Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nnndoh schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:28:
Vandaag ook een mail met verhoging prijs wegens inflatie. maar lees niet terug over eventuele snelheids verhogingen.
Dus maar overgestapt naar delta ga hetzelfde betalen maar eerste jaar korting en hogere snelheid.

Neem aan dat ik gewoon tv via coax kan blijven kijken in de woonkamer?
Delta biedt in ieder geval in mijn gebied geen tv via coax aan. Dat doet alleen Caiway. Ik zou het even navragen als ik jou was.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:45
nnndoh schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:28:
Vandaag ook een mail met verhoging prijs wegens inflatie. maar lees niet terug over eventuele snelheids verhogingen.
Dus maar overgestapt naar delta ga hetzelfde betalen maar eerste jaar korting en hogere snelheid.

Neem aan dat ik gewoon tv via coax kan blijven kijken in de woonkamer?
Ben ook overgestapt naar delta en kreeg vandaag een mail van Caiway met de opzeg bevestiging. Daar staat in dat mijn coax aansluiting na overstap niet meer actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJP!
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:58
Hier vandaag ook de mail met de verhoging gekregen. Afgelopen September is de glasvezel aangesloten en heb is het Caiway abonnement gaan lopen. (afgesloten ergens in 2021) Eerste 6 maanden 35 euro daarna iets van 65 euro wat nu dus naar 75 euro gaat. In de mail staat dat ik nu het abonnement kan wijzigen of opzeggen, is dit onderdaad kosteloos?

Zou mooi zijn als ik nu naar Delta of Odido kan gaan, scheelt toch best een hoop geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

DJP! schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 15:40:
Hier vandaag ook de mail met de verhoging gekregen. Afgelopen September is de glasvezel aangesloten en heb is het Caiway abonnement gaan lopen. (afgesloten ergens in 2021) Eerste 6 maanden 35 euro daarna iets van 65 euro wat nu dus naar 75 euro gaat. In de mail staat dat ik nu het abonnement kan wijzigen of opzeggen, is dit onderdaad kosteloos?

Zou mooi zijn als ik nu naar Delta of Odido kan gaan, scheelt toch best een hoop geld.
Ik heb met Caiway gechat, gemeld dat Odido een interessant aanbod heeft, maar dat ik eigenlijk wel tevreden ben over Caiway en wat zij voor mij kunnen betekenen. Ik kreeg een verlenging van 1 jaar met exact het abbo wat ik had en kreeg daarbij 2 maanden gratis aangeboden. Vond ik een mooi aanbod en geen gezeur met nieuwe apparatuur installeren. (Ik heb hier nog een melkpakmodem).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10:14
Sjakie0101 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:37:
Delta is goedkoper. Ik zou het even uitzoeken.
Gisteren gebeld met Delta, via X wat geprobeerd los te krijgen (Caiway en Delta)en daarna via whatsapp nog wat geprobeerd, ook beide.
Ze gaven aan dat ze geen aanbiedingen mogen doen.
Vandaag besloten om via de website om eeen 1 jaarcontract te nemen.
8 maanden voor 49 euro per maanden de laatste 4 voor 78,50 per maand.
500 mb, basis tv en espn. Flexabbo
Dus van Caiway over naar Delta.

[ Voor 3% gewijzigd door MarcoHoorn op 14-01-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:13
Vandaag de Delta installatie pakket ontvangen er zit een Android tv ontvanger in. Niet echt nodig heb een Shield maar wel mooi dat deze gelijk op de tv app. Ben benieuwd of de Shield dit ook kan.

Wat ik helemaal niet snap in het pakket zat ook de Nokia XS-2426G-B van Caiway is nog geen 6 maanden oud kunnen ze niet gewoon de modem gegevens over zetten. Ik heb het alleen nodig om aan te melden daarna gaat mij eigen modem er weer op.
Beetje zonde ben benieuwd of ik deze modem nog moet terug sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Je krijgt nieuwe spullen van Delta omdat de systemen zo gemaakt zijn. Als de nieuwe router wordt aangesloten wordt dat herkend er begint het abonnement te lopen. Zo kan het geautomatiseerd worden, anders zou zoiets handmatig voor elke klant moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:47
Evertt schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:53:
Vandaag de Delta installatie pakket ontvangen er zit een Android tv ontvanger in. Niet echt nodig heb een Shield maar wel mooi dat deze gelijk op de tv app. Ben benieuwd of de Shield dit ook kan.

Wat ik helemaal niet snap in het pakket zat ook de Nokia XS-2426G-B van Caiway is nog geen 6 maanden oud kunnen ze niet gewoon de modem gegevens over zetten. Ik heb het alleen nodig om aan te melden daarna gaat mij eigen modem er weer op.
Beetje zonde ben benieuwd of ik deze modem nog moet terug sturen.
Oude moet terug, daar krijg je binnen enkele dagen een retour doos voor.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• R00t
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 29-04 16:38
Ik kreeg vandaag ook de mail van Caiway binnen over de prijsverhoging en de mogelijkheid om het abonnement te beëindigen. Ik woon in de gemeente Vaals en had pas sinds Oktober internet van Caiway, 400 mbit voor €35 als actieprijs. Met Delta gebeld en wordt nu eind januari overgezet naar 1 Gig internet met TV (was gratis, maar heb ik niet nodig) voor €40 per maand gedurende 24 maanden. Goede deal vind ik zelf en ik hoop dat het aanmelden van mijn eigen modem etc zo snel en simpel gaat als bij Caiway. Dat was binnen een uurtje geregelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 11:32
R00t schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 15:56:
Ik kreeg vandaag ook de mail van Caiway binnen over de prijsverhoging en de mogelijkheid om het abonnement te beëindigen.
Ik op 8/1. Ik ben per 31/12 overgestapt van Delta naar Caiway 12mnd x €35,- voor 200Mbit XGSPON.

Maar dit staat in mijn mail:
"Als u momenteel profiteert van een actieprijs, dan blijft deze gedurende de actieperiode ongewijzigd."

Ik neem dat ik dit jaar dus goed zit.
...voor €40 per maand gedurende 24 maanden.
Ik denk dat je de eerste 12 maanden €40 betaald, daarna de volle mep? Toch?

[ Voor 12% gewijzigd door MOmax op 15-01-2025 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R00t
Nee, bij Caiway zou ik 6 maanden 35 euro betalen en dan 55 of zo. Bij delta is 2 jaar lang 40€ per maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
bjusterbaarlik schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 07:19:
Je krijgt nieuwe spullen van Delta omdat de systemen zo gemaakt zijn.

Als de nieuwe router wordt aangesloten wordt dat herkend er begint het abonnement te lopen.
Zo kan het geautomatiseerd worden, anders zou zoiets handmatig voor elke klant moeten.
Toen ik ooit voor het eerst Caiway klant werd en de Genexis 7840 had aangesloten werd de WAN poort daarvan in een of ander 10.x.x.x netwerk geplaatst en moest ik een procedure doorlopen die het een en ander deed.

Eenmaal afgerond had ik weer een normaal Public IP op de WAN poort en was mijn abonnement actief :)

Zoiets moet toch ook gewoon kunnen i.c.m. de Nokia 2426G-B :?
Desnoods voorafgaand door een "Factory Reset" vanuit de ISP via TR-069 waarna je de Router opnieuw kan aanmelden ?!
EWS99 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:34:
Oude moet terug, daar krijg je binnen enkele dagen een retour doos voor.
Ik kreeg zelfs 2 dozen in 1 doos geleverd :+

Had de boel echter al teruggestuurd in de doos van de nieuwe ISP dus waren eigenlijk niet meer nodig en paar dagen later ook een bevestiging per e-mail gehad dat de Genexis 7840 goed was aangekomen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:19:
[...]

Toen ik ooit voor het eerst Caiway klant werd en de Genexis 7840 had aangesloten werd de WAN poort daarvan in een of ander 10.x.x.x netwerk geplaatst en moest ik een procedure doorlopen die het een en ander deed.

Eenmaal afgerond had ik weer een normaal Public IP op de WAN poort en was mijn abonnement actief :)

Zoiets moet toch ook gewoon kunnen i.c.m. de Nokia 2426G-B :?
Op Discord heeft @R3D uitgelegd dat het ook bij XGS-PON precies zo werkt. Je technische gegevens zijn opgehangen aan de Nokia xs-2426g-b. Die initieert de eerste keer je verbinding, daarom ook moet dat device terug aangesloten worden voor technische veranderingen zoals verandering van snelheid, CGNAT e.d.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26
Inmiddels de brief hier ook binnen... Ik heb een middeleeuws contract nog Alles-in-1 glas 500 abbo dat nu van 65.83 naar 68.19 gaat (kan overigens niet meer inloggen op mijn caiway).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nnndoh
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wel vreemd dat als je overstapt je email adres per datum niet meer beschikbaar is, terwijl ik dan elders lees dat je wettelijk nog een half jaar toegang moet hebben tot dat email adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
nnndoh schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 10:57:
Wel vreemd dat als je overstapt je email adres per datum niet meer beschikbaar is, terwijl ik dan elders lees dat je wettelijk nog een half jaar toegang moet hebben tot dat email adres.
Houdt Caiway zich inderdaad niet aan en willen dat je ze belt om een of ander abonnement af te sluiten dat het eerste jaar gratis is en daarna een niet echt aantrekkelijk bedrag per maand kost en je bijvoorbeeld veel beter aan externe e-mail hosting met eigen domein kan uitgeven !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:51
R00t schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:02:
Nee, bij Caiway zou ik 6 maanden 35 euro betalen en dan 55 of zo. Bij delta is 2 jaar lang 40€ per maand
Ik snap niet hoe je dat geregeld hebt.
(Ik zit in hetzelfde schuitje, 1 Gb glasvezel van Caiway sinds september 2024).
Net gebeld met Delta (0118 225571), en kreeg er bij een 2-jaars contract niet meer uit dan 12 maanden € 40 en daarna 12 maanden € 57.50.
De aanbieding op https://www.delta.nl/internet/glasvezel/nuofnooit/herkingen/ zou niet (of dus maar beperkt) voor Caiwayklanten gelden.

Weet je heel zeker dat jij wel een contract met € 40 voor de volle twee jaar hebt?

Wat heb je daar voor speciaals voor moeten doen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 08:04
De meesten zullen het al wel per mail gehad hebben :

nieuws: Caiway-klanten zien vanaf maart DELTA op factuur, prijzen gaan omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 13:22
Die prijzen gelden toch niet, als je al klant bent bij Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:40
Waarom Delta dan niet actief een goed aanbod doet is mij een raadsel.
Zo behandel je in mijn ogen je klanten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R00t
@Andrehj ik kon die aanbieding op de website al uitkiezen. Vul maar een postcode uit Vaals in, dan zie je het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
R00t schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:47:
@Andrehj ik kon die aanbieding op de website al uitkiezen. Vul maar een postcode uit Vaals in, dan zie je het zelf.
Ja, dat weet ik. Maar zodra ik bel vragen ze naar mijn postcode. En dan zeggen ze dat het niet geldt omdat je caiway-klant bent (of omdat ik zij dat ik mijn caiway abo wilde opzeggen?).
Of heb jij het abo op de website afgesloten?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R00t
Ik was al heel ver met de bestelling via de website, daar kon ik die twee jaar gewoon kiezen. Was dat allemaal via de telefoon aan het doen. Ben toen halverwege de bestelling naar de computer geswitched en toen hing alles vast en kreeg ik de melding dat ik de klantenservice moest bellen. Die lieve dame heeft toen alles geregelt. Ik wist niet wat ik als begindatum bij Delta moest uitkiezen, bleek dus dat je direkt kan wisselen (Delta heeft wel circa 2 weken nodig). Als het via de telefoon niet lukt, en je kan die aanbieding op de website uitkiezen, dan doe je het toch gewoon daar. Gebruik de overstap service en geef twee weken op of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
R00t schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 19:58:
Ik was al heel ver met de bestelling via de website, daar kon ik die twee jaar gewoon kiezen. Was dat allemaal via de telefoon aan het doen. Ben toen halverwege de bestelling naar de computer geswitched en toen hing alles vast en kreeg ik de melding dat ik de klantenservice moest bellen. Die lieve dame heeft toen alles geregelt. Ik wist niet wat ik als begindatum bij Delta moest uitkiezen, bleek dus dat je direkt kan wisselen (Delta heeft wel circa 2 weken nodig). Als het via de telefoon niet lukt, en je kan die aanbieding op de website uitkiezen, dan doe je het toch gewoon daar. Gebruik de overstap service en geef twee weken op of zo.
Blijft toch vreemd, want ook via de website (in een schone browser zonder koekjes) krijg ik op mijn adres alleen de aanbieding van 12 maanden € 40 en daarna € 57.50.
De aanbieding van 2 jaar € 40 geldt toch echt alleen voor klanten van buiten Caiway / Delta (zie ik als ik het adres van onze buren invul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Andrehj schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:30:
[...]

Blijft toch vreemd, want ook via de website (in een schone browser zonder koekjes) krijg ik op mijn adres alleen de aanbieding van 12 maanden € 40 en daarna € 57.50.
De aanbieding van 2 jaar € 40 geldt toch echt alleen voor klanten van buiten Caiway / Delta (zie ik als ik het adres van onze buren invul).
Ik zou dreigen naar Odido te gaan met wel een leuk bod en dat de folder doe ze sturen met de 24 maand aanbieding dis niet klopt, Eens kijken hoe snel ze dan handelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:55
Ik zag gisteren het nieuws op Tweakers over de prijsverhoging in maart.Maar ik betaal nu 72,50 euro/maand voor Glasvezel Slim + televisie en 3 Wi-Fi boosters. Bij opnieuw afsluiten zou dit bijna de helft goedkoper zijn. Dus nieuwe klanten betalen veel minder.
Straks maar even bellen want ik voel mij flink benadeeld zo.

Update: Ik ga over van Caiway naar Delta. De helpdesk is nu bezig. Zo geregeld!!! Van 72,50 euro/maand naar 40 euro/maand. Na 1 jaar 45 euro /maand vanwege de Wi-Fi boosters. Top service.

Alle huidige hardware moet terug naar Caiway. Dus alles wordt gratis vernieuwd. Glasmodem, interactieve tv en Wi-Fi boosters. Per februari.

Dus een tip aan alle Caiway gebruikers. De overstap naar Delta is gratis en flink goedkoper. Wel je Caiway mail even checken vanwege al je accounts. Overzetten naar een Gmail. Eerste jaar is gratis om je Caiway mail te behouden. Coax gaat er wel uit maar dat gebruikte we toch nooit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NC2ZmVUCdU9KZznfmmaK8pXGkk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7ezhp2v3NxrRUIu0zsufyog9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door Draconian op 17-01-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Wel jammer, coax is sneller dan de caiway/delta app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-04 18:45
nnndoh schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 10:27:
Wel jammer, coax is sneller dan de caiway/delta app
Ben ook van Caiway coax overgegaan naar Delta met de app.
Werkt prima op de Sony smart tv,
tuurlijk is coax sneller, is gewoon even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Weet iemand hoelang de Caiway mail blijft bestaan na overname naar Delta. Of wordt dit niet verwijderd omdat Caiway/Delta hetzelfde is

[ Voor 4% gewijzigd door Evertt op 17-01-2025 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouter1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:37

wouter1981

w00t

Ik heb de overstap naar Delta ook aangevraagd.
Caiway klantenservice gebeld met de mededeling dat ik wilde opzeggen. Aangegeven dat de prijs(verhoging) de aanleiding is. In eerste instantie was er geen bijzonder aanbod maar na aandringen bleek dat de overstap naar Delta via de Caiway klantenservice ook kon. Daarbij gekozen voor 2 jaar lang 500Mbit (en TV) voor 24x 35 euro. Nu zie ik dat de aanbieding ook wel online staat op https://www.delta.nl/internet/glasvezel/nuofnooit/

Nu afwachten hoe soepel de overstap gaat zijn..

Trust me, I'm an engineer | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
De nieuwe Androiddecoder zapt erg snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:08
Sjakie0101 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:36:
De nieuwe Androiddecoder zapt erg snel.
Daar ben ik het niet mee eens. De next mini (ziggo) zapt aanzienlijk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Ik zie dat je geen nieuwe abbonement kan afsluiten op caiway.nl je wordt doorverwezen naar Delta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
Draconian schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:19:
3 Wi-Fi boosters.

Update: Ik ga over van Caiway naar Delta. De helpdesk is nu bezig. Zo geregeld!!! Van 72,50 euro/maand naar 40 euro/maand. Na 1 jaar 45 euro /maand vanwege de Wi-Fi boosters. Top service.

Alle huidige hardware moet terug naar Caiway. Dus alles wordt gratis vernieuwd. Glasmodem, interactieve tv en Wi-Fi boosters. Per februari.
Die € 5 per maand voor WiFi spul is weggegooid geld !!!

Koop gewoon een setje zoals dit : TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 (3-pack)
Gewoon lekker je eigen spullen dus ook geen geklooi meer in de toekomst als je van ISP verandert :Y)
Dus een tip aan alle Caiway gebruikers. De overstap naar Delta is gratis en flink goedkoper. Wel je Caiway mail even checken vanwege al je accounts. Overzetten naar een Gmail. Eerste jaar is gratis om je Caiway mail te behouden.
Proton.me is sneller geregeld dan Gmail ;)

Maar het beste is gewoon een eigen .NL domeintje en dan E-Mail Hosting erbij nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Of kijken of je wifi router kan verplaatsen of wifi sterkte in de modem kan wijzigen.

Waarvoor heb ik wifi booster nodig. Het beste is toch bedraad maar dat kan niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Evertt schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 21:20:
Of kijken of je wifi router kan verplaatsen of wifi sterkte in de modem kan wijzigen.
Dat is niet wat je wilt... ;)
Waarvoor heb ik wifi booster nodig. Het beste is toch bedraad maar dat kan niet altijd.
Om die bedraad aan te sluiten en als Accesspoint te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revelc
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 28-04 15:55
hijskraan schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Ben ook van Caiway coax overgegaan naar Delta met de app.
Werkt prima op de Sony smart tv,
tuurlijk is coax sneller, is gewoon even wennen.
Kwaliteit van beeld is ook iets beter met coax.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan88
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-04 12:01
wouter1981 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:43:
Ik heb de overstap naar Delta ook aangevraagd.
Caiway klantenservice gebeld met de mededeling dat ik wilde opzeggen. Aangegeven dat de prijs(verhoging) de aanleiding is. In eerste instantie was er geen bijzonder aanbod maar na aandringen bleek dat de overstap naar Delta via de Caiway klantenservice ook kon. Daarbij gekozen voor 2 jaar lang 500Mbit (en TV) voor 24x 35 euro. Nu zie ik dat de aanbieding ook wel online staat op https://www.delta.nl/internet/glasvezel/nuofnooit/

Nu afwachten hoe soepel de overstap gaat zijn..
Hoi, ik had inderdaad ook gezien dat de verhoging (bij caiway) hoger is dan de CPI, dus je mag overstappen zonder boete. De aanbieding bij delta is nu bijv 35 euro per maand, maar gaat deze ook nog verhoogd worden in juni, of blijft deze gedurende je hele contract 35? Ze hebben net deze maand verhoogd, maar in hun voorwaarden staat dat ze dat in juni doen?
"Onze tarieven worden jaarlijks op 1 juni geïndexeerd, volgens de CBS Consumentenprijsindex. Daarin wordt bekendgemaakt met welk percentage de prijzen stijgen. Deze wijzigingen leiden er niet toe dat u kosteloos de overeenkomst kunt beëindigen. Als u evenwel een consument bent, dan heeft u wel het recht de overeenkomst kosteloos op te zeggen als u op het moment dat de indexatie plaats vindt nog niet langer dan drie maanden klant bent."
33.2 op https://www.delta.nl/medi...a_algemenevoorwaarden.pdf

[ Voor 26% gewijzigd door Sebastiaan88 op 20-01-2025 15:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Sebastiaan88 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:06:
[...]

Hoi, ik had inderdaad ook gezien dat de verhoging (bij caiway) hoger is dan de CPI, dus je mag overstappen zonder boete. De aanbieding bij delta is nu bijv 35 euro per maand, maar gaat deze ook nog verhoogd worden in juni, of blijft deze gedurende je hele contract 35? Ze hebben net deze maand verhoogd, maar in hun voorwaarden staat dat ze dat in juni doen?
Als je een aanbiedingscontract afsluit is dat toch meestal voor 1 of 2 jaar? In die tijd mogen de bedragen niet verhoogd worden.

De genoemde juni maand in de voorwaarden is de peildatum om de prijsindexering te berekenen aan de hand van de CBS index.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berg92
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-01 23:27
Goedemiddag,

Graag zou ik advies willen.

September 2022 aangegeven bij Caiway dat ik glasvezel wil. De aanleg wordt hier gedaan door Van Gelder Telecom.

Augustus 2023 caiway en van Gelder gebeld om te vragen hoe het ervoor stond. Ik stond blijkbaar niet op de lijst voor een huisaansluiting. Op de lijst gezet.

20 december j.l. Afspraak ingepland met een monteur om het glasvezel overname punt te realiseren. Werd ik een dag ervoor gebeld dat ze al voor mijn deur stonden. Vrijdag de 20e voor niks vrijgenomen.

Van Gelder gebeld konden niet zeggen wanneer er weer een monteur bij mij in de buurt zou zijn. Twee weken later word ik gebeld door de monteur zelf of hij vrijdag 10 januari langs kon komen. Zo geschiedde. Aansluiting gerealiseerd in de meterkast. Op die vrijdag ook weer een brief gehad met een vast gestelde datum vanuit de aannemer om de glasvezel naar binnen te brengen.

Gister gebeld met Caiway en van Gelder en beide weten niet wanneer mijn verbinding wordt geactiveerd.

Volgens van Gelder de aannemer had het allemaal zo niet mogen gaan en moest er weer een officiële afspraak ingepland worden. (Lijn is al doorgemeten) ze waren met twee monteurs.

Het komt allemaal heel amateuristisch over en niemand pakt zijn verantwoording. Van Gelder gooide zelfs de telefoon erop nadat ik aangaf dat ze het maar regelen links of rechtsom.

Het is dat ik er al 2 jaar achteraan zit, anders had ik glasvezel überhaupt niet binnen liggen.

Hebben jullie enig idee hoe lang het nu gaat duren? Volgens de aannemer moet het via de officiële paden gaan want nu hebben ze geen zicht op hoe of wat. Ik stuur deze monteurs niet aan… dat doet Van Gelder.

Al met al vraagt dit wel wat van mijn geduld en begrip. 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Delta bellen (Caiway bestaat niet meer, daar krijg je geen aansluiting meer van). Abonnement afnemen en dan zullen ze je wel de spullen opsturen en patchen in de straatkast. De aansluiting ligt er wel volledig en afgemonteerd neem ik aan dus Van Gelder gaat je niet verder helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berg92
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 22-01 23:27
Caiway/Delta wachten op groen licht vanuit Van Gelder.

Aangezien de zzp’er glasvezel monteur op eigen houtje afspraken maakt, is het (nog) niet overgedragen aan Caiway/Delta.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
Berg92 schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:30:
Caiway/Delta wachten op groen licht vanuit Van Gelder.

Aangezien de zzp’er glasvezel monteur op eigen houtje afspraken maakt, is het (nog) niet overgedragen aan Caiway/Delta.
Dat kan, maar Delta moet jou aansluiting regelen, linksom of rechtsom. Jij hebt niets te maken met wie Delta verder daar voor inzet. Dus als jij er spoed achter wil, bellen met Delta dat je een abonnement wil en per wanneer deze actief wordt. Delta moet vervolgens zorgen dat alles werkend wordt opgeleverd.
Wie ze inzetten, van Gelder, BAM, Koos Werkeloos of een handige Pool, daar heb jij niets mee te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjakie0101 op 21-01-2025 15:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Twan82
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-04 14:04
Andrehj schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 20:30:
[...]

Ik merkte gisteren het volgende: Als ik mijn eigen adres (caiway-klant) invul, dan krijg ik de aanbieding van 12 maanden korting te zien. Als ik het adres van de buren invul, dan krijg ik (of eigenlijk: de buren) 24 maanden korting. Maar als ik eerst de buren invul en ik wijzig het adres naar mijn eigen adres, dan blijft de korting 24 maanden. En dan kan ik ook het gehele proces voltooien en een internet/tv-abonnement voor 24 maanden aanvragen, met 24 maanden korting! Misschien werkt het ook bij jou. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Twan82 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:07:
Ik merkte gisteren het volgende: Als ik mijn eigen adres (caiway-klant) invul, dan krijg ik de aanbieding van 12 maanden korting te zien. Als ik het adres van de buren invul, dan krijg ik (of eigenlijk: de buren) 24 maanden korting. Maar als ik eerst de buren invul en ik wijzig het adres naar mijn eigen adres, dan blijft de korting 24 maanden. En dan kan ik ook het gehele proces voltooien en een internet/tv-abonnement voor 24 maanden aanvragen, met 24 maanden korting! Misschien werkt het ook bij jou. :)
Bedankt voor de tip. Net getest, maar dat trucje werkt hier echt niet. Overigens ook te laat, want ik heb al een abo afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan88
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 17-04 12:01
Wally2002 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Als je een aanbiedingscontract afsluit is dat toch meestal voor 1 of 2 jaar? In die tijd mogen de bedragen niet verhoogd worden.

De genoemde juni maand in de voorwaarden is de peildatum om de prijsindexering te berekenen aan de hand van de CBS index.
Wel met de indexatie, zoals ook omschreven staat in de voorwaarden. Dus het betekent niet automatisch dat je 2 jaar lang 35 per maand betaalt, dat kan volgend jaar bijv ook 37,50 ineens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-04 19:26
Andrehj schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:21:
[...]

Bedankt voor de tip. Net getest, maar dat trucje werkt hier echt niet. Overigens ook te laat, want ik heb al een abo afgesloten.
Je kunt nog je afgesloten abbo's binnen 14 dagen annuleren.

Lukt me helaas niet om die aanbieding van 2jr met korting te krijgen, iemand waar het nog wel werkt om te checken?

[ Voor 15% gewijzigd door Locolau op 24-01-2025 15:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-04 08:04
Misschien bestaat de pagina al langer maar ik zie hem nu voor het eerst bij de klantenservice staan

https://www.delta.nl/welkomcaiway/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
Het lijkt er op dat ze iedereen zoals ze het zo mooi noemen “op de nieuwe techniek” willen hebben,
Ze gaan in het verhaal uit de weg dat coax stopt. Zijn er al abonnees met een migratiebrief waar coax aanblijft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mapje schreef op zondag 26 januari 2025 @ 09:55:
Misschien bestaat de pagina al langer maar ik zie hem nu voor het eerst bij de klantenservice staan

https://www.delta.nl/welkomcaiway/
En klaarblijkelijk gaat niet iedere Caiway klant direct over naar XGS-PON:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pdx5uXcLSx7KdCk0RGoABOJnNBo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MOFhqb6347vv9FAanUq6Hbe9.jpg?f=fotoalbum_large

Logisch lijkt me want dat is nogal een ingreep. Zal geleidelijk moeten gaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:26:
[...]

En klaarblijkelijk gaat niet iedere Caiway klant direct over naar XGS-PON:

[Afbeelding]

Logisch lijkt me want dat is nogal een ingreep. Zal geleidelijk moeten gaan.
Daar staat volgens mij niks over klanten die blijven op AON. Alleen dat het mogelijk is dat je de oude apparatuur blijft gebruiken. Maar dat kan natuurlijk prima een XGS-PON Nokia router zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op zondag 26 januari 2025 @ 13:36:
[...]

Daar staat volgens mij niks over klanten die blijven op AON. Alleen dat het mogelijk is dat je de oude apparatuur blijft gebruiken. Maar dat kan natuurlijk prima een XGS-PON Nokia router zijn.
Natuurlijk. Maar zou Delta echt aan elke (tienduizenden?) Caiway klant een xs-2426g-b gaan toezenden als ze die al hebben? Wel erg kostbare actie dan. We gaan het zien. Mijn xs-010x-a staat al een jaar te verstoffen, te wachten op de omzetting. Ben tevreden met gigabit AON dus ik zit er niet op te wachten maar het zal moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:07:
[...]

Natuurlijk. Maar zou Delta echt aan elke (tienduizenden?) Caiway klant een xs-2426g-b gaan toezenden als ze die al hebben?
Ze doen het nu dus wel als je zelf voor de overstap gekozen hebt van de één naar de andere als je al op XGS-PON zit. Maar waarschijnlijk dus niet als je al op XGS-PON zit en de klant niet zelf voor de overstap kiest. Dat lijkt mij de reden van het keuzemenu.

DFN wil AON uitfaseren en Caiway AON klanten lijkt mij de eerste stap hierin. Die worden overgezet naar Delta XGS-PON.

[ Voor 10% gewijzigd door bjusterbaarlik op 26-01-2025 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Tot nu toe is het beleid 1 Gbps of hoger? Dan XGS-PON.
Maar er zal ook een beleid zijn of je proactief zelf naar Delta gaat of dat je gemigreerd wordt.

[ Voor 47% gewijzigd door Sjakie0101 op 26-01-2025 15:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dat heeft niks met beleid te maken, de apparatuur die Delta gebruikt kan niet boven de 1Gbps komen zonder XGS-PON. Is gewoon technisch niet mogelijk. Daarnaast krijg je ook als je 100Mbps of 500Mbps abonnement besteld geen AON. Ook dan krijg je XGS-PON.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bjusterbaarlik schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Ze doen het nu dus wel als je zelf voor de overstap gekozen hebt van de één naar de andere als je al op XGS-PON zit. Maar waarschijnlijk dus niet als je al op XGS-PON zit en de klant niet zelf voor de overstap kiest. Dat lijkt mij de reden van het keuzemenu.

DFN wil AON uitfaseren en Caiway AON klanten lijkt mij de eerste stap hierin. Die worden overgezet naar Delta XGS-PON.
Uiteraard, maar de snelheid waarmee dat gebeurt weten we niet. Op de pagina’s hierover op de Delta website wordt over een jaar gesproken, maar dat gaat over de migratie van Caiway naar Delta. Of dat inclusief de infra is, is mij nog wat onduidelijk. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Daar zit sowieso de onduidelijkheid in of Coax in het gehele Caiwaygebied actief blijft.
In Twente en Albrandswaard in elk geval niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:28
ernstoud schreef op zondag 26 januari 2025 @ 14:07:
[...]

Natuurlijk. Maar zou Delta echt aan elke (tienduizenden?) Caiway klant een xs-2426g-b gaan toezenden als ze die al hebben? Wel erg kostbare actie dan. We gaan het zien. Mijn xs-010x-a staat al een jaar te verstoffen, te wachten op de omzetting. Ben tevreden met gigabit AON dus ik zit er niet op te wachten maar het zal moeten.
Denk dat het een vrij geruisloze overgang gaat worden. Hier en daar wat gegevens aanpassen, klant modem laten herstarten en poef je zit op Delta. Het Caiway installatiepakket werd vorige maand al in een Delta doos verzonden.
Sjakie0101 schreef op zondag 26 januari 2025 @ 20:47:
Daar zit sowieso de onduidelijkheid in of Coax in het gehele Caiwaygebied actief blijft.
In Twente en Albrandswaard in elk geval niet.
Maar zo snel als ze het wilden afbouwen (2 maanden) gaat het niet. Rond 11 november een brief gekregen dat het signaal er op 8 januari af zou gaan, op 9 januari was de mededeling van de monteur dat het nog wel 2 maanden zou gaan duren... veels te weinig personeel.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jou van coax af halen is simpel weg een stekkertje uit de straatkast unpluggen, maar mijn vermoeden is dat ze iedereen tegelijk er af halen of uberhaupt het hele signaal er af halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevsk
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 30-04 22:34
Twan82 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 15:07:
[...]

Helaas, zojuist geprobeerd. Maar met met meerdere adressen uit de buurt kom ik altijd op de standaard korting uit. Dus mogelijk dat het ook met combinatie van postcode/regio is waar een dergelijke actie actief moet zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPD68
Het heeft even geduurd. Maar ze zijn er nu zelf ook achter dat de adapters niet heel jofel zijn.....

nieuws: Delta en Caiway vervangen deel stroomadapters van modems vanwege prod...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Iemand enig idee?

delta glas 1 gig. glasvezel modem hangt in de woonkamer, daarop aan gesloten netwerk kabel voor de xbox
krijg daar netjes ongeveer 900 Mbits binnen
2de aansluiting is voor een tplink router boven utp kabel is een cat7
3de aansluiting tv boven

router boven geeft dus maar maximaal 190 Mbits download. er staat openwrt op geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nnndoh schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:59:
Iemand enig idee?

delta glas 1 gig. glasvezel modem hangt in de woonkamer, daarop aan gesloten netwerk kabel voor de xbox
krijg daar netjes ongeveer 900 Mbits binnen
3de aansluiting tv boven

router boven geeft dus maar maximaal 190 Mbits download. er staat openwrt op geinstalleerd.
Welke TP-Link router? Ik vermoed dat hardware offloading niet aan staat of niet mogelijk is bij deze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:06:
[...]

Welke TP-Link router? Ik vermoed dat hardware offloading niet aan staat of niet mogelijk is bij deze router.
archer c7 v2 . een oudje. met caiway hing hij naast het glasmodem. ook een nokia , en toen had ik gewoon mijn maximale snelheden.
wel iets minder met nog een kpn wifi versterker , bedraad aangesloten op de tplink . maar dan nog sneller dan nu.
tplink had ik nu naar boven verhuisd want kreeg het niet meer voor elkaar om in het menu van de wifi versterker te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nnndoh schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:14:
[...]

archer c7 v2 . een oudje. met caiway hing hij naast het glasmodem. ook een nokia , en toen had ik gewoon mijn maximale snelheden.
wel iets minder met nog een kpn wifi versterker , bedraad aangesloten op de tplink . maar dan nog sneller dan nu.
tplink had ik nu naar boven verhuisd want kreeg het niet meer voor elkaar om in het menu van de wifi versterker te komen.
Dat is bijzonder. Als er nu alleen maar een andere ethernet kabel tussen zit en er verder geen wijzigingen zijn dan lijkt me die kabel verdacht. Ik neem aan dat u de snelheid bedraad meet? Dus niet via WiFi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
nee, bedraad. nieuwe kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
nnndoh schreef op zondag 23 februari 2025 @ 15:59:
Waarom heb je in vredesnaam CAT7 liggen terwijl alles boven CAT6a zeer discutabel is qua wel of niet gestandardiseerd en de nut ervan in een gemiddeld huis :?

Meer dan CAT6 zal je over het algemeen nooit nodig hebben en als dat wel zo is dan kan je vaak beter glasvezel door je huis heen trekken dan koper, want je haalt sowieso via CAT6 het volgende :
- 55 meter 10 Gbps
- 100 meter 1 Gbps
En je weet zeker dat die OpenWRT Release ook de NAT Offloading Chip goed benut :?

Tenminste als je de Router via de WAN Poort hebt verbonden ?!

Ik gok dat als je die TP-Link gewoon als een Switch + Accesspoint inzet (Dus via één van de LAN poortjes aansluiten!) dat je van het probleem af bent ;)
ernstoud schreef op zondag 23 februari 2025 @ 16:52:
Als er nu alleen maar een andere ethernet kabel tussen zit en er verder geen wijzigingen zijn dan lijkt me die kabel verdacht.
Het is dan ook geen kabel die richting een Client hoor te lopen...
Ik neem aan dat u de snelheid bedraad meet? Dus niet via WiFi?
Dat is ook wel een goeie, want 190 Mbps klinkt als een 40 MHz breed 5 GHz kanaal via 802.11ac :?

/EDIT :
OK, dat kunnen we dus uitsluiten :)

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 23-02-2025 17:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nnndoh
  • Niet online
Dom antwoord op de cat7 verhaal, en ik de ballen verstand ervan heb.
zag het liggen in de winkel. kon 10gig halen en dacht handig voor later. het is maar 10 meter

ja, de aansluiting zit in de wan poort . dacht dat een gewoon poortje niet zou werken . dat het alleen uitgaand was en WAN ingaand

edit: dat werkt gewoon, moest even de router opnieuw opstarten maar heb nu de volle snelheid.

het is inderdaar een soort acces point. meer voor wifi voor me flipperkast en me hoofdcomputer zit bedraad aangesloten. tv kastje in me slaapkamer staat direct op het glasmodem aangesloten en alleen poort 3 werkt voor mij
Denk dat een medewerker van delta dat zo voor me heeft ingesteld

dank kanjers.

[ Voor 42% gewijzigd door nnndoh op 23-02-2025 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sietsef
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-04 08:46
Wij betalen nu een vastrechtvergoeding a bijna 10 euro per maand sinds een jaar geleden hier glasvezel is uitgerold. Het is een optie om dit af te kopen voor 1000 euro. Echter wonen wij toch in een dorp van 3000 inwoners, en had ik niet verwacht dat hier ook de vastrechtvergoeding zou gelden. Ik begrjip dat de vergoeding vooral is voor plaatsen met grote afstand tussen huizen etc, dat geldt hier niet.
Blijft de vastrechtvergoeding dan altijd, of zal die wegvallen als meer mensen hier glasvezel nemen? Als de vergoeding zal blijven is het al vanaf ca 8 jaar glasvezel duurder dan het is om het nu af te kopen. Ik zit even met dit dilemma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sietsef schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:34:
Wij betalen nu een vastrechtvergoeding a bijna 10 euro per maand sinds een jaar geleden hier glasvezel is uitgerold. Het is een optie om dit af te kopen voor 1000 euro. Echter wonen wij toch in een dorp van 3000 inwoners, en had ik niet verwacht dat hier ook de vastrechtvergoeding zou gelden. Ik begrjip dat de vergoeding vooral is voor plaatsen met grote afstand tussen huizen etc, dat geldt hier niet.
Blijft de vastrechtvergoeding dan altijd, of zal die wegvallen als meer mensen hier glasvezel nemen? Als de vergoeding zal blijven is het al vanaf ca 8 jaar glasvezel duurder dan het is om het nu af te kopen. Ik zit even met dit dilemma.
Dan zal er in dit project in het dorp hogere kosten gemaakt zijn door DFN dan zeg in de stad. Ik woon in buitengebied en heb direct het vastrecht afgekocht, dat vastrecht geldt tot in de eeuwigheid en daar hou ik niet van. Valt dus zeker niet weg, de kosten zijn gemaakt bij de aanleg en die worden nooit meer minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-04 18:40
Sebastiaan88 schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:06:
[...]

[...]
33.2 op https://www.delta.nl/medi...a_algemenevoorwaarden.pdf
Geldt dit ook bij recent verlengde contracten? Ik heb voordat de "rebranding" bekend werd, een contractverlening gedaan bij Caiway voor 1 jaar (1e half jaar met 50% korting per maand, die nu net afgelopen is)
Zo ja, dan ga ik ook nog even bellen - doe dan ook mar een Delta abo voor het Delta wordt, maar dan mét korting. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 19:54:
dat vastrecht geldt tot in de eeuwigheid en daar hou ik niet van.
Je bedoelt het maandelijks betalen als je het niet in één keer afkoopt en dus goedkoper uitkomt met het in één keer afbetalen i.p.v. maandelijks maar blijven betalen op basis van een X aantal jaar klant zijn neem ik aan ?? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 19:42:
[...]

Je bedoelt het maandelijks betalen als je het niet in één keer afkoopt en dus goedkoper uitkomt met het in één keer afbetalen i.p.v. maandelijks maar blijven betalen op basis van een X aantal jaar klant zijn neem ik aan ?? :)
Ja dat. Bij mij was het iets van 13 euro dat vastrecht, dus iets van EUR 150 per jaar. Ben nog vele jaren van plan in dit huis te wonen dus die EUR 1.000 was een no-brainer. Je moet het natuurlijk wel even kunnen missen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Stomme vraag maar hoe weet je of je vastgoedrecht betaalt? Staat dat apart gespecificeerd op de facturen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sietsef
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-04 08:46
xxxneoxxx schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 21:33:
Stomme vraag maar hoe weet je of je vastgoedrecht betaalt? Staat dat apart gespecificeerd op de facturen?
Ja dat zou wel moeten. Wij krijgen er zelfs een apart factuur voor. Het loopt namelijk via een andere partij dan de provider

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxxneoxxx
sietsef schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 22:11:
[...]

Ja dat zou wel moeten. Wij krijgen er zelfs een apart factuur voor. Het loopt namelijk via een andere partij dan de provider
Ah okay, dan is dat hier dus niet van toepassing. Valt er weinig af te kopen dus. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 15:56
Vastrecht wordt met name in buitengebied of kleinere kernen gehanteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:23
Ik hoorde via via dat als je bij Caiway zit en ff inlogt, er een verlengingsaanbieding klaar staat, 10 euro korting 12 of 24 maanden lang.
Nu log ik in, maar staat er een melding bovenaan dat ivm Delta verhuizing er voorlopig geen wijzigingen mogelijk zijn :/
Ben ik te laat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jazco2nd schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:24:
Ik hoorde via via dat als je bij Caiway zit en ff inlogt, er een verlengingsaanbieding klaar staat, 10 euro korting 12 of 24 maanden lang.
Ik heb dat inderdaad direct gedaan.
Nu log ik in, maar staat er een melding bovenaan dat ivm Delta verhuizing er voorlopig geen wijzigingen mogelijk zijn :/
Ben ik te laat?
Even helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Jazco2nd schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 21:24:
Ben ik te laat?
Servicedesk bellen en wanneer ze je geen mooi aanbod kunnen doen a la 35 of 40 euro voor internet voor 24 maand dan eens rondkijken. Odido en Solcon hebben ook goede aanbiedingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jazco2nd
ernstoud schreef op dinsdag 15 april 2025 @ 22:38:
[...]

Ik heb dat inderdaad direct gedaan.

[...]

Even helpdesk bellen?
Sjakie0101 schreef op woensdag 16 april 2025 @ 10:12:
[...]

Servicedesk bellen en wanneer ze je geen mooi aanbod kunnen doen a la 35 of 40 euro voor internet voor 24 maand dan eens rondkijken. Odido en Solcon hebben ook goede aanbiedingen.
Weinig irritanters dan een klantenservice moeten bellen, maar ik heb het toch gedaan: ik zit in de migratie, daardoor is er een volledige freeze. Ze kunnen niks doen. Pas na 19 mei weer.

Alternatieven zijn er niet: Betaal nu 50 p/m voor het goedkoopste internet+tv abo. Odido begint vanaf 57.50 na 6mnd korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 13:53
Jazco2nd schreef op woensdag 16 april 2025 @ 15:22:
[...]
Weinig irritanters dan een klantenservice moeten bellen, maar ik heb het toch gedaan: ik zit in de migratie, daardoor is er een volledige freeze. Ze kunnen niks doen. Pas na 19 mei weer.

Alternatieven zijn er niet: Betaal nu 50 p/m voor het goedkoopste internet+tv abo. Odido begint vanaf 57.50 na 6mnd korting.
Vreemd. Ik kom op €50 voor 400Mbit/s plus een extra €5 korting vanwege mijn mobiele abonnement, dus €45.
Of heb je nog extra's gekozen?

Overigens, ik was totaal niet bezig met overstappen. Maar nu ze mij hebben overgezet werken de smartcards voor coax niet meer (dat hebben ze overigens niet gecommuniceerd) en moet alle extra zenders via de app/settopbox. Nu dat voordeel dat Caiway had weg is, hoef ik ook niet meer te blijven.
Kan ik ook gelijk de rest van mijn TV setup aanpassen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
SPee schreef op woensdag 16 april 2025 @ 17:43:
[...]

Vreemd. Ik kom op €50 voor 400Mbit/s plus een extra €5 korting vanwege mijn mobiele abonnement, dus €45.
Of heb je nog extra's gekozen?

Overigens, ik was totaal niet bezig met overstappen. Maar nu ze mij hebben overgezet werken de smartcards voor coax niet meer (dat hebben ze overigens niet gecommuniceerd) en moet alle extra zenders via de app/settopbox. Nu dat voordeel dat Caiway had weg is, hoef ik ook niet meer te blijven.
Kan ik ook gelijk de rest van mijn TV setup aanpassen.
Ah sorry. Het gaat om mijn moeders adres. Die heeft ook TV abo erbij. Vandaar.

Zelf stap ik over van KPN waar ik na alle inflatiecorrecties inmiddels €64/mnd voor alleen internet betaal, 1gbit.. terwijl nieuwe abonnees meer dan 10 euro minder daarvoor betalen 8)7 heel bizar. Dus zelf ga ik wel naar Odido. En idd het 400mbit abo. Snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
Ik krijg net bericht dat mijn caiway abbo omgezet gaat worden naar Delta op 29 mei. Opmerkelijk:
Het DELTA Flexpakket dat u krijgt is vergelijkbaar met uw Caiway-abonnement. Goed om te weten:
✔ U behoudt uw e-mailadres(sen)

✔ U behoudt dezelfde apparatuur

✔ Uw wifi-naam en wachtwoord blijven hetzelfde

✔ U behoudt uw tv-zenders

✔ U behoudt uw vaste telefoonnummer
Zou dat betekenen dat ik mijn huidige modem behoud en dat die in bridge kan blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
htca schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:57:
Ik krijg net bericht dat mijn caiway abbo omgezet gaat worden naar Delta op 29 mei. Opmerkelijk:

[...]

Zou dat betekenen dat ik mijn huidige modem behoud en dat die in bridge kan blijven?
Wat ik er tot nut toe van heb gezien bij mensen in mijn omgeving die omgezet zijn hoef je als gebruiker heel weinig te doen, anders dan je account inrichten op Delta.nl. Het is een vrij geruisloze migratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
JPD68 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:42:
[...]

Wat ik er tot nut toe van heb gezien bij mensen in mijn omgeving die omgezet zijn hoef je als gebruiker heel weinig te doen, anders dan je account inrichten op Delta.nl. Het is een vrij geruisloze migratie.
Dan lijkt het alsof de mensen niet migreren van het AON naar het XGS-PON netwerk en geen modem krijgen die niet in bridge gezet kan worden maar het oude vertrouwde melkpak houden. Zie je dat ook in je omgeving?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 09:42:
[...]

Het lijkt er dus op dat de migratie hier en daar in twee fasen zal gaan, eerst over naar Delta en later naar XGS-PON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
ernstoud schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:25:
[...]

Het lijkt er dus op dat de migratie hier en daar in twee fasen zal gaan, eerst over naar Delta en later naar XGS-PON.
Degenen waarbij ik het heb gezien zaten al op XGS-PON, zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
ernstoud schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 11:25:
[...]

Hier zit ook een kostenaspect aan. Zelfde met de nieuwe decoders. Je kan niet iedereen tegelijk een nieuw modem geven, terwijl de oude nog voldoet. Kost megaveel om dat in 1x te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 13:53
htca schreef op donderdag 24 april 2025 @ 14:57:
Ik heb idd mijn bestaande modem nog. Alleen in de nacht van de overgang had ik een hele korte onderbreking van het internet gemerkt (minder dan 1 minuut), verder niet.

En idd nieuwe accounts aanmaken.
Plus nu een kastje voor TV. Als je dat al had, dan is daarin geen verschil.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
SPee schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 13:32:
[...]

Ik heb idd mijn bestaande modem nog. Alleen in de nacht van de overgang had ik een hele korte onderbreking van het internet gemerkt (minder dan 1 minuut), verder niet.

En idd nieuwe accounts aanmaken.
Plus nu een kastje voor TV. Als je dat al had, dan is daarin geen verschil.
Uit de mail maak ik op dat het DVB-c signaal op de coax (nog even) blijft. Ik was al aan het orienteren om naar Odido te gaan vanwege het vaste ip adres. Maar ik kijk het wel even aan.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie