Waarom is Ronald Koeman een niveau hoger dan Schmidt?
Koeman is een pragmaticus, met wat meer ouderwetse tactieken en iemand die nooit heel veel succes heeft (sowieso niet op de lange termijn). Wel iemand die oog heeft voor de jeugd en een hele goede omgang heeft met zijn spelers.
Schmidt is een moderne pressing trainer, die daarin wat extremer is. Hij eist ontzettend veel van zijn spelers, maar hij bereidt ze daardoor ook voor op een eventuele overstap naar het buitenland. De grote competities zijn fysiek erg veeleisend en met name in de top is pressing en tactische flexibiliteit steeds belangrijker geworden. Ook heeft hij over het algemeen een goede omgang met zijn spelers, niet voor niets wilde een grootheid als Götze graag met hem werken.
Ik kan me niet voorstellen dat PSV na Schmidt terug gaat naar een trainer die niet grotendeels dezelfde spelprincipes aanhoudt, dan gooit men de weg die de afgelopen 2 jaar is ingeslagen volledig weg en dat zal niet gebeuren. Bij de jeugd zie je namelijk ook al elementen van de huidige spelprincipes terug, dit sluit ook beter aan bij de huidige moderne tactieken in de top.
De enige Nederlandse trainer die hieraan voldoet is Slot.
En Bosz, maar die faalt altijd zodra het erop aankomt.
PSV werd pas na de 3-0 weggespeeld door Ajax, daarvoor ging het grotendeels gelijk op (waarbij Ajax dreigender was na de 1e 20 minuten, waarin PSV had moeten scoren).
Ook tegen Feyenoord ging het pas mis in het laatste half uur, wat inderdaad geen toeval is gezien het scoreverloop en het gebrek aan rust.
De overige wedstrijden ben je veel beter tot ongeveer 20 meter voor de goal van de tegenstander. Hopen dat het de spreekwoordelijke ketchupfles zal zijn. (Toch het belangrijkste)
Mee eens.
Het gebrek aan echt grote kansen en het constant opzoeken van het centrum tijdens de aanvallen is wel een punt van aandacht en zorg, maar het spel tot de 16 is dit seizoen over het algemeen echt prima.
Al kun je op een gegeven moment niet meer spreken van pech als je structureel zelf de kansen niet benut en de tegenstander zo ongeveer scoort uit elke kans. Dus dat zal de komende weken echt beter moeten.
Deadsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:02:
En daar moet je als trainer op inspelen door ze niet alles te laten spelen aan het begin van het seizoen. Door je reserves wat ritme te geven wanneer de buit al binnen is, en daar heeft Schmidt vind ik toch wat fouten gemaakt.
Huh?
Dus je negeert de constante kritiek (met name vanuit de media en enkele zogenaamde analisten) op zijn vele wisselen (al sinds zijn aanstellen) en geeft ineens het precies tegenovergestelde aan? Heel bijzonder. Ik heb ook geen idee hoe je hierbij komt.