Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
JPD68 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:21:
Feit is dat ik door wrakke apparatuur van Caiway waarschijnlijk meer dan een week zonder adapter zit.

Het is hun verantwoordelijkheid mij binnen redelijke termijn van werkende apparatuur te voorzien.
Ik zou eerlijk gezegd verwachten dat de monteurs die dingen per 5 of 10 als reserve hebben achter in hun busje/stationwagon/SUV en die makkelijk effe tussendoor hadden kunnen brengen, maar misschien is de werkelijkheid anders :)

[ Voor 8% gewijzigd door nero355 op 07-12-2024 00:33 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
JPD68 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:35:
Ben over het algemeen best tevreden, maar deze week zakt Caiway door het ijs.

Zit nog steeds zonder (eigen) adapter voor het modem, welke 2 december stuk is gegaan. Zou via PostNL verstuurd moeten zijn, maar zie niets in de app staan terwijl andere post gewoon zichtbaar en bezorgd is.

Na voor de 2e keer contact te hebben opgenomen, wordt er nogmaals een adapter verstuurd, verwachte aankomsttijd dinsdag 10 december.

Heb inmiddels ook maar zelf een vervangende adapter besteld, maar die is er ook niet voor dinsdag vermoed ik.

Het enige geluk is dat ze ook niet heel snel zijn met het inplannen van installatie afspraken, zodat ik de adapter die ik uit installatiepakket van mijn vader heb gehaald nog even kan gebruiken. Anders had ik waarschijnlijk meer dan een week geen internet en TV gehad en dat op een locatie waar het mobiele netwerk ook niet echt goed is.
bij mij ging afgelopen week ook mijn 230V adapter van de Nokia stuk, na een UPS wissel.
van het modem gingen alle lampjes tegelijkertijd knipperen.

2 december gebeld en 4 dec lag er een vervangende klaar op het postNL punt, was een veel voorkomend probleem zei ze.

in de tussentijd had ik m'n bak met oude adapters er op na geslagen, vond een adapter van een JBL speaker die nagenoeg dezelfde specs had als die van de Nokia, dus zolang die gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:05
Shanquish schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:16:
[...]

in de tussentijd had ik m'n bak met oude adapters er op na geslagen, vond een adapter van een JBL speaker die nagenoeg dezelfde specs had als die van de Nokia, dus zolang die gebruikt.
Als het voltage een beetje in de buurt komt en het amperage ook (hoger is altijd goed) dan voldoet elke passende adapter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
rowicom schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:37:
[...]

Als het voltage een beetje in de buurt komt en het amperage ook (hoger is altijd goed) dan voldoet elke passende adapter.
Brr… dat heet spanning en stroom. Niet voltage en amperage. Als Ing. elektro doet me dat zeer aan de ogen :)

Kilometrage, temperaturage, metrage, etc. ?

En de spanning moet echt 12V zijn. En niet “een beetje in de buurt”. Je weet niet hoe de stabilisatie in de router er uit ziet, bij 11V doet hij misschien niets en bij 13V gaat hij misschien stuk. Zou het niet wagen.

[ Voor 3% gewijzigd door ernstoud op 08-12-2024 21:47 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
ernstoud schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:46:
[...]

Brr… dat heet spanning en stroom. Niet voltage en amperage. Als Ing. elektro doet me dat zeer aan de ogen :)

En de spanning moet echt 12V zijn. En niet “een beetje in de buurt”. Je weet niet hoe de stabilisatie in de router er uit ziet, bij 11V doet hij misschien niets en bij 13V gaat hij misschien stuk. Zou het niet wagen.
Sjonge, wat een pedante bijdrage. Ik geef een tip die iedereen kan toepassen omdat ze dan naar de V en mAh op de adapter kunnen kijken. En heb het al zo vaak toegepast om iemand uit de brand te helpen. En geloof me, een modern device gaat echt niet stuk van 1 of 2 Volt meer. Zeker niet als het slechts tijdelijk is.

[ Voor 4% gewijzigd door rowicom op 08-12-2024 22:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:52:
[...]

Sjonge, wat een pedante bijdrage. Ik geef een tip die iedereen kan toepassen omdat ze dan naar de V en mAh op de adapter kunnen kijken. En heb het al zo vaak toegepast om iemand uit de brand te helpen. En geloof me, een modern device gaat echt niet stuk van 1 of 2 Volt meer. Zeker niet als het tijdelijk is.
Niet pedant bedoeld hoor. Sorry als het zo over kwam.

Maar er zijn 14 Volt adapters. Die zou ik dus echt niet aanraden om met de Nokia te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door ernstoud op 08-12-2024 23:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rowicom
ernstoud schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:05:
[...]

Niet pedant bedoeld hoor. Sorry als het zo over kwam.
Maar er zijn 14 Volt adapters. Die zou ik dus echt niet aanraden om met de Nokia te gebruiken.

Wat vind je overigens van je laatste zin dan? Als je het over pedant hebt, vind ik dat ook niet zo netjes. En in ieder geval niet nodig om het zo op de man te spelen. Ook tegen de Tweakers regels trouwens.
Ik zal mijn laatste zin weghalen, Ernst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rowicom schreef op zondag 8 december 2024 @ 22:17:
[...]

Ik zal mijn laatste zin weghalen, Ernst.
Top. Dank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op zondag 8 december 2024 @ 21:46:
Brr… dat heet spanning en stroom. Niet voltage en amperage.

Als Ing. elektro doet me dat zeer aan de ogen :)
"Noem het beestje bij zijn naampje!" zei mijn leraar Natuurkunde altijd inderdaad d:)b
:D
En de spanning moet echt 12V zijn. En niet “een beetje in de buurt”.
Je weet niet hoe de stabilisatie in de router er uit ziet, bij 11V doet hij misschien niets en bij 13V gaat hij misschien stuk. Zou het niet wagen.
Inderdaad :)

En gezien hij dit noemt :
JPD68 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:47:
Adapter was net een jaar oud.
12V 3A ga ook wel op zoek naar een aftermarket reserve adapter.
Mag dat dus ook bijvoorbeeld 12V 5A zijn, maar absoluut niet iets anders dan die 12V en zeker niet minder dan die 3A of een oude versleten adapter die nog maar 2,5A of zo levert !! B)

/Voor de volledigheid wat betreft Nokia 2426G-B adapter gedoe en voor het geval dat iemand ooit nog de Search bovenaan het topic gebruikt om dit op te zoeken en zo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:01
Ik voel adapters aankomen in de webshop van @wbschenk :)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:35

wbschenk

www.schenkict.nl

EWS99 schreef op maandag 9 december 2024 @ 16:59:
Ik voel adapters aankomen in de webshop van @wbschenk :)
Wie weet ;)

[ Voor 5% gewijzigd door wbschenk op 09-12-2024 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:12
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:10:
[...]

In mijn ervaring is het er ook de volgende werkdag.
Zie onderaan.
nero355 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 00:32:
Ik zou eerlijk gezegd verwachten dat de monteurs die dingen per 5 of 10 als reserve hebben achter in hun busje/stationwagon/SUV en die makkelijk effe tussendoor hadden kunnen brengen, maar misschien is de werkelijkheid anders :)
Zie onderaan.
Shanquish schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:16:
bij mij ging afgelopen week ook mijn 230V adapter van de Nokia stuk, na een UPS wissel.
van het modem gingen alle lampjes tegelijkertijd knipperen.
2 december gebeld en 4 dec lag er een vervangende klaar op het postNL punt, was een veel voorkomend probleem zei ze.
Mij is inmiddels 2 keer verteld(heb dit ook zwart op wit) dat deze zonder track en trace worden verzonden en zover ik wist werd het dan ook niet dat het bij een PostNL punt bezorgd.
Maar..... tijdens het tandenpoetsen kreeg ik een briljant Eureka moment.

Ik heb steeds mijn eigen PostNL app in de gaten gehouden (want brievenbuspost ) en daarbij ook naar de 'pakketten' gekeken, daar zag ik niets. We hebben echter de verhuis truc toegepast en het abonnement staat op naam van mijn partner, weliswaar met mijn e-mailadres als correspondentieadres.

Mijn dame had 'natuurlijk' de meldingen van de PostNL app uitstaan en bij nadere beschouwing ligt er al sinds 4 december een pakketje op haar te wachten. En de tweede adapter is inmiddels ook daar gearriveerd.

Helaas geeft Caiway de Track en Trace code niet door, want volgens de klantenservice wordt deze niet gebruikt bij het versturen van een adapter. Waarom PostNL geen mailtje heeft gestuurd zou er mee te maken kunnen hebben dat Caiway mijn e-mailadres heeft geregistreerd en niet dat van mijn partner. Al met al 2 adapters rijker nu, eind goed al goed.
Nu nog wachten op de monteur voor de glasvezel bij degene waarvan ik de adapter heb geleend.

[ Voor 44% gewijzigd door JPD68 op 10-12-2024 14:18 ]

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
JPD68 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:57:
Maar..... tijdens het tandenpoetsen kreeg ik een briljant Eureka moment.
Ik heb die meestal op de WC :Y) :+
Mijn dame had 'natuurlijk' de meldingen van de PostNL app uitstaan en bij nadere beschouwing ligt er al sinds 4 december een pakketje op haar te wachten. En de tweede adapter is inmiddels ook daar gearriveerd.
Slimme vrouw en Extra rust EN een extra adapter erbij : NICE!!! d:)b
Helaas geeft Caiway de Track en Trace code niet door, want volgens de klantenservice wordt deze niet gebruikt bij het versturen van een adapter.
Toen ik mijn Genexis 7840 terug had gestuurd wilden ze ook niet de Track & Trace daarvan hebben voor alle zekerheid dus blijkbaar zijn ze daar geen fan van Track & Trace of zo 8)7

Uiteindelijk net als bij jou allemaal goed gekomen dus het zal allemaal wel denk ik dan maar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 10:57:
[...]
Eind goed, al goed.

Was de service van Caiway toch een stuk beter dan je dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:04
Op de één of andere manier is de webmail voor Delta, Caiway en ZeelandNet nu veranderd in een centrale URL.

https://webmail.delta.nl/

De truuk is inloggen met je volledige mail adres user@caiway.nl

[ Voor 19% gewijzigd door Mapje op 11-12-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Ook....
Slimme vrouw en Extra rust EN een extra adapter erbij : NICE!!! d:)b
Een geluk bij een ongeluk zeg maar. Instellingen bij PostNL nogmaals gecontroleerd, er had wel een mail moeten komen.
Maar met mijn net aangeschafte vervangende adapter heb ik er nu 3 en al een stekkerdoos met aan/uitschakelaar klaargelegd om bij de volgende stroomuitval de boel veiliger te installeren.
Toen ik mijn Genexis 7840 terug had gestuurd wilden ze ook niet de Track & Trace daarvan hebben voor alle zekerheid dus blijkbaar zijn ze daar geen fan van Track & Trace of zo 8)7
Uiteindelijk net als bij jou allemaal goed gekomen dus het zal allemaal wel denk ik dan maar...
ernstoud schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 17:32:
Eind goed, al goed.
Was de service van Caiway toch een stuk beter dan je dacht.
Ja en nee... ben blij dat de Adapters zijn verstuurd, maar de communicatie daarover is niet best. Zoals eerder geschreven over de vastrechtvergoeding hebben ze hun proces niet op orde. Dit is wat ik van Caiway terugkreeg:
De stroomadapters voor het modem worden door een derde partij verstuurd en niet door ons zelf. Wij geven deze opdracht door en zij sturen het dan via PostNL op. Hierdoor kunnen wij geen Track&Trace code sturen van de verzending

Hierdoor kunnen?

Als je de externe partij een opdracht geeft, kan deze de T&T toch terugkoppelen met een referentie aan de opdracht en kun je als verantwoordelijk partij de klant op de hoogte stellen. Simpel uitwisselen van gegevens tussen 2 partijen is echt geen hoger wiskunde in de IT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op woensdag 11 december 2024 @ 10:57:
[...]
… een stekkerdoos met aan/uitschakelaar klaargelegd om bij de volgende stroomuitval de boel veiliger te installeren.
Dat is alleen een oplossing - aangenomen dat je adapter defect raakte door in-rush current - als die stekkerdoos daartegen beveiligd is met een varistor of ntc over de voeding. Een simpele stekkerdoos heeft die niet, zoiets wel: https://www.allekabels.nl...stekkerdoos-5-voudig.html of https://www.allekabels.nl...veiligingsschakelaar.html.

[ Voor 8% gewijzigd door ernstoud op 11-12-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
Nokia 2426G-B adapters zijn ook af te halen in een Delta winkel mits je natuurlijk in de buurt woont.

• JPD68
ernstoud schreef op woensdag 11 december 2024 @ 12:56:
Dat is alleen een oplossing - aangenomen dat je adapter defect raakte door in-rush current - als die stekkerdoos daartegen beveiligd is met een varistor of ntc over de voeding. Een simpele stekkerdoos heeft die niet, zoiets wel: https://www.allekabels.nl...stekkerdoos-5-voudig.html of https://www.allekabels.nl...veiligingsschakelaar.html.
Volgens de geleerden (klantenservice _O- ) is de schade ontstaan doordat ik de stekker van de stekkerdoos eruit trok en niet de stekker van de adapter uit de stekkerdoos. Dan zou een aan/uit schakelaar kunnen helpen. De adapter had al zeker > 10 x stroomuitval overleefd. Vorig jaar hadden we een klein probleem hier in huis :X
Mapje schreef op woensdag 11 december 2024 @ 19:19:
Nokia 2426G-B adapters zijn ook af te halen in een Delta winkel mits je natuurlijk in de buurt woont.
Twente... need i say more :?

JPD68 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 14:03:
[...]

Volgens de geleerden (klantenservice _O- ) is de schade ontstaan doordat ik de stekker van de stekkerdoos eruit trok en niet de stekker van de adapter uit de stekkerdoos. Dan zou een aan/uit schakelaar kunnen helpen. De adapter had al zeker > 10 x stroomuitval overleefd. Vorig jaar hadden we een klein probleem hier in huis :X

[...]

Twente... need i say more :?
Ik gok zo maar dat help desk medewerkers geen HTS Electro gestudeerd hebben. Die zijn vast te duur.

• JPD68
ernstoud schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:24:
[...]
Ik gok zo maar dat help desk medewerkers geen HTS Electro gestudeerd hebben. Die zijn vast te duur.
Ben al zo'n jaar of 18 uit die branche (ex athome ks) maar bij ons zat van alles achter de telefoon. Van tweaker tot pensionaris. En was er de mogelijkheid bij de opdrachtgever verbeteringen in het proces voor te stellen.
Jaren later een jaar bij Ziggo op een heel ander niveau gewerkt en toen merkte je al dat de afstand tot de klant(en service) onoverbrugbaar was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 15:37:
[...]

Ben al zo'n jaar of 18 uit die branche (ex athome ks) maar bij ons zat van alles achter de telefoon. Van tweaker tot pensionaris. En was er de mogelijkheid bij de opdrachtgever verbeteringen in het proces voor te stellen.
Jaren later een jaar bij Ziggo op een heel ander niveau gewerkt en toen merkte je al dat de afstand tot de klant(en service) onoverbrugbaar was.
Ik heb er eigenlijk alleen maar werkstudenten gezien. Niets te nadele natuurlijk maar wel erg gestripte dialogen. En soms iets te veel fantasie. “Ik heb geen oplossing voor u.” Is not done in die wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Next items, wederom problematische gegevens uitwisseling en gebrekkige en foutieve informatie.

Bij degene waarvan ik de adapter uit het installatiepakket heb gehaald heb ik vanwege een computercrash en e.e.a. te vereenvoudigen het e-mailadres bij Caiway gewijzigd. Dit ongeveer 2 weken geleden en na ontvangst van het installatiepakket. Diegene kan wel bij de Caiway mail, maar is daar eigenlijk niet toe in staat (80+, net weduwnaar, heeft hulp nodig bij administratieve zaken).

