Goedemiddag slowpoke. Dat is al het hele jaar zowerphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:22:
Mis ik nou iets, VT 1 is toch meestal 1,5 uur?
dat pitstop verhaal is meer een IndyCar / NASCAR probleem, daar zie je die problemen echt geregeld.
Qua veiligheid in F1 is dit een kul verhaal.
Qua veiligheid in F1 is dit een kul verhaal.
Die is van vorig jaar. Het Ferrari logo bij de visor geeft het een beetje wegJasphur schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:21:
Hebbes. Maar ik twijfel even of dit echt officieel is of een fan made visual
[Afbeelding]
Zoiets .😁
Tijdje geleden dat ik een VT live heb meegemaakt.
Belachelijk die nieuwe pitstop regels. Juist bij Red Bull, die het snelst zijn, gaat het altijd goed en bij die slakken van Mercedes hebben we de laatste seizoenen een paar keer problemen gezien met de pitstops. Mercedes tonen zich dit jaar wel een heel erg slechte verliezers.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Goeiemorgen Bottas, heb je je race engineer/spotter ontslagen? Drukt GIO op het rechte stuk van de baan, en blijft daarna midden in de bocht voor GAS rijden
[ Voor 43% gewijzigd door NLDViane op 25-06-2021 12:27 ]
Aha, ok. Acceptabel excuuswerphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:25:
[...]
Zoiets .😁
Tijdje geleden dat ik een VT live heb meegemaakt.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
BOT naar Indy? Graag.NLDViane schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:26:
Goeiemorgen Bottas, heb je je race engineer/spotter ontslagen?
Q2 op geel gaat hier niet lukken zo te zien..
Showers and thunderstorms are now developing in the close vicinity of the circuit 🌦️🌩️
— Steffen Dietz (@sdietzf1) 25 juni 2021
Be prepared of sudden downpours.#F1 #StyrianGP pic.twitter.com/YviERPVQVF
:strip_exif()/f/image/cXmZIL5fF4m2vo8SwsSl8Up1.jpg?f=fotoalbum_large)
Mogelijk iedere sessie een verse groene baan.
ze rijden nu longruns, niet gericht op quali-tijdenSiebeh schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:30:
Q2 op geel gaat hier niet lukken zo te zien..
Hamilton verliest 2x zijn 1ste plek door een snelle Redbull pitstop en meteen komt er een nieuwe regel dat de pitstops langzamer moeten omdat het niet veilig zou zijn.
Mercedes laat zich dit seizoen wel van erg goede kant zien.
Haha, de AWS stats zijn weer om te huilen
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
FFS AWS, stop mijn hersencellen proberen te beschadigen met jullie stupiditeit.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Goed werk van BOT. Die gaat Pole halen volgens AWS.
Oh wacht...
Oh wacht...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Hmm er is nu een graphic waarbij ze Bottas als "fastest" zetten op basis van sectortijden. Maar worden sectortijden verwijderd bij een track limit ? Want toen Bottas twee keer paars had werd zijn tijd verwijderd...
Mijn god… dit is dan nu echt het definitieve bewijs dat ik niet en in een meetings kan zitten en op twitterBlackMonkey schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:25:
[...]
Die is van vorig jaar. Het Ferrari logo bij de visor geeft het een beetje weg
[ Voor 18% gewijzigd door Jasphur op 25-06-2021 12:40 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
I know..maar de verschillen op rood zijn erg klein op de korte circuit. Dus ik verwacht niet dat dat gaat lukken..bakkie1985 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:30:
[...]
ze rijden nu longruns, niet gericht op quali-tijden
liet sector 3 lopen omdat hij....iets met TLsambalbaj schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:33:
overall de snelste maar toch op P4
Tuuuuuuuuuuuuuuut!
Kan iemand amazon bellen en uitleggen dat je niet simpelweg snelste sectortijdne bij elkaar kunt optellen?
Hier alvast de voorspellingen van Ziggo Sport voor zondag!
[Streamable: Max AUS2020]
[ Voor 5% gewijzigd door cfeijt op 25-06-2021 12:36 ]
Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM
Hoezo kan je in die "tyre" kolom 0 rondjes hebben gereden, telt een out lap -> pit niet ofzo ?
En dat ze ongetwijfeld niets weten over fuel load en motorstandenKenny_026 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:35:
Kan iemand amazon bellen en uitleggen dat je niet simpelweg snelste sectortijdne bij elkaar kunt optellen?
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
veel rondes gereden!
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dit keer bij de Mercedes.. goed?cfeijt schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:35:
@basvn ruim meer dan de helft van de beschikbare tijd. (30+ rondjes van 1:05.xxx+)
Verwijderd
Hamilton is nu flink aan het zeuren over de topsnelheid op de rechte stukken van de RB, zullen druk bezig zijn daar iets op te vinden om te protesteren...DoubleDutch schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:31:
Hamilton verliest 2x zijn 1ste plek door een snelle Redbull pitstop en meteen komt er een nieuwe regel dat de pitstops langzamer moeten omdat het niet veilig zou zijn.
Zo, het is duidelijk nog even aftasten waar de (track)limits liggen.nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:40:
@basvn ruim meer dan de helft van de beschikbare tijd. (30+ rondjes van 1:05.xxx+)
Als je niks te melden hebt, post dan niet
[ Voor 86% gewijzigd door Outerspace op 25-06-2021 13:50 ]
#StyrianGP or #AustrianGP FP1 race simulations that teams did in anticipation of some rain in FP2.
— Toni Sokolov (@tonisokolov1011) 25 juni 2021
RBR has good history here and they look fast as does Mercedes. Everything is super close and it's almost impossible to predict anything only on one session that we had. #F1 pic.twitter.com/et8WW71KHu
/f/image/5XwodQl5pJ6MmxSNF8lO5Ywt.png?f=fotoalbum_large)
Is van 2020... vorig jaar duscfeijt schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:35:
In het verleden behaalde resultaten bieden gelukkig geen garantie voor de toekomst.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Hopelijk krijgen ze zelf problemen met al dat geklaag en wordt hun voorvleugel verboden, stiekem hoop ik er wel op. 🥳Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:42:
[...]
Hamilton is nu flink aan het zeuren over de topsnelheid op de rechte stukken van de RB, zullen druk bezig zijn daar iets op te vinden om te protesteren...
"Are we sure the new oil isn't just Red Bull?"Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:42:
[...]
Hamilton is nu flink aan het zeuren over de topsnelheid op de rechte stukken van de RB, zullen druk bezig zijn daar iets op te vinden om te protesteren...
per aspera ad astra
Die discussie hebben we al lang gehad.asing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Max is geboren in België (Hasselt). Dat maakt hem officieel een Belg. Hij rijdt met een Nederlandse licentie.
Signatures zijn voor boomers.
Klopt het dat Max geen tijd neergezet heeft op softs? Ziet er goed uit dan als hij op mediums sneller was dan de rest op softs. Werd gebeld dus zat half op te letten, zag wel dat Bottas een erg snelle ronde had maar hij 'm in de derde sector afbrak omdat hij buiten de baan ging (en dus uiteindelijk de tijd werd afgenomen).
Snelste tijd Max was juist op de SoftsThe_Admin schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:03:
[...]
Klopt het dat Max geen tijd neergezet heeft op softs? Ziet er goed uit dan als hij op mediums sneller was dan de rest op softs. Werd gebeld dus zat half op te letten, zag wel dat Bottas een erg snelle ronde had maar hij 'm in de derde sector afbrak omdat hij buiten de baan ging (en dus uiteindelijk de tijd werd afgenomen).
Dan ben ik dus scheel

Ik vermoed dat ze vergeten zijn de ronde eruit te halen waarin BOT track limits overschreed, da was best een snelle ronde namelijk...nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:44:
en nog even de AWS statt voor iedereen die het gemist had:
[Afbeelding]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bij Quali sim rechtsonderin staat het vernoemdThe_Admin schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:08:
[...]
Dan ben ik dus scheelhoe zie je dat in dat overzicht dan?
Ik zie een first stint op mediums en geen VER bij average lap times op softs
Het is een lappendeken hé, ze pakken gewoon de snelste (mini) sectoren en plakken dat aan elkaar. Dus ze hebben waarschijnlijk de eerste 2 sectoren van dat rondje gepakt + de 3e sector van een ander rondje (of zelfs die 'geschat' op basis van z'n eerste 2 sectoren).Damian schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:09:
[...]
Ik vermoed dat ze vergeten zijn de ronde eruit te halen waarin BOT track limits overschreed, da was best een snelle ronde namelijk...
45min later, maar is nog droog op de baan!
W series hebben nu FP
Dat gaat niet. Mercedes moet wel voldoende tracktime krijgen om een RBR voordeeltje te vinden wat ze de kop in kunnen drukken
Kweenie. Keek via F1TV en daar zie je het wel links in het overzicht waarmee de snelste tijd is gereden:The_Admin schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:08:
[...]
Dan ben ik dus scheelhoe zie je dat in dat overzicht dan?
Ik zie een first stint op mediums en geen VER bij average lap times op softs
:strip_exif()/f/image/Jp7eoFYZ29xSkoAhVTqvV7uJ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door Psychokiller op 25-06-2021 13:19 . Reden: teveel html ]
basvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:14:
[Afbeelding]
45min later, maar is nog droog op de baan!
W series hebben nu FP
offtopic:
Weet je ook of dit ergens met een livestream te volgen is?
Ze zijn zo druk bezig met RBR bestuderen dat ze zichzelf uit het oog verliezen en keihard afgaan.Bansheeben schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:18:
[...]
Dat gaat niet. Mercedes moet wel voldoende tracktime krijgen om een RBR voordeeltje te vinden wat ze de kop in kunnen drukken
Kleine fixSpotmatic schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:20:
[...]
Ze zijn zo druk bezig met RBR bestuderen dat ze zichzelf uit het oog verliezen en er keihard afgaan.
Race via Ziggo (morgen)NLDViane schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:19:
[...]
offtopic:
FP/Q alleen via twitter en hun site.(livetiming helaas alleen)
ronde tijden van 1.29 tot nu toe zijn niet heel snel.. (pole vorig jaar in F3 was 1.20.xxx)
maar is allemaal voor hier
Algemeen race topic Deel 2
[ Voor 10% gewijzigd door basvn op 25-06-2021 13:26 ]
Omwille van de veiligheid zal de FIA wel een maximumsnelheid invoeren. Zal dan wel in de buurt van de 100KM/u komen te liggen, dan zijn die klapbanden van Pirelli ook niet meer zo gevaarlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:42:
[...]
spoiler:
/s
Zou wat zijn als Merc via de FIA kan verbieden dat er RedBull gebruikt en dus ook verkocht kan worden bij elke GP.
How do you save a random generator ?
Of als ze het team helemaal willen verbieden, want Red Bull is niet gezond en als sigarettenreclame al niet is toegestaan...enchion schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:37:
[...]
Zou wat zijn als Merc via de FIA kan verbieden dat er RedBull gebruikt en dus ook verkocht kan worden bij elke GP.
Weer kleinere vleugel bij RBR, of gezichtsbedrog?
Als je het op die manier "plust" dan klopt het resultaat niet echt. Bottas was heel snel onderweg tot hij er in bocht 10 af schoot. Had hij die netjes gedaan dan was hij snelste geweest, met ruime marge.The_Admin schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 13:11:
[...]
Het is een lappendeken hé, ze pakken gewoon de snelste (mini) sectoren en plakken dat aan elkaar. Dus ze hebben waarschijnlijk de eerste 2 sectoren van dat rondje gepakt + de 3e sector van een ander rondje (of zelfs die 'geschat' op basis van z'n eerste 2 sectoren).
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Paul Di Resta to Max Verstappen: "Lewis is trying to play mindgames"
https://streamable.com/xqkri3
bron: Reddit
https://streamable.com/xqkri3
bron: Reddit
Dat pitstop verhaal is toch gewoon één grote grap?
Volgens de FIA zijn die pitstop tijden van RBR dus mensenlijk onmogelijk.
Je kan de klok er op gelijk zetten dat Mercedes hier achter zit natuurlijk. Sneue figuren.
Volgens de FIA zijn die pitstop tijden van RBR dus mensenlijk onmogelijk.
Je kan de klok er op gelijk zetten dat Mercedes hier achter zit natuurlijk. Sneue figuren.
Mocht Max het gaan redden en kampioen worden (ja ik hoop) dan is het toch wel prachtig om mercedes schreeuwend en zich aan de laatste halmen klampend ten onder te zien gaan. Go Max!
een treffende spreuk
First sprinkling of rain in Austria an hour ahead of FP2
— Adam Cooper (@adamcooperF1) 25 juni 2021
FP2 zal weinig aan zijn als het zo door gaat
of het moet morgen ook regenen, dan zullen ze wel een setup gaan maken
MERC lijkt vooral met randzaken bezig. Gaat niet ten goede van hun performance. Ze doen er goed aan minder over RBR te zeiken en zich meer op zichzelf te focussen.
Aleen maar voordeel voor de anderen als Mercedes in hun eigen hoofd zitten te klootviolenLZ86 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:04:
MERC lijkt vooral met randzaken bezig. Gaat niet ten goede van hun performance. Ze doen er goed aan minder over RBR te zeiken en zich meer op zichzelf te focussen.
Voor hardlopers:
"In track and field sprints, the sport's governing body, the IAAF, has a rule that if the athlete moves within 0.1 seconds after the gun has fired the athlete has false-started. This figure is based on tests that show the human brain cannot hear and process the information from the start sound in under 0.10 seconds."
die .15s lijkt me nogal wat overdreven dan niet? Of kan je sneller reageren op geluid dan visuele impulsen?
"In track and field sprints, the sport's governing body, the IAAF, has a rule that if the athlete moves within 0.1 seconds after the gun has fired the athlete has false-started. This figure is based on tests that show the human brain cannot hear and process the information from the start sound in under 0.10 seconds."
die .15s lijkt me nogal wat overdreven dan niet? Of kan je sneller reageren op geluid dan visuele impulsen?
[ Voor 6% gewijzigd door Chefbierrr op 25-06-2021 14:51 ]
After FP1, we noticed something on the data from @PierreGASLY's PU. Unfortunately, it will take some time to check, so he will not be taking part in #FP2. 🇦🇹 #PoweredByHonda pic.twitter.com/LmitD5rxyW
— Honda Racing F1_Archive (@HondaRacingF1) 25 juni 2021
fijne FP2, ik kan hem helaas alleen maar volgen in de auto, dus hier niet
Het is gelukkig maar een vrijdagmotor. Dus geen echt probleem voor Gasly behalve minder tracktime.basvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:50:
[Twitter]
Wellicht het hoogte verschil en de samenstelling van de lucht geeft wat onverwachte data vergeleken vorige jaar op dit circuit. Hopelijk is het een incident gerelateerd in de motor van Gasly zelf en niet alle Honda Engines.basvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:50:
[Twitter]
Ik las hier "zandzakken"... * NLDViane pakt bak koffieLZ86 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:04:

- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Gasly heeft PU problemen die ze aan het checken zijn. Geen FP2.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Uitademen, ontspannen en ff de andere kant op kijken, zo gefixtbasvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:50:
[Twitter]
@basvn was je al ruim voor (14 minuten)DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:04:
Gasly heeft PU problemen die ze aan het checken zijn. Geen FP2.
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Ligt het aan mij of staan er echt heel veel Hankook-rubberstrepen van de W-series op de baan?
iig meer dan tijdens fp1?
[ Voor 13% gewijzigd door nachtnet op 25-06-2021 15:07 ]
NP spoelt straks wel wegnachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:06:
Ligt het aan mij of staan er echt heel veel Hankook-rubberstrepen van de W-series op de baan?
Zou leuk zijn als ze nog even met inters of FW kunnen oefenen.
Komt een lekker buitje aan als de wind toeneemt.
Komt een lekker buitje aan als de wind toeneemt.
[ Voor 28% gewijzigd door PalingDrone op 25-06-2021 15:12 ]
Rood als ik het goed heb Dat is Bottas op roodKenny_026 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:12:
Ik mistte de eerste paar minuten. Op welke band heeft HAM die tijd gezet?
[ Voor 6% gewijzigd door Zahariac op 25-06-2021 15:13 ]
Hard net als MaxKenny_026 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:12:
Ik mistte de eerste paar minuten. Op welke band heeft HAM die tijd gezet?
Bottas niet sneller op softs dan Max op hard. Bijzonder.
hoeveelheid brandstof?StefanVerkerk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:14:
Het is geen kwalificatie heStefanVerkerk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 15:14:
Nee snap ik, maar S1 en S2 allebei paars. Dan verwacht je van S3 ook wel wat.
:fill(white):strip_exif()/f/image/6OBmnZAqlkcozmwMKDb1a19D.png?f=user_large)
Hmm... Lekker nat
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.