[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 129 ... 311 Laatste
Acties:
  • 485.933 views

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17:04

Qu3st

JP_Frost schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:22:
Liep Schmidt vorig jaar niet te zeuren dat Ajax in het voordeel was omdat ze nog Europees actief waren en daarom meer ritme hadden?

Als PSV zich had gekwalificeerd voor de CL dan hadden ze niet op donderdag hoeven spelen.
Schmidt draait het zo, dat het Schmidt uitkomt. Dat ie zichzelf daardoor vaak tegenspreekt laat ie er even buiten.

Is ie al weer aan zeuren dat PSV nu 2 uur en 15 minuten minder rust hebben dan Ajax?

• Qu3st

Qu3st

snmght schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:19:
[...]

Ja en zo kun je door blijven gaan. Misschien kunnen we ook kijken op welke dagen het regent, de zon te laag stond en de temperatuur te laag was. En wie speelde aan welke kant in de eerste helft toen de zon nog op de juiste hoogte stond? Wat als de airco het begeeft in de Ajax bus op weg naar Groningen op een snikhete zondagmiddag? Nog zo een feitelijke omstandigheid die invloed heeft.

Dat het feitelijk correct is wil nog niet zeggen dat het iedere keer herhaald dient te worden, met name als er punten gemorst worden. Het komt op mij simpelweg onprofessioneel en zielig over. Profvoetballers op het hoogste niveau spelen nou eenmaal zeer veel wedstrijden waartussen je strikt genomen niet volledig kunt opladen. De ene keer heb je daar baat bij, een andere keer niet; het is een gegeven net als die zon of temperatuur. Deal with it, train anders, zorg voor een bredere selectie maar stop vooral met klagen.

Ja maar zij hadden vier dagen rust en wij twee en dat is he-le-maal niet eeerlijk.
Ik heb ook maar 2 dagen rust in het weekend, en op maandag moet ik weer op het werk verschijnen. Veel te zwaar! En elke maandag is weer het zelfde verhaaltje, alle collega's aan het zeuren hoe kut het is. Is die voetbalwereld toch een beetje menselijk :+

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55
Qu3st schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:24:
[...]

Schmidt draait het zo, dat het Schmidt uitkomt. Dat ie zichzelf daardoor vaak tegenspreekt laat ie er even buiten.

Is ie al weer aan zeuren dat PSV nu 2 uur en 15 minuten minder rust hebben dan Ajax?
Roger - krokodillentranen- Schmidt. Man wat een gezeur over zaken waar niet direct invloed op is. Laat die man eerst eens in de spiegel kijken. Daar is voldoende te vinden dat hij kan beïnvloeden. En als zelfreflectie lastig is dan is mijn advies om de reacties van de Feyenoord spelers na zijn wissels eens terug te kijken.

XXXVI

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20-01 16:11

Baseman77

We move

snmght schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:34:
Lijkt mij toch wel een niveau hoger dan Schmidt. Wat vinden de PSV fans?
Waarom is Ronald Koeman een niveau hoger dan Schmidt?

Koeman is een pragmaticus, met wat meer ouderwetse tactieken en iemand die nooit heel veel succes heeft (sowieso niet op de lange termijn). Wel iemand die oog heeft voor de jeugd en een hele goede omgang heeft met zijn spelers.

Schmidt is een moderne pressing trainer, die daarin wat extremer is. Hij eist ontzettend veel van zijn spelers, maar hij bereidt ze daardoor ook voor op een eventuele overstap naar het buitenland. De grote competities zijn fysiek erg veeleisend en met name in de top is pressing en tactische flexibiliteit steeds belangrijker geworden. Ook heeft hij over het algemeen een goede omgang met zijn spelers, niet voor niets wilde een grootheid als Götze graag met hem werken.

Ik kan me niet voorstellen dat PSV na Schmidt terug gaat naar een trainer die niet grotendeels dezelfde spelprincipes aanhoudt, dan gooit men de weg die de afgelopen 2 jaar is ingeslagen volledig weg en dat zal niet gebeuren. Bij de jeugd zie je namelijk ook al elementen van de huidige spelprincipes terug, dit sluit ook beter aan bij de huidige moderne tactieken in de top.

De enige Nederlandse trainer die hieraan voldoet is Slot.
En Bosz, maar die faalt altijd zodra het erop aankomt.
rickskeg99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
Je bent alleen weg gespeeld door Ajax. Maar terugblikkend hebben zowel Ajax en Feyenoord veel meer rust gehad dan PSV voor die wedstrijden.
PSV werd pas na de 3-0 weggespeeld door Ajax, daarvoor ging het grotendeels gelijk op (waarbij Ajax dreigender was na de 1e 20 minuten, waarin PSV had moeten scoren).
Ook tegen Feyenoord ging het pas mis in het laatste half uur, wat inderdaad geen toeval is gezien het scoreverloop en het gebrek aan rust.
De overige wedstrijden ben je veel beter tot ongeveer 20 meter voor de goal van de tegenstander. Hopen dat het de spreekwoordelijke ketchupfles zal zijn. (Toch het belangrijkste)
Mee eens.
Het gebrek aan echt grote kansen en het constant opzoeken van het centrum tijdens de aanvallen is wel een punt van aandacht en zorg, maar het spel tot de 16 is dit seizoen over het algemeen echt prima.

Al kun je op een gegeven moment niet meer spreken van pech als je structureel zelf de kansen niet benut en de tegenstander zo ongeveer scoort uit elke kans. Dus dat zal de komende weken echt beter moeten.
Deadsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:02:
En daar moet je als trainer op inspelen door ze niet alles te laten spelen aan het begin van het seizoen. Door je reserves wat ritme te geven wanneer de buit al binnen is, en daar heeft Schmidt vind ik toch wat fouten gemaakt.
Huh?
Dus je negeert de constante kritiek (met name vanuit de media en enkele zogenaamde analisten) op zijn vele wisselen (al sinds zijn aanstellen) en geeft ineens het precies tegenovergestelde aan? Heel bijzonder. Ik heb ook geen idee hoe je hierbij komt.

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-12-2025
Napo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:42:
[...]

Het zijn de feitelijke omstandigheden waar je als club voor/nadeel van kan hebben en zoals @rickskeg99 ook aangeeft is daar onderzoek naar geweest. Aan het einde van het seizoen koop je er niets voor maar je moet wedstrijden wel in het juiste perspectief plaatsen om er de juiste zaken uit te concluderen.

[...]

En daar heb je dus als factor dat de tegenstaander hoogstwaarschijnlijk dezelfde uitdaging heeft en derhalve de omstandigheden gelijk zijn.

[...]

En daar zit de grootste uitdaging. Veel - zo niet alle - andere clubs in Nederland die in een Europese competitie uitkomen hebben een redelijk elftal dat ze kunnen opstellen maar de breedte breekte ze op. De kwaliteit van de bank is onvoldoende om er niet significant op achteruit te gaan bij wissels (door uit vorm, vermoeid en blessures). Het direct bestempelen als gezeur en/of dat het ergens nog tragischer gesteld is (waar in Engeland spelers/trainers er ook over klagen) is overigens een dooddoener, het is een factor die je niet zomaar kan weglaten.

[...]

Welke clubs hebben hun hakken in het zand gezet bij het verplaatsen van eredivisiewedstrijden vanwege wedstrijden in Europa?
Kan me herinneren dat PEC en PSV nogal moeilijk deden bij het verplaatsen van een wedstrijd van Ajax. Zo wordt er wel meer gemopperd wanneer dat gebeurt. Misschien is hakken in het zand zetten te hard gezegd, maar van harte gaat het zeker niet altijd.

Wat betreft de zwakte van de bank, dat is dan toch te wijten aan beleid? Als PSV de ambitie heeft om CL voetbal te spelen dan moeten ze er voor zorgen dat de selectie dat niveau aankan. Ajax heeft toch ook jaren gehad waarin het niet de juiste breedte had om ver te komen? Door een aantal goede aankopen en doorstroming van talent is het gelukt om een bredere selectie te krijgen die kwalitatief ook meegegroeid is.

Persoonlijk vind ik het wel gezeur wanneer een club als PSV begint over rust tussen de wedstrijden door. Er zullen genoeg momenten komen dat Ajax met minder rust een wedstrijd moet spelen. Nogmaals dit hoort er bij als je Europees actief wilt zijn. Hadden we er iets over gehoord als PSV zondag met 0-2 voor had gestaan na 10 minuten?

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:24:
[...]Schmidt draait het zo, dat het Schmidt uitkomt. Dat ie zichzelf daardoor vaak tegenspreekt laat ie er even buiten.

Is dat inclusief de busreis naar huis?
En Zahavi woont in Amsterdam, gaat hij 2x op 1 dag heen en weer of mag hij wel zonder combiregeling rechtstreeks van huis naar het stadion en andersom?

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• Qu3st

Qu3st

Baseman77 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Waarom is Ronald Koeman een niveau hoger dan Schmidt?

Koeman is een pragmaticus, met wat meer ouderwetse tactieken en iemand die nooit heel veel succes heeft (sowieso niet op de lange termijn). Wel iemand die oog heeft voor de jeugd en een hele goede omgang heeft met zijn spelers.

Schmidt is een moderne pressing trainer, die daarin wat extremer is. Hij eist ontzettend veel van zijn spelers, maar hij bereidt ze daardoor ook voor op een eventuele overstap naar het buitenland. De grote competities zijn fysiek erg veeleisend en met name in de top is pressing en tactische flexibiliteit steeds belangrijker geworden. Ook heeft hij over het algemeen een goede omgang met zijn spelers, niet voor niets wilde een grootheid als Götze graag met hem werken.

Ik kan me niet voorstellen dat PSV na Schmidt terug gaat naar een trainer die niet grotendeels dezelfde spelprincipes aanhoudt, dan gooit men de weg die de afgelopen 2 jaar is ingeslagen volledig weg en dat zal niet gebeuren. Bij de jeugd zie je namelijk ook al elementen van de huidige spelprincipes terug, dit sluit ook beter aan bij de huidige moderne tactieken in de top.

De enige Nederlandse trainer die hieraan voldoet is Slot.
En Bosz, maar die faalt altijd zodra het erop aankomt.
Alleen Slot? Ik denk dat Ten Hag daar ook wel onder valt hoor.

En ik snap dat je niet voor Koeman zou moeten gaan, want bij Koeman draait het uiteindelijk nog meer om hem dan PSV. Dan valt Schmidt nog wel mee. Van mij mogen ze in Eindhoven nog lekker lang met hem doorgaan. De popcorn is nog nooit zo zout geweest.

Die principes zie ik eigenlijk niet bij hem, ja hij speelt pressing voetbal, maar sloopt wel zijn halve selectie met die manier van spelen. Traint veel en veel te hard, wisselt echt op de meest onlogische momenten en dat zijn dan ook vaak wissels die niet echt verandering in het spel brengen, maar meer een middenvelder voor middenvelder of spits voor een spits. Er zit totaal geen verrassing in het spel van PSV, en dat hebben de clubs inmiddels door. Die kunnen er heel makkelijk op acteren en halen keer op keer de angel bij PSV eruit. Enige voordeel voor PSV is dan nog, dat die clubs vaak conditioneel nog slechter er aan toe zijn. En PSV in de laatste 20 minuten de wedstrijd wél naar zich toe kan trekken.

• Baseman77

Baseman77

We move

Dat het feitelijk correct is wil nog niet zeggen dat het iedere keer herhaald dient te worden, met name als er punten gemorst worden. Het komt op mij simpelweg onprofessioneel en zielig over.
Dan is dus zo ongeveer elke trainer zielig en onprofessioneel? Ten Hag heeft er vorig seizoen en dit seizoen ook al vaker iets over gezegd, om maar iemand te noemen.

Dit is een jaarlijks terugkerende discussie bij ontzettend veel trainers, met hele goede redenen. Het kost namelijk punten. Kijk maar eens na een Europese week naar de uitslagen van dat weekend, veel Europees spelende clubs verspelen dan punten of hebben een moeizame wedstrijd. Vanzelfsprekend vooral bij de clubs die op donderdag gespeeld hebben.

Feiten benoemen is wat anders dan het zoeken van excuses.

Zoals het feiten zijn dat korter dan 72 uur hersteltijd tussen wedstrijden invloed heeft op de prestaties van de spelers en dat PSV hier zowel dit seizoen als vorig seizoen meer last van heeft dan Ajax, Feyenoord en AZ. Enerzijds is dat eigen schuld (EL spelen i.p.v. CL), anderzijds mag de KNVB dit zich aanrekenen. En mag Gerbrands hier ook wel eens tegen optreden, daarin is PSV te lief in mijn ogen.

• JP_Frost
Baseman77 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Dan is dus zo ongeveer elke trainer zielig en onprofessioneel? Ten Hag heeft er vorig seizoen en dit seizoen ook al vaker iets over gezegd, om maar iemand te noemen.

Dit is een jaarlijks terugkerende discussie bij ontzettend veel trainers, met hele goede redenen. Het kost namelijk punten. Kijk maar eens na een Europese week naar de uitslagen van dat weekend, veel Europees spelende clubs verspelen dan punten of hebben een moeizame wedstrijd. Vanzelfsprekend vooral bij de clubs die op donderdag gespeeld hebben.

Zoals het feiten zijn dat korter dan 72 uur hersteltijd tussen wedstrijden invloed heeft op de prestaties van de spelers en dat PSV hier zowel dit seizoen als vorig seizoen meer last van heeft dan Ajax, Feyenoord en AZ. Enerzijds is dat eigen schuld (EL spelen i.p.v. CL), anderzijds mag de KNVB dit zich aanrekenen. En mag Gerbrands hier ook wel eens tegen optreden, daarin is PSV te lief in mijn ogen.
Wanneer Ten Hag zeurt vind ik dat dat ook gezegd mag worden. Tuurlijk moet er goed gekeken worden of spelers niet overbelast raken. Daarom haalde ik ook Engeland en Spanje aan omdat het daar nog veel erger is. Overigens ben ik wel benieuwd of er onderzoek is gedaan naar het effect van Europese wedstrijden op prestaties en vooral ook op blessures.

Uiteindelijk moet de competitie zo eerlijk mogelijk verlopen en zullen ook wedstrijden van PSV verplaatst moeten worden als dat nodig is. Echter zitten er altijd wel speelrondes tussen waarbij het niet lekker uitkomt. Als topclub heb je daarmee te dealen zonder iedere keer daarover te lopen zaniken.

• Baseman77

Baseman77

We move

Qu3st schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:39:
Alleen Slot? Ik denk dat Ten Hag daar ook wel onder valt hoor.
Helemaal mee eens, maar ik bedoelde trainers die PSV eventueel zou kunnen aantrekken.
Daar schaar ik Ten Hag niet onder.
Die principes zie ik eigenlijk niet bij hem
Dan let je niet goed op.
Traint veel en veel te hard
Jij bent aanwezig bij de trainingen? Of hoe kom je aan deze wijsheid?
wisselt echt op de meest onlogische momenten
Altijd grappig dit.
Eerst wisselt hij teveel, daarna te weinig, daarna te onlogisch. PSV heeft in de Eredivisie de meeste invallers die scoren, maar dat zal wel puur toeval zijn.

Bepaalde 'analisten' snappen wel meer niet bij Schmidt, maar ze lopen vervolgens wel weg met trainers als Klopp, Tuchel en Guardiola die bijv. qua wisselbeleid precies hetzelfde doen |:(
Alle trainers in de top en/of die bepaalde spelprincipes toepassen uit de Red Bull school doen dit.
Er zit totaal geen verrassing in het spel van PSV, en dat hebben de clubs inmiddels door.
Dit is natuurlijk onzin en tekenend voor je wijze van discussiëren, alsof het allemaal zo extreem en zwart-wit is.
Ik vind dat PSV niet verrassend genoeg is zodra de 16 van de tegenstander wordt bereikt en dat men voorin niet effectief genoeg is. Hierdoor wordt te weinig gescoord, blijft de tegenstander in de wedstrijd en krijgt PSV het de laatste weken voor elkaar dat de 1e echte kans voor de tegenstander een goal oplevert (of zoals tegen Willem II: 1 schot op doel tegen, 9 schoten op doel voor en toch verliezen met 2-1 8)7 ).
Dan maak je het jezelf onnodig moeilijk en dat zal beter moeten.

• Baseman77

Baseman77

We move

JP_Frost schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:49:
Als topclub heb je daarmee te dealen zonder iedere keer daarover te lopen zaniken.
Wie zanikt er dan iedere keer over?
En waarom zeurt Ten Hag als hij aangeeft dat zijn team weinig rust heeft in bepaalde periodes?

[ Voor 17% gewijzigd door Baseman77 op 29-10-2021 11:53 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
JP_Frost schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Overigens ben ik wel benieuwd of er onderzoek is gedaan naar het effect van Europese wedstrijden op prestaties en vooral ook op blessures.
A period of recovery of five days or more leads to better performances, more matches won and a lesser chance of injury for players

A very short period of recovery between matches – less than 72 hours – for players is associated with more matches lost for their teams

A short period of recovery between matches – 96 hours or less – is associated with a higher risk of injury in comparison to a longer period of up to five days;

Playing two matches per week, with a 72 to 96 hour recovery time in between, leads to a higher risk of injury in comparison to playing a single match per week.

[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 29-10-2021 11:53 ]

• Qu3st

Qu3st

[...]

Punten verspelen blijft een onderdeel in het voetbal. Maar de excuses die er achter worden gezocht, daar zit toch wel echt een groot verschil.

Ajax verliest van Utrecht, reactie Ten Hag: "Enorm balen dat we niet gefocust waren!"
PSV verliest van Feyenoord, reactie Schmidt: "Moeten waken voor overbelasting dus wissel ik maar prefentief, want erg druk schema."
PSV verliest van Ajax, reactie Schmidt: Ajax veel beter, maar wij hebben donderdag gespeeld, is geen excuus maar wel een feit". (Nou ik lees het echt wel als excuus)

Het gaat er gewoon om, dat het keer op keer mee wordt gesmeten vanuit PSV, dat het zó ontzettend zwaar is om op donderdag te voetballen en zondag dan ook weer. In plaats van telkens maar die excuses gebruiken en te zoeken, kijk eens naar jezelf meneer Schmidt. Wat kan ik hier aan doen? Kan ik mijn trainingschema omgooien/verlichten?

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-01 11:32
Typhone schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:41:
[...]

Manier van spelen
Zeer reactief voetbal wat ze graag op de mat willen leggen maar PSV speelt veel wedstrijden helemaal niet reactief maar proactief. Daarom gaat het vaak ook zo slecht tegen de kleintjes. Al die wedstrijden blijft het stil over maar PSV heeft tegen GA Eagles, Sparta, PEC Zwolle wanprestaties geleverd maar wel de punten gepakt.
PSV speelde onder Cocu meer afwachtend dan nu. De spelprincipes verschillen op dat gebied niet eens zoveel met Ajax (Snel pressing/balveroveren/diepte zoeken). Die voeren het beter uit. Op VI Pro stond laatst een leuk stuk over dat topploegen steeds meer met 5 aanvallers spelen. De ouderwetse MW/WM opstelling. Daar bleek onder andere uit dat PSV en Ajax dat allebei doen met een iets andere uitvoering.

• Qu3st

Qu3st

Baseman77 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:52:
[...]

Helemaal mee eens, maar ik bedoelde trainers die PSV eventueel zou kunnen aantrekken.
Daar schaar ik Ten Hag niet onder.

[...]

Dan let je niet goed op.

[...]

Jij bent aanwezig bij de trainingen? Of hoe kom je aan deze wijsheid?

[...]

Altijd grappig dit.
Eerst wisselt hij teveel, daarna te weinig, daarna te onlogisch. PSV heeft in de Eredivisie de meeste invallers die scoren, maar dat zal wel puur toeval zijn.

Bepaalde 'analisten' snappen wel meer niet bij Schmidt, maar ze lopen vervolgens wel weg met trainers als Klopp, Tuchel en Guardiola die bijv. qua wisselbeleid precies hetzelfde doen |:(
Alle trainers in de top en/of die bepaalde spelprincipes toepassen uit de Red Bull school doen dit.

[...]

Dit is natuurlijk onzin en tekenend voor je wijze van discussiëren, alsof het allemaal zo extreem en zwart-wit is.
Ik vind dat PSV niet verrassend genoeg is zodra de 16 van de tegenstander wordt bereikt en dat men voorin niet effectief genoeg is. Hierdoor wordt te weinig gescoord, blijft de tegenstander in de wedstrijd en krijgt PSV het de laatste weken voor elkaar dat de 1e echte kans voor de tegenstander een goal oplevert (of zoals tegen Willem II: 1 schot op doel tegen, 9 schoten op doel voor en toch verliezen met 2-1 8)7 ).
Dan maak je het jezelf onnodig moeilijk en dat zal beter moeten.
Ah fijn, lekker alles opgebroken.
Hoe weet ik dat er te zwaar wordt getraind? Ben ik er bij? Nee. Maar jij wel dan? Geef jij alleen maar het speelschema de schuld? Schmidt heeft hier geen enkele invloed op volgens jou, qua training etc? En ik zeg niks over te weinig of te veel wisselen, ik vind zijn wisselbeleid gewoon onlogisch.

Dat er in de afronding dingen beter moeten, dat is zeker zo. Anders hadden we deze discussie niet :+

• Napo
  • Niet online
JP_Frost schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:30:
[...]

Kan me herinneren dat PEC en PSV nogal moeilijk deden bij het verplaatsen van een wedstrijd van Ajax. Zo wordt er wel meer gemopperd wanneer dat gebeurt. Misschien is hakken in het zand zetten te hard gezegd, maar van harte gaat het zeker niet altijd.
Omdat iedere club haar eigen belangen behartigd. PEC speelt liever geen 3 wedstrijden in 8 dagen en doet dat liever in een meer gebalanceerd programma. Dat mogen ze prima verkondigen en dat is wat mij betreft ook begrijpbaar. Een club die niet snel Europees zal uitkomen en met tijden genoeg moeite heeft om in de middenmoot te blijven..

PSV, als het gaat om het verplaatsen van de algehele speelronde, wijst enkel naar de gemaakte afspraken. Een speelronde verplaatsen paste destijds niet in de gemaakte afspraken. Spelregels maak je vooraf en niet gedurende het seizoen. Gelukkig is de Eredvisie daarin nu wel iets verder gekomen.
Wat betreft de zwakte van de bank, dat is dan toch te wijten aan beleid? Als PSV de ambitie heeft om CL voetbal te spelen dan moeten ze er voor zorgen dat de selectie dat niveau aankan. Ajax heeft toch ook jaren gehad waarin het niet de juiste breedte had om ver te komen? Door een aantal goede aankopen en doorstroming van talent is het gelukt om een bredere selectie te krijgen die kwalitatief ook meegegroeid is.
Correct, en daarin poogt iedere club om zo'n sterk mogelijke selectie te hebben met dus ook een sterke bank. Is dat altijd mogelijk? Nee zeker niet en dan spelen financien en blessures ook nog mee.
Persoonlijk vind ik het wel gezeur wanneer een club als PSV begint over rust tussen de wedstrijden door. Er zullen genoeg momenten komen dat Ajax met minder rust een wedstrijd moet spelen. Nogmaals dit hoort er bij als je Europees actief wilt zijn.
Als een trainer constateert dat vermoeidheid in een fase een factor is dan mag dat toch benoemd worden? Is het een excuus of is het feitelijk benoemen van de situatie. Als trainer kan je het blijkbaar nooit goed doen, bij geen enkele club. Factoren benoemen die buiten je macht liggen mag niet, spelers afbranden doe je niet. Wat moet je dan als trainer? Enkel benoemn dat je gefaald hebt?
Hadden we er iets over gehoord als PSV zondag met 0-2 voor had gestaan na 10 minuten?
Waarschijnlijk niet aangezien je bij een overwinning altijd andere vragen krijgt als bij een verlies.

• Napo
  • Niet online
Qu3st schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:57:
[...]

Ajax verliest van Utrecht, reactie Ten Hag: "Enorm balen dat we niet gefocust waren!"
Deze reactie van Ten Hag is net zo nietszeggend als de twee van Schmidt hieronder
PSV verliest van Feyenoord, reactie Schmidt: "Moeten waken voor overbelasting dus wissel ik maar prefentief, want erg druk schema."
PSV verliest van Ajax, reactie Schmidt: Ajax veel beter, maar wij hebben donderdag gespeeld, is geen excuus maar wel een feit".
Enige verschil is dan dat Schmidt nog context toevoegt over waarom er gewisseld werd (waar je het mee eens kan zijn of niet) en dat een voorgaande wedstrijd impact heeft gehad op de wedstrijd van de dag. In beide gevallen moet een trainer er iets mee doen maar iets kan wel een constante factor zijn. Zijdelings heb je dan ook nog de vraagstelling van de journalist die een bepaalde weg wil bewandelen.

• Qu3st

Qu3st

Napo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:08:
[...]

Deze reactie van Ten Hag is net zo nietszeggend als de twee van Schmidt hieronder
Dat is ongeveer elke reactie, in elk sportevenement waar ook ter wereled :9

Het zit hem meer in het excuus dat gebruikt wordt. Ja vast Ten Hag zal ook wel eens het schema de schuld geven, maar bij Schmidt is dit toch wel echt bijna een wekelijks terugkomend iets.

[ Voor 25% gewijzigd door Qu3st op 29-10-2021 12:11 ]

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:40

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Het gaat er gewoon om, dat het keer op keer mee wordt gesmeten vanuit PSV, dat het zó ontzettend zwaar is om op donderdag te voetballen en zondag dan ook weer. In plaats van telkens maar die excuses gebruiken en te zoeken, kijk eens naar jezelf meneer Schmidt. Wat kan ik hier aan doen? Kan ik mijn trainingschema omgooien/verlichten?
Precies dan hadden ze tegen Benfica thuis iets harder moeten lopen of twee jaar geduld hebben voordat Ajax het tweede CL ticket veiligstelt wat PSV dan zeer waarschijnlijk wel gaat pakken. Maarja, dan komt het excuses weer dat ze dan op woensdag spelen (en Ajax op dinsdag) en de cirkel is weer rond. Waar zijn die websites ook alweer met alle speelminuten van de spelers?

Minuten PSV'ers in de Eredivisie (top 10):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ramalho +810min
2. Drommel +810min
3. Mwene +754min
4. Boscagli +731min
5. Götze +640min
6. Gakpo +635min
7. Max +622min
8. Zahavi +620min
9. V Ginkel +562min
10. Sangaré +561min

Minuten Ajacieden in de Eredivise (top 10):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Tadic +828min
2. Mazraoui +818min
3. Timber +810min
4. Haller +809min
5. Gravenberch +799min
6. Alvarez +760min
7. Blind +741min
8. Berghuis +685min
9. Martinez +680min
10. Pasveer +630min

Kun je nagaan hoe dat uitzag als Alvarez en Martinez (+90) erbij hadden gestaan als ze maar 2 interlands (ipv 3) hadden gespeeld.

Dáááhag wisselbeleid Schmidt.

• rickskeg99
[...]

Ja en zo kun je door blijven gaan. Misschien kunnen we ook kijken op welke dagen het regent, de zon te laag stond en de temperatuur te laag was. En wie speelde aan welke kant in de eerste helft toen de zon nog op de juiste hoogte stond? Wat als de airco het begeeft in de Ajax bus op weg naar Groningen op een snikhete zondagmiddag? Nog zo een feitelijke omstandigheid die invloed heeft.

Dat het feitelijk correct is wil nog niet zeggen dat het iedere keer herhaald dient te worden, met name als er punten gemorst worden. Het komt op mij simpelweg onprofessioneel en zielig over. Profvoetballers op het hoogste niveau spelen nou eenmaal zeer veel wedstrijden waartussen je strikt genomen niet volledig kunt opladen. De ene keer heb je daar baat bij, een andere keer niet; het is een gegeven net als die zon of temperatuur. Deal with it, train anders, zorg voor een bredere selectie maar stop vooral met klagen.

Ja maar zij hadden vier dagen rust en wij twee en dat is he-le-maal niet eeerlijk.
Waarom mag een feit niet herhaald worden? PSV heeft wat dat betreft een kutschema gehad met Feyenoord en Ajax na een zware Europese wedstrijden. Waarbij de tegenstander een extra dagen rust hebben gehad. Net Ajax als vorig jaar na de winter. Wat ook benoemd is door EtH. Echter heeft Ajax meer financiele mogelijkheden om hun selectie hier op in te stellen.

Zelfde geldt voor Ajax-AZ. Ajax speelt dinsdag al tegen Sporting en AZ dondag tegen Randers. Maakt de kans groter dan Ajax deze ook wint.

Maar ja ik zal wel zeuren.

• Baseman77

Baseman77

We move

Het gaat er gewoon om, dat het keer op keer mee wordt gesmeten vanuit PSV, dat het zó ontzettend zwaar is om op donderdag te voetballen en zondag dan ook weer. In plaats van telkens maar die excuses gebruiken en te zoeken
Ah, leuk altijd die beeldvorming en het maken van extreme opmerkingen.
Noem dan eens de momenten op dat Schmidt zelf is begonnen over de weinige rust tussen wedstrijden, dus zonder een vraag/opmerking erover van een journalist.

Dat moet een makkie zijn aangezien hij er "keer op keer" en "telkens" over begint.
Qu3st schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:01:
Hoe weet ik dat er te zwaar wordt getraind? Ben ik er bij? Nee. Maar jij wel dan? Geef jij alleen maar het speelschema de schuld? Schmidt heeft hier geen enkele invloed op volgens jou, qua training etc?
Dus je bent er niet bij en je weet het dus niet (zeker), maar je brengt het desondanks als een feit?

Ik zeg overigens nergens dat Schmidt niet te hard traint, die kans is namelijk zeker aanwezig. Aangezien Schmidt heeft gezegd intensief te trainen, om op die wijze de wedstrijden makkelijker te laten verlopen. Daar zit ook een kern van waarheid in, alleen is dat niet verstandig tijdens hele drukke periodes. En ik weet niet of Schmidt daar rekening mee houdt. Er zijn in ieder geval nog geen klachten naar buiten gekomen hierover.

Zoals ik ook nergens alleen het speelschema de schuld geef, ik geef hierover alleen aan dat het benoemen van weinig rust tijd wat anders is dan het zoeken naar excuses.
En ik zeg niks over te weinig of te veel wisselen, ik vind zijn wisselbeleid gewoon onlogisch.
Wat vind je er dan onlogisch aan?

• Baseman77

Baseman77

We move

Typhone schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:10:
Je negeert nu de gehele Europese voorronde die PSV gespeeld heeft.
Dat zijn 6 wedstrijden die PSV meer heeft gespeeld dan Ajax. Die tellen ineens niet?

Maar goed, gezien de rest van je 'betoog' ben je niet op zoek naar een fatsoenlijke discussie.

[ Voor 13% gewijzigd door Baseman77 op 29-10-2021 12:17 ]

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:15:
[...]

Je negeert nu de gehele Europese voorronde die PSV gespeeld heeft.
Dat zijn 6 wedstrijden die PSV meer heeft gespeeld dan Ajax. Die tellen ineens niet?
Die tellen niet voor minuten in de competitie nee.

• Napo
  • Niet online
[...]
Minuten PSV'ers in de competities (Exclusief interlands) (top 10):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ramalho +1710min
2. Drommel +1710min
3. Götze +1517min
4. Max +1511min
5. Boscagli +1479min
6. Gakpo +1477min
7. Zahavi +1317min
8. Sangare +1251min
9. V Ginkel +1237min
10. Madueke +1003min

Minuten Ajacieden in de competities (Exclusief interlands) (top 10):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Tadic +1188min
2. Timber +1170min
3. Gravenberch +1159min
4. Mazraoui +1151min
5. Haller +1133min
6. Blind +1076min
7. Martinez +1036min
8. Alvarez +1030min
9. Pasveer +990min
10. Berghuis +977min

• Qu3st

Qu3st

Baseman77 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Ah, leuk altijd die beeldvorming en het maken van extreme opmerkingen.
Noem dan eens de momenten op dat Schmidt zelf is begonnen over de weinige rust tussen wedstrijden, dus zonder een vraag/opmerking erover van een journalist.

Dat moet een makkie zijn aangezien hij er "keer op keer" en "telkens" over begint.

[...]

Dus je bent er niet bij en je weet het dus niet (zeker), maar je brengt het desondanks als een feit?

Ik zeg overigens nergens dat Schmidt niet te hard traint, die kans is namelijk zeker aanwezig. Aangezien Schmidt heeft gezegd intensief te trainen, om op die wijze de wedstrijden makkelijker te laten verlopen. Daar zit ook een kern van waarheid in, alleen is dat niet verstandig tijdens hele drukke periodes. En ik weet niet of Schmidt daar rekening mee houdt. Er zijn in ieder geval nog geen klachten naar buiten gekomen hierover.

Zoals ik ook nergens alleen het speelschema de schuld geef, ik geef hierover alleen aan dat het benoemen van weinig rust tijd wat anders is dan het zoeken naar excuses.

[...]

Wat vind je er dan onlogisch aan?
Dat media debet zijn aan de beeldvorming zeker, maar is het alleen beeldvorming? Of zit er gewoon een kern van waarheid in?

En die 'telkens' en 'keer op keer'. Zie mijn reactie over de reacties na afloop.

Excuus, ik lijk het als een feit te brengen. Maar het is meer een aanname van mijn kant. Ik zal de volgende keer het zinnetje, ik vind of het lijkt er in zetten.

Prima dat je kan leven met die verklaring, ik zie het als een excuus, die wekelijks herhaalt lijkt te worden door Schmidt. Ik word er zelf inmiddels moe van :+

Ohja, wat vind ik onlogisch aan de wissels van Schmidt? Kijk alleen al naar PSV-Feyenoord, je beste spelers gaan wisselen terwijl je achterstaat? In de rust? Waarom niet nog even 10-15 minuten daar mee wachten? Het zijn je beste spelers! En veel spits voor een spits etc. niet echt een tactische omzetting o.i.d. Tenminste dit is wat ik er van vind.

[ Voor 9% gewijzigd door Qu3st op 29-10-2021 12:21 ]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:55
Qu3st schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:17:
ik zie het als een excuus, die wekelijks herhaalt lijkt te worden door Schmidt.
Inderdaad, Menno Pot heeft ook nog een relevant stukje geschreven dat slaat op iets dat herr Schmidt ook continu herhaald; Ajax is rijk. "Ajax werd eerst goed en daarna pas rijk".

Als directie van PSV wil je toch ook niet iedere keer die excuses teruglezen in de media?
Napo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ramalho +1710min
2. Drommel +1710min
3. Götze +1517min
4. Max +1511min
5. Boscagli +1479min
6. Gakpo +1477min
7. Zahavi +1317min
8. Sangare +1251min
9. V Ginkel +1237min
10. Madueke +1003min

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Tadic +1188min
2. Timber +1170min
3. Gravenberch +1159min
4. Mazraoui +1151min
5. Haller +1133min
6. Blind +1076min
7. Martinez +1036min
8. Alvarez +1030min
9. Pasveer +990min
10. Berghuis +977min
Maar PSV is dan ook al langer bezig. Als dat in deze fase al problematisch is dan zou ik als PSV supporter mijn hart vasthouden voor het laatste kwart van de competities.

[ Voor 48% gewijzigd door ephymerous op 29-10-2021 12:22 ]

XXXVI

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:17:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ramalho +1710min
2. Drommel +1710min
3. Götze +1517min
4. Max +1511min
5. Boscagli +1479min
6. Gakpo +1477min
7. Zahavi +1317min
8. Sangare +1251min
9. V Ginkel +1237min
10. Madueke +1003min

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Tadic +1188min
2. Timber +1170min
3. Gravenberch +1159min
4. Mazraoui +1151min
5. Haller +1133min
6. Blind +1076min
7. Martinez +1036min
8. Alvarez +1030min
9. Pasveer +990min
10. Berghuis +977min
Ja dus zouden ze fitter mogen zijn.
Los daarvan een nietszeggende statistiek. Ik pak even heel vorig seizoen erbij. Met name de keeper van PSV mag je even weghalen want die piekt op 1 en streep dan ook Onana op 10 maar even weg.

Ajax
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNAUf4ydlXAfbfPcu2yOLvWa3Cs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0i2IOkuoo6MethwCcsFMT7yD.jpg?f=user_large

PSV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJrn2pqqigFIrM40HX9kFPt9tyc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/e7mWH5GbcSDYQIw7h3iEV7h3.jpg?f=user_large

Dat verklaart 16 punten achterstand?

[ Voor 4% gewijzigd door Typhone op 29-10-2021 12:27 ]

• JP_Frost
Interessant artikel. Ik zal het eens gaan lezen.
Napo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:02:
[...]

Omdat iedere club haar eigen belangen behartigd. PEC speelt liever geen 3 wedstrijden in 8 dagen en doet dat liever in een meer gebalanceerd programma. Dat mogen ze prima verkondigen en dat is wat mij betreft ook begrijpbaar. Een club die niet snel Europees zal uitkomen en met tijden genoeg moeite heeft om in de middenmoot te blijven..

PSV, als het gaat om het verplaatsen van de algehele speelronde, wijst enkel naar de gemaakte afspraken. Een speelronde verplaatsen paste destijds niet in de gemaakte afspraken. Spelregels maak je vooraf en niet gedurende het seizoen. Gelukkig is de Eredvisie daarin nu wel iets verder gekomen.

[...]

Correct, en daarin poogt iedere club om zo'n sterk mogelijke selectie te hebben met dus ook een sterke bank. Is dat altijd mogelijk? Nee zeker niet en dan spelen financien en blessures ook nog mee.

[...]

Als een trainer constateert dat vermoeidheid in een fase een factor is dan mag dat toch benoemd worden? Is het een excuus of is het feitelijk benoemen van de situatie. Als trainer kan je het blijkbaar nooit goed doen, bij geen enkele club. Factoren benoemen die buiten je macht liggen mag niet, spelers afbranden doe je niet. Wat moet je dan als trainer? Enkel benoemn dat je gefaald hebt?

[...]

Waarschijnlijk niet aangezien je bij een overwinning altijd andere vragen krijgt als bij een verlies.
Volgens mij kunnen we hier eindeloos over blijven discussiëren, maar persoonlijk vind ik dat een trainer hier niet al te veel over hoeft te zeggen. Ja, het is een druk schema, en ja dat zal af en toe leiden tot slechte wedstrijden en/of puntverlies. Maar uiteindelijk wil je als competitie groeien en dan wil je exposure in Europa. Dat betekent vooral voor de topclubs dat je 2 keer per week moet spelen. De één speelt op dinsdag/woensdag en de ander op donderdag. Wil je dit niet dan moet je coach worden bij een kleinere club.

Overigens heeft PSV vaak genoeg de EL laten schieten om zich volledig te focussen op de competitie en dat is hun goed recht, maar dan moeten wij (de Nederlands voetballiefhebbers) ook accepteren dat we maar weinig punten scoren Europees en afhankelijk zijn van minder clubs (zoals Ajax de laatste jaren veruit de meeste punten heeft binnengesleept)

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:51

snmght

imho dan he

[...]

Dan is dus zo ongeveer elke trainer zielig en onprofessioneel?
Eens, zo lang het om die rustdagen gaat.

Je kunt ook je Europees ticket weggeven of gewoon niet op komen dagen bij je eerste bekerwedstrijd als je het echt zo vreselijk vindt om veel wedstrijden te spelen. Maar overweeg dan eens een loopbaanbudget bij het UWV en laat je omscholen.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Qu3st

Qu3st

Typhone schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Los daarvan een nietszeggende statistiek. Ik pak even heel vorig seizoen erbij.

Ajax
[Afbeelding]

PSV
[Afbeelding]

Wat doe je op Tweakers.net? Ga lekker naar Tweakers.de toe joh! Schuss! :+

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:50
[...]

voordat Ajax het tweede CL ticket veiligstelt wat PSV dan zeer waarschijnlijk wel gaat pakken.
Bij dat optimisme over die tweede CL plek zit wel denkfout. Want wat gebeurt er intussen? Hoe langer het duurt hoe verder Ajax inmiddels financieel is weggelopen van PSV en de rest. Hoelang kan PSV de financiën op niveau houden zonder dat CL voetbal? En wie zegt dat AZ of Feyenoord die plek dan toevallig niet eens pakt?

• Napo
  • Niet online
[...]

Zo werkt het dus niet altijd. Fitheid is niet direct te correleren aan het aantal minuten dat een speler gemaakt heeft.
[...]
Los daarvan een nietszeggende statistiek. Ik pak even heel vorig seizoen erbij. Met name de keeper van PSV mag je even weghalen want die piekt op 1 en streep dan ook Onana op 10 maar even weg.

Ajax
[Afbeelding]

PSV
[Afbeelding]

We hebben het over een wedstrijd in het huidige seizoen en gaan dan statistieken erbij halen van een voorgaand seizoen? Wat poog je nu te zeggen?

[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 29-10-2021 12:35 ]

• Napo
  • Niet online
JP_Frost schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:21:
[...]

Overigens heeft PSV vaak genoeg de EL laten schieten om zich volledig te focussen op de competitie
Welke seizoenen waren dat dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Napo op 29-10-2021 12:34 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Mijn god wat groeien de komkommers goed! :+

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:37
OPSLAGHOND schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:38:
Is het alweer zo laat. :o

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-01 21:03
[...]

Precies dan hadden ze tegen Benfica thuis iets harder moeten lopen of twee jaar geduld hebben voordat Ajax het tweede CL ticket veiligstelt wat PSV dan zeer waarschijnlijk wel gaat pakken. Maarja, dan komt het excuses weer dat ze dan op woensdag spelen (en Ajax op dinsdag) en de cirkel is weer rond. Waar zijn die websites ook alweer met alle speelminuten van de spelers?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Ramalho +810min
2. Drommel +810min
3. Mwene +754min
4. Boscagli +731min
5. Götze +640min
6. Gakpo +635min
7. Max +622min
8. Zahavi +620min
9. V Ginkel +562min
10. Sangaré +561min

Minuten Ajacieden in de Eredivise (top 10):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Tadic +828min
2. Mazraoui +818min
3. Timber +810min
4. Haller +809min
5. Gravenberch +799min
6. Alvarez +760min
7. Blind +741min
8. Berghuis +685min
9. Martinez +680min
10. Pasveer +630min

Kun je nagaan hoe dat uitzag als Alvarez en Martinez (+90) erbij hadden gestaan als ze maar 2 interlands (ipv 3) hadden gespeeld.

Het is allemaal lastig te vergeleken. Interland spelen ook een rol, PSVs langere voorbereiding en de voorrondes natuurlijk ook.

Daarnaast ging het meer om korte termijn rust, dan belasting op de iets langere termijn.

Overigens vind ik deze discussie toch een hoog scorebord gehalte hebben. De uitslag van Ajax-PSV was wat geflatteerd, en PSV kan zo'n wedstrijd altijd weleens verliezen. Er zijn heel wat omstandigheden die de wedstrijd beïnvloeden, dat houd je altijd.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 29-10-2021 13:18 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Baseman77

Baseman77

We move

Het is in ieder geval heel apart dat Schmidt hier wordt bekritiseerd puur en alleen omdat hij enkele malen een feit heeft benoemd.

Wat vervolgens door enkele leden enorm wordt overtrokken (alsof hij er wekelijks over begon), de rol van de media wordt genegeerd (Schmidt kreeg in die periode regelmatig een vraag over het gebrek aan rust, hij gaf daar iedere keer netjes hetzelfde antwoord op, dat lijkt me niet meer dan normaal), vorig seizoen er ineens bij wordt gehaald, een uitspraak van Schmidt over het vermogen van Ajax ook ineens meetelt als wekelijks excuus en alle andere trainers die in de hele drukke periodes aangeven dat het bijna niet meer te doen is qua belasting voor de spelers ook volledig genegeerd worden.

Zie hier een normale wijze van discussiëren op dit forum. Het gaat echt nergens over.

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Baseman77 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:29:

Zie hier een normale wijze van discussiëren op dit forum. Het gaat echt nergens over.
https://podcastluisteren.nl/pod/Peesjevee-Podcast

Daar kreeg de grote oefenmeester hardere kritiek dan hier. Als de off-game discussies nergens over gaan moet je je wellicht eens tijdens de ingame discussies melden.
Zelfde als hierboven: het gaat al de hele tijd over het wisselbeleid en de rust en opeens krijg ik de vraag:

"Wat poog je nu te zeggen". Tja I rest my case als mensen niet willen lezen of de grote lijn niet (willen) zien.
Maar ik moet nu zelfs een PSV podcast erbij halen omdat ze daar exact dezelfde discussie oprakelen en wellicht als er geen clubbrillen geplakt worden dan is de discussie wat 'minder hard' en wellicht wel te begrijpen zonder de hele tijd in de verdediging te schieten.

T'is gvd wel typisch dat zodra het over randzaken buiten de feitelijke wedstrijd om gaat (beslissing scheids, wisselbeleid) etc er de hele tijd reactie komt en gediscussieerd kan worden maar zodra het voetbalinhoudelijk gaat zijn de usual suspects gevlogen of N/A. We plaatsen gewoon vraagtekens bij een gevoerd beleid wat verdedigd wordt in Eindhoven bij PSV en we zitten niet als een stel boze supporters tegen fans van een andere club te trappen hè. Daar zit een wezenlijk verschil tussen.

[ Voor 21% gewijzigd door Typhone op 29-10-2021 13:47 ]

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:28
Goed nieuws voor Dortmund-Ajax: Emre Can er niet bij zijn.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:27
Maarten_E schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:53:
Is dat goed nieuws? Was dat niet diegene die stond te slapen bij de kopgoal bijvoorbeeld :P

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Erling Braut Håland het ook niet.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:30
Baseman77 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:29:
[...]

Huh?
Dus je negeert de constante kritiek (met name vanuit de media en enkele zogenaamde analisten) op zijn vele wisselen (al sinds zijn aanstellen) en geeft ineens het precies tegenovergestelde aan? Heel bijzonder. Ik heb ook geen idee hoe je hierbij komt.
Dat hij veel rouleert en daar kritiek op krijgt is iets van de laatste maanden.

Aan het begin van het seizoen speelde hij altijd met de beste 11 zover mogelijk.
Wissels kwamen ook aangezien de stand redelijk laat.

Op een gegeven moment begon begon hij op bepaalde plekken te rouleren, omdat volgens hem de betreffende spelers niet 100% waren.

Als hij aan het begin niet altijd dezelfde spelers had laten spelen, of eerder had gewisseld on zo bepaalde spelers wat te ontlasten dan waren deze nu misschien nog fit geweest.

Schmidt zit al lang genoeg bij de club om te weten dat bv gakpo niet het hele seizoen blessure vrij zal zijn.
Dan is het niet echt slim om deze aan het begin onnodig veel te belasten, vooral bij wedstrijden waar de buit al snel binnen is.

• Deadsy
Martinusz schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:57:
[...]

Is dat goed nieuws? Was dat niet diegene die stond te slapen bij de kopgoal bijvoorbeeld :P
Misschien dat de vervanger dat ,90min doet

• snmght

snmght

imho dan he

Wat vervolgens door enkele leden enorm wordt overtrokken (alsof hij er wekelijks over begon), de rol van de media wordt genegeerd (Schmidt kreeg in die periode regelmatig een vraag over het gebrek aan rust, hij gaf daar iedere keer netjes hetzelfde antwoord op, dat lijkt me niet meer dan normaal),
Maar je antwoord kan toch ook zijn: dat kan wel zo zijn meneer de journalist, maar meer of minder rust is geen excuus. We hebben gewoon staan ballen als een stel lamballen en moeten ons schamen, ik mijzelf voorop.

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:45:
[...]

https://podcastluisteren.nl/pod/Peesjevee-Podcast

Daar kreeg de grote oefenmeester hardere kritiek dan hier. Als de off-game discussies nergens over gaan moet je je wellicht eens tijdens de ingame discussies melden.
Fans/oud spelers die over het spel praten. Wat wordt daar besproken? Heb je een samenvatting of is het niet meer dan een linkdrop op deze manier? Dat ze ergens anders hardere kritiek hebben dan hier is overigens geen argument.
Zelfde als hierboven: het gaat al de hele tijd over het wisselbeleid en de rust en opeens krijg ik de vraag:

"Wat poog je nu te zeggen". Tja I rest my case als mensen niet willen lezen of de grote lijn niet (willen) zien.
Niet willen lezen is niet gelijk aan dat mensen vragen wat je met nieuwe inzichten poogt te zeggen. Als er opeens in een discussie omtrend rust tussen wedstrijden data van een voorbijgaand seizoen wordt gehaald mag er wel wat meer onderbouwing plaatsvinden dan twee afbeeldingen plaatsen.

We kunnen prima nogmaals het afgelope seizoen analyseren maar dat is geeneens een discussie in dezelfde lijn als waar we - naar mijn mening - nu op zitten.
T'is gvd wel typisch dat zodra het over randzaken buiten de feitelijke wedstrijd om gaat (beslissing scheids, wisselbeleid) etc er de hele tijd reactie komt en gediscussieerd kan worden maar zodra het voetbalinhoudelijk gaat zijn de usual suspects gevlogen of N/A.
Not this shit again. Mensen die een wedstrijd op een andere manier volgen en wellicht minder van de slowchat zijn kunnen net zo goed deelnemen aan deze dicussie als andersom.
We plaatsen gewoon vraagtekens bij een gevoerd beleid wat verdedigd wordt in Eindhoven bij PSV en we zitten niet als een stel boze supporters tegen fans van een andere club te trappen hè. Daar zit een wezenlijk verschil tussen.
En daar wordt ook gewoon op gereageerd ;)

• Gonadan
  • Laatst online: 20:49

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Het is in ieder geval heel apart dat Schmidt hier wordt bekritiseerd puur en alleen omdat hij enkele malen een feit heeft benoemd.

Wat vervolgens door enkele leden enorm wordt overtrokken (alsof hij er wekelijks over begon), de rol van de media wordt genegeerd (Schmidt kreeg in die periode regelmatig een vraag over het gebrek aan rust, hij gaf daar iedere keer netjes hetzelfde antwoord op, dat lijkt me niet meer dan normaal), vorig seizoen er ineens bij wordt gehaald, een uitspraak van Schmidt over het vermogen van Ajax ook ineens meetelt als wekelijks excuus en alle andere trainers die in de hele drukke periodes aangeven dat het bijna niet meer te doen is qua belasting voor de spelers ook volledig genegeerd worden.

Even los van de hele discussie hier, want die laat ik lekker gaan. Ik word toch wel met toenemende mate moe van de vragen van de journalisten. Feitelijk lees ik steeds minder interviews of verslagen van persconferenties. Veelal herhalende en suggestieve vragen, echt interessant is het maar zelden. Wat nu anderhalf uur duurt kan ook wel in tien minuten. Wat dat betreft respect voor de trainers die gewoon de vragen blijven beantwoorden, soms snap ik Van Gaal wel. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

snmght schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:25:
Maar je antwoord kan toch ook zijn: dat kan wel zo zijn meneer de journalist, maar meer of minder rust is geen excuus. We hebben gewoon staan ballen als een stel lamballen en moeten ons schamen, ik mijzelf voorop.
In feite heb ik hem dat ook wel vaker horen zeggen, maar dan zonder zijn spelers af te vallen. In mijn herinnering is het antwoord meestal zoiets als: "Ja wij hebben wat recenter gespeeld, maar dat is nu eenmaal zo en moeten we mee om kunnen gaan.".

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

OPSLAGHOND schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:38:
Hoewel je dit ook wel in een TR had kunnen zeggen, stip je hier wat mij betreft wel een punt aan :)

Een discussie is prima, een verhitte discussie kan ook. Laat het dan ook vooral op de inhoud gaan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Echt een hele, hele matige speler imo.

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:17:
[...]

Echt een hele, hele matige speler imo.
Weinig spelers die zo vaak het bos gezien hebben als Can vorige keer. Dat kan toch niet weer zo zijn zou je denken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001

ST10©DE

Dus.............

En is Malen al van het toilet af???

https://www.voetbalprimeu...-hij-hij-weer-spelen.html

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• toolkist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:55:
[...]

Het argument dat toolkist maakt is zot.

Ajax treft midweeks tegenstanders die in hetzelfde schema zitten. Rust- en hersteldagen zijn niet alleen belangrijk om optimaal te presteren, maar ook het verschil met de tegenstander is een factor.

za - wo - za
za - di - za
za - wo - zo
za - wo - zo
zo - wo - zo
do - di - zo

Overal in Europa verspelen clubs met een donderdagwedstrijd in de benen vaker punten in de competitie.
En zo is ook de tegenstander zelf een factor... een middenmoter uit Frankrijk, of 2e (en voor de pietje preciesen hier soms 3e) team van Duitsland.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:42:
Welke clubs hebben hun hakken in het zand gezet bij het verplaatsen van eredivisiewedstrijden vanwege wedstrijden in Europa?
Groningen (20.00 uur wedstrijden), Twente (we mogen te weinig op zaterdag spelen), volgens mij eerder Fortuna Sittard, etc etc etc.

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

Fans/oud spelers die over het spel praten. Wat wordt daar besproken?
Ik zou zeggen klik eens op die link.. er gaat een wereld voor je open. Wel zorgen dat je geluid aanstaat...

• Snowdog
  • Laatst online: 20:00
toolkist schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

En zo is ook de tegenstander zelf een factor... een middenmoter uit Frankrijk, of 2e (en voor de pietje preciesen hier soms 3e) team van Duitsland.
Weer typisch gevalletje scorebordjournalistiek ze staan 3 punten achter op de nummer 3 en 4 punten achter op de nummer 2, in punten gelijk met de nummer 6. We zijn het over een tijdje wel hoe sterk of zwak ze zijn, maar dit soort opmerkingen zijn zo enorm useless. Wat voegt dat precies toe, behalve alles een beetje downplayen en controverse introduceren?

Toen PSV actief was in de voorrondes van de CL zag je hoop kritiek dat die ploegen er niks van zouden kunnen etc. en hun beste spelers kwijt zijn. Als Ajax tegen een Sporting speelt dat de beste spelers mist en gewoon een enorm belabberde wedstrijd op de mat legt, dan is het allemaal top. Zie je dan hier supporters van andere clubs die prestaties downplayen? Ik niet, dus waarom is dit nu weer nodig?

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:07:
[...]
Ik zou zeggen klik eens op die link.. er gaat een wereld voor je open. Wel zorgen dat je geluid aanstaat...
Met alle respect, een podcast van een uur zonder specifieke punten om te beluisteren of samenvatting van wat er gezegd wordt is enkel een linkdrop...

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:58:
[...]

Groningen (20.00 uur wedstrijden), Twente (we mogen te weinig op zaterdag spelen), volgens mij eerder Fortuna Sittard, etc etc etc.
Teams hebben de mogelijkheid om een voorkeursdag en tijdstip aan te geven voor thuiswedstrijden. Dat het dan niet past kan gebeuren en dan mag een club daar best een opmerking over maken. De KNVB is er door alle clubs en zou er ook voor alle clubs moeten zijn.

• rickskeg99
toolkist schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:56:
[...]

Zo speelde PSV ook tegen de nummer 1 uit Spanje of komt dat niet uit voor je?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Eredivisie speelronde 11
zaterdag 16:30u
PSV v FC Twente
18:45u
Heracles v Ajax
20u
sc Heerenveen v Vitesse
21u
AZ v PEC Zwolle
-
zondag 12:15u
Sparta v Feyenoord
14:30u
N.E.C. v FC Groningen
16:45u
FC Utrecht v Willem II
RKC v SC Cambuur
20u
Go Ahead Eagles v Fortuna Sittard

Enjoy *O* *O* *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Geen Nous vanavond bij Ajax

• snmght

snmght

imho dan he

Snowdog schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:37:
[...]
Als Ajax tegen een Sporting speelt dat de beste spelers mist en gewoon een enorm belabberde wedstrijd op de mat legt, dan is het allemaal top. Zie je dan hier supporters van andere clubs die prestaties downplayen? Ik niet, dus waarom is dit nu weer nodig?
Eh whut, was je wel hier? En of die prestatie gedownplayed werd. Ook door ajacieden overigens. Sporting zoals het die avond speelde eindigt buiten de Europese plekken in de eredivisie. Dat is voor iedereen duidelijk.

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Twente dus geen Unnerstall, lucky PSV zeg maar

• Deadsy
Mark31 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:38:
Als ik de opstelling van PSV zie kan het nog spannend worden

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PSV moet nog beginnen maar Vinicius heeft al 2x gescoord vandaag ... #valsspelers!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:41
Mark31 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 15:38:
PSV met Vinicius, lucky Twente zegmaar.

WoT stats

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:04

Vos

AFCA

Was dat geen penalty? Hmz heel lastig te zien.

[ Voor 37% gewijzigd door Vos op 30-10-2021 16:36 ]

• ElPaco
Holy shit, Drommel had een bal!

WoT stats

• ElPaco
Vos schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:36:
Was dat geen penalty? Hmz heel lastig te zien.
Lijkt me niet, was niet echt iets aan de hand.

WoT stats

• Vos

Vos

AFCA

ElPaco schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

Lijkt me niet, was niet echt iets aan de hand.
Naja als Ramalho daar niet geen liggen was het 1 op 1 met keeper ;)

• ElPaco
Vos schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:37:
[...]

Naja als Ramalho daar niet geen liggen was het 1 op 1 met keeper ;)
Was het nu ook, maar dan door een ander. Dat die het voor elkaar krijgt om Drommel te krijgen, tja. Drommel kwam trouwens wel goed zijn doel uit. Eerste bal die hij pakt sinds 5 wedstrijden ofzo?

WoT stats

• Snowdog
snmght schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 10:50:
[...]

Eh whut, was je wel hier? En of die prestatie gedownplayed werd. Ook door ajacieden overigens. Sporting zoals het die avond speelde eindigt buiten de Europese plekken in de eredivisie. Dat is voor iedereen duidelijk.
Ja, ik was wel hier, dat was dan waarschijnlijk ook alleen door Ajacieden, want heb er verder niemand over horen klagen. Gaat er meer om dat dat soort opmerkingen absoluut niet nodig zijn imo. Een wedstrijd tegen een dergelijk team is gewoon niet eenvoudig, zo simpel is het toch? Het is geen Cambuur ofzo...

• Vos

Vos

AFCA

ElPaco schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:39:
[...]

Was het nu ook, maar dan door een ander. Dat die het voor elkaar krijgt om Drommel te krijgen, tja. Drommel kwam trouwens wel goed zijn doel uit. Eerste bal die hij pakt sinds 5 wedstrijden ofzo?
Drommel kon nu uitkomen en zat daardoor zeer dicht op die andere speler. Hij was veel verder weg van Van Wolfswinkel. Ik zeg niet dat een penal was, maar wel de moeite waard van kijken.

De VAR is wat dat betreft niet bepaald consequent qua kijken naar situaties.

[ Voor 14% gewijzigd door Vos op 30-10-2021 16:42 ]

• Snowdog
Vlappie, lekker goaltje, dat doen ze weer goed

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:00

Superkiwi

Hoi doei

BAM?

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• ElPaco
PSV achter, dat hebben we dit seizoen nog niet eerder gezien.

Volgens mij zit die bal alleen maar omdat Drommel er aan zit. Is niet heel goed te zien.

WoT stats

• Maarten_E

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• ElPaco
Antibam, je kent @Maarten_E niet goed :p

En meteen gelijk!

WoT stats

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Poh, netjes uitgespeeld dit van PSV.
Vlammend schot!

• Snowdog
Nou ff die BAM er achteraan dan

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oGpIkKxTLHK2dyTYwLQ0KXcK8vo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1HkHPxrosMQ2rCQFEIhrGz2V.png?f=user_large

Van iedereen ook Vertessen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

• ElPaco
Maarten_E schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 16:47:
[Afbeelding]

Van iedereen ook Vertessen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Het is Vinícius niet hé ;)

WoT stats

• Snowdog
Drommel zat er weer lekker bij bij die corner, ik zie daar echt weinig toekomst in. Heb het idee dat ze nog beter gewoon Unnerstall gewoon hadden kunnen houden. Wel iets ouder, maar die houdt af en toe nog een bal (ja, ik heb die 1e redding gezien).

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Hij loopt weer!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• carpebios
  • Nu online
Die liggen wel veel op de grond zeg.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• ElPaco
Nou, dat was gewoon een prima aanval met prima afronding!

WoT stats

• carpebios
  • Nu online
EINDELIJK! Zahavi

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het lek is boven, overwinning moet wel lukken voor PSV vandaag

• ElPaco
Scheelde trouwens weer niet veel of hij had hem tegen Vinícius aan geschopt bij die goal :p

WoT stats

• ElPaco
@Maarten_E, ik mis nog iets :p

WoT stats

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:34
Zit je eens in het stadion is Gotze ziek.. Sad times :(

• Maarten_E

• ElPaco
dglavimans schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:08:
Zit je eens in het stadion is Gotze ziek.. Sad times :(
Je hebt Zahavi zien scoren, dat is nog veel bijzonderder dan Götze zien!

WoT stats

• Maarten_E
ElPaco schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:10:
[...]

Je hebt Zahavi zien scoren, dat is nog veel bijzonderder dan Götze zien!
En Vertessen, zijn tweede en laatste van dit seizoen!

• carpebios
  • Nu online
Het zal ook eens tegen psv.

• DoeEensGek
Poeh wat een lekkere goal!!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat een pegel :D

• DoeEensGek
Hij raakt hem ook heerlijk, dit is echt kicken als je zo scoort! ;)

• ElPaco
Ik weet dat hij hard was, maar gaat Drommel zijn hand nog uitsteken? Hij mag het op zich wel proberen. Gelukkig ging er voor de goal ook meer dan genoeg fout, precies zoals we PSV dit seizoen kennen.

NIemand lijkt elkaar te coachen. Net ook al een paar rare ballen die verdedigers in paniek wegschoten wat niet nodig was. Wederom een kansloze pot. Scheelt dat we er nu zelf 2 hebben gescoord.

WoT stats

• Maarten_E
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WokRw22qg1FmFks02Qs28q-nI5Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Jc8aqK49ZTPxIsGQogsZXQqb.png?f=user_large

Moet ik vermelden dat Drommel ex-FC Twente is?

• DoeEensGek
Maarten_E schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:19:
[Afbeelding]

Moet ik vermelden dat Drommel ex-FC Twente is?
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4NGGrhps/afbeelding.png
>:)
Pagina: 1 ... 129 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022