Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Pfff
Recent m’n abbo verlengd, maar per direct al extra korting, op zich mooi, maar dat zal inhouden dat ik later minder korting krijg.

Administratie is niet helemaal op orde lijkt het.

Kan ik er weer achteraan…..

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R00t
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-07 19:35
Goedemorgen allemaal, misschien een beetje off-topic, maar ik heb een vraag over de IPV6 instellingen van Caiway. Ik gebruik OPNSense samen met een Nokia XS-010X-Q en alles werkt (volgens mij) prima. Haal alle snelheden etc. Het enige waar ik mij niet heel zeker van ben zijn de V6 instellingen. IPV6 configuratie type: DHCPV6 en Prefix delegation size: 56, klopt dit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IK9En3MCupDXBrL8F9uuF134BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q8G19NWeGbbndjmGYg1nVWXb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
R00t schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 05:15:
Goedemorgen allemaal, misschien een beetje off-topic, maar ik heb een vraag over de IPV6 instellingen van Caiway. Ik gebruik OPNSense samen met een Nokia XS-010X-Q en alles werkt (volgens mij) prima. Haal alle snelheden etc. Het enige waar ik mij niet heel zeker van ben zijn de V6 instellingen.

IPV6 configuratie type: DHCPV6 en Prefix delegation size: 56, klopt dit?
Is dit een vraag omdat het niet werkt of is er iets vreemds aan de hand :?
Doe effe "Request Prefix Only" aanzetten, want dat is wat er in feite gebeurt en voorkomt onnodig verkeer op je WAN poortje :)

Verder zou ik het zo gauw niet weten, want straks geen Caiway meer en mijn OPNsense doosje gaat pas aan als de nieuwe ISP actief wordt i.c.m. dezelfde ONT over het Delta Netwerk heen :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R00t
nero355 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 17:09:
[...]

Is dit een vraag omdat het niet werkt of is er iets vreemds aan de hand :?

[...]

Doe effe "Request Prefix Only" aanzetten, want dat is wat er in feite gebeurt en voorkomt onnodig verkeer op je WAN poortje :)

Verder zou ik het zo gauw niet weten, want straks geen Caiway meer en mijn OPNsense doosje gaat pas aan als de nieuwe ISP actief wordt i.c.m. dezelfde ONT over het Delta Netwerk heen :*)
de vraag is eigenlijk of hier de standaard 64 moet staan of 56, omdat Delta/Caiway een 56 prefix geeft. Alles werkt ok verder. Ik heb nul ervaring met IPV6 vandaar.

"Request prefix only" heb ik aan gezet.

Hartelijk bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
R00t schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 05:15:
Goedemorgen allemaal, misschien een beetje off-topic, maar ik heb een vraag over de IPV6 instellingen van Caiway. Ik gebruik OPNSense samen met een Nokia XS-010X-Q en alles werkt (volgens mij) prima. Haal alle snelheden etc. Het enige waar ik mij niet heel zeker van ben zijn de V6 instellingen. IPV6 configuratie type: DHCPV6 en Prefix delegation size: 56, klopt dit?

[Afbeelding]
R00t schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 18:02:
de vraag is eigenlijk of hier de standaard 64 moet staan of 56, omdat Delta/Caiway een 56 prefix geeft. Alles werkt ok verder. Ik heb nul ervaring met IPV6 vandaar.

"Request prefix only" heb ik aan gezet.

Hartelijk bedankt :)
Kleine UPDATE :

Ik heb ondertussen wat zitten rondclicken in mijn eigen OPNsense Router die ik binnenkort ga inzetten achter O+ mijn prachtige Nokia 010 ONT van Delta die geleverd is door Odido O+ en ik denk dat je instellingen zo gewoon helemaal goed staan d:)b

Sinds het nu dus :w Caiway :w is heb ik ondertussen ook de Genexis 7840 Platinum teruggestuurd en hoop ik maar dat alles goed gaat, want de Track&Trace code wilden ze bij de Helpdesk niet hebben... :F

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R00t
Delta en Caiway zijn qua instellingen hetzelde volgens mij (heb alleen internet). Vlan 100 maken voor de WAN ethernet poort en de [WAN] de VLAN laten gebruiken met DHCP.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-07 22:24
Kleine vraag: ik heb nu Odido op het Delta-netwerk, met de Nokia XS-010X-Q, die door Odido geleverd is. Ik ga nu binnenkort naar Caiway overstappen.

Raak ik dan de Nokia 010 kwijt, om die 'geweldige' Nokia 2426 ervoor terug te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Polyphemus schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:38:
Kleine vraag: ik heb nu Odido op het Delta-netwerk, met de Nokia XS-010X-Q, die door Odido geleverd is. Ik ga nu binnenkort naar Caiway overstappen.

Raak ik dan de Nokia 010 kwijt, om die 'geweldige' Nokia 2426 ervoor terug te krijgen?
Apparatuur van Odido moet je terug sturen naar Odido bij beëindiging van het abonnement. Tenzij het verouderd is, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Part of the deal. Maar je kan natuurlijk altijd zelf een glasmodem/SFP module aanschaffen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355

Gewoon niet teruggaan !!! >:) :+

Blijf doorzoeken/proberen bij andere non-Delta/Caiway ISP's :D

Er staat notabene een Delta Glasvezel Netwerk sticker op dus gewoon houden dat ding !!! })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 18:59
nero355 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:23:
[...]

Gewoon niet teruggaan !!! >:) :+

Blijf doorzoeken/proberen bij andere non-Delta/Caiway ISP's :D

Er staat notabene een Delta Glasvezel Netwerk sticker op dus gewoon houden dat ding !!! })
Gewoon een baksteen terugsturen })

Ik zou zelf een Nokia XS-010X-q aanschaffen als het ding nu ook al bevalt.

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
EWS99 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:30:
Gewoon een baksteen terugsturen })
LOL!!! _O-
Ik zou zelf een Nokia XS-010X-q aanschaffen als het ding nu ook al bevalt.
Maar dan heb je niks om naar te wijzen als er wat raars aan de hand is met je verbinding en moet je dat Nokia 2426G-B kreng terug gaan hangen... NOT COOL!!! -O-

Delta moet gewoon iedereen een Nokia 010 leveren en KLAAR!!! d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yeahbaby
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-07 19:25

Zoals gezegd dien je het modem van Odido binnen 4 weken te retourneren. Echter doe je dat niet, dan kan Odido €75 incl BTW in rekening brengen. Daarna is het modem van jou. ;)

Ik heb de voorwaarden er even op nageslagen.
Zie: https://assets.odido.nl/x...jst-odido-internet-tv.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Polyphemus
Het grappige is, dat er op de Nokia een sticker zit, van Delta, toen ik hem van Odido geleverd kreeg. En op de sticker staat dat als ik geen abonnement van Delta heb, deze in de meterkast moet laten hangen, tot er een abonnement van Delta afgesloten is. "Heeft u geen abonnement van Delta, trek de stekker eruit en laat hem hangen".

Ik ben benieuwd ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Polyphemus
yeahbaby schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:37:
[...]

Zoals gezegd dien je het modem van Odido binnen 4 weken te retourneren. Echter doe je dat niet, dan kan Odido €75 incl BTW in rekening brengen. Daarna is het modem van jou. ;)

Ik heb de voorwaarden er even op nageslagen.
Zie: https://assets.odido.nl/x...jst-odido-internet-tv.pdf
De Nokia wordt niet in dat rijtje genoemd :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
Polyphemus schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:01:
Het grappige is, dat er op de Nokia een sticker zit, van Delta, toen ik hem van Odido geleverd kreeg. En op de sticker staat dat als ik geen abonnement van Delta heb, deze in de meterkast moet laten hangen, tot er een abonnement van Delta afgesloten is. "Heeft u geen abonnement van Delta, trek de stekker eruit en laat hem hangen".

Ik ben benieuwd ;)
Tijd voor een experiment !!! *O* >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:56
Normaliter wissel ik ieder jaar tussen Delta en Caiway voor de beste aanbieding. Nu zit ik bij Caiway en is het voordeliger om bij Caiway te blijven (€35 voor 12 maanden ipv €35 voor 8 maanden bij Delta). Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om nu een abonnement af te sluiten op het zelfde adres maar dan bijvoorbeeld onder de naam van mijn vrouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Suffolk schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:48:
Normaliter wissel ik ieder jaar tussen Delta en Caiway voor de beste aanbieding. Nu zit ik bij Caiway en is het voordeliger om bij Caiway te blijven (€35 voor 12 maanden ipv €35 voor 8 maanden bij Delta). Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om nu een abonnement af te sluiten op het zelfde adres maar dan bijvoorbeeld onder de naam van mijn vrouw?
Je moet ze gewoon bellen dat je die aanbieding wil en dat je anders naar Odido overstapt (Odido is het magische toverwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Zou het bijvoorbeeld mogelijk zijn om nu een abonnement af te sluiten op het zelfde adres maar dan bijvoorbeeld onder de naam van mijn vrouw?
Ik denk dat je op die manier opzich wel een verhuizing zou kunnen faken zeg maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:49
Dit klopt dacht ik niet. Delta heeft een actie voor 24 maand a 40 euro of 35 euro voor nieuwe klanten. Gewoon bellen dat je over wil en deze deal wil.

Doe je dat niet dan krijg je vanzelf de brief dat je naar Delta gezet wordt op den duur en dat coax er af gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-07 18:07
Vandaag een mail gehad dat ik per 17 dec wordt overgezet van Caiway 1Gig (€35/maand) naar Delta 2Gig (€60/maand) waarbij bestaande kortingen zouden worden behouden bij Delta. Maar die korting hebben ze dus mooi niet doorgerekend in de nieuwe prijs. En waarom van 1Gig naar 2 Gig?
Daarbij geven ze aan dat begin 2025 de tarieven nog zullen wijzigen....

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
wiljums schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:59:
Vandaag een mail gehad dat ik per 17 dec wordt overgezet van Caiway 1Gig (€35/maand) naar Delta 2Gig (€60/maand) waarbij bestaande kortingen zouden worden behouden bij Delta. Maar die korting hebben ze dus mooi niet doorgerekend in de nieuwe prijs. En waarom van 1Gig naar 2 Gig?
Je krijgt meer snelheid voor dezelfde prijs, mooi toch!
Je kan altijd nog downgraden, delta heeft een flexpakket, elke maand kun je aanpassen.

Ik ben wel benieuwd… lijkt wel of de snelheden gaan opschuiven. Afwachten maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 06:46
Sjakie0101 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 22:32:
[...]

Je krijgt meer snelheid voor dezelfde prijs, mooi toch!
Je kan altijd nog downgraden, delta heeft een flexpakket, elke maand kun je aanpassen.

Ik ben wel benieuwd… lijkt wel of de snelheden gaan opschuiven. Afwachten maar.
Volgens mij is 35 voor 1 Gig en 60 voor 2 Gig niet hetzelfde maar kan het mis hebben. Als dat een vergelijkbaar pakket is dan kunnen we nog leuke dingen meemaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Migow schreef op woensdag 13 november 2024 @ 06:53:
[...]

Volgens mij is 35 voor 1 Gig en 60 voor 2 Gig niet hetzelfde maar kan het mis hebben. Als dat een vergelijkbaar pakket is dan kunnen we nog leuke dingen meemaken :)
Ik lees dat ze een aanbod krijgen voor 2Gig voor de prijs van 1Gbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 06:46
Sjakie0101 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 08:56:
[...]

Ik lees dat ze een aanbod krijgen voor 2Gig voor de prijs van 1Gbit.
en ik lees letterlijk: waarbij bestaande kortingen zouden worden behouden bij Delta. Maar die korting hebben ze dus mooi niet doorberekend in de nieuwe prijs.
Zal vast goedkomen allemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Vandaag een mail gehad dat ik per 17 dec wordt overgezet van Caiway 1Gig (€35/maand) naar Delta 2Gig (€60/maand) waarbij bestaande kortingen zouden worden behouden bij Delta.

Maar die korting hebben ze dus mooi niet doorgerekend in de nieuwe prijs.
En waarom van 1Gig naar 2 Gig?
#DoeMaarEenAbonnementje! :X :| :F

Je had niet toevallig een bepaalde aanbieding lopen op dit moment of iets qua korting de eerste X aantal maanden :?
Al die abonnementen moeten IMHO gewoon helemaal op de schop !!!

Ik ben niet zonder reden overgestapt naar een goedkopere ISP via precies hetzelfde Delta Glasvezel Netwerk : Scheelt gewoon € 25 per maand de eerste 8 maanden met behoud van dezelfde bandbreedte :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
nero355 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 16:20:
[...]

Ik ben niet zonder reden overgestapt naar een goedkopere ISP via precies hetzelfde Delta Glasvezel Netwerk : Scheelt gewoon € 25 per maand de eerste 8 maanden met behoud van dezelfde bandbreedte :o
En dat is welke ISP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Zoals @EWS99 al zei :
EWS99 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 17:57:
Je moet ze gewoon bellen dat je die aanbieding wil en dat je anders naar Odido overstapt (Odido is het magische toverwoord)
:D

• EWS99
Ik mis IPv6 bij Odido, anders was ik daar ook naar toe gegaan. Zeker omdat ze een XS-010X-q leveren (dus standaard bridge mode).

Of hebben ze inmiddels IPv6?

EWS99 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:16:
[...]

Ik mis IPv6 bij Odido, anders was ik daar ook naar toe gegaan. Zeker omdat ze een XS-010X-q leveren (dus standaard bridge mode).

Probeer eens support van Odido te krijgen. Dan ben je genezen. En die Nokia ONT is gewoon verkrijgbaar. Als je daar een paar jaar gebruik van maakt is dat een paar euro per maand.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
ernstoud schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:26:
[...]

Probeer eens support van Odido te krijgen. Dan ben je genezen. En die Nokia ONT is gewoon verkrijgbaar. Als je daar een paar jaar gebruik van maakt is dat een paar euro per maand.
De XS-010X-q werkt hier inmiddels al 2 jaar als een zonnetje op het Delta Fiber netwerk.

Maar heel eerlijk, als we de Tweakers/Discord support niet hadden gehad was Delta/Caiway support ook om te huilen geweest. (Ik ben heel blij met die directe 3e lijns support, al een paar keer dankbaar gebruik van gemaakt _/-\o_ en uiterst vriendelijk geholpen)

EWS99 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:29:
[...]

De XS-010X-q werkt hier inmiddels al 2 jaar als een zonnetje op het Delta Fiber netwerk.

Maar heel eerlijk, als we de Tweakers/Discord support niet hadden gehad was Delta/Caiway support ook om te huilen geweest. (Ik ben heel blij met die directe 3e lijns support, al een paar keer dankbaar gebruik van gemaakt _/-\o_ en uiterst vriendelijk geholpen)
Mijn opa zei vroeger altijd (op zijn plat Amsterdams) wanneer iemand “als” zei: “As as meel was aten we elke dag pannenkoeken”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
EWS99 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:16:

Nee, maar dat komt nog wel een keer vanzelf dus heel eerlijk gezegd boeit het me voorlopig niet eens...

En of je nou een wegvallende IPv6 Prefix hebt bij Delta op het Delta Glasvezel Netwerk of bij Odido op hetzelfde Delta Glasvezel Netwerk : "What's the difference ?!" >:) :+
ernstoud schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:26:
Probeer eens support van Odido te krijgen. Dan ben je genezen.
Dat gaat net zo bagger als bij Delta/Caiway via een of ander Forum van ze dus ach ja...

/care :O
En die Nokia ONT is gewoon verkrijgbaar. Als je daar een paar jaar gebruik van maakt is dat een paar euro per maand.
Ik heb liever dat mijn ISP die levert of ik straks misschien wel mag houden na een jaartje Odido :)

Zeg maar dit verhaal : nero355 in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
ernstoud schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:55:
Mijn opa zei vroeger altijd (op zijn plat Amsterdams) wanneer iemand “als” zei: “As as meel was aten we elke dag pannenkoeken”.
Ik ken alleen de uitspraak "Als mijn tante een l*l had dan was ze mijn oom geweest!" :$ O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
nero355 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:10:
[...]

Nee, maar dat komt nog wel een keer vanzelf dus heel
Ik heb liever dat mijn ISP die levert of ik straks misschien wel mag houden na een jaartje Odido :)
Odido wil het allemaal gewoon terug, wordt gewoon hergebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:30:
Odido wil het allemaal gewoon terug, wordt gewoon hergebruikt.
Ik wacht geduldig het resultaat van @Polyphemus af voorlopig :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
nero355 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 19:31:
[...]

Ik wacht geduldig het resultaat van @Polyphemus af voorlopig :Y)
Dan moet je nog een paar weken op het resultaat wachten ;)

Ik begreep hierboven ook, dat als je de boel niet terugstuurt, ze 75 euro in rekening brengen. Koopje :P
/edit: Bij Odido dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Polyphemus op 16-11-2024 21:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mapje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 19:50
Voor degene die nu nog bij Caiway zitten maar volgend jaar bij Delta

nieuws: Delta verhoogt prijzen glasvezelpakketten per 1 januari 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Ik begrijp niks van de prijsverhoging.
Delta gaat de coax netwerken uitschakelen. Dat scheelt toch gigantisch in de onderhoudskosten van hun netwerk.

Die enorme kostenbesparing kan Delta toch ook een stukje teruggeven aan de klanten?

https://www.totaaltv.nl/n...k-uit-in-glasvezelgebied/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Caiway zal ongetwijfeld nog wel volgen met verhoging

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dolopfriet schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:47:
Delta gaat de coax netwerken uitschakelen. Dat scheelt toch gigantisch in de onderhoudskosten van hun netwerk.

Die enorme kostenbesparing kan Delta toch ook een stukje teruggeven aan de klanten?

Tja, FNV heeft actie gevoerd bij Delta dus er zal een behoorlijke verhoging van de loonlasten zijn, zoiets wellicht? En ik kan me voorstellen dat de XGS-PON infrastructuur ook duur(der) is.

Maar ja, ik begin er aan te wennen dat niets meer goedkoop is en prijsverlagingen iets uit het verleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
dolopfriet schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:47:

Het is puur een inflatiecorrectie en we zullen zien waar Ziggo en KPN mee komen.
Ik had zelf al Videoland en voor mij is het daardoor een prijsverlaging op tv.
Op internet worden de prijzen verhoogd, maar ik heb 1 Gbps en heb nu ze 250 Mbits naar 500 Mbits trekken aan 500 Mbits genoeg. En dat levert me ook weer geld op. Per saldo ga ik er dan op vooruit.

Meer bezorgd ben ik over het tv-pakket. ESPN UHD is er nog slechts als demokanaal en ook per 1 januari nog niet officieel op de zenderlijst. De lokalen worden samengevoegd en dus minder zenders. MTV 4 kanalen minder, 1 erotiekkanaal verdwijnt, NDR naar 120+, 2 Franse HD zenders gaan er uit en TRT Turk HD. Per saldo 4 HD zenders minder, waar geen HD voor terug komt en totaal 10 (of 8 zonder lokalen) waar geen vervanging voor komt.

https://www.delta.nl/medi...anuari-2025_a4_def-hr.pdf
https://www.delta.nl/prijswijzigingen-lp/wijzigingen2025/

[ Voor 26% gewijzigd door Sjakie0101 op 18-11-2024 21:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wiljums
Vandaag een correctie ontvangen..:

We hebben u deze week laten weten dat uw Caiway-abonnement wordt overgezet naar DELTA. Door een fout in ons systeem heeft u een verkeerde prijs ontvangen.

Onze excuses voor dit ongemak.

We hebben het omzetten van uw abonnement daarom direct stopgezet. Dit is namelijk een geautomatiseerd proces. U hoeft verder niets te doen.

We laten u in 2025 weten wanneer uw abonnement wel wordt omgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 14:17
Vandaag een aanbod per post gekregen van Delta om nu al van Caiway over te stappen naar Delta, ondanks ik nog tot midden januari een contract heb met Caiway.

Gebeld, en dit kon inderdaad. Gelijk in gang gezet naar Internet Only 1Gb, waar de eerste 18 maanden voor 40 euro zijn, migratie korting noemen ze het ;) Ik kom van Caiway Internet Only 450Mb voor 50,-

Begin December al over :-)

(Woon in Twente en zit nog niet op het XGS-PON netwerk. Dus gelijk migratie vanaf AON)

[ Voor 14% gewijzigd door Svennos1 op 19-11-2024 16:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:46
Svennos1 schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:20:
Vandaag een aanbod per post gekregen van Delta om nu al van Caiway over te stappen naar Delta, ondanks ik nog tot midden januari een contract heb met Caiway.

Gebeld, en dit kon inderdaad. Gelijk in gang gezet naar Internet Only 1Gb, waar de eerste 18 maanden voor 40 euro zijn, migratie korting noemen ze het ;) Ik kom van Caiway Internet Only 450Mb voor 50,-

Begin December al over :-)

(Woon in Twente en zit nog niet op het XGS-PON netwerk. Dus gelijk migratie vanaf AON)
Interessant. Ben benieuwd of meer mensen zo'n brief gaan krijgen. Want heb ook nog een contract lopen, maar aangezien we toch over moeten stappen van Caiway naar Delta heb ik ook wel oren naar een leuke kortingsactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-07 13:47
Caiway klanten service meld dat vanaf 10 november Caiway klanten een mail of via de post een aanbod kunnen verwachten over Delta.

Het is ook niet mogelijk als Caiway klant gebruik te maken van de Delta van 35 euro per maand voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Evertt schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:39:
Caiway klanten service meld dat vanaf 10 november Caiway klanten een mail of via de post een aanbod kunnen verwachten over Delta.

Het is ook niet mogelijk als Caiway klant gebruik te maken van de Delta van 35 euro per maand voor nieuwe klanten.
Ik heb ook Caiwayklanten gelezen die WEL van coax gingen meer ook WEL tijdelijk nog bij Caiway bleven met tv-decoder omdat Coax uit gaat. Later volgt dan kennelijk zo'n migratieaanbod.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nero355
Vandaag een hele aparte e-mail gehad van Caiway die in principe per 21 Oktober was opgezegd :
- Ze hebben gewoon € 50 voor heel Oktober verrekend.
Opzich geen ramp en dat zag ik laatst ook op mijn bankrekening ook zo staan inderdaad.
- Vervolgens zeggen ze vanaf 21 Oktober tot eind Oktober gaan we niet verrekenen en dat zetten ze dan erin als 1 Oktober t/m 21 Oktober voor € 35 dus € 15 korting.
OK... nog beter! d:)b
- En in plaats van het daarbij te laten krijg ik nog effe een rekening voor heel November erbij vermeld om wat voor rare reden dan ook voor de volle mep van € 50 :?
- Als toetje wordt alles bij elkaar verrekend en krijg ik te horen dat ik € 65 terug zal krijgen 7(8)7

"Beetje raar, maar wel lekker!" zullen we maar zeggen ?!?! :D

Overigens is onderstaande heel netjes gegaan :
nero355 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:13:
Sinds het nu dus :w Caiway :w is heb ik ondertussen ook de Genexis 7840 Platinum teruggestuurd en hoop ik maar dat alles goed gaat, want de Track&Trace code wilden ze bij de Helpdesk niet hebben... :F
Ik heb netjes een bevestiging gekregen met daarin zelfs het MAC adres van het apparaat vermeld :*)

Wat ik alleen beter had kunnen doen : Effe 3 dagen wachten!

Ik kreeg namelijk vanuit Delta een Retourlabel toegestuurd dus zelf maken en uitprinten was dan niet nodig en je bespaart ook nog eens op tape! :+

Verder kreeg ik ook soort van 2 (helften van) dozen die je zelf in elkaar kan prutsen om de Genexis op te sturen, maar ik heb alles gewoon in de originele doos gedaan die ik had bewaard en vervolgens in de veel te grote Odido doos gepleurd :)

En om nog maar ook effe hierop verder in te gaan speciaal voor @htca :
htca schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:25:
Ik twijfel nog, met name vanwege de onmogelijkheid om de modem van Delta in bridge te zetten (ja, ik weet het, kan eigen modem met een eigen module etc. doen, maar het ontbreekt even aan tijd om dat te gaan doen).
htca schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:50:
Wellicht doe ik dat, maar ik wacht wel even af, tegen de tijd dat ze me willen gaan migreren, maar ik de mind nog wel een keer op..... Migratie processen kennende, zal het me niet verbazen als dat jaar langer gaat duren ook.....
nero355 schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:29:
@htca

Ik zal je in de toekomst laten weten hoe goed/slecht mijn Caiway -> Odido overstap is gegaan :)
Via de "Overstap Service" is alles verrassend goed en snel gegaan :

- Ik had natuurlijk 1 maand opzegtermijn bij Caiway dus iets van <20 September bij Odido de boel aangevraagd.
- Grofweg twee weken later kreeg ik geheel volgens schema de Nokia 010 ONT met Delta Sticker erop + Zyxel T56 Router toegestuurd vanuit Odido.
- Vlak na de aanvraag kon ik een afspraak maken om een Guidion Monteur te laten komen op de 21ste van Oktober.
Toen het eenmaal zover was werd ik heel vroeg opgebeld door de beste man of die grofweg 3 uur eerder kon langskomen, want er was een afspraak uitgevallen en hij kon er over 20 minuten zijn :*)
Eenmaal aangekomen had hij al mijn AON verbinding naar XGS-PON overgezet (Waarbij trouwens mijn verbinding om 00:00 OFFLINE ging vanuit Delta/Caiway nog hangende op de AON infrastructuur en je dus rekening moet houden met wat downtime op de aansluitdag zelf !! ) en moest dus alleen nog maar de ONT ophangen (Kon zelf de plek kiezen in de meterkast!) en daarna laten activeren en updaten in samenwerking met een collega op kantoor d:)b

En na een kort testje i.c.m. de Zyxel T56 kon ik weer mijn eigen Router aansluiten en zo werkt de verbinding al enige tijd zonder enig probleem :)

Daarbij moet ik wel zeggen dat Odido in de afgelopen tijd wat gekke problemen heeft gehad, maar die lijken nu alweer voorbij te zijn, echter dat soort gedoe hebben we natuurlijk ook vij Delta/Caiway gezien met dat flooding en zo dus... ach... kijk wel hoe het de rest van de 12 maanden verloopt...

Tijdens de hele procedure word je trouwens zowel vanuit Delta/Caiway als vanuit Odido de hele tijd per e-mail en SMS op de hoogte gehouden van het proces en de veranderingen (hoewel sommige SMSjes wel erg laat aankwamen in de zin van wanneer de meeste mensen slapen...) dus je zal als het goed is niks mislopen ;)

Ennnn.... dat was het eigenlijk wel zo'n beetje....

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11:56
Hmm, op zich wel jammer dat ze nu opgaan in elkaar - want ik wisselde ieder jaar en gaf de andere aanbiedingsprijs door. Dan kreeg ik flinke korting op bestaande abbonnement (of gewoon overstappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:18
Iemand die toevallig weet hoe het nu zit als je bij caiway zit en over wilt stappen naar Delta? Is het mogelijk om het @caiway.nl adres te behouden bij deze overstap? Als je naar een andere provider gaat is het het eerste jaar gratis maar aangezien caiway toch overgaat in Delta is er misschien een andere regel waar iemand van weet? (M'n schoonvader gebruikt deze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Locolau schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:40:
Hmm, op zich wel jammer dat ze nu opgaan in elkaar - want ik wisselde ieder jaar en gaf de andere aanbiedingsprijs door.
Dan kreeg ik flinke korting op bestaande abbonnement (of gewoon overstappen).
Je bent niet de enige volgens de reacties in dit topic ;)
Boinkie schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:11:
Iemand die toevallig weet hoe het nu zit als je bij caiway zit en over wilt stappen naar Delta?
Is het mogelijk om het @caiway.nl adres te behouden bij deze overstap?

Als je naar een andere provider gaat is het het eerste jaar gratis maar aangezien caiway toch overgaat in Delta is er misschien een andere regel waar iemand van weet?
Volgens mij heeft iemand dat eerder gepost hier, maar ik weet het niet zeker...

En over het algemeen behouden ISP's al die oude namen/domeinen van voorgaande bedrijven in de toekomst dus ik gok dat het wel goed komt :)

Bij KPN had ik op een gegeven moment zoiets :
- @wxs.nl adres
- @planet.nl adres
- @kpnmail.nl adres

Stiekem best handig! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ik had het nieuwsbericht gelezen, maar krijg zojuist een concrete consequentie voor m'n kiezen.. M'n Kabelfoon homepage doet 't niet meer. ;w Maakte er nog regelmatig gebruik van om plaatjes te uploaden.
Is er nog een Delta variant of..?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Kabelfoon is toch van de vorige eeuw?

• nero355
dolopfriet schreef op donderdag 21 november 2024 @ 05:14:
In 2019 leefde het domein nog in ieder geval, want DNS A Record en Reverse DNS/PTR Records van een paar van hun DNS Servers gebruikten het domein nog gewoon :+
Sméagol schreef op woensdag 20 november 2024 @ 23:27:
Ik had het nieuwsbericht gelezen, maar krijg zojuist een concrete consequentie voor m'n kiezen.. M'n Kabelfoon homepage doet 't niet meer. ;w Maakte er nog regelmatig gebruik van om plaatjes te uploaden.

Is er nog een Delta variant of..?
Dat moet toch een keer per e-mail aangekondigd zijn 1 maand van tevoren of zo :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

dolopfriet schreef op donderdag 21 november 2024 @ 05:14:
Oh zeker, maar de homepage is meeverhuisd naar Caiway, en is nooit veranderd. Tot een paar maanden terug logde ik nog gewoon in op home.kabelfoon.nl
nero355 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 16:42:
Dat moet toch een keer per e-mail aangekondigd zijn 1 maand van tevoren of zo :?
Hmm, misschien. 't abonnement is niet van mij, en ik check de kabelfoon e-mail zelf niet, maar ik zal 'ns kijken.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Gaat de Coax automatisch mee met Delta?
Of wordt dit allemaal IPTV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
Caiway komt als slechtste provider uit de bus.

https://www.totaaltv.nl/n...beste-en-odido-slechtste/

[ Voor 3% gewijzigd door dolopfriet op 22-11-2024 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Evertt schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 18:37:
Gaat de Coax automatisch mee met Delta?
Of wordt dit allemaal IPTV?
In Twente IPTV, coax gaat er helemaal af.
Ik kan me niet voorstellen dat het elders anders is,

Uitzondering is wanneer er alleen coax ligt en geen glasvezel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 21:08
was heel lang klant van Caiway, nu overgestapt naar Delta,(wordt het toch} maar ik heb al die jaren geen negatieve ervaringen gehad.
Bij ons in de woonplaats is jaren geleden overal gratis glasvezelkabel aangelegd, en dat heeft altijd perfect gewerkt.
Hadden ook tv via de coaxkabel, ook dat was gewoon prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

hijskraan schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 21:32:
[...]

was heel lang klant van Caiway, nu overgestapt naar Delta,(wordt het toch} maar ik heb al die jaren geen negatieve ervaringen gehad.
Bij ons in de woonplaats is jaren geleden overal gratis glasvezelkabel aangelegd, en dat heeft altijd perfect gewerkt.
Hadden ook tv via de coaxkabel, ook dat was gewoon prima.
Ik heb hier exact dezelfde ervaring. Ik verwacht dat de negatieve beoordeling te maken heeft met de beroerde iptv ontvangers van ze. Daar lees je een hoop ellende over.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
PaT schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:36:
[...]

Ik heb hier exact dezelfde ervaring. Ik verwacht dat de negatieve beoordeling te maken heeft met de beroerde iptv ontvangers van ze. Daar lees je een hoop ellende over.
Eens, de Aria 7x is belabberd. Kamai 7x is behoorlijk beter, wel dezelfde software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:10
Sjakie0101 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:58:
[...]

Eens, de Aria 7x is belabberd. Kamai 7x is behoorlijk beter, wel dezelfde software.
zolang je geen problemen hebt, gaat het goed. Maar als je met de helpdesk te maken krijgt en de fout aan de caiway kant ligt, wordt je echt als een lunatic behandeld. Ik heb ook al een poosje geen problemen, maar de problemen bij schoonouders in de administratie…. Pffff

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 22:58:
[...]

Kun je ook aangeven waarom? Enige verschil is namelijk de optische audio uitgang. Voor de rest werken ze hetzelfde en hebben ze dezelfde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
bjusterbaarlik schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:38:
[...]

Kun je ook aangeven waarom? Enige verschil is namelijk de optische audio uitgang. Voor de rest werken ze hetzelfde en hebben ze dezelfde software.
Zeker, de Kamai heeft meer geheugen aan boord om te processen. Ik heb de Aria echt als een onding ervaren, te traag, AB niet fijn etc. De Kamai heeft ook de mogelijkheid voor native 4K. Aria kan maar tot UHD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 11:13:
[...]

Zeker, de Kamai heeft meer geheugen aan boord om te processen. Ik heb de Aria echt als een onding ervaren, te traag, AB niet fijn etc. De Kamai heeft ook de mogelijkheid voor native 4K. Aria kan maar tot UHD.
Ze werken even snel, heb ze naast elkaar gebruikt. Afstandsbediening is 100% identiek en 100% uitwisselbaar. Dat de ene eventueel hogere beeldkwaliteit aan kan dan de andere is leuk, maar wordt niet gebruikt. Beeldkwaliteit is op beide dus ook hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-07 19:51
Ben inmiddels overgestapt naar volledig kijken via de App op mijn Sony (Google) TV. Weliswaar geen DD5.1 geluid, maar dat vond ik bij de programma's die ik kijk (Journaal/Sport/Muziek) toch niet echt een toevoeging. Snelheid en beeldkwaliteit is prima.

'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
JPD68 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:51:
Ben inmiddels overgestapt naar volledig kijken via de App op mijn Sony (Google) TV. Weliswaar geen DD5.1 geluid, maar dat vond ik bij de programma's die ik kijk (Journaal/Sport/Muziek) toch niet echt een toevoeging. Snelheid en beeldkwaliteit is prima.
Op de Android tv app heeft Dolby even aan gestaan. Staat nu weer (tijdelijk) uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
JPD68 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 13:51:
Weliswaar geen DD5.1 geluid, maar dat vond ik bij de programma's die ik kijk (Journaal/Sport/Muziek) toch niet echt een toevoeging.
Maar is het niet fijner om vooral spraak via een Center Speaker afgespeeld te krijgen :?

Dus laten we zeggen minimaal iets van 3.0/3.1 geluid lijkt me wel zo tof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
nero355 schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 22:32:
[...]

Maar is het niet fijner om vooral spraak via een Center Speaker afgespeeld te krijgen :?

Dus laten we zeggen minimaal iets van 3.0/3.1 geluid lijkt me wel zo tof :)
Dat laat ik mijn AV-receiver dus doen. Het DD5.1 geluid van Caiway stuurde juist veel spraak naar de front speakers, bijvoorbeeld bij sportwedstrijden was het commentaar soms niet te verstaan. Mijn receiver maakt van het 2-kanaals geluid een mooi center kanaal met spraak en verdeelt de rest mooi over de speakers. Muziek gaat via de frontspeakers en de subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
JPD68 schreef op zondag 24 november 2024 @ 16:17:
Dat laat ik mijn AV-receiver dus doen.
Welk model precies ?

Want dit =>
Het DD5.1 geluid van Caiway stuurde juist veel spraak naar de front speakers, bijvoorbeeld bij sportwedstrijden was het commentaar soms niet te verstaan.

Mijn receiver maakt van het 2-kanaals geluid een mooi center kanaal met spraak en verdeelt de rest mooi over de speakers.
Muziek gaat via de frontspeakers en de subwoofer.
Klinkt als iets dat mogelijk desynced Audio/Video of Input vertragingen kan opleveren... -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Ik merk bij de app via Android tv via de Nvidia Shield. Dat soms het geluid van DDS 5.1 aanwezig is en soms weer niet dan moet ik de hele app opnieuw opstarten om DDS 5.1 te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPD68
nero355 schreef op maandag 25 november 2024 @ 00:11:
[...]

Welk model precies ?

Want dit =>

[...]

Klinkt als iets dat mogelijk desynced Audio/Video of Input vertragingen kan opleveren... -O-
Een onkyo TX-NR686, bij andere bronnen met DD meerkanaals geluid geen enkel probleem met het geluid. Alleen dat van het Caiway kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Evertt schreef op maandag 25 november 2024 @ 08:29:
Ik merk bij de app via Android tv via de Nvidia Shield. Dat soms het geluid van DDS 5.1 aanwezig is en soms weer niet dan moet ik de hele app opnieuw opstarten om DDS 5.1 te krijgen.
Bij mijn weten staat het al dan niet tijdelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:30
vrieske schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 16:35:
[...]
- jammer dat er nog steeds geen bridge oplossing is. Ik gebruik nu dubbel-nat (met een eigen router als DMZ host) omdat ik geen eigen ONT wil kopen. Portforwarding werkt hierdoor ook van internet naar binnen toe. Wel 1 hopje extra in het netwerkpad door de dubbel-nat.
Wat merk je van zo'n extra hopje? Binnenkort Delta met de Nokia en ga het op dezelfde wijze inrichten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:20
rowicom schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:03:
[...]

Wat merk je van zo'n extra hopje? Binnenkort Delta met de Nokia en ga het op dezelfde wijze inrichten.
Praktisch helemaal niks. 0.5 ms extra latency ofzo, verwaarloosbaar.
En haal nog steeds max snelheid van mijn abonnement (400mbit met mikrotik hex poe als eigen router). Wss werkt 1gbit ook wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
rowicom schreef op maandag 2 december 2024 @ 08:03:
Het is gewoon R-U-K qua opzet, maar als je niet van diensten gebruik maakt die daar last van kunnen hebben dan kan het meevallen...

Op voorwaarde dat de Nokia 2426G-B niet ineens je DMZ uitzet of zo... :+
Zie : [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2.
(Search link naar posts van @Daniel. en de ellende die hij heeft meegemaakt... ;( )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27
nero355 schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:42:
[...]

Het is gewoon R-U-K qua opzet, maar als je niet van diensten gebruik maakt die daar last van kunnen hebben dan kan het meevallen...

(Search link naar posts van @Daniel. en de ellende die hij heeft meegemaakt... ;( )
Ik heb echt een goede indruk achtergelaten :D .
Het standaard apparaat is inderdaad ruk en alles wat je doet met port forwarding of DMZ werkt heel bijzonder. Als je het lang genoeg probeert ga je een soort van patroon herkennen wanneer die het wel doet, hoelang dat ongeveer gebeurd en wanneer die weer gaat wegvallen. Bespaar je de moeite en koop zo'n Nokia converter. Als je er echt van af wilt moet je lang genoeg 'zeiken' bij de klantenservice dan willen ze het contract wel ontbinden. Houd er wel rekening mee dat het opeens gebeurde waardoor ik Ziggo heel snel heb moeten laten komen omdat ik 3 dagen zonder internet zat.

[ Voor 0% gewijzigd door Daniel. op 02-12-2024 16:51 . Reden: Typo's mobiel ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
nero355 schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:42:
[...]

Ik wil graag 2 camera's van buitenaf kunnen bekijken. Die benader ik dan via een ddns url. Gaat dat problemen geven?
En @Daniel. hoe ziet dat eruit dan, een Nokia converter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
rowicom schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:54:
Ik wil graag 2 camera's van buitenaf kunnen bekijken.
Die benader ik dan via een ddns url.

Gaat dat problemen geven?
Dat kan je het beste via een OpenVPN/Wireguard VPN doen en dan moet je dus Port Forwarden en dan begint dus de ellende... ;)
De Nokia 010 ONT is dat :)

Zie : [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Als je voor een ISP kiest op het Delta Glasvezel Netwerk die niet Delta/Caiway zelf zijn dan krijg je die sowieso geleverd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:27
rowicom schreef op maandag 2 december 2024 @ 16:54:
[...]

Ik wil graag 2 camera's van buitenaf kunnen bekijken. Die benader ik dan via een ddns url. Gaat dat problemen geven?
Inderdaad zoals genoemd die Nokia ONT. Als het via portforwarding moet dan moet je maar even zien of het betrouwbaar voor je werkt, maar bij mij was dat zeker niet het geval. Home Assistant was meer een Some Assistant bij mij.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Toch heeft @vrieske geen of nauwelijks problemen met haar setup.
(dmz en dubbele nat).
@nero355 @Daniel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
@rowicom Dan neem je de gok als je denkt dat het wel goed komt... :)

Geheel jouw keuze tenslotte...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
nero355 schreef op maandag 2 december 2024 @ 17:11:
@rowicom Dan neem je de gok als je denkt dat het wel goed komt... :)

Geheel jouw keuze tenslotte...
Ja weet je, de beelden van de camera's worden ook op een nas opgenomen. Dus als de inbrekers weg zijn, kan ik ze altijd nog op m'n gemakje thuis bekijken 😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:20
Ik heb nooit issues met dmz gehad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-07 19:02

ofc

Hier ook geen problemen met DMZ en dubbele NAT.
DMZ ingesteld op de XS-2426G-B en port forwarding op de eigen router er achter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPD68
Geen idee of iemand deze ervaring ook heeft, maar ik deel het hier toch maar even.

Gisteren zou onze elektriciteitsmeter worden vervangen. Omdat ik goed voorbereid wou zijn heb ik toen ik het Enexis busje zag o.a. de netwerkapparatuur van het stroomnet gehaald. Eerst alles netjes uitgezet, ook de Nokia XS-2426G-B en daarna de stekkers uit het stopcontact. Althans, de adapter van het modem zit samen met de adapter van een router in een stekkerdoos en die heb ik uit de wandcontactdoos getrokken.

Nadat geconstateerd is dat de meter niet vervangen kon worden (lang verhaal) heb ik de apparatuur weer aangesloten waarbij ik eerst het modem het modem van stroom heb voorzien. Helaas, alle LEDS knipperden en naar een paar pogingen heb ik Caiway maar gebeld. De adapter van het modem was stuk. Deze is klaarblijkelijk erg gevoelig en bij het uit de WCD trekken van de stekkerdoos is iets misgegaan.

Nieuwe adapter wordt opgestuurd, dit kan echter wel 1-3 werkdagen duren.

Geluk bij een ongeluk heb ik bij iemand waar al een installatiepakket van Caiway\Delta is bezorgd de adapter kunnen lenen en hopelijk heb ik de nieuwe adapter binnen voordat daar de boel wordt geïnstalleerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JPD68 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:02:
Geen idee of iemand deze ervaring ook heeft, maar ik deel het hier toch maar even.

Gisteren zou onze elektriciteitsmeter worden vervangen. Omdat ik goed voorbereid wou zijn heb ik toen ik het Enexis busje zag o.a. de netwerkapparatuur van het stroomnet gehaald. Eerst alles netjes uitgezet, ook de Nokia XS-2426G-B en daarna de stekkers uit het stopcontact. Althans, de adapter van het modem zit samen met de adapter van een router in een stekkerdoos en die heb ik uit de wandcontactdoos getrokken.

Nadat geconstateerd is dat de meter niet vervangen kon worden (lang verhaal) heb ik de apparatuur weer aangesloten waarbij ik eerst het modem het modem van stroom heb voorzien. Helaas, alle LEDS knipperden en naar een paar pogingen heb ik Caiway maar gebeld. De adapter van het modem was stuk. Deze is klaarblijkelijk erg gevoelig en bij het uit de WCD trekken van de stekkerdoos is iets misgegaan.

Nieuwe adapter wordt opgestuurd, dit kan echter wel 1-3 werkdagen duren.

Geluk bij een ongeluk heb ik bij iemand waar al een installatiepakket van Caiway\Delta is bezorgd de adapter kunnen lenen en hopelijk heb ik de nieuwe adapter binnen voordat daar de boel wordt geïnstalleerd.
Bijzonder. Betekent dat die adapters vermoedelijk een probleem hebben met “in rush current”. Als precies op de top van de 50 Hz. sinus netspanning de adapter aangesloten wordt, vloeit er even een hoge stroom. Daar hoort de fabrikant beveiliging tegen in te bouwen (een varistor). Of gewoon pech natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
JPD68 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:02:
De adapter van het modem was stuk.
Deze is klaarblijkelijk erg gevoelig en bij het uit de WCD trekken van de stekkerdoos is iets misgegaan.
ernstoud schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:16:
Betekent dat die adapters vermoedelijk een probleem hebben met “in rush current”.

Als precies op de top van de 50 Hz. sinus netspanning de adapter aangesloten wordt, vloeit er even een hoge stroom. Daar hoort de fabrikant beveiliging tegen in te bouwen (een varistor). Of gewoon pech natuurlijk.
Wat dat betreft ben ik altijd heel blij als netwerkapparatuur een daadwerkelijke Aan/Uit knop heeft zoals mijn DrayTek Routers altijd hadden, maar om de een of andere reden hebben heel veel apparaten die nog steeds niet :? :-(

Ook op mijn Raspberry Pi 3B had ik graag een fatsoenlijke Aan/Uit knop willen zien, maar helaas is dat alleen via allerlei halve oplossingen mogelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
ernstoud schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:16:
Bijzonder. Betekent dat die adapters vermoedelijk een probleem hebben met “in rush current”. Als precies op de top van de 50 Hz. sinus netspanning de adapter aangesloten wordt, vloeit er even een hoge stroom. Daar hoort de fabrikant beveiliging tegen in te bouwen (een varistor). Of gewoon pech natuurlijk.
Het zijn natuurlijk geen topkwaliteit adapters, ga uit van pech, want heb het modem wel vaker op deze manier van de stroom afgekoppeld en toen is het goed gegaan.
Wat ik erger vind, het is nu woensdagochtend en heb nog geen bericht dat er een nieuwe adapter onderweg is. Het is ook niet een adapter die even heel snel in de winkel of op het web te vinden is.
Gelukkig heb ik het op kunnen lossen, maar hoop niet dat de monteur deze week al bij degene op de stoep staat waarvan ik de adapter heb geleend. Zal vanmiddag Caiway maar weer eens bellen.
nero355 schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 16:15:
Wat dat betreft ben ik altijd heel blij als netwerkapparatuur een daadwerkelijke Aan/Uit knop heeft zoals mijn DrayTek Routers altijd hadden, maar om de een of andere reden hebben heel veel apparaten die nog steeds niet :? :-(
Ook op mijn Raspberry Pi 3B had ik graag een fatsoenlijke Aan/Uit knop willen zien, maar helaas is dat alleen via allerlei halve oplossingen mogelijk...
Heb veel apparatuur aan een stekkerdoos zitten met een aan/uit knop, maar deze niet. Op de modem zit wel een aan/uit knop, maar dat heeft in dit geval niks uitgemaakt, de adapter zit tussen het modem en de stekkerdoos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Iets heel anders, heeft Caiway de wachtwoorden van mijn.caiway.nl massaal gereset?
Zowel bij mij als bij mijn vader werkt het ww niet meer en die waren opgeslagen in een ww-manager en zeker niet veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:35:
[...]

Het zijn natuurlijk geen topkwaliteit adapters, ga uit van pech, want heb het modem wel vaker op deze manier van de stroom afgekoppeld en toen is het goed gegaan.
Nou, gezien het feit dat die adapter continue vele jaren moet werken, soms in slechte condities zoals een warme omgeving, moeten het juist wel hele goede adapters zijn.

Volgens mij is het een redelijk standaard 12V 2A adapter met barrel plug 5.5/2.1 mm.

Zoiets dus:

https://link.marktplaats.nl/a1508314100

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JPD68 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:42:
Iets heel anders, heeft Caiway de wachtwoorden van mijn.caiway.nl massaal gereset?
Zowel bij mij als bij mijn vader werkt het ww niet meer en die waren opgeslagen in een ww-manager en zeker niet veranderd.
Niet bij mij. Werkt gewoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• speedmetal35
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:36
JPD68 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 09:42:
Klopt, had ik ook last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
ernstoud schreef op woensdag 4 december 2024 @ 12:20:
[...]

Nou, gezien het feit dat die adapter continue vele jaren moet werken, soms in slechte condities zoals een warme omgeving, moeten het juist wel hele goede adapters zijn.

Volgens mij is het een redelijk standaard 12V 2A adapter met barrel plug 5.5/2.1 mm.

Zoiets dus:

https://link.marktplaats.nl/a1508314100
Adapter was net een jaar oud.
12V 3A ga ook wel op zoek naar een aftermarket reserve adapter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:56
nero355 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:20:
[...]

Ik denk dat je op die manier opzich wel een verhuizing zou kunnen faken zeg maar :)
Inmiddels kan ik bevestigen dat dit gewoon werkt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
Ben over het algemeen best tevreden, maar deze week zakt Caiway door het ijs.

Zit nog steeds zonder (eigen) adapter voor het modem, welke 2 december stuk is gegaan. Zou via PostNL verstuurd moeten zijn, maar zie niets in de app staan terwijl andere post gewoon zichtbaar en bezorgd is.

Na voor de 2e keer contact te hebben opgenomen, wordt er nogmaals een adapter verstuurd, verwachte aankomsttijd dinsdag 10 december.

Heb inmiddels ook maar zelf een vervangende adapter besteld, maar die is er ook niet voor dinsdag vermoed ik.

Het enige geluk is dat ze ook niet heel snel zijn met het inplannen van installatie afspraken, zodat ik de adapter die ik uit installatiepakket van mijn vader heb gehaald nog even kan gebruiken. Anders had ik waarschijnlijk meer dan een week geen internet en TV gehad en dat op een locatie waar het mobiele netwerk ook niet echt goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPD68 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:35:
Ben over het algemeen best tevreden, maar deze week zakt Caiway door het ijs.

Zit nog steeds zonder (eigen) adapter voor het modem, welke 2 december stuk is gegaan. Zou via PostNL verstuurd moeten zijn, maar zie niets in de app staan terwijl andere post gewoon zichtbaar en bezorgd is.

Na voor de 2e keer contact te hebben opgenomen, wordt er nogmaals een adapter verstuurd, verwachte aankomsttijd dinsdag 10 december.

Heb inmiddels ook maar zelf een vervangende adapter besteld, maar die is er ook niet voor dinsdag vermoed ik.

Het enige geluk is dat ze ook niet heel snel zijn met het inplannen van installatie afspraken, zodat ik de adapter die ik uit installatiepakket van mijn vader heb gehaald nog even kan gebruiken. Anders had ik waarschijnlijk meer dan een week geen internet en TV gehad en dat op een locatie waar het mobiele netwerk ook niet echt goed is.
Dat is zeker slechte performance van Caiway. Anderzijds; ze zijn overal te koop en dan had je binnen een dag een adapter gehad: https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping

Is geen kritiek hoor want je hebt natuurlijk gelijk in je aanname dat Caiway gewoon binnen een dag zoiets zou moeten kunnen regelen. Niet klantvriendelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:00:
[...]

Is geen kritiek hoor want je hebt natuurlijk gelijk in je aanname dat Caiway gewoon binnen een dag zoiets zou moeten kunnen regelen. Niet klantvriendelijk.
In mijn ervaring is het er ook de volgende werkdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPD68
Dat is zeker slechte performance van Caiway. Anderzijds; ze zijn overal te koop en dan had je binnen een dag een adapter gehad: https://www.bol.com/nl/nl...&utm_medium=free_shopping

Je hebt helemaal gelijk, maar gezien het feit dat ik een alternatief heb en de prijs heb ik daar even mee gewacht en uiteindelijk via Amazon een vervangende adapter besteld. Aangezien er vandaag weer geen adapter in de brievenbus lag, nadat PostNL langs is geweest. Zal volgende week laten weten of deze werkt en dan ook het type hier noemen.

Mijn posts zijn bedoeld als waarschuwing, zorg dat je een alternatief bij de hand hebt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
JPD68 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:35:
Zit nog steeds zonder (eigen) adapter voor het modem, welke 2 december stuk is gegaan.
Zou via PostNL verstuurd moeten zijn, maar zie niets in de app staan terwijl andere post gewoon zichtbaar en bezorgd is.
Ik zou zo'n app niet als bron gaan gebruiken om iemand anders de schuld te geven dat er iets mis is gegaan eerlijk gezegd :)

Dat is zeker slechte performance van Caiway. Anderzijds; ze zijn overal te koop en dan had je binnen een dag een adapter gehad: https://www.bol.com/nl/nl...5x2-1mm/9300000051285470/

PostNL heeft het op dit moment veel te druk door de Sinterklaas gekte dus wat mij betreft hoef je ook niet te verwachten dat je dingen snel geleverd krijgt : Ik mag waarschijnlijk ook één of meerdere dagen extra wachten op een koopje dat ik in V&A heb gescoord :)

offtopic:
TIP :

?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping
Kan je prima weglaten in zo'n URL ;)
JPD68 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:17:
Je hebt helemaal gelijk, maar gezien het feit dat ik een alternatief heb en de prijs heb ik daar even mee gewacht en uiteindelijk via Amazon een vervangende adapter besteld. Aangezien er vandaag weer geen adapter in de brievenbus lag, nadat PostNL langs is geweest. Zal volgende week laten weten of deze werkt en dan ook het type hier noemen.
En Amazon heeft ook nog eens de Black Friday/Cyber Monday gekte net gehad... PostNL/DHL/enz. trouwens ook...

Succes met wachten in ieder geval !!! :D
Mijn posts zijn bedoeld als waarschuwing, zorg dat je een alternatief bij de hand hebt ;)
Dat laatste is sowieso een aanrader !! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPD68
nero355 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 16:04:
Ik zou zo'n app niet als bron gaan gebruiken om iemand anders de schuld te geven dat er iets mis is gegaan eerlijk gezegd :)

PostNL heeft het op dit moment veel te druk door de Sinterklaas gekte dus wat mij betreft hoef je ook niet te verwachten dat je dingen snel geleverd krijgt : Ik mag waarschijnlijk ook één of meerdere dagen extra wachten op een koopje dat ik in V&A heb gescoord :)
[/quote]
Ik geef de app niet de schuld, ik constateer dat elk poststuk dat ik ontvang via PostNL in de app staat. De zending van Caiway niet, ook in drukke tijden is dit na > 3 werkdagen best raar. Ook in deze drukke week, waar andere bestelde brievenbuspakketjes wel binnen 2 werkdagen worden bezorgd.
En Amazon heeft ook nog eens de Black Friday/Cyber Monday gekte net gehad... PostNL/DHL/enz. trouwens ook...
Allemaal bekend, vandaar dat ik ook niet heel verbaasd ben.
Feit is dat ik door wrakke apparatuur van Caiway waarschijnlijk meer dan een week zonder adapter zit. Het is hun verantwoordelijkheid mij binnen redelijke termijn van werkende apparatuur te voorzien. Niet de mijne om een installatiepakket van een bekende te plunderen. Het niet versturen van dit soort essentiële apparatuur met een track- en tracecode is niet handig. Zij beschouwen het als een 'kabeltje', maar die kan ik elke dag hier om de hoek kopen, deze adapters niet. Althans heb geen winkel kunnen vinden die ze op voorraad heeft.

Pagina: 1 ... 45 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie