuki 1200 Bandit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

tovertover schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:07:
[...]

Haha, 2 of 3 is voldoende hoor. Bijv. ANWB, Shell Recharge, Plugsurfing, Fastned. Tesla app installeren op je phone is ook altijd handig.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 20-06-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mga1600 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 10:28:
[...]
Nee in principe niets, gewoon lekker gaan rijden en genieten! Tegen de winter wellicht een set wintermatten (dan blijft het interieur netjes als je met blubber/pekel/sneeuw schoenen instapt).
Ik zit ook te denken aan rubberen matten met opstaand randje, zeker voor de winter. Maar ik vind ze van Volvo wel erg duur. Dat moet goedkoper kunnen denk ik. Bij diverse websites zie ik alternatieven staan die veel goedkoper zijn. Heeft iemand ervaring met dergelijke "after market" matten?

[ Voor 27% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2024 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Tranquility schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:17:
[...]

Ik zit ook te denken aan rubberen matten met opstaand randje, zeker voor de winter. Maar ik vind ze van Volvo wel erg duur. Dat moet goedkoper kunnen denk ik. Bij diverse websites zie ik alternatieven staan die veel goedkoper zijn. Heeft iemand ervaring met dergelijke "after market" matten?
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan prima even op AliExpress of Amazon kijken. Voor die paar maanden per jaar zal het mogelijk weinig uitmaken. Zie ook de spatlappen van Ali.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
tovertover schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:07:
[...]
Zorg ervoor dat je voor AC-laden sowieso minstens één pas bij je hebt die het CPO-tarief van de provider van de betreffende paal hanteert. Passen zoals Shell Recharge hebben een flinke opslag van soms wel bijna 100% op de tarieven van de betreffende laadpaal provider. Voorheen waren bijna alle LMS (Last Mile Solutions) passen CPO, maar die rekenen tegenwoordig een paar cent per kWh. Ik gebruik momenteel de pas van Tango, die alleen een éénmalig starttarief van €0,35 rekent en daarna volledig CPO. Kijk hier anders even.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2024 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Niet online
Gelet op het weer van de laatste tijd: een magnetische regenhoes voor de laadpoort.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:16
En gebruik je die ook? Ik mag er niet aan denken.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:45
[...]

Kijk zeker eens op marktplaats.nl of 2dehands.be, kan je de helft schelen. En zo’n rubberen matten vertonen toch weinig slijtage, niemand gaat weten dat ze tweedehands zijn ;)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Ik heb de originele van Volvo. Normale prijs ervan is meen ik 140 euro voor een set van 5 (4 matten plus een tunnelmatje). Regelmatig tegen de herfst in de aanbieding, soms in combinatie met een rubberen mat voor de bagageruimte. Goede kwaliteit: volkomen slijtvast en de opstaande rand van de vloermatten sluit goed aan. En de bagageruimte mat heeft een aantal ‘vouwlijnen’ zodat de ruimte eronder goed bereikbaar blijft.
De vloermatten gebruik ik alleen in de winter, de bagageruimte mat het hele jaar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:40
Nieuwe lease auto besteld vandaag. Stap toch weg van Volvo (ook vanwege de prijs en budget)
De nieuwe wordt de Renault Scenic Alpine e-tech.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Morkie69 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:27:
Nieuwe lease auto besteld vandaag. Stap toch weg van Volvo (ook vanwege de prijs en budget)
Doet me in profiel erg denken aan een ID4. Veel plezier ermee en ik hoor graag je bevindingen t.o.v. de (X)C40. AAOS zonder de beperkingen van Volvo, benieuwd hoe je dat ervaart.

Deze morgen update van de Volvo app op Android, maar ik kan niets nieuws vinden. Lijkt dus dat de releasenotes deze keer correct zijn >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsernameIsInUse
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:56
Ik was op voorhand erg geïnteresseerd in de nieuwe Renault Scenic als vervanger voor mijn Toyota RAV4. Echter door de relatief lage zit en richel onder de deur die bij het uitstappen in mijn achilleshiel duwt, is de Scenic afgevallen.
Sinds vorige week daarom een heerlijk zittende (en rijdende) XC40 SMER in het bezit.

Wel nog wat kleine issues na aflevering op te lossen zoals het niet kunnen updaten van versie 2.14.4, en geen verbinding met mijn thuis wifi kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:07
@UsernameIsInUse thuiswifi? Niet nodig.

Mocht je het toch graag willen, schakel WPS uit in je router en probeer het dan nog eens, zie ook: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 topic

[ Voor 29% gewijzigd door guido66 op 20-06-2024 16:10 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:57
UsernameIsInUse schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:11:
[...]

Ik was op voorhand erg geïnteresseerd in de nieuwe Renault Scenic als vervanger voor mijn Toyota RAV4. Echter door de relatief lage zit en richel onder de deur die bij het uitstappen in mijn achilleshiel duwt, is de Scenic afgevallen.
Sinds vorige week daarom een heerlijk zittende (en rijdende) XC40 SMER in het bezit.

Wel nog wat kleine issues na aflevering op te lossen zoals het niet kunnen updaten van versie 2.14.4, en geen verbinding met mijn thuis wifi kunnen krijgen.
Waarom zou je je auto met je thuis-wifi willen verbinden? Je krijgt vier jaar lang gratis data bij je auto, dus laat die lekker op LTE zitten, zou ik zeggen.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:51
Venomer schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:57:
[...]

Waarom zou je je auto met je thuis-wifi willen verbinden? Je krijgt vier jaar lang gratis data bij je auto, dus laat die lekker op LTE zitten, zou ik zeggen.
Auto staat in de garage van een nieuwbouw woning, en met huidige isolatienormen... komt met moeite 4G/5G signaal in huis binnen, bijvoorbeeld.. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 20-06-2024 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
UsernameIsInUse schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 15:11:
[...]
en geen verbinding met mijn thuis wifi kunnen krijgen.
Dit had ik ook en is erg mysterieus. Ik heb een mesh set met drie nodes en heb perfecte WiFi in en rond het huis. Maar de Volvo kon mijn netwerk maar niet vinden ook al staat de auto op de oprit naast mijn huis. De WiFi van de buren twee huizen verder zag 'ie wel en nog een paar anderen in de buurt, maar mijn eigen sterke signaal zag 'ie totaal niet..
Pas toen ik een gast netwerk aanmaakte op dezelfde mesh set werd deze wel door de Volvo gezien en kon ik er verbinding mee maken. Waarom hij mijn "normale" netwerk niet ziet snap ik nog steeds niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Mga1600 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:14:
[...]
Ik heb de originele van Volvo. Normale prijs ervan is meen ik 140 euro voor een set van 5 (4 matten plus een tunnelmatje). Regelmatig tegen de herfst in de aanbieding, soms in combinatie met een rubberen mat voor de bagageruimte. Goede kwaliteit: volkomen slijtvast en de opstaande rand van de vloermatten sluit goed aan. En de bagageruimte mat heeft een aantal ‘vouwlijnen’ zodat de ruimte eronder goed bereikbaar blijft.
De vloermatten gebruik ik alleen in de winter, de bagageruimte mat het hele jaar door.
Dit is idd precies wat ik zoek, ook voor de kofferbak. Ga nog wel ff verder kijken, maar hou een eventuele aanbieding van Volvo wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Venomer schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:57:
[...]
Gewoon handig als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Microkid schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:21:
[...]
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan prima even op AliExpress of Amazon kijken. Voor die paar maanden per jaar zal het mogelijk weinig uitmaken. Zie ook de spatlappen van Ali.. ;)
Op Ali had ik uiteraard al gekeken, op Amazon nog niet, da's een goeie!.
Daar zie ik deze staan. Complete set inclusief mat voor de bagageruimte maar heeft hier goede maar bij een andere verkoper matige reviews.. Ziet er zo op het oog wel netjes uit.

[ Voor 26% gewijzigd door Tranquility op 20-06-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
Had ik net een paar posts terug geroepen dat ik zelf nooit meer problemen had met laadtimers, blijk ik het toch gejinxed te hebben. Wou net bijladen, maar kreeg 'm niet van de laadtimer af, die ingesteld stond op 23.00 (laagtarief)

Gelukkig na reset van infotainment lukte het wel... staat nu weer te laden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RigolleM
Ik start de vernieuwde (versie 5.0) ABRP op en wat zie ik in de release note:

ABRP is now available for Google built-in vehicles. You can install and run ABRP directly in the car on vehicles supporting Google Automotive, including brands other than Polestar—all with live data. Polestar owners can, of course, enjoy the full ABRP experience already but also try out the new Google Automotive version.

En ja hoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I-BSVaF0ypEjAwhO18lzrjyg_kM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PvRRrwGOBritooRL0SMPT1pW.jpg?f=fotoalbum_large

En hij leest de SoC uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Deeuqxen2UAvIrHqgF84-1hs6aw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OxJCAu4H0kWJtnchoQaM9JWB.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: en op de website en iOS app houdt hij ook rekening met mijn 'live' SoC _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door RigolleM op 21-06-2024 07:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online
RigolleM schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 07:25:

ABRP is now available for Google built-in vehicles. You can install and run ABRP directly in the car on vehicles supporting Google Automotive, including brands other than Polestar—all with live data. Polestar owners can, of course, enjoy the full ABRP experience already but also try out the new Google Automotive version.

En ja hoor:

[Afbeelding]

En hij leest de SoC uit:

[Afbeelding]

EDIT: en op de website en iOS app houdt hij ook rekening met mijn 'live' SoC _/-\o_
Nice, wel heel benieuwd of die de accu dan ook voorverwarmd wordt als je naar een snellader rijdt... (of kun je de gevonden laders naar maps pushen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
Kammika schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Nice, wel heel benieuwd of die de accu dan ook voorverwarmd wordt als je naar een snellader rijdt... (of kun je de gevonden laders naar maps pushen?)
Volgens mij kan je maar 1 navigatie systeem per keer gebruiken in onze Volvo. Dus ik denk dat GM niet op de achtergrond kan werken en dus ook niet weet wanneer het voorverwarmen moet beginnen.

Ik ga het zeker straks even testen! (alhoewel mijn batterij momenteel op 100% staat, dus even wachten nog.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15:35
[...]

Ja, ik heb rubber matten online gekocht. Ze passen perfect en zijn van goede kwaliteit. Ik heb ook achterin een rubbermat voor de honden.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
Daar kijk ik ook met een schuin oog naar. Prima bereik en ook gewoon AAOS in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
ArnoudN schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:22:
[...]
Ja, ik heb rubber matten online gekocht. Ze passen perfect en zijn van goede kwaliteit. Ik heb ook achterin een rubbermat voor de honden.
Welke heb je gekocht? Origineel Volvo of after market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
Ik heb hem nog niet in het echt gezien - maar op plaatjes lastig te bepalen of die kofferbak nou echt 120 L meer is dan de XC40, hij lijkt zo klein op de review filmpjes die ik heb gezien ? Ik heb echt meer ruimte achterin nodig ivm rolstoel enzo (en groter wordende tieners)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
Krijg sinds ota versie 3.0.3 geen melding meer om een lampentest uit te voeren na het aankoppelen van de caravan. Eerder kreeg ik dit wel te zien. Uitklapbare trekhaak is bij de dealer geïnstalleerd. Zou die optie met de update verloren zijn gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19-09 07:45

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

Plead schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:16:
Krijg sinds ota versie 3.0.3 geen melding meer om een lampentest uit te voeren na het aankoppelen van de caravan. Eerder kreeg ik dit wel te zien. Uitklapbare trekhaak is bij de dealer geïnstalleerd. Zou die optie met de update verloren zijn gegaan?
Bij mij geen probleem. Werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
4v4t4r schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:50:
[...]

Ik heb hem nog niet in het echt gezien - maar op plaatjes lastig te bepalen of die kofferbak nou echt 120 L meer is dan de XC40, hij lijkt zo klein op de review filmpjes die ik heb gezien ? Ik heb echt meer ruimte achterin nodig ivm rolstoel enzo (en groter wordende tieners)
De Volvo heeft een gladde achterbak vanaf de dorpel, met ruimte onder de plaat. Bij de Renault ontbreekt deze plaat. Dit is voor ons met honden wel een dingetje, want dat betekent dat ze ergens overheen moeten springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Tranquility schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 09:31:
[...]

Welke heb je gekocht? Origineel Volvo of after market?
Ik heb ze after market gekocht. Dat scheelde mij teveel t.o.v. originele. En ze zijn zeker niet minder van kwaliteit. Ik heb ze nu bijna 3 jaar en er is niks aan te zien, ook die in de kofferbak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evi.koen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 09:56

evi.koen

XC40 SMER Plus MY2024

En ja hoor:

[Afbeelding]

En hij leest de SoC uit:

[Afbeelding]

Moet je dan de premium nemen ? of is de free version ook voldoende ?

XC40 SMER Plus MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover

En ja hoor:

[Afbeelding]

En hij leest de SoC uit:

[Afbeelding]

Jammer genoeg laat hij tijdens het navigeren weer geen kaart zien op je display voor de rijder. Vreemd genoeg als ABRP aanstaat op het hoofdscherm maar er geen route is ingesteld zie je wel de kaart van GM op je display voor je neus. Waarom dan niet die van ABRP het moment als je het gebruikt tijdens het navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Ik ben net bij mijn dealer geweest voor de trilling tijdens stevig optrekken rond de 80-100km/u (het idee van over een wasbord rijden) in mijn MY24 XC40 RWD

Een monteur heeft een klein stukje met me gereden, en het ook geconstateerd. Gaat vanmiddag technische journaals bekijken, en neemt dan contact op. Was iig van mening dat het niet hoorde, en vermoedde... een aandrijfas. To be continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morkie69
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:40
[...]

De liters zitten meer in de diepte. Je hebt een "tildrempel". Dus er is meer plek in de hoogte.
Wel is het zo, dat je in de Volvo makkelijk de hoedenplak weg kan stoppen, is in de Renault weer niet.

Renault Scenic Alpine E-tech 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranquility
ArnoudN schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:35:
[...]
Ik heb ze after market gekocht. Dat scheelde mij teveel t.o.v. originele. En ze zijn zeker niet minder van kwaliteit. Ik heb ze nu bijna 3 jaar en er is niks aan te zien, ook die in de kofferbak niet.
Ik weet dat het veel scheelt, maar er zijn heel veel verschillende aftermarkt matten te koop. Jij zegt tevreden te zijn over de pasvorm, e.d, dus de vraag is: welke heb je gekocht en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UsernameIsInUse
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 17:56
Iemand een idee hoe het kan dat het systeem aangeeft up to date te zijn, terwijl de softwareversie 2.14.4 is? 3.0.3 en 3.1.2 zijn al een tijdje geleden uitgebracht, alhoewel 3.1.2 niet meer over the air is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Largamelion
tovertover schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:48:
[...]

Jammer genoeg laat hij tijdens het navigeren weer geen kaart zien op je display voor de rijder. Vreemd genoeg als ABRP aanstaat op het hoofdscherm maar er geen route is ingesteld zie je wel de kaart van GM op je display voor je neus. Waarom dan niet die van ABRP het moment als je het gebruikt tijdens het navigeren.
Omdat ABRP dat niet voorzien heeft. Zij moeten dat extra scherm zelf aansturen en tot nu toe doet enkel GM dat. Waze ging dat ook doen zeiden ze ooit maar dat lijkt een 5-jarenplan te worden. Intussen gebruik ik Waze niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevendGraaf
Largamelion schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:44:
[...]
Omdat ABRP dat niet voorzien heeft. Zij moeten dat extra scherm zelf aansturen en tot nu toe doet enkel GM dat. Waze ging dat ook doen zeiden ze ooit maar dat lijkt een 5-jarenplan te worden. Intussen gebruik ik Waze niet meer.
En Maps (Apple) maakt gebruik van het bestuurdersscherm via CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
StevendGraaf schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:48:
[...]

En Maps (Apple) maakt gebruik van het bestuurdersscherm via CarPlay.
Klopt, even vergeten mits ik zelf geen iPhone heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

UsernameIsInUse schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:34:
Iemand een idee hoe het kan dat het systeem aangeeft up to date te zijn, terwijl de softwareversie 2.14.4 is? 3.0.3 en 3.1.2 zijn al een tijdje geleden uitgebracht, alhoewel 3.1.2 niet meer over the air is.
Hier hetzelfde, OTA werkt te vaak niet, dan heeft de halve wereld de nieuwe update al, maar blijft mijn wagen aangeven uptodate te zijn met de oude versie.
Ook hier nog steeds 2.14.4, is up to date volgens de auto

Wel is er een poging tot OTA geweest, die eer ik op installeren kon klikken spontaan wegfloepte en nooit meer terugkwam, daarbij is wel het hele systeem instabiel geworden.
Dinsdag gaat de dealer er naar kijken, maar ik heb de wagen nu anderhalf jaar, en van meet af aan is het gedoe met die OTA die doorgaans nooit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
evi.koen schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Moet je dan de premium nemen ? of is de free version ook voldoende ?
Free version zal voldoende zijn, ik heb wel Premium dus kan het niet voor jou bevestigen. Ik zou zeggen probeer het eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
UsernameIsInUse schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:34:
De uitrol van versie 3.0.3 is op een gegeven moment teruggetrokken, omdat er bugs in zitten. En versie 3.1.2 is inderdaad niet OTA beschikbaar. De versie in jouw auto zou 2.14.3 moeten zijn, niet 2.14.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Tranquility schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:30:
[...]

Ik weet dat het veel scheelt, maar er zijn heel veel verschillende aftermarkt matten te koop. Jij zegt tevreden te zijn over de pasvorm, e.d, dus de vraag is: welke heb je gekocht en waar?
Ik heb even gezocht in mijn geschiedenis, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik ze destijds heb besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Venomer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:09:
[...]

De uitrol van versie 3.0.3 is op een gegeven moment teruggetrokken, omdat er bugs in zitten. En versie 3.1.2 is inderdaad niet OTA beschikbaar. De versie in jouw auto zou 2.14.3 moeten zijn, niet 2.14.4.
2.14.3 is OTA, 2.14.4 werd in de werkplaatsen erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Venomer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:09:
[...]

Mijne is ook 2.14.4, dus dat kan wel degelijk.
(screenshot begin april, kijk naar de softwareversie onderin)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iCJZD5P0P96cNtS00NHpUcrsIn4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MgaD1L5FzTjRhYqetpoSrmh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 18-09 12:42
[...]
In uitbreiding op andere commentaren, hij wordt door sommigen als te diep ervaren. Bij de optielijst staat een 'verhoger' waarin je allerlei spullen kwijt kunt met een deksel boven, waardoor de laadvloer hoger uitkomt.

(ik ben ook voor een nieuwe lease aan het kijken, en de Scenic zal het hem waarschijnlijk ook worden, msch zelfs deze namiddag :) )

[ Voor 10% gewijzigd door madhondt op 21-06-2024 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 15:10

Lancer

What the......

madhondt schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:54:
[...]

In uitbreiding op andere commentaren, hij wordt door sommigen als te diep ervaren. Bij de optielijst staat een 'verhoger' waarin je allerlei spullen kwijt kunt met een deksel boven, waardoor de laadvloer hoger uitkomt.

(ik ben ook voor een nieuwe lease aan het kijken, en de Scenic zal het hem waarschijnlijk ook worden, msch zelfs deze namiddag :) )
Je kunt ook een stalen bagagerek nemen en hem dan tot de nok volgooien. Er is inmiddels een digitale achteruitkijkspiegel beschikbaar waarmee je dan wel het zicht naar achter behoudt.

In rijd nu een paar dagen met de spiegel en ik moet zeggen dat het wel bevalt. Veel beter en vooral breder zicht naar achter. Zo goed als geen dode hoek meer.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:27
ArnoudN schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:09:
[...]
Ik heb even gezocht in mijn geschiedenis, maar ik heb werkelijk geen idee waar ik ze destijds heb besteld.
De factuur ook niet bewaard?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Vulcan750 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:17:
[...]
Ja kan aankopen ook altijd in de bank app nakijken, want die heb je immers betaald. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om na te gaan waar het gekocht is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Lancer schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:04:
[...]

In rijd nu een paar dagen met de spiegel en ik moet zeggen dat het wel bevalt. Veel beter en vooral breder zicht naar achter. Zo goed als geen dode hoek meer.
Ik ben er ook zeer content mee! In een C40 is het uitzicht naar achteren beperkt, maar met die spiegel is het perfect, ook in het donker.
Alleen met achteruit parkeren zet ik ‘m wel eens in de gewone-spiegel-stand om d e afstand beter te kunnen inschatten.

[ Voor 14% gewijzigd door Mga1600 op 21-06-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovertover
RigolleM schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:59:
[...]

Free version zal voldoende zijn, ik heb wel Premium dus kan het niet voor jou bevestigen. Ik zou zeggen probeer het eens ;)
Is er een groot verschil tussen de free en de Pro? Of alleen aanpassing aan het huidige verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
RigolleM schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:32:
[...]

2.14.3 is OTA, 2.14.4 werd in de werkplaatsen erop gezet.
Ah, dat wist ik niet. Die versie staat niet bij de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plead
wian66 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:29:
[...]
Bij mij geen probleem. Werkt gewoon.
Bij de 2de keer aankoppelen van de caravan vandaag nu wel de vraag om een lampentest uit te voeren. Geen idee waarom nu wel. :? Case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
caspervc schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:07:
Ik ben net bij mijn dealer geweest voor de trilling tijdens stevig optrekken rond de 80-100km/u (het idee van over een wasbord rijden) in mijn MY24 XC40 RWD

Een monteur heeft een klein stukje met me gereden, en het ook geconstateerd. Gaat vanmiddag technische journaals bekijken, en neemt dan contact op. Was iig van mening dat het niet hoorde, en vermoedde... een aandrijfas. To be continued.
Update. Afspraak half Augustus. Ze gaan ervan uit dat ze 't kunnen fixen en op mijn vraag of ze de aandrijfas(den) vermoeden werd bevestigend geantwoord. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Nu online

En ja hoor:

[Afbeelding]

En hij leest de SoC uit:

[Afbeelding]

Nou… net even geprobeerd, maar wat een trage app zeg… niet te doen zo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
caspervc schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:28:
[...]
Update. Afspraak half Augustus. Ze gaan ervan uit dat ze 't kunnen fixen en op mijn vraag of ze de aandrijfas(den) vermoeden werd bevestigend geantwoord. Ben benieuwd.
Dat is goed nieuws!
Ik ben benieuwd of- en wat de oplossing is, dan ga ik het ook aankaarten bij de dealer want dat geribbel is best irritant en haalt het plezier uit het accelereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
caspervc schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 19:28:
[...]

- sorry - mijn reactie verkeerd geplaatst.ging over ABRP

[ Voor 42% gewijzigd door Mga1600 op 22-06-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Kammika schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 08:59:
[...]

Nou… net even geprobeerd, maar wat een trage app zeg… niet te doen zo…
k heb ‘m ook geïnstalleerd. De eerste opstart en registratie was inderdaad traag, maar wat mij vooral tegenvalt is de enorm uitgeklede interface.
In de telefoon versie kun je veel meer instellen en keuzes maken. Ik kijk het nog even aan maar ik denk nu dat ik de telefoon versie blijf gebruiken en routes doorstuur naar GM en deze versie maar links laat liggen….,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
Ik heb trouwens de laatste dagen elke ochtend geen internet verbinding en ook geen lte maar 3g. Anderen ook? Anders dat ook maar eens aan de dealer vragen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:52
Over 3 weken mag ik me ook eigenaar noemen van een XC40 Recharge SMER Plus Fjord Blue :*)

Nog wel even in gaan lezen over het plaatsen van een laadpaal. Is daar ergens een definitieve guide voor te vinden op GoT?

edit: Net Thuisladen van je EV deel 2 gevonden :) Maar suggesties zeker welkom!

[ Voor 20% gewijzigd door danslo op 22-06-2024 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
tovertover schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:29:
[...]

Is er een groot verschil tussen de free en de Pro? Of alleen aanpassing aan het huidige verkeer?
https://web.abetterrouteplanner.com/premium/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
danslo schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 15:33:
Over 3 weken mag ik me ook eigenaar noemen van een XC40 Recharge SMER Plus Fjord Blue :*)

Nog wel even in gaan lezen over het plaatsen van een laadpaal. Is daar ergens een definitieve guide voor te vinden op GoT?

edit: Net Thuisladen van je EV deel 2 gevonden :) Maar suggesties zeker welkom!
Dat is een leuk vooruitzicht!
Wordt je echt eigenaar (zoals mijzelf), of lease?
Alvast veel plezier met de voorpret! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:52
Tranquility schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:48:
[...]

Dat is een leuk vooruitzicht!
Wordt je echt eigenaar (zoals mijzelf), of lease?
Alvast veel plezier met de voorpret! :)
Het was even sparen maar gelukkig alles in 1x af kunnen betalen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

tovertover schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 10:48:
[...]

Ik heb er net eens mee gestoeid, geinstalleerd in de auto en op dat moment kregen de versies in de GSM en laptop (web versie) ook een upgrade.
Ben ik enthousiast? ja en nee.
Ik zet even mijn eerste ervaringen op een rij, let wel, dit zijn mijn gedachten erbij, dus een ander kan hier net zo goed heel anders over denken :)
En o... voor ik het vergeet, ik heb de premium versie (met abbo dus) dus ik kan mogelijk functionaliteiten aanroeren die een ander niet heeft. Ik weet echter niet helemaal welke dat zijn.

Eerst even de webversie, daarna wat over de versie in onze auto's. Wellicht is dit wat offline, maar gaat toch ook wel weer de werking in onze auto's aan, grijs vlak denk ik.
  • Webversie: de keuze tussen de twee profielen (met en zonder aanhanger) die ik had is overschaduwd door de live data
  • Om te plannen voor enkele dagen vooruit, zul je live data moeten overschrijven zeker als je dan met aanhanger wilt gaan rijden, ABRP houdt anders vast aan de live data zonder aanhanger
  • Webversie: in optie "uw voertuigen" is ineens een tweede voertuig zichtbaar, in mijn geval een twin engine terwijl ik een single engine heb en die ook bij de instellingen nogmaals opnieuw heb ingesteld. Onder die twin engine optie zitten ineens mijn oude profielen "met" en "zonder" aanhanger. Dit om het nog net even extra ingewikkeld te maken bij switchen tussen voorgeprogrammeerde profielen denk ik.
  • De oude "Single motor:heatpump" profielenset is nu als derde voertuig opgenomen, bovenin onder "geselecteerd voertuig" staat deze schijnbaar ook, maar dan de live versie, de voorgeprogrammeerde profielen ontbreken daar. Wel kun je daar twee settings aanmaken "normaal" en Grote aanhanger/caravan", maar een voorgedefinieerd te verwachten verbruik kun je dan niet opgeven, betreft live data. Dus wat het nut van die opties is? ze lezen beiden de actuele verbruikscijfers uit en acteren dus als een tweeling, rekenen "met aanhanger" wordt gewoon gedaan met cijfers van nu, dus zonder aanhanger
  • Als je je automatische setting met die van de vooringestelde profielen samenvoegt (optie die onomkeerbaar is) valt de automatische uitlezing van je autogegevens weg, je kunt weer opnieuw gaan instellen om dat hersteld te krijgen. afrader dus
  • Er is een "notice chacrging complete" als pushnotificatie aanwezig. nog niet getest, kan interessant zijn
Dan de auto:
  • Kaart ziet er in satelietview aardig uit
  • Plannen van een route waarop niet wordt geladen met de auto, levert bij "begin rijden" aantikken een draaiend pijltje op, de navigatie start niet, ook niet na 5 min te hebben gewacht.
  • Plannen van een route met 1 of meerdere oplaadmomenten gaat wel goed, wat ik fraai vindt is rechtsonderin een klein icoontje met info over de eerstkomende laadstop waarbij ook zichtbaar is hoeveel stalls er vrij en bezet zijn. Dit zou Maps ook moeten hebben, is echt een simpele en zeer welkome aanvulling en neemt met slechts 1x1 cm amper ruimte in.
  • Zodra je navigatie start met ABRP, valt het maps scherm in de bestuurdersdisplay weg, wel staat er een tekst die aangeeft hoeveel meter tot de eerstvolgende handeling (over 200 meter linksaf naar ....)
  • Zodra je met de knop op je stuurwiel dan tussen de twee opties voor de bestuurdersdisplay switcht, zie je dat de GM layout er wel degelijk nog is, maar direct wordt overschreven door een zwart scherm met de hierboven genoemde tekst. Heel even licht de maps layout op maar direct daarop wordt hets cherm zwart en je ziet dat die tekst er echt overheen geprojecteerd wordt. ABRP lijkt dus wel degelijk het scherm over te nemen maar projecteert er alleen een tekst en geen kaart op. Ik denk dat dit door ABRP zelf kan worden verholpen zonder dat Volvo ze in de weg staat, ze hebben immers het scherm al overgenomen zo lijkt het, kleine moeite er dan geen tekst, maar een kaart op te projecteren.
Conclusie:
Er zit zeker potentieel in de vernieuwde ABRP, en ik hoop echt dat ze dat verder gaan uitwerken en de bugs gaan fixen. Nieuwe software kost daarin echter altijd wat ontwikkel en trial time, dus voordeel van de twijfel hier.
Maar op dit moment zal ik het niet zomaar gebruiken, simpel omdat je extra handelingen moet doen om ABRP te gebruiken ipv maps, het missen van de kaart voor je neus etc.

Navigeren ermee kan ik pas testen als ik een route met laadstop heb, en dat is pas over twee weken weer (rest van deze week zit ik per trein in Berlijn en staat de auto even stil).
Maar ik wil dat zeker nog testen, want hoe gaat de verwerking van wijzigende verbruiken onderweg, hoe is de navigatie begeleiding (stem, verkeersinfo verwerking etc) en dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 12:43:
[...]

Mijne is ook 2.14.4, dus dat kan wel degelijk.
(screenshot begin april, kijk naar de softwareversie onderin)
[Afbeelding]
…. Fors verbruik overigens voor een P6…… , ik zit met mijn 2023 Twin op 19,6 over de afgelopen 2500 km… en dat vind ik al veel…

[ Voor 8% gewijzigd door Mga1600 op 24-06-2024 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largamelion
Mga1600 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:04:
[...]

…. Fors verbruik overigens voor een P6…… , ik zit met mijn 2023 Twin op 19,6 over de afgelopen 2500 km… en dat vind ik al veel…
Valt goed mee vind ik. Zit zelf op 22,5kWh/100km na 1 jaar en 23.000km (XC40 Ultimate MY23). Benieuwd hoe jullie gemiddeld gebruik gaat evalueren als jullie terug 130km/u mogen overdag >:).

En ik zie mezelf als een rustige chauffeur. Enkel deze winter op de terugrit van Oostenrijk paar stukjes 160km/u gereden op de autobahn maar voor de rest altijd netjes de snelheidslimiet respecterend en zonder tierende banden vertrekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Vulcan750 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:17:
[...]

Nee, voor dit soort dingen bewaar ik de facturen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Tranquility schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 13:24:
[...]

Ja kan aankopen ook altijd in de bank app nakijken, want die heb je immers betaald. Zo moeilijk moet het toch niet zijn om na te gaan waar het gekocht is?
Rustaaagh. We praten hier over oktober 2021. Zover kan ik in de app niet terugkijken en ook online niet meer.

Het is mij echt teveel gedoe om mijn bankafschriften van die tijd te gaan downloaden en na te gaan kijken. Kijk even rond op internet en check de reviews, dan vind je vast een goeie aanbieder van rubbermatten tegen de juiste prijs.

[ Voor 26% gewijzigd door ArnoudN op 24-06-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDot
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:16
Mga1600 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:04:
[...]

Hoe doe jij dat? Ik zit op 22.2 in mijn MY24 Twin :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Nu online
DoubleDot schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:02:
[...]

20.3 average (86k) 2021 P8
Verbruikt op de snelweg echt wel veel dit monster :) Maar ik ben het gewend

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Hier een MY23 SM, na 1 jaar 25 815km een verbruik van 19,3 kWh/100 km. Ik doe geen snelwegen voor woon/werk, enkel privé en dan meestal in het weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DoubleDot schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:02:
[...]

Ik rij vaak ritten van zo’n 60-65 km over 80 km wegen en dan is het meestal ‘go with the flow’ en anticiperen op het volgende stoplicht. Licht remmen voor regenereren want geen OPD. Verwarming op 20.
En niet bij ieder stoplicht ‘planken’ hoewel ik het af en toe wel mooi vind om ‘petjes in BMW’s’ te frustreren (je ziet ze bijna krimpen….het is natuurlijk ook, wel pijnlijk voor ze om moeiteloos ingemaakt worden door een oude man uitgerekend in een Volvootje…. Haha....)

En als we snelwegen moeten pakken is het meestal overdag, dus 100 kmh. Mijn vorige was een XC40 en de C40 is wel wat ‘gladder en dus ‘zuiniger’ denk ik.,

Pagina: 1 ... 254 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"