[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 192 ... 311 Laatste
Acties:
  • 485.845 views

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:42:
Ik hoopte toen Hendrix bij PSV speelde altijd op contractverlengingen, want zo goed was ie nooit.
Het maximaal haalbare bij hem leek een 6,5/10.
Het was dan ook maar een paar keer per seizoen dat hij 'pieken' kon.
Voordeel was wel dat hij vaak ook niet lager dan een 6,5 scoorde. Gewoon super stabiel en dat is soms wat een team nodig heeft. 10x liever Hendrix dan bijvoorbeeld een Bruma van 2 jaar geleden.

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:37:
[...]Voordeel was wel dat hij vaak ook niet lager dan een 6,5 scoorde. Gewoon super stabiel en dat is soms wat een team nodig heeft. 10x liever Hendrix dan bijvoorbeeld een Bruma van 2 jaar geleden.
Ik vond Bruma juist nog leuker spelen. :9

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• ElPaco
  • Nu online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:55:
[...]

Ik vond Bruma juist nog leuker spelen. :9
Ajax zal vast ook wel pareltjes hebben gehad :p

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:56:
[...]

Ajax zal vast ook wel pareltjes hebben gehad :p
Gemiste kansparels ... teveel om op te noemen.

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 08:48
ElPaco schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Voordeel was wel dat hij vaak ook niet lager dan een 6,5 scoorde. Gewoon super stabiel en dat is soms wat een team nodig heeft. 10x liever Hendrix dan bijvoorbeeld een Bruma van 2 jaar geleden.
Daar wordt hij ook voor gehaald. Een stabiele betrouwbare invaller op verdedigende posities. Als hij dat nog steeds is is dit zo gek nog niet. Hij zal Aursnes niet snel uit de basis spelen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:07
Hoe is het nu met Ihattaren? Komt ie nou of niet? :9
Hoor er niets meer over...

PSN: DutchTrickle PVoutput

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:36
Maverick schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:43:
Who cares? Staat er sowieso niet direct, de vraag is of hij überhaupt weer op niveau gaat komen.

XXXVI

• Maverick
ephymerous schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:58:
[...]

Who cares? Staat er sowieso niet direct, de vraag is of hij überhaupt weer op niveau gaat komen.
Nou ik.
Ik verwacht ook niet dat hij er direct staat. Maar als er eind van het seizoen wellicht een aantal spelers vertrekt (Gravenberg?), komt er wel een plekje vrij voor een Ihattaren als hij zijn niveau weer een beetje gevonden heeft.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Maverick schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:43:
Het was even stil omdat er nog een administratieve hobbel genomen moest worden. Er moest dispensatie worden aangevraagd omdat Ihataren dit seizoen al bij drie clubs onder contract heeft gestaan: PSV, Juventus en Sampdoria. Een vierde werkgever is volgens de regels van de UEFA in eerste aanleg niet toegestaan, daarvoor is toestemming nodig en die is gegeven. Ihataren moet alleen nog een medische keuring afleggen, doorstaat hij die (en de hometrainer) dan gaat hij 1,5 jaar op huurbasis naar Ajax, met een optie tot koop. Ben heel benieuwd of Ajax hem weer aan het voetballen krijgt en mentaal weer op het rechte pad weet te houden. Als dat lukt dan hebben ze er een leuke voetballer aan, maar heb er persoonlijk een hard hoofd in. Het zal in ieder geval een hoop energie kosten denk ik.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:58
Heracles doet na Vloet opeens ook Burgzorg weg.
Dat vond ik toch wel een redelijke speler met veel potentie. Zeker voor Heracles.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Harribo schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:59:
Heracles doet na Vloet opeens ook Burgzorg weg.
Dat vond ik toch wel een redelijke speler met veel potentie. Zeker voor Heracles.
Dan hebben ze eigenlijk nog maar één speler (Kai Sierhuis) met een beetje fatsoenlijke goal-potentie. :?

Wat zit daar nou weer achter?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Geld, denk ik dan.
Al klinkt huur met optie tot koop ook niet direct heel veelbelovend.
Wellicht betalen ze meer dan alleen zijn salaris waardoor het interessant is.

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-01 14:03

Baseman77

We move

Burgzorg was vorig seizoen in 32 wedstrijden goed voor 5 goals en 0 assists.
Dit seizoen staat hij na 17 wedstrijden op 4 goals en 0 assists.

Dat zijn geen indrukwekkende cijfers en Burgzorg is iemand die het niet al te nauw neemt met bepaalde regels, zo staat hij er om bekend dat hij regelmatig te laat komt.
Een transfer naar Mainz is een mooie oplossing voor iedereen lijkt me, de speler maakt een mooie stap en de club is een lastigere speler kwijt en krijgt er een vergoeding voor (huur met verplichte optie tot koop na dit seizoen).

Een talentvolle, maar wisselvallige speler. Heracles kan een betere halen.

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15:24
Han schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 11:32:
[...]

Het was even stil omdat er nog een administratieve hobbel genomen moest worden. Er moest dispensatie worden aangevraagd omdat Ihataren dit seizoen al bij drie clubs onder contract heeft gestaan: PSV, Juventus en Sampdoria. Een vierde werkgever is volgens de regels van de UEFA in eerste aanleg niet toegestaan, daarvoor is toestemming nodig en die is gegeven. Ihataren moet alleen nog een medische keuring afleggen, doorstaat hij die (en de hometrainer) dan gaat hij 1,5 jaar op huurbasis naar Ajax, met een optie tot koop. Ben heel benieuwd of Ajax hem weer aan het voetballen krijgt en mentaal weer op het rechte pad weet te houden. Als dat lukt dan hebben ze er een leuke voetballer aan, maar heb er persoonlijk een hard hoofd in. Het zal in ieder geval een hoop energie kosten denk ik.
Ihattaren is denk ik gewoon de nieuwe Ismail Aissati. Die werd ook zo bizar gehypet na zijn goede pot tegen Milan, vervelend weggegaan bij PSV, bij Ajax niets laten zien en is nu ook na wat omzwervingen clubloos.

• Harribo
Baseman77 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:17:
Burgzorg was vorig seizoen in 32 wedstrijden goed voor 5 goals en 0 assists.
Dit seizoen staat hij na 17 wedstrijden op 4 goals en 0 assists.

...
Een talentvolle, maar wisselvallige speler. Heracles kan een betere halen.
En toch heb ik bij hem het idee dat er nog ruimte is voor progressie zodat hij een stuk beter kan worden. Hij heeft veel mee.
Maar wat jij schetst, als zijn discipline te wensen over laat, komt hij natuurlijk ook niet verder. Toch wel een kleine aderlating voor Heracles vind ik.
donleone83 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 13:58:
[...]

Ihattaren is denk ik gewoon de nieuwe Ismail Aissati. Die werd ook zo bizar gehypet na zijn goede pot tegen Milan, vervelend weggegaan bij PSV, bij Ajax niets laten zien en is nu ook na wat omzwervingen clubloos.
Dat mocht mi Ihattaren willen, Aissati liet tot nu toe meer zien dan hem.
Ik zie gewoon niks bijzonders in Ihattaren.
Ja een wereldgoal 1x in het half jaar en dan is opeens het lek boven denkt ie.

Btw saai weekendje zonder voetbal. Tja Emmen kan je kijken. Dit is ivm corona?

[ Voor 33% gewijzigd door Harribo op 29-01-2022 14:39 ]

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:01
Interlandperiode

• Harribo
Nee joh welke interlands?
Afrika cup loopt al een tijdje

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:21
FIFA heeft een interland periode dit weekend, alleen UEFA heeft niets ingepland. Was hier toch al voorbij gekomen?

https://www.ad.nl/nederla...n-de-eredivisie~acc686aa/

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Harribo
evleerdam schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 17:46:
FIFA heeft een interland periode dit weekend, alleen UEFA heeft niets ingepland. Was hier toch al voorbij gekomen?

https://www.ad.nl/nederla...n-de-eredivisie~acc686aa/
Vast maar ik kan niet elke reactie mee krijgen.

Dus op zich een beslissing van de clubs van de competities zelf. Niet corona.

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:29
In België voetballen ze gewoon door

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Joostje123 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:26:
In België voetballen ze gewoon door
O, noemen ze dat daar zo?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Maverick
Omdat er geen voetbal is dit weekend:

Uit de oude doos :)

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Wat een voetballer ook… O+

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ihattaren voor max 2 miljoen is wel een koopje zeg. Uiteraard maar afwachten hoe hij het gaat doen, maar voor dit geld kan het een mooie win-win worden.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=399653

Tomorrow is not today!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:02

Vos

AFCA

Ajax heeft Ihattaren binnen, huur voor een jaar met optie tot koop (2M).

https://www.telegraaf.nl/...opoptie-twee-miljoen-euro

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik verwacht er niet zoveel van, maar wie weet verrast hij ons. Ik denk dat Ajax dit vooral zakelijk bekijkt en het financieel dus heel interessant vindt.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01
Quad schreef op zondag 30 januari 2022 @ 18:01:
Ik verwacht er niet zoveel van, maar wie weet verrast hij ons. Ik denk dat Ajax dit vooral zakelijk bekijkt en het financieel dus heel interessant vindt.
Ik denk dat Ajax dit juist sportief bekijkt. Met een financieel kleine gok haal je potentieel één van de grootste talenten van de Nederlandse velden binnen. Mits je hem geestelijk weer op de rit krijgt, natuurlijk.

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:36
Sydney08 schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:44:
Ihattaren voor max 2 miljoen is wel een koopje zeg. Uiteraard maar afwachten hoe hij het gaat doen, maar voor dit geld kan het een mooie win-win worden.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=399653
Wel een hele grote gok. Die jongen is zo duidelijk het noorden kwijt. Het kost hem wel een tijdje om er bovenop te komen.

Rust, orde regelmaat, terug naar de basis. Misschien is er een begeleidingsprogramma bedacht, ik hoop het voor hem.

• Gynnad
  • Laatst online: 11:33
DeKever schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:48:
[...]

Wel een hele grote gok. Die jongen is zo duidelijk het noorden kwijt. Het kost hem wel een tijdje om er bovenop te komen.

Rust, orde regelmaat, terug naar de basis. Misschien is er een begeleidingsprogramma bedacht, ik hoop het voor hem.
Hoezo een grote gok? Je bent alleen een jaar salaris kwijt indien het niks wordt.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• DeKever
Gynnad schreef op maandag 31 januari 2022 @ 07:35:
[...]

Hoezo een grote gok? Je bent alleen een jaar salaris kwijt indien het niks wordt.
Financieel zal het misschien meevallen, al zal dat wel een paar ton zijn. Qua tijd en aandacht gaat het wel het nodige vragen.

Maar ok, grote gok dekt niet helemaal de lading. Ik bedoel te zeggen de kans op succes klein is.

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Vos schreef op zondag 30 januari 2022 @ 17:44:
Ajax heeft Ihattaren binnen, huur voor een jaar met optie tot koop (2M).

https://www.telegraaf.nl/...opoptie-twee-miljoen-euro
Ik vind dit een hele slimme zet van Ajax, als feyenoorder nog wel :D

Ajax heeft het geld, althans, voor Ajax is dit wisselgeld. Zet er een personal trainer op. Laat hem een paar keer invallen. Laat hem dan paar keer meedoen aan de CL en pak wederom een vermogen.

Geldt tevens met die transfer van Berghuis, die is nu 30 dacht ik? Gekocht voor 4,5 miljoen van je concurrent. Laat hem 1 seizoen CL spelen en verpats hem weer.

Overmars en Ajax doen dit gewoon slim.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
DeKever schreef op zondag 30 januari 2022 @ 22:48:
[...]
Ik denk dat Ajax dat, zeker met voetballen in Jong Ajax, die zaken prima op orde heeft. Ik denk dat Ihattaren volgens jaar gewoon bij het eerste zit en een prima toevoeging is.

• DeKever
PolarBear schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat Ajax dat, zeker met voetballen in Jong Ajax, die zaken prima op orde heeft. Ik denk dat Ihattaren volgens jaar gewoon bij het eerste zit en een prima toevoeging is.
We gaan het zien. Ik denk niet dat Berghuis en Klaassen zich zorgen maken.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ihattaren is 19? Tijd zat om te ontwikkelen, nu meters maken en her en der komend seizoen invalbeurten pakken.

nggyu nglyd

• PolarBear
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:48:
[...]

Ik vind dit een hele slimme zet van Ajax, als feyenoorder nog wel :D

Ajax heeft het geld, althans, voor Ajax is dit wisselgeld. Zet er een personal trainer op. Laat hem een paar keer invallen. Laat hem dan paar keer meedoen aan de CL en pak wederom een vermogen.
Nou ja dat geld van Ajax rent wel hard de deur uit, enerzijds door Corona waardoor de opbrengsten uit kaartjes verkoop etc fors lager zijn en anderzijds dat een aantal potentiële (top) verkopen gratis de deur uit (dreigen) te lopen. Onana is bekend (toch zeker 5 miljoen), Brobbey was al gratis weg (ook toch een aantal miljoen), Mazzroui gaat gratis weg (als Dest voor 18 miljoen wegging is hij toch ook minimaal 15 waard). En dan nog Gravenberch die niet verlengt (en dus gratis dreigt weg te gaan). Tadic heeft geen restwaarde (waarmee ik niet wil zeggen dat hij voor Ajax geen waarde heeft maar hij gaat geen transferinkomsten opleveren), Blind ook niet denk ik, Tagliafico gaat voor max een miljoen of 5 weg.

Dan heb je natuurlijk nog een aantal spelers die wél veel geld op kunnen brengen, zoals een Haller, Antony (afhankelijk van hun CL prestaties zouden die zomaar voor ver boven de 50 miljoen weg kunnen), Alvarez/Martinez/Timber hebben natuurlijk een goede waarde maar zie ik voorlopig niet weggaan. Een Kudus en Daramy moeten zich nog bewijzen.

Het is niet alleen maar hosanna wat geld betreft bij Ajax. Vergeet ook niet, de kosten zijn ook flink gestegen, het salarisplafond is (deels) los gelaten. Er wordt dus ook grote voet geleefd.

Champions League halen (dus het kampioenschap) én een mega transfer zijn voor deze zomer echt wel belangrijk.
Geldt tevens met die transfer van Berghuis, die is nu 30 dacht ik? Gekocht voor 4,5 miljoen van je concurrent. Laat hem 1 seizoen CL spelen en verpats hem weer.
Hoewel Berghuis het goed doet zou ik hem eerder in de 12 - 18 miljoen range schatten. Maar goed die zie ik ook nog niet nu vertrekken.
Overmars en Ajax doen dit gewoon slim.
Andere kant is, het koordje waarop Ajax en Overmars manoeuvreren is dun.

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Laten we gewoon hopen dat Ihattaren slaagt.

Hoewel de route niet optimaal is geweest, er diverse zaken gespeeld hebben waar hij meerdere malen een negatieve rol heeft gespeeld (niet zeggende dat de andere partijen optimaal zijn geweest) heeft hij in het verleden een meer dan goede technische basis te hebben. Als hij in mentaliteit en inzet de omslag kan maken die benodigd is om te slagen dan zou dat enkel mooi zijn.

• Gynnad
Quad schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:37:
Ihattaren is 19? Tijd zat om te ontwikkelen, nu meters maken en her en der komend seizoen invalbeurten pakken.
Het mooie is ook als we hem dan over 3 jaar verkopen dat we gewoon kunnen zeggen dat het eigen jeugd is.. ;)

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:42:
[...]

Nou ja dat geld van Ajax rent wel hard de deur uit, enerzijds door Corona waardoor de opbrengsten uit kaartjes verkoop etc fors lager zijn en anderzijds dat een aantal potentiële (top) verkopen gratis de deur uit (dreigen) te lopen. Onana is bekend (toch zeker 5 miljoen), Brobbey was al gratis weg (ook toch een aantal miljoen), Mazzroui gaat gratis weg (als Dest voor 18 miljoen wegging is hij toch ook minimaal 15 waard). En dan nog Gravenberch die niet verlengt (en dus gratis dreigt weg te gaan). Tadic heeft geen restwaarde (waarmee ik niet wil zeggen dat hij voor Ajax geen waarde heeft maar hij gaat geen transferinkomsten opleveren), Blind ook niet denk ik, Tagliafico gaat voor max een miljoen of 5 weg.

Dan heb je natuurlijk nog een aantal spelers die wél veel geld op kunnen brengen, zoals een Haller, Antony (afhankelijk van hun CL prestaties zouden die zomaar voor ver boven de 50 miljoen weg kunnen), Alvarez/Martinez/Timber hebben natuurlijk een goede waarde maar zie ik voorlopig niet weggaan. Een Kudus en Daramy moeten zich nog bewijzen.

Het is niet alleen maar hosanna wat geld betreft bij Ajax. Vergeet ook niet, de kosten zijn ook flink gestegen, het salarisplafond is (deels) los gelaten. Er wordt dus ook grote voet geleefd.

Champions League halen (dus het kampioenschap) én een mega transfer zijn voor deze zomer echt wel belangrijk.

[...]

Hoewel Berghuis het goed doet zou ik hem eerder in de 12 - 18 miljoen range schatten. Maar goed die zie ik ook nog niet nu vertrekken.

[...]

Gravenberch gaat komende zomer 'gewoon' 30m opleveren.

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:40

MM99

That is the way I am!

toolkist schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:48:
[...]

Gravenberch gaat komende zomer 'gewoon' 30m opleveren.
Hopelijk doet die Raiola niet weer lastig.

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-01 20:00
[...]
Hoe hoog het koordje hangt en hoe ver de val in absolute zin is verschilt, maar uiteindelijk geldt dit voor iedere BVO in Nederland, wellicht enkele uitzondering daargelaten.

• donleone83
[...]

[...]
Mooi realistisch tegengeluid geef je hier en ik ben het helemaal met je eens. Op Antony na vertegenwoordigt de huidige selectie bizar weinig transferwaarde als je het vergelijkt met de grote klappers van de laatste jaren. De enige spelers met een volwassen contract die potentieel substantiële waarde vertegenwoordigen zijn Gravenberch (die transfervrij weg lijkt te gaan), Martinez, Timber, Rensch, Schuurs, Kudus, Taylor en Daramy. Dat zijn allemaal spelers bij wie het nog maar afwachten is welke kant hun ontwikkeling op gaat en waarvan de jonkies ongetwijfeld nog een vormdip krijgen.

Haller is al geflopt in het buitenland, die gaat nooit meer voor een megabedrag weg - daar zijn zijn tekortkomingen veel te duidelijk zichtbaar voor. Hetzelfde geldt voor spelers als Berghuis, Klaassen, Blind etc.

Ajax heeft absoluut een sterke selectie, maar als ze de komende jaren financieels klappers willen blijven maken moeten een aantal talenten toch gaan bijtekenen en er een aantal jonge spelers aangetrokken worden.

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-01 18:32

gws24

Thinking is hard!

Gravenberch heeft tot zomer 2023 een contract dus die kan aankomende zomer nog best verkocht worden als hij niet bijtekent. Vind het daarom veel te vroeg om te stellen dat die gratis de deur uit gaat lopen. Tagliafico zal in de zomer ook best nog wat opleveren en in het lijstje hierboven mis ik nog Alvarez die een contract heeft tot 2025. Zullen het klappers zijn als de Ligt en FDJ, nee natuurlijk niet maar dat was imo ook een uitzonderlijk jaar qua transferopbrengsten.

edit: zal ook erg afhangen van hoe goed Ajax het gaat doen in komend halfjaar in de CL. Als ze weer ver komen dan gaat automatisch de waarde van de spelers omhoog.

[ Voor 14% gewijzigd door gws24 op 31-01-2022 18:44 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

• donleone83
gws24 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:42:
Gravenberch heeft tot zomer 2023 een contract dus die kan aankomende zomer nog best verkocht worden als hij niet bijtekent. Vind het daarom veel te vroeg om te stellen dat die gratis de deur uit gaat lopen. Tagliafico zal in de zomer ook best nog wat opleveren en in het lijstje hierboven mis ik nog Alvarez die een contract heeft tot 2025. Zullen het klappers zijn als de Ligt en FDJ, nee natuurlijk niet maar dat was imo ook een uitzonderlijk jaar qua transferopbrengsten.

edit: zal ook erg afhangen van hoe goed Ajax het gaat doen in komend halfjaar in de CL. Als ze weer ver komen dan gaat automatisch de waarde van de spelers omhoog.
Tuurlijk gaat de transferwaarde dan omhoog, maar de afgelopen jaren stond er wel degelijk meer “gegarandeerd” kapitaal op het veld met De Jong, De Ligt, Van De Beek, Neres (waarvan de verwachtingen qua opbrengst flink hoger waren), Mazraoui (die nu een andere keuze maakt), Onana (tja…), Antony etc. Qua Europese prestaties is er op het huidige beleid weinig af te dwingen, maar feit is wel dat door oudere, meer gearriveerde spelers aan te trekken of terug te halen naar Nederland de waarde van het team verminderd is.

Nu kan Ajax dat prima hebben en lopen er nog steeds zat talentvolle spelers rond, maar bijvoorbeeld 22 miljoen voor Haller neerleggen (waardoor Brobbey transfervrij wegloopt) en bereid zijn 25-30 miljoen voor Bergwijn te betalen zijn wel acties waar kritiek op mag zijn.

Maar ja, Ajax is succesvol op deze manier momenteel.

• PolarBear
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:17:
[...]

Haller is al geflopt in het buitenland, die gaat nooit meer voor een megabedrag weg - daar zijn zijn tekortkomingen veel te duidelijk zichtbaar voor.
Ach als hij nog een paar keer scoort en topscoorder of tweede topscoorder in de Champions League is dan is de voetbalwereld opportunistisch genoeg om hoge bedragen voor Haller neer te leggen.
gws24 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 18:42:
Gravenberch heeft tot zomer 2023 een contract dus die kan aankomende zomer nog best verkocht worden als hij niet bijtekent. Vind het daarom veel te vroeg om te stellen dat die gratis de deur uit gaat lopen.
Na Brobbey en Mazzroui heb ik daar toch een hard hoofd in.
Tagliafico zal in de zomer ook best nog wat opleveren
Naar wat ik begrepen heb is er een max van 5 miljoen afgesproken en laten we wel wezen de afgelopen zomer was er geen geschikte club gevonden. En hij is een jaar ouder, met weinig voetbal en een korter contract.
en in het lijstje hierboven mis ik nog Alvarez die een contract heeft tot 2025. Zullen het klappers zijn als de Ligt en FDJ, nee natuurlijk niet maar dat was imo ook een uitzonderlijk jaar qua transferopbrengsten.
Alvarez gaat nog niet weg volgend jaar lijkt mij. Zo een beetje de enige speler waar geen echte backup voor is.
BoB_HenK schreef op maandag 31 januari 2022 @ 17:48:
[...]
Hoe hoog het koordje hangt en hoe ver de val in absolute zin is verschilt, maar uiteindelijk geldt dit voor iedere BVO in Nederland, wellicht enkele uitzondering daargelaten.
Dat is natuurlijk waar maar Ajax wil meedoen met de top en investeert daar ook in. Maar de inkomstenbronnen zijn in tegenstelling tot de Europese top heel erg afhankelijk van transfers. De rest van de inkomsten zijn vrijwel gemaximaliseerd (recette, tv gelden etc).

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-01 13:33
donleone83 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:04:
[...]
Nu kan Ajax dat prima hebben en lopen er nog steeds zat talentvolle spelers rond, maar bijvoorbeeld 22 miljoen voor Haller neerleggen (waardoor Brobbey transfervrij wegloopt)
Die zijn juist andersom aan elkaar gelinked. Ajax was al maanden met Brobbey aan het onderhandelen en kwam niks uit en toen was hij ook nog lang geblesseerd geweest. Rioala was al die tijd al niet van plan geweest om te verlengen en was alleen maar bezig met het proces te traineren.
Uiteindelijk heeft Ajax toen besloten om Haller te halen omdat ze een spits nodig hadden en ze volgens mij wel al zagen aankomen dat Brobbey niet ging verlengen. Die was toendertijd ook weer geblesseerd en KJH was net weg dus was alleen Tadic nog als spits. Kan dan prima begrijpen dat ze aankoop doen.

• toolkist
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:04:
[...]
Nu kan Ajax dat prima hebben en lopen er nog steeds zat talentvolle spelers rond, maar bijvoorbeeld 22 miljoen voor Haller neerleggen (waardoor Brobbey transfervrij wegloopt) en bereid zijn 25-30 miljoen voor Bergwijn te betalen zijn wel acties waar kritiek op mag zijn.

Maar ja, Ajax is succesvol op deze manier momenteel.
Absoluut, en er zijn ook wel ajax fans die dit bekritiseren.. * toolkist bijvoorbeeld ;)
Ben dus ook erg blij dat er geen 25m uitgegeven is aan Bergwijn. En wel blij dat er voor weinig geld een gokje gewaagd wordt met een groot talent die, als je em uit de shit krijgt, uiteindelijk veel op gaat brengen. Kleine kans? Sure, maar als het lukt is de beloning er ook naar.
Ook dus blij met huren (en in de zomer hopelijk kopen van Brobbey. Jong, talentvol, relatief goedkoop.

Als ik moet kiezen tussen een Ajax van zo'n beetje 28 gemiddeld die 2-3 op de 5x overwinteren in de CL, of een Ajax van 23-24 die 1 op de 6 keer overwinteren in de CL, dan weet ik het wel. Veel verder dan de 1e ronde na de winter kom je normaliter toch niet (tenzij je het loting geluk zoals dit jaar hebt). Dan kijk ik liever naar een Ajax wat barst van het talent, dan naar een Ajax met een keeper van 38, een linksback van 31, een aanvallende middenvelder van 27, etc.

• Harribo
Sorry hoor maar Gravenberch moet echt beter spelen en meer energie in de wedstrijd steken ipv balletjes rustig rond te tikken.
Tuurlijk, hij heeft techniek, lengte en een acceleratie en dat gebruikt hij soms goed maar voor een talent bij Ajax zie ik hem veel te weinig op het scoreboard en niet een bepalende rol op het middenveld spelen.

Kan mij niet voorstellen dat een club van een beetje Europees kaliber hem nu zou willen hebben.

Trouwens compleet iets anders, vinden jullie Wormuth een goede coach voor Groningen ?
Ik weet het nog niet...
Nu lijkt Duits wel iets op Gronings natuurlijk maar dan nog :p

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 31-01-2022 19:54 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14
Harribo schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:51:
Sorry hoor maar Gravenberch moet echt beter spelen en meer energie in de wedstrijd steken ipv balletjes rustig rond te tikken.
Tuurlijk, hij heeft techniek, lengte en een acceleratie en dat gebruikt hij soms goed maar voor een talent bij Ajax zie ik hem veel te weinig op het scoreboard en niet een bepalende rol op het middenveld spelen.

Kan mij niet voorstellen dat een club van een beetje Europees kaliber hem nu zou willen hebben.

Trouwens compleet iets anders, vinden jullie Wormuth een goede coach voor Groningen ?
Ik weet het nog niet...
Nu lijkt Duits wel iets op Gronings natuurlijk maar dan nog :p
Gravenbergh is weinig doelgericht. ZO jammer. Eigenlijk heel vergelijkbaar met Frenkie. Tot aan de 16 top, maar zodra in de buurt van de 16 kappen, draaien en bal inleveren...

Wormuth heeft het een tijdje echt prima gedaan met Heracles, waarom zou dat niet bij Groningen kunnen.

• Harribo
Megupe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:59:
[...]
Gravenbergh is weinig doelgericht. ZO jammer. Eigenlijk heel vergelijkbaar met Frenkie. Tot aan de 16 top, maar zodra in de buurt van de 16 kappen, draaien en bal inleveren...
Dat inderdaad. Schijn aanvaller :p

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Megupe schreef op maandag 31 januari 2022 @ 19:59:
[...]Gravenbergh is weinig doelgericht. ZO jammer. Eigenlijk heel vergelijkbaar met Frenkie. Tot aan de 16 top, maar zodra in de buurt van de 16 kappen, draaien en bal inleveren...
Hij speelt in mijn ogen toch wel heel anders dan Frenkie, ik vind Gravenberch gewoon Ajax-onwaardig en dat al heel erg lang met af en toe een krappe voldoende tussen heel veel onvoldoendes.

Ihattaren blijft een gok, maar liever dat dan een Bergwijn of nog meer middelmaat van Utrecht.

• Harribo
OPSLAGHOND schreef op maandag 31 januari 2022 @ 21:13:
[...]

Hij speelt in mijn ogen toch wel heel anders dan Frenkie, ik vind Gravenberch gewoon Ajax-onwaardig en dat al heel erg lang met af en toe een krappe voldoende tussen heel veel onvoldoendes.
Eens. Ik wil het nog wat positief houden :)
Ihattaren blijft een gok, maar liever dat dan een Bergwijn of nog meer middelmaat van Utrecht.
Niet eens. Ihattaren heeft nog weinig laten zien mi en niks bewezen. Bergwijn vind ik echt een stuk verder en loopt makkelijk een tegenstander voorbij

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Er zal financieel het eea gewogen zijn. Investeren in mens en proberen er iets van te kweken en van 2 miljoen er 30 van maken. Afschrijven is dan ook hooguit 2 miljoen + wat salariskosten en minder druk op de financiën langere termijn.

Bergwijn had 25+mil moeten kosten met een, ik vermoed, veel hoger salariskost en als bij niet presteert of verkoopt of minimaal beter presteert verdien je er gewoon veel minder op.

Mogelijk sportieve prestaties niet meegewogen uiteraard.

nggyu nglyd

• dutchgio
  • Niet online
Tottenham heeft in Kulusevski wel een nieuwe buitenspeler gevonden.
Tenzij Bergwijn blijft scoren zal Son weer terugkeren in de basis als hij fit is en zit Bergwijn weer op de bank.

Ik zie Ajax het in de zomer nog wel een keer proberen voor 20+- miljoen in de zomer.

De Ihattaren transfer staat daar los van, dat is meer een gok of hij zijn potentie er bij Ajax wel uit weet te halen.
Zelfs die 2 miljoen is optioneel dus daar kan je vrijwel niet op verliezen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Sowah naar AZ, die snap ik niet helemaal. Ik ken die speler niet en heb me er (nog) niet in de verdiept, maar Brugge is toch niet een club die op een heel ander niveau acteert dan AZ
Komt op mij over dat ze de peperdure miskoop nu van Brugge huren.

alles kan off-topic

• Harribo
Ankona schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:43:
Sowah naar AZ, die snap ik niet helemaal. Ik ken die speler niet en heb me er (nog) niet in de verdiept, maar Brugge is toch niet een club die op een heel ander niveau acteert dan AZ
Zo is het denk ik ook. En dan hopen ze op een magische ommekeer. En ze missen een vleugel aanvaller, zeker nu Gudmundsson ook vertrokken is.
Huren is weinig risico. Niet zo raar gedacht.

Ik vind het jammer dat Druijf voorlopig weg is, vond ik best een redelijke spits.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 01-02-2022 10:06 ]

• Baseman77

Baseman77

We move

dutchgio schreef op maandag 31 januari 2022 @ 22:13:
Ik zie Ajax het in de zomer nog wel een keer proberen voor 20+- miljoen in de zomer.
Meer dan 20 miljoen betalen voor een speler die het niet haalt in de Engelse subtop en daarbij een salaris van ongeveer 5 miljoen Euro moeten betalen (Bergwijn gaat natuurlijk niet inleveren, genoeg andere clubs die wel willen betalen)?

Ajax heeft veel geld op de bank, maar men moet ieder jaar een klapper maken op de transfermarkt om de enorme salarisuitgaven op te vangen. Bergwijn halen is daarom nogal een financieel risico, die is eigenlijk te duur.

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:14:
[...]
Meer dan 20 miljoen betalen voor een speler die het niet haalt in de Engelse subtop en daarbij een salaris van ongeveer 5 miljoen Euro moeten betalen (Bergwijn gaat natuurlijk niet inleveren, genoeg andere clubs die wel willen betalen)?
Dat zou Ajax nooooit doen inderdaad. *kuch* Haller *kuch* :+

• Baseman77

Baseman77

We move

Gaius schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:18:
Dat zou Ajax nooooit doen inderdaad. *kuch* Haller *kuch* :+
Ajax kan die spelers niet blijven stapelen natuurlijk.
De salariskosten zijn nu al het dubbele van dat van PSV en de afschrijvingskosten zijn flink gestegen, er moet jaarlijks voor een 50 miljoen worden verkocht om dat te compenseren. Dat is de afgelopen jaren wel gelukt, maar op deze wijze wordt Ajax gedwongen een goede speler te verkopen en de 'cash cows' zijn niet onbeperkt.

De Ligt en De Jong kosten niets en leverden recordbedragen op, maar voor bijv. Anthoy heeft Ajax een recordbedrag betaald. Dat scheelt nogal in de netto opbrengsten en daar moet Ajax natuurlijk rekening mee houden.
Zoals het ook niet helpt dat enkele spelers transfervrij gaan vertrekken.

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:34
Baseman77 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:30:
[...]
Hoeft toch ook niet, als Haller topscorer van de ED en CL blijft verkoop je hem deze zomer met dikke winst. Of je eigen jeugd voor 30 miljoen verkoopt of een 20 miljoen-aankoop voor 50 miljoen maakt onder de streep niet zoveel uit. Het model blijft waarde creeeren door talent te ontwikkelen. Het voordeel van een aantal wat oudere, meer ervaren krachten erbij in je elftal is dat je sportief wat verder komt.

Ik wil overigens niet zeggen dat Bergwijn per se een goede aankoop is (ik volg hem niet echt). Maar Ajax heeft m.i. wel laten zien oog te hebben voor kwaliteiten die goed bij het team passen. Voetbal blijft toch een teamsport.

Regeren is vooruitschuiven

• Napo
  • Niet online
T-MOB schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:54:
[...]

Of je eigen jeugd voor 30 miljoen verkoopt of een 20 miljoen-aankoop voor 50 miljoen maakt onder de streep niet zoveel uit.
Over een langere looptijd natuurlijk niet hoewel de aankoop van 20m een groter risico heeft dan een doorgebroken jeugdspeler. Op je jaarlijkse balans heeft een aankoop natuurlijk wel enige impact op de afschrijving en dat zie je ook wel door de jaren heen

2016/17 €18,1m . Dit is veroorzaakt door het aankopen van spelers, zoals Hakim Ziyech, Davinson Sanchez, David Neres en Mateo Cassierra.
2017/18 €25,0m Dit is veroorzaakt door het aankopen van spelers in het afgelopen jaar zoals Siem de Jong, Luis Orejuela, Maximilian Wöber, Nicolas Tagliafico, Rasmus Kristensen en Nicolas Kühn en uit 2016/2017 David Neres en Victor Jensen.
2018/19 €38,7m onder meer als gevolg van het aantrekken van Dusan Tadic, Daley Blind en Lisandro Magallan en uit 2017-2018 Hassane Bandé, Rasmus Kristensen, Nicolas Tagliafico, Perr Schuurs en Zakaria Labyad
2019/20 €52,5m met name als gevolg van het aantrekken van Quincy Promes, Lisandro Martinez, Razvan Marin en Lisandro Magallan in de tweede helft van het seizoen 2018-2019 en Edson Alvarez begin seizoen 2019-2020
2020/21 €60,5m met name als gevolg van het aantrekken van Antony dos Santos in de tweede helft van het seizoen 2019-2020 en Sébastien Haller, Davy Klaassen, Mohammed Kudus en Sean Klaiber in het seizoen 2020-2021

En dat hoeft - en tot op heden blijkt - dat ook helemaal geen probleem te zijn zeker niet als Ajax met grote regelmaat grote tranfsers weet te realiseren om het af te dekken _en _inkomsten uit de CL weet binnen te halen. In bovenstaande verhaal zitten meer succesverhalen dan tegenvallers en als je naar de ontwikkeling van de spelers daar omheen kijkt een bizar groot succesverhaal. Zonder afdoende ervaring wordt het voor talenten waarschijnlijk ook lastiger om te groeien. Het risico is natuurlijk dat een misser bij een aankoop van €20m veel meer pijn doet en potentieel een lange tijd impact heeft.

Risicovrij beleid bestaat naar mijn gevoel ook niet in de topsport. Niet investeren is hoogstwaarschijnlijk afhaken (zie AZ die wel goed weet te verkopen maar niet op eenzelfe manier investeert)

• Ankona
Baseman77 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:30:
[...]

De salariskosten zijn nu al het dubbele van dat van PSV en de afschrijvingskosten zijn flink gestegen, er moet jaarlijks voor een 50 miljoen worden verkocht om dat te compenseren. Dat is de afgelopen jaren wel gelukt, maar op deze wijze wordt Ajax gedwongen een goede speler te verkopen en de 'cash cows' zijn niet onbeperkt.

De Ligt en De Jong kosten niets en leverden recordbedragen op, maar voor bijv. Anthoy heeft Ajax een recordbedrag betaald. Dat scheelt nogal in de netto opbrengsten en daar moet Ajax natuurlijk rekening mee houden.
Zoals het ook niet helpt dat enkele spelers transfervrij gaan vertrekken.
Steady CL spelen kan ook een doel zijn. Als je die europese miljoenen binnen harkt hoef je niet zo nodig je begroting op te vullen met verkopen.
De bankrekening is dat het buffer om tegenslagen op te vangen waardoor dergelijke investeringen verantwoord zijn.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 07:43:
Brugge heeft dit seizoen ruim 50m geïnvesteerd in nieuwe spelers, die zie ik echt wel als een stapje omhoog tov het huidige AZ. Die speler die AZ nu gehuurd heeft kostte 9m, dat is zo'n beetje 2-3* zoveel als wat AZ nornaliter wil betalen voor een speler.

• Ankona
toolkist schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:46:
[...]

Brugge heeft dit seizoen ruim 50m geïnvesteerd in nieuwe spelers, die zie ik echt wel als een stapje omhoog tov het huidige AZ. Die speler die AZ nu gehuurd heeft kostte 9m, dat is zo'n beetje 2-3* zoveel als wat AZ nornaliter wil betalen voor een speler.
Bekijk het dan anders. De Belgische competitie is niet een stuk sterker dan de ED en het niveau dat AZ ambieert is ook niet een stuk minder dan het niveau van Brugge.
Als een speler bij Brugge niet bruikbaar is dan lijkt het mij vreemd dat het voor AZ een aanwinst is. (En het huidige AZ, dat is een leeggekocht team dat het zonder grote investeringen best aardig doet. Eigenlijk een financieel en sportief bijzonder gezonde club zonder de grote namen van vorig jaar)

alles kan off-topic

• Napo
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Als een speler bij Brugge niet bruikbaar is dan lijkt het mij vreemd dat het voor AZ een aanwinst is.
Als de clubs en competities gelijkwaardig zijn kan er een verschil in speelstijl zijn die de speler beter ligt. Als dat zo is kan een speler die niet bruikbaar is bij Brugge een goede aanvulling zijn voor AZ. Nu heb ik onafdoende inzicht om dat voor deze speler te concluderen maar er zijn meer factoren die meespelen.

• Ankona
Napo schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 19:54:
[...]

Als de clubs en competities gelijkwaardig zijn kan er een verschil in speelstijl zijn die de speler beter ligt. Als dat zo is kan een speler die niet bruikbaar is bij Brugge een goede aanvulling zijn voor AZ. Nu heb ik onafdoende inzicht om dat voor deze speler te concluderen maar er zijn meer factoren die meespelen.
Klopt, ik zet hem wat ongenuanceerd in. Maar het blijft vreemd dat Brugge een speler voor zoveel geld haalt en die zelf niet kan gebruiken maar verhuurd aan een team met ambities op een vergelijkbaar niveau. Dat is niet om te rijpen naar het voor Brugge gewenste niveau en als het type niet past moeten ze hem verkopen.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 20:00:
[...]

Klopt, ik zet hem wat ongenuanceerd in. Maar het blijft vreemd dat Brugge een speler voor zoveel geld haalt en die zelf niet kan gebruiken maar verhuurd aan een team met ambities op een vergelijkbaar niveau. Dat is niet om te rijpen naar het voor Brugge gewenste niveau en als het type niet past moeten ze hem verkopen.
De ambities van Brugge liggen dus net een stukje hoger.
Brugge probeert "na te doen" wat Ajax nu doet. Talenten aanvullen met investeringen in gevestigde namen om CL overwintering te behalen.
AZ heeft als doel de top 3 uit te breiden naar de top 4, dat is toch wel degelijk 3 treetjes lager. Zeker gezien het gebrek aan handelen wat ze vervolgens tonen als er belangrijke spelers vertrekken. Wil je echt bij de top 4 horen (en eigenlijk gewoon Feyenoord voorbij willen) dan zul je moeten investeren, wat AZ wel kan maar niet wil. Met dat soort handelen blijf je altijd maximaal de 'top van de subtoppers'.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-01 01:27
https://www.vi.nl/nieuws/...kt-na-dit-seizoen-bij-psv

Dus geen Schmidt meer na dit seizoen. Weet als Ajacied niet helemaal wat ik hiervan vind. Ik ga zn onnavolgbare interviews iig missen.

[ Voor 48% gewijzigd door Henkie_NtA op 03-02-2022 11:25 ]

• ElPaco
  • Nu online
Schmidt na dit seizoen weg bij PSV.
https://www.ed.nl/nederla...zoen-uit-elkaar~afa21a6a/

WoT stats

• ST10©DE
  • Laatst online: 13:25

ST10©DE

Dus.............

Cocu heeft al een open sollicitatie gedaan: https://www.fcupdate.nl/v...psv-kan-me-altijd-bellen/

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• ElPaco
  • Nu online
Nog een keer 4 kampioenschappen op een rij zie ik wel zitten :) (Ik weet dat ze niet allemaal onder Cocu waren)

WoT stats

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Let wel het is Schmidt die zelf niet door wil na gesprekken. Ben toch wel enigszins verrast, misschien bevalt het Nederlandse voetbalklimaat hem niet uiteindelijk.

Nou ja wel zo netjes van hem om het nu te beslissen dan kan PSV ook rustig verder kijken :)

Tweakers Discord

• ElPaco
  • Nu online
tweakduke schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:42:
Let wel het is Schmidt die zelf niet door wil na gesprekken. Ben toch wel enigszins verrast, misschien bevalt het Nederlandse voetbalklimaat hem niet uiteindelijk.

Nou ja wel zo netjes van hem om het nu te beslissen dan kan PSV ook rustig verder kijken :)
De geruchten gaan dat hij PSV niet ambitieus genoeg vond en daarom vertrekt. Ik ben ergens wel blij dat PSV geen spelers probeert te halen die 5 miljoen per jaar willen en 30 miljoen kosten. Leuk dat je bij Ajax in de buurt wil blijven, maar in deze tijd zou je jezelf op die manier binnen no time failliet kopen.

WoT stats

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:54
Tsja, ik vind het een beetje lafjes. Eerst alles ombouwen naar zijn visie en dan eruit gaan. Van tevoren was toch al bekend dat PSV niet zomaar 30 miljoen+ op tafel kon leggen voor spelers? Vind dat een wat slap argument. Schijnt dat Veerman al niet op zijn aanbevelen zou zijn gehaald, dat zal niet mee hebben geholpen.

Hoe nu verder voor PSV? Ik zou voor 2 jaar Cocu aannemen en dan hopen dat Van Nistelrooij bij een lagere ED club kan rijpen. Kijken of dat goed gaat en dan Van Nistelrooij naar de PSV-hoofdmacht.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Ankona
Henkie_NtA schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:22:
https://www.vi.nl/nieuws/...kt-na-dit-seizoen-bij-psv

Dus geen Schmidt meer na dit seizoen. Weet als Ajacied niet helemaal wat ik hiervan vind. Ik ga zn onnavolgbare interviews iig missen.
Neemt hij ook al zijn aankopen weer mee? Ben heel benieuwd wat er volgend jaar staat en of een volgende trainer weer zoveel vrijheid krijgt om de boel overhoop te gooien.
Vrees wel voor PSV dat Ajax, Feyenoord en AZ hier op het moment best blij van worden.

alles kan off-topic

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Allemaal leuk die trainers, maar zonder fatsoenlijke scouting en aankoopbeleid heb je toch drijfzand? Zet er wie je wilt neer, maar zolang JdJ daar blijft zitten als TD en meneer de boekjesschrijver Toon er blijft zitten is het een kansloos geheel in mijn ogen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ephymerous
Daar wordt PSV niet zwakker van. Dat volgasvoetbal van ‘m heb ik absoluut niet gezien. Onnavolgbare opstellingen, twijfelachtige wissels en onfatsoenlijk gedrag des te meer.

XXXVI

• Ankona
ephymerous schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:26:
Daar wordt PSV niet zwakker van. Dat volgasvoetbal van ‘m heb ik absoluut niet gezien. Onnavolgbare opstellingen, twijfelachtige wissels en onfatsoenlijk gedrag des te meer.
Hij is in alle stilte al veel normaler gaan spelen en dat werkt beter. Dat volgasvoetbal... dat is wel de zwakke plek van dit team, als een tegenstander het tempo opvoert en vol druk op de verdediging zet worden ze totaal overlopen.

alles kan off-topic

• toolkist
  • Niet online
Ankona schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:10:
[...]

Neemt hij ook al zijn aankopen weer mee? Ben heel benieuwd wat er volgend jaar staat en of een volgende trainer weer zoveel vrijheid krijgt om de boel overhoop te gooien.
Vrees wel voor PSV dat Ajax, Feyenoord en AZ hier op het moment best blij van worden.
Dat ligt eraan wie de vervanger wordt. Ik verwacht dat Ten Hag ook weggaat maar totdat dat duidelijk is kan Ajax natuurlijk nog geen actie ondernemen. PSV kan dus zomaar een potentiele vervanger voor Ten Hag vastleggen voordat Ajax de kans krijgt.

• toolkist
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:32:
[...]

Nog een keer 4 kampioenschappen op een rij zie ik wel zitten :) (Ik weet dat ze niet allemaal onder Cocu waren)
Wacht maar, dan halen wij Frank de Boer als vervanger voor Ten Hag en zitten we met z'n allen weer elk weekend dodelijk saaie wedstrijden te bekijken ;)

• ephymerous
toolkist schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:44:
[...]

Wacht maar, dan halen wij Frank de Boer als vervanger voor Ten Hag en zitten we met z'n allen weer elk weekend dodelijk saaie wedstrijden te bekijken ;)
The horror :o

XXXVI

• Napo
  • Niet online
Waarom niet naar zelfsturende teams gaan, geen hoofdtrainer meer maar de selectie zelf verantwoordelijk maken! :+

• Maarten_E
Napo schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 12:51:
Waarom niet naar zelfsturende teams gaan, geen hoofdtrainer meer maar de selectie zelf verantwoordelijk maken! :+
Ahh, FC Tesla! ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Toch vreemd, Schmidt was nog aan het bouwen ... gaat hij dat dan nu weer afbouwen? Wellicht is het beter voor PSV om hem meteen op de tribune te zetten.

• Gynnad
Zonde, ik had Schmidt graag nog een paar jaar extra gezien bij PSV

• Maarten_E
Gynnad schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:16:
Ik Keizer bij Ajax, kunnen we die niet stiekum weer wisselen met Ten Hag? Hopen dat ze hem alleen van achteren zien, lijken toch op elkaar... }) :+

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-01 16:58
Tja vond het toch al geen top trainer dus voor PSV is dit denk ik het beste.
Dat voetbal dat hij wilde spelen heb ik nooit echt gezien, tenminste niet met succes.

Probleem voor PSV is dat ze hem wel vrij veel spelers hebben laten halen, Is nu de vraag of die willen blijven of gewoon met de tijd gratis weg gaan.

Zal de volgende voorbijganger weer een flinke zak met geld krijgen om spelers te halen? Zodat de Jong maar niets hoeft te doen.

In dat geval zal Jol denk ik wel beschikbaar zijn.

• toolkist
  • Niet online
Deadsy schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:57:
Tja vond het toch al geen top trainer dus voor PSV is dit denk ik het beste.
Dat voetbal dat hij wilde spelen heb ik nooit echt gezien, tenminste niet met succes.

Probleem voor PSV is dat ze hem wel vrij veel spelers hebben laten halen, Is nu de vraag of die willen blijven of gewoon met de tijd gratis weg gaan.

Zal de volgende voorbijganger weer een flinke zak met geld krijgen om spelers te halen? Zodat de Jong maar niets hoeft te doen.

In dat geval zal Jol denk ik wel beschikbaar zijn.
Zou me niks verbazen als ze van Nistelrooij aan gaan stellen.

• Gynnad
Je hebt natuurlijk wel wat opties:
- Fraser is aan het einde van het seizoen beschikbaar
- Cocu
- van Bommel
- van Nistelrooij doorschuiven

Cocu was qua prijzen succesvol, maar het spel was volgens mij ook niet super geweldig? (beetje hoe Frank de Boer ook bij Ajax was destijds?)

• ElPaco
  • Nu online
toolkist schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:00:
[...]

Zou me niks verbazen als ze van Nistelrooij aan gaan stellen.
Mij wel, die heeft heel recent nog aangegeven er nog niet klaar voor te zijn. Ik zie het dan eerder gebeuren dat ze Cocu nog een jaar of 2 halen en daarna v Nistelrooij.

v Bommel zie ik niet gebeuren, die is niet prettig de deur uit gegaan en de lui die daar toen voor zorgden zitten er nog steeds (Gerbrands en consorten).

Mijn vrouw begon over Ultee, die is (net als Schmidt) van data driven werken, dus in dat opzicht zou hij kunnen passen.

[ Voor 10% gewijzigd door ElPaco op 03-02-2022 14:05 . Reden: Ultee ]

WoT stats

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-01 16:58
Gynnad schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:00:
Je hebt natuurlijk wel wat opties:
- Fraser is aan het einde van het seizoen beschikbaar
- Cocu
- van Bommel
- van Nistelrooij doorschuiven

Cocu was qua prijzen succesvol, maar het spel was volgens mij ook niet super geweldig? (beetje hoe Frank de Boer ook bij Ajax was destijds?)
het voetbal onder Cocu was om te janken.
Denk niet dat ze v Bommel terug halen, die is hun te dominant.
v Nistelrooij heeft geen ervaring, zou die echt nog wel een jaar of 2 bij Jong laten.

Fraser is een goede optie of anders Grim. Weten beide meestal wel leuk voetbal op de mat te leggen.

Kijken of Gerbrands lang genoeg kan stoppen met zijn boekjes om hiermee bezig te zijn.

• toolkist
  • Niet online
Fraser is misschien leuk voor de subtop, Grim is veel te naïef.
Denk even aan het seizoen waarin RKC kansloos onderaan stond maar waar ze dankzij Covid erin bleven, toen was Grim toch zo leuk aanvallend voetbal aan het spelen dat RKC steeds kansloos verloor.

Als het van Nistelrooij niet wordt zie ik het Koeman nog wel worden.

• Maarten_E
toolkist schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:13:
Fraser is misschien leuk voor de subtop, Grim is veel te naïef.
Denk even aan het seizoen waarin RKC kansloos onderaan stond maar waar ze dankzij Covid erin bleven, toen was Grim toch zo leuk aanvallend voetbal aan het spelen dat RKC steeds kansloos verloor.

Als het van Nistelrooij niet wordt zie ik het Koeman nog wel worden.
Spanning verzekerd tijdens de laatste speeldag! ;)

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:09
Als je Koeman neemt heb je kans dat hij na het WK weer op de KNVB trein springt.

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:17:
Als je Koeman neemt heb je kans dat hij na het WK weer op de KNVB trein springt.
De KNVB moet hem die trein niet meer aanbieden

• autje
toolkist schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:19:
[...]

De KNVB moet hem die trein niet meer aanbieden
Tussen 'zou niet moeten' en wat de KNVB gaat doen ligt een groot verschil, vrees ik.

Cocu :*) . Schaamteloos.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ElPaco schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 11:48:
[...]

De geruchten gaan dat hij PSV niet ambitieus genoeg vond en daarom vertrekt. Ik ben ergens wel blij dat PSV geen spelers probeert te halen die 5 miljoen per jaar willen en 30 miljoen kosten. Leuk dat je bij Ajax in de buurt wil blijven, maar in deze tijd zou je jezelf op die manier binnen no time failliet kopen.
Ik denk dat de John de Jong-factor hier ook een rol speelt. :X

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-01 10:45
Gynnad schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 13:16:
wie niet ;)
hij mocht van mij een contract voor het leven krijgen :D

• autje
chimera2 schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 14:23:
[...]

wie niet ;)
hij mocht van mij een contract voor het leven krijgen :D
En een vrije hand in het transferbudget.

• dutchgio
  • Niet online
PSV kan daar toch ook niet in mee.
Ze kunnen niet financieel gokken op het halen van de Champions League.
Structureel eerste worden in de competitie of de voorrondes door komen zit er niet in.
Misschien als we het dusdanig goed blijven doen dat een tweede CL ticket nog in zicht komt.

Koeman zou een goede optie zijn maar vermoed dat die op iets hogers mikt, bijvoorbeeld Oranje na Van Gaal. Daar is de keuze ook niet ruim.

• Snowdog
  • Laatst online: 13:27
dutchgio schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 15:20:
PSV kan daar toch ook niet in mee.
Ze kunnen niet financieel gokken op het halen van de Champions League.
Structureel eerste worden in de competitie of de voorrondes door komen zit er niet in.
Misschien als we het dusdanig goed blijven doen dat een tweede CL ticket nog in zicht komt.

Koeman zou een goede optie zijn maar vermoed dat die op iets hogers mikt, bijvoorbeeld Oranje na Van Gaal. Daar is de keuze ook niet ruim.
Koeman is wmb ook geen goeie optie. Daar is volgens mij zelden een team beter van gaan voetballen, al zijn er wel af en toe resultaten behaald. Moet zeggen dat hij het bij Oranje zowaar wel goed heeft gedaan, maar dat zie ik meer als uitzondering en ben verder absoluut geen fan van de trainer Koeman.

Hopen dat Bosz nog even wat wedstrijden kan verliezen en dat ze hem kunnen contracteren, dat zou voor het voetbal iig beter zijn en zelfs wat betreft tegengoals zal het nooit veel erger worden dan nu :P
Pagina: 1 ... 192 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022