Koopt Ajax nu iedere beschikbare keeper op om de prijs voor Onana op te drijven?
Verwijderd
Eentje voor de Onder-17. PSG heeft acht keepers onder contract voor het eerste.Sempy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 07:28:
Koopt Ajax nu iedere beschikbare keeper op om de prijs voor Onana op te drijven?
Dat zijn natuurlijk net zo goed jeugdkeepers/verhuurspelers, met alleen Navas en Donnarumma is die positie al vrij goed bezet.
Tja.... slechte invloed uit Qatar (of is het Abu Dhabi ?). Sjeiks hebben ook een garage vol sport auto's. Dus waarom zou je niet een kleedkamer vol keepers hebben ?Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:04:
[...]
Eentje voor de Onder-17. PSG heeft acht keepers onder contract voor het eerste.
In ander nieuws, PSV wacht nog steeds op Raiola:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=391224
Die Malen gaat echt niet voor 30 miljoen naar Dortmund, zolang Haaland daar rondloopt.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
In het ergste geval speelt Malen nog een jaartje bij PSV, op zich ook geen ramp voor PSV natuurlijkloekf2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:33:
[...]
Die Malen gaat echt niet voor 30 miljoen naar Dortmund, zolang Haaland daar rondloopt.
Verwijderd
Tenzij er een financiële noodzaak is om dit seizoen te verkopen zou ik Malen nog een jaartje in Eindhoven houden. Je gaat mij niet wijs maken dat PSV dan opnieuw 14 punten laat liggen tegen Feyenoord, AZ en Vitesse.ElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:49:
[...]
In het ergste geval speelt Malen nog een jaartje bij PSV, op zich ook geen ramp voor PSV natuurlijkMaar de transferdeadline is 1 september als ik me niet vergis, nog tijd zat.
Er wordt vandaag ook geloot voor de 3e voorronde.
PSV Eindhoven - Galatasaray
3e voorronde CL Shakhtar Donetsk, Benfica, Monaco, Celtic FC - Midtjylland
3e voorronde EL Jablonec, St Johnstone, Anorthosis Famagusta
Drita - Feyenoord
Rigas Futbola Skola - Puskás Akadémia, FC Luzern, Larne - Aarhus, Hibernian - Santa Coloma
Vitesse
Dundalk - Levadia Tallinn, Hafnarfjördur - Rosenborg, Anderlecht
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2021 09:25 ]
Wat een lijst van potentiele tegenstanders. De voorronde voor de CL zijn nog aansprekende namen maar zelfs de voorronde van de EL is voor PSV onbekendheid ten top.Verwijderd schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:56:
[...]
Er wordt vandaag ook geloot voor de 3e voorronde.
PSV Eindhoven - Galatasaray
3e voorronde CL Shakhtar Donetsk, Benfica, Monaco, Celtic FC - Midtjylland
3e voorronde EL Jablonec, St Johnstone, Anorthosis Famagusta
Drita - Feyenoord
Rigas Futbola Skola - Puskás Akadémia, FC Luzern, Larne - Aarhus, Hibernian - Santa Coloma
Vitesse
Dundalk - Levadia Tallinn, Hafnarfjördur - Rosenborg, Anderlecht
Feyenoord is nog een niveau erger, daar heeft Vitesse nog wat leuke namen er tussen zitten met een Dundalk, Rosenborg en Anderlecht waarbij ik overigens hoop dat al deze teams de gemakkelijkste tegenstander zullen loten, plaatsing voor de Europees voetbal is het belangrijkste.
Ik hoop dat Haaland mooi nog een seizoen bij Dortmund blijftloekf2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:33:
[...]
Tja.... slechte invloed uit Qatar (of is het Abu Dhabi ?). Sjeiks hebben ook een garage vol sport auto's. Dus waarom zou je niet een kleedkamer vol keepers hebben ?
Maar of Malen dan zo gemotiveerd blijft?ElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:49:
[...]
In het ergste geval speelt Malen nog een jaartje bij PSV, op zich ook geen ramp voor PSV natuurlijkMaar de transferdeadline is 1 september als ik me niet vergis, nog tijd zat.
Volgens mij willen ze hem als vervanger voor Sancho en niet zozeer Haaland halen toch?loekf2 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:33:
[...]
Tja.... slechte invloed uit Qatar (of is het Abu Dhabi ?). Sjeiks hebben ook een garage vol sport auto's. Dus waarom zou je niet een kleedkamer vol keepers hebben ?
De trailer voor de Disney+ serie over Feyenoord ziet er goed uit. Vol drama zoals verwacht, ik denk interessant voor alle voetballiefhebbers niet alleen Feyenoord fans. Naar verluid komt er ook een seizoen 2.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Voor PSV denk ik ook wel lekker als die transfer nog een beetje voortsleept. Als Malen ze de CL in schiet zou dat meer opleveren dan de genoemde transfersom.ElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:49:
[...]
Ben benieuwd. Ik heb Disney+ dus denk dat ik wel ga kijken ja.ph4ge schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:26:
[YouTube: OFFICIËLE TRAILER | Dat Ene Woord - Feyenoord]
De trailer voor de Disney+ serie over Feyenoord ziet er goed uit. Vol drama zoals verwacht, ik denk interessant voor alle voetballiefhebbers niet alleen Feyenoord fans. Naar verluid komt er ook een seizoen 2.
Verwijderd
237 clubs uit 55 landen die zich geplaatst hebben voor Europees voetbal.Napo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:09:
[...]
Wat een lijst van potentiele tegenstanders. De voorronde voor de CL zijn nog aansprekende namen maar zelfs de voorronde van de EL is voor PSV onbekendheid ten top.
Ik ken ze ook niet allemaal.
Maar tellen de voorrondes ook voor Europees spelen voor een club? Want een speler mag toch niet in 1 seizoen uitkomen voor meerdere clubs op Europees niveau?Sempy schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:26:
[...]
Voor PSV denk ik ook wel lekker als die transfer nog een beetje voortsleept. Als Malen ze de CL in schiet zou dat meer opleveren dan de genoemde transfersom.
Tja, blijft afwachten. Hoop het wel natuurlijk, en ik ga er van uit dat hij toch wel deze zomer verkocht wordt, net als Dumfries.
Verwijderd
Die regel is een tijdje terug al veranderd. Een speler mag in de hoofdfase voor een andere club uitkomen als in de voorronden.ElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:43:
[...]
Maar tellen de voorrondes ook voor Europees spelen voor een club? Want een speler mag toch niet in 1 seizoen uitkomen voor meerdere clubs op Europees niveau?
ElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:43:
[...]
Maar tellen de voorrondes ook voor Europees spelen voor een club? Want een speler mag toch niet in 1 seizoen uitkomen voor meerdere clubs op Europees niveau?
is volgens de UEFA regels geen probleemArticle 44 Player eligibility
44.06 - As a rule, a player may not play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League and/or UEFA Europa Conference League for more than one club in the course of the same season. Exceptionally, however, a player who has been fielded in the preliminary round, or in the first, second, third qualifying round or the play-offs of the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Europa Conference League is entitled to play in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Europa Conference League for another club as from the group stage. Moreover, as from the start of the round of 16, a player can be registered in accordance with Paragraph 46.01 to Paragraph 46.03. A substitute player who has not been fielded is entitled to play for another club competing in the UEFA Champions League, UEFA Europa League or UEFA Europa Conference League in the course of the same season, provided that he is registered with the UEFA administration in accordance with the present regulations.
Vette trailer welph4ge schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:26:
[YouTube: OFFICIËLE TRAILER | Dat Ene Woord - Feyenoord]
Float like a butterfly, sting like a bee.
"Nog niet eens" vind ik wat dat betreft wat overdreven, iets meer dan 3 weken geleden speelden ze tegen Tsjechië.ElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:48:
Nou in dat geval met Malen ons voorbij Gala schieten! Hoewel hij volgens mij helemaal niet voorkomt in de huidige plannen van Schmidt, ook niet als hij tegen die tijd nog niet verkocht is. Dumfries en Malen zijn nog niet eens aangesloten bij PSV na het EK.
Bron
Maar als je woensdag moet aantreden om de CL in te mogen, dan is dat erg kort dag. Gakpo is er bijvoorbeeld al wel.toolkist schreef op maandag 19 juli 2021 @ 11:59:
[...]
"Nog niet eens" vind ik wat dat betreft wat overdreven, iets meer dan 3 weken geleden speelden ze tegen Tsjechië.
Loting is net geweest voor de volgende CL voorronde. Als PSV weet te winnen van Galatasaray dan wacht ofwel Celtic, ofwel Midtjylland. Van alle mogelijke tegenstanders de meest haalbare lijkt me.
Lijkt mij niet verkeerd inderdaadElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:40:
[...]
Van alle mogelijke tegenstanders de meest haalbare lijkt me.
Ik denk dat een Schmidt (die sowieso van rouleren houdt) het niet zo erg vindt dat die 2 iets langer vakantie houden hoor. Uiteindelijk heeft iedereen er meer aan als ze voldoende rust hebben gehad na het lange/ zware seizoen, dan wanneer ze snel terug moeten komen en dan als snel geblesseerd (Risico is groter, met hoge belasting) moeten afhaken.ElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:40:
[...]
Maar als je woensdag moet aantreden om de CL in te mogen, dan is dat erg kort dag. Gakpo is er bijvoorbeeld al wel.
Loting is net geweest voor de volgende CL voorronde. Als PSV weet te winnen van Galatasaray dan wacht ofwel Celtic, ofwel Midtjylland. Van alle mogelijke tegenstanders de meest haalbare lijkt me.
Maar dan zou het wel gek zijn dat Gakpo al wel terug isjbdeiman schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:43:
[...]
Ik denk dat een Schmidt (die sowieso van rouleren houdt) het niet zo erg vindt dat die 2 iets langer vakantie houden hoor. Uiteindelijk heeft iedereen er meer aan als ze voldoende rust hebben gehad na het lange/ zware seizoen, dan wanneer ze snel terug moeten komen en dan als snel geblesseerd (Risico is groter, met hoge belasting) moeten afhaken.
Voor de mensen die het interessant vinden, samenvatting van Jong Club Brugge - Jong PSV. De wedstrijd zelf zal de meesten weinig boeien, maar er is gespeeld met die nieuwe spelregels waar ik het eerder over had. Hier zit dus ook een leuk moment bij dat een keeper geel pakt en een penalty veroorzaakt, wat gaan we dan doen met de nieuwe regels? Kijk en kom er achter
Nou met de video wordt het niet echt duidelijkerElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 14:58:
[...]
Maar dan zou het wel gek zijn dat Gakpo al wel terug isPSV gaat er gewoon van uit dat Malen en Dumfries straks weg zijn, dan kan je beter zorgen dat het team helemaal op elkaar ingespeeld is zonder die 2. Het is een stuk makkelijker om ze er later nog in te passen.
Voor de mensen die het interessant vinden, samenvatting van Jong Club Brugge - Jong PSV. De wedstrijd zelf zal de meesten weinig boeien, maar er is gespeeld met die nieuwe spelregels waar ik het eerder over had. Hier zit dus ook een leuk moment bij dat een keeper geel pakt en een penalty veroorzaakt, wat gaan we dan doen met de nieuwe regels? Kijk en kom er achter
Geel is 5 minuten ja. Je mag onbeperkt wisselen (voor zover ik heb begrepen), dus ik verwacht dat de 1e keeper na die 5 minuten er in is gewisseld voor de reservekeeper.Martinusz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:10:
[...]
Nou met de video wordt het niet echt duidelijkerkeeper krijgt geel, zou 5?minuten naar de kant moeten, speler wordt gewisseld voor reserve keeper, maar daarna? is de reservekeeper weer gewisseld door de 'oorspronkelijke' keeper? (dat zou je dus 2 wisselmomenten kosten?)
Dat klopt inderdaad. Maar et zo indribbelen is ook wel een mooie optie, want je krijgt echt meer snelheid in het spel, het loont meer om het sneller te doen zo, want je creëert veel eerder een overtal op een plekje op het veld door zelf in te dribbelen.ElPaco schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:12:
[...]
Geel is 5 minuten ja. Je mag onbeperkt wisselen (voor zover ik heb begrepen), dus ik verwacht dat de 1e keeper na die 5 minuten er in is gewisseld voor de reservekeeper.
Daarnaast scheelt zuivere tijd ook wel, want je kan een halfuur doen over de ingooi, maar je moet net als voordat de bal uitging de rest van de tijd nog inhalen/ afmaken. Ben heel erg benieuwd wat van deze regels overblijft, maar het lijkt mij veelbelovend.
