Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Niet zeuren, we hebben in ieder geval een F1 race.poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:49:
En tóch blijf ik het een rare bedoeling vinden dat er twee weekenden achter elkaar op dezelfde track gereden wordt
"When you grow up your heart dies"
Ja toen ik dat vorige week als grapje opperde waren er gelijk 183 posts van mensen waarom dat NIET kanAmphiebietje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:49:
[...]
Ze zouden hem gewoon andersom moeten nemen, zoals in computerspelletjes.

Vandaar deMaarten_E schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:50:
[...]
Liggen de curbs verkeerd voor, en de vangrails/botsconstructies staan niet gericht voor die kant. De gaps van de marshalls worden bij een omgekeerde configuratie levensgevaarlijke gaten.
Probleem is dan dat ze alles ook andersom moeten aanpassen: uitloopstroken, curbs, etc, etc.Amphiebietje schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:49:
Ze zouden hem gewoon andersom moeten nemen, zoals in computerspelletjes.
Edit: spuit 11
[ Voor 3% gewijzigd door warp op 03-07-2021 12:52 ]
Nu al 2, gaat de goede kant op..poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:51:
[...]
Ja toen ik dat vorige week als grapje opperde waren er gelijk 183 posts van mensen waarom dat NIET kan
(Sorry)
Edit: 3
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Ze hebben het onderzocht maar het ombouwen van het circuit in 1 week is niet te doen wat ik begrepen heb. Dan moet je de circuits bij aanleg al zo bouwen dat het mogelijk is.poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:51:
[...]
Ja toen ik dat vorige week als grapje opperde waren er gelijk 183 posts van mensen waarom dat NIET kan
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Klein, ik noem dit wel groot.basvn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:53:
kleine statement van max!
[ Voor 3% gewijzigd door d0s op 03-07-2021 12:54 ]
Op zich zouden ze ook flink wat water over de baan kunnen later lopen (behalve als het al regent...), en dan een "natte" race houden voor race 2.sjaool schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:52:
[...]
Ze hebben het onderzocht maar het ombouwen van het circuit in 1 week is niet te doen wat ik begrepen heb. Dan moet je de circuits bij aanleg al zo bouwen dat het mogelijk is.
Andere optie: Sneeuwkanon?
-
PSN: xMaurice93
Gisteren reden ze nog met een oude motor. Vandaag met de nieuwe.Edd schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:54:
Dus... Merc dacht dichtbij te zitten? Als ik zie hoe moeiteloos Max zijn snelste ronde rijdt en de Mercs echt moeten boenen om maar een beetje erbij te kunnen zitten...
Horner trolling bevestigd.RocketKoen schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:55:
[...]
Gisteren reden ze nog met een oude motor. Vandaag met de nieuwe.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Yep, die is echt met de zondag bezig. De zaterdag komt nog wel.SnowDude schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:57:
Toch zit PER nog wel te ver van de pace af
mwa 0.36s vanaf de nr2 (ook te veel, daar niet van)SnowDude schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:57:
denk niet dat we PER met VER moeten vergelijken..
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
De zondagen worden een stukje makkelijker als je ook een goede zaterdag hebt hèsjaool schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:58:
[...]
Yep, die is echt met de zondag bezig. De zaterdag komt nog wel.
Dat is juist de enige vergelijking die je kan maken want ze hebben het zelfde materiaalbasvn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:58:
[...]
mwa 0.36s vanaf de nr2 (ook te veel, daar niet van)
denk niet dat we PER met VER moeten vergelijken..
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
0.7 tot 0.8 seconden is toch standaard bij een teamgenoot van Max?SnowDude schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:57:
-
Klopt, maar voor Red Bull is de zondag nu even belangrijker dan goed kwalificeren. Laat PER eerst die wagen maar van haver tot gort kennen en dan zich op de kwalificatie richten. PER is naar mijn mening sowieso geen kwalificatiewonder zoals een BOT af en toe is. Maar BOT laat het dan op de zondag weer liggen. Dan zou ik het als team wel weten...Hippocampus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:59:
[...]
