Omdat die gast het Ajax nog best lastig maakte achterin, begin van de wedstrijd. Die kansen kregen ze o.a. omdat hij steeds de luchtduels aanging en Ajax daar niet echt goed mee om ging. Zet je Vertessen daar neer, kan ie lekker rondjes rennen in de grote Ajax rondo.Han schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:20:
Schmidt; “we miss a little bit speed”
Why the fuck start je dan met die Vinícius ipv Vertessen?
Maar lag dat aan PSV of was Ajax toen nog in voorbereiding. Antony was er niet bij. PSV had er toen al 6 officiele wedstrijden gespeeld.snmght schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 08:16:
@ElPaco daar had ook Ajax geen antwoord op eerder..
Regeren is vooruitschuiven
Dat zou mee kunnen spelen maar ik hou niet van excuses zoeken. Ajax speelde een wedstrijd tegen de grootste binnenlandse concurrent om een prijs. Dan moet je er gewoon staan, ook zonder Antony.T-MOB schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:14:
[...]
Maar lag dat aan PSV of was Ajax toen nog in voorbereiding. Antony was er niet bij. PSV had er toen al 6 officiele wedstrijden gespeeld.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik vind Ramalho een prima aankoop voor de bank. Begin van het seizoen was aardig, maar de laatste tijd? Wat heeft hij gisteren nou laten zien? Alleen dat ie nog trager is dan Tadic die al niet heel snel is. Ik zou echt heel snel Teze weer centraal achterin opstellen.snmght schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 07:39:
@carpebios maar, en volgens mij heb ik het je al eens gevraagd, hoe zie je de oplossing?
Ik denk zelf dat Schmidt een verkeerde keuze geweest is en dat je ook beter een andere, fittere speler dan Gotze of Van Ginkel aan had getrokken.
Verder zie ik toch een Ramalho als prima aankoop en zit er ook wel degelijk talent in de ploeg waar Gakpo het beste voorbeeld van is.
Maar waar had PSV gestaan als ze in plaats van Schmidt voor Slot waren gegaan? En als ze vol voor Berghuis waren gegaan vóór zijn transfer naar Ajax?
Dat snap ik ook.... maar ik ben dan ook niet degene die claimt dat een van de redenen van het verlies tegen Ajax het missen van snelheid istoolkist schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:13:
Omdat die gast het Ajax nog best lastig maakte achterin, begin van de wedstrijd. Die kansen kregen ze o.a. omdat hij steeds de luchtduels aanging en Ajax daar niet echt goed mee om ging. Zet je Vertessen daar neer, kan ie lekker rondjes rennen in de grote Ajax rondo.
Mijn punt is dat Schmidt vaak zichzelf tegen spreekt of slechte prestaties verwijt aan zaken waar hij zelf als trainer invloed op heeft. Het was al teenkrommend om Schmidt voorafgaande aan de wedstrijd te horen zeggen dat Vertessen niet in staat zou zijn om 90 minuten lang tegen een Ajax te voetballen. Die jongen is 20 jaar, geen A-junior of zo. En dan nog, 60 minuten kan toch ook? Ik krijg af en toe het gevoel dat die Schmidt in een eigen wereldje leeft en dingen anders ziet dan logisch en reeel is. Het straalt in ieder geval weinig vertrouwen uit richting zijn eigen spelers met al die vooraankondigingen en rare wissels. Daar sta je dan als 20 jarige profvoetballer. Je eigen trainer acht jou niet in staat om een topwedstrijd vanaf de aftrap te spelen.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Als je naar de wedstrijd van gisteren (en dinsdag) kijkt, snapt toch niemand dat Drommel wel voor Oranje in voorselectie zit en Pasveer niet?
Pasveer niet snap ik prima. Vooruit kijken doe je niet met een 37jarige keeper ( dus ook geen Stekelenburg als ie fit zou zijn)MM99 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:24:
Als je naar de wedstrijd van gisteren (en dinsdag) kijkt, snapt toch niemand dat Drommel wel voor Oranje in voorselectie zit en Pasveer niet?
Ho Pasveer keept nu twee keer een goede wedstrijd. Okay, drie keer. Maar heeft meer slechte wedstrijden dan goede wedstrijden gekeept! Eén zwaluw maakt nog geen zomer!MM99 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:24:
Wat betreft die discussie omtrent Schmidt. Ik begrijp niet zoveel van die fitheid van zijn spelers waar hij het de hele tijd over heeft. Vertessen kan geen 90 minuten spelen maar zit standaard op de bank. Veel blessures her en der met spelers. Van Ginkel die als held wordt gepresenteerd maar finaal door het ijs zakt. Dan gaat hij wijzen naar de afgelopen wedstrijden waarin PSV een goed niveau haalde. Nou niet voor het een of het ander maar Sparta (2-1), Zwolle (3-1 (tot de 83e minuut 0-1 achter!) en nog een wedstrijd als ijkpunt nemen vind ik wel schromelijk overdreven. De essentie van het verhaal is dat PSV niet in staat is om twee wedstrijden in een week op de mat te leggen en de weerbaarheid van spelers wordt er ook niet groter op door ze constant te wisselen. Je zujlt een keer door de barrière heen moeten.
Als ik op mijn mountainbike elke keer stop als ik moe word, dan ga ik geen 100km kunnen fietsen. Nooit. Door die grens telkens te verleggen ga je van 40-50-60-70-80-100km. Dat principe is bij Schmidt heus wel bekend maar toch gaat hij er op een aparte manier mee om.
Meen je dat serieus? Uiteraard verkeerd Pasveer in de vorm van zijn leven op dit moment, maar de kans dat het ergens in de aankomende weken punten gaat kosten is ook reeel. En gezien zijn leeftijd zou ik hem niet meer bij Oranje halen, zeker niet vanwege twee potjes. Nu ben ik wel steeds minder fan van Drommel en bekruipt mij steeds meer het gevoel dat Twente zijn plafond was. Maar gezien zijn leeftijd zou ik hem eerder bij Oranje willen zien dan een Pasveer, mede omdat het om een backup achter Bilow gaat.MM99 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:24:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Mwah bedoelde toch in ieder geval beter dan een Doan, Romero (die spits, heet ie zo?) en dat soort jongens die vaker niet dan wel spelen. Ik denk dat het aankoopbeleid echt wel beter kan. Het is een gotspe, maar ook Gotze is wat mij betreft zonde van het geld; wat heeft hij nou echt opgeleverd? En wat als je die minuten aan een talent zou hebben gegund?toolkist schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:18:
[...]
Ik vind Ramalho een prima aankoop voor de bank. Begin van het seizoen was aardig, maar de laatste tijd? Wat heeft hij gisteren nou laten zien? Alleen dat ie nog trager is dan Tadic die al niet heel snel is. Ik zou echt heel snel Teze weer centraal achterin opstellen.
Van Ginkel net zo. Waarom spelers halen die vooral in de lappenmand liggen? Van Ginkel laat die zwakte al zo ongeveer heel zijn carriere zien..
Hoeveel voltreffers staan er tegenover? Mogen we Zahavi daar bij rekenen?
Volmondig ja; als je alleen naar die wedstrijden kijkt. Immers meerdere reddingen en een clean sheet!MM99 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:24:
Kijk je echter iets verder dan een micropenis lang is dan zie je dat Pasveer echt niet meer kan.
Drommel haalt echt bij lange na niet niveau dat je moet halen om bij Oranje te mogen mee doen. Zeker twee van vijf doelpunten gisteren had die moeten hebben.toolkist schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:27:
[...]
Pasveer niet snap ik prima. Vooruit kijken doe je niet met een 37jarige keeper ( dus ook geen Stekelenburg als ie fit zou zijn)
Natuurlijk moet je naar toekomst kijken en Bijlow doet het echt heel goed en is van mij betreft nu zeker de eerste keeper van Oranje. Ik zou Pasveer alleen al meenemen als ervaren keeper die je achter de hand houdt en andere spelers kan motiveren.
Dat hij 37 wilt niet zeggen dat je geen gebruik meer van hem moet maken. Hij is momenteel, samen met Bijlow, beste keeper van NL. Ronaldo is ook 36, wordt over 3 maandjes 37, moet Portugal hem dan ook niet selecteren vanwege zijn leeftijd? Omdat hij geen toekomst heeft?
@snmght
Die van Ginkel kreeg er even van langs in een podcast. Lekker cashen en subsidie vangen bij Chelsea als huurspeler maar écht iets toevoegen voor langere periode ho maar. Daar werd begin dit seizoen nog alle lof voor gegeven maar daar is inmiddels niks meer van over.
@MM99
Wat betreft Ronaldo. Ook een ja. Zie Feyenoord opbloeien zonder Berghuis. Soms zijn dergelijke spelers teveel bepalend op het team en presteert het team beter zonder zo'n speler dan met. Als weet ik niet hoe dat bij Ronaldo is. Bij Feyenoord is er niks gebeurd op de transfermarkt maar spelen ze veel vrijer dan vorig jaar mét Berghuis.
Die van Ginkel kreeg er even van langs in een podcast. Lekker cashen en subsidie vangen bij Chelsea als huurspeler maar écht iets toevoegen voor langere periode ho maar. Daar werd begin dit seizoen nog alle lof voor gegeven maar daar is inmiddels niks meer van over.
@MM99
Wat betreft Ronaldo. Ook een ja. Zie Feyenoord opbloeien zonder Berghuis. Soms zijn dergelijke spelers teveel bepalend op het team en presteert het team beter zonder zo'n speler dan met. Als weet ik niet hoe dat bij Ronaldo is. Bij Feyenoord is er niks gebeurd op de transfermarkt maar spelen ze veel vrijer dan vorig jaar mét Berghuis.
[ Voor 38% gewijzigd door Typhone op 25-10-2021 09:40 ]
Verwijderd
Typhone schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:39:
:fill(white):strip_exif()/f/image/wWutoY4ZbrQ4zoFjvyvhY5Qc.png?f=user_large)
Ik tel 1351 blessuredagen sinds zijn transfer naar Chelsea. Het is een klein wonder dat deze jongen nog kan voetballen.
Een stukje scorebordjournalistiekTyphone schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:39:
- Willem II uit
- Utrecht uit
- PSV uit
- Heerenveen thuis
- Vitesse uit
- RKC thuis
Vorig seizoen 13 punten (doelsaldo 13-4)
Dit seizoen 10 punten.(doelsaldo 20-11)
Verwijderd
Zie hier het probleem van PSV. Waarom haal je die gast? Een gebrek aan netwerk (zoals Overmars) en zeer matige scouting. Van alle spelers die PSV de afgelopen 3 jaar heeft gekocht zijn ze allemaal slecht. Het is B-garnituur of oud A-garnituur dat met fysieke problemen kampt (van Ginkel, Gotze etc.). Ze vissen ook steeds in dezelfde kleine vijver (Luuk de Jong terughalen) en in die vijver zitten niet de spelers die je kampioen maken.Verwijderd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:13:
Ik tel 1351 blessuredagen sinds zijn transfer naar Chelsea. Het is een klein wonder dat deze jongen nog kan voetballen.
Geen kampioen = geen CL = geen geld waardoor je niet uit die cirkel komt. En dus zoek je weer in dezelfde vijver.
Precies wat Ajax deed met Atouba, Luque en die dwerg die alleen maar 100x met een bal op zijn neus kon dribbelen (blijkbaar ook maar 1x want niks van gezien bij Ajax). Leer daar van zou ik zeggen….
Ik zou Gerbrands en de Jong er uit gooien. Daar zit 0 reflectie vermogen in. Die 50mln is ook vrijwel weggepist zonder dat ze iets zijn opgeschoten. Een trainer carte blanche geven, talenten de nek omdraaien ten faveure van niet renderende aankopen van die trainer en naar externe omstandigheden wijzen voor tegenvallende prestaties. Dat past niet bij psv.
Niet waar, binnenkort hebben we 2 CL plekkenVerwijderd schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:22:
[...]
Geen kampioen = geen CL = geen geld waardoor je niet uit die cirkel komt. En dus zoek je weer in dezelfde vijver.
30 miljoen, die overige 20 miljoen hebben ze toch niet gedaan (hypothecaire lening). Die 30 miljoen is nog niet gebruikt voor zover ik weet.Die 50mln is ook vrijwel weggepist zonder dat ze iets zijn opgeschoten.
Verder overigens eens met je betoog
Enige 'positieve' is dat Ihattaren echt niet aan PSV lijkt te liggen, die gast is het gewoon echt kwijt. Beter was natuurlijk geweest als dat wel goed was gekomen
Pasveer keepte gister inderdaad prima, maar vond hem toch een minpunt hebben. Er waren meerdere ballen zoals bijvoorbeeld de kopbal van Vinicius, waarbij zijn handen precies op de goede plek zaten en hij er toch voor kiest om de bal weg te tikken in plaats van te klemmen wat op die moment makkelijk had gekund. Met stoten/tikken geef je toch al snel een rebound of corner weg, ik snap dat je dat doet als je hem niet kan vangen maar ik had het gevoel dat ze gister zeker vangbaar waren.
Pompi schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:26:
Pasveer keepte gister inderdaad prima, maar vond hem toch een minpunt hebben. Er waren meerdere ballen zoals bijvoorbeeld de kopbal van Vinicius, waarbij zijn handen precies op de goede plek zaten en hij er toch voor kiest om de bal weg te tikken in plaats van te klemmen wat op die moment makkelijk had gekund. Met stoten/tikken geef je toch al snel een rebound of corner weg, ik snap dat je dat doet als je hem niet kan vangen maar ik had het gevoel dat ze gister zeker vangbaar waren.
Exact, dat niet klem vast hebben van makkelijke ballen had ik gisteren ook al aangehaald. Het was mij al eerder opgevallen en ben er dus op gaan letten. Een keeper die geen ballen klemvast neemt geeft onrust en onnodig risico met zich mee.Han schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 19:24:
Ik krijg het gevoel dat je de wedstrijd niet gezien hebt… van die 5 waren er 3 rollertjes. En omdat Pasveer nooit een bal klemvast heeft ziet het er vaak gevaarlijker uit dan dat het was en loopt de aanval soms nog door. In dat opzicht mis je een Onana, die brengt veel meer rust door ballen klemvast te houden.
En tegelijkertijd weet hij wel een bal te stoppen. Zo ver is Drommel helaas nog niet. Die kijkt een bal nog iedere keer het doel in.
Ik snap wat je zegt, maar cijfers zeggen toch iets anders. Als je maar 2 doelpunten tegen hebt gehad in alle eredivisie wedstrijden dit seizoen, dan doet hij het wel goed. Hij brengt blijkbaar genoeg rust voor de verdedigers ook.Han schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:37:
[...]
[...]
Exact, dat niet klem vast hebben van makkelijke ballen had ik gisteren ook al aangehaald. Het was mij al eerder opgevallen en ben er dus op gaan letten. Een keeper die geen ballen klemvast neemt geeft onrust en onnodig risico met zich mee.
in de JC schaal wedstrijd zat Ramalho ook vaker achter de feiten aan te rennen.toolkist schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:18:
[...]
Ik vind Ramalho een prima aankoop voor de bank. Begin van het seizoen was aardig, maar de laatste tijd? Wat heeft hij gisteren nou laten zien? Alleen dat ie nog trager is dan Tadic die al niet heel snel is. Ik zou echt heel snel Teze weer centraal achterin opstellen.
Daar kom je dan nog mee weg omdat Ajax ze niet maakt en tegen rood aan loopt.
In de CL en El hetzelfde met hem, hij laat dan zijn speler lopen en gaat schijnverdedigen.
HIj doet dan alsof hij de opkomende speler wil gaan opvangen die er niet is, terwijl de speler met de bal vrij blijft.
Dan valt de goal en zie je hem zonder man lopen.
Misschien is het telkens niet zijn man, maar als ervaren speler moet hij de speler aansturen wiens man het wel is.
Mwene is ook gewoon geld weg gooien. Vind hem niet beter dan Teze. ALs je iemand haalt om Teze te vervangen dan moet deze gewoon duidelijk beter zijn.
Maar het is een aankoop van Schmidt dus die zal hem niet laten vallen.
Is toch idioot dat je een 27 jarige speler haalt die niet beter is dan het jonge talent dat er al is.
En als ik dan naar zijn stats kijk zie ik al snel dat zijn ervaring vooral in de 2e en 3e liga is.
30 wedstrijden basis in de 1e liga.
En, toch nog genoten van SC Cambuur v Feyenoord ?Chrisjuh_15 schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:07:
[...]
Typisch zo'n wedstrijd dit dat 'we' (Feyenoord) het wederom laten liggen.. al laat ik mij graag positief verrassen! Ben benieuwd of we nu wél de intensiteit kunnen opbrengen. Cambuur zal volle bak gaan.
Ben ook benieuwd of hij dezelfde elf opstelt, of dat Nelson het nu eens vanaf het begin mag laten zien ipv Alireza. Zou Aursnes eventueel ook opstellen in plaats van Toornstra.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Willy en René oordelen hard over PSV: 'We hebben maar 11 of 12 topspelers'
https://www.omroepbrabant...-maar-11-of-12-topspelers"Ik was erbij in Amsterdam", vertelde Willy maandagochtend in het radioprogramma Wakker! op Omroep Brabant. "Ik dacht dat we een heerlijke wedstrijd zouden zien. Die heb ik ook gezien, maar slechts van een kant. Mentaal, tactisch, technisch en collectief is PSV compleet overklast door Ajax. We hadden niets in te brengen, afgezien van de eerste vijftien tot twintig minuten. Tot mijn verwondering schoten we in de tweede helft niet een keer op goal, we hebben niet een kans gehad. Dramatisch."
Dat ze vrijer spelen zou ik eerder aan Slot hangen, die is nu eenmaal wat meer van naar voren dan Advocaat. Niet voor niets hadden veel spelers vorig jaar de klacht dat ze wel wat minder behoudend wilden spelen maar Advocaat vond dat een stevige dosis zelfoverschatting.Typhone schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:39:
Nu spelen ze inderdaad wat vrijer, maar geven ook best veel weg. Het overtuigt nog niet echt maar het zou wel leuk zijn als het echt begint te draaien. Ik zie toch liever een aanvallend en strijdend Feyenoord dan een bang en afwachtende.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij Advocaat was Sinisterra een groot deel van het seizoen geblesseerd. Verder brengen Trauner, Aursnes, Til en Pedersen ook wel wat nieuwe mogelijkheden. Kortom, de selectie nu is niet te vergelijken met die van vorig jaar. (Neemt niet weg dat Slot het gewoon goed doet.)Gonadan schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:44:
[...]
Dat ze vrijer spelen zou ik eerder aan Slot hangen, die is nu eenmaal wat meer van naar voren dan Advocaat. Niet voor niets hadden veel spelers vorig jaar de klacht dat ze wel wat minder behoudend wilden spelen maar Advocaat vond dat een stevige dosis zelfoverschatting.
Nu spelen ze inderdaad wat vrijer, maar geven ook best veel weg. Het overtuigt nog niet echt maar het zou wel leuk zijn als het echt begint te draaien. Ik zie toch liever een aanvallend en strijdend Feyenoord dan een bang en afwachtende.
alles kan off-topic
Mwah, vielen me een paar dingen erg tegen; verdedigend weer erg zwak (een linksback die rechtsbuiten stond mocht 2x scoren tegen de linksback van het NL-elftal), Senesi wederom erg onzeker (dipje?) en vond ook Pedersen op zijn voorzet na niet erg sterk spelen (zeker de eerste helft niet).Hackus schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:23:
[...]
En, toch nog genoten van SC Cambuur v Feyenoord ?
Wat me dan wel weer positief opviel is de fitheid (we lijken de intensiteit nu langer vol te kunnen houden, ook na een donderdagavond wedstrijd). Ook Aursnes en Kokcu speelden erg goed op het middenveld! Sinisterra bij vlagen ook weer mega gevaarlijk.
3 punten: inpakken en wegwezen daar! Er zijn seizoenen geweest dat je daar gewoon met 3/4-1 zou verliezen als je op achterstand kwam; dat was nu niet. Positief!
Ik meende me te herinneren dat het hier over ging en naar aanleiding van het bericht van de NOS.toolkist schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:32:
[...]
Aangezien die man al jaren en jaren z'n zaakwaarnemer is mag je wel aannemen dat als hij zegt dat de Boer geen hoofdcoach meer wil zijn, dat wel klopt.
Iets is er niet helemaal goed gegaan tussen zaakwaarnemer en Frank de BoerDe Boer wil in ieder geval hoofdtrainer zijn. 'Assistent, dat vind ik lastiger. In Engeland heb je weleens echte veldtrainers, die dan samenwerken met een manager, die je dan de eerste vier dagen na een wedstrijd niet ziet. Maar ik ben liever hoofdtrainer. Ik wacht het af. Soms komt er ook ineens iets op je pad.'
Natuurlijk is de selectie niet te vergelijken, maar vergelijk ook de spelers die er vorig jaar Wél waren eens met hoe ze nu spelen. Vorig jaar zei iedereen nog dat Kökcü (Orrie) er niets van kon, maar hij blijkt zeker wel te kunnen voetballen. Advocaat vond dat spelers zich aan zijn idee moesten aanpassen en liet ze ook duidelijk niet in hun kracht spelen.Ankona schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 23:18:
[...]
Bij Advocaat was Sinisterra een groot deel van het seizoen geblesseerd. Verder brengen Trauner, Aursnes, Til en Pedersen ook wel wat nieuwe mogelijkheden. Kortom, de selectie nu is niet te vergelijken met die van vorig jaar. (Neemt niet weg dat Slot het gewoon goed doet.)
Natuurlijk is dat wellicht gemakkelijker met een fitte Sinisterra, maar de prestaties van/ onder advocaat waren ook niet om over naar huis te schrijven.
Overigens is het momenteel natuurlijk ook zo dat teams aan een halve kans ineens genoeg hebben en gelijk scoren en Feyenoord veel kansen mist. Dat zal (statistisch gezien) niet heel lang zo blijven, is mijn verwachting.
Iets voor PSV? (Zou ik toejuichen!)Napo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:47:
[...]
Ik meende me te herinneren dat het hier over ging en naar aanleiding van het bericht van de NOS.
[...]
Iets is er niet helemaal goed gegaan tussen zaakwaarnemer en Frank de Boer
https://www.feyenoord.nl/...op-bij-feyenoord---271021
Mark stapt op na de incidenten van afgelopen tijd, zo jammer dat dit soort volk zoveel (negatieve) impact kan hebben op de club.
Mark stapt op na de incidenten van afgelopen tijd, zo jammer dat dit soort volk zoveel (negatieve) impact kan hebben op de club.
Ga je met deze "supportersgroep" nog wel een serieuze kandidaat krijgen voor deze functie?Rendiertje schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 08:55:
https://www.feyenoord.nl/...op-bij-feyenoord---271021
Ik kan me voorstellen dat elk weldenkend mens geen zin heeft in die intimidatie en bedreigingen.
Verkeerde topic (zie randzaken), maar zet Rico Verhoeven er maar eens neer samen met Ernesto Hoost en Peter AertsMegupe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Ga je met deze "supportersgroep" nog wel een serieuze kandidaat krijgen voor deze functie?
Ik kan me voorstellen dat elk weldenkend mens geen zin heeft in die intimidatie en bedreigingen.
Eens kijken wie er dan nog durven te bedreigen
Dat kan Krul al prima doen, qua keepen ook nog eens beter dan Pasveer en kan nog jaren langer mee.MM99 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 09:38:
Natuurlijk moet je naar toekomst kijken en Bijlow doet het echt heel goed en is van mij betreft nu zeker de eerste keeper van Oranje. Ik zou Pasveer alleen al meenemen als ervaren keeper die je achter de hand houdt en andere spelers kan motiveren.
Die zit me toch net iets te vaak in het net te vissen tegenwoordig. Zal volgend jaar wel weer in de Championship zitten.toolkist schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 13:24:
[...]
Dat kan Krul al prima doen, qua keepen ook nog eens beter dan Pasveer en kan nog jaren langer mee.
Krul is 33, zoveel jaren langer gaat die echt niet meer mee. Wat mij betreft hebben we met Bijlow een goede eerste keeper voor de komende jaren. Cillessen en Flekken als back-up. Drommel zal echt stappen moeten gaan maken, maar hij is in deze vorm echt geen optie.
vraag me af wat ze bij Ajax gaan doen mocht Mazraoui niet snel verlengen.
Hoop zelf dat hij dan gewoon gaat banken.
Verwijderd
Gewoon opstellen. Het is geen dure aankoop en hij heeft zelfs nog op amateurbasis in Jong Ajax gespeeld.Deadsy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:44:
Alle harde kernen zijn helaas geïnfecteerd met debiele “supporters”. De bedreigingen van Koevermans en de aanval op de directie van Union Berlin vind ik echt van een ander kaliber. Beseffen ze zich dan niet dat ze Feyenoord veel schade aanrichten?Megupe schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Ga je met deze "supportersgroep" nog wel een serieuze kandidaat krijgen voor deze functie?
XXXVI
Deze idioten denken dat ze belangrijker zijn dan de club, dat ze de bewakers zijn van de cultuur en dat soort onzin.ephymerous schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:10:
[...]
Alle harde kernen zijn helaas geïnfecteerd met debiele “supporters”. De bedreigingen van Koevermans en de aanval op de directie van Union Berlin vind ik echt van een ander kaliber. Beseffen ze zich dan niet dat ze Feyenoord veel schade aanrichten?
O en ze zuipen, snuiven en slikken te veel zooi.
Kans dat ze geeneens de helft van de basis spelers kennen.
Dat lukt mij wel denk ik;Deadsy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:50:
[...]Kans dat ze geeneens de helft van de basis spelers kennen.
Ed de Goeij
Arnold Scholten
John de Wolf
Ulrich van Gobbel
Gaston Taument
Joszef Kiprich
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Eeeeeeen Koeman is ontslagen.
Ik zou zeggen PSV sla je slag, bij PSV zal hij weer succes hebben.
Kan hij Depay en Luuk de Jong meenemen, die zullen niet veel hoeven kosten gok ik.Deadsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:18:
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Met dat salaris wat ze daar krijgen blijven die gewoon zitten tot het contract er op zit.OPSLAGHOND schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:26:
[...]
Kan hij Depay en Luuk de Jong meenemen, die zullen niet veel hoeven kosten gok ik.
Lijkt mij toch wel een niveau hoger dan Schmidt. Wat vinden de PSV fans?Deadsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:18:
Wat @OPSLAGHOND zegt, meteen wat scorend vermogen meenemen naar Eindhoven en dan is er nog wel wat te maken van het seizoen. Punt is dat Schmidt vuistdiep in Gerbrands en De Jong zit, dus die gaat nooit ontslagen worden.snmght schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:34:
[...]
Lijkt mij toch wel een niveau hoger dan Schmidt. Wat vinden de PSV fans?
Wishful thinking zegmaar.
Ik vond wel echt mooi hoe gisteren de bijtekenen van Alvarez werd aangepakt. In Arena, met publiek, met vrouw en kind, met Van der Sar, Overmars en Ten Hag en met hele selectie die achter je staat. Iedereen dat voor je applaudisseerde.Deadsy schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 17:44:
Straalt puur waardering uit vanuit Ajax. Ik hoop dat Mazraoui even heeft mee gekeken.
En ik weet zeker dat het die Raiola is die gewoon in de oren van Nous zit te fluisteren. Waarschijnlijk is hij weer met een belachelijke voorstel gekomen zoals met Brobbey vorig jaar. Zal me niks verbazen als ze iets in contract willen in trend van "helft van verkoop transfersom is voor de speler" en "speler moet altijd in de basis staan" en "als iemand een salaris verhoging krijgt van de selectie, moet deze speler zelfde percentage bij krijgen".
Overmars is echt niet dom. Als het enkel was dat Nous meer salaris wou, dan had die dat echt wel gedaan.
Bahbah wat visueel...ElPaco schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 08:02:
[...]
Punt is dat Schmidt vuistdiep in Gerbrands en De Jong zit, dus die gaat nooit ontslagen worden.
Zou geen slechte optie zijn, zeker mocht een Depay/De Jong meegenomen worden. Qua scorend vermogen in La Liga niet voldoende, in de Eredivisie kunnen ze zeker wel wat waard zijn.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Denk je echt dat Depay in deze fase van zijn carrière naar PSV komt?Maarten_E schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:31:
[...]
Bahbah wat visueel...
Zou geen slechte optie zijn, zeker mocht een Depay/De Jong meegenomen worden. Qua scorend vermogen in La Liga niet voldoende, in de Eredivisie kunnen ze zeker wel wat waard zijn.
Ik kan niet zeggen dat Depay het op dit moment geweldig doet bij FC Barcelona. Geflopt is een groot woord maar goed is het niet. Nu terug naar PSV is misschien een stap te ver, maar aan wie denk jij dan qua club waar Depay verder zou kunnen?MM99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:35:
[...]
Denk je echt dat Depay in deze fase van zijn carrière naar PSV komt?
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Tja Koeman heeft bij meer clubs succes gehad dan Schmidt. Maar hij heeft uiteraard ook bij meer clubs gezeten.snmght schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 07:34:
[...]
Lijkt mij toch wel een niveau hoger dan Schmidt. Wat vinden de PSV fans?
Misschien dat Koeman op zijn best is als bondscoach. Kan hij geen rare spelers halen etc.
Probleem is dat de spelers van PSV niet snel zullen klagen over Schmidt. Want vrij veel van hun zijn door hem gehaald. De spelers met status spelen allemaal.
Absoluut niet zeg.. Heeft vorige keer een half jaar geteerd op het werk van Hiddink om daarna alles af te breken en met een mirakel kampioen te worden...Deadsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 00:18:
Even opgezocht. Eerste seizoenshelft 17w 46p +40. Tweede seizoenshelft 17w 29p +10 en uiteraard de befaamde trein....
Laat hem maar ver wegblijven.
[ Voor 17% gewijzigd door rickskeg99 op 28-10-2021 11:55 ]
Dus toch de boerrickskeg99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:49:
[...]
Absoluut niet zeg.. Heeft vorige keer een half jaar geteerd op het werk van Hiddink om daarna alles af te breken en met een mirakel kampioen te worden...
Even opgezocht. Eerste seizoenshelft 17w 46p +40. Tweede seizoenshelft 17w 29p +10 en uiteraard de befaamde trein....
Laat hem maar ver wegblijven.
Vraag me af of ze de ballen zouden hebben om een Grim te halen
Maar ik zal wat raars roepen dat Schmidt voorlopig van mij wel mag blijven. Het spel is niet extreem beroerd. Je bent alleen weg gespeeld door Ajax. Maar terugblikkend hebben zowel Ajax en Feyenoord veel meer rust gehad dan PSV voor die wedstrijden.Deadsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:23:
[...]
Dus toch de boer
Vraag me af of ze de ballen zouden hebben om een Grim te halen
De overige wedstrijden ben je veel beter tot ongeveer 20 meter voor de goal van de tegenstander. Hopen dat het de spreekwoordelijke ketchupfles zal zijn. (Toch het belangrijkste)
Precies, gewoon een contract geven voor 10 jaar!rickskeg99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Maar ik zal wat raars roepen dat Schmidt voorlopig van mij wel mag blijven. Het spel is niet extreem beroerd. Je bent alleen weg gespeeld door Ajax. Maar terugblikkend hebben zowel Ajax en Feyenoord veel meer rust gehad dan PSV voor die wedstrijden.
De overige wedstrijden ben je veel beter tot ongeveer 20 meter voor de goal van de tegenstander. Hopen dat het de spreekwoordelijke ketchupfles zal zijn. (Toch het belangrijkste)
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Depay heeft gewoon een te zware erfenis te vullen. Vergeleken met Messi en de andere spelers die Barcelona in het verleden had is het te weinig. Ook de spelers om hem heen zijn niet zo goed als vroeger. Maar om nou te zeggen dat hij mislukt is gaat te ver. Barcelona heeft gewoon geen geld om beter te halen en moet zn verwachtingen aanpassen aan de financiële situatie waarin het zit.Maarten_E schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:37:
[...]
Ik kan niet zeggen dat Depay het op dit moment geweldig doet bij FC Barcelona. Geflopt is een groot woord maar goed is het niet. Nu terug naar PSV is misschien een stap te ver, maar aan wie denk jij dan qua club waar Depay verder zou kunnen?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Qua goals helpt het ook niet wanneer de trainer diverse wedstrijden met slechts twee aanvallers speeltph4ge schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:03:
[...]
Depay heeft gewoon een te zware erfenis te vullen. Vergeleken met Messi en de andere spelers die Barcelona in het verleden had is het te weinig. Ook de spelers om hem heen zijn niet zo goed als vroeger. Maar om nou te zeggen dat hij mislukt is gaat te ver. Barcelona heeft gewoon geen geld om beter te halen en moet zn verwachtingen aanpassen aan de financiële situatie waarin het zit.
Terug naar een sub-topper in Frankrijk of kijken bij een team als AC Milan, Valencia of FC Porto.Maarten_E schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:37:
[...]
Ik kan niet zeggen dat Depay het op dit moment geweldig doet bij FC Barcelona. Geflopt is een groot woord maar goed is het niet. Nu terug naar PSV is misschien een stap te ver, maar aan wie denk jij dan qua club waar Depay verder zou kunnen?
Trouwens;
Nummer 2 van de ED verliest met 5-0 van de nummer 1 in de ED.
Nummer 1 van de Bundesliga verliest met 5-0 van de nummer 12 in de Bundesliga.
Conclusie: PSV>Bayern München.
Nummer 2 van de ED verliest met 5-0 van de nummer 1 in de ED.
Nummer 1 van de Bundesliga verliest met 5-0 van de nummer 12 in de Bundesliga.
Conclusie: PSV>Bayern München.
Leuk he, creatief rekenen en blind overnemen wat Schmidt roept.rickskeg99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
Maar terugblikkend hebben zowel Ajax en Feyenoord veel meer rust gehad dan PSV voor die wedstrijden.
Dat PSV voor de Europese wedstrijd 2 dagen meer rust had, die wedstrijd dus beter uitgerust begon en dus ook minder vermoeid eindigde, tja dat vertelt ie er even niet bij want dat kwam hem niet zo goed uit.
Dit wordt nou typisch zo'n 1e aankoop voor Newcastle.MM99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:51:
[...]
Terug naar een sub-topper in Frankrijk of kijken bij een team als AC Milan, Valencia of FC Porto.
De echte grote jongens willen nog niet dus die zullen eerst een niveautje eronder moeten gaan vissen en dan kom je bij Depay etc uit.
Het is gewoon bewezen dat ploegen in het nadeel zijn met minder rust. Dat voordeel valt weg bij meer dan 3 dagen.toolkist schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
Leuk he, creatief rekenen en blind overnemen wat Schmidt roept.
Dat PSV voor de Europese wedstrijd 2 dagen meer rust had, die wedstrijd dus beter uitgerust begon en dus ook minder vermoeid eindigde, tja dat vertelt ie er even niet bij want dat kwam hem niet zo goed uit.
Maar volgens jou kan iemand meer dan 100% opladen?
[ Voor 3% gewijzigd door rickskeg99 op 28-10-2021 14:02 ]
Die is echt wel gevoelig voor die grote zak met geld die ie daar op kan halen. Bij Barca moest ie volgens mij vooordat ie daadwerkelijk kon tekenen al instemmen met een salarisverlaging.dutchgio schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:00:
Alleen vind Depay zich daar te goed voor, die zie ik dat niet doen.
Het grootste probleem is ook gewoon het transferbeleid, en daar heeft Schmidt ook een rol in gehad. Maar de TD is uiteindelijk de verantwoordelijke hiervoor.rickskeg99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Maar ik zal wat raars roepen dat Schmidt voorlopig van mij wel mag blijven. Het spel is niet extreem beroerd. Je bent alleen weg gespeeld door Ajax. Maar terugblikkend hebben zowel Ajax en Feyenoord veel meer rust gehad dan PSV voor die wedstrijden.
Je mist kwalitatief flink wat kwaliteit in je reserves.
Dat Gakpo wat wedstrijden gaat missen weet je, dat Madueko jong is en dus ook niet alles zal spelen idem.
En daar moet je als trainer op inspelen door ze niet alles te laten spelen aan het begin van het seizoen. Door je reserves wat ritme te geven wanneer de buit al binnen is, en daar heeft Schmidt vind ik toch wat fouten gemaakt.
Bruma komt te kort maar had in de CL voorrondes gewoon meer minuten moeten krijgen.
Wat is er feitelijk niet correct of "creatief gerekend" aan het gegeven dat wordt gezegd?toolkist schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:57:
[...]
Leuk he, creatief rekenen en blind overnemen wat Schmidt roept.
Lees de volledige post eens...Napo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:06:
[...]
Wat is er feitelijk niet correct of "creatief gerekend" aan het gegeven dat wordt gezegd?
Je maakt ergens creatief rekenen van terwijl het feitelijk volledig correct is. De afzwakking die je erna maakt maakt het nog niet zo dat er creatief gerekend wordt. Te vaak wordt het brengen van de context om wedstrijden heen benoemd als iets wat er minder/niet toe doet terwijl dat zeker wel invloed kan hebben op de wedstrijd.
En dararbij, de afzwakking die je maakt gaat over de wedstrijd tegen Ajax, niet over de andere aangehaalde wedstrijd (v Feyenoord) of laat je die creatief weg
Je stelling dat het EN creatief rekenen is EN dat men blind de uitspraken van X overneemt doet geen recht aan de situatie.
[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 28-10-2021 14:20 ]
Het dikgedrukte is ook een grote beperking van de selectie van PSV. Te dun kijkende naar kwaliteit en zodra je derhalve een basisspeler mist ga je een redelijke stap er op achteruit. Spelers in een wedstrijd rust geven wordt dan lastig tenzij je vroegtijdig een voorsprong opbouwt, iets wat initieel lukte maar al geruimte tijd lastig blijkt te zijn. Je kwalitatief betere spelers er dan vroeg uithalen wordt dan onmogelijk gemaakt.Deadsy schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:02:
[...]
Het grootste probleem is ook gewoon het transferbeleid, en daar heeft Schmidt ook een rol in gehad. Maar de TD is uiteindelijk de verantwoordelijke hiervoor.
Je mist kwalitatief flink wat kwaliteit in je reserves.
Dat Gakpo wat wedstrijden gaat missen weet je, dat Madueko jong is en dus ook niet alles zal spelen idem.
En daar moet je als trainer op inspelen door ze niet alles te laten spelen aan het begin van het seizoen. Door je reserves wat ritme te geven wanneer de buit al binnen is, en daar heeft Schmidt vind ik toch wat fouten gemaakt.
Bruma komt te kort maar had in de CL voorrondes gewoon meer minuten moeten krijgen.
Ga er als trainer maar aan staan, Gakpo/Madueke rust gunnen en dan Doan of Bruma en wellicht Vertessen inbrengen, dat scheelt een slok op een borrel en dat geldt in grote mate ook voor de overige posities in het elftal.
Dat houdt natuurlijk niet in dat je de reservespelers niet moet gebruiken maar daar zit een inherent risico bij, doe je het niet zit je met vermoeidheid en potentieel blessures, doe je het wel wordt het kwalitatief minder hoewel dat in de Eredivisie niet direct een probleem behoeft te zijn.
Ik hoop ook dat hij mag blijven. Ze willen hem verlengen en die man kraamt links en rechts veel onzin uit en heeft een voetbalvisie die haaks staat op dat wat PSV feitelijk tegenkomt.rickskeg99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 12:30:
[...]
Wisselbeleid van Schmidt
Constant spelers blijven rouleren maar wel met de regelmaat van de klok tegen blessures aanlopen voor key players. Los daarvan speelt het psychologische effect nog een grote rol zowel in de wedstrijd zelf als ook op de training. Waarom 100% geven op een training als je maar 60% hoeft te spelen?
Manier van spelen
Zeer reactief voetbal wat ze graag op de mat willen leggen maar PSV speelt veel wedstrijden helemaal niet reactief maar proactief. Daarom gaat het vaak ook zo slecht tegen de kleintjes. Al die wedstrijden blijft het stil over maar PSV heeft tegen GA Eagles, Sparta, PEC Zwolle wanprestaties geleverd maar wel de punten gepakt.
Voor elke oplossing is er een probleem
Wat er ook gebeurt er is altijd wel een excuus te vinden en er is niemand die Schmidt even hard op zijn vingers tikt. In plaats van steeds beter worden gaat het decrescendo bij PSV qua veldspel. Zal wel weer een keer om gaan draaien maar als je pech hebt zijn op dat moment de prijzen al verdeeld en loop je achter de feiten aan.
Schmidt trekt spelers aan met dito salarissen
Veel spelers die hier geroemd werden geven vrijwel nooit thuis als het erom gaat:
Pröpper, Van Ginkel, Zahavi, Götze waarbij die laatstgenoemden goed zijn voor 5.75 miljoen salaris per jaar. De andere twee zullen niet heel veel goedkoper zijn maar voegen geen reet toe aan het spel van PSV. Als die spelers zouden leveren had je een andere discussie maar dat gebeurt totaal niet.
Ik zou daar als PSV zijnde heel kritisch naar kijken.
Net zoals ik zeer kritisch kijk naar de Onana situatie. Bewuste dopingzondaar die de club dupeert omwille van geld weer in de armen sluiten. Nog liever geen kampioen dan deze zwakzinnige leugenachtige mafkees in de selectie.
Ik snap deze move van Ajax wel. Om overwinteren op Europese toneel zeker te stellen, wil je een goede keeper hebben. Pasveer is leuk en aardig, maar Onana is domweg beter (als hij z'n niveau natuurlijk weer haalt). Tegelijkertijd hoop ik dat Ajax werk maakt om voor de kerst een nieuwe eerste keeper te halen, voor de tweede helft van het seizoen.Typhone schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Net zoals ik zeer kritisch kijk naar de Onana situatie. Bewuste dopingzondaar die de club dupeert omwille van geld weer in de armen sluiten. Nog liever geen kampioen dan deze zwakzinnige leugenachtige mafkees in de selectie.
De belangen zijn domweg te groot en dan moet je pragmatisch zijn.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Mee eens maar we doen het al even zonder Onana dus ik zou er klaar mee zijn. Ik verwacht dat wanneer ie wedstrijd fit is hij ook gaat spelen.Krisp schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:51:
[...]
Ik snap deze move van Ajax wel. Om overwinteren op Europese toneel zeker te stellen, wil je een goede keeper hebben. Pasveer is leuk en aardig, maar Onana is domweg beter (als hij z'n niveau natuurlijk weer haalt). Tegelijkertijd hoop ik dat Ajax werk maakt om voor de kerst een nieuwe eerste keeper te halen, voor de tweede helft van het seizoen.
De belangen zijn domweg te groot en dan moet je pragmatisch zijn.
Ik ben niet blij dat hij niet heeft bij getekend. Maar ik zeg, laat de beste keeper maar spelen. Als Onana de niveau kan bereiken als voor zijn schorsing, mag die best er staan. Maar ik betwijfel enorm eerlijk gezegd.Gynnad schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:22:
Onana gaat weer mee trainen bij het eerste van Ajax.
Bron: https://nos.nl/l/2403417
Daarnaast, Pasveer is erg goed bezig, Gorter is bij Jong Ajax ook erg goed bezig. Is mooi voor Ten Hag als die Onana en Gorter als reserve keepers kan meenemen naar een CL wedstrijd.
Zahavi verdient €1m per jaarTyphone schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Schmidt trekt spelers aan met dito salarissen
Veel spelers die hier geroemd werden geven vrijwel nooit thuis als het erom gaat:
Pröpper, Van Ginkel, Zahavi, Götze waarbij die laatstgenoemden goed zijn voor 5.75 miljoen salaris per jaar. De andere twee zullen niet heel veel goedkoper zijn maar voegen geen reet toe aan het spel van PSV. Als die spelers zouden leveren had je een andere discussie maar dat gebeurt totaal niet.
Götze verdient €2m per jaar
Hoe je dan bij de €5,75m per jaar komt is dan een vraagteken.
Je hebt te weinig nieuws gelezen denk ik:Napo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:21:
[...]
Zahavi verdient €1m per jaar
Götze verdient €2m per jaar
Hoe je dan bij de €5,75 per jaar komt is dan een vraagteken.
Eran Zahavi verdient zes miljoen euro in twee seizoenen bij PSV, meldt Voetbal International woensdag op basis van documenten uit een vonnis van de FIFA-arbitragecommissie, over een conflict tussen Zahavi en zijn vorige club in China. In september 2020 stapte de spits over van Guangzhou R&F naar PSV. Hij tekende toen voor een jaarsalaris van een miljoen euro en streek vier miljoen euro aan tekengeld op.
Nee, ik heb dat bericht zeker gelezen maar welke speler komt hedentendagen naar een club toe zonder tekengeld indien ze transfervrij zijn.Typhone schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:22:
[...]
Je hebt te weinig nieuws gelezen denk ik:
[...]
Voor elke transfervrije speler wordt vrijwel zeker tekengeld betaald, dat is geen salaris.
Salaris =/= tekengeld, het is natuurlijk nog steeds wel geld dat PSV uitgeeft aan een speler. Dan is 6 miljoen over 2 jaar nog steeds wel fors, zeker voor het budget dat PSV heeft.
[ Voor 31% gewijzigd door Maarten_E op 28-10-2021 16:24 ]
Je kunt het noemen hoe je het wilt maar hij "verdient" het. En dat is met CL ambities en EL inkomsten geen slimme move voor een 33 jarige spits.Napo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:23:
[...]
Nee, ik heb dat bericht zeker gelezen maar welke speler komt hedentendagen naar een club toe zonder tekengeld indien ze transfervrij zijn.
Voor elke transfervrije speler wordt vrijwel zeker tekengeld betaald, dat is geen salaris.
Dat zeker, het geld is wegMaarten_E schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:23:
Salaris =/= tekengeld, het is natuurlijk nog steeds wel geld dat PSV uitgeeft aan een speler. Dan is 6 miljoen over 2 jaar nog steeds wel fors, zeker voor het budget dat PSV heeft.
Je kan je afvragen wat voor spits je kan halen voor €4m en of je dan op het verwachte niveau van Zahavi uitkomt of dat je in een vijver vist die daar nog iets onder zit. €4m voor een speler is tegenwoordig niets meer, of je het als transferfee aan een club geeft of als tekengeld aan een transfervrije speler is om het even.Maarten_E schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:23:
Dan is 6 miljoen over 2 jaar nog steeds wel fors, zeker voor het budget dat PSV heeft.
Nee de échte vraag is hoe kom je bij Zahavi terecht en het antwoord daarop was SchmidtNapo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:26:
[...]
Dat zeker, het geld is weg
[...]
Je kan je afvragen wat voor spits je kan halen voor €4m en of je dan op het verwachte niveau van Zahavi uitkomt of dat je in een vijver vist die daar nog iets onder zit. €4m voor een speler is tegenwoordig niets meer, of je het als transferfee aan een club geeft of als tekengeld aan een transfervrije speler is om het even.
Laat ik het zo zeggen: 6 miljoen neerleggen als inkomsten voor de speler vind ik veel. 6 miljoen alles inbegrepen (want transfervrij) vind ik weer relatief goedkoop.Napo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:26:
[...]
Dat zeker, het geld is weg
[...]
Je kan je afvragen wat voor spits je kan halen voor €4m en of je dan op het verwachte niveau van Zahavi uitkomt of dat je in een vijver vist die daar nog iets onder zit. €4m voor een speler is tegenwoordig niets meer, of je het als transferfee aan een club geeft of als tekengeld aan een transfervrije speler is om het even.
Het is dan ook maar hoe je het bekijktMaarten_E schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:27:
[...]
Laat ik het zo zeggen: 6 miljoen neerleggen als inkomsten voor de speler vind ik veel. 6 miljoen alles inbegrepen (want transfervrij) vind ik weer relatief goedkoop.
Voor mij is het inderdaad het laatste. De club betaald in dezen €4m aan FC Zahavi als transfersom om de speler te kunnen contracteren, dat hadden ze ook aan Guangzhou City kunnen betalen indien hij niet transfervrij was. Het is simpelweg het voordeel dat een transfervrije speler heeft.
Als je dat als salaris gaat zien dan vertekent het beeld nogal, zeker in vergelijking met vergoedingssommen die je betaald aan andere clubs.
Iemand kan zich ook prima niet tot 100% herstellen tijdens een druk schema van veel 2x in de week spelen, zoals elk jaar weer blijkt in oktober/november? Of stellen al die spelers zich maar aan?rickskeg99 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 14:01:
[...]
Het is gewoon bewezen dat ploegen in het nadeel zijn met minder rust. Dat voordeel valt weg bij meer dan 3 dagen.
Maar volgens jou kan iemand meer dan 100% opladen?
Schmidt doet alsof Ajax daar geen last van heeft en PSV wel...
Volgens mij geeft Schmidt gewoon antwoord op de vragen en wordt er niet gevraagd over het gat van 2 dagen van Ajax naar de CL? Dat is dan toch niet zo raar dat hij daar niets over zegt? Volgens mij geeft hij nergens aan dat Ajax daar geen last van zou hebben.toolkist schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:36:
[...]
Iemand kan zich ook prima niet tot 100% herstellen tijdens een druk schema van veel 2x in de week spelen, zoals elk jaar weer blijkt in oktober/november? Of stellen al die spelers zich maar aan?
Schmidt doet alsof Ajax daar geen last van heeft en PSV wel...
Ik hoop het zelfs.Typhone schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:52:
[...]
Mee eens maar we doen het al even zonder Onana dus ik zou er klaar mee zijn. Ik verwacht dat wanneer ie wedstrijd fit is hij ook gaat spelen.
En daarom kijk je als club niet alleen naar salaris, maar naar salaris+tekengeld+commisie zaakwaarnemer+transfersom+andere bijkomende kosten, met in het achterhoofd een eventueel te verwachten opbrengst bij verkoop...Napo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:33:
[...]
Het is dan ook maar hoe je het bekijkt
Voor mij is het inderdaad het laatste. De club betaald in dezen €4m aan FC Zahavi als transfersom om de speler te kunnen contracteren, dat hadden ze ook aan Guangzhou City kunnen betalen indien hij niet transfervrij was. Het is simpelweg het voordeel dat een transfervrije speler heeft.
Als je dat als salaris gaat zien dan vertekent het beeld nogal, zeker in vergelijking met vergoedingssommen die je betaald aan andere clubs.
Zeker edoch maakt dat niet dat je kan stellen dat het salaris van Zahavi €3m per jaar is...toolkist schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:41:
[...]
En daarom kijk je als club niet alleen naar salaris, maar naar salaris+tekengeld+commisie zaakwaarnemer+transfersom+andere bijkomende kosten, met in het achterhoofd een eventueel te verwachten opbrengst bij verkoop...
Mwah, vind wel dat je dat kan stellen, maar dan is het voor de rest ook wel een speler die niks kost. Wat uiteindelijk nog altijd een vrij ok deal is. Een goedkopere spits met eenzelfde reputatie ga je niet snel vinden. Al laat hij het wel enigszins afweten op het moment, maar vind het voor de prijs nog altijd een prima "aanwinst". Had alleen wel op iets meer gehoopt, maar wie weet hoe de rest van het seizoen gaat zijn.Napo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:55:
[...]
Zeker edoch maakt dat niet dat je kan stellen dat het salaris van Zahavi €3m per jaar is...
Dat RKC kan best heel aardig voetballen.
1-0, 2-0, 3-0 voor RKC tegen Willem II, maar de wedstrijd duurt nog lang.
edit: Hoe dan ook, er zal vanavond broedermoord worden gepleegd. Natuurlijk niet letterlijk, maar het blijft een vorm van broedermoord, zoals uit de Bijbel.
edit: Hoe dan ook, er zal vanavond broedermoord worden gepleegd. Natuurlijk niet letterlijk, maar het blijft een vorm van broedermoord, zoals uit de Bijbel.
[ Voor 45% gewijzigd door mavaros op 28-10-2021 22:28 ]
En dan te bedenken dat RKC hun 2e elftal had opgesteld.mavaros schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:39:
Dat RKC kan best heel aardig voetballen.
Verwijderd
Het argument dat toolkist maakt is zot.Snowdog schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:38:
[...]
Volgens mij geeft Schmidt gewoon antwoord op de vragen en wordt er niet gevraagd over het gat van 2 dagen van Ajax naar de CL? Dat is dan toch niet zo raar dat hij daar niets over zegt? Volgens mij geeft hij nergens aan dat Ajax daar geen last van zou hebben.
Ajax treft midweeks tegenstanders die in hetzelfde schema zitten. Rust- en hersteldagen zijn niet alleen belangrijk om optimaal te presteren, maar ook het verschil met de tegenstander is een factor.
za - wo - za
za - di - za
za - wo - zo
za - wo - zo
zo - wo - zo
do - di - zo
Overal in Europa verspelen clubs met een donderdagwedstrijd in de benen vaker punten in de competitie.
Wat een boel excuus en poeha. Topclub onwaardig.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 07:55:
[...]
Het argument dat toolkist maakt is zot.
Ajax treft midweeks tegenstanders die in hetzelfde schema zitten. Rust- en hersteldagen zijn niet alleen belangrijk om optimaal te presteren, maar ook het verschil met de tegenstander is een factor.
za - wo - za
za - di - za
za - wo - zo
za - wo - zo
zo - wo - zo
do - di - zo
Overal in Europa verspelen clubs met een donderdagwedstrijd in de benen vaker punten in de competitie.
Liep Schmidt vorig jaar niet te zeuren dat Ajax in het voordeel was omdat ze nog Europees actief waren en daarom meer ritme hadden?
Als PSV zich had gekwalificeerd voor de CL dan hadden ze niet op donderdag hoeven spelen.
Als PSV zich had gekwalificeerd voor de CL dan hadden ze niet op donderdag hoeven spelen.
Het is dus dan ook zo dat Ajax meer kans maakt op puntverlies op de dinsdag in de CL, schande van de UEFA omdat schema zo te maken dat er maar 2 dagen rust zitten tussen de competitie en CL...
Top clubs hebben nou eenmaal te maken met drukke schema's. Daar moet een selectie op gebaseerd zijn, genoeg breedte dus. Het is pittig, maar als je hogerop wilt komen dan hoort dit erbij. Trouwens is het nog lang niet op het niveau zoals in Engeland en Spanje, dus er moet ook niet te veel gezeurd worden.
Het is wel representatief voor het hele Nederlands voetballandschap -- we vinden dat het niveau omhoog moet, maar ondertussen wel zeuren over volle speelschema's. Wedstrijden verplaatsen vanwege Europese verplichtingen dan zetten ineens de "provincie clubjes" de hakken in het zand. Helemaal niets in Amsterdam zingen als Ajax geen kampioen wordt, maar wel het handje ophouden wanneer de inkomsten verdeeld moeten worden als datzelfde Ajax Europese punten binnensleept.
Het is wel representatief voor het hele Nederlands voetballandschap -- we vinden dat het niveau omhoog moet, maar ondertussen wel zeuren over volle speelschema's. Wedstrijden verplaatsen vanwege Europese verplichtingen dan zetten ineens de "provincie clubjes" de hakken in het zand. Helemaal niets in Amsterdam zingen als Ajax geen kampioen wordt, maar wel het handje ophouden wanneer de inkomsten verdeeld moeten worden als datzelfde Ajax Europese punten binnensleept.
Het zijn de feitelijke omstandigheden waar je als club voor/nadeel van kan hebben en zoals @rickskeg99 ook aangeeft is daar onderzoek naar geweest. Aan het einde van het seizoen koop je er niets voor maar je moet wedstrijden wel in het juiste perspectief plaatsen om er de juiste zaken uit te concluderen.snmght schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:11:
[...]
Wat een boel excuus en poeha. Topclub onwaardig.
En daar heb je dus als factor dat de tegenstaander hoogstwaarschijnlijk dezelfde uitdaging heeft en derhalve de omstandigheden gelijk zijn.Gynnad schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:54:
Het is dus dan ook zo dat Ajax meer kans maakt op puntverlies op de dinsdag in de CL, schande van de UEFA omdat schema zo te maken dat er maar 2 dagen rust zitten tussen de competitie en CL...
En daar zit de grootste uitdaging. Veel - zo niet alle - andere clubs in Nederland die in een Europese competitie uitkomen hebben een redelijk elftal dat ze kunnen opstellen maar de breedte breekte ze op. De kwaliteit van de bank is onvoldoende om er niet significant op achteruit te gaan bij wissels (door uit vorm, vermoeid en blessures). Het direct bestempelen als gezeur en/of dat het ergens nog tragischer gesteld is (waar in Engeland spelers/trainers er ook over klagen) is overigens een dooddoener, het is een factor die je niet zomaar kan weglaten.JP_Frost schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:13:
Top clubs hebben nou eenmaal te maken met drukke schema's. Daar moet een selectie op gebaseerd zijn, genoeg breedte dus. Het is pittig, maar als je hogerop wilt komen dan hoort dit erbij. Trouwens is het nog lang niet op het niveau zoals in Engeland en Spanje, dus er moet ook niet te veel gezeurd worden.
Welke clubs hebben hun hakken in het zand gezet bij het verplaatsen van eredivisiewedstrijden vanwege wedstrijden in Europa?Wedstrijden verplaatsen vanwege Europese verplichtingen dan zetten ineens de "provincie clubjes" de hakken in het zand.
Ja en zo kun je door blijven gaan. Misschien kunnen we ook kijken op welke dagen het regent, de zon te laag stond en de temperatuur te laag was. En wie speelde aan welke kant in de eerste helft toen de zon nog op de juiste hoogte stond? Wat als de airco het begeeft in de Ajax bus op weg naar Groningen op een snikhete zondagmiddag? Nog zo een feitelijke omstandigheid die invloed heeft.Napo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:42:
[...]
Het zijn de feitelijke omstandigheden waar je als club voor/nadeel van kan hebben en zoals @rickskeg99 ook aangeeft is daar onderzoek naar geweest. Aan het einde van het seizoen koop je er niets voor maar je moet wedstrijden wel in het juiste perspectief plaatsen om er de juiste zaken uit te concluderen.
Dat het feitelijk correct is wil nog niet zeggen dat het iedere keer herhaald dient te worden, met name als er punten gemorst worden. Het komt op mij simpelweg onprofessioneel en zielig over. Profvoetballers op het hoogste niveau spelen nou eenmaal zeer veel wedstrijden waartussen je strikt genomen niet volledig kunt opladen. De ene keer heb je daar baat bij, een andere keer niet; het is een gegeven net als die zon of temperatuur. Deal with it, train anders, zorg voor een bredere selectie maar stop vooral met klagen.
Ja maar zij hadden vier dagen rust en wij twee en dat is he-le-maal niet eeerlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door snmght op 29-10-2021 11:24 ]
Ze halen bij PSV niet voor niets allemaal PL spelers op die gewend zijn meerdere keren per week te presterensnmght schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:19:
[...]
Ja en zo kun je door blijven gaan. Misschien kunnen we ook kijken op welke dagen het regent, de zon te laag stond en de temperatuur te laag was. En wie speelde aan welke kant in de eerste helft toen de zon nog op de juiste hoogte stond? Wat als de airco het begeeft in de Ajax bus op weg naar Groningen op een snikhete zondagmiddag? Nog zo een feitelijke omstandigheid die invloed heeft.
Dat het feitelijk correct is wil nog niet zeggen dat het iedere keer herhaald dient te worden, met name als er punten gemorst worden. Het komt op mij simpelweg onprofessioneel en zielig over. Profvoetballers op het hoogste niveau spelen nou eenmaal zeer veel wedstrijden waartussen je strikt genomen niet volledig kunt opladen. De ene keer heb je daar baat bij, een andere keer niet; het is een gegeven net als die zon of temperatuur. Deal with it, train anders, zorg voor een bredere selectie maar stop vooral met klagen.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022