Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ja, PSV breidt dit wel recht. Cambuur kan misschien een half uurtje mee en dan is het wel op.Vos schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:09:
[...]
Kijkende naar de vorm van Cambuur zou het een klein wonder zijn.
Tomorrow is not today!
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Random?Agent47 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:16:
Lelijk kampioen is ook kampioen. Deal with it.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Wederom een Tweakers wijsheid waar niks tegenin te brengen is
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat is pas een Mickey mouse competitie. Alhoewel de Franse is nog ergerSempy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:27:
Onze oosterburen hebben al 10 jaar geen discussie over verdiende kampioenschappen. Denk dat ze daar graag een keertje een spannende ontknoping met slechte wedstrijden willen.
Edit: niet buitenspel gegeven, maar daar leek het wel heel erg op. Staat in de baan van het schot en de keeper moet rekening met hem houden. Rare beslissing dus.
[ Voor 79% gewijzigd door Sydney08 op 23-04-2022 21:48 ]
Tomorrow is not today!
Staat letterlijk in baan van schot, wel wat vreemd ja. Ook erg kort er op.Sydney08 schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 21:45:
Hinderlijk buitenspel?
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 23-04-2022 21:48 ]
Tomorrow is not today!
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 23-04-2022 22:19 ]
Hij staat op de voet van Doan, niet andersom.Vos schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:19:
Doan stapt op zijn voet en dat is een overtreding van Sylla?
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 15:56
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ow ok, dan zag ik het verkeerd.ElPaco schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:20:
[...]
Hij staat op de voet van Doan, niet andersom.
Die rode kaarten-tactiek werkt ook wel prima.ElPaco schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:23:
Mooie taktiek. Eerste 30 corners ongevaarlijk en dan de 31e letten ze niet op.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Tja, 2x terecht geel. Die 2e was ongelukkig, kon geen van beiden iets aan doen denk ik.OPSLAGHOND schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 22:32:
[...]
Die rode kaarten-tactiek werkt ook wel prima.
Die van Sylla (Cambuur)? En veelbelovende aanval onderbreken door een overtreding is toch gewoon geel? Dat hij het niet bewust doet is knullig.autje schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:29:
Belachelijke tweede gele kaart, aangezien hij het niet bewust doet.
Bewust is soms helaas, maar in beginsel gelukkig geen factor bij het constateren van een overtreding en of daar een kaart bij behoort. De tweede kaart voor Sylla is voornamelijk een ongelukkige samenloop van omstandigheden al had de trainer hem in de rust ook al wel mogen wisselen om in ieder geval dit risico te voorkomen.autje schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:29:
Overtreding? Ja. Geel? Nee.autje schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:29:
Een onbewuste actie kan nooit als wangedrag bestraft wordenElPaco schreef op zondag 24 april 2022 @ 07:50:
[...]
Die van Sylla (Cambuur)? En veelbelovende aanval onderbreken door een overtreding is toch gewoon geel? Dat hij het niet bewust doet is knullig.
alles kan off-topic
En toch krijg je 9/10 een penalty tegen als je onbewust hands maakt in de 16.Ankona schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:11:
[...]
Een onbewuste actie kan nooit als wangedrag bestraft worden
Gele kaart is er niet alleen voor wangedrag. Per ongeluk kun je ook een hele mooie aanval stoppen of een speler die doorbreekt neerleggen. Dan komt er ook vaak een kaart bij kijken.Ankona schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:11:
[...]
Een onbewuste actie kan nooit als wangedrag bestraft worden
Float like a butterfly, sting like a bee.
Maar dan krijgt diegene geen gele kaart. Tenminste niet als de scheids niet Higler heetElPaco schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:27:
[...]
En toch krijg je 9/10 een penalty tegen als je onbewust hands maakt in de 16.
Wie is er nu achterlijk?carpebios schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:20:
Ach ja. Soms gaat de bal achter de achterlijk en is dat daarna ook een doelpunt. Boeiend!
Dat lijkt me ook terecht. Net zoals in dit geval een vrije trap geven. Maar een onbewuste handsbal in de 16 met geel bestraffen vind ik al net zo achterlijk als in dit geval een gele kaart geven omdat ze toevallig op hetzelfde polletje gras denken te kunnen gaan staan. Zeker omdat het zijn tweede kaart is, en je voor zoiets onbenulligs de wedstrijd stevig beïnvloedt.ElPaco schreef op zondag 24 april 2022 @ 09:27:
[...]
