[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 184 ... 311 Laatste
Acties:
  • 485.788 views

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:52

Quad

Doof

1 april is vroeg dit jaar..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Ik geloof het nog steeds niet, is dit een poging de omzet van de cafetaria te verhogen?
En anders voor Jong Ajax misschien... :+

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:55

Baseman77

We move

Ihattaren naar Ajax?
Dat zie ik als een voordeel voor PSV. Wat moet Ajax met iemand die al 3 jaar lang vooral problemen veroorzaakt en een splijtzwam in de selectie was?
Ankona schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:51:
Van de in NL spelende keepers is Unnerstall idd ook een van de besten. Vreemd dat PSV die zo heeft genegeerd en laten vertrekken.
Dat is juist logisch.
Enerzijds omdat Unnerstall basisspeler wil zijn, anderzijds omdat hij totaal niet in de huidige (moderne) speelstijl past.

PSV speelt ver van het eigen doel af, wat gebruikelijk is bij een pressing tactiek. Verder moet de keeper de bal zoveel mogelijk in bezit van het team houden, ook als hij onder druk wordt gezet.
Unnerstall is een geweldige lijnkeeper, die echter niet buiten zijn 5 meter gebied komt en met de bal aan de voet eerder een gevaar voor zijn eigen team is. Dus hij past simpelweg niet bij PSV. En hij past perfect bij Twente, die vooral achterover leunen en op de counter spelen.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:26
Gaan we zondag dan dit weer krijgen?...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AgVDHjJ5Yw4]

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:22
dutchgio schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Eriksen zou ik een stunt vinden, maar Ihattaren...?
Toch wat rare sprongen van Ajax nu ze Bergwijn mis gaan lopen.
Bergwijn vond ik zowiezo een rare aankoop, vooral als je daar 20 miljoen aan uitgeeft. Totaal niet in de categorie Tadic etc. waar Ajax ook 15+ miljoen voor betaalt.

Zou wel mooi zijn als Ten Hag en vooral Bogarde hem wel aan de praat krijgen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Gynnad schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:55:
[...]

Was bij PSV natuurlijk een goede voetballer
Het was en is een voetballer met talent echter kwam dat talent er niet altijd - lees te vaak - uit. Ik hoop nog steeds dat hij slaagt maar daarvoor moet hij en constanter worden en zijn mentaliteit moet beter.

Vraag me oprecht af wat Ajax met hem wil en hoe je hem kan gaan begeleiden naar succes.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:57:
Ihattaren naar Ajax?
Dat zie ik als een voordeel voor PSV. Wat moet Ajax met iemand die al 3 jaar lang vooral problemen veroorzaakt en een splijtzwam in de selectie was?
Maar wij hebben Schmidt niet rondlopen, dus wie zegt dat ie nu weer gaat lopen irriteren? Schmidt en Ten Hag zijn nou niet echt vergelijkbare types.
En stel hij gaat wel lopen ziekn, stuur je em als Ajax terug naar Juve en heb je er nog geen last van in je selectie. Dus om dit nou als voordeel voor PSV te zien?

Ik vind het iig wel een mooie gok zo, met een prima constructie ook om het geen al te dure gok te laten zijn.

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-01 16:22
toolkist schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Maar wij hebben Schmidt niet rondlopen, dus wie zegt dat ie nu weer gaat lopen irriteren? Schmidt en Ten Hag zijn nou niet echt vergelijkbare types.
En stel hij gaat wel lopen ziekn, stuur je em als Ajax terug naar Juve en heb je er nog geen last van in je selectie. Dus om dit nou als voordeel voor PSV te zien?

Ik vind het iig wel een mooie gok zo, met een prima constructie ook om het geen al te dure gok te laten zijn.
Lijkt om 1.5 jaar huur en optie tot koop te gaan. Contract met Juve is tot 2025. Dus stel hij maakt die tijd bij Ajax vol, zit ie nog 2 jaar aan Juve vast. Dus gratis wordt het niet.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Verwijderd

Napo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:06:
[...]
Het was en is een voetballer met talent echter kwam dat talent er niet altijd - lees te vaak - uit.
Ik lees hierin: middelmatige voetballer met af en toe een uitschieter. :P

Mocht het waar zijn dan hoop ik voor beide partijen dat het goed uitpakt. Echter ik kan geen voorbeelden bedenken waarbij een voormalig toptalent het potentieel toch waar weet te maken... Misschien zal hij de eerste zijn, maar aan zijn doen en laten van het laatste jaar heb ik er een hardhoofd in.

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Nu snap ik waar de roddel vandaan kwam dat Ihattaren naar Utrecht zou gaan, weer eentje van het niveau Utrecht voor Ajax.
Wanbeleid!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 12:23

snmght

imho dan he

Gadverdamme wat een wanbeleid. Ja leuk dat je (I guess) goedkoop een gokje kan nemen maar die jongen heeft compleet de mentaliteit niet. Wordt helemaal niets. :r

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-01 15:21
Gynnad schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:55:
[...]
en is dit dan het alternatief voor Bergwijn? Dat is toch wel een heel andere categorie..
Was ook het eerste dat ik dacht, maar volgens Freek Jansen is Ajax hiernaast ook nog steeds op zoek naar een buitenspeler die direct inzetbaar is.

• toolkist
  • Niet online
loekf2 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:12:
[...]

Lijkt om 1.5 jaar huur en optie tot koop te gaan. Contract met Juve is tot 2025. Dus stel hij maakt die tijd bij Ajax vol, zit ie nog 2 jaar aan Juve vast. Dus gratis wordt het niet.
Zeker niet gratis nee, maar ook geen 25m en een jaarsalaris waar je u tegen zegt.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19:44
Ajax tegen Excelsior Maassluis, wat gaaf als je dan bij zo'n amateurclub speelt en dan tegen een ED club uit mag spelen. Is ook iets wat je van zijn lang zal ze leven niet vergeet. :D

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:32:
Ajax tegen Excelsior Maassluis, wat gaaf als je dan bij zo'n amateurclub speelt en dan tegen een ED club uit mag spelen. Is ook iets wat je van zijn lang zal ze leven niet vergeet. :D
Vooral die lege Arena zal indruk maken ;)

• snmght

snmght

imho dan he

Ihattaren naar Ajax?
Heeft Ajax 1 niet zo een last van. Als deze knul al komt neem ik aan dat ie bij Jong Ajax start..

Zo niet, mooie klap in het gezicht voor de Unuvars van deze wereld.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:36:
[...]

Heeft Ajax 1 niet zo een last van. Als deze knul al komt neem ik aan dat ie bij Jong Ajax start..

Zo niet, mooie klap in het gezicht voor de Unuvars van deze wereld.
Hij kan volgens mij helemaal niet meer bij Jong Ajax starten. Maar buiten dat het duurt zeker tot volgens seizoen voordat Ihattaren volledig kan meedraaien. Specifiek met Ünüvar zie ik de concurrentie niet zo, links vs rechtsbenig. Ünüvar staat volgens mij domweg in de schaduw van Tadic.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:44
Tja lastig, pas 19 jaar he, als je hem wel weer aan de praat krijgt....

Float like a butterfly, sting like a bee.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-01 00:19
dutchgio schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:56:
[...]

Eriksen zou ik een stunt vinden, maar Ihattaren...?
Toch wat rare sprongen van Ajax nu ze Bergwijn mis gaan lopen.
Eigenlijk niet zo heel raar, de (personal)trainer hij nu heeft (om aan zijn fitheid te werken) werkt bij Ajax.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023

[...]

Dat is juist logisch.
Enerzijds omdat Unnerstall basisspeler wil zijn, anderzijds omdat hij totaal niet in de huidige (moderne) speelstijl past.

PSV speelt ver van het eigen doel af, wat gebruikelijk is bij een pressing tactiek. Verder moet de keeper de bal zoveel mogelijk in bezit van het team houden, ook als hij onder druk wordt gezet.
Unnerstall is een geweldige lijnkeeper, die echter niet buiten zijn 5 meter gebied komt en met de bal aan de voet eerder een gevaar voor zijn eigen team is. Dus hij past simpelweg niet bij PSV. En hij past perfect bij Twente, die vooral achterover leunen en op de counter spelen.
Kortom, Unnerstall is eigenlijk slechts een betere versie van Drommel.

Er zijn in NL eigenlijk maar heel weinig keepers die de 16 beheersen, ik kom slechts op Onana en Bijlow. De rest zijn lijnkeepers.

alles kan off-topic

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
Ihataren heeft de afgelopen tijd met Vanenburg getraind en die schijnt positief geadviseerd te hebben. Als Ajax het goed juridisch dichttimmert en de bedragen in overeenstemming zijn met zijn belabberde gedrag van de afgelopen 2 jaar dan is het een gok die je kan nemen. Als bij dat jochie het kwartje valt dat het nu of nooit is en hij wat met zijn talent gaat doen, dan kan het misschien nog eens verrassend uitpakken.

• toolkist
  • Niet online
Uiteindelijk is dat ook gewoon het belangrijkste, een bal stoppen. Waarom zou de keeper van pak em beet RKC in hemelsnaam mee moeten kunnen voetballen?

• Ankona
toolkist schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:48:
Uiteindelijk is dat ook gewoon het belangrijkste, een bal stoppen. Waarom zou de keeper van pak em beet RKC in hemelsnaam mee moeten kunnen voetballen?
Geen een keeper kan goed voetballen. En je wil ook niet dat een keeper voetballend onder druk gezet wordt.

Zonder druk een bal netjes wegtrappen is een andere kwaliteit, dat beheersen de meeste keepers wel. (Of ze kunnen het leren)

alles kan off-topic

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sempy schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:30:
zijn belabberde gedrag van de afgelopen 2 jaar dan is het een gok die je kan nemen. Als bij dat jochie het kwartje valt dat het nu of nooit is en hij wat met zijn talent gaat doen, dan kan het misschien nog eens verrassend uitpakken.
Allemaal leuk en aardig maar dat zijn vader is overleden en dat heeft enorme impact gehad. Kan je allemaal wat van vinden maar daar gaan we allemaal anders mee om. Er mag echt wel een beetje meer begrip worden getoond.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:01
PolarBear schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Allemaal leuk en aardig maar dat zijn vader is overleden en dat heeft enorme impact gehad. Kan je allemaal wat van vinden maar daar gaan we allemaal anders mee om. Er mag echt wel een beetje meer begrip worden getoond.
Dat maken de meeste mensen een keer in hun leven mee en de doorgaans wordt je na enkele dagen ook gewoon weer op je werk verwacht en de meeste werkgevers zullen ook snappen dat het rouwproces invloed heeft op je productiviteit. Uiteindelijk zal hij zelf een keer de knop om moeten zetten en uit zieligmodus moeten komen. Bij PSV begrijp ik dat hij alle begrip en hulp kreeg, maar niet benutte. Vervolgens koos hij voor het geld van Juventus en nu Ajax, partijen die het als een zakelijke deal zullen benaderen.

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:06:
Maar wij hebben Schmidt niet rondlopen, dus wie zegt dat ie nu weer gaat lopen irriteren?
Want Schmidt bepaalt alles en verder heeft PSV ook helemaal geen begeleiding voor spelers ofzo?

Er is binnen PSV echt alles aan gedaan richting Mo, 2 jaar lang. Ik denk niet dat men bij PSV ooit zoveel tijd en moeite heeft gedaan voor een speler, waarbij externe hulp vanzelfsprekend ook werd ingeschakeld.
Maar iemand moet ook geholpen willen worden, waarbij diegene ook zelfkritisch moet kunnen zijn. En van allebei was totaal geen sprake bij Mo.

Kort na het overlijden van zijn vader overleed ook zijn vertrouwenspersoon bij PSV, sindsdien begonnen zijn broers hun invloed kwijt te raken en ging hij zich steeds meer omringen met foute straatvriendjes. Die hem natuurlijk alleen maar naar de mond praatten, waardoor Mo zich nog meer beter dan de rest ging voelen. Het 'Bakkali syndroom' zeg maar, die had last van precies hetzelfde. Misschien een tip voor Mo om de carrière en huidige situatie van Bakkali eens op te zoeken, weet hij meteen waar dat pad heen leidt.

Omdat PSV hem niet meer kon helpen werd hij verkocht aan Juve, een vriendendienst van Raiola. Die als dank werd ontslagen door Mo en ook geen goed woord meer over Mo te vertellen heeft, wat erg veelzeggend is. Of is dat ook de schuld van Schmidt? Evenals de puinhoop die Mo daarna heeft veroorzaakt, zowel bij Juve als bij Sampdoria? En dat hij bij terugkomst in Nederland al na enkele weken stopte met zijn personal trainer ligt ook aan Schmidt?

Typisch dat het frame richting Schmidt blijft bestaan.
Echt iedereen bij PSV loopt met hem weg, op 1 speler na. Maar dat is zogenaamd de schuld van Schmidt, niet van die ene speler |:(

Het schoonvegen van zijn straatje en totale gebrek aan zelfkritiek in het interview van Mo in de T onlangs zegt alles, ook dat men bij Sampdoria dit volledig ontkent en er niets van herkent.
Een huurspeler die loopt te zieken in de selectie zie jij niet als een voordeel voor de concurrent?

Bij PSV is er dit seizoen een wereld van verschil in de teamspirit vergeleken met vorig seizoen, dat ligt natuurlijk niet alleen aan het vertrek Mo maar het speelt wel degelijk een rol. Een speler die zich constant boven de groep plaatst ondermijnt de trainer en het groepsproces, wat invloed kan hebben op de prestaties.

Los hiervan is Mo ook nog helemaal niet fit.
Ankona schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:01:
Kortom, Unnerstall is eigenlijk slechts een betere versie van Drommel.
_O-
Als je dit meent dan heb je echt geen verstand van keepers. En negeer je heel het inhoudelijke gedeelte van mijn post over het keepen, wat eerder neigt naar trollen.

Als lijnkeeper is Unnerstall nog beter, als 'sweeper keeper' en met de bal aan de voeten is Drommel echter (vele malen) beter. Die aspecten beheerst Unnerstall totaal niet, daarom keept hij ook bij Twente en niet in de Bundesliga.

• Baseman77

Baseman77

We move

Ankona schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 14:51:
Geen een keeper kan goed voetballen. En je wil ook niet dat een keeper voetballend onder druk gezet wordt.
Jij kijkt blijkbaar nooit wedstrijden van de topteams in de topcompetities.
Die beschikken namelijk allemaal over keepers die ook goed zijn in het voetballende gedeelte.

De tijd dat keepers alleen moeten kunnen lijnkeepen is voorbij, dat past niet meer in de huidige tactieken en het huidige voetbal.

[ Voor 17% gewijzigd door Baseman77 op 20-01-2022 15:15 ]

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Het zal mij benieuwen hoe hij het gaat doen. Gaan we een jaar terug in de tijd, dan zag ik hem heel graag komen. Nu toch wat minder enthousiast, maar heb vertrouwen in met name Ten Hag en dat hij hem wel weer op de rit krijgt. Een beetje zoals Ziyech, die ook niet de makkelijkste is om mee te werken.

Tomorrow is not today!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:22

MM99

That is the way I am!

Een maandje Mo laten trainen met Tadic, en dan heb je weer een fitte jongen. Daarnaast wordt mentaliteit direct recht gezet.

Half jaartje met Jong Ajax wedstrijdritme opdoen.

• Ankona
Baseman77 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:15:
[...]

Jij kijkt blijkbaar nooit wedstrijden van de topteams in de topcompetities.
Die beschikken namelijk allemaal over keepers die ook goed zijn in het voetballende gedeelte.

De tijd dat keepers alleen moeten kunnen lijnkeepen is voorbij, dat past niet meer in de huidige tactieken en het huidige voetbal.
Ik denk toch echt dat jij wat vaker en wat scherper moet kijken. Geen enkele keeper voetbalt mee. Dat wil je niet. Als je voetballen definieert zoals veldspelers het spelen. Een keeper wil je nooit onder druk met de bal aan de voet hebben. Nooit. In geen enkele competitie.
Wat je wel wil en wat eigenlijk belangrijker is dan spectaculaire reflexen op de lijn, is dat een keeper rust en vertrouwen geeft. Dat hij heerst in zijn 16 en zijn verdediging coacht. Dat hij zelf met de voet een bal kan spelen is echt niet zo heel belangrijk. Dat is een terugspeelbal aannemen en doorpassen. Noem je dat voetballen? Hij moet juist zonder de bal zorgen dat hij overzicht over zijn verdedigers en eventueel middenvelders heeft, ze naar de juiste plekken coacht en dan op safe aan kan spelen voor een aanvaller druk op hem kan zetten. Een keeper kan immers niet voetballen en die wil je niet onder druk hebben.

alles kan off-topic

• Baseman77

Baseman77

We move

Ankona schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:05:
Ik denk toch echt dat jij wat vaker en wat scherper moet kijken. Geen enkele keeper voetbalt mee. Dat wil je niet. Als je voetballen definieert zoals veldspelers het spelen. Een keeper wil je nooit onder druk met de bal aan de voet hebben. Nooit. In geen enkele competitie.
Sure, wat weten clubs als ManCity, Bayern, Barca en Liverpool nu ook helemaal.
Om maar enkele clubs te noemen.

YouTube: Ederson Moraes ● Passing Compilation ● 2020/21|HD
YouTube: Manuel Neuer ● King of Passes ● Passing Compilation ● 2021/22|FHD
YouTube: Marc-André Ter Stegen ● Passing Compilation ● 2020/21|HD
YouTube: Alisson Becker Amazing Passes 🎯

Elke topclub in elke topcompetitie heeft tegenwoordig een keeper in de goal staan die ook erg goed is in het voetballende gedeelte. Welkom in de huidige speelwijze, je loopt een jaar of 7 achter.
Dat hij zelf met de voet een bal kan spelen is echt niet zo heel belangrijk.
Tuurlijk, en keepers mogen een terugspeelbal ook nog oppakken zeker?

[ Voor 4% gewijzigd door Baseman77 op 20-01-2022 16:15 ]

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Want Schmidt bepaalt alles en verder heeft PSV ook helemaal geen begeleiding voor spelers ofzo?

Er is binnen PSV echt alles aan gedaan richting Mo, 2 jaar lang. Ik denk niet dat men bij PSV ooit zoveel tijd en moeite heeft gedaan voor een speler, waarbij externe hulp vanzelfsprekend ook werd ingeschakeld.
Maar iemand moet ook geholpen willen worden, waarbij diegene ook zelfkritisch moet kunnen zijn. En van allebei was totaal geen sprake bij Mo.

Kort na het overlijden van zijn vader overleed ook zijn vertrouwenspersoon bij PSV, sindsdien begonnen zijn broers hun invloed kwijt te raken en ging hij zich steeds meer omringen met foute straatvriendjes. Die hem natuurlijk alleen maar naar de mond praatten, waardoor Mo zich nog meer beter dan de rest ging voelen. Het 'Bakkali syndroom' zeg maar, die had last van precies hetzelfde. Misschien een tip voor Mo om de carrière en huidige situatie van Bakkali eens op te zoeken, weet hij meteen waar dat pad heen leidt.

Omdat PSV hem niet meer kon helpen werd hij verkocht aan Juve, een vriendendienst van Raiola. Die als dank werd ontslagen door Mo en ook geen goed woord meer over Mo te vertellen heeft, wat erg veelzeggend is. Of is dat ook de schuld van Schmidt? Evenals de puinhoop die Mo daarna heeft veroorzaakt, zowel bij Juve als bij Sampdoria? En dat hij bij terugkomst in Nederland al na enkele weken stopte met zijn personal trainer ligt ook aan Schmidt?

Typisch dat het frame richting Schmidt blijft bestaan.
Echt iedereen bij PSV loopt met hem weg, op 1 speler na. Maar dat is zogenaamd de schuld van Schmidt, niet van die ene speler |:(

Het schoonvegen van zijn straatje en totale gebrek aan zelfkritiek in het interview van Mo in de T onlangs zegt alles, ook dat men bij Sampdoria dit volledig ontkent en er niets van herkent.

[...]

Een huurspeler die loopt te zieken in de selectie zie jij niet als een voordeel voor de concurrent?

Bij PSV is er dit seizoen een wereld van verschil in de teamspirit vergeleken met vorig seizoen, dat ligt natuurlijk niet alleen aan het vertrek Mo maar het speelt wel degelijk een rol. Een speler die zich constant boven de groep plaatst ondermijnt de trainer en het groepsproces, wat invloed kan hebben op de prestaties.

Los hiervan is Mo ook nog helemaal niet fit.
Je leest weer dingen die er niet staan..
Feit is dat hij en Schmidt niet samen gingen. Geen Schmidt bij Ajax, dus nieuwe ronde nieuwe kansen, that's all.
_O-
Als je dit meent dan heb je echt geen verstand van keepers. En negeer je heel het inhoudelijke gedeelte van mijn post over het keepen, wat eerder neigt naar trollen.

Als lijnkeeper is Unnerstall nog beter, als 'sweeper keeper' en met de bal aan de voeten is Drommel echter (vele malen) beter. Die aspecten beheerst Unnerstall totaal niet, daarom keept hij ook bij Twente en niet in de Bundesliga.
We hebben gezien hoeveel belangrijke "passes" Drommel al gegeven heeft, t.o.v. hoeveel dramatische reddingen. Hij heeft PSV gewoon al een berg punten gekost ipv opgeleverd omdat ie iets beter kan passen. Waar Mvogo ook zo geweldig in zou zijn.
Zolang jij vindt dat passen/opbouwen belangrijker of even belangrijk is als ballen stoppen dan ben jij degene die het niet snapt.
Dat Liverpool en City keepers kopen die allebei goed kunnen prima. Dat zijn clubs die 80m aan een keeper uitgeven. Maar kijk naar Chelsea, kan die keeper meevoetballen? Nog niet misschien. Maar ballen stoppen kan ie als de beste. Donnaruma? Idem, meevoetballen my ass

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 15:10:
[...]

Eh, ik zie het voordeel nog steeds niet. Loopt hij serieus te zieken dan wordt hij gewoon buiten de selectie gezet. Reken maar dat men zich bij Ajax niet laat piepelen door Ihattaren met de korte voornaam. :+

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:14:
[...]

Sure, wat weten clubs als ManCity, Bayern, Barca en Liverpool nu ook helemaal.
Om maar enkele clubs te noemen.

YouTube: Ederson Moraes ● Passing Compilation ● 2020/21|HD
YouTube: Manuel Neuer ● King of Passes ● Passing Compilation ● 2021/22|FHD
YouTube: Marc-André Ter Stegen ● Passing Compilation ● 2020/21|HD
YouTube: Alisson Becker Amazing Passes 🎯

Elke topclub in elke topcompetitie heeft tegenwoordig een keeper in de goal staan die ook erg goed is in het voetballende gedeelte. Welkom in de huidige speelwijze, je loopt een jaar of 7 achter.

[...]

Tuurlijk, en keepers mogen een terugspeelbal ook nog oppakken zeker?
Das allemaal leuk en aardig, maar het ging om AZ (dramatische keeper, opmerking van mij) en RKC (een opmerking dat clubs van niveau RKC naar voetballende keepers kijken ipv ballenstoppende keepers. Die clubs hebben helemaal geen budget om de toppers te halen die alles kunnen.

• toolkist
  • Niet online
snmght schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:20:
[...]

Eh, ik zie het voordeel nog steeds niet. Loopt hij serieus te zieken dan wordt hij gewoon buiten de selectie gezet. Reken maar dat men zich bij Ajax niet laat piepelen door Ihattaren met de korte voornaam. :+
Sterker nog dan krijgt ie een enkeltje Turijn... Problem solved.

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:17:
Feit is dat hij en Schmidt niet samen gingen.
Afbeeldingslocatie: https://images0.persgroep.net/rcs/TNQLXUsMvcHLhYvYmyr7jgb8dUo/diocontent/180185564/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8
Geen Schmidt bij Ajax, dus nieuwe ronde nieuwe kansen, that's all.
Sampdoria telt niet?
Zolang jij vindt dat passen/opbouwen belangrijker of even belangrijk is als ballen stoppen dan ben jij degene die het niet snapt.
En dan lees ik zaken die er niet zouden staan?
Ik leg uit waarom Drommel veel beter bij PSV past dan Unnerstall qua wijze van keepen, dat is alles.
Maar kijk naar Chelsea, kan die keeper meevoetballen? Nog niet misschien.
Mendy kan dat prima.
Kepa is niet voor niets vervangen, terwijl hij de duurste keeper ter wereld is. Sowieso is Mendy betrouwbaarder, maar hij is ook veel beter in het voetballende gedeelte.

Donnarumma is daar inderdaad minder bedreven in, maar de Serie A is dan ook de enige topcompetitie waarin dit aspect nog minder belangrijk is. Al leert hij snel bij bij PSG.

[ Voor 90% gewijzigd door Baseman77 op 20-01-2022 16:26 ]

• snmght

snmght

imho dan he

toolkist schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Sterker nog dan krijgt ie een enkeltje Turijn... Problem solved.
Ja dit. En dat is voor Ajax een stuk makkelijker dan het destijds voor PSV was; bij PSV was er immers nog sprake van de hypothetische transfersom die Mo vertegenwoordigde waardoor er een zijden handschoen gehanteerd werd. Dat speelt straks in Amsterdam geen moment.

• Baseman77

Baseman77

We move

snmght schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:20:
Loopt hij serieus te zieken dan wordt hij gewoon buiten de selectie gezet.
Maar als dit zou gebeuren, dan is dit toch niet in het voordeel van Ajax?
Als Mo zich gedraagt zoals hij zich de afgelopen 3 jaar heeft gedragen, dan is hij vooral een verstoring voor de groepsdynamiek. Als dat dermate irritant wordt dat hij wordt weggestuurd, dan lijkt me niet dat Ajax er een voordeel aan heeft gehad.

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:33:
[...]
Als dat dermate irritant wordt dat hij wordt weggestuurd, dan lijkt me niet dat Ajax er een voordeel aan heeft gehad.
Maar dat is niet wat je zei. Ik zie het nadeel ook niet zo. Ik denk dat de overige selectiespelers ook echt te zeer stoïcijns professional zijn om zich iets aan te trekken van een verongelijkt over het paard getild talentje.

Ik denk echter dat hij nederig binnen zal komen want om met zijn voorgeschiedenis binnen te komen bij Ajax is echt een uitzonderlijk mooie kans. Sterker nog: was het FC Utrecht geworden had hij ook dankbaar moeten zijn voor de gekregen kans.

• toolkist
  • Niet online
Ehm nee, want die coach van Sampdoria loopt ook niet bij Ajax rond. ;)
Als Ajax em na aankomst in een hotelletje stopt en daarna niet naar em omkijkt (iig in de beleving van Ihattaren) zal ie ongetwijfeld weer niet al te makkelijk te handlen zijn (al zit ie dan nog iig in NL en niet in het buitenland), maar daar zal Ajax zich toch ook wel van bewust zijn.
Maar als er een klik sk tussen Ten Hag en Ihattaren is die kans ineens weer een heel stuk kleiner.
Baseman77 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:33:
[...]

Maar als dit zou gebeuren, dan is dit toch niet in het voordeel van Ajax?
Als Mo zich gedraagt zoals hij zich de afgelopen 3 jaar heeft gedragen, dan is hij vooral een verstoring voor de groepsdynamiek. Als dat dermate irritant wordt dat hij wordt weggestuurd, dan lijkt me niet dat Ajax er een voordeel aan heeft gehad.
Met alle respect voor de selectie van PSV, wie had hem daar op z'n plek moeten wijzen? Er loopt bij PSV geen type Cocu meer rond waar iedereen tegen op kijkt. PSV heeft momenteel nu eenmaal niet een type leider zoals Tadic of Cocu vroeger dus rondlopen.

• Baseman77

Baseman77

We move

toolkist schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:49:
Maar als er een klik sk tussen Ten Hag en Ihattaren is die kans ineens weer een heel stuk kleiner.
Die klik was er eventjes ook met Schmidt, zie de eerder door mij geposte foto.
Totdat hij zijn zin niet krijgt, dan gaat hij weer rellen.
Met alle respect voor de selectie van PSV, wie had hem daar op z'n plek moeten wijzen?
Dan ga je er vanuit dat Mo zich op zijn plek laat wijzen, wat al een denkfout is.
Mo is de beste speler en de rest dient zich naar hem te schikken, dat is al 3 jaar zijn denk- en werkwijze. Waarom zou dat nu ineens anders zijn?

Begrijp me niet verkeerd, het is natuurlijk mogelijk. Maar het glas is hier ineens opmerkelijk (half) vol zeg maar, dat vind ik opvallend gezien het gedrag van Mo de afgelopen jaren.

• snmght

snmght

imho dan he

Baseman77 schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:09:
[...]

Dan ga je er vanuit dat Mo zich op zijn plek laat wijzen, wat al een denkfout is.
Mo is de beste speler en de rest dient zich naar hem te schikken, dat is al 3 jaar zijn denk- en werkwijze. Waarom zou dat nu ineens anders zijn?
Je weet er wel opvallend veel van beste Baseman. Wat is jouw rugnummer eigenlijk in de PSV selectie, 77?

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:40
Och Ajax wil Ihattaren?
Ze zijn niet goed snik. Enorm overschatte voetballer waar ik het bijzondere talent nog steeds niet van zie.

Tel daar bij op dat die een probleem heeft met volwassen worden en discipline etc en en je kunt er volgens mij alleen maar op verliezen. Echt echt echt niet doen.

Snap dat Bergwijn het niet geworden is maar om dan zo'n onvolwassen slapzak te nemen...
Duidelijk dat ik geen fan ben van Mo

[ Voor 17% gewijzigd door Harribo op 20-01-2022 17:38 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
snmght schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 17:21:
[...]

Je weet er wel opvallend veel van beste Baseman. Wat is jouw rugnummer eigenlijk in de PSV selectie, 77?
Ik sta ook altijd te kijken van zijn visie en inzichten. Hopelijk volgen er meer.

XXXVI

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mo is een jongen met een gebruiksaanwijzing, met dat soort jongens hebben ze bij Ajax wel al de nodige ervaring.
In mijn ogen is een oud gezegde wel van toepassing op de tijd van Ihattaren bij PSV;
Wat de boer niet kent, vreet hij niet.

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 18:39:
Mo is een jongen met een gebruiksaanwijzing, met dat soort jongens hebben ze bij Ajax wel al de nodige ervaring.
In mijn ogen is een oud gezegde wel van toepassing op de tijd van Ihattaren bij PSV;
Wat de boer niet kent, vreet hij niet.
En een club die hem haalt weet wat ze halen. Als hij mislukt zullen ze er niet veel op verliezen, als het lukt krijgen ze voor een habbekrats een groot talent op de rails. Ik snap best dat Ajax ervoor wil gaan. Daarnaast wilde hij zelf ook altijd al naar Ajax dus wat dat betreft zal de start motivatie wel goed zijn.

alles kan off-topic

• Gynnad
BAM

Lekkere keeper die Drommel

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:08
Gelukkig heb je in Nederland niks aan lijnkeepers zoals Unnerstall. Echt. Hoe, ze die hebben laten gaan, zo triest.

WoT stats

• Ankona
Voor Twente was het een prima keeper

alles kan off-topic

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:30

Vos

AFCA

Waarom in zo'n bekerpot ook niet een andere keeper een potje gunnen? Of is het om Drommel meer vertrouwen te geven?

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:47
0-9 tegen Ajax, 5 blunders van de keeper.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
Belachelijk dat er geen publiek zit dat "schaam je kapot" en "Schmidt nee je rotzooi mee" kan zingen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ElPaco
Vos schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:05:
Waarom in zo'n bekerpot ook niet een andere keeper een potje gunnen? Of is het om Drommel meer vertrouwen te geven?
Delanghe en Müller maken het ook nog niet heel erg waar (en zijn beiden volgens mij net terug van blessures).

Mvogo bestaat volgens mij ook nog maar die heb ik dit seizoen nog niet gezien. Heeft overigens dezelfde problemen als Drommel. Kan niet keepen, maar is een goede veldspeler met handschoenen aan. En ook dat eigenlijk niet.

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Niet online
carpebios schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:06:
Belachelijk dat er geen publiek zit dat "schaam je kapot" en "Schmidt nee je rotzooi mee" kan zingen.
En de spelers doen dat niet want die lopen met hem weg las ik hier een paar posts terug.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Speelt PSV met een B-elftal?

• Ankona
OPSLAGHOND schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:08:
[...]

En de spelers doen dat niet want die lopen met hem weg las ik hier een paar posts terug.
Het schijnt ook best een aardige vent te zijn. Ook de enige in het betaald voetbal die sociaal wisselt.
De met de derde helft zal het wel goed zitten en dat is bij veel sport teams toch minstens zo belangrijk als de wedstrijd zelf.

alles kan off-topic

• carpebios
Exocet schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Nee het is beschamender.

• Napo
  • Niet online
Exocet schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Dat doen ze altijd :+

• carpebios
Hoe kan dit nu toch 1ste staan in de ED. In het land van de blinden......

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als Telstar serieus wint dan zie ik dat eerder als een verkapte 100% focus op de competitie van PSV dan een stunt van Telstar.

[ Voor 3% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-01-2022 19:16 ]

• Exocet
  • Niet online
Sangare heeft wel gescoord

• carpebios
Nou bam.

• Napo
  • Niet online
Jeffrey doet het gewoon!

• OPSLAGHOND
  • Niet online
2-1 in de 122e minuut incoming!

• Quad

Quad

Doof

Waar maken jullie je druk om? PSV gaat het toch wel winnen.

nggyu nglyd

• ElPaco
Quad schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:23:
Jij bent duidelijk geen supporter van de ploeg waar Drommel onder de lat staat :+

WoT stats

• Exocet
  • Niet online
Zat hetzelfde te denken ja. Alleen moeten ze zich wel zorgen gaan maken om Drommel:

• Quad

Quad

Doof

Zolang je meer scoort dan de tegenstander is er niks aan de hand.
Ik maak mij geen zorgen.

nggyu nglyd

• Ankona
Telstar staat gewoon brutaal mee te voetballen, daar heeft PSV moeite mee.

alles kan off-topic

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ankona schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:28:
Telstar staat gewoon brutaal mee te voetballen, daar heeft PSV moeite mee.
PSV laat ook wel heel veel ruimte tussen de linies, maakt het voor Telstar wel erg makkelijk. Lijkt wel als of PSV zo staat dat ze hadden verwacht dat Telstar zich zou ingraven….

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ligt eraan hoeveel Telstar kan brengen in de tweede helft. PSV brengt gewoon erg weinig er tegenover, maar als Telstar het wat losser moet laten dan kan het maar toch zo makkelijker worden voor PSV.

Tweakers Discord

• Gynnad
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7pDzJvr5XkXdzoNVSTU9vXH6u00=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4V4qv2XF3juaFOAA959HPsJX.jpg?f=fotoalbum_large

• carpebios
Dat had beter gemoeten.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Brobbey op de bank, knettergekke trainer!!!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:55
Weer geen Unuvar, snap niet wat Ten Hag tegen die jongen heeft

• ElPaco
Onder welke schuilnaam staat Ihattaren op het formulier? Setford misschien? :p

WoT stats

• OPSLAGHOND
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:51:
[...]

Onder welke schuilnaam staat Ihattaren op het formulier? Setford misschien? :p
Apple schijnt de deal met Ihattaren te willen sponsoren, maar dan moet hij wel zijn naam veranderen naar iHATTAREN.

• Exocet
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:52:
[...]

Apple schijnt de deal met Ihattaren te willen sponsoren, maar dan moet hij wel zijn naam veranderen naar iHATTAREN.
Schijnt dat Ihattaren al rond is, nu de transfer nog

• Han
  • Niet online

Han

Exocet schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:53:
_O-

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• carpebios
Man man man, wat een bende van ellende dit PSV.

• ElPaco
Mooie redding Drommel. Beetje jammer dat de enige reden dat die kans er überhaupt was door zijn gepruts van een halve minuut eerder.

WoT stats

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:55
Exocet schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 19:53:
[...]

_O- _O- _O-

• carpebios
Ik denk serieus dat als je een ploeg laat spelen tegen PSV, laten we zeggen Hoek ofzo, dat ze nog verliezen.

• carpebios
Hoe krijg je die bal er nu toch niet in tegen een ploeg die 30 plaatsten lager staat! Zo traag al die spelers. Eten die cement?

• Napo
  • Niet online
Nou, een voorsprong na 60 minuten, toch knap van Telstar

• ElPaco
Veerman! De topper tegen Telstar. Goal en assist. Als hij dat vast houdt dit seizoen prima :p

WoT stats

• Han
  • Niet online

Han

Topaankoop… herken je direct, scoren in je eerste topper :P

• carpebios
Echt zeer beschamend

• Exocet
  • Niet online
Ze staan toch voor, niks aan de hand

• carpebios
Exocet schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:05:
[...]

Ze staan toch voor, niks aan de hand
Jij vindt dit "niets aan de hand"? Net zoals Gerbrands en de Jong dat roepen? Telstar he, niet dat slechte spel tegen Groningen.

• Vos

Vos

AFCA

Minimale inspanning, maximaal resultaat?

* Vos kijkt niet

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Veerman had achteraf beter de boot kunnen afhouden.

• carpebios
Vos schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:07:

* Vos kijkt niet
Minimale inspanning klopt wel ja, met bijna verlies ;)
Prijs je gelukkig dat je niet kijkt.

• Ankona
Vos schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:07:

* Vos kijkt niet
Minimale inspanning tegen een tegenstander die er de hele pot vol voor gaat... dat levert in het laatste half uur een conditioneel voordeel op. Helaas.

alles kan off-topic

• carpebios
Zzzzzzz, o ze spelen nog en missen nog steeds alles :+

[ Voor 40% gewijzigd door carpebios op 20-01-2022 20:31 ]

• carpebios
Ajax met knikkende knieën naar Eindhoven.

• Vos

Vos

AFCA

carpebios schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:37:
Ajax met knikkende knieën naar Eindhoven.
Zand in de ogen strooien!

• Vos

Vos

AFCA

Wat een interview met Ten Hag...kansloos. 10x vragen over Ihattaren, 10x nul op rekest.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vos schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 20:38:
[...]Zand in de ogen strooien!
Maar dat kan Ajax ook goed helaas.

Pas na 10 seconden het eerste balcontact voor Ajax ...

[ Voor 14% gewijzigd door OPSLAGHOND op 20-01-2022 21:02 ]

• Han
  • Niet online

Han

Lekker Nico :)

Pagina: 1 ... 184 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022