Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Venomer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

De code van de app op de telefoon kan niet zomaar veranderen zonder dat je iets installeert. En op Android en iOS gebeurde dit op hetzelfde moment, terwijl de app-versies verschillen. Mijn conclusie: er gebeurt iets server-side. Ik vermoed dat de app na het opstarten contact legt met de auto, daar een voertuigtype opvraagt en dan aan de server vraagt welke informatie hij voor dat type kan laten zien. Andere Volvo-modellen hebben immers ook andere functionaliteit in dezelfde app.

Als er server-side een fout gemaakt wordt, dan merk je dat dus in de app.

Het is maar een theorie...
Een keer kan maar het gebeurt dus al regelmatig. Dus een server-side foutje maken... zou kunnen hoor maar zou wel erg slecht zijn. Het is niet alleen dat bepaalde functies opeens zomaar niet meer werken, er zijn blijkbaar ook knoppen opeens weg, of de naam van je auto wordt zomaar verandert. Ik neem aan dat een ieder zijn auto netjes in een DB geregistreerd staat met alle info. Dus als je auto dan opeens Mijn Volvo heet ipv 2020 XC40... Ik vind het allemaal maar uiterst vreemd en misschien nog erger, totaal niet betrouwbaar en vertrouwbaar. Er gaat duidelijk iets totaal niet goed bij de ontwikkeling daar.

En ja, de mensen die mij vinden lopen te zeiken zullen wel weer easy roepen: dan gebruik je de app. Dat is idd een oplossing. Alleen niet de juiste natuurlijk. Benieuwd wat Volvo zegt op mijn vragen. Als ze überhaupt reageren.

Bij mij laat de app overigens niks zien dus daar is niks aan hersteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 12-10-2021 09:58 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Venomer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:17:
[...]

De code van de app op de telefoon kan niet zomaar veranderen zonder dat je iets installeert. En op Android en iOS gebeurde dit op hetzelfde moment, terwijl de app-versies verschillen. Mijn conclusie: er gebeurt iets server-side. Ik vermoed dat de app na het opstarten contact legt met de auto, daar een voertuigtype opvraagt en dan aan de server vraagt welke informatie hij voor dat type kan laten zien. Andere Volvo-modellen hebben immers ook andere functionaliteit in dezelfde app.

Als er server-side een fout gemaakt wordt, dan merk je dat dus in de app.

Het is maar een theorie...
Dat zou wel kunnen, als het een hybride app is die eigenlijk niets anders doet dan een webapplicatie inladen. Dan kan de inhoud van een scherm dus aangepast worden zonder dat de app een update krijgt.
Het voordeel van die hybride oplossing zou zijn dat er veel minder op twee sporen ontwikkeld hoeft te worden (iOS / Android). Maar de verschillen tussen beide apps lijken dermate groot dat ik daar dan ook weer aan twijfel.

Iets hebben ze in ieder geval nog even niet goed voor elkaar :-)

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 19:51
skai21 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:40:
[...]

Hoe staat voicemail in je contacten lijst?
Anders ff 1233 als voicemail opslaan
Dit heb ik ook gedaan, maar hij gaat dan toch de standaard voicemail bellen.

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
Texie schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

Dit heb ik ook gedaan, maar hij gaat dan toch de standaard voicemail bellen.
Dan lijkt me de oplossing toch simpel. Maak een contact met een makkelijke naam, bijvoorbeeld "Henk" en geef die het nummer 1233. Dan zeg je "bel Henk". Moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 11:07:
[...]

Dat zou wel kunnen, als het een hybride app is die eigenlijk niets anders doet dan een webapplicatie inladen. Dan kan de inhoud van een scherm dus aangepast worden zonder dat de app een update krijgt.
Het voordeel van die hybride oplossing zou zijn dat er veel minder op twee sporen ontwikkeld hoeft te worden (iOS / Android). Maar de verschillen tussen beide apps lijken dermate groot dat ik daar dan ook weer aan twijfel.

Iets hebben ze in ieder geval nog even niet goed voor elkaar :-)
Waar gaat die optie van vind laadpunten in de IOS app eigenlijk naar toe? Is dat echt een los scherm in de app of wordt bijv. Google maps geopend met een bepaald filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10:06
Juancho schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:40:
[...]

Waar gaat die optie van vind laadpunten in de IOS app eigenlijk naar toe? Is dat echt een los scherm in de app of wordt bijv. Google maps geopend met een bepaald filter?
Het is inderdaad een link naar Google Maps, met als zoekterm "Electric Vehicle Charging". Het enige filter dat er op dit moment in zit zijn de openingstijden. Als je nou kon filteren op type stekker en aantal kW, dan had je er nog wat aan. Jullie missen dus niets op Android.

De knop doet dus dit: https://www.google.com/maps/search/electric+vehicle+charging

[ Voor 7% gewijzigd door Venomer op 12-10-2021 13:50 ]

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Venomer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:48:
[...]

Het is inderdaad een link naar Google Maps, met als zoekterm "Electric Vehicle Charging". Het enige filter dat er op dit moment in zit zijn de openingstijden. Als je nou kon filteren op type stekker en aantal kW, dan had je er nog wat aan. Jullie missen dus niets op Android.

De knop doet dus dit: https://www.google.com/maps/search/electric+vehicle+charging
Daar was ik eigenlijk al bang voor. Gewoon een linkje naar Google Maps. Dus in dat kader snap ik niet waarom de apps voor IOS en Android dan verschillend zijn met dus als voorbeeld dit simpele linkje. Het is dan misschien niet zo spannend en Android gebruikers missen dus eigenlijk niks, maar gaat mij even om het idee erachter.

Volvo zelf stuurde nog dit:
Hi, Volvo Cars app versie 5.4.1 is op dit moment de actuele versie.
Er wordt geprobeerd om volgende week een nieuwe release beschikbaar te hebben om enkele specifieke Android issues te verhelpen.
Denk dat ze mijn vragen niet helemaal goed begrepen hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Hi,

Ik was in dit topic als in het google automotive topic aan het zoeken naar de recente innfo met betrekking tot updates en dan in het bijzonder wanneer apple carply staat gepland.

Heeft iemand hier een linkje voor mij of kan iemand iets delen uit een eerdere post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Blankinho schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 14:56:
Hi,

Ik was in dit topic als in het google automotive topic aan het zoeken naar de recente innfo met betrekking tot updates en dan in het bijzonder wanneer apple carply staat gepland.

Heeft iemand hier een linkje voor mij of kan iemand iets delen uit een eerdere post?
Dit jaar iig niet meer. Laatste dat gemeld is, is dat het ergens in 2022 gaat komen. Q1/Q2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansBull
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-05 11:19
Juancho schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:07:
[...]

Dit jaar iig niet meer. Laatste dat gemeld is, is dat het ergens in 2022 gaat komen. Q1/Q2....
Dat is ronduit belachelijk, ik vind Apple Carplay belangrijk en heb het daarom tijdens de aankoop herhaaldelijk en expliciet gevraagd: reactie van de dealer: "mijnheer, die update komt er zeker dit jaar aan!!!!"
Grmpff.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Eens hoor, je bent onertussen een jaar verder en nog steeds is het niet geregeld. Net zoals Android Auto overigens. Voor mij verder niet belangrijk want ik vind juist AAOS super belangrijk maar ik snap de frustratie zeker als je Carplay veel gebruikt.

Verder nog ter info wbt de vreemde wijzigingen in de Android VOC app:
De functie die hier is weggevallen is niet het gevolg van een wijziging in de app maar een bug. in dit geval proberen we dat dus volgende week met een update op te lossen. Wat betreft andere wijzigingen in de app, op het moment dat je de app installeert wordt er gevraagd of je akkoord gaat met de voorwaarden van de app. In deze voorwaarden staat ook aangegeven dat er wijzigingen plaats kunnen vinden zonder voorafgaande kennisgeving. we hopen dat dit meer duidelijkheid brengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Het uitblijven van Apple Carplay schijnt niet de schuld van Volvo te zijn, maar is het gevolg van de strijd tussen Google en Apple. Wat daar dan weer precies achter zit, weet ik niet. Maar het laat zich raden dat Google zijn concurrent niet zomaar toegang geeft tot AAOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Venomer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:54:
Het uitblijven van Apple Carplay schijnt niet de schuld van Volvo te zijn, maar is het gevolg van de strijd tussen Google en Apple. Wat daar dan weer precies achter zit, weet ik niet. Maar het laat zich raden dat Google zijn concurrent niet zomaar toegang geeft tot AAOS.
Klopt, schijnen wat politieke issues te zijn. Maar even heel plat gezegd heb je daar als koper bij Volvo natuurlijk niks mee te maken. Dat lossen ze simpelweg maar op, anders moet je het ook niet aanbieden. Je koopt een product waarvan men zegt dat iets er op zit of snel op gaat komen. Gewoon misleiding dus richting de klant, ongeacht waar het probleem nu zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 04-06 19:52
Ja en Google weet natuurlijk dat Volvo Apple CarPlay aangeboden heeft.
Fijne onderhandelingspositie voor Google....

P8, 19 inch Continental, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:02
Juancho schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:50:
Eens hoor, je bent onertussen een jaar verder en nog steeds is het niet geregeld. Net zoals Android Auto overigens.
Android Auto gaat ook niet komen. Is ook uit de recente prijslijst verwijderd.
Snap ik ook wel. Google heeft AAOS, dus wat is het nut van Android Auto?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
Weet iemand hier of het wel mogelijk is om bijvoorbeeld Qobuz via de webbrowser (als die aanwezig is) te benaderen tijdens het rijden? Ik heb de auto al besteld maar ik had verwacht dat carplay en/of play store apps gewoon beschikbaar zouden zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Alexff op 12-10-2021 18:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 00:58

McA

Vandaag de 1.7 release bij de dealer verkregen.
Naast alle verbetering is het teleurstellend dat de Pilot Assist nog niet is teruggekeerd naar het stuur.
Dat heeft, ondanks de toch wel suggestieve toezegging, kennelijk toch niet zoveel prioriteit, of het gaat gewoon niet gebeuren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
HansBull schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

Dat is ronduit belachelijk, ik vind Apple Carplay belangrijk en heb het daarom tijdens de aankoop herhaaldelijk en expliciet gevraagd: reactie van de dealer: "mijnheer, die update komt er zeker dit jaar aan!!!!"
Grmpff.....
Haha, er zijn leugens, grote leugens en beloftes van autoverkopers!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
McA schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:31:
Naast alle verbetering is het teleurstellend dat de Pilot Assist nog niet is teruggekeerd naar het stuur.
Dat heeft, ondanks de toch wel suggestieve toezegging, kennelijk toch niet zoveel prioriteit, of het gaat gewoon niet gebeuren :/
Als Pilot Assist niet terugkomt op het stuur vind ik dat echt een probleem. Pilot Assist kun je op elk model Volvo aan/uit zetten op het stuur (als je Pilot Assist optie gekocht hebt). Ik gebruikte die knop op het stuur continu in mn P8. Ik heb nog een Volvo en daar gebruik ik die functie ook continu. Letterlijk tientallen keren per rit zet ik Pilot Assist aan en uit. Aan op rechte stukken, uit in de binnenstad. Hij MOET echt weer terugkomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:05
erikloman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:32:
[...]

Als Pilot Assist niet terugkomt op het stuur vind ik dat echt een probleem. Pilot Assist kun je op elk model Volvo aan/uit zetten op het stuur (als je Pilot Assist optie gekocht hebt). Ik gebruikte die knop op het stuur continu in mn P8. Ik heb nog een Volvo en daar gebruik ik die functie ook continu. Letterlijk tientallen keren per rit zet ik Pilot Assist aan en uit. Aan op rechte stukken, uit in de binnenstad. Hij MOET echt weer terugkomen!
Belachelijk idd, ook een van m’n grootste ergernissen. CarPlay mis ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
[...]

Mee eens.

Er zitten nu twee knoppen op het stuur zonder functie. Wat zou Volvo daarmee van plan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
[...]

Voor mij hoeft het aan- en uitzetten van Pilot Assist op het stuur - ik doel op de afzonderlijke knop - niet terug te keren. Het tegelijk uitzetten van Pilot Assist en Cruise Cotrol vind ik zelf veiliger dan het twee keer indrukken van de gescheiden knoppen. Misschien zie ik dat verkeerd, maar moet ik uit de pleidooien voor de terugkeer van de aparte Pilot Assist-knop op het stuur opmaken, dat deze rijders de Cruise Cotrol wel aan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 20:39
Ik had ook nog goede hoop op het terugkeren van Pilot assist op het stuur bij de nieuwe update.
Zo te lezen dus niet.

Ik vind dat een ENORM gemis.
Een € 1000,- knopje wat mij betreft :)

Een auto vol met sensoren om behoorlijk zelfrijdend te laten zijn op eenvoudige wegen.
Maar op een hoop wegen is het "levensgevaarlijk", althans, ik durf er dan niet mee te rijden. Maar dan heb ik dus ook geen cruise control.
Cruise control gebruik ik echt om de haverklap!

Resultaat; ik gebruik PA nu bijna nooit meer, tenzij ik een lange rechte weg of snelweg heb. Dan neem ik de moeite om dat menu in te gaan.

In tegenstelling tot @Adriaen87 ben ik van mening dat cruise control en pilot assist op dit moment 2 totaal verschillende zaken zijn. Mocht PA in de toekomst verder geoptimaliseerd worden, dan is het wat anders. Maar PA staat momenteel (bij Volvo) echt in de kinderschoenen,
ACC werkt daarentegen zeer goed.

Omdat mijn VOC app nog steeds niet werkt ga ik morgen contact opnemen met de dealer.
Vandaag nog eens het hele systeem een reset gegeven, maar nog steeds een blanco (android) app....
Dan ga ik het gemis van de PA knop op het stuur nog een keer melden en vragen of ze dit niet door kunnen spelen bij Volvo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
raoel schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:51:
Ik had ook nog goede hoop op het terugkeren van Pilot assist op het stuur bij de nieuwe update.
Zo te lezen dus niet.

Ik vind dat een ENORM gemis.
Een € 1000,- knopje wat mij betreft :)

Een auto vol met sensoren om behoorlijk zelfrijdend te laten zijn op eenvoudige wegen.
Maar op een hoop wegen is het "levensgevaarlijk", althans, ik durf er dan niet mee te rijden. Maar dan heb ik dus ook geen cruise control.
Cruise control gebruik ik echt om de haverklap!

Resultaat; ik gebruik PA nu bijna nooit meer, tenzij ik een lange rechte weg of snelweg heb. Dan neem ik de moeite om dat menu in te gaan.

In tegenstelling tot @Adriaen87 ben ik van mening dat cruise control en pilot assist op dit moment 2 totaal verschillende zaken zijn. Mocht PA in de toekomst verder geoptimaliseerd worden, dan is het wat anders. Maar PA staat momenteel (bij Volvo) echt in de kinderschoenen,
ACC werkt daarentegen zeer goed.

Omdat mijn VOC app nog steeds niet werkt ga ik morgen contact opnemen met de dealer.
Vandaag nog eens het hele systeem een reset gegeven, maar nog steeds een blanco (android) app....
Dan ga ik het gemis van de PA knop op het stuur nog een keer melden en vragen of ze dit niet door kunnen spelen bij Volvo.
Pilot Assist is al een paar jaar (tegen meerprijs) verkrijgbaar op de Volvo’s. Ik vind het op rechte stukken fijn. In de stad is Pilot Assist slecht en hinderlijk.

Het aan- en uitzetten van Pilot Assist via het stuur op de P8 gaat wel iets anders dan de andere Volvo’s. Maar je kon het tenminste aan/uit zetten wanneer je wil.

Het is nu in de P8 levensgevaarlijk om tijdens het rijden de functie via het middenconsole te moeten wisselen. Het zit verstopt en moet 3 menus door. Al die tijd kan ik niet op de weg letten. Ik gebruik het dus ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
erikloman schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:05:
[...]

Pilot Assist is al een paar jaar (tegen meerprijs) verkrijgbaar op de Volvo’s. Ik vind het op rechte stukken fijn. In de stad is Pilot Assist slecht en hinderlijk.

Het aan- en uitzetten van Pilot Assist via het stuur op de P8 gaat wel iets anders dan de andere Volvo’s. Maar je kon het tenminste aan/uit zetten wanneer je wil.

Het is nu in de P8 levensgevaarlijk om tijdens het rijden de functie via het middenconsole te moeten wisselen. Het zit verstopt en moet 3 menus door. Al die tijd kan ik niet op de weg letten. Ik gebruik het dus ook niet meer.
Het is ook een duidelijke Volvo keus. Op de P2 werkt de knop zoals bedoeld.

Ik rij veel combinaties binnenwegen / bebouwde kom met vee bochten. Dan is de knop perfect om te kunnen wisselen. Ik gebruik deze continu.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Adriaen87 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 22:41:
[...]

Voor mij hoeft het aan- en uitzetten van Pilot Assist op het stuur - ik doel op de afzonderlijke knop - niet terug te keren. Het tegelijk uitzetten van Pilot Assist en Cruise Cotrol vind ik zelf veiliger dan het twee keer indrukken van de gescheiden knoppen. Misschien zie ik dat verkeerd, maar moet ik uit de pleidooien voor de terugkeer van de aparte Pilot Assist-knop op het stuur opmaken, dat deze rijders de Cruise Cotrol wel aan laten staan?
In de meeste gevallen gebruik je het inderdaad samen, maar op bijvoorbeeld een 60-weg met fietsstroken aan de zijkant en geen midden-streep, is Pilot Assist echt levensgevaarlijk. En dan zou het erg prettig zijn als dat met 1 simpel knopje op het stuur uit te zetten is. Het weghalen daar is een onnavolgbare keuze van Volvo.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waterblok
Eens met de voorgaande posts de Pilot Assist moet terug op het stuur.
Cruise Control gebruik ik vaak en Pilot Assist ook maar die moet makkelijk uit kunnen als ik van de snelweg kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Ik volg jet topic de laatste tijd wat minder.

"Het team" van dit forum dat samen heeft gezeten met Volvo, heeft dat nog steeds contact met Volvo?
Het punt van de PA knop op het stuur is via hen toch ook wel bij Volvo aangekaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoel
Waterblok schreef op woensdag 29 september 2021 @ 02:06:
[...]
Ja maar denk alleen als je elektrische stoel hebt, die heb ik niet.
De geheugenstanden van de stoel nemen ook de spiegels mee.
Juancho schreef op woensdag 29 september 2021 @ 09:56:
[...]
Ik bedoel idd dat laatste. Als je bijv. strak langs een stoeprandje moet parkeren werkt dat super fijn! Je kan het zo instellen dat het automatisch gebeurt bij achteruitrijden maar dat vind ik storend. Je kan het ook zelf activeren door 2x op de L/R knop van je spiegels te drukken. Dan kantelt die spiegel. Ga je vervolgens weer in drive dan klappen ze weer terug.
Ik las de reactie van @Juancho laatst.
Het laten kantelen van spiegels (niet inklappen) werkt bij niet. Nu nog eens terug zitten zoeken en kom ik de reactie van @Waterblok tegen.

Dat kantelen werkt dus alleen met elektrisch verstelbare stoelen?
Mijn vrouw en ik rijden in dezelfde stoelstand, dus die centen hebben we niet uitgegeven.

Optie zou toch moeten kunnen werken op elke auto...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Heb even snel een video van de Pilot Assist gemaakt. Dit ter vergelijking.

Overigens een mega handige functie is de hold functie wanneer OPD uit is en creep mode aan. De rem iets verder doordrukken geeft een witte (H) in het display en de auto blijft stilstaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
hlip schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:55:
[...]

Android Auto gaat ook niet komen. Is ook uit de recente prijslijst verwijderd.
Snap ik ook wel. Google heeft AAOS, dus wat is het nut van Android Auto?
1. Dit is toch wel zo gecommuniceerd? Dat Android auto er ook zou komen... Dan is het net zoals bij carplay gewoon belachelijk als ze het er zomaar uithalen. Dat je bij een tussentijdse facelift wat dingen aanpast ala, maar dan weet je dat als koper van te voren. Nu worden beloftes simpelweg niet waargemaakt richting de groep eerste kopers/leasers.
2. Zolang AAOS nog in de kinderschoenen staat. Zeker wbt apps en dergelijke kan ik me voorstellen dat mensen nog te veel zaken missen in AAOS. Ik zelf niet overigens, maar ik kan me het wel voorstellen.

@Rene de P8 heeft geen creep modus etc zoals de Polestar 2 heeft ;). Die situaties zijn sowieso anders in beide auto's. Verder wel eens met de heren boven wbt het niet terugzetten van PA op het stuur. Ik kan daar met de kop ook niet bij. Geef de rijder dan iig de optie om te kiezen want nu heb je een knop op het stuur dat werkelijk niks doet. |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Juancho op 13-10-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
McA schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 20:31:
wel benieuwd of je range verbetering echt merkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 09:12:
[...]
@Rene de P8 heeft geen creep modus etc zoals de Polestar 2 heeft ;). Die situaties zijn sowieso anders in beide auto's. Verder wel eens met de heren boven wbt het niet terugzetten van PA op het stuur. Ik kan daar met de kop ook niet bij. Geef de rijder dan iig de optie om te kiezen want nu heb je een knop op het stuur dat werkelijk niks doet. |:(
De P8 heeft wel een creep modus, die staat namelijk altijd aan (in non-OPD stand). Ik zou het heel prettig vinden als die hold-functie ook op de P8 zou zitten.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

De P8 heeft wel een creep modus, die staat namelijk altijd aan (in non-OPD stand). Ik zou het heel prettig vinden als die hold-functie ook op de P8 zou zitten.
Ah je heb idd gelijk, creep is natuurlijk het gebeuren dat de auto al een beetje vooruit beweegt met OPD uit. Daar ging ik in 1 van mijn eerste ritten bijna al de fout in. Stond voor een snellader en wist niet dat met OPD uit de auto al vooruit bewoog. En best fors. Scheelde niet veel of ik zat er gelijk al tegenaan. Vind dat nu vooral vervelend met parkeren etc.

Dan zou die hold functie idd top zijn. Ik zie in de video trouwens ook dat de PS2 een aparte CC heeft? Die heeft de P8 dan weer niet, alleen ACC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
raoel schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 07:32:
[...]

[...]

Ik las de reactie van @Juancho laatst.
Het laten kantelen van spiegels (niet inklappen) werkt bij niet. Nu nog eens terug zitten zoeken en kom ik de reactie van @Waterblok tegen.

Dat kantelen werkt dus alleen met elektrisch verstelbare stoelen?
Mijn vrouw en ik rijden in dezelfde stoelstand, dus die centen hebben we niet uitgegeven.

Optie zou toch moeten kunnen werken op elke auto...
Ja klopt mijn eerdere post werkt alleen op de oude volvo.
Onze P8 heeft geen elektrische stoel en daarmee ook geen geheugen voor de spiegels en ze kunnen wel inklappen maar niet kantelen voor stoeprandkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Montalbano schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:58:
[...]

Bij de P8 moet je kiezen tussen creep en hold. Als OPD aan staat, heb je een automatische hold-functie. Maar die kun je niet met het pedaal regelen, zoals bij de P2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-06 22:08
Juancho schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

Ah je heb idd gelijk, creep is natuurlijk het gebeuren dat de auto al een beetje vooruit beweegt met OPD uit. Daar ging ik in 1 van mijn eerste ritten bijna al de fout in. Stond voor een snellader en wist niet dat met OPD uit de auto al vooruit bewoog. En best fors. Scheelde niet veel of ik zat er gelijk al tegenaan. Vind dat nu vooral vervelend met parkeren etc.

Dan zou die hold functie idd top zijn. Ik zie in de video trouwens ook dat de PS2 een aparte CC heeft? Die heeft de P8 dan weer niet, alleen ACC....
Blijkbaar heeft Volvo een aantal settings gewoon weg-gedesigned: stapvoets/creep apart aan- of uitzetten, instellen van OPD sterkte, CC of ACC.. en dus de hold functie. Beetje jammer want het platform ondersteunt het gewoon dus zonder extra kosten.. geef je klanten wat extra settings. Maar dus niet bij Volvo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-06 23:33
HansBull schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 15:34:
[...]

Grmpff.....
Mijn dealer zei zelfs dat de omcirkelde usb c aansluiting speciaal voor apple carplay is haha. Nou was ik al lid van dit forum dus ik wist wel beter dat apple carplay er nog helemaal niet is maar toch wel grappig hoe ze niet altijd de juiste kennis hebben bij Volvo zelf. Maar goed ik vraag me af waarom jullie apple carplay willen? Want dat gaat ook alleen met kabel en op je infotainment scherm werken (niet op je dashboard). Enige wat ik mis is FM, maar die heb ik nu zo ingesteld dat hij via BT alsnog op mijn speakers een melding geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:16
thisisjazz schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 17:34:
[...]

Mijn dealer zei zelfs dat de omcirkelde usb c aansluiting speciaal voor apple carplay is haha. Nou was ik al lid van dit forum dus ik wist wel beter dat apple carplay er nog helemaal niet is maar toch wel grappig hoe ze niet altijd de juiste kennis hebben bij Volvo zelf. Maar goed ik vraag me af waarom jullie apple carplay willen? Want dat gaat ook alleen met kabel en op je infotainment scherm werken (niet op je dashboard). Enige wat ik mis is FM, maar die heb ik nu zo ingesteld dat hij via BT alsnog op mijn speakers een melding geeft.
Geduld….het komt echt een keer.

Die wit-omrandde usb aansluiting kun je nu ook al gebruiken om je usb sticks af te draaien met de app audio wagon

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Venomer schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 12:52:
[...]

Bij de P8 moet je kiezen tussen creep en hold. Als OPD aan staat, heb je een automatische hold-functie. Maar die kun je niet met het pedaal regelen, zoals bij de P2.
Kiezen tussen hold en creep? Waar zou dat kunnen dan?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 23:39
Montalbano schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 18:32:
[...]

Kiezen tussen hold en creep? Waar zou dat kunnen dan?
Kan niet. Bij opd krijg je automatisch hold. En bij ‘gewoon ouderwets automaat’ krijg je creep. Ik zou het zelf willen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
JTHZZ schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 15:41:
[...]

Blijkbaar heeft Volvo een aantal settings gewoon weg-gedesigned: stapvoets/creep apart aan- of uitzetten, instellen van OPD sterkte, CC of ACC.. en dus de hold functie. Beetje jammer want het platform ondersteunt het gewoon dus zonder extra kosten.. geef je klanten wat extra settings. Maar dus niet bij Volvo :X
Blijkbaar willen ze bij Volvo alles zo simpel mogelijk houden en de bestuurder zo min mogelijk keuzes geven. Daarom koppelen ze verschillende functies aan elkaar, of laten functies weg.

Mijn idee: Maak een knopje “Expert Mode” in het menu. Aan betekent dat je als bestuurder alles zelf kunt kiezen en uit betekent dat Volvo de keuzes voor je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaen87
Venomer schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:06:
[...]

Blijkbaar willen ze bij Volvo alles zo simpel mogelijk houden en de bestuurder zo min mogelijk keuzes geven. Daarom koppelen ze verschillende functies aan elkaar, of laten functies weg.

Mijn idee: Maak een knopje “Expert Mode” in het menu. Aan betekent dat je als bestuurder alles zelf kunt kiezen en uit betekent dat Volvo de keuzes voor je maakt.
Op zich een interessante optie; een knop 'Expert Mode' in het menu op het middenscherm, zodat de bestuurder zelf kan kiezen. Een tegenwerping zou de aansprakelijkheid kunnen zijn, wanneer onverhoopt als gevolg van een verkeerde keuze een ongeval plaats vindt. Is Volvo dan gevrijwaard? Is de keuze te achterhalen? Waarom laat Polestar wel de keuze aan de bestuurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Adriaen87 schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:15:
[...]

Op zich een interessante optie; een knop 'Expert Mode' in het menu op het middenscherm, zodat de bestuurder zelf kan kiezen. Een tegenwerping zou de aansprakelijkheid kunnen zijn, wanneer onverhoopt als gevolg van een verkeerde keuze een ongeval plaats vindt. Is Volvo dan gevrijwaard? Is de keuze te achterhalen? Waarom laat Polestar wel de keuze aan de bestuurder?
Polestar rijders zijn van nature gewoon al Experts :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 22:06:
[...]

Een ander toegangslevel tot bepaalde extra functies hebben wij als groepje van 7 ook al eens voorgesteld, maar Volvo heeft toen uitgelegd dat ze alles in het kader van Amerikaanse eisen t.a.v, “driver distraction” zo simpel en transparant mogelijk moeten maken.

De uitleg daarbij: er lopen kennelijk in de US al een aantal rechtszaken (o.a. versus Tesla) over dit onderwerp en de uitspraken daarin zouden kunnen leiden tot mega claims. Dus is er gekozen voor een welbewuste maar wel erg veilige ‘less is more’ aanpak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkShadow
Mga1600 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Een ander toegangslevel tot bepaalde extra functies hebben wij als groepje van 7 ook al eens voorgesteld, maar Volvo heeft toen uitgelegd dat ze alles in het kader van Amerikaanse eisen t.a.v, “driver distraction” zo simpel en transparant mogelijk moeten maken.

De uitleg daarbij: er lopen kennelijk in de US al een aantal rechtszaken (o.a. versus Tesla) over dit onderwerp en de uitspraken daarin zouden kunnen leiden tot mega claims. Dus is er gekozen voor een welbewuste maar wel erg veilige ‘less is more’ aanpak.
is natuurlijk belachelijk, eerst werd nog gezegd dat het de actie was van een over ijverige programmeur. Dat knopje om mn stuur doet nu niks, en de situatie is gevaarlijker. Ik had verwacht dat het bij de volgende update al terug gedraaid zou worden. Imho is het weghalen van functionaliteit, en dat lijkt me eerder reden om een aanklacht neer te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-05 20:23
Typisch liability gevalletje van Amerikaanse cover-my-ass. Ze leggen de verantwoordelijkheid niet bij de burger maar in de wet, en uiteindelijk draait het daar om veel geld in claims. Ik weet dat Tesla ook een super irritante PA heeft die je naar het midden van de weg stuurt indien daar geen streep is. Ik ben het eens dat instellingen automatiseren en dus wegnemen van verantwoordelijkheid bij de bestuurder - rijden blijft immers mensenwerk - gevaarlijker is dan zelf dingen in kunnen stellen. Over claims gesproken bij een ongeluk....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waterblok
Dat doet onze PA ook midden tussen de twee lijnen rijden. Als er dan geen middenstreep is alleen langs de randen van de weg gaat ie in het midden rijden, logisch en niet eenvoudig om hem die situatie aan te leren.

Maar juist dat is ook de situatie waar je op het stuur de PA wil uitzetten en CC gewoon aan mag blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
DarkShadow schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:24:
[...]

is natuurlijk belachelijk, eerst werd nog gezegd dat het de actie was van een over ijverige programmeur. Dat knopje om mn stuur doet nu niks, en de situatie is gevaarlijker. Ik had verwacht dat het bij de volgende update al terug gedraaid zou worden. Imho is het weghalen van functionaliteit, en dat lijkt me eerder reden om een aanklacht neer te leggen.
Eens. Mocht Volvo dat idd gezegd hebben zijn ze wel erg krom bezig. Aan de één kant zo min mogelijk laten zien maar aan de andere kant wel functies weg stoppen in het (touchscreen) scherm. Je hebt je ogen bij zo'n scherm gewoon vaker van de weg. Ik vind dat verder geen punt hoor omdat ik het allemaal redelijk snel kan vinden, maar mijn vriendin een stuk minder. Bijv. OPD aan/uit gebruiken we heel vaak, juist tijdens het rijden. En dan moet je toch weer een menu in. Nogmaals helemaal geen kritiek, maar als de reactie van Volvo dan daadwerkelijk zo is dan is het erg krom. Dan moet je eigenlijk helemaal geen touchscreen willen hebben of gewoon alsnog veel en veel meer fysieke knoppen hebben.

Dat ze die PA knop nog niet teruggezet hebben is gewoon idioot. Zet dat ding terug en de rijder kan zelf bepalen wat het fijnst/snelst werkt. of via het stuur (veiliger) of via het menu (ogen van de weg). En eigenlijk ook met dat opeens weghalen van een thema scherm achter het stuur. Je hebt nu Maps of niks. Wederom in het kader van veiligheid en minder afleiding... had er dan een multimedia scherm voor teruggezet bijv. zodat je dat kan bedienen/bekijken zonder weer naar het touchscreen te moeten gaan. Maargoed, daar hebben meer merken last van. Less = More maar dan vervolgens alles wegstoppen in een scherm waar je letterlijk naar toe moet bewegen met arm en ogen.

Maar zoals anderen ook wel vaker gezegd hebben hier, soms vraag je je wel eens af of ze bij Volvo eerst wel goed nadenken en testen voor ze dingen maken/toevoegen/verwijderen.

Ps. mijn app werkt ondertussen nog steeds niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 14-10-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repmek
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 15-11-2024
Gisteren de 1.7 update gehaald bij de dealer, die wist van niets, had ogen als eieren toen ie de range assistant zag, en vanmorgen de auto voorverwarmd. Wat schetst mijn verbazing 87%. Normaal altijd 90% bij voorverwarmen. Ik denk dat het voorverwarmen (van de accu?) nu zoveel verbruikt dat mijn 11kW lader dat niet bij kan houden.
Mijn normale werkrit (65km)met 1% minder gereden (met optimizer aan en acc) dan mijn absolute record. Maar dat was bij 19° en vanmorgen was het 10°. Maar als ik daar de 3% bij optel die ik extra kwijt was bij de start dan heb ik net zoveel verbruikt als vorige week toen het net iets warmer was.
Actuele verbruik is wel interessant vooral de terugwinning. Er lijkt wel een bepaalde vertraging in te zitten, maar goed, je ziet wel meteen wat slipstreaming doet.......

XC40P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
DarkShadow schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 12:24:
[...]

Het gaat helemaal niet over het pa knopje maar over de verschillende rijstanden met creep en hold enzo. Goed lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-06 14:03
Juancho schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Eens. Mocht Volvo dat idd gezegd hebben zijn ze wel erg krom bezig. Aan de één kant zo min mogelijk laten zien maar aan de andere kant wel functies weg stoppen in het (touchscreen) scherm. Je hebt je ogen bij zo'n scherm gewoon vaker van de weg. Ik vind dat verder geen punt hoor omdat ik het allemaal redelijk snel kan vinden, maar mijn vriendin een stuk minder. Bijv. OPD aan/uit gebruiken we heel vaak, juist tijdens het rijden. En dan moet je toch weer een menu in. Nogmaals helemaal geen kritiek, maar als de reactie van Volvo dan daadwerkelijk zo is dan is het erg krom. Dan moet je eigenlijk helemaal geen touchscreen willen hebben of gewoon alsnog veel en veel meer fysieke knoppen hebben.

Dat ze die PA knop nog niet teruggezet hebben is gewoon idioot. Zet dat ding terug en de rijder kan zelf bepalen wat het fijnst/snelst werkt. of via het stuur (veiliger) of via het menu (ogen van de weg). En eigenlijk ook met dat opeens weghalen van een thema scherm achter het stuur. Je hebt nu Maps of niks. Wederom in het kader van veiligheid en minder afleiding... had er dan een multimedia scherm voor teruggezet bijv. zodat je dat kan bedienen/bekijken zonder weer naar het touchscreen te moeten gaan. Maargoed, daar hebben meer merken last van. Less = More maar dan vervolgens alles wegstoppen in een scherm waar je letterlijk naar toe moet bewegen met arm en ogen.

Maar zoals anderen ook wel vaker gezegd hebben hier, soms vraag je je wel eens af of ze bij Volvo eerst wel goed nadenken en testen voor ze dingen maken/toevoegen/verwijderen.

Ps. mijn app werkt ondertussen nog steeds niet.
Ik heb het nog niet getest, maar kun je deze functies niet aan- en uitzetten met de Google Assistant? Dan hoef je verder helemaal niets te doen.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dat is toch exact hetzelfde? Als je OPD aan/uit wil zetten (en ja, dat wil je vaak genoeg tijdens het rijden) dan moet je net als de nieuwe PA locatie het menu in.

@ArnoudN nee dat had ik al getest. Al die auto specifieke zaken kunnen niet via spraak. Ergens ook logisch natuurlijk want anders kan iedereen in de auto wat roepen en je bent als rijder de l#l... ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Juancho op 14-10-2021 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Repmek schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:52:
Gisteren de 1.7 update gehaald bij de dealer, die wist van niets, had ogen als eieren toen ie de range assistant zag, en vanmorgen de auto voorverwarmd. Wat schetst mijn verbazing 87%. Normaal altijd 90% bij voorverwarmen. Ik denk dat het voorverwarmen (van de accu?) nu zoveel verbruikt dat mijn 11kW lader dat niet bij kan houden.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Verwarmen kost misschien 3-4kW maar zeker geen 11. Het laden gaat dus langzamer maar stopt echt niet.
Mijn normale werkrit (65km)met 1% minder gereden (met optimizer aan en acc) dan mijn absolute record. Maar dat was bij 19° en vanmorgen was het 10°. Maar als ik daar de 3% bij optel die ik extra kwijt was bij de start dan heb ik net zoveel verbruikt als vorige week toen het net iets warmer was.
Dat is toch het idee? Je verbruikt totaal niet minder want er moet altijd worden verwarmd. Alleen gebruik je stroom van de laadpaal zodat je range niet door het verwarmen wordt beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
Was die Plugsurfing promotie voor bepaalde auto's zoals lease auto's of wellicht alleen in een bepaalde periode? Als ik in mijn Plugsurfing app kijk zie ik geen 35ct bij Ionity. Mijn pas is geactiveerd. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2dz0zSvBf1074WGjjhlu5ZbOQTc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DyzsPmGjmc6G3XGVyCDMRl4w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rene
Iksie schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:07:
Was die Plugsurfing promotie voor bepaalde auto's zoals lease auto's of wellicht alleen in een bepaalde periode? Als ik in mijn Plugsurfing app kijk zie ik geen 35ct bij Ionity. Mijn pas is geactiveerd. [Afbeelding]
Voor iedereen met Plugshare card van Polestar/Volvo.

Ik krijg deze tarieven:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NCSMDBWa2N4zjmogwhvyIj-ssyc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/l5jOw6Pz29H5Ow2OEiA4R3FZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
Rene schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 18:36:
[...]

Voor iedereen met Plugshare card van Polestar/Volvo.

Ik krijg deze tarieven:

[Afbeelding]
Vreemd... ik zal toch mijn dealer, Svenscar in Dordrecht, eens bellen dan.

[ Voor 7% gewijzigd door Iksie op 14-10-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Ach jongens en meiden zo erg is het allemaal niet.

Nog een paar jaar in deze p8 en dan inruilen voor een echte electrische auto. Dan komt alles goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Sten2017 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 19:05:
Ach jongens en meiden zo erg is het allemaal niet.

Nog een paar jaar in deze p8 en dan inruilen voor een echte electrische auto. Dan komt alles goed.
Wat een sneue reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-06 14:16
Repmek schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 14:52:
Actuele verbruik is wel interessant vooral de terugwinning. Er lijkt wel een bepaalde vertraging in te zitten, maar goed, je ziet wel meteen wat slipstreaming doet.......
Inderdaad, goed te merken wanneer je stil komt te staan voor een verkeerslicht. Dan zie je hem wat naijlen. Eens goed optrekken is toch al snel 45 kWh/100 km.
Vandaag heb ook gekregen. De update is trouwens ruim 1 GB wist de dealer me te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Maar is dit dan de grote en zo belangrijke week 40 update waar Robert het over had waar veel van onze aangehaalde punten in zou zitten? Of zit er niet zo gek veel in? En voor de zekerheid... Dit is een gewone normale vraag.... 🤔 😁

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 14-10-2021 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Mag je vinden, maar na een jaar vind ik het allemaal redelijk teleurstellend.

Hopelijk heeft de auto straks nog wat restwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
Sten2017 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:12:
[...]

Hahahahaha, die laatste opmerking ook echt! 8)7

Ik denk dat je dingen ook niet groter moet maken dan ze zijn. Ik heb er nu 27.000km mee gereden en iedere meter ervan genoten. Op de aanloop dingen na van af en toe geen gps of internet. Maar dat is inmiddels al maanden terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Software 1.7…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m0Eyyqdug3trb1EzXeHCtDOEUaM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I1pjDlrrRVjD0HWGUZ1MiJRb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-06 23:39
[...]

Neem nog een slokje azijn.

Auto is voor mij super. Rijdt geweldig, range is voor mij prima, luxe stoelen, lekker geluid, navigatie is top.

En ik zou die vreselijke tesla 3 echt niet willen ipv de p8. Die is toch een stuk lelijker voor die 50 km effectieve range extra. Een model s of x is wel leuk, maar die is een 40-50k duurder.

En de restwaarde is straks voor de leasemaatschappij. Couldn’t care less. Ieder zijn keuze dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 23:02

Rianata

Have you played Atari today?

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriaen87
[...]

Overdrijven: een kunst apart. Inderdaad sneu, maar ook onder de maat gelet op de positieve ervaringen van veel Volvo XC40 P8 rijders. Zelf heb ik nagenoeg geen problemen ervaren met de software. Slechts een keer een storing bij het snelladen. De ontwikkeling van de software verloopt wat trager dan verwacht, hoewel nu al vaststaat dat update 1.7 een grote verbetering is. Aan restwaarde denk ik niet, omdat ik hoop en verwacht dat de P8 het heel lang zal volhouden. Zou vervanging nodig zijn, dan zou ik weer voor de P8 (of een opvolger kiezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Lol....ik wil de verwarming juist STARTEN... 🤔. De app blijft zo 1 grote grap zeg, goeiendag. Zelden zo'n slechte app meegemaakt. Je kan er zo niks mee (SoC is nog steeds verdwenen en laden komt ook niet door) en is vreselijk onbetrouwbaar. Wel prettig zo met het koude natte weer! Top! 🙏

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ypTGaBQg2HUVK6Svb97RUisgAsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtYCDIUyZAhjEqkNtibvpKyA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 15-10-2021 08:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:49
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:21:
Lol....ik wil de verwarming juist STARTEN... 🤔. De app blijft zo 1 grote grap zeg, goeiendag. Zelden zo'n slechte app meegemaakt. Je kan er zo niks mee (SoC is nog steeds verdwenen en laden komt ook niet door) en is vreselijk onbetrouwbaar. Wel prettig zo met het koude natte weer! Top! 🙏

[Afbeelding]
Ik heb echt 0 issues. (Android)
Wellicht een idee om even op de tel de software te verwijderen en opnieuw te doen en maybe zelfs even opnieuw koppelen met je auto?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-06 14:03
4v4t4r schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Wellicht een idee om even op de tel de software te verwijderen en opnieuw te doen en maybe zelfs even opnieuw koppelen met je auto?
Hier idem. Vorige week kleine probleempjes, maar de app werkt hier prima op Android.

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

Lancer

What the......

Hier ook, de app kan weinig, maar sinds begin zomervakantie doet hij wel wat hij moet doen. Soms een beetje traag, maar werken doet hij.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Idem Dito! Geen enkel probleem. (iOS)

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
De app doet het bij mij de laatste tijd eigenlijk ook wel goed. Alleen eerder deze week een hick-up zoals bekend.
(iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
4v4t4r schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:21:
[...]

Om heel eerlijk te zijn ben ik wel een beetje klaar met constant zelf de boel moeten fixen. Je blijft zo bezig, tis niet de eerste keer en zoals het nu gaat ook niet de laatste keer. Heb de nieuwe fout maar weer doorgezet naar Volvo. Ze zoeken het maar uit.

Je begint je langzamerhand daadwerkelijk onderdeel van het ontwikkelingsteam te voelen maar dan onbetaald _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Om heel eerlijk te zijn ben ik wel een beetje klaar met constant zelf de boel moeten fixen. Je blijft zo bezig, tis niet de eerste keer en zoals het nu gaat ook niet de laatste keer. Heb de nieuwe fout maar weer doorgezet naar Volvo. Ze zoeken het maar uit.

Je begint je langzamerhand daadwerkelijk onderdeel van het ontwikkelingsteam te voelen maar dan onbetaald _O-
Je kiest erzelf voor zo heh, het lijkt mij 2 mins werk om even die app eraf te gooien. Wellicht is het iets op je telefoon? Misschien gewoon even de cache legen van de app? Kleine moeite, en wellicht lost het al je issues op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
4v4t4r schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Je kiest erzelf voor zo heh, het lijkt mij 2 mins werk om even die app eraf te gooien. Wellicht is het iets op je telefoon? Misschien gewoon even de cache legen van de app? Kleine moeite, en wellicht lost het al je issues op.
Ik kies er idd voor om de app te willen gebruiken. En niet om steeds met irritante issues te zitten. Mag je nu na een jaar dus misschien iets van een fatsoenlijke app verwachten die gewoon eens stabiel is? Sommigen zullen het wel weer zeiken en irritant vinden omdat het een herhalend verhaal is, maar het feit dat er nog steeds issues zijn (en echt niet alleen bij mij hoor)... dat zou voor iedereen hier veel moeten zeggen.

Anyway, ik heb de app er afgegooid en moet de boel vanavond eerst weer opnieuw koppelen met de auto. We gaan het zien.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 15-10-2021 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrooij
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:07
Pure8 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:07:
Idem Dito! Geen enkel probleem. (iOS)
Hier ook nooit problemen (iOS).

WP: NIBE S2125-12 - SMO-S40 / PV: SolarEdge 7200WP / Volvo XC40 P8 Full Electric / Home Assistant / Easee Home / Gardena Smart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Hier nog steeds wel problemen met de app. Volvo geeft onderstaande tips.

Ik zie in de auto niet waar ik een nieuw profiel zou kunnen aanmaken, kan iemand helpen?
Op de volvo site zegt men ook 'nieuw profiel maken', maar waar en hoe staat er vervolgens niet bij..

https://www.volvocars.com...en-over-de-volvo-cars-app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjEBsOMwFm1m3eYvl5gHVE7y5zE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/COm4X9ZLJY0JD1SOBwUfcSnL.jpg?f=user_large

alvast bedankt.

Tot slot, iemand een idee hoeveel kg ons accu pakket weegt? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Laatst online: 04-06 22:38
Was zojuist bij Volvo dealer i.v.m. on call koppelprobleem (blijft op zoeken sleutels hangen 2/3) en opbouw van maps in blokken in dashboard. Wilden ze oplossen met nieuwste update, maar die blijkt teruggetrokken te zijn i.v.m. een probleem. Begin wel een beetje moe van de constante problemen te worden en de tijd die dat kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Recharge P8 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:13:
Hier nog steeds wel problemen met de app. Volvo geeft onderstaande tips.

Ik zie in de auto niet waar ik een nieuw profiel zou kunnen aanmaken, kan iemand helpen?
Op de volvo site zegt men ook 'nieuw profiel maken', maar waar en hoe staat er vervolgens niet bij..

https://www.volvocars.com...en-over-de-volvo-cars-app

[Afbeelding]

alvast bedankt.

Tot slot, iemand een idee hoeveel kg ons accu pakket weegt? :)
Bij instellingen--> profielen kan je een nieuw profiel maken. Of omlaag swipen, dan zie je ook iets van profielen.

@Ruben E je bedoelt de meest recente grote 1.7 update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Bij instellingen--> profielen kan je een nieuw profiel maken. Of omlaag swipen, dan zie je ook iets van profielen.

@Ruben E je bedoelt de meest recente grote 1.7 update?
Blijkbaar, er was nu geen update meer beschikbaar voor mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Ruben E schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 11:21:
Was zojuist bij Volvo dealer i.v.m. on call koppelprobleem (blijft op zoeken sleutels hangen 2/3) en opbouw van maps in blokken in dashboard. Wilden ze oplossen met nieuwste update, maar die blijkt teruggetrokken te zijn i.v.m. een probleem. Begin wel een beetje moe van de constante problemen te worden en de tijd die dat kost.
Ik heb het zelfde problem. Blokkerige maps. En VoC heb ik al opgegeven. Dat heeft nog geen dag fatsoenlijk gewerkt. Over het rijcomfort ben ik super happy, maar ik ben bijzonder teleurgesteld in de digitale ervaring.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
JackBol schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 12:07:
[...]

Ik heb het zelfde problem. Blokkerige maps. En VoC heb ik al opgegeven. Dat heeft nog geen dag fatsoenlijk gewerkt. Over het rijcomfort ben ik super happy, maar ik ben bijzonder teleurgesteld in de digitale ervaring.
Net weer contact gehad met Volvo NL. Volgende week komt er een app update aan die alle problemen moeten oplossen. We gaan het zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Er zijn hier een paar Tweakers die die update al hebben gekregen via de dealer. Hebben jullie problemen ervaren met versie 1.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 04-06 13:17
Ik heb 1.7 nu ruim een week. Het blokkerige in Maps is er nog steeds, vooral rond 100 km/u is het soms om gek van te worden. Het is storend, en soms zet ik de maps achter het stuur maar gewoon uit, om niet telkens afgeleid te worden.
Wat ik ook merk sinds een paar dagen, is dat vroeger bij de radio de achtergrond veranderde in het logo van de zender, maar dat dat nu niet meer gebeurt. Een kleinigheidje natuurlijk, en geen idee of dit met 1.7 te maken heeft.

Het verbruik is wel echt lager naar mijn idee, ik rij dan ook eigenlijk continu met de range optimizer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Hennn schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 15:49:
Ik heb 1.7 nu ruim een week. Het blokkerige in Maps is er nog steeds, vooral rond 100 km/u is het soms om gek van te worden. Het is storend, en soms zet ik de maps achter het stuur maar gewoon uit, om niet telkens afgeleid te worden.
Wat ik ook merk sinds een paar dagen, is dat vroeger bij de radio de achtergrond veranderde in het logo van de zender, maar dat dat nu niet meer gebeurt. Een kleinigheidje natuurlijk, en geen idee of dit met 1.7 te maken heeft.

Het verbruik is wel echt lager naar mijn idee, ik rij dan ook eigenlijk continu met de range optimizer aan.
Ik vind dat blokkerige wel een serieus ding. ik rij vaak met alleen dat scherm aan voor navi (aangezien de kids continue met Spotify etc op het grote scherm bezig zijn) het leid indd erg af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
Nu een afspraak voor volgende week vrijdag, waarbij ze de auto weer een dagje hebben om verschillende stappen uit te voeren. Maar als ik het zo lees lost de huidige update de blokkerige (her)opbouw nog niet op, hopen dat er dan een update is die dat wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
4v4t4r schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:26:
[...]

Nou bedankt he, tis alleen maar erger geworden ;) . App eraf gegooid, dacht ff installeren, inloggen en klaar. Maar nu zegt de auto dat ik al gekoppeld ben en de app zegt dat ik juist moet koppelen. Hoe kon je dat fixen?

Btw. Ik moest de app van mijn vriendin ook nog koppelen aan de auto. Ging ook heel vaag. In de auto bleef het hangen op een stap omdat de app bezig was maar een serverfout (??) aangaf, maar toen ik de boel lekker negeerde was de connectie wel gemaakt. Echter ook zij heeft dezelfde issues als ik heb: geen SoC, geen laad icoon en als je bijv. klikt op het slotje zijn er geen gegevens...

De mijne is nu dus in deze loop beland:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VorzhO_8x0Dh2QASwDRfJ-tzEYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVoJ1SO0IWqCnt8DIEZJgtNa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qxp9XGX12ZHEJf3_riKZ8vmRwc0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/otGfBRvAtI3kIrYaCNVeeHRa.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat weer lekker dus met die :( :X 8)7 |:( ;w 7(8)7 }) :N app! :(:)

[ Voor 29% gewijzigd door Juancho op 15-10-2021 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:45:
[...]

Nou bedankt he, tis alleen maar erger geworden ;) . App eraf gegooid, dacht ff installeren, inloggen en klaar. Maar nu zegt de auto dat ik al gekoppeld ben en de app zegt dat ik juist moet koppelen. Hoe kon je dat fixen?

Btw. Ik moest de app van mijn vriendin ook nog koppelen aan de auto. Ging ook heel vaag. In de auto bleef het hangen op een stap omdat de app bezig was maar een serverfout (??) aangaf, maar toen ik de boel lekker negeerde was de connectie wel gemaakt. Echter ook zij heeft dezelfde issues als ik heb: geen SoC, geen laad icoon en als je bijv. klikt op het slotje zijn er geen gegevens...

De mijne is nu dus in deze loop beland:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gaat weer lekker dus met die :( :X 8)7 |:( ;w 7(8)7 }) :N app! :(:)
Had je eerst ontkoppeld, of gewoon de app verwijderd?

Even nieuw profiel aanmaken in de auto, telefoon koppelen en dan doet ie het je gewone profiel ook weer als het goed is.

[ Voor 4% gewijzigd door Montalbano op 15-10-2021 17:53 ]

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Dat laatste uit pure frustratie toen ik app van mn vriendin zag met dezelfde problemen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 09:28

TAA

Liever IRC

Vanmorgen de V60 D3 ingeruild voor deze fijne XC40 Recharge Twin MY22. Eerste kilometers zitten er op en wat een héérlijke bak is het zeg. OPD went ongelofelijk snel en rijdt super relaxed!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hvQbcY5GdOCkdVT-r8hoAyQ_gzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SHO6mGSXEgmF0mR2iX9tfN0D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:21:

[Afbeelding]
Ik ben toch behoorlijk verbaast dat het bij jou zo slecht werkt. Bij mij al maanden foutloos! Altijd SoC, altijd ventilatie aan kunnen zetten, zelfs met timers. Deuren open en dicht. Geen enkel probleem! Denk toch echt dat er bij jou iets niet goed zit, de app werkt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Op zich snap ik je reactie wel, maar als je toch van heel veel mensen leest dat die app prima werkt en alleen bij jou nooit, dan is er waarschijnlijk individueel iets niet goed? Je weet nu dat het bij heel veel Tweakers (en vermoedelijk nog veel meer niet Tweakers begrijp ik van de dealer) prima wekt en dus iets individueels is, dat kun je of laten oplossen (en moet je dus zelf achteraan) of gewoon laten en accepteren. Maar het wordt niet “voor je opgelost” door een ontwikkeling gok ik.

[ Voor 11% gewijzigd door JohnDoe77 op 15-10-2021 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:52:
[...]

Had je eerst ontkoppeld, of gewoon de app verwijderd?

Even nieuw profiel aanmaken in de auto, telefoon koppelen en dan doet ie het je gewone profiel ook weer als het goed is.
Ik heb even een test profiel aangemaakt, daar de app weer aan gekoppeld met hetzelfde Volvo ID natuurlijk en daarna het profiel weer verwijderd. De app doet het nu wel weer in de zin van ik kom in het openingsscherm. Maar vervolgens gebeurt er niks en is het scherm soort van grey-out. Moet je dan wederom 24-36 uur wachten eigenlijk? Want het gekke is dat mijn vriendin haar app wel direct goed leek, behalve dus al die ontbrekende zaken als SoC/portieren/laden etc. Mijn app lijkt nu gewoon niet actief:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvoNG4ymJ37ICTqFv7FA4OUVd3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9V6sPSLGFSybmNApPW9kDqzj.jpg?f=fotoalbum_large

Wat mij verder op viel, Volvo zegt ZELF dat je dit aan moet zetten voor gegevens uitwisseling:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LLKfAvB3fuDoEZMFz1XRW_cMx38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KeB7U6YYU8YgA0olBjbXIfha.jpg?f=fotoalbum_large

Echter, bij mij is deze button helemaal niet aanwezig en ziet het scherm er ook iets anders uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sA6z87RGvvPwbO9G6XTkbWphZnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bRq7NvV1Mfd0L1uQ6LtIrsou.jpg?f=fotoalbum_large

Kunnen jullie eens checken of jullie die nog wel hebben?

@JohnDoe77 Het klopt niet wat je zegt hoor. Ik heb al diverse anderen personen gezien die EXACT dezelfde issues hadden als wij. Zomaar, vanuit het niets. Ook opeens geen SoC meer, ook geen button van het laden meer, ook geen status van portieren meer. Ik ben dus zeker niet de enige. Ik heb alles nogmaals ook al doorgezet naar Volvo, daar is het blijkbaar bekend en er schijnt volgende week een app update te komen. Ik zeg erbij schijnt want je begrijpt, mijn vertrouwen in dit alles is zo'n beetje 0,0 dus eerst maar eens zien. Overigens heeft het bij mij werk gewerkt hoor, behalve dat de SoC vaak niet geupdate werd. Soms was een herstart genoeg. Maar de rest werkte gewoon. En nu dus, zomaar opeens vanuit het niets niet meer. Dan ligt het toch echt niet aan mij en al die anderen hoor. Dat is me iets te gemakkelijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Juancho op 15-10-2021 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 17:58:
Dat laatste uit pure frustratie toen ik app van mn vriendin zag met dezelfde problemen.
Ik snap de frustratie, dit heb ik ook de allereerste keer gedaan. Als je niet eerst ontkoppeld heb je wel weer een probleem erbij. Maar er staat ergens een work around voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-06 14:07
TAA schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:09:
Vanmorgen de V60 D3 ingeruild voor deze fijne XC40 Recharge Twin MY22. Eerste kilometers zitten er op en wat een héérlijke bak is het zeg. OPD went ongelofelijk snel en rijdt super relaxed!

[Afbeelding]
Geniet ervan! Inderdaad heel relaxed rijden. Met soms een sprintje tussendoor.

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 19:58:
[...]

Wat mij verder op viel, Volvo zegt ZELF dat je dit aan moet zetten voor gegevens uitwisseling:

[Afbeelding]

Echter, bij mij is deze button helemaal niet aanwezig:

[Afbeelding]

Kunnen jullie eens checken of jullie die nog wel hebben?
Ik denk dat dat wel eens de oorzaak van jouw app problemen kan zijn.

Er moet in de auto op 2 plekken wat gebeuren:
- een Volvo ID account toevoegen, dat zit ergens in de instellingen onder “accounts” en dan “toevoegen”. Daar geef je je Volvo ID gegevens in.
- in de privacy instellingen aanvinken dat je akkoord gaat, dat is denk ik jouw screenshot. Maar dat werkt mogelijk alleen als je de stap hierboven ook gedaan hebt

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnDoe77
Venomer schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Er zijn hier een paar Tweakers die die update al hebben gekregen via de dealer. Hebben jullie problemen ervaren met versie 1.7?
Nee tot nu toe alleen maar verbeteringen. Ik heb gister 500km gereden. Range optimizer aan en reed 21,2kWh gemiddeld met (gokje) gemiddelde snelheid van 90, 12/14 graden en af en toe wat regen. Vind ik wel voelen als een verbetering. En het snelladen ging ook goed, 40kWh in 18min. Dat vind ik heel schappelijk alleen doe ik snelladen relatief weinig waardoor ik niet weet of het een verbetering is. Gemiddelde snelheid was in elk geval super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Montalbano schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:04:
[...]

Ik denk dat dat wel eens de oorzaak van jouw app problemen kan zijn.

Er moet in de auto op 2 plekken wat gebeuren:
- een Volvo ID account toevoegen, dat zit ergens in de instellingen onder “accounts” en dan “toevoegen”. Daar geef je je Volvo ID gegevens in.
- in de privacy instellingen aanvinken dat je akkoord gaat, dat is denk ik jouw screenshot. Maar dat werkt mogelijk alleen als je de stap hierboven ook gedaan hebt
Dit heb ik allang gedaan. Is het eerste wat je eigenlijk doet, ook bij de dealer. MIjn Volvo ID staat er ook gewoon in. Maar die privacy knop is er dus gewoon niet. 8)7. Zal maandag maar weer eens de dealer vragen....

[ Voor 3% gewijzigd door Juancho op 15-10-2021 20:06 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 319 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"