Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Verwijderd
Tenzij Ivoorkust de halve finale haalt mist Haller alleen de wedstrijden van januari.Han schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:20:
En aangezien Haller in januari en februari niet beschikbaar zal zijn vanwege de Africa Cup moet Ajax wel een speler hebben die er direct kan staan,
zondag 16 januari Utrecht uit
midweek beker
zondag 23 januari PSV uit
mini-winterstop vanwege interlands Noord- en Zuid Amerika
zondag 6 februari Heracles thuis
midweek beker
Africa Cup:
groepsfase is klaar op donderdag 20 januari
kwartfinale 29/30 januari
finale en 3e/4e plek zondag 6 februari
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2021 09:59 ]
Die vrees heb ik ook. Hoewel Bergwijn wél mannetjes kan passerenautje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:32:
[...]
Ik heb bij Bergwijn een Promes 2.0 gevoel (minus het mes, hoop ik).
We hebben niet alleen maar Berghuis succesverhalen die van rechtsbuiten een creatieve 10 is geworden. Kans dat dat weer bij een speler gebeurt is uitermate klein vrees ik. Laat Overmars (2026) maar komen met de konijnen uit de hoge hoed die de laatste jaren wel geheim blijven.
Helemaal eens, los van de kwaliteit zijn Bergwijn en Brobbey vanwege uitspraken en keuzes gewoon "af". Als je roept te hebben genoten van de CL uitschakeling (Bergwijn) en zo nodig wilt vertrekken (Brobbey) blijf dan ook gewoon wegTyphone schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:42:
Kan Ajax aub snel ophouden met middelmaat als Bergwijn en Brobbey? Die kon geen druk zetten fysiek en werd daarom in de 42e minuut (!) gewisseld. Probleem wat ie bij Ajax vorig jaar ook al had. Bergwijn leuk en aardig bij PSV maar in het buitenland niks van terug te zien en die zie ik zo een twee drie niet op de normale positie bij Ajax shinen.
We hebben niet alleen maar Berghuis succesverhalen die van rechtsbuiten een creatieve 10 is geworden. Kans dat dat weer bij een speler gebeurt is uitermate klein vrees ik. Laat Overmars (2026) maar komen met de konijnen uit de hoge hoed die de laatste jaren wel geheim blijven.
XXXVI
Maar is Gakpo je 40-50 miljoen waard? Lijkt me effecienter om iemand uit het buitenland te halen. Uiteraard nog los van of Gakpo wilsnmght schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:05:
Trek dan de portemonnee voor Gakpo. Dat is zo veel meer voetballer en die kan de plek van Tadic overnemen als die gaat trainen. Ik moet er niet aan denken dat Bergwijn op termijn basisklant zou worden.
Of 35 en een mooi percentage doorverkoop?ElPaco schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:49:
[...]
Maar is Gakpo je 40-50 miljoen waard? Lijkt me effecienter om iemand uit het buitenland te halen. Uiteraard nog los van of Gakpo wil
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Los van het niveau, moet je achter je basis klanten nu overal weer een (over)dure speler neer zetten, die ws ook geen genoegen wil nemen met een plekje op de bank bij (met alle respect) Ajax. Dan kan Bergwijn beter voor die centen op de bank zitten bij de Spurs.snmght schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:05:
Volgens VZ heeft Ajax zich officieel gemeld voor Bergwijn. Wat een Van Geeltje pullt Overmars dan nou opeens? Kom eens met een verrassing in plaats van deze overschatte draver. Dan ga je er gewoon flink op achteruit ten opzichte van Neres en goedkoop zal het ook niet zijn als je zaken doet met Spurs.
Zet desnoods Nico maar daar die paar minuten dat Tadic niet speelt. Je hebt altijd Daramy nog, gezien de fitheid van Tadic heb je echt geen dure en beperkte Bergwijn nodig.
Trek dan de portemonnee voor Gakpo. Dat is zo veel meer voetballer en die kan de plek van Tadic overnemen als die gaat trainen. Ik moet er niet aan denken dat Bergwijn op termijn basisklant zou worden.
In mijn optiek moet Ajax vooral doorgaan met het investeren in jongere spelers en niet teveel van dit soort spelers 'er bij nemen'. Die kosten geld, leveren niet veel (meer) op en met de huidige bezetting zullen ze ook weinig aan spelen toekomen.
Een paar invalbeurtjes gaan het niet doen, die zijn voor jeugdigen veel meer waard dan voor een Bergwijn/ Gakpo bijvoorbeeld. Simpel gezegd, voorin heb je voor bijna alle posities een aantal opties, waarom moet daar nog meer bij worden gehaald, wat véél geld kost en vooral op de bank zal zitten?
Een dure aanvullende basis/bankklant gebruik je alleen als er acuut nood is, zoals @Han al aangeeft.
Gewoon blijven investeren in aankomend talent zoals nu gebeurt en aanvullen met buitenlands talent zoals Antony, Neres, Martinez of Tagliafico. Die komen binnen, beginnen te banken en pakken hun momenten en het seizoen erop zijn ze vaste aanvulling.
Lange termijnvisie is Ajax goed besteed, maar met enkele korte termijn aankopen, zoals Klaiber, Promes of Labyad recentelijk slaan ze de plank wel mis.
Ik denk dat Ajax gewoon iets moet zoeken voor het balans, zoals Tadic, Blind of Klaassen, aangevuld met lucky shots als Haller en Berghuis.
Na de winterstop gaan we zien welke van de huidige bankzitters volgend jaar een waarde gaan vormen, Blind mag, gezien zijn leeftijd, dan echt wel een stapje terug doen op die cruciale positie. Met 32 jaar op linksback moet je gewoon langzaam een jonge hond gaan inzetten waarbij Blind evt. kan invallen.
Tadic is ook al 33 jaar, niet te vergeten, daar moet komend seizoen ook écht iets aan gebeuren qua opvolging, en Daramy zal dat vermoed ik moeten opvangen, maar tot nu toe niet echt een succes doordat Tadic te lang mag blijven staan in een matige pot.
Dus de komende transferwindow wordt cruciaal om te zien hoe Ajax zich denkt te gaan ontwikkelen voor het seizoen 22/23.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Inkomsten Ajax in huidig Champions League-seizoen
Startpremie 15,64 miljoen euro
Coëfficiëntenpremie 20,46 miljoen euro
Premies 26,7 miljoen euro
Marketpool (tv-gelden) 3,0 miljoen euro
Recettes 4,1 miljoen euro
Totaal 69,9 miljoen euro
Is Gakpo überhaupt 40-50 miljoen waard? Dat lijkt me niet zijn huidige marktwaarde.ElPaco schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:49:
[...]
Maar is Gakpo je 40-50 miljoen waard? Lijkt me effecienter om iemand uit het buitenland te halen. Uiteraard nog los van of Gakpo wil
Als Ajax hem wil kopen misschien welautje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:40:
[...]
Is Gakpo überhaupt 40-50 miljoen waard? Dat lijkt me niet zijn huidige marktwaarde.
Zou een arbitragezaak op kunnen leveren. Hij kan zich (zeker sportief) natuurlijk uitstekend verbeteren door die overstap te maken.ElPaco schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:41:
[...]
Als Ajax hem wil kopen misschien welje gaat toch je grootste concurrent versterken.
Hoezo? Met voetballer is het toch sowieso wat de gek er voor geeft (lijkt me de enige manier om die idiote bedragen te verklaren). Maar goed, volgens mij heeft Gakpo vaker aangegeven het niet te zien zitten voor Ajax te spelen, dat hij liever wanneer hij klaar is bij PSV naar het buitenland gaat.autje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:42:
[...]
Zou een arbitragezaak op kunnen leveren. Hij kan zich (zeker sportief) natuurlijk uitstekend verbeteren door die overstap te maken.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Iedereen die getraind wordt door Schmidt is blessuregevoeligDeadsy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 14:07:
En is gakpo niet gewoon blessure gevoelig
Bij verlies Tottenham zou zelfs een gelijkspel genoeg zijn.
AZ en Feyenoord zijn door.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Zou wel ontzettend knap zijn mocht Vitesse het redden in deze poule.HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:30:
Bij de spurs zijn 8 spelers positief getest, niet bekend welke, mogelijk dus een meevaller voor vitesse.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Vitesse moet minimaal hetzelfde doen als Tottenham maar dan 2 doelpunten beter. Beiden gelijkspel en Vitesse ligt er uit. Maar als Tottenham wint met 1-0 en Vitesse met 3-0 is Vitesse door.Deadsy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:22:
Dus als ik het goed zie moet PSV minimaal gelijk spelen en Vitesse winnen en dan hopen dat Tottenham niet wint.
Vitesse kan ook nog door als Tottenham wint maar dan moet Vitesse met 2 doelpunten verschil meer winnen dan zij.Deadsy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:22:
Dus als ik het goed zie moet PSV minimaal gelijk spelen en Vitesse winnen en dan hopen dat Tottenham niet wint.
edit: zoals ElPaco aangeeft inderdaad 2 doelpunten en geen 3. Verwarrend want op de ene site staat Tottenham nu boven Vitesse en bij andere weer precies andersom.
[ Voor 16% gewijzigd door gws24 op 08-12-2021 18:12 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Son en Moura zitten er dacht ik bij.HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:30:
Bij de spurs zijn 8 spelers positief getest, niet bekend welke, mogelijk dus een meevaller voor vitesse.
Ik ga er van uit dat we geen Vitesse te zien krijgen maar dat ze voor wedstrijden kiezen waar niets op het spel staat?
Tottenham zou ook boven Vitesse moeten staan. Onderling resultaat is gelijk en Tottenham heeft een beter doelsaldogws24 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:09:
[...]
Vitesse kan ook nog door als Tottenham wint maar dan moet Vitesse met 2 doelpunten verschil meer winnen dan zij.
edit: zoals ElPaco aangeeft inderdaad 2 doelpunten en geen 3. Verwarrend want op de ene site staat Tottenham nu boven Vitesse en bij andere weer precies andersom.
Zolang ze dus maar 2x vaker scoren dan de Spurs is dat geen probleemHarribo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:38:
Ik denk dat misschien Spurs niet het hekel punt gaat zijn, ik vrees voor Vitesse meer voor een Rennes wat niet wil en/of een b team er neer zet
Edit:vaker, niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door ElPaco op 08-12-2021 19:54 ]
Uh ja maar dat gaat dus moeilijker worden als Rennes er een flut elftal neer zet...ElPaco schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:50:
[...]
