[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 305 ... 311 Laatste
Acties:
  • 481.935 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:57

Superkiwi

Hoi doei

dr.lowtune schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:15:
[...]
jazeker, ook de fontein gesprongen, net als mijn vrouw die toen zwanger was
Dus zó is die fontein in Rome toen kapot gegaan?
Blij dat dit eindelijk opgehelderd is.

:+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Bossie schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:15:
[...]
Denk dat veronica het meer nodig heeft dan ik, na twee avonden champions league sla ik de derde avond vrijwel altijd over.
Ik ook maar dat komt meer omdat de EL en de ECL in de groepsfases vaak niet zulke boeiende affiches hebben, die worden pas na de winterstop interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

PWM schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:01:
Zal alvast even de posts maken, zodat ik dat zo niet hoef te doen
  • Ai, waarom ook de keeper na maanden niet spelen, toch opstellen
  • Nou, wissel Guus Til maar, die gast raakt niks
  • Ongelooflijk, dat zo'n bal er in gaat :(
Nou, dat was hem voor vanavond :p
QFT - op Bijlow na dan, die stond prima te keepen. Al leek de goal wel een houdbare bal…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Superkiwi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:58:
Kunnen we stellen dat we als Nederland weer terug zijn in Europa?
In 5 jaar tijd een finale Europa League, een halve finale Champions League en een finale Conference League.
En dan hadden we dit seizoen ook nog eens 5 clubs in de groepsfase van de diverse toernooien die állemaal overwinterd hebben.
Dat is toch genieten :*)
Dat zijn inderdaad mooie resultaten. Nederland staat er beter voor en het is ook goed voor andere clubs dat Feyenoord zo ver is gekomen. Maakt de Eredivisie misschien toch weer wat aantrekkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:51
bregweb schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:16:
Wat een slap gelul en misgunnen weer hier! :X |:(

Feyenoord heeft een finale gehaald en dat is heel knap! Dat het via anti-voetbal van Mourinho niet gewonnen werd is heel jammer. Kreeg flash-backs naar de finale tegen Man United.

De Conf League afdoen als het slappe broertje van de CL vind ik ook van een ondermaats gezeik, net als de opmerking dat als club/supporter altijd het hoogst haalbare wilt....
Het lijkt misschien grappig om als Ajax supporter neerbuigend te doen, maar niet alle Nederlandse clubs kunnen CL spelen en ook Ajax speelt niet elk jaar succesvol CL, al zijn we de laatste 3 jaar een beetje verwend.

Aan Feyenoord vanuit Amsterdam: Gefeliciteerd met een fantastisch jaar en veel sterkte vandaag met die azijnpissers die geen finale hebben gehaald.
Ik denk dat sommige supporters, mede vanwege het fantastische halve finale seizoen, de CL sportief wat romantiseren. Natuurlijk kun je tegenstanders als Bayern, Man. City of Liverpool treffen en natuurlijk is het mooi om te zien dat je niet met 5-0 wordt weggetikt. En natuurlijk zitten er in de groepsfase van de EL/ConfL van die Oost Europese ploegen van C-niveau.

Maar als je wat verder kijkt is er weinig verschil tussen Besiktas of Sporting aan de ene kant en ploegen als Roma, Leicester, Berlin, Leipzig aan de andere kant. Het zijn ploegen uit de grote competities die vaak net geen CL haalden en dat soms het andere jaar weer juist wel doen. En dan is diezelfde ploeg plotseling een "zware tegenstander uit een grote competitie".

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:46:
Ik denk dat sommige supporters, mede vanwege het fantastische halve finale seizoen, de CL sportief wat romantiseren.
En aan de andere kant gebeurt het nu met de Conference League, mede vanwege het Nederlands succes. Maar dat succes is mede te danken aan het niveau van het toernooi :)

Normaliter kijk je er niet naar. Overwegend zijn het echt B-garnituur ploegen, nog meer dan in de Europa League poulefase. Voor zowel de Conference League als de Europa League geldt dat het pas op het einde “leuk” wordt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:20
Superkiwi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:03:
Oproep aan de UEFA: volgende keer graag zo'n belangrijke wedstrijd niét voor een vrije dag;
wat moet ik nu met al mijn grappen voor bij de koffie-automaat :/
Je collega's schijnen dat bij de UEFA aan gevraagd te hebben
;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Harribo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:16:
[...]

Je collega's schijnen dat bij de UEFA aan gevraagd te hebben
;)
Zoiets dacht ik al.
Geen probleem, ik heb nog ca 22 jaar werken voor de boeg dus er komt vast een moment dat ik ze kan gebruiken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Jammer van gisteren. Ondanks dat ik ze de tweede helft goed vond spelen.
Nederlandse clubs en finales, het gaat niet altijd zoals gewenst.
Al met al knap van Feyenoord.

Het blijft toch moeilijk voor zowel Ajax als Feyenoord om tegen een redelijk Europees team te scoren als ze gaan verdedigen. Zie ook Benfica.

Vraag me nu af wat er de komende tijd gaat gebeuren op de transfermarkt.
Flink interesse voor zowel spelers van Ajax als Feyenoord.
Vind maar dan eens weer waardige vervangers.
De wissels van Feyenoord gisteren waren beduidend minder.

[ Voor 22% gewijzigd door Harribo op 26-05-2022 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Han
Feyenoord zat in een groep met Union Berlin en Slavia Praag. Vitesse had Roma en Rennes. Als dat B-garnituur is dan zijn Besiktas, Midtjylland of Sporting dat ook.

Voor de fan voor wie het spannend is of zijn club doorgaat is de groepsfase van de CL natuurlijk geweldig maar voor de neutrale kijker is die overigens net zo boring als die van de andere toernooien. De absolute topclubs plaatsen zich meestal zo makkelijk.

Ik kijk zelden groepsfase CL meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:37

snmght

imho dan he

Harribo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:19:
Jammer van gisteren. Ondanks dat ik ze de tweede helft goed vond spelen.
Nederlandse clubs en finales, het gaat niet altijd zoals gewenst.
Al met al knap van Feyenoord.

Vraag me nu af wat er de komende tijd gaat gebeuren op de transfermarkt.
Flink interesse voor zowel spelers van Ajax als Feyenoord.
Vind maar dan eens weer waardige vervangers.
Twee van Ajax alweer naar een absolute topclub. Had ik niet verwacht na dit matige seizoen, toch zeker niet van Gravenberch.

Wat mij betreft moeten Antony, Timber en Martinez hoe dan ook behouden blijven. De rest lijkt me vervangbaar.

Haller en Blind mogen zelfs graag weg imho.

Brobbey halen, ik weet het niet. Kwaliteit genoeg en die transfersom na gratis vertrek kan ik ook nog wel verkroppen maar zijn fitheid is wel een issue.

Bij Feyenoord hoop ik dat ze Sinisterra en bij PSV Gakpo behouden. Toch het soort spelers dat je graag zo lang mogelijk in de eredivisie ziet. Maar ook spelers die makkelijk een niveau hoger aan kunnen dus het wordt spannend!

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Harribo
Je hebt ze er ook altijd bij...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU8JBNufM83OQz7mH_fxXL24ucI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TWk4atCoCGDRmC787hFSOdSi.webp?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Mensen die in gefotoshopte foto's trappen bedoel je? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
Superkiwi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Mensen die in gefotoshopte foto's trappen bedoel je? :+
Ik denk dat deze echt is, kijkt maar eens goed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:48
Maarhem, als je kijkt naar de finales dan lijkt het qua niveau wel redelijk te kloppen:
ChLeague: Top Engeland tegen Top Spanje
Europa League: Subtop Duitsland tegen Top Schotland
Conference League: Subtop Italië tegen Top Nederland.

En zowel CoL en EL waren geen walk overs voor één van beide ploegen. Lijkt dat het qua niveau wel redelijk klopt.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
Dat is dan wel slim gedaan met reflectie en al erbij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harribo
snmght schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:26:
[...]

Twee van Ajax alweer naar een absolute topclub. Had ik niet verwacht na dit matige seizoen, toch zeker niet van Gravenberch.
Gravenberch snap ik niks van. Geen slechte speler maar ik vind toch ook dat hij te weinig het verschil maakt bij Ajax. Maar het schijnt "een talent" te zijn.
Goede deal dan.
Wat mij betreft moeten Antony, Timber en Martinez hoe dan ook behouden blijven. De rest lijkt me vervangbaar.
Die vind ik ook belangrijk.
Haller is nuttig. Brobbey is leuk voor de breedte. Vind ik.

Wat betreft Psv... Gakpo is volgens mij top. Denk als ze die verkopen en goaltjesdief Zahavi gaat al weg, dan ontstaat er een groot gat.

Wat betreft Feyenoord... Ik zou als goede Europese club meteen Geertruida halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 26-05-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Harribo schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:16:
[...]

Wat betreft Feyenoord... Ik zou als goede Europese club meteen Geertruida halen.
Misschien wel de openbaring van het Europese seizoen. In de eerste maanden dacht ik dat hij door Pedersen weinig minuten zou maken maar ik heb me vergist. Juist in Europese wedstrijden is hij echt overeind gebleven, aanvallend en verdedigend. Als ik dan zie wat van Gaal allemaal heeft opgeroepen het afgelopen jaar....

Ps.
Als Dumfries en Karsdorp de voorkeur krijgen als backs is dat natuurlijk volkomen logisch, in een systeem met wingbacks zeker.

[ Voor 11% gewijzigd door D-e-n op 26-05-2022 12:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 22:53
D-e-n schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:22:
@Han
Feyenoord zat in een groep met Union Berlin en Slavia Praag. Vitesse had Roma en Rennes. Als dat B-garnituur is dan zijn Besiktas, Midtjylland of Sporting dat ook.

Voor de fan voor wie het spannend is of zijn club doorgaat is de groepsfase van de CL natuurlijk geweldig maar voor de neutrale kijker is die overigens net zo boring als die van de andere toernooien. De absolute topclubs plaatsen zich meestal zo makkelijk.

Dat zijn dan ook echt de 2e "sterke" poules die je opnoemt(psst, het was Spurs ipv Roma voor Vitesse :9 ). De rest zat vol met teams die zich normaal niet eens kwalificeren voor de EL. Maar dat is ook totaal niet erg, want dat is de hele reden waarom dit toernooi bestaat. Net zoals dat teams zoals Feyenoord of de nr's 5/6 van de grote landen, een grotere kans hebben om een toernooi te winnen/ver te komen.

Daarin is de opzet van dit toernooi geslaagd. Al helpt het natuurlijk wel mee dat het toevallig deze editie teams met grote namen waren die het jaar ervoor een minder seizoen hadden en dus nu in de ECL komen.

Maar dit doet niets af aan de prestatie van Feyenoord, ook al is het logisch dat ze redelijk ver zouden komen. De finale halen daarin tegen is wel een prima prestatie,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:21
D-e-n schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:22:
@Han

Je kunt toch niet serieus menen dat je Union Berlin, Slavia Praag en Rennes A-categorie vind? Ben het met je eens dat Besiktas en Midtjylland dat ook niet zijn (horen normaal ook 4e te worden in de groep), maar de Conference League is gewoon een competitie voor de B-garnituur van Europa, dat is ook de hele opzet om de kleinere landen kans te geven op een mooi Europese reeks.

Als je naar de ranking kijkt staan de door jouw genoemde ploegen ook niet erg hoog in de ranking, dus niet zo vreemd dat er hier over een B-garnituur wordt gesproken. Het is mooi dat de finale gehaald was en elke Europese finale is mooi, maar het lijkt nu wel alsof je de Keuken Kampioen Divisie wilt op hemelen.

ClubBegin van het seizoenRanking eind seizoen 2022
AS Roma1311
Ajax1715
Sporting CP Lisbon3228
Feyenoord6742
Besiktas2949
Stade Rennais8749
FC Midtjylland11387
Union Berlinn.v.t.100
Vitesse144104

Bron: https://kassiesa.net/uefa/data/method5/trank2022.html

[ Voor 18% gewijzigd door Gynnad op 26-05-2022 13:19 ]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:30

Quad

Doof

Sowieso lijkt mij internationale ervaring voor middenklasse teams ook gewoon goed. Ook voor de spelers zelf.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
Gynnad schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:11:
[...]

Je kunt toch niet serieus menen dat je Union Berlin, Slavia Praag en Rennes A-categorie vind?
Nee, ik zeg dat een belangrijk deel van de ploegen in de CL dat ook niet is. Het onderscheid dat jullie hier maken is wat dat betreft wel heel erg zwart-wit. Je kunt ploegen niet zo simpel indelen want juist bij de ploegen onder de absolute top zijn de verschillen klein. Kijk naar Ajax: het ene jaar stunten ze tegen een topploeg als Real en het andere jaar vliegen ze er in Europa uit tegen een ploeg die dus in die B-garnituur zou vallen.

De kwaliteit van de Man City, Liverpool, PSG, Real etc.. staat buiten kijf maar er zit gewoon geen groot verschil tussen bijvoorbeeld het Juve wat dit jaar in de CL zat en AS Roma. En aangezien we in Nederland geen ploegen kunnen leveren voor die absolute top zijn alle Nederlandse ploegen, inclusief Ajax, dus meer B dan A-garnituur. Dus als we het hier heel denigrerend over B-garnituur hebben bedoelen we daar dus vooral ook alle Nederlandse topclubs mee.

[ Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 26-05-2022 13:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:34
bregweb schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:16:
Wat een slap gelul en misgunnen weer hier! :X |:(

Feyenoord heeft een finale gehaald en dat is heel knap! Dat het via anti-voetbal van Mourinho niet gewonnen werd is heel jammer. Kreeg flash-backs naar de finale tegen Man United.

De Conf League afdoen als het slappe broertje van de CL vind ik ook van een ondermaats gezeik, net als de opmerking dat als club/supporter altijd het hoogst haalbare wilt....
Het lijkt misschien grappig om als Ajax supporter neerbuigend te doen, maar niet alle Nederlandse clubs kunnen CL spelen en ook Ajax speelt niet elk jaar succesvol CL, al zijn we de laatste 3 jaar een beetje verwend.

Aan Feyenoord vanuit Amsterdam: Gefeliciteerd met een fantastisch jaar en veel sterkte vandaag met die azijnpissers die geen finale hebben gehaald.
Wat een onzin weer... 7(8)7 Misgunnen...je bent de eerste dan want ik ben ze niet tegengekomen in het topic. Conference League afdoen als slappe broertje van Champions League, geen idee wie er zo over denkt, misschien jouw eigen gedachtengang? Ik zie weinig Ajacieden neerbuigend doen hier, jammer van het insinueren. :N

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:35:
Nee, ik zeg dat een belangrijk deel van de ploegen in de CL dat ook niet is.
Wanneer je hier Conference League had neergezet of Europa League zonder ‘belangrijk’ dan had je absoluut gelijk gehad. Maar kom op, je draaft ontzettend door. Zwart-wit aanhalen maar aan de andere kant met een roze duikbril alles beschrijven als het om de Conference League gaat. De CL en de Conference League zijn op geen enkele manier te vergelijken. Wellicht wordt de Conference League hier en daar opgeleukt door een opvallende naam uit de glorietijd, maar voor het overgrote deel is het echt B-garnituur en zelfs C-garnituur. En dat een Roma, wat ook geen hoogvlieger meer is, een poulefase anders benaderd dan wij Nederlanders doen mag ook geen geheim zijn, net als een wedstrijd verliezen tegen ze terwijl je het gevoel had dat er meer in zat.

En ja, Ajax is het B-garnituur van de CL, dat zal niemand ontkennen. Overwinteren is de doelstelling en vervolgens zo ver komen, maar het reële beeld is dat een halve finale behalen zeer ver weg is, of het schema moet dermate gunstig zijn en wanneer alles mee zit.

Maar laten we aub stoppen met het omhoog praten van de Conference League, het raakt kant nog wal. Gelukkig kunnen er punten worden behaald voor de coëfficiëntenlijst, dat maakt het interessant voor Nederland.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

DoeEensGek schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:48:
[...]

Wat een onzin weer... 7(8)7 Misgunnen...je bent de eerste dan want ik ben ze niet tegengekomen in het topic. Conference League afdoen als slappe broertje van Champions League, geen idee wie er zo over denkt, misschien jouw eigen gedachtengang? Ik zie weinig Ajacieden neerbuigend doen hier, jammer van het insinueren. :N
Wellicht komt het doordat op waarde schatten van de Conference League wordt gezien/gevoeld als downplayen en/of misgunnen van de prestaties van Feyenoord. En dat is uiteraard onzin, dat Feyenoord de finale heeft gehaald van de Conference League is uitermate knap en de weg er heen was voor de fans zeer vermakelijk. Het is hoe je het wendt of keert een Europees podium, dus de finale behalen is een goede prestatie. En voor Nederland zijn belangrijke punten behaald, dat is voordat de Conference League bestond nogal een uitdaging. Nu zie je ploegen meer punten behalen dan wanneer ze in de Europa League mochten uitkomen. Wat dat betreft is de Conference League een zegen, ook wanneer je Europa League speelt, bij verlies houdt het niet op en mag je zoals PSV nog verder op het Europese podium :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
@Han
Waar ik op doel is dat nog niet eens de helft van de CL deelnemers meedoet voor de prijzen. Je hebt de vier Engelse clubs, twee of drie Spaanse, (hooguit) een paar Duitse, een Franse en (in goede tijden) een aantal Italiaanse clubs. De rest doet mee om hooguit te overwinteren en het dan per pot te bekijken. Of dat een "belangrijk" deel is? Geen idee, laten we niet gaan zeuren over een woordje.

En nergens hemel ik de andere toernooien op. Ik stoor me enkel aan de denigrerende toon hier. Fans van een club die wel CL speelt lijken wel heel erg hun best te doen zich te verheffen boven het "gepeupel" in de twee andere Europese toernooien.

Terwijl ook clubs als Porto, Ajax, Sevilla, Benfica natuurlijk gewoon tot dat "gepeupel" behoren. Net als dit Roma zullen ze niet de CL gaan winnen maar zijn ze, mochten ze er "toevallig" eens aan meedoen, een kanshebber in de andere toernooien. Je ziet ook vaak dat winnaars van de EL het een jaar later goed doen in de groep van de CL, alhoewel dat Eintracht nu niet zal gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 26-05-2022 15:13 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:11:
@Han
Ik stoor me enkel aan de denigrerende toon hier. Fans van een club die wel CL speelt lijken wel heel erg hun best te doen zich te verheffen boven het "gepeupel" in de twee andere Europese toernooien.
Maar je kunt toch niet ontkennen dat Champions League > Europa League > Conference League?
Dat is het enige wat er gesteld wordt en dat is feitelijk gewoon zoals het is natuurlijk. Je hoeft niet overal iets denigrerends in te lezen ;)

Net zoals de KKD van een lager niveau is dan de ED. Maakt dat de prestatie van Emmen minder? Uiteraard niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Superkiwi op 26-05-2022 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Nou, het seizoen zit erop. Nu kan iedereen zich weer focussen op het komende seizoen.

Ajax, PSV of Feyenoord, wie heeft de beste kansen om kampioen te worden? Misschien wat vroeg, aangezien de transfermarkt nog lang niet voorbij is, maar Ajax is al 2 sterkhouders kwijt en natuurlijk hun succescoach. Ik denk dan ook dat het lastig gaat worden voor Ajax om opnieuw kampioen te worden. PSV heeft een nieuwe coach en dat is ook maar afwachten dus. Ik bombardeer bij deze dus alvast Feyenoord als absolute topfavoriet! Die hebben nog dezelfde coach die het erg netjes heeft gedaan en als iedereen bij elkaar blijft dan zie ik Feyenoord als de meest stabiele van de 3.

Na de transfermarkt nog maar een keer kijken hoe ze ervoor staan.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:11:
@Han
Geen idee, laten we niet gaan zeuren over een woordje.
Agree… en laten we stoppen met Cherry picking om je gelijk te halen. Alle theorieën over meedoen om de prijzen gelden nagenoeg voor alle toernooien en competities.

Wij gaan het never nooit eens worden en dat is prima. De Conference League is in mijn ogen een C-League, de Europa League de B-League en de CL de A-League. Zonder iets af te doen aan enige behaalde resultaten. Jij hebt er een andere mening over, gewoon houden zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:21
Ajax wordt volgend seizoen gewoon wereldkampioen.

Feyenoord heeft een basis gelegd. Dat kan zinloos zijn, maar het kan ook de opstap zijn voor meespelen met de grote clubs. Dat gaan we volgend jaar wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Superkiwi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Maar je kunt toch niet ontkennen dat Champions League > Europa League > Conference League?
Goh, wat een open deur. Net als vroeger de Europa Cup 1 betere tegenstanders opleverde dan de Europa Cup 2. Maar ik heb anno 1987, toen Ajax de EC2 binnen haalde door een goal van van Basten, toch niet meegemaakt dat er rond die finale figuren waren die het nodig vonden juist op dat moment die discussie eens lekker te gaan oprakelen.

En dat is dus exact wat er hier dus wel degelijk is gebeurd. Tijdens een finale van een Europese finale met een Nederlandse club moeten er zo nodig vergelijkingen worden getrokken door (en ik zeg het maar gewoon) Ajax-fans die kennelijk altijd en overal haantje de voorste willen zijn. Want zij zitten natuurlijk in de CL league.

En dat is de discussie waar jij en @Han nu op inhaken.
Han schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:38:
[...]

Wij gaan het never nooit eens worden en dat is prima. De Conference League is in mijn ogen een C-League, de Europa League de B-League en de CL de A-League. Zonder iets af te doen aan enige behaalde resultaten. Jij hebt er een andere mening over, gewoon houden zo :)
Dit heeft geen zak te maken met een andere mening. Voor de zoveelste keer: niemand zal beweren dat de Conf.L meer waard is dan de CL. Het gaat om timing, woordkeus en respect. En dat laatste kunnen sommigen hier totaal niet opbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
mavaros schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 16:52:
Ajax wordt volgend seizoen gewoon wereldkampioen.

Feyenoord heeft een basis gelegd. Dat kan zinloos zijn, maar het kan ook de opstap zijn voor meespelen met de grote clubs. Dat gaan we volgend jaar wel zien.
Feyenoord heeft laten zien wat eigenlijk heel logisch is en zelfs in de magere jaren 80 heel gewoon was: een Nederlandse club uit de top drie of vier heeft kans om af te rekenen met een Duitse subtopper, een Tsjechische kampioen en een Franse ploeg. De nummer één van Nederland zal meer kans hebben dan de nummer drie maar dat niveau is niet iets om van te schrikken.

Dat verandert verder niks aan de hopeloze situatie ten opzichte van de absolute top in de CL. Die kopen gewoon twee elftallen die in Nederland makkelijk kampioen worden. Dus tip voor jouw cluppie: lekker cashen in de CL, daarna kansrijk de EL in en proberen de finale te halen. Ik kan je vertellen dat je als fan heel blij wordt van zo'n serie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nogmaals, de meeste Ajacieden zien liever een paar goede winstpartijen in de CL dan dat ze ver komen in de Europa League.
Dat was de lat onder Frank de Boer, maar grenzen verleggen zou iedere profclub moeten ambiëren.
Is dat heel realistisch? Wellicht niet, maar altijd maar met minder tevreden zijn is niet des Ajax.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik zie liever dat Ajax prijzen wint, of dat nu CL, EL of uCL is boeit me geen flikker. :)

PVOutput☀️

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zonder af te doen aan de prestaties van Feyenoord, en meer de prijzengeld verdeling van de UEFA.

Feyenoord heeft in de Conference League naast heel veel waardevolle, maar je koopt er bij de bakker geen brood voor, coefficient punten ook geld verdient. Als ik goed geïnformeerd ben zo'n kleine 14 miljoen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IC-Qa7r14wedb7RzLd6nR2Z9mXU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7Way8edLOaxGuZQ1nozxfjl7.png?f=user_large

Met recette bijna 20 miljoen.

In vergelijking Ajax:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dz9D6J9V8ha2tjxBcwLdCKm-U-s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Mirjdg2HemzEZj9fReKRbqav.png?f=user_large

En dan vergelijken we een club die de finale heeft gehaald met een club die er in de eerste knockout ronde uit is gevlogen. Ik heb geen zin om te zoeken maar ongetwijfeld scoort Ajax nog laag in de marketpool.

Ajax heeft bij wijze van spreken* gisteren meer verdient door de verkoop van een speler dan Feyenoord in een heel Europees toernooi waar ze de finale hebben gehaald. Kan je nagaan wat het gat wordt in een 'normaal' seizoen waar je eerder in het toernooi sneuvelt.

Met de komst van de nieuwe opzet van de Champions League zal het ongetwijfeld nog schever worden.

[ Voor 3% gewijzigd door PolarBear op 26-05-2022 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:20
Vitesse al op voorsprong :)

Hoewel ik het AZ ook gun en ze het uiteindelijk meer verdienen ligt mijn voorkeur uiteindelijk toch bij Vitesse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

PolarBear schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 19:12:
Zonder af te doen aan de prestaties van Feyenoord, en meer de prijzengeld verdeling van de UEFA.

Feyenoord heeft in de Conference League naast heel veel waardevolle, maar je koopt er bij de bakker geen brood voor, coefficient punten ook geld verdient. Als ik goed geïnformeerd ben zo'n kleine 14 miljoen. [Afbeelding]

Met recette bijna 20 miljoen.

In vergelijking Ajax:

[Afbeelding]

En dan vergelijken we een club die de finale heeft gehaald met een club die er in de eerste knockout ronde uit is gevlogen. Ik heb geen zin om te zoeken maar ongetwijfeld scoort Ajax nog laag in de marketpool.

Ajax heeft bij wijze van spreken* gisteren meer verdient door de verkoop van een speler dan Feyenoord in een heel Europees toernooi waar ze de finale hebben gehaald. Kan je nagaan wat het gat wordt in een 'normaal' seizoen waar je eerder in het toernooi sneuvelt.

Met de komst van de nieuwe opzet van de Champions League zal het ongetwijfeld nog schever worden.
Het is logisch dat het hoogste Europese toernooi meer geld oplevert, maar zo'n groot verschil (finale vs knockoutronde) is wel een beetje scheef. Als je de finale van de CL haalt, dan heb je zo'n 100 mio al verdient geloof ik.

Helaas is een naar bij-effect dat je competities er ook mee verneukt. Een paar wedstrijden in de CL zorgen er voor dat Ajax gewoon meer dan genoeg financiële middelen houdt om de beste spelers te kopen, zodat de kans dat ze er het jaar er op weer bij zitten gewoon groter is. Overigens speelt bij Ajax ook mee dat ze het de afgelopen jaren gewoon qua beleid best goed gedaan hebben. Overmars heeft best wel wat neergezet en enorm veel geld verdiend voor de club. Bij Feyenoord begint het nu pas weer een beetje te lopen met Arnesen, van Geel heeft daarvoor echt zo gigantisch veel verneukt dat we dat nog jaren voelen (herinneren we ons nog hoe goed Van Geel met Jorgensen heeft gegokt?!)

Als we willen dat dit anders wordt, dan moeten we als andere clubs daar keihard voor gaan werken. Hopelijk blijft de top 3 een beetje bij elkaar dit seizoen. PSV heeft laten zien erg dichtbij te kunnen komen. Feyenoord stond wel op afstand meer heeft ook laten zien best wat te kunnen. Met name bij Feyenoord ( ;) )hoop ik dat de stijgende lijn behouden kan blijven. We hebben eindelijk een beetje redelijk technisch beleid en een coach die dit team heeft kunnen laten werken. Als we een paar sterkhouders kunnen blijven houden, dan zou volgend seizoen weer best redelijk kunnen verlopen (top3).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
dr.lowtune schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:26:
[...]

Helaas is een naar bij-effect dat je competities er ook mee verneukt. Een paar wedstrijden in de CL zorgen er voor dat Ajax gewoon meer dan genoeg financiële middelen houdt om de beste spelers te kopen, zodat de kans dat ze er het jaar er op weer bij zitten gewoon groter is. Overigens speelt bij Ajax ook mee dat ze het de afgelopen jaren gewoon qua beleid best goed gedaan hebben.
Komt dit niet doordat TV rechten relatief klein % is van het totale budget vergeleken met de grote competities zoals de PL?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Zullen we gewoon kappen met de discussie over de Europese toernooien? De prestatie van Feyenoord is knap, elke Nederlandse ploeg die een finale haalt heeft het bijzonder goede Europese reeks neer gezet. Uiteindelijk is het voor een Nederlandse ploeg beter om in de groepsfase van de Champions League uit te komen omdat daar simpel weg meer geld te verdienen valt en helaas draait het daar voornamelijk om in het hedendaagse voetbal.

--

Ben benieuwd of AZ er zondag toch nog met het ticket vandoor kan gaan. Zie AZ liever het Europese ticket pakken dan Vitesse gezien die toch wat sterkhouders gaan verliezen gezien er wat (huur)contracten aflopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

Chief schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:29:
[...]

Komt dit niet doordat TV rechten relatief klein % is van het totale budget vergeleken met de grote competities zoals de PL?
Als ik kijk naar de TV rechten, dan krijgt Ajax een kleine 11 mio, PSV een kleine 10 mio en Feyenoord 8.6mio. Dat verschil is dus klein, maar inderdaad, als je CL inkomsten af zet tegen TV inkomsten, dan krijg je zeg maar best een stevige impuls als club zijnde. In totaal wordt er zo'n 80 mio aan TV gelden verdeeld, dus als jij als club in je eentje al 70 mio in de CL binnenharkt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
dr.lowtune schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:39:
[...]

Als ik kijk naar de TV rechten, dan krijgt Ajax een kleine 11 mio, PSV een kleine 10 mio en Feyenoord 8.6mio. Dat verschil is dus klein, maar inderdaad, als je CL inkomsten af zet tegen TV inkomsten, dan krijg je zeg maar best een stevige impuls als club zijnde. In totaal wordt er zo'n 80 mio aan TV gelden verdeeld, dus als jij als club in je eentje al 70 mio in de CL binnenharkt....
Dat leek mij dus het probleem in NL. Potentiele inkomsten uit Europees voetbal kan een enorm verschil in totaal budget uit maken. Voor een PL club zijn dezelfde inkomsten een veel kleiner % van het totaal budget.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
OPSLAGHOND schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:57:
Nogmaals, de meeste Ajacieden zien liever een paar goede winstpartijen in de CL dan dat ze ver komen in de Europa League.
Dat was de lat onder Frank de Boer, maar grenzen verleggen zou iedere profclub moeten ambiëren.
Is dat heel realistisch? Wellicht niet, maar altijd maar met minder tevreden zijn is niet des Ajax.
De Europa League biedt wel tegenstanders die je anders niet of nauwelijks tegenkomt. Voor supporters die daadwerkelijk de Europese uitwedstrijden bezoeken is dat vele malen leuker dan voor de 6e keer naar Milaan.

En 10 jaar goede wedstrijden spelen in de CL en af en toe overwinteren en een uitschieter naar een halve finale is ook niks. Een keer een Europa league winnen is dan vele malen leuker. Dan win je weer eens iets op Europees niveau. En dat is voor een Nederlandse club ook gewoon een hele prestatie.

Het moeten spelen van CL is voornamelijk een financieel verhaal. Niet zozeer omdat het toernooi nu zo mooi is. Ik denk dat de EL veel meer ruimte biedt voor verrassingen en spektakel dan de CL.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:44

Typhone

Who Dares Wins

@dr.lowtune

Vergis je niet in de CL premies. Jij noemt het een paar wedstrijden in de CL maar het meedoen verzekert je al van veel geld maar goed spelen zeker ook. Afgelopen seizoen zijn puur de winstpremies van de zes overwinningen als €17.400.000 geweest. Dus 6 overwinningen in de CL boost al meer geld dan een hele ConfL campagne tot en met de finale.

En dan krijg je zo’n sof tegen Benfica erna :).

Overigens die hele discussie hierboven… Feyenoord staat weer op de kaart in Europa en heeft exposure gehad. Daarbij hebben ze een trainer die weet wat ie wil en ik ken geen ondergrens waar ze dit jaar doorheen gezakt zijn. Laat dat een mooie bouwsteen zijn voor de competitie van komend jaar. Dat gejengel over wie de grootste heeft vind ik even niet relevant. Finale halen is sowieso geen kwestie van geluk maar eigen kracht.

Overigens vind ik Vitesse maar een vreemde club. Gisteren lijken er weer wat mensen te zitten maar vol zit het er nooit. Daarbij is dat ook zo’n club die uit van alles bestaat maar elk jaar grote veranderingen ziet zonder plan. Hopelijk pakt AZ thuis alsnog een ruime overwinning. Beste ticket lijkt me daar beter in handen dan bij Vitesse in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Snowdog schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 08:54:
[...]

Hmm, hoewel de CL-tune mij ook meer zou doen dan de EL-tune, zou ik toch echt liever de EL-finale winnen dan de laatste 16 in de CL. Dat laatste is toch weinig bijzonder en zo geweldig groot is het verschil nou ook weer niet op de absolute topploegen na.

Een Benfica, Sporting, Besiktas en wat mindere mate Dortmund (dat toch geen Bayern is) zijn dan (imo) ook weer niet zo enorm veel meer aansprekend dan een hoop namen in de EL (geldt uiteraard niet voor een Real/Bayern/Juve/Barca/Man City/PSG etc hoewel sommige ploegen daarvan momenteel ook niet geweldig draaien).

Anyway, ik zou zeker voor de EL-finale gaan of zelfs de Conference League-finale. Een prijs winnen is sowieso toch een stuk leuker dan de laatste 16 halen.

Waarom je als toeschouwer overigens een topsportmentaliteit zou moeten hebben is me niet helemaal duidelijk. Maar al zou dat zo zijn, als topsporter wil je winnen en dan lijkt me een prijsje voor de subtop toch ook leuker dan de laatste 16 halen en als subtopper met lege handen (ja goed, wel gevulde zakken) naar huis gaan. Zou denk ik persoonlijk een EL winnen ook een betere prestatie vinden dan de RO16 van de CL, maar goed...
Het ging om een finale EL halen, niet winnen. Tuurlijk zijn prijzen leuker dan een kwartfinale halen. Maar met een finale EL heb je nog niks, nou doe dan die kwartfinale CL maar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:30:
[...]

Misschien wel de openbaring van het Europese seizoen. In de eerste maanden dacht ik dat hij door Pedersen weinig minuten zou maken maar ik heb me vergist. Juist in Europese wedstrijden is hij echt overeind gebleven, aanvallend en verdedigend. Als ik dan zie wat van Gaal allemaal heeft opgeroepen het afgelopen jaar....

Ps.
Als Dumfries en Karsdorp de voorkeur krijgen als backs is dat natuurlijk volkomen logisch, in een systeem met wingbacks zeker.
Karsdorp, die na 80 minuten totaal kapot was? 8)7
Die houdt nog geen 60 minuten vol in een systeem waar ie ook nog echt naar voren moet ipv halfbakken zoals bij Roma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune

dr.lowtune

Deugt niet

toolkist schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Het ging om een finale EL halen, niet winnen. Tuurlijk zijn prijzen leuker dan een kwartfinale halen. Maar met een finale EL heb je nog niks, nou doe dan die kwartfinale CL maar.
Zoals @D-e-n volgens mij ook al zei: beginnen in de CL en dan de EL winnen is dan best een prima route. Eerst wat geld verdienen en daarna nog een Europese hoofdprijs binnenhalen….

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 18:13:
[...]

Goh, wat een open deur. Net als vroeger de Europa Cup 1 betere tegenstanders opleverde dan de Europa Cup 2. Maar ik heb anno 1987, toen Ajax de EC2 binnen haalde door een goal van van Basten, toch niet meegemaakt dat er rond die finale figuren waren die het nodig vonden juist op dat moment die discussie eens lekker te gaan oprakelen.

En dat is dus exact wat er hier dus wel degelijk is gebeurd. Tijdens een finale van een Europese finale met een Nederlandse club moeten er zo nodig vergelijkingen worden getrokken door (en ik zeg het maar gewoon) Ajax-fans die kennelijk altijd en overal haantje de voorste willen zijn. Want zij zitten natuurlijk in de CL league.

En dat is de discussie waar jij en @Han nu op inhaken.

[...]

Dit heeft geen zak te maken met een andere mening. Voor de zoveelste keer: niemand zal beweren dat de Conf.L meer waard is dan de CL. Het gaat om timing, woordkeus en respect. En dat laatste kunnen sommigen hier totaal niet opbrengen.
Als er in 1987 tweakers forums waren geweest was dat net zo goed het geval geweest en dast weet je zelf ook prima.
En bravo bravo. Hoe vaak er hier ook door Ajax supporters geroepen wordt dat het een prima prestatie is van Feyenoord, toch MOET je weer die anderhalve negatieve post eruit plukken en daarop door blijven zeuren als ware het de mening van elke Ajax supporter. Echt, keep it up! Je zou het ook een keer kunnen waarderen dat een grote meerderheid Feyenoord wel de credits geeft.
Dat je vervolgens ook nog probeert om de paar teams uit de CoL pot 1 te vergelijken met de onderste onderkant van pot 4 uit de CL laat wel zien hoe zwak je eigen argumentatie is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
dr.lowtune schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:10:
[...]

Zoals @D-e-n volgens mij ook al zei: beginnen in de CL en dan de EL winnen is dan best een prima route. Eerst wat geld verdienen en daarna nog een Europese hoofdprijs binnenhalen….
Als je de EL wint wel ja. Maar EL halve finale of CL kwartfinale, doe mij dan maar de CL kwartfinale.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Gynnad schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 08:37:
Ben benieuwd of AZ er zondag toch nog met het ticket vandoor kan gaan. Zie AZ liever het Europese ticket pakken dan Vitesse (...)
Onnodige verliespartij gisteren, de zoveelste alweer.
Zondag maar gewoon 2-0 winnen net als tegen Heerenveen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
toolkist schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:19:
[...]

En bravo bravo. Hoe vaak er hier ook door Ajax supporters geroepen wordt dat het een prima prestatie is van Feyenoord, toch MOET je weer die anderhalve negatieve post eruit plukken en daarop door blijven zeuren als ware het de mening van elke Ajax supporter. Echt, keep it up! Je zou het ook een keer kunnen waarderen dat een grote meerderheid Feyenoord wel de credits geeft.
Dus omdat er ook supporters zijn die zich normaal gedragen mag ik me niet storen aan de destructieve discussie die een aantal anderen voert. Ik zeg ook nergens "elke" Ajax supporter dus leg me s.v.p. geen woorden in de mond. Maar het zijn wel degelijk Ajax-fans in dit geval en ook weer niet voor het eerst.
Dat je vervolgens ook nog probeert om de paar teams uit de CoL pot 1 te vergelijken met de onderste onderkant van pot 4 uit de CL laat wel zien hoe zwak je eigen argumentatie is...
Ik benoem gewoon een feit: de teams uit de onderkant van de CL zijn vaak teams die net zo goed in de andere toernooien hadden kunnen uitkomen. En ik weet niet welke argumentatie je er bij zit te zoeken maar het is puur om aan te geven dat het vrij kinderachtig is om er lacherig over te doen.

Ps.
Tijdens de wedstrijd zijn de meeste discussies over het "niveau" ook keurig verwijderd maar kennelijk vond een aantal lieden het nodig daar over door te etteren. Dus doe s.v.p. ook niet alsof ik er over begin.

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 27-05-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:19:
[...]

Hoe vaak er hier ook door Ajax supporters geroepen wordt dat het een prima prestatie is van Feyenoord, toch MOET je weer die anderhalve negatieve post eruit plukken en daarop door blijven zeuren als ware het de mening van elke Ajax supporter. Echt, keep it up! Je zou het ook een keer kunnen waarderen dat een grote meerderheid Feyenoord wel de credits geeft.
Ik begrijp eventjes niet waar dit door ontstaan is. Ik was woensdag Feyenoord supporter en samen met mij nog heel veel anderen volgens mij. Althans, zeker in het topic. Waar is het moment geweest dat er opeens haat & nijd was? Dat heb ik volledig gemist maar die discussie loopt nu al enkele pagina's.

@D-e-n can you help me out? :)
Ik tik ze wel in de hoek voor je ;)
Het enige wat ik zo snel zag was deze (over stigmatiserend gesproken):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxje8x47d9MikkGdeE_Jk-iV3x4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vCsAFeqMPcyicEgydrR2Pd3O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
@Typhone
Even heel snel kijkend denk ik dat het hier fout gaat.
saert in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022"

Hetgeen wat ik daarna beweer is dat het voor alle Nederlandse ploegen sportief wellicht leuker is in de EL of ConfL uit te komen omdat je die misschien ook kan winnen. Vervolgens komt de heiligverklaring van de CL.

[ Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 27-05-2022 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:32:
@Typhone
Even heel snel kijkend denk ik dat het hier fout gaat.
saert in "[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022"

Hetgeen wat ik daarna beweer is dat het voor alle Nederlandse ploegen sportief wellicht leuker is in de EL of ConfL uit te komen omdat je die misschien ook kan winnen. Vervolgens komt de heiligverklaring van de CL.
Niet dat ik die gast ken maar zo heel erg fout vind ik dat nog niet. Ik snap waar je heen gaat in je redenatie maar ik denk dat Ajax wel aangetoond heeft dat op de juiste manier met de juiste lichting spelen er (incidentele) flinke speldenprikken mogelijk zijn in de CL. Daarbij zijn de heilige 6-8 clubs in de CL in de poulefase vaak wel te hebben maar over twee wedstrijden in een knock-out komt het surplus aan kwaliteit vaak wel bovendrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Typhone schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Niet dat ik die gast ken maar zo heel erg fout vind ik dat nog niet. Ik snap waar je heen gaat in je redenatie maar ik denk dat Ajax wel aangetoond heeft dat op de juiste manier met de juiste lichting spelen er (incidentele) flinke speldenprikken mogelijk zijn in de CL. Daarbij zijn de heilige 6-8 clubs in de CL in de poulefase vaak wel te hebben maar over twee wedstrijden in een knock-out komt het surplus aan kwaliteit vaak wel bovendrijven.
Dit valt wel mee. Het was wel het startpunt. Hij post weinig zie ik, wel een beetje met een negatief patroon.

Verder ontken ik nergens dat je af en toe kunt stunten in de CL, zeker in de poule. Ik heb enkel beweerd dat we de CL sportief niet moeten romantiseren, dat de ploegen uit de onderste helft van de CL een ander jaar vaak de toppers in de EL/ConfL zijn. En daar wordt dan nogal heftig op gereageerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:32:
Er komt geen heiligverklaring, er wordt alleen (terecht) gesteld dat de EL en de UCL niet van hetzelfde niveau zijn als de CL. Iets wat je eigenlijk zelf ook al aangeeft door te stellen dat er voor Nederlandse clubs in die competities wellicht wél wat te winnen valt.
Je tilt hier echt veel te zwaar aan ;)

Toch begrijp ik enigszins waar je frustratie vandaan komt.
Elke prestatie van een Nederlandse club wordt op een of andere manier gebagatelliseerd door supporters van andere clubs. Dat was zo bij de finale van de EL, de halve finale CL, het kampioenschap van Feyenoord, het kampioenschap van Ajax enzovoort enzovoort.
Het enige waar dat niet gebeurt is bij de niet traditionele top 3. De prestaties van Vitesse en AZ in Europa worden gewoon als knap gezien, zonder gezeur er omheen.

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 27-05-2022 10:56 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:22:
[...]

Dus omdat er ook supporters zijn die zich normaal gedragen mag ik me niet storen aan de destructieve discussie die een aantal anderen voert. Ik zeg ook nergens "elke" Ajax supporter dus leg me s.v.p. geen woorden in de mond. Maar het zijn wel degelijk Ajax-fans in dit geval en ook weer niet voor het eerst.

[...]

Ik benoem gewoon een feit: de teams uit de onderkant van de CL zijn vaak teams die net zo goed in de andere toernooien hadden kunnen uitkomen. En ik weet niet welke argumentatie je er bij zit te zoeken maar het is puur om aan te geven dat het vrij kinderachtig is om er lacherig over te doen.

Ps.
Tijdens de wedstrijd zijn de meeste discussies over het "niveau" ook keurig verwijderd maar kennelijk vond een aantal lieden het nodig daar over door te etteren. Dus doe s.v.p. ook niet alsof ik er over begin.
Als de verhouding positief-negatief 95-5 is dan ja, dan wordt het vervelend als er alweer alleen maar over die paar negatieve wordt gezeurd. En je zegt het wellicht niet met zoveel woorden, maar de manier waarop je het zegt doet het wel degelijk overkomen alsof het oh zo massaal gebeurt, wat gewoon niet is. En op die ene obvious troll die Typhone linkt na zie ik nog steeds bar weinig overdreven negatieve posts.

Het is niet nodig om oude posts op te zoeken en er mee te slaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 30-05-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05:25
toolkist schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:03:
[...]

Hmm ja, maar goed, de kans om de EL-finale te winnen is er dan iig en dat zou toch wel erg gaaf zijn. Natuurlijk zou een CL winnen nog beter zijn, maar zelfs bij een kwartfinale heb je nog een hele weg te gaan en voelt het nog niet alsof je heel dicht bij een prijs bent, want zelfs als je die zou winnen, dan weet je van te voren dat je daarna nog twee keer juist tegen die absolute topploegen (zoals genoemd in originele post) moet waarbij de kans dat je wint waarschijnlijk niet al te groot is.

En als je al weet dat je beide wedstrijden (de finale EL of kwartfinale CL) gaat verliezen, ja dan is die EL-finale natuurlijk ook niet meer zoveel waard, maar de weg daarnaartoe en de finale zelf zouden mij als supporter denk ik meer spanning en voldoening hebben gegeven dan die wedstrijden in de CL waarbij je nog best ver van de prijs af bent.

Het is alleen jammer dat het financiële verschil zo groot is imo. Want ja, de CL is zeker wel een niveautje hoger, maar ik denk dat dat vooral het geval is in het latere deel van het toernooi (of als je pech hebt met de loting), in het begin zijn er nog voldoende ploegen die op niveau bovengemiddelde EL-deelnemer zitten (denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

toolkist schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 11:20:
[...]

Als de verhouding positief-negatief 95-5 is dan ja, dan wordt het vervelend als er alweer alleen maar over die paar negatieve wordt gezeurd. En je zegt het wellicht niet met zoveel woorden, maar de manier waarop je het zegt doet het wel degelijk overkomen alsof het oh zo massaal gebeurt, wat gewoon niet is. En op die ene obvious troll die Typhone linkt na zie ik nog steeds bar weinig overdreven negatieve posts.
Ja dat gevoel had ik ook niet namelijk dus wellicht is er in meer of mindere mate een beetje sprake van tunnelvisie. Ik zat lekker mee te babbelen op het forum tijdens de wedstrijd en zowaar dacht men nog dat ik Feyenoorder was. Zag zeker tijdens de wedstrijd geen rare dingen voorbij komen en had niet het idee dat er mensen met een 'anti' sentiment aanwezig waren of zogenaamde 'misgunners'.

Maar als je nu alles terugleest dan lijkt het wel of er een compleet negatieve sfeer hing rondom Feyenoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
De één kan makkelijker met verlies omgaan dan de ander, meer denk ik niet dat er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Zijn de kaartjes voor Vitesse zo duur dat er eigenlijk nooit een uitverkocht stadion is in Arnhem?

Als je naar andere clubs kijkt, zit het stadion vaak afgeladen vol en moet je moeite doen om een kaartje te bemachtigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
mavaros schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:07:
Zijn de kaartjes voor Vitesse zo duur dat er eigenlijk nooit een uitverkocht stadion is in Arnhem?

Als je naar andere clubs kijkt, zit het stadion vaak afgeladen vol en moet je moeite doen om een kaartje te bemachtigen.
Tis maar goed dat het daar bijna nooit vol zit, er zijn diverse zichtbare scheuren in de constructie geconstateerd... Maar goed dat er daar geen grote groep massaal springende supporters zoals die van Eintracht langs zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:38:
De één kan makkelijker met verlies omgaan dan de ander, meer denk ik niet dat er is.
Dat heeft er dus werkelijk waar geen ene reet mee te maken. Verliezen van Roma is kut maar er zijn frusterendere verliespartijen waar je langer mee rondloopt maar daar was deze er dus niet eentje van.

Het is het denigrerende toontje waarmee een aantal bezoekers (nee, niet allemaal) hier met regelmaat over Feyenoord praat. *knip* Gisteren ook weer met de bezopen opmerking dat het zonder Bijlow 0-3 was geworden, alsof ze zijn weggetikt. Diezelfde Bijlow die in de slechte eerste helft toch slechts één bal op doel kreeg terwijl in de tweede helft ook zijn collega aan de overkant een paar prima reddingen verrichtte.

[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 28-05-2022 13:03 . Reden: Dat laten we dus. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Dat was een compliment voor Bijlow, de andere keeper deed het net als Bijlow heel erg goed.
Ik doelde erop dat het met Marciano i.p.v. Bijlow nooit beter was gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:50
mavaros schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:07:

Destijds is er (ik geloof door de gemeente) een veel te groot stadion neergezet toen het oude niet meer voldeed. Idee was toen dat er ook andere evenementen konden plaatsvinden (wat dus ook gebeurt). Ziet er alleen wat stom uit tijdens de voetbalwedstrijden.

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:05:
[...]

Destijds is er (ik geloof door de gemeente) een veel te groot stadion neergezet toen het oude niet meer voldeed. Idee was toen dat er ook andere evenementen konden plaatsvinden (wat dus ook gebeurt). Ziet er alleen wat stom uit tijdens de voetbalwedstrijden.
Was dat niet vooral beïnvloed door Aalbers, die van Vitesse wel eventjes nationale top ging maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

ElPaco schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 19:05:
[...]
Destijds is er (ik geloof door de gemeente) een veel te groot stadion neergezet toen het oude niet meer voldeed. Idee was toen dat er ook andere evenementen konden plaatsvinden (wat dus ook gebeurt).
De akoestiek schijnt er door die rare hoeken ook niet al te best te zijn toch?
Ik ben blij dat het Rammstein concert over een maand in het stadion van de rivaal uit Nijmegen plaatsvindt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Superkiwi schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:25:
[...]

Ik ben blij dat het Rammstein concert over een maand in het stadion van de rivaal uit Nijmegen plaatsvindt ;)
Dit stadion bedoel je? :+

Afbeeldingslocatie: https://media.nu.nl/m/8yixg95azn61_wd1280.jpg/tribune-nec-stadion-ingestort-door-constructiefout-en-te-veel-springende-fans.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Die mannen waren ingehuurd om de stevigheid te testen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:47
Ik snap @D-e-n best wel, alhoewel ik ook wel vind dat er wat doorgeslagen wordt aan beide kanten. Ja, de Conference League is van aanzienlijk minder niveau dan de Champions League en ja, de ploegen aan de onderkant van de Champions League zijn andere jaren de uitblinkers in de EL of de UCL. Allemaal waar.

Ik herken wel een patroon hier dat er over de (internationale) prestaties van Feyenoord vaak lacherig gedaan wordt en ietwat hautain gereageerd wordt door sommige Ajacieden, zeker niet alle. Dat zijn wel dezelfde mensen die Ajax en de EL finale heilig verklaarden en nu doen alsof dat een wereldprestatie was, terwijl de clubs die Ajax daarvoor versloeg niet per se beter waren dan de clubs die Feyenoord tegenkwam en Ajax in de knock-outfase elke keer met hangen en wurgen en hakken over de sloot door ging. Dat steekt soms, dat de ene prestatie van Ajax zo vreselijk opgehemeld wordt en er meteen de neiging is om een vrij gelijkwaardige prestatie van Feyenoord (wat veel dominanter geweest is in dit toernooi) te downplayen. Puur omdat het Feyenoord is.

Ik was overigens echt positief verrast over de support hier voor en tijdens de wedstrijd. Ook van de meeste Ajacieden die de prima prestatie van Feyenoord goed op waarde wisten te schatten en realistisch en positief er in stonden.

Vergeet ook niet waar Feyenoord vandaan komt. Het feit dat Feyenoord al jarenlang het lachtertje is qua prestaties sinds het kampioenschap vinden “jullie” grappig, maar doet voor veel van de realistische Feyenoord supporters echt pijn. Elke keer dat we een kans hadden aan te sluiten na goede prestaties door geld uit de CL of andere inkomsten, deden we dat niet. Ook niet na het kampioenschap. Feyenoord is een toonbeeld van wanbeleid en met een andere financiële verdeling van gelden had het zo het Sunderland kunnen worden vanuit de Netflix serie. Een club die historisch en qua aanhangers zo groot is af zien zakken naar een dolend elftal zonder waarde, zonder duidelijk plan en een organisatie zonder enige vorm van visie is echt pijnlijk geweest.

Arnesen en Slot verrichten fantastisch werk. Hopelijk zet dat door en gaan we eindelijk eens de goede kant op. Maar de pijn en frustratie zitten diep 😅

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@donleone83 Wat ik eerder al zei gebeurt dat meerdere kanten op. Jij en D-e-n doen nu voorkomen alsof het alleen bij Feyenoord gebeurt maar dat is echt niet het geval. Zoals ik eerder al zei gebeurt dit bij élke klassieke top3 club.
De EL finaleplaats van Ajax werd gebagetalliseerd ("geluk", "met de hakken over de sloot" etc), evenals de halve finale CL ("Madrid was uit vorm", "Juve was niet in goede doen") en het kampioenschap van Ajax ("laatste wedstrijden met geluk gewonnen", "altijd de VAR mee"). Zo gebeurt dat ook bij de prestaties van PSV.

En ik ben, ondanks mijn Ajax-bril, ook wel realistisch genoeg om in te zien dat er soms wel enige vorm van waarheid in zit. Is het als supporter van club X leuk om te horen? Natuurlijk niet. Is het nodig om daar een in mijn ogen iets te overdreven discussie te gaan voeren waarbij er nu ontzettend in de slachtofferrol gedoken wordt? Ook niet.

Zo herinner ik mij nog de wedstrijd tegen Barcelona (dinsdag 26 november 2013) waar we 2-1 van wonnen. Knappe prestatie. Kleine kanttekening: Messi was er toen niet bij. Werd dat naderhand benoemd? Uiteraard. Speelde dat mee? Waarschijnlijk wel. Doet het af aan de prestatie? Uiteraard niet. Is het leuk om te horen dat we waarschijnlijk daarom gewonnen hebben? Uiteraard niet. Moeten we het dan maar niet benoemen? Nee, dat ook niet.

Zie ook het wereldkampioenschap van Max Verstappen. Dan lees ik quotes als "ja maar hij had de snelste auto" of "zonder de raceleiding had ie nooit gewonnen".
Natuurlijk zit daar een kern van waarheid in, vooral in dat laatste. Maar moeten we dat soort dingen dan niet meer gaan benoemen omdat er fans zijn die daar van gaan stuiteren? Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling. Het leven is geen regenboog en de waarheid is niet altijd leuk om te horen. Ik had het ook liever anders gezien maar zo is het nu eenmaal.

[ Voor 36% gewijzigd door Superkiwi op 28-05-2022 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

offtopic:
@Superkiwi het is imho vooral een kwestie van perceptie. Wanneer er van één van die clubs (you know who… :+ ) verhoudingsgewijs veel meer fans in het topic langskomen is het dus een tamelijk ongelijke verdeling, met name in de ‘denigrerende’ posts.

Dat er ook (veel) relativerende en relatief positieve posts tussen kunnen zitten, is een kwestie van ‘negatief wordt eerder gelezen en onthouden dan positief’.

Meer is het imho niet.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
@Superkiwi
Het grote verschil zit 'm volgens mij in het feit dat Ajax-supporters hier in de meerderheid zijn. Als er negatief over Ajax gesproken wordt zal dat in ruime mate worden gecompenseerd door de Ajax-aanhang die een tegengeluid geeft. Tegelijk zal een Feyenoorder of PSV-er die inhoudelijk kritiek heeft op Ajax (of op een situatie waar Ajax van profiteert) al snel een "buitenbeentje" zal zijn, ook al is de kritiek redelijk.

Daar kunnen de bijdragers van beide kanten niet altijd wat aan doen, het is wat het is tenslotte. Maar het is wel een cocktail die snelle escalatie in de hand werkt.

Hoewel de moderators volgens mij erg hun best doen heb ik ook het gevoel dat getroll van PSV of Feyenoord-huize sneller zal worden opgemerkt dan getroll vanuit Amsterdamse kant. Het valt gewoon sneller op en "blend" niet met de rest van het geluid van de meerderheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

D-e-n schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 11:34:
@Superkiwi
Het grote verschil zit 'm volgens mij in het feit dat Ajax-supporters hier in de meerderheid zijn. Als er negatief over Ajax gesproken wordt zal dat in ruime mate worden gecompenseerd door de Ajax-aanhang die een tegengeluid geeft.
Uiteraard, dat snap ik heel goed. Echter:
Tegelijk zal een Feyenoorder of PSV-er die inhoudelijk kritiek heeft op Ajax (of op een situatie waar Ajax van profiteert) al snel een "buitenbeentje" zal zijn, ook al is de kritiek redelijk.
Als die kritiek gegrond is dan heeft de Ajacied geen poot om op te staan toch? Dan maakt het niet uit hoeveel mensen jouw kritiek van tafel proberen te vegen, het zal ze niet lukken.
Laat het je er vooral niet van weerhouden om die kritiek vooral te blijven uiten, daarvoor is dit immers een discussieplatform.
Hoewel de moderators volgens mij erg hun best doen heb ik ook het gevoel dat getroll van PSV of Feyenoord-huize sneller zal worden opgemerkt dan getroll vanuit Amsterdamse kant.
Dit is vooral een mate van perceptie denk ik. Zelf heb ik juist het idee dat er vanuit de niet-Ajax kant veel vaker op de rode knop gedrukt wordt. Wat de de werkwijze van de moderators is weet ik niet, of ze bijvoorbeeld de boel zelf actief in de gaten houden of alleen een kijkje komen nemen na een report.

Zelf ben ik ook niet vies van een flinke dosis sarcasme, dat is wel algemeen bekend denk ik. Ik kan begrijpen dat zoiets als trollerig over kan komen maar zo is het dus niet bedoeld. Lees mijn sarcastische post dus vooral als goedbedoeld sarcasme, niks meer en niks minder.

[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 28-05-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:22
Mijn laatste bijdrage aan deze discussie.

Voor mijn gevoel is het denigrerend om de Conference League (en/of de clubs die daarin spelen) te gaan vergelijken, zodra een club het daar goed doet, dat geeft al een gevoel van misgunnen. Feyenoord doet het goed in die League, waarom dan vergelijken met voorgaande jaren van andere clubs in een andere League? Wees gewoon blij als Nederlander dat een club het goed doet.

Beetje hetzelfde idee als mijn zoontje haalt een 8 op de Havo en dat dan gaan vergelijken met andermans dochter die een 7 haal op het Atheneum. Wees blij dat ze allebei een voldoende halen.

Van elke club kun je jaren erbij halen dat het totaal niet liep in Europa, of juist wel.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
bregweb schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:01:
Mijn laatste bijdrage aan deze discussie.

Voor mijn gevoel is het denigrerend om de Conference League (en/of de clubs die daarin spelen) te gaan vergelijken, zodra een club het daar goed doet, dat geeft al een gevoel van misgunnen. Feyenoord doet het goed in die League, waarom dan vergelijken met voorgaande jaren van andere clubs in een andere League? Wees gewoon blij als Nederlander dat een club het goed doet.

Beetje hetzelfde idee als mijn zoontje haalt een 8 op de Havo en dat dan gaan vergelijken met andermans dochter die een 7 haal op het Atheneum. Wees blij dat ze allebei een voldoende halen.

Van elke club kun je jaren erbij halen dat het totaal niet liep in Europa, of juist wel.
Volgens mij werd dat vergelijken vooral andersom gedaan, zelfs Slot deed er aan mee in een persconferentie. Ikzelf (en ik weet zeker een heel aantal andere Ajax supporters hier ook) heb er juist op gelet dat ik helemaal niks ging proberen te vergelijken met Ajax, PSV of wie dan ook. En dat ik het puur over Feyenoord had (en volgens mij ook prima positief ook).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 11:13
Mijn hemel een paar dagen later gaat het nog steeds over de kwestie “denigrerend over Feyenoord” :o

Volgens mij komt het praktisch nooit voor dat het topic zo eensgezind was als afgelopen woensdag. Ik vind het verlies nog steeds jammer en ik hoop oprecht dat Feyenoord met Slot en Arnessen de weg verder omhoog vinden :)

Tegelijkertijd hoop ik ook dat we voldoende ruimte en relativeringsvermogen overhouden om over en weer lekker te blijven “zieken” ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:04:
Dat was een compliment voor Bijlow, de andere keeper deed het net als Bijlow heel erg goed.
Ik doelde erop dat het met Marciano i.p.v. Bijlow nooit beter was gegaan.
Als je Bijlow een pluim wilt geven is het wellicht handiger dat voortaan gewoon te zeggen dan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gynnad
Of het gunstiger is dan pot 2 is te betwijfelen, maar gaaf dat een Nederlandse ploeg weer eens in pot 1 zit.

[ Voor 20% gewijzigd door Gynnad op 28-05-2022 23:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

De weg naar de finale ligt open!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Superkiwi schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 23:46:
De weg naar de finale ligt open!
De weg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ijm83y_xB0MsNHKJlYyeeemg3M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u0IzGm3fptohmMRPwGW6qo0b.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
Die ligt inderdaad open

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Retteketet!!
AZ al snel op 1-0, lekker :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wat een comedycapers.. Buijtink die voor open goal mist, keeper die zich totaal verkijkt op een schot van 25m met totaal vrij zicht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Superkiwi schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:42:
Retteketet!!
AZ al snel op 1-0, lekker :)
200% overtreding maar VAR weer eens aan het slapen, kost steaks gewoon Europees voetbal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:50
Heb AZ de afgelopen zeg 3 maanden niet zo scherp gezien, veel beweging, de wil voor de winst, het kan dus wel. Nu lekker de tweede helft angstig voetballen zoals laatste 10 2de helften en we gaan verlengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
forzav schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:58:
[...]

200% overtreding maar VAR weer eens aan het slapen, kost steaks gewoon Europees voetbal
Yep dat was geen schouderduw meer... Zal zo blij zijn als die vent met pensioen gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11:03
De koek was bij ons al een tijdje op, toch fluit die nijnenhuis weer belachelijk slecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
Vitesse liet na de 2-0 van AZ de koppies hangen. Toen had Nijenhuis al kunnen affluiten. Nu is het een martelgang aan het worden voor die club uit Arnhem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wat een manier om een strafschop te nemen door Dallinga, op zo'n moment zo'n slechte strafschop.

Gelukkig laat het publiek zich weer van zijn aller beste kant zien...

[ Voor 27% gewijzigd door Napo op 29-05-2022 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:06

gws24

Thinking is hard!

Wat een slecht ingeschoten penalty van Excelsior!

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen al weer door dat publiek hoop ik dat Ado gewoon in de KKD blijft.
Kan je je niet gedragen? Blijf dan maar lekker weg.

(Ja, ik weet dat het ook in de eredivisie gebeurd... maar Excelsior publiek is toch wel wat "Normaler".)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik werd op de A1 ingehaald door de bus van ADO en ik kwam uit het oosten. Chauffeur in de war of dachten ze initieel tegen NEC te moeten? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Prima doelpunt van ADO, goede voorzet met een net afgemaakte kopbaal weer door Verheydt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:20
Meh, ik had ADO liever ook nog een paar jaartjes langer in de KKD gezien, onsympathieke club vind ik dat. Aan de andere kant heb ik ook Excelsior liever niet, 2 ploegen uit één stad is eigenlijk al teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:56

m0nk

16-09-2003 15.15

😴

Verdiende 2-0 voorsprong, hopenlijk houden ze het nu vast al zie ik ze wel straks 45 min achteruit lopen.. veld ligt er weer prima bij en Wentges is een beetje de Courtois van de regio Haaglande te worden zo.. keept echt meer dan prima, zeker voor zo'n jonge gozer.

Als ze promoveren moet er wel heul veel gebeuren want anders vliegen ze er volgend jaar weer net zo hard uit 🤣 nog 45 min met zweet tussen de naad in het stadion zitten..

[ Voor 38% gewijzigd door m0nk op 29-05-2022 19:18 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Op deze manier kan het nog een bijzonder spannend einde worden bij Ado - Excelsior.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 23:03
Wat een wedstrijd zeg. Leuk!
Die handsbal was wel een beetje vaag. De tegenstander duwt zijn hand tegen de bal aan
Pagina: 1 ... 305 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022