Ajax mag niet klagen, maar onderaan de streep wel een licht overwicht. Lekker, 6 punten tegen angstgegners FC Utrecht en PSV.
Volgens mij is de bal nog in als een deel van de bolling nog boven de lijn is. Toch?
Dus dan kan er zelfs al wat gras tussen de onderkant van de bal en de lijn zitten en is de bal nog steeds in.
Het is wel klote om te zien. Zelf tennis ik en dan is het ook vaak moeilijk, maar dan heb je nog het geluid, de afdruk, en ach, het is maar 1 puntje bij Voetbal is de impact veel groter.
Saaie pot, niet erg goed ook.
Dus dan kan er zelfs al wat gras tussen de onderkant van de bal en de lijn zitten en is de bal nog steeds in.
Het is wel klote om te zien. Zelf tennis ik en dan is het ook vaak moeilijk, maar dan heb je nog het geluid, de afdruk, en ach, het is maar 1 puntje bij Voetbal is de impact veel groter.
Saaie pot, niet erg goed ook.
[ Voor 9% gewijzigd door pro_6or op 23-01-2022 16:59 ]
een treffende spreuk
Ik zit te wachten tot ze het skippybal filmpje op espn laten zien.. telkens die "hier is het het meest duidelijk te zien" vanaf een camerapunt waaruit je het gewoon niet kan zien
3 natuurlijk... PSV heeft nu 1 punt minder en Ajax 2 meer dan als het gelijk was gebleven.pro_6or schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:58:
Volgens mij is de bal nog in als een deel van de bolling nog boven de lijn is. Toch?
Het is wel klote om te zien. Zelf tennis ik en dan is het ook vaak moeilijk, maar dan heb je nog het geluid, de afdruk, en ach, het is maar 1 puntje.
Inderdaad, maar ondertussen is het wel duidelijk dat ESPN Ajax liever niet ziet winnen.Crysania schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:58:
Ik zit te wachten tot ze het skippybal filmpje op espn laten zien.. telkens die "hier is het het meest duidelijk te zien" vanaf een camerapunt waaruit je het gewoon niet kan zien
Met zo'n schuin standpunt kun je het gewoon niet zeggen.
Had hem al aangepast, was Idd onduidelijk. Bij tennis is het maar 1 puntje. Gebeurt vrij vaak, dus gewoon eerlijk zijn, of ruimschoots gunnen anders sta je steeds te ruziën om niks.toolkist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:59:
[...]
3 natuurlijk... PSV heeft nu 1 punt minder en Ajax 2 meer dan als het gelijk was gebleven.
een treffende spreuk
Laten we positief zijn: PSV heeft in de tweede seizoenshelft bovenaan gestaan
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Kom geef @D-e-n nog ff z'n bam voor de 1-1Maarten_E schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:01:
Laten we positief zijn: PSV heeft in de tweede seizoenshelft bovenaan gestaan
Die bal was gewoon op de lijn nog. Ajax terecht gewonnen, alleen al de intentie die psv weer had..
Met geluk staan ze trouwens maar 2 punten achter ajax want normaal gezien hadden die al 7 punten voor moeten staan.
Met geluk staan ze trouwens maar 2 punten achter ajax want normaal gezien hadden die al 7 punten voor moeten staan.
Nou, ik zou ze gewoon heel vaak zeggen dat het onterecht was en dan kijken hoe lang het duurt voordat ze wel de kwaadsten worden.sNielz123 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:01:
[Afbeelding]
Ik ben de kwaadste niet. Als PSV-er ga ik hier gewoon 3 Ajacieden(vrouw en 2 kinderen) te eten geven.
We zijn de kwaadsten niet. En als iemand geniet van een onterechte overwinning dan gun ik ze dat geluk.
een treffende spreuk
Haha, heb ik net nog gedaan, maar toen viel ook de 1-2. Maar speciaal voor @D-e-n :toolkist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:01:
[...]
Kom geef @D-e-n nog ff z'n bam voor de 1-1
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Schmidt liegt! Blijkbaar kan hij dwars door de grensrechter kijken, want hij stond op 1 lijn met de grens. Knap dat er mensen zijn die zeker weten dat hij uit was
Tomorrow is not today!
Je kan ook kijken naar het mooie spel en het prachtige doelpuntOPSLAGHOND schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:55:
[...]
Raar dat niemand anders beelden heeft die het bevestigen kunnen ...
XXXVI
Uit de still van het NOS liveblog (met Blind die erover maait) zou ik concluderen dat hij er overheen is.
Ook mooi dat ie vond dat alle kleine beslissingen in het voordeel van Ajax waren.. ik herinner me een zwaaiende arm van Van Ginkel, een vasthoudende Teze, een continu omvallende van Ginkel, etcSydney08 schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:06:
Schmidt liegt! Blijkbaar kan hij dwars door de grensrechter kijken, want hij stond op 1 lijn met de grens. Knap dat er mensen zijn die zeker weten dat hij uit was
Tja, hij kan heel goed uit geweest zijn. Maar er is best een vleugje twijfel. Dan moet de grens dus door laten gaan en kan de VAR het rustig controleren. Die moet het dan echt zeker weten om te kunnen overrulen. Dat kon hier niet echt. Shit happens, dit is een beetje hoe het nu werkt, op zich niet zo raar dit systeem. Alleen een echt foute beslissing wordt overruled. Bij vleugje twijfel blijft het staan.
Dit is in het voordeel van het voetbal imho. Vandaag dan ook in het voordeel van Ajax.
Dit is in het voordeel van het voetbal imho. Vandaag dan ook in het voordeel van Ajax.
een treffende spreuk
Het kan toch niet zo moeilijk zijn om via meerdere camerastandpunten en, als je de camera en lens specificaties weet een soort 3d model van de situatie te maken. Volgens mij zag je dat al 15 jaar geleden bij instant replays in de Premiere League.
Een voetbal is 22-23cm in diameter (dus 11-11,5 cm in straal) en de maximale breedte voor de witte lijn is 12cm. Zelfs met perspectief kan je dan toch makkelijk een witte lijn tussen de bestaande lijn en het midden bedenken? Je houdt best veel over. Of denk ik nu te diep door?
Een voetbal is 22-23cm in diameter (dus 11-11,5 cm in straal) en de maximale breedte voor de witte lijn is 12cm. Zelfs met perspectief kan je dan toch makkelijk een witte lijn tussen de bestaande lijn en het midden bedenken? Je houdt best veel over. Of denk ik nu te diep door?
Maarten_E schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:08:
Uit de still van het NOS liveblog (met Blind die erover maait) zou ik concluderen dat hij er overheen is.
:strip_exif()/f/image/GiRKZEUoOTpnvNo6RqGfVD2m.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit beeld? Als deze allebei hetzelfde moment weergeven dan is de bal mi niet helemaal niet over de lijn.
Wat Makkelie zegt is duidelijk. Op basis van de beelden kun je niet uitsluiten dat de bolling van de bal volledig over de lijn is. Dan moet/mag je niet ingrijpen en is het dus een terechte beslissing.
Wat een gezever,je kan alleen recht ervoor zien of de bal over de lijn is of niet. Van elke andere positie is het vertekend en kan je dus alleen maar het voordeel aan de aanvallende partij geven.
Even los van dit gezeik. Die cm had natuurlijk 0 uitgemaakt voor het doelpunt. Psv moet zich eens focussen op hun defensieve angsthazenvoetbal
Even los van dit gezeik. Die cm had natuurlijk 0 uitgemaakt voor het doelpunt. Psv moet zich eens focussen op hun defensieve angsthazenvoetbal
PSVers zijn BOOS, want dit was grensoverschrijdend.OPSLAGHOND schreef op zondag 23 januari 2022 @ 16:38:
Deze wedstrijd krijgt een eigen documentaire genaamd: De wedstrijd die over de lijn ging.
Toch wel kolderiek dat een Bruggink en Perez die er toch wel vast naast zitten een assistent scheidsrechter aanpakken op een vermeende fout.
Raar hoe dat medeleven altijd werkt. Sommigen komen overal mee weg en anderen wordt niks gegund.PolarBear schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:17:
Toch wel kolderiek dat een Bruggink en Perez die er toch wel vast naast zitten een assistent scheidsrechter aanpakken op een vermeende fout.
Bruggink vind ik echt een no nonsense analist. Imho de eerlijkste, beste. Hier had ik dan een andere reactie verwacht. Maar ja, nobody is perfect en wellicht is hij er echt van overtuigd dat hij uit was.
een treffende spreuk
Het valt mij nog mee, maar 1-2. Gefeliciteerd Ajacieden!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Deze werd toen ook niet gezien 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kj3hho8PPDCjSXPlSWuG2R2v.jpg?f=user_large)
Bij het afkeuren had 99% het begrepen en 1% niet
Nu bij het goedkeuren is 50% boos, 40% denkt dat hij over was maar is blij en 10% vond het een goede beslissing
Nu is VAR zijn geen verkiezing, maar volgens mij is hier niet de juiste beslissing genomen. Maarja, een bal die niet over de zijlijn gegeven wordt waaruit een doelpunt volgt gebeurt eens per seizoen misschien. Dus ook niet echt de moeite waard van nieuwe camera setups.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kj3hho8PPDCjSXPlSWuG2R2v.jpg?f=user_large)
Nu bij het goedkeuren is 50% boos, 40% denkt dat hij over was maar is blij en 10% vond het een goede beslissing
Nu is VAR zijn geen verkiezing, maar volgens mij is hier niet de juiste beslissing genomen. Maarja, een bal die niet over de zijlijn gegeven wordt waaruit een doelpunt volgt gebeurt eens per seizoen misschien. Dus ook niet echt de moeite waard van nieuwe camera setups.
Natuurlijk gaat het wel om dat moment en maakt het uit. Het is voetbal. Niet balbezit x schoten = je score. En als de score hoger is dan je tegenstander win je.AMARONE|IA schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:15:
Wat een gezever,je kan alleen recht ervoor zien of de bal over de lijn is of niet. Van elke andere positie is het vertekend en kan je dus alleen maar het voordeel aan de aanvallende partij geven.
PSV had uit tegen NEC ook 70% balbezit met 30 schoten. En wint maar met 1-2.
Er was zo'n wedstrijd van Ajax thuis tegen Ado niet lang terug waar het 0-0 eindige en Ajax echt 4x paal en lat raakte en 30+ kansen had.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EqhDuIZ4nuPJdxK2KzuMamUP.jpg?f=user_large)
Proef op de som in onze woonkamer.
— Sjoerd Mossou (@sjoerdmossou) 23 januari 2022
Ik denk toch dat-ie in was jongens. pic.twitter.com/AMtrUmtS9M
Diepte kun je niet goed zien op een tv.
De VAR heeft de juiste keuze genomen, de grens alleen niet. Je zou toch denken dat dit de makkelijkste beslissingen voor ze moet zijn, ze hoeven zelf geen denkbeeldige lijn in te beelden.PWM schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:23:
Deze werd toen ook niet gezien
[Afbeelding]
Wel als je een witte lijn en een bal hebt waar je de dikte/straal van weet. Een extra lijn past er prima tussen wat op z'n minst even groot is als de straal van de bal.Qu3st schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:26:
[Afbeelding]
[Twitter]
En dat diepte verhaal is leuk, maar dat werkt ook de andere kant op bij dit standpunt:
Niet dat het over de hele competitie gezien uit gaat maken. Want ik zie PSV niet minder verliespunten dan Ajax hebben op het eind. Maar voor deze wedstrijd maakt het wel uit.
En de bal kan nog verder opzij, 1mm is genoeg.Qu3st schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:26:
[Afbeelding]
[Twitter]
Heel slecht, wat een schande die vent. Topclub onwaardig.ephymerous schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:31:
YouTube: Schmidt is not amused!👀
Slechte verliezer zeg
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Pasveer is nog steeds onderweg naar de hoek. Onana had hem gehad. /sautje schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:32:
Overigens alweer de vijfde tegengoal in 20 wedstrijden. Matig allemaal.
Ik zie een trainer die gewoon ziet dat zijn club niet goed genoeg is en de schaal gewoon toewenst aan de beste club van Nederlandsnmght schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:33:
[...]
Heel slecht, wat een schande die vent. Topclub onwaardig.
Als de grens direct had gevlagd was er niets aan de hand geweest (want dan was afgefloten voordat de goal viel). De grens twijfelt en handelt niet, die laat het aan de var.toolkist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:29:
[...]
De VAR heeft de juiste keuze genomen, de grens alleen niet. Je zou toch denken dat dit de makkelijkste beslissingen voor ze moet zijn, ze hoeven zelf geen denkbeeldige lijn in te beelden.
Nu er een goal uit ontstaat wordt het een vervelende situatie waar een oordeel geveld moet worden door een bar die er geen goede beelden/ camerastandpunten voor heeft. Daarmee wordt het ineens een discussie, eentje die nooit te winnen valt, maar wel voor een heel beslissend moment. Was het de3-0 of 4-1 ofzo dan had niemand er moeilijk over gedaan.
Nou @Exocet, dat was niet de spectaculaire pot waar we op gehoopt hadden...
Af en toe wat leuk voetbal gezien maar onder (of was het óver?) de streep maar weinig genoten hier.
Anyhoe, 3 punten zijn 3 punten
Zo klopt de stand in mijn poule weer.
Af en toe wat leuk voetbal gezien maar onder (of was het óver?) de streep maar weinig genoten hier.
Anyhoe, 3 punten zijn 3 punten
Zo klopt de stand in mijn poule weer.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Misschien maar het interview met Makkelie bekijken, die legt het allemaal wel helder uit. Gewoon feitelijk, niks met emotie.Fleximex schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:30:
[...]
Wel als je een witte lijn en een bal hebt waar je de dikte/straal van weet. Een extra lijn past er prima tussen wat op z'n minst even groot is als de straal van de bal.
En dat diepte verhaal is leuk, maar dat werkt ook de andere kant op bij dit standpunt:
[...]
Niet dat het over de hele competitie gezien uit gaat maken. Want ik zie PSV niet minder verliespunten dan Ajax hebben op het eind. Maar voor deze wedstrijd maakt het wel uit.
Verwijderd
De grens heeft geroepen over de oortjes dat de bal binnen was.jbdeiman schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:42:
[...]
Als de grens direct had gevlagd was er niets aan de hand geweest (want dan was afgefloten voordat de goal viel). De grens twijfelt en handelt niet, die laat het aan de var.
De grens twijfelde niet volgens Makkelie. Die zei dat de bal in was.jbdeiman schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:42:
[...]
Als de grens direct had gevlagd was er niets aan de hand geweest (want dan was afgefloten voordat de goal viel). De grens twijfelt en handelt niet, die laat het aan de var.
Nu er een goal uit ontstaat wordt het een vervelende situatie waar een oordeel geveld moet worden door een bar die er geen goede beelden/ camerastandpunten voor heeft. Daarmee wordt het ineens een discussie, eentje die nooit te winnen valt, maar wel voor een heel beslissend moment. Was het de3-0 of 4-1 ofzo dan had niemand er moeilijk over gedaan.
Jij moet welhaast Blind zijn.
een treffende spreuk
Hoe kóm je er bij?! Hij heeft echt helemaal niks gezegd over Vitesse. Dat was Vertesse waar hij het over had. Eerlijke vergissing van je.PolarBear schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:34:
[...]
Ik zie een trainer die gewoon ziet dat zijn club niet goed genoeg is en de schaal gewoon toewenst aan de beste club van Nederland
[ Voor 9% gewijzigd door pro_6or op 23-01-2022 18:02 ]
een treffende spreuk
Diezelfde grensrechter vlagde een bal uit in de eerste helft die 75% minder uit was dan deze.
Maar soit. waarom zou ik me druk maken. we zien het tegen het einde van het seizoen wel.
Edit: Het is veel erger dat ik er vandaag achter kwam dat Koos Alberts in 2018 het leven gelaten heeft.
YouTube: Koos Alberts - Ik Verscheurde Je Foto (1984)
Ik heb Arnie nog gebeld maar die wist het dus al.
Maar soit. waarom zou ik me druk maken. we zien het tegen het einde van het seizoen wel.
Edit: Het is veel erger dat ik er vandaag achter kwam dat Koos Alberts in 2018 het leven gelaten heeft.
YouTube: Koos Alberts - Ik Verscheurde Je Foto (1984)
Ik heb Arnie nog gebeld maar die wist het dus al.
[ Voor 41% gewijzigd door sNielz123 op 23-01-2022 18:22 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik heb een 3D tv en hij was echt heel duidelijk binnen!Qu3st schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:26:
[Afbeelding]
[Twitter]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Dat is ook de enige man die op de lijn stond, maar de rest van Nederland weet het betertoolkist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:57:
[...]
De grens twijfelde niet volgens Makkelie. Die zei dat de bal in was.
Wat een gezeik over die paar mm, als je het daar van moet laten afhangen, dan ben je als ploeg gewoon niet goed genoeg. Ja Ajax heeft bovengemiddeld veel geluk lijkt het soms, maar dat dwing je ook af. Als je beter bent, win je gewoon en kan je bij een gelijk spel zeuren over die ene beslissing. PSV was gewoon ronduit zwak de 1ste helft. De 2e helft heb ik niet kunnen zien, maar ik geloof nooit dat ze opeens zoveel beter gingen spelen. En de goal van PSV klonk als een geluk door een fout, zodat een speler die zowat nooit scoort opeens scoorde. PSV lijkt dit nu als rookgordijn wederom te gebruiken om hun wanprestatie te verbloemen.
carpebios schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:48:
Wat een gezeik over die paar mm, als je het daar van moet laten afhangen, dan ben je als ploeg gewoon niet goed genoeg. Ja Ajax heeft bovengemiddeld veel geluk lijkt het soms, maar dat dwing je ook af. Als je beter bent, win je gewoon en kan je bij een gelijk spel zeuren over die ene beslissing. PSV was gewoon ronduit zwak de 1ste helft. De 2e helft heb ik niet kunnen zien, maar ik geloof nooit dat ze opeens zoveel beter gingen spelen. En de goal van PSV klonk als een geluk door een fout, zodat een speler die zowat nooit scoort opeens scoorde. PSV lijkt dit nu als rookgordijn wederom te gebruiken om hun wanprestatie te verbloemen.
Ik dacht, mooi moment om mijn wiskunde skills weer eens te testen. SOSCASTOA was vroeger toch een eitje. Maar blijkt toch wel wat roestig geworden te zijn
Maak ik nog ergens een fout?
/f/image/Ts8zzLlzsp6F8AV1c601rFnc.png?f=fotoalbum_large)
disclaimers: ik heb geen flauw idee van de hoek van de camera, daarnaast stond de camera ook nog eens niet loodrecht op de bal (dat hij niet exact op de zijlijn stond wisten we al
). Als ik moet gokken was die hoek wel kleiner dan 60 graden, en dan was de zichtbare grond dus nog best aanzienlijk. Daarnaast weet ik ook niet precies hoe ver de bal nog boven de grond was, dus die heb ik maar even op 3cm gezet. Hoe hoger, des te meer zichtbare grond uiteraard.
edit: ter referentie: officieel moet de zijlijn 12 cm dik zijn.
verder geen oordeel over wel of niet uit, maar ik vind het schokkend dat Bruggink en Perez zo stellig beweren dat de grensrechter een fout heeft gemaakt, terwijl in mijn ogen de "regel" is: bij twijfel: voordeel aanvallende partij, maar ik heb niet de indruk dat de grensrechter twijfelde.
Dan lees ik ook nog mensen (ook hier in het topic) die beweren dat de grens had moeten vlaggen om gezeik te voorkomen. Dat is helemaal de wereld op zijn kop. Heel veel scheidsrechterlijke dwalingen voor het VAR tijdperk kwamen puur omdat een scheids bang was voor de backlash. Een goal onterecht afkeuren wordt op bijvoorbeeld e.o.a. manier altijd minder zwaar gerekend als een goal onterecht goedkeuren. Door trial by media (bekende term tegenwoordig) gaat een grens-/scheidsrechter nog veel te vaak voor de veiligste ipv juiste optie.
/f/image/Ts8zzLlzsp6F8AV1c601rFnc.png?f=fotoalbum_large)
disclaimers: ik heb geen flauw idee van de hoek van de camera, daarnaast stond de camera ook nog eens niet loodrecht op de bal (dat hij niet exact op de zijlijn stond wisten we al
verder geen oordeel over wel of niet uit, maar ik vind het schokkend dat Bruggink en Perez zo stellig beweren dat de grensrechter een fout heeft gemaakt, terwijl in mijn ogen de "regel" is: bij twijfel: voordeel aanvallende partij, maar ik heb niet de indruk dat de grensrechter twijfelde.
Dan lees ik ook nog mensen (ook hier in het topic) die beweren dat de grens had moeten vlaggen om gezeik te voorkomen. Dat is helemaal de wereld op zijn kop. Heel veel scheidsrechterlijke dwalingen voor het VAR tijdperk kwamen puur omdat een scheids bang was voor de backlash. Een goal onterecht afkeuren wordt op bijvoorbeeld e.o.a. manier altijd minder zwaar gerekend als een goal onterecht goedkeuren. Door trial by media (bekende term tegenwoordig) gaat een grens-/scheidsrechter nog veel te vaak voor de veiligste ipv juiste optie.
Heb liever dat we zelf eens een beetje gaan voetballen zodat je niet meer afhankelijk hoeft te zijn van zo bal wel/niet in, Schmidt..ephymerous schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:31:
YouTube: Schmidt is not amused!👀
Slechte verliezer zeg
Ba(m)h
Ditzelfde probleem is ook al tijden bij het op de mm nauwkeurig buitenspel bepalen. Til je voet een stukje op en hij kan op een camera opeens verder naar achteren lijken. Sommige zaken moeten we gewoon overlaten aan de beslissing van de ogen op het veld. Alleen bij overduidelijk verkeerde beslissing moet de var ingrijpen. Zowel hier als bij de krappe buitenspel situaties.Qu3st schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:26:
[Afbeelding]
[Twitter]
Zullen we dat bij buitenspel dan ook maar doen en daar dan niet meer over zeuren.
Mij lijkt dat sowieso goed, ook voor de snelheid in het spel. Dan hoeft het geen 5 minuten meer stil te liggen.
Kan je zeggen, ja buitenspel is beslissend, maar dat is de bal over de zijlijn of niet in dit geval ook. (Je ziet de PSV er bij Blind zwaaien en inhouden, die is daarna te laat als Blind doorvoetbalt.
Gewoon simpel, is het duidelijk te zien, dan affluiten/ afkeuren, scheelt het te weinig om simpel uit te sluiten (zonder lijntjes en beeldjes naar voren/ achteren in de hoop dat je exact het juiste beeldje hebt). Geen 5, of 10 minuten beeldjes meer kijken en duidelijk afspreken met elkaar. Geeft denk ik zelf meer duidelijkheid dan nu. In die zin dat spelers/ teams nog meer toch doorgaan in plaats van appelleren wanneer het erg close is.
Ik roep het al langer, probeer eens een toernooi zonder buitenspel. Nations league ofzo, ideaal voor dat soort experimenten.jbdeiman schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:41:
[...]
Zullen we dat bij buitenspel dan ook maar doen en daar dan niet meer over zeuren.
Mij lijkt dat sowieso goed, ook voor de snelheid in het spel. Dan hoeft het geen 5 minuten meer stil te liggen.
Kan je zeggen, ja buitenspel is beslissend, maar dat is de bal over de zijlijn of niet in dit geval ook. (Je ziet de PSV er bij Blind zwaaien en inhouden, die is daarna te laat als Blind doorvoetbalt.
Gewoon simpel, is het duidelijk te zien, dan affluiten/ afkeuren, scheelt het te weinig om simpel uit te sluiten (zonder lijntjes en beeldjes naar voren/ achteren in de hoop dat je exact het juiste beeldje hebt). Geen 5, of 10 minuten beeldjes meer kijken en duidelijk afspreken met elkaar. Geeft denk ik zelf meer duidelijkheid dan nu. In die zin dat spelers/ teams nog meer toch doorgaan in plaats van appelleren wanneer het erg close is.
Dat is ook gewoon dom natuurlijk.jbdeiman schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:41:
[...]
Je ziet de PSV er bij Blind zwaaien en inhouden, die is daarna te laat als Blind doorvoetbalt.
Net als dat je verdedigers soms ziet appelleren en inhouden omdat ze denken dat het buitenspel is. Daar staan grens- en scheidsrechters voor, laat de spelers zich maar gewoon concentreren op het spelletje.
Jammer dat het zwaartepunt nu ligt op één actie bij de zijlijn. Het vrij door laten tikken en Mazraoui laten schieten vergeten we dan maar. Net als het grote aantal mogelijkheden want verprutst is en het broddelwerk in en rond de zestien, van beide kanten.
Ik denk dat beide partijen genoeg te evalueren hebben buiten dat twijfelgeval aan de zijlijn.
Ik denk dat beide partijen genoeg te evalueren hebben buiten dat twijfelgeval aan de zijlijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is er al geweest. Een jeugd WK meen ik. Je kreeg een heel lang veld met mannetjes die een balletje gingen afwachten aan de zijlijn. Druk zetten werd ook veel moeilijker. Ik geloof niet dat het voetbal leuker werd.toolkist schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:45:
[...]
Ik roep het al langer, probeer eens een toernooi zonder buitenspel. Nations league ofzo, ideaal voor dat soort experimenten.
Mjah… ik trek alles ik wat ik gepost heb met betrekking tot wel of niet over de lijn, zojuist beelden gezien uit een andere hoek waarbij het overduidelijk is dat de bal over de lijn is. Zal even een screenshot maken, einde aan alle discussie
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Houd ons niet langer in spanning, of wordt het een (slechte) grap?Han schreef op zondag 23 januari 2022 @ 20:06:
Mjah… ik trek alles ik wat ik gepost heb met betrekking tot wel of niet over de lijn, zojuist beelden gezien uit een andere hoek waarbij het overduidelijk is dat de bal over de lijn is. Zal even een screenshot maken, einde aan alle discussie
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Overduidelijk, geen twijfel mogelijk:

Ook andere beelden bekeken uit diverse hoeken, ook geen enkele twijfelt:

Ook andere beelden bekeken uit diverse hoeken, ook geen enkele twijfelt:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Dit. Met deze beelden kan je totaal geen oordeel vellen. Of je moet doellijntechnologie hebben of van bovenaf. Dit is echt waardeloos. Net als buitenspel. De camera is altijd schuin dan krijg je gewoon een vertekend beeld.dutchgio schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:16:
[...]
In dus?
Met een schuin camera standpunt niet te zien.
Maar over de gehele wedstrijd gezien Ajax de terechte winnaar. Waren gewoon beter dan PSV, al had PSV ook een paar aardige kansen.
Ik heb er nog even over nagedacht, en als (!) mijn berekening klopt, dan zou je dus zo'n 6cm gras moeten zien tussen de zijlijn en de bal. De zijlijn is 12cm, dus dat er zou nog een halve zijlijn aan gras tussen moeten zitten. Op deze afbeelding lijkt me dat toch aanzienlijk minder. Mijn conclusie zou dus zijn: INWyke schreef op zondag 23 januari 2022 @ 19:05:
Ik dacht, mooi moment om mijn wiskunde skills weer eens te testen. SOSCASTOA was vroeger toch een eitje. Maar blijkt toch wel wat roestig geworden te zijnMaak ik nog ergens een fout?
disclaimers: ik heb geen flauw idee van de hoek van de camera, daarnaast stond de camera ook nog eens niet loodrecht op de bal (dat hij niet exact op de zijlijn stond wisten we al). Als ik moet gokken was die hoek wel kleiner dan 60 graden, en dan was de zichtbare grond dus nog best aanzienlijk. Daarnaast weet ik ook niet precies hoe ver de bal nog boven de grond was, dus die heb ik maar even op 3cm gezet. Hoe hoger, des te meer zichtbare grond uiteraard.
PolarBear schreef op zondag 23 januari 2022 @ 17:12:
[...]
[Afbeelding]
Dit beeld? Als deze allebei hetzelfde moment weergeven dan is de bal mi niet helemaal niet over de lijn.
Zeldzaam realistische opmerking. Hulde!carpebios schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:48:
Niet dat Ajax zo goed was maar PSV kwam niet op gelijke hoogte door een offensief maar door geblunder van Timber (zeldzaam overigens).
Nu gaat het fout maar de speelstijl van PSV is wel gegarandeerd succes tegen zowat alle Eredivisie tegenstanders dus ik denk dat Ajax niets in het hoofd moet gaan halen want die spelen regelmatig tegen zichzelf.
Over dat geluk gesproken trouwens
[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 24-01-2022 07:58 ]
Is het wellicht schaamte dat niemand nog melding heeft gemaakt van de aanstaande aanwinst van Feyenoord? Volgens diverse bronnen staan ze op het punt om oud-PSV’er Hendrix binnen te halen. Een harde werker, dat zeker, maar qua voetbal in mijn ogen geen echte hoogvlieger…
Net de samenvatting gekeken en ik denk dat een gelijkspel een terechte uitslag was geweest. Paar puntjes die ik uit de samenvatting haal:
- Mauro snapt niet dat het handig is om dicht op je tegenstander te staan in de 5 meter, daarom scoort Brobbey
- Fout van Timber, maar ook goed doorjagen van Gakpo bij de 1-1
- Martinez had beter acteur kunnen worden met zijn gerol, Emmy-waardig optreden in de extra tijd
- PSV mist echt gewoon hun belangrijkste spelers
Ik weet niet wat voor bedoeling ze met hem hebben, kan zeker een nuttige breker zijn in het spelletje dat Slot wil spelen, snap alleen (oprecht) niet waarom ze hem in de winter al zouden willen halen en ik denk dat in de zomer met de sponsor-injectie die Feyenoord krijgt/ heeft, er wel betere kandidaten voor deze positie te halen zouden zijn.Han schreef op maandag 24 januari 2022 @ 07:59:
Is het wellicht schaamte dat niemand nog melding heeft gemaakt van de aanstaande aanwinst van Feyenoord? Volgens diverse bronnen staan ze op het punt om oud-PSV’er Hendrix binnen te halen. Een harde werker, dat zeker, maar qua voetbal in mijn ogen geen echte hoogvlieger…
Een 1-1 was in mijn ogen ook de meest logische uitslag geweest (en dat zonder de samenvatting, maar door het kijken van de wedstrijd.ElPaco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:38:
Net de samenvatting gekeken en ik denk dat een gelijkspel een terechte uitslag was geweest. Paar puntjes die ik uit de samenvatting haal:
- Mauro snapt niet dat het handig is om dicht op je tegenstander te staan in de 5 meter, daarom scoort Brobbey
- Martinez had beter acteur kunnen worden met zijn gerol, Emmy-waardig optreden in de extra tijd
Ja, Ajax had meer balbezit en heeft meer (op goal) geschoten, maar nou ook weer niet zo dat het écht verdiend was/ het verschil zo groot was dat een overwinning zeer terecht was geweest. De xG stats kan ik momenteel nog niet vinden, maar hier zie je de verhoudingen wel redelijk denk ik:
https://footystats.org/ne...ndhoven-h2h-stats#1267316
In principe heeft Feyenoord maar 1 verdedigende middenvelder in de selectie, en achterin is de speling ook dun. In die zin snap ik dat ze een breedte versterking willen. Huur met optie tot koop is ook verstandig, dan kan je hem nu gebruiken en later kopen als er geld is en hij bevalt.jbdeiman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:39:
Ik weet niet wat voor bedoeling ze met hem hebben, kan zeker een nuttige breker zijn in het spelletje dat Slot wil spelen, snap alleen (oprecht) niet waarom ze hem in de winter al zouden willen halen en ik denk dat in de zomer met de sponsor-injectie die Feyenoord krijgt/ heeft, er wel betere kandidaten voor deze positie te halen zouden zijn.
Ik had liever Bazoer gezien, maar ik snap dit ook wel.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daar heb je wel enigszins gelijk in, maar naast Aursnes (dat is degene waar je waarschijnlijk op doelt) zijn er een paar spelers die daar behoorlijk uit de voeten kunnen. Daarom snap ik niet zo goed, waarom nu deze zet zo nodig is.ph4ge schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:48:
[...]
In principe heeft Feyenoord maar 1 verdedigende middenvelder in de selectie, en achterin is de speling ook dun. In die zin snap ik dat ze een breedte versterking willen. Huur met optie tot koop is ook verstandig, dan kan je hem nu gebruiken en later kopen als er geld is en hij bevalt.
Ik had liever Bazoer gezien, maar ik snap dit ook wel.
Enige begrip wat ik hierin heb is dat ze wellicht aan het voorsorteren zijn op volgend seizoen, dus proberen de selectie op orde te hebben/ krijgen, zodat ook die spelers al kunnen wennen en mee kunnen draaien. Daar heb je straks alleen maar profijt van.
Maar dan zou ik ook meer voorsorteren op de verdediging erbij, volgens mij ben je voorin aardig goed bezet verder (behalve linksbuiten) en middenvelders wil ook nog prima. VOor mij zit het grootste risico achterin, in die zin dat wanneer Senesi weg is (daar ga ik vanuit) dat de spoeling ook erg dun is.
[ Voor 13% gewijzigd door jbdeiman op 24-01-2022 09:02 ]
Je verliest deze wedstrijd ook niet door dit moment, het heeft wellicht invloed maar zelfs dan moeten spelers eens begrijpen dat ze door moeten spelen tot het moment dat de scheidsrechter fluit. Dit zie je bij meer momenten dat spelers stoppen want ze verwachten dat er gefloten wordt en nemen daar wel enig risico mee. Het is ook spijtig dat het over dit moment gaat en niet over het doelpunt van Mazraoui die hij uitstekend binnenschiet.carpebios schreef op zondag 23 januari 2022 @ 18:48:
Wat een gezeik over die paar mm, als je het daar van moet laten afhangen, dan ben je als ploeg gewoon niet goed genoeg.
Al met al was het een rommelige matige wedstrijd. Een PSV dat afwachtend was en er amper uit wist te komen en een Ajax dat initieel niet het spel speelde wat ik had verwacht, veel voorzichtiger dan ze in het verleden hebben laten zien. Gakpo niet gezien en die is goed uit de wedstrijd gehaald door Ajax en andersom in grote mate hetzelfde bij Antony. Brobbey die zelfs geblesseerd effectief blijft en toch blijft het een raadsel hoe tegenstanders Tadic - met zijn bekende kwaliteiten - zo vrij weten te laten.
Het lange kijken door de VAR blijft wel een hekelpunt. Dit soort zaken mag je prima afkaderen met een maximale tijd en als het binnen die tijd niet duidelijk is dan moeten we wellicht gewoon accepteren dat het niet overduidelijk is en de beslissing van de scheidsrechters op het veld asccepteren.
Dit dus, is het niet duidelijk, bij gerede twijfel gewoon beslissing laten staan. Buitenspel en bal over de lijn zijn (zoals de scheidsrechter van dienst het uitlegde) feitelijke momenten, daarvoor hoeft hij zelf niet naar het scherm.Napo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:06:
[...]
Het lange kijken door de VAR blijft wel een hekelpunt. Dit soort zaken mag je prima afkaderen met een maximale tijd en als het binnen die tijd niet duidelijk is dan moeten we wellicht gewoon accepteren dat het niet overduidelijk is en de beslissing van de scheidsrechters op het veld asccepteren.
Prima, maar wanneer bij dit soort feitelijke momenten reden ontstaat voor twijfel moet je wellicht de regels wat herzien/ aanpassen. Simpel gesteld, zou je de regel zo laten gelden:
- Bij twijfel wordt er doorgespeeld en is het voordeel voor de aanvallende ploeg;
- Bij controle achteraf door de VAR, is het niet overduidelijk/ binnen x tijd goed te zien, dan is dit twijfel en is het voordeel voor de aanvallende ploeg.
Volgens mij win je daar 2 dingen mee namelijk:
- De tijdsduur voor controles van de VAR wordt ingekort;
- Er wordt meer gehamerd op gewoon doorgaan tot er gefloten is, dus zoals gisteren als de grens zegt 'ga door' ga je door want blijkbaar is er twijfel over.
Het slaat sowieso nergens op dat je gewoon stopt (Boscagli in dit geval). Dat je op dit niveau nog niet snapt dat je altijd door moet gaan tot het fluitsignaal is echtjbdeiman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:16:
[...]
...
- Er wordt meer gehamerd op gewoon doorgaan tot er gefloten is, dus zoals gisteren als de grens zegt 'ga door' ga je door want blijkbaar is er twijfel over.
Mee eens, maar je ziet dit overal, op alle momenten terug (daarom zou ik dit ook gewoon voor eens en altijd duidelijk willen hebben: Voordeel voor de aanvallende partij, in geval van (gerede) twijfel en dit ook gewoon duidelijk maken.ElPaco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:22:
[...]
Het slaat sowieso nergens op dat je gewoon stopt (Boscagli in dit geval). Dat je op dit niveau nog niet snapt dat je altijd door moet gaan tot het fluitsignaal is echt
Kan men opnieuw naar de 'schoolbanken' om te leren door te gaan. Bij buitenspel (of idee dat het wel eens buitenspel kon zijn) zie je dat ook. Of denk jij dat die spelers met hun handen omhoog, blik naar de grens net zo snel terug kunnen rennen dan als ze dat vol overtuiging zouden doen?
Dat komt omdat men in de basis er van overtuigd is dat janken bij de scheids/grens/VAR werkt. Daar moeten ze gewoon mee kappen. Er mogen 2 mensen naar de scheids om aan te geven dat ze het niet eens zijn met een beslissing, de beide captains. En die mogen dat dan ook op een normale manier doen.
Ik kijk ook wel eens rugby wedstrijden, man, wat een verademing. Als er op die manier zou worden gefloten in het voetbal (en op die manier respect zou zijn voor de scheids). Is al dat theater ook meteen klaar.
Ik kijk ook wel eens rugby wedstrijden, man, wat een verademing. Als er op die manier zou worden gefloten in het voetbal (en op die manier respect zou zijn voor de scheids). Is al dat theater ook meteen klaar.
Dat was een tijd geleden toch sowieso de regel? Alleen aanvoerders mogen bij de scheids verhaal halen , de rest niet en anders geel. Kennelijk is die regel niet meer geldig of wordt niet meer nageleefd.ElPaco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:36:
Dat komt omdat men in de basis er van overtuigd is dat janken bij de scheids/grens/VAR werkt. Daar moeten ze gewoon mee kappen. Er mogen 2 mensen naar de scheids om aan te geven dat ze het niet eens zijn met een beslissing, de beide captains. En die mogen dat dan ook op een normale manier doen.
Hij wordt niet nageleefd, ik weet ook vrij zeker dat de eerst scheids die hier echt 100% op gaat zitten een hoop zooi over zich heen krijgt (nog meer redenen om met geel te strooien lijkt me), maar je moet het toch een keer doorbreken.Exocet schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:42:
[...]
Dat was een tijd geleden toch sowieso de regel? Alleen aanvoerders mogen bij de scheids verhaal halen , de rest niet en anders geel. Kennelijk is die regel niet meer geldig of wordt niet meer nageleefd.
Lijkt me een goeie om aan het begin als scheidsrechterskorps af te spreken (en bij de teams te leggen). Vanaf dit seizoen gaan we er op letten en is er een 0-tolerance-policy. Wedden dat het gemekker binnen 3 potjes over is?
Iedereen gaat ook maar even voorbij aan het feit dat PSV het in 9(!) minuten blessuretijd niet eens voor elkaar krijgt om één of twee keer te scoren. Dan ben je als club wel echt uit vorm
Bijzondere conclusie. PSV heeft ook maar in één minuut in de wedstrijd weten te scoren.Superkiwi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:48:
Iedereen gaat ook maar even voorbij aan het feit dat PSV het in 9(!) minuten blessuretijd niet eens voor elkaar krijgt om één of twee keer te scoren. Dan ben je als club wel echt uit vorm.
Dus toch niet zo Duits als iedereen dachtSuperkiwi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:48:
Iedereen gaat ook maar even voorbij aan het feit dat PSV het in 9(!) minuten blessuretijd niet eens voor elkaar krijgt om één of twee keer te scoren. Dan ben je als club wel echt uit vorm.
Dat sowieso. Door het niet te doen plaats je jezelf als scheidsrechter sowieso in een lastige situatie. Spelers zouden in beginsel de keuze van de scheidsrechter moeten accepteren en daar zou geen discussie over moeten zijn, een scheidsrechter die alsnog zijn beslissing aanpast op basis van input van spelers heeft nou niet echt de schijn mee.ElPaco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:44:
[...]
Hij wordt niet nageleefd, ik weet ook vrij zeker dat de eerst scheids die hier echt 100% op gaat zitten een hoop zooi over zich heen krijgt (nog meer redenen om met geel te strooien lijkt me), maar je moet het toch een keer doorbreken.
Lijkt me een goeie om aan het begin als scheidsrechterskorps af te spreken (en bij de teams te leggen). Vanaf dit seizoen gaan we er op letten en is er een 0-tolerance-policy. Wedden dat het gemekker binnen 3 potjes over is?
Hetzelfde gaat overigens ook op tussen spelers. Als een tegenstander naar jouw mening een schwalbe maakt dan ben je niet de persoon in het veld die daar op moet acteren, begrijpelijk? wellicht maar onwenselijk dat spelers naar elkaar toe lopen, aan elkaar zitten over de tegenstander gaat hangen en in sommige gevallen zelfs poogt op te tillen
Als aanvulling, dit gaat op voor meerdere vervelende trekjes die je vaak genoeg ziet. Bal vasthouden na een vrije trap voor de tegenstander, er voor blijven staan of andere manieren om het spel bewust te vertragen. De regels zijn er maar handhaving is er vrijwel niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Napo op 24-01-2022 09:53 ]
Geen smiley toegevoegd omdat ik dacht dat de grap wel duidelijk was.Napo schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:49:
[...]
Bijzondere conclusie. PSV heeft ook maar in één minuut in de wedstrijd weten te scoren.
Geen probleem, ik zet 'm er even achter
Duitsers hebben geen humor.Superkiwi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:51:
[...]
Geen smiley toegevoegd omdat ik dacht dat de grap wel duidelijk was.
Geen probleem, ik zet 'm er even achter
Maar nu zitten we in een paradox. Er was niet in de extra gescoord, dus geen Duitsers, maar om de grap niet te snappen moest je Duits zijn? Dit gaat helemaal mis!
Ja 9 minuten blessuretijd als PSV zijnde en dan niet scoren.Superkiwi schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:48:
Iedereen gaat ook maar even voorbij aan het feit dat PSV het in 9(!) minuten blessuretijd niet eens voor elkaar krijgt om één of twee keer te scoren. Dan ben je als club wel echt uit vorm
Dat mag een godswonder heten. Weet iemand waar die 9 minuten op gebaseerd waren?
Hopelijk niet de snoekdans van Martinez!
Overigens: dat gedrag -> zuivere speeltijd. Ik erger me daar groen en geel de vinkent***ing aan.
Of het nu bij Getafe is of bij Ajax. Opflikkeren met dat gore spelbederf. Onana deed het ook altijd. Hou gewoon die fucking bal in de ploeg en speel hem rond. Scheids trekt in het slechtste geval (zoals gisteren) gewoon nóg een minuut erbij en maakt de 100 minuten vol.
[ Voor 36% gewijzigd door Typhone op 24-01-2022 09:58 ]
Mauro snapt niet dat het handig is om dicht op je tegenstander te staan in de 5 meter, maar bij de 1-1 stond Mazraoui rechtshalf te slapen i.p.v. rechtsback.ElPaco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:38:
Heeft Martinez geen geel gekregen? Dat zou slecht zijn van Makkelie want het was zo slecht uitgevoerd en zwaar overdreven.
Ajax mist topaankoop en topscorer Haller.
Toornstra is de enige andere middenvelder die er kan spelen, maar dat bevalt ook niet echt. Hij is toch veel meer een loper en halve aanvaller. Hartjes is een groot talent maar nog niet klaar voor het structurele werk. Geertruida kan in geval van nood ook nog, maar die is al de enige reserve op 3 andere posities.jbdeiman schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:54:
[...]
Daar heb je wel enigszins gelijk in, maar naast Aursnes (dat is degene waar je waarschijnlijk op doelt) zijn er een paar spelers die daar behoorlijk uit de voeten kunnen. Daarom snap ik niet zo goed, waarom nu deze zet zo nodig is.
Enige begrip wat ik hierin heb is dat ze wellicht aan het voorsorteren zijn op volgend seizoen, dus proberen de selectie op orde te hebben/ krijgen, zodat ook die spelers al kunnen wennen en mee kunnen draaien. Daar heb je straks alleen maar profijt van.
Maar dan zou ik ook meer voorsorteren op de verdediging erbij, volgens mij ben je voorin aardig goed bezet verder (behalve linksbuiten) en middenvelders wil ook nog prima. VOor mij zit het grootste risico achterin, in die zin dat wanneer Senesi weg is (daar ga ik vanuit) dat de spoeling ook erg dun is.
En daarnaast zal je misschien ook weleens met 2 verdedigende ingestelde middenvelders willen spelen. Een Hendrix geeft ook tactische mogelijkheden.
PSV mist een keeper (Drommel kunnen we moeilijk een keeper noemen, hoewel de goals deze keer niet aan hem lagen), Ramalho, Sangaré en Madueke die ongeveer de belangrijkste spelers van hun lijn zijn. Ik heb Doan kansen zien missen die Madueke makkelijker had gemaakt, ik heb Mauro/Obispo dingen zien doen die Ramalho beter/niet doet en Sangaré is gewoon een goed slot op de deur (en iemand die tegenwoordig nog wat kan forceren).OPSLAGHOND schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:00:
[...]
Ajax mist topaankoop en topscorer Haller.
Maar het is wel de groep waar je het nu moet doen (en daarom had ik al niet al te hoge verwachtingen).
Uitzondering op de regel.ElPaco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:55:
[...]
Maar nu zitten we in een paradox. Er was niet in de extra gescoord, dus geen Duitsers, maar om de grap niet te snappen moest je Duits zijn? Dit gaat helemaal mis!
Het is een kwaliteit van PSV om in de laatste minuten te scoren, dat het nu een keertje niet lukt is dan ook niet erg als je rest van de wedstrijd halbgassfussball speelt.
Morgûh,
jij gaf een post eerder aan dat je Bazoer wel liever zag komen. Waarom is dat als ik vragen mag?
Ik denk juist dat Feyenoord er heel veel baat bij heeft om een harde werker zonder kapsones erbij te hebben.
Bazoer brengt deels onrust. Een beetje wat Berghuis vorig jaar ook had.
100% mee eens, gek wordt je van dat gezeur, maar net zo gek wordt je van het toneelspel. Ik kan nog steeds met weemoed terugdenken aan een moment met Culina die een speler zijn 2e geel geloof ik gaf na het rollen en schreeuwen (doen alsof hij geblesseerd was), met brancard van het veld ging en daar weer opsprong en het veld weer in wilde.ElPaco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 09:44:
[...]
Hij wordt niet nageleefd, ik weet ook vrij zeker dat de eerst scheids die hier echt 100% op gaat zitten een hoop zooi over zich heen krijgt (nog meer redenen om met geel te strooien lijkt me), maar je moet het toch een keer doorbreken.
Zeuren tegen de scheidsrechter, geel (ook al is het dan de 2e). Zo'n 'naai-actie' ook gewoon geel, geen coulance als het de 2e gele kaart is. Dat helpt al een heleboel denk ik, om het gedrag in het veld te verbeteren.
Dit is echt wel een enorm verschil zeg. Het is dat Ajax zo graag op 70% speelt tegen de kleintjes, anders was het al niet spannend meer.
Traditionele top 3 in onderlinge duels sinds de start van vorig seizoen:
— Bart Frouws (@bartf) 23 januari 2022
1. Ajax - 17 punten (W5, G2, V0)
2. Feyenoord - 7 punten (W2, G1, V3)
3. PSV - 3 punten (W0, G3, V4).
https://mobile.twitter.co...?cxt=HHwWgMC57f3D4pwpAAAA
Wat Schmidt hier doet is toch arbitrage beschuldigen van partijdigheid?! In England zou die direct geschort worden voor paar wedstrijden.
Wat Schmidt hier doet is toch arbitrage beschuldigen van partijdigheid?! In England zou die direct geschort worden voor paar wedstrijden.
Mag toch hopen dat hier een onderzoek naar gestart wordt.MM99 schreef op maandag 24 januari 2022 @ 10:35:
https://mobile.twitter.co...?cxt=HHwWgMC57f3D4pwpAAAA
Ik hoop het niet, ik zie Schmidt liever zelf coachen.
Ik vind dat hij ergens wel gelijk heeft, geef die schaal nu maar.
Ik vind dat hij ergens wel gelijk heeft, geef die schaal nu maar.
[ Voor 40% gewijzigd door OPSLAGHOND op 24-01-2022 10:42 ]
Je hebt zeker alleen maar de samenvatting van de 2e helft gekeken? 1e helft lag er om de haverklap een PSVer op de grond om niks, met name Van Ginkel en Teze... Met name Teze ging neer alsof ie een rechtse directe had gehad. En Makkelie trapte er elke keer weer in.ElPaco schreef op maandag 24 januari 2022 @ 08:38:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
:strip_exif()/f/image/AJ2SFbHoULVFOYlJlmIBUntI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SOwgT8f1Pna1WRUj6JmNmHow.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Ts8zzLlzsp6F8AV1c601rFnc.png?f=user_large)