En toch krijg je 9/10 een penalty tegen als je onbewust hands maakt in de 16.
Geel geef je voor een bewuste overtreding, niet voor iets wat overduidelijk onbewust is. Heeft de VAR hem er eigenlijk naar laten kijken?
Of het zijn 1e, 2e of 7e zou natuurlijk niet uit moeten maken. Ik vind het altijd zo achterlijk als een gele kaart niet wordt gegeven 'want het is nog vroeg in de wedstrijd' of ' want het is zijn 2e'. Overigens hing Cambuur al heel de wedstrijd in de touwen, ik denk niet dat de wedstrijd er enorm om werd beïnvloed. Ook was deze man al flink aan het solliciteren naar die 2e gele kaart, dat hij hem dan op zo'n knullige manier pakt, tja, zuur.autje schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:14:
[...]
... Zeker omdat het zijn tweede kaart is, en je voor zoiets onbenulligs de wedstrijd stevig beïnvloedt.
Als er rood is gegeven kijkt de VAR volgens mij altijd, maar die kan ook snel klaar zijn natuurlijk (ook al is dat zelden).Geel geef je voor een bewuste overtreding, niet voor iets wat overduidelijk onbewust is. Heeft de VAR hem er eigenlijk naar laten kijken?
Ik krijg ze niet goed verborgen
De keer dat ik dat voor de lol probeerde (2-1 voor de thuisploeg) had ik 12 punten...OPSLAGHOND schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 18:35:
[...]
Meh ... alles op 2-1/1-2 of 1-0/0-1 en dan eindig je bovenin, leuk idee maar matige opzet.
(Tussen haakjes, wil volgend seizoen eigenlijk voor de lol met 2 accounts meedoen, mijn gewone en een "2-1- voor de thuisploeg"-account, kunnen we het gewoon zien.
[ Voor 22% gewijzigd door Maarten_E op 24-04-2022 11:37 ]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hup Willem II
Dan kan je spelers als Kramer nooit meer een kaart gevenVos schreef op zondag 24 april 2022 @ 10:37:
Ow sorry dat ik je doormidden schop, was onbewust!
Niet bij een tweede gele kaart, dat kunnen ze niet overrulen. Lijkt me niet dat ze een automatische rode kaart door twee keer geel kunnen terugdraaien aangezien dat niet consistent zou zijnElPaco schreef op zondag 24 april 2022 @ 11:21:
[...]
Als er rood is gegeven kijkt de VAR volgens mij altijd, maar die kan ook snel klaar zijn natuurlijk (ook al is dat zelden).
En vanaf volgend jaar zal het allemaal nog minder worden

Ach met een beetje geluk hebben jullie op de laatste speeldag toch een keer een kampioen in Arnhem.ParaDroid2 schreef op zondag 24 april 2022 @ 12:37:
Het seizoen van Vitesse gaat nogal uit als een nachtkaars. Na zo'n mooi Europees seizoen waarin geen tegenstander te groot was, wordt er geen enkel punt meer gepakt zowat. Ze kunnen zomaar de play-offs nog missen, en als ze die wel halen wordt dat ook niets verwacht ik.
Geen zorgen, ik verwacht niet dat Vitesse ook maar een strobreed in de weg gaat leggenOPSLAGHOND schreef op zondag 24 april 2022 @ 13:18:
[...]
Ach met een beetje geluk hebben jullie op de laatste speeldag toch een keer een kampioen in Arnhem.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Menig doodschop en overtreding in de 16 ziet hij door de vingers, want "geest van de wedstrijd", om vervolgens wel voor een zuchtje wind een goal af te keuren.mavaros schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:16:
Nijhuis is een goede scheids. Ik hou van wegkijkende scheidsrechters die fluiten in de geest van de wedstrijd. Zolang er niemand met een gebroken been afgevoerd moet worden, moet niemand zeiken.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ajax, AZ en Feyenoord winnen in of vlak voor blessuretijd, PSV komt pas op voorsprong na een rode kaart voor de tegenstander, maar alleen Ajax is lucky.
Zie je dat niet?