Waarschijnlijk geeft Caiway de contactgegevens aan Guidion door tegelijk met het versturen van het pakket. Want er kwam maar geen bericht van Caiway over het maken van een installatie afspraak. Jullie raden het al, na een telefoontje gisteren dat er een vreemd bericht op het antwoordapparaat (ze bestaan nog) stond van vermoedelijk Caiway, net het oude e-mailadres maar eens gecontroleerd.... en voila de daar stond het bericht 8)7

Natuurlijk is het begrijpelijk dat er niet per direct rekening wordt gehouden met de wijziging van een e-mailadres, maar 2 weken vind ik best lang. Wat mij betreft wederom een signaal dat de gegevensuitwisseling tussen Caiway en de onderaannemers niet heel goed is ingericht d:)b

Als kers op de taart, 8 januari 2025 gaat het Coax signaal eraf. Ondanks de trieste omstandigheden(16 november was het afscheid van zijn partner) hebben we op 18 november al contact opgenomen met Caiway omdat de situatie qua installatie gecompliceerd is. De glasvezel aansluiting zit op een totaal andere plek dan de coax aansluiting en er moeten 4 netwerkkabels getrokken worden in de kruipruimte en er moet een wandcontactdoos in de meterkast worden aangelegd. Volgens de klantenservice kon dit allemaal worden overlegd met de monteur. Nu blijkt dat Guidion dit niet doet en moeten we in deze drukke periode dit nog even regelen. *O*
In de aankondigingsbrief is over de installatie niets vermeld, wat natuurlijk een kleine moeite was geweest en de kabels en WCD had er al lang in kunnen zitten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-09 12:57
Net een mail gekregen van Caiway met de vraag of ik bij de overgang naar Delta nog gebruik ik wil maken van Bridge modus. Ik heb een openwrt setup met mesh en instellingen voor VPN, HomeAssistant en nog wat zaken en daar wil ik gebruik van blijven maken. Ik heb nog een oude aansluiting en geen PON.

Gechat met de klantenservice maar daar werd ik ook niet wijzer van. Die zei gewoon dat ik pech heb want je gaat sowieso over naar PON, terwijl ik de mail staat dat ze zoeken naar een oplossing als je aangeeft dat je nog gebruik wilt maken van bridge modus.

Probleem daarbij is alleen dat de vervolgvraag lastig is. Ik krijg drie keuzes:

- regel zelf je telefonie (ik heb dect toestellen, dus dan moet ik die vervangen of een converter kopen)
- doe toch maar geen bridge modus
- doe maar geen telefonie

ik ben maar voor optie 1 gegaan om tijd te kopen, maar is dit de juiste geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:24
Raziel schreef op zondag 15 december 2024 @ 11:44:
Net een mail gekregen van Caiway met de vraag of ik bij de overgang naar Delta nog gebruik ik wil maken van Bridge modus. ......
Ik heb dezelfde mail mogen ontvangen en daarin staat eigenlijk dat zij een een oplossing gaan aandragen. Tenminste, daar lijkt het op.

Beste meneer, mevrouw .......,,

Zoals we hebben laten weten, gaan alle klanten van Caiway komend jaar over naar DELTA. We willen deze overgang soepel laten verlopen. Voor sommige situaties, waaronder die van u, hebben we extra informatie nodig.

We willen weten of u gebruikmaakt van de bridge-modus op uw modem. Ook als u niet weet wat dit is, vragen we u om dit door te geven aan ons. Alles wordt uitgelegd in de vragenlijst. Zo kunnen we ook uw overgang naar DELTA goed regelen, aansluitend op uw behoefte.

U kunt de vragenlijst bereiken via onderstaande link:
........

Alvast bedankt voor uw hulp!
Product management team, Caiway/DELTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Paddywacker schreef op zondag 15 december 2024 @ 12:02:
[...]

Ik heb dezelfde mail mogen ontvangen en daarin staat eigenlijk dat zij een een oplossing gaan aandragen. Tenminste, daar lijkt het op.

Beste meneer, mevrouw .......,,

Zoals we hebben laten weten, gaan alle klanten van Caiway komend jaar over naar DELTA. We willen deze overgang soepel laten verlopen. Voor sommige situaties, waaronder die van u, hebben we extra informatie nodig.

We willen weten of u gebruikmaakt van de bridge-modus op uw modem. Ook als u niet weet wat dit is, vragen we u om dit door te geven aan ons. Alles wordt uitgelegd in de vragenlijst. Zo kunnen we ook uw overgang naar DELTA goed regelen, aansluitend op uw behoefte.

U kunt de vragenlijst bereiken via onderstaande link:
........

Alvast bedankt voor uw hulp!
Product management team, Caiway/DELTA
Die mail ja, en die vragenlijst komt dus met die telefonie ' keuzes'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
Yup, ik had er 3 vragen bij. Bij mij is telefonie niet belangrijk, maakte er geen gebruik van. Zat toen in het pakket 'Alles in 1 glas' of zoiets qua benaming. Maar jij bent mooi het haasje, tenzij ze met een zelfde soort opstelling kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Biedt deze actie dan perspectieven voor reeds bestaande klanten van Delta? Daarvan willen er ook wel naar bridge, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
Hier nog geen bericht, ik denk dat ik mijn telefonie laat vallen in dat geval

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
Ik begrijp gewoon niet waarom ze niet alleen een modem geven, of de keuze wat de klant wil hebben. Het is allemaal weggegooid geld wat er nu gebeurt. Zij sturen die Nokia die je in de kast zet en niet gebruikt en wij moeten ons materiaal maar opdoeken en andere kopen. Of je gebru8kt de Nokia en gooit een deel van je eigen spullen in de hoek
Laat de klant kiezen tussen het modem/router of de ONT, dan is menigeen blij denk ik.
Wat een e-waste komt hieruit voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paddywacker schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:41:
Ik begrijp gewoon niet waarom ze niet alleen een modem geven, of de keuze wat de klant wil hebben. Het is allemaal weggegooid geld wat er nu gebeurt. Zij sturen die Nokia die je in de kast zet en niet gebruikt en wij moeten ons materiaal maar opdoeken en andere kopen. Of je gebru8kt de Nokia en gooit een deel van je eigen spullen in de hoek
Laat de klant kiezen tussen het modem/router of de ONT, dan is menigeen blij denk ik.
Inderdaad. Maar goed, een losse Nokia ONT of een SFP+ zijn verkrijgbaar. Een investering daarin loont.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
Klopt, ze zijn goed in e-waste. Ik doe niets met IPTV, maar als je de Caiway app wilt gebruiken moet je een interactieve ontvanger afnemen. Ding staat in de doos op zolder.
rowicom schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:11:
Biedt deze actie dan perspectieven voor reeds bestaande klanten van Delta? Daarvan willen er ook wel naar bridge, toch?
Denk het niet. De medewerker die ik vandaag op de chat had deed het overkomen alsof bridge modus icm PON uberhaupt niet mogelijk was. Dus met 'we zoeken een oplossing voor mensen die nog bridge modus willen gebuiken' bedoelen ze wellicht 'we laten je op een P2P aansluiting zitten tot we weten wat we met je aanmoeten'. Hoop dat ik het mis heb.

[ Voor 62% gewijzigd door Raziel op 15-12-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:35
Raziel schreef op zondag 15 december 2024 @ 19:21:
Klopt, ze zijn goed in e-waste. Ik doe niets met IPTV, maar als je de Caiway app wilt gebruiken moet je een interactieve ontvanger afnemen. Ding staat in de doos op zolder.

[...]

Denk het niet. De medewerker die ik vandaag op de chat had deed het overkomen alsof bridge modus icm PON uberhaupt niet mogelijk was. Dus met 'we zoeken een oplossing voor mensen die nog bridge modus willen gebuiken' bedoelen ze wellicht 'we laten je op een P2P aansluiting zitten tot we weten wat we met je aanmoeten'. Hoop dat ik het mis heb.
Bij Delta kun je kiezen voor app only.
Bij PON is bridge wel mogelijk via een mediaconvertor.
Verder zouden de modems het wel kunnen, het vlaggetje bestaat in de firmware,

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Hier hebben we de bewuste mail nog niet mogen ontvangen. Wel heb ik via de chat een nieuw jaarcontract afgesloten bij Caiway, juist vanwege de mededeling 'dan blijft alles zoals het is'. Er werd ook een optie geboden om naar een heel nieuw abbo over te stappen (gewoon voordelig of hoe dat abbo ook heet) maar dan kreeg ik een flinke downgrade in snelheid EN kreeg ik een nieuw modem. Daar zat ik uiteraard niet op te wachten, dus dat jaartje verlengen voor de prijs van 10 maanden was erg aantrekkelijk.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
We hebben hier: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 meer dan genoeg oplossingen voor bridge mode op XGS-PON dmv eigen modem. Ook al ruim 2 jaar goede ervaringen voor zo'n beetje iedereen.

Alleen telefonie is dan een uitdaging. Maar makkelijk op te lossen door zelf een ATA aan te schaffen (staat ook genoeg in dat topic over uitgelegd). Je kunt ook overwegen om over te stappen naar een VOIP provider. Dan ben je niet meer afhankelijk van je internet provider.

De uitdaging vanuit Caiway / Delta met bridge mode is dan ook telefonie. Bridge mode in de Nokia XS-2426G-B werkt niet goed. Daarom hebben ze die mogelijkheid er uit gehaald. Met de Nokia XS-010X-Q werkt bridge mode perfect, maar die heeft geen telefonie aansluiting. Denk dat ze daarom nu wat onderzoek aan het doen zijn door deze vragen te stellen.

TV werkt overigens prima in alle scenario's.

Oprechte vraag: Waar gebruikt men nog een vaste telefoonlijn voor? Mobiel bellen kost vrijwel niets meer tegenwoordig. Voor de 60+ generatie snap ik het misschien nog, maar zelfs mijn vader kan met een simpele GSM prima bellen. En die is behoorlijk digibeet (en ook niet hoog geletterd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
@EWS99 De oplossingen die daar aangedragen worden zijn prima. Dat de Nokia XS-..... niet lekker werkt in bridge, dat is erg jammer en niet goed onderzocht (denk ik dan). Maar geef dan als Caiway/Delta zijnde de klant een keus om te kiezen voor een ONT of die Nokia XS.... Ze hebben zo'n ONT op de plank liggen daar voor de zakelijke markt.
In mijn geval moest ik vorig jaar een nieuwe router kopen vanwege een defect aan de oude. Geen probleem, kan gebeuren. Maar als ik nu weer een nieuwe moet kopen om hetzelfde te krijgen als voorheen, dan ben ik een hoop geld kwijt. Als ik nu een nieuwe router zou aanschaffen + de ONT + de oude die overbodig is, dan loopt dat aardig in de papieren. 145 (ONT) + 279 (Router, Asus) + 1 jarige router die stof kan gaan happen (kostte 200) want ik heb al accespoints.
Zo zonde allemaal, Caiway/Delta is niet veel beter dan onze regering :)

Qua telefonie: Voorheen was een vaste telefoonlijn een vereiste bij de alarmcentrale waar ik bij zit. Dat is nu achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Paddywacker schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:45:
@EWS99 De oplossingen die daar aangedragen worden zijn prima. Dat de Nokia XS-..... niet lekker werkt in bridge, dat is erg jammer en niet goed onderzocht (denk ik dan). Maar geef dan als Caiway/Delta zijnde de klant een keus om te kiezen voor een ONT of die Nokia XS.... Ze hebben zo'n ONT op de plank liggen daar voor de zakelijke markt.
In mijn geval moest ik vorig jaar een nieuwe router kopen vanwege een defect aan de oude. Geen probleem, kan gebeuren. Maar als ik nu weer een nieuwe moet kopen om hetzelfde te krijgen als voorheen, dan ben ik een hoop geld kwijt. Als ik nu een nieuwe router zou aanschaffen + de ONT + de oude die overbodig is, dan loopt dat aardig in de papieren. 145 (ONT) + 279 (Router, Asus) + 1 jarige router die stof kan gaan happen (kostte 200) want ik heb al accespoints.
Zo zonde allemaal, Caiway/Delta is niet veel beter dan onze regering :)

Qua telefonie: Voorheen was een vaste telefoonlijn een vereiste bij de alarmcentrale waar ik bij zit. Dat is nu achterhaald.
Waarom zou je een nieuwe Asus router aan moeten schaffen? Als je nu het "melkpak" als modem hebt, dan moet je nu ook al VLAN 100 in stellen als je die in bridge hebt staan. Je huidige router kan dan ook prima op de ONT die je dan nog wel aan moet schaffen.

De ONT is overigens een prima investering, de Nokia XS-010X-Q werkt bijvoorbeeld op alle XGS-PON glasvezel providers in Nederland. Switchen van provider is dan een kwestie van de lijn activeren met het meegeleverde modem en daarna je eigen ONT aanmelden als eigen modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raziel
[quote]EWS99 schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:14:
We hebben hier: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Alleen telefonie is dan een uitdaging. Maar makkelijk op te lossen door zelf een ATA aan te schaffen (staat ook genoeg in dat topic over uitgelegd). Je kunt ook overwegen om over te stappen naar een VOIP provider. Dan ben je niet meer afhankelijk van je internet provider.
Waarom moet ik wat aanschaffen? Ik vraag toch niet om verandering?
Oprechte vraag: Waar gebruikt men nog een vaste telefoonlijn voor? Mobiel bellen kost vrijwel niets meer tegenwoordig. Voor de 60+ generatie snap ik het misschien nog, maar zelfs mijn vader kan met een simpele GSM prima bellen. En die is behoorlijk digibeet (en ook niet hoog geletterd)
- Ik wil anderen niet dwingen om mij mobiel te bellen, kost voor een beller toch meer dan vast-vast
- Niet elke instantie hoeft mijn mobiele nummer te hebben
- Als ik vaste telefonie opzeg, vervallen ook andere kortingen die ik nu heb, per saldo ben ik goedkoper uit met
- Mijn mobiel ligt 's nachts vaak beneden of staat op stil. Ik hoef geen plingetjes naast mijn bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paddywacker
EWS99 schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:52:
[...]

Waarom zou je een nieuwe Asus router aan moeten schaffen? Als je nu het "melkpak" als modem hebt, dan moet je nu ook al VLAN 100 in stellen als je die in bridge hebt staan. Je huidige router kan dan ook prima op de ONT die je dan nog wel aan moet schaffen.

De ONT is overigens een prima investering, de Nokia XS-010X-Q werkt bijvoorbeeld op alle XGS-PON glasvezel providers in Nederland. Switchen van provider is dan een kwestie van de lijn activeren met het meegeleverde modem en daarna je eigen ONT aanmelden als eigen modem.
Ik heb het melkpak (genexis?) ja, maar ik hoef geen vlan in te stellen. Huidige router heeft niet eens vlan. Tv kijk ik via coax en soms als ik buiten de deur ben, kan ik vie de app kijken. En via de app kan ik niet eens plus-tv kijken want het schijnt dat ik een oud abo heb (vanaf 2007)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
EWS99 schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:52:
[...
Als je nu het "melkpak" als modem hebt, dan moet je nu ook al VLAN 100 in stellen als je die in bridge hebt staan.
Nee. De Genexis Titanium (het “melkpak”) is een half bridge. De VLAN100 tagging zit in het device, op de ETH1 poort krijg je dus je WAN IP. En op de TEL1 en TEL2 is VLAN102 al via de interne ATA naar analoge telefonie omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raziel
Paddywacker schreef op zondag 15 december 2024 @ 22:03:
[...]

Ik heb het melkpak (genexis?) ja, maar ik hoef geen vlan in te stellen. Huidige router heeft niet eens vlan. Tv kijk ik via coax en soms als ik buiten de deur ben, kan ik vie de app kijken. En via de app kan ik niet eens plus-tv kijken want het schijnt dat ik een oud abo heb (vanaf 2007)
Het kan wel, het is natuurlijk van de zotte dat als je het plus pakket hebt dat dat niet via de app zou kunnen. Ik zat in hetzelfde schuitje. Nieuwe TV op de slaapkamer ondersteunde mijn CI+ module niet.
Gebeld met de klantenservice, die wilde me eerst op een PON aansluiting overzetten, anders kon het niet. Bezwaar gemaakt, want we hebben het immers over een streaming dienst, het is een vinkje in je abbo. Beste wat ze dus konden doen was om een digitale ontvanger op te sturen, waarna het wel zou kunnen. Dat resulteerde in app inclusief pluspakket, maar ook een afgesloten coax signaal. Dat rechtzetten zou drie weken gaan duren, want het was (aldus de helpdesk) een nieuwe aansluiting. Excuses gekregen, maar het kon echt niet anders. We gingen een paar dagen weg, dus toch dwingend verzocht het z.s.m. op te lossen, want het was immers hun fout. Bij terugkomst werkte het weer, maar heb een week geen TV kunnen kijken. Mooie was dat ik meerdere keren gevraagd heb of alles gewoon zou blijven werken, want coax is mijn primaire manier van kijken.

Na veel bellen heb ik dus wel het pluspakket op de app EN coax, zonder PON, maar alleen dus een ongebruikte ontvanger in een doos.

Als alles werkt is het een prima provider, maar soms ... zo hebben ze ook een keer CGNAT aangezet, ook niet om gevraagd, kon nergens meer bij op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Raziel schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:58:
[quote]EWS99 schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:14:
We hebben hier: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

[...]

Waarom moet ik wat aanschaffen? Ik vraag toch niet om verandering?

[...]

- Ik wil anderen niet dwingen om mij mobiel te bellen, kost voor een beller toch meer dan vast-vast
- Niet elke instantie hoeft mijn mobiele nummer te hebben
- Als ik vaste telefonie opzeg, vervallen ook andere kortingen die ik nu heb, per saldo ben ik goedkoper uit met
- Mijn mobiel ligt 's nachts vaak beneden of staat op stil. Ik hoef geen plingetjes naast mijn bed.
Als je echt wil is er voor elk argument wel een oplossing.

Maar goed, ik heb makkelijk praten, hier internet-only. Alles mobiel en we kijken alleen maar streaming media (ook gewoon van Nederlandse zenders, NL-ziet, zonder reclame _/-\o_ ). Ik bel elk jaar mijn provider voor "nieuwe klanten korting", of switch gewoon naar een andere. Heb er, door die scherpe prijs elk jaar, mijn ONT wel uit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

EWS99 schreef op zondag 15 december 2024 @ 21:14:

In ons geval (en nee, wij zijn nog lang geen 60+) is het een echte back-up. Een paar keer per jaar MOET ik mijn vrouw aan de lijn krijgen en als ze dan weer eens haar mobiel heeft laten slingeren of op stil heeft staan, dan kan ik haar bereiken via de vaste lijn.

Verder is het vooral een nice-to-have die ik ook wel via een voip-provider zou kunnen regelen. Een modem dat in bridge-modus kan is voor mij stukken belangrijker dan die vaste lijn.
Om vast een beetje te wennen aan het idee dat de coax er straks uit gaat heb ik de Caiway TV app op mijn Android TV geïnstalleerd staan en dat werkt echt helemaal prima. Dus zelfs zonder tv-signaal zou ik mij prima moeten gaan redden. Een ONT/mediaconverter oplossing ga ik mij wel in verdiepen als het zover is. We zitten hier overigens nog op een AON lijn.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:13
PaT schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:04:
[...]

In ons geval (en nee, wij zijn nog lang geen 60+) is het een echte back-up. Een paar keer per jaar MOET ik mijn vrouw aan de lijn krijgen en als ze dan weer eens haar mobiel heeft laten slingeren of op stil heeft staan, dan kan ik haar bereiken via de vaste lijn.

Verder is het vooral een nice-to-have die ik ook wel via een voip-provider zou kunnen regelen. Een modem dat in bridge-modus kan is voor mij stukken belangrijker dan die vaste lijn.
Om vast een beetje te wennen aan het idee dat de coax er straks uit gaat heb ik de Caiway TV app op mijn Android TV geïnstalleerd staan en dat werkt echt helemaal prima. Dus zelfs zonder tv-signaal zou ik mij prima moeten gaan redden. Een ONT/mediaconverter oplossing ga ik mij wel in verdiepen als het zover is. We zitten hier overigens nog op een AON lijn.
Exact mijn use case, behalve de vaste lijn dan en een rondslingerende telefoon.... Ik heb hem alleen nog omdat mijn schoonouders er heen bellen. Verder is het een nummer dat blijkbaar alleen gebruikt wordt door marketeers die het bel-me-niet register weten te omzeilen (heel af en toe dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Ik heb 2 jaar terug al afscheid genomen van de vaste lijn. Ik bel er zelf niet mee en de mensen die me echt moeten hebben kennen mijn mobiele nummer. Zonder van het geld.

TV heb ik dan wel weer via Delta. Androidbox is top.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
PaT schreef op zondag 15 december 2024 @ 20:54:
Hier hebben we de bewuste mail nog niet mogen ontvangen. Wel heb ik via de chat een nieuw jaarcontract afgesloten bij Caiway, juist vanwege de mededeling 'dan blijft alles zoals het is'. Er werd ook een optie geboden om naar een heel nieuw abbo over te stappen (gewoon voordelig of hoe dat abbo ook heet) maar dan kreeg ik een flinke downgrade in snelheid EN kreeg ik een nieuw modem. Daar zat ik uiteraard niet op te wachten, dus dat jaartje verlengen voor de prijs van 10 maanden was erg aantrekkelijk.
Hier kreeg ik aanbod toen ik ingelogd was bij Mijn Caiway
Betrof 1 of 2 jaar Heb Internet budget en TV
2 jaar gekozen
eerste jaar 32,50
tweede jaar 37,50
En stond duidelijk dat korting ook geld mocht ik overgaan naar Delta
Nu zag ik mijn factuur voor januari en daar staat 37,50 voor januari 2025
Direct mijn bevestiging (welke 4 december is ingegaan) verstuurd naar klantenservice
Tevens zou ik nog geld terug moeten krijgen vanaf 4 december t/m 31 december :)
Ben benieuwd wat ze zeggen anders ga ik ze eens bellen Heb bewijs zwart op wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
Ben ik weer :) nu eens geen klacht over Caiway maar een configuratie probleem. Gaat over Caiway coax, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn vader gebruikt nog een Sitecom WLR-4004 (N300) router achter zijn Cisco EPC-3208 modem en tot enkele weken zonder problemen. Echter haperen nu zo nu en dan de LAN verbinding en sinds dit weekend ook het WLAN. Helaas kan ik niet meer in deze router inloggen, 10 jaar geleden geconfigureerd en weet de inloggegevens niet meer.

Uit- en aanzetten van de router verhelpt het probleem meestal, al werd het ethernet zo slecht dat ik alles maar op WiFi heb gezet. Het modem werkt goed, telefonie blijft gewoon werken en de juiste lampjes branden. Hierom zet ik het modem ook liever niet uit en aan.

Nu wil ik zijn Sitecom vervangen door de mijne die ik nog in de kast heb liggen. Heb alles naar fabrieksinstellingen gereset, de SSID verandert en het wachtwoord aangepast en zonder het modem uit te zetten de kabels van de oude router in de nieuwe gestopt en de nieuwe router aangezet. De nieuwe router krijgt echter geen WAN IP-adres van het modem, zie in de log ook geen poging om een WAN IP adres op te halen, ook als ik op Renew klik op de Status IPv4 pagina gebeurd er niks.

Als ik de WAN poort van de router met mijn eigen netwerk thuis verbind krijg ik direct een WAN IP.

Bottomline, kan je een router achter het Cisco modem vervangen zonder deze te rebooten? Of moet ik de router voor langere tijd achter de modem hangen voordat het modem een WAN IP afgeeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sneaky88
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 22:01
Sinds juli heb ik glasvezel van caiway.
Sindsdien alleen problemen.
Verbinding met hoge ping van 32ms tot 254 ms tot aan timeouts.
Dit is gedurende de dag,zowel bedraad als draadloos.
Dit zijn momenten want soms is het wel even goed.

Er is 2x een monteur geweest. Ik heb gevraagd om alles te controleren.

1e keer hebben ze de kabel bekeken met een lampje en gereinigd.

2e keer, heb ik gevraagd om een monteur die alles kan, kabel vervangen, modem vervangen en evt in de wijkkast kan. Dit is mij ook toegezegd dat de monteur alles zou meenemen en evt in de wijkkast kan.
Monteur is langs geweest, heeft niks gedaan. kon niks van bovenstaande en zou het doorzetten naar 3e lijn.

Vervolgens zou de 3e lijn contact opnemen, Dit is niet gebeurd. na 4 weken maar weer
een melding aangemaakt aangezien ik niks meer heb gehoord.

Weer contact opgenomen, en blijkt dat de vorige klantenservice medewerker dus niet de juiste monteur heeft gestuurd zoals gevraagd maar een standaard monteur ipv lijn monteur.

Blijkt dat er geen meldingen zijn aangemaakt maar een notitie.

Ik wil de boel opzeggen maar dat mag dus blijkbaar niet.

Waardeloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
sneaky88 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:09:
Sinds juli heb ik glasvezel van caiway.
Sindsdien alleen problemen.
Dat is minder... -O-
Verbinding met hoge ping van 32ms tot 254 ms tot aan timeouts.
Dit is gedurende de dag,zowel bedraad als draadloos.
Dit zijn momenten want soms is het wel even goed.
Wat gebeurt er als je direkt op de Router bedraad test en behalve de PC/Laptop waarmee je test verder niks aansluit ??

Wat je omschrijft lijkt namelijk een beetje op Multicast Storms op je LAN en vooral op het moment dat deze de WiFi in gaat en terug komt kan je allerlei rare dingen meemaken !!
Er is 2x een monteur geweest. Ik heb gevraagd om alles te controleren.

1e keer hebben ze de kabel bekeken met een lampje en gereinigd.

2e keer, heb ik gevraagd om een monteur die alles kan, kabel vervangen, modem vervangen en evt in de wijkkast kan. Dit is mij ook toegezegd dat de monteur alles zou meenemen en evt in de wijkkast kan.
Monteur is langs geweest, heeft niks gedaan. kon niks van bovenstaande en zou het doorzetten naar 3e lijn.

Vervolgens zou de 3e lijn contact opnemen, Dit is niet gebeurd. na 4 weken maar weer
een melding aangemaakt aangezien ik niks meer heb gehoord.

Weer contact opgenomen, en blijkt dat de vorige klantenservice medewerker dus niet de juiste monteur heeft gestuurd zoals gevraagd maar een standaard monteur ipv lijn monteur.

Blijkt dat er geen meldingen zijn aangemaakt maar een notitie.

Ik wil de boel opzeggen maar dat mag dus blijkbaar niet.

Waardeloos!
Je zou op zijn minst verwachten dat ze de Genexis/Nokia Router een keer omruilen... -O-

Opzeggen kan je als het goed is WEL doen, want alleen al de prijswijzigingen die zijn doorgevoerd zijn IMHO meer dan genoeg en als je daar nog het bovenstaande verhaal aan vastplakt dan moet het wel goed komen lijkt mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _fm
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

_fm

JPD68 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:45:
Ben ik weer :) nu eens geen klacht over Caiway maar een configuratie probleem. Gaat over Caiway coax, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

<...>
Bottomline, kan je een router achter het Cisco modem vervangen zonder deze te rebooten? Of moet ik de router voor langere tijd achter de modem hangen voordat het modem een WAN IP afgeeft?
Dat kan, maar een modem kan meestal maar een beperkt aantal mac adressen leren. Die kun je raken als je bijvoorbeeld tussendoor nog met een laptop of andere routers geprobeerd hebt (ander voorbeeld: je hangt een wifi ap direct op het modem.) Op die limiet zit vast een timeout, maar modem even herstarten (lijst weer leeg) is prima check om te zien of dat je probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
_fm schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:45:
Dat kan, maar een modem kan meestal maar een beperkt aantal mac adressen leren.
Die kun je raken als je bijvoorbeeld tussendoor nog met een laptop of andere routers geprobeerd hebt (ander voorbeeld: je hangt een wifi ap direct op het modem).

Op die limiet zit vast een timeout, maar modem even herstarten (lijst weer leeg) is prima check om te zien of dat je probleem is.
Lijkt me sterk als er in https://www.man7.org/linux/man-pages/man7/arp.7.html getallen van 128/512/1024 ARP Entries langskomen ;)

En de time-outs zijn kort genoeg om zonder een reboot alles draaiende te houden in principe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
_fm schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:45:
[...]

Dat kan, maar een modem kan meestal maar een beperkt aantal mac adressen leren. Die kun je raken als je bijvoorbeeld tussendoor nog met een laptop of andere routers geprobeerd hebt (ander voorbeeld: je hangt een wifi ap direct op het modem.) Op die limiet zit vast een timeout, maar modem even herstarten (lijst weer leeg) is prima check om te zien of dat je probleem is.
nero355 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 02:47:
[...]

Lijkt me sterk als er in https://www.man7.org/linux/man-pages/man7/arp.7.html getallen van 128/512/1024 ARP Entries langskomen ;)

En de time-outs zijn kort genoeg om zonder een reboot alles draaiende te houden in principe :)
We hebben besloten elke dag de huidige router uit en aan te zetten. Meestal werkt de WiFi dan weer een dag. Volgende week glasvezel en dan hoop ik met andere apparatuur de boel weer stabiel te krijgen. Belangrijkste apparaten worden bekabeld aangesloten op het Nokia Modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:09
Als ik inlogt krijg ik een aanbieding voor Caiway te verlenenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni1FF28prxNGeIPQUh28YYJFIv8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/c9mdQgUr8G80IFMVvnJFr2kD.png?f=fotoalbum_large

Maar dit wil ik niet. Wil een aanbieding via Delta en dat ik dan ook sneller internet krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Dan kijk je op de website van Delta wat er mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 07:41:
Dan kijk je op de website van Delta wat er mogelijk is.
Dan krijg ik geen aanbieding van Caiway naar Delta.

Of maak dit niet veel uit in de kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Evertt schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:08:
[...]

Ik vermoed dat nu overstappen zelfs lukratiever is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
[...]

Ik zou ze gewoon even bellen voor een mooie aanbieding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
[...]

Die is er volgens mij ook niet, je sluit een nieuw contract met Delta en zegt Caiway op. En krijgt de korting voor een nieuwe klant bij Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
[...]

Nee je bent dan nieuwe klant en dan krijg je wel korting. Bestaande klanten krijgen weinig tot geen korting, nieuwe klanten wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Eerste storing zo lijkt het sinds ik Delta glas heb. Sinds 30 min ligt het eruit, Allestoringen doet er melding van, maar de Delta website meldt niks.

Kop van Overijssel. Iemand anders ook last van?

Edit: oeps, vanwege de titel Caiway in mijn UDM-SE plaatste ik in het verkeerde topic, maar blijkbaar zijn er meerdere die er last van hebben op DFN.

[ Voor 29% gewijzigd door MooDyBLueS op 07-01-2025 14:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Ja hier ook, Franeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MooDyBLueS schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 14:24:
Eerste storing zo lijkt het sinds ik Delta glas heb. Sinds 30 min ligt het eruit, Allestoringen doet er melding van, maar de Delta website meldt niks.

Kop van Overijssel. Iemand anders ook last van?

Edit: oeps, vanwege de titel Caiway in mijn UDM-SE plaatste ik in het verkeerde topic, maar blijkbaar zijn er meerdere die er last van hebben op DFN.
Veluwe Oost. Niets aan de hand. Ik zie ook maar 72 meldingen bij allestoringen dus dit is lokaal een issue waarbij het Zaram profiel verloren is geraakt.

Router rebooten zonder SFP. Daarna SFP plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door ernstoud op 07-01-2025 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Blijkt een Zaramprobleem te zijn en inmiddels lijkt dit ook al opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paddywacker
Paddywacker schreef op zondag 15 december 2024 @ 17:41:
Toch maar overstag gegaan en de extra onderdelen her en der aangekocht.
Ik moet er wel bij zeggen dat het omschakelen van Caiway naar Delta bijzonder goed verliep. Downtime was voor mij verwaarloosbaar, had nog geen 2uur downtime.
De 'mooie' Nokia die ze hebben gestuurd, staat nu een kast.... Net als de 'oude' Asus router (heb geen extra mesh/accesspoint nodig).
Nu is het wel zo dat de investering in alles, niet zo erg hoog is met de korting die ik bij Delta kreeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:21
code:
1
2
3
4
Met ingang van 1 maart 2025 voeren wij wijzigingen door in de tarieven van onze abonnementen. Reden hiervoor is dat kosten zijn gestegen, zoals onder andere inkoop- en beheerkosten en kosten voor onder meer tv-kanalen. Tevens wijzigt de inhoud van uw tv-pakket.
Wat dit voor u betekent
•   Het maandtarief van uw Internet en Televisie Voordelig abonnement wordt 62,00 euro. U vindt het nieuwe tarief eind februari terug op uw factuur voor maart 2025.
•   Als u momenteel profiteert van een actieprijs, dan blijft deze gedurende de actieperiode ongewijzigd.

Mooi moment om onder het contract uit te komen en bij Delta voor 2 jaar 35 euro vast te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Boinkie schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:10:
code:
1
2
3
4
Met ingang van 1 maart 2025 voeren wij wijzigingen door in de tarieven van onze abonnementen. Reden hiervoor is dat kosten zijn gestegen, zoals onder andere inkoop- en beheerkosten en kosten voor onder meer tv-kanalen. Tevens wijzigt de inhoud van uw tv-pakket.
Wat dit voor u betekent
•   Het maandtarief van uw Internet en Televisie Voordelig abonnement wordt 62,00 euro. U vindt het nieuwe tarief eind februari terug op uw factuur voor maart 2025.
•   Als u momenteel profiteert van een actieprijs, dan blijft deze gedurende de actieperiode ongewijzigd.

Mooi moment om onder het contract uit te komen en bij Delta voor 2 jaar 35 euro vast te pakken.
Daar zit ik ook aan te denken. Om nu Delta te nemen.

Het blijft nog even Caiway maar op de factuur komt vanaf 1 maart Delta te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:12
Heeft iemand ervaring met opzeggen i.v.m. wijziging van de voorwaarden en overstappen? Normaal zou je de overstapservice gebruiken (en dus zelf niet opzeggen). Maar ik vermoed dat het dan niet goed komt. Zelf opzeggen voor 1 maart is veiliger.

Omdat 1 maart op een zaterdag valt zou je bij voorkeur op een andere dag overstappen natuurlijk.

Iemand dit al eens ervaren bij/vanaf Caiway?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Prijsverhoging is pijnlijk. Mijn vader is vandaag van COAX naar Glasvezel omgezet en de feitelijke omzetting is zo ongeveer het enige in het hele traject dat soepel ging.
Zag dat hij in totaal €6,50 meer moet betalen voor telefonie (dezelfde diensten die hij nu heeft) en in plaats van een gratis 2e smartcard nu €5,- extra moet betalen voor een extra interactieve ontvanger. Alleen de prijs van het abonnement is iets lager. Netto betaalt hij €8,- meer per maand. Zonder de prijsverhoging per 1 maart.
We gaan nog wel kijken of we een billijkheidskorting van Caiway kunnen krijgen omdat hij best forse kosten heeft gemaakt doordat de aansluiting op een compleet ander plek zit dan de COAX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Grappig. Bij mijn.caiway.nl staat nu na inloggen dat ik geen producten heb. Bijzonder gezien ik al drie jaar klant ben 🤕. Werk in uitvoering denk ik. Wel verbazingwekkend dat ze dat niet direct goed overzetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-b5bQeF1rsqZbxh0cIKiGKrdtsQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1nyJxOdtMLIJNiFcbGjjcBQT.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door ernstoud op 09-01-2025 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:53
jaspersvensk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:27:
Heeft iemand ervaring met opzeggen i.v.m. wijziging van de voorwaarden en overstappen? Normaal zou je de overstapservice gebruiken (en dus zelf niet opzeggen). Maar ik vermoed dat het dan niet goed komt. Zelf opzeggen voor 1 maart is veiliger.

Omdat 1 maart op een zaterdag valt zou je bij voorkeur op een andere dag overstappen natuurlijk.

Ik ben zelf overgestapt van Caiway naar Delta, omdat het toch Delta wordt, ik wilde niet de aanbieding van caiway/delta afwachten.
Delta heeft de overstap geregeld, en dit is vlekkeloos gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoanV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:51
jaspersvensk schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:27:

Net overgestapt van Caiway naar Delta, ik ga de overzet niet afwachten
Wel de overstapservice gebruikt, ook direct van beide kanten netjes een mail gekregen.
We gaan zien hoe het verloopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Nu online
Boinkie schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 12:10:
code:
1
2
3
4
Wat dit voor u betekent

Hmm, ik heb de betreffende mail nog niet gehad. Weet je precies wat er gaat wijzigen? Ik heb namelijk alleen internet en als je onder het contract uit kan komen vanwege een wijziging bij TV gaat deze vlieger helaas voor mij niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:08
hijskraan schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:33:
[...]

Ik ben zelf overgestapt van Caiway naar Delta, omdat het toch Delta wordt, ik wilde niet de aanbieding van caiway/delta afwachten.
Delta heeft de overstap geregeld, en dit is vlekkeloos gegaan
Heb je het oude Caiway email adres kunnen houden of heb je een nieuw delta email adres gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Gisteren de overstap gemaakt van Caiway naar Delta.

Ben benieuwd hoe de overstap gaat verlopen.
En hoe gaat het lopen als je een eigen modem hebt wordt deze automatisch meegenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
Evertt schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:22:
Gisteren de overstap gemaakt van Caiway naar Delta.

Ben benieuwd hoe de overstap gaat verlopen.
En hoe gaat het lopen als je een eigen modem hebt wordt deze automatisch meegenomen?
Deze wordt niet automatisch meegenomen. Staat allemaal in het Delta topic, kijk daar wat je zou moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:53
speedmetal35 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 23:07:
[...]

Heb je het oude Caiway email adres kunnen houden of heb je een nieuw delta email adres gekregen?
oei,ik gebruikte het e-mail adres van Caiway nooit, kan het ook niet meer zien.

Heb wel een Delta e-mail adres gekregen bij de overstap

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prop-er
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:32
15 Mei 2024 een Internet+TV voordelig pakket gestart, met 12 maanden korting.
1 maand opzegtermijn.

Betekend de wijziging van de tarieven dat ik nu direct over kan naar Delta, en opnieuw de 12 maanden korting kan pakken, en voor vrijwel hetzelfde geld een veel snellere verbinding kan krijgen?

Klantenservice:

"Een prijsstijging lager dan de inflatiecorrectie (CPI) is geen geldige reden om je abonnement op te zeggen voor het einde van je contract. De inflatiecorrectie is onderdeel van de voorwaarden van je abonnement. Bij een prijsstijging hoger dan de inflatiecorrectie (CPI) is het wel mogelijk je abonnement tussentijds kosteloos op te zeggen, in de periode tot aan de ingangsdatum van de nieuwe tarieven."

"Als je contract een einddatum heeft die langer dan 1 maand in de toekomst ligt, ben je, bij vroegtijdig beëindigen van het contract, een afkoopsom verschuldigd. "

Email:

"U kunt uw Caiway-abonnement vóór 1 maart 2025 kosteloos wijzigen of opzeggen."

Lekker duidelijk weer.

Kan ik nu een Delta abo bestellen, en automatisch bij Caiway laten opzeggen? Per welke datum kan ik het nieuwe abo dan het beste in laten gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Prop-er op 10-01-2025 11:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:29
[b]Prop-er in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"...

"Als je contract een einddatum heeft die langer dan 1 maand in de toekomst ligt, ben je, bij vroegtijdig beëindigen van het contract, een afkoopsom verschuldigd. "[/i]

Email:

"U kunt uw Caiway-abonnement vóór 1 maart 2025 kosteloos wijzigen of opzeggen."

Lekker duidelijk weer.

Kan ik nu een Delta abo bestellen, en automatisch bij Caiway laten opzeggen? Per welke datum kan ik het nieuwe abo dan het beste in laten gaan?
Ik heb die ervaring gehad vorig jaar bij mijn overstap van Delta naar Caiway om dezelfde reden. Uitkomst was dat opzeggen wel mogelijk was, maar overstapservice niet. Zeg dus op per 1/3/2025 en vraag een abbo aan bij Delta per een willekeurige datum, maar ik zou 1 week eerder doen. In die week laat je de Guidion monteur komen en alles is dan geregeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
Ik heb gisteren de Delta service gebeld en die hebben het voor mij geregeld. Per 26 januari ben ik naar Delta met 2 jaar voor 35 eur. 500 Mbit. + TV. Caiway contract liep oorspronkelijk tot augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedmetal35
Boinkie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 11:26:
Ik heb gisteren de Delta service gebeld en die hebben het voor mij geregeld. Per 26 januari ben ik naar Delta met 2 jaar voor 35 eur. 500 Mbit. + TV. Caiway contract liep oorspronkelijk tot augustus.
1 jaar voor 35 neem ik aan? Daarna normaal tarief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
speedmetal35 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:47:
[...]

1 jaar voor 35 neem ik aan? Daarna normaal tarief?
Nope. 2 jaar voor 35.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ben zelf zonet ook overgestapt van Caiway naar Delta, ondanks dat mijn contract eigenlijk nog door zou lopen tot verderop in 2025.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0Bgn_Zu1uDxu7K-2FKsVZ7sI6U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DMlqCsITsDSylgb8A6Prae4m.png?f=fotoalbum_large

Overgestapt van 100 Mbps voor € 37,50 per maand bij Caiway naar 500 Mbps twee jaar lang voor € 35 per maand bij Delta. Heb dat via de website van Delta gedaan, dat is een betere aanbieding dan je bijvoorbeeld op Breedbandwinkel vindt. En ik heb dat gedaan met de overstapservice. Direct daarna kreeg ik in de mail zowel een bevestiging van Delta als van Caiway (waarschijnlijk omdat Caiway deel is van hetzelfde bedrijf).

Al met al voor komende twee jaar een hele goede deal. Daarna zien we weer verder.

Enige dat ik vrees, is dat ik overga van een fiberaansluiting met AON naar XGS-PON. Waar ik nu heel goedkoop mijn eigen Fritzbox 4040 als router kon gebruiken, met hulp van een goedkope mediaconverter, moet ik straks veel duurdere apparatuur gaan gebruiken, een dure Fritzbox 5590 van € 280 ofzo. Ik kan ook de router van Delta gebruiken uiteraard, maar dat vind ik veel minder fijn dan zo'n Fritzbox qua mogelijkheden.

[ Voor 13% gewijzigd door Burgerman op 10-01-2025 16:37 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Burgerman schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 16:31:
Ben zelf zonet ook overgestapt van Caiway naar Delta, ondanks dat mijn contract eigenlijk nog door zou lopen tot verderop in 2025.

[Afbeelding]

Overgestapt van 100 Mbps voor € 37,50 per maand bij Caiway naar 500 Mbps twee jaar lang voor € 35 per maand bij Delta. Heb dat via de website van Delta gedaan, dat is een betere aanbieding dan je bijvoorbeeld op Breedbandwinkel vindt. En ik heb dat gedaan met de overstapservice. Direct daarna kreeg ik in de mail zowel een bevestiging van Delta als van Caiway (waarschijnlijk omdat Caiway deel is van hetzelfde bedrijf).

Al met al voor komende twee jaar een hele goede deal. Daarna zien we weer verder.

Enige dat ik vrees, is dat ik overga van een fiberaansluiting met AON naar XGS-PON. Waar ik nu heel goedkoop mijn eigen Fritzbox 4040 als router kon gebruiken, met hulp van een goedkope mediaconverter, moet ik straks veel duurdere apparatuur gaan gebruiken, een dure Fritzbox 5590 van € 280 ofzo. Ik kan ook de router van Delta gebruiken uiteraard, maar dat vind ik veel minder fijn dan zo'n Fritzbox qua mogelijkheden.
Hoef je niet voor te vrezen, je gaat zeker over naar XGS-PON. AON is oud, bij wijziging ga je over naar XGS-PON. Zie ook [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 (voor mogelijk andere oplossingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedmetal35
Dan moet ik toch maar eens even bellen met de klantenservice. Via de website krijg ik maximaal 12 maanden korting. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
speedmetal35 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:24:
[...]

Dan moet ik toch maar eens even bellen met de klantenservice. Via de website krijg ik maximaal 12 maanden korting. :-(
Klopt, even zeggen dat je een folder in de bus hebt gehad. Dan is er een hoop mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Het is een 2 jarige abbonement met 12 maanden €35. Daarna betaal je de standaard tarief.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boinkie
Evertt schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:50:
Het is een 2 jarige abbonement met 12 maanden €35. Daarna betaal je de standaard tarief.
Nope. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2yJAniTgg0MZQXtdz5Wg02dMTgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/til4kD7TIkNSbtPxrxA9FqjP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ligt allemaal aan adres / postcode, dus is niet op voorhand te zeggen, helaas.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speedmetal35
Boinkie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 19:34:
[...]

Klopt, even zeggen dat je een folder in de bus hebt gehad. Dan is er een hoop mogelijk :)
Zojuist gebeld met delta. Zonder problemen 2 jarige deal voor 35 € gekregen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boinkie
CLB schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:36:
Ligt allemaal aan adres / postcode, dus is niet op voorhand te zeggen, helaas.
Ik heb het idee dat ze bij de klantenservice niet weten wie de folder heeft gehad en wie wel. Dus ik zou het gewoon proberen zolang het lukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-09 22:12
Zojuist ook gebeld en gevraagd naar de 2 jaar €35 aanbieding voor familieleden. Bij Delta wist men niks van die aanbieding en het kon ook niet.

Maar ook te woord gestaan op een manier die ik bij Caiway ook van ze gewend was, verveeld, stug en gewoon niet vriendelijk. Er zullen vast ook andere medewerkers zijn, maar ik tref ze nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedmetal35
jaspersvensk schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 10:35:
Zojuist ook gebeld en gevraagd naar de 2 jaar €35 aanbieding voor familieleden. Bij Delta wist men niks van die aanbieding en het kon ook niet.

Maar ook te woord gestaan op een manier die ik bij Caiway ook van ze gewend was, verveeld, stug en gewoon niet vriendelijk. Er zullen vast ook andere medewerkers zijn, maar ik tref ze nooit.
Vreemd, het staat gewoon letterlijk op hun website met de desbetreffende plaatsnamen er bij. Zoek op delta met je plaatsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Nu online
Voor degenen die nu overstappen, zit hier ook iemand bij die net als mij een abonnement met alleen internet had bij Caiway?

Ik heb zelf nog geen communicatie vanuit Caiway gezien over prijsverhogingen en de daarop volgende mogelijkheid over het opzeggen.
Iemand al een nieuwe prijs heeft gekregen voor internet only 400mbit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:17
biertjuh? schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:48:
Voor degenen die nu overstappen, zit hier ook iemand bij die net als mij een abonnement met alleen internet had bij Caiway?

Ik heb zelf nog geen communicatie vanuit Caiway gezien over prijsverhogingen en de daarop volgende mogelijkheid over het opzeggen.
Iemand al een nieuwe prijs heeft gekregen voor internet only 400mbit?
De e-mail over de prijsverhoging op 10 januari j.l. kruiste bij mij met de bevestigingsmail van opzegging :) De opzegging had mijn nieuwe provider (Delta ;) ) al eerder gedaan.
(edit: overigens overgestapt via Breedbandwinkel)

[ Voor 3% gewijzigd door Wally2002 op 12-01-2025 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 14:09
Caiway deed mij een voorstel om mijn huidige contract voort te zetten.
Nu glasvezel 400 mb, tv basis en espn compleet incl 10 euro korting voor 74 euro per maand.
Nu heb ik voor 57 euro per maand.
Eens kijken wat ze gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Delta is goedkoper. Ik zou het even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vandaag ook een mail met verhoging prijs wegens inflatie. maar lees niet terug over eventuele snelheids verhogingen.
Dus maar overgestapt naar delta ga hetzelfde betalen maar eerste jaar korting en hogere snelheid.

Neem aan dat ik gewoon tv via coax kan blijven kijken in de woonkamer?

[ Voor 14% gewijzigd door nnndoh op 14-01-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
nnndoh schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:28:
Vandaag ook een mail met verhoging prijs wegens inflatie. maar lees niet terug over eventuele snelheids verhogingen.
Dus maar overgestapt naar delta ga hetzelfde betalen maar eerste jaar korting en hogere snelheid.

Neem aan dat ik gewoon tv via coax kan blijven kijken in de woonkamer?
Nooit iets aannemen, volgens mij gaat de coax volledig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:51:
[...]

Nooit iets aannemen, volgens mij gaat de coax volledig uit.
Alternatief is voor mij dan de delta app, want wil niet met 2 afstandsbedieningen werken en een tv kastje
Pagina: 1 ... 46 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie