• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:58
Ophidian schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:45:
[...]

Klopt, foam icm laagje Nanolex is echt fantastisch. Al bijna schoon als foam eraf gaat. :D

[...]

Is gewrapt, laten doen :9
Strak! Dat ga ik ook doen :). Heb zelf voor en achter met plasti dip gedaan. Ging perfect maar dat bij het logo lukt me niet. Ff de expert in schakelen ;)

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:39
Juancho schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:00:
[...]

Vette bak hoor! Ik moest (eigenlijk net als de XC40) behoorlijk wennen aan de C40 maar nu ik hem vaker zie en zeker zo'n strakke als die van jou... poeh mooie wagen hoor! Begin de C40 zelfs een stuk mooier te vinden dan de XC40. Niet dat ik niet gek ben op mijn groene vriend, maar de C40 ziet er een stuk sportiever uit. Mooie wagen, geniet er van! _/-\o_
Idd deze nieuwe c40 is zeker tov de xc40 met de nieuwe snoet een verademing.

Wel grappig, vorige week stond ik geparkeerd met mn 'oude' xc40 volledig zwart naast een nieuwe. Verder identieke auto zon beetje.
Komt de eigenaar van de nieuwe naar me toe, ''kunnen we ook ruilen want die van mij smoelt een stuk minder zeker als ze zo naast elkaar staan'' :X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

DPPSchoenmaker schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:54:
[...]

Ik krijg de mijne door de dealer geleverd zonder type aanduiding en badge, dus dat is dan voor mij origineel, ik heb hem dan dus nooit gehad met type aanduiding en badge... De LM kan dan nooit tegen mij zeggen dat het erop moet staan, want hij is nooit zo geleverd toch? Het is maar hoe je het bekijkt Ron 😉
Je hebt gelijk, maar ik kreeg hem met bagde geleverd en ik had geen kans om aan te geven dat ik die niet wilde. Wij zijn heel beperkt tot onze leasetool omdat daar meerdere LM inzitten, na het maken van de keuze (waarbij je alleen maar kunt keizen uit aangeboden opties en daar staat badgeloos afleveren niet bij), maakt de wagenparkbeheerder de keuze tussen die 4 LM, waarbij de goedkoopste offerte gaat winnen. Heb ik geen invloed op dus. En na bestellen mag ik niets meer aan de order wijzigen, want stel je voor dat dan een andere LM ineens goedkoper blijkt, dan hebben ze een probleem....

Ik had dus geen andere keuze dan mét die badge, en zo moet hij tzt ook weer worden ingeleverd.

Maar zoals opgemerkt hier, eraf halen en vlak voor inleveren weer erop zetten is ook een optie natuurlijk ;-)

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:55
ron65 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:45:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik kreeg hem met bagde geleverd en ik had geen kans om aan te geven dat ik die niet wilde. Wij zijn heel beperkt tot onze leasetool omdat daar meerdere LM inzitten, na het maken van de keuze (waarbij je alleen maar kunt keizen uit aangeboden opties en daar staat badgeloos afleveren niet bij), maakt de wagenparkbeheerder de keuze tussen die 4 LM, waarbij de goedkoopste offerte gaat winnen. Heb ik geen invloed op dus. En na bestellen mag ik niets meer aan de order wijzigen, want stel je voor dat dan een andere LM ineens goedkoper blijkt, dan hebben ze een probleem....

Ik had dus geen andere keuze dan mét die badge, en zo moet hij tzt ook weer worden ingeleverd.

Maar zoals opgemerkt hier, eraf halen en vlak voor inleveren weer erop zetten is ook een optie natuurlijk ;-)
Ik geloof geen seconde dat er ook maar een leasemaatschappij exact bijhoudt of er wel of geen logo plaatje op zit. Die nemen die bak straks in, checken op schade voor de verkoopwaarde en hop, zo het tweedehands netwerk in. Zolang je ze er niet met een beitel of boorhamer af haalt maakt het echt geen fluit uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42
Rude-Dog schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:10:
[...]

Ik geloof geen seconde dat er ook maar een leasemaatschappij exact bijhoudt of er wel of geen logo plaatje op zit. Die nemen die bak straks in, checken op schade voor de verkoopwaarde en hop, zo het tweedehands netwerk in. Zolang je ze er niet met een beitel of boorhamer af haalt maakt het echt geen fluit uit.
Daar ben ik ook vrij zeker van. De persoon die de controle doet bij het inleveren gaat nooit weten dat daar een badge moest zitten, die kijkt enkel naar schade.

Ik ga straks bellen met de vraag of de badge er nog afgehaald kan worden. De letters wrappen ga ik laten denk ik, 150€ is het mij nu ook niet waard op een wagen waar ik max 4 jaar mee rijd. Ook geen idee of mijn dealer dat wel doet, ik vrees er wat voor.

Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCCFiGVUeYs1h7RQIHZgqlSQ

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:54
Mijn open dak sluit niet als ik mijn wagen op slot doe ondanks dat de optie "Sunroofdak automatisch sluiten" aangevinkt staat. Moet ik nog een andere instelling aanpassen?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Lancer

What the......

ArnaudCo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:14:
Mijn open dak sluit niet als ik mijn wagen op slot doe ondanks dat de optie "Sunroofdak automatisch sluiten" aangevinkt staat. Moet ik nog een andere instelling aanpassen?
Ja, je moet de handleiding lezen ;-)

Automatisch sluiten van het sunroof dak gaat over het zonnescherm dat automatisch sluit als de zon er op staat.

Als je je dak dicht wilt hebben bij het op slot doen, dan moet je de knop op de ab of de deurhendel even vasthouden.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:10
[...]

Nog leuker, ik heb diverse leaseauto's gehad en elke keer bij inlevering kwam er zo'n studentje die als bijbaantje dit deed. Kwam met de trein/bus naar onze woning en haalde daar de auto op. Deed wel een rondje, maar dan kijken ze puur op grotere schade zaken zoals deuken, krassen etc. Zo'n plaatje boeit niemand wat, zeker als je die er gewoon netjes af hebt gehaald.

En als je het echt spannend vind plak je die er weer op met lijm. Veel moeilijker is het niet :)

Volvo XC40 P8 (MY20)| Software versie 2.6 | Android 10 | 20" | Warmtepomp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

je kunt best gelijk hebben. Ik ben denk ik altijd veel te voorzichtig met andermans spullen ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23:06
ron65 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:04:
[...]

je kunt best gelijk hebben. Ik ben denk ik altijd veel te voorzichtig met andermans spullen ;-)
Heb in mijn +25jr lease auto rijden al vele auto's + huurauto's moeten inleveren

Er is ook nog zoiets als gebruiksschade wat je als leaserijder gewoon mag hebben in de meest contracten. richtlijn is meestal dat ze met een mal (een soort "rondje" ter grootte van euro) langs alle schades gaan. Als je de schade daarmee kunt verbergen telt die als gebruiksschade. Wel naar redelijkheid en billikheid natuurlijk. Als je heel veel van dit soort "gebruiksschades" hebt, ben je natuurlijk nog steeds het haasje.

(off topic: dat laatste is grijs gebied, zorg dus dat je een controleur hebt die je wat gunt. Ze zijn ook heel wat gewend voordat ze er een punt van maken. Levert hen ook veel papierwerk op... Ik zorg dat dus altijd dat ik grote vrienden wordt met degene die mijn auto inneemt...)

Lang verhaal kort. 1 plaatje er afkrabben kom je echt wel mee weg...ook al zou dat zelfs een klein krasje achterlaten..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Juancho schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:18:
[...]

Nog leuker, ik heb diverse leaseauto's gehad en elke keer bij inlevering kwam er zo'n studentje die als bijbaantje dit deed. Kwam met de trein/bus naar onze woning en haalde daar de auto op. Deed wel een rondje, maar dan kijken ze puur op grotere schade zaken zoals deuken, krassen etc. Zo'n plaatje boeit niemand wat, zeker als je die er gewoon netjes af hebt gehaald.

En als je het echt spannend vind plak je die er weer op met lijm. Veel moeilijker is het niet :)
Ik kreeg toch echt een volwaardige DEKRA inspecteur bij de wagen vorig jaar, pas nadat die hem minutieus had onderzocht en zelfs de kleinste krasjes opmerkte, kwam er een studentje de wagen ophalen.
Die man was echt vervelend precies bezig. Ik was superblij dat ik de wagen zo zorgvuldig behandeld had al die tijd.

Ik mocht de wagen ook niet bij de Volvo dealer achterlaten, juist vanwege die inspectie. En op navraag blijkt dat bij alle collega's die ook van auto wisselden vorig jaar en dit jaar ook het geval, geen uitzondering.
Vermoedelijk een afspraak tussen fleetsupport en onze werkgever en de LM aan de andere kant, dat dit standaard geworden is.
Wagenparkbeheer bevestigde dat dit voortaan zo gaat. Ik kijk dus wel uit met elk krasje of deukje, ik meld nu alles, geen zin in gezeik.

Overigens hoorde ik dat bij een conculega ook soortgelijk beleid was ingegaan, ook zij zitten via Fleetsupport bij 4 aangesloten leasemaatschappijen, en ook daar worden autos alleen thuis ingenomen na een uitgebreide DEKRA inspectie voor de deur. Ik denk dus dat Fleetsupport de boosdoener is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kammika
ron65 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:12:
[...]

Ik kreeg toch echt een volwaardige DEKRA inspecteur bij de wagen vorig jaar, pas nadat die hem minutieus had onderzocht en zelfs de kleinste krasjes opmerkte, kwam er een studentje de wagen ophalen.
Die man was echt vervelend precies bezig. Ik was superblij dat ik de wagen zo zorgvuldig behandeld had al die tijd.

Ik mocht de wagen ook niet bij de Volvo dealer achterlaten, juist vanwege die inspectie. En op navraag blijkt dat bij alle collega's die ook van auto wisselden vorig jaar en dit jaar ook het geval, geen uitzondering.
Vermoedelijk een afspraak tussen fleetsupport en onze werkgever en de LM aan de andere kant, dat dit standaard geworden is.
Wagenparkbeheer bevestigde dat dit voortaan zo gaat. Ik kijk dus wel uit met elk krasje of deukje, ik meld nu alles, geen zin in gezeik.

Overigens hoorde ik dat bij een conculega ook soortgelijk beleid was ingegaan, ook zij zitten via Fleetsupport bij 4 aangesloten leasemaatschappijen, en ook daar worden autos alleen thuis ingenomen na een uitgebreide DEKRA inspectie voor de deur. Ik denk dus dat Fleetsupport de boosdoener is.
dat ze opmerken is 1 ding (doen ze bij mij ook altijd. Dat is de opdracht die ze meekrijgen). De vraag is wat ze er dan mee doen. Opschrijven als gebruiksschade of als een schade die opgelost moet worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DreZutphen
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:12
Voor de mensen die dergelijke type plaatjes eraf willen halen.
Dit vereist wel iets handigheid en kennis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
Bij het inleveren van mijn laatste wagen werd elke kras langer dan een bankkaart in theorie aanzien als schade met een prijskaartje van 150€ eraan geplakt. Enkel rond de koffer en op de motorkap werd er wat meer getolereerd (gebruiksschade en steenslag). Op de deuren rond de klinken echter niet (ook geen idee hoe daar krassen kwamen, zeker niet van mezelf).

Ik kwam er gelukkig nog vanaf met 1x 150€ omdat er ooit iemand ter hoogte van m'n wielkas tegen m'n auto had gezeten (pas laat opgemerkt) en daar wat verf weg was, daar kon ik niet echt omheen.

Had de wagen ook wel grondig laten reinigen vanbinnen en vanbuiten (kostte me ook al 200€) maar hij zag er voor de rest zo goed als nieuw uit na 4 jaar.

Vroeger werd er helemaal niet zo nauw gekeken, tegenwoordig zit men echt met een vergrootglas elke cm² te bekijken.

Zonet m'n dealer proberen bellen voor de badge en letters, maar die nam niet op. Ik vermoed dat die vandaag ook de brug maken (gisteren feestdag in BE). Zal dus voor maandag zijn. Hoop toch volgende week m'n wagen te mogen oppikken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 23:31
Rensk1 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:34:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Woensdag 10:00 opgehaald en direct savonds door richting Oostenrijk. Wat een fantastische auto zo op de autobahn met 130kmh en PA.
Wow dit was precies de foto die ik zocht! Onyx black met zwart logo! Wat prachtig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gutanoth
[...]

Bij ons exact hetzelfde, maar ik heb gewoon de dealer gebeld die hem gaat leveren

Gezegd dat ik hem zonder c40 en recharge badge wil

"oh geen probleem hoor meneer, dat doen we voor aflevering even in de werkplaats"

Heb ook nog gezegd dat ik twijfel over het logo voor zwart, maar als ik daar voor kies is dat gewoon aan de balie wil afrekenen Ipv via de leasemaatschappij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Je kan ook een lakstift via Volvo kopen hé. Kost bijna niks en daarmee kan je ook nog wat grotere krasjes weg werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:19
Software update 2.9 staat in de app. Ik verwacht dat softwareupdate komende week OTA uitgerold word 😊
Vraag me af of bij komende softwareupdates het scherm van de bestuurder ‘helemaal vrijgegeven’ gaat worden voor Apple Carplay.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kammika
austin_77 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:59:
Software update 2.9 staat in de app. Ik verwacht dat softwareupdate komende week OTA uitgerold word 😊
Vraag me af of bij komende softwareupdates het scherm van de bestuurder ‘helemaal vrijgegeven’ gaat worden voor Apple Carplay.
Een executive van Volvo heeft op xc40forum al aangegeven dat uitrol de 29e start

Dat 2e zal niet het geval zijn. Enkel Apple maps

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21:20
Largamelion schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:55:
Bij het inleveren van mijn laatste wagen werd elke kras langer dan een bankkaart in theorie aanzien als schade met een prijskaartje van 150€ eraan geplakt. Enkel rond de koffer en op de motorkap werd er wat meer getolereerd (gebruiksschade en steenslag). Op de deuren rond de klinken echter niet (ook geen idee hoe daar krassen kwamen, zeker niet van mezelf).

Ik kwam er gelukkig nog vanaf met 1x 150€ omdat er ooit iemand ter hoogte van m'n wielkas tegen m'n auto had gezeten (pas laat opgemerkt) en daar wat verf weg was, daar kon ik niet echt omheen.

Had de wagen ook wel grondig laten reinigen vanbinnen en vanbuiten (kostte me ook al 200€) maar hij zag er voor de rest zo goed als nieuw uit na 4 jaar.

Vroeger werd er helemaal niet zo nauw gekeken, tegenwoordig zit men echt met een vergrootglas elke cm² te bekijken.

Zonet m'n dealer proberen bellen voor de badge en letters, maar die nam niet op. Ik vermoed dat die vandaag ook de brug maken (gisteren feestdag in BE). Zal dus voor maandag zijn. Hoop toch volgende week m'n wagen te mogen oppikken.
Precies om dit soort redenen gecombineerd met de bijtelling voor het privé gebruik heb ik er een jaar of 12 geleden voor gekozen om voortaan maar niet meer te leasen en weer een eigen auto te kopen (en kilometers te declareren). Ben je gewoon weer baas over je auto.

Eerder een XC40P8 nu een C40 Ultimate Twin 20” Pixel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 08:50

Bozozo

Your ad here?

Net een proefrit gemaakt in de XC40 en het viel me niet mee eerlijk gezegd. Wat me opviel:
  • Redelijk veel bandenruis/rijwind
  • Zitpositie is voor mij matig, volgens mij vooral door de 'uitstekende' hoofdsteun. Deze kan helaas niet vervangen worden.
  • Het interieur is prima maar ook niet luxe.
  • Airco bedienen via het menu (en dan handmatig terug naar navigatie?!)
  • Geen info over media tijdens navigatie
Natuurlijk ook pluspunten.
  • De achteruitrijcamera 'van boven' is echt vet (is dat standaard?)
  • Het rijgedrag beviel me wel.
  • De kofferbak vind ik niet tegenvallen.
Het blijft van buiten een prachtige auto. Ik had echter meer 'wow-effect' verwacht ten opzichte van mijn huidige bakkie; een Ford Fiesta uit 2019. Die komt minder snel van zijn plek maar heeft eerlijk gezegd meer bedieningsgemak, zeker in combinatie met Android Auto.

Tot slot; ik ben een beetje in de war gebracht door de dealer. Hij wist niet precies hoe het zat met SEPP subsidie op de Essential, omdat de cataloguswaarde voor 2024 schijnbaar €1.500 hoger wordt. De verwachte levering is na 1 januari, dus is het niet helemaal duidelijk hoe het zit met die subsidie. Weet iemand hier dat toevallig?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gutanoth
Bozozo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:40:
Net een proefrit gemaakt in de XC40 en het viel me niet mee eerlijk gezegd. Wat me opviel:
  • Zitpositie is voor mij matig, volgens mij vooral door de 'uitstekende' hoofdsteun. Deze kan helaas niet vervangen worden.
Het blijft van buiten een prachtige auto. Ik had echter meer 'wow-effect' verwacht ten opzichte van mijn huidige bakkie; een Ford Fiesta uit 2019. Die komt minder snel van zijn plek maar heeft eerlijk gezegd meer bedieningsgemak, zeker in combinatie met Android Auto.

Tot slot; ik ben een beetje in de war gebracht door de dealer. Hij wist niet precies hoe het zat met SEPP subsidie op de Essential, omdat de cataloguswaarde voor 2024 schijnbaar €1.500 hoger wordt. De verwachte levering is na 1 januari, dus is het niet helemaal duidelijk hoe het zit met die subsidie. Weet iemand hier dat toevallig?
Redelijk aparte mening voor iemand die van een Ford Fiesta komt. Ik rij nu een Mazda 2, welke ik in elk opzicht een betere auto vind dan een Ford Fiesta (persoonlijke mening uiteraard), op ruimte na.

En echt op elk gebied is de volvo een mega vooruitgang :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Ja dat had ik dus ook verwacht/gehoopt ;)

Ik heb de SEPP regeling nagezocht, ziet er niet goed uit denk ik.
Om voor subsidie in aanmerking te komen, mag de catalogusprijs maximaal €45.000 zijn inclusief af-fabriek-opties. Deze catalogusprijs wordt geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW. U moet er bij het sluiten van de koopovereenkomst dus aan denken dat de auto beneden deze prijs blijft.

Er zijn op dit moment relatief lange levertijden van elektrische auto’s. Hierdoor kan het voorkomen dat de fabrikant of importeur de catalogusprijs verhoogt, na het sluiten van de koopovereenkomst en vóór de registratie in het kentekenregister. En dat hierdoor de catalogusprijs in het kentekenregister boven de €45.000 uitkomt.

Wij zijn coulant (meegaand) als blijkt dat de prijsverhoging niet al was voorzien bij het sluiten van de overeenkomst door u als koper en de dealer. U moet dit wel kunnen aantonen wanneer wij hierom vragen.
https://www.rvo.nl/subsid.../sepp/veelgestelde-vragen

Het lijkt me dat bij de XC40 Essential is te 'voorzien' dat er een prijsverhoging komt per 1 januari, volgens de dealer is dat al bekend. Daarmee valt de XC40 Essential een maand na de introductie alweer buiten de subsidie. Dat riekt m.i. toch wel naar een lokkertje om mensen naar de showroom te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
@Bozozo je punten kloppen, maar zijn deels natuurlijk persoonlijk. Ik vind de stoelen echt subliem zitten. Interieur iets wat saai (wat sfeerlicht had gemogen) maar dat is Volvo. Degelijk, rustig en prima kwaliteit. Als je een poppenkast wil zijn er andere merken 😁. Airco idd via menu maar die zet je toch maar 1x goed en dan blijf je eraf? Hooguit per seizoen iets tweaken. Dat de XC40 redelijk wat geluid doorlaat klopt, schijnt in de C40 al stukken beter te zijn. En idd beperkte thema's/schermen met info.

[Voor 4% gewijzigd door Juancho op 19-05-2023 21:59]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kammika
Ik had echter meer 'wow-effect' verwacht ten opzichte van mijn huidige bakkie; een Ford Fiesta uit 2019.
Really? Vind je die 2 echt vergelijkbaar?

Gelukkig is het offtopic om hier auto’s te gaan vergelijken anders had ik nu gereageerd 8)7

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Rensk1
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-05 09:23

Een Late MY2023 model met standaard bekleding incl plus pakket bevat in ieder geval de achterbank verlichting. Man man wat een fijne auto. Gem verbruik in de bergen 22,5kwh/100km met deze P6.

V50 D5 R-Design Polestar - Besteld: C40 P6 Plus 19inch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 07:34
Largamelion schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:09:
[...]
Daar ben ik ook vrij zeker van. De persoon die de controle doet bij het inleveren gaat nooit weten dat daar een badge moest zitten, die kijkt enkel naar schade.

Ik ga straks bellen met de vraag of de badge er nog afgehaald kan worden. De letters wrappen ga ik laten denk ik, 150€ is het mij nu ook niet waard op een wagen waar ik max 4 jaar mee rijd. Ook geen idee of mijn dealer dat wel doet, ik vrees er wat voor.
Letters wrappen is ook onzin. Kans op dat t eraf komt en voor 10 euro heb je ze via broer Ali uit China

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:03
[...]

Dit is mijn 9e leaseauto, altijd zonder badges. In het begin haalde ik ze er zelf altijd af, weet niet meer precies meer bij welke, in een paar gevallen stond het niet op het leasecontract/offerte en heeft de dealer ze er voor aflevering afgehaald.
Ik heb er nog nooit iets over gehoord bij inleveren.

[Voor 4% gewijzigd door rinkel op 19-05-2023 23:13]

• Largamelion
mich78 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:53:
[...]

Letters wrappen is ook onzin. Kans op dat t eraf komt en voor 10 euro heb je ze via broer Ali uit China
Mja maar op een lease ga ik de letters niet vervangen, daar begin ik niet aan gezien ik er ook geen ervaring mee heb. Idem voor het logo vooraan.

• ferrie99
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:47
- De XC40, en de C40 zijn goed geïsoleerd. En het ligt ook aan welke banden en hoe groot de velgen zijn.
-de “uitstekende” hoofdsteun is juist zo gemaakt voor meer conform en het verhogen van de veiligheid van de bestuurder.
-interieur van Volvo staat wel bekend om zijn degelijkheid en goede afwerking. “Luxe” is iets persoonlijks.
-binnenklimaat kun je gewoon bedienen onderaan het scherm, meer opties, gewoon openklappen en met 1 klik ook zo weer gesloten.
-inderdaad geen info media tijdens navigatie (verhoogd ook weer de rijveiligheid ;) ). En anders 1 klik op de homeknop en je ziet je media.

- de 360graden camera zit op de Ultimate versie. Niet standaard dus.
- De kofferbak viel je niet tegen? Dus goed gekeurd? _/-\o_

Volvo C40 Plus MY23 19 inch all season banden, warmtepomp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mga1600

Airco (en veel andere zaken) laten zich juist super simpel met een stemcommando bedienen: bijvoorbeeld zet temperatuur bestuurder op xx en zet temperatuur bijrijder op yy etc. Er zet airco aan/uit. Zet ventilator harder/zachter …..etc. Zet stoelverwarming op 1, # of 3 etc.
Daar heb je helemaal geen knopjes of menu’s voor nodig. Je handen blijven aan het stuur.

Zitpositie is persoonlijk, dat je ‘anders’ zit heeft vooral met het fenomeen SUV te maken waarbij je meer ‘op de bok’ zit dan in een lage auto, maar de Volvo stoelen worden juist in vrijwel alle tests geroemd.

Eens, de (X)C 40 is geheel in Volvo traditie tamelijk sober en wars van van allerlei onnutte gadgets en snufjes, het merk heeft ook geen ‘kamerbreed’ scherm met soms zinloze informatie erop. Maar wat er wel in de auto zit is van goede kwaliteit. Ik heb in de loop van mijn leven (rij al meer dan 55 jaar auto) vele merken auto gehad (privé en lease) en steeds weer naar Volvo teruggekeerd omdat dat tot nu toe is Volvo het enige merk is wat ik ‘getroffen heb’ wat echt goed in elkaar geschroefd zit: een Volvo rijdt na 150.000 of 180.000 nog net zo als op dag 1, vrij van rammeltjes en kraakjes en de stoelen zakken niet door in tegenstelling tot veel andere merken.

Maar als het totaal plaatje je niet bevalt: gewoon niet doen en verder zoeken. Auto rijden is een heel dure ‘hobby’ en het moet wel ‘klikken’ als je daar je portemonnee voor wilt omkeren.

[Voor 18% gewijzigd door Mga1600 op 20-05-2023 10:24]

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:23
ferrie99 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 02:38:
[...]
- De XC40, en de C40 zijn goed geïsoleerd.
Ik heb moeite om je te geloven. Voor deze Volvo had ik een diesel die veel beter geisoleerd was (en moest zijn, omdat je de dieselmotor echt niet continue wilt horen). Het valt me in de Volvo op dat bij stilstand je de mensen buiten gewoon kunt horen en dan heb ik de ramen en het schuifdak gewoon dicht. Om geen appels met peren te vergelijking, mijn ingeruilde full-MPV diesel had ook een glazen dak die zelfs groter was dan die van de Volvo. Volgens mij hebben ze bij de elektrische auto's (vanwege het ontbreken van een benzine-/dieselmotor die van nature veel geluid produceert) flink bespaard op isolatiemateriaal.
Als je het binnengeluid meet (heb voor het inruilmoment een geluidsmetertje aangeschaft en gemeten hoeveel geluid er in de auto te horen was), dan is tijdens het rijden minder geluid te horen in de auto bij deze Volvo, maar dat komt mijns inziens niet door de isolatie, maar door het ontbreken van een lawaai producerende motor.

• HenryP
Je hoort de banden door het ontbreken van het geluid van de motor en omdat er volgens mij minder isolatie in de auto is gestopt. Als je een geluidsmetertje koopt (bij AliExpress zo'n €15), dan verwacht ik dat tijdens het rijden er minder geluid is in de auto te horen is. Dat was in ieder geval bij mij het geval.

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik weet niet of de eerste lichting van de XC40 speciale aandacht heeft gekregen, maar bij mij is er niets mis met de isolatie (kan niemand buiten horen in stilstand) en (daardoor?) ook weinig tot geen last van bandengeruis.

P8

• quinten010
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 17:36
HenryP schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:04:
[...]

Ik heb moeite om je te geloven. Voor deze Volvo had ik een diesel die veel beter geisoleerd was (en moest zijn, omdat je de dieselmotor echt niet continue wilt horen). Het valt me in de Volvo op dat bij stilstand je de mensen buiten gewoon kunt horen en dan heb ik de ramen en het schuifdak gewoon dicht. Om geen appels met peren te vergelijking, mijn ingeruilde full-MPV diesel had ook een glazen dak die zelfs groter was dan die van de Volvo. Volgens mij hebben ze bij de elektrische auto's (vanwege het ontbreken van een benzine-/dieselmotor die van nature veel geluid produceert) flink bespaard op isolatiemateriaal.
Als je het binnengeluid meet (heb voor het inruilmoment een geluidsmetertje aangeschaft en gemeten hoeveel geluid er in de auto te horen was), dan is tijdens het rijden minder geluid te horen in de auto bij deze Volvo, maar dat komt mijns inziens niet door de isolatie, maar door het ontbreken van een lawaai producerende motor.
Ik denk dat het komt door het motorgeluid. Vergelijk het met noise canceling, het motorgeluid zal ander geluid doen verminderen. De isolatie in een elektrische auto is simpelweg minder omdat een verbrandingsmotor ontbreekt. Maar als je metingen gaat doen zul je zien dat de meeste EV’s stiller zullen zijn dan vergelijkbaar model met verbrandingsmotor.

Daarbij maken de banden het meeste lawaai naar mijn inzien. Onder de Volvo C40 zitten dan ook echt flinke banden, heel anders dan bijvoorbeeld onder een Ford Fiesta o.i.d.

• ferrie99
[...]

Conclusie is dus (volgens jou) minder geluid tijdens het rijden in de volvo. Dat is dan toch een pluspunt?

• ferrie99
Montalbano schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:14:
Ik weet niet of de eerste lichting van de XC40 speciale aandacht heeft gekregen, maar bij mij is er niets mis met de isolatie (kan niemand buiten horen in stilstand) en (daardoor?) ook weinig tot geen last van bandengeruis.
Dit ervaar ik dus ook. Hoor weinig van geluiden buiten de auto en ook tijdens het rijden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Juancho
Zou wel tof zijn als Volvo en Google wat snufjes van Mercedes overneemt , bijv hoe snel je op een bepaald moment zal laden op basis van de temperatuur van je accu. Of dat het je nog beter helpt met laden tijdens je trip, dus niet 40 min bij een paal staan maar bijv voorstellen 2x laden tot zoveel %.

https://www.autoreview.nl...rgernissen-van-ev-rijders

[Voor 22% gewijzigd door Juancho op 20-05-2023 11:52]

• HenryP
quinten010 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:14:
[...]

Ik denk dat het komt door het motorgeluid. Vergelijk het met noise canceling, het motorgeluid zal ander geluid doen verminderen. De isolatie in een elektrische auto is simpelweg minder omdat een verbrandingsmotor ontbreekt. Maar als je metingen gaat doen zul je zien dat de meeste EV’s stiller zullen zijn dan vergelijkbaar model met verbrandingsmotor.

Daarbij maken de banden het meeste lawaai naar mijn inzien. Onder de Volvo C40 zitten dan ook echt flinke banden, heel anders dan bijvoorbeeld onder een Ford Fiesta o.i.d.
Het klinkt logisch, maar op 1 onderdeel ben ik het niet met je eens (noise cancelling). Bij uitgeschakelde motor (vorige auto) kon ik de mensen buiten niet zo duidelijk verstaan.

• HenryP
ferrie99 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Conclusie is dus (volgens jou) minder geluid tijdens het rijden in de volvo. Dat is dan toch een pluspunt?
Klopt deels. Ik ben blij met het mindere geluid, maar met “standaard” isolatie was het nog beter geweest. Dan hadden we het bandengeluid ook nauwelijks meer gehoord.

• HenryP
ferrie99 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:47:
[...]

Dit ervaar ik dus ook. Hoor weinig van geluiden buiten de auto en ook tijdens het rijden.
Mijn Volvo is van januari 2023. Zouden ze aan het besparen zijn geslagen? De prijs is omhoog gegaan, dus dat levert een dubbel winsteffect op…

• Mga1600
Ik heb een XC90 gehad (hybride) en die was veel stiller bij het rijden tijdens de elektrische kilometers. Inderdaad: die had meer isolatie, gelaagde ruiten en active noise canceling. Maar ja, de nieuwwaarde was ook bijna twee keer zo hoog, verschil moet er zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:04:
Ik heb een XC90 gehad (hybride) en die was veel stiller bij het rijden tijdens de elektrische kilometers. Inderdaad: die had meer isolatie, gelaagde ruiten en active noise canceling. Maar ja, de nieuwwaarde was ook bijna twee keer zo hoog, verschil moet er zijn?
Ik vind de xc40 ook veel windruis gegeven, maar is ook gevolg van het model. Er zijn veel aerodynamischere ev’s met minder windruis (vb zusje ps2) maar die hebben voor mij onvoldoende ruimte in de cabine… you win Some you loose Some

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
Montalbano schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:14:
De 1e lichtingen waren inderdaad beter geïsoleerd.
Al vind ik ook dat, vooral bij hoge snelheid, het geluid behoorlijk aanwezig is. Lijkt een omslagpunt te zitten rond de 140km/h

• goetfoud
Mga1600 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:04:
Mijn P8 heeft ook gelaagd glas. Was volgens mij een optie.
Ook het panorama dak is gelaagd

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

HenryP schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 11:12:
[...]

Je hoort de banden door het ontbreken van het geluid van de motor en omdat er volgens mij minder isolatie in de auto is gestopt. Als je een geluidsmetertje koopt (bij AliExpress zo'n €15), dan verwacht ik dat tijdens het rijden er minder geluid is in de auto te horen is. Dat was in ieder geval bij mij het geval.
Ik heb dat met ene geijkte meter gedaan in mijn vorige wagen (merk en type zou ik hier niet meer noemen) en in de XC40, beide onder exact dezelfde omstandigheden:
Weinig wind
Droog
Temperatuur rond 10 graden
Weggedeelte: A2 Vinkeveen->breukelen
Snelheid 100kmh
Meting op het zitvlak van de rechter voorstoel en een meting op de middenplek achterbank.

Oude auto: voor-achter 68db - 68 db
XC40: voor-achter 61db - 62 db

Verschil lijkt klein, maar elke DB is een verdubbeling tov de lagere waarde, dus is in werkelijkheid best groot.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:43:
[...]

Precies om dit soort redenen gecombineerd met de bijtelling voor het privé gebruik heb ik er een jaar of 12 geleden voor gekozen om voortaan maar niet meer te leasen en weer een eigen auto te kopen (en kilometers te declareren). Ben je gewoon weer baas over je auto.
Alleen jammer dat die paar cent per km de kosten verre van dekt.
Niet alleen onderhoud, en energie/brandstof, maar ook slijtage, en niet te vergeten afschrijving én de revisiebeurt die veel wagens rond 220.000 km moeten ondergaan om geen in de soep draaiende motoren te krijgen. Daarnaast heb je álle risico voor jezelf, verzekering, MB, en onvoorziene kosten.

Het leasen daartegen heb je een vast bedrag per maand, geen omkijken naar, geen onvoorziene kosten, geen revisiekosten of onderhoud kosten, geen verzekering , geen MB, en per saldo komt het afhankelijk van je keuze iets duurder uit of net goedkoper dan een eigen wagen incl vergoedingen, maar je eigen wagen moet je dan wel als occasion komen, want nieuwkoop is wel degelijk veel duurder dan de leasebak van de baas per maand door de veel hogere afschrijving.

Geef mij maar de rust en zekerheid van die leasewagen dan, als die kaduuk gaat is het even vervelend, maar ze lossen het maar op. En ik heb geen onvoorziene enorme kosten als bijv de motor adieu zegt of zoals bij een EV de accu ineens problemen geeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mga1600
ron65 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:17:
[...]

Alleen jammer dat die paar cent per km de kosten verre van dekt.
Niet alleen onderhoud, en energie/brandstof, maar ook slijtage, en niet te vergeten afschrijving én de revisiebeurt die veel wagens rond 220.000 km moeten ondergaan om geen in de soep draaiende motoren te krijgen. Daarnaast heb je álle risico voor jezelf, verzekering, MB, en onvoorziene kosten.

Het leasen daartegen heb je een vast bedrag per maand, geen omkijken naar, geen onvoorziene kosten, geen revisiekosten of onderhoud kosten, geen verzekering , geen MB, en per saldo komt het afhankelijk van je keuze iets duurder uit of net goedkoper dan een eigen wagen incl vergoedingen, maar je eigen wagen moet je dan wel als occasion komen, want nieuwkoop is wel degelijk veel duurder dan de leasebak van de baas per maand door de veel hogere afschrijving.

Geef mij maar de rust en zekerheid van die leasewagen dan, als die kaduuk gaat is het even vervelend, maar ze lossen het maar op. En ik heb geen onvoorziene enorme kosten als bijv de motor adieu zegt of zoals bij een EV de accu ineens problemen geeft.
Als je een goede, recente occasion koopt met een onderhandelde (extra) garantie heb je in 2 jaar nauwelijks onderhoudskosten. Afschrijving is ook al voor een deel gedaan door de vorige eigenaar.
Mijn P8 had ik nieuw gekocht en na 2 jaar vrijwel zonder afschrijving weer ingeleverd.
En wat betreft kilometervergoeding. Ik heb het niet over de wettelijke vergoeding (van wat is het 20 cent??) maar over wat je daar zelf over afspreekt met je opdrachtgever of werkgever.

Bovendien: mijn C40 heeft 3 jaar gratis onderhoud, 3 jaar gratis verzekering en een verlengde garantie. Dus vaste kosten zijn de komende jaren nihil. Te Volvo Assistance Premium ben je verzekerd van instant vervangend vervoer als dat een keer nodig is. Afschrijving is en blijft een vraagteken.

Mijn ervaring met leasemaatschappijen was dat het tijd gezeur gaf over van alles.

[Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 20-05-2023 15:44]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
ron65 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:00:
[...]
Verschil lijkt klein, maar elke DB is een verdubbeling tov de lagere waarde, dus is in werkelijkheid best groot.
3 dB is een verdubbeling, nog steeds veel, maar niet zo extreem als jij het stelt.

https://www.ap.be/veiligh...duceren%20samen%2090%20dB.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henk Pi
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 20:02
[...]

Ik had hiervoor een xc70 d5. Bij 130 km op de snelweg gemeten. Beide een gelijke waarde. Maar stilstaand hoorde ik bij mijn oude Volvo geen ongevingsgeluid, maar bij de P8 hoor je letterlijk mensen praten. Zal wel een gewichtskwestie zijn geweest.

• Mga1600
goetfoud schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Mijn P8 heeft ook gelaagd glas. Was volgens mij een optie.
Ook het panorama dak is gelaagd
Nee, de voorruit is dat wel. Maar de een XC40 is nooit met geluid isolerende (veel dikkere en gelamineerde) zijruiten geleverd geweest zoals dat bij de XC60 en XC90 wel mogelijk was. Daar is het een dure optie (die bij de XC60 1000 euro kost) en alleen zin heeft als de rest van de auto heel dik geïsoleerd is omdat het geluid dan toch op andere plaatsen binnendringt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

guido66 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:17:
[...]

3 dB is een verdubbeling, nog steeds veel, maar niet zo extreem als jij het stelt.

klopt, ik zat er even naast.
Ik blijf gelukkig ook maar een mens zo te zien ;)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Mga1600 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:40:
[...]

Als je een goede, recente occasion koopt met een onderhandelde (extra) garantie heb je in 2 jaar nauwelijks onderhoudskosten. Afschrijving is ook al voor een deel gedaan door de vorige eigenaar.
Mijn P8 had ik nieuw gekocht en na 2 jaar vrijwel zonder afschrijving weer ingeleverd.
En wat betreft kilometervergoeding. Ik heb het niet over de wettelijke vergoeding (van wat is het 20 cent??) maar over wat je daar zelf over afspreekt met je opdrachtgever of werkgever.

Bovendien: mijn C40 heeft 3 jaar gratis onderhoud, 3 jaar gratis verzekering en een verlengde garantie. Dus vaste kosten zijn de komende jaren nihil. Te Volvo Assistance Premium ben je verzekerd van instant vervangend vervoer als dat een keer nodig is. Afschrijving is en blijft een vraagteken.

Mijn ervaring met leasemaatschappijen was dat het tijd gezeur gaf over van alles.
Ik vind het "gezeur" wel meevallen, oke, als ik hem zelf gekocht had zou ik wat meer hebben kunnen onderhandelen en wat beter op de hoogte zijn geweest bijvoorbeeld alleen al over de verlichting achterin etc.
En dan heb je ook niet elke kras of buts iets van "gaan we weer".

Maar om heel eerlijk te zijn: ik zou dan precies net zo reageren op die buts in mijn deur als nu, en ik zou net zo zuinig op de wagen zijn als nu, want los van wie nu de eigenaar is (de LM of ikzelf), ben ik altijd extreem zuinig op mijn spullen. Dat zit in de genen, ik had dat als peuter al zeggen mijn ouders.
Ja, ik ben er zo een die na de wasstraat (omdat ik niet thuis kan wassen) de wagen nog handmatig in de was zet, het dashboard elk half jaar een stevige schoonmaakbeurt geef en behandel met een dashboard spray, die zijn auto maandelijks helemaal schoonzuigt van binnen en nooit rotzooi erin laat slingeren. Mijn wagen ziet er altijd spik en span uit als het aan mij ligt, dat voelt gewoon zoveel beter en geeft rust.

Noem het een tik, maar ik geniet ervan als het er weer optimaal uitziet allemaal :-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HouseL
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22:53
Mogelijk al eens voorbij gekomen, maar deze handige kaarthouder kende ik nog niet: YouTube: Hidden charging card holder in the Volvo XC40

Acties:
  • 0Henk 'm!

• goetfoud
Mga1600 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:42:
[...]

Nee, de voorruit is dat wel. Maar de een XC40 is nooit met geluid isolerende (veel dikkere en gelamineerde) zijruiten geleverd geweest zoals dat bij de XC60 en XC90 wel mogelijk was. Daar is het een dure optie (die bij de XC60 1000 euro kost) en alleen zin heeft als de rest van de auto heel dik geïsoleerd is omdat het geluid dan toch op andere plaatsen binnendringt.
Uit een handleiding geknipt:
De voorruit is voorzien van gelaagd glas en voor bepaalde delen van de rest van de beglazing vormt gelaagd glas een optie. Gelaagd glas is verstevigd, voor een verbeterde inbraakbeveiliging en geluidsisolatie van het interieur.

Ook het panoramadak* is voorzien van gelaagd glas.

P5-1507-Symbol Laminated glass
Dit symbool staat op beglazing bestaande uit gelaagd glas.1
* Optie/accessoire.
1 Geldt niet voor de voorruit en het panoramadak*, die altijd van gelaagd glas zijn en daarom dit symbool niet hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGdesigns
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-06 08:10

AGdesigns

7680wp

HouseL schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:16:
Mogelijk al eens voorbij gekomen, maar deze handige kaarthouder kende ik nog niet: YouTube: Hidden charging card holder in the Volvo XC40
Dashboard kastje links zit er ook een.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mga1600
goetfoud schreef op zondag 21 mei 2023 @ 07:44:
[...]

Uit een handleiding geknipt:
De voorruit is voorzien van gelaagd glas en voor bepaalde delen van de rest van de beglazing vormt gelaagd glas een optie. Gelaagd glas is verstevigd, voor een verbeterde inbraakbeveiliging en geluidsisolatie van het interieur.

Ook het panoramadak* is voorzien van gelaagd glas.

P5-1507-Symbol Laminated glass
Dit symbool staat op beglazing bestaande uit gelaagd glas.1
* Optie/accessoire.
1 Geldt niet voor de voorruit en het panoramadak*, die altijd van gelaagd glas zijn en daarom dit symbool niet hebben.
Ik verzin het niet, maar de optie gelamineerd, geluidwerend glas voor de zijruiten is echt nooit leverbaar geweest op de XC40. Die tekst uit het manual zal wel gekopieerd zijn uit het manual van een andere Volvo. Ik heb er destijds bij Volvo Nederland (Robert Timmers) heel specifiek naar gevraagd: het is er niet, het komt er niet en het is er ook nooit geweest! . Erg jammer want het scheelt echt veel in de geluidsbeleving.

De C40 is overigens wel flink stiller dan de XC40, vooral windgeruis is opvallend minder. Dat heeft niet te maken met de hoeveelheid isolatie maar wel met de wat gladdere vorm en het ontbreken van dakrails en vaste glazen dak. Maar in mijn eigen ervaring waarbij ik eerder een hele vroege XC40 P8 reed en nu een C40 Twin is er ook wat minder rij geluid (van de aandrijving en wielen) in het interieur waarneembaar en de stereo klinkt ook anders ( beter).

Ook daarover vertelde Timmers dat dat niet van de hoeveelheid isolatie komt resp door de tuning van het infotainmentsysteem want dat is allemaal 1:1 hetzelfde als die van de XC40. Het zal een gevolg zal zijn van een andere akoestiek vanwege de minder hoekige vorm van de binnenruimte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DreZutphen
Mga1600 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:14:
[...]

Ik verzin het niet, maar de optie gelamineerd, geluidwerend glas voor de zijruiten is echt nooit leverbaar geweest op de XC40. Die tekst uit het manual zal wel gekopieerd zijn uit het manual van een andere Volvo. Ik heb er destijds bij Volvo Nederland (Robert Timmers) heel specifiek naar gevraagd: het is er niet, het komt er niet en het is er ook nooit geweest! . Erg jammer want het scheelt echt veel in de geluidsbeleving.

De C40 is overigens wel flink stiller dan de XC40, vooral windgeruis is opvallend minder. Dat heeft niet te maken met de hoeveelheid isolatie maar wel met de wat gladdere vorm en het ontbreken van dakrails en vaste glazen dak. Maar in mijn eigen ervaring waarbij ik eerder een hele vroege XC40 P8 reed en nu een C40 Twin is er ook wat minder rij geluid (van de aandrijving en wielen) in het interieur waarneembaar en de stereo klinkt ook anders ( beter).

Ook daarover vertelde Timmers dat dat niet van de hoeveelheid isolatie komt resp door de tuning van het infotainmentsysteem want dat is allemaal 1:1 hetzelfde als die van de XC40. Het zal een gevolg zal zijn van een andere akoestiek vanwege de minder hoekige vorm van de binnenruimte.
Ik denk dat het windgeluid van een XC40 tov een C40 wel iets anders is(maar is het echt hoorbaar voorin de cabine?)
Het meeste word veroorzaakt door de voorkant en spiegels van de auto. Die zijn hetzelfde van een xc40 facelift en c40. Maar wel anders tov de eerste p8. Ik denk dat daar het grootste verschil inzit.

Het afrolgeluid kan eigenlijk niet verschillen als ze geen andere of extra isolatie hebben gebruikt.
Onder de zelfde omstandigheden welteverstaan(banden, velgen, bandendruk, etc).

Acties:
  • +8Henk 'm!

• DreZutphen

Ik zou echt kijken voor een EX90. Die komt vast wel in de buurt van je Ford Fiesta.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Uiteraard is de XC40 een stap omhoog t.o.v. een instap hatchback, maar ik had persoonlijk een groter verschil verwacht. Dat lijkt me een valide mening en ik ga verder niet in op flames.

Voor de rest: hartelijk dank voor de feedback. Ik ga nog wat andere proefritjes maken en dan de knoop doorhakken. De XC40 blijft een optie. Als ik meer hoor van de dealer wat betreft de SEPP regeling dan laat ik het hier weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Juancho
AGdesigns schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:42:
[...]

Dashboard kastje links zit er ook een.
En nog 2 in het dashboard naast het stuur 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HenryP
Die twee in het dashboard naast het stuur verbergen de card alleen niet zo mooi. Wel handig voor kaartjes van bijvoorbeeld een tolweg, maar die wil je liever niet hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 17:21
HouseL schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:16:
Ik kwam daar van de week mn plugsurfing pasje tegen lol :) Dag 1 erin gedaan, nooit meer aangeraakt blijkbaar

Mn auto staat nu bij de dealer voor de 65k beurt.. gaan wat filters vervangen en vloeistofjes zag ik.
Ik heb heb aangegeven dat ik toch nog vaan issues heb bij snelladers met zware kabels, het lijkt alsof toch mn laadpoort wat teveel speling heeft. Ik vermoed dat ik hem straks op mag halen "sorry, hoort zo - ligt aan de laadpaal" maar worth a try :)

[Voor 30% gewijzigd door 4v4t4r op 22-05-2023 09:36]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:04

TD-91

XC40 P8

4v4t4r schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:35:
[...]

Mn auto staat nu bij de dealer voor de 65k beurt.. gaan wat filters vervangen en vloeistofjes zag ik.
Ik heb heb aangegeven dat ik toch nog vaan issues heb bij snelladers met zware kabels, het lijkt alsof toch mn laadpoort wat teveel speling heeft. Ik vermoed dat ik hem straks op mag halen "sorry, hoort zo - ligt aan de laadpaal" maar worth a try :)
Bij mij is dat ook altijd de strekking bij de dealer, maar bij neergelegd. Met name FastNED werkt bij mij echt nooit...
Beste tip (voor mij) uit dit forum die soms uitkomst biedt is het beschermkapje van de aansluiting onder de kabel duwen tijdens het aansluiten, dat geeft regelmatig net genoeg tegendruk.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• rotta1260
  • Laatst online: 30-05 23:12
Hi allemaal,

De laatste tijd al vaker op dit forum meegelezen, aangezien in mei onze C40 (Plus, Onyx Black) afgeleverd zou worden. Fijn dat er al zoveel gedeeld is, dat geeft al een goede indruk van wat je kunt verwachten.

Vorige week was het eindelijk zover, de auto op mogen halen! _/-\o_

Komen uit een V40 (T3 Polar+ Sport), dus nu volledig over op elektrisch.
Tot nu toe alleen maar genieten! In vergelijking met de V40 weer een enorme vooruitgang (en ook niet te vergelijken).

Aan huis ook een laadstation geïnstalleerd (Wallbox Copper SB), zodat we icm onze zonnepanelen de C40 thuis op kunnen laden.
Daarnaast een laadpas van Shell aangeschaft en ga komende week de meegeleverde Volvo laadpas (actie icm plugsurfing) activeren. Ook die ervaringen maar eens delen.

Zal de komende tijd wat vaker al onze ervaringen posten, nu nog vooral alles ontdekken. En tot nu toe alleen maar positief ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mga1600
rotta1260 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:15:
Hi allemaal,

De laatste tijd al vaker op dit forum meegelezen, aangezien in mei onze C40 (Plus, Onyx Black) afgeleverd zou worden. Fijn dat er al zoveel gedeeld is, dat geeft al een goede indruk van wat je kunt verwachten.

Tot nu toe alleen maar genieten! In vergelijking met de V40 weer een enorme vooruitgang (en ook niet te vergelijken).

Aan huis ook een laadstation geïnstalleerd (Wallbox Copper SB), zodat we icm onze zonnepanelen de C40 thuis op kunnen laden.
Daarnaast een laadpas van Shell aangeschaft en ga komende week de meegeleverde Volvo laadpas (actie icm plugsurfing) activeren. Ook die ervaringen maar eens delen.

Zal de komende tijd wat vaker al onze ervaringen posten, nu nog vooral alles ontdekken. En tot nu toe alleen maar positief ;-)

[Afbeelding]
Welkom hier en geniet vooral van je mooie auto gedurende veilige en aangename kilometers!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 4v4t4r
TD-91 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Bij mij is dat ook altijd de strekking bij de dealer, maar bij neergelegd. Met name FastNED werkt bij mij echt nooit...
Beste tip (voor mij) uit dit forum die soms uitkomst biedt is het beschermkapje van de aansluiting onder de kabel duwen tijdens het aansluiten, dat geeft regelmatig net genoeg tegendruk.
ik heb meerdere oplossingen hier gepost (niet naast de lader parkeren maar een stuk ervoor of erna zodat er geen druk naar beneden is maar opzij) of zelfs een soort van stok/houder maken die de kabel ondersteunt :)
Jouw oplossing werkt indd ook. Doe je trouwens standaard bij alle snelladers? of alleen als het mis gaat pas.

Het is indd meestal een fastned issue - maar soms zie je dezelfde stekkers bij Shell en heb ik hetzelfde probleem. wat verder weg parkeren is dan vaak toch de oplossing. Ik wil het alleen zeker weten - dus ze kijken er maar even naar.

[Voor 4% gewijzigd door 4v4t4r op 22-05-2023 11:51]

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DreZutphen
4v4t4r schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:50:
[...]

ik heb meerdere oplossingen hier gepost (niet naast de lader parkeren maar een stuk ervoor of erna zodat er geen druk naar beneden is maar opzij) of zelfs een soort van stok/houder maken die de kabel ondersteunt :)
Jouw oplossing werkt indd ook. Doe je trouwens standaard bij alle snelladers? of alleen als het mis gaat pas.

Het is indd meestal een fastned issue - maar soms zie je dezelfde stekkers bij Shell en heb ik hetzelfde probleem. wat verder weg parkeren is dan vaak toch de oplossing. Ik wil het alleen zeker weten - dus ze kijken er maar even naar.
Ik snellaad bijna nooit maar tot nu toe enkel bij Tesla.
Geen problemen en een strakke laadcurve.
Heb wel bij fastned gekeken en die stekkers en kabels zien er wel erg zwaar uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21:04

TD-91

XC40 P8

4v4t4r schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:50:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, net als de kabel over de auto heen leggen. Maar dan krijg ik toch vaak nog een foutmelding. Inderdaad heeft Shell ook wel eens van dat soort stekkers.
Ik gebruik het beschermkapje inderdaad alleen wanneer het mis gaat, toch ook voldoende snelladers waar het niet nodig is (o.a. de Tesla laders inderdaad, maar wat minder prettig icm laadpas van de LM)

Een check bij de dealer is altijd goed, wellicht zijn er andere mogelijke oorzaken die aan het licht komen. Bij mij was de aansluiting op de Volvo in ieder geval als nieuw, dus daar kon het niet aan liggen aldus de dealer.

[Voor 3% gewijzigd door TD-91 op 22-05-2023 13:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4v4t4r
TD-91 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, net als de kabel over de auto heen leggen. Maar dan krijg ik toch vaak nog een foutmelding. Inderdaad heeft Shell ook wel eens van dat soort stekkers.
Ik gebruik het beschermkapje inderdaad alleen wanneer het mis gaat, toch ook voldoende snelladers waar het niet nodig is (o.a. de Tesla laders inderdaad, maar wat minder prettig icm laadpas van de LM)

Een check bij de dealer is altijd goed, wellicht zijn er andere mogelijke oorzaken die aan het licht komen. Bij mij was de aansluiting op de Volvo in ieder geval als nieuw, dus daar kon het niet aan liggen aldus de dealer.
Ok thx voor de feedback :) Mijn auto is december 2020 dus toch al 2.5 jaar oud. Eens zien of ze ergens mee komen !

Volvo XC40 P8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Largamelion
Net telefoon van de dealer, m'n wagen (XC40 Ultimate) staat volgende donderdag klaar, vrijdag haal ik 'm op. Weekje later dan gehoopt maar goed, blij dat het moment daar eindelijk is _/-\o_.

Info gevraagd:

- 2.9 staat er mogelijks al op, anders zelf te doen via OTA. Wordt niet door hen gecontroleerd.
- Logo's achteraan zwart spuiten: 137€, vooraan wrappen: 66€. Samen dus een 200€ inclusief btw en dan kan de badge er ook afgehaald worden. Dat laatste doen ze niet apart blijkbaar.
- Ramen tinten met folie: 400€ inclusief btw.

Ik ga het dus eerst even bekijken vooraleer ik iets beslis. Uiteindelijk een 600€ waarvan ik niet overtuigd ben of het wel de moeite is. Moest het een gekochte wagen zijn zou ik er niet over twijfelen, maar een lease voor 4 jaar is toch 'n ander verhaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 02-06 22:54
Largamelion schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:14:
Net telefoon van de dealer, m'n wagen (XC40 Ultimate) staat volgende donderdag klaar, vrijdag haal ik 'm op. Weekje later dan gehoopt maar goed, blij dat het moment daar eindelijk is _/-\o_.

Info gevraagd:

- 2.9 staat er mogelijks al op, anders zelf te doen via OTA. Wordt niet door hen gecontroleerd.
- Logo's achteraan zwart spuiten: 137€, vooraan wrappen: 66€. Samen dus een 200€ inclusief btw en dan kan de badge er ook afgehaald worden. Dat laatste doen ze niet apart blijkbaar.

Ik ga het dus eerst even bekijken vooraleer ik iets beslis. Uiteindelijk een 600€ waarvan ik niet overtuigd ben of het wel de moeite is. Moest het een gekochte wagen zijn zou ik er niet over twijfelen, maar een lease voor 4 jaar is toch 'n ander verhaal.
Veel succes met de laatste loodjes! Ik zou wel de overbodige logo's laten verwijderen (C40 + Recharge badge), kan je daarna oordelen of wrappen/spuiten nog de moeite is.

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4v4t4r
TD-91 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:06:
[...]

Helaas " Zware kabels zijn gewoon een issue, zeker die 300kW kabels" .. niets aan te doen.
Verder wel 2.9 weer - knopje op stuur is fijn dat het weer terug is.
Rare was wel - accu 66%, nog 300km bereik te gaan. Omgerekend is dat ruim 450 ? nog nooit eerder gezien..

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mga1600

Info gevraagd:

De dealer zet er vlak voor aflevering altijd de laatste versie software op. Zo hoort dat in ieder geval, komt vast wel goed!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 15:21
Broertje Polestar 2 krijgt bij 2.9 update blijkbaar wel al YouTube volgens de release notes..
Updates in softwareversie P2.9

YouTube app nu beschikbaar.

Belangrijke upgrades van de Range Assistant app.
  • Verbeterd algoritme voor direct verbruik verfijnd voor meer rechtstreekse feedback op basis van de acties van de bestuurder.
  • Grafiek recent energieverbruik beschikbaar voor de laatste 20/40/100 km.
  • Verbeterd algoritme voor voorspeld bereik met stabieler en realistischer bereik op basis van rijstijl, omgevingsfactoren en voertuigbelasting.
  • Voorspeld bereik te selecteren om te worden weergegeven op het bestuurdersdisplay via app-instellingen in plaats van weergave standaardbereik.
Nieuwe functies in Apple CarPlay.
  • Navigatie via Apple Maps wordt nu weergegeven op het bestuurdersdisplay.
  • De knoppen “Afspelen/Pauzeren” en “Volgende/Vorige” worden nu getoond op de tegel van het startscherm.
  • Informatie “Speelt nu af” wordt nu weergegeven op de tegel van het startscherm.
  • Informatie over telefoongesprekken wordt nu op de tegel van het startscherm en op het bestuurdersdisplay weergegeven tijdens het bellen. Het is nu mogelijk te telefoneren met behulp van de knoppen op het stuur.
Verbeteringen aan verbindingen met FM radio.

[Voor 77% gewijzigd door nujtrug op 22-05-2023 18:00]

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DreZutphen
nujtrug schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:53:
Broertje Polestar 2 krijgt bij 2.9 update blijkbaar wel al YouTube volgens de release notes..

[...]
Tja dat zal wel komen aangezien YT toestemming heeft gekregen de app uit te gaan brengen op de AAOS systemen. Polestar is eerder dus.

Ik vind de update 2.9 voor de rest een prima en uitgebreide update.

Persoonlijk zie ik het liefste dat we op de bestuurders display extra informatie krijgen ipv YT. Muziek, telefoon, instellingen etc.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:49
guido66 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:17:
[...]

En dan nog is 3dB alleen een verdubbeling van geluidsdruk, maar je ervaart het pas als dubbel zo hard bij pakweg +10dB.

PS: motorgeluid hoor ik eigenlijk alleen van 0-50kmpu, banden vooral 25-75kmpu en wind heeft de overhand bij 100+ snelheden.
Ook met een motor hoor je daar op de snelweg in principe niks van.

[Voor 17% gewijzigd door mitsumark op 22-05-2023 18:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pitteken2
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 03-06 08:11

Info gevraagd:

Da zou heel gek zijn dat 2.9 er niet op staat aangezien een nieuwe auto zonder software bij de garage aankomt. die kan maar beperkt rijden en wordt pas helemaal softwarematig door de dealer in orde gezet…

Volvo xc40 p8 ultimate my23 sage green 20”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 03-06 13:19
rotta1260 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:15:
Hi allemaal,

[Afbeelding]
Prachtige foto van een prachtige auto! Leuk van de C40 is dat ie echt wel uniek is, ik zie 'm maar weinig op de weg. Mij bevalt de C40 altijd nog onwijs goed. Veel mooie kilometers ermee gewenst!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-06 09:06

Info gevraagd:

Heb zelf via Ali de zwarte letters besteld, 10 hele euro’s, originele eraf föhnen, stelt niets voor.

Daarnaast, ramen blinderen heb ik gedaan bij KMK autostyling in Lochem (weet niet waar je vandaan komt?), kostte mij 250 euro voor m’n C40.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Hamer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 21:41:
[...]

Heb zelf via Ali de zwarte letters besteld, 10 hele euro’s, originele eraf föhnen, stelt niets voor.

Daarnaast, ramen blinderen heb ik gedaan bij KMK autostyling in Lochem (weet niet waar je vandaan komt?), kostte mij 250 euro voor m’n C40.
Ik heb dat als extra optie gedaan bij de bestelling destijds, kostte me 180 euro, geen folie, gewoon echt getint glas ;-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Juancho
Zijn die kabels bij Fastned dan vervangen ofzo? Ik had het eerste jaar nooit last, sterker nog, ik pakte altijd het liefst een Fastned ipv bijv. een Shell Recharge omdat die eerste het altijd deed en ik juist bij Shell problemen had.

Maar het 2de jaar steeds wat vaker issues bij Fastned, vorige week ook nog weer. 3x aan/afgekoppeld en 3x een fout. Andere paal gepakt en binnen 1 poging gelijk prima. En bij alle pogingen houd ik altijd even de kabel vast tot die echt vastklikt en ook daadwerkelijk laad.

Ik vind het maar vreemd gedrag altijd, zoiets moet gewoon altijd werken tenzij je een duidelijk defect kan aantonen aan of de laadpoort in je auto of een defecte kabel van Fastned. Maar dat wisselvallige gedrag is zo vervelend en irritant. Want je gebruikt zo'n snellader op de langere afstanden, dan wil je zo laag mogelijk aankomen en zo snel mogelijk weer weg.

En nee, het ligt dit keer dus zeker niet aan mijn showmodel, want ik hoor/lees/zie het veel vaker gebeuren.

[Voor 5% gewijzigd door Juancho op 23-05-2023 00:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Largamelion
ron65 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:35:
[...]

Ik heb dat als extra optie gedaan bij de bestelling destijds, kostte me 180 euro, geen folie, gewoon echt getint glas ;-)
Dat is wel goedkoop! Ik moest kiezen tussen trekhaak of getint glas om binnen budget te blijven en trekhaak vond ik belangrijker.

De dealer zei me ook dat het als optie evenveel kost, ook 400€. Prijzen zijn niet meer wat ze geweest zijn... dacht dat het vorig jaar bij bestelling maar 300€ was eigenlijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:11
Largamelion schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:47:
[...]
Dat is wel goedkoop! Ik moest kiezen tussen trekhaak of getint glas om binnen budget te blijven en trekhaak vond ik belangrijker.

De dealer zei me ook dat het als optie evenveel kost, ook 400€. Prijzen zijn niet meer wat ze geweest zijn... dacht dat het vorig jaar bij bestelling maar 300€ was eigenlijk.
Wij hebben er bij bestelling 395 voor betaald, was april 2022.

Ik heb nog steeds dat soms de Google Assistent meldt dat ze offline is. Gekke is dat het heel wisselend is, soms tijd niet en dan weer paar keer. En ook alleen als je hem in D zet. Als hij in P blijft dan gebeurt het niet.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:18
[...]
..
..
Ik heb 395€ extra betaald voor getint glas af fabriek, auto was 03-2022 besteld, 01-2023 geleverd.

Zojuist de configurator ingevuld en de auto waar ik januari €47.480 voor heb betaald, kost nu €53.275 een miserabel verschilletje van 5.795€. Het enige echte verschil is eigenlijk dat de motor naar achter is verhuisd.
Prijzen zijn inderdaad niet meer wat het geweest zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 23:11
Lempke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Ik heb 395€ extra betaald voor getint glas af fabriek, auto was 03-2022 besteld, 01-2023 geleverd.

Zojuist de configurator ingevuld en de auto waar ik januari €47.480 voor heb betaald, kost nu €53.275 een miserabel verschilletje van 5.795€. Het enige echte verschil is eigenlijk dat de motor naar achter is verhuisd.
Prijzen zijn inderdaad niet meer wat het geweest zijn.
Hier hetzelfde, 57900 betaald, nu 64430. En dan nog de verzekeringsactie die ons uiteindelijk 3000 bespaard en er dus eigenlijk nog bovenop komt. Bizar verschil.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 00:04:
Zijn die kabels bij Fastned dan vervangen ofzo? Ik had het eerste jaar nooit last, sterker nog, ik pakte altijd het liefst een Fastned ipv bijv. een Shell Recharge omdat die eerste het altijd deed en ik juist bij Shell problemen had.

Maar het 2de jaar steeds wat vaker issues bij Fastned, vorige week ook nog weer. 3x aan/afgekoppeld en 3x een fout. Andere paal gepakt en binnen 1 poging gelijk prima. En bij alle pogingen houd ik altijd even de kabel vast tot die echt vastklikt en ook daadwerkelijk laad.

Ik vind het maar vreemd gedrag altijd, zoiets moet gewoon altijd werken tenzij je een duidelijk defect kan aantonen aan of de laadpoort in je auto of een defecte kabel van Fastned. Maar dat wisselvallige gedrag is zo vervelend en irritant. Want je gebruikt zo'n snellader op de langere afstanden, dan wil je zo laag mogelijk aankomen en zo snel mogelijk weer weg.

En nee, het ligt dit keer dus zeker niet aan mijn showmodel, want ik hoor/lees/zie het veel vaker gebeuren.
Het is een VOlvo/P2 dingetje.. onze laadpoort staat licht schuin, waardoor die kabel door zn gewicht zichzelf er een beetje uittrekt. De kabels worden steeds dikker en zwaarder ivm oplopende snelheden bij de laders.
en schijnbaar is dat vooral een issue met de fastned laders (comms kan niet completen, schiet op rood, soms kan je 10 mins niet eens de kabel eruit krijgen) .. ik heb er van geleerd, ik parkeer minimaal een meter weg van de laadpaal zodat er zijdruk op de kabel staat en niet recht naar beneden hangt

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:01:
[...]

Het is een VOlvo/P2 dingetje.. onze laadpoort staat licht schuin, waardoor die kabel door zn gewicht zichzelf er een beetje uittrekt. De kabels worden steeds dikker en zwaarder ivm oplopende snelheden bij de laders.
en schijnbaar is dat vooral een issue met de fastned laders (comms kan niet completen, schiet op rood, soms kan je 10 mins niet eens de kabel eruit krijgen) .. ik heb er van geleerd, ik parkeer minimaal een meter weg van de laadpaal zodat er zijdruk op de kabel staat en niet recht naar beneden hangt
Jammer dat ze dat dan niet gewoon erkennen en maar blijven wijzen naar een Fastned. Of nog beter, kom met een mooie oplossing, al is het een extern dingetje om de kans op laadfalen te voorkomen. Want nu klinkt het meer als een designfout. Waar ik dus gek genoeg eerder geen last van had en toen stonden die 300kW palen er ook al.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
Ik begrijp vanuit het Polestar topic dat bij de komende OTA, 2.9, dus ook Youtube eindelijk mee komt? Wel weer typisch, Youtube app lijkt me best een belangrijk ding die je tocht wilt aankondigen maar Volvo rept er geen woord over bij de releasenotes terwijl het wel bij Polestar staat:

https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

Als we maar niet weer gaan zien dat Youtube Polestar only gaat worden (voorlopig)... _O- oOo

[Voor 64% gewijzigd door Juancho op 23-05-2023 12:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Ligt denk ik ook aan de LM die je hebt en de afspraken die zij weer hebben met je werkgevert.

Ik kon binnen budget trekhaak en getint glas doen, evenals gecertificeerd alarm en een extra 8 ml kabel.

Van geen van die keuzes spijt, de lange kabel heb ik regelmatig nodig bij de paal verderop in de straat, en ook als er een dinosap-foutparkeerder staat, vakje ernaast en nog bij de paal kunnen met je kabel is dan wel fijn.

Ik had ook nog als extra de Onyx Black lak voor bijna 1000 euro, achteraf bleek die standaard op MY 23 en had ik die 1000 beter in andere bekleding kunnen stoppen, eigenlijk betaalden we dus voor een lak die nu standaard is voor 0 euro. Wel over geklaagd, LM was het met me eens, maar er was niets tegen te doen gaven ze aan na bellen met Volvo. Ik heb daardoor nu geen vberlichting achterin en die had er standaard moeten zijn, en is met MY23 alleen tegen meerprijs. Aangezien ze tijdens mijn wachttijd van mY 22 op MY 23 overstapten, heb ik daar dus enig nadeel van gehad. Had ik andere bekleding gekozen en standaard lak, had ik nu alles er gewoon opgehad. Maar niemand zal det zeggen.

Aan de andere kant, toen ik bestelde was de prijs van de wagen stukken lager, de leaseprijs dus ook, en de opties en pakketten die je extra kon nemen waren destijds ook flink goedkoper. Dat was eind 2021.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
[...]

Ik heb dit ook als af-fabriek optie besteld, maar dat was geen €180, maar €395.
De trekhaak heb ik door de dealer erop laten zetten, zodoende viel ik nog net binnen de Sepp.

[Voor 13% gewijzigd door Vulcan750 op 23-05-2023 12:35]

AMD Phenom II x4 840, Lenovo G50-70, Samsung Tab A7, Huawei P20pro, Huawei FreeBuds Pro 2, Pentax K3, Denon AVC-X6500H, LG 65E9 en LG 55E6, Volvo XC40 Recharge Single Motor MY23 19"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Vulcan750 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:33:
[...]

Ik heb dit ook als af-fabriek optie besteld, maar dat was geen €180, maar €395.
zie post hierboven, ik vermoed dat mijn werkgever afspraken had met de LM destijds, ik heb wel vaker gezien ook bij collegas dat er opties die indirect met veiligheid te maken hebben goedkoper werden aangeboden. Denk aan inbtraakgevoeligheid, alles als alarmen, getint glas, bepaalde beveiligingen op sleutels, alles werd als goedkope extra aangeboden.
Onze wagenparkbeheerder laat zich er niet echt over uit, maar gaf aan dat het mogeloijk is dat de werkgever van de originele prijs van die extra's 60% contant betaalde aan de LM, en dat die 60% de korting was op de prijs die de werknemer ziet. Dan wordt 180 ineens eigenlijk bijna 400 euro inderdaad.

We hebben nog wel eens duurdere apparatuur mee naar de klant, 1 inbraak voorkomen en die 60% is terugverdiend voor ze.
Of het nu nog zo is? geen idee, zou zomaar kunnen. Ze doen er lekker geheimzinnig over.

[Voor 10% gewijzigd door ron65 op 23-05-2023 12:39]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:13:
Ik begrijp vanuit het Polestar topic dat bij de komende OTA, 2.9, dus ook Youtube eindelijk mee komt? Wel weer typisch, Youtube app lijkt me best een belangrijk ding die je tocht wilt aankondigen maar Volvo rept er geen woord over bij de releasenotes terwijl het wel bij Polestar staat:

https://www.polestar.com/.../article/softwareUpdates/

Als we maar niet weer gaan zien dat Youtube Polestar only gaat worden (voorlopig)... _O- oOo
zit er bij ons niet bij hoor (of wellicht omdat ik nu al 2.9 heb voordat OTA en zetten ze YT pas beschikbaar als 2.9 via OTA uitrolt ?

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

4v4t4r schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:41:
[...]

zit er bij ons niet bij hoor (of wellicht omdat ik nu al 2.9 heb voordat OTA en zetten ze YT pas beschikbaar als 2.9 via OTA uitrolt ?
Eerst 2.7 OTA nog, die is er nog steeds niet ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Juancho
4v4t4r schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:41:
[...]

Youtube staat bij Polestar gewoon onder de 2.9 update. Dus ik zou verwachten dat het niks uitmaakt of je die via de dealer of OTA binnen hengelt. Het zou toch niet serieus zijn he, net als ABRP Polestar Only...

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Juancho
ron65 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:42:
[...]

Eerst 2.7 OTA nog, die is er nog steeds niet ;-)
Wat anderen ook al zeiden, jij moet gewoon een andere dealer zoeken, of anders je leasemaatschappij je dealer de opdracht laten geven. OTA hoort gewoon bij onderhoud van je auto. En als jij dus geen OTA's binnen krijgt, klop er iets niet in je auto. Maar dat is al vaker aangegeven dus.

[Voor 4% gewijzigd door Juancho op 23-05-2023 12:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4v4t4r
Juancho schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:51:
[...]

Youtube staat bij Polestar gewoon onder de 2.9 update. Dus ik zou verwachten dat het niks uitmaakt of je die via de dealer of OTA binnen hengelt. Het zou toch niet serieus zijn he, net als ABRP Polestar Only...
ik bedoel dus, dat als je 2.9 hebt je YT wellicht in de store kan vinden? en 2.8 en lager niet ?
of pushen ze hem erbij (mag dat zomaar tegenwoordig, met monopolie gezeur)

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hamer
[...]

Dat is geen geld inderdaad!
Moet er wel bij zeggen dat ik ‘t meest donkere heb; 5% lichtdoorlatend, wat wel heel gaaf is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hamer
Juancho schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:52:
[...]

Wat anderen ook al zeiden, jij moet gewoon een andere dealer zoeken, of anders je leasemaatschappij je dealer de opdracht laten geven. OTA hoort gewoon bij onderhoud van je auto. En als jij dus geen OTA's binnen krijgt, klop er iets niet in je auto. Maar dat is al vaker aangegeven dus.
Zelf zit ik op 2.7. Wanneer zou ik OTA 2.9 binnen moeten krijgen dan? Dit gaat gefaseerd toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 4v4t4r
Hamer schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Zelf zit ik op 2.7. Wanneer zou ik OTA 2.9 binnen moeten krijgen dan? Dit gaat gefaseerd toch?
Ja 2.8 was niet OTA, 2.9 komt vanaf de week van de 29e mei geloof ik gefaseerd. of je moet toevallig bij de dealer zijn geweest zoals ik.

Volvo XC40 P8

Pagina: 1 ... 172 ... 177 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee