Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:17
Verzekerde de mijne bij Baloyse (Volvo) kan daar niks over alarmen of certificaten vinden.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:11
Waterblok schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:58:
Verzekerde de mijne bij Baloyse (Volvo) kan daar niks over alarmen of certificaten vinden.
Klopt maar ik wilde de mijne daar niet onderbrengen. Teveel eieren in het zelfde mandje naar mijn smaak. Stel dat de auto door een ingebakken probleem bij een ongeluk betrokken raakt( bijvoorbeeld keihard remmen voor een ‘spook’auto en er iemand ik ook name van achteren. Volvo ontkent dat probleem . Dan denk ik niet dat de Volvo verzekering de autobouwer Volvo onder water houdt. Ik heb liever een stevige tussenpersoon die daar bij helpt om Volvo aan te pakken.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:53
mkrijtenberg schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

hallelujah... die 4K BlackVue dashcam is bijna net zo duur als de auto zelf 8)7 Ik ga zelf voor iets goedkopers denk ik haha. Ik wil alleen video bewijs hebben voor als het nodig is. Dus GPS, cloud enz enz heb ik niet nodig. Goeie tip van de filmpjes. Ik ga even kijken wat ik allemaal kan vinden :)
Dit is ook wel mooi, althans het principe: mooi weggewerkt achter de spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waterblok schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:58:
Mijne is via Volvo Carlease bij Baloise verzekerd. Alarm niet nodig.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
Montalbano schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Idem dito

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
Montalbano schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Dat zal het zijn, jij hebt ook nauwelijks problemen toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Waterblok schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 17:19:
[...]

Dat zal het zijn, jij hebt ook nauwelijks problemen toch? ;)
Haha, klopt! Ik heb alleen last van een permanente glimlach als ik in dat ding zit

*afkloppen

P8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
Juancho schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Kan zeker, ik heb echter zelf al behoorlijk wat verhalen gelezen en gehoord (niet alleen hier dus) van P8 rijders (ook P2 rijders overigens) die vanuit het niets of na de OTA opeens wel problemen hadden. En dat zijn er zeker niet een paar. Wil verder niet zeggen dat er geen rijders zijn die niet of nauwelijks issues hebben. Of die wel issues hebben maar dat het voor hun niet zo belangrijk is. Ik wilde alleen aangeven dat als je nu nog geen issues hebt gehad dat zeker geen garantie is voor de toekomst. Want dat kan helaas maar zo van de ene op de andere dag gebeuren.

[...]

Dat doen we allemaal ook ongetwijfeld en dat kan heel goed samen gaan met een kritische blik. De auto is niet OF compleet bagger OF helemaal perfect. Daar zit gelukkig een behoorlijk grijs gebied tussen en ook dat bespreken we hier toch ook gewoon? Ik had afgelopen week 3 langere ritten gemaakt en wat je zegt, tis genieten in dat ding! Qua rijden en comfort echt zo heerlijk! Maarja, dan heb je toch ook weer irritatie puntjes die naar voren (kunnen) komen. In dat kader ben ik dus ook echt oprecht enorm benieuwd naar de laatste maanden van dit jaar en wat Volvo en Google gaan aanpakken, verbeteren en/of toevoegen. Cruciaal moment denk ik want het kan de auto echt af gaan maken of het kan er voor zorgen dat er gerommel blijft om zo maar te zeggen.

Dit weekend naar Zeeland, kijk nu al uit om weer lekker een langere rit te rijden in de P8! Voor het eerst neem ik ook de oudjes mee, hoop dat ze niet wagenziek worden van al die power oOo _O-
Waar ga je precies naar toe?

Ironië aan de sarcastische zee.. ?

😉😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
rinkel schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Iemand die deze ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-05-2022
[...]

hallelujah... die 4K BlackVue dashcam is bijna net zo duur als de auto zelf 8)7 Ik ga zelf voor iets goedkopers denk ik haha. Ik wil alleen video bewijs hebben voor als het nodig is. Dus GPS, cloud enz enz heb ik niet nodig. Goeie tip van de filmpjes. Ik ga even kijken wat ik allemaal kan vinden :)
Ja die 4K versie is behoorlijk duur. Ik heb de 1080p versie gekocht toen die afgeprijsd was bij coolblue. Handig is dan om zelf een endurance sd kaart te kopen want die zijn goedkoper dan van BlackVue zelf. Ik kon niet echt een betere vinden dan deze zonder concessies te doen op kwaliteit. 4K opnemen is niet ideaal als je langer terug wilt kijken maar als dat geen probleem is dan is 4K wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
rinkel schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 16:26:
[...]

Dit is niet compatible met de elektrische xc40 en als dat wel zo is kan het gaan storen met de rijhulpsystemen omdat het er zo dicht op zit. Het paneel is anders aangezien de p8 nieuwe rijhulpsystemen heeft ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
tim-dev schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

Dit is niet compatible met de elektrische xc40 en als dat wel zo is kan het gaan storen met de rijhulpsystemen omdat het er zo dicht op zit. Het paneel is anders aangezien de p8 nieuwe rijhulpsystemen heeft ingebouwd.
Zijn die rijhulpsystemen dan zo verschillend tussen die auto’s?

Ik heb zelf (nog) de fossiele versie, maar die heeft ook aardig wat hulpsystemen (acc, pilot assist, etc)

Maar het zou zomaar kunnen dat het niet past…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
rinkel schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 23:54:
[...]

Zijn die rijhulpsystemen dan zo verschillend tussen die auto’s?

Ik heb zelf (nog) de fossiele versie, maar die heeft ook aardig wat hulpsystemen (acc, pilot assist, etc)

Maar het zou zomaar kunnen dat het niet past…
In de ICE en PHEV XC40 zit ADAS1 terwijl in de BEV-versie ADAS2 zit. Is zowel hardware- als software-matig verschillend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
[...]

Video over Inbouwen van een dashcam en de kabel geleiden naar de middenconsole

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrijtenberg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05-2023
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de Xiaomi 70mai A800 Dashcam (voor en achter). Ik vond de kwaliteit van de filmpjes op internet wel goed genoeg (leesbare nummerborden enz). Ik zet de hulpsystemen die de dashcam heeft wel uit, en vertrouw op die van Volvo.

Als ik em geplaatst heb, zal ik wat foto's posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
  • Laatst online: 08:35
Gisteren is de tekst op de site van Volvo over de juli update veranderd in de augustus update. Blijkbaar was het niet haalbaar om de juli update in augustus uit te rollen.

Er staat nu ook in de release notes dat de kilometerstand niet meer altijd in beeld is. Dat was toch al niet zo? Bij mij tenminste niet.

https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fible
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 29-03-2022
Mijn XC40P8 maakt tussen de 97 en 105 km/uur een slepend geluid, bij mij is de voormotor om die reden vervangen maar het geluid blijft en nu naar mijn idee van achteruit.
Het geluid start zodra je een constante snelheid hebt in het bereik 97 tot 105 en stopt zodra je buiten dit bereik bent.
Ik heb in een andere P8 van de dealer gereden en bij deze treedt het ook op. Waarmee de indruk bestaat dat alle auto's dit hebben. Ik ben heel benieuwd of jullie dit herkennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Fible schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:39:
Mijn XC40P8 maakt tussen de 97 en 105 km/uur een slepend geluid, bij mij is de voormotor om die reden vervangen maar het geluid blijft en nu naar mijn idee van achteruit.
Het geluid start zodra je een constante snelheid hebt in het bereik 97 tot 105 en stopt zodra je buiten dit bereik bent.
Ik heb in een andere P8 van de dealer gereden en bij deze treedt het ook op. Waarmee de indruk bestaat dat alle auto's dit hebben. Ik ben heel benieuwd of jullie dit herkennen.
Ik herken het wel. Ik zou het niet slepend noemen, eerder een zoem of fluittoon. Maar inderdaad wel rond de 100 km/u. Of het boven de 105 km/u ophoudt weet ik niet. Ik zit tegenwoordig niet zo vaak na 19:00 op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Recharge P8 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 08:46:
Vandaag de P8 naar de dealer gebracht ivm laadkabel die los kan, maar ook acceptatie volvo voorwaarden (fout) voor de app en volvo id toevoegen (foutmelding).

Daarnaast geeft de auto regelmatig aan de sleutel niet te herkennen, vorige keer was dat een opmaat naar een storing waarbij hij geen enkele sleutel meer pakte..

ben benieuwd, kijken of de issues bekend zijn en al gepatched zijn in een nieuwe release ofzo
Inmiddels de auto weer terug. Tijdens het laden gaat de stekker niet meer los, straks even kijken of dit na het laden ook nog zo is. De app koppelt wel, maar doet niks meer. Gisteren opnieuw de app geinstalleerd en de auto een fabrieksreset gegeven, sindsdien nog steeds niks maar nog maar even 36 uur wachten dan.
Ze moesten 2 dagen 'sleutelen' en contacten Volvo NL/ BE en Zweden volgens zeggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Op aangeven van mijn dealer zojuist voor het eerst op de OnCall knop in het dak gedrukt. Was wel benieuwd hoe dat ging. Reden was dat volgens de dealer monteur VOC mijn gegevens moest inlezen voor het genereren van een TV01 certificaat. Tot mijn verbazing wist VOC niets van mijn auto! Geen kenteken, naam, niets. Er kwam geen data binnen en volgens hun is de auto niet geregistreerd! Ik heb wel degelijk via de VolvoCars app op mijn mobiel geregistreerd en geconnect (bv autodeuren sluiten, airco aanzetten, etc). Vreemd.... De dealer gaat het uitzoeken maar heeft inmiddels me wel het TV01 certificaat gemaild. Ik vraag me af of dat waarde heeft als VOC me toch niet kan volgen.... Anyways, mijn verzekering is i.g.g. geregeld...
Overigens vandaag voor het eerst wat km's gemaakt op de snelweg van huis naar High Tech Campus. Wat een genot! Rijdt veel relaxer dan mijn vorige auto (MB A45 AMG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:11
Venomer schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:50:
[...]

Ik herken het wel. Ik zou het niet slepend noemen, eerder een zoem of fluittoon. Maar inderdaad wel rond de 100 km/u. Of het boven de 105 km/u ophoudt weet ik niet. Ik zit tegenwoordig niet zo vaak na 19:00 op de snelweg.
Zijn het niet de banden? Dat banden afrolgeluid is-bij gebrek aan andere geluiden- best nadrukkelijk aanwezig bij bepaalde snelheden ( inderdaad rond de 100).
Vooral met de 20” zomerbanden (pirelli) heb ik daar last van, het is een soort constant ‘ruisend en rommelend’ geluid. Met de 19” winterbanden is het aanmerkelijk stiller bij mij.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
Fible schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:39:
Hmm,.. dat herken ik niet.
Wat ik wel heb is dat mijn stuur licht (maar snel) trilt tussen 100 en 115 km/h.
Op zich niet erg maar bij lange(re) afstanden krijg je er een "lamme" arm/hand van...

Ik heb de banden laten nakijken en daar was niets mis mee.
Wat mij wel opvalt is dat ik het niet altijd heb. Ik ging vandaag van Almere naar Utrecht (A27) en het begon pas na 15km op de snelweg.

Weet niet zo goed waar het aan kan liggen.. jullie een idee, of dit ook hebben ervaren?

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Venomer schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:44:
Gisteren is de tekst op de site van Volvo over de juli update veranderd in de augustus update. Blijkbaar was het niet haalbaar om de juli update in augustus uit te rollen.

Er staat nu ook in de release notes dat de kilometerstand niet meer altijd in beeld is. Dat was toch al niet zo? Bij mij tenminste niet.

De KM stand staat idd niet standaard in het scherm. Alleen in de trip computer. En die open je met... Jawel... De knop waar ze het in de ds release note over hebben. Lekker vaag weer dit 😁

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 01-09-2021 18:49 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Venomer schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:50:
[...]

Heb ik ook. Een soort lichte zoem. Moest wel echt goed luisteren maar het is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
Ik heb vandaag de laatste updates gehad bij de dealer, hoofdmonteur zei er voor 1,5 uur aan updates klaarstond dus dat het goed was dat ik langs kwam, laatste update die ik had was van Mei toen ik de auto geleverd heb gekregen. De timer in de app werkt nu, ik denk alleen niet dat ik het actief ga gebruiken omdat ik onregelmatig de auto gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Spanky79 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:11:
[...]

Heb ik ook. Een soort lichte zoem. Moest wel echt goed luisteren maar het is er wel.
Het is een auto mannen en vrouwen, die maakt geluid. Die van mij ook. Gewoon lekker rijden zou ik zeggen.

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:13

Rianata

Have you played Atari today?

Een tijd terug hier o.a. gemeld dat ik soms problemen had met GPS, waarbij Maps niet meer werkte. Na een reset met de knop onder het scherm werkte Maps iig weer op het grote scherm, echter niet altijd achter het stuur.

Terug gegaan in mijn geheugen dacht ik dat het probleem ongeveer ook ontstond na het installeren van Flitsmeister en ABRP, toen deze kortstondig in de app store stonden en geïnstalleerd konden worden. Aangezien ik ABRP niet gebruik vanwege het ontbreken van de integratie met o.a. de SoC van de P8 en Flitsmeister ook niet geheel 100% vlekkeloos werkte, heb ik besloten om beide te verwijderen en te kijken of het invloed had op mijn GPS problemen.

Een echte conclusie kan en wil ik niet verbinden na ongeveer twee weken, maar sinds het verwijderen van beide apps twee weken geleden heb ik geen GPS problemen meer ondervonden, zonder dat er voor zover ik weet een software update OTA is geweest en ik de garage niet bezocht heb. Ik verdenk Flitsmeister daarbij als nummer 1, aangezien ik ABRP nooit gebruikt heb en Flitsmeister altijd actief was obv Bluetooth connectiviteit met mijn smartphone.

Het is geen klacht richting Flitsmeister (en/of ABRP), want de app had nooit vrijgegeven mogen worden en is niet voor niets teruggehaald uit de app stores voor de P8. Maar mocht je problemen hebben met GPS, je hebt Flitsmeister geïnstalleerd voor de P8 en je zou ook heel goed zonder geïntegreerde Flitsmeister in de P8 kunnen (uiteraard wel gewoon op je mobiel actief houden :) ), misschien een optie om ook voor de-installatie te gaan en wellicht dat jouw GPS problemen ook opgelost worden(?).

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
tim-dev schreef op woensdag 1 september 2021 @ 19:59:
Ik heb vandaag de laatste updates gehad bij de dealer, hoofdmonteur zei er voor 1,5 uur aan updates klaarstond dus dat het goed was dat ik langs kwam, laatste update die ik had was van Mei toen ik de auto geleverd heb gekregen. De timer in de app werkt nu, ik denk alleen niet dat ik het actief ga gebruiken omdat ik onregelmatig de auto gebruik.
Heb jij dan serieus sinds mei geen OTA gehad? Eind mei/juni is er namelijk een OTA geweest die je allang had moeten ontvangen lijkt me.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
Eindelijk is de app update voor Android ook gearriveerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Man man man wat is die VOC app teleurstellend. Ik zit nu in Italië en kan er gewoon niets mee.

99 van de 100 keer maakt hij geen verbinding met de auto. Kan niet sluiten/ontsluiten. Kan pre-climate niet aanzetten. Hoe ver hij opgeladen is wordt niet weergegeven. Ook mis ik het kaartje. In al die vage Italiaanse steden is het makkelijk om je auto kwijt te raken.

Auto rijdt verder prima, er komt nog wel een uitgebreid verslag.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mga1600 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:53:
[...]

Zijn het niet de banden? Dat banden afrolgeluid is-bij gebrek aan andere geluiden- best nadrukkelijk aanwezig bij bepaalde snelheden ( inderdaad rond de 100).
Vooral met de 20” zomerbanden (pirelli) heb ik daar last van, het is een soort constant ‘ruisend en rommelend’ geluid. Met de 19” winterbanden is het aanmerkelijk stiller bij mij.
Nee, het zijn niet de banden. Ik weet vrij zeker dat het de aandrijving is. Het is wat mij betreft niet storend, trouwens. Het is te horen als je er op let, maar dat is dan ook alles. Verder is het gewoon een hele stille auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Hebben jullie nou wel/geen duidelijke, met de nadruk op duidelijk, piepje/geluidje als je stapvoets achteruit (vooruit weet ik niet?) rijdt? Bij mijn P8 is het gewoon echt muisstil, ook toen ik er eens echt op ben gaan letten met raampje open en zelf geluisterd toen mijn partner even de test deed. Ik had laatst een keer een andere P8 mee om het laad issue te testen maar daarbij hoorde ik vanachter het stuur en met het raam open een duidelijk (wel zacht) geluidje toen ik stapvoets reed. Volgens mij achteruit, maar ik weet niet of het ook te horen moet zijn als je voorruit rijdt.

Ik heb dat gewoon niet in mijn P8 terwijl het volgens mij wel verplicht is. Meer mensen last van?

@JackBol hoe typerend... Google weet letterlijk ALLES van je maar even laten zien waar je auto staat HOOOO maar _O- _O- _O-

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 01-09-2021 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
Juancho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:49:
[...]

Heb jij dan serieus sinds mei geen OTA gehad? Eind mei/juni is er namelijk een OTA geweest die je allang had moeten ontvangen lijkt me.
Ja dit is waarom ik er zelf achter aan ben gegaan, dealer zag in eerste instantie een paar weken terug geen update klaarstaan voor mijn auto maar 2 weken daarna wel. Ik had dus inderdaad geen OTA gehad al heb ik wel bijna 4000 kilometer gereden. Dit zou potentieel gerelateerd kunnen zijn aan het issue dat de P2 had met de LTE module (Sim) waarbij er eerst een extra update geïnstalleerd moest worden bij de dealer. De dealer zelf gaf aan dat ze ook zoiets denken en dat het vanaf nu wel goed moet gaan, zo niet gaan ze er achter aan bij Volvo NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdg53
  • Laatst online: 17-05 18:55
Vandaag maar de duik in het diepe genomen en een P6 besteld. Plus uitvoering. Inruilwaarde op mijn huidige auto was het beste van alle dealers die EV's met WLTP>400km in hun assortiment hebben.Hoop dat tegen die tijd alle kinderziektes eruit zijn gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
tim-dev schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:57:
[...]

Ja dit is waarom ik er zelf achter aan ben gegaan, dealer zag in eerste instantie een paar weken terug geen update klaarstaan voor mijn auto maar 2 weken daarna wel. Ik had dus inderdaad geen OTA gehad al heb ik wel bijna 4000 kilometer gereden. Dit zou potentieel gerelateerd kunnen zijn aan het issue dat de P2 had met de LTE module (Sim) waarbij er eerst een extra update geïnstalleerd moest worden bij de dealer. De dealer zelf gaf aan dat ze ook zoiets denken en dat het vanaf nu wel goed moet gaan, zo niet gaan ze er achter aan bij Volvo NL
Dat lijkt me heel gek. Je hebt je auto begin mei gekregen toch? Als ik me niet vergis was die verplichte update om OTA te kunnen binnenhalen al eerder. Dus bij aflevering zou jouw P8 die toch wel moeten hebben gehad. Ik weet alleen niet zo meer exact wanneer die update er door de dealer opgezet moest worden dus het kan zijn dat die verplichte update alsnog pas later in mei kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok

De km stand en verbruik van de huidige trip staat er bij mij wel altijd tot nu toe.
Is dat wat er bedoeld wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-dev
Juancho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:53:
Hebben jullie nou wel/geen duidelijke, met de nadruk op duidelijk, piepje/geluidje als je stapvoets achteruit (vooruit weet ik niet?) rijdt? Bij mijn P8 is het gewoon echt muisstil, ook toen ik er eens echt op ben gaan letten met raampje open en zelf geluisterd toen mijn partner even de test deed. Ik had laatst een keer een andere P8 mee om het laad issue te testen maar daarbij hoorde ik vanachter het stuur en met het raam open een duidelijk (wel zacht) geluidje toen ik stapvoets reed. Volgens mij achteruit, maar ik weet niet of het ook te horen moet zijn als je voorruit rijdt.

Ik heb dat gewoon niet in mijn P8 terwijl het volgens mij wel verplicht is. Meer mensen last van?

@JackBol hoe typerend... Google weet letterlijk ALLES van je maar even laten zien waar je auto staat HOOOO maar _O- _O- _O-
Mijn auto maakt behoorlijk geluid direct zodra ik hem in reverse zet, dit kun je bij ons binnen in het huis horen dus ik weet het altijd als mijn vriendin thuis komt. Als je de radio uit zet hoor ik het ook goed met het raam dicht, raam open hoor je het nog beter natuurlijk. Ik heb ook dat de parkeersensoren zeer goed buiten de auto te horen zijn, zelfs als ze zachter staan, ben er tot nu toe van uit gegaan dat dit een veiligheid feature oid is als er een persoon achter de auto door loopt dat ze weten dat je naar achter gaat, zou ook kunnen dat het geen feature is maar gewoon toeval doordat de speaker aan de achterkant veel geluid maakt.

Ik heb in het menu het volume al op 20% staan dus het is niet alsof dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-dev
Juancho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:02:
[...]

Dat lijkt me heel gek. Je hebt je auto begin mei gekregen toch? Als ik me niet vergis was die verplichte update om OTA te kunnen binnenhalen al eerder. Dus bij aflevering zou jouw P8 die toch wel moeten hebben gehad. Ik weet alleen niet zo meer exact wanneer die update er door de dealer opgezet moest worden dus het kan zijn dat die verplichte update alsnog pas later in mei kwam.
Geen idee, ik heb de update gehad waarin de app werkend gemaakt werd bij aflevering. Daarna geen OTA ontvangen maar er waren meer klanten bij hun die dat probleem hadden volgens mijn dealer. Ik heb wel een mail gehad van Volvo met het bericht “een Ota update komt er aan” maar die kreeg ik dus niet binnen. Ik zat dus op die mei versie en kon de stuurhulp aan/uit zetten op mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Waterblok schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:02:
[...]

De km stand en verbruik van de huidige trip staat er bij mij wel altijd tot nu toe.
Is dat wat er bedoeld wordt?
De TA of TM (kan je kiezen) staat idd wel altijd in beeld. Ik mag toch hopen dat ze dat er niet gaan uit gaan slopen. Als ze bij Volvo graag een clean scherm willen, geef dan iig de rijder de keuze: TA/TM/uit.

@tim-dev @Venomer thanks! Dit is toevallig toch geen instelling? Lijkt me stug omdat het verplicht is. Dan moet ik toch maar weer eens naar de dealer... 🤔

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 01-09-2021 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:53:

Mijn P8 maakt wel dat geluid bij het achteruitrijden. Het is inderdaad niet heel luid, maar duidelijk hoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
SSANL schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:07:
[...]

Hmm,.. dat herken ik niet.
Wat ik wel heb is dat mijn stuur licht (maar snel) trilt tussen 100 en 115 km/h.
Op zich niet erg maar bij lange(re) afstanden krijg je er een "lamme" arm/hand van...

Ik heb de banden laten nakijken en daar was niets mis mee.
Wat mij wel opvalt is dat ik het niet altijd heb. Ik ging vandaag van Almere naar Utrecht (A27) en het begon pas na 15km op de snelweg.

Weet niet zo goed waar het aan kan liggen.. jullie een idee, of dit ook hebben ervaren?
Ik had het snerpende/fluitende geluid. Is vrijwel weg nadat de voormotor is vervangen.

Trillen heb ik exact hetzelfde. Volgens de dealer niets aan te doen. Iets van doorgave van contacttrillingen van het chassis…? Niets met de banden in ieder geval (diverse keren gecontroleerd en gebalanceerd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:08:
[...]

De TA of TM (kan je kiezen) staat idd wel altijd in beeld. Ik mag toch hopen dat ze dat er niet gaan uit gaan slopen. Als ze bij Volvo graag een clean scherm willen, geef dan iig de rijder de keuze: TA/TM/uit.

@tim-dev @Venomer thanks! Dit is toevallig toch geen instelling? Lijkt me stug omdat het verplicht is. Dan moet ik toch maar weer eens naar de dealer... 🤔
Die van mij maakt ook geen geluid hoor bij achteruit rijden. Vind het wel prima zo. Ben geen vrachtwagen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Sten2017 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:37:
[...]

Die van mij maakt ook geen geluid hoor bij achteruit rijden. Vind het wel prima zo. Ben geen vrachtwagen ofzo.
Het is ook geen overduidelijke pieptoon hoor, maar een subtiel geluid zodat omstanders je iig horen. Dat is volgens mij zelfs verplicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RFolst
  • Laatst online: 02-09 16:28
Juancho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:46:
[...]

Het is ook geen overduidelijke pieptoon hoor, maar een subtiel geluid zodat omstanders je iig horen. Dat is volgens mij zelfs verplicht.
Klinkt een beetje zoals een sonar in (oude) duikbootfilms. Is met de ramen naar beneden goed te horen. Althans, met mijn auto/gehoor wel...

Volvo XC40 P8 | Software versie 2.9 | 20" zomerbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
RFolst schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:51:
[...]

Klinkt een beetje zoals een sonar in (oude) duikbootfilms. Is met de ramen naar beneden goed te horen. Althans, met mijn auto/gehoor wel...
Ja ik hoorde dat in die andere P8 ook wel met het raampje open. Maar in mijn eigen dus niet, laatst nog weer gehad dat ik zachtjes reed en wandelaars/fietser de auto gewoon helemaal niet horen en dus ook niet aan de kant gaan oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnDoe77
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-12-2024
JackBol schreef op woensdag 1 september 2021 @ 21:43:
Man man man wat is die VOC app teleurstellend. Ik zit nu in Italië en kan er gewoon niets mee.

99 van de 100 keer maakt hij geen verbinding met de auto. Kan niet sluiten/ontsluiten. Kan pre-climate niet aanzetten. Hoe ver hij opgeladen is wordt niet weergegeven. Ook mis ik het kaartje. In al die vage Italiaanse steden is het makkelijk om je auto kwijt te raken.

Auto rijdt verder prima, er komt nog wel een uitgebreid verslag.
Tip; als je een iPhone hebt moet je zelf af en toe in de App Store de app bijwerken. Als hij het zo weinig doet, zou ik de dealer hem opnieuw laten installeren/koppelen. Hij werkt bij mij al maanden foutloos en 99/100 keer kan ik alles zien en doen wat er nu mogelijk is. Zojuist voor morgenochtend een timer ingesteld voor een reis van 450km…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fchq5hCGnxddsVnS6C-cEuJqUbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2lwAvlnH0MPDxdYOYSn50BH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-tG1P5YCXM9eIeArkqiRihcpE8g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqOysQnXnyA3wME9WLXDu1cJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
Ik zie ook praktisch niets in die VolvoCars app (Samsung Galaxy S10+) en dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Na inloggen moet ik opnieuw VIN nr invoeren. Alleen zegt het scherm in de auto dat als er al een koppeling is, die via de app moet verbreken. Maar dat kan dus niet aangezien ik opnieuw ben begonnen blijkbaar. Wat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Iksie schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:08:
Ik zie ook praktisch niets in die VolvoCars app (Samsung Galaxy S10+) en dus verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Na inloggen moet ik opnieuw VIN nr invoeren. Alleen zegt het scherm in de auto dat als er al een koppeling is, die via de app moet verbreken. Maar dat kan dus niet aangezien ik opnieuw ben begonnen blijkbaar. Wat nu?
(Fabrieks-)Reset in jouw auto doen of een extra account aanmaken, waaraan je dan koppelt en dan oude account verwijderen.

Je had eerst moeten ontkoppelen in de auto alvorens de app te verwijderen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Rianata op 02-09-2021 00:18 ]

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pure8
Juancho schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:46:
[...]

Ik heb het hier al verscheidene keren geschreven. Nóg maar eens dan:
Vanaf 1 juli 2019 verplicht voor alle nieuwe elektrische modellen. De XC40 is een model van 2017 dus niet verplicht vanaf die datum. (Daarom heeft de P2 dit wel en de P8 niet)
Vanaf 1 juli 2021 verplicht voor alle nieuw geleverde auto’s dus ook voor de XC40.
Volvo implementeert dit daarom vanaf MY22 in alle XC40’s. (Geleverd vanaf ongeveer mei - juni)

Dus: heb je een P8 dan piept ie niet. Heb je een TWIN dan piept ie wel!

[ Voor 9% gewijzigd door Pure8 op 02-09-2021 05:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
MartinP8 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:27:
[...]

Ik had het snerpende/fluitende geluid. Is vrijwel weg nadat de voormotor is vervangen.

Trillen heb ik exact hetzelfde. Volgens de dealer niets aan te doen. Iets van doorgave van contacttrillingen van het chassis…? Niets met de banden in ieder geval (diverse keren gecontroleerd en gebalanceerd)
Hmm, dat “niets aan te doen” vind ik altijd een beetje lastig te accepteren. Niet alle P8’s hebben het (mijne niet bijvoorbeeld) dus het kán wel zonder. Als nou alle auto’s het hebben dan zou “niets aan te doen” misschien acceptabel zijn.

P8

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Dan moet je - als de laadsessie klaar is - dr auto maar eens zonder sleutel of telefoon benaderen en dan op de knop drukken. (Wat een willekeurige boef ook kan doen) en dan kun je de kabel echt lostrekken bij mij.
Gisteren geprobeerd, maar kabel gaat bij mijn thuislader niet los in die situatie. Maar ik heb nog niet de laatste update, misschien dat het daar mee te maken heeft.

P8

• catman8404
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09-2024

Ik had het ook na een factory reset daarna even in de instellingen gezocht en onder display kon je het gewoon weer aanzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
Rianata schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:18:
[...]

(Fabrieks-)Reset in jouw auto doen of een extra account aanmaken, waaraan je dan koppelt en dan oude account verwijderen.

Top! Fabriek reset hielp. Weer wat geleerd over deze rijdende computer. Dankjewel!!

• Venomer
Pure8 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 05:28:
[...]

Vanaf 1 juli 2019 verplicht voor alle nieuwe elektrische modellen. De XC40 is een model van 2017 dus niet verplicht vanaf die datum. (Daarom heeft de P2 dit wel en de P8 niet)
Vanaf 1 juli 2021 verplicht voor alle nieuw geleverde auto’s dus ook voor de XC40.
Volvo implementeert dit daarom vanaf MY22 in alle XC40’s. (Geleverd vanaf ongeveer mei - juni)

Meerdere posters hier hebben een P8 die wel piept, dus jouw stelling klopt niet. De mijne is een MY21, geleverd begin mei 2021, en heeft de piep wel.

• Venomer
catman8404 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 06:56:
[...]

Ik had het ook na een factory reset daarna even in de instellingen gezocht en onder display kon je het gewoon weer aanzetten.
Bij mijn P8 kan ik kiezen tussen weergave van TA of TM, maar niet de totale kilometerstand.

• Sten2017
Venomer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:00:
[...]

Meerdere posters hier hebben een P8 die wel piept, dus jouw stelling klopt niet. De mijne is een MY21, geleverd begin mei 2021, en heeft de piep wel.
De stelling klopt waarschijnlijk wel hoor. Die van mij is in 2020 geleverd, dus bouwjaar 2020, geen piep. Die van jouw in 2021, bouwjaar 2021 met een piep.

Wie heeft er een auto bouwjaar 2020 met de piep?

[ Voor 3% gewijzigd door Sten2017 op 02-09-2021 09:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dscvdn
  • Laatst online: 11-12-2021
Mijn geduld wordt op de proef gesteld -O- . De verwachte levering in oktober is helaas uitgesteld naar maart 2022 vanwege een tekort aan chips en omdat de fabriek dicht geweest is. En dat net op het moment dat mijn V60 langzamerhand aan het vergaan is. Erg balen! Maar, ik blijf het forum volgen en meld mij wel weer ergens volgend jaar! ;w

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 17:34

Lancer

What the......

Venomer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:00:
[...]

Weet je zeker dat het niet al een MY22 is? MY22 begint bij Volvo in april/mei van 2021.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

• Sten2017
Dscvdn schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:27:
Mijn geduld wordt op de proef gesteld -O- . De verwachte levering in oktober is helaas uitgesteld naar maart 2022 vanwege een tekort aan chips en omdat de fabriek dicht geweest is. En dat net op het moment dat mijn V60 langzamerhand aan het vergaan is. Erg balen! Maar, ik blijf het forum volgen en meld mij wel weer ergens volgend jaar! ;w
Kun je geen 2e hands kopen met weinig kilometers? Anders gewoon een ander merk? , er is nu voldoende aanbod.

• Venomer
Lancer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:30:
[...]

Weet je zeker dat het niet al een MY22 is? MY22 begint bij Volvo in april/mei van 2021.
2021...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQCMFFWZaQbq6tMJ6nTyj4GeEKM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6Yd3zuTSY2pR6fin3XhYfVG4.jpg?f=fotoalbum_large

• SSANL
MartinP8 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 22:27:
[...]

Hmm ok..
Ik heb een afspraak gemaakt bij de dealer.. kijken waar ze mee komen. Als ik de auto terug heb zal ik wel een update plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Sten2017 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:16:
[...]

De stelling klopt waarschijnlijk wel hoor. Die van mij is in 2020 geleverd, dus bouwjaar 2020, geen piep. Die van jouw in 2021, bouwjaar 2021 met een piep.

Wie heeft er een auto bouwjaar 2020 met de piep?
De stelling is dat vanaf MY22 de XC40 met piep geleverd wordt en daarvoor niet. De mijne is MY21 en heeft de piep wel. De stelling klopt dus niet.

• SSANL
Rianata schreef op donderdag 2 september 2021 @ 00:18:
[...]

Dat eerst ontkoppelen lukt bij mij dus niet..
Als ik in de app op "Verbonden auto's" op "Mijn Volvo" tik, dan staat er Apparaten laden, en na een paar minuten wachten staat dat er nog steeds.
Ik zal dit dan ook droppen bij de dealer als ik daar ben.

• Sten2017
Venomer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:54:
[...]

De stelling is dat vanaf MY22 de XC40 met piep geleverd wordt en daarvoor niet. De mijne is MY21 en heeft de piep wel. De stelling klopt dus niet.
Volgens mij moet je naar bouwjaar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
JohnDoe77 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 23:58:
[...]

Tip; als je een iPhone hebt moet je zelf af en toe in de App Store de app bijwerken. Als hij het zo weinig doet, zou ik de dealer hem opnieuw laten installeren/koppelen. Hij werkt bij mij al maanden foutloos en 99/100 keer kan ik alles zien en doen wat er nu mogelijk is. Zojuist voor morgenochtend een timer ingesteld voor een reis van 450km…

[Afbeelding]

[Afbeelding]
App was helemaal bijgewerkt (5.3.0).
Dus ik dacht ik verwijder de app en installeer die opnieuw. Maar dan moet je opnieuw koppelen en daarvoor heb je dus 3 sleutels nodig. En ik heb er maar twee meegenomen op vakantie. Dus nu werkt de app 100/100 keer niet :(

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Recharge P8 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:12:
[...]

Inmiddels de auto weer terug. Tijdens het laden gaat de stekker niet meer los, straks even kijken of dit na het laden ook nog zo is. De app koppelt wel, maar doet niks meer. Gisteren opnieuw de app geinstalleerd en de auto een fabrieksreset gegeven, sindsdien nog steeds niks maar nog maar even 36 uur wachten dan.
Ze moesten 2 dagen 'sleutelen' en contacten Volvo NL/ BE en Zweden volgens zeggen...
Issue met de stekker is opgelost, ik kan de stekker niet meer lostrekken.
Wel gezien dat hij na update default weer op 6 amp. ging laden, maar dat kon ik plussen naar max.

De app doet (nog? O-) ) niks... inmiddels ruim over de 24/ 36 uur heen.
Ik las dat iemand de app had verwijderd en de koppeling in de auto blijft bestaan, ik had exact hetzelfde.
In de auto kun je hem niet verwijderen, en in de app soms ook niet... er zit dan niets anders op dan fabrieksreset.
Ik kan de verbinding nu ook niet verbreken, ik zie alleen "My Volvo" "Could not load devices" "Internal error 0" en daarachter "Retry" wat niets uithaald.

• Venomer
Sten2017 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:59:
[...]

Volgens mij moet je naar bouwjaar kijken.
Het bouwjaar is ook 2021.

Hoe dan ook, oudere P8-en hebben de piep niet, nieuwere wel, en waar de grens ligt is niet helemaal duidelijk.

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Dscvdn schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:27:
Oei... wanneer had je besteld? Mijn bestelling dateert van half mei en had een door mij gewenste leverdatum van week 39 (waar levertijd eind augustus aangegeven werd). Dat zou geen enkel probleem zijn toen; ga toch maar eens navragen :X

• Sten2017
Venomer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:06:
[...]

Het bouwjaar is ook 2021.

Hoe dan ook, oudere P8-en hebben de piep niet, nieuwere wel, en waar de grens ligt is niet helemaal duidelijk.
Als het echt zo belangrijk is, dan zal het geluid vast ook wel in oudere P8-en via een software update worden geïnstalleerd.

• Juancho
  • Nu online
Pure8 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 05:28:
[...]

Dan ben ik dus wel benieuwd naar de mensen die net als mij een P8 hebben (ik heb hem gekregen in februari 2021, in de app staat ook XC40 2021) dus ook GEEN piepje/geluidje hebben. Want volgens mij rijden de meeste mensen hier de auto al langer dan vanaf mei/juni dit jaar.

Edit: bouwjaar is trouwens 19-11-2020 zie ik net. Hoe dan ook, als je als merk veiligheid zo hoog hebt staan zou je toch verwachten dat dat geluidje ook op modellen wordt geupdate die net in de periode vielen dat het niet verplicht is. Verder geen ramp natuurlijk, maar viel me laatst weer eens op dat mensen je gewoon niet horen bij stapvoets vooruit/achteruit rijden. Had dit weekend nog een noodingreep hierdoor, dat werkt dan weer wel :)

[ Voor 25% gewijzigd door Juancho op 02-09-2021 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dscvdn
  • Laatst online: 11-12-2021
TAA schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:08:
[...]

Oei... wanneer had je besteld? Mijn bestelling dateert van half mei en had een door mij gewenste leverdatum van week 39 (waar levertijd eind augustus aangegeven werd). Dat zou geen enkel probleem zijn toen; ga toch maar eens navragen :X
Dat komt wel goed. Bestelling heb ik op 7 augustus geplaatst. Toen werd gezegd dat er voldoende voorraad was en ik ‘m begin oktober zou hebben. Dat bleek toch iets te optimistisch haha.

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:25
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:50:
[...]

Dan ben ik dus wel benieuwd naar de mensen die net als mij een P8 hebben (ik heb hem gekregen in februari 2021, in de app staat ook XC40 2021) dus ook GEEN piepje/geluidje hebben. Want volgens mij rijden de meeste mensen hier de auto al langer dan vanaf mei/juni dit jaar.
Jij had toch een 2020 auto? Dus die heeft zeker géén piepjes.
De leverdatum is niet relevant. Het gaat om de productiedatum.

Overigens, die van mij is in februari 2021 geproduceerd en geleverd. En ook géén piepjes.
Ik hoop dat dit via een software update nog mogelijk is.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• Juancho
  • Nu online
hlip schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:58:
[...]

Jij had toch een 2020 auto? Dus die heeft zeker géén piepjes.
De leverdatum is niet relevant. Het gaat om de productiedatum.

Overigens, die van mij is in februari 2021 geproduceerd en geleverd. En ook géén piepjes.
Ik hoop dat dit via een software update nog mogelijk is.
Ja het verschil zit hem even in nieuwe elektrische modellen of nieuw geleverde auto’s. Ik wist niet dat je dat onderscheid moest maken, immers de auto werd gewoon nieuw in elkaar gezet dus ik ging er vanuit dat ze dit dan wel zouden meenemen. Niet dus. My bad.

Wellicht wordt het idd nog met een software update toegevoegd.

• Venomer
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:01:
[...]

Ja het verschil zit hem even in nieuwe elektrische modellen of nieuw geleverde auto’s. Ik wist niet dat je dat onderscheid moest maken, immers de auto werd gewoon nieuw in elkaar gezet dus ik ging er vanuit dat ze dit dan wel zouden meenemen. Niet dus. My bad.

Wellicht wordt het idd nog met een software update toegevoegd.
Dat kan natuurlijk alleen als de hardware er wel in zit. Als de hardware er wel in zit, waarom zou het dan niet actief zijn?

• Venomer
Ik heb de prijslijsten van MY21 en MY22 nog eens bekeken. In die van MY21 wordt het Acoustic Vehicle Alerting System (dat die piepjes maakt bij achteruitrijden) niet genoemd, in die van MY22 wel. Onze XC40 is als 2021 model besteld, maar heeft dus wel eigenschappen van het 2022 model.

Zijn er nog andere verschillen tussen MY21 en MY22? Ik heb de warmtepomp als optie en die is in MY22 standaard. Wat nog meer?

• Pure8
Venomer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:54:
[...]

Het is geen stelling, hé. En al zeker de mijne niet. Het is de wet!
En het is dan ook simpel en duidelijk:
Nieuwe modellen: vanaf 1 juli 2019
Nieuw geleverd: vanaf 1 juli 2021

Het is door deze Europese wet voor een fabrikant dus niet verboden om al vóór deze data de AVAS te implementeren in hun auto’s maar wel verplicht vanaf.
Dus dat jouw auto die vóór 1 juli geleverd is het signaal al heeft is best mogelijk maar het was toen nog niet verplicht. Waarschijnlijk is Volvo al tijdig begonnen om het in te bouwen om te vermijden dat er auto’s na 1 juli zullen geleverd worden die het niet hebben.

Dus schiet niet op de boodschapper.

En trouwens, er wordt hier soms gesproken over ‘Mijn P8’ terwijl het al een TWIN is en dus geen P8. (Hoewel er los van de benaming weinig verschil is, natuurlijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Nu online
Ik heb gewoon een P8 plaatje op MIJN P8 hoor, niks geen TWIN dus ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Op die van mij staat ook P8, dus dat blijf ik lekker zeggen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Venomer op 02-09-2021 12:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
SSANL schreef op donderdag 2 september 2021 @ 09:58:
[...]

Dat eerst ontkoppelen lukt bij mij dus niet..
Als ik in de app op "Verbonden auto's" op "Mijn Volvo" tik, dan staat er Apparaten laden, en na een paar minuten wachten staat dat er nog steeds.
Ik zal dit dan ook droppen bij de dealer als ik daar ben.
Dat was bij mij dus ook. Echter de tip van fabrieksreset (kun je vanuit het menu doen) werkte goed. Alles opnieuw installeren incl. koppelen met VolvoCars app. Voor Tweakers als wij geen rocket science dacht ik. Scheelt weer een ritje naar de dealer. ;)

• Venomer
Pure8 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 11:52:
[...]

Het is geen stelling, hé. En al zeker de mijne niet. Het is de wet!
En het is dan ook simpel en duidelijk:
Nieuwe modellen: vanaf 1 juli 2019
Nieuw geleverd: vanaf 1 juli 2021

Het is door deze Europese wet voor een fabrikant dus niet verboden om al vóór deze data de AVAS te implementeren in hun auto’s maar wel verplicht vanaf.
Dus dat jouw auto die vóór 1 juli geleverd is het signaal al heeft is best mogelijk maar het was toen nog niet verplicht. Waarschijnlijk is Volvo al tijdig begonnen om het in te bouwen om te vermijden dat er auto’s na 1 juli zullen geleverd worden die het niet hebben.

Dus schiet niet op de boodschapper.

En trouwens, er wordt hier soms gesproken over ‘Mijn P8’ terwijl het al een TWIN is en dus geen P8. (Hoewel er los van de benaming weinig verschil is, natuurlijk)
Het is niet mijn bedoeling om een woordenstrijd te voeren, dus ik houd het bij een feit:
Mijn MY21 XC40 P8 piept wel bij het achteruitrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:25:
Haal die er maar af. Ziet er niet uit ;)

• Juancho
  • Nu online
Even een schoonmaak tip gevraagd :). Ik las dat je de binnenkant van de auto, dus portieren, ramen, cockpit, stuur etc (en de 2 displays?) goed kan schoonmaken met natuurlijk schoonmaak azijn. Ook vanwege het ontvetten. Iemand die al eens gedaan voor ik de hele auto verpest? ;)

• rinkel
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:25:
Even een schoonmaak tip gevraagd :). Ik las dat je de binnenkant van de auto, dus portieren, ramen, cockpit, stuur etc (en de 2 displays?) goed kan schoonmaken met natuurlijk schoonmaak azijn. Ook vanwege het ontvetten. Iemand die al eens gedaan voor ik de hele auto verpest? ;)
Dat spul ruikt toch erg zuur?
Ik gebruik gewoon altijd allesreiniger / groene zeep, werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkrijtenberg
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:25:
haha! Als mannen het over schoonmaken hebben, gaat het maar over één ding: de auto _O-
Ik gebruik altijd HG cockpit spray. Ruikt ook lekker

• Juancho
  • Nu online
@rinkel @mkrijtenberg , natuurlijk schoonmaakazijn ruik je wel, maar is lang niet zo zuur. En als het droogt, verdwijnt de geur grotendeels ook. Eerste ritje gewoon even weer heerlijk gebruik maken van het open dak :).

Cockpitspray had ik in mijn V40 wel altijd, maar ik vind dat eigenlijk niks. Wordt alles spekglad van en het trekt eerder stof/vet aan.

Voor de geur ben ik nog altijd op zoek naar een potje die de geur heeft van een nieuwe auto. Is dat nog steeds niet op de markt? Er gaat niet boven die geur namelijk! :)

• rinkel
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:57:
@rinkel @mkrijtenberg , natuurlijk schoonmaakazijn ruik je wel, maar is lang niet zo zuur. En als het droogt, verdwijnt de geur grotendeels ook. Eerste ritje gewoon even weer heerlijk gebruik maken van het open dak :).

Cockspray had ik in mijn V40 wel altijd, maar ik vind dat eigenlijk niks. Wordt alles spekglad van en het trekt eerder stof/vet aan.

Voor de geur ben ik nog altijd op zoek naar een potje die de geur heeft van een nieuwe auto. Is dat nog steeds niet op de markt? Er gaat niet boven die geur namelijk! :)
Cockpitspray gebruikte ik in de jaren 80/90, toen was het interieur vaak glimmend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkrijtenberg
Ik heb m'n dashcam geplaatst hoor! Ik twijfel alleen nog of ik geen hulpsystemen in de weg zit....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_eOL9jiSfEci8fwTxkjxyrt4qWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lltjv2wsiYkNEFYVqcgVhM3A.jpg?f=fotoalbum_large

Het was nog best lastig om die kabel te trekken door het middenconsole. Er zat een of ander schuimrubber ding wat ik even moest weghalen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Nhgeji-dNgpwB7Ul3MuYDhlsUw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZhwqYl19M79vdvV2jP0T2Ag7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hONMWZPn4uLSnWM4H7FxVuHIUc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGdNZQ9I8cN3lbfEHJ6faS24.jpg?f=fotoalbum_large

Verder kon het filmpje met die Garmin dashcam goed volgen, en is de kabel volledig weggewerkt. Alleen bij de camera zelf moet ik nog wat beter doen. Maar er komt ook nog een camera achter die ik moet aansluiten of de vooruit unit.... Wordt vervolgd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pure8
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:25:
Venomer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:46:
Op die van mij staat ook P8, dus dat blijf ik lekker zeggen. :P
Ik bedoelde niemand specifiek, hoor. Wees gerust.
Maar het wordt hier wel soms door elkaar gehaald. Onlangs nog heeft iemand 'z'n nieuwe P8' opgehaald.
Niks belangrijks in ieder geval! Zijn toch nagenoeg hetzelfde.(ware het niet dat wij, P8'ers het moeten doen zonder tickethouder en lederen transponder) :S
Laat ons genieten van ons karretje! :) :Y

• Pure8
Venomer schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:56:
[...]

Het is niet mijn bedoeling om een woordenstrijd te voeren, dus ik houd het bij een feit:
Mijn MY21 XC40 P8 piept wel bij het achteruitrijden.
Ontken ik toch niet. Lees: ... Het is door deze Europese wet voor een fabrikant dus niet verboden om al vóór deze data de AVAS te implementeren in hun auto’s maar wel verplicht vanaf....
Maar dit gezegd zijnde, we weten het nu! :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:57:
Cockspray had ik in mijn V40 wel altijd, maar ik vind dat eigenlijk niks. Wordt alles spekglad van en het trekt eerder stof/vet aan.
Ik leer elke dag weer wat bij _O-

P8

• Rianata

Rianata

mkrijtenberg schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:48:
Ik heb m'n dashcam geplaatst hoor! Ik twijfel alleen nog of ik geen hulpsystemen in de weg zit....
Op het eerste gezicht zou ik eerder zeggen "Ik twijfel alleen nog of ik mijn gezichtsveld niet in de weg zit..." Op de foto lijkt jouw dashcam een behoorlijk baksteentje dat aardig wat van jouw blik op de weg verspert. In het voorbeeldfilmpje met de Garmin (dacht ik) zou ik eerder gaan voor de oplossing van een (kleinere) dashcam rechts naast de hulpsystemen-pukkel / achter de binnenspiegel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:19
net een mail van Volvo dat er een update aan komt voor me over OTA. Meer mensen die gehad?

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• Juancho
  • Nu online
4v4t4r schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:16:
net een mail van Volvo dat er een update aan komt voor me over OTA. Meer mensen die gehad?
Ik heb eigenlijk nog nooit een mailtje gehad over een update die er voor mijn auto aan komt...

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:19
Juancho schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:24:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit een mailtje gehad over een update die er voor mijn auto aan komt...
laatste 2x ik wel. Ik heb alleen een afspraak staan voor volgende week al omdat ik ineens weer met hele oude software rij (ik denk overigens de software wel nieuw is, echter volvo een fout heeft gemaakt in de versie nummering)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:25
4v4t4r schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:16:
Ja, hier ook. Zojuist ontvangen. Met verwijzing naar de laatste juli/augustus update.

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

• Waterblok
hlip schreef op donderdag 2 september 2021 @ 17:58:
[...]

Ja, hier ook. Zojuist ontvangen. Met verwijzing naar de laatste juli/augustus update.
Hier ook een mail, voor het eerst, de vorige update geen mail gehad.

• Spanky79
rinkel schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:38:
[...]

Dat spul ruikt toch erg zuur?
Ik gebruik gewoon altijd allesreiniger / groene zeep, werkt prima.
Het stinkt en dat duurt ook best lang. Daarnaast vraag ik me af hoe goed het nu echt voor je leer is. Schoonmaak azijn gebruik je om te ontkalken ofzo, met wat spiritus en groene zeep voor je ruiten.

Ik koop gewoon zo’n leder onderhoudssetje en van die doekjes voor dashboard. Werkt prima. Een gewoon sopje allesreiniger werkt ook.

• mkrijtenberg
Rianata schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:28:
[...]

Op het eerste gezicht zou ik eerder zeggen "Ik twijfel alleen nog of ik mijn gezichtsveld niet in de weg zit..." Op de foto lijkt jouw dashcam een behoorlijk baksteentje dat aardig wat van jouw blik op de weg verspert. In het voorbeeldfilmpje met de Garmin (dacht ik) zou ik eerder gaan voor de oplossing van een (kleinere) dashcam rechts naast de hulpsystemen-pukkel / achter de binnenspiegel.
Je had gelijk. Ik ben vanavond een stukje gaan rijden, en toen zat ie wel behoorlijk opvallend in de weg. Ik heb em iets hoger geplakt, en nu valt ie nauwelijks meer op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tEX688XVj35KFYc7HqlfOUKTG84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LmElTcVPl7i1KQHSCshQsz3K.jpg?f=fotoalbum_large

• Spanky79
mkrijtenberg schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:49:
[...]

Je had gelijk. Ik ben vanavond een stukje gaan rijden, en toen zat ie wel behoorlijk opvallend in de weg. Ik heb em iets hoger geplakt, en nu valt ie nauwelijks meer op:

[Afbeelding]
Ik vind het wel hinderlijk. Denk dat dat in het donker helemaal zo is, met dat scherm.

De Volvo zelf heeft een opnamesysteem voor crashes etc. Zou een goede toevoeging zijn om hem ook als dashcam te gebruiken. Scheelt jou lelijke draden en dat ding (sorry, vind het echt niet mooi) kan weg.

• talkatoo
  • Laatst online: 08:48
Hier ook een mailtje van de update gekregen. Vind het maar een rare update eigenlijk.
Motor op afstand starten en automatisch hervatten van afgespeelde media.
Waarom is dat handig? Hele idee van een motor starten stamt toch sowieso uit het ICE tijdperk, gewoon in D en gaan.

Automatisch hervatten van afgespeelde media werkt bij mij al prima. Als ik instap en ga zitten speelt mijn spotify nummer gewoon weer verder.
Pagina: 1 ... 13 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"