Overigens opvallend dat afgelopen jaar in menig europese wedstrijd geen VAR was, maar voor een oefenduel tussen 2 Jong teams er volledige VAR aanwezig is

Dit is een wedstrijd die onderdeel is van een toernooi. Met die nieuwe regels die ze daar uitproberen snap ik dat ze voor dat toernooi wel VAR hebben, die zullen er tenslotte ook mee moeten oefenen.Martinusz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:18:
Overigens opvallend dat afgelopen jaar in menig europese wedstrijd geen VAR was, maar voor een oefenduel tussen 2 Jong teams er volledige VAR aanwezig is
Verwijderd
Deze week 67 Europese wedstrijden in de 2e voorronde zonder VAR.Martinusz schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:18:
Verwijderd
Steven Berghuis heeft getekend en is nu officieel speler van Ajax.
Dapp’re strijders maken dapp’re keuzes
Video in de tweet.
Dapp’re strijders maken dapp’re keuzes
Video in de tweet.
Namens heel Ajax:
— AFC Ajax (@AFCAjax) 19 juli 2021
Welkom in je nieuwe thuis ⚪🔴⚪ pic.twitter.com/Nw0Ngz7Jhg
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2021 17:51 ]
Prachtig en sober dat filmpje, erg content met Berghuis.
Kwa style heeft hij wat weg van Ziyech.
Kwa style heeft hij wat weg van Ziyech.
Erg mooi gedaan weer
Ik hoop vooral dat de Feyenoord “supporters” het bij het spandoek houden. Dat is al triest genoeg
Ik hoop vooral dat de Feyenoord “supporters” het bij het spandoek houden. Dat is al triest genoeg

[ Voor 14% gewijzigd door ephymerous op 19-07-2021 18:55 ]
XXXVI
Dit is pas triest!!ephymerous schreef op maandag 19 juli 2021 @ 18:55:
Erg mooi gedaan weer![]()
Geef de volgende keer aub een korte samenvatting waar het artikel over gaat. Bovendien staat dit artikel achter een paywall en mag het de volgende keer in randzaken.
[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 20-07-2021 16:01 ]
Nee, ik reageer hier op: "Ik hoop vooral dat de Feyenoord “supporters” het bij het spandoek houden. Dat is al triest genoeg"InFamous schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:18:
[...]
Nee het is het nationale clubs topic, niet het nieuws topic. Maar je reageert wel op een bericht over Berghuis.
Heel de media stond gisteren vol. Kreeg zelfs meerdere pushnotificaties van verschillende voetbalsites. Komt Ajax nu ook met een statement?
Ik had het nieuws al gezien maar nog niet dat het voetbal gerelateerd is. Verschrikkelijk zeg. Absurd hoe debiel sommige zich gedragen of dat nou voetbal gerelateerd is of niet.
XXXVI
Excuses, had niet zo fel moeten reageren! Heat of the moment.ephymerous schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:47:
[...]
Ik had het nieuws al gezien maar nog niet dat het voetbal gerelateerd is. Verschrikkelijk zeg. Absurd hoe debiel sommige zich gedragen of dat nou voetbal gerelateerd is of niet.
Geruchten gaan dat de jongen die doodgetrapt is (laten we het gewoon zo benoemen!) voor Ajax bleek te zijn. Laten we hopen dat die jongens keihard worden aangepakt!
Transfer van Berghuis nu helemaal bevestigd. Hij mag het nu gaan laten zien bij een topclub: niet langer de beste speler, presteer je niet dan zijn er andere kandidaten voor je positie. Derhalve kan wangedrag ook betekenen dat je plek door een ander ingevuld gaat worden. Ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal uitpakt!
Ik denk wel dat een aanval Tadic / Haller / Berghuis toch wel een zeer hoog niveau is in de eredivisie. Als Malen nóg vertrekt zet geen enkele club daar iets vergelijkbaars tegenover at the moment.
Ik denk wel dat een aanval Tadic / Haller / Berghuis toch wel een zeer hoog niveau is in de eredivisie. Als Malen nóg vertrekt zet geen enkele club daar iets vergelijkbaars tegenover at the moment.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Denk dat Ajax het gebrek aan diepgang nog wel gaat missen met zo’n voorhoede.snmght schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:02:
Transfer van Berghuis nu helemaal bevestigd. Hij mag het nu gaan laten zien bij een topclub: niet langer de beste speler, presteer je niet dan zijn er andere kandidaten voor je positie. Derhalve kan wangedrag ook betekenen dat je plek door een ander ingevuld gaat worden. Ik ben heel benieuwd hoe dat allemaal uitpakt!
PSN: bollsie
Moet wel zeggen dat Berghuis erg relaxt overkomt in het interview, beetje onwennig, in ieder geval niet de uitstraling die ik had verwacht. En dat komt ook omdat ik verder nooit zo veel van hem zag behalve op het veld natuurlijk.
Ik lees dat hij doodgetrapt is omdat ze dachten dat hij voor Feyenoord was. Bizar!remco112 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:00:
[...]
Excuses, had niet zo fel moeten reageren! Heat of the moment.
Geruchten gaan dat de jongen die doodgetrapt is (laten we het gewoon zo benoemen!) voor Ajax bleek te zijn. Laten we hopen dat die jongens keihard worden aangepakt!
Al was hij voor Fc Emmen… doodtrappen….onnoemelijk veel stappen te ver…
Maar goed. Alle Ajaxcieden, gefeliciteerd met Berghuis, fijne bankverwarmer.
Maar goed. Alle Ajaxcieden, gefeliciteerd met Berghuis, fijne bankverwarmer.
Bij dit soort transfers vraag ik me toch wel af wat de club van plan is met zo'n speler. Het is natuurlijk een prima spits geweest voor zowel Vitesse als voor FC Utrecht maar zijn laatste twee seizoenen zijn zijn statistieken niet bijzonder goed (weinig wedstrijden maar zelfs in de minuten die hij heeft gespeeld bijzonder weinig betrokken bij doelpunten) waarbij hij ook van de laatste 2 jaar ook er vrijwel een geheel jaar uit heeft gelegen door verschillende blessuresRicky van Wolfswinkel keert terug naar Nederland. De 32-jarige spits verruilt het Zwitserse FC Basel na vier jaar voor FC Twente. De aanvaller tekent een contract voor twee jaar, met een optie voor nog een seizoen, in Enschede.
Hopelijk weet van Wolfswinkel weer een seizoen als vanouds eruit te persen met ~15 doelpunten.
In de eredivisie speelt Ajax vrijwel altijd op de helft van de tegenstander, dan is dat gemis niet zo erg. In de CL kan het van pas komen. Maar wie zorgen er nu voor diepgang dan? Eigenlijk alleen Neres, want Antony gaat zelden diep (hoewel hij er de snelheid voor heeft). Als we met 'diepgang' bedoelen 'opduiken achter de verdediging' dan zal dat vooral een taak zijn voor Klaassen.sjufke schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:00:
[...]
Denk dat Ajax het gebrek aan diepgang nog wel gaat missen met zo’n voorhoede.
Je weet dat hij ook bij Watford heeft gespeeld, hè.snmght schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:02:
Maar goed veel succes ermee. Echt koffiedik kijken hoe het zal gaan daar bij "jullie". Ik kijk liever naar hoe het met Feyenoord zal gaan. Ik hoop dat Slot er een leuk team van kan smeden, en dat de jeugd meer kans krijgt om zich te laten zien. Als Feyenoord supporter wil je dat er gestreden wordt voor het kampioenschap, maar ga je ervan uit dat je het niet wordt.
Zou het goed zijn dat er tientallen miljoenen geïnvesteerd wordt in Feyenoord. Ik ben ervan overtuigd dat dat bijna essentieel is, maar tegelijkertijd moet hoop je dat je jeugd ook "rendeert". Het hoeft geen geldmachine te zijn, maar nu verliest Feyenoord aansluiting. Vind ik als Feyenoorder niet tof, maar is voor Nederlands voetbal ook niet goed. Dus hopen dat de rest van de clubs het Ajax zo moeilijk mogelijk maken.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
In de categorie, we halen 32+ terug uit het buitenland:Napo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:21:
[...]
Bij dit soort transfers vraag ik me toch wel af wat de club van plan is met zo'n speler. Het is natuurlijk een prima spits geweest voor zowel Vitesse als voor FC Utrecht maar zijn laatste twee seizoenen zijn zijn statistieken niet bijzonder goed (weinig wedstrijden maar zelfs in de minuten die hij heeft gespeeld bijzonder weinig betrokken bij doelpunten) waarbij hij ook van de laatste 2 jaar ook er vrijwel een geheel jaar uit heeft gelegen door verschillende blessures
Hopelijk weet van Wolfswinkel weer een seizoen als vanouds eruit te persen met ~15 doelpunten.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=391263
Pelle is inmiddels 36 jaar. Kunnen ze echt niets anders bij Feyenoord verzinnen .. of is wordt ie gewoon gecast voor seizoen 2 van de Disney+ serie ?
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Bannis en Bozenik voor de basis en Pelle als backup/stormram. Als pinch hitter en als noodverband vind ik het zo slecht nog niet, mits voor een bescheiden salaris. Hij moest het toch al niet van zijn loopvermogen hebben, maar met zijn kracht, uitstraling en fysiek is het altijd lekker om zo'n spits de laatste 10 minuten in te brengen als er wat geforceerd moet worden.loekf2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:22:
In de categorie, we halen 32+ terug uit het buitenland:
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=391263
Pelle is inmiddels 36 jaar. Kunnen ze echt niets anders bij Feyenoord verzinnen .. of is wordt ie gewoon gecast voor seizoen 2 van de Disney+ serie ?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ik denk dat het best nuttig kan zijn. Ik weet niet hoe scherp hij nog is en of hij zich nog kan opladen voor wedstrijden in de eredivisie.ph4ge schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:34:
[...]
Bannis en Bozenik voor de basis en Pelle als backup/stormram. Als pinch hitter en als noodverband vind ik het zo slecht nog niet, mits voor een bescheiden salaris. Hij moest het toch al niet van zijn loopvermogen hebben, met zijn kracht, uitstraling en fysiek is het altijd lekker om zo'n spits de laatste 10 minuten in te brengen als er wat geforceerd moet worden.
Mensen kunnen zeggen dat hij te oud is, maar toen van Persie weer terug bij Feyenoord was vond ik dat hij ook echt wat toevoegde, en waren er geen andere spitsen die aan hem konden tippen. En dat zegt genoeg over onze competitie natuurlijk.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Hij is als noodverband naar Parma gegaan en desalniettemin gedegradeerd. Laatste halfjaar 9 duels 1 goal is niet erg overtuigend, maar was ook wel in een verder zwak team. Ik geloof wel dat hij fit is.OMX2000 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Ik denk dat het best nuttig kan zijn. Ik weet niet hoe scherp hij nog is en of hij zich nog kan opladen voor wedstrijden in de eredivisie.
Mensen kunnen zeggen dat hij te oud is, maar toen van Persie weer terug bij Feyenoord was vond ik dat hij ook echt wat toevoegde, en waren er geen andere spitsen die aan hem konden tippen. En dat zegt genoeg over onze competitie natuurlijk.
Hopelijk mag Jan Joost van Gangelen hem dan weer interviewen
Lijkt me een nuttige speler, als hij 't fysiek nog aan kan. In de Serie A qua statistieken misschien niet indrukwekkend, maar als stormram/pinchhitter lijkt 't me een goede transfer. Maakt sowieso wat los in de Kuip met z'n uitstraling.
Lijkt me een nuttige speler, als hij 't fysiek nog aan kan. In de Serie A qua statistieken misschien niet indrukwekkend, maar als stormram/pinchhitter lijkt 't me een goede transfer. Maakt sowieso wat los in de Kuip met z'n uitstraling.
Verwijderd
13 wedstrijden sinds maart.ph4ge schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:47:
[...]
Hij is als noodverband naar Parma gegaan en desalniettemin gedegradeerd. Laatste halfjaar 9 duels 1 goal is niet erg overtuigend, maar was ook wel in een verder zwak team. Ik geloof wel dat hij fit is.
6x basis 7x invaller, 3x gewisseld en 609 speelminuten.
Ik zou er niet aan beginnen.
Ik kon oprecht genieten van Pelle in zijn vorige periode bij Feyenoord, ideaal om als kapstok te gebruiken en een combinatie van een uitmuntend fysiek en prima techniek. Het ligt natuurlijk aan de omstandigheden (hoe fit is hij is / wat mag het kosten) maar ik zie er ook wel meerwaarde in. Gezien zijn vorige club denk ik dat hij al lang afscheid heeft genomen van het astronomische salaris dat hij in China kreeg, volgens mij is hij gewoon een echte liefhebber die graag nog door wil.
Als hij in de buurt komt van zijn oude niveau is dit gewoon een prima aanwinst.
Als hij in de buurt komt van zijn oude niveau is dit gewoon een prima aanwinst.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Ik hoop dat Pelle niet komt naar Feyenoord. Hij is weg gegaan als een grote held en men adoreert hem in Rotterdam. Opnieuw komen voor een 2de periode kan daaraan alleen maar afbreuk doen. Kuyt en van Persie is een ander verhaal maar die hebben ook wel een imposantere carrière gehad dan Pelle.
Niet alleen de vrouwelijke hoor!autje schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:19:
De vrouwelijke supporters zullen het in ieder geval toejuichen...
Ik zou het geweldig vinden als hij komt, alleen zijn persoonlijkheid is al van toegevoegde waarde! Er komt wel iemand binnen lopen hoor. Bij Feyenoord missen we echt zo iemand. Fer is (voorlopig) de aanvoerder, daar word ik niet vrolijk van. Over zijn voetballende kwaliteiten kan ik geen mening vormen, maar durf te zeggen dat hij beter is dan Bozenik, Bannis, Vente én Jorgensen bij elkaar.
Daar heb je vrij weinig aan als hij alleen de bank warm houdt... zie je Slot vaak veteranen opstellen?remco112 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:39:
[...]
Niet alleen de vrouwelijke hoor!![]()
Ik zou het geweldig vinden als hij komt, alleen zijn persoonlijkheid is al van toegevoegde waarde! Er komt wel iemand binnen lopen hoor. Bij Feyenoord missen we echt zo iemand. Fer is (voorlopig) de aanvoerder, daar word ik niet vrolijk van. Over zijn voetballende kwaliteiten kan ik geen mening vormen, maar durf te zeggen dat hij beter is dan Bozenik, Bannis, Vente én Jorgensen bij elkaar.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ron Vlaar en Clasie schieten me zo te binnen. Dacht nog aan Bruno Martins Indi, maar dat is geen veteraan met z'n 29 jaar en speelde er pas toen Slot weg was?Ramzzz schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:46:
[...]
Daar heb je vrij weinig aan als hij alleen de bank warm houdt... zie je Slot vaak veteranen opstellen?
Ik denk dat hij er veel van geleerd heeft.JanW schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Ron Vlaar en Clasie schieten me zo te binnen. Dacht nog aan Bruno Martins Indi, maar dat is geen veteraan met z'n 29 jaar en speelde er pas toen Slot weg was?
Zoals: met de statuur en het leiderschap van Vlaar schiet je misschien best veel op, zelfs al is hij (heel) vaak (zwaar) geblesseerd.
Verder... niet echt, of wel?
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Leeuwin.JanW schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Ron Vlaar en Clasie schieten me zo te binnen. Dacht nog aan Bruno Martins Indi, maar dat is geen veteraan met z'n 29 jaar en speelde er pas toen Slot weg was?
Tevens kun je moeilijk veteranen opstellen als je deze niet hebt
Twente hoopt hem weer aan de praat te krijgen. De club heeft niet zoveel financiele mogelijkheden. Dus dan kom je uit op talent uit de jeugd opstellen, kwaliteit huren van een topclub, óf een speler met een vlekje aantrekken. De technisch directeur heeft daarbij voorkeur voor spelers met eredivisie-ervaring. Toen van de winter Narsingh werd aangetrokken om Cerny te vervangen zei hij daar het volgende over:.Napo schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:21:
[...]
Bij dit soort transfers vraag ik me toch wel af wat de club van plan is met zo'n speler. Het is natuurlijk een prima spits geweest voor zowel Vitesse als voor FC Utrecht maar zijn laatste twee seizoenen zijn zijn statistieken niet bijzonder goed (weinig wedstrijden maar zelfs in de minuten die hij heeft gespeeld bijzonder weinig betrokken bij doelpunten) waarbij hij ook van de laatste 2 jaar ook er vrijwel een geheel jaar uit heeft gelegen door verschillende blessures
Nu maar hopen dat ie niet al voor de winterstop zijn kruisbanden scheurt.De interesse van FC Twente in Luciano Narsingh past helemaal in de strategie die Jan Streuer toepast sinds hij het technisch beleid bepaalt in Enschede. Streuer is geen voorstander van onbekende spelers uit het buitenland die hij alleen van beelden kent. Streuer haalt de voetballers het liefst van dichtbij, hij moet de spelers kennen en die dienen op hun beurt bekend te zijn met de eredivisie. Garanties heb je nooit, maar je bouwt op die manier wel bepaalde zekerheden in als je geen dik gevulde beurs hebt, zo luidt zijn parool.
Regeren is vooruitschuiven
Pelle.... Tja, misschien leuk als breekijzer en voor de shirtverkoop, maar ik zou toch eerder een talent proberen de kans te geven. Volgens mij is 1 van de issues bij feyenoord juist dat ze steeds dit soort spelers terug halen, het is teveel gericht op de korte termijn.
Bij Kuyt en van persie was het te begrijpen, maar Fer, Karsdrop, Narsingh, etc. etc. zie ik echt geen meerwaarde in. Zet dan in op talenten en misschien maak je een keer een transferklapper.
Bij Pelle geld ook weer: restwaarde 0 en met 36 betwijfel ik of hij sportief nog veel gaat toevoegen.
Er is ook nog een transfervrije argentijnse spits beschikbaar, misschien is dat wat
Bij Kuyt en van persie was het te begrijpen, maar Fer, Karsdrop, Narsingh, etc. etc. zie ik echt geen meerwaarde in. Zet dan in op talenten en misschien maak je een keer een transferklapper.
Bij Pelle geld ook weer: restwaarde 0 en met 36 betwijfel ik of hij sportief nog veel gaat toevoegen.
Er is ook nog een transfervrije argentijnse spits beschikbaar, misschien is dat wat
[ Voor 30% gewijzigd door KingKoning op 20-07-2021 12:33 ]
Pelle? Categorie Pratto zonder het historische sentiment. Juist hierom ben ik zo’n fel tegenstander van geld verdelen onder de andere clubs. Als dit is waar je geld aan uit wilt geven

XXXVI
Lijkt mij ook dat, mits fit, hij net dat kan brengen om een wedstrijd over de streep te trekken.ph4ge schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:34:
[...]
Bannis en Bozenik voor de basis en Pelle als backup/stormram. Als pinch hitter en als noodverband vind ik het zo slecht nog niet, mits voor een bescheiden salaris. Hij moest het toch al niet van zijn loopvermogen hebben, maar met zijn kracht, uitstraling en fysiek is het altijd lekker om zo'n spits de laatste 10 minuten in te brengen als er wat geforceerd moet worden.
Daarnaast zou hij ook van waarde kunnen zijn op het trainingsveld. Die jonge gasten hebben dan een mentor/inspiratiebron. Maar ja, met dat doel loopt daar dan ook de ongeveer even oude Van Persie.
Toen Van Persie naar Feyenoord kwam was hij wel iets jonger. Zijn kracht lag ook vooral in het feit dat er zoveel van hem afstraalde dat de verdediging de andere Feyenoord aanvallers meer ruimte gaven om te voetballen. Dat was dan heel dubbel, zeker op het einde gunde iedereen Van Persie een doelpunt en werd hij eigenlijk meer een last dan een versterking. Hij moest en zou aangespeeld worden ook al hingen er constant twee of drie verdedigers aan zijn nek.OMX2000 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Ik denk dat het best nuttig kan zijn. Ik weet niet hoe scherp hij nog is en of hij zich nog kan opladen voor wedstrijden in de eredivisie.
alles kan off-topic
Van Persie vergelijken met Pelle, serieus?OMX2000 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:45:
[...]
Van Persie had meer voetbal in z'n kleine teen zitten dan 95% van de Eredivisie ook maar ooit over zou durven dromen.
Dan noem je dr ook een paar opremco112 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 11:39:
maar durf te zeggen dat hij beter is dan Bozenik, Bannis, Vente én Jorgensen bij elkaar.
Het is maar goed dat het Viva forum openblijft. Ik heb het vermoeden dat de meeste daar ook een account hebben met al dat gebep over een losse opmerking in een krant 
Ik heb La Gazzetta hier nu voor mij liggen, ben lekker in Italië op vakantie. Het gaat er voornamelijk om dat 2 promovendi hier allebei Pelle er graag bij zouden hebben. Feyenoord is een kleine voetnoot, waarbij het lijkt dat de zaakwaarnemer van Pelle die kant op heeft gebeld, niet andersom.
Het lijkt erop dat hij gaat spelen bij Salernitana of Venetië.
Ik heb La Gazzetta hier nu voor mij liggen, ben lekker in Italië op vakantie. Het gaat er voornamelijk om dat 2 promovendi hier allebei Pelle er graag bij zouden hebben. Feyenoord is een kleine voetnoot, waarbij het lijkt dat de zaakwaarnemer van Pelle die kant op heeft gebeld, niet andersom.
Het lijkt erop dat hij gaat spelen bij Salernitana of Venetië.
Van Persie was dan wel jonger, maar die was fysiek wel ouder. Van Persie worstelde al zijn hele voetballeven met blessures en was in zn laatste periode bij Feyenoord nooit echt fit. Voor zover ik kan zien is Pelle nog altijd fit en zelden geblesseerd ook al is hij iets ouder dan Van Persie was. Volgens transfermarkt.de heeft Pelle in zn hele carrière bij elkaar maar 2 maanden gemist door blessures.Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:43:
Toen Van Persie naar Feyenoord kwam was hij wel iets jonger. Zijn kracht lag ook vooral in het feit dat er zoveel van hem afstraalde dat de verdediging de andere Feyenoord aanvallers meer ruimte gaven om te voetballen. Dat was dan heel dubbel, zeker op het einde gunde iedereen Van Persie een doelpunt en werd hij eigenlijk meer een last dan een versterking. Hij moest en zou aangespeeld worden ook al hingen er constant twee of drie verdedigers aan zijn nek.
Uiteraard loop je met Pelle, net als eerder met Van Persie en bijv. Huntelaar bij Ajax, ook het risico dat hij zichzelf gaat zien als meer dan een pinch hitter. Je moet duidelijk afspreken dat hij niet vervelend wordt als hij moet banken, en je moet hem bijpassende financiën bieden om de rest van de ploeg niet voor het hoofd te stoten.
Als alle randvoorwaarden goed zijn kan je hem er prima bij hebben. Ik denk dat als hij gaat warmlopen er al wat loskomt bij het publiek en de spelers op het veld.
Van Persie was vooral ook een klasse beter natuurlijk, die was veel meer dan puur een spits.Ankona schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 12:43:
[...]
Toen Van Persie naar Feyenoord kwam was hij wel iets jonger. Zijn kracht lag ook vooral in het feit dat er zoveel van hem afstraalde dat de verdediging de andere Feyenoord aanvallers meer ruimte gaven om te voetballen. Dat was dan heel dubbel, zeker op het einde gunde iedereen Van Persie een doelpunt en werd hij eigenlijk meer een last dan een versterking. Hij moest en zou aangespeeld worden ook al hingen er constant twee of drie verdedigers aan zijn nek.
Precies. Allemaal non-voetballers. Op Bannis na, daar heb ik nog wel vertrouwen in. Maar die kun je op dit moment geen eerste spits van Feyenoord maken. Dat we Bozenik een contract hebben aangeboden, vind ik echt wanbeleid in zijn puurste vorm. Zelden zo'n gemankeerde voetballer gezien. Uit verschillende tests bleek hij zelfs trager te zijn dan Botteghin
Ik gok dat Pelle nog trager is, maar goed. Het gaat erom hoe ze in het team passen. Ben wel benieuwd hoe Feyenoord komend seizoen gaat spelen. Geen hoge pet op van de spelers, maar de coach wel wat meer. Even afwachten dus hoe ze zijn tactieken oppakken straks.
Tomorrow is not today!
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 22:58
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Een paar kibbelende posts op elkaar heb ik verwijderd. De discussie na aanleiding van dat artikel, mag verder in randzaken als daar behoefte aan is.
Laten we het maar positief zien, dat ze in ieder geval een jonge speler haalden die verkoopwaarde vertegenwoordigd zou hebben als ie geslaagd was.remco112 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Precies. Allemaal non-voetballers. Op Bannis na, daar heb ik nog wel vertrouwen in. Maar die kun je op dit moment geen eerste spits van Feyenoord maken. Dat we Bozenik een contract hebben aangeboden, vind ik echt wanbeleid in zijn puurste vorm. Zelden zo'n gemankeerde voetballer gezien. Uit verschillende tests bleek hij zelfs trager te zijn dan Botteghin
Overigens heb ik (don't ask me why) nu eens een beetje zitten letten op Feyenoord in de voorbereiding maar ik vind ze helemaal niet zo dramatisch spelen als eerder onder Advocaat wel het geval was. Heb zo'n idee dat die Arne Slot wel een écht plan met het team heeft.
Om terug te komen op wat ik eerder zei: onbegrijpelijk dat ze hem niet gewoon voor de groep hebben gegooid in januari. Dan had 'ie kennis kunnen maken met de spelers op het niveau wat voor een trainer belangrijk is en was hij wellicht nu wat verder geweest in zijn voorbereiding.
Om terug te komen op wat ik eerder zei: onbegrijpelijk dat ze hem niet gewoon voor de groep hebben gegooid in januari. Dan had 'ie kennis kunnen maken met de spelers op het niveau wat voor een trainer belangrijk is en was hij wellicht nu wat verder geweest in zijn voorbereiding.
Hebben ze al een beetje serieuze tegenstanders gehad?Typhone schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:33:
Overigens heb ik (don't ask me why) nu eens een beetje zitten letten op Feyenoord in de voorbereiding maar ik vind ze helemaal niet zo dramatisch spelen als eerder onder Advocaat wel het geval was. Heb zo'n idee dat die Arne Slot wel een écht plan met het team heeft.
Dat is inderdaad vrij onbegrijpelijk. Wellicht icm Advocaat niet handig, of financieel niet te doen?Om terug te komen op wat ik eerder zei: onbegrijpelijk dat ze hem niet gewoon voor de groep hebben gegooid in januari. Dan had 'ie kennis kunnen maken met de spelers op het niveau wat voor een trainer belangrijk is en was hij wellicht nu wat verder geweest in zijn voorbereiding.
Werder en Young boys om maar eens wat te noemen. En daar speelden ook niet enkel gasten uit Jong Feyenoord voor zover ik kon zien. Wat betreft Advocaat denk ik dat die redelijk 'duur' zijn stoeltje bezet hield inderdaad maar zeker weten doe ik dat ook niet.418O2 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:52:
[...]
Hebben ze al een beetje serieuze tegenstanders gehad?
[...]
Dat is inderdaad vrij onbegrijpelijk. Wellicht icm Advocaat niet handig, of financieel niet te doen?
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 20-07-2021 16:55 ]
Waarschijnlijk had hij het vergelijkbaar gedaan gezien het beschikbare materiaal. Met een beetje pech had Slot dan inmiddels ook weer ter discussie gestaan.Typhone schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:33:
Slot speelt echt 180 graden anders dan Advocaat. Het verschil kon niet groter zijn. Ik denk dat het druk zetten tegen kleinere tegenstanders meer punten gaat opleveren, want daar ging het bij Advocaat te vaak mis. Het laffe spel van Advocaat heeft menig punt gekost.Sempy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Waarschijnlijk had hij het vergelijkbaar gedaan gezien het beschikbare materiaal. Met een beetje pech had Slot dan inmiddels ook weer ter discussie gestaan.
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 20-07-2021 18:39 ]
Exact dit. Het is geen vrijblijvende keuze om zomaar even in te stappen. Alles had gestaan op direct presteren om te kunnen kwalificeren voor een Europe campagne. Lukt dat niet sta je waarschijnlijk ter discussie.Sempy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 17:57:
[...]
Waarschijnlijk had hij het vergelijkbaar gedaan gezien het beschikbare materiaal. Met een beetje pech had Slot dan inmiddels ook weer ter discussie gestaan.
Nu heb je een voorbereiding waar je in ieder geval de juiste focus kan plaatsen en het team kan laten spelen zoals je beoogt.
Interview in de VI over de NL League (https://www.vi.nl/pro/waa...t-komen-show-me-the-money, paywall) een aantal quotes:
En:Bali United–Helmond Sport?
Boele: ‘Als League ben je aan het kijken hoe je de waarde kunt vergroten. Je weet dat de budgetten niet overal even groot zijn. Partijen met echt veel geld stappen niet in de KKD. (..) Je bent met buitenland-strategie bezig. Wat kun je doen? We hebben wereldwijd een goede naam, staan er in veel landen goed op. Indonesië is voetbalgek. Dan komt Stefano Lilipaly naar Telstar en zie je onze streams van normaal tweeduizend naar honderdduizend toenemen. Daar woont een massa. Zo ben je dan aan het kijken en dan schets je Indonesië Onder-23 in voorbereiding op een toernooi en dan wordt het al snel Bali United. (..) Op korte termijn zie ik het niet gebeuren, maar misschien wel in wedstrijden naast de competitie. Dat moet je dus verder gaan uitwerken.’
U denkt ook meer aan de buitenlandrechten te kunnen verdienen. Misschien nog wel meer via de gokmarkt dan de mediamarkt.
De Jong: ‘We halen nu bescheiden geld uit het buitenland. Wil je meer geld, dan moet je iets doen wat niemand anders doet. Andere tijdstippen, een samenwerkingsverband met een land aangaan. (..) Gokkantoren kopen nu wereldwijd massaal mediarechten. Live kunnen kijken, is live gokken.‘
Nou maak je borst maar nat, als de NL League er komt dan is er binnen 3 jaar een speelschema met negen verschillende starttijden. Liefst ook nog op ongebruikelijke tijden want dan geen concurrentie en kan men in Azie lekker gokken. Naast een hoop wensdenken over meer inkomsten zie ik ook dat de supporter uiteindelijk op plek 2 komt.We krijgen komend seizoen dus al zeventien wedstrijden op zondag om acht uur ’s avonds. Gaan we ooit ook om middernacht spelen?
De Jong: ‘Andere speeltijden zijn een thema. Maar supporters spelen hierbij natuurlijk een belangrijke rol. (..) Even gekscherend: dat gaat niet gebeuren, maar als je zaterdagochtend om tien uur zou spelen, ben je de eerste in de Aziatische markt...’
Verwijderd
Het AZ van Arne Slot presteerde in de topwedstrijden en liet veel punten liggen tegen de kleintjes.ph4ge schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:26:
[...]
Slot speelt echt 180 graden anders dan Advocaat. Het verschil kon niet groter zijn. Ik denk dat het druk zetten tegen kleinere tegenstanders meer punten gaat opleveren, want daar ging het bij Advocaat te vaak mis. Het laffe spel van Advocaat heeft menig punt gekost.
Los daarvan Jørgensen is ingeschreven voor de Conference League en Jahanbakhsh niet.
Ik denk dat Raiola hem liever in het buitenland stalt, misschien al van de zomer of anders volgend jaar transfervrij (meer provisie).PolarBear schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:18:
En ik lees ook een hoop over Ihattaren. Misschien moet Overmars een belletje doen? Kan de rol van Sulemana wel overnemen. (hoewel linkspoot op links)
[Afbeelding]
Voor Ajax zou ik het overbodige aankoop vinden, op die posities lopen genoeg goede spelers waarvan ik nog maar moet zien of Ihataren beter is (zeker gezien vorm afgelopen seizoen). Zonde om de hoofdprijs aan PSV voor hem over te maken
Als Bozenik maar op de juiste plek staat, dan mag ‘ie zo traag als dikke stront zijnremco112 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 14:12:
[...]
Die hoofdprijs zal alles meevallen. Ik had hem stukken liever zien komen dan Berghuis maarja, hem nu ook nog halen is dan weer overkill.Sempy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:15:
[...]
Ik denk dat Raiola hem liever in het buitenland stalt, misschien al van de zomer of anders volgend jaar transfervrij (meer provisie).
Voor Ajax zou ik het overbodige aankoop vinden, op die posities lopen genoeg goede spelers waarvan ik nog maar moet zien of Ihataren beter is (zeker gezien vorm afgelopen seizoen). Zonde om de hoofdprijs aan PSV voor hem over te maken
Een beetje meer creativiteit op het middenveld zou Ajax niet misstaan. Een middenveld Martinez-Gravenberch-Klaassen mist een steekpass. Of Ihattaren dat zou kunnen weet ik niet, op mij komt hij altijd een beetje over als luie voetballer.
Martinez niet op het middenveld maar Kudus->fixedautje schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 06:55:
Een beetje meer creativiteit op het middenveld zou Ajax niet misstaan. Een middenveld Martinez-Gravenberch-Klaassen mist een steekpass. Of Ihattaren dat zou kunnen weet ik niet, op mij komt hij altijd een beetje over als luie voetballer.
Dan moet Kudus eerst zorgen dat hij zelf fixed is, want volgens mij is hij weer geblesseerd.toolkist schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:39:
[...]
Martinez niet op het middenveld maar Kudus->fixed
Daarnaast denk ik niet dat hij de creatieve man met de steekpass is.
ETA: ik zei Martinez, maar ik bedoelde natuurlijk Alvarez
Eerlijk gezegd denk ik dat Blind idealiter op het middenveld staat voor die creativiteit. Maar dan moet je een speler ernaast zetten die verdedigend beter is in de omschakeling, want daar is Blind matig in. Dus dat gaat dan ten koste van Gravenberch. Ik vrees dat Kudus ook te veel naar voren denkt voor zo'n rol. Alvarez heeft juist bewezen dat hij daar goed voor geschikt is. Als we toch eens een beter voetballende versie zouden kunnen vinden...
[ Voor 43% gewijzigd door autje op 21-07-2021 08:46 ]
Volgens Valentijn Driessen heeft Ajax interesse in Bergwijn en zou die minimaal 25 miljoen moeten kosten. Volgens Valentijn zou dat opgelost wordt met de verkoop van Edson Alvarez. Nou ja we zullen zien, denk dat de wens de vader van de gedachte is, zeker omdat Valentijn geen Alvarez fan is.
En ook omdat Valentijn geen lijntjes meer heeft bij Ajax.PolarBear schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:46:
Volgens Valentijn Driessen heeft Ajax interesse in Bergwijn en zou die minimaal 25 miljoen moeten kosten. Volgens Valentijn zou dat opgelost wordt met de verkoop van Edson Alvarez. Nou ja we zullen zien, denk dat de wens de vader van de gedachte is, zeker omdat Valentijn geen Alvarez fan is.
Alvarez verkopen voor 20-25 prima, datzelfde bedrag doorstorten naar de Spurs no way.PolarBear schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:46:
Bergwijn is een prima speler, maar geen plek voor en teveel geld. Dat een of andere rijke eigenaar van Rennes dat soort geld wil betalen prima, maar daar moet je als Ajax niet in mee willen gaan.
Bergwijn is ook een rechtsbuiten toch?PolarBear schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:46:
Lijkt mij op dit moment sowieso overbodig, Anthony en Berghuis heb je daar al staan.
25m vragen voor AlvarezPolarBear schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 08:46:
Volgens Valentijn Driessen heeft Ajax interesse in Bergwijn en zou die minimaal 25 miljoen moeten kosten. Volgens Valentijn zou dat opgelost wordt met de verkoop van Edson Alvarez.

Rennes heeft 18 geboden en 20 zouden ze accepteren, is het verhaal
edit: wel het verhaal van Valentijn Driessen. En die zit maar zelden goed, want die roept maar wat
[ Voor 22% gewijzigd door 418O2 op 21-07-2021 09:20 ]
Berghuis en Bergwijn lijkt op elkaar, Driessen zal wel een beetje in de war zijn.Martinusz schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:
[...]
Bergwijn is ook een rechtsbuiten toch?
Lijkt mij op dit moment sowieso overbodig, Anthony en Berghuis heb je daar al staan.
Waarom niet? Ik zie hem eigenlijk liever niet weg gaan. Hij is de tweede seizoenshelft aanmerkelijk beter gaan spelen en speelt ook nu in de Gold Cup dikke prima. En ik zie als hij het niveau blijft halen ook een belangrijke rol voor hem in grote wedstrijden waar zijn meer defensieve kwaliteiten tot zijn recht komen. Laat ik het zo zeggen, in een knockout ronde in Europa zie ik hem liever dan een Schuurs. Of een Magallan.
[ Voor 10% gewijzigd door PolarBear op 21-07-2021 09:33 ]
Maar een optie van minimaal 25 miljoen? Is dat niet beetje overdreven?PolarBear schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:35:
[...]
Bergwijn is primair een linksbuiten, maar kan ook rechtsspelen (als in heeft dat gedaan). En linksbuiten wil je wel een optie hebben achter Tadic.
En Neres. Die is ook nog niet weg.Martinusz schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 09:10:
[...]
Bergwijn is ook een rechtsbuiten toch?
Maar Bergwijn is een linksbuiten dus die moet dan de concurrentie met Tadic aangaan.
Over Alvarez, de verkopende club bepaald noch steeds de prijs.
En voor Ajax is hij waardevol en belangrijk.
De bedragen die men noemt voor bergwijn vind ik te hoog.
Leuke speler maar te wisselvallig en is de vraag of hij beter gaat worden.
Inderdaad helemaal eensDeadsy schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 14:03:
Over Alvarez, de verkopende club bepaald noch steeds de prijs.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022