Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 311 Laatste
Acties:
  • 483.286 views

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kevinp schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:04:
Wat was die reactie van Janssen nou bij Utrecht hij leek het er niet mee eens te zijn. Ik weet niet wat hij zei. MIsschien dat iemand dat wel weer. Maar je kan toch niet zeggen. Ach het is maar een aansteker wat maakt het uit.

Elk ding wat op het veld gegooid wordt is er één teveel.
Zal waarschijnlijk dan normaal zijn in Utrecht?

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:12
Ik snap het gepraat over Ajax niet. Utrecht-RKC is denk ik veruit de beste wedstrijd van het weekend.

Supporters starten een oorlog, en de rest voorkomt dat. Dat is best wel uitzonderlijk.

En de wedstrijd is nog niet gelopen. RKC kan zomaar met de overwinning weglopen

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maar voorlopig; wzawzb O+

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Exocet schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:04:
[...]

Zal waarschijnlijk dan normaal zijn in Utrecht?
Als straf moeten de supporters binnenkort weer een keertje op een ander stoeltje zitten in het stadion.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-11 20:45
toolkist schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:07:
[...]

Als straf moeten de supporters binnenkort weer een keertje op een ander stoeltje zitten in het stadion.
Zal zeker toevallig weer de wedstrijd tegen Ajax zijn..

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:27
Morgen weer eens Feyenoord aanmoedigen :o

XXXVI

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:58
Nog eentje, beroerte alarm!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• mavaros
Gelukkig, wat betekent die letterbrei in vredesnaam.

[ Voor 3% gewijzigd door mavaros op 18-09-2021 22:14 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-11 04:49
Waarom zouden anderen wel zoete druiven brengen?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:14:
Waarom zouden anderen wel zoete druiven brengen?
Wij zeuren altijd wij zeuren 't beste

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 15:51
Kevinp schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:04:
Wat was die reactie van Janssen nou bij Utrecht hij leek het er niet mee eens te zijn. Ik weet niet wat hij zei. MIsschien dat iemand dat wel weer. Maar je kan toch niet zeggen. Ach het is maar een aansteker wat maakt het uit.

Elk ding wat op het veld gegooid wordt is er één teveel.
Beide teams wilden nog wel doorgaan, maar de scheids niet. Daarom deden beide teams moeilijk.

Maar de scheids is er ook verantwoordelijk voor dat de spelers veilig kunnen voetballen. Als er spullen op het veld (richting spelers van RKC) worden gegooid kan hij dat niet garanderen en moet hij het spel stilleggen, ook al zijn beide teams het er niet mee eens.

Intussen 1-2, wat een heerlijke goal!

WoT stats

• DoeEensGek
Waarom hebben al die tafelgasten bij espn een pen en papier? Tis toch geen dictee.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Daramy was echt genieten

• mavaros
Hup RKC!

• Exocet
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:18:
Waarom hebben al die tafelgasten bij espn een pen en papier? Tis toch geen dictee.
Tja ESPN. Hugo kon volgens mij wel huilen omdat Ajax zo dik had gewonnen

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:17:
[...]

Beide teams wilden nog wel doorgaan, maar de scheids niet. Daarom deden beide teams moeilijk.

Maar de scheids is er ook verantwoordelijk voor dat de spelers veilig kunnen voetballen. Als er spullen op het veld (richting spelers van RKC) worden gegooid kan hij dat niet garanderen en moet hij het spel stilleggen, ook al zijn beide tes het er niet mee eens.

Groot gelijk ook dat ie het doet, dan krijgt het tenminste de aandacht van de aanklager van de KNVB.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 14:30
ElPaco schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:17:
[...]

Maar de scheids is er ook verantwoordelijk voor dat de spelers veilig kunnen voetballen. Als er spullen op het veld (richting spelers van RKC) worden gegooid kan hij dat niet garanderen en moet hij het spel stilleggen, ook al zijn beide tes het er niet mee eens.

Dus spelers vinden het gewoon normaal dat dat gebeurd.

Ik snap het echt niet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• DoeEensGek
Exocet schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:21:
[...]

Ja die begon wel heel zuur, gelijk een verhaal over de beneliga, dat dat hierdoor veroorzaakt wordt omdat zulke uitslagen niet thuis horen in de eredivisie.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Maar nog steeds heeft Ajax niet de minste verliespunten :+

• Kevinp
Exocet schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:21:
[...]

Ja ik zie het heel zielige reactie, met een verkeerde conclusie.

Cambuur wilde met eigen spel winnen. En had ook in het begin kansjes.

Wordt het dan zo afgestraft dan zakt de moed in de schoenen wordt het 9-0.

Doe je wat hugo voorsteld blijft het 0-0 tot de 60e minuut en wordt je met 4-0 weggezet.

Ik vind het wel iets hebben dat je van je eigen kracht uit gaat.

edit:
wat is hans kraaij jr toch een matige interviewer hebben we echt niks beters??

[ Voor 7% gewijzigd door Kevinp op 18-09-2021 22:28 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:20
DoeEensGek schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:24:
[...]

Ja die begon wel heel zuur, gelijk een verhaal over de beneliga, dat dat hierdoor veroorzaakt wordt omdat zulke uitslagen niet thuis horen in de eredivisie.
Je kunt toch niet ontkennen dat de verschillen te groot worden. Grote uitslagen heb je altijd en overal wel eens maar het gaat nu gewoon te makkelijk.

En uiteindelijk is dat ook nadelig voor Ajax zelf want dan willen spelers ook sneller weg of ze komen niet meer. Zoals de trainer van PEC (of was het iemand anders?) al zei van de week: de CL gelden helpen op termijn de eredivisie om zeep als we niet ingrijpen.

• Kevinp
D-e-n schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:29:
[...]

Je kunt toch niet ontkennen dat de verschillen te groot worden. Grote uitslagen heb je altijd en overal wel eens maar het gaat nu gewoon te makkelijk.

En uiteindelijk is dat ook nadelig voor Ajax zelf want dan willen spelers ook sneller weg of ze komen niet meer. Zoals de trainer (of was het iemand anders?) al zei van de week: de CL gelden helpen op termijn de eredivisie om zeep als we niet ingrijpen.
Welke competities zijn veel beter dan?

Het verschil in Frankrijk is ook inmens. Ook in Spanje is het verschil erg groot tussen de top (die is groter) en de rest.

Dit krijg je wanneer je ipv play 2 win naar pay 2 win gaat. Misschien bekender vanuit de game wereld, maar voetbal is daar al jaren mee bezig.

• DoeEensGek
[...]

En uiteindelijk is dat ook nadelig voor Ajax zelf want dan willen spelers ook sneller weg of ze komen niet meer. Zoals de trainer van PEC (of was het iemand anders?) al zei van de week: de CL gelden helpen op termijn de eredivisie om zeep als we niet ingrijpen.
Dit gebeurde vroeger ook gewoon, niks nieuws onder de zon. Maar snij dan aan de onderkant 2 clubs eraf. Dat zou beter zijn voor de competitie.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

Als Klaassen weer terugkomt heeft Ten Hag een uitdaging. Berghuis op 10 is echt geweldig.
Klaassen is ook heel erg goed, maar Berghuis lijkt meer een spelverdeler te zijn met bovendien een goed schot en erg goede pass techniek.

Ik zou 'm laten staan op die positie.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• mavaros
Kevinp schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:28:
[...]

Ja ik zie het heel zielige reactie, met een verkeerde conclusie.

Cambuur wilde met eigen spel winnen. En had ook in het begin kansjes.

Wordt het dan zo afgestraft dan zakt de moed in de schoenen wordt het 9-0.

Doe je wat hugo voorsteld blijft het 0-0 tot de 60e minuut en wordt je met 4-0 weggezet.

Ik vind het wel iets hebben dat je van je eigen kracht uit gaat.

edit:
wat is hans kraaij jr toch een matige interviewer hebben we echt niks beters??
Ajax speelt met de tegenstander in de eredivisie. Cambuur kan ook gewoon met 16-0 van het veld af worden gestuurd. Dat is niet gebeurd, en het had wel zomaar kunnen gebeuren.

Het is geen eerlijk speelveld meer. Een Willem II dat een topwedstrijd speelt, gaat er met 8-0 af tegen Ajax. En door dat, is de competitie niet meer interessant. Een middelmatige club is totaal niet meer serieus te nemen.

Op dit moment krijgt Utrecht een strafschop.

Verder vind ik dat Berghuis voorlopig beter is dan Klaassen. Berghuis heeft nog nooit tegen een echte topclub gespeeld, en Klaassen is niet goed genoeg om tegen een topploeg te spelen. Daarom is ie mislukt, toen hij in Engeland kon spelen.

Berghuis verdient een kans om zich te bewijzen. Dat heeft even tijd nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door mavaros op 18-09-2021 22:51 ]

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:16
Quad schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:41:
Als Klaassen weer terugkomt heeft Ten Hag een uitdaging. Berghuis op 10 is echt geweldig.
Klaassen is ook heel erg goed, maar Berghuis lijkt meer een spelverdeler te zijn met bovendien een goed schot en erg goede pass techniek.

Ik zou 'm laten staan op die positie.
Klaassen is dan weer beter in het zelf in het strafschopgebied voor de goal komen. Allebei andere kwaliteiten, waarbij Ten Hag dus keuze heeft, afhankelijk van de sterktes/zwaktes van de tegenstander en/of het wedstrijdverloop.

Of Berghuis moet blijven staan, hangt van mij dus meer af van waar en hoe je de tegenstander het meest pijn kan doen.

• ElPaco
[...]

Mwa, gelukkig zie je dat ook Ajax en PSV nog keurig op hun bek gaan als ze denken wel even op 60% een wedstrijd te winnen als de tegenstander er zin in heeft. Zolang dat gebeurt houdt het elkaar wel scherp. Ik zie het zo snel niet mis gaan, zeker niet als we vaker zoals nu 5 ploegen in de groepsfase van Europa hebben.

WoT stats

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:27:
[...]

Maar nog steeds heeft Ajax niet de minste verliespunten :+
Eerst maar eens zien of gaat morgen nog zo is. Vooralsnog heeft Ajax de punten vast binnen en PSV nog niet ;)
ElPaco schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:58:
[...]

Mwa, gelukkig zie je dat ook Ajax en PSV nog keurig op hun bek gaan als ze denken wel even op 60% een wedstrijd te winnen als de tegenstander er zin in heeft. Zolang dat gebeurt houdt het elkaar wel scherp. Ik zie het zo snel niet mis gaan, zeker niet als we vaker zoals nu 5 ploegen in de groepsfase van Europa hebben.
Bayern wint vandaag ook met 7-0, genoeg spelers die de Bundesliga nog erg interessant vinden

• ephymerous
[...]

Adriaan Visser zei ook goed te begrijpen dat Ajax het geld niet wil verdelen in de Eredivisie ;)

Afijn, eens, maar voorlopig gebeurt er niets behalve een onderzoekje naar de BeNeLiga of gezeur om geld van Ajax af te nemen.

Samen met België, kleiner aantal clubs en vaker tegen elkaar spelen?

[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 18-09-2021 23:25 ]

XXXVI

• ElPaco
Volgens mij was het wel hands van Utrecht. We gaan het zien! Wel lekker in extremis zo.

Edit: inderdaad aanvallend hands, dus jammer de bammer!

[ Voor 25% gewijzigd door ElPaco op 18-09-2021 23:29 ]

WoT stats

• D-e-n
ephymerous schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:25:
[...]

Adriaan Visser zei ook goed te begrijpen dat Ajax het geld niet wil verdelen in de Eredivisie ;)
Ajax probeert voor zichzelf op te komen maar wat Ajax (of PEC) wil boeit natuurlijk niet zoveel. Het gaat er om wat verstandig is voor de eredivisie.
Afijn, eens, maar voorlopig gebeurt er niets behalve een onderzoekje naar de BeNeLiga of gezeur om geld van Ajax af te nemen.

Samen met België, kleiner aantal clubs en vaker tegen elkaar spelen?
Wat ik wil heb ik al vaker gezegd volgens mij. Sowieso ben ik voor minder clubs. Minder clubs betekent meer concentratie van geld en talent. Laat België dan maar zitten. Dat kost alleen maar Europese plaatsen.

Verder vind ik het bezopen dat als je op één punt eredivisie (of Europees) voetbal misloopt dat je dan miljoenen Europees startgeld misloopt ten opzichte van de club die slechts een puntje meer had. Daar zou een modus voor gevonden moeten worden. Clubs die over meerdere jaren meedoen voor plek één delen volgens een sleutel het startgeld. Hetzelfde doe je bij de EL.

Dan nog haalt de meest succesvolle club het meeste geld binnen maar het haalt de scherpe randjes eraf en geeft minder verschil tussen een jaartje wel of geen CL.

• D-e-n
toolkist schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 23:11:
[...]
Bayern wint vandaag ook met 7-0, genoeg spelers die de Bundesliga nog erg interessant vinden
Daar is telkens weer dat goedkope voorbeeld: Bayern dat ook machtig is. Maar dat is appels en peren vergelijken. Kijk alleen maar naar het budget van Dortmund of de de clubs eronder. Die hebben zonder CL voetbal inkomsten uit de Bundesliga waar Nederlandse clubs van kunnen dromen.

Dat is de kern van het probleem: hoe kleiner de competitie, hoe groter de impact die Europese gelden hebben op de inkomsten. De kleinere competities worden opgezadeld met een gigantisch "winner takes all" principe.

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 19-09-2021 00:09 ]

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-11 12:22
Wel grappig om te lezen dat Berghuis nu beter zou zijn op 10 dan Klaassen omdat hij 1 wedstrijd aardig heeft gespeeld tegen Cambuur. Dat hij doordeweeks onzichtbaar was tegen Sporting wordt voor het gemak dan maar even vergeten. Kennelijk net als de impact die Klaassen het afgelopen jaar op 10 heeft gemaakt.

Ik heb iig wel weer gelachen vanochtend, bedankt. d:)b

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• ephymerous
D-e-n schreef op zondag 19 september 2021 @ 00:04:
[...]

Ajax probeert voor zichzelf op te komen maar wat Ajax (of PEC) wil boeit natuurlijk niet zoveel. Het gaat er om wat verstandig is voor de eredivisie.
Voor de Eredivisie is het goed om zoveel mogelijk aantrekkelijke wedstrijden met een goed niveau voetbal na te streven. Daarmee wordt de Eredivisie aantrekkelijker en meer waard voor sponsoren en televisiestations. Daarvoor zie ik twee oplossingen: vaker tegen elkaar te spelen of samengaan met een andere competitie.

Simpelweg meer geld geven zie ik niet als oplossing. Veel clubs hebben aangetoond goed rentmeesterschap niet te beheersen.

En daarom gaat het wel in meerdere mate om Ajax en in mindere mate Feyenoord en PSV. De andere clubs hebben buiten de directe regio, laat staan internationaal, geen aantrekkingskracht.

De kleine(re) clubs mee laten stemmen werkt alleen maar tegen. Voor het gros betekent dat namelijk een divisie lager spelen. Om de Eredivisie structureel aantrekkelijker te maken moeten een aantal impopulaire maatregelen getroffen worden.

Maar dit is mijn mening, andere oplossingen lees ik graag maar ik zie ze helaas niet :)
Malfunctions schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:56:
Wel grappig om te lezen dat Berghuis nu beter zou zijn op 10 dan Klaassen omdat hij 1 wedstrijd aardig heeft gespeeld tegen Cambuur. Dat hij doordeweeks onzichtbaar was tegen Sporting wordt voor het gemak dan maar even vergeten. Kennelijk net als de impact die Klaassen het afgelopen jaar op 10 heeft gemaakt.

Ik heb iig wel weer gelachen vanochtend, bedankt. d:)b
Dat is hoe de voetballerij werkt. Zo springen weken lang alle ballen van je voet, scoor je perongeluk vier keer in de CL en ben je een held ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ephymerous op 19-09-2021 09:48 ]

XXXVI

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
Iedereen nu wel heel lovend over Ajax en de spelers.
Maar vergeet niet dat het Cambuur was he?
En ook nog in slechte doen wat ik zo zag. Ballen die zonder druk gewoon over de zijlijn worden geschoten etc

En Neres scoort 2x, maar toen het vorig jaar er om ging in de CL, hebben we hem totaal niet gezien.
Ik kijk naar deze spelers hoe ze Europees presteren. En of ze dat wat stabiel doen.
De Eredivisie, afgezien van een Psv oid, zijn ze ontgroeid.

Blijft natuurlijk wel knap, 9-0,uiteraard lofzangen waardig maar ik neem dit soort potten ook een beetje met een korreltje zout.

• mavaros
ephymerous schreef op zondag 19 september 2021 @ 09:46:
[...]

Voor de Eredivisie is het goed om zoveel mogelijk aantrekkelijke wedstrijden met een goed niveau voetbal na te streven. Daarmee wordt de Eredivisie aantrekkelijker en meer waard voor sponsoren en televisiestations. Daarvoor zie ik twee oplossingen: vaker tegen elkaar te spelen of samengaan met een andere competitie.

Simpelweg meer geld geven zie ik niet als oplossing. Veel clubs hebben aangetoond goed rentmeesterschap niet te beheersen.

En daarom gaat het wel in meerdere mate om Ajax en in mindere mate Feyenoord en PSV. De andere clubs hebben buiten de directe regio, laat staan internationaal, geen aantrekkingskracht.

De kleine(re) clubs mee laten stemmen werkt alleen maar tegen. Voor het gros betekent dat namelijk een divisie lager spelen. Om de Eredivisie structureel aantrekkelijker te maken moeten een aantal impopulaire maatregelen getroffen worden.

Maar dit is mijn mening, andere oplossingen lees ik graag maar ik zie ze helaas niet :)

[...]

Dat is hoe de voetballerij werkt. Zo springen weken lang alle ballen van je voet, scoor je perongeluk vier keer in de CL en ben je een held ;)
Er is wel een oplossing hoor. Gewoon een heel goede Europese campagne draaien met zijn allen. En met een beetje geluk minimaal een Europese beker binnenslepen. Dan gaan de b-spelers die bij topclubs lopen weg te rotten op de bank of tribune misschien denken dat ze beter hier kunnen voetballen en het mannetje kunnen worden. Dat is een insteek, maar het levert je niet direct een Messi of die andere Ronaldo op.

Een andere insteek is, om keigoeie jeugdopleidingen te hebben, en heel goede scouts, die een 5 jarig jongetje/meisje ergens uit Zuid Amerika opvist, en gaat opleiden tot een medogeloze voetballer. Dat is dan wel een langetermijn gedachte, en dan gaan mensen lopen zeiken dat het ethisch niet verantwoord is.

Voorlopig moeten we gewoon zo goed als mogelijk is voetballen. Dan hou je bijna iedereen tevreden.

En nog even over Berghuis: Laat die gast gewoon een poosje op 10 spelen. Hij begint op te bloeien. En voetballend bekeken is Berghuis echt beter dan Klaassen. Klaassen is niet goed genoeg om echt top te zijn, en Berghuis krijgt nu pas de mogelijkheid om zijn kunde te laten zien. Berghuis begint ook weer plezier te krijgen in zijn nieuwe rol. En desnoods zetten ze Berghuis en Klaassen gewoon met zijn tweeën op nummer 10. Gaan we gewoon met 3 verdedigers spelen, of desnoods spelen we zonder keeper. Die luxe hebben we nu.

edit: Ik was nog iets vergeten. Je kan de top 3 inschrijven in de Bundesliga. Met een beetje praten over en weer, kan je best Ajax en PSV aan de Duitsers geven, en dan krijgen we hier wat middenmoters uit Duitsland als ruil. Ajax en PSV spelen dan in een serieuze competitie, en de mindere clubs uit de eredivisie krijgen een paar taaie Duitse tegenstanders om tegen te spelen. Maar dit laatste is een wilde gedachte.

[ Voor 7% gewijzigd door mavaros op 19-09-2021 10:28 ]

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:08:
En ook nog in slechte doen wat ik zo zag. Ballen die zonder druk gewoon over de zijlijn worden geschoten etc

En Neres scoort 2x, maar toen het vorig jaar er om ging in de CL, hebben we hem totaal niet gezien.
Ik kijk naar deze spelers hoe ze Europees presteren. En of ze dat wat stabiel doen.

Blijft natuurlijk wel knap, 9-0,uiteraard lofzangen waardig maar ik neem dit soort potten ook een beetje met een korreltje zout.
Zo kan je alles wel downplayen.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23

Superkiwi

Hoi doei

mavaros schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:17:
[...]
of desnoods spelen we zonder keeper.
Dat doen we nu al toch :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• DoeEensGek

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7YjXX0YD/afbeelding.png
We hebben het wel over de topscoorder van dit moment. ( :+ )

• D-e-n
@ephymerous
Volgens mij delen we de wens voor een kleinere eredivisie. Dan doet Cambuur niets eens mee. Maar Vitesse nog steeds wel en dat was ook al 5-0. Daarom heb ik het ook niet zozeer over meer geld voor de kleintjes onderin maar voor een betere verdeling tussen clubs die wel CL/EL halen en die het net niet halen.

Het is te bezopen voor woorden hoe groot de financiële invloed van met name de CL is. Denk eens in wat de gevolgen voor PSV zouden zijn als ze nu weer geen kampioen zouden worden, of voor Ajax als ze onverhoopt toch de CL niet zou halen? Zoveel geld extra voor één club is gewoon een recept voor het om zeep helpen van een consistente competitie.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 19-09-2021 11:38 ]

• Kevinp
[...]

Dat dacht ik vorig jaar ook tot ik naar de statistieken ging kijken en hij het heel goed deed eigenlijk.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nog iets minder dan 3 uurtjes;

Poll: PSV vs Feyenoord
Winst PSV
Winst Feyenoord
Gelijkspel
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403874&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:23

Superkiwi

Hoi doei

Dat wordt 5-1 waarna gelijk de vraag gesteld wordt of er niet meer geld naar de kleintjes moet gaan omdat het gat tussen PSV en de rest te groot is :P

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ephymerous
D-e-n schreef op zondag 19 september 2021 @ 11:36:
@ephymerous
Volgens mij delen we de wens voor een kleinere eredivisie. Dan doet Cambuur niets eens mee. Maar Vitesse nog steeds wel en dat was ook al 5-0. Daarom heb ik het ook niet zozeer over meer geld voor de kleintjes onderin maar voor een betere verdeling tussen clubs die wel CL/EL halen en die het net niet halen.

Het is te bezopen voor woorden hoe groot de financiële invloed van met name de CL is. Denk eens in wat de gevolgen voor PSV zouden zijn als ze nu weer geen kampioen zouden worden, of voor Ajax als ze onverhoopt toch de CL niet zou halen? Zoveel geld extra voor één club is gewoon een recept voor het om zeep helpen van een consistente competitie.
En tegen FCT was het gelijk. Vitesse biedt normaalgesproken veel meer weerstand.

Meer geld is niet de oplossing zolang het beleid vooral korte termijn gericht is. Moet je kijken hoeveel geld Feyenoord verbrand heeft met een Pratto…

Over de invloed van de CL ben ik het met je eens. Maar om dan het geld maar weg te geven niet. Want als Ajax dat niet herinvesteert wordt het gat Europees gezien nog groter.

Volgens mij kijk jij vooral naar de Eredivisie en ik met name Europees.

XXXVI

• D-e-n
ephymerous schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:31:
[...]

Meer geld is niet de oplossing zolang het beleid vooral korte termijn gericht is. Moet je kijken hoeveel geld Feyenoord verbrand heeft met een Pratto…
Te makkelijk. Ten eerste is het moeilijk shoppen zonder geld. Feyenoord zou met een gevulde portemonnee ook niet bij Pratto uitkomen. En Ajax heeft ook miskopen. Maar dat is niet erg want dan kopen ze daarna een ander.
Over de invloed van de CL ben ik het met je eens. Maar om dan het geld maar weg te geven niet. Want als Ajax dat niet herinvesteert wordt het gat Europees gezien nog groter.

Volgens mij kijk jij vooral naar de Eredivisie en ik met name Europees.
Het gat met de Man City of Bayern is nooit te dichten. Dus daar hoeven we niet maar te kijken. Maar ik kijk ook Europees. Willen we op lange termijn Portugal voorbij dan is er meer nodig dan een 5-1. Dan moeten meerdere Nederlandse clubs zich op lange termijn met Benfica en Porto kunnen meten.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:10

Quad

Doof

Harribo schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:08:

Wat lul je nou, Ajax wordt gewoon CL kampioen. :P

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zwolle is het uitvak aan het verbouwen. Wedstrijd ligt stil.

Wat een varkens.

[ Voor 35% gewijzigd door Gunner op 19-09-2021 12:46 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ephymerous
D-e-n schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:40:
[...]

Te makkelijk. Ten eerste is het moeilijk shoppen zonder geld. Feyenoord zou met een gevulde portemonnee ook niet bij Pratto uitkomen. En Ajax heeft ook miskopen. Maar dat is niet erg want dan kopen ze daarna een ander.
Dat is niet te makkelijk, hoezo neem je als bedrijf met geen cent te makken dit soort gokjes? Onvoorstelbaar en dat doet niet alleen Feyenoord.

De situatie bij Ajax is niet te vergelijken. Daar is wel wat vet op de botten qua geld.
Het gat met de Man City of Bayern is nooit te dichten. Dus daar hoeven we niet maar te kijken. Maar ik kijk ook Europees. Willen we op lange termijn Portugal voorbij dan is er meer nodig dan een 5-1. Dan moeten meerdere Nederlandse clubs zich op lange termijn met Benfica en Porto kunnen meten.
PSV is goed op weg. En dat gat hoeft niet dicht maar wel kleiner. Vroeger was Ajax op voorhand kansloos en nu al een stuk minder kansloos.

XXXVI

• toolkist
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:45:

Wat een varkens.
ME met wat honden naar binnen, vak leegknuppelen en dan achteraf kijken wie het was.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10
NoahAmber schreef op zondag 19 september 2021 @ 10:40:
[...]

Zo kan je alles wel downplayen.
Niet alles, ik vond de wedstrijd tegen Sporting top!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Gunner schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:45:

Wat een varkens.
Tijd dat de KNVB daar reglementaire nederlagen voor toekent.

• toolkist
  • Niet online
dr.lowtune schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:49:
[...]

Tijd dat de KNVB daar reglementaire nederlagen voor toekent.
Gewoon geen uitsupporters meer mee. Scheelt bakken met gedonder, politie inzet, etc.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nu veel zwarte rook.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ephymerous
toolkist schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:49:
[...]

ME met wat honden naar binnen, vak leegknuppelen en dan achteraf kijken wie het was.
De beelden per opbod verkopen aan de commerciële tv zenders? :Y)

/edit
Overigens past het gedrag van de supporters bij het voetbal. Wat ontzettend droevig

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 19-09-2021 13:00 ]

XXXVI

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
toolkist schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:53:
[...]

Gewoon geen uitsupporters meer mee. Scheelt bakken met gedonder, politie inzet, etc.
Oneens, de excessen moeten aangepakt worden maar juist de combinatie van thuis- en uitsupporters maakt het wel mooier.

Dat deel dat niet normaal een wedstrijd kan of wil volgen moeten we weren uit de stadions, niet de rest van de bezoekers.

• D-e-n
ephymerous schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:47:
[...]

Dat is niet te makkelijk, hoezo neem je als bedrijf met geen cent te makken dit soort gokjes? Onvoorstelbaar en dat doet niet alleen Feyenoord.

De situatie bij Ajax is niet te vergelijken. Daar is wel wat vet op de botten qua geld.
Ajax hoeft die gokken niet te nemen. Natuurlijk is er wanbeleid maar het is veel te makkelijk alles op wanbeleid te gooien. Zelfs de door mij bekritiseerde van Geel zou met de portemonnee van Overmars gezond beleid kunnen voeren. Dan nog doet Overmars het beter maar helemaal zwart wit is het niet.
[...]
PSV is goed op weg. En dat gat hoeft niet dicht maar wel kleiner. Vroeger was Ajax op voorhand kansloos en nu al een stuk minder kansloos.
Ik heb het idee dat PSV nu een gok neemt. Wat gebeurt er als deze gok niet resulteert in CL voetbal volgend jaar?

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik neem aan dat er wel wat mensen met de camera's herkend kunnen worden. Die kunnen dan prima een stadionverbod krijgen.

En verder, wat is er eigenlijk met Blom aan de hand, die is zichzelf ook niet. Normaal fluit hij wedstrijden helemaal kapot en wappert veel te snel met dubieuze kaarten. Nu laat hij de boel compleet uit de hand lopen door veel te weinig te fluiten en vooral geen kaarten te geven.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Never een penalty...

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor het roepen van de scheidsrechter naar het beeldscherm mag deze VAR een schorsing krijgen, hoe duidelijk kan het zijn ...

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Harribo schreef op zondag 19 september 2021 @ 12:49:
[...]

Niet alles, ik vond de wedstrijd tegen Sporting top!
Om mee te gaan in het downplayen. Zo byzonder was Sporting nu ook wwer niet. Trapten ballen zomaar in de wilde weg uit en verdedigend waren ze erg zwak....

• Mark31
Gelukkig heeft Ajax wel veel "cashcows" met antony,gravenberch,timber,daramy,haller

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 18:17

Agent47

I always close my contracts.

Ijsselderby altijd gezellig

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:11:
[...]

Ajax hoeft die gokken niet te nemen. Natuurlijk is er wanbeleid maar het is veel te makkelijk alles op wanbeleid te gooien. Zelfs de door mij bekritiseerde van Geel zou met de portemonnee van Overmars gezond beleid kunnen voeren. Dan nog doet Overmars het beter maar helemaal zwart wit is het niet.

[...]

Ik heb het idee dat PSV nu een gok neemt. Wat gebeurt er als deze gok niet resulteert in CL voetbal volgend jaar?
Daar hebben ze dit jaar o.a. die herfinanciering toch voor gedaan? Extra bijdrages sponsoren, 20m nieuwe hypotheek, etc. Plus transfersom van Malen en Dumfries terwijl er weinig is uitgegeven. Daarmee zullen ze een redelijke buffer hebben.

• Mark31
toolkist schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:43:
[...]

Daar hebben ze dit jaar o.a. die herfinanciering toch voor gedaan? Extra bijdrages sponsoren, 20m nieuwe hypotheek, etc. Plus transfersom van Malen en Dumfries terwijl er weinig is uitgegeven. Daarmee zullen ze een redelijke buffer hebben.
Bijdragen sponsoren waren leningen tegen 0 procent rente

• DoeEensGek
En dan krijg je dus dit:

Klikken voor filmpje. :/

spoiler:
Echt niet gezond... 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door DoeEensGek op 19-09-2021 14:04 ]

• Ankona
BAM

alles kan off-topic

Verwijderd

Mark31 schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:46:
[...]

Bijdragen sponsoren waren leningen tegen 0 procent rente
Je roept vaak maar wat als het over PSV gaat. Bron voor die 0% rente?

Het partnerfonds dat in 2016 is opgericht heeft een rentetarief van 1,5%.

De kapitaalinjectie van eerder dit jaar is een uitbreiding daar op.

• DoeEensGek
Jaah joh en zet de sproeiers maar aan... Lijkt wel de amateurs.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Go Ahead zet de sproeiers in om de tijd vol te krijgen :+

4 minuten erbij dus, maar dubieus duel met 1 goal. Veel heen en weer rennen achter de bal aan en weinig creëren.

Tweakers Discord

• toolkist
  • Niet online
Gaan die spelers van PEC hun slopende supporters nou bedanken????

• DoeEensGek
toolkist schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:13:
Gaan die spelers van PEC hun slopende supporters nou bedanken????
It takes two to tango. Zowel de thuis als uit supporters zijn schuldig. Weer een trieste bedoening.

• Ankona
DoeEensGek schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:15:
[...]

It takes two to tango. Zowel de thuis als uit supporters zijn schuldig. Weer een trieste bedoening.
Tja, derby. Is gewoon de wedstrijd van het jaar. Mooi dat de punten in Deventer blijven, dat er een paar stoeltjes naar Zwolle gaan zal niemand wakker van liggen.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:15:
[...]

De thuis supporters gooien geen stoelen op het veld.

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Hoop op een gelijkspel of winst voor Feyenoord. Echter acht ik Feyenoord hier eigenlijk compleet kansloos. Een te groot verschil in kwaliteit.

Tomorrow is not today!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04:20
Je weet 't niet. Schmidt zet Madueke en v Ginkel maar weer eens op de bank... En dan zeuren mensen hier soms over het wisselbeleid van ten Hag....

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:46
Je weet het nooit, maar verwacht een vrij simpele overwinning voor Feyenoord natuurlijk :D

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Sydney08 schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:27:
Hoop op een gelijkspel of winst voor Feyenoord. Echter acht ik Feyenoord hier eigenlijk compleet kansloos. Een te groot verschil in kwaliteit.
Ik verwacht dat Feyenoord hier weggespeeld wordt. Hopelijk valt de schade mee. Tegen Utrecht was het niet best en ik verwacht nu niet iets beters…

• DoeEensGek
toolkist schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:25:
[...]

De thuis supporters gooien geen stoelen op het veld.
Tip kijk ff het filmpje wat ik hiervoor gepost heb.

[ Voor 15% gewijzigd door DoeEensGek op 19-09-2021 14:32 ]

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Dat kwam niet eens in de buurt van een penalty

Tomorrow is not today!

• Lekkerboeie86
Geen penalty, dan geel voor Gakpo natuurlijk.

• Agent47

Agent47

Geel voor schwalbe

• toolkist
  • Niet online
DoeEensGek schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:31:
[...]

Tip kijk ff het filmpje wat ik hiervoor gepost heb.
Gezien, dit was blijkbaar een boomerang dus dat ie zomaar terug het vak van oorsprong in kwam.

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 12:00

Vos

AFCA

Lekkerboeie86 schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:42:
Geen penalty, dan geel voor Gakpo natuurlijk.
Waarom geel? Was geen schwalbe :).

• Agent47

Agent47

Vos schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:51:
[...]

Want? Was geen schwalbe :).
Iedereen kon zien dat dat geen penalty was.

• Vos

Vos

AFCA

Agent47 schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:51:
[...]

Iedereen kon zien dat dat geen penalty was.
Vraag even aangepast, ik doel op de kaart :) . Dus dan is het geel? Waarom dan? Zijn benen haken, dus hij struikelt.

[ Voor 8% gewijzigd door Vos op 19-09-2021 14:54 ]

• Agent47

Agent47

Vos schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:53:
[...]

Vraag even aangepast, ik doel op de kaart. Dus dan is het geel? Waarom dan? Zijn benen haken, dus hij struikelt.
Omdat hij voor niks gaat liggen?

• OMX2000
  • Laatst online: 21:21

OMX2000

By any means necessary...

Het loopt een of twee tandjes te langzaam nog.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:58
Ik vind Feyenoord toch beter ogen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Lekkerboeie86
Vos schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:53:
[...]

Vraag even aangepast, ik doel op de kaart :) . Dus dan is het geel? Waarom dan? Zijn benen haken, dus hij struikelt.
Opzich prima zo hoor, maar hij vraagt om een pingel terwijl hij iets te graag gaat liggen. Hij had wel veel snelheid, dus dan val je ook wat sneller natuurlijk.

• Vos

Vos

AFCA

Agent47 schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:54:
[...]

Omdat hij voor niks gaat liggen?
Beter kijken en lezen ;). Zijn benen haken in elkaar. Kon alleen niet zien wat het veroorzaakte.

[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 19-09-2021 15:01 ]

• OMX2000
  • Laatst online: 21:21

OMX2000

By any means necessary...

carpebios schreef op zondag 19 september 2021 @ 14:59:
Ik vind Feyenoord toch beter ogen.
Ik ook. Maar dit kan allebei de kanten opvallen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• Agent47

Agent47

Vos schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:00:
[...]

Beter kijken en lezen ;). Zijn benen haken in elkaar.
Benen die haken zijn misleidend. Kijk maar eens naar spelers die zichzelf haken :)

• Agent47

Agent47

Feyenoord is overal net een stap te laat

• Vos

Vos

AFCA

Matige en rommelige pot tot nu toe. Soms echt zo eenvoudig balverlies, beide kanten op.

• Ankona
Agent47 schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:01:
Feyenoord is overal net een stap te laat
Feyenoord speelt met Kokcu en Til, dan mis je toch wel veel kwaliteit op het middenveld.

alles kan off-topic

• Agent47

Agent47

Ankona schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:03:
[...]

Feyenoord speelt met Kokcu en Til, dan mis je toch wel veel kwaliteit op het middenveld.
Kokcu vertraagd alles joh.

• Agent47

Agent47

Die was veel te laat

• ph4ge
  • Laatst online: 19-11 22:37
Romalho mag blij zijn met geel daar. Willem 2 kreeg er rood voor. Geen poging de bal te spelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Vos

Vos

AFCA

ph4ge schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:09:
Romalho mag blij zijn met geel daar. Willem 2 kreeg er rood voor. Geen poging de bal te spelen.
Dat was echt op het randje ja, te laat en eigenlijk geen intentie om bal te spelen.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-11 10:59

Qu3st

Agent47 schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:04:
[...]

Kokcu vertraagd alles joh.
Hij is postbode, levert alle persoonlijk af
Pagina: 1 ... 81 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022