Een keer kan maar het gebeurt dus al regelmatig. Dus een server-side foutje maken... zou kunnen hoor maar zou wel erg slecht zijn. Het is niet alleen dat bepaalde functies opeens zomaar niet meer werken, er zijn blijkbaar ook knoppen opeens weg, of de naam van je auto wordt zomaar verandert. Ik neem aan dat een ieder zijn auto netjes in een DB geregistreerd staat met alle info. Dus als je auto dan opeens Mijn Volvo heet ipv 2020 XC40... Ik vind het allemaal maar uiterst vreemd en misschien nog erger, totaal niet betrouwbaar en vertrouwbaar. Er gaat duidelijk iets totaal niet goed bij de ontwikkeling daar.Venomer schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:17:
[...]
De code van de app op de telefoon kan niet zomaar veranderen zonder dat je iets installeert. En op Android en iOS gebeurde dit op hetzelfde moment, terwijl de app-versies verschillen. Mijn conclusie: er gebeurt iets server-side. Ik vermoed dat de app na het opstarten contact legt met de auto, daar een voertuigtype opvraagt en dan aan de server vraagt welke informatie hij voor dat type kan laten zien. Andere Volvo-modellen hebben immers ook andere functionaliteit in dezelfde app.
Als er server-side een fout gemaakt wordt, dan merk je dat dus in de app.
Het is maar een theorie...
En ja, de mensen die mij vinden lopen te zeiken zullen wel weer easy roepen: dan gebruik je de app. Dat is idd een oplossing. Alleen niet de juiste natuurlijk. Benieuwd wat Volvo zegt op mijn vragen. Als ze überhaupt reageren.
Bij mij laat de app overigens niks zien dus daar is niks aan hersteld.
[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 12-10-2021 09:58 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|