Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ocon would like to have a wordSpotmatic schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:00:
[...]
Je kunt niemand eraf beuken als je op P1 cruised. En lapped cars moeten aan de kant.
Is bekend waarom zij wel, maar de anderen niet?mjjveldt schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:22:
[Twitter]
en in aanvulling daarop, ook +3 punten op de licentie voor beide heren.
Bensimpel
Positieve meneer
/u/322701/crop6152f078d4887_cropped.png?f=community)
En toen weer nietD-Ed schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:04:
[...]
Technisch gezien ging hij in eerste instantie aan de kant......
😆 - Denk ook eens om ;)
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Hele interview.
[YouTube: F1 2021 Austrian GP - Post-Race - Toto Wolff]
Vettel heeft geleerd en ontweek bij de start gewoon weer een idiote dive bomb van Leclerc.
[ Voor 30% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-07-2021 21:14 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Check, en Russel ....HollowGamer schreef op zondag 4 juli 2021 @ 16:40:
[...]
Je mag ook voor allebei zijn hoor, ben ik ook.
Scheelt in ieder geval in de race momenten, blijft spannend als er weer eens een te vroeg uitvalt.
Wacht maar, tot Connoly weer eens dienst heeftsjaool schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:48:
Max is vriendjes met de FIA dus die krijgt geen puntjes meer...
[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 04-07-2021 21:15 ]
Nop..
Tijdens het interview in aanloop naar de race (Youtube F1 pagina) kreeg ik zowaar wat sympathie voor Ocon..
Lec heeft dat niet nodig. Zo zonde.DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:10:
Toto speelt gewoon geen underdog meer.![]()
[Embed]
Hele interview.
Vettel heeft geleerd en ontweek bij de start gewoon weer een idiote dive bomb van Leclerc.
[Streamable: Screen Recording 2021-07-04 at 17.01.49]

De laatste keren dat die er was was hij behoorlijk mild naar Max voor zover ik weet...FreshMaker schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:13:
[...]
Wacht maar, tot Connoly weer eens dienst heeft
"When you grow up your heart dies"
Dit is typisch Leclerc. En hij blijft het doen omdat het nauwelijks of geen consequenties voor hem heeft. Vorige race toch ook gewoon de race van Gasly verneukt op een recht stuk, geen enkel probleem. Hij heeft nogal verregaande moeite om te weten wat de fysieke afmetingen zijn van zijn auto. Leclerc heeft talent, maar wordt te veel gepamperd en opgehemeld door iedereen. Tenzij Ferrari met een super auto komt, die legaal is, dan kan er nog wat van komen, maar denk dat Sainz gewoon boven Leclerc zal gaan eindigen.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Kan aan mij liggen maar ik vind dat Lec altijd op het uiterste randje balanceert. Zijn rijstijl heeft een bepaalde mate van roekeloosheid, Verstappen heeft dat ook een tijdje gehad maar die is wat genuanceerder geworden. Bij Lec heb ik dat gevoel al sinds ie in de Ferrari is gestapt
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
[YouTube: "Champagne, not sweat" 😂]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Het is inmiddels een patroon.
Je kan aardig wat zeggen over hoe Verstappen in zijn eerste jaren werd aangepakt door de stewards, maar het lijkt uiteindelijk wel iets te hebben gedaan. Want inmiddels zien we dat Verstappen ze gewoon kan bespelen indien nodig en heel goed weet waar de grenzen liggen. Dat hij ook zo ongeveer de enige coureur zonder strafpunten is, helpt daarin ook. En het is niet alsof hij geen ongelofelijk inhaalacties meer verricht, maar de controle en de calculaties van die manoeuvres zijn echt heel goed geworden.
Leclerc lijkt precies het tegenovergestelde. Die blijft maar wegkomen met twijfelachtige zaken, waardoor het rijgedrag versterkt word. Ik betwijfel ook of binnen Ferrari er enige correctie op dat gedrag te vinden is. Bij RBR heb je daar Marko voor en voor Max al helemaal die andere Verstappen. Het moet ook niet doorgaan want anders gaat het inslijten als gewoonte. Dat is het misschien al. En een Vettel, de man is intelligent, herkent dat patroon en anticipeert. Daarom was het ook Vettel die op een gegeven moment enigszins om wist te gaan met Verstappen een paar jaar terug.
En vandaag zagen we het ook. Die eerste van Perez was denk ik te ver omdat Leclerc er echt wel naast zat. Die tweede, tja ik denk het eigenlijk niet. Dat leek weer op eenzelfde manoeuvre die nooit gaat werken, maar ingezet is met de verwachting dat ze wel aan de kant gaan.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tsunoda die over een streep heen gaat gevaarlijk? Nee.DataGhost schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:48:
[...]
Strafpunten krijg je ook zodat enig voordeel wat je krijgt uit je gedrag (wellicht niet direct gevaarlijk) alsnog bestraft wordt als in-race straffen geen pijn doen. Perez had bijvoorbeeld bijna die 10 seconden straf losgereden. Nou was dat voor gevaarlijk gedrag, zoals volgens mij alle strafpunten van vandaag. Dus waar wil je precies heen?
Bijvoorbeeld iemand ophouden in Q hoeft ook niet per se gevaarlijk te zijn maar kan je wel een duidelijk voordeel opleveren. Met strafpunten op je licentie en de mogelijke gevolgen daarvan is dat hopelijk een aanmoediging om zulke dingen niet te doen.
Maar ook de Perez en Norris acties, daar krijg je dan een straf voor en nog punten op je licentie. Maar het is gewoon iets wat bij de race hoort, niet nog een jaar mee moet gaan op je licentie.
Onder dubbel geel te snel gaan, daar horen gewoon wat punten bij. Dat zijn overtredingen die je lang mee mag nemen op je licentie.
Anoniem: 499527
Hij zei ook letterlijk "move/get out of the way" vanmiddag... ik meen bij die 2e poging Perez voorbij te komen.DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:38:
[...]
En vandaag zagen we het ook. Die eerste van Perez was denk ik te ver omdat Leclerc er echt wel naast zat. Die tweede, tja ik denk het eigenlijk niet. Dat leek weer op eenzelfde manoeuvre die nooit gaat werken, maar ingezet is met de verwachting dat ze wel aan de kant gaan.
Haha, deze man
Kleeeiinn vriendelijke steekje onder water ook
Just 1️⃣7️⃣ drivers have hit a half-century of podiums in F1, and none have achieved it this young 👶#AustrianGP 🇦🇹 #F1 @Max33Verstappen pic.twitter.com/dt2GDaoM1C
— Formula 1 (@F1) 4 juli 2021
[ Voor 37% gewijzigd door Exocet op 05-07-2021 08:14 ]
Oef... Dit kan nog wel eens naar uitpakken voor Merc. Want ALS Max straks ook sneller is op Silverstone... Dan zie ik Hamilton wel knakken.DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:10:
Toto speelt gewoon geen underdog meer.![]()
[Embed]
Hele interview.
[Streamable: Screen Recording 2021-07-04 at 17.01.49]
Want eigenlijk beloof je HAM hier de winnende auto. En die is er nu niet.
Ook bijzonder dat die zegt "we zaten er kwa snelheid wel bij"..... Max heeft een extra stop gedaan, hoezo we zaten erbij
Wolff & Hamilton en hun woordgaten. Dat er iemand nog naar luisterd... Ik word er moedeloos van. Oneindige bullshit is het gewoon. Ik vraag me af of ze zelf nog wel weten wat ze zeggen, wat ze geloven en wat werkelijkheid is.Waah schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:58:
[...]
Oef... Dit kan nog wel eens naar uitpakken voor Merc. Want ALS Max straks ook sneller is op Silverstone... Dan zie ik Hamilton wel knakken.
Ook bijzonder dat die zegt "we zaten er kwa snelheid wel bij"..... Max heeft een extra stop gedaan, hoezo we zaten erbij
Ik vond het meer een reactie om een oneliner te geven om snel naar het volgende onderwerp te gaan. Tenzij Merc daar nieuwe motoren pakt en alles op alles wilt zetten om een win voor Lewis te creeeren......dan zie ik het niet gebeuren dat Lewis onder normale omstandigheden daar wint.
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Ja max was vrij constant bijna een halve seconde sneller. Zal vast door schade gekomen zijn, maar uiteindelijk had ie met 40+ seconden voorsprong kunnen winnen.Waah schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:58:
[...]
Oef... Dit kan nog wel eens naar uitpakken voor Merc. Want ALS Max straks ook sneller is op Silverstone... Dan zie ik Hamilton wel knakken.
Het was vrij duidelijk een geintje van Toto.Waah schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:58:
[...]
Overigens heeft Lewis er zelf nog niet zoveel vertrouwen in:
https://www.formula1.com/...QFdCHQSoG2YAcChdTfzD.html
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Mijn boefje is liev!
I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM
Alleen ligt die streep er met een reden, namelijk als indicatie dat je de pits in zal gaan en dus af gaat remmen (mogelijk al op de baan). Als coureurs vervolgens buiten die lijntjes gaan tekenen, kan er een gevaarlijke situatie ontstaan.DoeEensGek schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:38:
[...]
Tsunoda die over een streep heen gaat gevaarlijk? Nee.
Een ander van de baan duwen is wel degelijk gevaarlijk, de F2 van vanochtend heeft een voorbeeld van wat er dan kan gebeuren. Nu was het in dit geval een stuk onschuldiger en zijn 2 punten fors, maar het blijft een gevaarlijk iets.Maar ook de Perez en Norris acties, daar krijg je dan een straf voor en nog punten op je licentie. Maar het is gewoon iets wat bij de race hoort, niet nog een jaar mee moet gaan op je licentie.
Wanneer verlopen de rest van strafpunten van Norris eigenlijk? 2 verlopen er voor Silverstone, maar wanneer verloopt de rest eigenlijk? Ik krijg het idee dat hij nog wel een tijdje op een hoog aantal strafpunten blijft zitten, zou toch zonde zijn als hij een race uit moet zitten.
Andere fijne acties van Leclerc deze race:DaniëlWW2 schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:38:
[...]
Het is inmiddels een patroon.
Je kan aardig wat zeggen over hoe Verstappen in zijn eerste jaren werd aangepakt door de stewards, maar het lijkt uiteindelijk wel iets te hebben gedaan. Want inmiddels zien we dat Verstappen ze gewoon kan bespelen indien nodig en heel goed weet waar de grenzen liggen. Dat hij ook zo ongeveer de enige coureur zonder strafpunten is, helpt daarin ook. En het is niet alsof hij geen ongelofelijk inhaalacties meer verricht, maar de controle en de calculaties van die manoeuvres zijn echt heel goed geworden.
Leclerc lijkt precies het tegenovergestelde. Die blijft maar wegkomen met twijfelachtige zaken, waardoor het rijgedrag versterkt word. Ik betwijfel ook of binnen Ferrari er enige correctie op dat gedrag te vinden is. Bij RBR heb je daar Marko voor en voor Max al helemaal die andere Verstappen. Het moet ook niet doorgaan want anders gaat het inslijten als gewoonte. Dat is het misschien al. En een Vettel, de man is intelligent, herkent dat patroon en anticipeert. Daarom was het ook Vettel die op een gegeven moment enigszins om wist te gaan met Verstappen een paar jaar terug.
Een mooie moving under breaking vs Perez, vlak voor Perez zijn pitstop.
En die Torpedo-actie in ronde 58, waar die Ricciardo op een haar na mist, ging gelukkig net goed:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BOvftAPQ9fQH93gvH4jZfKk0.png?f=user_large)
erutangiS
Het was F3, maar dit terzijde. Dat was het jongere broertje van Leclerc die het overkwam, bedoel je dat incident?Transportman schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:59:
[...]
[knip]
Een ander van de baan duwen is wel degelijk gevaarlijk, de F2 van vanochtend heeft een voorbeeld van wat er dan kan gebeuren. Nu was het in dit geval een stuk onschuldiger en zijn 2 punten fors, maar het blijft een gevaarlijk iets.
[knip]
[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2021 23:10 ]
Testing, one, two ...
Als ik een rugstreeppad zou zijn die even lekker "van (kikker)bil" wil gaan met een zandhagedis, want paarseizoen, jwz... yolo dan zou ik ook niet vrolijk worden van al die oranje rook.g0tanks schreef op zondag 4 juli 2021 @ 19:41:
[...]
Ik blijf het maar bijzonder vinden die rookfakkels. Het levert leuke beelden op, maar er is toch niemand die het chill vindt om daar tussen te staan?
Hoe sympathiek het ook is om allemaal de laatste 20km naar het circuit te gaan PONfietsen of met de gele rups naar de baan te gaan voor het milieu...
Die troep is echt niet gezond, noodfakkels worden ook nog eens gloependheet, lekker voor je oranje juichcape wanneer je daar naast staat of iemand zijn oranjefeest rookfakkel laat vallen.
Hou die troep lekker op een boot voor wanneer je in de problemen komt, of desnoods in het voetbalstadion.
Spa had ooit al een oranje mistbank, kwestie van tijd voordat er een ongeluk door slecht zicht ontstaat.
Nou waait het altijd wel een beetje aan de kust dus hopelijk valt die lolligheid op Zandvoort nog wel mee.
40+ seconden voorsprong dat zijn verschillen uit de Schumacher tijd. De laatste tijd laat men het vaak op het managen van het gat afkomen in plaats van er vandoor te gaan...MikeyMan schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:04:
[...]
Ja max was vrij constant bijna een halve seconde sneller. Zal vast door schade gekomen zijn, maar uiteindelijk had ie met 40+ seconden voorsprong kunnen winnen.
Ik dacht dat Max inmiddels vriendjes met de FIA was ? Vorige week beetje popie-jopie high-fiven met een FIA meneer tijdens dat interview met Olav Mol. Allemaal dankzij die straf in 2019 (incident met Occon).sjaool schreef op zondag 4 juli 2021 @ 21:27:
[...]
De laatste keren dat die er was was hij behoorlijk mild naar Max voor zover ik weet...
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hij had de stewards ook een mooie koelkast cadeau gedaan in Oostenrijk:loekf2 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:33:
[...]
Ik dacht dat Max inmiddels vriendjes met de FIA was ? Vorige week beetje popie-jopie high-fiven met een FIA meneer tijdens dat interview met Olav Mol. Allemaal dankzij die straf in 2019 (incident met Occon).

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Ik bedoelde inderdaad de F3 een dat incident dat Leclerc overkwam.hardware-lover schreef op zondag 4 juli 2021 @ 23:09:
[...]
Het was F3, maar dit terzijde. Dat was het jongere broertje van Leclerc die het overkwam, bedoel je dat incident?
Just here with the usual race pace charts
As usual, there's a bit more stuff on my site if you want to check it out.
Source: f1bythenumbers (me!)
Grappige is dat Horner vlak na het NOR/PER incident door Sky werd geïnterviewd en daarbij vertelde dat het wat hem betreft een racing incident was. Dit was nog voordat er een straf werd uitgedeeld aan NOR, dus waarschijnlijk probeerde hij invloed uit te oefenen op de stewards. Het was op dat moment natuurlijk niet in het belang van RBR dat NOR een straf zou krijgen.sjaool schreef op zondag 4 juli 2021 @ 18:01:
[...]
Was dat door de crash van VET en RAI? Die reden al praktisch achteraan en het was de laatste ronde...
Op Sky F1 is er ook onenigheid onderling over de tijdstraffen die zijn uitgedeeld aan PER en NOR. De een vindt dat het bij racen hoort en de ander heeft het reglement in handen... Dit kan nog een leuke 14-daagse discussie opleveren...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Maar het kan niet zo zijn dat je hem er maar tussen dondert aan de buitenkant en de ander automatisch een straf krijgt.
Zowel Max als Noris enorm constant. HAM overigens ook, afgezien van enkele rondes. Mooi om te zien. Die snelle ronde van Max is wel van de buitencategorie, zeg! Niet normaal!f1bythenumbers schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:08:
Hallo
Just here with the usual race pace charts
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
As usual, there's a bit more stuff on my site if you want to check it out.
Source: f1bythenumbers (me!)
[ Voor 3% gewijzigd door Cass Casey op 05-07-2021 08:49 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
ROBO-CHECO: @SChecoPerez 🇲🇽
— Motorsport Stats (@msportstats) 4 juli 2021
LAP
23 - 1.09.996
24 - 1.09.996
25 - 1.09.996
The last time a driver did three consecutive identical lap times during a race was @ValtteriBottas in Mexico 2016 (laps 44-46). 🤯
👏#F1 | #AustrianGP pic.twitter.com/6Cij4zTXsr
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ook achteraf heeft Horner dit nogmaals bevestigd. Ik vind het ook lastig om te bepalen of ze het nou echt een racing incident vonden of dat ze inderdaad vanuit het WCC en WDC het liefst wilden dat Norris zo hoog mogelijk eindigde. Het was gewoon een incident in de eerste raceronde, Perez was te enthousiast. Uithuilen en opnieuw beginnen. Maar volgens mij kan er nog wel 10 dagen gediscussieerd worden over de gegeven straffenalexbl69 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:21:
[...]
Grappige is dat Horner vlak na het NOR/PER incident door Sky werd geïnterviewd en daarbij vertelde dat het wat hem betreft een racing incident was. Dit was nog voordat er een straf werd uitgedeeld aan NOR, dus waarschijnlijk probeerde hij invloed uit te oefenen op de stewards. Het was op dat moment natuurlijk niet in het belang van RBR dat NOR een straf zou krijgen.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Daarnaast staan deze straffen wel enigszins haaks op eerdere acties van coureurs die juist iemand inhaalden waarbij ze ook naar buiten werden gedreven maar net over de witte lijn reden.
Maarja, ik zou geen steward willen zijn
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Maar goed, als steward doe je het niet snel goed denk ik."Ik had niet veel problemen met de move van Lando bij Checo. Als je via de buitenkant gaat, dan neem je nu eenmaal risico. Maar toen de FIA daar een straf voor uitdeelde, was er geen weg meer terug. Toen konden ze niets anders doen dan ook straffen uitdelen voor vergelijkbare acties [van Perez] bij Charles." Horner had echter graag gezien dat de stewards van dienst iets coulanter waren geweest. "Deze mannen rijden al tegen elkaar sinds de karttijd en dergelijke dingen gebeuren nou eenmaal. Ze weten allemaal dat je risico neemt door via de buitenkant te gaan. In dat opzicht vind ik de straffen een tikkeltje zwaar."
"Het past ook niet helemaal bij de filosofie van de voorbije jaren, waarin we coureurs juist meer vrijheid geven om te racen", onderbouwt de Britse teambaas zijn mening.
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Het zou ze sieren als ze de juiste wagens bij de juiste personen zouden zetten.
ipv (bijv.) 2X de wagen van BOT gebruiken als afbeelding.
/zeur
Eens. Zegt veel over welke doelgroep ze hiermee denken aan te sprekenstreamnl schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:40:
[...]
/zeur
Situatie met Norris is wat lastig omdat Perez zoveel verliest. Maar als daar geen straf voor was gegeven hadden velen dat prima gevonden.Arjan90 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:24:
Hier wat gerichter de toelichting van Christian Horner. Volgens mij een heldere analyse en ook hoe hier in het topic veelal naar gekeken werd. Vooral de laatste zin van Horner sluit ik me helemaal bij aan.
[...]
Maar goed, als steward doe je het niet snel goed denk ik.
Wel vind ik die situatie met Leclerc eenvoudig, als ze het dan een straf vinden laat hem gewoon de positie geven en klaar. Is het direct opgelost.
Het VER/LEC incident in T3 in 2019 zou met deze zienswijze ook tot een straf voor VER hebben geleid.Arjan90 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:24:
Hier wat gerichter de toelichting van Christian Horner. Volgens mij een heldere analyse en ook hoe hier in het topic veelal naar gekeken werd. Vooral de laatste zin van Horner sluit ik me helemaal bij aan.
[...]
Wat denk ik (onbewust) meespeelt is dat je in T4 het grind in gaat en het er dus allemaal vrij dramatisch uit ziet (en het je wat extra tijd kost), terwijl je in T3 'alleen' de runoff opgedwongen wordt. Maar qua beweging is er natuurlijk geen enkel verschil.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
1. Perez op Norris was zeker niets. Hij zit er niet ver genoeg voor, en zit gewoon verkeerd.Arjan90 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:24:
[...]
2. 1ste LeClerc op Perez was wat meer aan de hand. Perez reed midden bocht al tegen LeClerc aan. Daar deed Perez wel iets verkeerd in mijn ogen.
3. 2de LeClerc op Perez. Daar gaat ie buitenom in een bocht waar het sowieso niet kan. Eigen schuld.
In mijn ogen zou alleen het tweede incident misschien een straf kunnen krijgen. Rest echt niet...
Ik denk alleen wel dat er per situatie of bocht een verschil in zit. Met een grindbak is het een stuk gevaarlijker dan bijvoorbeeld in bocht 1 of 3 waar asfalt ligt. In het grind kan de auto overdwars slaan met mogelijk grote gevolgen.Arjan90 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:24:
[...]
Als een wagen zijdelings tegen zo'n sausage curb vliegt, kunnen er ook wel grotere gevolgen zijn. Ik vermoed wel dat ie er gewoon overvliegt zonder grote gevolgen maar je weet nooit.Kenny_026 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:06:
[...]
Ik denk alleen wel dat er per situatie of bocht een verschil in zit. Met een grindbak is het een stuk gevaarlijker dan bijvoorbeeld in bocht 1 of 3 waar asfalt ligt. In het grind kan de auto overdwars slaan met mogelijk grote gevolgen.
Twijfel eigenlijk zelf altijd maar ergens mag een straf voor een overtreding niet echt afhangen van de gevolgen. Een straf mag niet minder zijn omdat er een uitloopstrook in asfalt ligt.
Maar moet toegeven dat het ook ergens wringt. Een piloot zal misschien bewust een bepaald manoeuvre wel doen omdat ie weet dat die lap asfalt er ligt.
de druk op hem om er voorbij te gaan was ook wel hoog. En hij was gretig, maar Norris remde ook wel heel laat (daar is hij ook erg goed in, zie je in de AWS vergelijking met Daniel ook) dat gat dicht en dan kun je gewoon niet meer samen door die bocht. Hij kreeg daar ook straf voor heh.Mugwump schreef op zondag 4 juli 2021 @ 20:22:
[...]
Het gaat me er vooral om dat in zo'n race als vandaag het verschil niet veel zegt. Wat je Perez in mijn ogen vooral kunt aanrekenen is dat hij veel te gretig is bij die aanval op Norris. Dat was helemaal niet nodig en daarmee vergooit hij het.
Dat hij vervolgens moeite heeft met RIC en Leclerc vind ik niet zo gek. Niet ideaal natuurlijk, maar je weet ook niet wat zo'n uitstapje in het grind met de auto / banden doet.
Dat had hij bij Max of Lewis (nog) niet gedaan. En daar zit ook een beetje het moeilijke (voor mij) je "standing" in de ego strijd met andere telt ook mee in hoeverre je een actie (succesvol) kunt maken. Albon werd totaal afgschreven op zijn "they race me hard" maar ik snapte dat goed, je eigen klantenteam rijders die ook hun eigen banden (en daarmee hun eigen race) oproken omdat ze de ego battel per se willen winnen (voor hun standing natuurlijk in het RBR spectrum). Maar ergens klopt dat niet imho. bigger picture.
een treffende spreuk
En dat is nu het mooie aan grindbakken. Wil je buitenom inhalen met een grindbak dichtbij dan moet je er gewoon goed naast zitten of er al voorbij zijn. Is dat niet het geval dan moet je de consequenties maar voelen... Zo simpel zou het racen ook moeten worden benaderd. Doe je actie, wees dan zeker van je zaak.Kenny_026 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:06:
[...]
Ik denk alleen wel dat er per situatie of bocht een verschil in zit. Met een grindbak is het een stuk gevaarlijker dan bijvoorbeeld in bocht 1 of 3 waar asfalt ligt. In het grind kan de auto overdwars slaan met mogelijk grote gevolgen.
Dan heb ik het nog niet eens over de dive bombs van ene CL gehad...
Ik weet niet of het er leuker op wordt als ze de regel schrappen. Dan wordt het erg makkelijk verdedigen bij iedere actie buitenom.sjaool schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:35:
[...]
En dat is nu het mooie aan grindbakken. Wil je buitenom inhalen met een grindbak dichtbij dan moet je er gewoon goed naast zitten of er al voorbij zijn. Is dat niet het geval dan moet je de consequenties maar voelen... Zo simpel zou het racen ook moeten worden benaderd. Doe je actie, wees dan zeker van je zaak.
Dan heb ik het nog niet eens over de dive bombs van ene CL gehad...
Het zal even wennen zijn voor de coureurs maar dan is het in ieder geval simpeler om te handhaven. Actions have consequences... Plus er is al een regel dat je genoeg ruimte moet laten voor je tegenstander maar dan moet hij er wel echt naast zitten.Kenny_026 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:37:
[...]
Ik weet niet of het er leuker op wordt als ze de regel schrappen. Dan wordt het erg makkelijk verdedigen bij iedere actie buitenom.
Je bedoelt digitaal oplossen met een marge van een x aantal cm? Zou toch moeten kunnen tegenwoordig…sjaool schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:39:
[...]
Het zal even wennen zijn voor de coureurs maar dan is het in ieder geval simpeler om te handhaven. Actions have consequences... Plus er is al een regel dat je genoeg ruimte moet laten voor je tegenstander maar dan moet hij er wel echt naast zitten.
Ja en dit vind ik dus eigenlijk te gek voor woorden..sjaool schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:39:
[...]
Plus er is al een regel dat je genoeg ruimte moet laten voor je tegenstander maar dan moet hij er wel echt naast zitten.
Ik ben al bezig met mn eigen racelijn, zit al helemaal vol in de bocht, en dan komt er zo'n pannenkoek die met een 'actie' probeert in de bocht, buitenom, mij even in te halen en dan 0,01 sec toevallig preciés naast me zit.
En dan wordt er verwacht dat ik in dat mini moment hem plots ruimte ga geven en mn stuur ga omgooien? Ja, dacht het niet he

Sorry hoor, hij neemt t risico volledig.
En omdat hij net iets later remt, om maar buitenom te kunnen, betekent niet dat hij sneller is, of het 'verdient' ofzo.
Hij houdt toch ook geen rekening met mij door ietsje verder weg te blijven en me proberen te pakken op de exit?
Wat als hij m iets te scherp naar binnenstuurt en mij eraf tikt?
Nee zo'n actie moet niet beiden in gevaar brengen, dat doet ie maar lekker bij zichzelf dan.
Maar goed, misschien ligt t aan mij, maar ik vind zo'n regel tegen het hele wedstrijd element in gaan

Ben het met je eens, maar het is wel enigszins een lastig punt. Op bepaalde plekken is er ruimte zat om genoeg ruimte voor een tegenstander over te laten. Maar op andere punten is dat niet het geval en als je daar niet de ideale lijn pakt, dan ben je zelf gewoon de lul en betekent het dat je zelf gewoon minimaal die ene plek gaat verliezen (met een beetje pech nog meer omdat je gewoon teveel snelheid verliest als je een langzamere lijn moet nemen).poor Leno schreef op maandag 5 juli 2021 @ 10:55:
[...]
Ja en dit vind ik dus eigenlijk te gek voor woorden..
Ik ben al bezig met mn eigen racelijn, zit al helemaal vol in de bocht, en dan komt er zo'n pannenkoek die met een 'actie' probeert in de bocht, buitenom, mij even in te halen en dan 0,01 sec toevallig preciés naast me zit.
En dan wordt er verwacht dat ik in dat mini moment hem plots ruimte ga geven en mn stuur ga omgooien? Ja, dacht het niet he![]()
Sorry hoor, hij neemt t risico volledig.
En omdat hij net iets later remt, om maar buitenom te kunnen, betekent niet dat hij sneller is, of het 'verdient' ofzo.
Hij houdt toch ook geen rekening met mij door ietsje verder weg te blijven en me proberen te pakken op de exit?
Wat als hij m iets te scherp naar binnenstuurt en mij eraf tikt?
Nee zo'n actie moet niet beiden in gevaar brengen, dat doet ie maar lekker bij zichzelf dan.
Maar goed, misschien ligt t aan mij, maar ik vind zo'n regel tegen het hele wedstrijd element in gaan
Wat mij betreft doen ze het normaal vrij goed met beslissingen, maar gisteren leken ze er (wat mij betreft) ff naast te zitten. Maar goed, het hangt wel echt van het circuit en de plaats op het circuit af imo. Er is zeker een goede reden dat die regel bestaat, maar gisteren werd het (imo alweer) niet helemaal goed toegepast. Maar goed, ook genoeg mensen die juist vonden dat het gisteren wel goed was, dus ja...
Echte kenners weten natuurlijk dat het een teamklassement is en dat het niet uitmaakt welk nummertje er op de auto staatStealthyPeanut schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:42:
[...]
Eens. Zegt veel over welke doelgroep ze hiermee denken aan te spreken. Geen kenners in ieder geval, anders hadden ze iets beter hun huiswerk gedaan.
Maar ja, inderdaad kleine moeite om dat goed in de graphic te zetten
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 05-07-2021 11:28 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Niet alleen MER, ze hebben elke wagen gedupliceerdstreamnl schreef op maandag 5 juli 2021 @ 09:40:
[...]
/zeur
/edit:
@streamnl oeps, gemist

[ Voor 6% gewijzigd door schumi2004 op 05-07-2021 11:50 ]
I know, vandaar de "bijv."schumi2004 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:31:
[...]
Niet alleen MER, ze hebben elke wagen gedupliceerd
Ja precies..Snowdog schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:05:
[...]
Ben het met je eens, maar het is wel enigszins een lastig punt. Op bepaalde plekken is er ruimte zat om genoeg ruimte voor een tegenstander over te laten. Maar op andere punten is dat niet het geval en als je daar niet de ideale lijn pakt, dan ben je zelf gewoon de lul en betekent het dat je zelf gewoon minimaal die ene plek gaat verliezen (met een beetje pech nog meer omdat je gewoon teveel snelheid verliest als je een langzamere lijn moet nemen).
Wat mij betreft doen ze het normaal vrij goed met beslissingen, maar gisteren leken ze er (wat mij betreft) ff naast te zitten. Maar goed, het hangt wel echt van het circuit en de plaats op het circuit af imo. Er is zeker een goede reden dat die regel bestaat, maar gisteren werd het (imo alweer) niet helemaal goed toegepast. Maar goed, ook genoeg mensen die juist vonden dat het gisteren wel goed was, dus ja...
Begrijp me ook niet verkeerd dat ik vind dat je zomaar lekker breed moet gaan rijden, en iedereen maar in de weg moet gaan zitten natuurlijk. Dus goed dat die regel er is idd.
Maar gisteren vond ik echt niet dat Norris het aangerekend kon worden.. Het kon gewoon echt niet op dat moment.
En daarbij, het was totaal onnodig voor Perez om het dan al te doen. Als ie gewoon een rondje extra had gereden had ie m waarschijnlijk alsnog ergens ingehaald.
Onnodig risico en was gewoon te gretig.
[ Voor 90% gewijzigd door readytoflow op 05-07-2021 11:52 ]
Staat mijn reply ook in t andere topicreadytoflow schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:43:
- meer voor t andere topic -
[ Voor 69% gewijzigd door The_Butler op 05-07-2021 12:06 ]
at your service
Inderdaad. Ik zie dit al de nieuwe tactiek van rijders als LEC worden.MikeyMan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 08:37:
Ben het er op zich mee eens dat het een racing incident is.
Maar het kan niet zo zijn dat je hem er maar tussen dondert aan de buitenkant en de ander automatisch een straf krijgt.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Buigen buigen buigen in je voordeel. Hij kwam er bijna mee weg ook.
een treffende spreuk
Dat dus. Ik vind het dan meer een soort F1 schwalbe worden zo... (okay een voetbalterm waar ik een gruwelijke hekel aan heb maar het past wel)...hansvk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:09:
[...]
Inderdaad. Ik zie dit al de nieuwe tactiek van rijders als LEC worden.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Max heeft er al een keer gewonnen dus alles is mogelijk. Nu zit je alleen met die sprintrace en dan zou het zomaar een gekke tombola kunnen worden...Pierre schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:31:
Ben wel erg nieuwsgierig hoe Mercedes er voor staat in Engeland, als RBR het weer goed voor elkaar heeft is dat een nog hardere tik voor Lewis en het team.
Nee joh, vrijdag pole, zaterdag gewoon wegrijden en met 15 seconden voorsprong over de finish, zondag gewoon iedereen lappen. Business as usualsjaool schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:54:
[...]
Max heeft er al een keer gewonnen dus alles is mogelijk. Nu zit je alleen met die sprintrace en dan zou het zomaar een gekke tombola kunnen worden...
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Ik vind eigenlijk dat je ook met de tijdsverschillen die in de sprintrace zijn opgelopen moet startenArthurMorgan schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:56:
[...]
Nee joh, vrijdag pole, zaterdag gewoon wegrijden en met 15 seconden voorsprong over de finish, zondag gewoon iedereen lappen. Business as usual

Ja en als je uitvalt in de sprintrace blijf je uitgevallen in de echte race.Puc van S. schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:08:
[...]
Ik vind eigenlijk dat je ook met de tijdsverschillen die in de sprintrace zijn opgelopen moet starten
How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.
Eindstand van de sprintrace in reversed grid gebruiken voor de start van de race.Zorro schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:24:
[...]
Ja en als je uitvalt in de sprintrace blijf je uitgevallen in de echte race.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
En maar vechten om P10 in de sprintraceIllegal_Alien schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Eindstand van de sprintrace in reversed grid gebruiken voor de start van de race.
Arme Russel dan
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Krijg plotseling zo'n Q3 flash-back.Illegal_Alien schreef op maandag 5 juli 2021 @ 14:31:
[...]
Eindstand van de sprintrace in reversed grid gebruiken voor de start van de race.
Dan krijg je net zo'n opstopping bij de laatste ronde voor de laatste bocht omdat niemand als eerste door de laatste bocht wil.

Voor de rest vind ik dit echt wel een heel tof concept maar ik begrijp niets van die vreemde moves midden in een seizoen. Net zoals dat verbod om strategie niet via de radio te communiceren. Vond ik een top idee maar ipv het een seizoen de kans te geven draaien ze het na een paar races terug..
YouTube: Lando's Got Talent, Leclerc's Rage And The Best Team Radio | 2021 Au...
De grap van Lando over zijn talent blijft leuk
Dan ga je wel voorbij aan het nadeel dat de inhalende partij er zelf van heeft.hansvk schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:09:
Inderdaad. Ik zie dit al de nieuwe tactiek van rijders als LEC worden.
Perez verloor 7 plaatsen bij zijn inhaalactie buitenom. Leclerc verliest 2x meerdere seconden + vuile banden (en eindigt zelfs met de 2x5 seconden straf van Perez nog 2 plaatsen achter hem).
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Russell gaat helemaal niks doen, want die krijgt haarfijn te horen dat hij van zijn Williams gig verlost wordt om als Hamilton knecht te rijden. Niks meer, niks minderMugwump schreef op zondag 4 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Het is gewoon echt dieptriest, zonder Norris hadden ze Bottas gewoon nog de rest van de race achter Hamilton gelaten.
Hamilton roept natuurlijk heel hard om Bottas als mederijder precies om deze reden. Die blijft braaf als schoothondje achter Hamilton, waar iemand als Russell hem echt nog wel eens het vuur aan de schenen kan en zal gaan leggen.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Is niet midden in het seizoen, het is een nieuwigheid die ze willen uitproberen (daarom niet elke keer), maar dit is voor het seizoen al besproken en uitgedacht (kostenaspect, regels).D-Ed schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:07:
Heel leuk die sprintrace nieuwigheid maar kom op, waarom doen ze dit soort dingen midden in een seizoen? Hebben we eindelijk het veld super dicht bij elkaar zitten en voor het eerst in acht jaar een titelkandidaat die niet van eenzelfde team afkomt.
Voor de rest vind ik dit echt wel een heel tof concept maar ik begrijp niets van die vreemde moves midden in een seizoen. Net zoals dat verbod om strategie niet via de radio te communiceren. Vond ik een top idee maar ipv het een seizoen de kans te geven draaien ze het na een paar races terug..
Och, ik weet het niet. Bottas mocht ok best even de strijd aan met Hamilton en deed het soms wel even aardig in het begin van het seizoen. Maar ja, als je dan eenmaal een achterstand hebt, dan wordt het al snel braaf rijden in opdracht van.backupdevice schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:04:
[...]
Russell gaat helemaal niks doen, want die krijgt haarfijn te horen dat hij van zijn Williams gig verlost wordt om als Hamilton knecht te rijden. Niks meer, niks minder
Maar goed, je moet ook nog maar zien of Russell erin slaagt om gelijk en consistent niveau te rijden in een Mercedes.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Zoals @cannibal ook al aangeeft gaat het om een experiment dat ze als ik mij niet vergis dit seizoen drie keer willen toepassen. Wat in zoverre niks af doet aan het feit dat het niet geweldig is dat hier "normale" weekenden voor worden opgeofferd en dus potentieel invloed heeft op het kampioenschap. Echter zijn er gewoon geen andere opties dan dit.D-Ed schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:07:
Heel leuk die sprintrace nieuwigheid maar kom op, waarom doen ze dit soort dingen midden in een seizoen? Hebben we eindelijk het veld super dicht bij elkaar zitten en voor het eerst in acht jaar een titelkandidaat die niet van eenzelfde team afkomt.
Alternatieven zijn:
Gewoon invoeren, maar met de aangepaste kwalificatie van 2016? 2017? hebben we gezien hoe dat kan uitpakken, zijnde een totale mislukking en meteen terugdraaien na een aantal weekenden;
(Extra) GP die niet onderdeel uitmaakt van het kampioenschap. Maar wie gaat dat bekostigen? Zijn er kijkers voor te vinden? Gaan fans er überhaupt naar toe? Of kun je er net zo goed een (winter)test van maken met wat journalisten en een verslagje aan het eind;
Of ze laten de boel zoals het nu is.
Waar twijfel je na Sakhir nog aan? Daar kon die het meteen. Enige wat we niet weten is of die het consistent kan, of dat hij het ongeluk echt met zich mee brengt. Maar in Sakhir heeft hij wel laten zien hard te kunnen gaan in de snelste auto van het veld en ook niet bang te zijn zijn teamgenoot met veel meer ervaring + ervaring in die auto gewoon even in te halen. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij dat ook even bij Hamilton doet, en Bottas kan ook niet verdedigen, en reed op zijn oude banden. Maar Russell "durft" wel, ook in een onbekende auto.Mugwump schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:22:
Maar goed, je moet ook nog maar zien of Russell erin slaagt om gelijk en consistent niveau te rijden in een Mercedes.
Nou precies dat dus. Ik twijfel er niet aan dat Russell snel en talentvol is. Maar aan de top is consistent goed presteren de sleutel. Een Verstappen had ook nog wel een paar seizoenen nodig om te komen waar hij nu is qua consistentie en juiste mate van risico nemen. Ik vind Leclerc nog steeds heel onvolwassen rijdenRobertMe schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:31:
[...]
Waar twijfel je na Sakhir nog aan? Daar kon die het meteen. Enige wat we niet weten is of die het consistent kan, of dat hij het ongeluk echt met zich mee brengt. Maar in Sakhir heeft hij wel laten zien hard te kunnen gaan in de snelste auto van het veld en ook niet bang te zijn zijn teamgenoot met veel meer ervaring + ervaring in die auto gewoon even in te halen. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij dat ook even bij Hamilton doet, en Bottas kan ook niet verdedigen, en reed op zijn oude banden. Maar Russell "durft" wel, ook in een onbekende auto.
Ik zie Russell bij Williams toch nog wel wat foutjes maken en daar is alles wat hij beter presteert dan zeg P18 al goed, terwijl er bij een topteam meer van je gevraagd wordt.
Wat ook meespeelt is dat de Ferrari waar hij instapte niet dezelfde auto is als nu. Als je meer risico moet nemen omdat je een mindere auto hebt wordt je al snel als roekeloos bestempeld.Mugwump schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:36:
[...]
Nou precies dat dus. Ik twijfel er niet aan dat Russell snel en talentvol is. Maar aan de top is consistent goed presteren de sleutel. Een Verstappen had ook nog wel een paar seizoenen nodig om te komen waar hij nu is qua consistentie en juiste mate van risico nemen. Ik vind Leclerc nog steeds heel onvolwassen rijden
Ik zie Russell bij Williams toch nog wel wat foutjes maken en daar is alles wat hij beter presteert dan zeg P18 al goed, terwijl er bij een topteam meer van je gevraagd wordt.
Tja, ik blijf het vreemd vinden. Nu juist de Q is aangepast (geen party-modus meer) en de boel steeds dichter bij elkaar komt lijkt mij het toffer om dit seizoen juist alles ‘gelocked’ te houden net zoals met de motoren.cannibal schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:12:
[...]
Is niet midden in het seizoen, het is een nieuwigheid die ze willen uitproberen (daarom niet elke keer), maar dit is voor het seizoen al besproken en uitgedacht (kostenaspect, regels).
Tot op zekere hoogte klopt dat, maar ook dan moet je wel gaan leren wat wel en wat niet kan. Te veel risico's nemen kost je uiteindelijk ook gewoon (straf)punten. De laatste tijd lijkt hij ermee weg te komen en vooral anderen te benadelen, maar dat blijft niet het geval.Kenny_026 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:40:
[...]
Wat ook meespeelt is dat de Ferrari waar hij instapte niet dezelfde auto is als nu. Als je meer risico moet nemen omdat je een mindere auto hebt wordt je al snel als roekeloos bestempeld.
Ik vind het wel mooi zo'n experiment!D-Ed schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:49:
[...]
Tja, ik blijf het vreemd vinden. Nu juist de Q is aangepast (geen party-modus meer) en de boel steeds dichter bij elkaar komt lijkt mij het toffer om dit seizoen juist alles ‘gelocked’ te houden net zoals met de motoren.
In de huidige F1 krimp ik telkens een beetje in elkaar als ik na de race de winnaar hoor zeggen dat ze de race "well managed" hebben. Ik kijk voor racers, niet voor managers.
In een sprintrace is het nu juist even 100 km lekker knallen, geen banden sparen, geen verplichte pitstop en maar 3 puntjes max te verdienen.
Dat laatste zie ik overigens als het grootste risico dat het flopt. We zien dat voor de top teams het ene puntje van de snelste ronde de moeite waard is om voor te gaan op zondag. nu gaan er maar 3 mensen met punten naar huis, voor de rest bepaalt het alleen de startpositie op zondag.
Waarom zou een Haas het risico gaan nemen.. punten halen ze sowieso niet (top 3 is totaal niet haalbaar). Kans op schade is best aanzienlijk, zeker bij de start..
En dat geldt voor het halve veld.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Volgens mij zijn we het wat dat betreft méér dan eenssanderb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:33:
[...]
Ik vind het wel mooi zo'n experiment!
In de huidige F1 krimp ik telkens een beetje in elkaar als ik na de race de winnaar hoor zeggen dat ze de race "well managed" hebben. Ik kijk voor racers, niet voor managers.
In een sprintrace is het nu juist even 100 km lekker knallen, geen banden sparen, geen verplichte pitstop en maar 3 puntjes max te verdienen.
Dat laatste zie ik overigens als het grootste risico dat het flopt. We zien dat voor de top teams het ene puntje van de snelste ronde de moeite waard is om voor te gaan op zondag. nu gaan er maar 3 mensen met punten naar huis, voor de rest bepaalt het alleen de startpositie op zondag.
Waarom zou een Haas het risico gaan nemen.. punten halen ze sowieso niet (top 3 is totaal niet haalbaar). Kans op schade is best aanzienlijk, zeker bij de start..
En dat geldt voor het halve veld.
Afijn, het is een experiment dus zodra het echt te gek loopt zie ik het ze ook wel terugdraaien. Laten we hopen dat het voor extra vertier zorgt en de teams er ook iets aan hebben.
Waarom zouden ze in de sprint race geen gat van 5 seconden gaan ‘managen’?sanderb schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:33:
[...]
Ik vind het wel mooi zo'n experiment!
Mogen ze meer fuelflow dan 100kg/u waardoor ze meer gas kunnen geven?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Als ze slim zijn wel, waarom de banden meer belasten als het niet nodig is.YakuzA schreef op maandag 5 juli 2021 @ 20:59:
[...]
Waarom zouden ze in de sprint race geen gat van 5 seconden gaan ‘managen’?
Mogen ze meer fuelflow dan 100kg/u waardoor ze meer gas kunnen geven?
Daarnaast, hoeveel risico wil je nemen. 1 klein foutje en je start heel wat posities verder naar achteren.
Dat komt je in de hoofdrace niet ten goede.
Bandenkeuze wordt interessanter, wat is het cuttoff punt tussen snellere banden zonder marge of iets tragere waarbij je later in het voordeel bent.
Dan gaat iemand op P15 zijn best doen om 16e te worden, omdat die beloning veel groter is. Lijkt me niet werken.Maarten_E schreef op maandag 5 juli 2021 @ 19:45:
Is het een idee om de cut off point van Q1, Q2, Q3 allemaal een punt te geven? Dus P1, P11 en P16. Dan hebben de Haas'en en Williamsen ook nog iets om voor te racen...
Persoonlijk niet geheel mee eens.Kenny_026 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 18:40:
[...]
Wat ook meespeelt is dat de Ferrari waar hij instapte niet dezelfde auto is als nu. Als je meer risico moet nemen omdat je een mindere auto hebt wordt je al snel als roekeloos bestempeld.
Sainz rijd in hetzelfde materiaal en scoort inmiddels constanter met een zeer solide rijstijl.
De eerste paar races van Sainz even daargelaten i.v.m. wennen aan de auto.
Bij Leclerc komt er vaker een do or die acties aan te pas
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
En natuurlijk Haas en Williams die vechten voor die P1 in de sprintrace om in ieder geval punten te pakkenwerphengel schreef op maandag 5 juli 2021 @ 16:56:
[...]
Krijg plotseling zo'n Q3 flash-back.
Dan krijg je net zo'n opstopping bij de laatste ronde voor de laatste bocht omdat niemand als eerste door de laatste bocht wil.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 18:16
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Dit topic gaat dan dicht en volgende week naar Silverstone
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.