Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:06:
[...]

Dit heb ik allang gedaan. Is het eerste wat je eigenlijk doet, ook bij de dealer. MIjn Volvo ID staat er ook gewoon in. Maar die privacy knop is er dus gewoon niet. 8)7. Zal maandag maar weer eens de dealer vragen....
En jouw vriendin heeft een eigen aparte Volvo ID of dezelfde? Indien eigen: dan zou het feit dat die niet is ingegeven in de auto kunnen verklaren dat zij niets ziet in de app.
Wat betreft jouw Volvo ID. Ik zou (als ik in jouw situatie zat) denk ik een nieuwe Volvo ID aanmaken. Er lijkt gewoon iets niet te kloppen met de jouwe.

P8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
@JohnDoe77 Het klopt niet wat je zegt hoor. Ik heb al diverse anderen personen gezien die EXACT dezelfde issues hadden als wij. Zomaar, vanuit het niets. Ook opeens geen SoC meer, ook geen button van het laden meer, ook geen status van portieren meer. Ik ben dus zeker niet de enige. Ik heb alles nogmaals ook al doorgezet naar Volvo, daar is het blijkbaar bekend en er schijnt volgende week een app update te komen. Ik zeg erbij schijnt want je begrijpt, mijn vertrouwen in dit alles is zo'n beetje 0,0 dus eerst maar eens zien. Overigens heeft het bij mij werk gewerkt hoor, behalve dat de SoC vaak niet geupdate werd. Soms was een herstart genoeg. Maar de rest werkte gewoon. En nu dus, zomaar opeens vanuit het niets niet meer. Dan ligt het toch echt niet aan mij en al die anderen hoor. Dat is me iets te gemakkelijk.
[/quote]

Ik zeg ook niet dat je de enige bent. Maar je moet je beseffen dat hier een aantal auto nerds zitten (misschien 30 actief schrijvend nu?) en je na jouw opmerking heel veel berichten leest dat de app prima werkt. Kijk; mij maakt het niet uit wat jij met jou app doet. Ik wilde alleen mijn verbazing uiten dat jij zo’n heel andere ervaring heb als ik. Ding is voor mij al maanden foutloos. Ik hoop dat die update dingen oplost voor jou, maar zo’n grijs scherm heb ik nog nooit gezien. En het vertrouwen in Volvo ervaren wij blijkbaar ook anders; ik zie mijn auto verbeteren (zie vorige post over 1.7), ze houden zich nu aan het release pad (dit is de grote, er volgt nog wat meer blijkbaar) en de app wordt zeker regelmatig bijgewerkt. Maar goed; tevredenheid hangt ook af van je verwachtingen natuurlijk. En zeker heeft Volvo vooral in het begin moeten wennen aan een elektrische auto en alle technologie er omheen, maar ze zetten stappen.

Ik vind het cool mijn auto te rijden en hem beter te zien worden. Heb er al 27.000km opzitten en mijn gemiddelde ervaring (op basis van mijn auto historie met Audi A4 Avant, BMW 330e) is echt wel een 9. Hopelijk voor jou ook met 1.7 en een werkende app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:58
@JohnDoe77 qua rijervaring... Top ding. Nooit zo fijn en relaxt gereden. Dus laat dat duidelijk zijn. Maar ondertussen in 10 maand al vaker naar de garage gemoeten dan hiervoor in een paar jaar tijd met m'n v40. Terwijl het juist andersom zou moeten zijn. En als die app dan ook steeds zomaar vanuit het niets kuren krijgt... Je snapt mijn punt hopelijk.

Anyway, de app is weer normaal qua kleur, moest even uitloggen en weer inloggen, maar zie nog steeds dezelfde issues. Die mijn vriendin met haar eigen volvo ID ook heeft. En bij beide werkte het gewoon. Zal dus echt aan volvo of de auto moeten liggen.

Alles staat ingesteld zoals het hoort, accoutns van Google, Spotify en volvo zijn ingevoerd. Maar die button van gegevensuitwisseling staat gewoon niet in het scherm.

Maar ik ga het volvo morgen/maandag vragen want zoals gezegd heb ik al genoeg anderen voorbij zien komen met exact dezelfde issues. Zomaar, vanuit het niets.

Edit, nu is de knop van Volvo Car app opeens wel weer in het scherm. Spooky zeg 😁. Misschien is de boel na een nachtje slapen weer plotseling opgelost 🙏

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 15-10-2021 20:26 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:06:
[...]

Dit heb ik allang gedaan. Is het eerste wat je eigenlijk doet, ook bij de dealer. MIjn Volvo ID staat er ook gewoon in. Maar die privacy knop is er dus gewoon niet. 8)7. Zal maandag maar weer eens de dealer vragen....
Bij mij is de app ook niet super hoor. Ding staat al 9 uur van de lader en wat zegt de app:

Maar goed wellicht dat het op Android minder stabiel is.

Hoe is de app bij andere merken (Audi, Skoda etc)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddAzpv0VuEbo-2iVxsDF9mjm0IE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gG2TbpVYNtEuA3svpStVONV6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Sten2017 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:23:
[...]

Bij mij is de app ook niet super hoor. Ding staat al 9 uur van de lader en wat zegt de app:

[Afbeelding]
Wat is het probleem dan in de app? Dat de 88% niet klopt? Dat zou toch prima kunnen? Misschien heb je een load balancer op je laadpaal, of een andere reden waarom het wat langzamer gaat?

Edit: verkeerd gelezen, ik begrijp nu dat ie helemaal niet meer aan de lader staat. Dat is wel suf.
Misschien inderdaad een Android dingetje.

[ Voor 8% gewijzigd door Montalbano op 15-10-2021 20:26 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-06 13:12
Montalbano schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:24:
[...]

Wat is het probleem dan in de app? Dat de 88% niet klopt? Dat zou toch prima kunnen? Misschien heb je een load balancer op je laadpaal, of een andere reden waarom het wat langzamer gaat?

Edit: verkeerd gelezen, ik begrijp nu dat ie helemaal niet meer aan de lader staat. Dat is wel suf.
Misschien inderdaad een Android dingetje.
Lijkt inderdaad aan Android te liggen. Geldt in mijn geval ook bij het aflezen van het actuele SoC percentage. De oplossing is de app echt af te sluiten en vervolgens weer te openen. Dan wordt in mijn situatie de actuele SoC weergegeven. Zou niet moeten, maar valt als blije rijder mee te leven.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
[...]

[Afbeelding]
De app lijkt op iOS inderdaad meer de actuele en juiste situatie te laten zien dan bij Android. Zie mijn eerdere bericht. Is dit bij jou de oplossing? Dus app volledig sluiten en weer openen. Dit is bij mij nodig om de de juiste situatie weer te geven.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Petzun schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Lijkt inderdaad aan Android te liggen. Geldt in mijn geval ook bij het aflezen van het actuele SoC percentage. De oplossing is de app echt af te sluiten en vervolgens weer te openen. Dan wordt in mijn situatie de actuele SoC weergegeven. Zou niet moeten, maar valt als blije rijder mee te leven.
Dan krijg ik onderstaande: ook niet helemaal goed. Maar goed het is een luxe probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hM0EVaUqev7TvlP9WC4lueZXV6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rotva53aS5UJirztVF7XEdj6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzun
Sten2017 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:50:
[...]

Dan krijg ik onderstaande: ook niet helemaal goed. Maar goed het is een luxe probleem.

[Afbeelding]
Dat is wel apart inderdaad. Geen SoC en de auto zou ook niet afgesloten zijn.
Er lijken veel verschillende situaties te zijn.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 12:11
[...]

Tja, Android….. ;) ;)

Hier op iOS ook geen problemen.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ios of android zou natuurlijk werkelijk geen bal uit mogen maken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-06 11:03
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:04:
Ios of android zou natuurlijk werkelijk geen bal uit mogen maken 😉
Ik denk dat dat juist wel veel kan uitmaken. Ios draait alleen op Apple toestellen en Android op tientallen verschillende merken.

Toen ik mijn auto kreeg kon ik de telefoon van mijn vrouw ook niet koppelen met de auto (Alie telefoon). Met haar oude Samsung S6 werkte het prima.

Ik heb toch het idee dat de verschillende Android telefoons anders omgaan met de Volvo app.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar dan zou je juist denken... Volvo-->Google-->Android.... En f#ck Apple net als met Carplay 🤔 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:31:
Maar dan zou je juist denken... Volvo-->Google-->Android.... En f#ck Apple net als met Carplay 🤔 😁
Maar ik denk dat Google dan weer niks met de app te maken heeft, die wordt door Volvo zelf ontwikkeld.

Het punt over verschillende Android versies is natuurlijk wel valide. Waar de meeste Apple telefoons altijd de meest recente versie draaien, is het bij Android volgens mij zo dat iedere fabrikant zijn eigen variant kan maken en ook zelf bepaalt welke Android versie er naar welke telefoons gepushed wordt.

Ik word overigens niet gehinderd door heel veel Android kennis hoor 😀

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Edit, nu is de knop van Volvo Car app opeens wel weer in het scherm. Spooky zeg 😁. Misschien is de boel na een nachtje slapen weer plotseling opgelost 🙏
Gebruik jij Android?

Misschien kunnen we een poll maken welke iOS je telefoon draait en of de app het wel of niet doet?

[ Voor 20% gewijzigd door JohnDoe77 op 16-10-2021 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-05 12:30
Updates voor de Volvo Cars-app
Bijgewerkt 14/10/2021

Hier wordt een selectie van functies voor de XC40 Recharge Pure Electric weergegeven.
Functies die medio 2021 beschikbaar komen voor auto's van modeljaar 2021:

Vergrendelen/ontgrendelen – portieren en achterklep vergrendelen en ontgrendelen via de mobiele telefoon
Directe start voor preconditioning – afstandsstart van verwarming of koeling van de passagiersruimte voor een perfecte temperatuur vóór vertrek
Laadstatus – zien hoe ver de accu is opgeladen
Beheren van persoonlijke instellingen voor de app en het account
Timer voor preconditioning – voorinstelling op afstand van timer voor een perfect klimaat in de passagiersruimte vóór vertrek
Waar is mijn auto? – locatie van de auto weergeven op een kaart en de mogelijkheid om de claxon en lampen van de auto te activeren om te kunnen zien en horen waar die staat

Functies die al beschikbaar zijn voor auto's van modeljaar 2022:

Vergrendelen/ontgrendelen – portieren en achterklep vergrendelen en ontgrendelen via de mobiele telefoon
Directe start voor preconditioning – afstandsstart van verwarming of koeling van de passagiersruimte voor een perfecte temperatuur vóór vertrek
Laadstatus – zien hoe ver de accu is opgeladen
Beheren van persoonlijke instellingen voor de app en het account

Functies die later in 2021/begin 2022 beschikbaar komen:

Timer voor preconditioning (voor modeljaar 2022) – voorinstelling op afstand van timer voor een perfect klimaat in de passagiersruimte vóór vertrek
Waar is mijn auto? (voor modeljaar 2022) – locatie van de auto weergeven op een kaart en de mogelijkheid om de claxon en lampen van de auto te activeren om te kunnen zien en horen waar die staat
Push-meldingen voor uw telefoon als uw auto onvergrendeld is
Laadtimer – voorinstelling op afstand van laadstarttijden om te kunnen opladen bij een lager stroomtarief
Inplannen van tijden voor updates van de auto via de cloud (Over The Air, OTA)
Autostatus – kilometrage en andere rijstatistieken vanaf het dashboard weergeven in de app
Rijlogboek – aantal gereden kilometers, ritten en tijden bijhouden
Opgeslagen oplaadpunten – de auto onthoudt de stroomsterkte bij verschillende oplaadpunten
Push-meldingen op uw telefoon als het opladen start en als het opladen is geannuleerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
madhondt schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:44:
Updates voor de Volvo Cars-app
Bijgewerkt 14/10/2021
Was dit allemaal al gekend?
Wat is gewijzigd met de update?
Hebben wij al 'waar is mijn auto?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
[...]

[Afbeelding]
Dit lijkt erop dat je laatste gegevens niet worden ingelezen. De app lijkt hier aan te geven dat je auto open is, maar dat is de "default modus" zolang de echte gegevens nog niet bekend zijn. Dat is ook terug te zien aan de soc die onbekend is. Ik heb zelf wel eens dat het tot 10 seconden duurt voordat het bekend is, is dit ook bij jou het geval of gebeurt er letterlijk niks met inladen van gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel de Kleine
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-01-2024
Weet iemand hoe je bij Spotify de autocorrect uit zet? Soms zoek ik nummers met woorden die google niet herkend en automatisch omvormt naar andere woorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Karel de Kleine schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 09:49:
Weet iemand hoe je bij Spotify de autocorrect uit zet? Soms zoek ik nummers met woorden die google niet herkend en automatisch omvormt naar andere woorden.
Had ik onlangs nog gepost omdat iemand anders er ook omvroeg. Het is niet Spotify die dat doet maar je Google toetsenbord. Bij settings, invoer en dan je toetsenbord instellingen kan je volgens mij auto aanvullen en suggesties aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22:41
madhondt schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:49:
[...]

Nee nog niet! Ik begreep uit een recente reactie dat er heel binnenkort weer een update van de app komt.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Volgende week ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 31-05 22:28
JohnDoe77 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:42:
[...]

Gebruik jij Android?

Misschien kunnen we een poll maken welke iOS je telefoon draait en of de app het wel of niet doet?
Bij mij deed de app het op iOS 14 & nu op 15 en alle updates die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
madhondt schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 08:49:
[...]

Ja
Welke update?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
De update van de beschrijving van de appfuncties: 'bijgewerkt 14/10'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
madhondt schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

De update van de beschrijving van de appfuncties: 'bijgewerkt 14/10'
De bijgewerkte versie is nog niet in de app stoer te vinden. Komt volgende week zegt Juancho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 14:16
Dit weekend een tripje in Nederland gemaakt. Daarbij moest ik ook snelladen. Dit voor het eerst nadat de nieuwe filtermogelijkheden in Google Maps geïntroduceerd zijn.

Ik wou liefst snelladen bij een Ionity ipv bvb Fastned, gezien de lagere prijs met de plugsurfing pas van Volvo.
Ik wist dat er op de weg een Ionity was.

Ik was wel in staat op de filteren op "laadsnelheid:snelladers" en laadpas: plugsurfing", maar filteren op aanbieder Ionity leek me niet te kunnen. De laadpas filter houdt geen rekening met prijs en kijkt gewoon of je daar met die pas kan betalen. Dat kan perfect bij Fastned natuurlijk.

Missende feature of kijk ik ergens over? Of enkel via stem op een bepaalde manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryvK
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-02-2023
[...]

[Afbeelding]
Ik had hier ook iedere keer last van, vorige keer m’n auto naar factory defaults gezet, toen werkte het voor een paar weken tot ca een week geleden. Vandaag maar eens alle telefoons en VOC accounts ontkoppelt, daarna op nieuw aangemeld en het werkt weer. Maar de vraag is, voor hoelang….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:51
Onder welk menu zit dit verborgen?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35

Rianata

Have you played Atari today?

C.QL schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:13:
Dit weekend een tripje in Nederland gemaakt. Daarbij moest ik ook snelladen. Dit voor het eerst nadat de nieuwe filtermogelijkheden in Google Maps geïntroduceerd zijn.

Ik wou liefst snelladen bij een Ionity ipv bvb Fastned, gezien de lagere prijs met de plugsurfing pas van Volvo.
Ik wist dat er op de weg een Ionity was.

Ik was wel in staat op de filteren op "laadsnelheid:snelladers" en laadpas: plugsurfing", maar filteren op aanbieder Ionity leek me niet te kunnen. De laadpas filter houdt geen rekening met prijs en kijkt gewoon of je daar met die pas kan betalen. Dat kan perfect bij Fastned natuurlijk.

Missende feature of kijk ik ergens over? Of enkel via stem op een bepaalde manier?
Als je weet dat er een Ionity station op je route is, dan vraag je Google toch gewoon daar naar toe te navigeren? "Hey Google, navigeer naar dichtstbijzijnde Ionity laadstation."

Een filter op prijs is wellicht geen data, die Google verzamelt? Het kan nogal volatiel zijn qua prijsontwikkeling.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 14:16
Rianata schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:55:
[...]

Als je weet dat er een Ionity station op je route is, dan vraag je Google toch gewoon daar naar toe te navigeren? "Hey Google, navigeer naar dichtstbijzijnde Ionity laadstation."

Een filter op prijs is wellicht geen data, die Google verzamelt? Het kan nogal volatiel zijn qua prijsontwikkeling.
Maar ik wil liever niet naar de dichtsbijzijnde Ionity, maar naar degene waar ik met de laagste SoC aan kan komen. Dus zijn normale algoritme, maar een filter op aanbieder, zou volstaan. Op prijs moet niet zozeer, dat kan ik dan wel zelf bepalen wat het meest interessante is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:24
C.QL schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:58:
[...]

Maar ik wil liever niet naar de dichtsbijzijnde Ionity, maar naar degene waar ik met de laagste SoC aan kan komen. Dus zijn normale algoritme, maar een filter op aanbieder, zou volstaan. Op prijs moet niet zozeer, dat kan ik dan wel zelf bepalen wat het meest interessante is.
Ik heb dit tijdelijk opgelost door alle Ionity stations in de favorieten te zetten. Dan kan je met 2 drukken een overzicht van alle Ionity stations oproepen, en daarbij toont de auto automatisch de SOC.

Nadeel is dat niet alles in de meest optimale volgorde wordt weergegeven. Eventueel kan je alleen de stations “op de route” in de favorieten zetten.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:28
Texie schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Dit heb je alleen als je de 1.7 versie hebt. Dan is het een app naast de voertuigstatus.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 20:23
GVD, een of andere lompe hond heeft z'n deur tegen die van mij gegooid! Deukje in mijn 1.5 maand oude bolide. Geen briefje natuurlijk. 🤬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Iksie schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:56:
GVD, een of andere lompe hond heeft z'n deur tegen die van mij gegooid! Deukje in mijn 1.5 maand oude bolide. Geen briefje natuurlijk. 🤬
Toevallig geen winkels met camera of misschien een buuetgenoot die een camera heeft staan? Super vervelend en altijd zo schandalig dat men dan niet netjes een briefje achterlaat om het op te lossen... 😩😡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 20:23
Juancho schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:10:
[...]

Toevallig geen winkels met camera of misschien een buuetgenoot die een camera heeft staan? Super vervelend en altijd zo schandalig dat men dan niet netjes een briefje achterlaat om het op te lossen... 😩😡
Het was bij de lokale AH hier op het parkeerterrein. Goeie tip van die camera's trouwens, dankje. Ik zal daar eens informeren. Maar ik neem de auto van mijn vrouw in het vervolg maar mee. Helaas, maar minder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Iksie schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 11:12:
[...]

Het was bij de lokale AH hier op het parkeerterrein. Goeie tip van die camera's trouwens, dankje. Ik zal daar eens informeren. Maar ik neem de auto van mijn vrouw in het vervolg maar mee. Helaas, maar minder risico.
Tja dat kan natuurlijk overal gebeuren. Het is geen kleine auto en parkeerplaatsen zijn soms best klein of dicht op elkaar. Een foutje is dan zo gemaakt. Maar wees dan wel zo netjes om het even te melden.

Ik heb ook al een paar kleine krasjes, geen idee hoe ze daar komen, maarja een auto blijft een gebruiksvoorwerp. Met je nieuwe telefoon ben je eerst ook super netjes en voorzichtig maar al snel laad je dat ook los 😁. Succes iig! Zou het iig even navragen bij de Appie!

[ Voor 20% gewijzigd door Juancho op 17-10-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-06 13:20
Sorry, klopt niet wat ik poste, heb het weggejorist

[ Voor 158% gewijzigd door Waterblok op 17-10-2021 12:05 ]

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Iksie schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 10:56:
Vroeger een V70 gehad. Na de eerste 2 weken zaten er al 3 van die parkeerdeukjes in veroorzaakt door de medemens. De uitdeuken-zonder-spuiten tovenaar heeft het onzichtbaar weggewerkt. Balen dat mensen niet een beetje meer ontzag voor andermans bezittingen kunnen opbrengen.

Maar het kan altijd erger: een collega van me had op een vrijdag zijn splinternieuwe leaseauto opgehaald. Hij was laat thuis, zijn 3 jaar oude dochtertje zag de auto de volgende ochtend op de oprit staan en besloot dat ze de sneeuw die er die nacht opgevallen was maar even af moest halen. Goed bedoeld maar ze deed ze wel met een metalen schepje….. de auto kon meteen naar de spuiter…..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Texie schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Als je software versie 1.7 hebt (dus recent) dan zit hij gewoon in je app homescreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
Zijn er al die via OTA versie 1.7 ontvingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxMark
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-05 11:51

MaxxMark

HT is Tof!

Voor de Polestars is in de officiële FB community afgelopen vrijdag genoemd dat de OTA deploy "shortly" begint. Ik denk dat er dus nog geen 1.7 OTA zijn aangeboden. Ondanks dat Polestar en Volvo natuurlijk niet hetzeflde zijn acht ik de kans aanwezig dat er wel enige overeenkomst is ;)

T: @mark_prins - Kick ass developers: www.omniscale.nl - HT: Where it all went wrong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen AB
  • Laatst online: 31-01-2024
Weet iemand hoe ik mijn mp3 van een usb stick kan afspelen op mijn systeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
Waterblok schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:35:
Zijn er al die via OTA versie 1.7 ontvingen?
Helaas nog niet,..
Ik wacht vol spanning en ongeduld. :)

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Jeroen AB schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:15:
Weet iemand hoe ik mijn mp3 van een usb stick kan afspelen op mijn systeem ?
Dat kan tegenwoordig, moet je even terug zoeken in dit topic. Er is een ontwikkelaar die wat gemaakt heeft, moet je je even aanmelden en dan kan je aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen AB
  • Laatst online: 31-01-2024
Dat had ik ook gezien, maar ik vind deze app nergens terug in de google play store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Jeroen AB schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:35:
Dat had ik ook gezien, maar ik vind deze app nergens terug in de google play store
https://moleman1024.github.io/audiowagon/

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
De app is nog beta maar werkt goed en is al een paar maal bijgewerkt. Ik weet niet of de ontwikkelaar nog testers zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:34
MaxxMark schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:39:
Voor de Polestars is in de officiële FB community afgelopen vrijdag genoemd dat de OTA deploy "shortly" begint. Ik denk dat er dus nog geen 1.7 OTA zijn aangeboden. Ondanks dat Polestar en Volvo natuurlijk niet hetzeflde zijn acht ik de kans aanwezig dat er wel enige overeenkomst is ;)
Polestar is vandaag begonnen met de OTA uitrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-05 12:40
Mga1600 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:48:
[...]

De app is nog beta maar werkt goed en is al een paar maal bijgewerkt. Ik weet niet of de ontwikkelaar nog testers zoekt.
Ik heb me in ieder geval ook aangemeld en vrij snel reactie van hem gekregen. AudioWagon staat al geinstalleerd in de Volvo. Nu nog wachten op de USB-c stick die morgen binnenkomt.....

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Voor geinteresseerden, die muziek vanaf een USB stick willen spelen, kan ik de volgende aanraden:

pricewatch: Sandisk Ultra Dual Drive Luxe 64GB Aluminium

In verschillende opslag-groottes verkrijgbaar, handig met zowel een USB-C (voor in de Volvo) als USB-A aansluiting (voor je PC). Hij is verder stijlvol, stevig en klein. Hij zit niet in de weg als hij in de USB poort van de Volvo ingeprikt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-05 12:40
Rianata schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 22:53:
Voor geinteresseerden, die muziek vanaf een USB stick willen spelen, kan ik de volgende aanraden:

pricewatch: Sandisk Ultra Dual Drive Luxe 64GB Aluminium

In verschillende opslag-groottes verkrijgbaar, handig met zowel een USB-C (voor in de Volvo) als USB-A aansluiting (voor je PC). Hij is verder stijlvol, stevig en klein. Hij zit niet in de weg als hij in de USB poort van de Volvo ingeprikt zit.
Grappig, dat is precies de stick die ik besteld heb (256Gb versie). 8)

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Als je (zoals ik) bestaande stickjes heb met muziek kun je ook een los adaptertje kopen voor een paar euro. Werkt ook prima.

Een deel van mijn opgenomen muziek was trouwens al in FLAC en dat klinkt veel mooier dan mp3 (en veelal ook Spotify).
De HK Audio komt daarmee echt goed tot zijn recht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Jammer dat de app geen WMA formaat ondersteunt.
Vele jaren terug heb ik de keuze gemaakt om mijn muziek te digitaliseren naar variable bitrate WMA, omdat ik dat toen voor eenzelfde bitrate beter vond klinken dan MP3. Daar zit ik nu met mijn bibliotheek...

(maar omgekeerd koop ik al jaren geen muziek meer en beperkt me tot streaming)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
Kreeg deze vandaag van mijn Volvo dealer:

https://www.media.volvoca...tm_source=view_in_browser

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Tja alles is beta aan deze auto dus waarom de laatste (update) app niet :'(
"De speciale app is als betaversie ...."

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
FBMG schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:37:
[...]

Tja alles is beta aan deze auto dus waarom de laatste (update) app niet :'(
"De speciale app is als betaversie ...."
Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee. Blijkbaar is het iets nieuws en nog volop in ontwikkeling. Dus sowieso nog niet af en de functies die er nu wel zijn, kunnen evt. nog foutgevoelig zijn. De hele P8 was bij levering vorige winter eigenlijk nog beta en we hebben daar als eerste groep gebruikers actief aan bijgedragen. Vond ik ook leuk, samen helpen de auto beter en beter te maken. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen die iedereen hier (en elders) vaak genoeg hebben aangegeven.

Wat ik dus nu wel belangrijk vind is dat de beta sticker er wel op tijd af gaat en niet zoals nu met de app (sorry voor de mensen die het geluk hebben van een fantastisch werkende app) vele, vele maanden nog steeds beta is. Dan ben je in mijn ogen niet meer geloofwaardig en verlies ik als gebruiker ook snel het vertrouwen.

Maar dat deze nieuwe app nog beta is...geen probleem en al helemaal niet als het echt al helpt met een betere range/verbruik in de koudere maanden. En ik lees dat er nog veel meer ontwikkeling in die speciale app gaat komen. Ben benieuwd!

Maar eerst de beloofde (Android) update voor de VOC app die de problemen moeten oplossen.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 19-10-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
Juancho schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:01:
[...]

Ik heb daar eigenlijk geen problemen mee. Blijkbaar is het iets nieuws en nog volop in ontwikkeling. Dus sowieso nog niet af en de functies die er nu wel zijn, kunnen evt. nog foutgevoelig zijn. De hele P8 was bij levering vorige winter eigenlijk nog beta en we hebben daar als eerste groep gebruikers actief aan bijgedragen. Vond ik ook leuk, samen helpen de auto beter en beter te maken. Maar er zijn natuurlijk wel grenzen die iedereen hier (en elders) vaak genoeg hebben aangegeven.

Wat ik dus nu wel belangrijk vind is dat de beta sticker er wel op tijd af gaat en niet zoals nu met de app (sorry voor de mensen die het geluk hebben van een fantastisch werkende app) vele, vele maanden nog steeds beta is. Dan ben je in mijn ogen niet meer geloofwaardig en verlies ik als gebruiker ook snel het vertrouwen.

Maar dat deze nieuwe app nog beta is...geen probleem en al helemaal niet als het echt al helpt met een betere range/verbruik in de koudere maanden. En ik lees dat er nog veel meer ontwikkeling in die speciale app gaat komen. Ben benieuwd!

Maar eerst de beloofde (Android) update voor de VOC app die de problemen moeten oplossen.
Ik hou ook wel van beta's maar om dit in een productie omgeving vrij te geven waar al de nodige verschillende problemen zijn en dan te schrijven in een persbericht dat het om een beta gaat ... ik weet het niet.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Of dat gezien de voorgaande issues en problemen zo handig is om het bèta te noemen... Dat is idd een 2de 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
madhondt schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:45:
[...]

Jammer dat de app geen WMA formaat ondersteunt.
Vele jaren terug heb ik de keuze gemaakt om mijn muziek te digitaliseren naar variable bitrate WMA, omdat ik dat toen voor eenzelfde bitrate beter vond klinken dan MP3. Daar zit ik nu met mijn bibliotheek...

(maar omgekeerd koop ik al jaren geen muziek meer en beperkt me tot streaming)
Er zijn als je wilt natuurlijk wel conversieprogramma’s te koop/te downloaden die muziek in batches om kunnen zetten, maar streamen is gemakkelijker natuurlijk (als je muziek daar te vinden is tenminste).

Mijn vorige Volvo “las” ook al Flac-files en daarom heb ik de muziek die niet op Spotify te vinden was/is toen maar zelf op sticks opgenomen. Die Volvo is al bijna 1,5 jaar geleden bij de dealer ingeruild en helaas is het in onze andere auto (VW Campertje) niet mogelijk dit format af te spelen, dus de sticks lagen totdat Audio Wagon kwam ongebruikt in een la.
De eerste versie van de app gaf nog wat problemen, maar inmiddels is hij bij mij al tweemaal automatisch ge-updated en nu werkt het prima, alleen moet je (nog) iedere keer toestemming geven dat het systeem je stick gaat lezen. Je kunt niet al teveel losse nummers in de Root zetten, dan snapt hij het niet meer. Maar een een structuur als bijvoorbeeld Artiest/Album/Nummer werkt goed. Verder moet je oppassen dat je twee identieke sticks (merk en grootte) een verschillende naam geeft - dat wist ik eerst niet en toen raakte het file systeem in de knoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Voor de mensen die net als mij grote problemen met de app hebben en bepaalde dingen opeens niet meer zien in de app... de auto kan gewoon je Volvo ID weg geknikkerd hebben. Geen idee hoe of wat aangezien er geen updates zijn geweest, maar het kan blijkbaar direct vanuit de productie omgeving.

Dus check dat sowieso altijd even goed: Google/Volvo/evt. Spotify etc accounts moeten er in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
Juancho schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:01:
[...]
"Gelukkig" ben ik niet de enige dus. App werkte wonderlijk opeens een goede maand geleden uit het niets perfect echter na 2 weken net zo wonderlijk opeens niet meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:06:
Voor de mensen die net als mij grote problemen met de app hebben en bepaalde dingen opeens niet meer zien in de app... de auto kan gewoon je Volvo ID weg geknikkerd hebben. Geen idee hoe of wat aangezien er geen updates zijn geweest, maar het kan blijkbaar direct vanuit de productie omgeving.

Dus check dat sowieso altijd even goed: Google/Volvo/evt. Spotify etc accounts moeten er in staan.
Dat vroeg ik je vorige week en toen gaf je aan dat die er wel in stond?

Hij wordt verwijderd bij een software update. Dat zou niet moeten, maar hier al wel meerdere malen aangegeven.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 18:40:
[...]

Dat vroeg ik je vorige week en toen gaf je aan dat die er wel in stond?

Hij wordt verwijderd bij een software update. Dat zou niet moeten, maar hier al wel meerdere malen aangegeven.
Bij mij mij was het NIET verwijderd nee. Dat heb ik je toen ook gezegd. Bij mijn vriendin echter wel kwam ik gisteren achter. Heb het weer toegevoegd maar ze heeft dezelfde problemen als ik heb. Verder is het NIET verwijderd door een software update, want de app deed het bij beide tot een week of 2 nog prima. En in die tussentijd is er GEEN auto update geweest en ook GEEN app update geweest.

Dat is dus mijn grote vraagteken, hoe kan dit in godsnaam 8)7 . Geeft mij wel oprecht zorgen want blijkbaar werkt Volvo gewoon om zo maar te zeggen direct op de productie omgeving. De reactie van Volvo hierop heb ik onlangs hier gepost. Ik wil verder niet weer in herhaling vallen want dan worden sommigen een beetje geïrriteerd, maar ik kreeg als tip door om dat nog even goed te checken. Dus hopelijk werkt het bij anderen wel. Zoniet, is het net als mij wachten op de VOC update van deze week en anders toch maar weer een bezoekje aan de garage.

Ik ben dan ook wel benieuwd of @rikoos in die tussentijd een update heeft gehad van de auto en/of de app. Of dat het net als bij ons zomaar vanuit het niets gebeurde. En natuurlijk ook, Rikoos, of jouw Volvo ID nog wel in je auto staat. Let me know! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 19-10-2021 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:02:
[...]

Bij mij mij was het NIET verwijderd nee. Dat heb ik je toen ook gezegd. Bij mijn vriendin echter wel kwam ik gisteren achter. Heb het weer toegevoegd maar ze heeft dezelfde problemen als ik heb. Verder is het NIET verwijderd door een software update, want de app deed het bij beide tot een week of 2 nog prima. En in die tussentijd is er GEEN auto update geweest en ook GEEN app update geweest.

Dat is dus mijn grote vraagteken, hoe kan dit in godsnaam 8)7 . Geeft mij wel oprecht zorgen want blijkbaar werkt Volvo gewoon om zo maar te zeggen direct op de productie omgeving. De reactie van Volvo hierop heb ik onlangs hier gepost. Ik wil verder niet weer in herhaling vallen want dan worden sommigen een beetje geïrriteerd, maar ik kreeg als tip door om dat nog even goed te checken. Dus hopelijk werkt het bij anderen wel. Zoniet, is het net als mij wachten op de VOC update van deze week en anders toch maar weer een bezoekje aan de garage.
Ok, maar dan weet je toch ook niet zeker of het bij je vriendin verwijderd is of er nooit heeft in gestaan? Als hij het met en zonder nu niet doet? Misschien is 1x koppelen wel voldoende.
Ik geloof niet zo in onverklaarbare spannende dingen. De meeste dingen zijn gewoon verklaarbaar. Misschien wel heel erg onlogisch, maar wel verklaarbaar.

Edit: ik wist niet eens dat je in de auto die Volvo ID per profiel in moet geven. Andere accounts geef je toch ook maar 1x in?

Edit2: ik denk dat het privacy vinkje mogelijk meer invloed heeft op de app

Edit3: bij mij staat ie ook niet (meer) bij mijn accounts zie ik nu 😂

[ Voor 8% gewijzigd door Montalbano op 19-10-2021 20:17 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 21:28
Gisteren zijn wij naar onze vakantiebestemming in Duitsland gereden. Bij elkaar 270 km, waarvan een deel Autobahn en een deel Bundesstrasse. Op de Autobahn deden we zo’n 130 km/u. We vertrokken met 100% SoC en kwamen aan met 9%. Een theoretisch bereik van 300 km dus en een gemiddeld verbruik van ruim 25 kWh/100 km. Dat viel mij eigenlijk wat tegen. Het verschil tussen 100 km/u en 130 km/u doet het hem blijkbaar.

Ik moet zeggen dat ik het best spannend vond om het resterende bereik zo ver terug te zien lopen. Op een gegeven moment kwam de melding in beeld over beperkt vermogen met dat schildpadje. Op het laatste stukje ging het bergaf en verdienden we nog 1% terug.

Gelukkig is er op de bestemming een Wallbox, dus de accu zit weer comfortabel vol.

Het aantal goede laadpunten onderweg in Duitsland valt mij erg tegen. Er was op ons traject geen enkele Tankstelle langs de Autobahn waar je kon laden. Eenmaal van de Autobahn af hoef je helemaal niets meer te verwachten. Voor de terugreis dus maar weer goed volladen en hopen op meewind!

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-05 09:21
[...]
Ik ben dan ook wel benieuwd of @rikoos in die tussentijd een update heeft gehad van de auto en/of de app. Of dat het net als bij ons zomaar vanuit het niets gebeurde. En natuurlijk ook, Rikoos, of jouw Volvo ID nog wel in je auto staat. Let me know! :)
Bij mij was het uit het niets en ID was gewoon nog in auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabriziolioi
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb de auto nu zo'n goede 3 maanden. Nou de fun is er echt wel vanaf ... vind het niet kunnen dat ze de auto in deze staat op de markt brengen.

3 maal al naar de garage geweest omdat android auto niet werkt, constant geknipper van de google maps app die de hele tijd de weg kwijt was en herstarte .. spotify stopt om de 20 sec met afspelen. 3 keer hebben ze de auto gereset ... ben ik een weekje verder doet de volvo app het niet ... om dat te fixed heb ik not bene zelf een factory reset moeten doen want de monteur snapte er geen snars van .. heb 1 uur naast hem gezeten en het was het Chinees voor die arme jongen.

We zijn een weekje verder en nu doet de cruise control niets meer .. auto helemaal gewassen (nadat ik bepaalde dingen online las) .. nee hoor doet niets. Telkens wel leuk een weekje wachten voor ik weer binnen mag en 2 uur daar mag zitten wachten.

En dan het laatste .. vandaag kreeg ik een melding dat er een OTA is .. ik eindelijk beetje excited dat dit ding wat leuks gaat doen. Start ik de update, auto vraagt me om uit te stappen en te vergrendelen want dan begint de update .. ben al aan het aanmodderen van 3 uur smiddags ... waardeloos als je het mij vraagt voor de prijs die ze erop plakken mogen ze minimale kwaliteit leveren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Vervelend en snap je frustratie! Wtb Spotify kan ik alleen zeggen/adviseren om eens te kijken of je toevallig Spotify op je telefoon ook nog aan hebt. Ik heb dat ook wel eens. Dna schakelt Spotify zichzelf al heel snel uit in de auto. Geen 20 seconden maar rond de 5 seconden. Als je Spotify op je telefoon helemaal afsluit, dus ook niet op de achtergrond actief, gaat het wel goed. Misschien dat je dit enigsinds helpt.

Je bent trouwens misschien wel de 1e die de 1.7 update OTA kreeg! Kan je mooi voor ons bèta testen 😉

[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 19-10-2021 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
Venomer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:30:
Gisteren zijn wij naar onze vakantiebestemming in Duitsland gereden. Bij elkaar 270 km, waarvan een deel Autobahn en een deel Bundesstrasse. Op de Autobahn deden we zo’n 130 km/u. We vertrokken met 100% SoC en kwamen aan met 9%. Een theoretisch bereik van 300 km dus en een gemiddeld verbruik van ruim 25 kWh/100 km. Dat viel mij eigenlijk wat tegen. Het verschil tussen 100 km/u en 130 km/u doet het hem blijkbaar.

Ik moet zeggen dat ik het best spannend vond om het resterende bereik zo ver terug te zien lopen. Op een gegeven moment kwam de melding in beeld over beperkt vermogen met dat schildpadje. Op het laatste stukje ging het bergaf en verdienden we nog 1% terug.

Gelukkig is er op de bestemming een Wallbox, dus de accu zit weer comfortabel vol.

Het aantal goede laadpunten onderweg in Duitsland valt mij erg tegen. Er was op ons traject geen enkele Tankstelle langs de Autobahn waar je kon laden. Eenmaal van de Autobahn af hoef je helemaal niets meer te verwachten. Voor de terugreis dus maar weer goed volladen en hopen op meewind!
Bijzonder, ik heb zoveel snelladers gezien op mijn reis door Duitsland. Anders even met Abrp ze opzoeken, is het misschien iets gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Fabriziolioi schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:22:

En dan het laatste .. vandaag kreeg ik een melding dat er een OTA is .. ik eindelijk beetje excited dat dit ding wat leuks gaat doen. Start ik de update, auto vraagt me om uit te stappen en te vergrendelen want dan begint de update .. ben al aan het aanmodderen van 3 uur smiddags ... waardeloos als je het mij vraagt voor de prijs die ze erop plakken mogen ze minimale kwaliteit leveren!
Ik haal niet helemaal uit je verhaal of je het nou vervelend vindt dat de update procedure pas start als je uit de auto gaat en deze op slot doet, of dat de update niet werkt?

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabriziolioi
Montalbano schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 07:05:
[...]

Ik haal niet helemaal uit je verhaal of je het nou vervelend vindt dat de update procedure pas start als je uit de auto gaat en deze op slot doet, of dat de update niet werkt?
Alhoewel ik het raar vind dat de auto eerst op slot moet eer hij begint maakt dat nog niet uit ... als hij tenminste ook echt aan de update begint 😂. Na 10 keer in en uit de auto te stappen en te staren naar de middenconsole voor enige beweging lijkt het net alsof je gestoord bent op je oprit ... het ergste vind ik dat als je de volvo dealer belt ze totaal geen idee hebben wat te doen behalve dat ding aan de computer te hangen en te resetten lijkt wel. Die monteurs zijn natuurlijk gewend om te werken aan een traditionele auto .. voor een EV heb je lijkt wel een IT'er nodig .. tenminste dat gevoel krijg ik als ik naar de dealer ga "wat wil je in godsnaam van ons .. wij snappen er net zoveel van als jij"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
[...]

Bij mij is de app er ook spontaan mee gestopt en de Volvo ID staat nog gewoon vermeld in de auto.
App geeft weer aan "kan geen apparaten laden"
Het is een 4 wekelijks terugkomend iets lijkt wel.

27 juli reset in werkplaats > app werkt
28 aug de app geeft foutmelding en werkt niet meer

6 september reset in werkplaats > app werkt weer
9 oktober app geeft foutmelding en werkt niet meer

De auto staat vandaag weer bij de dealer voor oa dit probleem. Tevens wordt er nieuwe software (1.7) geladen. De dealer stuurde mij ook nog de volgende info over de OTA update

Beste dealermedewerker,
De volgende update voor de Volvo XC40 Recharge P8 AWD, te weten WIN40 (softwareversie 1.7), wordt vanaf aanstaande donderdag 21 oktober 2021 gefaseerd uitgerold.

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:53
Venomer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:30:

Ik herken me totaal niet hierin.. echt onwijs veel snelladers in DE op mijn routes.. Hoe ben je gereden?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:53
FBMG schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:55:
[...]

Bij mij is de app er ook spontaan mee gestopt en de Volvo ID staat nog gewoon vermeld in de auto.
App geeft weer aan "kan geen apparaten laden"
Het is een 4 wekelijks terugkomend iets lijkt wel.

27 juli reset in werkplaats > app werkt
28 aug de app geeft foutmelding en werkt niet meer

6 september reset in werkplaats > app werkt weer
9 oktober app geeft foutmelding en werkt niet meer

De auto staat vandaag weer bij de dealer voor oa dit probleem. Tevens wordt er nieuwe software (1.7) geladen. De dealer stuurde mij ook nog de volgende info over de OTA update

Beste dealermedewerker,
De volgende update voor de Volvo XC40 Recharge P8 AWD, te weten WIN40 (softwareversie 1.7), wordt vanaf aanstaande donderdag 21 oktober 2021 gefaseerd uitgerold.
Sterker nog - mijn auto heeft ooit een complete reset gehad (terug naar factory default) en heb in de auto nooit meer de app gekoppeld, maar werkt wel nog steeds sindsdien.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Ik heb vandaag de melding dat de OTA kan worden geïnstalleerd, maar ik ga voor het zekerste toch wachten tot ik vanavond thuis ben om de installatie te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Fabriziolioi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:43:
[...]

Alhoewel ik het raar vind dat de auto eerst op slot moet eer hij begint maakt dat nog niet uit ... als hij tenminste ook echt aan de update begint 😂. Na 10 keer in en uit de auto te stappen en te staren naar de middenconsole voor enige beweging lijkt het net alsof je gestoord bent op je oprit ... het ergste vind ik dat als je de volvo dealer belt ze totaal geen idee hebben wat te doen behalve dat ding aan de computer te hangen en te resetten lijkt wel. Die monteurs zijn natuurlijk gewend om te werken aan een traditionele auto .. voor een EV heb je lijkt wel een IT'er nodig .. tenminste dat gevoel krijg ik als ik naar de dealer ga "wat wil je in godsnaam van ons .. wij snappen er net zoveel van als jij"
De instructies voor het updaten na de download zijn je toch bekend neem ik aan? : bevestigendst je wilt installeren , uitstappen, op slot doen daarbij zorgen voor voldoende soc is, maar de auto niet aan de lader hangen. En dan gewoon wegwezen en tot 1,5 uur afwachten en intussen wat anders gaan doen.

Ik denk dat je zelf iedere keer dat je instapt het proces onderbreekt en dan moet je niet verbaasd zijn dat er weinig gebeurt.

[ Voor 7% gewijzigd door Mga1600 op 20-10-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Voor de mensen met app problemen (vooral Android denk ik?)... wacht nog heel even tot einde deze week. Volvo NL gaf mij aan dat er een VOC update komt die de issues moet oplossen. Het is goed voor onze 'user case' denk ik om meerdere checks te doen of die update idd de boel oplost bij iedereen. Dus nog even niet naar de dealer, maar wacht nog even tot het weekend ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje..
Is het mogelijk om op de een of ander manier te zien welke opties aanwezig zijn in de auto?
Ik heb een andere XC40 gereden (benzine) als leenauto en kreeg bij het starten in het console bij het stuur een overzicht van alle aanwezige opties met een groen bolletje dat deze "ok" zijn.

Nu ben ik benieuwd of er een manier is dat wij deze ook voor onze P8 kunnen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
SSANL schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:03:
Goedemiddag,

Ik heb een vraagje..
Is het mogelijk om op de een of ander manier te zien welke opties aanwezig zijn in de auto?
Ik heb een andere XC40 gereden (benzine) als leenauto en kreeg bij het starten in het console bij het stuur een overzicht van alle aanwezige opties met een groen bolletje dat deze "ok" zijn.

Nu ben ik benieuwd of er een manier is dat wij deze ook voor onze P8 kunnen zien...
Nee, niet zoals in de sensus Volvo’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabriziolioi
Mga1600 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 10:38:
[...]

De instructies voor het updaten na de download zijn je toch bekend neem ik aan? : bevestigendst je wilt installeren , uitstappen, op slot doen daarbij zorgen voor voldoende soc is, maar de auto niet aan de lader hangen. En dan gewoon wegwezen en tot 1,5 uur afwachten en intussen wat anders gaan doen.

Ik denk dat je zelf iedere keer dat je instapt het proces onderbreekt en dan moet je niet verbaasd zijn dat er weinig gebeurt.
Ja hoor .. meerdere malenn zo gedaan .. als je dan terugkomt en hij zit nog steeds met de melding dat hij eraan gaat beginnen denk ik niet dat hij iets gedaan heeft toch? Voor de zekerheid ook al de hele nacht met rust gelaten zonder te laden maar na een uur of 9 nog steeds hetzelfde scherm ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Fabriziolioi schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Ja hoor .. meerdere malenn zo gedaan .. als je dan terugkomt en hij zit nog steeds met de melding dat hij eraan gaat beginnen denk ik niet dat hij iets gedaan heeft toch? Voor de zekerheid ook al de hele nacht met rust gelaten zonder te laden maar na een uur of 9 nog steeds hetzelfde scherm ...
Misschien moet je de auto even een week laten staan en zn tijd gunnen. Het is allemaal bèta weet je nog? oOo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
OTA update naar v1.7 is probleemloos verlopen hier.
(en nam maximum een half uurtje in beslag)

[ Voor 30% gewijzigd door madhondt op 20-10-2021 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSANL
madhondt schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:24:
OTA update naar v1.7 is probleemloos verlopen hier.
Top!

Ik wacht nog vol spanning op de notificatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuilen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-05 12:48
In het weekend ga ik met de P8 regelmatig naar een sport evenement, waarbij ik uit gemak de auto niet op slot doe (op het platte land is dit idd nog steeds mogelijk ;-)) en meerdere keren verspreid over de dag sportmaterialen uit de auto pak of terug leg.
Wat mijn opvalt is dat de accu aan het einde van het evenement zo'n 5% leger is dan bij aankomst, zonder er ook maar een meter mee te rijden. Ik heb de indruk dat door het openen en sluiten van de deur de accu continu verwarmd wordt, airco etc weer aangaat.
Is het mogelijk om de auto handmatig in een soort van energiebesparingsmodus te zetten, zodat de accu niet onnodig leeg raakt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• strikkert
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01 21:34
Hier nog geen OTA update 1.7. Meer mensen die hier op wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
SSANL schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 21:26:
[...]

Top!

Ik wacht nog vol spanning op de notificatie :)
De notificatie in de auto bedoel je, de notificatiemogelijkheid in de app komt met deze update mee denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
strikkert schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:07:
Yep, ik wacht er ook op.
Ik rij lange afstanden, dus alles waardoor de actieradius meer wordt, is erg welkom. :)

Het wordt wel de eerste update die ik OTA ontvang.. dus ben extra benieuwd..
En voor zover ik weet is het niet mogelijk om te zien of het downloaden al is begonnen..

[ Voor 10% gewijzigd door SSANL op 21-10-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Waterblok schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

De notificatie in de auto bedoel je, de notificatiemogelijkheid in de app komt met deze update mee denk ik.
Ook bij deze update wist de app me al te vertellen dat er een update was, dat de update gestart was, en wanneer de update klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
Waterblok schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:14:
[...]

Klopt, die in de auto..
Maar het kan zijn omdat ik deze week vanuit huis wek (herfstvakantie voor de kids). Dus rij niet zo veel. Ik heb begrepen dat de update alleen download als de auto in ingeschakeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ja je zal de update eerst moeten downloaden. Ik weet alleen niet of dat nu perse nog moet als je rijdt of dat de update dan alleen binnengehaald wordt. Je zou kunnen zeggen dat de update ook gepusht kan worden om te installeren en dat je als rijder alleen bijv. via de app toestemming moet geven.

Ik zie deze vergelijking nu pas eigenlijk: YouTube: Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch of plug-in hybride?

Maar mis daar wel een belangrijk verschil: AAOS vs het achterhaalde Sensus systeem. Ik had laatst een V60 mee met dat Sensus systeem, en dat is echt wel een paar niveautjes lager hoor. Poeh, viel me echt enorm tegen. Ik weet alleen niet of dat dezelfde is die ook in de XC40 Plugin komt. Goede vriend van mij heeft die namelijk onlangs besteld dus ik hoop voor hem dat het sensus systeem ook een soort van upgrade heeft gekregen in de XC40.

[ Voor 139% gewijzigd door Juancho op 21-10-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Zuilen schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 07:45:
In het weekend ga ik met de P8 regelmatig naar een sport evenement, waarbij ik uit gemak de auto niet op slot doe (op het platte land is dit idd nog steeds mogelijk ;-)) en meerdere keren verspreid over de dag sportmaterialen uit de auto pak of terug leg.
Wat mijn opvalt is dat de accu aan het einde van het evenement zo'n 5% leger is dan bij aankomst, zonder er ook maar een meter mee te rijden. Ik heb de indruk dat door het openen en sluiten van de deur de accu continu verwarmd wordt, airco etc weer aangaat.
Is het mogelijk om de auto handmatig in een soort van energiebesparingsmodus te zetten, zodat de accu niet onnodig leeg raakt?
5%? Dat lijkt me niet normaal! Mijn auto staat regelmatig een paar dagen achterelkaar stil (weliswaar zonder deuren of achterklep tussendoor te openen) en dan is de soc met 2 % gezakt na 3 dagen.
Het lijkt er op dat er iets aan blijft staan bij jou…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Verschil lijkt me dus te zitten in auto wel of niet op slot. Als de auto niet op slot gaat, kunnen er wellicht zaken aan blijven staan op de achtergrond die nou eenmaal batterij verbruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
strikkert schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:07:
Hier evenmin. De update 1.7 schijnt een forse omvang te hebben (meer dan 1 GB). Dat betekent een langere rit of een reeks korte ritten om het bestand binnen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:24
Adriaen87 schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Hier evenmin. De update 1.7 schijnt een forse omvang te hebben (meer dan 1 GB). Dat betekent een langere rit of een reeks korte ritten om het bestand binnen te krijgen?
Nou dat valt reuze mee hoor ;) Ik had gisteren in een speedtest15 Mbit/s. Dan is de update binnen 10 minuten binnengehaald!

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 01-06 11:03
Ik heb ditzelfde probleem, althans sporten waarbij ik de sleutel niet mee wil nemen. Mijn dealer gaf mij een instructie om de auto op slot te kunnen zetten, waarbij de keyfob in de auto blijft en je de stalen sleutel meeneemt. Die kan rustig nat worden.

Als ik het mij goed herinner blijf je in de auto zitten en doe je alle deuren op slot. Vervolgens stap je uit en doe je de bestuurdersdeur dicht. Als het goed is blijft deze dan ook op slot. Je kunt dan als je terugkomt bij de auto de deur los doen met de stalen sleutel.

Op die manier loopt de accu niet leeg, zit je auto op slot en kan de keyfob niet nat worden. Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik het nog niet heb geprobeerd.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
madhondt schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 09:15:
[...]

Ook bij deze update wist de app me al te vertellen dat er een update was, dat de update gestart was, en wanneer de update klaar was.
Dat was bij mij bij de vorige update al

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Er zit in de settings een "auto uitschakelen" knop, misschien doet die wat je nodig hebt?

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zuilen
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-05 12:48
Montalbano schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:02:
[...]

Er zit in de settings een "auto uitschakelen" knop, misschien doet die wat je nodig hebt?
Bedankt, ik had deze nog niet ontdekt, ik ga deze binnenkort uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op donderdag 21 oktober 2021 @ 12:02:
[...]

Dat lijkt me een goede! Ik gebruik die functie wel als ik langere tijd in de auto zit te wachten. Dan valt alles stil.
Je kunt om de auto uit te schakelen ook de knop waar je het volume mee regelt langere tijd vasthouden.

Pagina: 1 ... 22 ... 318 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"