Die pitstop van Ferrari waarbij Kimi een monteur omver reed? Ten eerste was het Kimi, en die reed vorig jaar niet bij Ferrari dus dat is al langer terug. Ten tweede stond die monteur met een been voor de auto. Regeltjes om het wegrijden niet te mogen anticiperen helpen daar niet tegen. Dan moet er een regel komen dat een monteur niet voor de wielen mag staan, maar die regel is niet geïntroduceerd.Jorick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:49:
[...]
Doet dat er toe? @DaniëlWW2 vroeg wanneer de laatste keer was en daar heeft hij het antwoord. Vorig seizoen was er nog een gewonde bij een pitstop van Ferrari en de afgelopen jaren zijn er meermaals auto's weggestuurd waar een wiel niet goed vast maar gelukkig zonder al te grote gevolgen. Het is een kwestie van tijd dat het weer een keer mis gaat. Als er geen aanleiding voor was geweest had de FIA deze maatregelen niet genomen.
Vorig jaar liep er bij RAI nog een band af in de laatste bocht van de Red Bull Ring en die band stuiterde met een aardige vaart van de baan. Het ging uiteindelijk allemaal goed maar datzelfde kun je ook zeggen over de crash van VER. Mijn punt is dat er hier allemaal mensen moord & brand schreeuwen over veiligheid als bij VER de band klapt maar als de FIA elders maatregelen treft om de veiligheid te bevorderen ze gaan piepen want het zou hun favoriete team mogelijk nadelig kunnen beïnvloeden. Ik vraag mij dan af; wat wil je nou precies?RobertMe schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:50:
[...]
En je vergelijkt het nu met de klapband van Verstappen die met 300KM/u gebeurde. Maar hoe vaak is er afgelopen 10 jaar een band afgelopen met 300KM/u nadat deze bij een pitstop niet goed was op gezet?
Want letterlijk de enige gefaalde pitstops waarbij de auto de pitstraat uit was zijn een aantal keer de Haas-auto's geweest die bij de eerste de beste mogelijkheid de auto hebben geparkeerd naast het circuit, en Kimi nog een keer op COTA die halverwege de klim naar T1 is gestopt. Die suto's hebben ten eerste nog geen 100KM/u gereden en ten tweede zaten alle wielen er nog op.
Volgens mij zijn zo'n beetje alle wielen die een eigen leven gingen lijden na een pitstop al voorafgegaan aan een lange(re) pitstop omdat ze liepen te klooien om ze erop te krijgen. Of omdat iemand een rijder wegstuurde terwijl er nog geen goedkeuring was van de wisselaars.
Dus ik zie wat dat betreft nog niet direct een heel groot probleem met hoe sommige teams het snel uitvoeren en waarom de bedachte procedure nou bij moet gaan dragen aan meer veiligheid. Maar goed, blijkbaar alles om bepaalde teams te vertragen. Het was juist een mooi competitie element waar het team tijdens de race een bijdrage aan kan leveren en goede teams zich onderscheiden van de mindere.
Maak dan meteen pitstops van verplicht minimaal x seconden (waar heb ik dat gezien laatst... 90 seconden in de DTM of zo?). Iedereen ruim de tijd, niet haasten en zelfs tijd voor een praatje.
Dus ik zie wat dat betreft nog niet direct een heel groot probleem met hoe sommige teams het snel uitvoeren en waarom de bedachte procedure nou bij moet gaan dragen aan meer veiligheid. Maar goed, blijkbaar alles om bepaalde teams te vertragen. Het was juist een mooi competitie element waar het team tijdens de race een bijdrage aan kan leveren en goede teams zich onderscheiden van de mindere.
Maak dan meteen pitstops van verplicht minimaal x seconden (waar heb ik dat gezien laatst... 90 seconden in de DTM of zo?). Iedereen ruim de tijd, niet haasten en zelfs tijd voor een praatje.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 17:37:
[...]
En Mercedes heeft officieel een nieuwe prijs gewonnen.
Grootste jankerds in Formule 1 geschiedenis.
Want het ging al even rond dat Mercedes zou gaan zeuren over RBR hun pitstops. Het is ook niet alsof het perfecte team dat ze zelf uitstralen, niet een fatsoenlijke wielmoer kon ontwerpen de afgelopen jaren toen ze met circa €100 miljoen meer opereerde dan RBR. Nee, iemand anders doet iets goed, dus verbieden.
Wat hoop ik dat RBR er dit weekend een sub 1,9s eruit gooit. Gewoon de vinger geven net zoals met de achtervleugel gebeurde. Idem voor de voorvleugel flex die ook eens aangepakt mag worden van Mercedes. En reken maar dat die nu echt gaat komen.

:strip_exif()/f/image/ZxhtlnKa3Veul0g2jehkA68o.jpg?f=fotoalbum_large)
On the #RB16B, Red Bull has now extended the serrated trailing edge to the full lenght of the diffuser flap (not only in the corners). It seems to be made of carbon. #F1 | #TechF1 | #StyrianGP pic.twitter.com/nIOlz36vy3
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) 24 juni 2021
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Die was ik inderdaad vergeten. Maar, Kimi had wel al meerdere ronden gereden op die band. Wel achter de SC, maar toch. Oftewel: was dat nu echt een foute pitstop, en gaat dat voorkomen worden met deze nieuwe regels? Naar mijn idee was dat meer een gevalletje Murphy's Law / "freak accidents" houd je altijd. Met regeltjes dat dingen niet geanticipeerd mogen worden ga je dat denk ik gewoon niet voorkomen, dat once in a blue moon een wiel wel vast maar toch niet zit. En de gevallen waarbij een wiel gewoon echt niet vast zit hebben de laatste 10 jaar naar mijn idee niet tot gevaarlijke situaties geleid.Jorick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Vorig jaar liep er bij RAI nog een band af in de laatste bocht van de Red Bull Ring en die band stuiterde met een aardige vaart van de baan.
Ik denk dat het punt van meerderen hier, en in ieder geval van mijzelf, is dat deze regels "tegen anticiperen" waarschijnlijk alleen maar schijnveiligheid zijn. Want de situatie waarbij de release (een fractie) te snel is merken ze de fout meteen op en wordt de auto meteen geparkeerd. En bij die stop van Räikkönen had überhaupt rondenlang niemand in de gaten dat die band er niet goed op zat. Met het "vertragen" door anticiperen te verbieden ga je dat ook niet voorkomen.Mijn punt is dat er hier allemaal mensen moord & brand schreeuwen over veiligheid als bij VER de band klapt maar als de FIA elders maatregelen treft om de veiligheid te bevorderen ze gaan piepen want het zou hun favoriete team mogelijk nadelig kunnen beïnvloeden. Ik vraag mij dan af; wat wil je nou precies?
Rondje RBR met RBR`s Max
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 00:31
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Wie weet doet Mercedes nog protest aantekenen voor de onduidelijke boordradio 
Het zou op zich wel lachen zijn als straks wegens deze slomere pitstop regel Bottas of Hamilton de pits binnenkomt met te hete remmen en ze in brand vliegen na de wielen te hebben gewisseld...
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Bedankt dat je mijn punt zo goed bewijst. Want sinds 2013 geen problemen hebben met je pitstops en in de jaren erna, steeds sneller worden met je pitstops, bewijst dat je het gewoon snel en veilig kan doen. Er is geen acuut veiligheidsprobleem bij RBR hun pitstops waar de FIA op moet ingrijpen. Dit in tegenstelling tot die Pirelli banden die maar blijven ontploffen bij verschillende teams. En daar doet de FIA niks aan.Jorick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:11:
[...]
https://www.autosport.com...accident-4466620/4466620/
Er zijn in het verleden wel meer ongelukken met loszittende banden gebeurd en vaak ging het net goed maar er hoeft maar weinig te gebeuren of het kan flink mis gaan. Klapt de band van VER op hoge snelheid roept iedereen moord en brand maar als hun favoriete team een paar tienden wil winnen door er maar op te gokken dat alles goed vast zit is dat prima en moet MER niet zeuren. Make up your mind.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Je bent wel heel erg selectief verontwaardigd hé?Jorick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Vorig jaar liep er bij RAI nog een band af in de laatste bocht van de Red Bull Ring en die band stuiterde met een aardige vaart van de baan. Het ging uiteindelijk allemaal goed maar datzelfde kun je ook zeggen over de crash van VER. Mijn punt is dat er hier allemaal mensen moord & brand schreeuwen over veiligheid als bij VER de band klapt maar als de FIA elders maatregelen treft om de veiligheid te bevorderen ze gaan piepen want het zou hun favoriete team mogelijk nadelig kunnen beïnvloeden. Ik vraag mij dan af; wat wil je nou precies?
Er is niks aan de hand met de pitstops van RB maar jouw favoriete team kan het niet zo snel dus nu mogen fans van RB niet zeuren over het kinderachtige gedoe van Mercedes. De vergelijking met een klapband slaat overigens nergens op.
Zo dachten ze in 2013 ook tot het dus mis ging. Jij wil liever wachten tot het weer een keer goed fout gaat? De coureurs zitten veilig in hun monocoque maar de mensen op en rond de baan genieten niet dezelfde bescherming. Ik begrijp niet hoe je tegen maatregelen kunt zijn (die voor iedereen hetzelfde zijn) die de veiligheid bevorderen.DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:16:
[...]
Bedankt dat je mijn punt zo goed bewijst. Want sinds 2013 geen problemen hebben met je pitstops en in de jaren erna, steeds sneller worden met je pitstops, bewijst dat je het gewoon snel en veilig kan doen. Er is geen acuut veiligheidsprobleem bij RBR hun pitstops waar de FIA op moet ingrijpen. Dit in tegenstelling tot die Pirelli banden die maar blijven ontploffen bij verschillende teams. En daar doet de FIA niks aan.
En wat die banden betreft: blijkbaar heb je dan gemist dat de FIA naar aanleiding van Baku maatregelen heeft genomen. Dat de FIA er niks aan doet is simpelweg onjuist.
Wat heeft de FIA dan gedaan behalve de werkelijke oorzaak doodgezwegen en meegaan met een wazig verhaal van pirrelli over dat de teams de grens op zoeken.Jorick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:39:
[...]
Zo dachten ze in 2013 ook tot het dus mis ging. Jij wil liever wachten tot het weer een keer goed fout gaat? De coureurs zitten veilig in hun monocoque maar de mensen op en rond de baan genieten niet dezelfde bescherming. Ik begrijp niet hoe je tegen maatregelen kunt zijn (die voor iedereen hetzelfde gelden) die de veiligheid bevorderen.
En wat die banden betreft: blijkbaar heb je dan gemist dat de FIA naar aanleiding van Baku maatregelen heeft genomen. Dat de FIA er niks aan doet is simpelweg onjuist.
Maar wil je dan dat de FIA eerst komt controleren of de banden wel echt vastzitten @Jorick?
In de Indycar hebben ze over het algemeen alle tijd (relatief gezien) om een band te wisselen in verband met het bijtanken, toch loopt er daar ook weleens een band af.
Dat er een band afloopt, zal altijd blijven gebeuren en deze regels voegen weinig toe aan de veiligheid als je het mij vraagt. Teams die al boven die minimale FIA tijd zitten, zullen nog net zo hard 'gokken' op het vastzitten.
In de Indycar hebben ze over het algemeen alle tijd (relatief gezien) om een band te wisselen in verband met het bijtanken, toch loopt er daar ook weleens een band af.
Dat er een band afloopt, zal altijd blijven gebeuren en deze regels voegen weinig toe aan de veiligheid als je het mij vraagt. Teams die al boven die minimale FIA tijd zitten, zullen nog net zo hard 'gokken' op het vastzitten.
Ben vooral benieuwd hoe lang het nu duurt voor er extra testen komen voor doorbuigende front wings. Voor mijn gevoel waren die er vrij snel voor de rear wings.
Dat zal wellicht meer impact kunnen hebben dan 0.35sec reactietijd bij pitstops.
Dat zal wellicht meer impact kunnen hebben dan 0.35sec reactietijd bij pitstops.
[ Voor 3% gewijzigd door Harrie op 24-06-2021 21:51 ]
Maar wat voegt het toevoegen van deze marge nu concreet toe? Er zitten al boetes op unsafe releases, en nu gaat daar wat mee gebeuren? Niks? Dezelfde regels? Dezelfde straffen? Alleen een opheldering dat de wheelgunners niet mogen anticiperen op wanneer de wheelgun gaat zeggen "moer zit vast". Maar als de monteur per ongeluk de switch indrukt wat ze nog steeds zelf moeten doen dan gaat het licht alsnog gewoon op groen. En in jouw aangehaalde voorbeeld was het dus juist de wheelgunner die, bij een pitstop die al fucked up was, per ongeluk de knop indrukt.Jorick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 21:39:
[...]
Zo dachten ze in 2013 ook tot het dus mis ging. Jij wil liever wachten tot het weer een keer goed fout gaat? De coureurs zitten veilig in hun monocoque maar de mensen op en rond de baan genieten niet dezelfde bescherming. Ik begrijp niet hoe je tegen maatregelen kunt zijn (die voor iedereen hetzelfde zijn) die de veiligheid bevorderen.
Ergo: waarom worden pitstops met deze regels veiliger? Het is alleen een vorm van "schijnveiligheid", er zijn geen extra controles, geen extra sensoren die controleren of de moer vast zit, niks. Het enige wat nu "verboden" is is anticiperen wanneer de sensor zegt dat op het knopje gedrukt mag worden. Maar als de monteur per ongeluk op het knopje drukt, dan rijdt de coureur nog steeds weg met een wiel dat niet vast zit. Dus is het met deze regels veiliger? Neen. Het zijn alleen maar meer regeltjes om schijnveiligheid toe te voegen. Want het moge ook overduidelijk zijn: wheelgunners controleren niet of de moer vast zit, wheelgunners reageren op de sensor die zegt "zit vast" en drukken vervolgens een knopje in. Controleerden wheelgunners wel of een wiel vast zat, dan kreeg je niet die fuckups zoals bij Haas waar de wheelgunner nadat de auto 2 meter heeft afgelegd met een X zit te gebaren van "ik was nog niet klaar".
Het moge toch duidelijk zijn er er geen accuut gevaar is waarom deze regel in het leven is geroepen - dit is puur Mercedes die loopt te piepen omdat het vuur nu wel erg heet aan de schenen ligt. Als we echt om veiligheid geven met pitstops dan gaan we wat doen aan de unsafe releases waar vaak lachwekkende (of geen) straffen voor worden gegeven maar waar weldegelijk mensenlevens in gevaar worden gebracht.
Dit is een troll actie van Merc onder de noemer veiligheid. Ik hoop dat RB hier nog meer motivatie uit haalt en keihard ten streide trekt. Ik had echt gedacht dat Merc de betere was en het op de baan uit wilde vechten... maar nu zien we met ze'n allen hoe het spel in elkaar steekt...
Dit is een troll actie van Merc onder de noemer veiligheid. Ik hoop dat RB hier nog meer motivatie uit haalt en keihard ten streide trekt. Ik had echt gedacht dat Merc de betere was en het op de baan uit wilde vechten... maar nu zien we met ze'n allen hoe het spel in elkaar steekt...
at your service
Wat een droeftoeterij van Mercedes, ongelofelijk. Hoop dat er flink gezeur komt over die voorvleugel en dat RBR op de baan nog altijd het snelste is.
Zwak van Mercedes.
Zwak van Mercedes.
Wat een gezeik begint dat F1 te worden.
Dat ze het tanken maar weer invoeren. Dan hebben ze tijd zat om 4 wielen te monteren.
Of nog beter, met z'n allen de auto's in de pitstraat laten staan en lopend het circuit doen.
Dat ze het tanken maar weer invoeren. Dan hebben ze tijd zat om 4 wielen te monteren.
Of nog beter, met z'n allen de auto's in de pitstraat laten staan en lopend het circuit doen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Dit gaat Mercedes een hoop negatieve reacties opleveren. Ze laten zich wel erg kennen.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Daar begint het inderdaad op te lijkenSpotmatic schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:06:
We zien nu de laatste stuiptrekkingen van Mercedes als kampioensteam lijkt het wel.

Ze zijn de dominantie kwijt, alles komt niet meer aanwaaien dus gaan we zeuren als een klein kind.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
En de reactie van de stewards toen was dat het team dit achteraf niet kon weten en dat er dus geen sprake was van een unsafe release of iets dergelijks. Deze nieuwe regels hadden daar dus niets aan veranderd.Jorick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:11:
[...]
Vorig jaar liep er bij RAI nog een band af in de laatste bocht van de Red Bull Ring en die band stuiterde met een aardige vaart van de baan.
https://www.racefans.net/...-loses-wheel-during-race/The stewards discovered the nut holding the wheel in place was cross-threaded when the team attached it during a pit stop. However they acknowledged the team had no way of knowing the wheel was loose once the car returned to the track. “The stewards accept, however, that neither the team nor the driver had the opportunity to realise that the car was in unsafe condition and therefore did not stop the car.”
YouTube: You picked a fine time to leave me loose wheelPushedspore schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:36:
[...]
En de reactie van de stewards toen was dat het team dit achteraf niet kon weten en dat er dus geen sprake was van een unsafe release of iets dergelijks. Deze nieuwe regels hadden daar dus niets aan veranderd.
[...]
https://www.racefans.net/...-loses-wheel-during-race/
sorry, could not resist
Da's niks nieuws hoor, er zijn genoeg protesten geweest in het verleden om desnoods met een lading advocaten een regelwijziging erdoor te krijgen of om te proberen je tegenstander een hak te zetten.Franko P. schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 22:12:
Wat een gezeik begint dat F1 te worden.
Kunnen ze het niet op de baan winnen krijg je dit soort gedoe, hoort er allemaal al decennia lang bij.
Trieste is alleen dat Mercedes nu een probleem gaat verzinnen wat er niet is en er nu een oplossing gemaakt is voor een niet bestaand probleem, nouja Mercedes krijgt hun stops niet sneller, dat VER de vorige race voor HAM op de baan reed toen HAM de pits uit kwam maakte het alleen maar pijnlijker.
Verbazingwekkend hoe snel dat er nu door gedramd is.
Vroegah zei Bernie gewoon : Nee, moet je maar sneller zijn, doei.
Lijkt me een goed moment voor RB om flink stennis te gaan schoppen over die flexwing onder de ster.
Daar mag nu zo onderhand ook wel eens wat duidelijkheid over komen, bij iedere laag camerashot vanaf de neus zie je die dingen centimeters inveren op hoge snelheid en terugveren in de langzamere bochten.
Boh, op je fanboy teentjes getrapt?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Het zal wel aan mij liggen, maar dat is bij RB toch ook het geval? Al heb ik geen vergelijkingsvideo gezien.PalingDrone schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:13:
[...]
Lijkt me een goed moment voor RB om flink stennis te gaan schoppen over die flexwing onder de ster.
Daar mag nu zo onderhand ook wel eens wat duidelijkheid over komen, bij iedere laag camerashot vanaf de neus zie je die dingen centimeters inveren op hoge snelheid en terugveren in de langzamere bochten.
Alles buigt onder druk maar bij die van Mercedes is het wel erg extreem.Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:32:
[...]
Het zal wel aan mij liggen, maar dat is bij RB toch ook het geval? Al heb ik geen vergelijkingsvideo gezien.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ik vind dit echt zo mooi.

Het lijkt zo simpel, hoe het precies werkt weet ik niet, maar het effect lijkt echt serieus te zijn. Want ik denk dat dit die flexibele achtervleugel overbodig heeft gemaakt en het de reden is waarom RBR met een vrij minimale vleugel kan rijden. Ze hebben gewoon genoeg neerwaartse druk en hebben nu ook de snelheid op de rechte stukken met de Honda. De laatste keer dat ze dit deden was in 2018 met de RB14 die ook zoveel neerwaartse druk had, maar die miste iets van 40 metrische paardjes in de race en iets van 70 in kwalificatie. Dat was dus meestal kansloos. Dat is hier zeker niet meer zo.
Ik vermoed dat de Honda + RBR combinatie beter is in tractie in de lagere versnellingen. Dat zou de geweldige starts verklaren alsmede het begin van rechte stukken. Aan het einde lijkt de Mercedes nog wel wat te halen, waarschijnlijk uit hun hybride systemen. Het is alleen niet genoeg meer. Zelfs op Baku was het steeds net te weinig en dat is tekenend.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik denk niet dat in de F1 dingen snel overbodig zijnDaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:40:
Want ik denk dat dit die flexibele achtervleugel overbodig heeft gemaakt
- DaniëlWW2
- Niet online
Fair enough.RobertMe schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:55:
[...]
Ik denk niet dat in de F1 dingen snel overbodig zijnAls Red Bull met deze diffuser + flexi wing mocht rijden deden ze dat echt wel, hoe minimaal het verschil van die flexi wing ook mag zijn of hoe groot het voordeel van deze diffuser ook mag zijn. Elk beetje winst is winst.
Weet niet of deze gepost was, maar dit is wel een leuke en ook grappige team bonding vid.
https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||
Zowiezo als een wiel niet goed vastzit dan schreewt de monteur meteen voor of net na het wegrijden, of de coureur komt er voor einde pitstraat of in de 1e bocht achter.DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:57:
Kan iemand mij zo snel vertellen wanneer er voor de laatste keer een wiel van een RBR viel?
Noem 1 situatie waar een niet goed vastzittend wiel door pitstop een levensgevaarlijke crash heeft veroorzaakt.
Het is niet zoals bij Nascar dat wanneer er 1 bout loszit er nog tenminste 4 vast zitten, als er in de F1 1 loszit zitten ze allemaal los, het is bijna onmogelijk dat een rijder enof teamtelemetrist dat niet meteen ziet/merkt.
How do you save a random generator ?
Nee hoor, ik verbaas mij alleen over jouw gebrek aan humor en je zure reactie daar uit voortvloeiend. Een overdosis azijn zou jouw zure reactie kunnen verklaren, iets anders kan ik niet verzinnen.
[ Voor 34% gewijzigd door D.deJong op 25-06-2021 05:28 ]
Normaal is dit topic ideaal bij mijn ochtendkoffie en het verminderen van mijn ochtendhumeur.
Nu, met dat stukje over de pitstop, niet.
Het wordt (voor mij) steeds lastiger om objectief naar HAM/VER te kijken. Ik gun Merc steeds minder de overwinning. Zeikers
Benieuwd naar het nieuwe seizoen van Drive To Survive
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ook benieuwd naar de wagens op de baan vandaag trouwens
Nog even lekker IN een raceweekend je pitstop procedure moeten gaan aanpassen, en dit doorvoeren binnen het team. Lekker bezig FIA..

[ Voor 3% gewijzigd door basvn op 25-06-2021 07:49 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Dacht dat er nog drie races overgangsperiode was.basvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:49:
Nog even lekker IN een raceweekend je pitstop procedure moeten gaan aanpassen, en dit doorvoeren binnen het team. Lekker bezig FIA..![]()
Dit dus.enchion schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 01:57:
[...]
Zowiezo als een wiel niet goed vastzit dan schreewt de monteur meteen voor of net na het wegrijden, of de coureur komt er voor einde pitstraat of in de 1e bocht achter.
Noem 1 situatie waar een niet goed vastzittend wiel door pitstop een levensgevaarlijke crash heeft veroorzaakt.
Het is niet zoals bij Nascar dat wanneer er 1 bout loszit er nog tenminste 4 vast zitten, als er in de F1 1 loszit zitten ze allemaal los, het is bijna onmogelijk dat een rijder enof teamtelemetrist dat niet meteen ziet/merkt.
Als een wiel niet goed vastzit komen ze er direct achter.
Het betekent in de regel einde wedstrijd én als je toch de pits weet uit te rijden ook nog eens een flinke douw van de FIA.
In mijn herinnering zijn de 'Haas-en' een paar jaar geleden in Australië nog het verst gekomen, een paar honderd meter na de pits. Maar ook die hebben de wagens zonder paniek gewoon in het gras geparkeerd. Als een F1 wiel los zit kun je geen bocht meer maken. Het is in ieder geval totaal ongevaarlijk voor marshalls en publiek.
Was al wel klaar met Mercedes (is me veel te klinisch allemaal, nul avontuur of risico), maar als ze ook nog eens zo beginnen te zeuren en te klagen nu ze niet elke GP met 2 vingers in de neus met een straatlengte winnen mogen ze er van mij helemaal in zakken.
Begrijp er alleen marketing-technisch helemaal niks van. Al die jaren van Mercedes dominantie zonder enig risico is (imho) qua marketing niet alleen maar gunstig, maar als je dan ook nog eens zo gaat janken zodra je een beetje tegenstand krijgt (terwijl de F1 fans eindelijk weer wat te genieten hebben) gooi je toch aardig je eigen glazen in .
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Vanaf de race in Hongarije zal dat gebeuren.basvn schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:49:
Nog even lekker IN een raceweekend je pitstop procedure moeten gaan aanpassen, en dit doorvoeren binnen het team. Lekker bezig FIA..![]()
https://www.gpfans.com/nl...hten-over-illegale-stops/
F1 is toch wel nog technischer dan ik dacht. FIA zet even iets in de software erbij waardoor dit vertraagt.
Ik blijf het lachwekkend maar ook irritant vinden dat Hamilton altijd riep graag het gevecht met Verstappen aan te gaan als het zover zou komen, nu het zover is hoor je hem alleen maar klagen en wijzen. Nu ook weer met die pitstops, als ze het op de baan niet kunnen winnen gaan ze opeens iets vinden van de pitstops. Helaas voor hem gaan die nieuwe regels het voor iedereen vertragen dus uiteindelijk wint MERC er niks mee, vind het feit gewoon best lachwekkend.
Ik hoop als payback dat ze iets vinden bij die voorvleugel en dat meneer dan is een keer ophoudt met zijn psychologisch spelletje en gewoon op het racen gaat focussen.
Ik hoop als payback dat ze iets vinden bij die voorvleugel en dat meneer dan is een keer ophoudt met zijn psychologisch spelletje en gewoon op het racen gaat focussen.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Tsja, ik denk nog steeds dat hij echt in zn hoofd had om nog even z'n 8e te winnen, en dan te stoppen na dit seizoen.. vóór de nieuwe regels/auto's etc.. En voor altijd ongeslagen te blijven, vooral door Verstappen.G_Dragon schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:21:
Ik blijf het lachwekkend maar ook irritant vinden dat Hamilton altijd riep graag het gevecht met Verstappen aan te gaan als het zover zou komen, nu het zover is hoor je hem alleen maar klagen en wijzen. Nu ook weer met die pitstops, als ze het op de baan niet kunnen winnen gaan ze opeens iets vinden van de pitstops. Helaas voor hem gaan die nieuwe regels het voor iedereen vertragen dus uiteindelijk wint MERC er niks mee, vind het feit gewoon best lachwekkend.
Alleen gooit Verstappen zn droom nu een beetje aan diggelen, en kán of mág ie niet van zichzelf zo als 'loser' de F1 verlaten en zal ie misschien toch nog een jaartje moeten meedoen
Ik denk wel dat dit meespeelt en hij zich daardoor zo gedraagt, het is natuurlijk alleen maar mooier als Verstappen alsnog zou winnen ondanks de nieuwe regeltjes die MERC steeds erbij fixed. Maar vind wel jammer dat Hamilton vorig jaar zijn imago al kapot aan het maken was en wat die dit jaar doet helpt niet echt mee, steeds meer mensen irriteren zich aan hem en nemen hem niet meer serieus.poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 08:29:
[...]
Tsja, ik denk nog steeds dat hij echt in zn hoofd had om nog even z'n 8e te winnen, en dan te stoppen na dit seizoen.. vóór de nieuwe regels/auto's etc.. En voor altijd ongeslagen te blijven, vooral door Verstappen.
Alleen gooit Verstappen zn droom nu een beetje aan diggelen, en kán of mág ie niet van zichzelf zo als 'loser' de F1 verlaten en zal ie misschien toch nog een jaartje moeten meedoen![]()
Ik heb nooit iets tegen Hamilton gehad, maar sinds vorig jaar is er langzaam wel iets gaan irriteren en dat is helaas alleen maar groter geworden..
We gaan het zien Zondag, als de race maar niet zo spannend is als de vorige.
Want serieus ik wist niet hoe ik me moest gedragen / hoe ik moest zitten van de spanning

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Zul je zien dat Mercedes hier weer tegen gaat protesterenDaniëlWW2 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 23:40:
[...]
Ik vind dit echt zo mooi.![]()
Het lijkt zo simpel, hoe het precies werkt weet ik niet, maar het effect lijkt echt serieus te zijn. Want ik denk dat dit die flexibele achtervleugel overbodig heeft gemaakt en het de reden is waarom RBR met een vrij minimale vleugel kan rijden. Ze hebben gewoon genoeg neerwaartse druk en hebben nu ook de snelheid op de rechte stukken met de Honda. De laatste keer dat ze dit deden was in 2018 met de RB14 die ook zoveel neerwaartse druk had, maar die miste iets van 40 metrische paardjes in de race en iets van 70 in kwalificatie. Dat was dus meestal kansloos. Dat is hier zeker niet meer zo.
Ik vermoed dat de Honda + RBR combinatie beter is in tractie in de lagere versnellingen. Dat zou de geweldige starts verklaren alsmede het begin van rechte stukken. Aan het einde lijkt de Mercedes nog wel wat te halen, waarschijnlijk uit hun hybride systemen. Het is alleen niet genoeg meer. Zelfs op Baku was het steeds net te weinig en dat is tekenend.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
De comeback van de lollipop man...Martinspire schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 18:34:
[...]
Klinkt alsof ze straks gewoon geen stoplicht gebruiken, want dat vertraagt de pitstop.
"When you grow up your heart dies"
Gewoon omdat het bij Red Bull niet fout gaat, vertel mij de laatste keer dat een pitstop de fout in ging bij Red Bull. Make up your mind! Hier is sprake van pure willekeur...Jorick schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 19:11:
[...]
https://www.autosport.com...accident-4466620/4466620/
Er zijn in het verleden wel meer ongelukken met loszittende banden gebeurd en vaak ging het net goed maar er hoeft maar weinig te gebeuren of het kan flink mis gaan. Klapt de band van VER op hoge snelheid roept iedereen moord en brand maar als hun favoriete team een paar tienden wil winnen door er maar op te gokken dat alles goed vast zit is dat prima en moet MER niet zeuren. Make up your mind.
"When you grow up your heart dies"
Dit politieke spelletje is natuurlijk al tientallen jaren gaande en is niks nieuws. Dat wil niet zeggen dat Mercedes hier wel erg goed in is. Zelfs Ferrari kreeg het niet voor elkaar dat ze in 2005 door regelwijzigingen hun voorsprong kwijt waren.
RedBull moet nu echt uit hetzelfde vaatje gaan tappen en zorgen dat in ieder geval de voorvleugel aangepast wordt. Mercedes zal namelijk all-in gaan buiten de baan, net zoals ze altijd gedaan hebben om hun voorsprong te behouden. Uiteindelijk is het overigens de fout van de FIA dat dit lukt, want Mercedes speelt het gewoon goed.
RedBull moet nu echt uit hetzelfde vaatje gaan tappen en zorgen dat in ieder geval de voorvleugel aangepast wordt. Mercedes zal namelijk all-in gaan buiten de baan, net zoals ze altijd gedaan hebben om hun voorsprong te behouden. Uiteindelijk is het overigens de fout van de FIA dat dit lukt, want Mercedes speelt het gewoon goed.
Mee eens.nick93192 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:16:
Dit politieke spelletje is natuurlijk al tientallen jaren gaande en is niks nieuws. Dat wil niet zeggen dat Mercedes hier wel erg goed in is. Zelfs Ferrari kreeg het niet voor elkaar dat ze in 2005 door regelwijzigingen hun voorsprong kwijt waren.
Don't hate the player, hate the game.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Nubes ya en el circuito. Previsión dice que lloverá en libres 1 y 2. Varía de sábado a domingo, pero habrá más agua
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 25 juni 2021
Already clouds over the track. Forecast says rain expected for FP1 and FP2. For Sat and Sun the chance of rain is moving, but more rain to come#StyrianGP pic.twitter.com/qIKOlEvkM4
vandaag
en de rest
nieuwe helm voor max!
[Streamable: https://streamable.com/w4vf5m]
https://streamable.com/w4vf5m
en (schaalmodel) kopen kan hier
https://www.verstappenshop.nl/schaalmodellen/helmen
[Streamable: https://streamable.com/w4vf5m]
https://streamable.com/w4vf5m
en (schaalmodel) kopen kan hier
https://www.verstappenshop.nl/schaalmodellen/helmen
[ Voor 30% gewijzigd door basvn op 25-06-2021 09:40 ]
Mwah, vroeger onder had Bernie nog wel een keer gezegd dat het wel een keer goed was en dat je dan maar harder moet rijden. We hebben straks voor dat we op het halve seizoen zijn drie regel wijzigingen waarvan zeker deze makkelijk naar het eind van het seizoen had kunnen worden verplaatst
Ik krijg (weer) het gevoel dat veel mensen selectief teksten gebruiken. Is het eigenlijk wel Mercedes die geklaagd heeft over het materiaal dat Red Bull gebruikt? Het enigste dat ik lees, zijn uitspraken van Marko die zegt dat Mercedes kleine kinderen zijn. Hoewel er al duizenden keren is gezegd dat uitspraken van Marko met een serieuze kilo zout moeten genomen worden, wordt zijn uitspraken nu gretig gekopieerd.
Tot ik bevestiging hoor van Mercedes of de FIA, ga ik er nu van uit dat het typische Marko-praatjes zijn.
Misschien heeft Red Bull bericht gekregen van de FIA dat de pitstop procedure aangepast zal worden en gaat Marko er van uit dat het wel weer die klagers van Mercedes zijn.
Red Bull doet al paar weken uitspraken dat ze Mercedes gaan terugpakken op hun voorvleugel. Waarom doen ze dit dan niet? Ze konden al weken geleden een klacht ingediend hebben. Volgens mij (is dus mijn persoonlijke mening) hebben ze geen poot om op te staan volgens de regels (zou me beetje verwonderen, dan doe je geen dergelijke uitspraken) of omdat ze er eerst voor willen zorgen dat hun eigen voorvleugel wel voldoet aan de regels. Als je vorige week keek, was ook wel te zien dat hun voorvleugel flexte, weliswaar veel minder dan de vleugel van Mercedes
Tot ik bevestiging hoor van Mercedes of de FIA, ga ik er nu van uit dat het typische Marko-praatjes zijn.
Misschien heeft Red Bull bericht gekregen van de FIA dat de pitstop procedure aangepast zal worden en gaat Marko er van uit dat het wel weer die klagers van Mercedes zijn.
Red Bull doet al paar weken uitspraken dat ze Mercedes gaan terugpakken op hun voorvleugel. Waarom doen ze dit dan niet? Ze konden al weken geleden een klacht ingediend hebben. Volgens mij (is dus mijn persoonlijke mening) hebben ze geen poot om op te staan volgens de regels (zou me beetje verwonderen, dan doe je geen dergelijke uitspraken) of omdat ze er eerst voor willen zorgen dat hun eigen voorvleugel wel voldoet aan de regels. Als je vorige week keek, was ook wel te zien dat hun voorvleugel flexte, weliswaar veel minder dan de vleugel van Mercedes
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Zie de opmerking van @Willem30 , ze hebben even de tijd. Pas over een paar races wordt het doorgevoerd.MikeyMan schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 07:56:
[...]
Dacht dat er nog drie races overgangsperiode was.
Maar het is van alle tijden. Het is competitie op het randje. En als je het niet op de baan kan winnen, dan ernaast. En teams hebben genoeg reden om achterdochtig naar elkaar te zijn. Bedenk de snelheid die Ferrari ineens had, traction control verstopt in de code, loden balletjes bij de laatste tankbeurt, een geheim tankje, opzettelijk crashen zodat je teamgenoot kan winnen, de historie van de F! is vergeven van de truucjes om een competetive edge te krijgen.
Mercedes mag modder gooien tot het een ons weegt, zolang de FIA niet kan bewijzen dat Mercedes gelijk heeft en Red Bull en Max blijven winnen is het alleen maar mooi.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nooit opgevallen dat de namen van Rindt en Lauda erop staan.nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@basvn nu ook als afbeeldingen.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Is dat niet speciaal deze race omdat het Oostenrijkers zijn? Of iig voor Oostenrijk uit komen in het geval van Rindt volgens de wiki page.Illegal_Alien schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Nooit opgevallen dat de namen van Rindt en Lauda erop staan.
[ Voor 9% gewijzigd door RKD op 25-06-2021 09:47 ]
Hmm geen oranjenachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

@poor Leno Een oranje versie zal straks in September wel weer te zien zijn.
Was vorige week al ergens te horen op sky of f1tv, weet zo niet waar, dat dit er aan zou komen. Ook volgens de FIA documenten heeft er een team om opheldering gevraagd, al zeggen ze er niet bij welk team.Kenhas schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:42:
Ik krijg (weer) het gevoel dat veel mensen selectief teksten gebruiken. Is het eigenlijk wel Mercedes die geklaagd heeft over het materiaal dat Red Bull gebruikt? Het enigste dat ik lees, zijn uitspraken van Marko die zegt dat Mercedes kleine kinderen zijn. Hoewel er al duizenden keren is gezegd dat uitspraken van Marko met een serieuze kilo zout moeten genomen worden, wordt zijn uitspraken nu gretig gekopieerd.
Jamaarja, deze 'thuis race' is toch eigenlijk ook wel de oranje tracknachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:48:
@poor Leno Een oranje versie zal straks in September wel weer te zien zijn.

Ik vraag me echt af hoe dat gecontroleerd kan worden.
0.15s is echt rap, en doorgaans is een reactiesnelheid minstens 0.2s. Zelfs de rijders halen 0.2s niet bij de start. Veelal zijn ze pas rond de 0.4s a 0.5s weg.
0.15s is echt rap, en doorgaans is een reactiesnelheid minstens 0.2s. Zelfs de rijders halen 0.2s niet bij de start. Veelal zijn ze pas rond de 0.4s a 0.5s weg.
Vrij normaal dat verstappen dit doet, Hij gebruikt deze race the yellow helmet om Jumbo te bedanken en zal in zandvoort een oranje nemen en misschien ook op spa, want thuisrace.poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:50:
[...]
Jamaarja, deze 'thuis race' is toch eigenlijk ook wel de oranje track
Als hij Jumbo wil bedanken dan zou hij toch voor een andere kleur geel gekozen hebben. Dit is markeerstift geel.Martin0 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:54:
[...]
Vrij normaal dat verstappen dit doet, Hij gebruikt deze race the yellow helmet om Jumbo te bedanken en zal in zandvoort een oranje nemen en misschien ook op spa, want thuisrace.
Beeld : YouTube: Max Verstappen reveals his special 2021 Austrian GPs helmet
[ Voor 14% gewijzigd door asing op 25-06-2021 10:01 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Eigenlijk heeft Max zo wel een boel thuisraces:
- Monaco omdat ie er woont
- Steiermark want Red Bull uit Oostenrijk
- Austrian want Red Bull uit Oostenrijk
- Silverstone want daar zit de fabriek
- Nederland
- Spa
Ben ik nog iets vergeten?
Edit:
- Japan want Honda (dank Nachtnet)
- Nederland
- Spa
Edit:
- Japan want Honda (dank Nachtnet)
[ Voor 8% gewijzigd door ChipSkylark op 25-06-2021 10:06 ]
Ja doe dan die juichcape aan ofzo, is ook oranje
Maar als heilige bijgelover ben ik nooit fan van helm(design)wissel

- Japan omdat daar de motor vandaan komt.ChipSkylark schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:01:
Eigenlijk heeft Max zo wel een boel thuisraces:
- Nederland
- Spa
Zo'n capeje houdt het toch niet met 300kmpu+poor Leno schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:01:
[...]
Ja doe dan die juichcape aan ofzo, is ook oranje
Maar als heilige bijgelover ben ik nooit fan van helm(design)wissel
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind de helmontwerpen van Max eigenlijk helemaal niks. Het zouden net zo goed een paar plakplaatjes kunnen zijn. De enige eigen touch van Max is de leeuw maar voor de rest is het een dertien in een dozijn ontwerp.nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kan me nog een paar helmontwerpen van Vettel herinneren waarbij je echt het wow gevoel had, sommige van Ricciardo ook. Volgens mij maakt het Max ook vrij weinig uit.
Ik vind geen enkele helm mooi vanwege de reclame die er op zit. Ik kan gewoon niet door de plakplaatjes heenkijken van de bedrijven die de rijders steunen.werphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:07:
[...]
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind de helmontwerpen van Max eigenlijk helemaal niks. Het zouden net zo goed een paar plakplaatjes kunnen zijn. De enige eigen touch van Max is de leeuw maar voor de rest is het een dertien in een dozijn ontwerp.![]()
Kan me nog een paar helmontwerpen van Vettel herinneren waarbij je echt het wow gevoel had, sommige van Ricciardo ook. Volgens mij maakt het Max ook vrij weinig uit.
Dan heeft Lando een toffe helm, hoppa, plakplaatjes erop voor de miljoenen die ze zijn kant opschuiven.
Ik begrijp het prima, maar met die lelijqe rotzooi erop maakt elk design kut.
blup
Ik vond de witte versie wel wat meer hebben maar dat is natuurlijk persoonlijk.nachtnet schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:41:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Blijf het jammer vinden dat de helmen van coureurs zo vaak en veel veranderen het haalt een beetje de trademark van de coureur weg vind ik zelf.
Vroeger hadden coureurs echt overduidelijk de hele carrière een bepalende en uitsprekend helm design.
Of je het nu mooi of lelijk vond het was overduidelijk dat het bij die bepaalde coureur hoorde.
Anders soort humor dan denk ikD.deJong schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 05:04:
[...]
Nee hoor, ik verbaas mij alleen over jouw gebrek aan humor en je zure reactie daar uit voortvloeiend. Een overdosis azijn zou jouw zure reactie kunnen verklaren, iets anders kan ik niet verzinnen.
on-topic
:fill(white):strip_exif()/f/image/yKorpaAlROx3fOQJcwRDvnwj.png?f=user_large)
Zou het dan toch?
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
En dan naar Hamilton: "..naar rechts, naar rechts, naar rechts, en rechtdoor.."Rudolf schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:09:
[...]
Mag Snollebolleke er dan ook op? gewoon omdat het kan...

En dan vind ik die leeuw ook nog teleurstellend. Als ik Max was (als Limburger) had ik veel meer hiermee gedaan.werphengel schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:07:
[...]
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind de helmontwerpen van Max eigenlijk helemaal niks. Het zouden net zo goed een paar plakplaatjes kunnen zijn. De enige eigen touch van Max is de leeuw maar voor de rest is het een dertien in een dozijn ontwerp.

Signatures zijn voor boomers.
Belg bedoel je?Maasluip schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:16:
[...]
En dan vind ik die leeuw ook nog teleurstellend. Als ik Max was (als Limburger) had ik veel meer hiermee gedaan.
[Afbeelding]
@poor Leno et al.
:strip_exif()/f/image/sFY5PJxIbK4eYAeg2pOt2RBd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sFY5PJxIbK4eYAeg2pOt2RBd.jpg?f=fotoalbum_large)
111 years of history 🏆 #StyrianGP @alfa_romeo pic.twitter.com/WRYRY5EHuu
— Stake F1 Team KICK Sauber (@stakef1team_ks) 25 juni 2021
Oostenrijk is traditie getrouw een Red Bull baan, om nu een bezwaar in te dienen over hun voorvleugel heeft weinig zin. Plus je geeft ze dan de kans om een eventuele nieuwe voorvleugel te optimaliseren tijdens de komende races. Wat is er mooier om een bezwaar in te dienen als je weet dat er een baan aankomt waar Mercedes traditie getrouw altijd de snelste is. Als je op dat moment een bezwaar indient zit Mercedes met de handen in het haar en heeft Red Bull wellicht een klein voordeel.Kenhas schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:42: Red Bull doet al paar weken uitspraken dat ze Mercedes gaan terugpakken op hun voorvleugel. Waarom doen ze dit dan niet? Ze konden al weken geleden een klacht ingediend hebben. Volgens mij (is dus mijn persoonlijke mening) hebben ze geen poot om op te staan volgens de regels (zou me beetje verwonderen, dan doe je geen dergelijke uitspraken) of omdat ze er eerst voor willen zorgen dat hun eigen voorvleugel wel voldoet aan de regels. Als je vorige week keek, was ook wel te zien dat hun voorvleugel flexte, weliswaar veel minder dan de vleugel van Mercedes
Althans dat is hoe ik denk waarom ze nog geen bezwaar hebben gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door CrazyFool op 25-06-2021 10:24 ]
Dat heb ik ook gehoord. Ik heb het misschien verkeerd verstaan maar ik dacht dat de vraag aan de FIA was om te controleren of alle materiaal legaal is. Ik moest dan denken aan de lijst, die ieder team vorig jaar moest indienen, van het materiaal dat ze gebruiken tijdens de pitstop.stekkiekiller schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:49:
[...]
Was vorige week al ergens te horen op sky of f1tv, weet zo niet waar, dat dit er aan zou komen. Ook volgens de FIA documenten heeft er een team om opheldering gevraagd, al zeggen ze er niet bij welk team.
Misschien heeft een team (waarschijnlijk wel Mercedes maar dat weten we dus niet) iets gespot dat niet op de lijst staat.
Denk dat de aanpassing aan de pit stop procedure vooral komt omdat teams zelf voor onveilige toestanden beginnen zorgen. Bij o.a. Red Bull (maar zeker ook andere teams) staan de wheelguns soms al op de moer nog voor de auto helemaal stilstaat en wordt de auto al terug gezakt terwijl ze nog aan het vastmaken zijn.
Dat zou natuurlijk ook kunnen. Maar als de voorvleugel inderdaad illegaal is, waarom zou je de tegenstander nog dat voordeel gunnen? Heb het gevoel dat er minder en minder "mercedes-circuits" en "red bull-circuits" zijn, dat het allemaal veel dichter bij mekaar ligt. Zou het een rare keuze vinden om je rechtstreekse tegenstander dit voordeel te "gunnen"CrazyFool schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Oostenrijk is traditie getrouw een Red Bull baan, om nu een bezwaar in te dienen over hun voorvleugel heeft weinig zin. Plus je geeft ze dan de kans om een eventuele nieuwe voorvleugel te optimaliseren tijdens de komende races. Wat is er mooier om een bezwaar in te dienen als je weet dat er een baan aankomt waar Mercedes traditie getrouw altijd de snelste is. Als je op dat moment een bezwaar indient zit Mercedes met de handen in het haar en heeft Red Bull wellicht een klein voordeel.
Er zijn ook bochten op het circuit vernoemd naar Lauda en Rindt.RKD schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:46:
[...]
Is dat niet speciaal deze race omdat het Oostenrijkers zijn? Of iig voor Oostenrijk uit komen in het geval van Rindt volgens de wiki page.
Max is geboren in België (Hasselt). Dat maakt hem officieel een Belg. Hij rijdt met een Nederlandse licentie.Maasluip schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:16:
[...]
En dan vind ik die leeuw ook nog teleurstellend. Als ik Max was (als Limburger) had ik veel meer hiermee gedaan.
[Afbeelding]
Je zal maar een vrijdagticket gekocht hebben...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
eigen schuld. FP is toch altijd saai en zegt totaal helemaal niets over de kwaliteit van de race.Spotmatic schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:32:
blup
23 graden en regen is niet zo erg toch? Tis alleen jammer dat je niet of nauwelijks auto's gaat zienSpotmatic schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:32:
Wat in je paspoort staat is toch je officiele nationaliteit? En aangezien Max alleen een NL paspoort heeft...asing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Max is geboren in België (Hasselt). Dat maakt hem officieel een Belg. Hij rijdt met een Nederlandse licentie.
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Illegal_Alien schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:45:
[...]
Nooit opgevallen dat de namen van Rindt en Lauda erop staan.
YouTube: Max Verstappen reveals his special 2021 Austrian GPs helmetDutchOwnage schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Er zijn ook bochten op het circuit vernoemd naar Lauda en Rindt.
Max legt hier het ontwerp uit. De namen van de bochten van de Red Bull ring staan op de helm en deze 2 heren hebben ieder een bocht. Dus vandaar de twee namen op de helm
Ik zie het wel gebeuren. Of je nou een lollipop neerzet of sensoren gebruikt waar je moet wachten met drukken, het is dan niet meer zo'n verschil.
En ik zag ook dat VET met een nieuwe helm rijdt. Kan nu even niet op mn twitter. Volgens mij rijdt hij nu met een witte helm met een hoogte plattegrond van de omgeving en het circuit er op
Het is geen Amerika waar je die nationaliteit krijgt omdat je daar geboren bent. Hij heeft een Nederlandse vader en een Belgische moeder en heeft gekozen voor Nederland. Maakt hem dus een Nederlander.asing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:31:
[...]
Max is geboren in België (Hasselt). Dat maakt hem officieel een Belg. Hij rijdt met een Nederlandse licentie.
blup
Na indienen dient er nog onderzoek plaats te vinden en een rapport te komen. En als FIA dan inderdaad actie onderneemt worden de gewijzigde regels vaak pas een paar races later ingevoerd.CrazyFool schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:22:
[...]
Oostenrijk is traditie getrouw een Red Bull baan, om nu een bezwaar in te dienen over hun voorvleugel heeft weinig zin. Plus je geeft ze dan de kans om een eventuele nieuwe voorvleugel te optimaliseren tijdens de komende races. Wat is er mooier om een bezwaar in te dienen als je weet dat er een baan aankomt waar Mercedes traditie getrouw altijd de snelste is. Als je op dat moment een bezwaar indient zit Mercedes met de handen in het haar en heeft Red Bull wellicht een klein voordeel.
Ook zou de FIA kunnen denken: We horen jullie hier al een paar maanden over en nu dienen jullie pas protest in dus zo erg vinden jullie het blijkbaar niet. Dus wij maken ook niet zoveel haast.
En dan is dat MER circuit (als zoiets nog echt bestaat op dit moment) waarschijnlijk alweer voorbij.
Ik denk dat als RBR serieus is, ze beter niet te lang gaan dralen met dat protest.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
linkje : https://www.gptoday.net/n...-de-nationaliteit-van-maxStefie2010 schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:34:
[...]
Wat in je paspoort staat is toch je officiele nationaliteit? En aangezien Max alleen een NL paspoort heeft...
Max was dus vanaf zijn geboorte Belg en Nederlander, en mocht op zijn 18e blijkbaar kiezen. Of hij dat gedaan heeft, en wat zijn keuze is geworden... geen idee. Ik neem aan dat als je niet kiest, ze beide blijven bestaan.
Hij heeft gekozen. Jij doet dus gewoon een aannameasing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:41:
[...]
linkje : https://www.gptoday.net/n...-de-nationaliteit-van-max
Max was dus vanaf zijn geboorte Belg en Nederlander, en mocht op zijn 18e blijkbaar kiezen. Of hij dat gedaan heeft, en wat zijn keuze is geworden... geen idee. Ik neem aan dat als je niet kiest, ze beide blijven bestaan.
Die discussie is pas voorbij geweest. Toen hij 18 ? werd mocht hij blijkbaar kiezen tussen zijn Nederlandse en Belgisch paspoort / nationaliteit en heeft hij de Nederlandse gekozen. Dus hij is geen Belg.asing schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:31:
[...]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Basically Max & Checo have swapped helmet colours this weekend
— Paddock Passion | F1/Motorsport Content Creators (@PaddockPassion) 25 juni 2021
Looks amazing, however 👌 #StyrianGP pic.twitter.com/wMEFT7c6LM
:fill(white):strip_exif()/f/image/ySOEcHGZDNAFHweWSYWte7RH.png?f=user_large)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
Overige topics:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Crashstappen, Mazespin, Mission Spinnow, etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Alpine bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.