Mark31 schreef op maandag 13 september 2021 @ 16:56:
[...]
Het is algemeen bekend dat de kampioen lopende de seizoen ook regelmatig mazzel heeft.
Ajax had dat vorige jaar ook in een aantal wedstrijden, niet voor niks noemen ze het de term de geluk van een kampioen
Het is ook algemeen bekend dat ieder team zo zijn momenten van geluk heeft gedurende een seizoen en dat teams tegen wat pechmomentjes lopen. Het simpel bestempelen van geluk bij een 0-3 overwinning voelt wel wat raar.
Tegen AZ was PSV kwa kansenverhouding helemaal niet beter, ik woon in de kempen, de hol van de leeuw van PSV supporters , de meeste waren het unaniem eens dat ze gemazzeld hadden tegen AZ dat AZ het vizier niet op scherp had
De meeste unaniem is een bijzondere combinatie. Was het unaniem of waren het de meeste
Zonder gekheid, PSV speelde geen bijzonder goede wedstrijd maar wisten wel een prima conversie te hebben met het spel dat ze speelde. Loop je door dit soort wedstrijden op een gegeven moment tegen puntenverlies aan? Ook wel maar ook de wedstrijd bevat prima momenten waar ze klasse hebben kunnen laten zien waarom ze meestrijden om het kampioenschap.
Na 90 minuten kan PSV concluderen dat ze een topper hebben gewonnen, ongeacht de manier waarop zou elk team (Ajax, PSV, Feyenoord & AZ) daar vooraf voor tekenen.
Puur mazzel zou ik de overwinning niet noemen.
Tegen Groningen had het na 20 minuten ook zomaar 0-3 kunnen zijn voor Groningen met hun kansen, dat bedoel ik met de geluk van een kampioen
Wil je kampioen worden moet je ook wat geluk hebben, waar PSV dit jaar al 2 x daarmee in fases geluk heeft gehad waardoor de wedstrijd kantelde heeft Ajax hun enige eredivisie wedstrijd die ze minder speelde ook direct puntverlies geleden.
En een team als PSV heeft in dat perspectief wat pech dat de schoten van FC Groningen er onverwacht invliegen, uiteindelijk is het maar hoe je het framed. Vanuit zo'n perspectief kan je ook concluderen dat het 8-4 had moeten worden

. Uiteindelijk weten ze meer doelpunten dan de tegenstander te maken en winnen ze ongeacht wat mindere periodes in een wedstrijd.
Het stuk over Ajax is niet helemaal de realiteit, Ajax heeft een meer dan goede wedstrijd tegen NEC en Vitesse gehad
(of waren de teams zwak en had Ajax daar geluk mee?
) en een matige wedstrijd tegen zowel FC Twente en PEC Zwolle.
[
Voor 3% gewijzigd door
Napo op 13-09-2021 17:29
]