Next items, wederom problematische gegevens uitwisseling en gebrekkige en foutieve informatie.
Bij degene waarvan ik de adapter uit het installatiepakket heb gehaald heb ik vanwege een computercrash en e.e.a. te vereenvoudigen het e-mailadres bij Caiway gewijzigd. Dit ongeveer 2 weken geleden en na ontvangst van het installatiepakket. Diegene kan wel bij de Caiway mail, maar is daar eigenlijk niet toe in staat (80+, net weduwnaar, heeft hulp nodig bij administratieve zaken).
Waarschijnlijk geeft Caiway de contactgegevens aan Guidion door tegelijk met het versturen van het pakket. Want er kwam maar geen bericht van Caiway over het maken van een installatie afspraak. Jullie raden het al, na een telefoontje gisteren dat er een vreemd bericht op het antwoordapparaat (ze bestaan nog) stond van vermoedelijk Caiway, net het oude e-mailadres maar eens gecontroleerd.... en voila de daar stond het bericht
Natuurlijk is het begrijpelijk dat er niet per direct rekening wordt gehouden met de wijziging van een e-mailadres, maar 2 weken vind ik best lang. Wat mij betreft wederom een signaal dat de gegevensuitwisseling tussen Caiway en de onderaannemers niet heel goed is ingericht
Als kers op de taart, 8 januari 2025 gaat het Coax signaal eraf. Ondanks de trieste omstandigheden(16 november was het afscheid van zijn partner) hebben we op 18 november al contact opgenomen met Caiway omdat de situatie qua installatie gecompliceerd is. De glasvezel aansluiting zit op een totaal andere plek dan de coax aansluiting en er moeten 4 netwerkkabels getrokken worden in de kruipruimte en er moet een wandcontactdoos in de meterkast worden aangelegd. Volgens de klantenservice kon dit allemaal worden overlegd met de monteur. Nu blijkt dat Guidion dit niet doet en moeten we in deze drukke periode dit nog even regelen.
In de aankondigingsbrief is over de installatie niets vermeld, wat natuurlijk een kleine moeite was geweest en de kabels en WCD had er al lang in kunnen zitten