[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 110 ... 311 Laatste
Acties:
  • 487.776 views

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Twente op voorsprong door geklungel bij Willem II. :)

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44
Player1S schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:43:
Tribune deels doormidden geknapt in Nijmegen? :X
YupAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-nAedA1GTpTq95c46hc6j2gce3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bO11oAWGPUuS69s9DMTsEqVl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1ooeU8jgAlcMXaDyJilZJWcQo0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sKfyxWvAppJNZUIyuXpPVNuq.jpg?f=fotoalbum_large

Kans zit er dik in dat het stadion voor een maand ofzo gesloten word om de rest te inspecteren..

[ Voor 31% gewijzigd door Puc van S. op 17-10-2021 17:01 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:29

Player1S

Probably out in the dark

Quad schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:52:
Twente op voorsprong door geklungel bij Willem II. :)
As is tradition dit jaar :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ze slopen gewoon moedwillig het stadion!
Pak die punten maar weer af!!

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Koekje van eigen deeg voor Jans die gele kaart voor hem :)

Tweakers Discord

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 08:05

Superkiwi

Hoi doei

Puc van S. schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Yup[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kans zit er dik in dat het stadion voor een maand ofzo gesloten word om de rest te inspecteren..
Vandaar dat ze zoveel troep op het veld gooiden, ze wisten gewoon dat de tribune te zwaar beladen was!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:42
Sparta maakte gelukkig de kansen niet af.
Maar oh oh wat speelde Groningen slllleecchhtt die tweede helft.

Gewoon een pass zonder druk op iemand 7 meter die helemaal vrij staat, schijnt al moeilijk te zijn.
Of een rolletje niet kunnen aannemen en over de zijlijn laten gaan.

Tjonge dat noemen ze prof voetbal??
....zal wel tussen de oren zitten maar kom op, daar ben je toch ook prof voor?
Echt dramatisch, ik moet als supporter van fc Groningen gewoon echt blij zijn tegen een punt tegen een matig Sparta.

• tweakduke

tweakduke

Harribo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:29:
Sparta maakte gelukkig de kansen niet af.
Maar oh oh wat speelde Groningen slllleecchhtt die tweede helft.

Gewoon een pass zonder druk op iemand 7 meter die helemaal vrij staat, schijnt al moeilijk te zijn.
Of een rolletje niet kunnen aannemen en over de zijlijn laten gaan.

Tjonge dat noemen ze prof voetbal??
....zal wel tussen de oren zitten maar kom op, daar ben je toch ook prof voor?
Echt dramatisch, ik moet als supporter van fc Groningen gewoon echt blij zijn tegen een punt tegen een matig Sparta.
Van Twente - Willem II word je evengoed niet vrolijk.

Nu weer een opstootje en de eerste rode kaart. Frustratievoetbal dit weekend.

Zie nu de beelden van het inklappen van de tribune bij NEC. Dat liep gelukkig goed af :X

[ Voor 8% gewijzigd door tweakduke op 17-10-2021 17:48 ]

Tweakers Discord

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 16:42
tweakduke schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 17:32:
[...]

Van Twente - Willem II word je evengoed niet vrolijk.

Nu weer een opstootje en de eerste rode kaart. Frustratievoetbal dit weekend.

Zie nu de beelden van het inklappen van de tribune bij NEC. Dat liep gelukkig goed af :X
[Streamable: https://streamable.com/shmtmu]https://streamable.com/shmtmu
Dat is zeker dikke mazzel dat er niemand onder liep.

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-04 13:26
Daar hadden doden kunnen vallen.

En het had ledematen kunnen kosten. Wat een geluk.

Voor foto's:

https://www.gld.nl/sport/...e-fans-hebben-geluk-gehad

[ Voor 126% gewijzigd door PLAE op 17-10-2021 18:43 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
PLAE schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:41:
Daar hadden doden kunnen vallen.

En het had ledematen kunnen kosten. Wat een geluk.

Voor foto's:

https://www.gld.nl/sport/...e-fans-hebben-geluk-gehad
Daar hadden (licht)gewonden kunnen vallen.
Daar had ook iemand een hartaanval of -stilstand kunnen krijgen.
Daar had ook helemaal niks kunnen gebeuren en dat gebeurde gelukkig.

• DoeEensGek
OPSLAGHOND schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Daar hadden (licht)gewonden kunnen vallen.
Daar had ook iemand een hartaanval of -stilstand kunnen krijgen.
Daar had ook helemaal niks kunnen gebeuren en dat gebeurde gelukkig.
Daar had ook een politiebus verbouwd kunnen worden. :-(

@Superkiwi Welke d? :+

[ Voor 4% gewijzigd door DoeEensGek op 17-10-2021 19:12 ]

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@DoeEensGek huh wat? :P

[ Voor 88% gewijzigd door Superkiwi op 17-10-2021 19:24 ]

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Vertel mij wat, ik zet preventief mijn auto een dag in een parkeergarage, die haal ik morgen wel weer op. Gekkenwerk, maar ik heb geen zin in papierwerk.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-05 18:42
Misschien tijd dat de KNVB eindelijk eens een groep opzet die met hoge regelmaat de stadions van de hoogste divisies inspecteerd?

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Superkiwi op 17-10-2021 19:23 ]

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 25-09-2025
wat een totale chaos in het goffert park

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:19:
Misschien tijd dat de KNVB eindelijk eens een groep opzet die met hoge regelmaat de stadions van de hoogste divisies inspecteerd?
Dat moet toch gewoon de verantwoord van de beheerder van het stadion zijn? Onafhankelijke keuring over de staat van het gebouw.

De KNVB heeft de expertise niet en de vraag is of ze die expertise ooit gaan krijgen. Niet meer dan het inhuren van derden zal het waarschijnlijk nooit worden. Een organisatie als de KNVB moet zich daar (veiligheidseisen gebouwen) niet in willen mengen.

• milotic
Napo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

Dat moet toch gewoon de verantwoord van de beheerder van het stadion zijn? Onafhankelijke keuring over de staat van het gebouw.

De KNVB heeft de expertise niet en de vraag is of ze die expertise ooit gaan krijgen. Niet meer dan het inhuren van derden zal het waarschijnlijk nooit worden. Een organisatie als de KNVB moet zich daar (veiligheidseisen gebouwen) niet in willen mengen.
tja kijk eens naar alkmaar en twente ?

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
milotic schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Volgens mij ligt het toezien op de veiligheid van gebouwen in eerste instantie bij de gemeente.

/edit

Plaatje komt niet mee dan maar even zo:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B0dywMZo62CjCBqklnBhd4PR9wg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SVBYBdaEwObY2Fpi1LYCirGz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door PolarBear op 17-10-2021 19:34 ]

• Deadsy
Napo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:27:
[...]

De beheerder is blijkbaar niet in staat hiertoe of te vertrouwen, aangezien dit niet de 1e keer is dat het mis gaat.

Het moet gedaan worden door iemand die geen belang in de zaak heeft, de club moet het dus niet gaan doen.

De veiligheids eisen bestaan al, maar er moet iemand controleren of deze ook worden nageleeft, of het onderhoud aan het stadion goed gaat etc.
De KNVB kan gewoon een bedrijf inhuren om dit te doen en dat deze alleen aan hun verslag uit brengt.

Of gaan we wachten tot ergens doden vallen en dat we dan met vingers gaan wijzen?

• tweakduke

tweakduke

De gemeente is in dit geval eigenaar van het stadion dus dat gaat nog wel meer gedoe geven.

Tweakers Discord

• milotic
tweakduke schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:44:
De gemeente is in dit geval eigenaar van het stadion dus dat gaat nog wel meer gedoe geven.
dus verantwoordelijk

• Deadsy
tweakduke schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:44:
Vind dat je bij zoiets nooit de partij moet vertrouwen die de kosten moet dragen.
Afwachten waar het mis gegaan is, fout ontwerp, fouten in de constructie, etc.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:53:
[...]Vind dat je bij zoiets nooit de partij moet vertrouwen die de kosten moet dragen.
Ik zou zelfs rekening houden met moedwillig de constructie verknallen ...
De Arnhemmers schijnen de Nijmegenaren (en andersom) nogal overstuur te hebben gemaakt waarbij het afgelopen week heel erg ver ging.
Aanhangers van NEC hadden slachtafval bij een beeld van een hert in het centrum van Arnhem gedumpt met een spandoek erbij. :X
Een beetje ziek en vooral heel erg smerig.
De reactie van andere supporters was het dumpen van slachtafval bij een herdenkingsplaats voor een overleden NEC-supporter. :r

• Napo
  • Niet online
milotic schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:30:
[...]

Ook daar heeft diegene die het ontwerp maakt en de realisatie doet haar taken en verantwoordelijkheden. Meer partijen toevoegen levert niet altijd een betere situatie op, laat staan meet efficiëntie.

In elke bouw kan iets fout gaan, hoe spijtig dat ook is. De KNVB van taken voorzien waar ze de kennis niet voor hebben is enkel een middleman toevoegen. Een rol waar ze ook al niet in uitblinken voor voetbal gerelateerde zaken, waarom zou dat hiervoor anders zijn?

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 19:53:
[...]

Vind dat je bij zoiets nooit de partij moet vertrouwen die de kosten moet dragen.
Dan kan je voor alles een controlerende groep toevoegen, er zijn constructieeisen waar aan voldaan dient te worden en randvoorwaarden vanuit de KNVB/UEFA/FIFA. daar houdt de taak mijns inziens wel op.

• milotic
OPSLAGHOND schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:17:
[...]

Ik zou zelfs rekening houden met moedwillig de constructie verknallen ...
De Arnhemmers schijnen de Nijmegenaren (en andersom) nogal overstuur te hebben gemaakt waarbij het afgelopen week heel erg ver ging.
Aanhangers van NEC hadden slachtafval bij een beeld van een hert in het centrum van Arnhem gedumpt met een spandoek erbij. :X
Een beetje ziek en vooral heel erg smerig.
De reactie van andere supporters was het dumpen van slachtafval bij een herdenkingsplaats voor een overleden NEC-supporter. :r
tja en een paar zwaar gewonden :D met hakbijlen komen ,,, iets met boontje komt op ze ?

• milotic
milotic schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:53:
[...]

wat je zegt klopt niet helemaal typisch media media en media

tja en een paar zwaar gewonden :D met hakbijlen komen ,,, iets met boontje komt op ze ?

• OPSLAGHOND
  • Niet online
milotic schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:53:
[...]tja en een paar zwaar gewonden :D met hakbijlen komen ,,, iets met boontje komt op ze ?
Het zijn toch allemaal idioten?
Je tweede zin is onleesbaar.

• milotic
OPSLAGHOND schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:59:
[...]

Het zijn toch allemaal idioten?
Je tweede zin is onleesbaar.
sorry telefoon typen en wat drankjes achter de kiezen.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:13

Typhone

Who Dares Wins

Zijn er al weer politici geweest die hebben geroepen: dit had zoveel slechter kunnen aflopen?
En '...als....dan....' vergelijkingen? :r

Helemaal niks (letterlijk niks) gezien van het voetbal vanwege gerommel in eigen huis en de noodzaak van alles te moeten kopen dus ik kan nergens inhoudelijk over meepraten. Wel zin in de CL-wedstrijd van Ajax en het feit dat de Zuid-Amerikanen dan weer terug zijn. Komend weekend ben ik ultra benieuwd naar Ajax-PSV. Hopelijk staat het vizier op scherp bij Haller.

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:24

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Typhone schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:38:

Helemaal niks (letterlijk niks) gezien van het voetbal vanwege gerommel in eigen huis en de noodzaak van alles te moeten kopen
Als ik dit lees, word ik altijd heel nieuwsgierig :? (boodschappen doen of zoiets)

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

JAN-B schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:18:
[...]

Als ik dit lees, word ik altijd heel nieuwsgierig :? (boodschappen doen of zoiets)

Nee TV verplaatsen dus nieuwe coax (Ziggo) maar tegelijk ook alles netjes weg willen werken (UTP's, serverrack) en de hele ramsamsam. Had vorig weekend uitgekozen (want NL Elftal) maar dat viel even in het water helaas. Geen boodschappen doen nee :D.
Opgesomd:
7x UTP CAT6 getrokken
2x COAX getrokken
WCD's allemaal vervangen en opnieuw aangesloten. Alles doorgetest.

En dat houdt je een heel weekend van het voetbal af ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 18-10-2021 10:30 ]

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:38:
Zijn er al weer politici geweest die hebben geroepen: dit had zoveel slechter kunnen aflopen?
En '...als....dan....' vergelijkingen? :r
Niet geheel onterecht lijk mij als dat gezegd wordt? Als er geen container onder had gestaan dan was het echt slechter afgelopen. En het is niet het eerste incident in de afgelopen 10 jaar in een stadion (dak in Alkmaar en Enschede).

Volgens mij valt de ophef overigens reuze mee. De burgemeester van Nijmegen (Bruls, ook bekend van het veiligheidsberaad) weet nu al te melden dat er geen indicatie is dat er met de rest van het stadion iets mis is. Ik snap werkelijk niet hoe je zo een uitspraak kan doen anders dan voor de beeldvorming.

