Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:04
Vandaag een proefrit gemaakt met de XC40 P8 Recharge.
Het was mijn eerste langere rit met een performante EV, en dat viel niet tegen.

Het vermogen is echt brutaal te noemen, en ik was direct weg met het 1-pedal driving.
Ook wegligging en grip kon ik niks op aan merken.
Tegenover mijn V90 vond ik het interieur wel 2 stappen terug. Voor een 60k auto vond ik de materialen toch maar meh...

Ik heb ca 40km gereden over kleinere wegen en ca 10km autostrade aan 120km/h.
Verbruik over die rit was 26 kWh/100km, en dat viel me toch tegen.
Uit de lijstjes van Bjorn vind ik dat het verbruik bij 120km/h al heel snel naar de 30kWh/100km gaat, en dat vind ik echt te veel, dan is de range voor mijn gebruik echt te weinig. Ik wil toch echt wel de 300km kunnen halen met een volle batterij zonder de hele tijd achter de vrachtwagens te gaan "zeilen".

Nu weet ik dat in NL de snelheid naar 100 is teruggebracht, maar halen jullie die range?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:29:
Vandaag een proefrit gemaakt met de XC40 P8 Recharge.
Het was mijn eerste langere rit met een performante EV, en dat viel niet tegen.

Het vermogen is echt brutaal te noemen, en ik was direct weg met het 1-pedal driving.
Ook wegligging en grip kon ik niks op aan merken.
Tegenover mijn V90 vond ik het interieur wel 2 stappen terug. Voor een 60k auto vond ik de materialen toch maar meh...

Ik heb ca 40km gereden over kleinere wegen en ca 10km autostrade aan 120km/h.
Verbruik over die rit was 26 kWh/100km, en dat viel me toch tegen.
Uit de lijstjes van Bjorn vind ik dat het verbruik bij 120km/h al heel snel naar de 30kWh/100km gaat, en dat vind ik echt te veel, dan is de range voor mijn gebruik echt te weinig. Ik wil toch echt wel de 300km kunnen halen met een volle batterij zonder de hele tijd achter de vrachtwagens te gaan "zeilen".

Nu weet ik dat in NL de snelheid naar 100 is teruggebracht, maar halen jullie die range?
Vanaf april tot nu geen probleem om ruim 300km te halen. In de winter wordt dat lastig. Maar er schijnt binnenkort een update te komen die dat iets zou kunnen verbeteren.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Montalbano schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:38:
[...]

Vanaf april tot nu geen probleem om ruim 300km te halen.
Aan 100km/h of aan 120km/h?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Tommie12 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 15:08:
[...]

Aan 100km/h of aan 120km/h?
Beetje er tussenin, meestal 105-110.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:22
Recharge P8 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:46:
Weet iemand hoe je de autocorrectie kunt uitzetten bij google/ spotify?
En misschien de 'swipe' functie om met een lijn over het toetsenbord te tikken zonder het toetsenbord los te laten?

Allebei de functies zijn niet echt mijn ding...
Als ik me niet vergis is dit een instelling van het Google toetsenbord. Dit kan je aanpassen (volgens mij alleen uit/aan zetten) bij instellingen, invoer en dan iets van toetsenbord (Google).

@Tommie12 ,

Ik had een beetje hetzelfde als jou. Ik had destijds een beetje als grens 300-350 in de winter en tegen de 400 in het voorjaar/zomer. Afgelopen winter, toen de auto ook nog echt half beta was, was het eerlijk gezegd gewoon een ramp. Ik denk dat velen hier dat ook wel beamen. Maar er zijn ondertussen veel updates en verbeteringen doorgevoerd, ook qua verbruik en range. Hoe dat in prakijk eruit gaat zien is afwachten, zeker als het straks weer nat en koud wordt. Ik verwacht (en het zou mij echt erg tegenvallen) als we de 275-300km op een volle lading niet gaan halen met normaal rijgedrag. Of misschien alleen de auto's met warmtepomp.

Aan de andere kant heb ik wel zo mijn twijfels want we moesten laatst naar Eindhoven en een retourtje Zwolle Eindhoven met 90% lading konden we niet in 1x halen. En dan praat je dus over totaal 310km. Vind ik tegenvallig op een mooie zonnige herfstdag met een graadje of 15-18. Verbruik ligt dan vaak gemiddeld op zo'n 22/23kW. Maar soms zit ik ook wel eens ergens in de 20kW en dan is je range net wat beter. En afgelopen zomer toen de omstandigheden perfect waren zou ik volgens de auto ook bijna 400km kunnen rijden. In het voorjaar en zomer zou je je dus niet zo heel druk hoeven te maken. Maar verder ligt het aan zoveel factoren. En het zou ook echt gaan helpen als het goed voorverwarmen van de batterij goed werkt in Google Maps als je een (snel)laad station op je route zet. Hoe sneller het laden gaat, hoe minder erg het is als je wat range te kort komt. En ook daar valt nog veel te winnen.

Ik weet niet of je nog kan/wil wachten, maar anders zou ik de komende koudere periode even goed in de gaten houden hier. Want pas dan kunnen wij als P8 rijders zeggen hoe het er voorstaat. Wbt interieur wel met je eens, dat is een beetje TE saai naar mijn mening, al snap ik ook dat mensen juist die rustige uitstraling prettig vinden. Ik had het iig fijn gevonden als er wat opties waren zoals sfeerverlichting, of wat betere/mooiere materialen die je wel in de hogere Volvo modellen hebt. Maarja, dat is uiteindelijk een afweging die je moet maken. Nu ik er een paar maand mee rij wen je er ook wel weer aan. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Juancho op 08-10-2021 17:59 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
@Juancho
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Het electrisch rijden is me 100% meegevallen, ik ben helemaal om en kan me zelfs niet meer voorstellen om iets te kopen op benzine of diesel, die kogel is door de kerk.

Maar momenteel denk ik eerder aan een Model Y of een Q4 etron. Die doen het echt wel beter wat range en efficientie betreft, en liggen in dezelfde prijsklasse.
Ik heb nog een dik jaar om de markt te bekijken, want mijn auto zou in jan 2023 vervangen worden. We zien dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Tommie12 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 19:52:
@Juancho
Bedankt voor je uitgebreide reactie.

Het electrisch rijden is me 100% meegevallen, ik ben helemaal om en kan me zelfs niet meer voorstellen om iets te kopen op benzine of diesel, die kogel is door de kerk.

Maar momenteel denk ik eerder aan een Model Y of een Q4 etron. Die doen het echt wel beter wat range en efficientie betreft, en liggen in dezelfde prijsklasse.
Ik heb nog een dik jaar om de markt te bekijken, want mijn auto zou in jan 2023 vervangen worden. We zien dan wel.
Zo! Je hebt vandaag een proefrit gemaakt terwijl je in 2023 pas de auto kan/mag/gaat kopen/leasen? Das wel heel vroeg haha. Maar altijd leuk die proefritjes natuurlijk :) ;) .

Denk dat je er dan goed aan doet om lekker te wachten wat er dan allemaal op de markt is. De ontwikkeling gaat best rap, dat zie je nu ook weer aan de Ionic 5. Als ik NU zou moeten kiezen, dan zou ik ook twijfelen of ik nog steeds voor de P8 zou gaan. Geweldige auto hoor, absoluut en zeker geen spijt. En al helemaal niet omdat ik er nog eentje kon krijgen met 8% bijtelling. Dat was vooral de druppel in positieve zin. Maar ik zou in geval van nu kiezen wel meer kijken naar prijs/kwaliteit/range/stijl. Gewoon omdat er ook steeds meer keuze is en zelfs in een prijscategorie lager.

En wellicht komt Volvo nog met een nieuw gaaf model, of Polestar natuurlijk. De P8 is in principe gewoon eigenlijk niet helemaal gebouwd als elektrische auto. Tis gewoon een soort van blokkendoos op wielen. Prima als je er vooral in Nederland mee rijdt en die keer extra (snel)laden geen probleem vindt. Want van Groningen naar Sittard als voorbeeld lukt prima als je toch even je benen wilt strekken of een bakje koffie wilt halen etc. Maar als je standaard +350km wilt halen zonder bij te laden, tja dat gaat niet gebeuren. Dan zijn er betere modellen. Succes iig!

[ Voor 4% gewijzigd door Juancho op 08-10-2021 21:19 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
Juancho schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 21:17:
[...]

Zo! Je hebt vandaag een proefrit gemaakt terwijl je in 2023 pas de auto kan/mag/gaat kopen/leasen? Das wel heel vroeg haha. Maar altijd leuk die proefritjes natuurlijk :) ;) .
Ik moest vandaag voor een klein onderhoud naar de garage, en had besloten om ter plaatse te wachten.
En ja, ik had de XC40 P8 al buiten zien staan, en de verkoper kwam me een kop koffie aanbieden, dus ik vroeg of het toevallig mogelijk was een rondje te rijden. Hij antwoordde direct met: natuurlijk, de auto is vrij, ik haal de sleutels. Toen kon ik niet meer terug natuurlijk.
Ik wou vooral de stilte en de acceleratie zelf ervaren.
Mijn rondje, met een paar keer vol accelereren en 10 km autostrade van 40 km aan een gemiddelde van 37 km/h gaf een verbruik van 26 kwh/100 km aan, wat ik veel vond.
Moet wel zeggen dat de auto goed koud was bij de start en snel opgewarmd werd, dat zal er ook iets mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maak van dat iets maar heel veel en je weet hoe wij ons voelen als we met de P8 weg rijden, zeker op koudere dagen ;). Het verbruik ligt sowieso bij alle elektrische autos volgens mij erg hoog in het begin. Bij de één duurt het wellicht wat langer dan bij de ander voordat de boel gestabiliseerd is. En hopelijk gaat de warmtepomp ook echt wat doen deze herfst/winter!

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 08-10-2021 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:24

Rianata

Have you played Atari today?

Hier nu weer een blije P8 rijder. Vandaag heeft de dealer mijn Volvo opnieuw uitgelijnd en zijn de banden gebalanceerd. Hiermee is het trekken naar rechts verdwenen en de trilling ook nagenoeg helemaal wanneer ik > 100km/u rij. Een hele lichte trilling is nog wel waar te nemen maar de oorzaak lijkt een lichte cupping van de banden te zijn, maar deze mogen van de LM na nog geen jaar natuurlijk nog niet vervangen worden.

De monteur liet het mij ook voelen direct op de band. Als P8 rijders met de twin-engine 4WD versies is dit een aandachtspunt; hou je banden goed op spanning, lijn op tijd uit wanneer je merkt een afwijking te hebben en juiste banden balancering kan ook cupping voorkomen. Maar de pure rauwe krachten die we allemaal op zijn tijd op het asfalt los laten heeft zo ook zijn negatieve effecten. Oftewel, geniet met mate!

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dscvdn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-12-2021
Dscvdn schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:02:
Besteld op 7 augustus en levering (vooralsnog) in oktober!
Tadaaa! *O* Nu prutsen, systeem leren kennen en kilometers maken. Maar oh wat is dit een gave bak!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RjFLwHzwkmkYWMSWdr7KjjSHp3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1ofN8a8mFiXIsQ2gnSspQ2pG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren een proefrit gemaakt met de p8.
Erg goed bevallen.

Maar stil is ie niet… op de industrie terrein wilde ik vanuit stilstand, vol gas geven om te ervaren hoe dat voelt.
En terwijl ik het pedaal vol indrukte, hoorde ik rechts op de passagierstoel : ”whooooooo” :+

Deze week even afstemmen (werk) en dan gaan we een beslissing maken.
Maar ik denk dat we dat eigenlijk al gedaan hebben. O-)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49
Montalbano schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 20:16:
[...]

Wij hebben vorige week ook een P6 besteld voor een collega, ook gegarandeerd geleverd in 2021. De dealers hebben een flink aantal extra productieplaatsen aangeboden gekregen.
Nou ''flink is overdreven hoor''
Elke grote dealer in Nederland (alleen de echt grote jongens met zeg minimaal 5 locaties) hebben rond de 25 autos gekregen.
Kortom dat zal niet erg lang gaan duren.

Nog even verder over de P6. Deze overweeg ik nu toch wel heel serieus. Eerst wou ik voor een Polestar2 gaan. In beide ook proefgereden, beide autos hebben voor en nadelen. Maar vind persoonlijk de xc40 toch net weer even een stapje beter qua kwaliteit en hoge zit is ook wel fijn.
Maar al met al is de P6 echt een goede aanbieding te noemen. Zeer goede prijs voor wat je krijgt ook tov concurrentie. Voor 45k echt al een hele complete auto.

De range gaat denk ik ook erg meevallen. Mijn verwachting is dat je in de P6 net zover of wellicht iets verder komt dan in de P8. Dat klinkt gek met minder grote batterij. Maar de helft vermogen en een heel veel lichtere auto maken veel goed.

Als ik kijk naar de officiele WLTP getallen:
-de P8: 23.8 kwh/100 km
-de P6: 18.7 kwh/100 km

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5uaz6tvLxt1fp5srAYHKSBNNxYI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pGBCkcRqiHf5zim5pj6ZTfGK.png?f=fotoalbum_large

Nou weet ik wel dat beide geen real life getallen zijn, maar op wltp basis zou hij zon 25% zuiniger moeten zijn.

Overigens is het niet slim om met zon auto dan weer voor 20inch velgen te gaan, dan blaas je je verbruik sowieso weer met een 10-15% op.

[ Voor 13% gewijzigd door okio op 09-10-2021 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-09 09:02
okio schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:25:
[...]

Elke grote dealer in Nederland (alleen de echt grote jongens met zeg minimaal 5 locaties) hebben rond de 25 autos gekregen.

Nog even verder over de P6. Deze overweeg ik nu toch wel heel serieus. Eerst wou ik voor een Polestar2 gaan. In beide ook proefgereden, beide autos hebben voor en nadelen. Maar vind persoonlijk de xc40 toch net weer even een stapje beter qua kwaliteit en hoge zit is ook wel fijn.
Maar al met al is de P6 echt een goede aanbieding te noemen. Zeer goede prijs voor wat je krijgt ook tov concurrentie. Voor 45k echt al een hele complete auto.

De range gaat denk ik ook erg meevallen. Mijn verwachting is dat je in de P6 net zover of wellicht iets verder komt dan in de P8. Dat klinkt gek met minder grote batterij. Maar de helft vermogen en een heel veel lichtere auto maken veel goed.

[Afbeelding]

Nou weet ik wel dat beide geen real life getallen zijn, maar op wltp basis zou hij zon 25% zuiniger moeten zijn.

Overigens is niet niet slim om met zon auto dan weer voor 20inch velgen te gaan, dan blaas je je verbruik sowieso weer met een 10-15% op.
Ik ben zelf van mening dat de hele discussie over range binnen de situatie in NL zwaar overtrokken wordt. Hoe vaak gebeurt het nou dat je 350 km+ km op een dag rijdt zonder even onderweg te stoppen? Even 10 minuten laden en je kunt weer 100-140 km verder naar huis en daar aangekomen aan het eigen laadpunt vol laden.
Toegegeven, met buitenlandse vakantietrips lijkt range wel belangrijker te zijn, maar daar gaat bijvoorbeeld 50 of 100 km meer range meer echt niet voor een andere beleving zorgen. Als dat wel een zorg is, moet je denk ik (nog) niet voor een EV kiezen.
Kortom, de huidige range van 400 km wltp is wat mij betreft in het algemeen gewoon goed en heeft deze eerste 10000 km nog nooit tot stress geleid.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:57
Mga1600 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:10:
[...]

Ik ben zelf van mening dat de hele discussie over range binnen de situatie in NL zwaar overtrokken wordt. Hoe vaak gebeurt het nou dat je 350 km+ km op een dag rijdt zonder even onderweg te stoppen? Even 10 minuten laden en je kunt weer 100-140 km verder naar huis en daar aangekomen aan het eigen laadpunt vol laden.
Toegegeven, met buitenlandse vakantietrips lijkt range wel belangrijker te zijn, maar daar gaat bijvoorbeeld 50 of 100 km meer range meer echt niet voor een andere beleving zorgen. Als dat wel een zorg is, moet je denk ik (nog) niet voor een EV kiezen.
Kortom, de huidige range van 400 km wltp is wat mij betreft in het algemeen gewoon goed en heeft deze eerste 10000 km nog nooit tot stress geleid.
Beetje de normale tendens. We elke week 1/2/3 keer aan de pomp staan voor 5-10 minuten. Maar een keer per maand snelladen is onacceptabel.

Het is gewoon een drogreden welke keer op keer herhaald wordt door alle sceptici.

Als je echt elke dag een dikke 300km voor je werk moet rijden is het wellicht tijd om ander werk te zoeken. (Tenzij je buschauffeur bent :+). Dat is namelijk 60.000km op jaarbasis met 200 werkdagen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16-09 17:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wt1t7L3ANiS_YDw-A55ksjGwjBM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2BzE94iaoZ2F8nKv8TW0MddJ.jpg?f=fotoalbum_large Mijn app geeft sinds gisteren niet meer aan wat de SoC is. Meer mensen die daar last van hebben?

XC40 P8 - Wallbox Copper SB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door ArnoudN op 09-10-2021 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoxRay
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 13:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjijc1rTY6FtyX7eCLZpI_wUx9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eZvP5XzjIKiq0pqA2z80pROq.png?f=fotoalbum_large

Idem hier….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Rene schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:26:
[...]
.

Als je echt elke dag een dikke 300km voor je werk moet rijden is het wellicht tijd om ander werk te zoeken. (Tenzij je buschauffeur bent :+). Dat is namelijk 60.000km op jaarbasis met 200 werkdagen.
Het is natuurlijk niet alleen werk hé. Kijk ik naar mezelf... partnerdie uit een andere provincie komt en daar familie en vrienden heeft wonen op ruim een uur rijden, een gezamenlijke hobby met PSV waar we vaak naar toe gaan. Ik een baan in de consultancy. We houden van steden bezoeken. Etc etc.

Dus zo simpel als jij stelt is weer het andere uiterste 😉. Overigens heb ik ook nog weinig momenten gehad dat ik de range te beperkt vond maar dat komt vooral door het vele thuiswerken en ook dat het tijden tijdens een parkeersessie me aardig is meegevallen. Dus vaak laad je dan genoeg bij.

Alleen zoals laatst, retourtje Zwolle - Eindhoven die we helaas net niet op 1 lading zouden halen. Dan baal je wel, koud vies weer en je hebt geen zin om te stoppen voor een laadbeurt 😁

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 09-10-2021 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 17-09 12:30
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emk990Tfo0oiddM5znx4BjPndSk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ILxyWYHal4at2xsjCrGC4haQ.png?f=fotoalbum_large

Idem hier. Ook het icoon voor opladen is verdwenen.
(Android versie 5.4.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:25
Bij mij iOs app staat het percentage ook niet meer in het hoofdscherm, wel in het laadscherm
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L_OoFALOni5TTP8DCn_WjVWDtQk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HalIreNkalut9sKIq2xf0nuU.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g3aTqVhfCF2QHM3jgTZFPPrlgic=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vWOa8LApwhLUnWQO4niDZuCg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
jswinkels schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:18:
Bij mij iOs app staat het percentage ook niet meer in het hoofdscherm, wel in het laadscherm
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar jij hebt onderaan nog een bliksemschicht staan. Die ben ik sinds een paar dagen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hier is het % ook opeens verdwenen. Net als de naam van de auto die er altijd stond. Nu staat er opeens: Mijn Volvo... Ze zullen vast wel weer met de app bezig zijn dan. Al is dat ergens ook vreemd want je gaat niet op de productie omgeving met dingen bezig zijn die nog niet af zijn ;). Ik heb iig ook geen Volvo app update voorbij zien komen...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TVGnfhOfoljOUTPPHfkYZmfR6CM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TuTEZwf7K3SIW2B9pLNY3y7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Juancho op 09-10-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Bij mij ook. Op Samsung S10+ Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennn
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-09 15:31
Hier ook verdwenen, maar wel een mooie witte achterspoiler voor terug gekregen 😄
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jFkHwywbROnEynpNoGQ8G8qnF3s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6kkRWRX23AgAQgV6Gs21vkDB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 18:33
Iemand bekend met SOS eCall service vereist melding?
Hoopte dat het vanzelf weg zou gaan, maar het staat er al 3 dagen.
Reset geprobeerd van media en communicatie maar helaas zonder resultaat.
Nog andere opties? Of wordt het weer naar de dealer...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUIULuICm1-eXo0B1c-xvBURTn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gCz7GfMpuU9XADpQ4qAqaDTJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-04 00:58

McA

sebastiaanarda schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 16:24:
[Afbeelding]
Begin deze week was de 12Volt accu ineens helemaal leeg waardoor de auto niets meer deed. Na overleg met de dealer kappen los gemaakt on de motorkap en accu weer opgeladen. Daarna had ik precies dezelfde melding als jij, en deze zou na een paar dagen weg moeten gaan. Verklaring was dat er een kleine back-up batterij in de eCall zit welke dan ook leeg zou zijn gegaan en weer aan het opladen was. Na 3-4 dagen ging de melding inderdaad weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
[Afbeelding]
Die error komt me bekend voor van 9 maanden geleden. Een software update had het verholpen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:18
jswinkels schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 13:18:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij ziet het er precies zo uit, op de kleur van de auto na.

Toch vreemd dat de app geen update krijgt (nog steeds 5.4.3), maar toch van uiterlijk verandert.

Ik heb nog steeds het gevoel dat de eigenaardigheden van de app samenhangen met een OTA die in de lucht hangt (pun intended). Telkens als er een OTA aangekondigd wordt, raakt mijn app van slag.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-07-2024
Wie had dat gedacht Kris die zegt dat als het zijn geld was zou hij waarschijnlijk de XC40 kopen boven de MachE
YouTube: Top 8 Best Electric SUV's RANKED! 35-60K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
ArnoudN schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:26:
Misschien hebben jullie een oplossing. A.s. zondag heb ik een hardloopwedstrijd, waarbij ik dus mijn sleutel mee moet nemen. Kans is aanwezig dat ik nat ga worden en dat lijkt mij niet handig voor de sleutel.

Heeft iemand daar een handige oplossing voor? Ik kan de stalen sleutel uit de keyfob halen, maar als die in de auto achterblijft, kan iemand dan gewoon de deuren losmaken met de keyless entry?
Ik heb mogelijk een oplossing voor je, laat de sleutel in de auto liggen sluit hem af met je app en je krijgt de deur niet meer open, behalve als je de app weer gebruikt, dus bij terugkomst gewoon met Volvo app de auto weer open en je rijd weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bens XC40P8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/chjgsyANr3kmpgAxsRAjKQV0Tn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2prjI1vGwByLB09r1Y88vWOb.jpg?f=user_large

Lijkt erop dat de updates toch wel iets gedaan hebben voor efficiency afgelopen winter op dezelfde rit was ik blij als ik 24kWh haalde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bens XC40P8
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8M2j7hREt9Mh1zSRgmjpq1TWPfY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/99FismU7oZLnHi8FhPZhbNuF.jpg?f=user_large

sorry oude foto, maar dan kun je wel het verschil zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Op een Facebook pagina las ik dat er een aparte Volvo Charge app komt. Wellicht dat daardoor het uit de huidige app is verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
[...]

Ik ben mijn range anxiety ook helemaal kwijt. In Nederland is het gewoon nooit een issue. Je kunt meestal gewoon zonder bijladen je hele reis doen. En vaak kun je op de bestemming bijladen, zo niet is fastned oid altijd snel gevonden. Werkt allemaal prima.

Als je gaat rekenen ben je met een laadpunt aan huis minder tijd kwijt aan bijladen dan een auto waarmee je elke week moet tanken.

Voor het buitenland weet ik het nog niet helemaal, vanwege covid weinig geweest. En voor werk is het toch snel vliegen.

Kortom: ik hem nog steeds dik tevreden en met my21 is mijn bijtelling behoorlijk gunstig ok.

Ik vind een model u, ionic5 en Hyundai 6 wel serieuze alternatieven. En ook de Ford Mustang schijnt echt een goede auto te zijn. Kortom: de keuze wordt langzaam groter. En allemaal vrij luxe auto’s met prima range. Ik vraag me af of het verschil tussen wltp 420 en 520 nou echt zo grot is in praktijk. Maar het is wachten op de ranges boven de 700. Dan wordt het toch echt op alle punten superieur aan ice auto’s.

[ Voor 12% gewijzigd door Spanky79 op 10-10-2021 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
ArnoudN schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:09:
Op een Facebook pagina las ik dat er een aparte Volvo Charge app komt. Wellicht dat daardoor het uit de huidige app is verdwenen.
Als dat waar is, dan is het een vreemde keuze. Maar Volvo heeft ons wel vaker verrast met vreemde keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Als dat waar is, dan is het een vreemde keuze. Maar Volvo heeft ons wel vaker verrast met vreemde keuzes.
Misschien zijn ze er achter gekomen dat de app niet stabiel te krijgen is en dat ze daarom bepaalde dingen los van elkaar trekken. Of dat nieuwe functionaliteit niet in de huidige app gebouwd kan worden. Ik ben ook nog altijd erg benieuwd naar dat hele app Maps integratie verhaal waar MGA het ooit over had. Geen idee, maar zou een verklaring kunnen zijn.

Lijkt mij namelijk totaal niet logisch om je klant op te schepen met 2 apps terwijl het ook in 1 app zou kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 10-10-2021 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 11:46:
[...]

Misschien zijn ze er achter gekomen dat de app niet stabiel te krijgen is en dat ze daarom bepaalde dingen los van elkaar trekken. Of dat nieuwe functionaliteit niet in de huidige app gebouwd kan worden. Ik ben ook nog altijd erg benieuwd naar dat hele app Maps integratie verhaal waar MGA het ooit over had. Geen idee, maar zou een verklaring kunnen zijn.

Lijkt mij namelijk totaal niet logisch om je klant op te schepen met 2 apps terwijl het ook in 1 app zou kunnen.
Het linkje naar ‘laadpunten’ is ook verdwenen uit de voc app. Dus ja …..veranderingen te over……
Gewoon even afwachten denk ik, maar een tweede phone app lijkt me niet erg voor de hand liggen omdat ze het met de nieuwe voc app juist steeds hebben over ‘everything Volvo’ of zoiets.
In de prijslijst staat wel iets over een ‘finding charging’ app maar ik las dat als een onboard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Linkje laadpunten in de VOC app? Die heb ik op Android nog nooit gezien... Waar zat dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Juancho schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:48:
Linkje laadpunten in de VOC app? Die heb ik op Android nog nooit gezien... Waar zat dat?
Op de pagina waar de SoC staat. Daar stond tot gisteren ook een extra knop en wanneer je daar op tikte verscheen er een kaart met alle laadpunten in de buurt. Als je dan op jouw telefoon een van die laadpunten aantikte kon je dat dan naar de auto verzenden en zat het in de navigatie. Maar ja, nu niet meer dus.

[ Voor 17% gewijzigd door Pure8 op 10-10-2021 13:57 ]

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pure8 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 13:53:
[...]

Op de pagina waar de SoC staat. Daar stond tot gisteren ook een extra knop en wanneer je daar op tikte verscheen er een kaart met alle laadpunten in de buurt. Als je dan op jouw telefoon een van die laadpunten aantikte kon je dat dan naar de auto verzenden en zat het in de navigatie. Maar ja, nu niet meer dus.
Je bedoelt op deze pagina? Dat heb ik werkelijk nog nooit gezien haha...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZlipp4gIK35bU-yqJoWTK4I-YE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MRqGt1wzhU1JV3nZXrwuiz03.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:20:
[...]

Je bedoelt op deze pagina? Dat heb ik werkelijk nog nooit gezien haha...

[Afbeelding]
Bij de iOS versie stond daar eerder een link naar Google Maps (met een laadpunten filter - maar niet het bijgewerkte filter zoals in de auto zelf). Link is nu weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansBull
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-08 12:07
ik ben nieuw op dit (en elk ander) forum dus weet niet precies hoe het werkt.

Mijn vraag is of er behalve een geadviseerde maximale lading (men zegt 90%) ook een advies is voor een minimale lading. Of maakt het niet uit voor de accu als je regelmatig in het rood (<15%) rijdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:11:
[...]

Bij de iOS versie stond daar eerder een link naar Google Maps (met een laadpunten filter - maar niet het bijgewerkte filter zoals in de auto zelf). Link is nu weg.
Vreemd. Als ik het goed heb zat dit er voor Android nooit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBMG
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-05 13:38
Hier wordt je toch niet goed van. Weer ongeveer 4 weken dat de app werkt en dan van de een op andere moment werkt het niet meer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gi1lEFnDkhfBVgCSYOKOudq949Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zaZUOlRi7sc0jLmMbm2ExzQB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cIUHfgew-TBHVFtwxHFrNbnSlpY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QVuwrGIc0x0e4dY6eUNfk2Fx.png?f=fotoalbum_large

Volvo XC40 P8 >> XC30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Vreemd. Als ik het goed heb zat dit er voor Android nooit in.
Eerst stond er een blauwe hyperlink, later een knopje wat doorverwees naar Maps. Zie oude foto Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-6Fp22rMfY611jaVLZhDIzguV9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOMLnD2Fes9R6Sqba2NbPmkS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Ja maar jij hebt IOS toch? Zoiets heeft Android naar mijn weten weten echt nooit gehad.

Maargoed, ze zijn overduidelijk met de app bezig al blijf ik het technisch gezien vreemd vinden dat ze dat blijkbaar op de productie omgeving kunnen en willen uitrollen zonder de gebruiker een update te laten uitvoeren. Misschien een goede vraag om Volvo NL eens te stellen want zo worden mensen, zie ook hierboven, wederom uit het niets verrast. En niet op een positieve manier dan hé 🤔😁😉

[ Voor 71% gewijzigd door Juancho op 10-10-2021 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
okio schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:25:
[...]

[Afbeelding]

Overigens is het niet slim om met zon auto dan weer voor 20inch velgen te gaan, dan blaas je je verbruik sowieso weer met een 10-15% op.
Ik ben ook sterk aan het twijfelen tussen de Polestar 2 en de XC40 P6, ben wel benieuwd hoe de single motors om gaan met trekken.
Van de P8 en Dual motor P2 weten we dat het prima gaat, maar de Accu eraan gaat.
Gaat bij de P6 de accu er nog harder aan als ik daar mijn paardentrailer aan knoop? :+

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:18:
Ja maar jij hebt IOS toch? Zoiets heeft Android naar mijn weten weten echt nooit gehad.

Maargoed, ze zijn overduidelijk met de app bezig al blijf ik het technisch gezien vreemd vinden dat ze dat blijkbaar op de productie omgeving kunnen en willen uitrollen zonder de gebruiker een update te laten uitvoeren. Misschien een goede vraag om Volvo NL eens te stellen want zo worden mensen, zie ook hierboven, wederom uit het niets verrast. En niet op een positieve manier dan hé 🤔😁😉
Ja……eens…..en dit komt bij Volvo terecht!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Petzun
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-08 15:25
Dan heb ik straks naast mijn Volvo Cars app, Volvo manual app, EV Box connect app, EV Box charge app, Shell Recharge app, Fastned app,Plusurfing app en ABRP app ook nog een mooie Volvo Charge app >:)

P6 19" | EVBox Elvi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
HansBull schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:34:
Mijn vraag is of er behalve een geadviseerde maximale lading (men zegt 90%) ook een advies is voor een minimale lading. Of maakt het niet uit voor de accu als je regelmatig in het rood (<15%) rijdt?
Welkom bij de club :)

Jawel, onderaan is er de grens van 20%. Je mag gerust lager rijden zonder probleem (ja, zelfs tot 0%), maar dan laadt je best zo snel mogelijk bij. Je mag dus zonder probleem laden tot 100% en tot 0% rijden, maar de range waarin je auto ongebruikt stil mag blijven staan blijft best beperkt tot 20-90% (voor de levensduur van de batterij).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoudN
Petzun schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 19:42:
[...]

Dan heb ik straks naast mijn Volvo Cars app, Volvo manual app, EV Box connect app, EV Box charge app, Shell Recharge app, Fastned app,Plusurfing app en ABRP app ook nog een mooie Volvo Charge app >:)
En niet te vergeten de Chargeprice app en Chargemap app :)

Ik heb nu al 12 apps voor de auto op de telefoon. Dat was voor mijn ICE niet nodig. Maar dat was ook niet echt een fijne auto vergeleken met de XC40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 11:20
Rianata schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:56:

De monteur liet het mij ook voelen direct op de band. Als P8 rijders met de twin-engine 4WD versies is dit een aandachtspunt; hou je banden goed op spanning, lijn op tijd uit wanneer je merkt een afwijking te hebben en juiste banden balancering kan ook cupping voorkomen. Maar de pure rauwe krachten die we allemaal op zijn tijd op het asfalt los laten heeft zo ook zijn negatieve effecten. Oftewel, geniet met mate!
Nou met mate… de volvo dealer zei het helemaal niks hier als veelvoorkomend probleem. Gewoon lekker genieten en lekker doortrekken als je dat wil. Jij hebt gewoon net ff pech gehad. Dat kan gebeuren. Dat hoort nou eenmaal bij het auto rijden :). Fijn dat het is opgelost!

Dat je af en toe op je bandenspanning moet letten en bij afwijkingen moet uitlijnen geldt overigens voor alle auto’s. Bovendien geeft je auto zelf aan als hij te laag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:49
skai21 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 17:41:
[...]

Ik ben ook sterk aan het twijfelen tussen de Polestar 2 en de XC40 P6, ben wel benieuwd hoe de single motors om gaan met trekken.
Van de P8 en Dual motor P2 weten we dat het prima gaat, maar de Accu eraan gaat.
Gaat bij de P6 de accu er nog harder aan als ik daar mijn paardentrailer aan knoop? :+
Nou daar zou ik mij niet druk om maken, paardentrailers trekken met een EV gaat sowieso niet erg efficient zijn. Gaat beide keren het verbruik erg oplopen.

Je gaat met de single motor nog steeds geen vermogen tekort komen door direct beschikbare koppel (vergelijk het maar eens met een diesel motor, de single motor heeft in de meeste gevallen nog steeds meer vermogen dan een doorsnee diesel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
[...]

Jeejtje, zorgen maken over 200pk ;)

Ik rijd sinds de jaren '90 auto. Toen was >100pk al een luxe. En in die tijd hadden we ook trailers :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZL
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-07-2024

GZL

[...]

Wij rijden een P8 waar regelmatig een paardentrailer achter hangt. Meestal met slechts een paard erin, omdat het maximaal trekgewicht van de P8 slecht 1500kg is. Volgens mij mag de P6 meer trekken, check dat vooral zelf.
De auto heeft geen enkele moeite om de trailer te trekken, sterker nog, je voelt niet eens dat hij erachter hangt. Dat zal met de P6 niet veel anders zijn. Verbruik is uiteraard wel een item. Dat gaat naar 35 a 40 kw/h, waarbij overigens ook het wel/niet warm zijn van de accu invloed heeft. Je haalt met de P8 net geen 200km met een paardentrailer (wij rijden op 20 inch).

[ Voor 3% gewijzigd door GZL op 11-10-2021 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
GZL schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:15:
[...]

Wij rijden een P8 waar regelmatig een paardentrailer achter hangt. Meestal met slechts een paard erin, omdat het maximaal trekgewicht van de P8 slecht 1500kg is. Volgens mij mag de P6 meer trekken, check dat vooral zelf.
De auto heeft geen enkele moeite om de trailer te trekken, sterker nog, je voelt niet eens dat hij erachter hangt. Dat zal met de P6 niet veel anders zijn. Verbruik is uiteraard wel een item. Dat gaat naar 35 a 40 kw/h, waarbij overigens ook het wel/niet warm zijn van de accu invloed heeft. Je haalt met de P8 net geen 200km met een paardentrailer (wij rijden op 20 inch).
De nieuwe versies (ook C40) mogen 1800 kg trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
JackBol schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

Ik rijd sinds de jaren '90 auto. Toen was >100pk al een luxe. En in die tijd hadden we ook trailers :)
Inderdaad, vroeger reed je met 90 pk met daarbij een zeer matig koppel met een grote caravan probleemloos naar Zuid-Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:10

Lancer

What the......

Mga1600 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

De nieuwe versies (ook C40) mogen 1800 kg trekken.
En aan de auto's is niets veranderd om dat mogelijk te maken. Alleen in de typegoedkeuring.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
[Afbeelding]
Die heb ik ook gehad, uiteindelijk is de communicatiemodule vervangen bij de dealer en sindsdien geen melding meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16-09 18:33
Ruben E schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Die heb ik ook gehad, uiteindelijk is de communicatiemodule vervangen bij de dealer en sindsdien geen melding meer gehad.
Vandaag bij Niham geweest, ze konden het helaas niet oplossen, en moet woensdag de auto inleveren voor minimaal 1 dag. Ze hebben het erover dat ze de accu van het SOS systeem op moeten laden en een software update...

Die P8 is ondertussen al vaker bij de garage geweest dan mijn Passat GTE waar ik bijna 5 jaar in gereden heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:32
iemand al de update via OTA binnen ? (niet via de dealer dus)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De app doet hier vandaag letterlijk helemaal niks meer. Inloggen blijft gewoon hangen. Heb de auto aan de laadpaal dus wilde ff checken maar zit geen beweging in helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
JackBol schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 10:24:
[...]

En versnellingsbakken....

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 14:57:
De app doet hier vandaag letterlijk helemaal niks meer. Inloggen blijft gewoon hangen. Heb de auto aan de laadpaal dus wilde ff checken maar zit geen beweging in helaas.
Ik moest wel verplicht opnieuw inloggen net, maar hij doet het wel gewoon bij mij.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
[Afbeelding]
Ik heb dit ruim een maand gehad en is net zo verrassend weer verdwenen als dat het kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07
Mga1600 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 10:00:
[...]

Het HK systeem is gevoelig voor de kwaliteit van de input. Radio (zowel
Dab als fm) klinkt matig, Spotify op hoogste kwaliteit klinkt goed, usb_stick met flac formaat muziek (afgespeeld vis de beta versie van Audio Wagon) klinkt echt heel goed.

Hoewel ik hier bijna als fossiel werd afgespiegeld toen ik zei dat het systeem eerst moest inspelen om goed te klinken, ben ik daar nog steeds van overtuigd (ik heb recent kunnen vergelijken met het geluid in een splinternieuwe p8 in de showroom en die klonk hetzelfde als.die van mij eerst klonk - een beetje ‘dunnetjes’ ( maar die van mij klinkt nu een stuk beter met een mooie volle en droge bass).
hebben jullie ook wel eens dat je wat resonantie uit de kleine speakers in de deuren krijgt. Ik vooral bij muziek met veel lage tonen (Max Richter, Bach, maar ook wel hiphop) en een hoog volume.

Ik had gisteren op de snelweg voor het eerst een echt onnodige ingreep. Wilde afslaan op de snelweg naar een dubbele afslag, de middelste baan van die afslag was vrij en de meest rechter was bezet door een kleine auto, die gewoon rechtdoor bleef rijden. Maar op de een of andere manier vond hij het nodig mij met een ruk weer terug te sturen, had wel knipperlichten aan en was niet lane assist, maar echt object avoidance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:39:
[...]

Ik moest wel verplicht opnieuw inloggen net, maar hij doet het wel gewoon bij mij.
Ja dat moest ik ook maar vervolgens blijft de app al de hele tijd hangen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Imxg_3GYiuwE44zb_ZBCSkHSAeI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwjHTWZbE8OUfVtzUYZGUY7D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 40% gewijzigd door Juancho op 11-10-2021 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Bij mij is de app nu weer als vanouds, met SoC weergave op het hoofdscherm, de link naar Maps in het SoC sub-scherm en de tekst "Haal alles uit uw elektrische auto".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Venomer schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:21:
Bij mij is de app nu weer als vanouds, met SoC weergave op het hoofdscherm, de link naar Maps in het SoC sub-scherm en de tekst "Haal alles uit uw elektrische auto".
Heb je daar ook iets bijzonders voor gedaan? En Android of IOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
ArnoudN schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

bij mij ook (niets gedaan) uur geleden zag ik nog geen %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-09 13:42
Naar mijn weten is dat een app in android automotive. Om je te helpen je range te optimaliseren, te zien wat je range beinvloed etc.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-02-2024
Hier idem op IOS.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
ArnoudN schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

Nee, niets bijzonders gedaan. App versie 5.4.3 op iOS 15.0.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Ik heb de auto al sinds vrijdag niet gebruikt (druk druk druk) maar de iOS- app geeft hier ook weer een compleet beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
Mga1600 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:25:
[...]

Ik heb de auto al sinds vrijdag niet gebruikt (druk druk druk) maar de iOS- app geeft hier ook weer een compleet beeld.
Hier ook,..

Rollback van de laatste change is gelukt denk ik :D

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Alleen op IOS dan want hier nog steeds inlog issues ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben E
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-07 19:59
Releasenotes van versie 1.7 staan ook online:
https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:27:
Alleen op IOS dan want hier nog steeds inlog issues ;)
ik heb android en het werkt allemaal prima !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
4v4t4r schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:43:
[...]

ik heb android en het werkt allemaal prima !
Hier ook Android en het werkt weer inderdaad (app v. 5.4.1). Ik krijg overigens wel heel snel een apart scherm te zien als ik op de bliksemflits tik. Iets met ik denk range en nog iets. Het is een split second weer weg. Maar dat was voorheen ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Ik ben geen expert als het gaat om de app en onze 'rijdende smartphone', maar het lijkt er verdacht veel op dat er dus soms zaken opgelost worden zonder dat je zelf een update draait of actief iets onderneemt?

Vast onderdeel van de terms en conditions waar je al klikkend akkoord mee bent gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Heb het zojuist even gecheckt. Bij mij is het batterijpercentage etc net terug, dit weekend idd ook een aantal elementen die misten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 21:24

Rianata

Have you played Atari today?

Iksie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:47:
[...]

Hier ook Android en het werkt weer inderdaad (app v. 5.4.1). Ik krijg overigens wel heel snel een apart scherm te zien als ik op de bliksemflits tik. Iets met ik denk range en nog iets. Het is een split second weer weg. Maar dat was voorheen ook al.
Ik was nieuwsgierig wat jij gezien zou hebben... en dit is het; Interessant 8)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PYMgPLG.png?3

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Is al een week of twee terug gemeld op dit forum ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Rianata schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

[Afbeelding]
Dat is het plaatje van de hybride xc60:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25t1g24b9tJtYTzwqZZOsrzGKXY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FE9SuRfQtDZNCG53GX4EFYIQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Hier de app ook weer met maps logo om laadpunt te vinden.
Lijkt me dat de update eerdaags ingeladen wordt.

Had zaterdag bandenspanningswaarschuwing maar check op middenconsole was ok.
Opnieuw laten opslaan en melding is weg

[ Voor 36% gewijzigd door Waterblok op 11-10-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
Rianata schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:12:
[...]

[Afbeelding]
Ja inderdaad! Trouwens wel knap dat je zo snel een screenshot kan maken... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Waterblok schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 19:40:
Hier de app ook weer met maps logo om laadpunt te vinden.
Lijkt me dat de update eerdaags ingeladen wordt.

Had zaterdag bandenspanningswaarschuwing maar check op middenconsole was ok.
Opnieuw laten opslaan en melding is weg
Ik zou de bandenspanning toch maar even controleren bij de pomp (kom je ook nog eens bij een benzinestation ;) ). Als je de spanning opnieuw opslaat, dan neemt het systeem de huidige spanning als correct, of die nou te laag is of niet. De melding verdwijnt dan per definitie. Dus eerst op spanning brengen en dan opnieuw opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
Ja dat heb ik ook bedacht, maar omdat voor het opslaan er wel een melding was maar toch vier groene banden op de middenconsole denk ik dat er weinig aan de hand is.
De pomp hier heeft een werking van instellen wat het moet wezen en dan blijven pompen tot ie piep zegt.
Ook al is de ingestelde druk misschien niet exact maar wel een werking waarbij alle banden gelijk zullen zijn opgepompt, gaan we doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
@Juancho Hier een screenshot van de app op iOS.
We hadden het gisteren over een laadpunt zoeken in de VolvoCars-app. Hebben jullie dit dan niet op Android?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TuK_SELQtLdC3Tk7DctX-sFua4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LlKd9IWPWi9SiZbaNPhuoNZK.png?f=fotoalbum_large

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Pure8 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:18:
We hadden het gisteren over een laadpunt zoeken in de VolvoCars-app. Hebben jullie dit dan niet op Android?
[Afbeelding]
Op Android mist inderdaad die pagina. In het beginscherm is ook de SoC verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 15-09 19:01
Aangepaste gevoeligheid van automatisch remmen achter (RAB) om de kans op activering in automatische wasstraten te verkleinen.
Misschien kan ik straks op normale snelheid mijn oprit achteruit rijden zonder een hartverzakking omdat de automatische ingreep een sprietje ziet. :D
  • Voorverwarming van de accu wanneer de bestemming op Google Maps is ingesteld naar een snellaadstation om de laadprestatie te verbeteren.
  • Hogere actieradius door betere benutting van de accu-energie en verbeterde regeneratieprestatie.
  • Slimmere timers voor preconditioning: De accu wordt voor vertrek gepreconditioneerd om de actieradius te verhogen.
  • Een hogere accubedrijfstemperatuur tijdens rijden en snelladen voor een hogere actieradius en laadsnelheid.
Zo! ben benieuwd hoeveel het gaat schelen, dit vind ik dan leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Lukt het jullie om naast je iPhone ook je iPad te koppelen aan de P8 met dezelfde gebruiker/profiel?
Ik krijg het niet vóór elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Texie op 11-10-2021 22:29 ]

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pure8 schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:18:
[Afbeelding]
Nope dat heb ik met een altijd up to date VOC app nog nooit gezien of gehad. Ik kan nu wel weer inloggen overigens maar de app is nog steeds omgebouwd door Volvo zelf. Naam van mijn P8 is opeens anders en SOC is niet te zien (toen de app het heel even deed). Ook deed het handmatig aanzetten van de voorverwarming het vanmorgen niet.

Naast wat ik al eerder zei dat ik het uitermate vreemd (en niet vind kunnen) vindt dat Volvo zomaar op de productie omgeving van de app dingen aanpast die zelfs geen eens een update van ons klanten vereist. Waar hoor/zie je dit nou? Toch nergens? En belangrijker... waarom zou je dat in godsnaam willen? Daarvoor heb je toch als beetje serieuze organisatie een fatsoenlijke OTAP straat?

Wat ik dus ook vreemd vind is dat er blijkbaar 2 verschillende apps zijn: IOS en Android. Ik test nu zelf een app voor een klant en 1 van de meest logische eisen is dat de functionaliteit op beide apps gelijk is zodat je geen onderscheid krijgt in wat gebruikers zien en kunnen. Waarom dat bij Volvo wel weer zo is... Kan op de lijst met dingen die ik gewoon niet goed kan begrijpen 8)7 :? :) ;)

Ik heb daarom bovenstaande eens gestuurd naar Volvo NL. Kijken of ze daar een antwoord op hebben en/of willen geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Juancho op 11-10-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-07 21:53
Als ik via Hé Google, zeg, Bel voicemail. Dan belt hij niet 1233. Hoe kan ik dit aanpassen?

Volvo XC40 P8 met warmtepomp, Continental EcoContact 6 235/50R19 V XL zomerbanden, Nokian 235/50R19 WR SUV4 winterbanden, Wallbox PulsarPlus, iPhone 13 Pro Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Texie schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 22:36:
Als ik via Hé Google, zeg, Bel voicemail. Dan belt hij niet 1233. Hoe kan ik dit aanpassen?
Hoe staat voicemail in je contacten lijst?
Anders ff 1233 als voicemail opslaan

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:07
[...]

Zelfde hier, maar toch moet ik omdat ik voor werk vrij veel rijd, af en toe toch overdag ergens eventjes laden. Plus in de winter zijn de omstandigheden toch al snel 20% minder. Verder neemt de accu misschien een paar procentjes af na een aantal jaar. Dan is die 500 wltp toch wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 14:37
Bij mij heeft hij nog nooit gewerkt 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 21:59:
[...]

[...]

Naast wat ik al eerder zei dat ik het uitermate vreemd (en niet vind kunnen) vindt dat Volvo zomaar op de productie omgeving van de app dingen aanpast die zelfs geen eens een update van ons klanten vereist. Waar hoor/zie je dit nou? Toch nergens? En belangrijker... waarom zou je dat in godsnaam willen? Daarvoor heb je toch als beetje serieuze organisatie een fatsoenlijke OTAP straat?

[...]
De code van de app op de telefoon kan niet zomaar veranderen zonder dat je iets installeert. En op Android en iOS gebeurde dit op hetzelfde moment, terwijl de app-versies verschillen. Mijn conclusie: er gebeurt iets server-side. Ik vermoed dat de app na het opstarten contact legt met de auto, daar een voertuigtype opvraagt en dan aan de server vraagt welke informatie hij voor dat type kan laten zien. Andere Volvo-modellen hebben immers ook andere functionaliteit in dezelfde app.

Als er server-side een fout gemaakt wordt, dan merk je dat dus in de app.

Het is maar een theorie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudN
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6u5YDNIV0mM6EogiQMWogoFpGY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z0IAuP3ncFOCqvvNnw8Dd3R7.jpg?f=fotoalbum_large

En vanuit het niets is het weer terug (Android)

Ik denk dat @Venomer gelijk heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gPbkQkHhKHM1OAbxxkiOUXRRaQw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a9NyFT20hHglJlETL4v1d8J6.jpg?f=fotoalbum_large

Maar nog geen functie om een laadpaal te zoeken

[ Voor 31% gewijzigd door ArnoudN op 12-10-2021 09:49 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 336 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"