Is Feyenoord City al af?
Alles is relatief he, met al die ellende de afgelopen jaren is dit gewoon rust. (en moet ook zeggen dat er maar weinig echt harde negatieve geluiden opgaan doordat men nu zegt met supporters(verenigingen) en dergelijke te willen nadenken over een oplossing voor het stadiondossier. Het lijkt erop dat iig meer bespreekbaar is gemaakt (kan ook voor de bühne zijn, maar geeft in elk geval een beeld dat er iets breder gekeken wordt naar de mogelijkheden én de wensen/ eisen die aan het resultaat worden gesteld.
(maargoed, ik deed ook niet voor niets het
In dat geval was het wel rillen en beven geblazen met Vd Sar en Overmars. Ook die hadden in 2012 nog niks bewezen.Deadsy schreef op maandag 14 februari 2022 @ 13:03:
[...]
Ik ook, en ben ook bang dat ze met Cruijff aankomen.
Alles mensen die nog niets bewezen hebben.
Als dit gebeurt, dan zal dat bewust zijn.Napo schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:49:
Ben wel benieuwd of hij als AD niet te veel in het vaarwater van de TD gaat zitten, dat kan nog wel eens een risico zijn.
Van der Wallen is een belangrijke initiator van de huidige wijzigingen in de directie van PSV, het zullen ook niet de laatste wijzigingen zijn. De rol van De Jong zal sowieso gaan wijzigen, hoogstwaarschijnlijk komt er iemand bij (voor Brands zodat hij De Jong kan supervisen of voor De Jong zodat de taken van de TD verdeeld worden).
Gerbrands heeft als AD grotendeels uitstekend werk geleverd en hij is een geweldig uithangbord van de club geweest, maar PSV moet nu doorpakken op sportief gebied en dat is niet zijn kracht. Daarbij is het sowieso niet verkeerd om na 8 jaar (!) te vernieuwen.
Brands kent de club door en door, bezit kenmerken die gewenst zijn bij een AD voor de komende jaren, heeft een groot (internationaal) netwerk en hij was nu beschikbaar. Een rol als AD bij PSV was een toekomstbeeld dat nu vervroegd is.
Gerbrands heeft altijd gezegd dat als de club afscheid wilde nemen en een beter iemand kon vinden, hij daar begrip voor heeft en opzij zou stappen. Dat dit hij dit nu waarmaakt tekent zijn klasse en zijn gebrek aan ego, helemaal in de voetbalwereld is dat erg bewonderenswaardig
Ik ben heel benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren bij PSV, maar het belooft veel goeds.
Al hoop ik niet dat Cocu terugkomt. Hij heeft het geweldig gedaan bij PSV, maar ik ben groot voorstander van de basisprincipes van pressing en gegenpressing en dat is niet Cocu zijn spel. Hij is een echte pragmaticus, die resultaten boekt maar geen blauwdruk neerlegt voor de (nabije) toekomst.
Kluivert en Cruijff hebben al bij diverse clubs gewerkt en nergens echt een goede indruk achter gelaten.Typhone schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:00:
[...]
In dat geval was het wel rillen en beven geblazen met Vd Sar en Overmars. Ook die hadden in 2012 nog niks bewezen.
Overmars had tenminste wel al een goede indruk gemaakt bij Go Ahead.
Dan vind ik dat een Kluivert toch een stuk minder is dan de Overmars van 2012.
Niet zo heel lang geleden werd daar heel anders over gedacht.Baseman77 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:17:
[...]
Brands kent de club door en door, bezit kenmerken die gewenst zijn bij een AD voor de komende jaren, heeft een groot (internationaal) netwerk en hij was nu beschikbaar. Een rol als AD bij PSV was een toekomstbeeld dat nu vervroegd is.
Op basis van wat dit opeens een perfecte AD moet zijn is mij een absoluut raadsel maar laat maar komen.
In de voetballerij moet je gewoon geluk hebben dat je op het juiste moment op de juiste plaats in de juiste flow terecht komt en je bent opeens een geweldig trainer of AD of TD. Zelfde als Overmars in het verleden: verafschuwd door alle harde kernen totdat opeens Blind en Tadic kwamen en het 2018/2019 seizoen zich aandiende. En weg was de naam Marc Netto.Het kan met Brands net zo gaan uiteraard
Nee, hij ging bij PSV weg omdat hij het seizoen daarvoor al had aangegeven heel graag naar het buitenland te willen. Dat seizoen kwam er echter geen interessante club, het seizoen daarna wel met Everton.loekf2 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 11:20:
Ja, hij ging bij PSV weg omdat ie een trein zag langsrijen.
Zijn vertrek toentertijd was ook ingecalculeerd, het plotselinge vertrek van Cocu daarentegen niet.
Bij Everton was hij het haasje omdat de eigenaar van de club hem volledig passeerde, eerst door Benitez aan te stellen (waar Brands het niet mee eens was) en daarna door via Benitez spelers aan te trekken (waar Brands niets over te zeggen had).Bij Everton was ie het haasje ivm de dramatische prestaties op het veld. Dus Brands ging eerst, voordat de Benitez eruit ging.
Brands deed niet alles goed natuurlijk, maaar niet voor niets was men in Engeland vorig jaar nog vol lof over hem. Hij had de puinhopen van voorganger Steve Walsh aardig opgeruimd en was bezig nieuw kapitaal op te bouwen.