• Harribo
Superkiwi schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 12:42:
Waarom krijgt Maher hier geen rood? Dit is gewoon naschoppen.
Maher zie ik wedstrijd na wedstrijd irritant doen, irritant menneke.

Ik zei eerder al, kijk eens naar de overtredingen van achteren van Sparta tegen Groningen die steeds countert. Afgezien dat het voor mij Groningen is he?
Gozbuyuk vind ik geen hele slechte scheidsrechter maar kom op, Sparta had gewoon 4 gele extra kaarten moeten hebben. Anti voetbal.

En dat doelpunt van Vitesse dan? Ongelooflijk dat die goed gekeurd werd.

Nee niet iedereen was in goede doen afgelopen weekend

En die mensen die bekers gooien? Misschien ook een beker verkopen voor een paar euro?
Kan de speler die bekogeld word nog ff wat geld mee pakken ter compensatie

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 18-10-2021 11:19 ]

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:44
Harribo schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:18:
[...]

En die mensen die bekers gooien? Misschien ook een beker verkopen voor een paar euro?
Kan de speler die bekogeld word nog ff wat geld mee pakken ter compensatie
Waar ik verbaasd van was is dat dit nu kennelijk een hype genoemd word? Ik ga al 20 jaar lang naar NEC en ik kan mij geen derby herinneren waar er geen bier gegooid werd.. (hell, qua dingen die uiteindelijk op het veld belanden viel het deze keer nog mee...)

Moet zeggen dat de media wel weer precies hebben gekregen wat ze gehoopt hadden, 2 weken lang de rivaliteit hypen/verheerlijken en dan nu verbaasd doen dat het uit de hand gelopen is..

(note uiteraard zijn het de "supporters" zelf die het verkloten.. maar met nieuws artikelen in alle grote kranten/websites van de kranten als: https://www.gelderlander....-absoluut-doden~acdc0b3e/ ga je mij niet zeggen dat ze er niet op gehoopt hebben...)

"mooiste" moment gisteren was nog wel dat er 1 kerel boven in het net hing in een poging het uitvak binnen te komen... Wat zou die verwacht hebben wat er zou gebeuren als hij in zijn eentje daar terecht zou komen 8)7

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• milotic
Puc van S. schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Waar ik verbaasd van was is dat dit nu kennelijk een hype genoemd word? Ik ga al 20 jaar lang naar NEC en ik kan mij geen derby herinneren waar er geen bier gegooid werd.. (hell, qua dingen die uiteindelijk op het veld belanden viel het deze keer nog mee...)

Moet zeggen dat de media wel weer precies hebben gekregen wat ze gehoopt hadden, 2 weken lang de rivaliteit hypen/verheerlijken en dan nu verbaasd doen dat het uit de hand gelopen is..

(note uiteraard zijn het de "supporters" zelf die het verkloten.. maar met nieuws artikelen in alle grote kranten/websites van de kranten als: https://www.gelderlander....-absoluut-doden~acdc0b3e/ ga je mij niet zeggen dat ze er niet op gehoopt hebben...)

"mooiste" moment gisteren was nog wel dat er 1 kerel boven in het net hing in een poging het uitvak binnen te komen... Wat zou die verwacht hebben wat er zou gebeuren als hij in zijn eentje daar terecht zou komen 8)7
Dode was er zaterdag blijkbaar al bijna gevallen. Niet geheel onterecht wat de media schrijft.

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Puc van S. schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:31:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/p9yrD3YgoMrW8/giphy.gif

Verbaas me daar ook vaak over. Net zoals die supporters die dan individueel de ME staan uit te dagen, iets gooien, stapje naar voren doen en vervolgens met de staart tussen de benen weg rennen 8)7 Denk dat je bij zo'n clubjes alleen wordt toegelaten als je IQ onder de 70 zit. Een andere verklaring heb ik er niet voor.

Jammer dat de wedstrijd zo slecht was en alles er om heen nu wordt uitvergroot.

[ Voor 32% gewijzigd door JanW op 18-10-2021 11:43 ]

• PolarBear
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:42:
Ook PSV leidt flink verlies over boekjaar 2020/2021. Toch wel jammer dat er geen CL gehaald is in Eindhoven en maar goed dat de stadions dit jaar weer gevuld zijn. Maar dat geldt over de hele linie denk uiteraard!
https://www.psv.nl/nieuws...e-en-timing-transfers.htm

Wat ik mis is het jaarverslag zelf. Ben namelijk wel benieuwd hoe de 50 miljoen kapitaal injectie nou wel of niet al gerealiseerd is of in de cijfers zit.

• Deadsy
Napo schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:46:
[...]

Dan kan je voor alles een controlerende groep toevoegen, er zijn constructieeisen waar aan voldaan dient te worden en randvoorwaarden vanuit de KNVB/UEFA/FIFA. daar houdt de taak mijns inziens wel op.
Constructie eisen zijn leuk tenzij men zich er niet aan houd. Kijk maar naar het stadion van AZ, achteraf was het een wonder dat het zo lang goed gegaan.

En het grote probleem is gewoon dat er meestal veel mensen in een stadion zitten, dus als het misgaat tijdens een wedstrijd kunnen er veel mensen doodgaan.

Bij bruggen is ook regelmatig een inspectie, dus dan mag deze ook bij een stadion.

• Napo
  • Niet online
Deadsy schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:06:
[...]

Bij bruggen is ook regelmatig een inspectie, dus dan mag deze ook bij een stadion.
En dat gebeurt door de beheerder, die huren een partij in om dat te doen. De overheid bij infrastructuur en zo ook bij stadions. Bij beide gaat het weleens niet helemaal goed, risico's zijn niet in zijn geheel te voorkomen.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dinsdag 21u Ajax v Borussia
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x7m_BkdoExTeKIHr5gHsC09pEVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kALY9biSK4QR8JN7eGKhl7DG.jpg?f=fotoalbum_large

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 13:14

snmght

imho dan he

Geen poll?

Ik vrees toch dat we niet gaan winnen maar laat ik dan toch een beetje optimistisch zijn en voor een doelpuntrijk gelijkspel gaan: 2-2.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20
snmght schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 09:34:
Geen poll?

Ik vrees toch dat we niet gaan winnen maar laat ik dan toch een beetje optimistisch zijn en voor een doelpuntrijk gelijkspel gaan: 2-2.
Ik hoop met de komende twee wedstrijden dat Ajax in elk geval niet puntloos uit de strijd komt. Voor de onderlinge confrontaties tussen Sporting en Besiktas is het vooral hopen dat er niet één beide wedstrijden wint. Met een stand na 4 wedstrijden als:

Dortmund 10
Ajax 7
Sporting 4
Besiktas 1

Ben je al redelijk zeker van doorgaan. Immers, de kans is het grootst dat Dortmund ook een tweede keer van Sporting en Besiktas wint. Zelfs als Ajax dan twee keer verliest kom je in punten gelijk en dan kan het bijna niet anders of het onderling resultaat is in het voordeel van Ajax.

Aan de andere kant, met een stand als:

Dortmund 12
Ajax 6
Besiktas 6
Sporting 0

Wordt het een ander verhaal en moet je eigenlijk per se vier punten halen uit de laatste twee wedstrijden. Ook dat zie ik op papier ook wel met vertrouwen tegemoet, maar we hebben de laatste jaren gezien dat het ook makkelijk de andere kant op kan vallen...

Kijk ik heel positief en wordt het na vier wedstrijden:

Ajax 10
Dortmund 7
Besiktas 3
Sporting 3

Tja, dan ben je al helemaal zeker.

TL;DR
Het kan nog alle kanten op, de bal is rond, etc. >:)

• snmght

snmght

imho dan he

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door snmght op 19-10-2021 09:58 ]

• Harribo
De vermoedelijke opstelling van Ajax tegen Dortmund volgens fcupdate:

Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Klaassen, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic.

Gravenberch zou ik wisselen dan voor Berghuis. Gravenberch is mi overrated, verdedigt te sloom mee en maakt zelden tot nooit het verschil.

• snmght

snmght

imho dan he

Harribo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:03:

Pasveer; Mazraoui, Timber, Martínez, Blind; Álvarez, Klaassen, Gravenberch; Antony, Haller, Tadic.

Gravenberch zou ik wisselen dan voor Berghuis. Gravenberch is mi overrated, verdedigt te sloom mee en maakt zelden tot nooit het verschil.
Je kan Berghuis er altijd nog in zetten voor Pasveer.

Oh mijn god, vergeet mijn voorspelling. Haaland vs Pasveer, we mogen blij zijn als de Viking er geen vier maakt.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Geen poll?

Same here... stiekem hoop ik op een gelijkspel, maar vrees voor 1-3 of zelfs een 1-4 als die viking het op z'n heupen krijgt. De verdediging van Ajax is te zwak en Dortmund heeft gewoon te veel kwaliteit, een maatje groter dan Ajax. Los van de uitslag hoop ik gewoon op een mooie en CL waardige pot :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:20

Zou ik dus zeker niet doen. Met Berghuis én Klaassen sta je erg diep en wordt je tegen een ploeg als Dortmund helemaal overlopen op het middenveld bij balverlies. Ik denk dat ik het met deze opstelling best wel eens ben. Als ik dan toch een wissel moest toepassen, dan Tagliafico voor Blind. Het gebrek aan snelheid op de linksbackpositie zou ons vanavond wel eens lelijk kunnen opbreken.
Han schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Same here... stiekem hoop ik op een gelijkspel, maar vrees voor 1-3 of zelfs een 1-4 als die viking het op z'n heupen krijgt. De verdediging van Ajax is te zwak en Dortmund heeft gewoon te veel kwaliteit, een maatje groter dan Ajax. Los van de uitslag hoop ik gewoon op een mooie en CL waardige pot :)
Verdediging van Ajax te zwak? Welgeteld 1 doelpunt tegen in de CL tot nu toe, 2 in de competitie. Ik denk dat je vooral op het middenveld en voorin iets mist, maar achterin staat het, op Blind als linksback na (vind ik een keuze uit armoede), echt meer dan prima.

[ Voor 26% gewijzigd door Jorizzz op 19-10-2021 10:25 ]

• Han
  • Niet online

Han

Ben blij met jouw opmerking vooraf, bijna een garantie voor een wereldpot van Gravenberch :P

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

U vroeg? ;)

Poll: Ajax vs Borussia Dortmund
Winst Ajax
Winst Borussia Dortmund
Gelijkspel
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403932&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Ik denk dat we ook wel kans maken op een punt.
Maar dan denk ik aan Pasveer en denk ik dat we blij mogen zijn als we niet té dik verliezen...
daarom stem ik met enige tegenzin op winst voor Borussia.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 19-10-2021 10:40 ]

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Thuis van Dortmund winnen zou mooi zijn, maar aangezien Haaland en Pasveer mee doen kan dat wel eens lastig worden. :+

Boven Besiktas en Sporting eindigen zou te doen moeten zijn, dan heb je tegen Dortmund een goed resultaat nodig om te bepalen wie plek 1 (en daarmee mogelijk een gunstigere loting) pakt.

• DoeEensGek
Geen poll?

Gewoon een hele saaie 0-0 pot. :+

• toolkist
  • Niet online
Best verrassend (voor mij), de bookies geven 2.2 voor een overwinning van Ajax en 2.9 voor 1 van Dortmund.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 21:04
toolkist schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:00:
Best verrassend (voor mij), de bookies geven 2.2 voor een overwinning van Ajax en 2.9 voor 1 van Dortmund.
Niet zo gek toch? Ajax speelt thuis

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00
Han schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:22:
[...]

Ik vind het op twee posities na helemaal niet zo ver uit elkaar liggen. Pasveer is amateurniveau en Haaland is eigenlijk te goed voor Dortmund. Een gelijkspel teken ik voor :)

XXXVI

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
3-0 voor Ajax dat gezeik altijd 8)

• rickskeg99
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:57
PolarBear schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

https://www.psv.nl/nieuws...e-en-timing-transfers.htm

Wat ik mis is het jaarverslag zelf. Ben namelijk wel benieuwd hoe de 50 miljoen kapitaal injectie nou wel of niet al gerealiseerd is of in de cijfers zit.
Niet. De 20 mln hypotheek hebben ze op de lange baan geschoven ivm niet nodig en het partnerfonds van 30 mln einde dit (voetbal)jaar.

Dacht zoiets gelezen te hebben.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:46
Mijn drie voorspellingen voor vanavond: 4-2 of 1-1 of 2-3.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 4-2, want dan heeft Ajax de drie punten binnen, maar het is altijd handig om wat extra slagen om de arm te houden.

Prettige wedstrijd, en dat Ajax vanavond als grote winnaar uit de strijd mag komen. Dat is ook goed voor de andere Nederlandse clubs in de Europese competities.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Bij BVB spelen geen koekebakkers, maar ze hebben nog niet echt de vorm. Ja, ze staan tweede in de Bundesliga, maar ze hebben nog niet echt tegen toppers gespeeld. Dat kan een kans zijn voor Ajax.

En toch heb ik er een hard hoofd in. Die Duitsers staan er meestal wel als het moet.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Harribo
Han schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Ben blij met jouw opmerking vooraf, bijna een garantie voor een wereldpot van Gravenberch :P
Ik weet wel wat ik moet zeggen om resultaten te boeken, ben geen Frank de Boer
:p

In ieder geval een leuke pot op papier waarna Ajax eindelijk eens kan zien waar het werkelijk staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Harribo op 19-10-2021 16:37 ]

Verwijderd

Harribo schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:35:
Ik weet wel wat ik moet zeggen om resultaten te boeken, ben geen Frank de Boer
En de club waar Frank de Boer als trainer/coach het vaakst van gewonnen heeft is ?

9x in 12 wedstrijden. Ik denk dat je wel weet.

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:52

MM99

That is the way I am!

Opstelling, ik heb geen idee wat Ten Hag gaat doen.

Berghuis deed erg goed op 10, maar Klaassen ook. Klaassen kan je op plek van Alvarez zetten, maar Alvarez brengt weer erg veel stabiliteit in de team. Daarnaast heb je met Alvarez een speler die de bal eerder kan afpakken, voordat de bal richting Haaland gaat.

Ik vermoed dat Ten Hag voor loopvermogen van Klaassen kiest, boven de creativiteit van Berghuis. Daarnaast is Klaassen verdedigend iets sterker dan Berghuis. Hopelijk heb je genoeg creativiteit met Gravenberg en Anthony in de team.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:18
Vitesse speelt donderdag voor het eerst sinds april 2014 in een uitverkochte Gelredome. Hopelijk laten ze het springen achterwege, daar is dat stadion niet aan gewend. ;)

• mavaros
MM99 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:17:
Opstelling, ik heb geen idee wat Ten Hag gaat doen.

Berghuis deed erg goed op 10, maar Klaassen ook. Klaassen kan je op plek van Alvarez zetten, maar Alvarez brengt weer erg veel stabiliteit in de team. Daarnaast heb je met Alvarez een speler die de bal eerder kan afpakken, voordat de bal richting Haaland gaat.

Ik vermoed dat Ten Hag voor loopvermogen van Klaassen kiest, boven de creativiteit van Berghuis. Daarnaast is Klaassen verdedigend iets sterker dan Berghuis. Hopelijk heb je genoeg creativiteit met Gravenberg en Anthony in de team.
Als ik Ten Hag was, zou het elftal niet anders zijn, dan vorige wedstrijden.

Altijd de Zuid Amerikanen opstellen, want die brengen gif als het nodig is. Het zijn welliswaar geen Romario's, maar ze kunnen wel de angel uit een aanval halen.

Berghuis en Klaassen zou ik gewoon elk een halve wedstrijd laten spelen. Er zitten wat kleine verschillen in, qua spel, maar vullen hun functie in het veld heel aardig aan. Kijk, je kan nu misschien geen twee nummers tien opstellen, maar tegen een RKC of Groningen zou je het best een keer kunnen uittesten.

De rest van Ajax staat best aardig, en daar hoef je niet heel veel aan te sleutelen. Als ze hun taak uitvoeren is het voorlopig goed genoeg.

Maar goed, we gaan het vanavond wel zien. Het is nu niet zo, dat Borussia Dortmund een soort Barca in de overdrive is. Het zijn gewoon Duitsers, en die zijn altijd een beetje leip en daardoor levensgevaarlijk.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:57

Nibbz

Postmaster General

Lang danst even langs 4 man, om hem daarna netjes aan de goede kleur te geven. Nice :)

13:37

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sporting al 1-3 voor tegen Besiktas

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-Ai_NFCWyCr8R7hpBqaVrS6VNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/82xe0EXEqipN6gnoLgLHIbPv.jpg?f=fotoalbum_large

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Sempy schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:41:
Vitesse speelt donderdag voor het eerst sinds april 2014 in een uitverkochte Gelredome.
Tegen Tottenham Hotspur, wat een affiche :*)
En dan kiezen ze ervoor om deze wedstrijd ná Fey en PSV als samenvatting te laten zien. Gemiste kans.

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08:38
Heel veel zin in deze wedstrijd.
2 prima ploegen die eigenlijk beiden zouden verdienen eerste te worden in de poule. Gaat natuurlijk niet, maar je snapt wat ik bedoel.

Nu heeft Ajax iets met het structureel loten van mijn favoriete clubs uit andere landen (vorig jaar Liverpool, dit jaar Dortmund), dus ik zit in dubio wie ik wil dat wint....

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

Heeft die gast geen oortje in? Hij schreeuwt alles bij elkaar :p

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Exocet schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:31:
Sporting al 1-3 voor tegen Besiktas
Slecht nieuws voor Ajax, Besiktas had moeten stunten.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:35
Ik hoop uiteraard dat Ajax wint, maar ik verwacht dat Dortmund deze gaat pakken.

Grootste fout vooraf wat mij betreft is het niet opstellen van Klaassen. Wat mij betreft onbegrijpelijk dat doe wissel staat. Met Berghuis ga je de slag op het middenveld niet winnen.

Maar ik hoop van harte dat mijn ongelijk bewezen wordt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:16
Mark31 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:33:
[...]

Slecht nieuws voor Ajax, Besiktas had moeten stunten.
Waarom, Ajax moet nog 4 punten pakken en wellicht is zelfs 3 voldoende indien je van Sporting niet met meer dan 4 doelpunten verschil verliest

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• tweakduke

tweakduke

Malfunctions schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 20:37:
Ik hoop uiteraard dat Ajax wint, maar ik verwacht dat Dortmund deze gaat pakken.

Grootste fout vooraf wat mij betreft is het niet opstellen van Klaassen. Wat mij betreft onbegrijpelijk dat doe wissel staat. Met Berghuis ga je de slag op het middenveld niet winnen.

Maar ik hoop van harte dat mijn ongelijk bewezen wordt.
Dat is inderdaad een vraag, maar het kan evengoed goed uitwerken. Blind blijft ook altijd een ding, maar dat gaat denk ik de hele wedstrijd bepalen: kan Ajax het verdedigend dicht houden.

Uiteindelijk is Ajax in de CL wedstrijden een stuk scherper dus ik denk dat we een mooie wedstrijd gaan zien :)

Tweakers Discord

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 19:41
Ik ga er eens goed voor zitten. Hopen maar op t beste`voor Ajax.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@allen een hele goede wedstrijd! Dat er veel Bammetjes mogen volgen, in het voordeel van Ajax.

nggyu nglyd

• Maarten_E
Donyell kijkt zwaar enthousiast!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Fijne wedstrijd heren!

ja ik neem gewoon jullie gender aan

• DoeEensGek
Zo uitvak is ook weer schoon gebrand.

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-05 19:41
Dat vak staat gewoon in de hens ofwat

• Maarten_E
Je zal daar maar zitten met je astma... :X

• DoeEensGek
Zo hallo wat een rook

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nice, Sierd de Vos kent z'n klassiekers.

Ik kijk fijntjes via Ziggo Sport vanavond.

[ Voor 36% gewijzigd door Quad op 19-10-2021 21:01 ]

nggyu nglyd

• mavaros
Het zicht wordt met de minuten slechter.

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 21:04
Nog een geluk dat Ajax tegen de Duitse plantsoendienst speelt, anders zag je echt niemand meer :+

• Nibbz

Nibbz

Postmaster General

mavaros schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:04:
Het zicht wordt met de minuten slechter.
dat is mooi shit, want de wedstrijd word met de minuut beter :p

• cheiron
  • Laatst online: 12:56
Heel nerveus begin van Ajax

Flickr PSN ID= cheironnl

• ephymerous
Gravenberch begint niet best.

XXXVI

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

De Duitsers staan goed!

nggyu nglyd

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:35
Lekkere controle is dat geweest..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Sfeer is in elk geval Europees! 👍😎

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Typhone schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:06:
Sfeer is in elk geval Europees! 👍😎
De boete waarschijnlijk ook, of kwam het vuurwerk niet van de supporters?

nggyu nglyd

• ephymerous
Jezus wat is die Haller traag op de eerste meters.
Quad schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

Je bedoelt die boete die Besiktas ook heeft gehad? Die gooiden notabene vuurwerk tussen de thuissupporters.

[ Voor 8% gewijzigd door ephymerous op 19-10-2021 21:08 ]

XXXVI

• Sempy
Quad schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:06:
[...]

zowel uit- als thuissupporters dus beide clubs 50%

• cheiron
  • Laatst online: 12:56
Wat een kans zeg

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Jonge jonge die moet er in

• Sempy
die moet er in Antony
Pagina: 1 ... 110 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022