[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.075 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

HollowGamer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Ik kijk nog maar weinig Nederlands voetbal, zonde want dit was gewoon een leuke wedstrijd met een goed PSV. :)
Dit was zeker een fraaie wedstrijd :)
Potjes zoals dit zie je niet zo heel veel meer in de Nederlandse competitie.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:27

snmght

imho dan he

Gefeliciteerd PSV! Eerste prijs is binnen en wat een seizoenstart nu al.

Enige reden tot billenknijpen is Madueke / transferwindow verder heeft Schmidt het dan toch op de rit!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 19:30
Overigens tijd voor een linksback voor Ajax, Nico heeft 1,5 seizoen boven zijn kunnen gespeeld en is nu alweer 2 seizoenen ondermaats.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:08
carpebios schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:22:
Het meest merkwaardig van deze avond is het pushbericht van de NOS.
Ja hier is hij ook nog niet binnen gekomen

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ElPaco schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:13:
[...]

In dat geval helemaal gelijk. Omgekeerd net zo trouwens. Ik denk dat het dit seizoen echt tussen Ajax en PSV gaat, de rest zal op afstand volgen.
Wat denk je wat daarachter komt? Het lijkt allemaal wat minder, vorige jaren had je FEY, VIT & AZ toch wel als outsiders, maar ik zie dat dit jaar niet gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 18:31
carpebios schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:22:
Het meest merkwaardig van deze avond is het pushbericht van de NOS.
Hoezo, Ajax hebt verloren :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
HollowGamer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

Wat denk je wat daarachter komt? Het lijkt allemaal wat minder, vorige jaren had je FEY, VIT & AZ toch wel als outsiders, maar ik zie dat dit jaar niet gebeuren.
Die wedstrijd van Feyenoord tegen Luzern was al weer een heel stuk beter. Die nieuwe verdediger (Tauner?) en Til gaan Feyenoord denk ik duidelijk de nummer 3 maken dit seizoen.

AZ is leeggekocht en Vitesse moet nog maar zien wie blijft (Tanane/Bazoer).

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

HollowGamer schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:23:
[...]

Ik denk:
1 Ajax
.
2 PSV
.
.
.
3 Vitesse (verrassing)
4 AZ
.
5 Feyenoord (als we geluk hebben…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
snmght schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:22:
Gefeliciteerd PSV! Eerste prijs is binnen en wat een seizoenstart nu al.

Enige reden tot billenknijpen is Madueke / transferwindow verder heeft Schmidt het dan toch op de rit!
Ik denk dat hij ook gelijk gaat krijgen over Ihattaren. Hij wordt vooral in de media steeds als een geweldig talent omschreven, maar in het buitenland zie je toch echt wel betere talenten rondlopen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Snowdog schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:22:
[...]

Ok, trekken we die kaart. Prima, ik zie het niet zozeer als schelden, maar goed, mooie manier om niet op de inhoud in te hoeven gaan. Trump much?
Iemand een lul noemen is toch schelden en spelen op de man. Speel voortaan liever op de inhoud

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ElPaco schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:13:
[...]

In dat geval helemaal gelijk. Omgekeerd net zo trouwens. Ik denk dat het dit seizoen echt tussen Ajax en PSV gaat, de rest zal op afstand volgen.
Mijn verwachting...
Ajax en PSV vechten tot einde seizoen om de top 2, Feyenoord + AZ om plekken 3-4 met een gat van 10+ richting PSV en Ajax, en achter Feyenoord en AZ (of AZ en Feyenoord) de rest op een punt of 4 afstand van de nummer 4.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:11

gws24

Thinking is hard!

Gefeliciteerd PSV'ers! Jammer maar helaas hebben jullie deze keer gewonnen en ik ga er vanuit dat het de laatste keer is dit seizoen tegen Ajax :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11:54
Resumerend: Gave pot om te zien, al ben ik wat bevooroordeeld natuurlijk. Denk dat zonder de rode kaart er zeker meer in had gezeten voor Ajax, en een gelijkspel tot de mogelijkheden had behoord. Verdediging van PSV stond een stuk beter dan in voorgaande jaren, positief verrast daardoor.

Ben alleen wel bang dat Ajax qua breedte de sterkere selectie heeft, en zoals wel vaker kunnen zulke dingen de doorslag geven over een heel seizoen. Maar goed, er zijn nog 34 wedstrijden te spelen. Blij met de eerste prijs, eens zien of poulefase CL ook bereikt kan worddn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Maarten_E schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:29:
Resumerend: Gave pot om te zien, al ben ik wat bevooroordeeld natuurlijk. Denk dat zonder de rode kaart er zeker meer in had gezeten voor Ajax, en een gelijkspel tot de mogelijkheden had behoord. Verdediging van PSV stond een stuk beter dan in voorgaande jaren, positief verrast daardoor.

Ben alleen wel bang dat Ajax qua breedte de sterkere selectie heeft, en zoals wel vaker kunnen zulke dingen de doorslag geven over een heel seizoen. Maar goed, er zijn nog 34 wedstrijden te spelen. Blij met de eerste prijs, eens zien of poulefase CL ook bereikt kan worddn.
Hopen dat spelers als Gotze, die nieuwe verdediger, van Ginkel en Madueke, fit blijven. :)

Sorry, ik ken de namen nog niet zo goed.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Gefeliciteerd heren (en evt dames) PSV fans hiero... Kan nu al niet wachten op de kans op revenge in oktober >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:30
groggy schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

In welk woordenboek staat ff? ;w
Vandale? Met een ietwat afwijkende beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat ik overigens nog steeds niet begrijp is waarom de supercup tussen de kampioen en de nr.2 is :p waarom niet tegen de verliezend beker finalist :?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Speltip 7: weet wanneer je moet stoppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maarten_E
Superkiwi schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:35:
Speltip 7: weet wanneer je moet stoppen.
Je bedoelt Tagliafico? :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:39
Evert :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Doe maar zo. Ik pak je wel terug in de ED poule >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
Superkiwi schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:37:
[...]

Doe maar zo. Ik pak je wel terug in de ED poule >:)
Alsof dát een prestatie is... Snoep van een baby afpakken, noemen we dat :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Kuipers vond het nu in de herhaling overigens ook rood. Vooral omdat het 2e been om het stambeen van Ramalho ging en dat het gevaarlijk maakte.

WoT stats

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mooie woorden van Culina voor Kuipers :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 18:31
Poh.. Culina, wat een baas was dat

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15:24

Agent47

I always close my contracts.

Feyenoord eindigt gewoon ergens in de top 7. Ik als Feyenoord supporter ga nergens vanuit dit seizoen. Ik ben al lang blij dat Arnesen opruimt en ik gun Slot de kans en de tijd om zijn systeem toe te passen.

Ajax en PSV zijn gewoon beter momenteel, klaar. Vitesse valt leuk aan ook. Feyenoord speelt altijd een enkele wedstrijd goed en gaat nat tegen de kleinere, dat is al sinds 2005 ongeveer het geval. Twente wordt dit jaar niks denk ik, vooral nu die huurlingen weg zijn.

Ik denk dat Utrecht wel gaat verbazen.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57
toolkist schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Vond je dat ie goed ingreep dan? ;)
Of dat ie de goede tactiek gekozen had met 'we weten dat PSV sterk is in de counter, laten we met z'n allen naar voren rennen'?

Dit verlies begint bij de spelers (en die zijn tot nu toe harder afgestraft dan Ten Hag), maar de coach is zeker ook mede verantwoordelijk.
Het gaat er mij om dat er gelijk weer gesproken wordt over "witte zakdoekjes". Het gaat er mij om dat een klein deel van de Ajax supporters (in de media aangemoedigd door de bekende Telegraaf kliek) nog altijd niet wil zien, of wil toegeven, dat Ten Hag gewoon een succesvolle Ajax-trainer is en bijvoorbeeld heel belangrijk was bij de Europese CL campagne twee jaar terug. Bij elke fout gaat het hoofd van de coach weer op het hakblok.

Maar ook succesvolle trainers maken fouten. Ook succesvolle trainers hebben zeperds. Ook succesvolle trainers hebben hun lievelingen onder de spelers en hebben "vriendjes". Zie zelfs de categorie Klopp, van Gaal of Guardiola. En zo'n zeperd of fout kun je dan gewoon nuchter vaststellen, zoals nu. En dat is prima. Maar de anti Ten Hag lobby gaat nergens over.

Ik zie ook vaak niet realistische verwachtingen bij een deel van de aanhang. Die leeft vaak nog in de jaren 90 of misschien zelfs 70. Elke pot van augustus tot en met mei swingend voetbal in een klassiek 433: het gaat niet anno 2021, zelfs in de eredivisie niet. De voornaamste verdienste van Ten Hag (en Overmars) is misschien nog wel dat hij dat besef bij Ajax heeft bevorderd en dat er ook wedstrijden simpel en zakelijk worden beslist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Het is wel bij PSV de vraag blijven ze heel.
Ik bedoel zowel Gotze als V Ginkel zijn blessuregevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martinusz schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:35:
Wat ik overigens nog steeds niet begrijp is waarom de supercup tussen de kampioen en de nr.2 is :p waarom niet tegen de verliezend beker finalist :?
Wellicht omdat ze de Engelse traditie gekopieeerd hebben? De meeste landen gebruiken die opzet.

In Italië en Portugal wordt de Supercup wel gespeeld met de verliezend bekerfinalist als de dubbel gewonnen is door de kampioen. Een reden daarvoor kan zijn dat ten tijde van de eerste editie de hoogste competitie al hun eigen organisator had en de beker wel door de bond werd georganiseerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 13:04

Typhone

Who Dares Wins

Heeft Ajax een keer het halve team compleet is het weer een gatenkaas. Madueke in topvorm haalt op de juiste momenten de trekker over en Tagliafico besluit persoonlijk maar de wedstrijd te killen. Enige geluk dat het in de JC-schaal gebeurt en niet de competitie.

Ik hoop van harte dat er een linksback gaat komen en een serieuze concurrent voor de spitspositie. Schrijnend na intensief trainen hoe sommige balaannnames van Haller zijn. Om te janken want zelfs als kapstok heb je er zo niks aan. Enige positieve dat Ajax in balbezit bij vlagen veel betere pressie speelde dan PSV en voetballend ook veel sterker voor de dag kwam. Aan de andere kant kun je dat ook weer zeggen over PSV want die weten Ajax op de counter (niet voor het eerst) weer volledig lam te leggen en keer op keer lukt dat.

Overigens hoop ik dat Pasveer lang blijft banken. Straalt niks uit en biedt geen enkele hoop in crisissituaties zag ik gisteren wel. Ik opteer voor Blind op de LB positie voorlopig en Martinez weer terug centraal.

Oops forgot: heren PSV’ers gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Agent47 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:03:
Feyenoord eindigt gewoon ergens in de top 7. Ik als Feyenoord supporter ga nergens vanuit dit seizoen. Ik ben al lang blij dat Arnesen opruimt en ik gun Slot de kans en de tijd om zijn systeem toe te passen.

Ajax en PSV zijn gewoon beter momenteel, klaar. Vitesse valt leuk aan ook. Feyenoord speelt altijd een enkele wedstrijd goed en gaat nat tegen de kleinere, dat is al sinds 2005 ongeveer het geval. Twente wordt dit jaar niks denk ik, vooral nu die huurlingen weg zijn.

Ik denk dat Utrecht wel gaat verbazen.
Hoe zie jij (of anderen) AZ dit seizoen nadat al die bepalende spelers weg zijn of mogelijk nog weggaan?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Gunner schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Hoe zie jij (of anderen) AZ dit seizoen nadat al die bepalende spelers weg zijn of mogelijk nog weggaan?
AZ gaat flink terugvallen denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ElPaco
Wat is het lekker wakker worden zo. De verdediging stond redelijk solide, sowieso 10x beter dan voorgaande jaren. De storm overleefd en zelf eindelijk eens wat afgemaakt. Eerst prijs in 3 jaar is ook wel lekker, al is het 'maar' de JC schaal.

Hopelijk iets waar we de rest van het seizoen op kunnen bouwen. Nou nog kijken of er wat spelers bij komen en wat die kunnen brengen.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:10:
Wat is het lekker wakker worden zo. De verdediging stond redelijk solide, sowieso 10x beter dan voorgaande jaren. De storm overleefd en zelf eindelijk eens wat afgemaakt. Eerst prijs in 3 jaar is ook wel lekker, al is het 'maar' de JC schaal.

Hopelijk iets waar we de rest van het seizoen op kunnen bouwen. Nou nog kijken of er wat spelers bij komen en wat die kunnen brengen.
Ik zal je nog wat meer laten lachen...
Daley Blind spreekt ‘wake up-call’ tegen: ‘Ajax was beter dan PSV’
Misschien dat ie de wedstrijd op FIFA heeft overgespeeld ofzo, maar anders? 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
toolkist schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:11:
[...]

Ik zal je nog wat meer laten lachen...

[...]

Misschien dat ie de wedstrijd op FIFA heeft overgespeeld ofzo, maar anders? 8)7 |:(
Nou ja, als het over het 1e half uur gaat klopt het, Ajax was ook beter. Daarna controleerde PSV de wedstrijd gewoon.

Beetje typisch Europees ding he, beter zijn maar wel gewoon verliezen. Ben blij dat PSV eindelijk eens aan de goede kant stond deze keer :p

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toolkist schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:11:
Van Ginkel had het ook over geluk en lastig tot de rode kaart. Voor de rest een uitslag zonder veel waarde.

Het valt te prijzen dat Ten Hag Mazraoui doorschoof naar het middenveld en de wedstrijd niet op slot gooide.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
Rode kaart was gewoon dom, was echt leuke pot tot dan toe. PSV uiterst effectief en Ajax dat er soms erg mooi doorheen kwam. Flink gevecht op het middenveld met beide kanten slordigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Oftewel: door Tagliafico verlies je de wedstrijd, en zulke acties heeft hij niet voor het eerst. Ben benieuwd of Overmars al aan het scouten is naar een nieuwe linksback. Want Ajax was tot aan die charge wel de beter voetballende partij, en rond die fase was een goal van Ajax niet onverdiend geweest.

@Verwijderd Bedoel je dat EtH wilde zien of Ajax zich er voetballend nog uit de ondertalsituatie kon spelen als een soort test? Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Van Ginkel had het ook over geluk en lastig tot de rode kaart. Voor de rest een uitslag zonder veel waarde.

Het valt te prijzen dat Ten Hag Mazraoui doorschoof naar het middenveld en de wedstrijd niet op slot gooide.
Die bal die Drommel bijna z'n eigen goal in douwde maar die op de lat ging was inderdaad geluk, randje buitenspel bij de afgekeurde goal zou je geluk kunnen noemen, maar verder heeft PSV niet noemenswaardig geluk gehad of Ajax pech ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
ElPaco schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:23:
[...]

Nou ja, als het over het 1e half uur gaat klopt het, Ajax was ook beter. Daarna controleerde PSV de wedstrijd gewoon.

Beetje typisch Europees ding he, beter zijn maar wel gewoon verliezen. Ben blij dat PSV eindelijk eens aan de goede kant stond deze keer :p
Als je er met 0-4 thuis afgaat ben je niet beter. Ondanks dat je misschien meer balbezit hebt of wat kansen meer een helft ben je niet beter. Het gaat om de doelpunten en Ajax is gewoon genadeloos afgeslacht gisteren. Terug naar de tekentafel en vooral achterin versterking halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
Maarten_E schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:36:
Oftewel: door Tagliafico verlies je de wedstrijd, en zulke acties heeft hij niet voor het eerst. Ben benieuwd of Overmars al aan het scouten is naar een nieuwe linksback. Want Ajax was tot aan die charge wel de beter voetballende partij, en rond die fase was een goal van Ajax niet onverdiend geweest.

@Verwijderd Bedoel je dat EtH wilde zien of Ajax zich er voetballend nog uit de ondertalsituatie kon spelen als een soort test? Dat is het enige wat ik zou kunnen bedenken eigenlijk.
Ik zie het meer als een nadeeltje waarmee je moet leren leven. Zo vaak gebeurt het ook weer niet en een betere linksback ga je waarschijnlijk niet vinden. Hij is gewoon een prima speler met soms wat vage momentjes. Zolang hij niet verkocht wordt (en dit soort acties helpen daar niet mee) zie ik Ajax geen vervanger voor hem zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Denk dat je weinig conclusies kunt trekken na gisteren. PSV is al verder in de voorbereiding en al op elkaar ingespeeld. Ajax gaat gewoon verder waar ze gebleven zijn en moeten even weer in een ritme komen.

Vond het alleen mooi om te zien dat PSV zo makkelijk scoorde. Dat belooft wat voor de wedstrijden tegen waarschijnlijk Benfica. Hoop echt op 2 mooie Nederlandse teams in de CL. Beide kunnen ook echt de volgende ronde halen denk ik. Maar dat zal weer aan de loting liggen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Tagliafico moet gewoon blijven.
Ja hij heeft vaak harde en op het oog onbesuisde tackles maar buiten dat is hij een fantastisch goede speler die vol passie de hele linkerflank bestrijkt, ik zou 'm echt niet kwijt willen.
Wilden jullie PSV'ers van Van Bommel af omdat ie soms harde tackles uitdeelde of elleboogjes gaf?
Wilden jullie Feyenoorders van Berghuis af omdat ie soms harde tackles uitdeelde of elleboogjes gaf?
Nee toch zeker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10 18:56
Superkiwi schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:16:
Ja hij heeft vaak harde en op het oog onbesuisde tackles maar buiten dat is hij een fantastisch goede speler die vol passie de hele linkerflank bestrijkt, ik zou 'm echt niet kwijt willen.
Wilden jullie PSV'ers van Van Bommel af omdat ie soms harde tackles uitdeelde of elleboogjes gaf?
Wilden jullie Feyenoorders van Berghuis af omdat ie soms harde tackles uitdeelde of elleboogjes gaf?
Nee toch zeker?
Het is toch een zeker risico (Al helemaal nu Berghuis daar ook nog speelt, 2 van die onberekenbare kemphanen is bloedlink)

En laten we eerlijk zijn, zo goed speelt Tagliafico het laatste jaar niet. Daarvoor, ja absoluut een zeer goede back, maar het laatste jaar heeft ie teveel van dit soort debiele kortsluitingsmomenten of domme fouten gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Snowdog
Superkiwi schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:16:
Nee toch zeker?
Voordeel van Berghuis was dat hij er vaak mee wegkwam, verder zou ik Toivonen een beter voorbeeld vinden dan van Bommel, maar ik begrijp je punt en ben het ermee eens :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ElPaco
De geruchten worden steeds hardnekkiger dat Ihattaren naar AS Monaco gaat voor een miljoen of 6. Lijkt me prima voor iedereen.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:24:
[...]
En laten we eerlijk zijn, zo goed speelt Tagliafico het laatste jaar niet.
Eens.
Echter, een iets minder goede Tagliafico is nog steeds onmisbaar in mijn ogen.
Een Tadic bv haalde afgelopen seizoen ook niet het niveau van het jaar daarvoor.
Zoals het roosvicee-mannetje ooit zei: het komt wel goed schatje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
ElPaco schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:28:
De geruchten worden steeds hardnekkiger dat Ihattaren naar AS Monaco gaat voor een miljoen of 6. Lijkt me prima voor iedereen.
Dat zou echt een mooie stap zijn als hij daar speelt iig. Daarnaast idd prima stap voor iedereen. Zou hem absoluut niet bij een andere Eredivisie club willen zien eigenlijk, zelfs al is het FC Utrecht. Die 6 miljoen is wat mij betreft wel enigszins absurd voor een speler die al ruim een jaar niks heeft laten zien, maar goed, dat is waarschijnlijk het gambling-element (als hij z'n ware potentie haalt dan is hij uiteraard een veelvoud waard).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

Dat hij de grens soms over gaat is bekend al wordt dat al gauw overdreven door sommige andere supporters. Maar zijn strijdlust is juist ook een wapen, slaat ook over op zijn medespelers. Hij geeft altijd alles.

Dat het voetballen minder is dan in het CL jaar is verder ook duidelijk. Hij lijkt toch boven zichzelf uit te zijn gestegen toen.

Ik zou hem onder de streep toch niet kwijt willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
snmght schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:35:
Dat hij de grens soms over gaat is bekend al wordt dat al gauw overdreven door sommige andere supporters. Maar zijn strijdlust is juist ook een wapen, slaat ook over op zijn medespelers. Hij geeft altijd alles.

Dat het voetballen minder is dan in het CL jaar is verder ook duidelijk. Hij lijkt toch boven zichzelf uit te zijn gestegen toen.

Ik zou hem onder de streep toch niet kwijt willen.
Dat geldt voor iedere Ajacied wel zo'n beetje. Tadic gaat ook nooit meer zo goed zijn als in het seizoen toen ze de halve finale haalden. Wil niet zeggen dat je makkelijk een vervanger gaat vinden en als niet-Ajax-fan zou ik Tagliafico ook absoluut niet kwijt willen als hij voor "mijn club" speelde. Vind het echt een zeer goede speler ondanks die paar momentjes dat het even misgaat in de bovenkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Maar dan nog moet je wel een vervanger hebben straks, gewoon een volwaardige linksback.

Overigens viel die strijdlust flink tegen bij die 2 eerste goals, waren Nico en Martinez toch aardig passief, verwacht je niet aan die kant eerlijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:26
ElPaco schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:28:
Wat, droom ik?

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Martinusz schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:42:
Maar dan nog moet je wel een vervanger hebben straks, gewoon een volwaardige linksback.

Overigens viel die strijdlust flink tegen bij die 2 eerste goals, waren Nico en Martinez toch aardig passief, verwacht je niet aan die kant eerlijk gezegd.
Was toch vorig jaar ook niet anders? Hij is wel aan meer penibele momenten voor en in de goal debet geweest.

Nogmaals, je hebt echt niet zomaar wat beters en ik zou m ook niet kwijtwillen als ie voor mijn club speelde, maar het is een zeker risico m op te stellen door die kortsluiting momenten, zeker als je ook nog eens met Berghuis speelt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

Heb alleen een korte samenvatting gezien, wat mij opviel was het gemak waarmee PSV er door kwam. Heel apathisch verdedigen van Ajax. En ook (wederom) heel traag omschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Net samenvatting gezien, 1e helft vond ik Ajax zelfs licht de betere met 11 vs 11, restverdediging moet beter worden maar voetballend/pressing ging bij Ajax 1e helft beter.
Viel me ook op dat PSV de 1e 20 minuten vol presste, maar dat werkte niet want Ajax voetbalde zichzelf toen eronder uit.
Toen hadden ze echt een periode dat ze niet zo hoog pressten.
Dat is wel het verschil tussen Ajax en PSV.
Ajax kwam er 1e helft met 11 goed onderuit met opbouwende vermogen, PSV kwam er toen niet onder de druk uit.
Ajax heeft van achteruit meer voetbal, waar PSV efficienter is in de kansen afmaken voorin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Sydney08 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:10:
Denk dat je weinig conclusies kunt trekken na gisteren. PSV is al verder in de voorbereiding en al op elkaar ingespeeld. Ajax gaat gewoon verder waar ze gebleven zijn en moeten even weer in een ritme komen.

Vond het alleen mooi om te zien dat PSV zo makkelijk scoorde. Dat belooft wat voor de wedstrijden tegen waarschijnlijk Benfica. Hoop echt op 2 mooie Nederlandse teams in de CL. Beide kunnen ook echt de volgende ronde halen denk ik. Maar dat zal weer aan de loting liggen.
Toen Ajax voorrondes CL speelden werd daar over geklaagd. Nu kunnen ze zich in alle rust voorbereiden is het weer niet goed. Zo slordig als PSV speelde, had Ajax gister minstens 1 of 2 keer moeten scoren. Ben bang dat we een voortzetting van begin vorig seizoen gaan zien. Wel kansen, niet scoren en achterin een gatenkaas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
Samenvatting 1 dag later zoals ik het lees: Ajax superieur, gaat er met 0-4 af.
Dat betekend dus dat Ajax en PSV nog veel gaan verliezen tegen de rest!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Erapaz schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Toen Ajax voorrondes CL speelden werd daar over geklaagd. Nu kunnen ze zich in alle rust voorbereiden is het weer niet goed. Zo slordig als PSV speelde, had Ajax gister minstens 1 of 2 keer moeten scoren. Ben bang dat we een voortzetting van begin vorig seizoen gaan zien. Wel kansen, niet scoren en achterin een gatenkaas.
Indien Alvarez erbij komt zal de restverdediging beter worden, helaas haal je dan wel voetbal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Erapaz schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

Wie zegt dat het niet goed is? Denk dat dit alleen maar beter is namelijk. Dat jij andere conclusies trekt is jouw fout.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Gisteravond niet kunnen kijken en nog geen samenvatting kunnen zien. Maar 0-4 is wel een uitslag zeg. Vier doelpunten om de oren krijgen en zelf niet scoren. Volgens mij lang geleden dat Ajax thuis niet heeft weten te scoren. Hoe speelde Haller? Ben nog steeds van mening dat het een miskoop is, zeker voor dat geld. Wellicht hebben we samen met Berghuis de vloek van Feyenoord mee gekocht, net als PSV destijds met Viergever :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
Sydney08 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:53:
[...]

Wie zegt dat het niet goed is? Denk dat dit alleen maar beter is namelijk. Dat jij andere conclusies trekt is jouw fout.
De verklaring voor de blamage van gisteren is dat PSV al lekker veel wedstrijd ritme heeft en Ajax nog niet. Dat is gewoon een flut excuus. Je kan ook zeggen dat PSV een druk programma heeft en Ajax alle tijd om zich rustig voor te bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gunner schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:27:
[...]

Zelfde idee als Feyenoord. Hebben de selectie ook nog niet compleet. Denk dat die rond plek 5-6-7-8 zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
carpebios schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:51:
Dat zeg ik niet, de 1e helft was geflatteerd en gaf de afspiegeling niet weer.
Ik houd ook PSV fora bij, zelfs daar zeide de meeste dat de 0-2 in de rust geflatteerd was en dat Ajax 1e helft beter was.
2e helft dankzij de rode kaart +0-2 stand ging Ajax aanvallen met 10 man, kon PSV ons weg counteren en was PSV de betere.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Wanneer je met 0-4 verliest moet je niet met smoesjes/excuses komen, dan is de tegenstander gewoon beter/effectiever geweest. Helaas pindakaas, uithuilen en doorgaan. Benieuwd wat er nog weg gaat en wie er bij gaat komen. Vrees wel dat zo lang Haller in de spits staat je met een man minder speelt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Vos schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:44:
Heb alleen een korte samenvatting gezien, wat mij opviel was het gemak waarmee PSV er door kwam. Heel apathisch verdedigen van Ajax. En ook (wederom) heel traag omschakelen.
Wees maar blij dat je het bij die samenvatting hebt gehouden als Ajacied. Ik denk dat je je gisteren echt kapot had geërgerd.

Blind kan het gewoon niet meer belopen. Als er iemand langs is, dan is die ook weg. Zie de 0-1
maar. Pasveer lekker banken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
Erapaz schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:55:
[...]

De verklaring voor de blamage van gisteren is dat PSV al lekker veel wedstrijd ritme heeft en Ajax nog niet. Dat is gewoon een flut excuus. Je kan ook zeggen dat PSV een druk programma heeft en Ajax alle tijd om zich rustig voor te bereiden.
Het was helemaal niet als excuus bedoeld. Die conclusie trek jij. Denk dat het een logische verklaring is dat 1 team al in een bepaalt ritme zit en de ander nog niet. Wat een ander daarvan vindt moet hij/zij lekker zelf weten ;)

Verder in het seizoen kan dit PSV inderdaad opbreken, aangezien je er direct moest staan en een minder lange pauze hebt gehad.

[ Voor 9% gewijzigd door Sydney08 op 08-08-2021 11:01 ]

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Superieur verzin je zelf, Ajax voetbalde veel beter de eerste helft. Ze schoten er dus alleen niks mee op, PSV veel effectiever. Tweede helft was Ajax heel naïef en had het nog veel meer tegen kunnen krijgen.
PSV staat er op dit moment erg goed voor, als ze dit niveau vasthouden, halen ze de CL wel en gaan ze ook weinig verspelen in de competitie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
Han schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:59:
Wanneer je met 0-4 verliest moet je niet met smoesjes/excuses komen, dan is de tegenstander gewoon beter/effectiever geweest. Helaas pindakaas, uithuilen en doorgaan. Benieuwd wat er nog weg gaat en wie er bij gaat komen. Vrees wel dat zo lang Haller in de spits staat je met een man minder speelt.
Effectiever 1e helft, 1e helft Ajax 2 grote kansen met Klaassen en Berghuis, daarnaast de afgekeurde goal
PSV ook 2 kansen, 0-2 dat is effectief, daarnaast in de opbouw was PSV zeer matig 1e helft.
Hoe Adriaanse het ooit zei, scorebordjournalistiek.
Op lange termijn kijk je hoe je team speelt, dat is de basis waar een kampioenschap word gelegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Vos schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:44:
Zelfde probleem weer met die balans op het middenveld. Mensen mogen blijven kakelen over Alvarez maar die was wel degelijk het slot op de deur afgelopen seizoen. Gisteren staat er weer 'puur voetbal' en is het vervolgens ook weer 'puur gatenkaas'. Begrijp ik niet zoveel van.

Wat betreft Tagliafico. Die herstelde zich vorig jaar pas in de tweede seizoenshelft goed maar was daarvoor maandenlang geen schim van de Tagliafico die de meeste supporters in de harten hebben gesloten. Daar leek het gisteren weer niet op in elk geval en zo'n tackle op zo'n moment bij zo'n stand is retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Exocet schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:01:
[...]

Superieur verzin je zelf, Ajax voetbalde veel beter de eerste helft. Ze schoten er dus alleen niks mee op, PSV veel effectiever. Tweede helft was Ajax heel naïef en had het nog veel meer tegen kunnen krijgen.
PSV staat er op dit moment erg goed voor, als ze dit niveau vasthouden, halen ze de CL wel en gaan ze ook weinig verspelen in de competitie.
Weet ik niet, Rafa Silva Seferovic Pizzi vs Ramalho en Mwene.
Ik moet het nog zien
Daarnaast hebben hun Grimaldo vs Madueke, Grimaldo is goed.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Nee je moet het anders zeggen:
Ajax superieur veldspel, PSV dodelijk effectief in de omschakeling.
Puur Ajax of puur PSV in de stelling meenemen doet de waarheid geen recht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Typhone schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:03:
[...]

Nee je moet het anders zeggen:
Ajax superieur veldspel, PSV dodelijk effectief in de omschakeling.
Puur Ajax of puur PSV in de stelling meenemen doet de waarheid geen recht aan.
Dit dus, veel mensen kijken alleen naar de uitslag dat kan vertekenend zijn tov spel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Als een hark. Slechte balaannames, weinig ballen vast kunnen houden, niet erg beweeglijk.
Ben nog steeds van mening dat het een miskoop is, zeker voor dat geld.
Ik wil 'm nog niet afschrijven maar dan moet ie het wel snel gaan laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Superkiwi schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:12:
[...]

Als een hark. Slechte balaannames, weinig ballen vast kunnen houden, niet erg beweeglijk.

[...]

Ik wil 'm nog niet afschrijven maar dan moet ie het wel snel gaan laten zien.
Ik zeg Balotelli halen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die krijgt elke keer geel omdat ie z'n shirt uittrekt :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• carpebios
Suarez terug, die bijt zich wel vast in een wedstrijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
carpebios schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:34:
Suarez terug, die bijt zich wel vast in een wedstrijd!
Dan ben ik blij dat in ieder geval één wedstrijd tegen PSV al is geweest, en dat we Bakkali al een tijdje niet meer hebben, weet je wel, naamsverwisseling enzo... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 16:39
Mark31 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:04:
[...]

Dit dus, veel mensen kijken alleen naar de uitslag dat kan vertekenend zijn tov spel.
Ik zag vooral een Ajax dat ontzettend veel energie in de wedstrijd gooide maar ondanks een paar kansen PSV niet pijn kon doen.

PSV kon zelf wel de ruimte benutten, speelde zich meermaals onder de druk uit en scoorde meermaals hierdoor.

Na de rode kaart was het simpelweg inzakken, omschakelen en uitspelen.

Vond Ajax het vooral zichzelf moeilijk maken, veel gebrei ten opzichte van het meer simpele en directe spel van PSV.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Vraag me ook een beetje af of het veldspel van Ajax kunstmatig zoveel beter leek.

Zou zo maar kunnen dat PSV ze lekker liet om zo in de omschakeling, waar de zwakte van Ajax optimaal benut kan worden, toe te slaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bossie
LZ86 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:36:
Vraag me ook een beetje af of het veldspel van Ajax kunstmatig zoveel beter leek.

Zou zo maar kunnen dat PSV ze lekker liet om zo in de omschakeling, waar de zwakte van Ajax optimaal benut kan worden, toe te slaan.
Dat laatste, waarom anders constant zo breed staan.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

LZ86 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:36:
In mijn optiek was het spel van Ajax (veel balbezit, aanvallend) leuker om te zien en daar wil ik (misschien anderen ook wel) dan al snel het label 'beter' aan hangen.

Het is een dilemma dat telkens terugkomt:
Is een aanvallende ploeg beter dan een counterploeg die dat spel weet te bestrijden?
Het veldoverwicht zegt van wel, de uitslag van niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Superkiwi schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:44:
[...]

In mijn optiek was het spel van Ajax (veel balbezit, aanvallend) leuker om te zien en daar wil ik (misschien anderen ook wel) dan al snel het label 'beter' aan hangen.

Het is een dilemma dat telkens terugkomt:
Is een aanvallende ploeg beter dan een counterploeg die dat spel weet te bestrijden?
Het veldoverwicht zegt van wel, de uitslag van niet.
Is dat niet het dilemma met het Nederlands elftal vaak?
Kijk naar het EK 2008, 3 maal met oogstrelend voetbal winnen, dan tegen de eerste de beste verdedigende ploeg niet thuis kunnen geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wat gaat het worden als ze bij PSV Vertessen kunnen leren voetballen.
Wat is die snel! Maar als hij dan overal voorbij is en in de 16 met de bal aan de voet iets moet doen dan is al het voordeel snel weg.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
Ankona schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:08:
Wat gaat het worden als ze bij PSV Vertessen kunnen leren voetballen.
Wat is die snel! Maar als hij dan overal voorbij is en in de 16 met de bal aan de voet iets moet doen dan is al het voordeel snel weg.
De Usain Bolt van de Lage Landen. ;)
Dat is ook wat ik "tegen" hem heb, als tegenstander zou ik hem continu aan de bal laten in de 16, want veel dreiging gaat er niet van uit. Ja, hij scoort gisteren de 3-0, maar als je kijkt naar de hoeveelheid kansen die hij vorig seizoen heeft gehad en zijn rendement daaruit, ben ik nog niet bepaald onder de indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Maarten_E schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:07:
[...]
Is dat niet het dilemma met het Nederlands elftal vaak?
Klopt.

Maar dan komt gelijk het volgende dilemma om de hoek kijken:
Zie je liever leuk voetbal en je verliest of kijk je liever naar saai voetbal en je wint?

Het voetbal onder De Boer was blijkbaar effectief want vier keer op rij kampioen maar vermakelijk om te kijken was het niet. Het voetbal onder Bosz vond ik vele malen leuker om te kijken en daar werden we geen kampioen mee. Toch kies ik als kijker voor het laatste.

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 08-08-2021 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Bossie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 13:08:
[...]

Ik zag vooral een Ajax dat ontzettend veel energie in de wedstrijd gooide maar ondanks een paar kansen PSV niet pijn kon doen.

PSV kon zelf wel de ruimte benutten, speelde zich meermaals onder de druk uit en scoorde meermaals hierdoor.

Na de rode kaart was het simpelweg inzakken, omschakelen en uitspelen.

Vond Ajax het vooral zichzelf moeilijk maken, veel gebrei ten opzichte van het meer simpele en directe spel van PSV.
Net de xG (Expected goals) binnen van de 1e helft.
Ajax had 7 schoten 1e helft met in totaal xG van 0,86
Psv had 4 schoten met in totaal een xG van 0,45.
Conclusie Ajax beste kansen 1e helft, PSV effectiever.
2e helft kan je weinig uit ophalen met 10 vs 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Mark31 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:20:
[...]

Huh, kun je dat generaliseren naar 1 wedstrijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
carpebios schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:21:
[...]

Huh, kun je dat generaliseren naar 1 wedstrijd?
Ik had het over gisteren, dat lijkt me duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Superkiwi schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Klopt.

Maar dan komt gelijk het volgende dilemma om de hoek kijken:
Zie je liever leuk voetbal en je verliest of kijk je liever naar saai voetbal en je wint?

Het voetbal onder De Boer was blijkbaar effectief want vier keer op rij kampioen maar vermakelijk om te kijken was het niet. Het voetbal onder Bosz vond ik vele malen leuker om te kijken en daar werden we geen kampioen mee. Toch kies ik als kijker voor het laatste.
Mwah, saai. Ik vond PSV bij vlagen (zeker tijdens die counters) echt goed tikken. Natuurlijk speelde Ajax qua veldspel mooier, maar effectief was t niet.

Een goed uitgevoerde counter is imo mooi om te zien. Mooier dan constant balbezit en tikkie naar voor/tikkie terug. Het Ajax onder de Boer is een slecht voorbeeld imho, want het was ook grotendeels de zwakte van de tegenstanders in die jaren (op wellicht het eerste jaar onder de Boer na, met die knappe comeback in de 2e seizoenshelft) dat ze kampioen werden. Ze scoorden namelijk niet veel punten. Beetje Schotse competitie idee, je weet eigenlijk al wie er kampioen gaat worden, maar dat is niet omdat ze zo goed spelen daar.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 08-08-2021 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
LZ86 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:24:
[...]

Mwah, saai. Ik vond PSV bij vlagen (zeker tijdens die counters) echt goed tikken. Natuurlijk speelde Ajax qua veldspel mooier, maar effectief was t niet.

Een goed uitgevoerde counter is imo mooi om te zien. Mooier dan constant balbezit en tikkie naar voor/tikkie terug. Het Ajax onder de Boer is een slecht voorbeeld imho, want het was ook grotendeels de zwakte van de tegenstanders in die jaren (op wellicht het eerste jaar onder de Boer na, met die knappe comeback in de 2e seizoenshelft) dat ze kampioen werden. Ze scoorden namelijk niet veel punten. Beetje Schotse competitie idee, je weet eigenlijk al wie er kampioen gaat worden, maar dat is niet omdat ze zo goed spelen daar.
Ajax creeerde door balbezit ook kansen.
Die afgekeurde goal op 1 cm, dat is gewoon wereldklasse, zou hij goed gekeurd zijn geweest had hij de wereld over gegaan.
Dankzij goede passings had mazraoui ook een dikke kans 2e helft na pass van berghuis op haller die direct mazraoui aanspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]

Dat ben ik helemaal met je eens hoor, die waren fraai uitgevoerd d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Een goed uitgevoerde counter is imo mooi om te zien.
:Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
[...]

Check de handtekening van @snmght ;)

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
Idd, ik herinner me voornamelijk Mourinho's Madrid die vanuit de verdediging binnen 3 passes kon scoren :D

@Mark31
Je kan het ook omkeren, gebaseerd op de statistieken is de overwinning van PSV nog minder geflateerd :+
zolang voetbal geen jury-sport is, kun je overigens erg weinig met dit soort cijfers.

Als neutrale toeschouwer heb ik simpelweg een zeer vermakelijke pot gezien,

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght

snmght

imho dan he

[...]

Mijn xWbS zat op 70% voor Ajax. Conclusie je hebt er geen kut aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
Bossie schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:40:
[...]

Idd, ik herinner me voornamelijk Mourinho's Madrid die vanuit de verdediging binnen 3 passes kon scoren :D

@Mark31
Je kan het ook omkeren, gebaseerd op de statistieken is de overwinning van PSV nog minder geflateerd :+
zolang voetbal geen jury-sport is, kun je overigens erg weinig met dit soort cijfers.

Als neutrale toeschouwer heb ik simpelweg een zeer vermakelijke pot gezien,
Noujuist wel geflateerd na de 1e helft.
Dat bevestigd de xG cijfers, dat ze effectiever zijn eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
snmght schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:41:
[...]

Mijn xWbS zat op 70% voor Ajax. Conclusie je hebt er geen kut aan.
xG geeft aan hoe groot de kans is dat je scoort uit bepaalde hoeken/kansen gebaseerd hoe vaak dat soort ballen gescoord worden.
Dus je kan er wel degelijk iets uit ophalen, daaruit kan je zien wie de beste kansen hebben gecreeerd.
Maar die kansen moet je wel afmaken eens, maar het zijn zeker geen nutteloze statistieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
Mark31 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:44:
[...]

xG geeft aan hoe groot de kans is dat je scoort uit bepaalde hoeken/kansen gebaseerd hoe vaak dat soort ballen gescoord worden.
Dus je kan er wel degelijk iets uit ophalen, daaruit kan je zien wie de beste kansen hebben gecreeerd.
Maar die kansen moet je wel afmaken eens, maar het zijn zeker geen nutteloze statistieken
Dit is statistiek. Je kunt het niet zomaar generaliseren naar de wedstrijd van gisteren. Het is een gemiddelde, de ene keer scoren ze 8x de volgende wedstrijd 0, gemiddelde van 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
carpebios schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 14:56:
[...]

Dit is statistiek. Je kunt het niet zomaar generaliseren naar de wedstrijd van gisteren. Het is een gemiddelde, de ene keer scoren ze 8x de volgende wedstrijd 0, gemiddelde van 4.
Dat zeg ik toch ook dat ze effectief met hun kansen zijn omgegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

Agent47 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:59:
[...]

Wees maar blij dat je het bij die samenvatting hebt gehouden als Ajacied. Ik denk dat je je gisteren echt kapot had geërgerd.

Blind kan het gewoon niet meer belopen. Als er iemand langs is, dan is die ook weg. Zie de 0-1
maar. Pasveer lekker banken verder.
Ben ik blij mee ja :p Ben aan het genieten van een vakantie. Dat ergeren komt straks wel weer ;) . Emmen ook al puntjes verloren jammer genoeg :p

Pagina: 1 ... 36 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022