Dat heeft Verstappen niet op de camera’s gezien maar op de baan… In zijn spiegels…PalingDrone schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:13:
[...]
Lijkt me een goed moment voor RB om flink stennis te gaan schoppen over die flexwing onder de ster.
Daar mag nu zo onderhand ook wel eens wat duidelijkheid over komen, bij iedere laag camerashot vanaf de neus zie je die dingen centimeters inveren op hoge snelheid en terugveren in de langzamere bochten.
Bastard
Pick your battles.CrazyFool schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Oostenrijk is traditie getrouw een Red Bull baan, om nu een bezwaar in te dienen over hun voorvleugel heeft weinig zin. Plus je geeft ze dan de kans om een eventuele nieuwe voorvleugel te optimaliseren tijdens de komende races. Wat is er mooier om een bezwaar in te dienen als je weet dat er een baan aankomt waar Mercedes traditie getrouw altijd de snelste is. Als je op dat moment een bezwaar indient zit Mercedes met de handen in het haar en heeft Red Bull wellicht een klein voordeel.
Althans dat is hoe ik denk waarom ze nog geen bezwaar hebben gemaakt.
Dit moet voor Mercedes toch voelen als het zwaard van Damocles; "waarom doen ze niks, weten ze nog iets meer wat wij niet weten, misschien bereiden ze wat voor met andere teams of hebben ze iets nog veel groters gevonden"
Mischien denkt RBR ook: laat ze maar ff zweten onze tijd komt nog wel.
Can you hear that? 🔊
— Williams Racing (@WilliamsRacing) 25 juni 2021
Austria, let's do this 👊 pic.twitter.com/zfxgXHSL2s
Klik voor video. (Geluid AAN)
Ik denk dat @Jasphur straks de video wel kan vinden en posten.
[ Voor 16% gewijzigd door nachtnet op 25-06-2021 12:57 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[ Voor 96% gewijzigd door nachtnet op 25-06-2021 12:57 ]
Volgens mij op hetzelfde circuit, maar wel met verschillende banden. Ook heet de ene "Steiermark" en de andere "GP Oostenrijk".
Na googlenen kom ik er nog niet uit.
Of is soms het gereden parcours verschillend in deze 2 weken?
https://www.formula1.com/...TMiEsUuPwQRJxBuRafGH.htmlJasphur schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:40:
En ik zag ook dat VET met een nieuwe helm rijdt. Kan nu even niet op mn twitter. Volgens mij rijdt hij nu met een witte helm met een hoogte plattegrond van de omgeving en het circuit er op
Oké, je kan over de boodschap van mening verschillen maar dit ziet er toch 10 keer beter uit dan zo’n plakplaatjes helm. 😋
Wat je zegt klopt, zelfde circuit, zelfde richting alleen andere naam en andere soort band.jopie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:09:
Wat is nu het verschil tussen de 2 races in Oostenrijk?
Volgens mij op hetzelfde circuit, maar wel met verschillende banden. Ook heet de ene "Steiermark" en de andere "GP Oostenrijk".
Exact hetzelfde, (los van banden)jopie schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:09:
Wat is nu het verschil tussen de 2 races in Oostenrijk?
Ze mogen alleen niet dezelfde naam hebben omdat een GP maar 1x per seizoen mag plaats vinden
Dat gaat in de meeste gevallen niet ivm veiligheid. Meestal zijn er geen uitloop stroken of grintbakken etc... bij tegen de richting in.poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:14:
Ze hadden tenminste de andere kant op kunnen rijden
Dat is heel vaak juist gevaarlijk, circuits zijn gebouwd op het feit dat ze maar 1 kant op kunnen rijden.poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:14:
Nee deze bedoelde ik nietwerphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:11:
[...]
https://www.formula1.com/...TMiEsUuPwQRJxBuRafGH.html
Oké, je kan over de boodschap van mening verschillen maar dit ziet er toch 10 keer beter uit dan zo’n plakplaatjes helm. 😋
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Dit was een optie, maar de tijd om het circuit te verbouwen was te kort.poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:14:
Nee, want daar zijn de veiligheidsdingengen niet op gemaakt. Waar je nu voor een bocht muren hebt en achter de bocht runoff area heb je dan naast de bocht runoff area en achter de bocht een muur.poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:14:
En deze discussie is vorig jaar ook al een keer of 30 gevoerd
Oops, spoke to soon…😖sorryJasphur schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:17:
[...]
Nee deze bedoelde ik nietIk zal zo zelf even zoeken...
Een verplichte video om even te kijken dan maarpoor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:14:
YouTube: Can we run a reverse race at Silverstone?
Komt in de sport wel vaker voor, wij juichen ook voor Sifan Hassan omdat ze voor onze koning loopt.asing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Max is geboren in België (Hasselt). Dat maakt hem officieel een Belg. Hij rijdt met een Nederlandse licentie.
alles kan off-topic
beetje jammer dat ik de 2e helft van de training moet kijken in mn pauze,nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:25:
Er is beeld op F1tv. veel plezier. Het weekeinde is begonnen
maar het is iets!

Wie zet hem als eerste in de muur?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
In de muur zetten is wel lomp moeilijk oo dit circuit dus ik denk Yukibasvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:27:
[...]
beetje jammer dat ik de 2e helft van de training moet kijken in mn pauze,
maar het is iets!![]()
Wie zet hem als eerste in de muur?
Dat hebben ze voor Spielberg echt onderzocht maar er waren toch teveel problemen wat ik begreep.poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:14:
https://www.planetf1.com/...rix-scrap-reverse-layout/
[ Voor 12% gewijzigd door sjaool op 25-06-2021 11:32 ]
"When you grow up your heart dies"
Ik hoop het niet voor Yuki..Jasphur schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:30:
[...]
In de muur zetten is wel lomp moeilijk oo dit circuit dus ik denk Yuki
Denk eerder een Haasje.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Dus het ligt aan de auto, niet aan de coureur ?basvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:32:
KUB wel de baan af, maar niet in de muur
(is toch de auto van Mazapin ??)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Mazepin rijd bij Haas ;-)loekf2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:33:
[...]
Dus het ligt aan de auto, niet aan de coureur ?
Nope, een Alfa (die van Raikkonen)loekf2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:33:
[...]
Dus het ligt aan de auto, niet aan de coureur ?
Detalles del nuevo difusor con todo el borde con dientes de sierra en el Red Bull Ring
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 25 juni 2021
Detail of the new full serrated edge diffuser on the Red Bull.#StyrianGP pic.twitter.com/wys4ZkTyxu
Serrated = "tandjes"
:strip_exif()/f/image/Vp1CIGbdhFTmHPe8wjzd5fu6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door loekf2 op 25-06-2021 11:37 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Lijkt me een veiligheid risico, dus als ik Mercedes was...loekf2 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:36:
Nog even wat diffusor p0rn .. lijkt aanpassing vergeleken met vorige race(s).
[Embed]
Serrated = "tandjes"
[Afbeelding]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Ah damn.. blijft moeilijk om te kijken terwijl je werkt.
asing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Max is geboren in België (Hasselt). Dat maakt hem officieel een Belg. Hij rijdt met een Nederlandse licentie.
enVerstappen kwam in 2015 zelf al met een verklaring voor zijn keuze om toch voor Nederland te rijden. “Ik woonde eigenlijk alleen maar in België om te slapen, maar overdag ging ik naar Nederland en had ik daar ook mijn vrienden. Ik ben als Nederlander opgevoed en zo voel ik me ook", zo zei hij destijds.
Toch werd elke mogelijkheid om nog te twijfelen aan Verstappen’s nationaliteit pas later dat jaar helemaal weggenomen, toen Verstappen meerderjarig werd. Hij kon toen als 18-jarige namelijk kiezen welke van de twee nationaliteiten hij aannam en koos daarbij voor de Nederlandse nationaliteit.
https://verstappen.com/nl/article/9028De situatie is dat Max beide nationaliteiten heeft, omdat ik en Sophie getrouwd waren op het moment dat hij geboren werd. Maar aangezien hij racet onder een Nederlandse licentie is hij iets meer Nederlands dan Belgisch. Zo voelt hij dat zelf ook. Als Nederland tegen België moet voetballen, is hij voor Oranje. En als hij achttien is en moet kiezen, zal dat voor de Nederlandse nationaliteit zijn.
En dat is nou net een probleem bij een sport die om snelheid draaitnachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:45:
Als MAZ en KUB sneller zijn dan BOT ... dan heeft BOT echt nog geen gewone ronde gereden.
alles kan off-topic
Bewussie?StefanVerkerk schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:45:
Teamradio bij Max op de drivercam is inmiddels voor het derde weekend met 5 a 10 seconde vertraagd, de audio van de auto zelf is wel synchroon. Hopelijk kunnen ze dit fixen... vrij irritant om 'box box' te horen terwijl hij al de pits in rijdt.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Mag hopen van niet, zou niet weten wat het nut er van is, behalve als andere teams ook meeluisteren en daardoor dus (bewust) de info van de race engineer 5 a 10 seconde later pas ontvangen. Strategisch is dat misschien van belang voor de teams, maar dat was eerder niet.
@F1help op Twitter gaat het in ieder geval onderzoeken:
Hi Stefan, we're just taking a look at this
— The Official F1® Help Channel (@F1Help) 25 juni 2021

Ik zou het doen!
Buien (of onweer) laten zich moeilijk voorspellen qua exacte locatie. Kan precies over het circuit gaan maar het kan er ook precies langs af gaanVlaanderen1 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:49:
Zou het echt een thunderstorm worden zondag?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:31
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
En nu staat HAM op 1
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Altijd he, als iemand hier zoiets zegt of doet dan ineens staat MERC op 1 op de een of andere manier.
JaDoubleDutch schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:57:
Begin net met kijken, Max zijn tijd op geel?
Ik hoorde op Sky dat Sainz een gearbox problem had - de wagen ging in "false neutral" - hoop voor hem dat er niks stuk is... False Neutral is een zeer lage versnelling die de marshals gebruiken tijdens het wegrollen van de wagen na een incident... Wordt tijdens de race nooit gebruikt.DoeEensGek schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 11:58:
[Video: 2021-06-25 03-53-26] https://streamable.com/i8eomf
Sainz parkeert even voor de pit uitgang.
at your service
Bottas 2x paars en geel -> +0.2
Vond ik wel mooi om te zien
(edit)
Nu ook time deleted bij bottas...
[ Voor 16% gewijzigd door Plenkske op 25-06-2021 12:04 ]
Dan mag je hopen dat de koppeling daarbij automatisch werd ingehouden. Anders maak je zeker schade aan de motor.The_Butler schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Ik hoorde op Sky dat Sainz een gearbox problem had - de wagen ging in "false neutral" - hoop voor hem dat er niks stuk is... False Neutral is een zeer lage versnelling die de marshals gebruiken tijdens het wegrollen van de wagen na een incident... Wordt tijdens de race nooit gebruikt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CBK8eAbg5j0j7LjJ9ItSE9c5.png?f=user_large)
[ Voor 71% gewijzigd door Illegal_Alien op 25-06-2021 12:11 ]
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
:fill(white):strip_exif()/f/image/uJzMHtIB4y61uJMZCdMDp3IR.png?f=user_large)
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik dacht (maar pin me er niet op vast) dat zijn motor in anti-stall mode schoot - allemaal gehoord van SKY commentatoren - maar het kan best zo zijn ja dat er schade is...Maarten_E schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:06:
[...]
Dan mag je hopen dat de koppeling daarbij automatisch werd ingehouden. Anders maak je zeker schade aan de motor.
at your service
False neutral is niet een lage versnelling. Neutral of de vrij stand is juist het tegenovergestelde van een versnelling, het is geen versnelling, in deze stand is er geen connectie tussen de ingang van de bak waar de koppeling zit en de uitgaande kant waar het diff zit.The_Butler schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:02:
[...]
Ik hoorde op Sky dat Sainz een gearbox problem had - de wagen ging in "false neutral" - hoop voor hem dat er niks stuk is... False Neutral is een zeer lage versnelling die de marshals gebruiken tijdens het wegrollen van de wagen na een incident... Wordt tijdens de race nooit gebruikt.
False neutral is als de box in de vrije positie komt zonder dat de coureur daar om vraagt. Bijvoorbeeld als de bak in zijn vrij springt bij op of terug schakelen. Of als de auto over een kerb rijd.
De marshals kunnen de auto niet verplaatsen als de bak in een versnelling staan (ook niet in een hele lage.) De bak moet echt in zijn vrij staan om hem te kunnen rollen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het is sowieso een rare suggestie "een hele lage versnelling". Als de motor het makkelijk heeft de wielen te draaien (lage versnelling) hebben de wielen (en marshals) het juist heel moeilijk de motor te draaien. In een hoge versnelling is dat omgekeerd en is er meer kans, maar is het nog steeds onwaarschijnlijk. En achteruit wegrollen in een versnelling, laag of hoog, zal zeker niet goed zijn voor de motor.SnowDude schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:11:
[...]
De marshals kunnen de auto niet verplaatsen als de bak in een versnelling staan (ook niet in een hele lage.) De bak moet echt in zijn vrij staan om hem te kunnen rollen.
Ik begrijp niet hoe ze dit ooit accuraat kunnen berekenen.Illegal_Alien schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:06:
Wacht even; een AWS graphic die WEL intressant is? (Brakepoint)
[Afbeelding]
Edit: nvm, andere graphic dan ik dacht
[ Voor 4% gewijzigd door Bansheeben op 25-06-2021 12:16 ]
I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.
Tijd voor de "long"runs..Sir_Lion schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:16:
Max weer de baan op met geel!
GPS dataBansheeben schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:15:
[...]
Ik begrijp niet hoe ze dit ooit accuraat kunnen berekenen.
Edit: nvm, andere graphic dan ik dacht
Mwah, dit is puur fysica. Dat is zeker wel te berekenen. Snelheid en afstand is alles wat je daarbij nodig hebt, en die kun je beiden afleiden.Bansheeben schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:15:
[...]
Ik begrijp niet hoe ze dit ooit accuraat kunnen berekenen.

GIO voor de Ferrari's. Zat Kimi te zoeken, maar zie dat KUB rijdt.poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:18:
"ALFA GAAT ECHT BETER DAN VOORHEEN!"
Zo, nu horen jullie t van een ander
Ja, ze hebben de pool te pakkenpoor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:18:
"ALFA GAAT ECHT BETER DAN VOORHEEN!"
Zo, nu horen jullie t van een ander
alles kan off-topic
Rain at the Red Bull Ring? Now where have we seen that before...#StyrianGP | #F1 pic.twitter.com/SZntt8XO5c
— The Race (@wearetherace) 25 juni 2021
:strip_exif()/f/image/3P6O67cipGIMDyG9NsAWCb3Y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qr8JFiCOWYkTt0Cmqnuadhn7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QYoHgAM5u0YuDwLsUNidbCSt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xAhvMPdgTCpqnxyHTqs5DuKp.jpg?f=fotoalbum_large)
preview voor straks of later dit weekeinde?
Dit seizoen onder een steen gelegen?werphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:22:
Mis ik nou iets, VT 1 is toch meestal 1,5 uur?
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
fp1 en fp2 zijn sinds dit seizoen 1 uurwerphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:22:
Het hele seizoen zijn alle FP sessies 1 uur.werphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:22:
VT zijn al het hele jaar maar 1 uur per sessie! ;-)werphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:22:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
kruip even onder de steen vandaanwerphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:22:
Ik zou het doen!
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.