[F1 2021] Race 8 GP van Steiermark Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste
Acties:
  • 107.026 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Transportman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:14:
[...]

Teams mogen toch zelf aangeven hoe de box moet staan(binnen grenzen uiteraard)? Als Mercedes dan tegen PR zegt dat die x graden richting de fast lane moet, hebben ze het toch echt zelf gedaan.
Bedoel meer dat de eerste pitbox een nadeel is tov de rest, zal mij niet verbazen wanneer ze gaan lopen mekkeren over een andere bocht bij inkomen pits.
Of PR ff de pit ingang wil aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

LZ86 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Wellicht spoelt dat nog weg in een regenbuitje. ;)
Gevaarlijk hoor, regen…

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:10
Mercedes lijkt al erg op het vroegere ferrari alles willen verbieden als de concurrentie dichtbij komt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:36

Amphiebietje

In de blubber

Misschien dat ze willen bewijzen dat alle pitstops gevaarlijk zijn en dat die dus helemaal afgeschaft moeten worden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16:26
PalingDrone schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:18:
[...]

Bedoel meer dat de eerste pitbox een nadeel is tov de rest, zal mij niet verbazen wanneer ze gaan lopen mekkeren over een andere bocht bij inkomen pits.
Of PR ff de pit ingang wil aanpassen ;)
Mwah, Mercedes mag wat dat betreft ook niet klagen, want volgens mij hebben ze op andere circuits juist weer voordeel aan het feit dat ze het eerste team zijn, omdat de auto's dan een veel geleidelijker en korter pad naar de box kunnen volgen terwijl de andere teams toch flink wat scherper in moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Gewoon terug naar Williams :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04

Spotmatic

Ken sent me

Transportman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:22:
[...]

Mwah, Mercedes mag wat dat betreft ook niet klagen, want volgens mij hebben ze op andere circuits juist weer voordeel aan het feit dat ze het eerste team zijn, omdat de auto's dan een veel geleidelijker en korter pad naar de box kunnen volgen terwijl de andere teams toch flink wat scherper in moeten sturen.
Als RBR dit jaar constructeurskampioen wordt hebben ze in 2022 de eerste keuze uit de pitboxen. Ze weten al welke ze op Paul Ricard niet moeten hebben. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Maarrehh... hoe kan starten in de 2e versnelling MEER wheelspin geven? De mensen onder ons met een rijbewijs weten dat je in de sneeuw bij voorkeur in de 2e versnelling optrekt. Zelfs dit kunnen ze bij Mercedes dus niet goed. Letterlijk alles wat ze proberen backfired alleen maar... Ik raad ze aan gewoon normaal te racen en mee te doen, dan krijg je dit soort shit ook niet over je heen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebeh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:44
Ik denk dat er iets mis is met het chassis van Bottas :9 8) anders maakt hij toch niet zo'n fout :P

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Ik beschouw de gebeurtenissen van afgelopen weken gewoon als karma.

Na Monaco klaagde Hamilton over het team. Zelf had ie geen schuld. De race erop maakt ie zelf een fout met die magic button.
Geklaag over de flexi-wing werd opgevangen door met een andere vleugel te rijden. Weer verloren.
Nu dan het gezeur over onveilige pitstops en wat doet Bottas in de pitstraat? Juist.

Het is gewoon karma wat ze op hun bordje krijgen. En als ze zo doorgaan, zal het ook niet de laatste portie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Spotmatic schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:29:
Maarrehh... hoe kan starten in de 2e versnelling MEER wheelspin geven? De mensen onder ons met een rijbewijs weten dat je in de sneeuw bij voorkeur in de 2e versnelling optrekt. Zelfs dit kunnen ze bij Mercedes dus niet goed. Letterlijk alles wat ze proberen backfired alleen maar... Ik raad ze aan gewoon normaal te racen en mee te doen, dan krijg je dit soort shit ook niet over je heen. ;)
Correct me if i'm wrong here:
Volgensmij is de koppeling in een F1-wagen meer een aan/uit-switch dan een koppeling zoals wij die kennen. Betekent dus dat op het moment dat je de koppeling loslaat (wegrijd) je eerst geen controle hebt want je moet je motor op toeren houden, anders slaat ie af. Gevolg bij starten in de tweede versnelling: langer te veel koppel door de aandrijflijn, en dus langer spinnende bandjes. In de eerste versnelling ben je bij een lager wieltoerental al door die (mogelijke) stall-fase heen, en heb je dus sneller je controle weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Haha heerlijk begin van het Formule 1 weekend, karma voor hun gedoe over de pitsstops!

Maar even een leuk feitje:

Zelfs Mazespin krijgt zo'n actie niet voor elkaar :p

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Er is inderdaad een vreemde wind aan het waaien bij Mercedes, ik had altijd wel wat sympathie voor het team, iets minder voor Lewis omdat hij zich te bewust is van zich zelf, maar het team was altijd redelijk no-nonsens.

De laatste maanden is het team mij alleen een beetje te veel bezig om alles behalve het sportieve de spotlight op zich te zetten, te veel drama, maar zeker te veel een vingertje wijzen naar anderen.

Nee, op deze manier raken ze mijn een beetje kwijt...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Iemand al een overzicht van de rondetijden van de langere stints per coureur? F1bythenumbers is nog niet geüpdatet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

pro_6or

amateur_60r

PatrickC schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:51:
Ik neem aan dat Bottas hier een grid penalty voor krijgt? De reactie van McLaren is compleet terecht!
3 plaatsen. Terecht. Zeker omdat ze gewoon zaken aan het uitproberen waren (opwarmen gloednieuwe witte banden). Ze hebben redbull haar pitstops ontnomen (omwille van veiligheid) en dan zelf risico’s nemen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
pro_6or schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:49:
[...]

3 plaatsen. Terecht. Zeker omdat ze gewoon zaken aan het uitproberen waren (opwarmen gloednieuwe witte banden). Ze hebben redbull haar pitstops ontnomen (omwille van veiligheid) en dan zelf risico’s nemen.
3 plaatsen terecht? Voor zo'n soort incident, in de pitstraat, waar tijdens FPs sowieso nooit beschermende kleding wordt gedragen, vind ik drie plekken eerlijk gezegd best wel weinig. Zeker aangezien ze blijkbaar bewust lopen te klootviolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Transportman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:22:
[...]

Een ander groot voordeel van de eerste box is dat alles waar je langs rijd na je stop rekening met je moet houden en je voorrang moet geven anders is het zomaar een unsafe release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:20
Rene schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:12:
Dit ook:

During the hearing BOT stated that in the past they have been losing time in the pit departure. So they tried something new, which was to leave in second gear.

Volgens mij was er een team wat een hoop herrie over de pit stops loopt te maken. Weet alleen niet wie dat waren.
Ze gebruiken deze blunder dus zelfs om hun zaak voor zogenaamde 'veiliger pitstops' sterker te maken.

Ik lees het als: "Onze pitcrew is niet zo snel als die van de concurrentie, dus moeten we hele gevaarlijke dingen doen om te proberen dat te compenseren. Als onze concurrenten nu niet meer zo snel mogen zijn hoeven wij geen gevaarlijke dingen meer te doen".

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Wegrijden in zijn twee is toch alleen handig bij een natte start? Wat zou de gedachte daar achter zijn bij een pit stop start?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online
Grappige is, ik heb zo vaak gehad dat ik bij het stoplicht per ongeluk wegrij in de 2e versnelling... Mja gewone auto is niet te vergelijken met een F1 wagen.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:52:
[...]

3 plaatsen terecht? Voor zo'n soort incident, in de pitstraat, waar tijdens FPs sowieso nooit beschermende kleding wordt gedragen, vind ik drie plekken eerlijk gezegd best wel weinig. Zeker aangezien ze blijkbaar bewust lopen te klootviolen.
Het had inderdaad nog een veel zwaardere straf kunnen, misschien wel moeten zijn. Zeker aangezien Mercedes erg bezorgt is over de veiligheid van de pitstop.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

PalingDrone schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Een ander groot voordeel van de eerste box is dat alles waar je langs rijd na je stop rekening met je moet houden en je voorrang moet geven anders is het zomaar een unsafe release.
Dat is metname hét grote voordeel. Hopelijk heeft Max hem volgend jaar.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:14

DataGhost

iPL dev

Normale mensen zijn erg slecht met een koppeling. In de eerste versnelling van een auto met weinig vermogen kan je dus behoorlijk wat koppel door de wielen jagen als je niet rustig genoeg koppelt. Doe je dat in de tweede versnelling, is het wat minder erg dat je niet goed kan doseren omdat er door de andere versnellingsratio minder koppel door de wielen kan (de motor dipt dan verder in het toerental). Dat gaat vooral op bij auto's met weinig vermogen. Je kans op wielspin is vooral verminderd dus. Maar je kan in de tweede versnelling alsnog harder dan in de eerste, dus als je volgas geeft (wat dus niet de bedoeling is op sneeuw) en de koppeling op laat komen zullen je wielen harder spinnen dan wanneer je dat in de eerste versnelling doet, je kan immers harder rijden in z'n twee dan in z'n een. Voor het opwarmen van banden is dat dus voordelig, dat kan je bij hetzelfde toerental (en voldoende koppel) in de tweede versnelling sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pro_6or

pro_6or

amateur_60r

Sir_Lion schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:00:
[...]

Grappige is, ik heb zo vaak gehad dat ik bij het stoplicht per ongeluk wegrij in de 2e versnelling... Mja gewone auto is niet te vergelijken met een F1 wagen.. .
1 x zelfs in de drie. Zat te slapen. Heel gek, je voelt wel dat het dan echt kritisch is op de koppeling (ik rijd altijd een handbak) maar toch duurt het ook even om te registreren wat er gebeurt (fractie van een seconde maar toch).

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
PalingDrone schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:53:
[...]

Geldt andersom ook he. Als je op kop rijdt en de eerste pitbox hebt en de auto achter je komt ook naar binnen moet je daar ook op wachten. Heb je de laatste pitbox is dat weer niet zo. Gisteren bv nog de GP van Oostenrijk van 2019 terug gekeken. Vettel rijdt achter Bottas, ze pitten beide, en Bottas moet wachten tot Vettel langs is.

Edit:
Ben nu ook aan het twijfelen of er niet dit seizoen of vorig seizoen een soortgelijk voorval is geweest. Waarbij een Mercedes langer moet wachten met wegrijden totdat meerdere andere auto's langs zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door RobertMe op 25-06-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Zo, ben ik weer :)

Wat heb ik na vanmiddag gemist? Is Bottas geschorst voor t weekend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Karma ja voor ons wel, maar eigenlijk toont het meer aan dat het niet lekker loopt bij Mercedes. Dit soort fouten zag je eerder toch niet bij Bottas. Probleem bij Bottas is dat hij niet met het mes tussen de tanden gaat rijden als dat nodig is, maar op fouten betrappen doe je hem zelden.

Team staat onder druk en nu komen de zwakke schakels naar boven. Ik ook was altijd wel onder de indruk van de geoliede machine wat Mercedes altijd was. Daar beginnen nu flinke scheuren in te komen.

Het spelletje om een ander dwars te zitten dat hoort erbij, maar zorg dan wel dat je het zelf op orde hebt.

Tweakers Discord

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik heb het idee dat Bottas expres verprutste. Ik zie het al helemaal voor me:

Team: Wat als we dit nou eens proberen.
Bottas: Nah, dat werkt niet.
Team: Dat weten we pas als we het proberen.
Bottas: Laat Lewis het maar proberen dan.
Team: Doe jij het maar.
Bottas: Zoek het lekker uit joh.

Lomp op het gaspedaal trappen....

Bottas: Ziejewel, werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:15:
[...]

Geldt andersom ook he. Als je op kop rijdt en de eerste pitbox hebt en de auto achter je komt ook naar binnen moet je daar ook op wachten. Heb je de laatste pitbox is dat weer niet zo. Gisteren bv nog de GP van Oostenrijk van 2019 terug gekeken. Vettel rijdt achter Bottas, ze pitten beide, en Bottas moet wachten tot Vettel langs is.

Edit:
Ben nu ook aan het twijfelen of er niet dit seizoen of vorig seizoen een soortgelijk voorval is geweest. Waarbij een Mercedes langer moet wachten met wegrijden totdat meerdere andere auto's langs zijn.
Er is een voordeel voor de eerste box als de verschillen tussen 2 auto's heel klein zijn (<2s), omdat je dan niet hoeft te wachten bij het uitrijden, maar er wel kans is dat de ander moet wachten tot je voorbij bent. Is het verschil iets groter (2-5s) is het juist een nadeel omdat je dan moet wachten op de achterligger die naar binnen komt, en bij grotere verschillen maakt het allemaal niet meer uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:10
tweakduke schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:26:
Het spelletje om een ander dwars te zitten dat hoort erbij, maar zorg dan wel dat je het zelf op orde hebt.
Tadum tsss, dat dwars zitten werd wel heel letterlijk genomen. :P

Ik begin dat gedram onderling tussen de teams wel een beetje zat te worden, en daarin zijn ze allemaal hetzelfde, stelletje jankerts. :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
FabianGTI schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:51:
[...]

Tadum tsss, dat dwars zitten werd wel heel letterlijk genomen. :P

Ik begin dat gedram onderling tussen de teams wel een beetje zat te worden, en daarin zijn ze allemaal hetzelfde, stelletje jankerts. :/
tbh Het is part of the game, en om nog eerlijker te zijn: ik vind het gaaf. Heerlijk die kinderachtige spelletjes in een miljoenen euro sport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Details details via Scarbs tech

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4vnYNUWQAEgG-_?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4vnY79WUAE-_ZJ?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4vnYdTWYAodI-3?format=jpg&name=900x900Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4vnYNUWQAEgG-_?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ze weten toch echt van gekkigheid niet meer waar ze flapjes en priegeltjes moeten maken he :F

[ Voor 6% gewijzigd door poor Leno op 25-06-2021 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:19:
Zo, ben ik weer :)

Wat heb ik na vanmiddag gemist? Is Bottas geschorst voor t weekend?
Drie plaatsen, twee punten. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:14:
[...]

Drie plaatsen, twee punten. ;)
Jeetje :X

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pirelli (wil/heeft) andere (achter)banden ...
https://nl.motorsport.com...groot-brittannie/6607777/

Er was toch niets mis met de banden, aldus hun eigen onderzoek ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:05
zulke apparaten liggen toch alleen bij schoonmoeders in het nachtkastje? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1JaYIRYX7CDWLbeEDmCD0YzE3TQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2LTCHwhY7DDvjO2Wor49fWrw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:01
poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:14:
Ze weten toch echt van gekkigheid niet meer waar ze flapjes en priegeltjes moeten maken he :F
Haha soms vraag ik me ook af of er een merkbaar verschil is? Dan wordt een glad randje weer een karteltje en drie hobbeltjes worden er twee. Dit zou dan toch maximaal om duizendsten moeten gaan.
Meetbaar zal het verschil vast wel zijn anders begrijp ik helemaal niet waarom ze bepaalde dingen erop zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nachtnet
longrun plaatje, maar ik weet er niet zoveel van te maken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SpOfmu6SFvnFBd50decDDsfgc3A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VovFrpDViyKWG9vgsDxquFFp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:47:
zulke apparaten liggen toch alleen bij schoonmoeders in het nachtkastje? :+

[Afbeelding]
Jij bent waarschijnlijk van een vergelijkbaar bouwjaar als ik en in de war met dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:15:
[...]

Edit:
Dit seizoen had ham het al een keer toen gas binnen kwam dacht ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXnBbOlCiQE9wIkssHFdhr3Eug8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/izvna4yi0feiegq1jSUgCpwG.jpg?f=fotoalbum_large

En omdat eigenlijk de strijd tussen HAM & RBR gaat nog maar een longrun.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Pfff wat een contrast in de mierenneukerij. Zaken die werkelijk “nergens” over gaan worden nu aangegrepen om het RBR lastig te maken. Banden discussie verdwijnt in doofpot maar plots toch andere banden vanaf GP Engeland.

Begrijp niet waarom MER dit nu allemaal aangrijpt, seizoen is nog lang. Ze maken zichzelf alles behalve populair. Als zaken echt terecht zijn, SOIT maar dit is gewoon kansloos dingen zoeken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:55:
[Afbeelding]

En omdat eigenlijk de strijd tussen HAM & RBR gaat nog maar een longrun.
Heel moeilijk om een conclusie uit te trekken. Ik denk dat het heel gelijkwaardig is, waar ik nog wel benieuwd naar ben is of RB nog iets wint morgen met de nieuwe motor erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

LZ86 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:17:
Terechte tik op de vingers bij BOT/MERC.

Ik moet zeggen, door dat gezeik over verschillende zaken bij RBR de laatste weken ben ik goed klaar met dat team. En dan flikken ze dit soort dingen ook nog eens.

Geen goede reclame voor ze....
Mercedes maakt er dit jaar best een potje van inderdaad.
JB schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:00:
Pfff wat een contrast in de mierenneukerij. Zaken die werkelijk “nergens” over gaan worden nu aangegrepen om het RBR lastig te maken. Banden discussie verdwijnt in doofpot maar plots toch andere banden vanaf GP Engeland.

Begrijp niet waarom MER dit nu allemaal aangrijpt, seizoen is nog lang. Ze maken zichzelf alles behalve populair. Als zaken echt terecht zijn, SOIT maar dit is gewoon kansloos dingen zoeken.
Tja, aan de andere kant zie je in elke teamsport niet anders, voetbal is dan denk ik wel het bekendste voorbeeld. Hoe vaak daar wel niet gediscussieerd wordt om iemand die gele kaart te geven, die strafschop of vrije trap... Dat is in de F1 natuurlijk niet anders. Mercedes voelt daarbij ook dat de dreiging van RBR groter is dan ooit te voren. Een kat in het nauw, zal ik maar zeggen.

[ Voor 53% gewijzigd door CH4OS op 25-06-2021 21:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:07

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:14:
Ik kan me herinneren dat ergens een tijd terug (denk Schumacher tijd ofzo) iemand schade reed en al die flapjes en priegeltjes er af vlogen waarna die zelfs snellere tijden ging rijden :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
codex schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 20:52:
[...]

Jij bent waarschijnlijk van een vergelijkbaar bouwjaar als ik en in de war met dit
Ja en ik om een of andere reden aan deze _O- :$

[YouTube: Shake weight]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krankenhausen
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:00:

Als Hamilton het record aantal titels pakt staat dat decenia lang in de recordboeken. Al het bijzaak door het seizoen is men volgend jaar toch allang vergeten.

Maar het voelt inderdaad wel heel anders aan bij Mercedes dit jaar. Normaal is het een geoliede machine maar dit seizoen lijkt er altijd wel wat te rommelen.

Edit: spelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
uchiha tijntje schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:07:
[...]

Ik kan me herinneren dat ergens een tijd terug (denk Schumacher tijd ofzo) iemand schade reed en al die flapjes en priegeltjes er af vlogen waarna die zelfs snellere tijden ging rijden :P
Je zag dit inderdaad ook vaak met voorvleugels. De stukken vlogen door het beeld en ineens gingen ze sneller 😊

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jasphur
Voor de Perez fans hier

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4v-6nxXMAIDm8M?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4v-6nxXIA4Psj3?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4v-6nzWQAA5lPX?format=jpg&name=largeAfbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E4v-6nwX0AgPezK?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Hee, maar even tussen al het getheeleut door, hoe zit dat nou uiteindelijk met die 'Pitstop regels'?

Gaan ze t doen, was het alleen een verzoek van Mercedes, zijn ze aan het overleggen, wanneer zou t in moeten gaan, wat gaat er dan precies veranderen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:16
poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:21:
Hee, maar even tussen al het getheeleut door, hoe zit dat nou uiteindelijk met die 'Pitstop regels'?

Gaan ze t doen, was het alleen een verzoek van Mercedes, zijn ze aan het overleggen, wanneer zou t in moeten gaan, wat gaat er dan precies veranderen :?
Wordt besproken in het andere topic, ongeveer vanaf hier: MuVo in "[F1] Seizoen 2021"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
https://streamable.com/i7o8q5

Had deze vanmiddag nog niet hier gezien, maar zo ziet het er echt wel uit als minstens -3 plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-09 22:47
F1 doet ook een filmpje over de nieuwe pitstop regels. Met gebruikelijke embed verbod
YouTube: A Deep Dive Into The New Pit Stop Rules | F1 TV Tech Talk | 2021 Sty...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hoe ga je dat überhaupt doen :D “RBR received a 5 sec penalty because their pitstop was to fast”

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:06
RocketKoen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:35:
F1 doet ook een filmpje over de nieuwe pitstop regels. Met gebruikelijke embed verbod
YouTube: A Deep Dive Into The New Pit Stop Rules | F1 TV Tech Talk | 2021 Sty...
Zelfs van deze presentatoren moeten het doen met aannames waarom dit wordt ingevoerd. Behoorlijk gênant.
,

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49

AvK

Ready Set Go

Het is waarschijnlijk al gezegd.... Pitstop rules aanpassen omdat er gevaar zou zijn. En Bottas had voor hetzelfde geld 5 personen aan kunnen rijden. Waar gaat dit over?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
JB schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:38:
Hoe ga je dat überhaupt doen :D “RBR received a 5 sec penalty because their pitstop was to fast”
Een VAR die alle pitstops nakijkt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
BlackMonkey schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:28:
[...]

Wordt besproken in het andere topic, ongeveer vanaf hier: MuVo in "[F1] Seizoen 2021"
Thnx ik vergeet dat topic zo vaak als we hier zitten :X :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
AvK schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:44:
Het is waarschijnlijk al gezegd.... Pitstop rules aanpassen omdat er gevaar zou zijn. En Bottas had voor hetzelfde geld 5 personen aan kunnen rijden. Waar gaat dit over?
Dat ze het op de veiligheid gooien heeft maar 1 reden: Dat is de enige manier waarop ze tijdens het seizoen regels mogen aanpassen zonder unanieme steun van de teams.
Die flexibele achtervleugels werden ook bekeken "vanwege het gevaar dat ze afbreken".

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:49

AvK

Ready Set Go

RocketKoen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:45:
[...]

Dat ze het op de veiligheid gooien heeft maar 1 reden: Dat is de enige manier waarop ze tijdens het seizoen regels mogen aanpassen zonder unanieme steun van de teams.
Die flexibele achtervleugels werden ook bekeken "vanwege het gevaar dat ze afbreken".
Eens... het lijkt bijna of Bottas de laatste weken Merc loopt te fucken....

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Probleem van pitstops is simpel toch? Wheel guns geven al een signaal bij afkoppelen als ik het goed begrijp. Verplicht vanaf dan een 3 seconden wachttijd en in die tijd kan je kijken of alles goed zit en of je een safe release kan doen.

2 stops pitstop wordt dan wel 3 seconden langzamer tov 1 stop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
AvK schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:47:
[...]

Eens... het lijkt bijna of Bottas de laatste weken Merc loopt te fucken....
Bottas onder druk is nooit sterk geweest IMHO. En dat terwijl Merc oppermachtig was...
Laat staan nu er écht druk komt.

Je betrapt Bottas niet snel op een foutje, tot er druk op komt. Dan is het vaak in 1 ronde al klaar. :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/5eju8d.jpg

:>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:21
Je krijgt zo een rode stoplicht bij het stoppen in de pitstraat, en na 5 sec gaat die op groen en mag je wegrijden, alle tijd om alles zonder fouten te doen. 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
DoubleDutch schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:17:
Je krijgt zo een rode stoplicht bij het stoppen in de pitstraat, en na 5 sec gaat die op groen en mag je wegrijden, alle tijd om alles zonder fouten te doen. 🤡
Je bedoelt het uiteraard grappig, maar dit is toch precies hoe het in de Formule E werkt(e?*). Pitstop waarbij ze van auto moe(s)ten wisselen. Om ervoor te zorgen dat de coureur ook goed in de andere auto werd vastgezet was er een minimum pitstoptijd.

* Ooit paar jaar terug wel eens iets van gezien als het toevallig op TV was, volg het verder absoluut niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:46:
[...]

Je bedoelt het uiteraard grappig, maar dit is toch precies hoe het in de Formule E werkt(e?*). Pitstop waarbij ze van auto moe(s)ten wisselen. Om ervoor te zorgen dat de coureur ook goed in de andere auto werd vastgezet was er een minimum pitstoptijd.

* Ooit paar jaar terug wel eens iets van gezien als het toevallig op TV was, volg het verder absoluut niet
daar is het aantal stops ook voor iedereen gelijk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
[...]

Dat was vroeger inderdaad, toen ze niet genoeg accu hadden voor 1 race. Tegenwoordig rijden ze die race in 1x uit zonder pitstops, als je daar iemand in de pits ziet rijden is het of vanwege schade of vanwege een penalty, en in beide gevallen heeft diegene dan zoveel achterstand dat diegene in principe alleen nog maar voor spek en bonen mee doet aan de race.

Wel heel veilig, als er geen pitstops zijn kunnen er ook geen problemen optreden tijdens de pitstops.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
[...]

Ik bedoel het ind grappig, maar vind de pitstop juist bij de spanning van een race horen.
Het is gewoon grote bullshit dat je de afgelopen jaren niks hoort over het gevaar van een snelle pitstop, Mercedes heeft de FIA een vraag gesteld over het veiligheidsmechanisme van hun eigen systeem en nu gaat de FIA plots een nieuwe regel hanteren dat het veiliger moet met een pitstop.Mijn gevoel zegt dat Wolf flink heeft lopen klagen bij de FIA omdat Redbull gewoon beter is in de pitstops waar ze gewoon hun voordeel uit halen en terecht.
Had altijd veel respect voor MB, maar dit seizoen is dit helemaal weg, vecht het uit tijdens de race en niet na de race.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Volgens mij is de grootste verandering door de pitstop regeling, de variabele factor, snelheid.

Een snelle pitstop is nu onder de 2.1 sec. En de perfecte een 1.8x sec.

Door de vernieuwde regels zal een perfecte pitstop 2.1 sec. worden. En een goede (wat de meeste teams kunnen) 2.3 sec.

Daardoor wordt het voor teams makkelijker te voorspellen of een undercut of overcut gaat werken.

Want een variabele, de pitstop, is zo goed als weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 23:10
Wulfric92 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:40:
Volgens mij is de grootste verandering door de pitstop regeling, de variabele factor, snelheid.

Een snelle pitstop is nu onder de 2.1 sec. En de perfecte een 1.8x sec.

Door de vernieuwde regels zal een perfecte pitstop 2.1 sec. worden. En een goede (wat de meeste teams kunnen) 2.3 sec.

Daardoor wordt het voor teams makkelijker te voorspellen of een undercut of overcut gaat werken.

Want een variabele, de pitstop, is zo goed als weg.
Undercut of overcut is volgens mij niet zo afhankelijk van een 1.8, 2.1, 2.3 of 2.5 stop, eerder van inlap en Outlap in totaal, het wordt zelden beslist op 0.3 seconden lijkt mij.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DoubleDutch
Martinusz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:57:
[...]

Undercut of overcut is volgens mij niet zo afhankelijk van een 1.8, 2.1, 2.3 of 2.5 stop, eerder van inlap en Outlap in totaal, het wordt zelden beslist op 0.3 seconden lijkt mij.
Ind, volgens mij had Ham de vorige race een snellere pitstop dat Max, maar had Max juist een erg snelle outlap waardoor die net voor Ham de baan op kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
[...]

Maar het wel iets wat wordt meegenomen in de berekeningen. En wat ik ermee bedoelde was niet zozeer dat de 2/3 tiende zoveel verschil maakt.

Maar meer dat er een variabele wegvalt. Waardoor het makkelijker te voorspellen wordt of de under/overcut gaat werken.

En dat maakt wel een groot verschil bij de huidige F1 auto's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
DoubleDutch schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:10:
[...]

Ind, volgens mij had Ham de vorige race een snellere pitstop dat Max, maar had Max juist een erg snelle outlap waardoor die net voor Ham de baan op kwam.
Klopt maar dat lag aan de simulatie die Mercedes had gemaakt. Er zat een fout in hun algoritme waardoor ze er volledig naast zaten. Volgens mij zelfs met 1.5/2 sec.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 11-09 21:48
DoubleDutch schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 00:10:
[...]

Als je de analyse van Sky bekijkt lijkt het toch een combinatie van winst in pitstop + een relatief snelle outlap te zijn eerder dan puur de outlap...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:52

Martinspire

Awesomeness

Wat ik vooral vrees is dat we nu weer sensoren krijgen die dingen overrulen en dat die dingen dan ook weer storingen gaan geven. Ik ben benieuwd welke coureur daardoor het vaakst benadeeld wordt en hoe goed die sensoren werken.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 18:52:
[...]

Achteraf gezien wel.
Vanmiddag dacht ik nog dit wordt enkel een dikke boete.
Maar nu je ook ziet hoe dicht hij langs monteurs gaat en er blijkbaar ook wat geprobeerd is, dan is 3 plaatsen ineens nog een vrij lichte straf.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Ik zal wel ff vertellen hoe het gaat zijn. Zonet de quali ff pre-live gekeken namelijk.

PER P4 in Q3, want gefocused op race pace in de FPs. Wordt dus P3, want Bottas. Max P1, HAM P2. Kan Norris daar mooi nog tussen op P4. RIC/OCO P5.
Hammie dus alleen, want geen back-up van BOT, dus kat in 't bakkie voor Max.

Acties:
  • +56 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo!

I'm here with my usual race simulation pace charts.

Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/06/gp8_fp2_top_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/06/gp8_fp2_bottom_10.svg
Afbeeldingslocatie: https://f1bythenumbers.com/wp-content/uploads/2021/06/gp8_fp2_all.svg

I'm always experimenting with my charts so I've added a couple of new features.

First, the arrows on the left side of the plot represent the median time of each driver. It's the exact time that is shown on the label at the top, but with the arrows you can see how close or how far each driver is from one another.

Second, the histogram on the right side of the plot shows the number of laps done in a 0.250 seconds interval. For example, at the bottom of the histogram you will see that Red Bull had 3 laps times that were between 01:09.250 and 01:09.500. Mercedes posted 4 laps in the same interval, while Williams managed to do one lap in that same bin. The histogram is on a 100% scale, meaning that each bin is independent from the others. Eg, there was only one lap between 1:11.000 and 1:11.250. In this case, that one lap is 100% of that bin. At the bottom bin—between 01:09.250 and 01:09.500— 8 laps were done, which means that 8 laps account for 100% of the data in that bin.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

AzzKickah schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 03:10:
Ik zal wel ff vertellen hoe het gaat zijn. Zonet de quali ff pre-live gekeken namelijk.

PER P4 in Q3, want gefocused op race pace in de FPs. Wordt dus P3, want Bottas. Max P1, HAM P2. Kan Norris daar mooi nog tussen op P4. RIC/OCO P5.
Hammie dus alleen, want geen back-up van BOT, dus kat in 't bakkie voor Max.
Tot Verstappen bij het lappen van een Williams tegen een portie karma aanloopt en van de baan gekegeld wordt. :+

Tot dus ver mijn glazen bol

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 16:20
Transportman schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 23:02:
[...]

Dat was vroeger inderdaad, toen ze niet genoeg accu hadden voor 1 race. Tegenwoordig rijden ze die race in 1x uit zonder pitstops, als je daar iemand in de pits ziet rijden is het of vanwege schade of vanwege een penalty, en in beide gevallen heeft diegene dan zoveel achterstand dat diegene in principe alleen nog maar voor spek en bonen mee doet aan de race.

Wel heel veilig, als er geen pitstops zijn kunnen er ook geen problemen optreden tijdens de pitstops.
En (imho) ook één van de redenen waarom er bijna niemand naar die races kijkt :).

De pitstop (zowel de strategie als de uitvoering) is een wezenlijk onderdeel van de Formule 1. Dat is het sinds Brabham in 1982 (ook nog eens tijdens de Oostenrijkse GP :) ) de eerste tactische pitstop uitvoerde.

In de Formule E (en veel andere klasses) wordt er gereden zonder tactische pitstops. Hoeveel spanning kun je dan nog verwachten als er al gestart wordt op volgorde van kwalificatie? Niet bijster veel.

Kijk alleen al naar de afgelopen F1 race. Stel dat er geen pitstops zouden zijn, dan was die niet om aan te zien geweest. De pitstop maakt de huidige F1 race. En de snelheid waarmee die wordt uitgevoerd is daar onderdeel van, het maakt de pitcrew ook daadwerkelijk deelgenoot van de prestatie. Begrijp werkelijk niet waarom de FIA hier aan tornt, ook aangezien het bewezen volledig ongevaarlijk is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@alexbl69 formule E is geen formule 1 en haalt zijn spanning uit andere zaken. Daar zijn geen pitstops voor nodig.
Een Monaco was een stuk spannender bij de formule E.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Jelte schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:12:
@alexbl69 formule E is geen formule 1 en haalt zijn spanning uit andere zaken.
Ja, uit accu's :+

Maar de beleving bij Formule E is totaal anders. Het beklijft nog niet echt. Teveel kunstmatige zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:36

Amphiebietje

In de blubber

vhal schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 07:50:
[...]

Tot Verstappen bij het lappen van een Williams tegen een portie karma aanloopt en van de baan gekegeld wordt. :+

Tot dus ver mijn glazen bol
HAM probeert hetzelfde als BOT tijdens de race, spint ook, en ramt de auto voor hem in de zijkant. Code rood omdat de pitstraat geblokkeerd is, alle auto's stoppen op de baan, safety car door het rechte eind. :+

Nu zal je zien dat HAM de echte race wint met vijf rondes voorsprong. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Amphiebietje op 26-06-2021 08:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Type-R739
  • Laatst online: 15:41
f1bythenumbers schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 04:37:
Hallo!

I'm here with my usual race simulation pace charts.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

[Afbeelding]

I'm always experimenting with my charts so I've added a couple of new features.

First, the arrows on the left side of the plot represent the median time of each driver. It's the exact time that is shown on the label at the top, but with the arrows you can see how close or how far each driver is from one another.

Second, the histogram on the right side of the plot shows the number of laps done in a 0.250 seconds interval. For example, at the bottom of the histogram you will see that Red Bull had 3 laps times that were between 01:09.250 and 01:09.500. Mercedes posted 4 laps in the same interval, while Williams managed to do one lap in that same bin. The histogram is on a 100% scale, meaning that each bin is independent from the others. Eg, there was only one lap between 1:11.000 and 1:11.250. In this case, that one lap is 100% of that bin. At the bottom bin—between 01:09.250 and 01:09.500— 8 laps were done, which means that 8 laps account for 100% of the data in that bin.
RUS 4e op pace, wat, hoe dan?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Type-R739 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:26:
[...]

Russell WDC confirmed.

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:57
Rijd Verstappen nu bijna sneller op H dan Hamilton op S met zijn simulatie race pace? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 23:34

Bloodclot

Jawier!

Type-R739 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:26:
[...]

Hmm klopt, ook gewoon solide pace. Morgen hopen op een goede q2. 11e beginnen op harde/medium band en je eigen race rijden en puntjes scoren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

het wordt zelden beslist op 0.3 seconden lijkt mij.
Paul Ricard 2021 ;) Als VER daar 0.3 seconden langzamer was geweest (25 meter bij 300 km/h op het rechte stuk) had hij achter HAM gezeten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 23:34

Bloodclot

Jawier!

Maasluip schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Paul Ricard 2021 ;) Als VER daar 0.3 seconden langzamer was geweest (25 meter bij 300 km/h op het rechte stuk) had hij achter HAM gezeten.
En de eerste pitstop kwam hij ook vlak voor bottas terecht. Tienden van verschil met pitstops heeft veel invloed gehad deze race

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 21:35:
Het doet me goed om te zien dat zo'n beetje de hele F1-community over de zeik is. Comment section gaat los en de video heeft al 6,5K downvotes, wat echt zeldzaam is voor FOM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik dacht dat dit jaar de boeken in zou gaan als het seizoen van de Track Limits, maar daar ben ik nu niet meer zo zeker van met de nieuwe pitsstop regels en titelstrijd.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 09:33

Zorro

Z

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Het doet me goed om te zien dat zo'n beetje de hele F1-community over de zeik is. Comment section gaat los en de video heeft al 6,5K downvotes, wat echt zeldzaam is voor FOM.
Een van de comments die ik zag zegt het perfect:
De FIA gooit het op veiligheid. De oplossing: Minder automatisch, meer menselijk handelen.
Laat automatisering nou net zijn om de veel vaker voorkomende menselijke fouten uit te sluiten ...

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:43

vhal

ಠ_ಠ

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:10:
[...]
Al blijft het meeste toch wel ongenuanceerde rants, trolls en biased commentaar. Maar goed, Mercedes is toch wel de gebeten hond...

Het had wellicht een idee geweest om het aantal pitcrewmembers te verlagen naar "indycar maatstaven". Dan heb je uiteindelijk ook minder volk in de pitlane. Het vervelende is wel dat je crew opeens "werkloos" raakt als ze het met minder man moeten doen. Maar eerlijk gezegd, die ~ 20 man van nu is misschien ook wel een beetje overdreven...

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zorro schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:27:
[...]

De FIA gooit het op veiligheid.
Maar ondertussen wel lekker lang wachten met rode vlaggen op Baku :')
Veiligheid pfff.. Dit pitstop verhaaltje is zo doorzichtig als wat. Dat ze nog denken dat mensen hier intrappen eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorro
  • Laatst online: 11-09 09:33

Zorro

Z

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Veiligheid pfff.. Dit pitstop verhaaltje is zo doorzichtig als wat. Dat ze nog denken dat mensen hier intrappen eigenlijk.
Dat zeg ik, ze gooien het op veiligheid maar wat ze doen is meer kansen op fouten introduceren.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16:01
vhal schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:30:
[...]

Al blijft het meeste toch wel ongenuanceerde rants, trolls en biased commentaar. Maar goed, Mercedes is toch wel de gebeten hond...

Het had wellicht een idee geweest om het aantal pitcrewmembers te verlagen naar "indycar maatstaven". Dan heb je uiteindelijk ook minder volk in de pitlane. Het vervelende is wel dat je crew opeens "werkloos" raakt als ze het met minder man moeten doen. Maar eerlijk gezegd, die ~ 20 man van nu is misschien ook wel een beetje overdreven...
Vraag me af of dat niet averechts werkt. Bij IndyCar vliegen de wheelguns en de brandstofslangen door de lucht, omdat één persoon veel verschillende handelingen moet voltooien. Verbaasd me dat het daar zelden helemaal fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Niet online
Vanaf volgend jaar gaat er een mannetje van de FIA elke wielbout met een momentsleutel controleren voordat ze weg mogen. /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RBR programmeert die wheelgun gewoon zo dat het precies lang zat is?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Maar dat is het punt

de mensen hoeven er niet in te trappen, ze hebben het te slikken.

In de voorgaande jaren was het "Bernie" bepaalde en dicteerde, en men dacht dat het zou veranderen.
- Think again .... de 'dompteur' is veranderd, het circus niet
Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Verder wat simpele huisregels van dit topic:
  • Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
  • We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
  • Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
  • Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
    -Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
    -Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
    -Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
    -Gezeur over Hamilton.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.