Toch ook nog maar eens mijn bevindingen delen.
Vraagje over
- Volvo On Call app die niets laat zien
- Soms maar 2 fasen laden
Over de auto opzich als vervoersmiddel zijn wij zeer tevreden. Maar de "software en extra's" laten wel te wensen over.
Rare bevindingen. De ene keer begint de radio wel, dan weer niet. LTE verbinding bijna altijd, maar af en toe ineens niet. Laden met 2 fasen. Volvo on Call app die niks doet.
Enige tijd geleden is onze auto via de dealer voorzien van een update. Mij werd verteld dat OTA vanaf toen moest werken. Later via dit forum achterhaald dat dit niet zo bleek te zijn. Ergens begin augustus daarom weer een update gekregen. Als het goed is zou het nu allemaal wel moeten werken via OTA.
Ik heb dezelfde software als
hier door Morkie69 wordt aangegeven.
Ik hoop dat de auto vanaf nu wel OTA updates gaat krijgen.
App
De Volvo On Call app koppelen ging ook na de software update in eerste instantie niet. Dat is inmiddels wel gelukt na een reset van het gehele android systeem. Maar in de app (android) krijg ik niks te zien.
Nu heb ik een vrij oude Xiaomi Mi5 met een Lineage ROM erop. Op het begin krijg je meldingen dat je root toegang hebt bla bla. Toch lijkt me daar niet aan te liggen. Bovendien, ook op de Google Pixel 4a van mij vrouw krijgen we niks te zien over de auto. App kunnen we kopppelen, maar "alles wit".
Waar kan dit aan liggen?
Laden op 2 fasen
Wij laden meestal op de zaak middels een 3 fase/krachtstroom kabel die je in zo'n rood stop contact stopt. Kabel is van Volvo. De ene keer gaat het laden goed middels 3 fasen en geeft het bestuurdersdisplay aan dat er wordt geladen met 16A. De andere keer wordt er maar geladen met 11A, dan voel ik in de meterkast een de stoppen

en zijn worden er slechts 2 warm. De auto pakt dan dus slechts 2 fasen ipv 3.
Volgens mij heb ik daar in het verleden hier meer over gelezen, maar kan dat niet goed terug vinden en ik volg het topic de laatst maanden niet op de voet.
Het 2 fase laden gebeurde laatst toen de auto ook een keer geen LTE verbinding had... Na een tijdje laden moest ik even weg. Even gereden en toen wel LTE verbinding. Terug aan de lader, tada; 3 fasen.
Maar van de week had ik wel LTE verbinding, maar helaas maar 11A. Kan toch vervelend zijn als je "vol" weg wil.
Iemand ervaring met dit zodat ik richting de dealer wat aan kan geven?