Vandaag een proefrit gemaakt met de XC40 P8 Recharge.
Het was mijn eerste langere rit met een performante EV, en dat viel niet tegen.
Het vermogen is echt brutaal te noemen, en ik was direct weg met het 1-pedal driving.
Ook wegligging en grip kon ik niks op aan merken.
Tegenover mijn V90 vond ik het interieur wel 2 stappen terug. Voor een 60k auto vond ik de materialen toch maar meh...
Ik heb ca 40km gereden over kleinere wegen en ca 10km autostrade aan 120km/h.
Verbruik over die rit was 26 kWh/100km, en dat viel me toch tegen.
Uit de lijstjes van Bjorn vind ik dat het verbruik bij 120km/h al heel snel naar de 30kWh/100km gaat, en dat vind ik echt te veel, dan is de range voor mijn gebruik echt te weinig. Ik wil toch echt wel de 300km kunnen halen met een volle batterij zonder de hele tijd achter de vrachtwagens te gaan "zeilen".
Nu weet ik dat in NL de snelheid naar 100 is teruggebracht, maar halen jullie die range?
Het was mijn eerste langere rit met een performante EV, en dat viel niet tegen.
Het vermogen is echt brutaal te noemen, en ik was direct weg met het 1-pedal driving.
Ook wegligging en grip kon ik niks op aan merken.
Tegenover mijn V90 vond ik het interieur wel 2 stappen terug. Voor een 60k auto vond ik de materialen toch maar meh...
Ik heb ca 40km gereden over kleinere wegen en ca 10km autostrade aan 120km/h.
Verbruik over die rit was 26 kWh/100km, en dat viel me toch tegen.
Uit de lijstjes van Bjorn vind ik dat het verbruik bij 120km/h al heel snel naar de 30kWh/100km gaat, en dat vind ik echt te veel, dan is de range voor mijn gebruik echt te weinig. Ik wil toch echt wel de 300km kunnen halen met een volle batterij zonder de hele tijd achter de vrachtwagens te gaan "zeilen".
Nu weet ik dat in NL de snelheid naar 100 is teruggebracht, maar halen jullie die range?
Sony A7 iv en wat recycled glas