Hmm... ik vraag me af... hoe zou Bottas het doen in een Red Bull?
Valteri this is Christian, Max is on a different strategy, let him passSir_Lion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:05:
Blijf het verwarrend vinden, GAS met die oranje helm.
Waiting on the world to change
Denk echt niet beter, Bottas rijdt nu zijn 5e jaar in dezelfde auto. Het is dan vrij logisch dat je er veel uit kunt halen.Sir_Lion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:05:
De big boss van Mercedes is er ook zag ik, ik ga in een deuk als de eerste 2 startrijen Honda wordt vanmiddag.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Beeld van GAS zien en dan het motorgeluid van een heli...
"When you grow up your heart dies"
De Mercedes schijnt ook iets makkelijker te rijden zijn. Zelfs Mazepin kon er een uitstekend resultaat mee neerzetten bij de Mercedes test.Sir_Lion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:05:
https://www.motorsport.co...lona-testing/4389091/amp/
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Volgens Max zijn die nieuwe banden dus ontworpen met een stijvere constructie, waardoor de bandenspanning dus omlaag is gegaan en die dus ook zachter is. Waarom dit gebeurd is, tja dat laat Max maar een beetje in het midden.
Het begon al in VT1, ineens zo'n Oranje rookbom!' | Max Verstappen over Oostenrijk | Formule 1 2021ube

Het begon al in VT1, ineens zo'n Oranje rookbom!' | Max Verstappen over Oostenrijk | Formule 1 2021ube
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik moest gisteren wel even lachen om het interview met Max. Olav zo, je vrienden van de FIA...
Die straf een paar jaar geleden heeft Max meer goed dan kwaad gedaan.
Betwijfel dat. Maar 1:02 zou moeten kunnen.DoeEensGek schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:15:
1:01 zit er vanmiddag toch wel in.
Komop, beetje meer inzet, da's toch geen houding om te regendansen
Smeer je wel genoeg zonnebrand?
De kans op regen tijdens race is er nog wel maar die is wel aan het teruglopen...PalingDrone schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:18:
[...]
Komop, beetje meer inzet, da's toch geen houding om te regendansen
Smeer je wel genoeg zonnebrand?
Perez is nu onderweg, Verstappen nog steeds binnen.
De race motoren liggen er in ja, op vrijdag rijden ze met motoren die niet in de pool van 3 motoren zitten. In quali stand zullen ze niet staan, maar gewoon "race" stand.Siebeh schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:21:
Staan de motoren nu in de kwalificatie standen? Ja toch?
"Met hem heb ik voor straf op Marrakesh moeten zitten, was wel lachen"sjaool schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:16:
Ik moest gisteren wel even lachen om het interview met Max. Olav zo, je vrienden van de FIA...
De motor van vrijdag behoort wel tot de 3 motoren die in de pool zittenredfoxert schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:23:
[...]
De race motoren liggen er in ja, op vrijdag rijden ze met motoren die niet in de pool van 3 motoren zitten. In quali stand zullen ze niet staan, maar gewoon "race" stand.
NOR RAI TSU
Kunnen we dat houden?
Kunnen we dat houden?
Ja dat bedoelde ik eigenlijk ook. Met deze standen worden dus de kwalificatie en de race geredenredfoxert schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:23:
[...]
De race motoren liggen er in ja, op vrijdag rijden ze met motoren die niet in de pool van 3 motoren zitten. In quali stand zullen ze niet staan, maar gewoon "race" stand.
Letten we even op? PER is aan het kijken of de Q3 met de hard gereden kan worden
Ik schakel nu pas in… (verdwaald in de bossen
) maar waarom is Max nog niet buiten geweest?
Heeft dat een reden?
Never mind, hij rijdt nu naar buiten.
Heeft dat een reden?
Never mind, hij rijdt nu naar buiten.
[ Voor 17% gewijzigd door streamnl op 03-07-2021 12:29 ]
Lijkt me wel, anders ga je wel rijdenDoubleDutch schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:28:
Max no time, problemen?
Wat is er nou eigenlijk te doen om de race/test/kwali dagen heen?
Ga je dan alleen voor die paar uurtjes, en that's it
Of is er een dagvullend programma, met allerlei activiteiten, optredens enzo?
Gaat nu rijden, die Max.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
In tegenstelling tot wat @redfoxert aangeeft rijden ze altijd met motoren uit de pool, maar hebben ze na de eerste "wissel" wel een oude motor die ze op vrijdag helemaal op rijden. Op zaterdag bij FP3 ligt dus wel al de "race motor" er in. Maar de engine mode v.w.b. de ICE hoeft nog niet de definitieve te zijn. "Parc ferme" v.w.b. engine modes (zoals in 2019 ingesteld, de "party mode ban") gaat net zoals de rest pas in bij de Q. Dus in principe kunnen ze nu wel nog met een andere engine mode rijden dan ze bij Q en race zullen doen.Siebeh schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:21:
Staan de motoren nu in de kwalificatie standen? Ja toch?
Hij rijdt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Niet ongewoon voor Red Bull om pas na 30 mins te gaan rijden in P3.
Meestal zijn er wel extra activiteiten en treden er artiesten op. Sowieso rijden er ook andere raceklasses. Er zijn nu wat minder activiteiten van een of andere virusje...poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:29:
nee geen problemen, dity is gewoon omdat er niks ontdekt moet worden in de afstelling en daardoor niet naar buiten om extra KM te besparen op de engineDoubleDutch schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:28:
Max no time, problemen?
Yep, Yuki maakte even een uitstapje maar kon gelukkig gewoon verder.
zo, Max doet ook even een rondje
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Kadeng bom
- DaniëlWW2
- Niet online
He, Max rijdt ook en meteen P1.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Formule 3 trainingen, kwali en racespoor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:29:
Vorige week Formule W series, Porsche SuperCup
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Toch wel een 7.5 voor de uitvoering, mooie slide.DoeEensGek schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:31:
Tsunoda eraf? Max in paars s2.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Tsunoda is echt geen pannenkoek, hij heeft even wat tijd nodig en dan gaan we echt wel mooie dingen zien.
Ja, ik ben stiekem fan...
Ja, ik ben stiekem fan...
[ Voor 13% gewijzigd door sjaool op 03-07-2021 12:33 ]
VER was de enige met een 1.03 vorige week. Dus een .02 lijkt me vrij optimistisch.pilskes schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:33:
Lekker Max, ben wel benieuwd waar ze in Q3 op uit gaan komen.. 1:02:746?
Half uur op moeten wachten, maar dan heb je ook wel wat!
dit weekend Formule W, en F3 sowieso. weet niet of Porsche Supercup ook mee is nuNielless schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:32:
[...]
Formule 3 trainingen, kwali en races
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Ik was juist altijd in de veronderstelling dat de "vrijdag motor" eentje was die niet tot de pool behoorde. Weer wat geleerdRobertMe schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:29:
[...]
In tegenstelling tot wat @redfoxert aangeeft rijden ze altijd met motoren uit de pool, maar hebben ze na de eerste "wissel" wel een oude motor die ze op vrijdag helemaal op rijden. Op zaterdag bij FP3 ligt dus wel al de "race motor" er in. Maar de engine mode v.w.b. de ICE hoeft nog niet de definitieve te zijn. "Parc ferme" v.w.b. engine modes (zoals in 2019 ingesteld, de "party mode ban") gaat net zoals de rest pas in bij de Q. Dus in principe kunnen ze nu wel nog met een andere engine mode rijden dan ze bij Q en race zullen doen.
Zachtere banden, betere afstelling, betere baan.pinda powerrr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:34:
[...]
VER was de enige met een 1.03 vorige week. Dus een .02 lijkt me vrij optimistisch.
Die 1:02 is zeker mogelijk.
Eerder zandhappen.warp schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:35:
Leclerc ook even grasmaaien.
Mmmkay.. ja ik ga voor de F1..Nielless schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:32:
[...]
Formule 3 trainingen, kwali en races

Maar dan zit ik naar de kaartjes voor Zandvoort te kijken, en voor die prijzen wil ik toch wel de hele dagen tot laat bezig kunnen zijn, en niet maar een paar uurtjes.
Dan vind ik die prijzen en moeite om daar te komen en evt. te verblijven het totáál niet waard

(maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Zachtere band, die 02 komt er sowieso. 01 misschien door de iets betere omstandigheden.pinda powerrr schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:34:
[...]
VER was de enige met een 1.03 vorige week. Dus een .02 lijkt me vrij optimistisch.
Ik zie voor morgen 11:55 uur tot 12:55 uur de Porsche Supercup bij Ziggo geprogrammeerd staan. Ze geven daar ook 6 kaarten voor de F1 op Zandvoort weg.basvn schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:34:
[...]
Half uur op moeten wachten, maar dan heb je ook wel wat!
[...]
dit weekend Formule W, en F3 sowieso. weet niet of Porsche Supercup ook mee is nu
Dat is de versnellingsbak. maar meestal is de vrijdag motor de 1e motor uit de pool, die in het begin van het seizoen gebruikt is, in het geval van max dus de engine die terug gezet is en daardoor hebben ze op vrijdag minder snelheid.redfoxert schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:35:
[...]
Ik was juist altijd in de veronderstelling dat de "vrijdag motor" eentje was die niet tot de pool behoorde. Weer wat geleerd
Vaak maken mensen er een soort weekend weg van (in een huisje of camping), waarbij de hele happening eromheen natuurlijk ook gewoon gezellig ispoor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Mmmkay.. ja ik ga voor de F1..
Maar dan zit ik naar de kaartjes voor Zandvoort te kijken, en voor die prijzen wil ik toch wel de hele dagen tot laat bezig kunnen zijn, en niet maar een paar uurtjes.
Dan vind ik die prijzen en moeite om daar te komen en evt. te verblijven het totáál niet waard![]()
(maar dat is persoonlijk natuurlijk)
Tis een stuk kouder he.DoeEensGek schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:37:
[...]
Zachtere band, die 02 komt er sowieso. 01 misschien door de iets betere omstandigheden.
Vorige VT3 was 1.04.369 de snelste tijd, van Hamilton. Max zat daar 2 tiende achter.
Max is klaar voor vandaag 
Doet zijn handschoentjes uit en gaat alweer de pits in.
Nou...voor vandaag hoop ik niet.Sir_Lion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:38:
Max is klaar voor vandaag
Hamilton klinkt depressief
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ga met de auto naar Zandvoort, dan ben je wel bezig tot de laatste uurtjes vermoed ikpoor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:36:
[...]
Maar alle gekheid op een stokje, hier vind je het voorlopige programma: https://www.zandvoortf1.e...t/programma-f1-zandvoort/
Das de grap juist. Handschoen in de 'ring' gooien
Hij blijft het niet kunnen begrijpen dat ze niet de snelste zijn volgens mijwontcachme schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:40:
Ja natuurlijk dat is allemaal leuk en gezellig, maar om daarbovenop nog die 700-800 euro te betalen p.p voor een paar uurtjes vind ik gewoon een beetje te gortig.Nielless schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:37:
[...]
Vaak maken mensen er een soort weekend weg van (in een huisje of camping), waarbij de hele happening eromheen natuurlijk ook gewoon gezellig is
Heb wel goedkopere vakanties gehad voor 2-3 dagen hoor
Straight line speed is wat minder voor Mercedes
Goedzo, laat hem maar vechten. Heeft die eindelijk echte weerstand.wontcachme schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:40:
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik vind het ook zo geweldig dat Mercedes het telkens verliest op de rechte stukken.

Ze denken dat het puur door de motor komt, terwijl er nog veel meer beetjes zijn die eraan bijdragen, waaronder Aero.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:41:
Ik vind het ook zo geweldig dat Mercedes het telkens verliest op de rechte stukken.![]()
Dat is wat onbekend voor ons allemaal en ook Mercedes. De topsnelheid was altijd lastiger en RBR kon alleen in bochten winnen. Nu lijkt het pakket completer, goede bochten en hoge topsnelheid.
Met de kwali zitten ze er gewoon weer bij hoor..
- DaniëlWW2
- Niet online
Nah, dat denken ze niet. Dat denkt Hamilton misschien, maar denk ik ook niet. Ze moeten gewoon een flinke achtervleugel rijden omdat ze het anders ook afleggen in de bochten en waarschijnlijk hun banden slopen.Sir_Lion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:42:
[...]
Ze denken dat het puur door de motor komt, terwijl er nog veel meer beetjes zijn die eraan bijdragen, waaronder Aero.
En dat is het mooie. Jarenlang konden ze maar doen waar ze zin in hadden zonder tegenstand. En nu gaat het niet meer.
Routeplanner van Mazepin deed ook weer even gek.
Vergeet ook de lippenstift smeer olie nietSir_Lion schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:42:
[...]
Ze denken dat het puur door de motor komt, terwijl er nog veel meer beetjes zijn die eraan bijdragen, waaronder Aero.
(Exxon is aan aan het hobbyen geslagen en heeft stoffen uit de cosmetica gepakt voor de mieuwste smeer olie)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Haha Max luie aap
Half uur wachten en dan in een keer meer dan een halve seconde eraf rijden, P1 in FP3
Half uur wachten en dan in een keer meer dan een halve seconde eraf rijden, P1 in FP3
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Waze?DoeEensGek schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:44:
hij wachtte deze keer wel met het terugkeren op de track... dus wel een positief dingetje.DoeEensGek schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:44:
Je zal maar voor de zaterdag betaald hebben, zie je maximaal 10 rondjes VerstappenChiron schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:45:
Haha Max luie aap
Max, gaat nog een keer. Hij zit weer in de wagen...
Zolang het toonaangevende rondjes zijn maakt dat toch niet uit?loekf2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:46:
Je zal maar voor de zaterdag betaald hebben, zie je maximaal 10 rondjes Verstappen
Op SKY vroegen ze al aan Horner of Verstappen parttimer was geworden
En tóch blijf ik het een rare bedoeling vinden dat er twee weekenden achter elkaar op dezelfde track gereden wordt

ja ik denk ook voor de proefstart immers deze alleen aan het eind van FP kan doen..sjaool schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:47:
Max, gaat nog een keer. Hij zit weer in de wagen...
Ze zouden hem gewoon andersom moeten nemen, zoals in computerspelletjes.poor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:49:
En tóch blijf ik het een rare bedoeling vinden dat er twee weekenden achter elkaar op dezelfde track gereden wordt
Ik denk dat die mensen allemaal voor de sfeer gaan. Ik kijk liever de race en dan zit je naast het circuit imho toch verkeerd.loekf2 schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:46:
[...]
Je zal maar voor de zaterdag betaald hebben, zie je maximaal 10 rondjes Verstappen
Het is ook wel armoedig ja.. Maar liever dit dan 1 race minderpoor Leno schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 12:49:
I served in a company of heroes.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.