[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.072 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Deadsy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:18:
Weet iemand wie de mogelijke tegenstanders zijn in de volgende ronde?
IF Elfsborg of FK Velež. Wie kent ze niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:31
Die tillen daar niet zo zwaar aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-10 18:30
Had niet verwacht dat Feyenoord het zo goed zou doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:32:
It aint over til the fat lady sings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 10-10 08:06

OMX2000

By any means necessary...

Kom op Jahanbakhsh, doe ff een goede paas of mooie actie.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-10 21:47
Dit moeten we echt afmaken

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:10
Voordeel is wel dat de 2e wedstrijd thuis is, je zou zeggen dat 2-0 uit dan al zo goed als afgemaakt is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:18
Deadsy schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:32:
Ook niet dat Luzern zo slecht is.
De ballen die zij gewoon inleveren, ik zou als fan van Luzern helemaal gek worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-10 23:39
Luzern is niveautje FC Top Oss. Lachwekkend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Jahanbakhsh is het ook nog niet he...

Jammer dat de laatste pass net niet zuiver is want kansen genoeg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07:00
hotymoty schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:54:
Luzern is niveautje FC Top Oss. Lachwekkend dus.
Bedoel je dat zelfde Luzern dat volgens velen hier Feyenoord weinig kans zou geven omdat Feyenoord zo dramatisch was tegen Drita wat ook afgeschilderd werd als niveautje Top Oss?

Feyenoord speelt gewoon een prima pot. Weinig op af te dwingen. Nu zie je hoeveel makkelijker het voetbalt tegen een team dat zich niet met 11 man achter de bal volledig ingraaft en nul intentie heeft om te voetballen.

[ Voor 24% gewijzigd door donleone83 op 05-08-2021 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Drita verdedigde een stuk beter dan Luzern

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
donleone83 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:56:
[...]

Bedoel je dat zelfde Luzern dat volgens velen hier Feyenoord weinig kans zou geven omdat Feyenoord zo dramatisch was tegen Drita was ook afgeschilderd werd als niveautje Top Oss?
Vooral door Feyenoorders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:48

Grudgie

PSN: Grudgie7

Feyenoord speelt wel een stuk beter dan de voorgaande wedstrijden. Hoop dat ze dit kunnen volhouden voor de komende tijd en dat het niet eenmalig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
Nah door iedereen wel. Ik heb het idee dat Feyenoord toch echt wel wat beter speelt vandaag dan in die wedstrijden tegen Drita.

Maar goed, eindeloze discussie. Als ze hier vandaag gewoon winnen, dan doen ze het ok en ze zijn ook de betere ploeg, dus al te veel kritiek kan je dan niet hebben. Zoals al zo vaak aangehaald door anderen hebben we in NL vaak genoeg problemen met dit soort ploegen, mooi als je eenvoudig wint dan toch.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:08
Grudgie schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:00:
Feyenoord speelt wel een stuk beter dan de voorgaande wedstrijden. Hoop dat ze dit kunnen volhouden voor de komende tijd en dat het niet eenmalig is.
Yeah, phat chance :P

Feyenoord en goed spelen duurt meestal niet langer dan 1 of 2 potjes helaas.

Wel fijn dat het nu op een goed moment komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hotymoty
donleone83 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 21:56:
[...]

Bedoel je dat zelfde Luzern dat volgens velen hier Feyenoord weinig kans zou geven omdat Feyenoord zo dramatisch was tegen Drita wat ook afgeschilderd werd als niveautje Top Oss?

Feyenoord speelt gewoon een prima pot. Weinig op af te dwingen. Nu zie je hoeveel makkelijker het voetbalt tegen een team dat zich niet met 11 man achter de bal volledig ingraaft en nul intentie heeft om te voetballen.
Luzern is gewoon schandalig slecht. Dit kan je geen Europees voetbal noemen. Dat hele Conference league niet overigens… Bijna elke club hierin heeft hetzelfde niveau als middenmoot van de Eredivisie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
hotymoty schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

Luzern is gewoon schandalig slecht. Dit kan je geen Europees voetbal noemen. Dat hele Conference league niet overigens… Bijna elke club hierin heeft hetzelfde niveau als middenmoot van de Eredivisie.
Ik zou zeggen, ga iets anders doen met je tijd dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Toch wel heel triest, afgezien van Til, kan er niemand scoren terwijl ze dotten van kansen krijgen. Maar dan ook echt niemand. Tjongejonge.

Ok trek mijn woorden deels terug...
Dat is goed gedaan van Sinisterra

[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 05-08-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
hotymoty schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

Nou dan zou Feyenoord dus ook ver moeten komen. Dus we kunnen met jou afspreken dat ze minimaal de finale halen? Aangezien Feyenoord geen middenmoot van de Eredivisie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09:18
Harribo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:10:
Toch wel heel triest, afgezien van Til, kan er niemand scoren terwijl ze dotten van kansen krijgen. Maar dan ook echt niemand. Tjongejonge.

Ok trekt mijn woorden deels terug...
U zei? ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Harribo schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:10:

Ok trekt mijn woorden deels terug...
ahem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ze hebben zich gelukkig niet FerTild aan luzern

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
0-3 lekker boys! We kunnen voorzichtig denken aan de laatste ronde voor de groepsfase!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Die doelman lijkt op een jonge Aguero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotymoty
Pompi schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

Nou dan zou Feyenoord dus ook ver moeten komen. Dus we kunnen met jou afspreken dat ze minimaal de finale halen? Aangezien Feyenoord geen middenmoot van de Eredivisie is.
Ja lijkt me meer dan terecht om Feyenoord minimaal in halve finale te verwachten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
Prima wedstrijd! Atletico kan z'n borst nat maken :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:28

Agent47

I always close my contracts.

