• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
mrsmit01 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:11:
[...]

Thuis heb ik een laadpaal met vaste kabel. Daarmee laadt ik tot nu toe steevast op 11kW. Wanneer ik elders ben, bijvoorbeeld bij de sportschool of op kantoor dan laad ik met de Volvo kabel. Ik kom dan niet verder dan 4 a 5kW per uur. Beide laadvoorzieningen hebben een capaciteit van 11kW. Er stond bij de sportschool niemand naast me te laden, was de enigste. Zou dat aan de Volvo kabel kunnen liggen?
Overigens zijn er blijkbaar ook bepaalde laadpalen die uit zichzelf aan load balancing doen om het stroom net te ontzien op bepaalde tijden, daar heeft Juancho volgens mij ervaring mee.

P8

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:11
Montalbano schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:17:
[...]

Overigens zijn er blijkbaar ook bepaalde laadpalen die uit zichzelf aan load balancing doen om het stroom net te ontzien op bepaalde tijden, daar heeft Juancho volgens mij ervaring mee.
Dat had ik eerst wel, maar toen was het ook duidelijk en wist je dat je tussen 17:00 en 21:00 de helft kreeg. Maar later is die proef gestopt en nu moet je gewoon weer constant 11kW hebben. Ik had dat een tijdje, kort na de OTA update niet meer en heel gedoe en gezeur gehad.

Opeens leek het weer goed te gaan (met idd Volvo kabel) maar afgelopen week toch weer 2x gehad (waarvan dus 1x bij een vakantiepark) dat het weer de helft was terwijl er geen aanleiding voor was. Dus ik ga toch ff je advies opvolgen en vragen of ze bij Volvo een ander type/merk kabel hebben en anders leg ik mn probleem even voor bij Prolease. Ik ga geen fors bedrag aan een andere kabel uitgeven.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hier het eerste deel van mijn ervaringen met onze reis NL-DE-CH-IT-CH-FR-BE-NL.

Ik had een heel uitgebreid log bij gehouden met ODO standen, afstanden, kWh's etc, maar eigenlijk komt het erop neer dat al mijn trips >100km tussen de 19,8 en 21,2 kWh / 100km uit kwamen bij een gemiddelde snelheid van 100. We reden samen met een stel met een camper, dus harder rijden had sowieso geen zin :)

Ik zal me dus beperken tot mijn observaties. Ik ging op weg met een laadpas van Travelcard en New Motion en een prepaid card van Einfachstromladen.
Ook was ik begonnen met routeplannen via ABRP, maar kwam er al snel genoeg achter dat er meer dan genoeg oplaadplekken zijn langs de snelweg en DE en CH. Dus dat heb ik vervolgens achterwege gelaten. Ik ben vertrokken en vertrouwde op Google Maps dat het goed zou komen.

De eerste stop was bij A3 Raststatte in Sessenhausen (+/- 240km). Daar heb ik 65% bijgeladen bij een paal van EnBW. Beide kaarten werkte niet (ook geen foutmelding, alleen maar een ‘Unbekante fehler, nogmal probieren’ bericht. Toen de EnBW app geinstalleerd en de QR code gescand. Toen werkte alles perfect.

Bij Karlsruhe (+/- 218km) weer 50% bijgeladen op een EnBW paal. En ging meteen prima met de app.

100km onder Karlsruhe hadden we onze eerste 5-daagse bestemming, maar omdat het regende zijn we de dag erna maar door gereden om over de Alpen te komen.

Eerst hadden we bij een E.ON paal op A5 Hartheim bijgeladen tot 96% om een lange rit te kunnen maken. Vervolgens doorgereden naar een Ionity laadpaal bij Bellinzona (279 km). Toen ik die Ionity koos, was het aankomst percentage 1%, maar ik had al door dat dit onderweg flink opliep met mijn rijstijl. Tot aan de Gotthard liep het op van 1% tot 12% en toen we de Gotthard door waren nog verder richting de 20%. Uiteindelijk kwamen we met 23% aan bij de Ionity. We hadden door kunnen rijden naar onze Camping aan het Lugano meer, maar we wilde sowieso stoppen na bijna 3u rijden.

Daarna hebben we 10 dagen lokaal in Italie rond gereden. O.a. heen en weer naar Turijn en naar de volgende camping bij Lago Maggiore. Ik heb een paar keer bij een BeCharge geladen, daar werkt de New Motion pas. De AC palen zijn 22kW. De DC palen zijn 50 of 75kW. Dus je moet geen haast hebben ;) Er zijn genoeg 22kW palen, altijd wel eentje binnen een straal van 10km. Ik had geluk dat er een op 500m van de camping stond, waardoor ik hem een nachtje heb laten laden tot 100%.

Het was 1x kiele-kiele toen we naar Lago d'Orta gingen. Hier zou een Enel X laadpaal staan op de bestemming, maar er was een GSM storing waardoor de paal het niet deed. (Ook kon je in het hele dorp niet pinnen.) Toen moesten we met 15% terug naar Lago Maggiore aan het eind van de dag. Met 9% aangekomen en meteen daar aan de paal.

Komende week gaan we via wat omwegen weer terug richting NL. Dan zal ik mijn ervaringen over de rit IT-CH-FR-BE-NL delen.

Samenvatting:
- Rijden met 100kmh is super relaxt. Gewoon de ACC aan en rechts hangen. Je komt lekker uitgerust op je bestemming aan.
- Langs de snelweg zoveel laadpalen dat je echt niet hoeft te plannen
- In dorpjes voldoende AC palen, maar wel gekloot met pasjes en soms is er een kapot. Dus nooit ergens naar toe rijden als last resort
- We hebben geen enkele laadstop gemaakt waar we ook niet gestopt zouden zijn om de benen te strekken (we hadden wel wat kinderen en oude mensen bij die rustiger willen rijden, als ik in mijn eentje de toch had gemaakt, had ik waarschijnlijk wel bij verschillende palen op een houtje zitten bijten).
- Oh en de trekkracht van deze wagen is ongeëvenaard. Als je door kronkelweggetjes en bergpasjes omhoog slingert, heb je iedere haarspeldbocht weer een glimlach op je gezicht hoe makkelijk deze auto zichzelf de berg op trekt.

Al met al een prima vakantie auto.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Bedankt @JackBol, leuk en goed om te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Zeker leuk! Het is ook echt een geweldige reisauto. Zo heerlijk! Lijkt me ook een geweldige ervaring om echt zulke buitenlandse ritjes te maken. Misschien volgende zomer 😁

In de P2 topic staat trouwens dat je eindelijk in maps kan filteren qua laadpaal snelheden. Tot nu toe iig >50kWh dus het is nog niet optimaal maar wel een begin. Iemand dit in de P8 al gezien? Ik heb de maps update nog niet helaas...

[ Voor 86% gewijzigd door Juancho op 10-09-2021 09:43 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19:59
JackBol schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 07:56:
Hier het eerste deel van mijn ervaringen met onze reis NL-DE-CH-IT-CH-FR-BE-NL.