8 jaar is een eeuwigheid in de voetballerij.Typhone schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:23:
Niet zo heel lang geleden[/url] werd daar heel anders over gedacht.
En in de 2 jaar daarna werd PSV landskampioen, met Cocu als trainer en Brands als TD. Dus.
Supportersverenigingen moeten zich bezig houden met supporteren, niet met beleid willen maken.
Je doet net alsof een trainer, AD en TD geen verantwoordelijkheid hebben in de prestaties, alsof dat alleen geluk is. Dat is echt onzin.In de voetballerij moet je gewoon geluk hebben dat je op het juiste moment op de juiste plaats in de juiste flow terecht komt en je bent opeens een geweldig trainer of AD of TD.
[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 14-02-2022 16:42 ]
Mooi omgedraaid ten gunste van Brands. Helaas: klopt geen zak van.Baseman77 schreef op maandag 14 februari 2022 @ 16:35:
[...]
Nee, hij ging bij PSV weg omdat hij het seizoen daarvoor al had aangegeven heel graag naar het buitenland te willen. Dat seizoen kwam er echter geen interessante club, het seizoen daarna wel met Everton.
Zijn vertrek toentertijd was ook ingecalculeerd, het plotselinge vertrek van Cocu daarentegen niet.
[...]
Bij Everton was hij het haasje omdat de eigenaar van de club hem volledig passeerde, eerst door Benitez aan te stellen (waar Brands het niet mee eens was) en daarna door via Benitez spelers aan te trekken (waar Brands niets over te zeggen had).
Brands deed niet alles goed natuurlijk, maaar niet voor niets was men in Engeland vorig jaar nog vol lof over hem. Hij had de puinhopen van voorganger Steve Walsh aardig opgeruimd en was bezig nieuw kapitaal op te bouwen.
Dat kapitaal kwam via Ancelotti ja, niet via Brands. Benitez heeft voor zijn gevoel juist totaal niemand mogen halen.
Ancelotti weg, meteen grote aankoop James Rodriguez weg.
De seizoenen ervoor heeft ie Barca van zn overbodige spelers af geholpen, nee dan ben je een fantastische TD.
Kijk gewoon naar de cijfers en zie hoe hij zo'n beetje 300m verprutst heeft.
En hoe iemand die al xx jaar bij je club heeft gezeten nu voor vernieuwing moet zorgen??
Suretoolkist schreef op maandag 14 februari 2022 @ 17:28:
Helaas: klopt geen zak van.
Dat kapitaal kwam via Ancelotti ja, niet via Brands. Benitez heeft voor zijn gevoel juist totaal niemand mogen halen.
https://www.vi.nl/pro/opi...-functie-meer-bij-everton
Des te vreemder is het dat Brands in april van dit jaar zijn contract als director of football met drie seizoenen verlengde. Toen was er kennelijk nog geen verschil van inzicht over de visie. Dat veranderde een paar weken later toen Moshiri de komst van Benítez erdoorheen drukte. Hij moest en zou de nieuwe coach worden. Op dat moment moet Brands hebben gevoeld dat hij totaal niet serieus genomen werd.
Hij wilde dat de ploeg avontuurlijker ging spelen, had zijn transferdossiers op orde, maar bleek binnen zijn eigen club buitenspel gezet. Met Benítez was de communicatie niet optimaal. De Spaanse trainer negeerde de opties die Brands had op de transfermarkt en maakte zich achter diens rug sterk voor zijn eigen aanwinsten. In feite heeft Benítez afgelopen zomer de rol van Brands overgenomen als technisch directeur. Dat is waarop het is uitgedraaid.
[ Voor 54% gewijzigd door Baseman77 op 14-02-2022 17:44 ]
Ooit gaat ie het juist voorspellen.
De aanhouder wint.
De aanhouder wint.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Everton is er ook niet direct beter van geworden nadat Brands vertrokken is.
Ze staan 16e, wel met een aantal minder gespeelde wedstrijden, en ook Benitez is alweer ontslagen.
Ze staan 16e, wel met een aantal minder gespeelde wedstrijden, en ook Benitez is alweer ontslagen.
Precies, dus hij deed het niet goed. Als jij spelers wilt halen die de trainer niet wil dan doe je gewoon de verkeerde dingen....
Die transfers die Benitez gehaald heeft (als hij ze al gehaald heeft) zijn transfervrij.
Waar is die 300m gebleven die Brands geïnvesteerd heeft? Richarlison heeft ie knap weggekocht bij Watford. Doucoure idem maar die komt niet uit de verf, Allan idem, Mina is redelijk maar veel te blessuregevoelig. Digne speelde prima maarja, alweer een Barca speler die daar overbodig was, die spelers kan ik ook kopen. Godfrey? We hebben gezien hoe lek de verdediging van Everton is... 30m voor Iwobi, 28m voor Kean, 25m voor Andre Gomez (hey weer een Barca leftover), 25m voor Gbamin (wie?), 10m voor Delph. Spelers die stuk voor stuk niet meer op gaan brengen wat ze gekost hebben.
Ze hebben nu in ieder geval een coach die spelers heeft gekregen die hij wilde. Of dat genoeg is, geen idee. Waarschijnlijk worden ze gered door hoe slecht de teams onder ze draaien.dutchgio schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:05:
Everton is er ook niet direct beter van geworden nadat Brands vertrokken is.
Man wat een goed nieuws, en hopelijk volgt onze TD snel!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Niet te snel juichen, je weet niet wat je ervoor terugkrijgt!carpebios schreef op maandag 14 februari 2022 @ 19:53:
Man wat een goed nieuws, en hopelijk volgt onze TD snel!
True, maar kan het erger dan bodemloze put John de Jong?OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:32:
[...]
Niet te snel juichen, je weet niet wat je ervoor terugkrijgt!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Misschien zijn tweelingbroer Sjon de Jong oftewel John de Jong met een nepsnor.carpebios schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:34:
[...]
True, maar kan het erger dan bodemloze put John de Jong?
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:35:
[...]
Misschien zijn tweelingbroer Sjon de Jong oftewel John de Jong met een nepsnor.
OPSLAGHOND schreef op maandag 14 februari 2022 @ 20:35:
[...]
Misschien zijn tweelingbroer Sjon de Jong oftewel John de Jong met een nepsnor.

Deze?
Naamgenoten genoeg... zelfs op GoT, of niet soms, @Señor Sjon?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hahaha, je zou PR manager moeten worden van Moshiri.toolkist schreef op maandag 14 februari 2022 @ 18:11:
Precies, dus hij deed het niet goed. Als jij spelers wilt halen die de trainer niet wil dan doe je gewoon de verkeerde dingen....
Brands was tegen de komst van Benitez, maar werd genegeerd. Hij was tegen de komst van spelers die Benitez wilde halen, maar werd genegeerd. De uitkomst daarvan is dat Brands opstapte nadat de prestaties van Everton nogal tegenvielen, waarbij de nieuwe spelers en Benitez ook veel kritiek kregen en Benitez niet lang daarna werd ontslagen. Achteraf kreeg Brands dus zijn gelijk.
Het transferbeleid van Brands was zeker niet perfect, maar hij had vanaf het begin te maken met een spelersgroep die niet goed genoeg was maar wel zorgde voor een te hoge salarispost. Hij moest dus eerst saneren en daarna weer transferwaarde opbouwen, terwijl er ondertussen wel gewoon gepresteerd diende te worden. Ook moesten het scoutingsapparaat en de opleiding in niveau omhoog. Dan helpt het niet als de eigenaar zijn eigen wensen doordrukt en zijn TD regelmatig negeert, helemaal in het geval van Benitez en de spelers die hij wilde hebben.
Dit is een prima artikel met een goede uitleg over de periode van Brands bij Everton:
https://www.liverpoolecho...on-exit-breaking-22372584
Je hebt het steeds alleen maar over dit seizoen, maar kijk eens iets verder terug. Alleen z'n eerste seizoen (18-19) kun je succesvol noemen, de rest was gewoon ruk
Beetje onduidelijk of de stadions weer naar de volle bezetting gaan het komende weekend..
Dit weekend nog 1/3e en volgend weekend volle stadions zonder testplicht?
Volgens mij gaan de versoepelingen pas vanaf 25 februari in.Holdem_NL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:50:
Beetje onduidelijk of de stadions weer naar de volle bezetting gaan het komende weekend..
Formerly known as Ragdoll
Ik vond het ook onduidelijk... Krijg net mail van FC Emmen:Holdem_NL schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 16:50:
Dat zal dus dan nog met corona pas zijn, week er op met testen.Keek jij net ook juichend naar de persconferentie van het kabinet? We mogen eindelijk weer met z'n allen #SamenTerug naar De Oude Meerdijk!
Komende vrijdag spelen we de kraker tegen FC Volendam dus in een bomvol stadion.
[ Voor 5% gewijzigd door Vos op 15-02-2022 19:24 ]
Na deze week komt ook het coronatoegangbewijs te vervallen omdat voetbalduels buiten worden afgewerkt.Vos schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 19:23:
[...]
Ik vond het ook onduidelijk... Krijg net mail van FC Emmen:
[...]
Dat zal dus dan nog met corona pas zijn, week er op met testen.
Owja natuurlijk, is alleen voor binnen evenementen.dutchgio schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 20:46:
[...]
Na deze week komt ook het coronatoegangbewijs te vervallen omdat voetbalduels buiten worden afgewerkt.
Het dak van de Arena gaat dan voorlopig niet dicht.Vos schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 21:19:
[...]
Owja natuurlijk, is alleen voor binnen evenementen.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Hadden jullie deze al gezien?
https://www.vi.nl/nieuws/...jax-ze-mogen-me-benaderen
Het was een wereldvoetballer maar heeft die gast nu zo'n bord voor de kop? Waarom zou Ajax bij hem uitkomen?
Het mooiste is nog de quote dat hij de functie met iemand samen zou willen doen. Hij zou dan het "uithangbord" willen zijn. Met andere woorden: hij denkt zelf niet dat hij het kan.
Het is een beetje hetzelfde als met die trainerscursus. Wesley wil wel de titel van trainer of TD maar wil er kennelijk geen moeite voor doen. Ik zou zeggen: dat is prima maar blijf dan lekker wat schnabbels doen en ga lekker van je geld genieten. Heb je ook de stress niet.
Het was een wereldvoetballer maar heeft die gast nu zo'n bord voor de kop? Waarom zou Ajax bij hem uitkomen?
Het mooiste is nog de quote dat hij de functie met iemand samen zou willen doen. Hij zou dan het "uithangbord" willen zijn. Met andere woorden: hij denkt zelf niet dat hij het kan.
Het is een beetje hetzelfde als met die trainerscursus. Wesley wil wel de titel van trainer of TD maar wil er kennelijk geen moeite voor doen. Ik zou zeggen: dat is prima maar blijf dan lekker wat schnabbels doen en ga lekker van je geld genieten. Heb je ook de stress niet.
En ondertussen liever een business seat hebben bij Utrecht dan bij Ajax... Nee, hem hoeven we echt niet meer (nog los van of ie iets kan)D-e-n schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:26:
Jup, zag het inderdaad. Nog even buitenbeschouwing gelaten dat hij zich niet geliefd heeft gemaakt bij de F-side.D-e-n schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:26:
Formerly known as Ragdoll
Totaal niet geschikt voor de functie of als uithangbord, wat een waanideeën heeft ie zeg.D-e-n schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:26:
Seedorf of Sneijder... Je moet er toch niet aan denken...
Volgens mij is het de media die deze bestuurlijke nono's naar voren schuift.
Ik ga er vanuit dat ze bij Ajax er beter zicht op hebben. Hoop ik ook.
Ze schuiven zichzelf naar voren.Harribo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:54:
Maar toen Overmars ooit kwam, liet hij volgens mij al zien dat hij zaken kon doen. Ik heb dat nog niet gezien bij Sneijder. Veel roepen maar weinig doen.
Iedereen weet toch dat geen één (oud-) voetballer loyaal is aan slechts één vereniging. Het blijven gewoon loonslaven (met een veel te hoog loon).toolkist schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:31:
[...]
En ondertussen liever een business seat hebben bij Utrecht dan bij Ajax... Nee, hem hoeven we echt niet meer (nog los van of ie iets kan)
Ik dacht altijd dat dit een gedachte was van dat soort "fans" die zich ook schuldig maken aan ander soort wangedrag wat ten koste gaat van de echte fans.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Seedorf heb ik nog wel vertrouwen in dat hij dat zou kunnen. Maar SneijderHarribo schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:54:
Inderdaad, na z'n eerdere uitspraken over Ajax hoef ik die nooit meer te zien in Amsterdam laat staan in een bestuurlijke functie.D-e-n schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 22:26:
Ik wist niet dat hij sowieso zo slecht ligt daar in A'damTyphone schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 08:36:
[...]
Inderdaad, na z'n eerdere uitspraken over Ajax hoef ik die nooit meer te zien in Amsterdam laat staan in een bestuurlijke functie.
Ja een tijdje terug paar keer wat uitspraken gedaan over Ajax die zeer slecht zijn gevallen bij de 'achterban'. Aan de andere kant, de achterban is 'maar' de achterban maar we weten allemaal dat wanneer daar reuring ontstaat die kracht niet onderschat moet worden.D-e-n schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:02:
[...]
Ik wist niet dat hij sowieso zo slecht ligt daar in A'dam
Het zou verstandig zijn wanneer voetballers zich niet uitermate negatief over clubs uitlaten. You always meet twice is een credo wat niet alleen in het bedrijfsleven lijkt te gelden
Nog los van de Sneijders of Seedorfjes die zichzelf proberen te pluggen, nog vele malen irritanter zijn al die "analysten" die net zo lang aan het denken zijn tot ze een naam vinden die nog niet eerder genoemd is of hun eigen vriendjes proberen voor te dragen. Zo'n El Kayati die met Zuidam aan komt zetten.. Wat moet je daar nou mee? Hoe lang zou het nog duren voor Ferry de Haan gesuggereerd wordt?
Ajax is de laatste jaren (financieel) veel te hard gegroeid om er een of andere random nitwit zonder ervaring neer te zetten. Hier moet je gewoon een ervaren vervanger voor zoeken, desnoods in het buitenland.
Ajax is de laatste jaren (financieel) veel te hard gegroeid om er een of andere random nitwit zonder ervaring neer te zetten. Hier moet je gewoon een ervaren vervanger voor zoeken, desnoods in het buitenland.
Monchi!
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Die heeft toch alleen bij Sevilla redelijk gepresteerd? Dacht dat ze bij Roma blij waren dat ze van 'm af waren. Krijg daar net zo'n gevoel van als die Piet de Visser, zelfbenoemd "meesterscout" omdat ie ooit per ongeluk tegen de juiste spelers is aangelopen.
Gisteren werd ook Keje Molenaar geopperd bij VI, als we nu alle namen opnoemen van oud Ajacied spelers, zit vast de goede erbij
Float like a butterfly, sting like a bee.
Samen met Lopetegui zou dat een mooie combo zijn, alleen niet haalbaar gok ik.
Luis Campos heeft ook de naam om talentvolle spelers jong te spotten en te kunnen halen (o.a. bij Monaco). Haalbaar? Geen idee.
Dat ging om een eventuele opvolger van vd Sar, niet als TD.Martinusz schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:53:
Gisteren werd ook Keje Molenaar geopperd bij VI, als we nu alle namen opnoemen van oud Ajacied spelers, zit vast de goede erbij
ohtoolkist schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:55:
[...]
Dat ging om een eventuele opvolger van vd Sar, niet als TD.
Ik zie persoonlijk geen reden waarom niet. So what dat hij naar de media toe geen uithangbord is of niet altijd goed uit z'n woorden komt, boeiend.
Als nou blijkt dat hij gedurende de werkdag alleen een beetje zit te patiencen en bv Menno Geelen al het werk verzet, ja dan wordt de situatie anders.
Als nou blijkt dat hij gedurende de werkdag alleen een beetje zit te patiencen en bv Menno Geelen al het werk verzet, ja dan wordt de situatie anders.
Dat is een deel van de achterban waar ik wat verder van af sta. Ik vermoed een zeker klein deel wat ook goed is in het reorganiseren van een binnenstad?Typhone schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 09:06:
Ja een tijdje terug paar keer wat uitspraken gedaan over Ajax die zeer slecht zijn gevallen bij de 'achterban'. Aan de andere kant, de achterban is 'maar' de achterban maar we weten allemaal dat wanneer daar reuring ontstaat die kracht niet onderschat moet worden.
Het zou verstandig zijn wanneer voetballers zich niet uitermate negatief over clubs uitlaten. You always meet twice is een credo wat niet alleen in het bedrijfsleven lijkt te gelden.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ga denk ik ook solliciteren op deze manier bij de ABN. Jullie mogen mij benaderen, want ondanks dat ik totaal niet weet hoe jullie bedrijfsvoering is, heb ik wel heel veel gebruik gemaakt van mijn bankrekening. Dus als jullie mij gewoon een functie in de directie kunnen geven en er iemand naast zet die eigenlijk al het werk doet terwijl ik lekker popie als uithangbord naar buiten treed, dan komt het helemaal goed. Hiervoor wilde ik ook andere dingen doen, maar ik had geen zin om te leren of ingewerkt te worden, maar dat kunnen jullie buiten beschouwing laten.
Zoals gezegd, ik ben beschikbaar en ik hoor wel of jullie mij nodig hebben.
Zoals gezegd, ik ben beschikbaar en ik hoor wel of jullie mij nodig hebben.
Ajax zoekt bij voorkeur een ex voetballer.
Dus de media etc gaan alle ex voetballers bij langs. Nieuws makerij, de media is er blij mee maar het gaat dan zoals gewoonlijk vaak nergens over.
Maar volgens mij zijn er heeeel weinig ex voetballers geschikt voor zo'n functie.
Ik opteer bij deze dan voor Wamberto.
Als je meters buiten spel kan staan zonder dat iemand het opmerkt, ben je vast tot meer in staat
Dus de media etc gaan alle ex voetballers bij langs. Nieuws makerij, de media is er blij mee maar het gaat dan zoals gewoonlijk vaak nergens over.
Maar volgens mij zijn er heeeel weinig ex voetballers geschikt voor zo'n functie.
Ik opteer bij deze dan voor Wamberto.
Als je meters buiten spel kan staan zonder dat iemand het opmerkt, ben je vast tot meer in staat
[ Voor 43% gewijzigd door Harribo op 16-02-2022 11:12 ]
Een ajax voetballer die zakelijk instinct heeft getoond is Demy de Zeeuw, alleen nog niet in het voetbal zoals overmars dat deed bij GAE.
Ik snap de wens om iemand aan te stellen met een Ajax achtergrond, toch zou een buitenstaander ook kunnen werken. Er zijn zat clubs buiten Nederland met een zeer goede scouting en transferbeleid.
Dat brengt mij eigenlijk op het punt van de functie zelf. Er wordt nu door veel mensen gedaan alsof Overmars in z'n eentje spelers kocht en verkocht, maar het lijkt mij dat er vanuit de wens van de trainer/technisch hart naar bepaalde type spelers wordt gezocht, scouting gaat daarmee aan de slag en brengt uiteindelijk verslag uit bij de technische directie. Vervolgens worden deze spelers nader bekeken, clubs en zaakwaarnemers gecontacteerd over bedragen en dan beginnen eventueel de onderhandelingen bij wederzijds interesse.
Zie ik dit helemaal verkeerd? Als bovenstaande klopt dan weet ik eigenlijk niet zo goed waarom je per se een oud Ajax voetballer zou moeten aanstellen.
Dat brengt mij eigenlijk op het punt van de functie zelf. Er wordt nu door veel mensen gedaan alsof Overmars in z'n eentje spelers kocht en verkocht, maar het lijkt mij dat er vanuit de wens van de trainer/technisch hart naar bepaalde type spelers wordt gezocht, scouting gaat daarmee aan de slag en brengt uiteindelijk verslag uit bij de technische directie. Vervolgens worden deze spelers nader bekeken, clubs en zaakwaarnemers gecontacteerd over bedragen en dan beginnen eventueel de onderhandelingen bij wederzijds interesse.
Zie ik dit helemaal verkeerd? Als bovenstaande klopt dan weet ik eigenlijk niet zo goed waarom je per se een oud Ajax voetballer zou moeten aanstellen.
Wellicht dat elke mogelijke kandidaat eerst nog even dit boekje leest.

Er vanuit gaande dat ze kunnen lezen dan.
Ja, ook vertaald verkrijgbaar.

Er vanuit gaande dat ze kunnen lezen dan.
Ja, ook vertaald verkrijgbaar.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Demy heeft met meerdere personen een succesvolle onderneming opgericht natuurlijk, maar ik vind jouw suggestie eigenlijk zo gek nog niet. Hij is immers al wel jaren actief in het bedrijfsleven nu.groggy schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 11:15:
Een ajax voetballer die zakelijk instinct heeft getoond is Demy de Zeeuw, alleen nog niet in het voetbal zoals overmars dat deed bij GAE.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Gewoon opteren voor Ryan Babel. Ex-ajax voetballer met een gigantisch zakelijk inzicht, als ik Ryan Babel moet geloven.
[ Voor 15% gewijzigd door snmght op 16-02-2022 13:01 ]
En dan hou je de crypto connecties levendsnmght schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 12:46:
Gewoon opteren voor Ryan Babel. Ex-ajax voetballer met een gigantisch zakelijk inzicht, als ik Ryan Babel moet geloven.
Een TD doet overigens wel iets meer dan spelers kopen en verkopen...
Het is een erg zware rol; waarin je te maken hebt met met enorme pieken in drukte tijdens de transferperiodes, goed moet zijn in het aangaan en onderhouden van contacten, een flink incasseringsvermogen moet hebben, een laag ego, goed moeten kunnen communiceren en inhoudelijk sterk moet zijn, naast de 'gewone' taken zoals het aansturen van verschillende afdelingen (o.a. scouting, opleiding en staf), het discussiëren met de RvC en constante communicatie met de spelers en hun zaakwaarnemers.
Denken dat je dat allemaal goed kunt puur en alleen door het zijn van een ex-Ajacied zegt heel veel over de persoon en ook veel over de voetbalwereld.
De namen van ex-Ajacieden die genoemd worden (Sneijder, Seedorf, Kluivert, Molenaar) lijken me ook allemaal ongeschikt, die hebben nog niets bewezen op dit gebied.
Iemand als Veldmate is dan veel geschikter, hij is de huidige hoofd scouting bij Ajax en hij was daarvoor TD bij Groningen.
Het is een erg zware rol; waarin je te maken hebt met met enorme pieken in drukte tijdens de transferperiodes, goed moet zijn in het aangaan en onderhouden van contacten, een flink incasseringsvermogen moet hebben, een laag ego, goed moeten kunnen communiceren en inhoudelijk sterk moet zijn, naast de 'gewone' taken zoals het aansturen van verschillende afdelingen (o.a. scouting, opleiding en staf), het discussiëren met de RvC en constante communicatie met de spelers en hun zaakwaarnemers.
Denken dat je dat allemaal goed kunt puur en alleen door het zijn van een ex-Ajacied zegt heel veel over de persoon en ook veel over de voetbalwereld.
De namen van ex-Ajacieden die genoemd worden (Sneijder, Seedorf, Kluivert, Molenaar) lijken me ook allemaal ongeschikt, die hebben nog niets bewezen op dit gebied.
Iemand als Veldmate is dan veel geschikter, hij is de huidige hoofd scouting bij Ajax en hij was daarvoor TD bij Groningen.
Vind Veldmate een prima suggestie maar een hier genoemde Demy de Zeeuw eigenlijk ook wel gezien de combinatie zakelijk succes/inzicht én voormalig topvoetballer. Dat hij dan ook nog eens bij Ajax gevoetbald heeft is meegenomen.Baseman77 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 09:00:
Het zijn hoe dan ook enorme schoenen om te vullen die onze kleine viezerik achterlaat.
[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 17-02-2022 10:21 ]
Vind het persoonlijk moeilijk in te schatten of Demy de Zeeuw geschikt is. Hij doet het inderdaad goed met zijn kledingmerk, maar ik vond hem in interviews nooit echt heel intelligent overkomen (overigens vond ik dat van Overmars ook niet).snmght schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:20:
[...]
Vind Veldmate een prima suggestie maar een hier genoemde Demy de Zeeuw eigenlijk ook wel gezien de combinatie zakelijk succes/inzicht én voormalig topvoetballer. Dat hij dan ook nog eens bij Ajax gevoetbald heeft is meegenomen.
Het zijn hoe dan ook enorme schoenen om te vullen die onze kleine viezerik achterlaat.
Ik blijf het lastig vinden welke competenties nou vereist zijn voor zo'n functie en hoe groot het team er omheen is.
Ik ken zijn persoonlijkheid niet, maar zijn zakelijk inzicht betreft online bedrijven die via social media groot geworden zijn. Dan zou een rol als marketing manager o.i.d. veel beter bij hem passen.snmght schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:20:
Demy de Zeeuw eigenlijk ook wel gezien de combinatie zakelijk succes/inzicht én voormalig topvoetballer.
Alleen het feit dat iemand zakelijk succes heeft zegt nog niets/nauwelijks over zijn eventuele kwaliteiten als TD bij een BVO.
Jammer dat de vacature nog niet online staat, anders had je kunnen lezen welke competenties vereist/gewenst zijn: https://www.ajax.nl/meer/vacatures/JP_Frost schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:49:
[...]
Vind het persoonlijk moeilijk in te schatten of Demy de Zeeuw geschikt is. Hij doet het inderdaad goed met zijn kledingmerk, maar ik vond hem in interviews nooit echt heel intelligent overkomen (overigens vond ik dat van Overmars ook niet).
Ik blijf het lastig vinden welke competenties nou vereist zijn voor zo'n functie en hoe groot het team er omheen is.
De grootte van het team is natuurlijk afhankelijk van de grootte van de club en de prioriteiten binnen de club.JP_Frost schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:49:
Maar hier heb je een voorbeeld van wat er wordt gevraagd van een TD in het professionele hockey, daar zitten veel overeenkomsten tussen en kun je ook meteen zien hoe complex de functie is:
https://www.knhb.nl/app/u...competentieprofiel-TD.pdf
[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 17-02-2022 10:59 ]
Daarom vind ik het beeld ook zo vreemd dat Overmars veel alleen zou doen. In zo'n functie heb je toch een redelijk groot team om je heen lijkt mij.Baseman77 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 10:59:
[...]
De grootte van het team is natuurlijk afhankelijk van de grootte van de club en de prioriteiten binnen de club.
Maar hier heb je een voorbeeld van wat er wordt gevraagd van een TD in het professionele hockey, daar zitten veel overeenkomsten tussen en kun je ook meteen zien hoe complex de functie is:
https://www.knhb.nl/app/u...competentieprofiel-TD.pdf
Persoonlijk volg ik het Amerikaans honkbal en daar heeft elke General Manager (vergelijkbaar met de TD) sowieso een assistent GM. Bij Ajax zou dat Hamstra moeten zijn. Volgens mij kan je dan zo'n functie het beste intern opvullen, tenzij hij niet naar behoren functioneert. Het is weer typisch de voetbalwereld om dan een naam te willen voor zo'n functie, iemand die op hoog niveau heeft gespeeld want anders snap je het wereldje niet. Ik heb altijd het gevoel dat dat onzin is.
Ik denk dat de meerwaarde van een oud speler puur telt als uithangbord, als het iemand is met echt een Ajax status, dan kan dat mogelijk helpen bij spelers binnen trekken?
Wat Overmars volgens mij heel goed deed, is contacten warm houden over de jaren heen. Correct me if I'm wrong maar volgens mij had hij bijvoorbeeld met Tadic al langer contact gehouden voordat de transfer plaats vond (dus niet pas contact in het jaar/seizoen waarin je de transfer ook maakt).
Ik denk dat oud-spelers dat makkelijker kunnen dan iemand die nooit een bal heeft getrapt en niet echt een voetbalstatus heeft op dat gebied.
Maar dat is uiteraard maar 1 klein stukje van de functie
Wat Overmars volgens mij heel goed deed, is contacten warm houden over de jaren heen. Correct me if I'm wrong maar volgens mij had hij bijvoorbeeld met Tadic al langer contact gehouden voordat de transfer plaats vond (dus niet pas contact in het jaar/seizoen waarin je de transfer ook maakt).
Ik denk dat oud-spelers dat makkelijker kunnen dan iemand die nooit een bal heeft getrapt en niet echt een voetbalstatus heeft op dat gebied.
Maar dat is uiteraard maar 1 klein stukje van de functie
Volgens mij is een groot deel van een succesvol TD zijn goede contacten hebben. Een Hamstra zal dan een prima assistent zijn, maar gezien zijn voorgaande clubs en functies zal hij niet de contacten hebben die Ajax zoekt. Lijkt mij tenminste onwaarschijnlijk. Een Seedorf zal die contacten wel hebben, die heeft echter weer totaal geen kaas gegeten van onderhandelen en acht ik daarom niet geschikt.JP_Frost schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:05:
[...]
Daarom vind ik het beeld ook zo vreemd dat Overmars veel alleen zou doen. In zo'n functie heb je toch een redelijk groot team om je heen lijkt mij.
Persoonlijk volg ik het Amerikaans honkbal en daar heeft elke General Manager (vergelijkbaar met de TD) sowieso een assistent GM. Bij Ajax zou dat Hamstra moeten zijn. Volgens mij kan je dan zo'n functie het beste intern opvullen, tenzij hij niet naar behoren functioneert. Het is weer typisch de voetbalwereld om dan een naam te willen voor zo'n functie, iemand die op hoog niveau heeft gespeeld want anders snap je het wereldje niet. Ik heb altijd het gevoel dat dat onzin is.
Arnesen heeft beiden wel maar moet je lekker bij Feyenoord laten zitten (oftewel respecteer zijn contract daar). Misschien is hij voor mij obv de afgelopen 10 jaar ook wel net ff teveel een jobhopper.
Een wat onbekendere naam... Maar wat mij betreft zou Paul Mitchell een geschikte opvolger zijn.
Staat voor een groot deel aan de basis van de jeugdopleiding van Southampton, heeft daarna bij de Spurs en RB Leipzig gezeten en is nu 'Sporting Director' bij Monaco.
Die is niet zo onbekend, internationaal dantoolkist schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:22:
Een wat onbekendere naam... Maar wat mij betreft zou Paul Mitchell een geschikte opvolger zijn.
Wel een prima TD overigens, hij zou zeker geschikt moeten zijn.
Een andere buitenlander met een grote naam als TD is Luis Campos, en die heeft momenteel geen club na zijn vertrek bij Lille wat hem extra interessant maakt. Ik heb geen idee of Ajax interesse heeft en een kans maakt, want veel clubs trekken aan hem, maar hij is (ook) een topper.
Yup, 1 van die 2 zou mij zeer geschikt lijken. Beiden hebben ook oog voor aankomende talenten en niet alleen gearriveerde spelers.Baseman77 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:47:
[...]
Die is niet zo onbekend, internationaal dan![]()
Wel een prima TD overigens, hij zou zeker geschikt moeten zijn.
Een andere buitenlander met een grote naam als TD is Luis Campos, en die heeft momenteel geen club na zijn vertrek bij Lille wat hem extra interessant maakt. Ik heb geen idee of Ajax interesse heeft en een kans maakt, want veel clubs trekken aan hem, maar hij is (ook) een topper.
Is dat niet gewoon een basiscompetentie van een TD? Natuurlijk zit je met huurovereenkomsten waar dat wellicht wat minder speelt maar menig aankoop heeft een langer traject voor zich en zelfs als een transfer op moment X niet lukt onderhoud je die contacten om ze op een later moment wellicht wel over te halen.Martinusz schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 11:21:
Dat is effectief het hebben van een netwerk. Enerzijds de contacten met andere clubs maar ook met zaakwaarnemers en individuele spelers. Een TD die dat niet doet lijkt mij niet bijzonder geschikt voor de functie (hoewel dat wellicht deels gedelegeerd kan worden richting scouts)
https://www.vi.nl/nieuws/...p-ongebruikelijke-positie
Vanwege blessures en schorsingen moeten ze bij PSV schuiven en dus zetten ze Max in het centrum.
Is dit wel een goed idee? Ik bedoel hij kan niet verdedigen.
Zou je dan niet beter Teze en Mwene in het centrum zetten?
Vanwege blessures en schorsingen moeten ze bij PSV schuiven en dus zetten ze Max in het centrum.
Is dit wel een goed idee? Ik bedoel hij kan niet verdedigen.
Zou je dan niet beter Teze en Mwene in het centrum zetten?
Wauw slechte focus Vitesse...
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Beetje jammer dit Vitesse..
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Vitesse begon direct met aanvallen (wat ook gevaar opleverde, maar liet zich vervolgens direct de kaas van het brood eten in de counter.
BAM GAKPO!
Lekker… mooie pass en mooi afgerond! BAM!
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
BAM PSV!
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Wat een kans weer!
Weer een goede kopbal.
Goed gekopt hoor. Kreeg ook wel heel veel ruimte. Kom op maak die tweede!
Hoezo fluit de scheids daar niet?
Vitesse in 3 wedstrijden al 12 tegendoelpunten. Dat geeft vertrouwen...
Tomorrow is not today!
Elke kans is een doelpunt. Geen idee wat er aan de hand is, maar gelukkig is er een spits gehaald die niet scoort (toegegeven, de rest doet dat ook niet, gezien het enkele doelpunt in de laatste 5 wedstrijden).Sydney08 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:06:
Vitesse in 3 wedstrijden al 12 tegendoelpunten. Dat geeft vertrouwen...
Maccabi speelt met shirtreclame voor de eerstvolgende interland geloof ik...
Psv vind ik geen interessante wedstrijd, tegenstander van niks
Vitesse is spannender maar gezien de vorm van Vitesse, vrees ik geen punten
Niet de prestatie van PSV bagataliseren he!Harribo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:18:
Psv vind ik geen interessante wedstrijd, tegenstander van niks
Drinmmel… blijft een risico
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Geel?
Wedstrijdje kansen missen.
Na die gele kaart van Teze is PSV het een beetje kwijt, beetje rommelig allemaal imo.
Daarvoor was het ff een fase een stuk beter.
Daarvoor was het ff een fase een stuk beter.
PSV moet echt doordrukken want dat Macabi stelt echt weinig voor imho.
Op het moment is het vooral irritant van beide kanten. Op momenten speelt Vitesse ook niet heel onaardig, maar als elke kans tegen een doelpunt is wordt heel lastig.Harribo schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:18:
Dus jij vind Macabbi een goede ploeg?carpebios schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:19:
[...]
Niet de prestatie van PSV bagataliseren he!
Kunnen ze de conference league wedstrijden niet beter op dinsdag doen en de champions league op woe en do? Wat een ellende om psv-maccabi te zien na 2 dagen CL Het nivo is zo bedroevend laag, om te janken.
Nee, maar wat zegt dat over de prestatie van PSV?
Ken dat Rapid ook niet. Was vaak wel een degelijk team maar geen hoogvliegerParaDroid2 schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 19:28:
[...]
Op het moment is het vooral irritant van beide kanten. Op momenten speelt Vitesse ook niet heel onaardig, maar als elke kans tegen een doelpunt is wordt heel lastig.
Nou, PSV ziet zichzelf zwaar te kort met slechts 1-0. Ze hadden al lang op 3-0 moeten staan. Iets meer baltempo en secuurdere passing en je speelt Macabi helemaal zoek. PSV zal deze pot zeker gaan winnen, maar het zou fijn zijn als ze het verschil in kwaliteit omzetten in een ruimere voorsprong. Tot aan de 1-0 speelden ze prima, maar daarna ging het steeds minder. Wel de kansen, dat wel.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022