[ Voor 4% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-04-2022 16:31 ]
Zeker wel. En zo lang het 3 punten oplevert voelt lucky verdomd goed
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik snap ook niet dat het doelpunt van Dessers werd afgekeurd. Ja Dessers is irritant , maar hij werd keihard aan z’n shirt getrokken en dan fluit Nijhuis ineens af?OMX2000 schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:46:
Het is wel een beetje jammer dat de belangrijkste spelers vol aan de bak moesten. Da’s geen fijne uitgangspositie voor de wedstrijd tegen Marseille.
Daarna kon hij zijn fout goed maken door een (terechte) strafschop te geven. Helaas wilde hij toen vooral het mannetje zijn die tegen een volle kuip durft te fluiten.Agent47 schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:50:
[...]
Ik snap ook niet dat het doelpunt van Dessers werd afgekeurd. Ja Dessers is irritant , maar hij werd keihard aan z’n shirt getrokken en dan fluit Nijhuis ineens af?
alles kan off-topic
Mijn gevoel zegt dat dat laf is en de club niet direct helpt.
alles kan off-topic
Persoonlijk denk ik dat Fraser al een tijdje niet helemaal meer met zijn hoofd bij Sparta zit.
Maar opvallend besluit van het bestuur om dan zijn assistent eruit te willen gooien.
Ook veelste laat om in te grijpen maar dat terzijde.
Verwijderd
Kan toch niet. Hoe vaak kun je zo slecht fluiten ?Ankona schreef op zondag 24 april 2022 @ 17:22:
Go Ahead speelt niet best maar die scheidsrechter loopt echt te kloten.
Hij is altijd slecht.
Ik hou er wel van dat niet voor alles afgefloten wordt. Ok, dat pakt ook wel eens nadelig uit en toch ben ik er voor.
Ik vind het vreselijk als er voor alles afgefloten wordt, het vertraagt het spel en op een gegeven moment gaan de spelers er ook in mee. Een wedstrijd wordt dan niet om aan te zien.
Groningen zelf.... hoop goede bedoelingen maar geen kans gecreëerd na de vroege tegengoal. Wat een armoede.
Willen ze zo nodig de play-offs in. Man man, hebben ze echt niks te zoeken.
En mochten ze die per ongeluk winnen, joh, eerste de beste vage Oostblok ploeg en ze liggen eruit.
Laten ze eerst proberen gewoon beter te spelen.
[ Voor 64% gewijzigd door Harribo op 24-04-2022 23:36 ]
Verwijderd
https://www.tubantia.nl/n...-de-kant-zetten~ae4b7298/Vrietje schreef op zondag 24 april 2022 @ 21:47:
https://www.rijnmond.nl/n...-bij-hekkensluiter-sparta
Persoonlijk denk ik dat Fraser al een tijdje niet helemaal meer met zijn hoofd bij Sparta zit.
Maar opvallend besluit van het bestuur om dan zijn assistent eruit te willen gooien.
Ook veelste laat om in te grijpen maar dat terzijde.
Ik vind dit toch wel een tamelijk ontluisterend verhaal hoor. Hoe krijg je dit voor mekaar als AD om vier wedstrijden voor het einde zo’n move uit te halen op zo een laffe wijze. No matter wat daar verder de inhoudelijke redenen voor zijn, dan ben je ongeschikt voor elke managementsfunctie in welke organisatie dan ook.
Als je van de trainer af wil (wat ik al een bizarre actie vind, vier wedstrijden voor het einde) dan doe je dat met open vizier en niet via dit soort trucs. Dat is lager dan laag.
dat niet alleen maar de gedachte dat een andere trainer het dan wel gaat redden met Sparta tjaVerwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 01:17:
[...]
https://www.tubantia.nl/n...-de-kant-zetten~ae4b7298/
Ik vind dit toch wel een tamelijk ontluisterend verhaal hoor. Hoe krijg je dit voor mekaar als AD om vier wedstrijden voor het einde zo’n move uit te halen op zo een laffe wijze. No matter wat daar verder de inhoudelijke redenen voor zijn, dan ben je ongeschikt voor elke managementsfunctie in welke organisatie dan ook.
Als je van de trainer af wil (wat ik al een bizarre actie vind, vier wedstrijden voor het einde) dan doe je dat met open vizier en niet via dit soort trucs. Dat is lager dan laag.
je maakt van een ouwe knol geen renpaard laat ik het zo zeggen
Nou ja Sparta heeft ooit zijn trainer na 1 nacompetitie wedstrijd om promotie er uit gegooid.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2022 @ 01:17:
[...]
https://www.tubantia.nl/n...-de-kant-zetten~ae4b7298/
Liep toen al een tijd niet lekker meer geloof net het kampioenschap gemist.(met de tussenstanden na de eerste helft van de laatste wedstrijd had Sparta toen kampioen geweest). Maar dat was dus een beetje een neergaande trend. Maar goed trainer vervangen en vervolgens de na competitie gewonnen. Maar dat was in die tijd dus 5 wedstrijden voor het einde. Maar goed het verhaal is dat rankovic niet zo goed lag bij een deel van de spelersgroep. Dat dit al een tijd bekend was. Dat men toch wat wilde veranderen maar men wist dat kans groot was dat Fraser dan ook weg ging.
Als ik het goed begrijp allemaal.
Wat me vooral opvalt: wat heerlijk om zoveel voetbal op het middenveld te zien. Schril contrast met het statische middenveld wat we de laatste wedstrijden in Ajax 1 zien.
Lag ook wel aan VVV waardoor jaj alle ruimte had om te voetballen.Jorizzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:42:
Wat me vooral opvalt: wat heerlijk om zoveel voetbal op het middenveld te zien. Schril contrast met het statische middenveld wat we de laatste wedstrijden in Ajax 1 zien.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Paar observaties van mijn kant:Jorizzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 21:42:
Jong Ajax op dreef tegen VVV. Eenzijdige wedstrijd die met rust nog 1-1 stond, maar inmiddels 6-1, o.a. een hattrick van Ihattaren.
- Kudus (weer) vaak wat ongelukkig, momenteel niet goed genoeg voor Ajax 1 vind ik;
- Daramy heeft veel snelheid en een leuke actie maar moet aan het rendement werken want het gaat te vaak mis na een leuke actie;
- Unuvar speelt lekker, kreeg best wat ruime maar is balvast en creatief, hadden ze wel kunnen gebruiken in Ajax 1;
- Ihataren, heeft het plezier weer terug, beetje branie aan de bal en je ziet dat hij echt wel kan ballen. Hopen dat hij die lijn door zet.
Tuurlijk, dat helpt mee. Maar de wil om de voetballende oplossing te zoeken en de techniek om dat ook uit te voeren spat ervan af. Ünüvar, Fitz-Jim, Kudus (al was die niet altijd even gelukkig in z'n acties vandaag) tegenover spelers als Alvarez en Klaasen. Die laatste twee zijn enorm belangrijk geweest voor Ajax, maar van die eerste drie wordt ik als Ajacied veel gelukkiger!gws24 schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:00:
[...]
Lag ook wel aan VVV waardoor jaj alle ruimte had om te voetballen.
Puur vanwege voetballende kwaliteiten en de intentie wel inderdaad, maar of ze echt goed genoeg zijn zullen we gaan ontdekken.Jorizzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:12:
[...]
Tuurlijk, dat helpt mee. Maar de wil om de voetballende oplossing te zoeken en de techniek om dat ook uit te voeren spat ervan af. Ünüvar, Fitz-Jim, Kudus (al was die niet altijd even gelukkig in z'n acties vandaag) tegenover spelers als Alvarez en Klaasen. Die laatste twee zijn enorm belangrijk geweest voor Ajax, maar van die eerste drie wordt ik als Ajacied veel gelukkiger!
Het zal zeker niet zo gemakkelijk gaan als vandaag tegen VVV, ben benieuwd hoe ze zich dan staande houden.
Dat gedweep met die jeugdspelers van Ajax, ik snap er niks van. Hoe kan je nou zeggen dat je van Kudus gelukkiger wordt dan van Klaasen? Kudus is een speler die nog net de schoenveters van Klaasen mag aantrekken. Kudus heeft nog bijna niks laten zien in Ajax 1. Élke vergelijking met Klaasen is daarmee zinloos. Laat staan Ünūvar of Fitz-Jim.Jorizzz schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:12:
[...]
Tuurlijk, dat helpt mee. Maar de wil om de voetballende oplossing te zoeken en de techniek om dat ook uit te voeren spat ervan af. Ünüvar, Fitz-Jim, Kudus (al was die niet altijd even gelukkig in z'n acties vandaag) tegenover spelers als Alvarez en Klaasen. Die laatste twee zijn enorm belangrijk geweest voor Ajax, maar van die eerste drie wordt ik als Ajacied veel gelukkiger!
Ik heb in de 5e klasse onderbond ook 5 man gepasseerd en de keeper gepasseerd met een stiftje. Lekker belangrijk.
Hoezo is elke vergelijking zinloos? Als je het zo bekijkt zou je nooit een jeugdspeler laten doorbreken bij het eerste, een laat Ajax nou net een vrij aardig track record hebben in het inpassen van jeugdspelers.DeKever schreef op maandag 25 april 2022 @ 22:39:
[...]
Dat gedweep met die jeugdspelers van Ajax, ik snap er niks van. Hoe kan je nou zeggen dat je van Kudus gelukkiger wordt dan van Klaasen? Kudus is een speler die nog net de schoenveters van Klaasen mag aantrekken. Kudus heeft nog bijna niks laten zien in Ajax 1. Élke vergelijking met Klaasen is daarmee zinloos. Laat staan Ünūvar of Fitz-Jim.
Ik heb in de 5e klasse onderbond ook 5 man gepasseerd en de keeper gepasseerd met een stiftje. Lekker belangrijk.
Ik zeg overigens helemaal niet dat de Jong Ajax spelers die ik noemde op dit moment beter zijn dan wat er in het eerste rondloopt, maar ik zie er wel spelers in die veel beter passen bij hoe ik Ajax graag zie spelen: met veel voetballend vermogen op het middenveld. Alvarez als slot op de deur is tegen CL ploegen extreem waardevol voor Ajax. Klaassen maakt ontzettend vaak belangrijke doelpunten. Maar je ziet toch zelf ook wel dat dit niet spelers zijn die in voetballende oplossingen denken of een fluwelen techniek hebben? Juist nu het bij het eerste zo stroef loopt, valt mij vanavond dus op hoe lekker het is als je dat wél hebt rondlopen.
Afgezien daarvan denk ik dat als Kudus gewoon eens wat langer de kans krijgt dan hier en daar een invalbeurt, hij wel klaar zou kunnen zijn voor het eerste. Ünüvar hopelijk volgend jaar volledig bij de selectie, maar ik weet niet of hij het fysiek gaat redden. Fitz-Jim is er nog niet aan toe, wat mij betreft, maar vindt ik heerlijk om naar te kijken. Hopelijk kan hij de stap gaan zetten.
Ik vind het wat prematuur die spelers hier te bespreken. Kuduz kan net, die andere twee zitten nog in de spreekwoordelijke speeltuin.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Laten we het hopen, dat betekent namelijk dat hij daadwerkelijk is doorgebroken. Op basis van hetgeen ik tot nu toe heb gezien van Ihattaren zie ik niets heel erg bijzonders/nieuws. Voetballende kwaliteiten heeft hij zeker maar conditioneel lijkt hij nog steeds een redelijke weg te gaan. Enige rol in het eerste van Ajax had ik dit seizoen sowieso niet verwacht dus dan is het meer de vraag hoe hij er in de voorbereiding van volgend seizoen er voor staat en of hij daadwerkelijk kan aanhaken bij het eerste team van Ajax en in welke rol dat is.Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:10:
Zoals ik al aangaf. Ajax heeft dit gewoon super slim gedaan. Die Ihatarren gaan ze met een mega winst verkopen.
Moet Ajax hem nog wel daadwerkelijk gaan overnemen
Laat hem de groepsfase meespelen in de Champions League en hij is al 20 miljoen waard, daar is je winst al. Ik hoop dat mijn club Sinisterra, Kokcu en Malacia voor een mooi (record) bedrag kunnen laten gaan.Napo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:23:
[...]
Laten we het hopen, dat betekent namelijk dat hij daadwerkelijk is doorgebroken. Op basis van hetgeen ik tot nu toe heb gezien van Ihattaren zie ik niets heel erg bijzonders/nieuws. Voetballende kwaliteiten heeft hij zeker maar conditioneel lijkt hij nog steeds een redelijke weg te gaan. Enige rol in het eerste van Ajax had ik dit seizoen sowieso niet verwacht dus dan is het meer de vraag hoe hij er in de voorbereiding van volgend seizoen er voor staat en of hij daadwerkelijk kan aanhaken bij het eerste team van Ajax en in welke rol dat is.
Moet Ajax hem nog wel daadwerkelijk gaan overnemen
Malacia om en nabij de 10 miljoen
Kokcu hoop ik toch wel richting de 15
Sinisterra hoop ik wel 20 miljoen.
Ohja. Ook maar meteen afscheid nemen van Baldé, Bannis, Diemers, El Bouchataoui & Bozenik. Laatst genoemde is gewoon 4 miljoen door de plee gespoeld.
[ Voor 6% gewijzigd door Agent47 op 26-04-2022 09:29 ]
Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:27:
[...]
Laat hem de groepsfase meespelen in de Champions League en hij is al 20 miljoen waard, daar is je winst al.

Niet iedere speler die in de groepsfase van de Champions League meespeelt is direct €20m waard laat staan dat er dat voor betaald wordt.
Je realiseert je eigen wel dat die jongen nog jong is en gewoon verschrikkelijk goed kan voetballen. Mark my words. Die gaat voor heel veel verkocht worden als hij deze lijn doortrekt.Napo schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:29:
[...]
Niet iedere speler die in de groepsfase van de Champions League meespeelt is direct €20m waard laat staan dat er dat voor betaald wordt.
Wat vragen ze eigenlijk voor Linssen aan die Japanse club?Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:27:
[...]
Laat hem de groepsfase meespelen in de Champions League en hij is al 20 miljoen waard, daar is je winst al. Ik hoop dat mijn club Sinisterra, Kokcu en Malacia voor een mooi (record) bedrag kunnen laten gaan.
Malacia om en nabij de 10 miljoen
Kokcu hoop ik toch wel richting de 15
Sinisterra hoop ik wel 20 miljoen.
Ohja. Ook maar meteen afscheid nemen van Baldé, Bannis, Diemers, El Bouchataoui & Bozenik. Laatst genoemde is gewoon 4 miljoen door de plee gespoeld.
Onbekend. Is 30 dacht ik? Heeft nog 1 jaar contract.toolkist schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:30:
[...]
Wat vragen ze eigenlijk voor Linssen aan die Japanse club?
Ga er maar vanuit dat die gaat. Feyenoord heeft er geen moeite mee. Hij verdient goed bij Feyenoord.
Volgens mij willen die Japanners er ook daadwerkelijk nog voor betalen. Ik denk dat Feyenoord bijna elk bod wel accepteert.
Als hij deze lijn doortrekt, dan moeten we denk ik wel vaststellen welke ljin dat is.Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:29:
[...]
Je realiseert je eigen wel dat die jongen nog jong is en gewoon verschrikkelijk goed kan voetballen. Mark my words. Die gaat voor heel veel verkocht worden als hij deze lijn doortrekt.
We hebben het over een voetbaltechnisch sterke speler die vorige seizoen niet bijzonder geweldig gepresteerd heeft (understatement), die dit jaar een transfer heeft gemaakt naar Juventus (en direct verhuurd) waarna hij verdwenen is waarbij communicatie niet het sterkste punt is geweest. en nu dit seizoen in totaal 215 minuten gemaakt heeft in de KKD waar hij overigens wel een prima aantal goals en assists heeft.
Voetbalkwaliteiten vanuit het technische perspectief zijn niet echt in twijfel getrokken maar de huidige voetbalwereld vraagt wel wat meer. Hij heeft nog een lange weg te gaan, heeft op eredvisieniveau nog niets laten zien. Dan al stellen dat hij een grote transfer gaat maken lijkt mij enigszins voorbarig.
Dat dat gastje kan voetballen ziet iedereen wel. Maar om te slagen als profvoetballer heb je meer nodig dan voetbalskills. Een speler als Noa Lang is daar zo'n actueel voorbeeld van. Talent ten overvloedde, maar qua karakter en persoonlijkheid zo labiel als de pest.
Andere clubs hebben ook gezien hoe het met die jongen ging toen hij uit zijn vertrouwde zone (PSV) kwam. Stel dat het bij Ajax nu weer goed gaat, dat is geen enkele garantie dat dat zo blijft zodra die vertrouwde omgeving weer wegvalt in het buitenland.Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:29:
[...]
Je realiseert je eigen wel dat die jongen nog jong is en gewoon verschrikkelijk goed kan voetballen. Mark my words. Die gaat voor heel veel verkocht worden als hij deze lijn doortrekt.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ben benieuwd of Feyenoord uitstel krijgt. Paar jaar geleden is de hele competitie omgegooid toen Ajax zo ver kwam in de Champions League. Ik ben benieuwd wat de KNVB gaat doen.
Han schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:58:
Hoe vaak hebben we al niet talentvolle, maar dan ook echt talentvolle jeugdspelers in het niets zien verdwijnen? En dat ze het niet gered hebben had niks met het gebrek aan talent en potentie te maken. De sleutel van succes is afhankelijk van het karakter van de speler, zijn persoonlijkheid. En daar gaat het Ihataren ook gewoon weer mis vroeg of laat. Nu gaat alles hosanna en is hij het mannetje waar alles om draait, volop aandacht en begeleiding. Maar er komen ook zeker weer momenten dat het tegen zit en ik ben er van overtuigd dat hij daar niet mee om kan gaan. Zodra het een keer tegen zit gaan we de 'oude' Ihataren weer zien, mark my words.
Dat dat gastje kan voetballen ziet iedereen wel. Maar om te slagen als profvoetballer heb je meer nodig dan voetbalskills. Een speler als Noa Lang is daar zo'n actueel voorbeeld van. Talent ten overvloedde, maar qua karakter en persoonlijkheid zo labiel als de pest.
PSV heeft destijds alles op alles gezet om die jongen weer goed in zijn vel te krijgen, rond en na het overlijden van zijn vader, etc.Martinusz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:03:
[...]
Andere clubs hebben ook gezien hoe het met die jongen ging toen hij uit zijn vertrouwde zone (PSV) kwam. Stel dat het bij Ajax nu weer goed gaat, dat is geen enkele garantie dat dat zo blijft zodra die vertrouwde omgeving weer wegvalt in het buitenland.
De beïnvloedbaarheid voor jonge voetballers door anderen, zijnde 'kennissen' of 'zaakwaarnemers', moet hierin niet onderschat worden.
Hoeveel gastjes hebben we al zien falen, omdat ze koste wat kost naar $club moesten, omdat het (kunst)gras ergens anders groener was? Ondank is 's Werelds loon.
Stank voor dank krijgt een bezorgde club, na alle moeite, van een egoïstische familie of speler, die met zijn onvolwassen hersenen beslissingen moet nemen over zijn hele carrière en waar letterlijk (vele) miljoenen mee gemoeid zijn.
Zijn gedrag op en buiten het veld was reden voor de trainer - die hem alle kansen heeft gegeven, ondanks alles - om hem buiten de selectie te plaatsen. Als club moet je ergens een streep trekken.
Als de ouders geen invloed (meer) hebben die in lijn is met het belang van de speler, zou je die in bescherming willen nemen, maar dat kan domweg niet, omdat de ouders de ouders zijn.
Dit soort taferelen zou je wellicht kunnen voorkomen vanuit de KNVB of een soort onderafdeling van de VVCS (als zoiets er niet al is, dat weet ik niet) - een stevige ondersteuning van jonge spelers, met oog voor het belang van speler én club - in het algemeen belang van iedereen.
Afglijden van (top)talent naar een 'nog minder dan Mickey Mouse'-competitieniveau zou je ten koste van alles moeten proberen te voorkomen.
Vooralsnog krijgt Ihattaren een soort 'zoveelste kans', maar een 'zoveelste + 1' komt er vast en zeker niet.
Dan wordt het lekker ballen bij een subtopper. Of in de KKD.

[ Voor 37% gewijzigd door Ramzzz op 26-04-2022 11:23 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Mag hopen dat PSV er geen moeite heeft om twee uur later te spelen, grootste vraagteken is wellicht de lokale overheid en ook daar zou je hopen dat die twee uur niet het verschil gaan maken. Dan natuurlijk nog de media die een rol daarin speelt. AZ - Ajax en Feyenoord - PSV op hetzelfde tijdstip is niet helemaal ideaal voor de belangen van de ESPN dunkt mij.Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:17:
https://www.voetbalprimeu...r-tegen-psv-op-8-mei.html
Ben benieuwd of Feyenoord uitstel krijgt. Paar jaar geleden is de hele competitie omgegooid toen Ajax zo ver kwam in de Champions League. Ik ben benieuwd wat de KNVB gaat doen.
Het zou wat anders zijn als er hele speelrondes verplaatst zouden moeten worden al hebben we daar wel enige precedent voor vanuit het verleden (hoewel de afspraken tussen clubs en KNVB toen wel anders waren)
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 26-04-2022 11:30 ]
Het zou niet minder dan terecht zijn.Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:17:
Alhoewel ook wel weer competitievervalsing als uitstel wordt verleend...
Zie even hoe PSV na een slopende wedstrijd in de cL alsnog Ajax versloeg in de bekerfinale. Kan gewoon.
Feyenoord heeft nu een goed excuus om het PSV (en niet te vergeten de Feyenoordfans die dit graag zien gebeuren) niet te moeilijk te maken, en Ajax juist de kans te helpen ontnemen om met hun hulp kampioen te worden.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Feyenoord gaat nog vol voor plek 3. Twente kan Feyenoord nog inhalen. Zal wel dom zijn als Feyenoord PSV hier expres laat winnen.Ramzzz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:29:
[...]
Het zou niet minder dan terecht zijn.
Zie even hoe PSV na een slopende wedstrijd in de cL alsnog Ajax versloeg in de bekerfinale. Kan gewoon.
Feyenoord heeft nu een goed excuus om het PSV (en niet te vergeten de Feyenoordfans die dit graag zien gebeuren) niet te moeilijk te maken, en Ajax juist de kans te helpen ontnemen om met hun hulp kampioen te worden.
Dat sowieso natuurlijk.Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:31:
[...]
Feyenoord gaat nog vol voor plek 3. Twente kan Feyenoord nog inhalen. Zal wel dom zijn als Feyenoord PSV hier expres laat winnen.
Elke club moet gewoon altijd zijn huid duur verkopen.
PSV heeft het al veel eerder (fors) laten liggen, dus geen enkel argument daar tegen verder.
Verwijderd
Dat is eigenlijk een hele rare stelling die je inneemt. Er zijn de laatste seizoenen meerdere wedstrijden van Feyenoord verschoven op verzoek van Feyenoord vanwege Europese wedstrijden.Agent47 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:17:
Na 2018/19 zijn de reglementen aangepast. De KNVB en de clubs zijn verplicht mee te werken aan een verzoek van een Europees spelende club als de lokale driehoek geen bezwaren heeft.
De wedstrijd van afgelopen weekend tegen Utrecht wilde Feyenoord ook spelen op de zaterdag. Dat is tegengehouden door de gemeente Rotterdam. De wedstrijd tegen Fortuna wordt net als het verzoek t.a.v. de wedstrijd van PSV later gespeeld. Van 14:30 maar 16:45.
In 2018/19 lag de situatie anders vanwege dinsdag CL en koningsdag. Bovendien zaten er toen drie weken na de laatste speelronde om te schuiven. Dat zijn nu nog maar twee weken.
Het schema heeft sowieso een probleem als Feyenoord zowel de Conference League finale als de play-offs finale moet spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2022 12:54 ]
En toch loopt Lang volgend jaar bij een Europese subtopper rond... 100% zekerHan schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:58:
Ach verzet PSV-Feyenoord (en AZ-Ajax?) maar naar een latere datum.. Dan is Ajax al kampioen voor PSV-Feyenoord plaatsvindtRamzzz schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:29:
[...]
Het zou niet minder dan terecht zijn.
Verwijderd
Die ruimte is er niet.toolkist schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:47:
[...]
Ach verzet PSV-Feyenoord (en AZ-Ajax?) maar naar een latere datum.. Dan is Ajax al kampioen voor PSV-Feyenoord plaatsvindt
zondag 08/05 -- speelronde 32
woensdag 11/05 -- speelronde 33
zondag 15/05 -- speelronde 34
woensdag 18/05 -- playoffs halve finale
zondag 22/05 -- playoffs halve finale
woensdag 25/05 -- Conference League finale
donderdag 26/05 -- playoffs finale
zondag 29/05 -- playoffs finale
maandag 30/05 -- start interlandweek
Dan zijn ze goed dom bij de afdeling competitieplanning...Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:48:
[...]
Die ruimte is er niet.
zondag 08/05 -- speelronde 32
woensdag 11/05 -- speelronde 33
zondag 15/05 -- speelronde 34
woensdag 18/05 -- playoffs halve finale
zondag 22/05 -- playoffs halve finale
woensdag 25/05 -- Conference League finale
donderdag 26/05 -- playoffs finale
zondag 29/05 -- playoffs finale
maandag 30/05 -- start interlandweek
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022