Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-10 15:18
Veromor schreef op donderdag 13 april 2023 @ 08:54:
Morgen mag ik weer op de koffie bij de dealer. Voor de software en het gebonk bij optrekken. Deze week ook nog onbalans erbij. Heftige vibraties vanuit de onderkant bij 50 en 100. (Banden zijn goed op spanning) Morgen maar even een formeel beklaag doen want elke maand naar de garage is niet mijn ding.
Vervelend, weet niet of dit in verband staat met de vaker gehoorde trillingen, maar zorg in dat geval wel dat er een technisch rapport wordt gemaakt en wordt ingediend bij Volvo…….

Mijn dealer vertelde dat dat de procedure is en dat er vanuit Zweden een boodschap ligt om niet ‘zomaar’ onderdelen te gaan vervangen totdat de echte oplossing er is. Ze erkennen dus het probleem. Wat de dealer wel kan doen is roadforce balanceren om wielen of banden als oorzaak van trillingen uit te sluiten. Vervolgens maken ze op VIN nummer een technisch rapport op en de theorie is: hoe meer gevallen er op de officiële lijst staan, hoe hoger de prioriteit wordt om het op te lossen.

[ Voor 22% gewijzigd door Mga1600 op 13-04-2023 15:02 ]

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:40
jorisjansen3 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:07:
[...]

Met drivers display wordt het schermpje recht voor de bestuurder bedoeld. Daar waar ook de snelheidsmeter en de vermogensmeter op staan. Je kunt daar nu inderdaad Google maps of niks op zetten, en daar komt dus (volgens geruchten, in de nog niet verschenen 2.8 update) een derde bij, als ik het goed lees. Tenminste, voor Apple CarPlay gebruikers, die kunnen dan ook Apple Maps laten zien…
Waar haal je vandaan dat er een 3de scherm bij komt voor onze wagens? Dat hele artikel gaat puur over Apple, niet over extra functionaliteit voor de auto zelf. Dat zijn 2 losstaande dingen natuurlijk. Een extra scherm met bijv. audio informatie of wagen info staat helemaal los van Carplay.

En dat, die AAOS/Volvo zaken, dat gaat volgens mij niet gebeuren. Dat is ons allang verteld eerder tijdens die meetings. Less = more/safe was het motto van Volvo.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Francisp1
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Juancho schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:39:
[...]

Waar haal je vandaan dat er een 3de scherm bij komt voor onze wagens? Dat hele artikel gaat puur over Apple, niet over extra functionaliteit voor de auto zelf. Dat zijn 2 losstaande dingen natuurlijk. Een extra scherm met bijv. audio informatie of wagen info staat helemaal los van Carplay.

En dat, die AAOS/Volvo zaken, dat gaat volgens mij niet gebeuren. Dat is ons allang verteld eerder tijdens die meetings. Less = more/safe was het motto van Volvo.
Geen 3e view. Maar als je navigeert via CarPlay komt het Apple navigatiescherm tussen de 2 meters ipv dat er niets staat. Ik wil het ook eerst zien, eer ik het geloof. Maar hoop er voor mezelf wel op.
Hieronder een foto van het xc40forum. Die hadden het van een Volvo usa medewerker die het op fb gepost had.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TcFLX41Pmhw1qUItp2uukQbJ6k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/D7uRTrJJKKXgR1Mf20JTj002.webp?f=fotoalbum_large

https://www.xc40forum.com...er’s-display-in-2-8.6237/

[ Voor 3% gewijzigd door Francisp1 op 13-04-2023 12:52 ]

Volvo C40 Recharge Twin Ultimate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timhtc
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-10 22:23

timhtc

Home Energy Management

Het viel mij recent op dat de levertijd van een XC40 op de Volvo website terug is gelopen naar 4-8 maanden. Iemand met een bestelling dit ook al bevestigd gekregen?

XC40SMER|11kWp|HA Yellow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
timhtc schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:43:
Het viel mij recent op dat de levertijd van een XC40 op de Volvo website terug is gelopen naar 4-8 maanden. Iemand met een bestelling dit ook al bevestigd gekregen?
Zag het inderdaad ook. Bij mij is er niets veranderd in de status, nog steeds wordt de mijne medio september geleverd.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19:03
[...]

Ik heb wel 3 schermpjes in mijn volvo: bestuurders display (met meters en GM, straks dus ook apple maps als de
- geruchten waar zijn),
- middendisplay met infotainment
- en mijn telefoon in de brodithouder met FM. Ja met een apple, want die klik ik zo op de magsafe. Dus ook geen gedoe moet snoertjes aansluiten en toch wordt die opgeladen.

Moet alleen nog even FM opstarten... helaas nog geen truc gevonden die op mijn Apple het beginscherm omzeilt en automatisch FM op het scherm zet op moment dat die verbinding met de bluetooth van de auto maakt. Als iemand die truc kan voor elkaar heeft hou ik me aanbevolen voor de uitleg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CV_V
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-12-2024

CV_V

C40 MY24 Single Ext.

In afwachting van een C40-Ext-Ult-Single hou ik de specificaties in de prijslijsten in de gaten van de C40 en XC40 recharge.
In de prijslijst XC40 (niet de C40) staat nu ook vermeld per 12 april 2023:
XC40 RECHARGE PURE ELECTRIC 175 KW (238 PK) 4)
→ Bij aflevering ná 1 januari 2024
Voetnoot 6: De XC40 Single Motor - Essential is beperkt beschikbaar. Raadpleeg uw Volvo-dealer voor meer informatie.
"Volvo XC40 Recharge Pure electric met een maximale range (WLTP) van 467-572km.
De Volvo XC40 Recharge Pure electric Essential van € 45.995 (fiscale waarde € 44.830) en 467km range (WLTP) komt in aanmerking voor de Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP)."
Voor sommigen misschien interessant.

Order - C40 Single-Ext Ultimate MT24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:15
Kammika schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:40:
[...]

Ik heb wel 3 schermpjes in mijn volvo: bestuurders display (met meters en GM, straks dus ook apple maps als de
- geruchten waar zijn),
- en mijn telefoon in de brodithouder met FM. Ja met een apple, want die klik ik zo op de magsafe. Dus ook geen gedoe moet snoertjes aansluiten en toch wordt die opgeladen.

Moet alleen nog even FM opstarten... helaas nog geen truc gevonden die op mijn Apple het beginscherm omzeilt en automatisch FM op het scherm zet op moment dat die verbinding met de bluetooth van de auto maakt. Als iemand die truc kan voor elkaar heeft hou ik me aanbevolen voor de uitleg.
Maar daar heb je toch geen brodit voor nodig, FM via CarPlay werkt toch prima?
Ok, je moet dan wel een kabeltje aansluiten idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazzan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

Bazzan

P8

Wishlist / verzoek aan Volvo als ze meelezen 😇. Kan het vorige/volgende knopje op het stuur om een ander nummer op oa Spotify
te kiezen bij langer indrukken verderspoelen in het nummer als functionaliteit krijgen?

Er is al ervaring met een knopje vasthouden vs. 1x indrukken. De onbegrijpelijke automatische stoelverplaatsing: staat je deur open 1x op de geheigenstand drukken en de stoel verandert. Is je deur dicht moet je de knop vasthouden. 😉

Bazzan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
rinkel schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:16:
[...]

Maar daar heb je toch geen brodit voor nodig, FM via CarPlay werkt toch prima?
Ok, je moet dan wel een kabeltje aansluiten idd.
Door die houder heb ik mijn 3e scherm (met fm)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-10 08:37
Bazzan schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:30:
De onbegrijpelijke automatische stoelverplaatsing: staat je deur open 1x op de geheigenstand drukken en de stoel verandert. Is je deur dicht moet je de knop vasthouden. 😉
Dat is best begrijpelijk. Als je rijdt wil je niet met een enkele druk per ongeluk in de kreukels geduwt worden, omdat je aan de setting van je veel kleinere partner komt. Terwijl als de deur open is, en je dus niet rijdt, gemak wenselijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian66
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:28

wian66

Leapmotor C10 Design (2025)

[...]

is goed te doen hoor.
met de opdrachten-app.
hier staat eea uitgelegd (en werkt perfect bij mij :)
https://www.iculture.nl/t...e-app-automatisch-openen/
(wel gebruik ik een snoertje om CarPlay te verbinden)

[ Voor 4% gewijzigd door wian66 op 14-04-2023 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Maar nogmaals, dat Apple zijn scherm mag casten (of hoe je dat ook noemt) heeft niks met de auto zelf te maken in de zin van waar iedereen wat aan heeft. Dat is puur een Apple toevoeging in notabene een Android based auto _O-

Ik gun de IOS mensen die optie natuurlijk van harte, maar gaat mij er dus om dat er werd geroepen dat er geruchten waren (nog steeds niet gezien) dat er een extra scherm zou komen in de auto. Dus niet specifiek IOS gericht. En die info klopt volgens mij niet. En haal ik zeker niet uit dat gedeelde artikel.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Qua stabiliteit van de systemen in de auto zelf zijn we, vooral na 2.7, denk ik nu wel op het punt waar we ruim 2 jaar geleden hadden willen zijn toen we voor het eerst in onze P8-en stapten. Ik ervaar de auto nu als voorspelbaar en betrouwbaar en dat hoor (en lees) ik ook steeds vaker ook van anderen.
Je zou denken dat dit gegeven de ontwikkelaars in Zweden een beetje meer lucht voor het oppakken van zaken die al heel lang op de todo list staan (waaronder extra informatie op schermen en in de app) moet gaan geven.
Hopelijk raken ze niet ingesneeuwd door het werk aan de my24 uitvoeringen met andere accu’s, on-board charger, motoren en een nieuwe aandrijffilosofie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
wian66 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:38:
[...]

is goed te doen hoor.
met de opdrachten-app.
dat werkt alleen als die "geunlocked" is... (althans bij mij...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-91
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:54

TD-91

XC40 P8

[...]

is goed te doen hoor.
met de opdrachten-app.
Top dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

is goed te doen hoor.
met de opdrachten-app.
Bij mijn iPhone werkt die opdracht ook niet volledig: de app wordt wel klaar gezet maar niet echt opgestart. Op internet las ik dat die een bekend euvel is. Met een FM Two werkt het wat mij betreft feilloos. Die wordt wakker zodra de auto beweegt en maakt onmiddellijk contact met de FM app ( in mijn geval buiten CarPlay om want dat gebruik ik nauwelijks) die de waarschuwingen luid en duidelijk via de auto speaker laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:20:
Qua stabiliteit van de systemen in de auto zelf zijn we, vooral na 2.7, denk ik nu wel op het punt waar we ruim 2 jaar geleden hadden willen zijn toen we voor het eerst in onze P8-en stapten. Ik ervaar de auto nu als voorspelbaar en betrouwbaar en dat hoor (en lees) ik ook steeds vaker ook van anderen.
Je zou denken dat dit gegeven de ontwikkelaars in Zweden een beetje meer lucht voor het oppakken van zaken die al heel lang op de todo list staan (waaronder extra informatie op schermen en in de app) moet gaan geven.
Hopelijk raken ze niet ingesneeuwd door het werk aan de my24 uitvoeringen met andere accu’s, on-board charger, motoren en een nieuwe aandrijffilosofie.
Mijn verwachting, en wat Frank ook al zei, is dat het hierbij blijft. Hooguit nog wat security updates maar de focus van Volvo zal nu wel gaan liggen op de nieuwe modellen die dus dat hele nieuwe platform krijgt incl. andere schermen. Onze wagens zijn idd vrij stabiel, iets dat je allang had mogen verwachten maar ok. Denk dat er simpelweg geen mankracht/tijd/budget is om EN onze oudere wagens blijven aanpassen/updaten en daarnaast ook nog eens de toekomstige modellen. Die nieuwe modellen krijgen bijv. totaal andere schermen dan wij hebben en dat heeft natuurlijk impact.

Gezien hoe het de afgelopen jaren is gegaan met onze wagen kan ik me niet voorstellen dat Volvo het werk dubbel kan uitvoeren. Dit is het denk ik, dus ook bijv. geen ABRP voor ons (al ligt dat ook vast deels aan ABRP zelf).

Ik verwacht dus geen nieuwe handige schermen meer, de terugkeer van PA op het stuur heb ik ook al opgegeven (maanden terug van Volvo gehoord dat dat binnenkort terugkomt maar ik geloof daar helemaal niks meer van), apps als Youtube/browser/Netflix... het zal wel, ik geloof ook daar niet meer in voor onze wagens. Handige en slimme dingen in de app? Geloof ik niet meer in. Alles wat nog extra komt...zie ik dan maar als bonus.

Te vaak teleurgesteld geweest. Normaal zou ik deze wagen, puur kijkend naar hoe die NU is, nog wel een 5de jaar willen leasen (aan de max KM kom ik toch niet meer tegenwoordig). Ik twijfel nu alleen wel enorm omdat de volgende generatie Volvo's echt EV specifiek gebouwd worden. Ik neem dus aan flink meer range, moderne hardware etc. Enige nadeel is is dat ik nu nog 8% bijtelling heb over de eerste 42k. Als ik uit leasecontract loop schiet dat zo bizar omhoog dat het maar afwachten wordt of de (kleinere?) nieuwe Volvo nog betaalbaar wordt tenzij mijn werkgever de leaseregeling fors aanpast in positieve zin :)

[ Voor 24% gewijzigd door Juancho op 14-04-2023 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Juancho schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:31:
[...]

Mijn verwachting, en wat Frank ook al zei, is dat het hierbij blijft. Hooguit nog wat security updates maar de focus van Volvo zal nu wel gaan liggen op de nieuwe modellen die dus dat hele nieuwe platform krijgt incl. andere schermen. Onze wagens zijn idd vrij stabiel, iets dat je allang had mogen verwachten maar ok. Denk dat er simpelweg geen mankracht/tijd/budget is om EN onze oudere wagens blijven aanpassen/updaten en daarnaast ook nog eens de toekomstige modellen. Die nieuwe modellen krijgen bijv. totaal andere schermen dan wij hebben en dat heeft natuurlijk impact.

Gezien hoe het de afgelopen jaren is gegaan met onze wagen kan ik me niet voorstellen dat Volvo het werk dubbel kan uitvoeren. Dit is het denk ik, dus ook bijv. geen ABRP voor ons (al ligt dat ook vast deels aan ABRP zelf).

Ik verwacht dus geen nieuwe handige schermen meer, de terugkeer van PA op het stuur heb ik ook al opgegeven (maanden terug van Volvo gehoord dat dat binnenkort terugkomt maar ik geloof daar helemaal niks meer van), apps als Youtube/browser/Netflix... het zal wel, ik geloof ook daar niet meer in voor onze wagens. Handige en slimme dingen in de app? Geloof ik niet meer in. Alles wat nog extra komt...zie ik dan maar als bonus.

Te vaak teleurgesteld geweest. Normaal zou ik deze wagen, puur kijkend naar hoe die NU is, nog wel een 5de jaar willen leasen (aan de max KM kom ik toch niet meer tegenwoordig). Ik twijfel nu alleen wel enorm omdat de volgende generatie Volvo's echt EV specifiek gebouwd worden. Ik neem dus aan flink meer range, moderne hardware etc. Enige nadeel is is dat ik nu nog 8% bijtelling heb over de eerste 42k. Als ik uit leasecontract loop schiet dat zo bizar omhoog dat het maar afwachten wordt of de (kleinere?) nieuwe Volvo nog betaalbaar wordt tenzij mijn werkgever de leaseregeling fors aanpast in positieve zin :)
goed om de verwachtingen laag te hebben, dan zijn we toch nog blij bij elke OTA release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

Kammika schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:27:
[...]

dat werkt alleen als die "geunlocked" is... (althans bij mij...)
bij mij niet - misschien komt dat omdat ik met het snoertje werk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
wian66 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:59:
[...]

bij mij niet - misschien komt dat omdat ik met het snoertje werk ....
wordt ook echt je telefoon geunlocked en wordt dan FM getoond als je het kabeltje erin drukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Polestar heeft bijv. een car stats app als deze:

https://tweakers.net/i/9H...aNV9NIh8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian66

wian66

Kammika schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:14:
[...]

wordt ook echt je telefoon geunlocked en wordt dan FM getoond als je het kabeltje erin drukt?
yes. FM wordt automatisch opgestart op het middenscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
wian66 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:22:
[...]

yes. FM wordt automatisch opgestart op het middenscherm
ik bedoel niet middenscherm. (daar heb je de opdrachten App niet eens voor nodig. CP start altijd weer met de laatst gebruikte navigatie app. Dat kan dus ook FM zijn)

Het "Voor jou" scherm is superhandig voor onderweg (wat mij betreft het belangrijkste scherm in FM. Werkt ook erg fijn om aan te geven hoe lang je nog in de file staat, hoe lang nog trajectcontrole duurt. Of je gemiddelde snelheid in die trajectcontrole nog wel laag genoeg is, etc...), maar die zit niet in de Carplay versie (ook niet in de AAOS of de Android Auto versie) . En bovendien wil ik dat op mijn middenscherm gewoon maps getoond wordt. Dus al zou die erin zitten, dan wil ik 'm nog steeds niet op mijn middenscherm. In tegenstelling tot veel gebruikers hier vind ik maps echt wel superieur over andere navigatie apps (muv flitspalen en tussenstops functionaliteit)

Ik bedoel dus dat ik wil dat op mijn telefoonscherm FM automatisch gestart en getoond wordt.. Mijn telefoon hangt in de brodithouder als 3e scherm. Maar nu moet ik dus nog elke keer handmatig mijn telefoon unlocken en FM op dat scherm tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
[...]

- geruchten waar zijn),

Ik heb FM toegevoegd als widget op mijn openingsscherm. Hoef dus na vastklikken op m'n magsafe enkel op de FM widget te drukken en FM start op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mardijk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:44:
[...]

Ik heb FM toegevoegd als widget op mijn openingsscherm. Hoef dus na vastklikken op m'n magsafe enkel op de FM widget te drukken en FM start op.
Dat klinkt goed zeg! Hoe doe je dat precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickKoets
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:19
Kammika schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:06:
[...]

https://support.apple.com/nl-nl/HT207122

Hier een uitleg hoe widgets te plaatsen op je homescreen met IOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gutanoth
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-10 15:58
timhtc schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:43:
Ik had hetzelfde bij de C40, toen ik hem samenstelde 12-13 maanden levertijd op de website.

Toen hij besteld werd door de leasemaatschappij 3-8 maanden.

Ik heb nu een voorlopige datum op 31-01-2024, dus zo'n 10 maanden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mardijk
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07-2024
Kammika schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:06:
[...]

Gewoon je openingsscherm ingedrukt houden, dan op "pas aan" drukken, toegangsscherm selecteren, rest spreekt denk ik redelijk voor zich. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 15:46
iOS app versie 5.25.1 is uit. De melding dat er nieuwe software is staat niet langer op het nieuwe scherm. Verder nog geen verschillen gezien.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
Is niet specifiek Polestar, draait ook gewoon op mijn XC40. Op één of ander Duits forum gevonden paar maanden geleden.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.10.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

nujtrug schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:11:
[...]

Is niet specifiek Polestar, draait ook gewoon op mijn XC40. Op één of ander Duits forum gevonden paar maanden geleden.
Niet in de playstore, daar staat deze al helemaal niet en de apps die er wel staan staat in 70% bij dat het niet voor Volvo geschikt is...
Vooral nutteloze audio apps, daar kom je in om, maar nuttige statistieken of andere dingen als Waze, youtube tijdens het laden, etc etc zijn er matig en veel ervan is alleen voor polestart

[ Voor 28% gewijzigd door ron65 op 14-04-2023 16:21 ]

XC40 P6 Plus MY23 19 inch zomer-winterbanden wissel, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Weet iemand waar ik zonneschermen voor de zijramen achterin van de p8 kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mardijk schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:30:
[...]

Gewoon je openingsscherm ingedrukt houden, dan op "pas aan" drukken, toegangsscherm selecteren, rest spreekt denk ik redelijk voor zich. Succes :)
Nice! nooit geweten. Net getest.. werkt idd!

nog steeds niet volautomatisch maar nu iig terug naar 1 knop ..! da's al grote stap voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:08
Sten2017 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:19:
Weet iemand waar ik zonneschermen voor de zijramen achterin van de p8 kan kopen?
Google eens op privacy shades?

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:44
[...]

Sorry, @Juancho, ik bedoel te schrijven, en veel anderen lezen dat ook zo, dat er een derde keuze bij komt op de driversdisplay. Dus Google Maps, Niets, of Apple Maps. Dus geen derde scherm, maar een derde keuze op de driversdisplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Sten2017 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:19:
https://volvocarparts.nl/...et-voor-beide-zijden.html

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Vandaag in België een BMW 3 serie opgehaald (neef van me had een ongelukje met zijn BMW gehad en de opgehaalde auto heeft een kapotte motor, maar wel het plaatwerk in de juiste kleur, kan ie weer sleutelen).

Wat is de p8 een beer van een auto met een zware aanhanger zeg! Soepel en krachtig. Doordat het geheel relatie laag achter de auto zit, een totaalverbruik van 25,2kw/100km. Een gemiddelde snelheid van 66km/h. Het was 200km enkel. Bij Aarschot even bij een Fastned opgeladen. Een paardentrailer geeft een veel hoger verbruik. Aërodynamica doet dus heel veel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0QSS9MXFR7aryhwC10Grhdj5C20=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6hzdoC2elo1EQuJx7mi4c7O7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
Enige tijd geleden heb ik software update 2.7 geïnstalleerd. Vandaag scrolde ik door de Volvo App en zag bij het auto-symbool onderin het scherm dat er een software update beschikbaar was. In de auto de “test” gedaan of er software updates (en/of beveiligingsindustrie) beschikbaar zijn, maar dit bleek dus niet het geval te zijn. Wie heeft ook deze ervaring? Bug in de Volvo App of begrijp ik de App niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lempke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-10 12:28
HenryP schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 23:24:
Enige tijd geleden heb ik software update 2.7 geïnstalleerd. Vandaag scrolde ik door de Volvo App en zag bij het auto-symbool onderin het scherm dat er een software update beschikbaar was. In de auto de “test” gedaan of er software updates (en/of beveiligingsindustrie) beschikbaar zijn, maar dit bleek dus niet het geval te zijn. Wie heeft ook deze ervaring? Bug in de Volvo App of begrijp ik de App niet?
Waarschijnlijk is er een update voor de Volvo App op je telefoon , vandaag was er een update voor de Volvo app op mijn iPhone.
Die 'beschikbare update' had ik ook en die is sinds vandaag weg, nu staat er alleen 'Autosoftware'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
@Lempke Je hebt gelijk. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veromor
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-06-2024
Onbalans is weer weg. Een band zat niet goed op de velg. Het geluid bij optrekken was wederom een bekend probleem in onderzoek dus mag de garage nog niks aan doen. Advies niet meer hard optrekken. Software weer vers geïnstalleerd maar nu kon de auto de koppeling niet maken (probleem al eerder gehad). Dus gaan we weer een afspraak inplannen. Een voordeel wel de dealer had dit keer ook de auto gewassen en van binnen gezogen.

Hoelang moet je zo doorgaan vraag ik me af. En wat kan je dan als consument. In gebreke stellen?
Ik heb geen zin in juridisch welles nietes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
A.s. dinsdag, 18 april, wordt de Polestar 4 onthuld, die door sommigen wordt omschreven als een coupé SUV. Het zou de "C40 variant" van Polestar zijn, maar dan op een Geely platform bestemd voor elektrische auto's.
Eens afwachten of hij ook prijstechnisch bij de C40 in de buurt komt.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
mich78 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:47:
Vandaag in België een BMW 3 serie opgehaald (neef van me had een ongelukje met zijn BMW gehad en de opgehaalde auto heeft een kapotte motor, maar wel het plaatwerk in de juiste kleur, kan ie weer sleutelen).

Wat is de p8 een beer van een auto met een zware aanhanger zeg! Soepel en krachtig. Doordat het geheel relatie laag achter de auto zit, een totaalverbruik van 25,2kw/100km. Een gemiddelde snelheid van 66km/h. Het was 200km enkel. Bij Aarschot even bij een Fastned opgeladen. Een paardentrailer geeft een veel hoger verbruik. Aërodynamica doet dus heel veel. [Afbeelding]
Ja de P8 is een beul! Dat klopt en het verbruik wat je noemt vind ik ook best netjes. Vorig jaar heb ik een tandemasser met een grote lading betontegels en veel stopzand etc.voor iemand naar zijn (nieuwe) huis verplaatst. Kostte de auto inderdaad geen enkele moeite, en ik voelde nauwelijks dat er wat achter hing.
Het ging maar om 40 of 50 km, dus ik heb niet op het verbruik gelet maar her zal niet schrikbarend zijn geweest.

Maar achteraf werd ik er door iemand op attent gemaakt dat ik qua gewicht “waarschijnlijk” wel ‘wat’ voorbij de beperkingen die voor een BE rijbewijs gelden, bezig was geweest. Uit nieuwsgierigheid heb het toen achteraf nagekeken en maakte uit de tekst op dat wat ik gedaan had wèl mocht want er staat in de regels iets over BE rijbewijzen van voor het jaar 2013 waarbij niet het aanhangergewicht maar het goedgekeurde trekgewicht van auto en haak leidend wordt. Dat is voor mijn huidige my23 c40 1800 kg, maar voor mijn eerdere my21 P8 die ik toen gebruikte 1500 kg. Ik denk dat ik daar (misschien wel?) wel onder bleef, maar met een trailer met BMW erop ben je daar zeker overheen gegaan lijkt me……

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 15-04-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Claude schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 10:43:
A.s. dinsdag, 18 april, wordt de Polestar 4 onthuld, die door sommigen wordt omschreven als een coupé SUV. Het zou de "C40 variant" van Polestar zijn, maar dan op een Geely platform bestemd voor elektrische auto's.
Eens afwachten of hij ook prijstechnisch bij de C40 in de buurt komt.
Is er dat dan weer hetzelfde platform waarop de EX30 en de Zeker en de nieuwe Smart gebouwd wordt - of is dit nog weer een ander platform?
De EX30 schijnt overigens onthuld te gaan worden bij de aankomst van de Volvo Ocean Race in Scheveningen in juni.

[ Voor 10% gewijzigd door Mga1600 op 15-04-2023 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:08:
[...]

Is er dat dan weer het platform waarop de EX30 en de Zeker en de nieuwe Smart gebouwd wordt - of is dit weer een ander platform?
Het gaat om het schaalbare Sustainable Experience Architecture (SEA) platform van Geely. Polestar noem dit zelf het PMA platform (om de relatie met het bestaande CMA platform van Volvo er in te houden...).
Lengte van de Polestar 4 zou 4,70 m zijn en de wielbasis 2,85 m.
Productiestart van de Polestar 4 is gepland Q4 2023 in China. Dezelfde fabriek waar ook de Zeeker wordt gebouwd.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Gisteren moesten we - triest en onverwacht- voor een condoleance naar Breda en ook later op de dag weer terug.
De afstand is 2 x 190 km van huis tot huis. Ik had de auto op 100% geladen en in de ochtend ‘met de flow mee’ maar met een beetje tegenwind via A7, A2 en A27 gereden. PA op 105. In Oosterhout, op 13 km voor onze bestemming in Breda had ik nog net geen 50% over. Omdat we te vroeg waren daar bij Ionity geladen (wat overigens goed en snel ging - van 49% naar 85% in 20 minuten - 36% erbij dus - en nog tegen 40 ct). Op de terugweg was het wat drukker en onrustiger maar er was geen wind. We kwamen uiteindelijk met 39% thuis. Met andere woorden ik zou de afstand van 380 km zonder onderweg laden misschien net op de laatste vonkjes (3%) gehaald kunnen hebben (met stress dan).
Voor de huidige temperatuur vond ik een trip verbruik van 19,7 niet slecht voor een Twin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:51

Lancer

What the......

Gisteravond was idd goed weer om van zuid naar noord te rijden. Iets soortgelijks gedaan en 135 op de teller aangehouden en over de hele dag alsnog op 22.5 uitgekomen (heen met 105)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Mga1600 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:58:
Gisteren moesten we - triest en onverwacht- voor een condoleance naar Breda en ook later op de dag weer terug.
De afstand is 2 x 190 km van huis tot huis. Ik had de auto op 100% geladen en in de ochtend ‘met de flow mee’ maar met een beetje tegenwind via A7, A2 en A27 gereden. PA op 105. In Oosterhout, op 13 km voor onze bestemming in Breda had ik nog net geen 50% over. Omdat we te vroeg waren daar bij Ionity geladen (wat overigens goed en snel ging - van 49% naar 85% in 20 minuten - 36% erbij dus - en nog tegen 40 ct). Op de terugweg was het wat drukker en onrustiger maar er was geen wind. We kwamen uiteindelijk met 39% thuis. Met andere woorden ik zou de afstand van 380 km zonder onderweg laden misschien net op de laatste vonkjes (3%) gehaald kunnen hebben (met stress dan).
Voor de huidige temperatuur vond ik een trip verbruik van 19,7 niet slecht voor een Twin!
Als eerste gecondoleerd…

En als 2e: ja ik herken dat de range met sprongen vooruit gaat met dit weer. Afgelopen donderdag middag in mijn p6 (was toen ook heerlijk weer) een rit van 120km over de snelweg. Wel klein beetje file gehad en daardoor iets lagere gemiddelde snelheid maar kostte me 30% verbruik… omgerekend dus weet richting de 400km actieradius…

Wel bijzonder hoe groot die verschillen zijn met verbruik een weekje eerder…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
mich78 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 22:47:

Wat is de p8 een beer van een auto met een zware aanhanger zeg! Soepel en krachtig. Doordat het geheel relatie laag achter de auto zit, een totaalverbruik van 25,2kw/100km. Een gemiddelde snelheid van 66km/h. Het was 200km enkel. Bij Aarschot even bij een Fastned opgeladen. Een paardentrailer geeft een veel hoger verbruik. Aërodynamica doet dus heel veel. [Afbeelding]
Tussen de P6 en de P8 zal er echt nog wel een verschil in zitten. Ik mag met mijn P6 ook zeker niet klagen, de boot op de foto maar ook een vlet op trailer trek ik met gemiddeld een 24,5kw/100km op de snelweg verder. Binnenwegen e.d. zit het nog zelfs iets lager.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A27Jc5NZ05N_0ZqR-ohfytcqhMk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAp5BXz3zqBUQHbOXhpz3GyB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mich78
  • Laatst online: 08-12-2024
Ja, ben daar wel iets overheen gegaan. De trailer weegt 570kg en de BMW ledig gewicht 1.450kg. Tot 10% overbelading wordt er niet verbaliseert, dus t was op t randje voor wat de auto mag trekken. De aanhanger woog geen 3.500 kg (ledig gewicht plus laadvermogen).

Al met al was is positief verrast over t lage verbruik.
Mga1600 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:01:
[...]

Ja de P8 is een beul! Dat klopt en het verbruik wat je noemt vind ik ook best netjes. Vorig jaar heb ik een tandemasser met een grote lading betontegels en veel stopzand etc.voor iemand naar zijn (nieuwe) huis verplaatst. Kostte de auto inderdaad geen enkele moeite, en ik voelde nauwelijks dat er wat achter hing.
Het ging maar om 40 of 50 km, dus ik heb niet op het verbruik gelet maar her zal niet schrikbarend zijn geweest.

Maar achteraf werd ik er door iemand op attent gemaakt dat ik qua gewicht “waarschijnlijk” wel ‘wat’ voorbij de beperkingen die voor een BE rijbewijs gelden, bezig was geweest. Uit nieuwsgierigheid heb het toen achteraf nagekeken en maakte uit de tekst op dat wat ik gedaan had wèl mocht want er staat in de regels iets over BE rijbewijzen van voor het jaar 2013 waarbij niet het aanhangergewicht maar het goedgekeurde trekgewicht van auto en haak leidend wordt. Dat is voor mijn huidige my23 c40 1800 kg, maar voor mijn eerdere my21 P8 die ik toen gebruikte 1500 kg. Ik denk dat ik daar (misschien wel?) wel onder bleef, maar met een trailer met BMW erop ben je daar zeker overheen gegaan lijkt me……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

[...]

Met een rijbewijs van voor 2013 mocht je het leeggewicht van de auto gebruiken, dat bij het volgewicht (dus caravan + laadvermogen) van de caravan optellen en dat moest onder 3500 blijven.

Probleem is dat je je rijbewijs ook een keer verlengd, van mij is dat in 2017 gebeurd, en dan zien ze niet dat je rijbewijs al voor 2013 gehaald is. Ja, als ze je helemaal natrekken dan wel, maar op het roze pasje zie je dat niet. Dus dan rekenen ze naar de huidige maatstaven: beide voertuigen het gewicht + laadvermogen oftewel maximaal gewicht.

Vandaag mijn Caravan opgehaald, die moet a.s. dinsdag voor een bovag keuring en nieuwe bandjes (zijn al 7 jaar oud en dat mag niet officieel), en daarvoor moet hij leeg zijn. Dus vandaga opgehaald en morgen leegmaken.
Eerste keer dat ik de caravan achter mijn XC40 heb, en man man wat een beest van een caravantrekker, je merkt de caravan amper. Super gewoon.
Wel opvallend: de zijwangen van de autodeuren ogen aan weerszijden net een centimeter smaller dan de caravan, oftewel auto en caravan zijn vrijwel even breed. Toch is de caravan officieel 2,10m breed en de Volvo 1,87. achter de auto gehaakt is dat verschil voor het oog dus veel kleiner. Ik kan ook met de volvospiegels gewoon langs de caravan kijken, met de caravanspiegels erbij is dat zicht uiteraard beter.
Maar dan het verbruik op die 6 km: 45 kWh/100 km. Had wel tegenwind en die was best stevig vandaag.
Ik heb zin in vakantie hiermee, want wat reed dat mooi relaxed met 90 kmh, geen schommelingen in het stuur, geen rukken aan de trekhaak wat ik met de vorige wagen best wel eens merkte bij ongelijkheden in het wegdek, hier niets van dat al. Echt geweldig!
:)

[ Voor 4% gewijzigd door ron65 op 16-04-2023 00:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lupus9537
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-08 13:37
[...]

Uit nieuwsgierigheid heb het toen achteraf nagekeken en maakte uit de tekst op dat wat ik gedaan had wèl mocht want er staat in de regels iets over BE rijbewijzen van voor het jaar 2013 waarbij niet het aanhangergewicht maar het goedgekeurde trekgewicht van auto en haak leidend wordt.
Je deed me al schrikken, dus ben het even gaan nakijken. Volgens mij klopt dit niet...
https://www.vlaanderen.be...rijbewijs-b-code-96-en-be
MTM van de aanhangwagen is meer dan 750 kg.
MTM trekkend voertuig + aanhangwagen is maximaal 3500 kg.
MTM (maximale toegelaten massa) is niet hetzelfde als trekgewicht. De MTM wordt bepaald door de MTM van de wagen + MTM van de aanhanger. De MTM van de aanhangwagen kan perfect lager zijn dan het maximale trekvermogen van de wagen.

Edit:
Excuus, ik heb het verkeerd begrepen... Ik dacht dat je met BE rijbewijzen Belgische rijbewijzen bedoelde, het gaat idd over Rijbewijs type "BE" (nog nooit van gehoord)

[ Voor 23% gewijzigd door lupus9537 op 16-04-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjansen3
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:44
lupus9537 schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:29:
[...]
Edit:
Excuus, ik heb het verkeerd begrepen... Ik dacht dat je met BE rijbewijzen Belgische rijbewijzen bedoelde, het gaat idd over Rijbewijs type "BE" (nog nooit van gehoord)
;-) het nederlandse rijbewijs is verdeeld in categorieën, motor is AM, personenauto is B, personenauto met aanhanger is BE. Op de achterkant van je rijbewijs staat aangegeven voor welke categorie je rijbewijs van toepassing is doordat de datum waarop je het gehaald hebt achter de categorie staat (ik heb één rijbewijs met vier categorieën, AM, B, BE en T)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRv8AMIKcuez-4TL9tX1rS_g1_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sm94hA4AfEWns4qgqgFCeXRA.png?f=fotoalbum_large

@ron65 bij mij kun je dus nog wel zien dat ik mijn rijbewijs (ver) voor 2007 heb gehaald….

[edit] on topic: een agent die mij met mijn C40 en aanhanger aanhoud kan dus zien hoeveel ik mag trekken… ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door jorisjansen3 op 16-04-2023 10:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kammika
Yes! Net tcam issue. Na reset werkte die weer. En dat kan maar 1 ding betekenen: Morgen wordt de nieuwe OTA aangekondigd.

(Tot nu toe werd nl elke keer nadat in dit soort issues had daarna de nieuwe ota aangekondigd…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 09:36
Mga1600 schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 11:08:
[...]

De EX30 schijnt overigens onthuld te gaan worden bij de aankomst van de Volvo Ocean Race in Scheveningen in juni.
De delaer hier zei dat hij daarvoor al onthuld wordt maar dat hij in Scheveningen zal staan. Ook zei hij dat hij er anders uit zal zien gan dan nu obv de circulerende artist iimpressions wordt verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modularsushi
  • Laatst online: 11-10 21:14
sanger1981 schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:10:
[...]

De delaer hier zei dat hij daarvoor al onthuld wordt maar dat hij in Scheveningen zal staan. Ook zei hij dat hij er anders uit zal zien gan dan nu obv de circulerende artist iimpressions wordt verwacht.
Klopt helemaal op de Volvo ocean race zal die te zien zijn aansluitend daarna zal 1 exemplaar in Beesd staan, dealers krijgen dan extra uitleg. Maar wat ik begreep kon je als potentiële koper ook komen kijken.
Maar wat ik gehoord heb zijn dit enkele details;
  • 20cm korter dan de XC/C 40
  • Neus /achterkant vergelijkbaar met de EX90
  • Single en een dual motor variant (pk’s heb ik niet onthouden maar zelfde als XC/C 40)
  • Introductie prijs zou rond de 35.000 liggen met standaard al veel opties, maar dat zou in mijn ogen nog wel eens kunnen oplopen i.v.m. inflatie…
  • En hij zou leverbaar zijn vanaf eind dit jaar, dat moet ik ook nog maar afwachten.

[ Voor 2% gewijzigd door Modularsushi op 16-04-2023 16:45 . Reden: spelling ]

Volvo XC60 T6 Plugin-Recharge MY24 Ultimate Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Modularsushi schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:51:
[...]

Klopt helemaal op de Volvo ocean race zal die te zien zijn aansluitend daarna zal 1 exemplaar in Beesd staan, dealers krijgen dan extra uitleg. Maar wat ik begreep kon je als potentiële koper ook komen kijken.
  • Single en een dual motor variant (pk’s heb ik niet onthouden maar zelfde als XC/C 40)
  • Introductie prijs zou rond de 35.000 liggen met standaard al veel opties, maar dat zou in mijn ogen nog wel eens kunnen oplopen i.v.m. inflatie…
  • En hij zou leverbaar zijn vanaf eind dit jaar, dat moet ik ook nog maar afwachten.
Thanks!

Ik moet een bestelling doen voor een lease auto en de XC40 staat op het lijstje maar enerzijds vind ik hem al wat ouder ogen dan alternatieven. Zeker vwb infotainment tov de als EV ontworpen auto's.

Als hij 20cm korter wordt, gaat dat dan ten koste van de achterpassagiers of de kofferruimte? De dealer hier wilde nog helemaal niets vrijgeven anders dan dat hij anders zou worden dan de tekeningen die journaille online heeft gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Modularsushi schreef op zondag 16 april 2023 @ 15:51:
[...]

Maar wordt deze dan gebouwd op het oude huidige platform of de nieuwe? Dus een platte bodem, het nieuwe systeem incl de 2 nieuwe schermen? Of is het gewoon een iets kleinere xc40 variant.

Die EX30 lijkt me wel een interessante wagen namelijk, maar dan alleen als het gebouwd wordt op het nieuwe platform en nieuwe hardware.

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 16-04-2023 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-10 16:33
sanger1981 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:48:
[...]

Thanks!

Ik moet een bestelling doen voor een lease auto en de XC40 staat op het lijstje maar enerzijds vind ik hem al wat ouder ogen dan alternatieven. Zeker vwb infotainment tov de als EV ontworpen auto's.

Als hij 20cm korter wordt, gaat dat dan ten koste van de achterpassagiers of de kofferruimte? De dealer hier wilde nog helemaal niets vrijgeven anders dan dat hij anders zou worden dan de tekeningen die journaille online heeft gepost.
Zal geen echte familie auto worden ga ik vanuit. Echt te weinig ruimte.
Qua infotainmentsysteem moet je als je iets hips wil sowieso niet bij Volvo zijn. Het behoudende is gewoon Volvo eigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
goetfoud schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:54:
[...]

Als hij echt 20cm korter wordt ben ik daar ook bang voor ja..
Qua infotainmentsysteem moet je als je iets hips wil sowieso niet bij Volvo zijn. Het behoudende is gewoon Volvo eigen.
Het hoeft ook niet per se heel spannend hoor. Zeker niet zoals de Mercedes EQ serie bv. Maar iets meer mogelijkheden om dashboard in te delen dan nu zou ik wel kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
Juancho schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:51:
[...]

Maar wordt deze dan gebouwd op het oude huidige platform of de nieuwe? Dus een platte bodem, het nieuwe systeem incl de 2 nieuwe schermen? Of is het gewoon een iets kleinere xc40 variant.

Die EX30 lijkt me wel een interessante wagen namelijk, maar dan alleen als het gebouwd wordt op het nieuwe platform en nieuwe hardware.
Voor zover ik terug heb kunnen vinden op het Geely SEA2 platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
En dat is? Het nieuwe of huidge platform?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modularsushi
Juancho schreef op zondag 16 april 2023 @ 18:54:
En dat is? Het nieuwe of huidge platform?
Dat is het nieuwe (Chinese) platform.
goetfoud schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:54:
[...]

Hip nee, maar EX30 nieuw model in de lijn met een EX90 ik verwacht van Volvo dat ze die lijn door gaan trekken ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Modularsushi op 16-04-2023 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ah dat is dan oa met de nieuwe schermen die de Ex90 ook krijgt: https://autofans.be/nieuw...90-gaat-polestar-achterna

Ben erg benieuwd, want dat is echt een EV platform. Ook benieuwd naar de prijs en range, ik ga dan zeker eens berekenen wat die wagen in de lease gaat kosten tov mijn huidige P8 van 68k (wel deels 8%).

Als de wagen mooi is, meer range en ik zal niks meer of misschien iets minder moeten betalen... Wie weet valt er dan te ruilen 😁. Ik las echter ook dat de EX30 via een constructie beschikbaar komt zoals de L&C. Wellicht is dat zelfs nog voordeliger als ik m'n lease budget laat uitkeren.
Volvo gaat de EX30 onder meer online via een abonnementsconstructie aanbieden met een looptijd vanaf al drie maanden

[ Voor 35% gewijzigd door Juancho op 16-04-2023 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

Kammika schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:02:
Yes! Net tcam issue. Na reset werkte die weer. En dat kan maar 1 ding betekenen: Morgen wordt de nieuwe OTA aangekondigd.

(Tot nu toe werd nl elke keer nadat in dit soort issues had daarna de nieuwe ota aangekondigd…)
2.7 is nog niet eens voltooid, er zijn nog verschillende auto's die die nog moeten krijgen, de dealer meldde dat dat in etapes gaat waarvan de laatste eind Mei rond moet zijn (volgens mij hoor ik hierin iets van moeder de Gans, maar het is wat men me vertelde)
Nog steeds 2.6 hier dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op zondag 16 april 2023 @ 20:05:
Ah dat is dan oa met de nieuwe schermen die de Ex90 ook krijgt: https://autofans.be/nieuw...90-gaat-polestar-achterna

[...]
Ik had juist ergens gelezen dat de EX30 helemaal geen bestuurdersscherm krijgt ( zoals tesla M3) maar wel een HUD en natuurlijk een centraal scherm……

[ Voor 4% gewijzigd door Mga1600 op 17-04-2023 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Kammika schreef op zondag 16 april 2023 @ 13:02:

En wat denk je?

https://www.volvocars.com...37/software-release-notes

Er komt een nieuwe versie. Maar het is geen OTA. Geen idee waarom ze een release doen met één zo'n aanpassing (Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
Venomer schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:43:
[...]

En wat denk je?

Er komt een nieuwe versie. Maar het is geen OTA. Geen idee waarom ze een release doen met één zo'n aanpassing (Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn).
Amazing. Kan toch geen toeval meer zijn… heb tot nu toe voor bijna elke aankondiging een tcam reset moeten doen…

Stelt idd niet veel voor deze release… maar de optimist in mij denk dat de volgende dan een hele grote met heel veel mooie features is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartelomeus
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-02 13:52
Kammika schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:12:
[...]

Amazing. Kan toch geen toeval meer zijn… heb tot nu toe voor bijna elke aankondiging een tcam reset moeten doen…

Stelt idd niet veel voor deze release… maar de optimist in mij denk dat de volgende dan een hele grote met heel veel mooie features is 😉
Heb je je wensenlijstje op tijd ingediend? ;)

C40 P6 (ultimate my23) 19 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:02
Sinds 2.2 heeft elke OTA "Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn." in de release notes staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het bij jullie met de korting op IONITY via de Plugsurfing pas? Hebben jullie die korting nog steeds? Bij ons is de korting er na ongeveer 1 jaar en 3 maanden ineens vanaf. Aparte periode, 1 jaar en 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
NielsHarley schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:35:
Sinds 2.2 heeft elke OTA "Optimalisatie-aanpassingen van de aandrijflijn." in de release notes staan
NIet voor niets dattie zo lekker rijdt natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:38:
Hoe zit het bij jullie met de korting op IONITY via de Plugsurfing pas? Hebben jullie die korting nog steeds? Bij ons is de korting er na ongeveer 1 jaar en 3 maanden ineens vanaf. Aparte periode, 1 jaar en 3 maanden.
Ik heb vorige week €0,83/kWh betaald bij Ionity. De laatste keer bij Fastned betaalde ik €0,69/kWh.

Ik kom niet vaak bij Ionity (weinig laadstations t.o.v. Fastned of Shell), dus ik weet niet wanneer die korting vervallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:38:
De einddatum van de korting staat nu in de Volvo app. Bij mij zou dat precies een jaar zijn. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-4U1NOREfMT52Mp2BQWU7ppdkI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/THoq823G008er8PQOTaM8vwJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Venomer schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:43:
[...]

En wat denk je?

Ben benieuwd, komende zaterdag effe auto laten wassen bij de dealer en meteen vragen of ze software willen updaten.

Sinds 2.7 vertrouw ik wel niet meer zo op m’n Pilot Assist (als het dat is).. Heb de indruk dat wanneer ik op stilstaand verkeer aan het afrijden ben (ook bij 50km/u) dat ie wel heeel laat begint met remmen. Heb het nu al een paar keer zelf gewoon overgenomen en serieus moeten bijremmen. Ga het risico niet nemen om verder uit te testen en achter op iemand te rijden.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.10.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-h9Id0Rd_7AoI-pzGvn2-PpfSsg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q25Wc0GWbm8zWzwCPBV3ooA1.jpg?f=fotoalbum_large
Zoek de fout.

Gelukkig dat ik na 18000 km de verwachtingen van mijn verbruik beter kan inschatten dan Google 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
nujtrug schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:44:
[...]

Ben benieuwd, komende zaterdag effe auto laten wassen bij de dealer en meteen vragen of ze software willen updaten.

Sinds 2.7 vertrouw ik wel niet meer zo op m’n Pilot Assist (als het dat is).. Heb de indruk dat wanneer ik op stilstaand verkeer aan het afrijden ben (ook bij 50km/u) dat ie wel heeel laat begint met remmen. Heb het nu al een paar keer zelf gewoon overgenomen en serieus moeten bijremmen. Ga het risico niet nemen om verder uit te testen en achter op iemand te rijden.
Oh echt? is er een update aan de pilot assist geweest? Toen ik een proefrit maakte leek het allemaal super fijn te werken.

Heeft de auto nou ook dat hij weer gaat rijden in een file als de voorganger ook weer gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

Met voldoende streepjes afstand (3) werkt het gewoon goed bij mij - ook met 2.7 - en heb ik nooit het idee dat het afremmen te laat of te abrupt gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Gutanoth schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:52:
[...]

Oh echt? is er een update aan de pilot assist geweest? Toen ik een proefrit maakte leek het allemaal super fijn te werken.

Heeft de auto nou ook dat hij weer gaat rijden in een file als de voorganger ook weer gaat?
Dat laatste doet ie gelukkig niet nee. En volgens release notes zijn er bij 2.7 niet echt updates aan geweest. 2.6 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Mga1600 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:01:
[...]

Met voldoende streepjes afstand (3) werkt het gewoon goed bij mij - ook met 2.7 - en heb ik nooit het idee dat het afremmen te laat of te abrupt gaat.
Heb hem altijd op 1 staan dus daarstraks als test eens verste afstand genomen maar zelfs dan heb ik er geen vertrouwen in. Vies gevoel als je auto blijft optrekken terwijl er 200m verder auto’s stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
nujtrug schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:04:
[...]

Dat laatste doet ie gelukkig niet nee. En volgens release notes zijn er bij 2.7 niet echt updates aan geweest. 2.6 wel.
Oh dat zou toch juist super fijn zijn in files? Lekker pilot assist aan en laat de auto zijn ding maar doen.

Brengt hij je wel tot een stop als er een file vormt?

Wat gebeurt er na de stop dan? Schakelt hij zelf de pilot assist uit? en blijft hij dan stil staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
[...]

Dit is wel erg klok en klepel allemaal

De 2.8 update heeft volgens de release notes aandrijflijn optimalisaties (dus hoe vermogen wordt overgebracht). Dat heeft niets te maken met adaptieve cruise control (zelf voldoende afstand tot voorganger houden), wat op zichzelf weer iets anders is dan pilot assist (dat je de Volvo ook nog een beetje meestuurt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Mga1600 schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:17:
[...]

Ik had juist ergens gelezen dat de EX30 helemaal geen bestuurdersscherm krijgt ( zoals tesla M3) maar wel een HUD en natuurlijk een centraal scherm……
Ik dacht juist dezelfde nieuwe schermen (en dus ook hardware) als z'n grote broer de EX90. De EX30 is niks anders dan een mini variant van de 90 en daar is nog wel een bestuurdersscherm, alleen is die wel kleiner. Het middenscherm wordt echter groter waardoor je ook (ik mis dat nu oprecht) multidisplay krijgt. Maps, muziek etc in 1 overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqQz_wePzjdU1vjJJn7UHQwCkWE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/quwJglfbgXxo7hMhWgD5OrRI.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s46vkqCYZKwN1vP5YdisoQlhmJM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zi2jogokTiHmeU60oiBoG8ye.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGF2b8OvWWUBbmBseo4ckVRIa_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qC7AHtz9lgAeTZykpeagKJ4H.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rude-Dog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-10 22:40
Gutanoth schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:06:
[...]

Oh dat zou toch juist super fijn zijn in files? Lekker pilot assist aan en laat de auto zijn ding maar doen.

Brengt hij je wel tot een stop als er een file vormt?

Wat gebeurt er na de stop dan? Schakelt hij zelf de pilot assist uit? en blijft hij dan stil staan?
Ja hij stopt op tijd, en ja hij trekt op. Alleen als het stil staan te lang duurt sluit hij niet meer zelf aan en zet hij het systeem uit. Als je even gas geeft gaat het vanzelf dan weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jm188
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 10:10
ArnaudCo schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:47:
[Afbeelding]
Zoek de fout.

Gelukkig dat ik na 18000 km de verwachtingen van mijn verbruik beter kan inschatten dan Google 🙈
das door al die zetelverwarming 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DPPSchoenmaker
  • Laatst online: 22-04 20:42
Volvo past het leveringsgamma van de elektrische XC40 aan. De Volvo XC40 Recharge wordt door de komst van een nieuwe uitvoering (Essentials) minder duur, al nemen de prijzen van andere uitvoeringen straks toe.

https://www.autoweek.nl/a...rking-voor-sepp-subsidie/

Lease: Volvo XC40 Full Electric SMER Ultimate Full Options 20" Vapour Grey MY24 (2023) | Vrouw: ̶M̶e̶r̶c̶e̶d̶e̶s̶ ̶A̶2̶5̶0̶ ̶M̶o̶t̶o̶r̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶C̶o̶s̶m̶o̶s̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶(̶2̶0̶1̶6̶)̶ Volvo EX30 TMP Ultra Full Options 20" Cloud Blue MY25 (2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Modularsushi
Juancho schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:59:
[...]

Ik dacht juist dezelfde nieuwe schermen (en dus ook hardware) als z'n grote broer de EX90. De EX30 is niks anders dan een mini variant van de 90 en daar is nog wel een bestuurdersscherm, alleen is die wel kleiner. Het middenscherm wordt echter groter waardoor je ook (ik mis dat nu oprecht) multidisplay krijgt. Maps, muziek etc in 1 overzicht.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat interieur wat jij omschrijft verwacht ik ook, aangezien er ook foto’s circuleren van een test EX30

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4ZVhtQZrWIX31mOsvJanDpKyDU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fIGguy23PXEIc0oOcyuWaTT2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutanoth
Rude-Dog schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:09:
[...]

Ja hij stopt op tijd, en ja hij trekt op. Alleen als het stil staan te lang duurt sluit hij niet meer zelf aan en zet hij het systeem uit. Als je even gas geeft gaat het vanzelf dan weer aan.
Prachtig, kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Kammika schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:59:
[...]

Dit is wel erg klok en klepel allemaal

De 2.8 update heeft volgens de release notes aandrijflijn optimalisaties (dus hoe vermogen wordt overgebracht). Dat heeft niets te maken met adaptieve cruise control (zelf voldoende afstand tot voorganger houden), wat op zichzelf weer iets anders is dan pilot assist (dat je de Volvo ook nog een beetje meestuurt)
Adaptieve cruise control is een onderdeel van Pilot Assist. Maar wat ik in handleiding lees kan ook wel wat verklaren:
De functie reageert niet consequent op voetgangers of dieren noch op kleinere voertuigen, zoals fietsen of motorfietsen e.d. Lage aanhangers, tegenliggers, langzaam rijdende en stilstaande voertuigen of vaste obstakels worden eveneens genegeerd.
Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik 95% van de tijd Pilot Assist (op kortste stand). Werkt bij mij perfect met meerijdend verkeer. Maar bovenstaande kan wel verklaren waarom hij bij mij niets lijkt te doen wanneer er een auto 200m voor mij stil staat (bij een stoplicht bv).
Maar wanneer ik 90 aan het rijden en de auto voor mij maar 70 dan voel ik hem wel al remmen op een paar honderd meter.

Nu ja, als ik hier de enige ben die het zo ervaart ga ik dit zaterdag ook even voorleggen bij de dealer. Misschien overdrijf ik gewoon :)

[ Voor 5% gewijzigd door nujtrug op 17-04-2023 22:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnaudCo
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22-11-2024
jm188 schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:27:
[...]

das door al die zetelverwarming 8)7
Pas op, gisteren was het anders. Ik vertrok met 56% voor een rit van 90 km en Google voorspelde dat ik met 77% bij mijn bestemming ging aankomen 🤣😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kammika
nujtrug schreef op maandag 17 april 2023 @ 21:41:
Adaptieve cruise control is een onderdeel van Pilot Assist.
Ze worden gebundeld verkocht. Maar zijn echt 2 verschillende hulpsystemen. In je settings kun je ook pilot assist uitzetten en dan kun je de adaptieve cruise control blijven gebruiken. (Die heet daar speed limiter)

(Het schijnt zelfs dat je dit vroeger met knopjes op het stuur kon regelen 8)7 )

[ Voor 9% gewijzigd door Kammika op 17-04-2023 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron65
  • Niet online

ron65

XC40 P6 Plus MY23

ArnaudCo schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:16:
[...]

Pas op, gisteren was het anders. Ik vertrok met 56% voor een rit van 90 km en Google voorspelde dat ik met 77% bij mijn bestemming ging aankomen 🤣😭
Even het systeem resetten... ik had dat ook een keer een week of wat geleden, en even de homeknop reset hielp prima.

Vandaag mijn nu lege caravan weggebracht voor bovag keuring en onderhoud, gaat een weekje duren omdat er ook een serviceluik vervangen moet worden (lekkage waardoor een stuk wand zacht geworden is, wordt allemaal opgelost).
Dat is hier 22 km vandaan, waarvan 15 km over een autoweg (100 kmh).
Ik heb dus op de ACC 95 gereden, de caravan weegt leeg 700 kg, maar de luchtweerstand is door dit model uit 1995 lekker hoog.
Twee dingen vielen me op:
- Wat rijdt dat verrekte lekker, relaxed en geruisloos, je merkt die caravan niet eens
- Wat trekt dat snel op, zelfs een in onbewaakt ogenblik gemaakt stoplichtsprintje won de auto met caravan van een Seat die het echt niet kon bijbenen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Achteraf had ik iets van owja, dr hing ook nog een sleurhut aan :D

Verbruik trouwens 33kWh/100km over die 22 km. Dat viel absoluut niet tegen!, voor vakantie met bepakking maar even op 38kWh/100km rekenen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Nu online
Kammika schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:29:
[...]

Ze worden gebundeld verkocht. Maar zijn echt 2 verschillende hulpsystemen. In je settings kun je ook pilot assist uitzetten en dan kun je de adaptieve cruise control blijven gebruiken. (Die heet daar speed limiter)

(Het schijnt zelfs dat je dit vroeger met knopjes op het stuur kon regelen 8)7 )
Vreemd, in mijn handleiding kan ik enkel volgende vinden:
- Snelheidsbegrenzer
- Automatische snelheidsbegrenzer
- Cruisecontrol
- Pilot Assist - zonder stuurhulp
- Pilot Assist - met stuurhulp

Dat met die knopjes komt misschien terug in de langverwachte 3.0 update 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
De 2.8 update komt bij Polestar iig niet OTA, dus dat zal bij Volvo vast niet anders zijn. 2.8 wordt dan weer toegevoegd aan de eerst volgende OTA update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamer
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 15-07 14:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCc8o1c08zQjXgArxTKUo_lpYMI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uC6XgeKqsR0dxtZw8RJOKkGl.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit nieuw, dat er geen percentage batterij meer te zien is bij aankomst?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Maps even resetten/cache legen/systeem ff opnieuw opstarten. Percentage hoort gewoon zichtbaar te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomoth
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:40
Hamer schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 08:09:
Is dit nieuw, dat er geen percentage batterij meer te zien is bij aankomst?
Kan ook een rechtendingetje zijn, daar heb ik een keer mee zitten spelen en toen was het % ook weg. De Maps app moet rechten hebben om de autogegevens uit te mogen lezen. Normaal gesproken verandert zoiets natuurlijk niet spontaan, maar misschien kun je dat nakijken mocht een reset niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juancho
Zo de zomersloffen zitten er weer onder, laat de range maar weer oplopen ;). De beste man zei nog wel dat mijn stuur iets scheef stond maar dat ze dit zo konden uitlijnen. Kon helaas niet gelijk. Het was mij zelf nog niet opgevallen dus het zou wel echt minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kammika
nujtrug schreef op maandag 17 april 2023 @ 22:49:
[...]

Vreemd, in mijn handleiding kan ik enkel volgende vinden:
- Snelheidsbegrenzer
- Automatische snelheidsbegrenzer
- Cruisecontrol
- Pilot Assist - zonder stuurhulp
- Pilot Assist - met stuurhulp

Dat met die knopjes komt misschien terug in de langverwachte 3.0 update 7(8)7
hmm.. ik denk dat je gelijk hebt. in de settings zit stuurhulp idd ergens anders. Was mijn antwoord ook klop en klepel 8)7

Het is wel echt iets anders dan die aandrijflijn optimalisaties die in 2.8 zitten...
Pagina: 1 ... 163 ... 340 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"