Zolang ze dus maar 2x meer scoren dan de Spurs is dat geen probleem
https://www.iservoetbalvanavond.nl/Deadsy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 18:11:
[...]
Son en Moura zitten er dacht ik bij.
Ik ga er van uit dat we geen Vitesse te zien krijgen maar dat ze voor wedstrijden kiezen waar niets op het spel staat?
espn zend vitesse uit.
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Belangrijkste wedstrijd vind ik morgen Sociedad - Psv. Word zwaar voor Psv, Sociedad is een goede ploeg en tot het bot gemotiveerd morgen
Inderdaad, hopen dat Rennes kan verrassen.Harribo schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:10:
Denk dat ik het spannender vind om eigenlijk Spurs - Rennes te kijken dan Vitesse. Weet zo niet zo snel waarom...
Belangrijkste wedstrijd vind ik morgen Sociedad - Psv. Word zwaar voor Psv, Sociedad is een goede ploeg en tot het bot gemotiveerd morgen
PSV echt ik wel licht favoriet, gezien de recente vorm.
Hopelijk een succesvolle avond voor Nederland.
https://nos.nl/l/2408711
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
jeugd spelers. Of iemand uit het publiek erbijevleerdam schreef op woensdag 8 december 2021 @ 20:14:
Volgens dit artikel heeft de Spurs momenteel zelfs maar 10 fitte spelers. Vraag me af of ze echt met z'n 10en beginnen en niet kunnen wisselen.
https://nos.nl/l/2408711
Wij lenen Labyad wel even uit (stiekem permanent). En met een pijnstiller in z’n mik doen we Klaiber er gratis bijDeadsy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:04:
jeugd spelers. Of iemand uit het publiek erbij
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik betwijfel of dat zomaar gaat. Ze moeten wel ingeschreven staan. Denk aan het vinkje van Haller.Deadsy schreef op woensdag 8 december 2021 @ 21:04:
[...]
jeugd spelers. Of iemand uit het publiek erbij
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Onder de 21 hoef je ze dacht ik niet te registreren.evleerdam schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:19:
[...]
Ik betwijfel of dat zomaar gaat. Ze moeten wel ingeschreven staan. Denk aan het vinkje van Haller.
Moeten waarschijnlijk wel een contract hebben.
Btw de wedstrijd van Tottenham is uitgesteld
Vraag me af of ze dit ook hadden gedaan als het Vitesse was geweest
De Conference League-wedstrijd tussen Tottenham Hotspur en Stade Rennes wordt donderdag niet gespeeld, bevestigt de Premier League-club woensdagavond. De club stond woensdag in contact met de UEFA in een poging de bond ertoe te bewegen het duel later af te gelasten vanwege het grote aantal besmettingen met het coronavirus. Over een nieuwe datum is nog niets bekend. Tottenham gebruikt zelfs het woord 'uitgesteld' niet in het clubstatement, maar meldt enkel dat de wedstrijd geen doorgang vindt.
Een reglementair verlies lijkt een serieuze mogelijkheid; Tottenham meldt dat er 'gesprekken met de UEFA' gaande zijn een 'update' zal volgen, maar het vinden van een nieuwe datum is ogenschijnlijk onmogelijk in de komende weken. Er staan voor Tottenham wedstrijden gepland op 12 december, 16 december, 19 december, 22 december, 26 december, 28 december en 1 januari. Vorig seizoen miste Qarabag te veel spelers voor het laatste groepsduel met Villarreal in de Europa League, kon er geen nieuwe datum gevonden worden en verloor Qarabag reglementair met 3-0. Toen stond er echter minder op het spel dan nu het geval is.
tja dan zou die wedstrijd pas na 1 januari kunnen, dat lijkt me al helemaal niet eerlijk anyway eerlijk ongeacht wat word het nu toch niet meer. Of ze moeten lekker met de ploeg spelen waar ze ook mee naar Arnhem kwamen. Bedoel voor een club als vitesse zou het niet te doen zijn maar voor spurs met gemak ze missen er 13 van de 35?HanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:55:
Hoewel ik de spurs om hun 'lakse' ConfL weinig gun zie ik liever dat er fair om gevoetbald word.
Maandag 12.00, loting Champions League. Mogelijke tegenstanders Ajax:
🇫🇷 Paris Saint-Germain
🇪🇸 Atletico Madrid
🇮🇹 Internazionale
🇵🇹 Benfica
🇪🇸 Villarreal of 🇮🇹Atalanta
🇦🇹 Red Bull Salzburg
🏴 Chelsea
Benfica dan maar, lijkt me de zwakste broeder uit die groep..
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
PSG loten, is geen team. liever niet de aanstel kleuters van atleticoQuad schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:18:
[...]
Benfica dan maar, lijkt me de zwakste broeder uit die groep..
Van mij mogen ze 3-0 verliezen. Maakt me niet uit hoe, als Vitesse maar door gaat.milotic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 22:43:
.. Verhaal over Tottenham..
Dan Ajax nog Benfica loten, die kunnen ze makkelijk hebben (als het PSV al bijna lukt) en weer een Portugese club minder.
Dan nog hopen dat PSV morgen wint en bij voorkeur geen Barca of Dortmund ofzo loot. Alhoewel Barca nu te doen zou moeten zijn..
Donderdag, 9 december 2021 om 00:03 • Jeroen van Poppel • Laatste update: 00:08
Stade Rennes is van mening dat de Conference League-wedstrijd van donderdag tegen Tottenham Hotspur gewoon gespeeld moet worden, zo meldt de Franse club in een statement. Rennes stelt opmerkelijk genoeg dat the Spurs eenzijdig hebben besloten dat de wedstrijd is afgelast. Die beslissing is ook niet door de UEFA bevestigd.
Tottenham kampt met een grote corona-uitbraak in de selectie en meldde woensdagavond dat de thuiswedstrijd tegen Rennes niet doorgaat. Dat duel is voor Vitesse, dat met de Engelsen verwikkeld is in een strijd om overwintering, ook van groot belang. Tottenham schermt volgens Rennes met een verbod door de Londense autoriteiten, maar heeft daarover geen officiële documentatie ingebracht.
Rennes belandde woensdagavond in een videocall met Tottenham, waarin Fabio Paratici, de technisch directeur van de Londenaren, aangaf dat zijn club niet zal deelnemen aan de wedstrijd. "Een eenzijdige beslissing, die op geen enkele manier door de UEFA bevestigd is", zo stelt Rennes. Dat is correct: de Europese voetbalbond heeft geen persbericht naar buiten gebracht over het duel. Op de website van de UEFA staat ook niet dat de wedstrijd geannuleerd is.
Het steekt Rennes dat Tottenham niet wil aangeven hoeveel spelers exact besmet zijn met het coronavirus. De reglementen van de UEFA schrijven voor dat wedstrijden door dienen te gaan indien een club kan beschikken over tenminste dertien veldspelers en een doelman. "Het gebrek aan fair play is des te opvallender, omdat Tottenham woensdagmiddag aan Rennes liet weten dat de wedstrijd door zou gaan. De selectie reisde daarna af naar Londen." Rennes zegt contact te zoeken met de UEFA.
Een reglementair verlies voor the Spurs lijkt een serieuze mogelijkheid; Tottenham meldt dat er 'gesprekken met de UEFA' gaande zijn een 'update' zal volgen, maar het vinden van een nieuwe datum is ogenschijnlijk onmogelijk in de komende weken. Er staan voor Tottenham wedstrijden gepland op 12 december, 16 december, 19 december, 22 december, 26 december, 28 december en 1 januari. Vorig seizoen miste Qarabag te veel spelers voor het laatste groepsduel met Villarreal in de Europa League, kon er geen nieuwe datum gevonden worden en verloor Qarabag reglementair met 3-0. Toen stond er echter minder op het spel dan nu het geval is.
Ik lees net dat 25% kans op Chelsea door die rare regels dat Chelsea niet andere Engelse ploeg mag loten.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Oei, dat is wel heel ongunstigMartinusz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:07:
[...]
Ik lees net dat 25% kans op Chelsea door die rare regels dat Chelsea niet andere Engelse ploeg mag loten.
Dit zou natuurlijk geen enkele invloed mogen hebben op een besluit. Dat het nu gebeurt i.p.v. in ronde 3 is vervelend voor Tottenham, maar daar mogen andere ploegen (Rennes en voornamelijk Vitesse in dit geval) niet de dupe van worden.milotic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 00:09:
Toen stond er echter minder op het spel dan nu het geval is.
Zeg ik als Vitesse supporter
Mwwaahhhhmilotic schreef op woensdag 8 december 2021 @ 23:46:
Denk dat Ajax echt van iedereen kan winnen op City na.
Ik ben nog niet 100% overtuigd hoor, dat zullen de komende wedstrijden moeten uitwijzen
Ze zaten niet in de sterkste poule
Doe maar Salzburg
Asjeblieft geen Atletico wat een irritant verschrikkelijk anti voetbal team is dat zeg
Nog irritanter dat scheidsrechters het ook gewoon laten gebeuren
[ Voor 28% gewijzigd door Harribo op 09-12-2021 10:02 ]
Verwijderd
Dat zuigvoetbal speelt het FC Groningen van Danny Buijs toch ook altijd?Harribo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:58:
Asjeblieft geen Atletico wat een irritant verschrikkelijk anti voetbal team is dat zeg
Nog irritanter dat scheidsrechters het ook gewoon laten gebeuren
FC Groningen het Atlético Madrid van het Noorden
Regeren is vooruitschuiven
“De wedstrijd zal doorgaan zoals gepland. Voor meer informatie over Tottenhams corona-situatie moet er contact worden opgenomen met de club. Wij geven in dit stadium verder geen commentaar”, zo luidde het eerste korte statement waaruit verschillende Engelse media - onder wie The Athletic en The Independent - donderdagochtend citeerden. Inmiddels heeft de UEFA echter aan onder meer Sky Sports, L'Équipe, L'Ouest France en The Athletic laten weten dat er toch besloten is om een streep te zetten door de wedstrijd. "We kunnen bevestigen dat de wedstrijd tussen Tottenham Hotspur en Stade Rennes niet doorgaat. Verdere informatie zal spoedig volgen."
Er werd woensdag bekend dat acht spelers en vijf stafleden van Tottenham besmet zijn met het coronavirus, al meldde de Daily Mail dat het aantal besmette spelers zelfs zou zijn opgelopen naar elf. Tottenham maakte in een statement bekend dat de wedstrijd was afgelast en dat bericht staat nog altijd online op de website van de Engelse club. Direct daarna werd al gemeld dat een reglementaire nederlaag voor Tottenham een serieuze optie zou zijn. Tottenham meldde dat er 'gesprekken met de UEFA' gaande zijn een 'update' zou volgen, maar het vinden van een nieuwe datum is ogenschijnlijk onmogelijk in de komende weken. Er staan voor Tottenham wedstrijden gepland op 12 december, 16 december, 19 december, 22 december, 26 december, 28 december en 1 januari. De regels van de UEFA schrijven voor dat de wedstrijd nog in 2021 wordt afgewerkt, daar de groepsfases dit kalenderjaar afgerond moeten zijn.
De situatie werd nog gecompliceerder toen Stade Rennes later op de avond liet weten het besluit om de wedstrijd af te lasten ‘eenzijdig was en op geen enkele manier was bevestigd door de UEFA’. “Het gebrek aan fair play is des te opvallender, omdat Tottenham woensdagmiddag aan Rennes liet weten dat de wedstrijd door zou gaan. De selectie reisde daarna af naar Londen”, schreef Stade Rennes in een statement. De Franse club maakte bekend contact te zoeken met de UEFA. De Europese voetbalbond had tot op het heden niet van zich laten horen, maar liet aanvankelijk dus weten dat de wedstrijd ‘gewoon’ zou doorgaan. Een halfuur later laat de Europese voetbalbond echter een totaal ander geluid horen: de wedstrijd tussen Tottenham en Stade Rennes is tóch afgelast.
Tottenham zou tegen Stade Rennes spelen om een plek in de knock-outfase van de Conference League. De reglementen van de UEFA schrijven voor dat een team met ten minste dertien fitte spelers en een geregistreerde keeper aan de wedstrijd moet beginnen. Volgens de Daily Mail heeft Tottenham ternauwernood genoeg spelers tot zijn beschikking om te voldoen aan de regels van de UEFA, ook met de schorsing van Ryan Sessegnon in het achterhoofd. Daardoor zou de wedstrijd doorgang kunnen vinden, maar de selectie is dusdanig verzwakt, dat men hoopte op de common sense van de UEFA.
Tottenham en Vitesse strijden samen voor een plek in de knock-outfase van de Conference League. De ploeg van Conte zou het in eigen huis opnemen tegen het al geplaatste Stade Rennes, terwijl Vitesse, dat net als the Spurs op zeven punten staat uit vijf duels, thuis tegen NS Mura speelt. Het doelsaldo is in het voordeel van Tottenham (+3 tegenover +1). De resultaten zijn dus met elkaar verweven, maar het lijkt erop dat Vitesse donderdagavond wel gewoon gaat spelen.
het is ook vreemd dat er onduidelijkheid is. We zitten al 1,5 jaar in de corona-shit, de regels over wanneer een wedstrijd wel of niet doorgaat en wat er dan gebeurd kunnen gewoon vooraf opgesteld worden. Dan weet iedereen waar die aan toe is.milotic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:02:
Best vaag dat er nog geen standpunt door de uefa naar buiten is gebracht.
Overigens is dat volgens mij ook zo, de regel is dat er minimaal 13 spelers moeten zijn, dus dat zou betekenen dat de UEFA hier afwijkt van haar eigen regels.
/f/image/HG02hkIwWAIeGMWJSvgjR8CE.png?f=fotoalbum_large)
Weekje voor het WK nog een speelronde in de ED. Lekker kort op elkaar dus. Beginnen al in eerste weekaugustus (dus JC-schaal eind juli). Ondanks het WK toch maar 1 midweekse speelronde in de ED en geen maandagronde in de KKD. En in 9 weken 6 Europese wedstrijden zodat de groepsfase voor het WK af is. Lekker druk dus.
Echt een ruk regel waarmee landen met slechts 1 club genaaid worden.Martinusz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:07:
[...]
Het is al erg genoeg dat je bij de loting benadeeld word doordat de grote landen elk 4 clubs hebben en dus niet in dezelfde groep mogen
Elke beslissing anders dan een reglementair 3-0 zou belachelijk zijn. Ik zeg niet dat ik voorstander ben van die regel, maar ze hebben het al 3-4 keer eerder opgelegd dit seizoen.milotic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:02:
Best vaag dat er nog geen standpunt door de uefa naar buiten is gebracht.
Wanneer het in de groepsfase is, de eerste of zesde wedstrijd, mag daarbij ook geen factor zijn natuurlijk.
Mijn voorspelling is dan ook: Ze gaan een andere oplossing vinden die voor iedereen buiten Spurs kut is
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 09-12-2021 11:49 ]
Verwijderd
3-4 keer dit seizoen? Welke wedstrijden?PWM schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:48:
[...]
Elke beslissing anders dan een reglementair 3-0 zou belachelijk zijn. Ik zeg niet dat ik voorstander ben van die regel, maar ze hebben het al 3-4 keer eerder opgelegd dit seizoen.
Wanneer het in de groepsfase is, de eerste of zesde wedstrijd, mag daarbij ook geen factor zijn natuurlijk.
Mijn voorspelling is dan ook: Ze gaan een andere oplossing vinden die voor iedereen buiten Spurs kut is
Ik ken drie voorbeelden van vorig seizoen. Slovan Bratislava en FC Pristina in de voorronden. Villarreal - Qarabag de laatste groepswedstrijd waarbij niks meer op het spel stond. Alledrie door een gebrek aan tijd.
In het schema van Stade zit wel wat ruimte. Een PL wedstrijd van Spurs zou naar einde seizoen kunnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2021 12:02 ]
Ohja en Juventus kon Chelsea ook al niet loten, want die zaten in dezelfde pouleDeadsy schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:40:
[...]
Echt een ruk regel waarmee landen met slechts 1 club genaaid worden.
Het is al erg genoeg dat je bij de loting benadeeld word doordat de grote landen elk 4 clubs hebben en dus niet in dezelfde groep mogen
Al die regels zouden gewoon geschrapt moeten worden en daadwerkelijk het een loting laten zijn.
Maar nee alles wordt zo gestuurd dat de grote clubs in ieder geval ver komen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
als het vitesse betrof was het gewoon 0-3 voor mura geweestKingKoning schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:05:
[...]
het is ook vreemd dat er onduidelijkheid is. We zitten al 1,5 jaar in de corona-shit, de regels over wanneer een wedstrijd wel of niet doorgaat en wat er dan gebeurd kunnen gewoon vooraf opgesteld worden. Dan weet iedereen waar die aan toe is.
Overigens is dat volgens mij ook zo, de regel is dat er minimaal 13 spelers moeten zijn, dus dat zou betekenen dat de UEFA hier afwijkt van haar eigen regels.
Nou ja de regel dat clubs uit dezelfde poule elkaar niet kunnen loten vind ik dan nog wel weer ok. Je hebt net twee wedstrijden tegen elkaar gespeeld en dan weer twee keer lijkt mij wel iets om te voorkomen. De landen vrijstellingen om het zo maar te noemen vind ik ook bizar en mag afgeschoten worden wat mij betreft. Misschien met een uitzondering, als er een kampioen tussen zit dan niet loten tegen een club uit eigen competitie (heet het niet voor niets Champions LeagueMartinusz schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:16:
[...]
Ohja en Juventus kon Chelsea ook al niet loten, want die zaten in dezelfde poule![]()
Al die regels zouden gewoon geschrapt moeten worden en daadwerkelijk het een loting laten zijn.
Maar nee alles wordt zo gestuurd dat de grote clubs in ieder geval ver komen.
Kan Vitesse daar geen bezwaar tegen maken? 13 speelgerechtigde spelers zijn toch wel aan te wijzen?T-MOB schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:45:
Volgens dat bericht is het nu toch afgelast. Even afwachten hoe dat nu gaat, maar als die wedstrijd uitgesteld wordt gespeeld is dat best in het nadeel van Vitesse. Tottenham weet dan immers precies welk resultaat er nodig is. Maar goed, het lijkt er op dat er geen ruimte in de kalender is voor de Spurs om in te halen, dus wellicht is er een regelementair verlies afgesproken. Dat zou voor Spurs een goede manier zijn om zonder gezichtsverlies van een toernooi af te komen waar toch al geen eer voor ze te halen is.
alles kan off-topic
Niet als je Vitesse heet! Heet je Spurs dan kan het wel :-) Wie betaald bepaald !!!!Ankona schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:13:
[...]
Kan Vitesse daar geen bezwaar tegen maken? 13 speelgerechtigde spelers zijn toch wel aan te wijzen?
Verwijderd
Die regel bestaat al sinds de eerste EC3 van 1971. Pas vanaf de kwartfinale kunnen clubs uit hetzelfde land tegen elkaar loten. Er zitten straks misschien wel 4 Nederlandse clubs in de ECL.PolarBear schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:37:
[...]
Nou ja de regel dat clubs uit dezelfde poule elkaar niet kunnen loten vind ik dan nog wel weer ok. Je hebt net twee wedstrijden tegen elkaar gespeeld en dan weer twee keer lijkt mij wel iets om te voorkomen. De landen vrijstellingen om het zo maar te noemen vind ik ook bizar en mag afgeschoten worden wat mij betreft. Misschien met een uitzondering, als er een kampioen tussen zit dan niet loten tegen een club uit eigen competitie (heet het niet voor niets Champions League).
Verwijderd
13 spelers inclusief een keeper van de A-lijst waar 25 namen op staan.Ankona schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:13:
[...]
Kan Vitesse daar geen bezwaar tegen maken? 13 speelgerechtigde spelers zijn toch wel aan te wijzen?
Spurs heeft ook geblesseerde spelers en een geschorste speler.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2021 13:18 ]
Dan nog, die wedstrijd zal voor het einde van het jaar ingehaald moeten worden.
Hoe lang bestond de uitdoelpunten regel al die is afgeschaft?Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:17:
[...]
Die regel bestaat al sinds de eerste EC3 van 1971. Pas vanaf de kwartfinale kunnen clubs uit hetzelfde land tegen elkaar loten. Er zitten straks misschien wel 4 Nederlandse clubs in de ECL.
Je zou inderdaad verwachten dat er inmiddels wel een keer een regel is voor een x aantal selectiespelers x die je nog op kunt stellen en anders verplaatsen of een reglementaire 3-0 nederlaag.
Verwijderd
Jij vind het bizar dat de regel bestaat. Ik heb geen interesse in wedstrijden tussen clubs uit hetzelfde land halverwege een Europees toernooi.PolarBear schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:21:
[...]
Hoe lang bestond de uitdoelpunten regel al die is afgeschaft?
Tja dat is dan het nadeel van met 4 teams doorgaan in de Champions League. Het gevolg is dat Chelsea maar 4 van de 7 clubs kan loten die gemiddeld genomen lager staan in de UEFA-ranking dan de 3 andere teams.Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:29:
[...]
Jij vind het bizar dat de regel bestaat. Ik heb geen interesse in wedstrijden tussen clubs uit hetzelfde land halverwege een Europees toernooi.
En ik heb geen interesse in een toernooi waar er in de halve finale nog maar één of twee landen worden vertegenwoordigd. Laat ze maar mooi elkaar kunnen loten.Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:29:
[...]
Jij vind het bizar dat de regel bestaat. Ik heb geen interesse in wedstrijden tussen clubs uit hetzelfde land halverwege een Europees toernooi.
Spurs heeft genoeg spelers lijkt me.
Je kunt het nooit hard maken maar het stinkt wel een beetje.
Vitesse is in ieder geval mooi zuur. Straks Spurs op sterkte tegen een Rennes met een b team vermoed ik.
Verwijderd
En hoe vaak komt dat nu voor met de huidige regels?JanW schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:08:
[...]
En ik heb geen interesse in een toernooi waar er in de halve finale nog maar één of twee landen worden vertegenwoordigd. Laat ze maar mooi elkaar kunnen loten.
Verwijderd
Waarom denk je dat Spurs genoeg spelers heeft? De kans is aanzienlijk dat deze wedstrijd niet meer gespeeld wordt. Tenzij ze in Frankrijk heel veel zin hebben.Harribo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:21:
Bijzonder toch? Dat er een team zich nu terug mag trekken uit een Europese wedstrijd wegens teveel zieken?
Spurs heeft genoeg spelers lijkt me.
Je kunt het nooit hard maken maar het stinkt wel een beetje.
Vitesse is in ieder geval mooi zuur. Straks Spurs op sterkte tegen een Rennes met een b team vermoed ik.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2021 14:23 ]
Omdat Engelse clubs bakken met geld hebben en er dus genoeg rondlopen.Verwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:22:
[...]
Waarom denk je dat Spurs genoeg spelers heeft?
Misschien dat ze beperkt worden door een eerdere opgave lijst van spelers voor Europese toernooien? Dan nog. Blijven genoeg over.
Afgelopen 5 jaar is dat één keer voorgekomen en maar één keer dat er vier verschillende landen vertegenwoordigd waren. Als ik mag kiezen zie ik liever wat meer diversiteit op 't einde van 't toernooi, dan dat ik diversiteit zie in achtste finales. Als daar Chelsea en Man City tegen elkaar loten interesseert me dat niet zo veel. Maar ik vind 't wel jammer als zoiets in een halve finale of finale gebeurt. Heb je een heel internationaal toernooi, zit je in de finale naar een nationaal onderonsje te kijkenVerwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:21:
[...]
En hoe vaak komt dat nu voor met de huidige regels?
kwamen toch ook met een b elftal naar arnhem, hoewel b elftal als er jongens van 30 mil in lopen xDVerwijderd schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:22:
[...]
Waarom denk je dat Spurs genoeg spelers heeft? De kans is aanzienlijk dat deze wedstrijd niet meer gespeeld wordt. Tenzij ze in Frankrijk heel veel zin hebben.
Martínez heeft gerekend met twee scenario’s: een waarin Villarreal overwintert in de Champions League en een waarin Atalanta de groepsfase overleeft. Beide ploegen staan donderdagavond nog tegenover elkaar, nadat de ontmoeting van woensdag uitgesteld werd wegens sneeuwval. Atalanta moet zien te winnen om ten koste van Villarreal de tweede plaats in Groep F achter Manchester United over te nemen. Op dit moment is daarom het meest voor de hand liggende scenario dat Villarreal daarom de koker ingaat bij de loting voor de achtste finale van de Champions League.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=397431
Jeugdspelers hoef je niet in te schrijven, dus in principe zou je daar niet mee weg kunnen komen.Harribo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:25:
[...]
Omdat Engelse clubs bakken met geld hebben en er dus genoeg rondlopen.
Misschien dat ze beperkt worden door een eerdere opgave lijst van spelers voor Europese toernooien? Dan nog. Blijven genoeg over.
haha, en dan precies vandaag deze tweet plaatsen als UEFA zijnde #NoToCorruption.... over corruptie gesprokenmilotic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:14:
En ik heb geen interesse in UEFA MAFFIA / FIFA MAFFIA, zal allemaal wel met die super leauge te maken hebben om de spurs te vriend te houden.
https://twitter.com/UEFA/status/1468898226308890627?s=20
Vitesse heeft een statement naar buiten gebracht over de huidige situatie in de Conference League. De wedstrijd tussen Tottenham Hotspur en Stade Rennes wordt donderdagavond niet afgewerkt, vanwege een corona-uitbraak binnen de selectie van the Spurs. Vitesse moet wel ‘gewoon’ in actie komen tegen NS Mura en dat is volgens de Arnhemmers een ‘onwenselijke situatie’.
Tottenham en Vitesse strijden samen voor een plek in de knock-outfase van de Conference League. De ploeg van Conte zou het in eigen huis opnemen tegen het al geplaatste Stade Rennes, terwijl Vitesse, dat net als the Spurs op zeven punten staat uit vijf duels, thuis tegen NS Mura speelt. Het doelsaldo is in het voordeel van Tottenham (+3 tegenover +1). De resultaten zijn dus met elkaar verweven, maar het lijkt erop dat Vitesse donderdagavond wel gewoon gaat spelen. Volgens de laatste berichten wil Tottenham het duel met Stade Rennes op woensdag 15 december afwerken. Het vinden van een nieuwe datum is door het overvolle programma van the Spurs in de komende drie weken een flinke uitdaging.
Dat Tottenham pas later zijn laatste wedstrijd speelt, noemt Vitesse een ‘onwenselijke situatie’. “Vitesse was vanwege de berichten die woensdag al vanuit Londen verschenen in afwachting van de wijze waarop de situatie zich verder zou ontwikkelen en de manier waarop de UEFA hiermee zou omgaan. Omdat de Europese voetbalbond donderdagochtend, naar aanleiding van de situatie in Engeland, een streep heeft gezet door Tottenham Hotspur - Stade Rennes, zijn er veel vragen over het treffen van Vitesse met NS Mura ontstaan. Niet alleen zijn de belangen van dit duel enorm, maar zijn deze ook hevig verstrengeld met de andere slotwedstrijd in de groep.”
Vitesse benadrukt dat de reglementen van de UEFA voorschrijven dat de laatste groepswedstrijden allemaal tegelijkertijd worden afgewerkt. “Er bestaat weliswaar een bepaling over onvoorziene omstandigheden, maar het gaat hier om zeer grote belangen voor clubs waarbij een eerlijk competitieverloop te allen tijde moet zijn gewaarborgd. Vitesse en Tottenham Hotspur strijden met elkaar om een plaats in de knock-outfase van de Conference League en dat moet een eerlijke, gelijktijdige strijd zijn.”
Voorlopig heeft de UEFA nog niets aan Vitesse laten weten. In een reactie aan De Telegraaf liet de voetbalbond eerder op de dag wél weten dat men ervan uitgaat dat Vitesse en Mura donderdagavond gewoon tegen elkaar zullen spelen. Vitesse beschouwt dat als een ‘aanzienlijk sportief nadeel’, maar benadrukt dat het nog nadeliger kan uitpakken als ervoor wordt gekozen om de wedstrijd niet te spelen. “Spelen is in dat geval een verstandigere optie dan weigering, hetgeen consequenties met zich kan meedragen. Maar bovenal hoort deze keuze niet bij Vitesse, maar bij de UEFA te liggen.”
“In het kader hiervan heeft Vitesse de Europese voetbalbond ook een aantal vragen gesteld en aangegeven dat het bereid is om concrete oplossingen te onderzoeken. Alles met het doel om een gelijkwaardig en eerlijk speelveld voor alle teams in de poule te creëren”, vervolgt Vitesse. “Mocht dat er onverhoopt niet van komen, dan gaat Vitesse alles op alles zetten om het statement óp het veld te maken, in plaats van daarbuiten. De droom van Europese overwintering leeft nog steeds en Vitesse gaat meer dan honderd procent geven om deze waar te maken!”
UEFA MAFFIA
Verwijderd
Spurs heeft dit seizoen maar drie spelers van de B-Lijst gebruikt. Alle andere spelers staan op de A-lijst met 25 namen.milotic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:46:
[...]
kwamen toch ook met een b elftal naar arnhem, hoewel b elftal als er jongens van 30 mil in lopen xD
Als Spurs gaat inhalen op 15 december dan moet de bekerwedstrijd tegen Sparta eruit.milotic schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:01:
UEFA MAFFIA
alles kan off-topic
Verwijderd
Met een reglementaire nederlaag van 0-3 voor Spurs is Vitesse door als het verliest met 2-3, 3-4, etc.Ankona schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:34:
Als Vitesse straks gewoon verliest is elke discussie verder overbodig.
Dat is waar ook, in Europa doen ze best gekParaDroid2 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:40:
'Gewoon verliezen' doet Vitesse in Europa niet aan
alles kan off-topic
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
grappig dat jij hem benoemt ik was Karel al vergetenOPSLAGHOND schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:27:
Grappig dat Vitesse-fans zich nu uitlaten over vermeende corruptie, maar de tijd dat Karel Aalbers de club m.b.v. leugens en foute constructies naar de middenmoot/subtop bracht tegelijkertijd een mooie tijd durven noemen.
maar buiten dat het gaat over Europees voetbal
die van mwene had net best mogen zitten.Harribo schreef op donderdag 9 december 2021 @ 19:03:
Was bijna 1-0 voor Sociedad... Pfff
Die Mwene vind ik weinig, tikt ook alles terug. En Mauro Junior vind ik geen back. Zo heeft Psv wel twee manke backs vind ik.
Dit topic is gesloten.
![]()
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022