De zondagen worden een stukje makkelijker als je ook een goede zaterdag hebt hè
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
"max doet het zo. Misschien moet je hem na doen"werphengel schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:59:
Wow, Hamilton die word verteld hoe je een F1 auto moet besturen. Klinkt toch een beetje als rij-instuctuur die Bonnington.
Zou zo iets van Johan Cruyff kunnen zijn.Hippocampus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:59:
[...]
De zondagen worden een stukje makkelijker als je ook een goede zaterdag hebt hè
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
PER is echt een zondags-manSnowDude schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:57:
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik ook
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja klopt ook wel. Hij hoeft ook niet tot het gaatje te gaan om de 3e startplek te pakken als hij daar in de race sowieso gaat uitkomen. Maar als kijker zie ik hem gewoon liever wat dichter op zijn teamgenoot zitten want dat geeft aan dat het waarschijnlijk met de racepace ook goed zit. Nouja, we gaan het vanmiddag zien hoe Perez zich voelt.sjaool schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:01:
[...]
Klopt, maar voor Red Bull is de zondag nu even belangrijker dan goed kwalificeren. Laat PER eerst die wagen maar van haver tot gort kennen en dan zich op de kwalificatie richten. PER is naar mijn mening sowieso geen kwalificatiewonder zoals een BOT af en toe is. Maar BOT laat het dan op de zondag weer liggen. Dan zou ik het als team wel weten...
Mwoa straks nog de Qloekf2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:46:
[...]
Je zal maar voor de zaterdag betaald hebben, zie je maximaal 10 rondjes Verstappen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Erg lekker gereden van Gio, waar komt dat opeens vandaan?
at your service
Het is dan ook flink minder. Lewis had in dat rondje twee momentjes en zijn tweede run (oudere banden) was 3 tienden, maar met een paar cm tracklimits.Justevo schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:55:
0.5 op zo'n kort circuit is wel huge..
Het ziet er wel goed uit voor pole voor Max.
een treffende spreuk

Ik ben echt al zo lang de logica met dat hele banden gedoe kwijt..
Even in de topicstart kijken naar ''Banden keuze infographic'' mogelijk maakt dat het wat duidelijker.poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:14:
Wat was dat nou met "de rode is de gele band geworden en de witte de gele"
-
Ja nee dat wel, maar waarom de kleuren plots veranderen? (Althans zoiets begreep ik)markje1 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:17:
[...]
Even in de topicstart kijken naar ''Banden keuze infographic'' mogelijk maakt dat het wat duidelijker.
Of ging dat alleen over de keuze, en niet alsof ze de compunds hebben veranderd en de kleuren dus ook?
[ Voor 14% gewijzigd door poor Leno op 03-07-2021 13:21 ]
Gasly goed, en daarom Perez niet erg best.
Mooi om te zien dat Sainz de imo overhypte Leclerc in perpectief blijft plaatsen.
edit: Ik maak een FP te belangrijk denk ik he?

[ Voor 35% gewijzigd door albino71 op 03-07-2021 13:23 ]
De medium van vorige week is de hard van deze week, de soft van vorige week de medium van nu, en de zachte van deze week was er vorige week niet bij.poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:20:
[...]
Ja nee dat wel, maar waarom de kleuren plots veranderen? (Althans zoiets begreep ik)
Of ging dat alleen over de keuze, en niet alsof ze de compunds hebben veranderd en de kleuren dus ook?
Men weet dat altijd heel ingewikkeld uit te leggen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Die kogel door de kerk zal nog wel even op zich laten wachten, neem ik aan.
Of is er al iets meer bekend over de vergadering?
Nouja, ze zijn erbij.. dus wie weetNovarion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:26:
[...]
Die kogel door de kerk zal nog wel even op zich laten wachten, neem ik aan.
Of is er al iets meer bekend over de vergadering?
PS; De VW groep wilde zich jaren geleden al mengen in het verhaal, maar toen kwam tegelijk net dat hele wereldwijde Diesel-gate schandaal, waardoor ze qua financiën de F1 even op een laag pitje moesten zetten

[ Voor 27% gewijzigd door poor Leno op 03-07-2021 13:28 ]
YouTube: A Look At Max Verstappen's Braking Issue | F1 TV Tech Talk | 2021 Au...
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat ze daar een hele aflevering over maken. Olav Mol zei precies dit wat ze in dat filmpje uitleggen tijdens de race.YakuzA schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:30:
Nog een korte analyse van Max zijn rem issues uit Oostenrijk race 1 door scarbs:
YouTube: A Look At Max Verstappen's Braking Issue | F1 TV Tech Talk | 2021 Au...
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Vorig jaar leek het er steeds op dat Mercedes nog overhad ten opzichte van de andere teams. Elke bocht ging zo vloeiend dat het leek of de Mercedes op rails lag. Dit jaar lijkt het juist alsof Red Bull iets over heeft, maar wel minder dan Mercedes vorig jaar.
Signature
poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:14:
/f/image/ubhZD8xDZk4UIlNYhEqyrjPu.png?f=fotoalbum_large)
Dus dit weekend hebben we de C3 C4 en C5 bandjes,
Vorig weekend hadden we een compound harder, dus schuift alles net naar links: C2 C3 en C4
Omdat je altijd maar 3 soorten banden hebt: Hard - Medium - Soft.poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:20:
[...]
Ja nee dat wel, maar waarom de kleuren plots veranderen? (Althans zoiets begreep ik)
De kleuren zijn daarmee verbonden, en niet meer aan de zachtheid/hardheid van de band zoals jaren geleden het geval was.
En ze hebben dit speciaal zo veranderd omdat het anders te verwarrend zou zijn (voor een bepaalde groep). Dus ipv 7 verschillende kleuren nu nog maar 3 vaste kleuren (voor de slicks), maar nog steeds 5 verschillende hardheden.poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 13:14:
Testing, one, two ...
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ze hebben sowieso downforce in moeten leveren dit jaar, dat werkt ook niet mee. Maar met 2 vingers in de neus de rest van het veld achter je kunnen laten nodigt ook niet uit tot het opzoeken van de grenzen.BMW_M3 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:25:
Wat mij opvalt na vorig jaar is dat Hamilton nu echt op de limiet rijdt. De Mercedes oogt een stuk onrustiger in de bochten en in zn stuurbewegingen. Dit zie je dit jaar dan weer een stuk minder bij Max in vergelijking.
Vorig jaar leek het er steeds op dat Mercedes nog overhad ten opzichte van de andere teams. Elke bocht ging zo vloeiend dat het leek of de Mercedes op rails lag. Dit jaar lijkt het juist alsof Red Bull iets over heeft, maar wel minder dan Mercedes vorig jaar.
Testing, one, two ...
- DaniëlWW2
- Niet online
Het was ook werkelijk een briljant idee van Pirelli om dit per 2019 te veranderen.ArthurMorgan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:40:
Toch kon je vroeger gewoon direct naar de banden kijken als je het een keer in je hoofd had opgeslagen. Nu moet je externe bronnen erbij zoeken om te kijken waar ze precies op rijden...

Ze laten bij aanvang van de uitzending wel zien welke (C) banden het zijn, dus als je dat even in het achterhoofd kan houden?ArthurMorgan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:40:
Toch kon je vroeger gewoon direct naar de banden kijken als je het een keer in je hoofd had opgeslagen. Nu moet je externe bronnen erbij zoeken om te kijken waar ze precies op rijden...
Testing, one, two ...
Ze laten het ook zien voor elke sessie met een shot op de banden. Daar geven ze aan welke compound het is.ArthurMorgan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:40:
Dan zit ik vaak meer hier op te letten dan op de TVhardware-lover schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:42:
[...]
Ze laten bij aanvang van de uitzending wel zien welke (C) banden het zijn, dus als je dat even in het achterhoofd kan houden?
[ Voor 8% gewijzigd door ArthurMorgan op 03-07-2021 14:44 ]
Op zich geen probleem, ieder nieuw racetopic start met een uitgebreide TS waarin de banden ook zijn meegenomen 👍ArthurMorgan schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Dan zit ik vaak meer hier op te letten dan op de TV
Testing, one, two ...
Emotioneel afscheid hier bij ziggo….
Maar er komen betere tijden aan!
Zouden ze bijna rond zijn met de scandinavische club?
Dat is dus die externe bron, en dan moet ik met mijn baggergeheugen het dus onthouden voor 1 wedstrijd. Terwijl ik in het verleden gewoon echt maar 1 ding hoefde te onthoudenhardware-lover schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Op zich geen probleem, ieder nieuw racetopic start met een uitgebreide TS waarin de banden ook zijn meegenomen 👍
Maar goed, iedereen mag lekker fijner vinden wat ze willen. Ik vond het oude systeem fijner, anderen misschien het huidige. No big deal
Ja dat neem ik altijd maar ter kennisgeving aan, maar dat maakt de hele logica niet minder debielhardware-lover schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:45:
[...]
Op zich geen probleem, ieder nieuw racetopic start met een uitgebreide TS waarin de banden ook zijn meegenomen 👍

Als de kleuren veranderen, naar gelang de compound en zo ook de de 'hard-medium-soft' aanduiding, dan hebben de kleuren 0,0 nut gewoon.
Werk dan met C1-C9 ofzo. Zonder kleurtjes. Klaar.
Als vorige week de C4 'rood' was, en deze week plots 'geel', dan slaat dat toch nergens op?
Argument was dat alle kleuren te lastig was voor de gemiddelde thuiskijker. Daarom nu alleen soft medium en hard met de kleuren erbij. De compoundnummers zijn voor de nerds…poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:51:
[...]
Ja dat neem ik altijd maar ter kennisgeving aan, maar dat maakt de hele logica niet minder debiel![]()
Als de kleuren veranderen, naar gelang de compound en zo ook de de 'hard-medium-soft' aanduiding, dan hebben de kleuren 0,0 nut gewoon.
Werk dan met C1-C9 ofzo. Zonder kleurtjes. Klaar.
Als vorige week de C4 'rood' was, en deze week plots 'geel', dan slaat dat toch nergens op?
Die twee delen een muurtje volgens mij 😊StefanVerkerk schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:52:
Psychologische oorlogsvoering van Mercedes? LEWIS bord voor de pitbox van Max [Afbeelding]
Dat weten we pas na afloopMC_Sparkles schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:56:
Have fun allemaal!
Dat hebben we alvast gewonnen!Sir_Lion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 14:57:
En Max zit in de auto!
Waiting on the world to change
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Die zijn daar allemaal voor McLaren.
'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus
Denk dat er weinig plek voor ze is, tussem dat oranje leger voor Mclaren
Voor de personen die live aanwezig zijn. Have fun (en ook de toetsenbordridders hier natuurlijk)
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ja je kan overal (gemakkelijk) zoeken waar ze precies op rijden maar je moet het wel opzoeken. En dat was eerst niet.
Fijne Q iedereen!
ik heb ze wel gemist
fijne Q
wie zet hem als eerste in de muur?
ik ga voor MSC
Dat is toch al een paar jaar "normaal"? Spa, Duitsland, Oostenrijk.Sir_Lion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:00:
Wauw, ik vraag me af hoe dit internationaal opgepakt gaat worden. Dat gezicht met al die oranje fans.
Waiting on the world to change
Ben benieuwd wie er op P19 en wie er op P20 komt
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.