• madhondt
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15:01
talkatoo schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:58:
[...]
Automatisch hervatten van afgespeelde media werkt bij mij al prima. Als ik instap en ga zitten speelt mijn spotify nummer gewoon weer verder.
Spotify, ja. Maar DAB radio? Bij mij is dit nog maar heel recent...

• Juancho
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 17:59
Spanky79 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:47:
[...]

Het stinkt en dat duurt ook best lang. Daarnaast vraag ik me af hoe goed het nu echt voor je leer is. Schoonmaak azijn gebruik je om te ontkalken ofzo, met wat spiritus en groene zeep voor je ruiten.

Ik koop gewoon zo’n leder onderhoudssetje en van die doekjes voor dashboard. Werkt prima. Een gewoon sopje allesreiniger werkt ook.
Ik gooi het ook niet over het leer heen ;). Daar heb ik ook zo'n setje van Volvo voor. Maar schoonmaak azijn werkte perfect op de ramen, schermen en al dat piano zwart geneuzel. Ook de deur portieren mee schoongemaakt. Zag er super netjes uit, het vlekt/streept niet en de stank is binnen no time weg.

Volvo XC40 P8 | Kernel: 4.19.163 Thu Jul 27 | Android 10 | Patch 1 mei 2021

• Pure8
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 17:04
madhondt schreef op donderdag 2 september 2021 @ 21:03:
[...]

Spotify, ja. Maar DAB radio? Bij mij is dit nog maar heel recent...
Het is al sinds de vorige update dat ook de radio hervat bij het instappen.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

• Curly68
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 07-09 12:06
4v4t4r schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:16:
net een mail van Volvo dat er een update aan komt voor me over OTA. Meer mensen die gehad?
#MeToo

Volvo XC40 P8 (MY2021)

• jswinkels
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 22:08
4v4t4r schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:16:
net een mail van Volvo dat er een update aan komt voor me over OTA. Meer mensen die gehad?
Ik ook. Vandaag had het systeem wat kuren. De radio ging een aantal keer uit en gedurende een rit is Flitsmeister (ja, die draait nog altijd op de achtergrond) 5 keer opnieuw opgestart. Mogelijk werd de update binnen gehaald, ik hoop dat dat het probleem was.

• Spanky79
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 11:12
Hier ook. Maar had ik die in Juli ook niet al gehad?

• SSANL
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 19-09 12:29
Moet je je ergens registreren om de mails voor de updates te ontvangen?
Ik heb niets binnengekregen namelijk.

Wel heb ik een "Volvo ID" aangemaakt.

• mkrijtenberg
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:55
Spanky79 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 20:41:
[...]

Ik vind het wel hinderlijk. Denk dat dat in het donker helemaal zo is, met dat scherm.

De Volvo zelf heeft een opnamesysteem voor crashes etc. Zou een goede toevoeging zijn om hem ook als dashcam te gebruiken. Scheelt jou lelijke draden en dat ding (sorry, vind het echt niet mooi) kan weg.
Ik denk niet dat als iemand jou aanrijdt en moeilijk gaat doen met de verzekering dat Volvo videobeelden gaat aanleveren. Ik heb te vaak dingen meegemaakt dat ik voor mijn eigen gevoel zo'n dashcam wil hebben. Overigens gaat het scherm na 30 seconden uit, dus dat zie je verder niet. Hopelijk in de toekomst zit het standaard in auto's en kun je zelf makkelijk bij het bewijs, maar voor nu... moet het maar even zo :)

EDIT: iets meer uitleg: ik heb ooit een boete van EUR 250,- gekregen voor "door rood rijden". Een agent had mijn kenteken genoteerd. Echter, het was in een plaats waar ik nog nooit ben geweest. Mijn bezwaar werd afgekeurd, daarna 2e bezwaar naar de hoofdofficier werd ook afgekeurd (blijkbaar kan een agent nooit iets verkeerd gezien hebben, of een typfout maken??). Toen heb ik het laten voorkomen en met uitdraai van mijn rittenregistratie en Google historie kon ik de rechter overtuigen van mijn gelijk. Ik denk, dat als ik dashcam beelden had gehad, dat het niet zover had hoeven komen. Overigens had mijn VW Tiguan dus een automatische GPS rittenregistratie. Dat heeft deze Volvo niet eens :|

[Voor 29% gewijzigd door mkrijtenberg op 03-09-2021 09:14]

• Spanky79
mkrijtenberg schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:48:
[...]

Ik denk niet dat als iemand jou aanrijdt en moeilijk gaat doen met de verzekering dat Volvo videobeelden gaat aanleveren. Ik heb te vaak dingen meegemaakt dat ik voor mijn eigen gevoel zo'n dashcam wil hebben. Overigens gaat het scherm na 30 seconden uit, dus dat zie je verder niet. Hopelijk in de toekomst zit het standaard in auto's en kun je zelf makkelijk bij het bewijs, maar voor nu... moet het maar even zo :)

EDIT: iets meer uitleg: ik heb ooit een boete van EUR 250,- gekregen voor "door rood rijden". Een agent had mijn kenteken genoteerd. Echter, het was in een plaats waar ik nog nooit ben geweest. Mijn bezwaar werd afgekeurd, daarna 2e bezwaar naar de hoofdofficier werd ook afgekeurd (blijkbaar kan een agent nooit iets verkeerd gezien hebben, of een typfout maken??). Toen heb ik het laten voorkomen en met uitdraai van mijn rittenregistratie en Google historie kon ik de rechter overtuigen van mijn gelijk. Ik denk, dat als ik dashcam beelden had gehad, dat het niet zover had hoeven komen. Overigens had mijn VW Tiguan dus een automatische GPS rittenregistratie. Dat heeft deze Volvo niet eens :|
Ieder zijn eigen keuzes. Ik heb de luxe dat het een leasauto is, dus bij schade breng ik hem gewoon weg.... beetje lui maakt dat je ook wel.

Maar het zou mooi zijn toch, als volvo een app maakt die het systeem kan inzetten als dashcam? Lijkt me top.De hardware is allemaal aanwezig - dus een kwestie van software. Sterker nog - als je crasht stuurt de XC40 zelf de beelden door naar Volvo, dus waarom zou jij ze niet kunnen krijgen? Jij hebt ze nota bene gemaakt als berijder.

• Montalbano
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
SSANL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:33:
[...]

Moet je je ergens registreren om de mails voor de updates te ontvangen?
Ik heb niets binnengekregen namelijk.

Wel heb ik een "Volvo ID" aangemaakt.
Ik krijg die mails van de dealer, weet niet of Volvo NL dat namens de dealer doet of de dealer zelf.

P8

• Mga1600
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21-09 20:36
Pure8 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 22:24:
[...]

Het is al sinds de vorige update dat ook de radio hervat bij het instappen.
Klopt!

Volvo XC40 P8 [MY21]

• Tweaqer
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20-09 15:10
mkrijtenberg schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 08:48:
[...]
Overigens had mijn VW Tiguan dus een automatische GPS rittenregistratie. Dat heeft deze Volvo niet eens :|
Staat op de roadmap voor eind dit jaar dacht ik

• PowerBat
  • Registratie: januari 2021
  • Laatst online: 21-09 09:39
Gisteren klaarblijkelijk de update gehad (had idd ook mailtje van de dealer gekregen dat het er aan zat te komen). Vanochtend 135 km. gereden en het volgende bemerkt: 1. de richtingaanwijzer-verklikker maakt geen geluid meer; 2. telefoon kan niet meer via BT gekoppeld worden, is onvindbaar; 3. rijondersteuning ontbreekt volledig; 4. cruise-control werkt niet; 5. totaal kilometrage niet meer zichtbaar; 6. navigatie niet op klokkenboard te zien en 7. ik heb het idee dat de verwarming niet werkt (bij 15 gr. buitentemperatuur op 25 gr. gezet, maar niet gevoeld. Wat ik wél opvallend vond is dat het verbruik aanzienlijk lager lag dan ik gewend ben, normaal ong. 23,4kW/100km., nu 19,6kW/100km, ook bij twee maal op de snelweg.

Ik had vanochtend weinig tijd dus heb ik de total-reset pas thuis weer uitgevoerd. Nog niet mee gereden maar alle functies die ook bij stilstaan zouden moeten werken, werken. Ik ben benieuwd of ik nu dit lage verbruik houd. Zo niet dan moeten we dus constateren dat de airco/verwarming toch zo', 3 kW/100 km. pakt?

• Venomer
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 18:31
PowerBat schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:41:
Gisteren klaarblijkelijk de update gehad (had idd ook mailtje van de dealer gekregen dat het er aan zat te komen).
[...]
Zo'n update gaat toch niet onopgemerkt? Je krijgt een melding op het middendisplay en moet zelf de update starten.

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• SSANL
Montalbano schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 10:45:
[...]

Ik krijg die mails van de dealer, weet niet of Volvo NL dat namens de dealer doet of de dealer zelf.
Ah ok.. Thanks (y)

Aanstaande dinsdag gaat hij naar de garage. Ik zal het dan meteen even vragen :)

• C.QL
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 12:44
C.QL schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 00:32:
Hier ook ineens geen GPS meer. Ook rare biepjes in de heenrit.
Nu bij de terugrit herkent hij de sleutel niet meer (enkel in het bakje). Maar erger: de auto wil niet meer op slot... Bij de knop op de koffer om dat te doen piept de auto en wil de klep niet dicht bij de "sluiten en op slot"-knop. Met de afstandsbediening (beide) of de deurknoppen doet hij ook niet.
Iemand dat al tegengekomen?
Dit probleem was de volgende dag uit zichzelf "opgelost".
Vandaag had ik een afspraak bij de dealer voor de oorzaak van dit probleem nader te bekijken.
Ze hebben de fouten uitgelezen. De reden was een fout in de bewegingsdetectie.
Er was een nieuwe versie van het stuurprogramma dat te maken heeft met de bewegingsdetectie beschikbaar, en dat hebben ze er nu op gezet (30 min onderzoek + 30 min installatie).
Dat zijn updates die niet OTA komen, maar enkel in de garage en bij problemen (of op expliciete vraag van Volvo bij iedereen) geïnstalleerd worden.
Als het nog zou voorkomen, is het voorstel daar de auto een dag te laten voor diepgaand onderzoek.
Hopelijk niet nodig. Ik hou jullie op de hoogte, maar dit is misschien al nuttig voor wie ook dit probleem zou hebben.

• spa3000user
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-09 09:19
Issue met de stekker is opgelost, ik kan de stekker niet meer lostrekken.....
Enige uitleg erbij gekregen? Mijn dealer tast in het duister, heeft inmiddels ontdekt dat er bij een aantal showroom auto's sprake is van hetzelfde probleem

• Recharge P8
  • Registratie: oktober 2020
  • Laatst online: 05-09 11:14
spa3000user schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 20:23:
[...]

Enige uitleg erbij gekregen? Mijn dealer tast in het duister, heeft inmiddels ontdekt dat er bij een aantal showroom auto's sprake is van hetzelfde probleem
nee helaas, priet praat van de verkoper waar ik geen reproduceerbaar technisch verhaal van kan maken…

app doet overigens nog minder dan ervoor, nu de 5e reset andere volvo ID, wat een prut product

[Voor 11% gewijzigd door Recharge P8 op 04-09-2021 00:22]

• Mga1600
PowerBat schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:41:
Gisteren klaarblijkelijk de update gehad (had idd ook mailtje van de dealer gekregen dat het er aan zat te komen). Vanochtend 135 km. gereden en het volgende bemerkt: 1. de richtingaanwijzer-verklikker maakt geen geluid meer; 2. telefoon kan niet meer via BT gekoppeld worden, is onvindbaar; 3. rijondersteuning ontbreekt volledig; 4. cruise-control werkt niet; 5. totaal kilometrage niet meer zichtbaar; 6. navigatie niet op klokkenboard te zien en 7. ik heb het idee dat de verwarming niet werkt (bij 15 gr. buitentemperatuur op 25 gr. gezet, maar niet gevoeld. Wat ik wél opvallend vond is dat het verbruik aanzienlijk lager lag dan ik gewend ben, normaal ong. 23,4kW/100km., nu 19,6kW/100km, ook bij twee maal op de snelweg.

Ik had vanochtend weinig tijd dus heb ik de total-reset pas thuis weer uitgevoerd. Nog niet mee gereden maar alle functies die ook bij stilstaan zouden moeten werken, werken. Ik ben benieuwd of ik nu dit lage verbruik houd. Zo niet dan moeten we dus constateren dat de airco/verwarming toch zo', 3 kW/100 km. pakt?
Na iedere update is het eerste wat ik doe een reset geven. Op de een of andere manier is er anders altijd wel iets wat blijft hangen wat tot ergernis leidt.

Dat lagere verbruik heeft ongetwijfeld met het mooie weer te maken, maar rond de 20 is voor mij meestal wel haalbaar.

Volvo XC40 P8 [MY21]

• Tweaqer
  • Laatst online: 20-09 15:10
Ik heb wel regelmatig (gister ook weer) dat mijn iPhone weer verwijderd is uit de Bluetooth lijst. De andere telefoons staan er wel in. Ook de koppeling met de sleutel werkt niet goed, vaak toch nog handmatig wisselen van profiel. Is allemaal niet heel erg, maar zorgt wel voor ergernis. Het kan dat het door de update komt, kreeg van de week ook een melding dat er iets geüpdatet was.

[Voor 18% gewijzigd door Tweaqer op 04-09-2021 11:18]

• BarryvK
  • Laatst online: 17-09 07:05
Sinds een aantal dagen krijg ik alleen de SOC binnen als ik binnen Bluetooth bereik ben van de auto. Zojuist gecontroleerd en mijn Volvo account was ook verdwenen. Deze heb ik zojuist weer toegevoegd in de auto maar de SOC is standaard nog niet zichtbaar in de app. Heeft iemand dezelfde ervaringen?

• madhondt
Venomer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:50:
[...]

Zo'n update gaat toch niet onopgemerkt? Je krijgt een melding op het middendisplay en moet zelf de update starten.
Ja, dat wordt hier steeds herhaald dat een update niet onopgemerkt passeert.

Maar twee van de zaken uit de augustus update, die ik kan controleren, heb ik ondertussen kunnen afvinken:
- ik kan via de app een klimaat-timer instellen op de auto
- autoradio start steeds automatisch (jullie kunnen beweren dat dat er al langer in zat, bij mij lukt het bij DAB-radio pas sinds kort, want dat viel me toen echt op: 'oh de radio start bij het instappen.

Dus zolang ik geen update melding zie passeren, blijf ik voorlopig bij mij these dat de update bij mij zonder melding is geïnstalleerd ;)

• Pure8
madhondt schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:39:
[...]

Maar twee van de zaken uit de augustus update, die ik kan controleren, heb ik ondertussen kunnen afvinken:
- autoradio start steeds automatisch (jullie kunnen beweren dat dat er al langer in zat, bij mij lukt het bij DAB-radio pas sinds kort, want dat viel me toen echt op: 'oh de radio start bij het instappen.

Dus zolang ik geen update melding zie passeren, blijf ik voorlopig bij mij these dat de update bij mij zonder melding is geïnstalleerd ;)
Vooraleerst wil ik zeggen dat het verder spelen van de radio bij het instappen al langer actief is. Hiermee beweer ik niet dat dat bij jou ook al het geval was. Zeker niet. Dat zal jij uiteraard zelf het beste weten.
Waar ik een medestander van jou ben is de bewering dat er een automatische installatie van een update is geweest. Ik heb dit enkele weken geleden ook gemerkt. Eerst twijfelde ik aan mezelf omdat Volvo zegt dat de update automatisch binnengehaald wordt maar dat je wel manueel moet installeren (goedkeuring geven). Maar nu er nog enkele mensen zijn die dit beweren denk ik dat dit toen bij mij inderdaad ook gebeurt is. Ik twijfel nog steeds maar zal er t.g.v. mijn ervaring niet van versteld staan als dit zo blijkt.
Ik zal even navraag doen op het werk.

• Ruben E
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17:24
BarryvK schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:45:
Sinds een aantal dagen krijg ik alleen de SOC binnen als ik binnen Bluetooth bereik ben van de auto. Zojuist gecontroleerd en mijn Volvo account was ook verdwenen. Deze heb ik zojuist weer toegevoegd in de auto maar de SOC is standaard nog niet zichtbaar in de app. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Had/heb ik ook last van en sinds afgelopen vrijdag ook geen internet en gps meer. Communicatiemodule is ook niet te resetten. Begin er een beetje moe van te worden aangezien ik ook constant ecall service vereist krijg. Maargoed gaat dinsdag weer naar de dealer in combinatie met eerste onderhoudsbeurt waar ik een melding van kreeg (30k km), dus daarna hopelijk weer een updateje en passende oplossingen verder.

• Spanky79
madhondt schreef op zondag 5 september 2021 @ 14:39:
[...]

Dit zat allemaal in de juni update. En in de update van de app laatst. Ik zit zelf ook nog te wachten op de augustus update, die eigenlijk in Juli zou komen.

• Sten2017
  • Laatst online: 21-09 17:11
Spanky79 schreef op zondag 5 september 2021 @ 21:28:
[...]

Dit zat allemaal in de juni update. En in de update van de app laatst. Ik zit zelf ook nog te wachten op de augustus update, die eigenlijk in Juli zou komen.
Correct, niets nieuws.

Update komt deze week, zat vorige keer ook niet veel tijd tussen bericht van Volvo en de OTA.

• TAA
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:18

TAA

Liever IRC

Net bericht van de dealer gehad dat mijn Twin Pure Electric Plus MY22 (gekocht week 21) de geplande leverdatum niet gaat halen. Fabriek heeft de levering nu gepland staan in week 40. Hoop hem daarna snel in ontvangst te kunnen nemen...

• 4v4t4r
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 17:25
TAA schreef op maandag 6 september 2021 @ 10:39:
Net bericht van de dealer gehad dat mijn Twin Pure Electric Plus MY22 (gekocht week 21) de geplande leverdatum niet gaat halen. Fabriek heeft de levering nu gepland staan in week 40. Hoop hem daarna snel in ontvangst te kunnen nemen...
Ik hoop het ook voor je !

Ps. leveringszaken mogen hier : Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic

Volvo XC40 P8

• amelsvrt
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 06-09 20:23
Sinds gisteren geen GPS en geen internet meer. Iemand anders ook?

• 4v4t4r
amelsvrt schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:06:
Bij mij hapert spotify onwijs (valt steeds weg, geen verbinding) lijkt of hij wellicht die update binnen staat te halen? GPS heb ik geen last van gehad.

Volvo XC40 P8

• Montalbano
  • Niet online
Hier werkt het gewoon, zowel gisteren als vandaag.

P8

• Venomer
Versie 5.4.0 van de app voor iPhone is uit.

Release notes:
What’s new for all users:

Bug fixes and enhancements for charging, subscriptions status, vehicle pairing and service booking.
Het lijkt erop dat een aantal van de veelgehoorde klachten verholpen zouden moeten zijn. :)

• Mga1600
Venomer schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:33:

Release notes:

[...]

Het lijkt erop dat een aantal van de veelgehoorde klachten verholpen zouden moeten zijn. :)
Ik had eigenlijk geen problemen met de app (behalve dat hij nog niet compleet is) maar heb ‘m toch maar bijgewerkt. Verschillen zie ik niet …of zie ik iets over het hoofd?

Volvo XC40 P8 [MY21]

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Venomer schreef op maandag 6 september 2021 @ 13:33:

Release notes:

[...]

Ik heb de app geupdate en mijn auto vandaag opnieuw gekoppeld. Kijken of het beter is.

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• Venomer
Mga1600 schreef op maandag 6 september 2021 @ 15:32:
[...]

Ik had eigenlijk geen problemen met de app (behalve dat hij nog niet compleet is) maar heb ‘m toch maar bijgewerkt. Verschillen zie ik niet …of zie ik iets over het hoofd?
Nieuwe functies zijn er (voor Nederland) niet, inderdaad.

De rest van de release notes is:
What’s new for specific regions:

Bug fixes and enhancements for Recharge pay-outs in EMEA and web links for Sweden.
Geen idee wat Recharge pay-outs zijn.

• Waterblok
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 17:11
Bij mij komt de app op de iPhone niet automatisch in het "nieuwe versie lijstje"
Als ik hem opzoek in de store staat er wel "werk bij"

Bij "zoek laadpunt" staat nu het maps logo dat is nieuw

P8

• hlip
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 18:22
Waterblok schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:39:

Bij "zoek laadpunt" staat nu het maps logo dat is nieuw
Ja, dat zag ik ook.
En als ik daar (thuis) op klik krijg ik allemaal 3kW laadpunten te zien.... 8)7

Op zich, gezien de locatie, niet onlogisch en zeker niet onoverkomelijk, maar wel irritant.
Het lijkt wel of ze de data van de Recharge T4/T5 overnemen.

• hlip
Venomer schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:09:
[...]

Geen idee wat Recharge pay-outs zijn.
De T4/T5 modellen kregen van Volvo een jaar lang vergoeding voor stroom. Ik neem aan dat de berijders dit nu via de app kunnen terugvragen.

• amelsvrt
  • Registratie: mei 2020
  • Laatst online: 06-09 20:23
Hij doet het weer. Vanzelf weer opgelost zonder iets relevants gedaan te hebben....

• BarryvK
  • Laatst online: 17-09 07:05
BarryvK schreef op zondag 5 september 2021 @ 13:45:
Een korte update, inmiddels wordt het alleen maar minder, van geen SOC info naar geen enkele auto meer in de app… grumble :(

• Venomer
Ik heb nog steeds geen bericht van de dealer gehad over de OTA update. Sommigen hier meldden dat ze al wel een email gekregen hadden. Heeft iemand al daadwerkelijk de OTA binnen zien komen?

• mrsmit01
  • Laatst online: 09:39
Venomer schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:32:
Ik heb nog steeds geen bericht van de dealer gehad over de OTA update. Sommigen hier meldden dat ze al wel een email gekregen hadden. Heeft iemand al daadwerkelijk de OTA binnen zien komen?
Ik heb de e-mail afgelopen donderdag ontvangen. Tot nu toe nog geen melding in de auto gezien over een software update.

• Adriaen87
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 17:29
mrsmit01 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:45:
[...]

Ik heb de e-mail afgelopen donderdag ontvangen. Tot nu toe nog geen melding in de auto gezien over een software update.
Ook ik kreeg vorige week het bericht van mijn dealer, dat een nieuwe OTA ophanden is. Maar zulk een bericht zegt weinig over het tijdstip van de OTA. Ik herinner me dat er nog weken verstreken voordat de update gediwmload en geïnstalleerd kon worden. Bovendien: wat in het bericht van Volvo over de augustusupdate wordt geschreven, lijkt al aanwezig. Het wachten blijft - wat mij betreft - op de rittenregistratie: het onderdeel, dat ik in mijn V60 het meeste gebruikte.

• Venomer
Ik heb mijn Spam-folder nog even gecheckt en daar staat de mail van de dealer over de update. 8)7

• wsnipes82
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-09 17:06
Ik krijg sinds een paar dagen de volgende melding wanneer ik de app probeer te openen

Er is iets fouts gegaan
Zorg dat u een internetverbinding heeft en probeer het over een paar minuten opnieuw.

Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar na minuten/dagen hou ik hetzelfde issue.

Iemand suggesties?

• Venomer
wsnipes82 schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 11:30:
Ik krijg sinds een paar dagen de volgende melding wanneer ik de app probeer te openen[Afbeelding]

Er is iets fouts gegaan
Zorg dat u een internetverbinding heeft en probeer het over een paar minuten opnieuw.

Ik kan wachten tot ik een ons weeg, maar na minuten/dagen hou ik hetzelfde issue.

Iemand suggesties?
Heb je al in de settings van Android gekeken of de app de benodigde toestemming voor internet-gebruik heeft?
(Ik heb eerlijk gezegd niet veel kennis van Android...)

• Juancho
Afgelopen weekend lekker weg met de familie en eigenlijk voor het eerst dat er mensen achterin zaten waaronder ook mijn partner. Heerlijke reisauto en kreeg veel complimenten. Ik kreeg echter de opmerking dat de muziek achterin het niet deed. Heb alle settings geprobeert, oa alleen achterin muziek, maar dat was zo vreselijk minimaal.

Er staat me iets van bij uit het oude topic dat anderen dit ook hadden (ook PS2 modellen). Is hier nog een oplossing voor geweest? Want anders kan ik weer naar de dealer en dan begint nu wel een keertje te irriteren om heel eerlijk te zijn.

Nog iets geks, ik had een VOC app oudste gedaan, sinds dien ging de Google assistent op mijn telefoon ss vanzelf aan (daarvoor werkelijk nooit). Dus ik heb die uitgezet maar nou werkt hey Google niet meer in de P8. Zelfde Google profiel overigens. Ik dacht altijd dat instellingen nog wel los van apparatuur was maar dat is niet zo? Lekker irritant dan. Of gewoon een bug?

[Voor 29% gewijzigd door Juancho op 07-09-2021 14:28]

• Venomer
Het geluid achterin is inderdaad minimaal. Je kunt voor en achter wel apart van elkaar aan en uit zetten, maar balance en fader ontbreken in de instellingen. De motivatie hiervan is dat het optimaal is ingeregeld voor de bestuurder. Ik vind dit een misser.

Maar het is dus wel met opzet en geen storing.

[Voor 8% gewijzigd door Venomer op 07-09-2021 14:54]

• Juancho
Venomer schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:53:
Het geluid achterin is inderdaad minimaal. Je kunt voor en achter wel apart van elkaar aan en uit zetten, maar balance en fader ontbreken in de instellingen. De motivatie hiervan is dat het optimaal is ingeregeld voor de bestuurder. Ik vind dit een misser.

In mijn visie is dat echt dikke flauwekul en het heeft niets te maken met eq, faders en balans vanwege dat o zo speciale systeem. Ik heb het zelf natuurlijk ook gelijk getest en je hoort idd achterin niet of nauwelijks muziek en wat je dan nog een beetje hoort klinkt zwaar belabberd. Alleen dat feit al maakt het voor mij zeker wel een fout, bug, een systeem dat maar half werkt of geef het een naam. Niet persoonlijk richting jou bedoeld overigens hé 😁.

Maar dit kan je gewoon niet verkopen onder de noemer: het hoort zo. Je betaalt ook behoorlijk bij voor dat HK audio systeem met meerdere speakers. Ik ga het dus zeker melden. Ik kan me ook serieus niet voorstellen dat A: HK hrt op deze wijze een kwalitatief goed systeem vindt en dat ze dus bewust kiezen dat mensen achterin amper muziek horen en B: dit systeem zo maar accepteert voor een mid range SUV waarbij comfort en luxe hand in hand moeten gaan. Alles voor de bestuurder is echt onzin in deze auto.

[Voor 16% gewijzigd door Juancho op 07-09-2021 15:41]

• SSANL
Mijn auto is vandaag bij de dealer geweest.

- Trilling stuur bij 100 - 115 km/h > Ze hebben de banden op een speciale manier gebalanceerd. Geen idee wat dat is, maar morgen heb ik een rit van 250km heen en 250km terug staan. Ik merkt dan wel of het heeft geholpen.
- Vreemd geluid tijdens het rijden na regen (het bekende panoramadak kwaaltje). Was bij hun bekend en hebben ze gefixt. Ik merk het wel bij de volgende regenbui :)
- De app werkt nu ook. Alles is opnieuw ingesteld. Zowel in de auto als de app. Nu zie ik netjes of de deuren zijn vergrendeld, de timers, accustatus, en status van laden.

Ikke happy :)

• talkatoo
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15:54
@Juancho @Venomer Ik vind het geluid echt wel heel goed van het HK systeem. Zal ook afhangen wat voor muziek je speelt en hoe dat gemixt is. DAB radio vind ik echt te slecht, dus ik luister alleen Spotify. Luister zelf bijvoorbeeld graag 'Overwerk'. Zet dat eens op standje 75% en dan hoor je het overal vandaan komen. Op hardere volumes komt de set tot leven, zachtere volumes is het niks bijzonders. :)

• JTHZZ
  • Registratie: februari 2018
  • Nu online
https://moleman1024.github.io/audiowagon_beta/
Een AAOS audio player voor USB-C sticks. Nog niet in de playstore maar er worden nog P8 beta testers gezocht. In de P2 werkt het. Bij interesse even per mail contact opnemen met de auteur

P2 Midnight 19”; software P2124

• Juancho
talkatoo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:29:
@Juancho @Venomer Ik vind het geluid echt wel heel goed van het HK systeem. Zal ook afhangen wat voor muziek je speelt en hoe dat gemixt is. DAB radio vind ik echt te slecht, dus ik luister alleen Spotify. Luister zelf bijvoorbeeld graag 'Overwerk'. Zet dat eens op standje 75% en dan hoor je het overal vandaan komen. Op hardere volumes komt de set tot leven, zachtere volumes is het niks bijzonders. :)
Het gaat niet zozeer om de kwaliteit want idd, als je voorin zit is dat aardig op orde. Maar dat maakt het niet gekker dat je achterin dus amper geluid hoort. Ook niet op harder volume. De mensen achterin hoorden bij zacht /normaal volume gewoon niks en bij harder volume heel erg zacht en wat je hoort komt ver van voren en klinkt het geluid in onze 2de auto, en fiat panda, nog beter omdat je daar tenminste wat hoort uit de speakers 😉😂

Kortom die balans is volledig verkeerd en als ze het idd puur en alleen hebben afgestemd voor de bereider is dat een uitermate rare en gekke keuze gezien het type auto waar we het over hebben. Bij een cabrio kan ik me het goed voorstellen, bij een (familie/gezin) SUV totaal niet. Valt toch ook niet verkopen dat je een dure auto koopt/leased en de mensen achterin horen geen muziek? Dat hoor je zelfs niet bij de auto's die een nog beter audio systeem hebben. En dus ook niet bij auto's die dramatische audio systemen hebben.

Als ik reactie van de dealer heb laat ik het wel weten.

[Voor 11% gewijzigd door Juancho op 07-09-2021 20:57]

• Venomer
Voor de duidelijkheid: onze P8 heeft geen HK audio, maar de standaard audio. Ik vind het helemaal niet verkeerd klinken als je voorin zit. Maar achterin hoor je (bijna) niets.

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:13:
[...]

In mijn visie is dat echt dikke flauwekul en het heeft niets te maken met eq, faders en balans vanwege dat o zo speciale systeem. Ik heb het zelf natuurlijk ook gelijk getest en je hoort idd achterin niet of nauwelijks muziek en wat je dan nog een beetje hoort klinkt zwaar belabberd. Alleen dat feit al maakt het voor mij zeker wel een fout, bug, een systeem dat maar half werkt of geef het een naam. Niet persoonlijk richting jou bedoeld overigens hé 😁.

Maar dit kan je gewoon niet verkopen onder de noemer: het hoort zo. Je betaalt ook behoorlijk bij voor dat HK audio systeem met meerdere speakers. Ik ga het dus zeker melden. Ik kan me ook serieus niet voorstellen dat A: HK hrt op deze wijze een kwalitatief goed systeem vindt en dat ze dus bewust kiezen dat mensen achterin amper muziek horen en B: dit systeem zo maar accepteert voor een mid range SUV waarbij comfort en luxe hand in hand moeten gaan. Alles voor de bestuurder is echt onzin in deze auto.
Heb je getest of de achterspeakers het überhaupt doen? Ik heb vanmorgen even zitten spelen met de instellingen en als ik voor uitzet, komt er achter wel gewoon geluid uit. Wel zachter dan voor, maar dat is niet zo erg. In mijn optiek zouden de achterspeakers het geluid dat al van voor komt, wat moeten versterken, en dat doen ze bij mij dan ook.
Verder vind ik het geluid bijzonder goed en het systeem de meerprijs meer dan waard. Het is gewoon een upgrade setje he, HK staat nou ook weer niet bekend als het aller-allerbeste op audio gebied.
Ben het er wel mee eens dat het gewoon mogelijk zo moeten zijn om zelf die instellingen aan te passen.

P8

• jswinkels
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 21-09 22:08
Juancho schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:49:
[...]

Het gaat niet zozeer om de kwaliteit want idd, als je voorin zit is dat aardig op orde. Maar dat maakt het niet gekker dat je achterin dus amper geluid hoort. Ook niet op harder volume. De mensen achterin hoorden bij zacht /normaal volume gewoon niks en bij harder volume heel erg zacht en wat je hoort komt ver van voren en klinkt het geluid in onze 2de auto, en fiat panda, nog beter omdat je daar tenminste wat hoort uit de speakers 😉😂

Kortom die balans is volledig verkeerd en als ze het idd puur en alleen hebben afgestemd voor de bereider is dat een uitermate rare en gekke keuze gezien het type auto waar we het over hebben. Bij een cabrio kan ik me het goed voorstellen, bij een (familie/gezin) SUV totaal niet. Valt toch ook niet verkopen dat je een dure auto koopt/leased en de mensen achterin horen geen muziek? Dat hoor je zelfs niet bij de auto's die een nog beter audio systeem hebben. En dus ook niet bij auto's die dramatische audio systemen hebben.

Als ik reactie van de dealer heb laat ik het wel weten.
Ik heb inderdaad ook regelmatig opmerkingen van mijn kinderen gekregen dat het geluid achter erg zacht is. Als je het geluid op de stand 'achter' zet, hoor je voor dus weer bijna niks (speakers achter doen het dus wel).

• 4v4t4r
Zo auto terug, software staat op mei 2021 als kernel en build op juli27. Eens zien of het zo blijft 😅

Volvo XC40 P8

• Petzun
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 16:45
Venomer schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:53:

Eens, is mijn kinderen achterin ook opgevallen.
Maar onder het motto "ieder nadeel heb zijn voordeel" de volgende 2:
- voor de hond in de achterbak is het een stuk rustiger dan voorheen;
- ik kan voorin mijn "ouwe l....." muziek luisteren terwijl de jongeren achterin geen klachten hebben met hun oortjes in

XC40 P8 | EVBox Elvi

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 8 september 2021 @ 10:10:

Heb je getest of de achterspeakers het überhaupt doen? Ik heb vanmorgen even zitten spelen met de instellingen en als ik voor uitzet, komt er achter wel gewoon geluid uit. Wel zachter dan voor, maar dat is niet zo erg. In mijn optiek zouden de achterspeakers het geluid dat al van voor komt, wat moeten versterken, en dat doen ze bij mij dan ook.
Uiteraard heb ik het getest en als je bijv. het geluid zet op alleen achterin hoor je echt heel minimaal geluid. Dat is zo beperkt dat als je rustig praat het volledig weg valt. Ik ben het dan ook niet met je eens dat het geluid puur van voren moet komen en de speakers achterin alleen als versterking. Met die gedachte krijg je achterin dus dramatisch geluid. Kan je het voorin nog zo hard zetten, achterin blijft het heel, heel beperkt en dus ook erg statisch. Zeker in een auto werkt dat gewoon niet.
Verder vind ik het geluid bijzonder goed en het systeem de meerprijs meer dan waard. Het is gewoon een upgrade setje he, HK staat nou ook weer niet bekend als het aller-allerbeste op audio gebied.
Ben het er wel mee eens dat het gewoon mogelijk zo moeten zijn om zelf die instellingen aan te passen.
Voorin is het idd prima, achterin kan dit echt niet vind ik. Het valt in mijn ogen echt niet te verklaren dat mensen achterin niet fatsoenlijk naar muziek/wat anders kunnen luisteren omdat de speakers aldaar maar minimaal geluid door laten. Het slaat gewoon helemaal nergens op.

@Petzun voor die punten die jij aanhaalt heb je juist de settings zoals alleen geluid voor bestuurder/voorin of juist alleen achterin (wat dus niet werkt). De optie dat iedereen kan genieten van geluid/muziek ontbreekt gewoon.

• hansdg53
  • Nu online
Waarschijnlijk zijn beide achterspeakers beschadigd door een of ander elektrische storing of kortsluiting, of ze krijgen niet voldoende stroom. Ik zou de dealer vragen de output naar de achterspeakers te checken. Als dat OK is, dan ligt het dus duidelijk aan de speakers.

• Juancho
Net even overlegd met de dealer en het komt voornamelijk door het surround systeem. Ik heb die standaard uit staan omdat ik die het geluid, zeker voorin, te veel vervormt vindt worden op een niet positieve manier. Dus die heb ik uit staan.

Zet je de surround weer aan en zet je die ook hoger/harder... dan hoor je ook de muziek achterin meer en meer (zet als test maar alleen de achter speakers aan).

Het is dus wel een ontwerp keuze die volledig gebaseerd is op het feit dat mensen die surround optie gebruiken. Ik vind het persoonlijk een onbegrijpelijke keuze omdat het op deze manier puur gebouwd voor de 2 mensen voorin terwijl de P8 toch wel iets meer is (mag ik hopen) dan een 'halve cabrio' waar normaal ook maar 2 mensen in zitten. maar ik ben dan ook wel, denk ik, 10x meer een audio freak dan de gemiddelde rijder.

De volgende keer als ik weer mede passagiers heb achterin zal ik de surround mode eens aanzetten en vragen hoe ze het dan ervaren.

[Voor 10% gewijzigd door Juancho op 08-09-2021 13:28]

• hlip
Juancho schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:26:

De volgende keer als ik weer mede passagiers heb achterin zal ik de surround mode eens aanzetten en vragen hoe ze het dan ervaren.
Je kunt natuurlijk ook zelf eens achterin de auto gaan zitten en het ervaren. ;)

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 8 september 2021 @ 13:26:
Net even overlegd met de dealer en het komt voornamelijk door het surround systeem. Ik heb die standaard uit staan omdat ik die het geluid, zeker voorin, te veel vervormt vindt worden op een niet positieve manier. Dus die heb ik uit staan.

Zet je de surround weer aan en zet je die ook hoger/harder... dan hoor je ook de muziek achterin meer en meer (zet als test maar alleen de achter speakers aan).
Ah, dan zat daar denk ik ons verschil in ervaring, ik heb de surround wel licht aanstaan. Zal straks ook eens zonder surround testen.

P8

• Juancho
Montalbano schreef op woensdag 8 september 2021 @ 16:26:
[...]

Ah, dan zat daar denk ik ons verschil in ervaring, ik heb de surround wel licht aanstaan. Zal straks ook eens zonder surround testen.
Top, laat me zeker even weten hoe jij het ervaart! Bij mij hoor je letterlijk het volume achterin verhoogt worden als je surround aan zit en nog wat harder als je de schuifknop wat hoger zet. Zeker als je even om het goed te horen alleen achterin muziek laat spelen.

En zet dan voor de grap eens surround weer uit...

• PowerBat
Venomer schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:50:
[...]

Zo'n update gaat volledig onopgemerkt. Niks geen signaal wat dan ook gehad.

• PowerBat
Mga1600 schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 10:07:
[...]

Dat lagere verbruik heeft ongetwijfeld met het mooie weer te maken, maar rond de 20 is voor mij meestal wel haalbaar.
Nee hoor, terwijl het nu buiten gewoon 23 graden is, is het 'vertrouwde oude' verbruik gewoon weer terug (ca. 22 kWh/100km.). Interne temperatuur gelijk gesteld aan buitentemperatuur. Er waren dus aantoonbaar een paar systemen uitgeschakeld waardoor het verbruik lager was.

• Juancho
PowerBat schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:01:
[...]

Zo'n update gaat volledig onopgemerkt. Niks geen signaal wat dan ook gehad.
Volgens mij moet het zo zijn dat je de update wel automatisch kan laten binnenhalen (kan je ook uitzetten bij de instellingen) maar voor het installeren zelf moet je echt toestemming geven. Je ziet dan ook zo'n wolkje rechts boven in het scherm. Swipe je dan omlaag kan je de update installeren. Zo moest ik het iig de eerste en ook enige keer tot nu toe doen.

• Sten2017
Juancho schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:34:
[...]

Volgens mij moet het zo zijn dat je de update wel automatisch kan laten binnenhalen (kan je ook uitzetten bij de instellingen) maar voor het installeren zelf moet je echt toestemming geven. Je ziet dan ook zo'n wolkje rechts boven in het scherm. Swipe je dan omlaag kan je de update installeren. Zo moest ik het iig de eerste en ook enige keer tot nu toe doen.
Mijn dealer gaf vandaag aan dat de update OTA iets vertraagd is. In de werkplaats kan die wel al geïnstalleerd worden.

Vandaag moest even het panoramadak aangepast worden. Meteen even lucht in de bandjes en auto is ook weer gewassen, dat werd tijd :)

• Mga1600
JTHZZ schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:36:
https://moleman1024.github.io/audiowagon_beta/
Een AAOS audio player voor USB-C sticks. Nog niet in de playstore maar er worden nog P8 beta testers gezocht. In de P2 werkt het. Bij interesse even per mail contact opnemen met de auteur
Ik heb me aangemeld en zojuist een linkje gekregen om de app geforceerd te installeren. Dat verliep feilloos. Meteen even snel getest met een paar oude usb sticks die ik had liggen via een usb-c adapter. Het werkt niet met al mijn sticks, maar met sommige wel en dan klinkt het goed. Dat andere niet werken zou ook aan de sticks kunnen liggen of het type files. Misschien staan er wel oude werk-documenten op……

Nog niet alle knoppen werken (volgende nummer, vorige nummer dus je moet even terug naar de index.
Kortom het is een vroege versie maar ik ben blij dat ik mijn muziek voorzover die niet op spotify te vinden is af kan spelen.

Volvo XC40 P8 [MY21]

• Juancho
Misschien dat ze ook de ouderwetse platenspeler nog kunnen terugbrengen in de P8? oOo ;)

• wsnipes82
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 15-09 17:06
Venomer schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:12:
[...]

Heb je al in de settings van Android gekeken of de app de benodigde toestemming voor internet-gebruik heeft?
(Ik heb eerlijk gezegd niet veel kennis van Android...)
Inderdaad naar gekeken, maar staat geen internetinstelling. Het enige dat er staat is Locatie, contacten, agenda en opslag. Het gekke is dat de app voorheen gewoon prima gewerkt heeft. En nu niet meer.
Ik zal kijken of het ontkoppelen van de telefoon in de auto, het dan verwijderen van de app en dan opnieuw de koppeling maken in de auto het probleem verhelpt.

• Juancho
Even voor mijn beeld:

1. Zijn er al P8 rijders die meer dan 1x een OTA update hebben gehad?
2. Zijn er mensen die de laatste, op de Volvo site getypeerd als augustus (was dit eerst niet juli en hebben ze het later niet aangepast?) update, OTA al hebben gehad?

• erikloman
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Pure8 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:41:
[...]
Ik heb een terugkoppeling gekregen i.v.m. het geluid.
Het is voor hun onmogelijk vast te stellen aan de hand van enkel een geluidsfragment maar ALS ze een gok zouden moeten wagen dan adviseren ze aan de hand van het feit dat het duidelijk te horen is aan de buitenzijde van de auto, de dealer eens naar de ophanging of de rubbers van de powertrain te laten kijken.

Het spijt me dat ik geen concreter antwoord kon geven.

Ik wens jou, maar meer nog de dealer veel succes toe. Hopelijk komt het snel in orde.
Begin deze week is de auto bij de dealer geweest en hebben ze het euvel gevonden en opgelost! _/-\o_

TL;DR - Een fabrieksfout was de oorzaak van het geluid.

De elektromotor voorin hangt in een soort van subframe welke weer vast zit aan een frame. Dit frame zit dan weer met een steun vast aan het chassis. Men dacht eerst dat het geluid uit de steun kwam. Toen deze was vervangen was het geluid er nog steeds. Toen de monteur verder zocht zag hij dat het subframe met slechts 3 bouten vast zat aan het frame. De 4e bout ontbrak!

Omdat het subframe dus niet goed vast zat schuurde het subframe bij gasgeven en gas loslaten tegen het frame aan (metaal op metaal). Maar omdat dit euvel al een tijd speelde was het subframe intussen dusdanig vervormd dat de 4e bout niet meer paste (gat kwam niet meer overeen). Met wat duw en trekwerk kon men het subframe weer op z'n plek krijgen waarna men de 4e bout kon plaatsen.

Eind goed al goed. Het is netjes opgelost en ik heb weer een stille P8 :)

Volvo XC40 P8 | Webasto Pure Live

• gerkie
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20-09 17:13
weet iemand hoe ik de link met Volvo on Call kan verbreken? Ik heb een tijdje terug de auto gelinkt via de on call app waarna mijn telefoon is gecrashed. Het resultaat van het herstel is dat het als nieuwe telefoon waarbij de app voor Volvo opnieuw geinstalleerd moest worden. Ik kan dus niet de connectie met de "oude" telefoon verbreken wat nodig is om opnieuw een link te maken met de app

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:15:
[...]

Top, laat me zeker even weten hoe jij het ervaart! Bij mij hoor je letterlijk het volume achterin verhoogt worden als je surround aan zit en nog wat harder als je de schuifknop wat hoger zet. Zeker als je even om het goed te horen alleen achterin muziek laat spelen.

En zet dan voor de grap eens surround weer uit...
Ik heb het uitgeprobeerd met alleen de achterspeakers aan. Ik heb surround normaal op zo'n 20% aan staan en daar hoor ik minimaal verschil in volume als ik surround in- en uitschakel. Als je de surround slider opschuift, dan is het verschil groter.
Maar, hoewel het geluid zachter is dan voor, is de geluidskwaliteit niet slecht achterin (als je luistert met alleen de achterspeakers aan).
Het doet dus wel wat ik eerder al zei, het versterkt het geluid van voorin. Maar dat zou het wel iets meer mogen doen, daar ben ik het helemaal mee eens.

P8

• erikloman
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:10:
Even voor mijn beeld:

Ik heb sowieso 2 OTA updates gehad. 1x begin vh jaar welke mislukte (dealer heeft het verholpen). En een paar maand later nog 1 welke wel lukte. Bij deze update werd o.a. de Pilot Assist functie naar de middenconsole verplaatst.

Maar aangezien mijn auto ook een paar keer naar de dealer is geweest voor een ander probleem heb ik minstens 1 update via de dealer gekregen waardoor ik een OTA gemist kan hebben.

Volvo XC40 P8 | Webasto Pure Live

• Rianata
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09:46
gerkie schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:53:
weet iemand hoe ik de link met Volvo on Call kan verbreken? Ik heb een tijdje terug de auto gelinkt via de on call app waarna mijn telefoon is gecrashed. Het resultaat van het herstel is dat het als nieuwe telefoon waarbij de app voor Volvo opnieuw geinstalleerd moest worden. Ik kan dus niet de connectie met de "oude" telefoon verbreken wat nodig is om opnieuw een link te maken met de app
Dit forum heeft een zoekfunctie om ook in een draadje te kunnen zoeken; lang verhaal kort:

je zult een fabrieksreset moeten doen in je Volvo of met geluk een nieuw account aanmaken, dat koppelen met je telefoon en dan oude account verwijderen.

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal

• Juancho
Montalbano schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:00:
[...]

Ik heb het uitgeprobeerd met alleen de achterspeakers aan. Ik heb surround normaal op zo'n 20% aan staan en daar hoor ik minimaal verschil in volume als ik surround in- en uitschakel. Als je de surround slider opschuift, dan is het verschil groter.
Maar, hoewel het geluid zachter is dan voor, is de geluidskwaliteit niet slecht achterin (als je luistert met alleen de achterspeakers aan).
Het doet dus wel wat ik eerder al zei, het versterkt het geluid van voorin. Maar dat zou het wel iets meer mogen doen, daar ben ik het helemaal mee eens.
Ja het klopt dat je bij 20% surround amper verschil hoort. Dat begint pas een beetje bij 50-75%. Dan hoor je echt overduidelijk het volume vanuit achteren omhoog gaan.

Het audio systeem doet idd wat jij zegt, het geluid van voren versterken. Opzich leuk bedacht maar in mijn ogen slaat Volvo en HK hier de plank volledig mis aangezien het toch echt gaat om een meer familie/gezins SUV en geen type auto die eigenlijk ook gemaakt is voor 2 mensen voorin. En dan krijg je dus klachten zoals hierboven zijn vermeld. Vrij logisch ook en ik vind het vreemd dat men dit dan maar zo heeft gelaten.

Dat ze mogelijkheid er is om de focus te leggen op de mensen voorin, dat is trouwens wel top. Want je rijdt ook vaak genoeg alleen of met z'n 2en natuurlijk en dan is het geluid ook gewoon heerlijk (voor auto niveau dan). Niks te klagen daarover, zelfs complimenten van mijn kant :). Maar dat ze de mensen achterin gewoon vergeten vind ik echt niet kunnen.

• Sten2017
Even voor mijn beeld:

2. Zijn er mensen die de laatste, op de Volvo site getypeerd als augustus (was dit eerst niet juli en hebben ze het later niet aangepast?) update, OTA al hebben gehad?
Ja al 2.

En die laatste OTA update is iets vertraagd zoals reeds verteld.

• Juancho
Ik ga er vanuit en mag toch hopen dat dit niet alleen voor de PS2 geldt maar voor alle auto's met AAOS...
Flitspalen die worden getoond in Maps, 1 van mijn (vele) wensen iig voor Maps verbeteringen! Tot zover trouwens ook de opmerking dat het niet zou mogen...

Tis trouwens wel iets dat Volvo ook zou kunnen doen, een platform zoals Polestar heeft op Facbook (hoeft natuurlijk niet perse op Facebook) waar ze zelf ook actief met dit soort dingen komen. Net even wat meer (open) communicatie, 1 plek waar mensen alles kunnen volgen.

En ik krijg net een volgende VOC app update door. Paar dagen geleden ook ook, toen had ik ook de klimaat timer/planner in de app. En nu een update met:

[Voor 43% gewijzigd door Juancho op 09-09-2021 13:09]

• madhondt
Vanmorgen een heel rare ervaring gehad met de google maps navigatie. Voor een rit die normaal 1u15 duurt, stuurde hij me helemaal binnendoor. Ik passeer wel enkele punten die kritiek zijn qua files, dus ik ging ervan uit dat het met file te maken had. Maar gezien deze binnendoorweg een half uur langer was, ben ik toch de normale weg blijven volgen. Maar de hele tijd vond google dat ik toch beter een afrit nam, om dan via een totaal andere weg te rijden. Toen hij met op den duur op parallel baantjes van de snelweg begon te sturen, begon het me te dagen: om een of andere reden stonden mijn navigatieopties plots ingesteld op 'snelwegen vermijden' (en omgekeerd stonden tolweg en veerponten dan wel weer toegelaten).
Ik had gisteren wel een reset gedaan via de grote aan/uit knop, maar 'snelwegen vermijden' zou toch nooit de default keuzen mogen zijn?
Iemand gelijkaardige zaken al voorgehad?

Wat me ook opvalt de laatste tijd, is hoe de kleurvoorstelling van de file, soms helemaal verdwijnt, en nadien dan weer terugkomt.

• rikoos
  • Laatst online: 14:08
madhondt schreef op donderdag 9 september 2021 @ 12:38:
Ik had gisteren wel een reset gedaan via de grote aan/uit knop, maar 'snelwegen vermijden' zou toch nooit de default keuzen mogen zijn? Iemand gelijkaardige zaken al voorgehad?

Wat me ook opvalt de laatste tijd, is hoe de kleurvoorstelling van de file, soms helemaal verdwijnt, en nadien dan weer terugkomt.
Ik heb al een paar keer een volledige reset gedaan maar ik heb hier geen last van. Hij stuurt mij altijd netjes via de snelweg. Wat ik wel merk (zoals jij aangeeft bij de kleurvoorstelling) is dat ik een dik rode weg rij terwijl er geen file of vertraging is op deze weg.

• Sten2017
Dat laden blijft een ding hoor.

Gisteren na de update netjes 3 fase thuis. Nu net na het rijden pakt ie maar 1 fase, geeft de auto aan. De paal geeft 3 fase aan.

......

• Pure8
erikloman schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:46:
[...]

Begin deze week is de auto bij de dealer geweest en hebben ze het euvel gevonden en opgelost! _/-\o_

TL;DR - Een fabrieksfout was de oorzaak van het geluid.

De elektromotor voorin hangt in een soort van subframe welke weer vast zit aan een frame. Dit frame zit dan weer met een steun vast aan het chassis. Men dacht eerst dat het geluid uit de steun kwam. Toen deze was vervangen was het geluid er nog steeds. Toen de monteur verder zocht zag hij dat het subframe met slechts 3 bouten vast zat aan het frame. De 4e bout ontbrak!

Omdat het subframe dus niet goed vast zat schuurde het subframe bij gasgeven en gas loslaten tegen het frame aan (metaal op metaal). Maar omdat dit euvel al een tijd speelde was het subframe intussen dusdanig vervormd dat de 4e bout niet meer paste (gat kwam niet meer overeen). Met wat duw en trekwerk kon men het subframe weer op z'n plek krijgen waarna men de 4e bout kon plaatsen.

Eind goed al goed. Het is netjes opgelost en ik heb weer een stille P8 :)
Dan hadden m'n collega's het dus bij het rechte eind toen ze zeiden dat het de ophanging van de powertrain zou kunnen zijn.
Ik ben blij voor jou dat het nu opgelost is. Veel plezier nog met jouw karretje!

• Sten2017
Sten2017 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:40:
Dat laden blijft een ding hoor.

Gisteren na de update netjes 3 fase thuis. Nu net na het rijden pakt ie maar 1 fase, geeft de auto aan. De paal geeft 3 fase aan.

......
Tip van de dealer was om eerst de auto 15 min. vergrendeld te laten staan i.p.v. direct aan paal, dan reset hij zichzelf.

Nu laadt ie weer normaal....... 8)7

• Juancho
Sten2017 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:26:
[...]

Tip van de dealer was om eerst de auto 15 min. vergrendeld te laten staan i.p.v. direct aan paal, dan reset hij zichzelf.

Nu laadt ie weer normaal....... 8)7
Hoelang zat daar tussen? Ik had namelijk afgelopen vrijdag ook zoiets, maar dan aan een laadpaal bij een vakantiepark. Eerste keer inpluggen, gelijk netjes 11kW. Waren iets vergeten dus ik moest even snel naar de supermarkt. Dus afgekoppeld, ik denk uiteindelijk nog geen 25 minuten weg (incl. heen/terug weg) en toen weer ingeplugd aan exact dezelfde paal met exact dezelfde omstandigheden: 6kW... 8)7

• Sten2017
Juancho schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:37:
[...]

Hoelang zat daar tussen? Ik had namelijk afgelopen vrijdag ook zoiets, maar dan aan een laadpaal bij een vakantiepark. Eerste keer inpluggen, gelijk netjes 11kW. Waren iets vergeten dus ik moest even snel naar de supermarkt. Dus afgekoppeld, ik denk uiteindelijk nog geen 25 minuten weg (incl. heen/terug weg) en toen weer ingeplugd aan exact dezelfde paal met exact dezelfde omstandigheden: 6kW... 8)7
Ja apart toch?

Hier 15 min ongeveer. Dealer zei dat het met de warmte van de accu te maken kan hebben. Zal het in de gaten houden.

• Montalbano
  • Niet online
Sten2017 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:49:
[...]

Ja apart toch?

Hier 15 min ongeveer. Dealer zei dat het met de warmte van de accu te maken kan hebben. Zal het in de gaten houden.
Dat lijkt mee een antwoord om je mee met een kluitje in het riet te sturen... op AC laden heeft volgens mij geen restricties als het gaat om de warmte van de accu.

P8

• Sten2017
Montalbano schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:52:
[...]

Dat lijkt mee een antwoord om je mee met een kluitje in het riet te sturen... op AC laden heeft volgens mij geen restricties als het gaat om de warmte van de accu.
Geen idee. De tip werkt i.i.g. wel.

• Montalbano
  • Niet online
Sten2017 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:54:
[...]

Geen idee. De tip werkt i.i.g. wel.
Haha, ja die lost 90% van alle storingen op volgens mij. Ach, zolang dat werkt is het ook allemaal geen drama :)

P8

• Sten2017
Montalbano schreef op donderdag 9 september 2021 @ 16:56:
[...]

Haha, ja die lost 90% van alle storingen op volgens mij. Ach, zolang dat werkt is het ook allemaal geen drama :)
Dat is waar.

Het is alleen wel een fout in de software van de auto. Ergens gaat het niet goed.

• Juancho
Het zal jullie niks verbazen maar ik vind het weldegelijk drama. Juist omdat het van die dingen zijn waar je geen grip op hebt. Nu ging het goed omdat ik de tijd had en dus prima met 5kW kon laden. Maar als ik dat niet had.... zit je dan. En het is blijkbaar ook niet uit te leggen hoe het kan dat in 2 dezelfde situaties de snelheid maar zo de helft minder kan zijn.

Ik vind dat best zorgelijk hoor ;)

• Sten2017
Juancho schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:28:
Het zal jullie niks verbazen maar ik vind het weldegelijk drama. Juist omdat het van die dingen zijn waar je geen grip op hebt. Nu ging het goed omdat ik de tijd had en dus prima met 5kW kon laden. Maar als ik dat niet had.... zit je dan. En het is blijkbaar ook niet uit te leggen hoe het kan dat in 2 dezelfde situaties de snelheid maar zo de helft minder kan zijn.

Ja, deel je mening.

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:28:

Ik gooi hem er nog maar een keer in: bij gebruik van de meegeleverde Volvo kabel?

P8

• Sten2017
Montalbano schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:53:
[...]

Ik gooi hem er nog maar een keer in: bij gebruik van de meegeleverde Volvo kabel?
Nee, vaste kabel thuis. Maar nogmaals, ligt aan de auto 1000%.

• RoyTerWelle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 18:13
Even voor mijn beeld:

1x OTA en de 2e OTA lijkt toch echt ongemerkt gegaan te zijn. Als ik nu nl bij de release notes kijk, krijg ik de changelog van de augustussoftware te zien.

• mrsmit01
Montalbano schreef op donderdag 9 september 2021 @ 19:53:
[...]

Thuis heb ik een laadpaal met vaste kabel. Daarmee laadt ik tot nu toe steevast op 11kW. Wanneer ik elders ben, bijvoorbeeld bij de sportschool of op kantoor dan laad ik met de Volvo kabel. Ik kom dan niet verder dan 4 a 5kW per uur. Beide laadvoorzieningen hebben een capaciteit van 11kW. Er stond bij de sportschool niemand naast me te laden, was de enigste. Zou dat aan de Volvo kabel kunnen liggen?

• Montalbano
  • Niet online
RoyTerWelle schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:02:
[...]

1x OTA en de 2e OTA lijkt toch echt ongemerkt gegaan te zijn. Als ik nu nl bij de release notes kijk, krijg ik de changelog van de augustussoftware te zien.
Die zie ik ook maar dat is volgens mij geen teken dat je die ook al hebt. Is gewoon een weergave van een webpagina.

P8

• Montalbano
  • Niet online
mrsmit01 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:11:
[...]

Thuis heb ik een laadpaal met vaste kabel. Daarmee laadt ik tot nu toe steevast op 11kW. Wanneer ik elders ben, bijvoorbeeld bij de sportschool of op kantoor dan laad ik met de Volvo kabel. Ik kom dan niet verder dan 4 a 5kW per uur. Beide laadvoorzieningen hebben een capaciteit van 11kW. Er stond bij de sportschool niemand naast me te laden, was de enigste. Zou dat aan de Volvo kabel kunnen liggen?
Dat durf ik niet stellig te beweren, maar ik heb er gedoe mee gehad icm mijn thuis laadpaal (losse kabel) en toen is er wel eens gezegd dat er iets net niet conform de standaard was met een van de pinnen (aarde/massa geloof ik).
Ik gebruik een andere kabel en nooit meer issues gehad.
Het is in ieder geval het proberen waard.

P8

• mrsmit01
Montalbano schreef op donderdag 9 september 2021 @ 21:12:
[...]

Die zie ik ook maar dat is volgens mij geen teken dat je die ook al hebt. Is gewoon een weergave van een webpagina.
Inderdaad. En ik weet wel zeker dat ik nog geen update heb gehad. De media/radio speelt namelijk niet automatisch af wanneer ik ga rijden, verder is de versie build-nummer ook nog niet gewijzigd bij mij.
Pagina: 1 ... 14 ... 17 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee