Acties:
  • +4 Henk 'm!
Edman schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 11:27:
Ik zit te twijfelen om over te stappen van KPN glasvezel netwerk naar Caiway (Delta netwerk). Heb er geen ervaringen mee.
Mooie aanbieding 400Mb, 12 maanden voor €35 per maand + 60 euro cashback. Heb geen tv nodig. Delta glasvezel aansluiting zit al in de woning.

Twijfel zit erin of de kwaliteit van het Delta netwerk goed is. Op KPN netwerk eigenlijk nooit storing gehad.
En lees vooral dat de TV kwaliteit minder is bij Caiway, maar dat hoef ik dus niet.
Definieer “kwaliteit”, dan krijg je gerichter antwoord denk ik?

Snelheid? Latency? Uptime? Helpdesk? Facturering? Peering? Bridge mode? Ondersteuning in fora?

Wat zijn je eisen?

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
ernstoud schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:43:
[...]

Definieer “kwaliteit”, dan krijg je gerichter antwoord denk ik?

Snelheid? Latency? Uptime? Helpdesk? Facturering? Peering? Bridge mode? Ondersteuning in fora?

Wat zijn je eisen?
Vooral de uptime en snelheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vrieske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:20
Edman schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:04:
[...]

Ik heb nu 1.5 jaar caiway glasvezel internet (only).
- uptime en snelheid geen klachten over.
Nog geen downtime gehad behalve 1 of 2 keer dat de router midden in de nacht eens een reboot kreeg (vanuit caiway ge-initieerd).
Snelheid maximaal (mijn abbo is 400mbit, dat haal ik ook altijd)

- jammer dat je geen semi-vast ip adres hebt (al heb ik nu wel vanaf ~ februari hetzelfde ip dus gaat al iets beter. Daarvoor was het bijna elke 1.5 maand een ander ip.)

- jammer dat er nog steeds geen bridge oplossing is. Ik gebruik nu dubbel-nat (met een eigen router als DMZ host) omdat ik geen eigen ONT wil kopen. Portforwarding werkt hierdoor ook van internet naar binnen toe. Wel 1 hopje extra in het netwerkpad door de dubbel-nat.

- bij verlengen contract had ik telefonisch een korting besproken, dit ging mis waardoor je er nog vrolijk 6 keer extra achteraan kan bellen om het daadwerkelijk goed te krijgen, maar is uiteindelijk goed gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edman schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 15:04:
[...]

En welke “kwaliteit” wens je dan? Wetende dat 100% uptime nooit haalbaar is? Voor de snelheid geeft Caiway garanties, dus die kwaliteit is zelfs gegarandeerd:

https://www.caiway.nl/klantenservice/internet-en-wifi

Uptime is natuurlijk moeilijker maar hier schat ik die over drie jaar gemeten op beter dan 99,9% (plm. 3 uur totaal niet beschikbaar over drie jaar).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Ik zit te twijfelen om over te stappen van KPN glasvezel netwerk naar Caiway (Delta netwerk).
Als iemand die 20 jaar KPN met 5 jaar Caiway kan vergelijken zou ik het je echt serieus afraden !!! :/

De dag dat hier ook een KPN Fiber naar binnen komt is het :w Delta/Caiway :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:15:
[...]

Als iemand die 20 jaar KPN met 5 jaar Caiway kan vergelijken zou ik het je echt serieus afraden !!! :/

De dag dat hier ook een KPN Fiber naar binnen komt is het :w Delta/Caiway :Y)
Leg eens uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Dat heb ik al heel vaak gedaan en sinds ik mezelf niet mag herhalen van jou laat ik het hierbij :P

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-07 21:21
nero355 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 23:29:
[...]

Dat heb ik al heel vaak gedaan en sinds ik mezelf niet mag herhalen van jou laat ik het hierbij :P
ik denk dat het per regio anders is.

Hier overigens al 20 jaar klant bij Caiway sinds 2023 Delta.
en nooit problemen gehad. haal hier de volle 2.1Gbps met IPV6
ook op TV platform nog geen problemen mogen ondervinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:06
Hier al 2 jaar een super stabiele caiway verbinding (xgs-pon). Wel met een eigen ont (XS-010x-q).
Heb ook een aantal IPv4 wijzigingen gehad, maar laatste maanden niet meer. IPv6 is wel vast.
Haal ook altijd de snelheid 400/400.

[ Voor 9% gewijzigd door EWS99 op 22-08-2024 12:25 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-07 18:00
Op 5 augustus 2024 ben ik gebeld door een medewerker van Caiway of ik interesse had om mijn contract met 2 jaar te verlengen -met een beetje korting-. Ik ben vanaf mijn aansluiting in 2020 alleen maar tevreden geweest over Caiway dus ik ben akkoord gegaan met de 2 jaar verlenging.

Het is vast geen toeval dat ik op 13 Augustus 2024 een e-mail heb gehad dat Caiway verder gaat als Delta :)

Wat ik ook fijn vind is dat je je eigen modem/router kunt gebruiken, ik heb 28 Maart 2024 de standaard Genexis Platinum 7840 vervangen met een DrayTek 2927F.

Op 6 Augustus 2024 rond 10:30 uur kon ik geen VPN meer maken naar huis, ook had ik opeens een 100.x.x.x WAN IP-adres in de DrayTek en weer een ander IP-adres via watismijnip.nl. Blijkbaar zat ik dus opeens in de CG-NAT pool.

Na inloggen op mijn.caiway.nl heb ik op 22-8-2024 om 00:38 uur een "Dynamisch IP besteld" en per e-mail bevestigd gekregen. Om 02:01 uur kreeg ik een e-mail dat de aanpassing actief is! Hulde! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kLuJxSj7nS-E8GMsp7uzrGjz0e8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8UZnN7sEqRk5tEJbHqA6ygd5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84i5tKIDxyxrx27oph_DHvNGSKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5uM7DsViX11XiW9r1yygyBs.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Vandaag terug van vakantie en ik heb ook de brief ontvangen.

Ik maak me toch enigzins zorgen om deze zin:
"Je krijgt een vergelijkbaar abbonement voor een vergelijkbare prijs, maar dan bij Delta".

Met andere woorden: je bent straks duurder uit. Tenminste, dat is mijn verwachting.
Dat lijkt me een valide reden om op te zeggen toch, mocht dat zo zijn.
Tevens heb ik een AON aansluiting en ik wil mijn eigen router blijven gebruiken. Ze moeten straks niet aankomen met een nieuw Nokia modem die niet eens on bridge modus kan.

Ik ben benieuwd maar heb er geen goed gevoel bij moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Flappie schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 18:09:
Vandaag terug van vakantie en ik heb ook de brief ontvangen.

Ik maak me toch enigzins zorgen om deze zin:
"Je krijgt een vergelijkbaar abbonement voor een vergelijkbare prijs, maar dan bij Delta".

Met andere woorden: je bent straks duurder uit. Tenminste, dat is mijn verwachting.
Dat lijkt me een valide reden om op te zeggen toch, mocht dat zo zijn.
Tevens heb ik een AON aansluiting en ik wil mijn eigen router blijven gebruiken. Ze moeten straks niet aankomen met een nieuw Nokia modem die niet eens on bridge modus kan.

Ik ben benieuwd maar heb er geen goed gevoel bij moet ik zeggen.
Ook jouw verbinding gaat op enig moment over naar XGS-PON. En dan maakt het niet uit naar welke provider je switched, want ook KPN maakt gebruik van XGS-PON.

Maar gelukkig hebben we dit probleem bij Tweakers al jaren geleden opgelost, zie hier: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
EWS99 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 19:37:
[...]

Ook jouw verbinding gaat op enig moment over naar XGS-PON. En dan maakt het niet uit naar welke provider je switched, want ook KPN maakt gebruik van XGS-PON.

Maar gelukkig hebben we dit probleem bij Tweakers al jaren geleden opgelost, zie hier: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Ik zeg ook niet dat ik niet naar PON over wil.
Ik wil een modem welke in bridge kan. Als dat op het PON netwerk is dan is dat prima.
Maar laten we even afwachten en van het beste uitgaan dat ik gewoon mijn huidige modem kan behouden:)

Mocht iemand hier meer informatie over hebben dan hoor ik get graag!

[ Voor 4% gewijzigd door Flappie op 24-08-2024 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Flappie schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Ik zeg ook niet dat ik niet naar PON over wil.
Ik wil een modem welke in bridge kan. Als dat op het PON netwerk is dan is dat prima.
Maar laten we even afwachten en van het beste uitgaan dat ik gewoon mijn huidige modem kan behouden:)

Mocht iemand hier meer informatie over hebben dan hoor ik get graag!
Bij abbo wijziging ga je naar XGS-PON, tenzij ze in jouw gebied daar de apparatuur nog niet voor hebben hangen. Er is hier niemand die dat voor je kan voorspellen, want niemand hier weet welke apparatuur ze hebben hangen in de PoP’s.

Denk dat je jezelf beter kunt verdiepen in een eigen modem ipv je kop in het zand te steken. Bridge mode gaat er voorlopig niet komen op het Delta netwerk.

Odido levert een bridge modem met hun eigen router, dus overstappen zou een optie kunnen zijn. (Die hebben alleen geen IPv6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:56:
[...]
Bridge mode gaat er voorlopig niet komen op het Delta netwerk.
Bridge mode heeft niets te maken met het netwerk, maar is een ontbrekende functie in het door Delta geleverde device, naar zeggen omdat dan VoIP functionaliteit in de knoei komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
ernstoud schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:32:
[...]

Bridge mode heeft niets te maken met het netwerk, maar is een ontbrekende functie in het door Delta geleverde device, naar zeggen omdat dan VoIP functionaliteit in de knoei komt.
Dat is wat ik bedoel inderdaad. Beetje krom verwoord door mij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 13:34:
[...]

Dat is wat ik bedoel inderdaad. Beetje krom verwoord door mij |:(
Ik weet dat jij het begrijpt maar er lezen ook mensen mee die het verkeerd zouden kunnen interpreteren ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edman
  • Niet online
Ik zit te twijfelen om over te stappen van KPN glasvezel netwerk naar Caiway (Delta netwerk). Heb er geen ervaringen mee.
Mooie aanbieding 400Mb, 12 maanden voor €35 per maand + 60 euro cashback. Heb geen tv nodig. Delta glasvezel aansluiting zit al in de woning.

Twijfel zit erin of de kwaliteit van het Delta netwerk goed is. Op KPN netwerk eigenlijk nooit storing gehad.
En lees vooral dat de TV kwaliteit minder is bij Caiway, maar dat hoef ik dus niet.
Had me toch nog aangemeld bij Caiway. Maar er ging al zoveel mis daarna (in een aantal uur) dat ik meteen weer opgezegd heb. Kortste abonnement ever. Hahaha....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:56
Edman schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:08:
[...]

Had me toch nog aangemeld bij Caiway. Maar er ging al zoveel mis daarna (in een aantal uur) dat ik meteen weer opgezegd heb. Kortste abonnement ever. Hahaha....
Misschien kun je ook delen wat er mis ging. Nu weten we eigenlijk nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wally2002 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

Misschien kun je ook delen wat er mis ging. Nu weten we eigenlijk nog niets.
Ja, raar. Wil van alles weten over kwaliteit. Licht niets toe en dan dit. Merkwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19:25
bjusterbaarlik schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:35:
[...]

Een TV kastje moet geregistreerd staan bij Caiway onder jouw account. Een oud T-Mobile TV kastje kan dus wel werken maar alleen als die geregistreerd staat en je dus maandelijks voor gaat betalen.
RaRo74 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:44:
[...]

Bedankt en dat vermoeden had ik al.
Dan blijven we de extra extra tv gebruiken met een Google Chromecast.
De gok toch maar genomen en een nieuw ongebruikt kastje van Markplaats geplukt voor een paar euro.

Wat denk je? Dat werkt gewoon :*)

Dus in plaats van 5 euro per maand extra kwijt te zijn aan Caiway voor een extra kastje nu voor een paar euro afgekocht via Marktplaats.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
RaRo74 schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:16:
[...]

De gok toch maar genomen en een nieuw ongebruikt kastje van Markplaats geplukt voor een paar euro.

Dus in plaats van 5 euro per maand extra kwijt te zijn aan Caiway voor een extra kastje nu voor een paar euro afgekocht via Marktplaats.
Dan betaald degene waar je het kastje van gekocht hebt nu het abonnement. Waarschijnlijk zonder te weten. Maar degene zal ooit het abonnement wel stop zetten en dan het kastje ook terug moeten sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 22:53
RaRo74 schreef op zondag 1 september 2024 @ 09:16:
[...]

[...]

Eerder hier eens gelezen dat iemand die een kastje op de kop tikte gewoon kosten in rekening gebracht kreeg door caiway (of delta dat weet ik niet meer). Ook al huur je het apparaat niet van ze, het systeem detecteert het kastje op jouw aansluiting.

*edit: Het ging niet om Caiway of Delta maar om Youfone link Ander netwerk dus. Maar nog steeds iets om in de gaten te houden.

[ Voor 13% gewijzigd door jaspersvensk op 01-09-2024 10:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Of het nu allemaal zo fijn is dat Caiway verdwijnt en Delta wordt kan je je nog afvragen.

Bij deze klantenbeoordelingen lusten de honden er geen brood van.

https://www.ervaringen.nl/delta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-07 22:48
Ach, onlangs hebben we voor mijn moeder Caiway glasvezel aangevraagd. Dit werkt perfekt bij ons en nu ook bij mijn ma.
De buurtbewoners zeiden meteen Caiway, wat een ellende.
Misschien was dit lang geleden slecht maar dat is toch wel veranderd hoor.
Ik kon prima onder andere prima overleggen met de klantenservice.
Caiway is Delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:02
MarcoHoorn schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:45:
Ach, onlangs hebben we voor mijn moeder Caiway glasvezel aangevraagd. Dit werkt perfekt bij ons en nu ook bij mijn ma.
De buurtbewoners zeiden meteen Caiway, wat een ellende.
Misschien was dit lang geleden slecht maar dat is toch wel veranderd hoor.
Ik kon prima onder andere prima overleggen met de klantenservice.
Caiway is Delta.
Mwoah, als alles volgens het boekje gaat en er binnen caiway geen fouten zijn gemaakt in de administratie, dan gaat het over het algemeen goed. Maar als er ergens iets misloopt... en dat is me in de afgelopen jaren bij een aantal mensen gebeurd en werd ik steevast als "domme klant" behandeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dolopfriet schreef op zondag 1 september 2024 @ 15:54:
Of het nu allemaal zo fijn is dat Caiway verdwijnt en Delta wordt kan je je nog afvragen.

Bij deze klantenbeoordelingen lusten de honden er geen brood van.

https://www.ervaringen.nl/delta
En KPN : https://www.ervaringen.nl/kpn
En Vodafone : https://www.ervaringen.nl/vodafone
En Odido: https://www.ervaringen.nl/odido.nl
En Ziggo : https://www.ervaringen.nl/ziggo

Allemaal alleen maar negatieve beoordelingen. Er is iets goed fout met die site.

Volgens mij ben jij een beetje erg selectief met je posts hier…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:30
Hier wordt over twee weken de Caiway aansluiting opgeleverd. Vandaag dus het pakket ontvangen. Ik had verwacht dat we gelijk naar Delta zouden gaan, omdat Caiway immers Delta wordt, maar dit is ook goed.

Wel loop ik tegen een probleem met de glasvezelkabel in combinatie met de FTU aan:
Ik wil een eigen modem (Fritzbox 5590) gebruiken. Die zit iets verder weg, dus ik heb een glasvezelkabel SC/UPC - SC/APC van 3 meter nodig. Deze leek mooi te passen en niet te duur, maar bij nadere inspectie blijken er helemaal geen sledes in de FTU te zitten, zodat ik die dus te kort kom.

Vraag 1: Is het gebruikelijk dat een FTU tegenwoordig zonder sledes wordt opgeleverd? Volgens de handleiding van Caiway zou die er wel in moeten zitten namelijk (die beschrijft netjes hoe je die eerst moet verwijderen). Kun je Caiway bellen en vragen om de ontbrekende sledes?

Alternatief is natuurlijk om zelf even zo'n slede te kopen, maar bij de enige webwinkel waar ik die kan vinden zijn ze uitverkocht: https://www.rijssolutions...ert-attema-ftu-at01-13411
Bovendien ziet die er op het plaatje heel anders uit dan de slede die aan het door Caiway geleverde modem zit, dus ik vraag me af of dit wel de juiste is.

Vraag 2: Weet iemand waar je een losse slede voor een Attema AT29100 FTU kunt kopen?

Nog gemakkelijker zou het natuurlijk zijn om een kant en klare passende 3m (of desnoods 4 of 5 meter) kabel inclusief slede te kopen.
Dus bijvoorbeeld deze, maar dan 3 meter lang.

Vraag 3: Weet iemand waar je een SC/UPC - SC/APC van minimaal 3 meter met Attema FTU slede kunt kopen?

Als dat allemaal niet lukt is de laatste mogelijkheid het demonteren van de slede van het geleverde Nokia modem. Daar voel ik eigenlijk weinig voor, maar kan dat überhaupt?

Vraag 4: Kun je zo'n FTU slede eigenlijk demonteren en hergebruiken om een andere kabel?

Edit 04-09-2024: Opgelost! Een direct passende kabel met slede is in verschillende lengtes hier te koop: https://www.schenkict.nl/...tkabel-met-ftu-slede.html

[ Voor 13% gewijzigd door Andrehj op 04-09-2024 13:50 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Andrehj schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:28:
Hier wordt over twee weken de Caiway aansluiting opgeleverd. Vandaag dus het pakket ontvangen. Ik had verwacht dat we gelijk naar Delta zouden gaan, omdat Caiway immers Delta wordt, maar dit is ook goed.

Wel loop ik tegen een probleem met de glasvezelkabel in combinatie met de FTU aan:
Ik wil een eigen modem (Fritzbox 5590) gebruiken. Die zit iets verder weg, dus ik heb een glasvezelkabel LC/APC - SC/APC van 3 meter nodig. Deze leek mooi te passen en niet te duur, maar bij nadere inspectie blijken er helemaal geen sledes in de FTU te zitten, zodat ik die dus te kort kom.

Vraag 1: Is het gebruikelijk dat een FTU tegenwoordig zonder sledes wordt opgeleverd? Volgens de handleiding van Caiway zou die er wel in moeten zitten namelijk (die beschrijft netjes hoe je die eerst moet verwijderen). Kun je Caiway bellen en vragen om de ontbrekende sledes?

Alternatief is natuurlijk om zelf even zo'n slede te kopen, maar bij de enige webwinkel waar ik die kan vinden zijn ze uitverkocht: https://www.rijssolutions...ert-attema-ftu-at01-13411
Bovendien ziet die er op het plaatje heel anders uit dan de slede die aan het door Caiway geleverde modem zit, dus ik vraag me af of dit wel de juiste is.

Vraag 2: Weet iemand waar je een losse slede voor een Attema AT29100 FTU kunt kopen?

Nog gemakkelijker zou het natuurlijk zijn om een kant en klare passende 3m (of desnoods 4 of 5 meter) kabel inclusief slede te kopen.
Dus bijvoorbeeld deze, maar dan met een LC/APC einde.
of deze, maar dan 3 meter lang.

Vraag 3: Weet iemand waar je een LC/APC - SC/APC met Attema FTU slede kunt kopen?

Als dat allemaal niet lukt is de laatste mogelijkheid het demonteren van de slede van het geleverde Nokia modem. Daar voel ik eigenlijk weinig voor, maar kan dat überhaupt?

Vraag 4: Kun je zo'n FTU slede eigenlijk demonteren en hergebruiken om een andere kabel?
Vraag 1
Ja, de FTU wordt tegenwoordig zonder sledes geleverd.

Vraag 2
Losse sledes heb ik nog nooit los te koop gezien.

Hier de juiste slede met kabel in de fritz shop: https://fritzshop.nl/glas...groen-glasvezelkabel.html

En de slede demonteren kan ook. Of schroefje losmaken onderaan het Nokia modem. Dan zie je een APC (groene) connector en dan zoiets gebruiken:

https://www.ebay.nl/itm/404411394641

Meer info hier: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Daar staat ook hoe je de slede van het geleverde Nokia modem kunt gebruiken.

En hier koop je de juiste kabels en accessoires ook voor weinig geld:

https://www.schenkict.nl/

Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door ernstoud op 03-09-2024 20:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:28

wbschenk

www.schenkict.nl

Zoals @ernstoud aangeeft :)

Hier de juiste url met juiste lengte ;)

https://www.schenkict.nl/...e.html#/11-lengte-3_meter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrehj
  • Laatst online: 20:30
Dank voor je uitgebreide antwoord.

Bovenstaande link kende ik uiteraard, maar die is met 2 meter dus te kort.

Na lang zoeken heb ik deze gevonden:
https://www.schenkict.nl/...e.html#/10-lengte-2_meter
Hier kun je de passende kabel tussen een Attema FTU en een FB 5590 inclusief de Attema slede kopen in verschillende lengtes van 2 tot 30 meter, en dat tegen een alleszins redelijke prijs.

Edit: Laat maar, ben weer eens spuit 11. Hierboven stond de link ook al....

[ Voor 5% gewijzigd door Andrehj op 04-09-2024 13:44 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWS99
Ik ga overstappen van Caiway 400 naar Delta 1000. En dan met de 2 jaar vaste prijs actie. Gewoon bellen voor die actie, want ze doen daar totaal niet moeilijk over. Zit ook gratis interactieve TV bij, maar dat kastje blijft lekker in de doos.

Heb wel eigen modem (Nokia xs-010x-q), dus zal wel dagje lastig worden met omzetten (mogelijk wat downtime), maar dat zien we tegen die tijd wel. We hebben inmiddels warme contacten met de engineers van Delta :). Ik verwacht weinig bijzonderheden, behalve dat het internet er mogelijk een dagje uit ligt tijdens de aanvraag voor eigen modem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-07 12:18
@EWS99 welk aanbod kreeg jij? Ik gewoon de standaard website aanbieding

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:46

lier

MikroTik nerd

screamhouse schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:40:
Ik gewoon de standaard website aanbieding
Je bedoelt in de mijncaiway omgeving?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• screamhouse
Nee via de chat, maar ik zie al welke aanbieding het was, die kreeg ik niet. Denk dat ik bij Caiway blijf met nieuwe aanbieding en dan wel zie wat er gebeurt als de abonnementen overgaan naar Delta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
screamhouse schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:40:
@EWS99 welk aanbod kreeg jij? Ik gewoon de standaard website aanbieding
250 mbit voor 35,-
1000 mbit voor 40,-

Dus 24 maanden voor dat bedrag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
screamhouse schreef op donderdag 5 september 2024 @ 12:59:
Nee via de chat, maar ik zie al welke aanbieding het was, die kreeg ik niet. Denk dat ik bij Caiway blijf met nieuwe aanbieding en dan wel zie wat er gebeurt als de abonnementen overgaan naar Delta
Ik zou ze bellen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EclipseChaser
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-04 11:39

EclipseChaser

Shadow of the moon

Werkt portforwarding nu wel of niet op Nokia XS-2426G-B?

Na mijn overstap van CAIway naar Delta was ik aanvankelijk enthousiast over de Nokia modem, alles in een, geen WiFi router nodig en de installatie was zeer simpel.

Bij Caiway deed ik de portforwarding in mijn TPlink router en dat werkte als een zonnetje. Zou nu toch ook heel makkelijk moeten kunnen met de configuratie in de Nokia, zo zag het er wel uit.

Natuurlijk meteen een Dynamisch IP aangevraagd dat ook zeer snel werkte, maar de portforwarding werkt gewoon niet. Als ik met een portchecker zoals bijv portchecker.go check of de door mij gedefinieerde poorten 8001 en 22222 open staan krijg ik de mededeling dat ze closed zijn.

Bij de helpdesk van Delta werd ik bij mijn eerste telefoontje aanvankelijk door een heel aardige medewerker tewoord gestaan die kennelijk ook in de modem kon kijken en niks vreemds zag. Daarom maakte hij een ticket aan zodat het door specialisten zou worden bekeken. Binnen een half uur kreeg ik al een whattsapp dat ze dit niet ondersteunden en dat ik het zelf maar moest oplossen. Daarna nog twee pogingen gedaan via telefoon en chat, maar steeds de reactie dat zij dit niet ondersteunen.
Hoe vreemd? Waarom kan ik wel een Dynamisch IP krijgen, volgens de website van Delta bedoeld voor port forwarding, maar vervolgens wordt een storingsmelding dat het niet werkt afgedaan als wij ondersteunen dit niet. Wat overigens nergens op de website is te vinden.
Inmiddels heb ik zowel hier op Tweakers als op de serviceforum website van Delta (zeelandnet.nl) alles opgezocht wat ik over port forwarding op de Nokia XS-2426G-B kon vinden, maar daarmee is mij nog steeds niet duidelijk of het wel of niet kan.
Sommigen zeggen dat het werkt als een zonnetje, anderen hebben dezelfde problemen als ik en sommigen zeggen dat het niet werkt.
Wie kan het me vertellen?

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar bridging, dat kan niet, snap ik en ik wil ook geen eigen modem aansluiten en daarachter weer allerlei routerdingen moeten doen.

Ik wil gewoon heel simpel twee poorten forwarden naar mijn domotica server en de zonnepanelen omvormer die ik beide een vast IP heb gegeven.

Hopelijk kan iemand hier mij helpen.

EclipseChaser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
CG-NAT staat ook uit? Dat heb je gecontroleerd? Port forwarding werkt gewoon idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
@EclipseChaser
Al verwijderd en opnieuw aangemaakt ?
haling in "port forwarding op Nokia XS-2426G-B"

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EclipseChaser

EclipseChaser

Shadow of the moon

Ja geen CGNAT maar een 149. X.x.x Ip adres. Factory reset en alles verwijderd en opnieuw aangemaakt. Het werkt gewoon niet.

EclipseChaser

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EclipseChaser schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 22:22:
Ja geen CGNAT maar een 149. X.x.x Ip adres. Factory reset en alles verwijderd en opnieuw aangemaakt. Het werkt gewoon niet.
Zie je dat 149.x.y.z adres in de router? Want soms gebruiken mensen whatsmyip en dan zie je het exit CGNAT IP adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EclipseChaser

EclipseChaser

Shadow of the moon

ernstoud schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 23:26:
[...]

Zie je dat 149.x.y.z adres in de router? Want soms gebruiken mensen whatsmyip en dan zie je het exit CGNAT IP adres.
Ja zeker! Het staat in de router bij WAN.

EclipseChaser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
EWS99 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 15:41:
Ik ga overstappen van Caiway 400 naar Delta 1000. En dan met de 2 jaar vaste prijs actie. Gewoon bellen voor die actie, want ze doen daar totaal niet moeilijk over. Zit ook gratis interactieve TV bij, maar dat kastje blijft lekker in de doos.
Kan je dat ook zonder TV bestellen ?
EWS99 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:33:
250 mbit voor 35,-
1000 mbit voor 40,-

Dus 24 maanden voor dat bedrag.
Zijn dat toevallig nieuwe abonnementen die nog niet op de website staan ??

Want dat 250/250 Mbps abonnement is eigenlijk wel precies iets dat ik zoek en nu nergens mogelijk is voor dat bedrag :/

Ik wil sowieso van mijn huidige 400/400 Mbps af dat alleen maar duurder en duurder wordt... -O-
Heb wel eigen modem (Nokia xs-010x-q), dus zal wel dagje lastig worden met omzetten (mogelijk wat downtime), maar dat zien we tegen die tijd wel. We hebben inmiddels warme contacten met de engineers van Delta :). Ik verwacht weinig bijzonderheden, behalve dat het internet er mogelijk een dagje uit ligt tijdens de aanvraag voor eigen modem.
Ik zit erover na te denken om maar gewoon naar Odido over te stappen vanwege dat ONT geneuzel en ook nog eens € 5 extra korting per maand, want al jarenlang daar een super el cheapo abonnementje voor mobiel lopen :)

Verder nog gekeken naar :
- Solcon = Raar en duur.
- Online.nl = GTFO :F Wat een prijzen! :X

Verder vroeg ik me nog af of er al iemand toevallig van Caiway naar Delta is overgezet ondertussen en wat je dan als aanbod kreeg ?

Dat Flexpakket systeem van ze vind ik eerlijk gezegd niet echt interessant en heeft totaal geen aansluiting op de Caiway abonnementen, tenzij je ervan uitgaat dat iemand van Caiway 100/100 Mbps naar Delta 100/100 Mbps wordt overgezet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:58:
[...]
Kan je dat ook zonder TV bestellen ?
Ik wilde ook zonder TV bestellen, maar dat zit er 2 jaar gratis bij.
Krijg 2 jaar 1Gb voor 40 euro p.m. Vond ik zelf geen slechte deal. :)

• hijskraan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:51
rfbroek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:26:
[...]

Dat is geen 2, maar 1 jaar 40 euro, en tv ook 1 jaar.

• hijskraan
Het is een contract voor 2 jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Neen, 24 maanden voor 40 euro incl TV staat er in mijn contract. :(:)

• hijskraan
okee, apart, heb jij een betere deal dan ik heb gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0OtBheeJDpZOAHJoaJChsC3Na-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P8hiFBibSxLBNN2Oj2clnKN3.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk maar.. En het leuke is: Ik heb het 16 juli al besteld en het gaat 20 september in. :)
Ik denk dat het voor hun makkelijker is als klanten uit zichzelf van Caiway naar Delta overstappen, maar dat is een aanname van mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hijskraan
ik heb het 25 augustus besteld,daarna is het minder geworden zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
rfbroek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 19:26:

OK, duidelijk! Thnx! d:)b

• Boinkie
  • Laatst online: 09:18
rfbroek schreef op woensdag 11 september 2024 @ 21:10:
[Afbeelding]

Kijk maar.. En het leuke is: Ik heb het 16 juli al besteld en het gaat 20 september in. :)
Ik denk dat het voor hun makkelijker is als klanten uit zichzelf van Caiway naar Delta overstappen, maar dat is een aanname van mij.
Bel je dan naar Delta klantenservice?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb wel gebeld ja

• screamhouse
@rfbroek Mij al 2x niet gelukt, wel Postcode gebied zit jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:58

The.Terminator

Un boer met bier

Hier 2x de deal gkregen (mijn pa en ik) van 250 + gratis TV voor 35 p/m en dat 24 maand lang.
Wel gebeld (1x) en chat (1x) met Caiway, die heeft het geregeld. Via Delta chat kreeg ik het niet voor elkaar, die gaf aan dat het alleen voor nieuwe klanten was (en dat was ik als Caiway klant niet). Bij Caiway was het binnen 15 minuten geregeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
screamhouse schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:27:
@rfbroek Mij al 2x niet gelukt, wel Postcode gebied zit jij?
7606 Almelo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 18:58:
[...]
Ik zit erover na te denken om maar gewoon naar Odido over te stappen vanwege dat ONT geneuzel en ook nog eens € 5 extra korting per maand, want al jarenlang daar een super el cheapo abonnementje voor mobiel lopen :)

Verder nog gekeken naar :
- Solcon = Raar en duur.
- Online.nl = GTFO :F Wat een prijzen! :X
Er zijn nog meer partijen die op deltanetwerk hun diensten aanbieden.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMXuvfaOiqwVtpqsnXj7-Cql8d0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/reafmBw2DkIlUZ7ygxfT1jyI.png?f=fotoalbum_large

Consumenten internet
Freedom Internet
Online.nl
Onvi
Glasnet
Multifiber

Consumenten en zakelijk internet
Solcon
PLINQ
Weserve
Odido
Kliksafe

Zakelijk internet
Eazit
Enreach
Heldenvan.nu
Infopact
Nextpertise
NG-BLU Networks
Qonnected
Vodafone Business

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nero355
lt_cmd_data schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:14:
Er zijn nog meer partijen die op deltanetwerk hun diensten aanbieden.
Die lijst probeerde ik te vinden dus ben ik maar wat uit het blote hoofd gaan proberen/uitzoeken, thnx! :)

Kunnen @rens-br of @MisteRMeesteR bovenstaande reactie pinnen pretty please ? Super handig! :>

/EDIT :

Ondertussen geregeld zo te zien! Thnx! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 15-09-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-07 19:00
Ik ben al heel lang klant bij Caiway maar had altijd mijn eigen netwerk geregeld vanaf het glasvezel modem. Laatste setup waren apparaten van Netgear Orbi. Wat een waardeloze schijtzooi maakt Netgear. Slechte verbinding waarbij Wi-Fi vaak eruit knalde.

Uiteindelijk de aanbieding van Caiway maar genomen voor 5 euro extra per maand. 3 slimme Deco Wi-Fi boosters en gelijk een nieuwe Genexis router genomen. Ik had de eerste versie nog. De nieuwe heeft gelijk Wi-Fi erop. Gratis omruilen.

Wat een verschil. Nu wel zeer stabiel en draadloos snel internet. Van beneden tot boven(2 hoog) zeer goed bereik. Netgear komt er bij mij niet meer in. Had het veel eerder moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:17
EclipseChaser schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:17:
Werkt portforwarding nu wel of niet op Nokia XS-2426G-B?
Ja maar niet stabiel, toen ik nog op de standaard Nokia zat werkte het verre van betrouwbaar, vaak werkte het donderdag wel maar vrijdag en zaterdag weer niet en af en toe werkte het maandag ook. Heb al genoeg geklaagd en ze hebben een jaar terug mijn contract zelfs opengebroken zodat ik eerder weg kon.

Sinds dit jaar weer terug met mijn eigen Nokia uitvoering: Nokia XS-010X-Q en sindsdien geen prolemen
EclipseChaser schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 14:17:
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet op zoek naar bridging, dat kan niet, snap ik en ik wil ook geen eigen modem aansluiten en daarachter weer allerlei routerdingen moeten doen.

Ik wil gewoon heel simpel twee poorten forwarden naar mijn domotica server en de zonnepanelen omvormer die ik beide een vast IP heb gegeven.

Hopelijk kan iemand hier mij helpen.
Enige optie is eigen mediacon verter kopen en daar je eigen aparatuur achter hangen. Of weggaan bij Caiway en iemand die op hetzelfde netwerk zit(vaak wel duurder) nemen die je die apparatuur in bruikleen geeft.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Draconian schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:18:
Ik ben al heel lang klant bij Caiway maar had altijd mijn eigen netwerk geregeld vanaf het glasvezel modem. Laatste setup waren apparaten van Netgear Orbi. Wat een waardeloze schijtzooi maakt Netgear. Slechte verbinding waarbij Wi-Fi vaak eruit knalde.

Uiteindelijk de aanbieding van Caiway maar genomen voor 5 euro extra per maand. 3 slimme Deco Wi-Fi boosters en gelijk een nieuwe Genexis router genomen. Ik had de eerste versie nog. De nieuwe heeft gelijk Wi-Fi erop. Gratis omruilen.

Wat een verschil. Nu wel zeer stabiel en draadloos snel internet. Van beneden tot boven(2 hoog) zeer goed bereik. Netgear komt er bij mij niet meer in. Had het veel eerder moeten doen.
Bijzonder dat je nu niet omgezet bent naar XGS-PON. Was dus geen abonnement verandering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Draconian schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 08:18:
Netgear maakt leuk spul, maar als ik zie hoe ze de R7000 een ellendige levensloop hebben gegeven door allerlei gepruts met de firmware dan is dat echt vreselijk zonde... ;w
Ik zou dat dus echt nooit doen en gewoon lekker goedkoop zelf wat Accesspoints aanschaffen die vaak ook voor Router kunnen spelen : TP-Link AC1200 Whole Home Mesh Wifi-systeem Deco M4 :)

Die kan je namelijk ook overal bekabeld aansluiten en de Mesh zooi lekker uitgeschakeld laten !! :Y)
Eigen LAN apparatuur hebben waarop je kan vertrouwen en dan alleen nog maar de ISP Modem/ONT/Router verwisselen is sowieso een goed idee ;)
Daniel. schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:37:
Of weggaan bij Caiway en iemand die op hetzelfde netwerk zit(vaak wel duurder) nemen die je die apparatuur in bruikleen geeft.
Ik ga die gok wagen dit jaar, maar eerst eens uitzoeken tot wanneer mijn huidig abonnement loopt en hoe ik die opzeg, want vanuit de MijnCaiway omgeving kan je dat niet zien en ook niet doen kwam ik vandaag achter... :') _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-07 19:00
ernstoud schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 12:21:
[...]

Bijzonder dat je nu niet omgezet bent naar XGS-PON. Was dus geen abonnement verandering?
Nee. Ik vroeg om het nieuwe Nokia modem maar dat was niet mogelijk. Ik ben dus niet overgezet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Volgende maand is ons Caiway-abonnement afgelopen, dus dat loopt dan maandelijks door, wat opzich prima is. Ik twijfel echter wat nu slim is, omdat Caiway natuurlijk Delta wordt. Nu toch nog een abonnement bij Caiway aansluiten voor een jaar of misschien wel twee met hopelijk wat korting zoals vorige ronde of toch direct kiezen voor een Delta-abonnement. Met de automatische overgang wordt je overgezet naar 'een soortgelijk abonnement' lees ik, maar overall is Delta toch een paar euro duurder zo lijkt het na een snelle scan. Iemand al in hetzelfde schuitje gezeten en wat heb je gedaan en wat waren voor jou de redenen daarvoor? Kan ik bij Delta sowieso hetzelfde Nokia-modem blijven gebruiken of krijgen we weer nieuwe apparatuur, dan kan ik misschien toch maar nu al overstappen naar Delta, dan is dat ook gelijk gebeurt.

EDIT: Had even wat verder terug moeten lezen... Ik ga ook eens proberen om twee jaar Delta 250-lijntje én televisie af te sluiten voor 35 euro per maand gedurende de hele looptijd.

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 19-09-2024 15:29 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:51

13art

Moderator Mobile
EWS99 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 14:33:
[...]

250 mbit voor 35,-
1000 mbit voor 40,-

Dus 24 maanden voor dat bedrag
Dat zijn wel leuke aanbiedingen. Werkt zeker niet als je nog zo'n 5 maanden te gaan hebt met het huidige abonnement? ;)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
CLB schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:09:
Volgende maand is ons Caiway-abonnement afgelopen, dus dat loopt dan maandelijks door, wat opzich prima is.
Ik twijfel echter wat nu slim is, omdat Caiway natuurlijk Delta wordt.

Met de automatische overgang wordt je overgezet naar 'een soortgelijk abonnement' lees ik, maar overall is Delta toch een paar euro duurder zo lijkt het na een snelle scan.

Iemand al in hetzelfde schuitje gezeten en wat heb je gedaan en wat waren voor jou de redenen daarvoor?
Ik ben bij deze bezig met de overstap naar Odido via dat "Overstap Service" gedoe :*)

Redenen :
- € 25 per betalen voor 400/400 Mbps 8 maanden lang i.p.v € 47,50
- Daarna schijn je weer te kunnen rommelen met aanbiedingen VOORDAT je 12 maanden periode is afgelopen dus hopelijk kan ik zo de volle € 40 per maand betalen ontwijken >:)
- Als het goed is wordt gelijk mijn AON verbinding naar XGS-PON overgezet en krijg ik gewoon een losse Nokia 010 ONT zoals het hoort! :Y)
- Ik ben over het algemeen Delta/Caiway wel een beetje zat en vond ze eigenlijk vanaf Dag #1 in 2019 een behoorlijk amateuristisch bedrijf dat typisch is voor (ex-)Kabel ISP's :F

En ik ken iemand die al op meerdere woonplekken T-Mobile/Odido heeft gehad en als serieuze grootverbruiker eigenlijk wel tevreden is over het algemeen :)
Kan ik bij Delta sowieso hetzelfde Nokia-modem blijven gebruiken of krijgen we weer nieuwe apparatuur, dan kan ik misschien toch maar nu al overstappen naar Delta, dan is dat ook gelijk gebeurt.
Vroeger was het zo dat je altijd nieuwe spullen kreeg bij het overstappen tussen Delta en Caiway maar misschien gebeurt er nu helemaal niks omdat het in feite alleen over een ander labeltje gaat :)
EDIT: Had even wat verder terug moeten lezen...

Ik ga ook eens proberen om twee jaar Delta 250-lijntje én televisie af te sluiten voor 35 euro per maand gedurende de hele looptijd.
Succes alvast! :)
13art schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:06:
Dat zijn wel leuke aanbiedingen. Werkt zeker niet als je nog zo'n 5 maanden te gaan hebt met het huidige abonnement? ;)
Gewoon bellen en kijken wat je voor elkaar kan krijgen! d:)b

[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 19-09-2024 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
nero355 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:56:
[...]
Vroeger was het zo dat je altijd nieuwe spullen kreeg bij het overstappen tussen Delta en Caiway maar misschien gebeurt er nu helemaal niks omdat het in feite alleen over een ander labeltje gaat :)
Nee.. -O- Ik heb 12 dagen geleden weer nieuwe dezelfde hardware gekregen, abbo gaat morgen in

Edit: Modems zijn wel hetzelfde type, alleen de tv ontvanger is verschillend. Allebei nog antiek met infrarood, dat dan weer wel. :P

[ Voor 14% gewijzigd door rfbroek op 19-09-2024 21:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Eens even interesse peilen…

Ik ben in gesprek met de developer(s) van Globalping. (Zie deze thread: ernstoud in "Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping").

Een probe om je internet te monitoren en om metingen te doen op het internet. Nu wil het geval dat Globalping 50-100 hardware probes gratis ter beschikking wil stellen.

Doe mij een PB als je daar interesse in hebt. Nog geen idee hoe, wanneer e.d., gewoon even peilen. Dit is ook nog geen commitment dat het echt gaat gebeuren.

———

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
nero355 schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:56:
[...]

- Als het goed is wordt gelijk mijn AON verbinding naar XGS-PON overgezet en krijg ik gewoon een losse Nokia 010 ONT zoals het hoort! :Y)
Dat is inderdaad heel fijn. Maar nog geen IPv6 op Odido. Dat is voor mij nog steeds de dealbreaker

• nero355
EWS99 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:51:
Dat is inderdaad heel fijn. Maar nog geen IPv6 op Odido. Dat is voor mij nog steeds de dealbreaker
Ik zie dat als iets dat komt wanneer het komt en dan zie we op dat moment wel weer verder...

Wat veel belangrijker is : Ze doen (nog) niet aan CG-NAT op hun Glasvezel verbindingen en je hebt veel langer hetzelfde IP adres dan bij Delta/Caiway :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:56

Roetzen

he.net Certified Sage

nero355 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:01:
[...]

Ik zie dat als iets dat komt wanneer het komt en dan zie we op dat moment wel weer verder..
Voor mij is geen IPv6 een show stopper.
Wat veel belangrijker is : Ze doen (nog) niet aan CG-NAT op hun Glasvezel verbindingen en je hebt veel langer hetzelfde IP adres dan bij Delta/Caiway :*)
DeCa doet weliswaar CGNAT maar je kunt daar heel gemakkelijk van af komen. En wat betreft "persistent adressen", ik ben nu iets meer dan een jaar bij DeCa en mijn IP adressen (v4 én V6) zijn nog steeds hetzelfde.

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roetzen schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:18:
[...]

[...]

DeCa doet weliswaar CGNAT maar je kunt daar heel gemakkelijk van af komen. En wat betreft "persistent adressen", ik ben nu iets meer dan een jaar bij DeCa en mijn IP adressen (v4 én V6) zijn nog steeds hetzelfde.
Hier tussen augustus 2023 en nu totaal twee keer een ander IPv4 adres gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

ernstoud schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:01:
[...]

Da valt dan nog wel mee. Toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
Roetzen schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:56:
[...]

Da valt dan nog wel mee. Toch?
Lijkt mij ook, er zijn periodes dat het wel vaker voorkomt, maar dan nog. Het is ook niet echt een onoverkomelijk probleem als je ddns gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
htca schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:25:
[...]

Lijkt mij ook, er zijn periodes dat het wel vaker voorkomt, maar dan nog. Het is ook niet echt een onoverkomelijk probleem als je ddns gebruikt.
Inderdaad, en ik heb eindelijk tijd gehad om een script te maken dat ook automatisch de firewall rule voor mijn cloud VM automatisch aanpast na een IP adres verandering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Roetzen schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 23:18:
Kan ik wel begrijpen hoor, maar het punt is dat ik hier wat mij betreft alleen maar tussen meerdere "Meh..." ISP's kan kiezen en dan kan ik net zo goed voor de goedkoopste optie gaan, want alleen Delta Netwerk op dit moment aanwezig...
DeCa doet weliswaar CGNAT maar je kunt daar heel gemakkelijk van af komen.
Klopt, heb ik ook al geregeld eerder dit jaar of eind vorig jaar of zo :)
En wat betreft "persistent adressen", ik ben nu iets meer dan een jaar bij DeCa en mijn IP adressen (v4 én V6) zijn nog steeds hetzelfde.
Dat is wel lekker, maar als je dan in het Delta Topic over wegvallende IPv6 leest dan heb je ook weer zoiets van "Hmm... Hoeveel meerwaarde heeft hun IPv6 op dit moment ?!" :/
ernstoud schreef op zondag 22 september 2024 @ 00:01:
Ik heb eerder in dit topic een discussie daarover gelezen, maar ik was er zoveel later bij dat ik daar verder niet op ben ingegaan, echter was het best wel bizar hoeveel de ervaringen elkaar tegenspraken :o 8)7

Op dit moment zit ik ook een beetje in een W-T-F ?!?! situatie wat betreft mijn IPv4 adres :
- Aan de eene kant heb ik zelfs na een lange offline time van 4 weken blijkbaar weer hetzelfde IP adres gekregen !!
- Aan de andere kant heb ik rare toestanden als een stuk of 3 verschillende IP adressen binnen 1 of 2 maanden meegemaakt...
En dan niet eenmalig, maar meerdere keren de afgelopen 5+ jaar alweer :/

Over YMML gesproken zullen we maar zeggen! :D
Zijn ervaring wel ja :)
htca schreef op zondag 22 september 2024 @ 09:25:
Lijkt mij ook, er zijn periodes dat het wel vaker voorkomt, maar dan nog.

Het is ook niet echt een onoverkomelijk probleem als je ddns gebruikt.
DDNS is een oplossing om je eventuele zelf gehoste services altijd te kunnen bereiken op een makkelijk(er) te onthouden domeinnaampje inderdaad, maar dat interesseert allerlei verschillende diensten waarvan je gebruik maakt via je internetverbinding geen eene reet helaas...

Elke keer als je IP adres verandert moet je meteen meerdere diensten langslopen om te verifiëren dat jij het daadwerkelijk bent die ingelogged heeft of is op dat moment, want ander IPv4 adres = Andere locatie volgens die diensten i.p.v. dat ze kijken naar het domein in de Reverse DNS Record of het ASN waar het IP adres bij hoort en beseffen dat het een "Huis, Tuin en Keuken verbinding" is en dus een Dynamic IP adres betreft :F

Dat zo'n dienst daarover zeikt als ik in het buitenland ineens inlog is prima, maar dit soort situaties zijn echt vreselijk irritant !!!
(Wat je weer zou kunnen oplossen met een VPN naar huis toe die via een DDNS adres bereikbaar is :P :+ )

Toen mijn verbinding ineens CG-NAT kreeg was het helemaal feest op dat gebied trouwens, want dan kon je dat dus echt elke dag gaan doen !! :X ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roetzen

Roetzen

he.net Certified Sage

nero355 schreef op zondag 22 september 2024 @ 17:24:
[...]

Kan ik wel begrijpen hoor, maar het punt is dat ik hier wat mij betreft alleen maar tussen meerdere "Meh..." ISP's kan kiezen en dan kan ik net zo goed voor de goedkoopste optie gaan, want alleen Delta Netwerk op dit moment aanwezig...
Geen coax van Ziggo in de meterkast?
[...]

Klopt, heb ik ook al geregeld eerder dit jaar of eind vorig jaar of zo :)
Maar voor hoe lang nog? Tja, IPv6 is er echt niet voor niets. De IPv4 adressen zijn op. Vooral de nieuwkomers die veel nieuwe klanten krijgen hebben hier last van en dus moeten ze allerlei strapatsen uithalen om het IPv4 netwerk draaiende te houden. GCNAT is één van die strapatsen. Een andere strapats is IPv4 adressen kopen op de vrije markt. Maar dat leidt soms tot problemen met geolocatie omdat dan een blok uit een heel ander deel van eigenaar wisselt.
[...]

Dat is wel lekker, maar als je dan in het Delta Topic over wegvallende IPv6 leest dan heb je ook weer zoiets van "Hmm... Hoeveel meerwaarde heeft hun IPv6 op dit moment ?!" :/
Met IPv6 is er geen tekort aan adressen en je krijgt bij DeCa een "persistent" IPv6 adres blok. Dat wil zeggen dat het niet keihard statisch is, maar dat het in principe ook niet verandert als de spullen bij de klant niet veranderen. Van de problemen met veranderende IP adressen ben je dus af als de andere kant ook IPv6 heeft. Bijna alle grote jongens doen vandaag de dag wel IPv6. Dat is overigens maar één van de voordelen van IPv6. En ja, ze zijn nog maar relatief kort bezig met IPv6 en de kinderziektes zijn er nog niet allemaal uit. Maar het is (veel) beter dan niks.
- Aan de andere kant heb ik rare toestanden als een stuk of 3 verschillende IP adressen binnen 1 of 2 maanden meegemaakt...
En dan niet eenmalig, maar meerdere keren de afgelopen 5+ jaar alweer :/
Irritant, maar met IPv6 ben je van dat probleem af.
Over YMML gesproken zullen we maar zeggen! :D
Jawel. Misschien heb ik geluk gehad. Aan de andere kan, misschien heb ik het niet altijd gemerkt als mijn IPv4 adres eventjes wijzigde. De bulk van het verkeer gaat hier immers over IPv6. Al bijna een decenium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Roetzen schreef op zondag 22 september 2024 @ 23:01:
Geen coax van Ziggo in de meterkast?
100% DELTA gebied ;)

En zelfs al had ik die optie dan zou ik die vriendelijk overslaan !!! :r

Ik zie meer heil in een tweede fiber van KPN in de meterkast, want dan stap ik meteen over 8)
Maar voor hoe lang nog? Tja, IPv6 is er echt niet voor niets. De IPv4 adressen zijn op. Vooral de nieuwkomers die veel nieuwe klanten krijgen hebben hier last van en dus moeten ze allerlei strapatsen uithalen om het IPv4 netwerk draaiende te houden. GCNAT is één van die strapatsen. Een andere strapats is IPv4 adressen kopen op de vrije markt. Maar dat leidt soms tot problemen met geolocatie omdat dan een blok uit een heel ander deel van eigenaar wisselt.

Met IPv6 is er geen tekort aan adressen en je krijgt bij DeCa een "persistent" IPv6 adres blok. Dat wil zeggen dat het niet keihard statisch is, maar dat het in principe ook niet verandert als de spullen bij de klant niet veranderen. Van de problemen met veranderende IP adressen ben je dus af als de andere kant ook IPv6 heeft. Bijna alle grote jongens doen vandaag de dag wel IPv6. Dat is overigens maar één van de voordelen van IPv6.
I know, I know :)

Overigens heb ik begrepen dat elke klant wel degelijk een persoonlijke IPv6 Prefix krijgt en dus echt aan de klant is gekoppeld :?
En ja, ze zijn nog maar relatief kort bezig met IPv6 en de kinderziektes zijn er nog niet allemaal uit.
Maar het is (veel) beter dan niks.
Dat dan weer wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:25
Iemand problemen met Caiway in de omgeving van Reuver? Heb een meneer aan de lijn die we wel eens helpen (ik ben in Groningen, hij in Limburg), maar hij heeft geen internet meer. Krijgt ook geen DHCP lease meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:23:
Iemand problemen met Caiway in de omgeving van Reuver? Heb een meneer aan de lijn die we wel eens helpen (ik ben in Groningen, hij in Limburg), maar hij heeft geen internet meer. Krijgt ook geen DHCP lease meer.
Op basis van de lampjes op de router is vaak wel te zien of het een storing buitenshuis is.

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:25
bjusterbaarlik schreef op woensdag 25 september 2024 @ 22:25:
[...]

Op basis van de lampjes op de router is vaak wel te zien of het een storing buitenshuis is.
Hij geeft aan dat alle lampjes tegelijkertijd knipperen. Voor zover ik op basis van zijn omschrijving heb kunnen vaststellen, heeft hij een Nokia converter/ONT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Niet online
Dennisweb schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:56:
[...]

Hij geeft aan dat alle lampjes tegelijkertijd knipperen. Voor zover ik op basis van zijn omschrijving heb kunnen vaststellen, heeft hij een Nokia converter/ONT.
Dan is die stuk denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
Zijn er al mensen die gemigreerd zijn van caiway naar delta vanwege de overname/fusie/samenvoeging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijskraan
htca schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:50:
Zijn er al mensen die gemigreerd zijn van caiway naar delta vanwege de overname/fusie/samenvoeging?
Ik zat bij Caiway, nog snel even overgegaan naar Delta, afgelopen dinsdag was de overgang.
Heb afscheid genomen van de vaste telefoonlijn, betaal nu voor het eerste jaar 40 euro i.p.v. 81 euro.
Snelheid 1000 i.pv. 400, moet zeggen, merk daar weinig van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
hijskraan schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:18:
[...]

Ik zat bij Caiway, nog snel even overgegaan naar Delta, afgelopen dinsdag was de overgang.
Heb afscheid genomen van de vaste telefoonlijn, betaal nu voor het eerste jaar 40 euro i.p.v. 81 euro.
Snelheid 1000 i.pv. 400, moet zeggen, merk daar weinig van.
Ik twijfel nog, met name vanwege de onmogelijkheid om de modem van Delta in bridge te zetten (ja, ik weet het, kan eigen modem met een eigen module etc. doen, maar het ontbreekt even aan tijd om dat te gaan doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
htca schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:25:
[...]

Ik twijfel nog, met name vanwege de onmogelijkheid om de modem van Delta in bridge te zetten (ja, ik weet het, kan eigen modem met een eigen module etc. doen, maar het ontbreekt even aan tijd om dat te gaan doen).
Je zou naar Odido kunnen kijken op het Delta netwerk. Dan krijg je een bridge modem.
Alleen geen IPv6 daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• htca
EWS99 schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:26:
[...]

Je zou naar Odido kunnen kijken op het Delta netwerk. Dan krijg je een bridge modem.
Alleen geen IPv6 daar.
Wellicht doe ik dat, maar ik wacht wel even af, tegen de tijd dat ze me willen gaan migreren, maar ik de mind nog wel een keer op..... Migratie processen kennende, zal het me niet verbazen als dat jaar langer gaat duren ook.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
@htca

Ik zal je in de toekomst laten weten hoe goed/slecht mijn Caiway -> Odido overstap is gegaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door nero355 op 29-09-2024 18:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
*knip*. Ongetwijfeld goed bedoeld, maar het is handiger om het gewoon allemaal in hetzelfde topic te houden: Discussie m.b.t. RIPE Atlas en Globalping.

[ Voor 81% gewijzigd door rens-br op 02-10-2024 08:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

CLB schreef op donderdag 19 september 2024 @ 10:09:
EDIT: Had even wat verder terug moeten lezen... Ik ga ook eens proberen om twee jaar Delta 250-lijntje én televisie af te sluiten voor 35 euro per maand gedurende de hele looptijd.
Net even gebeld met Delta en kreeg de standaardkortingen... 8 maanden korting bij eenjarig of 12 maanden bij tweejarig. Even wat doorgevraagd en 'alleen aan de deur kon je meer korting bedingen' werd me verteld. Korting zoals hier genoemd werd: 24 maanden voor 35 euro, kon echt niet.

Toch ging ze even verder kijken in de systemen en kwam uiteindelijk met aanbieding voor eenjarig abonnement 250/250Mbit + 50 televisiezenders + 3x TP Link Deco X20's met 12 maanden korting voor 35 euro per maand. Gevraagd om dat even op mail te zetten, zodat ik er even over kan nadenken. Gaat via andere afdeling zei ze, die ze ook nog even had gevraagd om naar tweejarige kortingen te kijken, die kon de medewerkster namelijk niet inzien.

Ter check:
- Caiway-opnames kun je niet meer zien na overstap (logisch, maar toch even uitgevraagd)
- Nokia-modem van Caiway moet worden ingeleverd, komt Delta Nokia-modem
- TP Link Deco M5's van Caiway moeten worden ingeleverd, krijg dan TP Link X20's van Delta
- Emailadres en / of app niet naar gevraagd, gebruik ik nauwelijks

EDIT: Offerte ontvangen.. tweejarig abonnement, 12*35 en 12*67,50 :+ Zo maar weer bellen.

EDIT 2: Weer twee keer moeten bellen (een keer werd de verbinding plotseling verbroken terwijl men ging checken of ze nog wat extra korting konden regelen). Via via via doorgeschakeld met 'de afdeling die de meeste kortingen kan geven', kreeg ik gewoon de standaardkortingen voorgeschoteld, want meer konden ze niet doen. Dus 8 maanden korting bij een jaar en 12 maanden korting bij twee jaar. Aanbiedingen zijn gebiedsafhankelijk en niet overal hetzelfde werd er ook gezegd, iets waar ik wel kan inkomen.

Ben uiterst verbaasd en in staat om nog een keer te bellen vandeweek of via Caiway eens te horen hoe of wat ze kunnen betekenen.

EDIT 3: En nog een keer gebeld, omdat het wel een erg rare gang van zaken was wat mij betreft. Eerst uitzoeken wat er extra mogelijk was in een gesprek en in een gesprek erna kon er niks meer extra's af. Capabele dame aan de lijn van de klantenservice, die het allemaal begreep en besloot niet door te verbinden, maar het zelf intern op te nemen. Kreeg daarna andere persoon aan de lijn toen en die was al bezig met het opmaken van een nieuwe offerte. Net binnen en daarin staat 24 maanden korting gedurende de looptijd van twee jaar: netjes hoor.

EDIT 4: Op de tweede offerte staat geen fysiek tv-kastje genoemd, maar we komen er vast wel uit >:)

EDIT 5: Weer even gebeld, televisiekastje zit er altijd bij werd er gezegd. Dat zal vast, maar ik wil dat wel op een offerte hebben staan en dus zwart op wit hebbren. Klantenservice kon me niet helpen met nieuwe offerte, dus werd doorverbonden met andere afdeling. Daar weer het hele riedeltje uit moeten leggen, want blijkbaar was een door een andere collega opgestuurde offerte niet direct in te zien... (terwijl de klantenservice dat wel kon) Toen begon men weer over tweejarige contracten met 12 maanden korting 12 maanden volle prijs, ongelooflijk. Het mooiste: offerte #2 van gisteren is ongeldig, want 'persoon was nieuw, dus mocht die korting helemaal niet geven'. Okee wat heb ik daar nu aan dan? Ze kon me nog wel 5 euro korting geven per maand als ik ook een mobiel abonnement bij Delta had, oftewel standaardonzin. Eerste Delta-indruk is echt bizar.

EDIT 6: Nog een keer gebeld, offerte #2 is eenzijdig geannuleerd (fijn dat ik het weet), was een foutje, ze begrijpen het allemaal, maar ze kunnen er niks mee doen, had niet uitgestuurd mogen worden en voor de rest: de groeten ermee. Als ik niet had gebeld voor het televisiekastje had ik dus gewoon kunnen accepteren vanochtend, heel bijzonder wel.

@fopjurist Daar misschien nog een mening over?

[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 04-10-2024 16:36 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

CLB schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

Een offerte is een aanbod, en een aanbod kan worden herroepen voordat je het hebt aanvaard. Een aanbod kan niet altijd worden herroepen, bijvoorbeeld als er in de offerte staat dat het aanbod voor een bepaalde periode geldig is, of dat je voor een bepaalde datum moet reageren. In zo'n geval kan de offerte niet worden 'ingetrokken' en kun je hem nog steeds accepteren.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Waarvoor dank! Had twee weken de tijd om te aanvaarden, maar dat kan nu niet meer, omdat de button in de digitale offerte ongeldig is gemaakt zo blijkt. Beetje irritant allemaal, want wat ga en wil je daar nu tegen doen, laten varen of de 'maalmolen' in van het aanbod alsnog proberen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:37
CLB schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:04:
[...]

Net even gebeld met Delta en kreeg de standaardkortingen... 8 maanden korting bij eenjarig of 12 maanden bij tweejarig. Even wat doorgevraagd en 'alleen aan de deur kon je meer korting bedingen' werd me verteld. Korting zoals hier genoemd werd: 24 maanden voor 35 euro, kon echt niet.

Toch ging ze even verder kijken in de systemen en kwam uiteindelijk met aanbieding voor eenjarig abonnement 250/250Mbit + 50 televisiezenders + 3x TP Link Deco X20's met 12 maanden korting voor 35 euro per maand. Gevraagd om dat even op mail te zetten, zodat ik er even over kan nadenken. Gaat via andere afdeling zei ze, die ze ook nog even had gevraagd om naar tweejarige kortingen te kijken, die kon de medewerkster namelijk niet inzien.

Ter check:
- Caiway-opnames kun je niet meer zien na overstap (logisch, maar toch even uitgevraagd)
- Nokia-modem van Caiway moet worden ingeleverd, komt Delta Nokia-modem
- TP Link Deco M5's van Caiway moeten worden ingeleverd, krijg dan TP Link X20's van Delta
- Emailadres en / of app niet naar gevraagd, gebruik ik nauwelijks

EDIT: Offerte ontvangen.. tweejarig abonnement, 12*35 en 12*67,50 :+ Zo maar weer bellen.

EDIT 2: Weer twee keer moeten bellen (een keer werd de verbinding plotseling verbroken terwijl men ging checken of ze nog wat extra korting konden regelen). Via via via doorgeschakeld met 'de afdeling die de meeste kortingen kan geven', kreeg ik gewoon de standaardkortingen voorgeschoteld, want meer konden ze niet doen. Dus 8 maanden korting bij een jaar en 12 maanden korting bij twee jaar. Aanbiedingen zijn gebiedsafhankelijk en niet overal hetzelfde werd er ook gezegd, iets waar ik wel kan inkomen.

Ben uiterst verbaasd en in staat om nog een keer te bellen vandeweek of via Caiway eens te horen hoe of wat ze kunnen betekenen.

EDIT 3: En nog een keer gebeld, omdat het wel een erg rare gang van zaken was wat mij betreft. Eerst uitzoeken wat er extra mogelijk was in een gesprek en in een gesprek erna kon er niks meer extra's af. Capabele dame aan de lijn van de klantenservice, die het allemaal begreep en besloot niet door te verbinden, maar het zelf intern op te nemen. Kreeg daarna andere persoon aan de lijn toen en die was al bezig met het opmaken van een nieuwe offerte. Net binnen en daarin staat 24 maanden korting gedurende de looptijd van twee jaar: netjes hoor.

EDIT 4: Op de tweede offerte staat geen fysiek tv-kastje genoemd, maar we komen er vast wel uit >:)

EDIT 5: Weer even gebeld, televisiekastje zit er altijd bij werd er gezegd. Dat zal vast, maar ik wil dat wel op een offerte hebben staan en dus zwart op wit hebbren. Klantenservice kon me niet helpen met nieuwe offerte, dus werd doorverbonden met andere afdeling. Daar weer het hele riedeltje uit moeten leggen, want blijkbaar was een door een andere collega opgestuurde offerte niet direct in te zien... (terwijl de klantenservice dat wel kon) Toen begon men weer over tweejarige contracten met 12 maanden korting 12 maanden volle prijs, ongelooflijk. Het mooiste: offerte #2 van gisteren is ongeldig, want 'persoon was nieuw, dus mocht die korting helemaal niet geven'. Okee wat heb ik daar nu aan dan? Ze kon me nog wel 5 euro korting geven per maand als ik ook een mobiel abonnement bij Delta had, oftewel standaardonzin. Eerste Delta-indruk is echt bizar.

EDIT 6: Nog een keer gebeld, offerte #2 is eenzijdig geannuleerd (fijn dat ik het weet), was een foutje, ze begrijpen het allemaal, maar ze kunnen er niks mee doen, had niet uitgestuurd mogen worden en voor de rest: de groeten ermee. Als ik niet had gebeld voor het televisiekastje had ik dus gewoon kunnen accepteren vanochtend, heel bijzonder wel.

Hier wordt door Delta naar mijn ervaring vreemd mee omgesprongen.
Een kennis zit bij Delta en moest verhuizen. Op het nieuwe adres kreeg hij opeens de 24x 45 euro aanbieding. Het lijkt volstrekte willekeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
htca schreef op zondag 29 september 2024 @ 10:50:
Ik heb dezelfde vraag en was ook benieuwd of coax televisie nog actief blijft of er af gaat.
Wanneer je "vrijwilliig" al overstapt vanwege de aanbieding dan gaat televisie er naar mijn eigen ervaring sowieso af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Sjakie0101 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:50:
[...]
Wanneer je "vrijwilliig" al overstapt vanwege de aanbieding dan gaat televisie er naar mijn eigen ervaring sowieso af.
Ik kreeg het er wel 2 jaar gratis bij.
Hoefde niet perse want ik gebruik het amper, maar het zat nou eenmaal bij de aanbieding.
Maar ik heb in juli al de overstap aangevraagd, en die ging pas half september in.
2 jaar 1Gb + TV voor € 40 euro p.m.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Ik kreeg het er wel 2 jaar gratis bij.
Hoefde niet perse want ik gebruik het amper, maar het zat nou eenmaal bij de aanbieding.
Maar ik heb in juli al de overstap aangevraagd, en die ging pas half september in.
2 jaar 1Gb + TV voor € 40 euro p.m.
Dat klopt maar is dat coax of ITV. En nogmaals jij bent een vrijwillige overstapper en niet gemigreerd...

De vraag is of coax er bij de gemigreerde klanten af gaat, bijvoorbeeld in Twente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ah ok dat had ik even gemist.
Bij mij gaat het alleen om IPTV inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
Mijn ip adres was ineens vervallen en 'omgezet' naar CGNAT.

Geen idee waarom ineens. Zojuist via de portal maar weer een dynamisch ip aangevraagd.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:14
Sjakie0101 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:50:
[...]

Ik heb dezelfde vraag en was ook benieuwd of coax televisie nog actief blijft of er af gaat.
Wij zijn 18 september overgestapt naar DELTA ivm de 2 jaar korting (Cogas gebied hier). Coax TV is vooralsnog actief, maar de ESPN zenders zijn er logischerwijs wel af, omdat dat op afstand wordt beheerd. De onversleutelde zenders kunnen we nog wel kijken. Benieuwd of dat zo blijft, of dat daar een andere monteur voor langs komt.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie