Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
Zijn er eigenlijk al nieuwe prijslijsten bekend met daar op de nieuwe niet twin engine modellen? Ik ben sterk aan het denken om in oktober te gaan kijken voor een core, plus of pro maar dan niet twin engine.
Ben wel benieuwd of ze behalve een net iets kleinere accu een motor minder ook nog gesneden hebben in verdere uitrusting.

Bij Volvo op de website nog niet te vinden, want pas vanaf september leverbaar

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:58
Prijzen heb ik nog niet gezien, maar volgens mij gaat Volvo de autos toch behoorlijk dik aangekleed aanbieden? Met alleen een paar extra pakketten. Doet Polestar trouwens ook, heb je keuze uit slechts 2 extra pakketten en thats it.

Goed, of dat positief of negatief voor je is weet ik niet, bij Polestar zit je iig bijna altijd aan een duur pakket vast als je bijv. 1 of 2 dingen graag wil zoals ACC. Ik heb zelf een voorkeur voor wat meer vrijheid en dan lekker afvinken :)

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 22:10
skai21 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:28:
Zijn er eigenlijk al nieuwe prijslijsten bekend met daar op de nieuwe niet twin engine modellen? Ik ben sterk aan het denken om in oktober te gaan kijken voor een core, plus of pro maar dan niet twin engine.
Ben wel benieuwd of ze behalve een net iets kleinere accu een motor minder ook nog gesneden hebben in verdere uitrusting.

https://drive.google.com/...dgg0bus/view?usp=drivesdk

Heb een paar weken terug een p6 besteld. Ik kreeg een nieuwe prijslijst.

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
KaptKeefmenneke schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 23:50:
[...]

https://drive.google.com/...dgg0bus/view?usp=drivesdk

Heb een paar weken terug een p6 besteld. Ik kreeg een nieuwe prijslijst.
Heb toegang aangevraagd, welke versie heb je uiteindelijk besteld?

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 22:10
Ik heb de plus besteld. In verband met de warmtepomp.

[ Voor 3% gewijzigd door KaptKeefmenneke op 25-08-2021 23:54 ]

PSN: c_caveman1982

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17-05 18:55
skai21 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 22:28:

Ja, die zijn er als je naar de dealer gaat en er een vraagt. Prijslijst is per 15 september. Er zijn 3 uitvoeringen voor de 231 PK recharge pure electric:

Core €45.995
Plus €47.995
Pro €51.995

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
Vandaag de P8 naar de dealer gebracht ivm laadkabel die los kan, maar ook acceptatie volvo voorwaarden (fout) voor de app en volvo id toevoegen (foutmelding).

Daarnaast geeft de auto regelmatig aan de sleutel niet te herkennen, vorige keer was dat een opmaat naar een storing waarbij hij geen enkele sleutel meer pakte..

ben benieuwd, kijken of de issues bekend zijn en al gepatched zijn in een nieuwe release ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08:35
Heeft iemand al de juli 2021 OTA update langs zien komen? Deze wordt al aangekondigd op de site van Volvo. https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Het is inmiddels bijna september...

XC40 P8 MY21 - Glacier Silver - 19" - warmtepomp - Wallbox PulsarPlus

• Juancho
Venomer schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:42:
Heeft iemand al de juli 2021 OTA update langs zien komen? Deze wordt al aangekondigd op de site van Volvo. https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

Ik vind het een beetje vaag. Muziek speelt wel af als ik instap dus ik zou zeggen, ja ik heb die update. Maar dan lees ik ook iets over motor op afstand starten? Via de app? Dat heb ik dan weer niet. Ook geen idee wat dat inhoudt.

Heb dit alles overigens niet via OTA, zal wel gedaan zijn tijdens een bezoekje aan de dealer toen ik al die issues had laatst. Maar het kan net zo goed dus niet deze update zijn 😁

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:04:
[...]

Ik vind het een beetje vaag. Muziek speelt wel af als ik instap dus ik zou zeggen, ja ik heb die update. Maar dan lees ik ook iets over motor op afstand starten? Via de app? Dat heb ik dan weer niet. Ook geen idee wat dat inhoudt.

Heb dit alles overigens niet via OTA, zal wel gedaan zijn tijdens een bezoekje aan de dealer toen ik al die issues had laatst. Maar het kan net zo goed dus niet deze update zijn 😁
motor op afstand starten --> Misschien dat je de P8 via de app kunt laten rijden, zoals bij Tesla? :+ (Zal wel niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erikloman
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]
Ik heb alle functionaliteit die beschreven is bij de juli 2021 update via OTA ontvangen. Ben het met je eens dat "motor op afstand starten" niet logisch is voor een elektrische auto. Wellicht bedoelen ze de airco opstarten op afstand (pre-conditioning) wat wel werkt in deze update.

• madhondt
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-09 12:37
erikloman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 13:37:
[...]
Ik heb alle functionaliteit die beschreven is bij de juli 2021 update via OTA ontvangen. Ben het met je eens dat "motor op afstand starten" niet logisch is voor een elektrische auto. Wellicht bedoelen ze de airco opstarten op afstand (pre-conditioning) wat wel werkt in deze update.
Zoals eerder vermeld: ik heb sinds kort ook dat de radio opnieuw speelt bij instappen, wat ik voordien nog niet had. Ik ben echter niet bij de garage geweest.

Mijn vermoeden dat dit via OTA is gekomen, maar zonder melding.
Dus als je auto-radio (niet spotify) automatisch herneemt bij instappen, zou ik vermoeden dat er een update is.

De versie-informatie lijkt daarentegen te zijn teruggesprongen naar een oudere versie (ook al gemeld hier door verschillende personen).

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11:17
Mijn media hervatten altijd als ik in de auto kom.Maaar de juliupdate heb ik zeker niet.

Een update kan je niet ongemerkt krijgen volgens mij, dwz wel dat ie er plots is maar je moet altijd zelf het installeren in gang zetten. (Tenzij de dealer iets doet natuurlijk maar daar ben ik alleen bij het ophalen van de auto geweest in juni)

Wel jammer dat de stuurhulp nog niet terugverhuisd is naar het stuur in de juli update.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

• Juancho
Als er een OTA update is geweest op de achtergrond zie je dat altijd wel een keer terug ergens. Sowieso als je omlaag swiped of een icoontje rechtsboven in je scherm (wolkje). Dus zomaar een OTA ontvangen en installeren zonder iets te zien vooraf of achteraf lijkt me niet kunnen.

[ Voor 9% gewijzigd door Juancho op 26-08-2021 15:38 ]

• Juancho
Wat trouwens ook nog op mijn wensenlijstje staat is dat je OPD via voice kan aan/uit zetten of dat ze daar een knopje op het stuur of in het scherm voor je maken. Ik heb standaard OPD aan staan maar eenmaal op de snelweg zet ik het altijd uit. Nu moet je eerst het grote scherm in wat toch nog ff extra tijd en aandacht kost ipv zoals ACC aan/uit zetten met 1 druk op de knop. Tis geen eerste wereld probleem, maar zijn net van die handigheden die het leven wat makkelijker maken ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Juancho op 26-08-2021 16:12 ]

• Sten2017
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09-2024
Venomer schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 09:42:

Nee hier nog niet. Dealer vertelde paar weken geleden wel dat er een update klaar stond voor mijn auto. Wellicht is deze nog niet compleet genoeg om OTA te versturen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:24
Juancho schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 15:52:
[...]

Ontopic dus weer:

@4v4t4r had jij toevallig nog verder contact gehad met het Google team en hoe ze tegen al onze gemelde issues aan kijken en wat de plannen hiervoor zijn?
Ik stuur ze elke paar weken een reminder. Kreeg deze vanochtend terug waar ik ze vroeg of er een update was, en of Google wellicht alpha/beta testers zocht met een auto op Automotive. Keep in mind dat dit team zich in zuid Europa bevind en dus grotendeels offline is tijdens de zomer.

I will add this request to the recent notes I shared. I have not yet received any significant update, but August is also the big holiday month, and everything runs a bit slower.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

• 4v4t4r
Sten2017 schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:31:
[...]

Nee hier nog niet. Dealer vertelde paar weken geleden wel dat er een update klaar stond voor mijn auto. Wellicht is deze nog niet compleet genoeg om OTA te versturen?
Ik heb wat issues met de software en toen ik belde vertelden ze mij dit ook - staat wat klaar voor je auto.
Die zetten ze er op wanneer ik 8 sept bij ze langs ga (zou 40 mins duren oid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
4v4t4r schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:46:
[...]

Ik heb wat issues met de software en toen ik belde vertelden ze mij dit ook - staat wat klaar voor je auto.
Die zetten ze er op wanneer ik 8 sept bij ze langs ga (zou 40 mins duren oid)
Zelfde verhaal hier, ik kreeg geen OTA dus heb nog de versie van Mei toen ik mijn auto geleverd kreeg. Gisteren nog een keer gebeld aangezien een aantal weken terug gevraagd werd om nog een week of 2 te wachten voor ze het na gingen vragen bij Volvo. Ze gaven nu aan dat er wel een update klaar stond die ze niet OTA konden binnenhalen op mijn specifieke auto en ik dus volgende week even langs mag komen voor de update en een check van mijn voorlichten.

De check van mijn voorlichten in verband met een melding die ik maandagavond kreeg toen ik op de snelweg met adaptive cruise control + pilot assist ineens een melding kreeg dat er een probleem was met de voorlichten, ze deden het verder nog wel gewoon maar het systeem liet daarna cruise control niet meer toe. Thuis de auto uit/aan gezet door er uit te stappen en op slot te doen en daarna was de melding gewoon weg. Even teruggezocht op het vorige thread en daar zag ik vooral P2 rijders er last van hadden in januari / februari maar na een update dat opgelost is dus mijn hoop is dat het gewoon een bug was en dat de nieuwe update dat dan ook maar fixed.

Ben benieuwd naar eind September als er meer duidelijkheid komt over wat er dit jaar nog beschikbaar komt, al ben ik tot nu toe super tevreden op de lange ritten van rond de 400-500km die ik gedaan heb door Nederland, nog geen problemen gehad met laden en eigenlijk altijd op de bestemming kunnen laden waardoor je niet eens bij een fastned/Shell hoeft te snelladen. Ik moet er wel bij zeggen dat dit tijdens road trips was en we dus ook meestal een uur stopten in verschillende steden waardoor je toch weer wat procenten terugpakt. Wat tot nu toe ook heel handig is dat als het helemaal vol staat in een stad je gewoon aan een lader kunt parkeren want die zijn meestal wel vrij en nuttig dan hoef je niet te snelladen. Gemiddeld verbruik afgelopen maandag was wel hoger maar vooral door de 90% snelweg, kwam uit op 22,5 oid voor 450km

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sten2017
Nu word ik gek.

Geeft mijn app aan dat de software van mijn auto is bijgewerkt terwijl ik niets in de auto heb gedaan....

Wel handig eigenlijk, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 12:27
Sten2017 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:20:
Nu word ik gek.

Geeft mijn app aan dat de software van mijn auto is bijgewerkt terwijl ik niets in de auto heb gedaan....

Ik ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Nu word ik gek.

Ik ook net. Ik ga zo even kijken 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
4v4t4r schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:23:
[...]

Ik ook net. Ik ga zo even kijken 😁
Gelukkig ligt het niet aan mij. Ja kijk maar even. Wellicht een test?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderpn
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-02 14:22
Hier ook de melding, auto stond gewoon open op de oprit. Zie ook geen veranderingen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/83dBJCpS0SSy4qCAhAACh5r5wyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJ3EK4PgL2Wwv7ISKkQIbZGG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Nu word ik gek.

Hier ook. In de wagen echter geen melding van een update, en bij de systeem info wordt ik ook niet wijzer (daar blijk ik sinds kort - zie eerdere post - op een oude versie te staan, hoewel ik zeker al op de voorlaatste versie zat):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUZlEhsxZlBXrhvxA7mSZUUBzf4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IBBhXsCI6YQJpiktjFIRF1yN.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
Ik had vanochtend ook een vreemd geluid onder het rijden.
Het duurde iets van 3 a 4 minuten en kwam boven mijn muziek uit. Al moet ik zeggen dat ik niet echt harde muziek aanzet als ik aan het rijden ben.

Het wat in ieder geval redelijk irritant..

Link: https://ssaconsultancy.nl/P8.mp4

Ik meld het sowieso bij de dealer.. maar ik ben benieuwd of meer mede P8 rijders dit hebben gehad.

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten2017
SSANL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:48:
Het duurde iets van 3 a 4 minuten en kwam boven mijn muziek uit. Al moet ik zeggen dat ik niet echt harde muziek aanzet als ik aan het rijden ben.

Ik meld het sowieso bij de dealer.. maar ik ben benieuwd of meer mede P8 rijders dit hebben gehad.
Dat klinkt niet heel goed, lijkt niet op het geluid van het dakraam bij wind en regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSANL
  • Laatst online: 11-03 13:21
Sten2017 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:54:
[...]

Dat klinkt niet heel goed, lijkt niet op het geluid van het dakraam bij wind en regen.
Leek ook onder de auto vandaan te komen.. erg vreemd.

XC40 P8 [MY21] / 20" / Warmtepomp / Grijs / Panoramadak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
madhondt schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:31:
[...]

Hier ook. In de wagen echter geen melding van een update, en bij de systeem info wordt ik ook niet wijzer (daar blijk ik sinds kort - zie eerdere post - op een oude versie te staan, hoewel ik zeker al op de voorlaatste versie zat):

[Afbeelding]
Heb ik dus ook, heb er een afspraak voor staan (moest toch al voor iets anders) ik vermoed een foutje in type aanduiding door volvo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
SSANL schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:48:

Herkenbaar geluid en zeer irritant. Dealer heeft pano-dak opnieuw afgesteld, echter zonder resultaat. Bij mij nu meestal na of tijdens regenbui. Volgens de dealer blijft het windnetje nat en door rijwind klappert het…..
Na het dak open geschoven te hebben en enkele minuten rijdend “door te luchten” is het geluid grotendeels weg.
Ben benieuwd naar jouw dealeroplossing.

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Nu word ik gek.

Ik kreeg die melding ook. Bijzonder...
In de app is niets te zien. Alleen een melding op het startscherm van de telefoon.

Het lijkt mij niet dat de auto spontaan updates gaat installeren. Stel je voor dat je de auto bij de bakker parkeert en als je met je gesneden fijn volkoren terugkomt moet je drie kwartier wachten omdat de auto staat te updaten.

Ik zal straks even kijken of er misschien een update is gedownload die klaarstaat om te installeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Venomer op 27-08-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Venomer schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Ik kreeg die melding ook. Bijzonder...
In de app is niets te zien. Alleen een melding op het startscherm van de telefoon.

Het lijkt mij niet dat de auto spontaan updates gaat installeren. Stel je voor dat je de auto bij de bakker parkeert en als je met je gesneden fijn volkoren terugkomt moet je drie kwartier wachten omdat de auto staat te updaten.

Ik zal straks even kijken of er misschien een update is gedownload die klaarstaat om te installeren.
Nee is niets te zien in de auto (bij mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Het bericht op de site van Volvo over de update is vandaag bijgewerkt.
https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

De melding over starten op afstand is veranderd in:
Support mobiele app: Afstandsstart alleen voor bepaalde markten.
Nog steeds geen idee wat ze bedoelen. Is dit misschien de start van de auto via de telefoon (dus de telefoon als sleutel gebruiken), zoals op de P2 al kan?

[ Voor 4% gewijzigd door Venomer op 27-08-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mijn P8 heeft ook de release notes van juli en de weergegeven softwareversie is juist een stap terug ten opzichte van de laatste OTA update, net als op de hierboven geposte foto’s. Sinds de OTA update is de auto niet bij de dealer geweest en ik heb geen nieuwe OTA gezien.

Dat van de release notes kan ik me nog voorstellen. Dat zal een tekst zijn die ergens van een server geplukt wordt. Maar de softwareversie zit toch ingebakken in de software. Hoe kan die nu ineens terugvallen naar een oudere versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madhondt
Venomer schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 18:02:
Mijn P8 heeft ook de release notes van juli en de weergegeven softwareversie is juist een stap terug ten opzichte van de laatste OTA update, net als op de hierboven geposte foto’s. Sinds de OTA update is de auto niet bij de dealer geweest en ik heb geen nieuwe OTA gezien.

Dat van de release notes kan ik me nog voorstellen. Dat zal een tekst zijn die ergens van een server geplukt wordt. Maar de softwareversie zit toch ingebakken in de software. Hoe kan die nu ineens terugvallen naar een oudere versie??
Zoals, ik al eerder poste, volgens mij is er een update geweest, waarvan geen melding is getoond, maar waarbij verkeerde software versies zijn 'ingebakken'.

Maar dit vermoeden wordt tegengesproken door andere forumleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/olT7V66AwVd1Q8qwmdsgJgwoGR8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6tJ6uS1oSrILj7AAOCsATGVR.png?f=fotoalbum_large

Mijn XC40 doet het weer na alle accu problematiek en diverse patches. Ik krijg nu bovenstaand scherm als ik de timers in wil stellen. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catman8404
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09-2024
joostdiepenmaat schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:44:
[Afbeelding]

Mijn XC40 doet het weer na alle accu problematiek en diverse patches. Ik krijg nu bovenstaand scherm als ik de timers in wil stellen. Iemand een suggestie?
Je kan in de app onder de privacy instellingen het een en ander accepteren om te delen. Ook in de auto staan er onder privacy een aantal acties die je moet activeren voor het delen van gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyTerWelle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03 21:38
Venomer schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:23:
Het bericht op de site van Volvo over de update is vandaag bijgewerkt.
https://www.volvocars.com...rge-pure-electric/2020w37

De melding over starten op afstand is veranderd in:

[...]

Nog steeds geen idee wat ze bedoelen. Is dit misschien de start van de auto via de telefoon (dus de telefoon als sleutel gebruiken), zoals op de P2 al kan?
In de PlayStore lijkt bij de Volvo Cars app iets te staan wat hier mogelijk verband mee houdt:
New for all: Engine Remote Start (ERS) is now initiated from the same place as pre-climatisation. By merging ERS and climatisation, car will optimise by suggesting which to use based on time of departure. Users will be notified of this merge, (XC40 Recharge will get this function in a later release).
Dit lijkt dus inderdaad de voorverwarming te zijn, maar waar de P8 (qua app) nog geen gebruik van kan maken blijkbaar, terwijl het in de auto blijkbaar geïmplementeerd is met de juli update.

[ Voor 3% gewijzigd door RoyTerWelle op 27-08-2021 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camille P8
  • Laatst online: 30-08-2021
Ik heb een paar problemen gehad, welek inmiddels zijn opgelost. Klapperende iets aan dak, bleek de draingoot/slang te zijn aan het dakraam. Deze hebben ze vervangen en geen last meer van gehad.

Recent wilde m'n auto niet meer uit. Vooruit en achteruit ging stotterend en in de N stand kreeg ik hem niet in de P stand. Bleek uiteindelijk een draadbreuk te zijn. Dit hebben ze tijdelijk verholpen, nu wachten op nieuwe kabelboom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camille P8
  • Laatst online: 30-08-2021
Nu met de P8 op vakantie naar Italy. Met dakkoffer en fietsendrager. Eerst een week in Zwitserland geweest. Laden onderweg ging goed. Google maps leidde me via Frankrijk. Daar hebben we op 4x moeten laden waarvan 1 laadplek 45 min in Frankrijk Met een gemiddelde snelheid van 100 a 110 kwam het verbruik uit op 28kW/100 km en dat viel me reuze mee. Heb wel 2 laadpassen bij me, 1x plugsurfing en 1 mititankkaart. De laatste tot nu toe overal kunnen gebruiken. Gisteren naar Milaan gereden en ook daar genoeg laadplekken. Bij een aantal Lidl filialen kun je je P8 gratis opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EHAS
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-07-2024
joostdiepenmaat schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 19:44:
[Afbeelding]

Reactie van de ontwikkelaar in de Apple app store
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsAXDA2ngcCROU_QYqU57EVxJQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c99HkwBMMLYTPI91xMRhjJm2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hier ook de vage update melding terwijl er niets te zien is. En no way dat er zomaar een update geïnstalleerd mag worden zonder toestemming. Lijkt me eerder een foutje in een push bericht... 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hR--TyGX1pbPhDz-7jtAUwLP6UQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4WdYdYRCfQVKnWIQ2T2949vp.jpg?f=user_large

Verder vandaag op een lange rit weer eens ruzie met Maps. Ik had 2 eindbestemming ingevoerd. De aankomsttijd in het hoofdscherm en in het scherm met de hele rit vermeld zat gewoon bijna 1(!!) uur verschil tussen. Klopt werkelijk helemaal geen zak van.

[ Voor 23% gewijzigd door Juancho op 28-08-2021 02:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gisteren na bijna 3 weken weer in de P8 gestapt. Zijdelings hier wel meegelezen dus ik verwachtte min of meer een dode accu, laadproblemen, wegvallende gps etc.
Maar alles deed het gewoon 😀. Wat een feestje was dat weer 🥳.

P8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Adriaen87
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-03-2024
Montalbano schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 07:35:
Gisteren na bijna 3 weken weer in de P8 gestapt. Zijdelings hier wel meegelezen dus ik verwachtte min of meer een dode accu, laadproblemen, wegvallende gps etc.
Maar alles deed het gewoon 😀. Wat een feestje was dat weer 🥳.
Het rijden in de P8 is inderdaad een feest. Ik deel die ervaring na ruim 5000 km in 5 maanden, afgelegd in kleinere en grotere tochten, in stad, regio en (Neder)land, over binnenwegen maar ook op de snelweg. Het gemiddelde verbruik bedroeg in het voorjaar 19,8 kWh/100 km, terwijl ik nu bij de laatste 1700 km op 19,3 uitkom. Dat zijn aardige cijfers, aangezien ik bij de aanschaf van de P8 op gemiddelden tussen 22 en 24 had gerekend.
Als trouw lezer van het Tweakers-P8-forum verbaas ik me soms over reacties van rijders, die kennelijk (te) veel storingen ondervinden. Misschien heb ik het goed getroffen met mijn Thunder Grey P8. Maar de verschillen vallen wel erg op. Ik heb overigens twee keer meegemaakt, dat de LTE-verbinding met Internet korte tijd wegviel, maar dat euvel verdween vanzelf, een keer binnen een half uur en de tweede keer na ongeveer twee uur. Ik vermoed storingen in de server.
Verder heb ik slechts een keer een laadprobleem beleefd: tijdens de eerste keer snelladen bij Ionity stopte het laadproces bij 50%. AC laden thuis lukte wel. Nieuwe pogingen met DC Laden bij Fasned en Shell lukten niet. Dat probleem is door de dealer opgelost, waarbij ik tegelijk de juni-update kreeg.
Al met al ben ik - ook op de door andere rijders gemelde en soms herhaalde klachten - een zeer tevreden P8-rijder. Wel blijf ook ik uitkijken naar de toevoeging van Apple Car Play en naar de rittenregistratie in de Volvo Cars App, zoals die destijds bij mijn V60 feilloos functioneerde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:30
XC40_P8 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Herkenbaar geluid en zeer irritant. Dealer heeft pano-dak opnieuw afgesteld, echter zonder resultaat. Bij mij nu meestal na of tijdens regenbui. Volgens de dealer blijft het windnetje nat en door rijwind klappert het…..
Na het dak open geschoven te hebben en enkele minuten rijdend “door te luchten” is het geluid grotendeels weg.
Ben benieuwd naar jouw dealeroplossing.
Ook gehad. Opgelost door dealer, Verkerk Houten. Bekend euvel met het panoramadak Van de XC40, ook andere een oudere modellen. Dealer zou moeten weten hoe hij dit kan oplossen, iets met het verlengen van twee busjes...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 01:11
Pure8 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Verdorie, dat word dan belletje richting dealer.
Bedankt, allen!
Inmiddels vastgesteld dat de kabel wel is los te trekken als het laden klaar is.....tijdens het laden zit hij muurvast (zonder sleutel, ook als je de knop in drukt) , maar daarna kun je hem inderdaad lostrekken.

Na 4 jaar Volvo EV’s nu een 2024 XC60 T6 hybride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 14:23
Mga1600 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Inmiddels vastgesteld dat de kabel wel is los te trekken als het laden klaar is.....tijdens het laden zit hij muurvast (zonder sleutel, ook als je de knop in drukt) , maar daarna kun je hem inderdaad lostrekken.
Hier getest. Kabel kan alleen los als de sleutel in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:30
Ruben E schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:15:
[...]

Ook reset met ‘20 seconden indrukken ontwasemingsknop voorruit’ geprobeerd?
Deze week ook twee keer geen data tijdens trip. Ontwaseming knop werkt bij mij niet meer. Beide knoppen meer dan 3x langer dan 30 sec ingedrukt en er gebeurt niets met de data verbinding. Reboot hielp wel (grote home knop langer dan 30 sec indrukken)...

XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:28:
[...]

Hoe bedoel je dat dan? Dus de sessie is nog niet afgesloten, maar wel klaar?

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:23
Montalbano schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Er zijn mensen die kunnen de kabel zonder sleutel in de buurt ontgrendelen als het laden volledig is afgesloten, dus als het lampje bij de laadaansluiting niet meer brandt. Bij publieke laadpalen geen probleem omdat de kabel aan de paalkant niet vrij komt maar bij thuis laden met ‘plug en charge’, zonder pasje, kan je kabel evt meegenomen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pure8
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-09-2022
erikloman schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 14:51:
[...]

Ik heb hier een audiofragment geüpload van het gekraak zodra je gas geeft en gas loslaat. Aan het eind vh fragment geef ik pulserend gas:
[Video]

Wie herkent dit geluid?

PS. In tegenstelling tot wat ik eerder zei treedt het geluid niet op als je remt. Het geluid treedt alleen op als je gas geeft en gas loslaat. Hierdoor denk ik dat het geluid mogelijk met de motorophanging te maken heeft.
Ik heb een terugkoppeling gekregen i.v.m. het geluid.
Het is voor hun onmogelijk vast te stellen aan de hand van enkel een geluidsfragment maar ALS ze een gok zouden moeten wagen dan adviseren ze aan de hand van het feit dat het duidelijk te horen is aan de buitenzijde van de auto, de dealer eens naar de ophanging of de rubbers van de powertrain te laten kijken.

Het spijt me dat ik geen concreter antwoord kon geven.

Ik wens jou, maar meer nog de dealer veel succes toe. Hopelijk komt het snel in orde.

Sage Green-warmtepomp-19”- Wallbox Pulsar Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Sessie bij een AC lader afgesloten omdat de auto roept dat het ingestelde percentage bereikt is. Dan kun je zonder sleutel in de buurt de kabel loshalen. En dus ook aan de kant van de laadpaal.
Met andere woorden dan is de laadkabel mee te nemen door kwaadwillenden.

Zou niet moeten kunnen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Mga1600 op 28-08-2021 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
[...]

De muziek ging ook na de juni update al spontaan aan. Wegens een radio probleem heb ik een volgende update bij de dealer gekregen. Ik denk dat die ongeveer dezelfde is als de aanstaande OTA update. Ik heb niet het idee dat de OTA al verstuurd is,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uj6v81CCaN1WPK2a-og60BsT80=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/27C63v4QdZ99LhGxgiWFl6Yk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Tyoi schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:41:
Heeft iemand een idee waarom google maps (incar) niet zelf Fastned laders voorstelt als er een oplaadstop moet worden toegevoegd?

Als ik nu een nieuwe route begin (25% SOC) dan heb ik op ~10% 'bereik', en direct op de route, een Fastned lader (CSS 300kW). Google maps laat echter alleen maar lokale laders zien, merendeel allemaal langzaam Type2, al zit er een enkele CCS lader bij, maar voor max 50kW, en allemaal niet op de route. Ik moet nu 'handmatig' vragen aan google om naar snelladers te zoeken, en dan komt deze wel naar voren.

In maps staan wel de goede stekkers geselecteerd, type2 en CCS.

(XC40 P8)

@diverseten Naar mijn beste weten is de granny lader een extra die niet standaard bij de auto zit.
Schijnt dat dat nog komt.

Voorlopig helpt het als je zegt: navigeer naar fastned. Dan geeft hij je alsnog de opties in de buurt. Dat werkt in Nederland prima. Voor het buitenland is het veel handiger snelladers aan de snelweg te kunnen toevoegen. Maar ik heb gelezen in dit topic dat zoiets wel in de maak is voor maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:25
Mga1600 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Sessie bij een AC lader afgesloten omdat de auto roept dat het ingestelde percentage bereikt is. Dan kun je zonder sleutel in de buurt de kabel loshalen. En dus ook aan de kant van de laadpaal.

Heb je dit thuis getest? Plug and charge of met RFID?

Of bij een openbare laadpaal?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Mga1600 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:38:
[...]

Nee dat lijkt me niet. Maar dat zou ik dan thuis moeten kunnen nabootsen toch? Ik heb een thuislader met losse kabel, die ik wel moet activeren. Ik weet vrij zeker dat die aan beide zijden vast zit ook als de sessie klaar is (accu vol). En ik moet dan zowel de laadpaal als de auto unlocken om hem aan beide kanten los te krijgen. Ga het morgen nog eens proberen.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Montalbano schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:01:
[...]

Nee dat lijkt me niet. Maar dat zou ik dan thuis moeten kunnen nabootsen toch? Ik heb een thuislader met losse kabel, die ik wel moet activeren. Ik weet vrij zeker dat die aan beide zijden vast zit ook als de sessie klaar is (accu vol). En ik moet dan zowel de laadpaal als de auto unlocken om hem aan beide kanten los te krijgen. Ga het morgen nog eens proberen.
Dan moet je - als de laadsessie klaar is - dr auto maar eens zonder sleutel of telefoon benaderen en dan op de knop drukken. (Wat een willekeurige boef ook kan doen) en dan kun je de kabel echt lostrekken bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryvK
  • Laatst online: 12-02-2023
Mga1600 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Dan moet je - als de laadsessie klaar is - dr auto maar eens zonder sleutel of telefoon benaderen en dan op de knop drukken. (Wat een willekeurige boef ook kan doen) en dan kun je de kabel echt lostrekken bij mij.
Bij mij werkt dat alleen als de auto niet op slot staat. Als de auto vergrendeld is dan blijft de kabel vast zitten, ook als de Wallbox in unlocked status staat.

Een andere vraag: afgelopen week heb ik regelmatig dat de radio geen ontvangst geeft en geen geluid. Ook het geluid van de richtingaanwijzers werken dan niet (de knipperlichten zelf wel). Een reset (soms 2 keer) is dan noodzakelijk om weer “geluid” te hebben. Is dit kerkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dscvdn
  • Laatst online: 11-12-2021
Vandaag zag ik op de website van Volvo dat de levertijd van de P8 weer opgeschroefd is naar 6 tot 8 maanden levertijd. Toen ik de auto bestelde (maand geleden) gold er een levertijd van 1 tot 2 maanden. Dit is ook diverse malen door CbV gezegd; begin oktober staat die voor de deur, ondanks dat de Volvoapp geen bestelling herkent. Volgens CbV komt dat doordat de “auto code” nog niet bekend is en dat die daardoor (nog) niet zichtbaar is in de app. Hoe zijn/waren jullie ervaringen?

Ik ben dus bang dat ik de auto pas medio februari geleverd ga krijgen ipv de toegezegde oktober 2021. Een onwenselijke situatie, want tot februari zonder auto zitten is niet super handig. Nu las ik op dit forum dat CbV ook iets met “voorloopauto’s” doet. Dit bleek na een telefoontje een onbekend fenomeen te zijn? Ik snap het in ieder geval niet meer. Ik ben bang dat de levertijd in oktober misschien iets te voorbarig was. Maar misschien heb ik toch het geluk dat ik nog in de “goede” batch zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p8oJCc458pE-NVRFhI-dvmWAmRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PsAs8cATN8dFf2w86d75LJup.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hlip
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 11:25
Mga1600 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:33:
[...]

Net even geprobeerd, maar bij mij blijft de kabel gewoon vastzitten.
Ik heb ook even in de settings van mijn thuislaadpaal (Alfen) gekeken en daar zie ik dat het te configureren is.
Ik kan de kabel via een parameter loskoppelen bij het einde van de laadsessie. Echter de default waarde is "off". Dat geldt zowel voor de EV als het laadstation.

Kan het zijn dat jouw laadstation de kabel wel vrijgeeft bij het einde van een laadsessie?

Daarnaast moet je bij een openbare AC laadpaal toch altijd afmelden met je pas voordat de kabel op het station wordt vrijgegeven?

XC40 P8 MY21 - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - 7,1 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Venomer
Dscvdn schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 10:02:
Vandaag zag ik op de website van Volvo dat de levertijd van de P8 weer opgeschroefd is naar 6 tot 8 maanden levertijd. Toen ik de auto bestelde (maand geleden) gold er een levertijd van 1 tot 2 maanden. Dit is ook diverse malen door CbV gezegd; begin oktober staat die voor de deur, ondanks dat de Volvoapp geen bestelling herkent. Volgens CbV komt dat doordat de “auto code” nog niet bekend is en dat die daardoor (nog) niet zichtbaar is in de app. Hoe zijn/waren jullie ervaringen?

Ik ben dus bang dat ik de auto pas medio februari geleverd ga krijgen ipv de toegezegde oktober 2021. Een onwenselijke situatie, want tot februari zonder auto zitten is niet super handig. Nu las ik op dit forum dat CbV ook iets met “voorloopauto’s” doet. Dit bleek na een telefoontje een onbekend fenomeen te zijn? Ik snap het in ieder geval niet meer. Ik ben bang dat de levertijd in oktober misschien iets te voorbarig was. Maar misschien heb ik toch het geluk dat ik nog in de “goede” batch zit?

[Afbeelding]
Als het goed is heeft je dealer een “slot” gereserveerd op het moment dat je de auto bestelde. Daar hoort een levertijd bij. Misschien is de levertijd voor nieuwe bestellingen daarna opgelopen. Vraag het anders gewoon aan de dealer. Die kan zien of de afgesproken aflevering nog haalbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Zaterdag hebben ze mijn nieuwe P8 gebracht en mijn oude auto weer meegenomen. Mooie auto alleen heb ik nauwelijks kunnen rijden vanwege drukte rond mijn 25jr huwelijksfeest die dag. Trouwens zeer attent van Svenscar dat ze een bloemetje meenamen. En ook leuk die speaker van HK. Tot nu toe geen (software) problemen al was het jammer dat Google in de auto mijn Home Assistant Dialogflow integratie niet accepteert. Ook is de Appstore nog beperkt, zo zit de Home Assistant er niet in. Ook de VolvoCars app werkt niet goed (% niet zichtbaar). Maar verder, erg tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
  • Laatst online: 27-07-2023
Vraagje: weet iemand of het mogelijk is om de auto niet automatisch uit te laten gaan als de bestuurder uitstapt? Maar bijvoorbeeld pas als je hem op slot doet of zo? Of eigenlijk dat dan in ieder geval de radio/muziek (en evt verlichting) aan blijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spanky79
MartinP8 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:26:
Vraagje: weet iemand of het mogelijk is om de auto niet automatisch uit te laten gaan als de bestuurder uitstapt? Maar bijvoorbeeld pas als je hem op slot doet of zo? Of eigenlijk dat dan in ieder geval de radio/muziek (en evt verlichting) aan blijft?
Voor zover ik weet kan dat niet. Sensor in de stoel is de switch. Ongetwijfeld kunnen ze de optie van jouw keuze softwarematig leveren. Of ze dat gaan doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:19
Iksie schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 20:01:
Zaterdag hebben ze mijn nieuwe P8 gebracht en mijn oude auto weer meegenomen. Mooie auto alleen heb ik nauwelijks kunnen rijden vanwege drukte rond mijn 25jr huwelijksfeest die dag. Trouwens zeer attent van Svenscar dat ze een bloemetje meenamen. En ook leuk die speaker van HK. Tot nu toe geen (software) problemen al was het jammer dat Google in de auto mijn Home Assistant Dialogflow integratie niet accepteert. Ook is de Appstore nog beperkt, zo zit de Home Assistant er niet in. Ook de VolvoCars app werkt niet goed (% niet zichtbaar). Maar verder, erg tevreden tot nu toe.
De app was bij mij meteen opgelost door even een nieuw profiel aan te maken en daaraan te koppelen (een tweede dus).

Hé, en zo'n HK speaker wil ik ook wel :9 Heeft iedereen die gekregen?
Mijn dealer is wel in België.
Edit: ik begrijp het toch goed dat je een aparte draagbare speaker van HK hebt gekregen? Anders sta ik hier mooi voor... :o

[ Voor 6% gewijzigd door C.QL op 29-08-2021 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iksie
C.QL schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:46:
[...]

De app was bij mij meteen opgelost door even een nieuw profiel aan te maken en daaraan te koppelen (een tweede dus).

Edit: ik begrijp het toch goed dat je een aparte draagbare speaker van HK hebt gekregen? Anders sta ik hier mooi voor... :o
Ja, zo'n draadloze Bluetooth speaker. Mooi dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
[...]

Yep. HK Esquire Mini 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrijtenberg
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-05-2023
[...]

Ik heb geen speaker gekregen, alleen een bloemetje :( En ik kreeg ook geen plugsurfing pas, daar heb ik achteraf nog over gemaild. Toen kreeg ik em de volgende dag in de brievenbus. Maar goed... ik heb de auto via de leasemaatschappij, misschien dat ze dan wat minder snel cadeautjes uitdelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
Afgezien van het feit dat de dealer me prima geholpen heeft, wil ik af van zijn lelijke reclame op de kentekenplaathouder. Iemand enig idee of en hoe je dit makkelijk zelf kunt vervangen? Bespaart me een ritje naar de garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
mkrijtenberg schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:55:
[...]

Ik heb geen speaker gekregen, alleen een bloemetje :( En ik kreeg ook geen plugsurfing pas, daar heb ik achteraf nog over gemaild. Toen kreeg ik em de volgende dag in de brievenbus. Maar goed... ik heb de auto via de leasemaatschappij, misschien dat ze dan wat minder snel cadeautjes uitdelen...
De speaker was een kadootje van Volvo, niet van de dealer. Als onderdeel van het HK en schuifdak en zo pakket, en volgens mij alleen bij de eerste editie. Heb jij ook een eerste editie met dat pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:38
MartinP8 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:24:
[...]

De speaker was een kadootje van Volvo, niet van de dealer. Als onderdeel van het HK en schuifdak en zo pakket, en volgens mij alleen bij de eerste editie. Heb jij ook een eerste editie met dat pakket?
Speaker was geen cadeautje, was gewoon onderdeel van het Lounge pakket. Als je het Lounge pakket hebt besteld heb je gewoon recht op de bluetooth speaker (ik moest de dealer er ook even aan herinneren voordat ik hem kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XC40_P8
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-02 11:38
Iksie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:10:
Afgezien van het feit dat de dealer me prima geholpen heeft, wil ik af van zijn lelijke reclame op de kentekenplaathouder. Iemand enig idee of en hoe je dit makkelijk zelf kunt vervangen? Bespaart me een ritje naar de garage.
Inderdaad lelijke reclame: ik heb ze weggewreven met Thinner. (Wel eerst inweken dan wegwrijven met egale bewegingen)
Of je koopt een nieuwe in de autoshop/internet voor 4 tot 12 euro (zwart of chroom)

Volvo XC40 P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curly68
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-11-2022
jswinkels schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

Speaker was geen cadeautje, was gewoon onderdeel van het Lounge pakket. Als je het Lounge pakket hebt besteld heb je gewoon recht op de bluetooth speaker (ik moest de dealer er ook even aan herinneren voordat ik hem kreeg).
De HK Esquire mini 2 luidspreker ‘krijg’ je als je het HK Premium audio systeem hebt besteld; nu ook nog.
Voor MY 2021 (zoals de mijne) zat HK premium audio bv in het ‘audio & parkassist’ pakket en in het ‘lounge’ pakket. Voor MY 2022 geloof ik in het ‘Pro’ pakket.
Is inderdaad geen ‘kadootje’, in de prijslijst staat gewoon dat het HK premium audio systeem INCL. de HK Esquire Mini 2 is. Ofwel….als je wél HK Premium Audio hebt maar géén Esquire Mini 2 hebt gekregen bij je auto, dan ontbreekt er wat 😉

Overigens spreek ik hier over de Nederlandse situatie (ben niet bekend met de Belgische)

[ Voor 5% gewijzigd door Curly68 op 30-08-2021 13:11 . Reden: schrijven is schrappen ]

Volvo XC40 P8 (MY2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mga1600
Spanky79 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 22:44:
[...]

Voor zover ik weet kan dat niet. Sensor in de stoel is de switch. Ongetwijfeld kunnen ze de optie van jouw keuze softwarematig leveren. Of ze dat gaan doen…
De radio kun je weer aanzetten door op die ronde knop (met dat pijltje) te drukken. Dan kunnen de passagiers naar de muziek luisteren als de bestuurder is uitgestapt. Na ca.15 min. stopt hij dan weer om de 12 v accu te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AS P8
  • Laatst online: 27-08 15:42
BarryvK schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:54:
[...]
Een andere vraag: afgelopen week heb ik regelmatig dat de radio geen ontvangst geeft en geen geluid. Ook het geluid van de richtingaanwijzers werken dan niet (de knipperlichten zelf wel). Een reset (soms 2 keer) is dan noodzakelijk om weer “geluid” te hebben. Is dit kerkenbaar?
Ik herken het niet helemaal, maar sinds de laatste dealer-update (3 wk geleden) heb ik geen geluid meer als ik bel. Alles doet het, maar ik hoor niks, de beller hoort mij wel... Dit gebeurt overigens pas na een paar telefoontjes die het wél goed doen.
Na 1 of 2 of 3 x resetten van het home scherm doet alles het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrijtenberg
Curly68 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 10:49:
[...]

De HK Esquire mini 2 luidspreker ‘krijg’ je als je het HK Premium audio systeem hebt besteld; nu ook nog.
Voor MY 2021 (zoals de mijne) zat HK premium audio bv in het ‘audio & parkassist’ pakket en in het ‘lounge’ pakket. Voor MY 2022 geloof ik in het ‘Pro’ pakket.
Is inderdaad geen ‘kadootje’, in de prijslijst staat gewoon dat het HK premium audio systeem INCL. de HK Esquire Mini 2 is. Ofwel….als je wél HK Premium Audio hebt maar géén Esquire Mini 2 hebt gekregen bij je auto, dan ontbreekt er wat 😉

Overigens spreek ik hier over de Nederlandse situatie (ben niet bekend met de Belgische)
Oh oke :) Ik heb geen HK audio... dan is het logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
Weet iemand wat voor alarmklasse de P8 heeft?
* Startonderbreker met een eigen autorisatie. (klasse 1)
* Alarmsysteem. (klasse 2)
* Alarmsysteem met hellingshoekdetectie. (klasse 3)
* Voertuigvolgsysteem. (klasse 4/5)
* Terugvindsysteem. (klasse TV)
Er knippert wel een rood LED op mijn dashboard als de auto op slot is. Volgens mijn dealer heb ik geen alarm, behalve VolvoOnCall diensten dan. Ik geloof dat niet gezien de rode LED.
Volgens mijn verzekering moet het min. klasse 2 of 3 zijn met een SCM certificaat. Maar ik heb helemaal geen certificaat ontvangen volgens mij!

[ Voor 18% gewijzigd door Iksie op 30-08-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrijtenberg
Heeft er iemand al dashcams geplaatst in zijn of haar Volvo XC40? Ik wil een voor- en achter dashcam, maar wil eigenlijk geen kabels zien lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 19:16
mkrijtenberg schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:54:
Heeft er iemand al dashcams geplaatst in zijn of haar Volvo XC40? Ik wil een voor- en achter dashcam, maar wil eigenlijk geen kabels zien lopen
Ook wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Adriaen87 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:16:
[...]

Het rijden in de P8 is inderdaad een feest. Ik deel die ervaring na ruim 5000 km in 5 maanden, afgelegd in kleinere en grotere tochten, in stad, regio en (Neder)land, over binnenwegen maar ook op de snelweg. Het gemiddelde verbruik bedroeg in het voorjaar 19,8 kWh/100 km, terwijl ik nu bij de laatste 1700 km op 19,3 uitkom. Dat zijn aardige cijfers, aangezien ik bij de aanschaf van de P8 op gemiddelden tussen 22 en 24 had gerekend.
Dit zegt even weinig omdat het natuurlijk afhankelijk is van oa de snelheid die je grotendeels rijdt. Zou je daar wat over kunnen zeggen? De afgelopen week was het namelijk weer wat kouder/natter en bij een graadje of 13 zat ik soms helaas op langere ritten toch weer rond 23-25kWh. En dan is het dus nog niet eens winter... :? Ik reed overigens eigenlijk net zoals altijd: daar waar kan +10 en na 19:00 uur dus wel stukken met 120-130 op de teller. En ja, bij die ritten weet ik dat een verbruik van zo'n 25kWh hoort.

En verder natuurlijk mooi dat jij amper issues hebt en ik wil je pret niet verpesten, maar het kan van de ene op het andere moment zo gebeuren. Verhalen en ervaringen genoeg gelezen hierover. En ikzelf heb ook regelmatig gehad dat er zomaar vanuit het niets behoorlijk irritante issues waren. En na elke OTA weet je maar nooit of de boel nog werkt zoals het daarvoor werkte ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Juancho op 30-08-2021 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recharge P8
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01-12-2022
het grappig is dat er al camera’s in de auto zitten en zelfs VDR die bij ongelukken opneemt, kun je alleen waarschijnlijk zelf niet bij…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartinP8
Zou met de aanwezige (360 graden) cameras en ander hardware heel goed softwarematig geregeld kunnen worden. Dat zou nog eens een mooie upgrade zijn! Benieuwd of dat ergens op de Volvo roadmap staat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spanky79
Mga1600 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

De radio kun je weer aanzetten door op die ronde knop (met dat pijltje) te drukken. Dan kunnen de passagiers naar de muziek luisteren als de bestuurder is uitgestapt. Na ca.15 min. stopt hij dan weer om de 12 v accu te sparen.
Ah, dat wist ik niet. Goede toevoeging!

Hier lijkt de HK geluidsinstallatie wel steeds beter te klinken. Met name het laag is erg strak en gaat netjes diep. Maar de rest klinkt eigenlijk ook gewoon erg goed, beste wat ik tot nu toe in een auto heb gehad.

[ Voor 21% gewijzigd door Spanky79 op 30-08-2021 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mga1600
Iksie schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:44:
Weet iemand wat voor alarmklasse de P8 heeft?
* Startonderbreker met een eigen autorisatie. (klasse 1)
* Alarmsysteem. (klasse 2)
* Alarmsysteem met hellingshoekdetectie. (klasse 3)
* Voertuigvolgsysteem. (klasse 4/5)
* Terugvindsysteem. (klasse TV)
Er knippert wel een rood LED op mijn dashboard als de auto op slot is. Volgens mijn dealer heb ik geen alarm, behalve VolvoOnCall diensten dan. Ik geloof dat niet gezien de rode LED.
Volgens mijn verzekering moet het min. klasse 2 of 3 zijn met een SCM certificaat. Maar ik heb helemaal geen certificaat ontvangen volgens mij!
Het optionele alarm is een klasse 3 alarm, maar zonder certificatie want daarvoor moet extra de portemonnee getrokken worden. Dat geldt alleen in NL omdat de Nederlanders verzekeraars sinds 1-1-2021 eisen dat de sleutel van het keyless systeem al na een paar minuten in slaap vallen. Daartoe wordt er een ‘keyless protector’ ingebouwd en daarbij hoort een KE01 certificaat. Samen met het optionele alarm is het dan een klasse 3 alarm. (Zonder dat alles heb je klasse 1 en dat vinden de verzekeraars in het algemeen niet genoeg, wat volgens de kleine lettertjes inhoudt dat er bij diefstal niet uitgekeerd wordt als je niet met die certificaten kunt zwaaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
AS P8 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 12:27:
[...]

Ik herken het niet helemaal, maar sinds de laatste dealer-update (3 wk geleden) heb ik geen geluid meer als ik bel. Alles doet het, maar ik hoor niks, de beller hoort mij wel... Dit gebeurt overigens pas na een paar telefoontjes die het wél goed doen.
Na 1 of 2 of 3 x resetten van het home scherm doet alles het weer.
Mijn ervaring is dat je meteen na een update het beste even een keer kunt resetten om instabiliteit weg te jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
Mga1600 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:13:
[...]

Het optionele alarm is een klasse 3 alarm, maar zonder certificatie want daarvoor moet extra de portemonnee getrokken worden. Dat geldt alleen in NL omdat de Nederlanders verzekeraars sinds 1-1-2021 eisen dat de sleutel van het keyless systeem al na een paar minuten in slaap vallen. Daartoe wordt er een ‘keyless protector’ ingebouwd en daarbij hoort een KE01 certificaat. Samen met het optionele alarm is het dan een klasse 3 alarm. (Zonder dat alles heb je klasse 1 en dat vinden de verzekeraars in het algemeen niet genoeg, wat volgens de kleine lettertjes inhoudt dat er bij diefstal niet uitgekeerd wordt als je niet met die certificaten kunt zwaaien)
Ok helder. Dankjewel. De dealer heeft dus gelijk dat er geen alarm op zit. Hij zei ook dat de knipperende LED fake is om af te schrikken. Voor een auto van 60k+ vind ik alarm klasse 2 geen optie maar standaard, erg onduidelijk omdat de manual dit wel bevat. Anyways, track&trace via VolvoOnCall was voldoende en de dealer stuurt me een TA01 certificaat hiervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tim-dev
  • Laatst online: 22-05-2022
Ik heb een BlackVue dashcam met voor/achter camera, zelf installeren gaat best goed, filmpje gevolgd van iemand die het zelf in een polestar 2 deed. Verkijk je niet op xc40 dashcam installaties want het interieur/midden console zijn wel degelijk behoorlijk anders dan hybride/benzine versies. Enige waar ik mee heb zitten prutsen was de kabel goed bij het raam aan de achterkant krijgen, je kunt het plastic loshalen maar houd er rekening mee dat je behoorlijk hard moet trekken om het los te krijgen, meer dan je zou verwachten, hiervoor kun je wel een xc40 video kijken. In totaal ben ik 3 uur bezig geweest om het achter netjes te krijgen maar dat was vooral omdat ik dus dat plastic achter eng vond om los te maken. Nu zit het er netjes op voor en achter zonder dat je last hebt van kabels. Enige stuk dat te zien is is de 12v aansluiting want die heb ik op het midden console ingeplugd, moet nog eens aan de dealer vragen of ze een hardwire kunnen doen.

Oh en verder kun je de kabel dus gewoon langs de strips en tussen de hoekjes van het interieur duwen, bij de meeste dashcams zit daarvoor een handig tooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinP8
Mga1600 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Ha mooi. Soms is de oplossing zo simpel dat je er niet op komt… dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Mga1600 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:13:
[...]

Interpolis heeft mij verzekerd dat een alarm pas vereist is boven een aanschafwaarde van 75k. Mijn P8 kostte 60k, dus geen alarm nodig. Andere verzekeraars hebben andere grenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:04
Weet iemand of het mogelijk is achteraf parkeersensoren aan de voorkant in te bouwen? Al zijn het er maar 2 in het middenstuk. Hier lijkt al een voorbereiding voor te zitten in de gril. Het is wel belachelijk bij een auto van 60k dat dit er niet standaard op zit.
Of is er een optie om achteraf zo'n camera te installeren?
Toen ik de auto vorig jaar oktober bestelde zat hij aan de max van mijn leasebudget, dus kon er geen opties meer bij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Poeh lastige. Ik denk dat het alleen kan als het hardware matig allemaal al is ingebouwd. Of dat zo is durf ik niet te zeggen, maar als je wel een camera aan de voorkant hebt die het alleen niet doet... dan lijkt het me eerder een software matig dingetje wat toch wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastiaanarda
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 10:04
Juancho schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:48:
Poeh lastige. Ik denk dat het alleen kan als het hardware matig allemaal al is ingebouwd. Of dat zo is durf ik niet te zeggen, maar als je wel een camera aan de voorkant hebt die het alleen niet doet... dan lijkt het me eerder een software matig dingetje wat toch wel moet kunnen.
Helaas zit er nog geen camera in mijn voorbumper. Dus er is ook hardware nodig. Maar als het mogelijk is om alleen die camera of sensoren aan te schaffen, en de draadbomen er al liggen (dat hoop ik dan) en het vervolgens alleen aangezet hoeft te worden in de software, zou dat wel prettig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montalbano
  • Niet online
Juancho schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:45:
[...]

En verder natuurlijk mooi dat jij amper issues hebt en ik wil je pret niet verpesten, maar het kan van de ene op het andere moment zo gebeuren. Verhalen en ervaringen genoeg gelezen hierover. En ikzelf heb ook regelmatig gehad dat er zomaar vanuit het niets behoorlijk irritante issues waren. En na elke OTA weet je maar nooit of de boel nog werkt zoals het daarvoor werkte ;)
Of, en dat is ook best een reële kans, werkt het allemaal gewoon prima en valt het reuze mee met de issues.
Tuurlijk, er zijn mensen met vervelende problemen en het is tot nu toe niet foutloos verlopen allemaal. Maar er zijn ook genoeg mensen die nauwelijks problemen ondervinden. Die verhalen hoor je alleen wat minder vaak.
En ja, dat kan alsnog komen. Maar zekerheden zijn er sowieso niet zo veel in het leven.
Gewoon genieten van dat ding.

P8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Laatst online: 11:17
Paar keer gehad dat radio het niet deed, resetten met homeknop loste dat op en het is laatste maanden niet meer voorgekomen, verder nul problemen.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mga1600
Venomer schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

Interpolis heeft mij verzekerd dat een alarm pas vereist is boven een aanschafwaarde van 75k. Mijn P8 kostte 60k, dus geen alarm nodig. Andere verzekeraars hebben andere grenzen.
Dat zal bij Interpolis dan zo zijn, maar mijn tussenpersoon is afgelopen januari toen mijn auto geleverd werd meerdere maatschappijen (die hij in het pakket heeft)‘langsgegaan’ met deze vraag. Hij heeft me hun antwoorden laten zien die er steeds op neer kwamen:” ja we nemen de auto in dekking, maar keren niet uit bij diefstal als er geen certificaten zijn. Wel bij brand of aanrijding etc., maar niet bij diefstal”.
Daar baseerde ik mijn verhaal op. En Independer zegt ongeveer hetzelfde in hun adviezen: “let heel goed op de kleine lettertjes want na diefstal wordt er meestal om een geldig certificaat gevraagd”. Na 3 jaar moet dat certificaat ook weer vernieuwd worden op basis van een herkeuring van het alarm.

[ Voor 39% gewijzigd door Mga1600 op 31-08-2021 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
Mga1600 schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 02:30:
[...]

Dat zal bij Interpolis dan zo zijn, maar mijn tussenpersoon is afgelopen januari toen mijn auto geleverd werd meerdere maatschappijen (die hij in het pakket heeft)‘langsgegaan’ met deze vraag. Hij heeft me hun antwoorden laten zien die er steeds op neer kwamen:” ja we nemen de auto in dekking, maar keren niet uit bij diefstal als er geen certificaten zijn. Wel bij brand of aanrijding etc., maar niet bij diefstal”.
Daar baseerde ik mijn verhaal op. En Independer zegt ongeveer hetzelfde in hun adviezen: “let heel goed op de kleine lettertjes want na diefstal wordt er meestal om een geldig certificaat gevraagd”. Na 3 jaar moet dat certificaat ook weer vernieuwd worden op basis van een herkeuring van het alarm.
Precies wat mijn tussenpersoon ook zei over Aegon. Daar heb ik samen met mijn vrouw een combipolis waar ik meelift op het groot aantal schadevrije jaren van haar. Switchen naar een andere maatschappij levert me dus een torenhoge premie op. Maar goed, ze accepteren ook een trackingsysteem zoals VolvoOnCall. Ik krijg daar een apart certificaat voor opgestuurd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansdg53
  • Laatst online: 17-05 18:55
Iksie schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 07:57:
[...]

Precies wat mijn tussenpersoon ook zei over Aegon. Daar heb ik samen met mijn vrouw een combipolis waar ik meelift op het groot aantal schadevrije jaren van haar. Switchen naar een andere maatschappij levert me dus een torenhoge premie op. Maar goed, ze accepteren ook een trackingsysteem zoals VolvoOnCall. Ik krijg daar een apart certificaat voor opgestuurd. :)
Hoe duurder de auto, hoe meer zorgen lijkt wel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrijtenberg
tim-dev schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 20:57:
[...]

Ik heb een BlackVue dashcam met voor/achter camera, zelf installeren gaat best goed, filmpje gevolgd van iemand die het zelf in een polestar 2 deed. Verkijk je niet op xc40 dashcam installaties want het interieur/midden console zijn wel degelijk behoorlijk anders dan hybride/benzine versies. Enige waar ik mee heb zitten prutsen was de kabel goed bij het raam aan de achterkant krijgen, je kunt het plastic loshalen maar houd er rekening mee dat je behoorlijk hard moet trekken om het los te krijgen, meer dan je zou verwachten, hiervoor kun je wel een xc40 video kijken. In totaal ben ik 3 uur bezig geweest om het achter netjes te krijgen maar dat was vooral omdat ik dus dat plastic achter eng vond om los te maken. Nu zit het er netjes op voor en achter zonder dat je last hebt van kabels. Enige stuk dat te zien is is de 12v aansluiting want die heb ik op het midden console ingeplugd, moet nog eens aan de dealer vragen of ze een hardwire kunnen doen.

Oh en verder kun je de kabel dus gewoon langs de strips en tussen de hoekjes van het interieur duwen, bij de meeste dashcams zit daarvoor een handig tooltje.
hallelujah... die 4K BlackVue dashcam is bijna net zo duur als de auto zelf 8)7 Ik ga zelf voor iets goedkopers denk ik haha. Ik wil alleen video bewijs hebben voor als het nodig is. Dus GPS, cloud enz enz heb ik niet nodig. Goeie tip van de filmpjes. Ik ga even kijken wat ik allemaal kan vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Montalbano schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 00:01:
[...]

Of, en dat is ook best een reële kans, werkt het allemaal gewoon prima en valt het reuze mee met de issues.
Tuurlijk, er zijn mensen met vervelende problemen en het is tot nu toe niet foutloos verlopen allemaal. Maar er zijn ook genoeg mensen die nauwelijks problemen ondervinden. Die verhalen hoor je alleen wat minder vaak.
En ja, dat kan alsnog komen. Maar zekerheden zijn er sowieso niet zo veel in het leven.
Kan zeker, ik heb echter zelf al behoorlijk wat verhalen gelezen en gehoord (niet alleen hier dus) van P8 rijders (ook P2 rijders overigens) die vanuit het niets of na de OTA opeens wel problemen hadden. En dat zijn er zeker niet een paar. Wil verder niet zeggen dat er geen rijders zijn die niet of nauwelijks issues hebben. Of die wel issues hebben maar dat het voor hun niet zo belangrijk is. Ik wilde alleen aangeven dat als je nu nog geen issues hebt gehad dat zeker geen garantie is voor de toekomst. Want dat kan helaas maar zo van de ene op de andere dag gebeuren.
Gewoon genieten van dat ding.
Dat doen we allemaal ook ongetwijfeld en dat kan heel goed samen gaan met een kritische blik. De auto is niet OF compleet bagger OF helemaal perfect. Daar zit gelukkig een behoorlijk grijs gebied tussen en ook dat bespreken we hier toch ook gewoon? Ik had afgelopen week 3 langere ritten gemaakt en wat je zegt, tis genieten in dat ding! Qua rijden en comfort echt zo heerlijk! Maarja, dan heb je toch ook weer irritatie puntjes die naar voren (kunnen) komen. In dat kader ben ik dus ook echt oprecht enorm benieuwd naar de laatste maanden van dit jaar en wat Volvo en Google gaan aanpakken, verbeteren en/of toevoegen. Cruciaal moment denk ik want het kan de auto echt af gaan maken of het kan er voor zorgen dat er gerommel blijft om zo maar te zeggen.

Dit weekend naar Zeeland, kijk nu al uit om weer lekker een langere rit te rijden in de P8! Voor het eerst neem ik ook de oudjes mee, hoop dat ze niet wagenziek worden van al die power oOo _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Juancho op 31-08-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venomer
Juancho schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

... hoop dat ze niet wagenziek worden van al die power oOo _O-
Ik schrok er net zelf weer van. Ik kwam bij een spoorwegovergang en het rode licht begon te knipperen. Stoppen lukte niet meer en ik wilde een beetje gas geven om vlot over de overweg te komen. Gevolg: een schop in de rug en héél vlot de overweg over. :)

De volgende keer denk ik alleen maar aan versnellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Venomer op 31-08-2021 13:31 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 335 Laatste

Let op:
Een Tesla versus Volvo discussie is hier offtopic, daar zijn andere topics voor zoals Elektrische auto's - deel 5.

Informatie en updates over leveringen horen hier thuis: Het grote Polestar 2 / XC40 P8 Levering Topic.

Volgende onderwerpen moeten elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.

Het grote Volvo EX30 topic (vergelijkingen met de (X)C40 daargelaten), zie ook Notna in "Het grote Volvo (X)C40 Recharge EV topic"