Wie weet verbaasd Pasveer je nog wel.
Onana blijft hoe dan ook de betere, altijd.
Het doet mijn rot-maar-op toch een beetje wankelen. Als hij nou gewoon even met een afkoopsom van 5 miljoen bijtekent is het toch ook een soort van goed en kan hij onder de lat? Dat bedrag is een compensatie voor Ajax maar voor geen enkele potentiële volgende club een obstakel lijkt mij. Kan hij alsnog in de zomer weg.
Verplaats je de situatie eens in jezelf, stel jij hebt een contract dat afloopt op 1 juli, en je werkgever wilt dat jij hoe dan ook verlengd, zelfs met een beetje extra salaris. Maar omdat jij naar een andere werkgever kan vanaf 1 juli en daar veel meer kan verdienen wil je dus het contract niet verlengen.
Vervolgens laat de werkgever jou allemaal kutklusjes doen, doe je niet meer wat je het liefste doet maar moet je wel elke dag verplicht aanwezig zijn op je werk en trainingen volgen.
Daar wordt je toch ook wel een beetje vervelend van, of niet?
Dan heb ik het pilletje scenario even erbuiten gelaten, dat is afgehandeld nu met een straf en klaar.
Onana wil niets liever dan keepen voor Ajax in het 1e, maar tegelijkertijd niet (of zijn zaakwaarnemer) zijn contract verlengen. Met als gevolg dat Onana flink wat verwensingen te verwerken krijgt van fans, niet mag keepen in het 1e elftal (vermoedelijk) en Ajax op die manier zichzelf niet echt verder helpt, enkel met een korte termijn visie.
Onana is een bewezen puntenpakker, hij kan het verschil zijn tussen, wat je zegt, een halve finale CL of niet, een 1e of 2e plek in de Eredivisie, het pakken van de beslissende strafschop in de bekerfinale. Ajax moet verder kijken dan einde contract Onana, ze moeten alvast kijken naar het seizoen 2022/2023, daar zal Onana niet meer in meespelen, maar je wilt wel poulefase CL met een zak geld op de bankrekening en wellicht een goede keeper die, net als Onana, punten pakt.
Wat mij betreft speelt Onana zodra hij bij Ajax fit genoeg bevonden is, of hij verlengd of niet. Ajax moet 100% de beste spelers op het veld opstellen, ongeacht de bijzaken als contracten.
Bovenstaand is zoals ik het liefst zie en analyseer, uiteindelijk is het aan Ajax en heb ik daar uiteraard geen invloed op.