Ik ben tevreden met de uitslag. Maar Jezus, hier had je 0-5 moeten winnen, minimaal.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hotymoty
Die commentator (Mark van Rijswijk) doet net of dit een wereldprestatie is. Het is tegen de fucking nummer 7 van Zwitserland, terwijl daar maar 10 teams meedoen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remco112
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Trauner!!!! _/-\o_

En wat laten sommigen zich weer kennen zeg! Nu kan Luzern er opeens geen klote van. Zo voorspelbaar >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• upschur
  • Laatst online: 05-10 17:25
Agent47 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:23:
Ik ben tevreden met de uitslag. Maar Jezus, hier had je 0-5 moeten winnen, minimaal.
Waarom?

Dan hebben we niks te billenknijpen thuis.

Moet wel feyenoord blijven heh.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

upschur schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:26:
[...]

Waarom?

Dan hebben we niks te billenknijpen thuis.

Moet wel feyenoord blijven heh.
Mag ik eens per jaar ook ff achterover leunen bij een wedstrijd van Feyenoord?:P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
hotymoty schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:25:
Die commentator (Mark van Rijswijk) doet net of dit een wereldprestatie is. Het is tegen de fucking nummer 7 van Zwitserland, terwijl daar maar 10 teams meedoen.
Heb jij de verwachtingen vooraf gelezen? Was er in dit topic iemand die een ruime overwinning had voorspeld?

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upschur
Agent47 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

Mag ik eens per jaar ook ff achterover leunen bij een wedstrijd van Feyenoord?:P
Het is zo makkelijk supporter te zijn van ajax of psv.

Feyenoord doet pijn, teleurstelling na teleurstelling., maar je blijft er van houden.

Messi transfervrij, misschien ken arnessen nog wat....

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

upschur schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:30:
[...]

Het is zo makkelijk supporter te zijn van ajax of psv.

Feyenoord doet pijn, teleurstelling na teleurstelling., maar je blijft er van houden.

Messi transfervrij, misschien ken arnessen nog wat....
Leven van Feyenoord is onbeschrijfelijk. Je verliest van Willem II en je hebt weer een Kutdag op kantoor want je hoort het van collega’s. Vervolgens ga je tegen VVV thuis na 10-0 verlies tegen psv weer en zit je met al je kameraden in een uitverkocht stadion.

Tegen zorya stond ik op Vak S. Manu scoorde in de laatste minuut de 4-3. Ik ging in 2 seconde tijd van rij 16 naar rij 3 en werd opgevangen door mensen die ik niet kende. Heb biertjes met wild vreemden gedronken. In Europa is het vaak kut. Maar toch, het seizoen erop, ondanks alles, ben je er weer bij. Dat is Feyenoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
hotymoty schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:25:
Hij zal de 2 wedstrijden tegen Drita gezien hebben

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• upschur
Agent47 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:32:
[...]

Leven van Feyenoord is onbeschrijfelijk. Je verliest van Willem II en je hebt weer een Kutdag op kantoor want je hoort het van collega’s. Vervolgens ga je tegen VVV thuis na 10-0 verlies tegen psv weer en zit je met al je kameraden in een uitverkocht stadion.

Tegen zorya stond ik op Vak S. Manu scoorde in de laatste minuut de 4-3. Ik ging in 2 seconde tijd van rij 16 naar rij 3 en werd opgevangen door mensen die ik niet kende. Heb biertjes met wild vreemden gedronken. In Europa is het vaak kut. Maar toch, het seizoen erop, ondanks alles, ben je er weer bij. Dat is Feyenoord.
Dat ene woord.

Mooie reclame

Eigenlijk knettergek

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

ph4ge schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:29:
Heb jij de verwachtingen vooraf gelezen? Was er in dit topic iemand die een ruime overwinning had voorspeld?
Nope… ik in ieder geval niet. Des te mooier is deze 3-0 winst in een Europese uitwedstrijd. Ongeacht tegen wie, in het verleden werd er verloren tegen mindere tegenstanders. En ik zie een stijgende lijn bij Feyenoord, sowieso lekker voor het zelfvertrouwen, dat mag wel een keer :)

Voorlopig zie ik Feyenoord weer een ronde verder komen en heeft Nederland deze week al weer twee overwinningen er bij geboekt. Gewoon prima zo, hopen op zo veel mogelijk Nederlandse teams in de hoofdtoernooien.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 21:48

Grudgie

PSN: Grudgie7

Toch wel een lekkere overwinning Feyenoorders! Verliezen we deze wedstrijd is Feyenoord helemaal kut en wordt het een ramp seizoen. Winnen we en dan spelen we een goeie wedstrijd is het ook nog kut volgens anderen. Het is ook nooit goed.

Ik ben blij met de overwinning als Feyenoorder! :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
Grudgie schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:41:
Toch wel een lekkere overwinning Feyenoorders! Verliezen we deze wedstrijd is Feyenoord helemaal kut en wordt het een ramp seizoen. Winnen we en dan spelen we een goeie wedstrijd is het ook nog kut volgens anderen. Het is ook nooit goed.

Ik ben blij met de overwinning als Feyenoorder! :)
Vooral fijn dat het chagrijn weer even weg is. Als je Vitesse bezig zag gisteren heb ik nou niet de indruk dat zij veel verder zijn. Voorspellingen dat Feyenoord in het rechterrijtje komt blijven overdreven. Met PSV en Ajax kan je op het moment niet mee, AZ zal zich nog flink gaan roeren, maar de clubs daar achter zijn heus te verslaan.

Mooi ook om de hand van Slot nu al te zien. Ik heb de hand van Advocaat het laatste seizoen geen moment gezien. En de aankopen vallen voorlopig niet tegen, dat is ook weleens anders. Het vervangen van Fer voor een daadwerkelijke verdediger scheelde een slok op een borrel.

[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 06-08-2021 07:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45
Nog geen punt verlies voor de NL clubs Europees, dat is ansich al een hele prestatie! *O*

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Galatasaray gisteren met 1-1 gelijkgespeeld tegen FC Johnsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejón
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-12-2022
Martinusz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:20:
Nog geen punt verlies voor de NL clubs Europees, dat is ansich al een hele prestatie! *O*
Jij hebt Vitesse gemist gisteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 21:51
Lejón schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

Jij hebt Vitesse gemist gisteren?
Hij bedoelt denk ik dat de ploegen nog niet verloren hebben. 1e wedstrijd van Feyenoord was ook een gelijkspel :)

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 12:28

snmght

imho dan he

remco112 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:25:
Trauner!!!! _/-\o_

En wat laten sommigen zich weer kennen zeg! Nu kan Luzern er opeens geen klote van. Zo voorspelbaar >:)
Sorry maar wil je dan oprecht iets anders beweren? Het grote Luzern?

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:38
snmght schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 08:54:
[...]

Sorry maar wil je dan oprecht iets anders beweren? Het grote Luzern?
Ik denk hetgeen wat Remco bedoelt gebaseerd op het feit dat Feyenoord voor de wedstrijd met de staat in de benen terug gestuurd zou gaan worden door Luzern.

Nu wint Feyenoord overtuigend 3-0 en stelt dat allemaal niets voor.
Dit twee zaken matchen simpelweg niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-10 12:28

snmght

imho dan he

@Rendiertje dat kan ik op zich nog wel plaatsen maar de lage verwachtingen waren toch wel op zijn plek gezien het spel tegen de vorige tegenstander.

Enniehoe en desalnietteplus, al lang blij dat Feyenoord punten pakt en door gaat. Of die ander er nou wel of niet een klote van kan. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Ach, toen Ajax 4-1 won in Madrid was het toch ook omdat Madrid niet zo sterk meer was. Dat (om er maar één wedstrijd uit te pikken) werd toen ook behoorlijk gebagatelliseerd door sommigen.
Die geluiden heb je altijd, ongeacht welke Nederlandse club er ook speelt.
Ik zeg maak je er niet zo druk om, je hebt gewonnen ;)

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
hotymoty schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:14:
[...]

Ja lijkt me meer dan terecht om Feyenoord minimaal in halve finale te verwachten.
Kan nog knap lastig worden hoor, de volgende clubs zitten nog in Play-off ronde: Tottenham Hotspur, As Roma, Union Berlin, Stade Rennes. In de huidge ronde zitten ook Rubin Kazan, Anderlecht, LASK (weet je nog hoe lastig Nederlandse clubs het hier tegen hadden), Trabzonspor. Daarnaast komen de verliezers van de Europe League Play-offs ook in de groepsfase, dat kan bijvoorbeeld AZ of Celtic worden maar ook Fenerbache en Antwerp (weer een club waar een Nederlands ploeg het recent lastig mee heeft gehad). En dan bij de knockout rondes komen ook de nummers 3 van de Europa League poules erbij.
Veel van de namen die ik hierboven heb genoemd hebben de afgelopen jaren gewoon in de Europa League gespeeld of zijn sterke ploegen in competities die rond ons kwa ranking staan. Zo gemakkelijk wordt het dus denk ik allemaal niet.

Feyenoord en Vitesse moeten gewoon zorgen dat ze minimaal de groepsfase halen, minder dan dat is wel een beetje een schande. Vitesse heeft zich gister geen goed gedaan, maar Feyenoord heeft gelukkig overtuigend gewonnen en hebben dus hun ergste vijand aka zichzelf overwonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:20
Nou, dat wordt Zondag een 3-0 voor Feyenoord tegen Atletico :D
Iemand van jullie ook aanwezig in de kuip?

[ Voor 26% gewijzigd door Mosin op 06-08-2021 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Mosin schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:17:
Nou, dat wordt Zondag een 3-0 voor Feyenoord tegen Atletico :D
Iemand van jullie ook aanwezig in de kuip?
Ik ben er volgende week donderdag bij tegen Luzern ( afhankelijk van mijn testen voor toegang test) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Morgen wordt de eerste prijs van het seizoen uitgedeeld, benieuwd wie jullie als grootste kanshebber zien.
Ik ga voor PSV, in de reguliere tijd.

Poll: Johan Cruijff Schaal
Winst PSV
Winst Ajax
Winst PSV na verlenging
Winst Ajax na verlenging
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403792&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
Superkiwi schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:58:
Morgen wordt de eerste prijs van het seizoen uitgedeeld, benieuwd wie jullie als grootste kanshebber zien.

Winst PSV
Winst Ajax
Winst PSV na verlenging
Winst Ajax na verlenging
[Afbeelding]
Ik mis de optie "Ik heb geen flauw idee" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Nu al 34 stemmen op PSV, wie heeft zijn bot niet goed ingesteld? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

dutchgio schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:04:
_O-

Het viel me bij de Europese polls ook al op dat Vitesse-Dudansk (die ik later pas toegevoegd had) ruim 60 mensen hadden gestemd terwijl dat bij Fey en PSV er ongeveer 35 waren.
Lekker betrouwbare polletjes die jij me laat maken @Outerspace :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:04:
Wie wil er na de JCS al van Ten Hag af :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 20:50
PSV oogt fit, het lijkt erop dat Schmid eindelijk zijn stijl geïmplementeerd krijgt.
Bij Ajax zie je dat het basis niveau van de spelers gewoon heel hoog ligt. Als AJAX geforceerd wordt in het tempo van PSV en ze kunnen de bal niet in de ploeg in houden, gok ik op winst PSV (maar ik heb AJAX gevote omdat ik voor Ajax ben). :) O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Chefbierrr op 06-08-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

Napo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Ligt eraan of we winnen :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

*bekijkt poll nog eens.

Het predikaat "Ajax-topic" kan ook wel de prullenbak in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 21:51

Winst PSV
Winst Ajax
Winst PSV na verlenging
Winst Ajax na verlenging
[Afbeelding]
102 om 8 stemmen, mwa, klinkt niet alsof dat echt klopt. Iemand heeft zijn bot inderdaad verkeerd ingesteld :P

WoT stats

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mark31
PSV is al veel verder conditioneel, Ajax is zo ver nog niet.
Dus als Ajacied gok ik nu op PSV, ben heel benieuwd wanneer Ajax ook topfit is conditioneel wie dan beter is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
ElPaco schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:50:
[...]

102 om 8 stemmen, mwa, klinkt niet alsof dat echt klopt. Iemand heeft zijn bot inderdaad verkeerd ingesteld :P
'Iemand' ja... en toevallig ben jij 1 van de weinige PSV supporters hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Trauner!!!! _/-\o_

Hoe was de wedstrijd? Heb er niks van gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 09:44

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 07:51:
[...]

Vooral fijn dat het chagrijn weer even weg is. Als je Vitesse bezig zag gisteren heb ik nou niet de indruk dat zij veel verder zijn. Voorspellingen dat Feyenoord in het rechterrijtje komt blijven overdreven. Met PSV en Ajax kan je op het moment niet mee, AZ zal zich nog flink gaan roeren, maar de clubs daar achter zijn heus te verslaan.

Mooi ook om de hand van Slot nu al te zien. Ik heb de hand van Advocaat het laatste seizoen geen moment gezien. En de aankopen vallen voorlopig niet tegen, dat is ook weleens anders. Het vervangen van Fer voor een daadwerkelijke verdediger scheelde een slok op een borrel.
Dat rechterrijtje voorspellingen lijkt me schromelijk overdreven inderdaad. Dit jaar gaat weer een zegen zijn voor Feyenoord wanneer het publiek er weer komt te zitten. Dat levert sowieso een aantal extra punten op puur vanwege de Kuip-vrees die er bij sommige clubs heerst. Om nog maar niet te spreken over allerlei spelers die in NL rondlopen die nog nooit volle stadions hebben gezien.

Gisteren ook gewoon een prima overwinning van Feyenoord. Blij dat Europees de punten eens worden binnengehaald. Vitesse wel weer jammerlijk. Vorig jaar zo sterk in het begin nu is het echt los zand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 22:38
Napo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Ik niet, ook voor de JCS wil ik al van 'm af :o

XXXVI

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• remco112
toolkist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Hoe was de wedstrijd? Heb er niks van gezien.
Feyenoord speelde fris, hoog druk zetten, verdedigend amper in de problemen gekomen (mede door Trauner, die was echt héél solide) Luzern was inderdaad wel echt heel slecht, die bleven het maar voetballend proberen, wat Feyenoord en hun hoge pressie in de kaart speelde. Vooral de keeper was echt heel slecht.

Heb van deze wedstrijd al meer genoten dan van 95% van de wedstrijden van vorig seizoen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Trauner!!!! _/-\o_

Dat kon Drita natuurlijk ook niet :+
Het gaat uiteindelijk om het pad wat Feyenoord af heeft gelegd en dat begon niet bijzonder positief na Drita. Nu met Luzern hebben ze een significant betere wedstrijd op de mat gelegd en hebben ze getoond dat dit soort tegenstanders geen probleem behoort te zijn.

Wellicht hebben de voorrondes van de Conference League de opstartproblemen van Feyenoord opgelost en kunnen ze daardoor net zo succesvol beginnen in de eredivisie :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mark31
ephymerous schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 11:58:
[...]

Ik niet, ook voor de JCS wil ik al van 'm af :o
Hoezo dat?
Hij zit nu 3,5 jaar bij Ajax.
Eerste halfjaar toen hij instroomde was de achterstand op PSV al veel te groot, kon hij niks aan doen.
De 3 jaar daarop, 2 x kampioen en 1 x nummer 1 voortijdig ge eindigt.
2x de beker gewonnen, 2 x de JC Schaal, halve finale CL, 1/16e finale EL en kwartfinale EL.
Wat moet hij nog meer doen om zijn ongelijk te bewijzen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco112
Napo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

Dat kon Drita natuurlijk ook niet :+
Het gaat uiteindelijk om het pad wat Feyenoord af heeft gelegd en dat begon niet bijzonder positief na Drita. Nu met Luzern hebben ze een significant betere wedstrijd op de mat gelegd en hebben ze getoond dat dit soort tegenstanders geen probleem behoort te zijn.

Wellicht hebben de voorrondes van de Conference League de opstartproblemen van Feyenoord opgelost en kunnen ze daardoor net zo succesvol beginnen in de eredivisie :)
Drita had vorige week gewoon moeten/kunnen winnen van Feyenoord. Organisatie was soms compleet weg, contrast met gisteren was echt gigantisch. Een zwaluw maakt geen zomer, maar ik vind die Trauner echt een schot in de roos. Stond er direct! Hij was de speler met de meeste voorwaartse passes: liefst 29. Dat ben ik helemaal niet gewend joh! Vaak is het balletjes heen en weer passen tussen de LCV en RCV :D

Hopen dat we nog een goede CVM en spits halen, dan staat er gewoon een leuk team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:55
Mark31 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:15:
[...]

Hoezo dat?
Eerste halfjaar toen hij instroomde was de achterstand op PSV al veel te groot, kon hij niks aan doen.
2x de beker gewonnen, 2 x de JC Schaal, halve finale CL, 1/16e finale EL en kwartfinale EL.
Het is Ajax, er is altijd kritiek. Als er gewonnen wordt, dan is het niet mooi genoeg / te behoudend. Als het mooi is, dan zijn er te weinig goals, teveel tegengoals, etc. etc.

Bij EtH is in het algemeen de kritiek dat iedereen met dit materiaal kampioen kan en moet worden, dat 18/19 CL een toevalstreffer was / meer kwam door de spelers dan door ETH. ETH zou weinig toevoegen, verkeerde keuze's maken en zijn vriendjes voorrang geven (labyad, klaiber, etc.).

Kan me er slechts ten dele in vinden: Ja hij maakt soms rare keuze's, wisselt vaak te laat of verkeerd, en heeft al jaren de beste selectie van de ED, op papier.
Maar, dat laatste is bij Ajax heel erg vaak zo (het budget is nou eenmaal het grootst), de truc is om er een team van te smeden en dat doet hij best goed. Van mij hoefde labyad en klaiber ook niet te komen, maar anderzijds wil je ook niet te goede spelers op de bank, want die accepteren niet dat ze niet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark31
KingKoning schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Het is Ajax, er is altijd kritiek. Als er gewonnen wordt, dan is het niet mooi genoeg / te behoudend. Als het mooi is, dan zijn er te weinig goals, teveel tegengoals, etc. etc.

Bij EtH is in het algemeen de kritiek dat iedereen met dit materiaal kampioen kan en moet worden, dat 18/19 CL een toevalstreffer was / meer kwam door de spelers dan door ETH. ETH zou weinig toevoegen, verkeerde keuze's maken en zijn vriendjes voorrang geven (labyad, klaiber, etc.).

Kan me er slechts ten dele in vinden: Ja hij maakt soms rare keuze's, wisselt vaak te laat of verkeerd, en heeft al jaren de beste selectie van de ED, op papier.
Maar, dat laatste is bij Ajax heel erg vaak zo (het budget is nou eenmaal het grootst), de truc is om er een team van te smeden en dat doet hij best goed. Van mij hoefde labyad en klaiber ook niet te komen, maar anderzijds wil je ook niet te goede spelers op de bank, want die accepteren niet dat ze niet spelen.
Dat krijg je nu al inderdaad, ben benieuwd hoe Rensch en Antony zich houden als Mazraoui en Berghuis hoogstwaarschijnlijk basis spelers worden.
Moet je wel kunnen managen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Agent47 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 09:50:
[...]

Ik ben er volgende week donderdag bij tegen Luzern ( afhankelijk van mijn testen voor toegang test) 8)
Mooi man. Dat zijn leuke potjes om bij te wonen. Spelen ze slecht, dan kun je nog altijd met je buurman auwehoeren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Mosin schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:58:
[...]

Mooi man. Dat zijn leuke potjes om bij te wonen. Spelen ze slecht, dan kun je nog altijd met je buurman auwehoeren :)
Haha mooiste is vaak kwartier voor de wedstrijd en de opkomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mark31 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:58:
PSV is al veel verder conditioneel, Ajax is zo ver nog niet.
Dus als Ajacied gok ik nu op PSV, ben heel benieuwd wanneer Ajax ook topfit is conditioneel wie dan beter is.
Voordeel voor Ajax, er mag 5 x gewisseld worden.

Winst PSV
Winst Ajax
Winst PSV na verlenging
Winst Ajax na verlenging
[Afbeelding]
Er wordt niet verlengd bij de JC Schaal toch?
Mark31 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:53:
[...]

Dat krijg je nu al inderdaad, ben benieuwd hoe Rensch en Antony zich houden als Mazraoui en Berghuis hoogstwaarschijnlijk basis spelers worden.
Moet je wel kunnen managen.
Ajax gaat er nog steeds vanuit dat Neres verkocht wordt, dus de eerste maand zal Berghuis sowieso basisspeler worden. Daarna moet ik het nog zien. Antony heeft een goed Olympisch toernooi gespeeld en zal de concurrentie vrij hard aan gaan denk ik. En je kan veel zeggen maar behalve Tadic is niemand zeker van een basisplaats. Timber heeft Schuurs uit de basis gespeeld, en Rensch de aangekochte Klaiber.

[ Voor 78% gewijzigd door PolarBear op 06-08-2021 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Mark31 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:15:
[...]

Hoezo dat?
Die Eredivisie winnen vind ik geen prestatie en de beker hecht ik weinig tot geen waarde aan. Die Champions League serie was prachtig maar heeft hij ook weggeven met zijn opstelling en wissels. Die EL die Ajax twee keer roemloos uit ging bedoel je?

Wat hij moet doen? Spelers op hun juiste plek zetten, structureel mooi voetbal spelen, geen onzin meer uitkramen en geen vriendjes meer aantrekken en opstellen. Ik voorspel vast dat we ons dit jaar hopeloos gaan ergeren aan Haller, maar die wordt vast niet gewisseld.
KingKoning schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Ik ga mijn hele relaas niet herhalen. Het afdoen als "er is altijd kritiek" vind ik heel makkelijk. Het spel is sinds Chelsea uit niet om aan te gluren en de kampioenschappen zijn met veel geluk binnengehaald.

Van Bommel durfde niet door te drukken en uiteindelijk won Ajax thuis met tien man van PSV. Een seizoen later hielp Corona een handje, AZ was bezig met een flinke inhaalrace en het laatste seizoen viel alles in de cruciale wedstrijden de goede kant op.

Dan hebben we het maar niet over het structureel weggeven van riante voorsprongen in wedstrijden die er om gaan of over de vriendjes van. Neem zo'n Promes, hopeloos uit vorm en keer op keer weer op tien terug te vinden.
PolarBear schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:15:
Ajax gaat er nog steeds vanuit dat Neres verkocht wordt, dus de eerste maand zal Berghuis sowieso basisspeler worden. Daarna moet ik het nog zien. Antony heeft een goed Olympisch toernooi gespeeld en zal de concurrentie vrij hard aan gaan denk ik. En je kan veel zeggen maar behalve Tadic is niemand zeker van een basisplaats. Timber heeft Schuurs uit de basis gespeeld, en Rensch de aangekochte Klaiber.
Antony gaat een flinke kluif aan Berghuis krijgen. Ik denk dat Blind ook zeker van zijn plek is. Schuurs en Klaiber zijn natuurlijk geen Ajax materiaal en dan ook terecht niet in de basis terug te vinden.

[ Voor 33% gewijzigd door ephymerous op 06-08-2021 13:30 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Nu online

Superkiwi

Hoi doei

PolarBear schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:15:
[...]
Er wordt niet verlengd bij de JC Schaal toch?
Hoe moet dat dan als er na 90+3 minuten 4-4 op het scorebord staat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Superkiwi schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:42:
[...]

Hoe moet dat dan als er na 90+3 minuten 4-4 op het scorebord staat?
Penalties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-PMb5CcaNVeo20EHwtnV5yiyyFk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/TBgMILeKseosAo76Mwp9sDDq.png?f=user_large
Uit de reglementen 2019 (kon de actuele niet zo snel vinden).

[ Voor 38% gewijzigd door PolarBear op 06-08-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:48:
[...]

Penalties?

[Afbeelding]
Uit de reglementen 2019 (kon de actuele niet zo snel vinden).
Is onveranderd, zie Reglement voor de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal XXV

Wat overigens een bijzondere regel is in het reglement :+
Ingeval PSV op de voorgaande dinsdag in actie moet komen in de kwalificatieronde van de UEFA Europa League, dan wordt de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal XXV in het stadion van Ajax gespeeld op zondag 8 augustus om 18.00 uur.
Zijn er ooit kwalificaties voor de EL geweest op een dinsdag en als die er al zijn dan lijkt de zaterdag een betere optie te zijn dan de zondag door de opvolgende kwalificatiewedstrijd :+

En daarbij niet te vergeten de geweldige geldprijs naast de schaal en de eer ;)
De winnaar van de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal ontvangt een geldbedrag van € 50.000,-- en
de verliezer van de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal ontvangt een geldbedrag van € 20.000,--.

[ Voor 47% gewijzigd door Napo op 06-08-2021 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 14:30:
[...]

Zijn er ooit kwalificaties voor de EL geweest op een dinsdag en als die er al zijn dan lijkt de zaterdag een betere optie te zijn dan de zondag door de opvolgende kwalificatiewedstrijd :+
Daar zal wel donderdag moeten staan?
En daarbij niet te vergeten de geweldige geldprijs naast de schaal en de eer ;)
Én een deel van de stadion recette. Dat is lucratiever denk ik. 25000 + 1600 toeschouwers. Die 1600 PSV'er betalen allemaal 10 euro = 16.000 euro, de rest van de 25.000 zijn er denk ik 20.000 betaald. Prijzen tussen de 20 en 30 euro, laten we zeggen 25 euro gemiddeld, is 5 ton.

Bruto opbrengst is dan 5 ton en een beetje.
  • Daar gaat af 9% btw -> 458.000
  • Daar gaat max 250.000 af voor de organisatie. -> 208.000
  • Daar gaat af 2.5% voor de KNVB -> 202.800
  • Daar gaat af 4.9% voor de jeugd -> 198.000
  • Daar gaat af 25.000 euro (euro per verkocht kaartje) -> 173.000
Hou je per club nog 86k over.

Met prijzengeld heb je het dan over 100k. Geen Champions League geld maar voor een supercup ook niet gek.

[ Voor 41% gewijzigd door PolarBear op 06-08-2021 14:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Nu online
We zijn heel blij dat we weer de frontpage hebben gehaald met Tweakers FC voetbalpoule!
De start van de Eredivisie komt snel dichterbij. Doe gezellig mee :)

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022

In het Tweakers FC topic mag je gewoon juichen bij een kleine overwinning! Daarom krijgt de weekwinnaar een Tweakers Hero abonnement. En staan er cadeaubonnen klaar voor de winterkampioen. En uiteraard voor de winnaar na 34 speelronden. Daarnaast heeft @Typhone waanzinnige bekers voor de top 3 beschikbaar gesteld.

geek: Tweakers FC Eredivisie Voetbalpool start op GoT met Hero-abo's als prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
remco112 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 12:29:
Hij was de speler met de meeste voorwaartse passes: liefst 29. Dat ben ik helemaal niet gewend joh! Vaak is het balletjes heen en weer passen tussen de LCV en RCV :D
Als het goede ballen waren is dat zeker positief, maar als verdediger veel ballen naar voren spelen is natuurlijk niet heel bijzonder gezien de positie. Ook vorig jaar zullen er veel ballen naar voren zijn gespeeld. Het gaat om de kwaliteit ervan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
ephymerous schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Die Eredivisie winnen vind ik geen prestatie en de beker hecht ik weinig tot geen waarde aan. Die Champions League serie was prachtig maar heeft hij ook weggeven met zijn opstelling en wissels. Die EL die Ajax twee keer roemloos uit ging bedoel je?

Wat hij moet doen? Spelers op hun juiste plek zetten, structureel mooi voetbal spelen, geen onzin meer uitkramen en geen vriendjes meer aantrekken en opstellen. Ik voorspel vast dat we ons dit jaar hopeloos gaan ergeren aan Haller, maar die wordt vast niet gewisseld.

[...]

Ik ga mijn hele relaas niet herhalen. Het afdoen als "er is altijd kritiek" vind ik heel makkelijk. Het spel is sinds Chelsea uit niet om aan te gluren en de kampioenschappen zijn met veel geluk binnengehaald.
De kampioenschappen zijn met veel geluk gehaald? Vorig seizoen met een overmacht kampioen... Je gaat toch niet beweren dat die 16 punten voorsprong geluk was? Hou op kerel...

In het seizoen ervoor met veel pech door blessures gedeeltelijk eerste samen met AZ.

Genoeg aan te merken aan Ten Hag, maar ik kan geen haalbare coach opnoemen die beter is. Zo'n kneus als De Boer wil ik namelijk niet.

Bovendien maakt Ten Hag aantoonbaar spelers beter. Daarin vind ik hem een fenomeen.

[ Voor 3% gewijzigd door VDS91 op 06-08-2021 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
VDS91 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

De kampioenschappen zijn met veel geluk gehaald? Vorig seizoen met een overmacht kampioen... Je gaat toch niet beweren dat die 16 punten voorsprong geluk was? Hou op kerel...

In het seizoen ervoor met veel pech door blessures gedeeltelijk eerste samen met AZ.

Genoeg aan te merken aan Ten Hag, maar ik kan geen haalbare coach opnoemen die beter is. Zo'n kneus als De Boer wil ik namelijk niet.

Bovendien maakt Ten Hag aantoonbaar spelers beter. Daarin vind ik hem een fenomeen.
Kijk eens naar het voetbal en de tussenstand in januari. Een paar punten verschil en de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV hadden ook maar zo verloren kunnen gaan. Geluk gehad.

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:57
ephymerous schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:55:
[...]

Kijk eens naar het voetbal en de tussenstand in januari. Een paar punten verschil en de wedstrijden tegen Feyenoord en PSV hadden ook maar zo verloren kunnen gaan. Geluk gehad.
Ja hoor, zo lust ik er ook nog wel een paar. Er zaten ook echt wel wedstrijden bij die je verloren hebt maar had kunnen winnen. Als je met 16 punten verschil kampioen wordt heeft het met geluk echt niets te maken. Je kunt altijd discussiëren of de één nou zo goed was of de rest zo slecht, maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
38
23-20-23-28
28-31-19
29-27-32

gemiddeld: 27 jaar oud.

Ajax onwaardig en daar heeft Ten Hag zeker een groot aandeel in.

[edit]en dit neem ik Overmars zeker ook kwalijk. Ze zijn veel te ver doorgedraaid met het kopen van ervaren spelers.

[ Voor 31% gewijzigd door toolkist op 06-08-2021 18:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
toolkist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:02:
38
23-20-23-28
28-31-19
29-27-32

Ook weer selectief en creatief puzzelen met cijfers. Vervang Berghuis door (in principe eerste keus) Antony en Stekelenburg die daar min of meer gedwongen staat door Onana, respectievelijk 21 en 25 jaar oud en het beeld is totaal anders: 25 jaar oud. Jarenlang wordt er gepiept dat Ajax het niet alleen met jeugd redt, nu wordt er op specifieke plekken ervaring gehaald (meestal met flink toegevoegde waarde), ondanks dat zie je toch dat de ene na de andere jeugdspeler doorbreekt de laatste jaren en nog is het niet goed. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Jorizzz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:08:
[...]

Ook weer selectief en creatief puzzelen met cijfers. Vervang Berghuis door (in principe eerste keus) Antony en Stekelenburg die daar min of meer gedwongen staat door Onana, respectievelijk 21 en 25 jaar oud en het beeld is totaal anders: 25 jaar oud. Jarenlang wordt er gepiept dat Ajax het niet alleen met jeugd redt, nu wordt er op specifieke plekken ervaring gehaald (meestal met flink toegevoegde waarde), ondanks dat zie je toch dat de ene na de andere jeugdspeler doorbreekt de laatste jaren en nog is het niet goed. 8)7
Niks selectief, dit is de basis die gaat beginnen...
Onana gaat niet meer spelen dus hem meetellen heeft geen zin en Anthony moet nog maar eens terug de basis in vechten als ie een maand in het seizoen terugkomt.

En mijn punt is dus.. het zijn geen selectieve plekken meer. Het is alles op 4 plekken na.

[ Voor 5% gewijzigd door toolkist op 06-08-2021 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
toolkist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:50:
[...]

Niks selectief, dit is de basis die gaat beginnen...
Onana gaat niet meer spelen dus hem meetellen heeft geen zin en Anthony moet nog maar eens terug de basi in vechten als ie een maand in het seizoen terugkomt.

En mijn punt is dus.. het zijn geen selectieve plekken meer. Het is alles op 4 plekken na.
Uit de eigen jeugd in de basis (vaak)
Stekelenburg
Rensch/Mazraoui
Timber
Blind
Gravenbergh
Klaassen

Selectief aangekochte oude/ervaren spelers voor de basis (vaak)
Martinez
Tagliafico
Alvarez
Tadic
Haller
Antony/Berghuis (in elk geval één van de twee)

Dat is dus gewoon 50/50 en niet zo dramatisch als je doet overkomen. Bovendien zou ik (afgezien van Alvarez) echt niet weten welke jeugdspeler die nu nog bij de selectie zit of erbij gehaald zou kunnen worden uit Jong of -19 die beter is dan de ervaring die er nu staat. Wat goed is breekt echt wel door, dat hebben we vaak genoeg gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Haller-> totaal overbodig met Traoré en Brobbey
Berghuis: totaal overbodig met Neres en Anthony
Pasveer: haal 2 jonge keepers of 1 van gemiddelde leeftijd ipv weer een bijna voetbalbejaarde

Eigen jeugd aandeel breng ik helemaal niet ter sprake, het gaat me om de leeftijd die gehaald wordt.

Ik wil jonge talenten als Gravenberch zien groeien, niet alleen maar gevestigde spelers die nagenoeg niet beter meer zullen worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VDS91
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-02-2022
toolkist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:21:
Pasveer: haal 2 jonge keepers of 1 van gemiddelde leeftijd ipv weer een bijna voetbalbejaarde

Eigen jeugd aandeel breng ik helemaal niet ter sprake, het gaat me om de leeftijd die gehaald wordt.

Ik wil jonge talenten als Gravenberch zien groeien, niet alleen maar gevestigde spelers die nagenoeg niet beter meer zullen worden.
Prima man. Jij ziet blijkbaar liever zoals een aantal jaren geleden een elftal vol twintigjarigen dat in de groepsfase van de CL wordt overklast en vernederd.

Dat was pas Ajax onwaardig. Het lachertje van Europa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
VDS91 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Prima man. Jij ziet blijkbaar liever zoals een aantal jaren geleden een elftal vol twintigjarigen dat in de groepsfase van de CL wordt overklast en vernederd.
Nee, er wordt een balans gezocht en voor @toolkist - en die mening deel ik - zijn er nu te veel "ervaren" spelers en zouden er liever talentvolle jongere speler gezien worden.

In in een niet al te ver verleden sloeg Ajax door in te veel jeugd en nu in het aantal oudere spelers. Een middengebied zou beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
VDS91 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:20:
[...]

Dat was pas Ajax onwaardig. Het lachertje van Europa.
Want de laatste 2 jaar zijn we zo vaak verder gekomen... Oh nee.
Napo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:25:
[...]

Nee, er wordt een balans gezocht en voor @toolkist - en die mening deel ik - zijn er nu te veel "ervaren" spelers en zouden er liever talentvolle jongere speler gezien worden.

In in een niet al te ver verleden sloeg Ajax door in te veel jeugd en nu in het aantal oudere spelers. Een middengebied zou beter zijn.
Precies dit... Wow Napo, ben ik het een keer 100% met je eens :D

[ Voor 38% gewijzigd door toolkist op 06-08-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:39
Boadu meteen in de basis vanavond bij Monaco, dat geeft wel wat vertrouwen, ben wel benieuwd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:45
38
23-20-23-28
28-31-19
29-27-32

[edit]en dit neem ik Overmars zeker ook kwalijk. Ze zijn veel te ver doorgedraaid met het kopen van ervaren spelers.
Als je met de grote jongens wilt mee doen, zul je gemiddeld hogere leeftijd moeten hebben.

Ik denk zelfs dat het makkelijker is om een jonkie in te passen tussen ervaren spelers dan tussen andere jongere spelers.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Napo schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:25:
[...]

Toch breken er wel veel jonge jongens door, en zijn ook gauw weer weg ook. Vorig jaar Timber en Rensch, jaar ervoor Dest, die meteen weg was naar Barcelona. Gravenberch is waarschijnlijk ook alweer laatste jaar en de volgende kloppen alweer op de deur van Ajax 1 (Taylor bijvoorbeeld). Volgens mij is het verloop van jonge talenten enorm hoog en heb je de ervaren spelers nodig om resultaat te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
toolkist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:21:

Traore en Brobbey zijn beiden weg. Neres en Antony halen beiden het niveau niet. Gravenberch was altijd basis afgelopen seizoen, behalve toen hij geblesseerd was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
Agent47 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 13:02:
[...]

Haha mooiste is vaak kwartier voor de wedstrijd en de opkomst
Wij hadden de laatste keer ook in de rust een mooie naast ons staan. Ik heb me kapot gelachen daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

38
23-20-23-28
28-31-19
29-27-32

Wat zou dan wel moeten zijn? Wat is Ajax waardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Erapaz schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:42:
[...]

Traore en Brobbey zijn beiden weg.
Helaas wel, had die 2 liever gehad dan nu Haller zonder iemand erachter
Neres en Antony halen beiden het niveau niet.
Neres lijkt er weer zin in te hebben, Anthony had 2e halfjaar een terugslag wat niet heel raar is. Die gaat echt wel weer prima spelen
Gravenberch was altijd basis afgelopen seizoen, behalve toen hij geblesseerd was.
1 of 2 spelers vind ik echt niet genoeg hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
toolkist schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:56:
[...]
Helaas wel, had die 2 liever gehad dan nu Haller zonder iemand erachter

[...]

Neres lijkt er weer zin in te hebben, Anthony had 2e halfjaar een terugslag wat niet heel raar is. Die gaat echt wel weer prima spelen

[...]

1 of 2 spelers vind ik echt niet genoeg hoor ;)
Het waren voorbeelden. Overigens wil ik graag zien dat Neres er weer zin in heeft, maar heb ik het nog niet gezien. Ook Antony ben ik benieuwd naar nu hij zo laat instroomt. Maar als Berghuis echt zo mooi blijft trappen als hij tegen Leeds deed is dat echt een meerwaarde. We misten afgelopen seizoen echt een creatieve speler a la Ziyech die de wedstrijd kan openbreken.

Verder komt het op mij over alsof er veel jongens doorbreken en meteen goed zijn, maar ik heb niet naar statistieken gekeken. Het is ook niet alsof Jong Ajax zo goed was afgelopen jaar.
Pagina: 1 ... 28 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022