Ik had een heel uitgebreid log bij gehouden met ODO standen, afstanden, kWh's etc, maar eigenlijk komt het erop neer dat al mijn trips >100km tussen de 19,8 en 21,2 kWh / 100km uit kwamen bij een gemiddelde snelheid van 100. We reden samen met een stel met een camper, dus harder rijden had sowieso geen zin :)

Ik zal me dus beperken tot mijn observaties. Ik ging op weg met een laadpas van Travelcard en New Motion en een prepaid card van Einfachstromladen.
Ook was ik begonnen met routeplannen via ABRP, maar kwam er al snel genoeg achter dat er meer dan genoeg oplaadplekken zijn langs de snelweg en DE en CH. Dus dat heb ik vervolgens achterwege gelaten. Ik ben vertrokken en vertrouwde op Google Maps dat het goed zou komen.

De eerste stop was bij A3 Raststatte in Sessenhausen (+/- 240km). Daar heb ik 65% bijgeladen bij een paal van EnBW. Beide kaarten werkte niet (ook geen foutmelding, alleen maar een ‘Unbekante fehler, nogmal probieren’ bericht. Toen de EnBW app geinstalleerd en de QR code gescand. Toen werkte alles perfect.

Bij Karlsruhe (+/- 218km) weer 50% bijgeladen op een EnBW paal. En ging meteen prima met de app.

100km onder Karlsruhe hadden we onze eerste 5-daagse bestemming, maar omdat het regende zijn we de dag erna maar door gereden om over de Alpen te komen.

Eerst hadden we bij een E.ON paal op A5 Hartheim bijgeladen tot 96% om een lange rit te kunnen maken. Vervolgens doorgereden naar een Ionity laadpaal bij Bellinzona (279 km). Toen ik die Ionity koos, was het aankomst percentage 1%, maar ik had al door dat dit onderweg flink opliep met mijn rijstijl. Tot aan de Gotthard liep het op van 1% tot 12% en toen we de Gotthard door waren nog verder richting de 20%. Uiteindelijk kwamen we met 23% aan bij de Ionity. We hadden door kunnen rijden naar onze Camping aan het Lugano meer, maar we wilde sowieso stoppen na bijna 3u rijden.

Daarna hebben we 10 dagen lokaal in Italie rond gereden. O.a. heen en weer naar Turijn en naar de volgende camping bij Lago Maggiore. Ik heb een paar keer bij een BeCharge geladen, daar werkt de New Motion pas. De AC palen zijn 22kW. De DC palen zijn 50 of 75kW. Dus je moet geen haast hebben ;) Er zijn genoeg 22kW palen, altijd wel eentje binnen een straal van 10km. Ik had geluk dat er een op 500m van de camping stond, waardoor ik hem een nachtje heb laten laden tot 100%.

Het was 1x kiele-kiele toen we naar Lago d'Orta gingen. Hier zou een Enel X laadpaal staan op de bestemming, maar er was een GSM storing waardoor de paal het niet deed. (Ook kon je in het hele dorp niet pinnen.) Toen moesten we met 15% terug naar Lago Maggiore aan het eind van de dag. Met 9% aangekomen en meteen daar aan de paal.

Komende week gaan we via wat omwegen weer terug richting NL. Dan zal ik mijn ervaringen over de rit IT-CH-FR-BE-NL delen.

Samenvatting:
- Rijden met 100kmh is super relaxt. Gewoon de ACC aan en rechts hangen. Je komt lekker uitgerust op je bestemming aan.
- Langs de snelweg zoveel laadpalen dat je echt niet hoeft te plannen
- In dorpjes voldoende AC palen, maar wel gekloot met pasjes en soms is er een kapot. Dus nooit ergens naar toe rijden als last resort
- We hebben geen enkele laadstop gemaakt waar we ook niet gestopt zouden zijn om de benen te strekken (we hadden wel wat kinderen en oude mensen bij die rustiger willen rijden, als ik in mijn eentje de toch had gemaakt, had ik waarschijnlijk wel bij verschillende palen op een houtje zitten bijten).
- Oh en de trekkracht van deze wagen is ongeëvenaard. Als je door kronkelweggetjes en bergpasjes omhoog slingert, heb je iedere haarspeldbocht weer een glimlach op je gezicht hoe makkelijk deze auto zichzelf de berg op trekt.

Al met al een prima vakantie auto.
Mooie ervaring, leuk om er over te lezen! Zelf hebben we niet de intentie om met de P8 op vakantie te gaan maar het is goed te lezen dat het dus wel kan! Het wordt wel tijd dat er eens duidelijkheid en eenvormigheid komt in het gebruik van laadpassen……

Dat het verwachte soc% bij aankomst zo oploopt heb ik ook steeds op langere afstanden ( relatief lang (binnen NL) , ik heb dat hier wel eens aardig genoemd juist omdat ‘iedereen’ zo onder de indruk was van de nauwkeurigheid van de voorspellingen van Google daarover.

Hoe dan ook: geniet nog even van je vakantie en alvast een goede thuisreis gewenst!

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Die filter optie druppelt al door bij P8 rijders, goed om te zien!

[Video: https://www.facebook.com/100004851394985/videos/218789363598927/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 12:58:
Die filter optie druppelt al door bij P8 rijders, goed om te zien!

[Video]
Die kan ik wel gebruiken! Dat zijn mijn twee grootste uitdagingen op deze trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JackBol schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:19:
[...]

Die kan ik wel gebruiken! Dat zijn mijn twee grootste uitdagingen op deze trip.
Ondertussen al de eerste berichten gehad dat P8 rijders de update ook binnen hebben! Ik ga zo even kijken in mijn P8. Jij zit alleen in het buitenland toch? Geen idee of de P8 dan updates binnenhaalt. Mooie test gelijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:21:
[...]

Ondertussen al de eerste berichten gehad dat P8 rijders de update ook binnen hebben! Ik ga zo even kijken in mijn P8. Jij zit alleen in het buitenland toch? Geen idee of de P8 dan updates binnenhaalt. Mooie test gelijk ;).
Ik heb de update ook binnen. Ik kan nu inderdaad in Maps kiezen om enkel de snellaadstations te tonen maar ik weet niet of dit komt door de Volvo-update of dat er een Google-update geweest is.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pure8 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:54:
[...]

Ik heb de update ook binnen. Ik kan nu inderdaad in Maps kiezen om enkel de snellaadstations te tonen maar ik weet niet of dit komt door de Volvo-update of dat er een Google-update geweest is.
Dit is een Google maps update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:57:
[...]

Dit is een Google maps update ;)
Ok, die is dan vanzelf geïnstalleerd want ik heb niks actief bevestigd en/of geïnstalleerd van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Pure8 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:59:
[...]

Ok, die is dan vanzelf geïnstalleerd want ik heb niks actief bevestigd en/of geïnstalleerd van Google.
Volgens mij updaten apps zich automatisch op de achtergrond (weet niet of je dit kan aan/uitzetten). Een Volvo eigen update moet je volgens mij wel altijd eerst toestemming voor geven om te installeren. Downloaden kan daar ook automatisch overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ik heb de update ook al geïnstalleerd staan! Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik had hem ook al binnen terwijl ik het niet eens wist haha. Blijkbaar was de app op de achtergrond al geupdate gister/vandaag en daar zie je dan niks van. Ik klikte ook nooit op dat laad knopje in maps maar ik zag net dat ik dat nieuwe filter ook al had. Benieuwd hoe dat in praktijk gaat werken.

Nog wel weer 1 gruwelijk irritant ding net. Voor de 2de keer sta ik lekker met 11kW te laden hier in de wijk en voor de 2de keer komt er een Renault Zoe naast mij staan om te laden aan dezelfde paal en mijn sessie wordt er gewoon uitgeknikkerd. Ik heb dat nog niet bij andere merken gehad, alleen bij deze Zoe. Toevallig of hebben meer mensen hier last van?

Gelijk ook een puntje van aandacht voor de VOC app: je krijg daar helemaal geen melding van en dat kan erg vervelend zijn als je er pas uren later achterkomt terwijl je de laadsessie keihard nodig bent.

Edit: ik had de sessie weer opnieuw gestart, maar na nog geen 10 minuten word ik er weer uitgegooid. Een spelletje tussen de Zoe berijder en mij? |:( _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 10-09-2021 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:45
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:00:
Ik had hem ook al binnen terwijl ik het niet eens wist haha. Blijkbaar was de app op de achtergrond al geupdate gister/vandaag en daar zie je dan niks van. Ik klikte ook nooit op dat laad knopje in maps maar ik zag net dat ik dat nieuwe filter ook al had. Benieuwd hoe dat in praktijk gaat werken.

Nog wel weer 1 gruwelijk irritant ding net. Voor de 2de keer sta ik lekker met 11kW te laden hier in de wijk en voor de 2de keer komt er een Renault Zoe naast mij staan om te laden aan dezelfde paal en mijn sessie wordt er gewoon uitgeknikkerd. Ik heb dat nog niet bij andere merken gehad, alleen bij deze Zoe. Toevallig of hebben meer mensen hier last van?

Gelijk ook een puntje van aandacht voor de VOC app: je krijg daar helemaal geen melding van en dat kan erg vervelend zijn als je er pas uren later achterkomt terwijl je de laadsessie keihard nodig bent.

Edit: ik had de sessie weer opnieuw gestart, maar na nog geen 10 minuten word ik er weer uitgegooid. Een spelletje tussen de Zoe berijder en mij? |:( _O-
Dat gaat volgens de Noorse Volvo site goedkomen de komende maanden 👍

(Via translate): https://www-volvocars-com...no&_x_tr_pto=ajax,nv,elem

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Aangezien ik geen carport heb en mijn garage vol staat, denk ik om een hoes te kopen om de auto buiten beter te beschermen. Iemand ervaring met hoezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Iksie schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:34:
Aangezien ik geen carport heb en mijn garage vol staat, denk ik om een hoes te kopen om de auto buiten beter te beschermen. Iemand ervaring met hoezen?
Ik zit met hetzelfde dilemma, we hebben een garage maar twee auto’s. Volgens mij is een hoes niet een fijne oplossing: het probleem is dat als je de auto er nat onder zet, de auto ook nat blijft en het erg gaat broeien onder die hoes. En als het gaat regenen als de auto er onder staat: waar laat je een natte hoes nou weer als je de auto wilt gebruiken?

Hoe het met bouwvergunningen zit voor een eenvoudige carport weer ik niet, daar wil ik nog eens achteraan gaan, want dat lijkt me een prettiger oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Juancho schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:00:
I
Zou het komen doordat de Renault Zoë met 22 kW kan laden en de laadpaal in dat geval maar één aansluitpunt kan bedienen?

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mga1600
Pure8 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 13:54:
[...]

Dat filter zit in een Google Maps update die vanmiddag (bij mij) is binnengekomen. Wat ook nuttig is is het feit dat je nu ook je laadpassen in het filter kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Claude schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 19:56:
[...]

Zou het komen doordat de Renault Zoë met 22 kW kan laden en de laadpaal in dat geval maar één aansluitpunt kan bedienen?
Das een goeie! Wist ik namelijk niet. Je kan trouwens Max 17kW laden.

"de voorziene aansluitwaarde van 3*35A (22 kW) per laadpaal naar de meer gangbare 3*25A (17 kW) per laadpaal."

Maar ik zal dit eens voorleggen bij Allego! Je zou toch verwachten dat de totale bandbreedte dan netjes tussen beide auto's verdeeld wordt en niet dat 1 auto eruit gegooid wordt.

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:05
Mga1600 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:12:
[...]
Dat filter zit in een Google Maps update die vanmiddag (bij mij) is binnengekomen. Wat ook nuttig is is het feit dat je nu ook je laadpassen in het filter kunt zetten.
En dat je naar je contacten kunt navigeren... (of zat dat er al in?)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 17:13
Geen idee of iemand het al eens geroepen heeft maar wisten jullie dat je via de Audio Crate Automotive app ook via een omweg naar YouTube en dergelijke kunt gaan? Google lukt ook via Google maps (via je profiel > service voorwaarden > Voorwaarden onderin > google icon bovenin) maar daar heb je geen JavaScript ondersteuning en kun je niet inloggen.

Via Audio Crate Automotive die je het zo:
Open App
Open Settings (tandwiel)
Klik op Gyro Test knop onderin
Ga naar linkje Zur Sono Homepage
Scroll naar onder en kies bv YouTube icoon
Van daar uit kun je zoeken op YouTube maar ook via het YouTube knopje linksboven op de YouTube hoofdpagina komen. Je kunt ook inloggen en evt via je profiel in je google account terecht komen
In je google account kun je weer via je profiel en Service in google zelf komen

Allemaal aardig omslachtig maar het kan.... 👍😂

XC40 P8

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
nikagl schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:30:
Geen idee of iemand het al eens geroepen heeft maar wisten jullie dat je via de Audio Crate Automotive app ook via een omweg naar YouTube en dergelijke kunt gaan? Google lukt ook via Google maps (via je profiel > service voorwaarden > Voorwaarden onderin > google icon bovenin) maar daar heb je geen JavaScript ondersteuning en kun je niet inloggen.

Open App
Open Settings (tandwiel)
Van daar uit kun je zoeken op YouTube maar ook via het YouTube knopje linksboven op de YouTube hoofdpagina komen. Je kunt ook inloggen en evt via je profiel in je google account terecht komen

Had t gezien via deze video:

YouTube: 2021 - Volvo XC40 Recharge P8 - Google Web + Streaming TV - volvolar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Wat ik mij dan afvraag... Het is nu dus op 2 manieren mogelijk, via iets van Google. Zouden ze dat dan ondertussen niet weten bij Google en/of Volvo? En zoja, als het is toegestaan, waarom dan niet gewoon een handige videoplayer zoals de Polestar 2 ook heeft? Tis een beetje vreemd zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-07 17:13
Ja, klopt, maar die button is er (bij mij) niet meer...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:44
nikagl schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 18:30:

Open App
Open Settings (tandwiel)

@nikagl Dank voor het delen. Zojuist uitgeprobeerd. Idd wat omslachtig om in YouTube te komen maar eenmaal YouTube gestart, werkt het goed en is de kwaliteit van het beeld/geluid goed genoeg om kort te gebruiken. Nu maar hopen dat deze route niet wordt dichtgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Is er hier iemand die Moleman’s beta usb player app gebruikt? Ik wel en heb verschillende keren gemerkt dat de stick gewist lijkt te worden als ik ‘m in de auto laat, die afsluit en later weer opstart….. Niet erg want het is een stick die ik speciaal voor de tests even had samengesteld (en waarvan ik de originele files in the cloud heb)
Ik heb dit terug gemeld aan moleman maar hij herkemt het probleem niet….vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:56

Rianata

Have you played Atari today?

Mga1600 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:15:
Is er hier iemand die Moleman’s beta usb player app gebruikt? Ik wel en heb verschillende keren gemerkt dat de stick gewist lijkt te worden als ik ‘m in de auto laat, die afsluit en later weer opstart….. Niet erg want het is een stick die ik speciaal voor de tests even had samengesteld (en waarvan ik de originele files in the cloud heb)
Ik heb dit terug gemeld aan moleman maar hij herkemt het probleem niet….vandaar mijn vraag.
Ik heb me aangemeld en de app via mijn PC naar de P8 gepusht, maar daar zag ik hem gisteren nog niet beschikbaar zijn. Morgen maar weer eens kijken en dan zal ik de stick erin laten zitten om te kijken of dan ook files verdwijnen. Ik heb ook een 'extra' stickje gemaakt met hoge kwaliteit FLAC bestanden en c.f. instructie als FAT32 geformatteerd.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-06 21:16
Hier nog geen update gezien. Zou wel lekker zijn snelladers standaard te hebben, nu moet ik specifiek zoeken naar een fastned.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Rianata schreef op maandag 13 september 2021 @ 00:02:
[...]

Ik heb me aangemeld en de app via mijn PC naar de P8 gepusht, maar daar zag ik hem gisteren nog niet beschikbaar zijn. Morgen maar weer eens kijken en dan zal ik de stick erin laten zitten om te kijken of dan ook files verdwijnen. Ik heb ook een 'extra' stickje gemaakt met hoge kwaliteit FLAC bestanden en c.f. instructie als FAT32 geformatteerd.
Ik kreeg t.b.v. de installatie een linkje die de installatie te forceerde, dan hoef je niet te wachten tot de app in de store verschijnt. Die link staat waarschijnlijk in zijn mailtje aan je?

De app speelt prima, zeker met FLAC, het klinkt echt beter dan Spotify. De app heeft ook een ingebouwde equalizer trouwens.
Het probleem wat ik wel met de app heb is dat als je de stick laat zitten terwijl hij nog speelde en de auto afsluit (en daarmee de infotainment uitschakel), de informatie op de stick die op dat moment nog speelde beschadigd raakt. De volgende keer dat je de stick dan probeert te starten krijg je een error. Als je de stick eerst netjes afsluit it (‘uitwerpt’) voor je de auto uitstapt, gaat het wel goed, maar dat is natuurlijk niet failsafe.
Ik ben in mail-gesprek met de maker en hopelijk komt er gauw een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Spanky79 schreef op maandag 13 september 2021 @ 08:58:
Hier nog geen update gezien. Zou wel lekker zijn snelladers standaard te hebben, nu moet ik specifiek zoeken naar een fastned.
Misschien overbodige vraag maar had je al gekeken of het nieuwe filter er al niet gewoon in zit? Dat had ik namelijk 😁. Keek een paar keer in de store, geen update. Bleek dat die update op de achtergrond blijkbaar al was geïnstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-03 13:21
nikagl schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:30:
[...]

Ja, klopt, maar die button is er (bij mij) niet meer...
De app is zo te zien niet meer beschikbaar :/

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Ionity in Zwitserland. 60% in 30 min geladen :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2d4pO8a50ocpEuAtMPuxg_HlQsE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pn7qOC2aaGPKDQPY9sChnK1D.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Laatst online: 15-02-2024
SSANL schreef op maandag 13 september 2021 @ 10:17:
[...]

De app is zo te zien niet meer beschikbaar :/
De app heet nu AudioCrate Remote, en was gisteren in ieder geval nog beschikbaar.

BMW 330e Touring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Laatst online: 11-06 21:16
Juancho schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:40:
[...]

Misschien overbodige vraag maar had je al gekeken of het nieuwe filter er al niet gewoon in zit? Dat had ik namelijk 😁. Keek een paar keer in de store, geen update. Bleek dat die update op de achtergrond blijkbaar al was geïnstalleerd...
Ik ga morgen een flink eind rijden, dus ik ga het dan zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
mrsmit01 schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:02:
[...]

De app heet nu AudioCrate Remote, en was gisteren in ieder geval nog beschikbaar.
Cool, thanks :)
Ik ga het zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
SSANL schreef op maandag 13 september 2021 @ 13:57:
[...]

Cool, thanks :)
Ik ga het zo proberen.
Gelukt! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:33
mn dochter super happy met youtube in de auto :) alleen jammer (wel begrijpelijk) dat het niet werkt onder het rijden.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Zag vanmorgen voor het eerst de flitspalen in Google Maps op de P8. Mooie toevoeging.

P8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20:17
Rene schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:26:
[...]

Dat gaat volgens de Noorse Volvo site goedkomen de komende maanden 👍

(Via translate): https://www-volvocars-com...no&_x_tr_pto=ajax,nv,elem
De Nederlandse Volvo-site geeft precies hetzelfde nieuws...
https://www.volvocars.com...es-voor-de-volvo-cars-app

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:05:
Zag vanmorgen voor het eerst de flitspalen in Google Maps op de P8. Mooie toevoeging.
Alleen in beeld of krijg je ook een waarschuwing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:39:
[...]

Alleen in beeld of krijg je ook een waarschuwing?
De geluidwaarschuwing krijg ik van Flitsmeister. Niet van Google, maar misschien is dat wel een instelling.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:33
Montalbano schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:55:
[...]

De geluidwaarschuwing krijg ik van Flitsmeister. Niet van Google, maar misschien is dat wel een instelling.
Kan het nergens vinden .. wellicht als je navi aan hebt staan?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Claude
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik betrap me er regelmatig op, dat ik mijn telefoon op de lader heb laten liggen terwijl ik al ben uitgestapt.
Daar zou ik graag een seintje voor krijgen van de auto of van de telefoon:
motor uitgeschakeld en telefoon nog op de lader? --> twee piepjes ter waarschuwing.

XC40 Twin Ultimate MY23 19" nubuck + pixel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Claude schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
[...]

Ik betrap me er regelmatig op, dat ik mijn telefoon op de lader heb laten liggen terwijl ik al ben uitgestapt.
motor uitgeschakeld en telefoon nog op de lader? --> twee piepjes ter waarschuwing.
Is daar geen IFTTT workaround voor te maken? ;).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Claude schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:15:
[...]

Deze stond al op het wensenlijstje zoals dat bij Volvo is ingeleverd…..of dat ook wordt uitgevoerd hopen we binnenkort te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
GJV63 schreef op zondag 12 september 2021 @ 13:12:
[...]

@nikagl Dank voor het delen. Zojuist uitgeprobeerd. Idd wat omslachtig om in YouTube te komen maar eenmaal YouTube gestart, werkt het goed en is de kwaliteit van het beeld/geluid goed genoeg om kort te gebruiken. Nu maar hopen dat deze route niet wordt dichtgezet.
Heb het ook geprobeerd. Werkt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
4v4t4r schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:57:
[...]

Kan het nergens vinden .. wellicht als je navi aan hebt staan?
Ik heb ze er ook bij staan, op het moment dat ik de route ingevoerd heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ciTsGyhHcp5SqDpEPParBr3pL_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rISHJDEM59c8DYOWRlE3pFxv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:56
Ik heb ook de filters erbij in google maps.
Nu kan je je laadpas ook filteren.
Ik heb via ANWB een laadpas (Eneco) hoe heet die in het filter?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb de Maps update ook ontvangen. Morgen heb ik een rit Hengelo-Alkmaar v.v. Ik ben benieuwd of Maps een geschikt laadstation adviseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen met deze nieuwe functionaliteit van Maps, kan het zelf pas helaas ergens in de loop van volgende week testen met een langere rit incl. laadstop dus laat het vooral hier weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Venomer schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:44:
Ik heb de Maps update ook ontvangen. Morgen heb ik een rit Hengelo-Alkmaar v.v. Ik ben benieuwd of Maps een geschikt laadstation adviseert.
Werkt bij mij perfect. Je moet alleen telkens weer het filter aanklikken als je een snellaadstation aan je route toe wilt voegen, maar goed, dat is slechts 1 extra handeling.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
En ik zag dat je nu ook kunt selecteren naar snelladers! Toch ook weer een mooie toevoeging. Nu nog aanpassen van de route volgorde…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Rianata schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:29:
[...]

Werkt bij mij perfect. Je moet alleen telkens weer het filter aanklikken als je een snellaadstation aan je route toe wilt voegen, maar goed, dat is slechts 1 extra handeling.
In mijn lange internationale ritten is het wel fijn dat de zoektocht begint met alle filters uit. Als je opties in overvloed hebt, kan je beginnen met filteren, maar het belangrijkste is een werkende laadpaal vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Filters kunnen opslaan is de volgende stap... 😁😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 19:56
In mijn deurpost zit een plaatje dat 41 psi /280 kpa voorschrijft voor alle banden.
Ik zie dat het pompje in het vooronder een max van 36 psi/250 kpa zou hebben?

Kom je wel mee thuis maar is dat niet wat krap?

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Topicstarter
Iemand een idee wat dit icoon betekent?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aW6EqF916e6VNAETyJW86q_9JWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pe5j4YO441UMdhjU6HUNzAqr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Is dat niet het wolkje dat je ziet als er een OTA update klaar staat? Gezien er een uitroepteken doorstaat... iets mislukt met het downloaden misschien? Heb je je scherm al omlaag geswiped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
Juancho heeft gelijk, update is binnen. Ik kreeg net ook de push melding. Vanavond eens installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:03

Lancer

What the......

Waterblok schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:09:
In mijn deurpost zit een plaatje dat 41 psi /280 kpa voorschrijft voor alle banden.
Ik zie dat het pompje in het vooronder een max van 36 psi/250 kpa zou hebben?

Kom je wel mee thuis maar is dat niet wat krap?
Dat is genoeg om bij de luchtpomp te geraken. Overigens bij een lek zou ik gewoon de Volvo assistance laten komen. Ik weet überhaupt niet of een reparatie met de banden reparatie kit 2.8 bar gaat redden. Daarnaast schrijf je de band af als je de reparatiekit gebruikt.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
sanderpn schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:37:
[...]

Juancho heeft gelijk, update is binnen. Ik kreeg net ook de push melding. Vanavond eens installeren
Bij mij ook. Ik kreeg een push melding via de app dat er een update klaarstaat.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Shit! ik klikte per ongeluk op de knop 'terug naar oude app'... En nu is mijn hele VOC app weg... Ook fijn dat ze niet ff een extra vraag stellen of je het zeker weet... Wat moet je nu in hemelsnaam doen? En waarom zit die knop er eigenlijk sowieso? Wat heeft dat voor waarde behalve het gevaar dat je de boel in de war schopt zoals ik nu heb... |:( 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0I7PK_ZKXWrvL5zd-rXxto-89o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gOzLIx9tG4EyfrD0QjkaUhj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 59% gewijzigd door Juancho op 14-09-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:35:
Shit! ik klikte per ongeluk op de knop 'terug naar oude app'... En nu is mijn hele VOC app weg... Ook fijn dat ze niet ff een extra vraag stellen of je het zeker weet... Wat moet je nu in hemelsnaam doen? En waarom zit die knop er eigenlijk sowieso? Wat heeft dat voor waarde behalve het gevaar dat je de boel in de war schopt zoals ik nu heb... |:( 8)7

[Afbeelding]
App verwijderen en opnieuw installeren?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:41:
[...]

App verwijderen en opnieuw installeren?
Nee al even contact gehad met de dealer. Ik kan een harde reset doen maar dan ben je dus alles kwijt, instellingen, profielen en al je apps. En daar zit ik helemaal niet op te wachten. Of ik kom even langs en dan kunnen ze het daar fixen zodat je alleen even de app opnieuw moet koppelen aan de auto maar verder blijf je alles behouden. Even naar de dealer dus;).

Maar een waarschuwing voor iedereen: KOM NIET AAN DIE KNOP!!!! Er zit idioot genoeg geen knop op om weer terug te gaan naar de nieuwe layout die wij met de P8 gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 14-09-2021 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/82B8jB7N8oeSYFK9m1zndUUEkj0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/flD05Wfg4GzABX3bmCq1CcK8.jpg?f=fotoalbum_large
Yep, daar is ie. Thuis maar even aanzetten. Download heeft plaatsgevonden tijdens stilstand lijkt het.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Vraag over snelladen: ik ben nu in Frankrijk en om een volgende rit goed te plannen ga ik af en toe bij een ionity station extra lang koffie drinken. Nu weten we allemaal dat vanaf een procent of 70 de laadsnelheid snel terugloopt. Tussen de 70 en 80 duikt ie onder de 50Kw. Nou heeft Ionity vaak twee types staan. Heel snel (150+) en gewoon snel (max 50) De eerste kost 79 ct per Kw, de tweede 39 ct een stuk goedkoper dus.

Nou vraag ik me af of het zin heeft om als de snelheid op de hele snelle lader onder de 50 duikt te switchen naar de goedkopere 50kw lader. Heeft iemand daar ervaring mee? Gaat het op die lader dan wel op volle snelheid, of is de afname relatief, oftwel krijg ik op de 50kw lader dan ook maar een derde van de capaciteit, dus maar tussen de 15 en 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 11:07
Ik heb de update net gestart. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb de OTA update ook klaarstaan. Maar de SoC is 22%, dus moet ik eerst even bijladen.

De reis Hengelo-Alkmaar v.v. ging prima. Op de terugweg 20 kWh geladen in 12 minuten en weer door.

Plannen van het opladen in Maps ging prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
Juancho schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:49:
[...]

Nee al even contact gehad met de dealer. Ik kan een harde reset doen maar dan ben je dus alles kwijt, instellingen, profielen en al je apps. En daar zit ik helemaal niet op te wachten. Of ik kom even langs en dan kunnen ze het daar fixen zodat je alleen even de app opnieuw moet koppelen aan de auto maar verder blijf je alles behouden. Even naar de dealer dus;).

Maar een waarschuwing voor iedereen: KOM NIET AAN DIE KNOP!!!! Er zit idioot genoeg geen knop op om weer terug te gaan naar de nieuwe layout die wij met de P8 gebruiken.
Zoals een professionele software tester betaamd
_O- :*) dank voor het testen en de waarschuwing.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:22
MartinP8 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
Vraag over snelladen: ik ben nu in Frankrijk en om een volgende rit goed te plannen ga ik af en toe bij een ionity station extra lang koffie drinken. Nu weten we allemaal dat vanaf een procent of 70 de laadsnelheid snel terugloopt. Tussen de 70 en 80 duikt ie onder de 50Kw. Nou heeft Ionity vaak twee types staan. Heel snel (150+) en gewoon snel (max 50) De eerste kost 79 ct per Kw, de tweede 39 ct een stuk goedkoper dus.
Je betaald met de Plugsurfing pas toch altijd € 0,35 per kW?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Rianata schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 00:29:
[...]

Inderdaad. Maps onthoudt je keuze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Ik heb vandaag voor het eerst filegereden met PA aan. Werkt goed. Heerlijk relaxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Venomer schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:50:
[...]

Inderdaad. Maps onthoudt je keuze wel.
Die snap ik even niet. Het filter zit toch gewoon in maps? Dus onthoudt maps nou wel of niet je ingestelde filter? 🤔 😬 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Laatst online: 11:07
Update is geïnstalleerd hier, duurde niet langer dan een kwartier. Geen zichtbare (interface) veranderingen kunnen ontdekken.

[ Voor 5% gewijzigd door talkatoo op 14-09-2021 17:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:49
hlip schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:48:
[...]

Inderdaad dus qua kosten zou het niet uit moeten maken.
Maar om op de vraag terug te komen. De laadsnelheid boven 80% is hetzelfde op een 50kW lader. Zie de gele curve bij Fastned:
https://support.fastned.n...e-Volvo-XC40-C40-Recharge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
talkatoo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:56:
Update is geïnstalleerd hier, duurde niet langer dan een kwartier. Geen zichtbare (interface) veranderingen kunnen ontdekken.
Is die PA verandering ook niet terug gedraaid bij deze OTA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:52:
[...]

Die snap ik even niet. Het filter zit toch gewoon in maps? Dus onthoudt maps nou wel of niet je ingestelde filter? 🤔 😬 😁
Als je een laadpunt kiest, krijg je eerst het filter te zien. Dat is een handeling extra. Maar de instellingen blijven wel bewaard. Die hoef je niet steeds opnieuw te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:05
MartinP8 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:11:
hlip schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:48:
[...]
Meer zelfs, in Frankrijk betaal je dit bedrag niet per kWh, maar per minuut, waardoor het nog merkelijk voordeliger uitvalt als je snel kunt laden.

Idealiter is het dus veel zinvoller je laadbeurten zo te proberen plannen dat je laag in percentage toekomt, en ook niet vol te laden. Uiteindelijke ben je sneller af door een keer meer te laden, maar dan aan hoge snelheid, dan het tergend trage laden om hem vol-vol te krijgen.

Bij mijn Frankrijk reis heb ik tijdens de rit steeds tussen 10% en 70à80% gereden (tenzij 100% toen ik thuis vertrok) en dan telkens beperkt tot een half uurtje laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
hlip schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:02:
[...]

Bij mij ook. Ik kreeg een push melding via de app dat er een update klaarstaat.
Hier ook:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhNKp1j_tmCtljbq4GZ8EvfaK3A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UkrTlLGHuHU9RdQ9rLVu2wew.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xKbqf1EXj9Si6f9qZHuFOOGVJ3I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zRkJgSrPvlfr1AzeDkXOf7jg.jpg?f=fotoalbum_tile

and now… we wait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBee2
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:40
Juancho schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:49:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan en opgelost door onderstaande procedure (was gelukkig eerder gepost):

Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
Nieuwe profiel koppelen met Volvo ID.
In de app inloggen met Volvo ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel (met alle sleutels).
Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
Oude connectie verwijderen in de app.
Nieuwe connectie verwijderen in de app.
Volvo ID uitloggen in de App.
Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Update geïnstalleerd. Geen zichtbare wijzigingen (Pilot Assist in-uit schakelen helaas nog steeds niet terug op het stuur).
Wel was mijn Volvo account weer verdwenen, net als na de vorige update. Ik weet niet zeker of dat account überhaupt iets doet, maar toch maar weer terug gezet.

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
Juancho schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:26:
[...]

Is die PA verandering ook niet terug gedraaid bij deze OTA?
Gelukkig niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
JBee2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 19:36:
[...]

Ik heb hetzelfde gedaan en opgelost door onderstaande procedure (was gelukkig eerder gepost):

Nieuw profiel met beheerdersrechten in de auto aanmaken.
Nieuwe profiel koppelen met Volvo ID.
In de app inloggen met Volvo ID en de telefoon koppelen aan het nieuwe profiel (met alle sleutels).
Je ziet dan de nieuwe connectie én de vorige erin staan.
Oude connectie verwijderen in de app.
Nieuwe connectie verwijderen in de app.
Volvo ID uitloggen in de App.
Nieuwe profiel in de auto verwijderen.
App installeren en opnieuw beginnen met je oude profiel.
Thanks maar ik rijd morgen wel even langs de dealer, mijn contact persoon kon dat zo even fixen zonder dat ik alles kwijt was. Ik zal hem nog wel even dit rijtje stappen laten lezen. Ze gooien ook gelijk de laatste updates op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Montalbano schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:14:
Update geïnstalleerd. Geen zichtbare wijzigingen (Pilot Assist in-uit schakelen helaas nog steeds niet terug op het stuur).
Wel was mijn Volvo account weer verdwenen, net als na de vorige update. Ik weet niet zeker of dat account überhaupt iets doet, maar toch maar weer terug gezet.
Als je Volvo account niet is ingelogd in de auto, dan krijg je volgens mij niets te zien in de app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Mga1600 schreef op zondag 12 september 2021 @ 22:15:
Zojuist pas getest, maar ik kan niet reproduceren wat jij ondervindt. Als ik de stick erin laat en de muziek laat spelen, vervolgens de auto verlaat en afsluit voor enkele minuten om daarna terug te komen, dan zie ik geen corruptie optreden. De muziek op de USB stick was allemaal in FLAC formaat (24 bit / 96 kHz).

Ook de eject optie getest. Deze werkt ook feilloos, waarbij na het terugplaatsen van de USB stick de app keurig het laatst muziekstuk opent op het exacte moment waarop het gestopt was.

Tot slot werkt het zoeken via speech to text ook perfect, waarbij Google Assistant service gebruikt wordt.

Ik ben content met de app, die nagenoeg geheel qua UX de standaard ook volgt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2iTtHHb.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4S8fNYN.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LPTpQuk.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pDw8iSI.jpg?1

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xxFjHoE.jpg?1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBee2
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 09:40
Juancho schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 20:53:
[...]

Thanks maar ik rijd morgen wel even langs de dealer, mijn contact persoon kon dat zo even fixen zonder dat ik alles kwijt was. Ik zal hem nog wel even dit rijtje stappen laten lezen. Ze gooien ook gelijk de laatste updates op de auto.
Geen probleem, met deze stappen was ik ook niks kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Rianata schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:20:
[...]

Zojuist pas getest, maar ik kan niet reproduceren wat jij ondervindt. Als ik de stick erin laat en de muziek laat spelen, vervolgens de auto verlaat en afsluit voor enkele minuten om daarna terug te komen, dan zie ik geen corruptie optreden. De muziek op de USB stick was allemaal in FLAC formaat (24 bit / 96 kHz).

Ook de eject optie getest. Deze werkt ook feilloos, waarbij na het terugplaatsen van de USB stick de app keurig het laatst muziekstuk opent op het exacte moment waarop het gestopt was.

Tot slot werkt het zoeken via speech to text ook perfect, waarbij Google Assistant service gebruikt wordt.

Ik ben content met de app, die nagenoeg geheel qua UX de standaard ook volgt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi om te horen, ik ben het eens dat het een fijne app is (op het gemelde probleem na). Ik kan het ontstaan van dat probleem ook niet 1:1 reproduceren maar het treedt nog wel op en inmiddels heb ik het met verschillende sticks gehad. Vaak gaat het goed, maar soms ook niet en dan is de inhoud van de de stick beschadigd. Ik heb een van die sticks op de PC geprobeerd te recoveren met een programma en toen bleek dat precies het nummer wat speelde toen ik de auto afsloot onherstelbaar beschadigd was. Mole Man heeft het log file van.mijn stick gekregen en vastgesteld dat ‘dat er inderdaad wat gebeurd is’ in de zin dat het systeem een niet meer bestaande track steeds probeert te lezen en daar in stikt.

Er is een volgende versie in aantocht. die stabieler zou zijn.

Zo te zien heb jij maar een paar tracks op die stick staan, maar ik had er in eerste instantie een stuk of 75 op staan. Het zou kunnen zijn dat als je te uit de auto stapt en onmiddellijk daarna de deur op slot doen (en dus het infotainment systeem hard afsluit) er te weinig tijd is om de stick ‘netjes uit te laten werpen’. Misschien heeft de grootte van de de stick of de files daarmee te maken want bij een andere stick waar er maar een stuk of 10 tracks op staan gaat het bij mij ook steeds goed.

Mole Man heeft ook nog gemeld dat het belangrijk is dat alle sticks van hetzelfde type/merk een unieke naam krijgen anders kan het file systeem ook de mist in gaan. Dat was hier niet aan de orde maar lijkt me een goede tip Dus als je bijvoorbeeld meerdere sticks van Toshiba moet je die bij het formatteren bijvoorbeeld Tosh2, Tosh3 gaan noemen.

Mocht ik een andere indruk gewekt hebben: ik ben ook heel blij met het feit dat we een USB app hebben en de bediening werkt prima en het klinkt erg goed.
En de maker zie er bovenop als je contact met hem hebt over een gevonden issue. Hij is erg goed bezig!

• Juancho
Niet dat ik nog werk met usb, maar gaat Volvo zelf dit dus niet toestaan in de P8? Had daar laatst een discussie over. Ik dacht dat die usb poort met wit randje daar uiteindelijk voor bedoeld was... 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:16:
Niet dat ik nog werk met usb, maar gaat Volvo zelf dit dus niet toestaan in de P8? Had daar laatst een discussie over. Ik dacht dat die usb poort met wit randje daar uiteindelijk voor bedoeld was... 🤔
Volgens mij heeft @frankkie12345 jou nu al meerdere keren uitgelegd hoe het werkt. Als Google hem goedkeurt kan Volvo de app niet tegenhouden.

• Venomer
In de release notes van de laatste OTA update staat o.a.
Kilometerstand wordt niet meer altijd aangegeven in het bestuurdersdisplay. Om de kilometerstand en andere autostatistieken weer te geven drukt u op het paneel rechts van het stuur op de middelste knop "O".
Heeft iemand al een verschil gezien?
(De update is bij mij net klaar en ik kan nu even niet gaan kijken :P )

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:16:
Als je je bij de ontwikkelaar als tester aanmeldt met je account gegevens, zet hij dat door en krijg je de app een paar dagen later te zien in de eigen exemplaar van de playstore. Dus ja, daarom denk ik wel dat hij er gewoon straks officieel aan zal komen als hij uitontwikkeld is.
Maar ik snap je kennelijke weerstand tegen usb niet zo erg. Lossless (FLAC) geeft een merkbaar betere
/vollere weergave dan Spotify en ook bij internet storing of zwak internet bereik heb je gewoon je muziek. Daarnaast zal ook niet alles wat je wilt horen in Spotify te vinden zijn.

En je wilde toch graag meer eigen invloed op de geluidsweergave? Deze app heeft een ingebouwde equalizer met een stuk of wat standaard profielen.

• Juancho
JTHZZ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:41:
[...]

Volgens mij heeft @frankkie12345 jou nu al meerdere keren uitgelegd hoe het werkt. Als Google hem goedkeurt kan Volvo de app niet tegenhouden.
Even goed lezen wat ik zeg. Ik vraag of Volvo ZELF dus geen usb poort gebruik meer gaat toestaan/toevoegen. Dus gewoon vanuit het eigen bestaande AAOS systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Juancho schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:11:
[...]

Even goed lezen wat ik zeg. Ik vraag of Volvo ZELF dus geen usb poort gebruik meer gaat toestaan/toevoegen. Dus gewoon vanuit het eigen bestaande AAOS systeem.
Volvo heeft al gezegd dat ze zelf geen app gaan lanceren voor muziek weergave, maar dat aan derden over laten. Die poort was toch eigenlijk bedoeld voor evt. bekabelde CarPlay of Android Auto?

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sebas84! schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:03:
Vandaag moest mijn auto naar de dealer voor een recall van een aircoslang. Wist niet dat dit een item was. Maar goed! Ik kreeg een V90 T8 mee. Kan qua power niet tippen aan de P8 natuurlijk maar ik merkte wel op dat ik de pilot assist én climax control vele malen prettiger vond werken dan in de P8. Daarnaast vond ik de stoelen ook veel fijner. Ik kreeg echt weer het gevoel wat ik ooit had in mijn C30. De stoelen in de P8 zijn mi. niet Volvo waardig.
Beetje late quote, maar ik was op zoek naar stoelen... Ik rij nu een S60 MY21 R-Design waar echt fantastische stoelen in zitten. Je zit ook echt in de stoel. Van de week ben ik met een XC40 B4 op pad geweest (geen R-Design) en ik vond het echt waardeloze stoelen, geen enkele steun zijdelings. Je zit een beetje op de stoel, waarbij er amper overgang is van zitvlak naar de wang van de zitting. Overdreven gezegd waande ik me even terug in een oude Opel Ascona qua stoel, maar de stoelen uit mijn eerdere C30/S40/V50 waren echt beter.

Zitten er in een XC40 R-Design (al dan niet P8) wel betere stoelen of zijn dat eigenlijk dezelfde steunloze stoelen als in een non-R-Design XC40?

• Juancho
EHAS schreef op maandag 13 september 2021 @ 20:50:
[...]

Ik heb ze er ook bij staan, op het moment dat ik de route ingevoerd heb.
[Afbeelding]
Nog even hierover....

1. ik reed net langs een locatie waar ik weet dat een flitspaal staat, dus gelijk even gechecked of Maps die ook in het scherm aangaf. En dat is zo, dus dat is al mooi! Echter zie ik in jouw afbeelding dat er een aparte melding komt en deze kreeg ik dus niet. Heb je daar iets voor ingesteld ofzo? En/of hebben meer mensen wel/geen extra melding?
2. op de terugweg reed ik langs dezelfde paal, maar dan aan de andere kant van de weg (ik zou dus niet geflitst kunnen worden. Maps gaf toen de paal NIET aan. Dus blijkbaar is Maps ook nog zo 'slim' dat het de rij richting meeneemt? In mijn vorige V40 werd altijd een flitspaal weergegeven, of je nu wel/niet geflitst kon worden op basis van rijrichting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsmit01
  • Laatst online: 15-02-2024
Juancho schreef op donderdag 9 september 2021 @ 23:37:
[...]

Dat had ik eerst wel, maar toen was het ook duidelijk en wist je dat je tussen 17:00 en 21:00 de helft kreeg. Maar later is die proef gestopt en nu moet je gewoon weer constant 11kW hebben. Ik had dat een tijdje, kort na de OTA update niet meer en heel gedoe en gezeur gehad.

Opeens leek het weer goed te gaan (met idd Volvo kabel) maar afgelopen week toch weer 2x gehad (waarvan dus 1x bij een vakantiepark) dat het weer de helft was terwijl er geen aanleiding voor was. Dus ik ga toch ff je advies opvolgen en vragen of ze bij Volvo een ander type/merk kabel hebben en anders leg ik mn probleem even voor bij Prolease. Ik ga geen fors bedrag aan een andere kabel uitgeven.
Ik heb gisteren kunnen testen met een kabel van een Tesla Model 3 bij een Allego publieke laadpaal (bij de sportschool). Met deze kabel haalde ik 6,5kW per uur. Wel iets sneller, maar niet schrikbarend. Dus het lijkt me dat deze paal in ieder geval niet zijn geadverteerde snelheid afgeeft, en dat de Volvo kabel in orde lijkt te zijn. Ik ben nog niet weer op kantoor geweest, maar zodra ik daar naar toe ga, ga ik dat ook nog eens testen met een andere kabel.

BMW 330e Touring

• JTHZZ
Juancho schreef op woensdag 15 september 2021 @ 11:11:
[...]

AAOS is van Google dus zou niet weten hoe Volvo iets in AAOS niet zou kunnen of willen toestaan.

• JTHZZ
mrsmit01 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:58:
[...]

Ik heb gisteren kunnen testen met een kabel van een Tesla Model 3 bij een Allego publieke laadpaal (bij de sportschool). Met deze kabel haalde ik 6,5kW per uur. Wel iets sneller, maar niet schrikbarend. Dus het lijkt me dat deze paal in ieder geval niet zijn geadverteerde snelheid afgeeft, en dat de Volvo kabel in orde lijkt te zijn. Ik ben nog niet weer op kantoor geweest, maar zodra ik daar naar toe ga, ga ik dat ook nog eens testen met een andere kabel.
Ik laad niet vaak bij publieke laadpalen maar heb heel regelmatig problemen die aan de paal liggen. 2 gevalletjes uit de laatste 3 weken:
1. Twee palen naast elkaar: eentje laadt alleen op 1 fase (auto gaf 1 fase aan). Andere aansluiting kapot. Melding gemaakt bij Allego. Probleem was bekend maar er zou (wederom) een monteur worden gestuurd.
2. EV Box: 2x2 aansluitingen: 1 buiten werking en de andere zijde wel werkend maar slechts tot 12A 3 fase. De andere paal met 2 aansluitingen gaf aan beide kanten slechts 6A op 3 fase. Een Tesla kwam ook maar tot 6A.

Mijn conclusie is dat laadpalen slecht worden onderhouden en ik ga er in eerste instantie dus vanuit dat een laadprobleem aan de paal ligt en niet aan de auto.

• Juancho
JTHZZ schreef op woensdag 15 september 2021 @ 13:00:
[...]

AAOS is van Google dus zou niet weten hoe Volvo iets in AAOS niet zou kunnen of willen toestaan.
Volgens mij is het een samenwerking. Er zitten namelijk ook auto zaken in AAOS waar Google in principe niks mee te maken heeft. Dus een app voor USB muziek.. lijkt me iets dat toch echt in AAOS moet en waar Volvo toch ook echt wel iets mee te maken heeft. Of bepaald Google ook dat de PA weer terug moet zoals het was? Dat zit immers ook in het systeem van de auto en het AAOS scherm :>

Dat poortje is bovendien gewoon hardware en als je daar iets mee wil in de zin van USB station voor muziek... voila, daar heb je de samenwerking tussen hardware & software.

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 15-09-2021 13:12 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 325 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"