Haha nee weet het niet zeker maar ik heb m'n unifi apparaten niet aangeraakt of opnieuw gestart.nero355 schreef op maandag 10 juni 2024 @ 17:34:
[...]
En je weet zeker dat het niet gewoon aan Ubiquiti ligt of het UniFi apparaat zelf
Ubiquiti UniFi Firmware & Software bugs...
Ubiquiti UniFi Firmware & Software bugs EVERYWHERE!!!
![]()
![]()
Update hierop, in totaal 37 mailtjes gehad over 15min downtime morgenochtend omdat Liander effe stroomnetwerk gaat upgraden
De Caiway helpdesk is echt waardeloos
Als ik goed begrijp zijn er alleen SFP+ modules met BFF.247 certificering en geen SFP modules. SFP+ werkt denk ik niet in een SFP poort op mijn switch.lier schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:38:
[...]
Korte antwoord: ja.
Leesvoer: [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
COTE!
Klopt! Althans, voor zover ik weet zijn er geen SFP XGS-PON modules.Bontje Blauw schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:59:
Als ik goed begrijp zijn er alleen SFP+ modules met BFF.247 certificering en geen SFP modules. SFP+ werkt denk ik niet in een SFP poort op mijn switch.
Eerst het probleem, dan de oplossing
De FS XGS-ONU-25-20NI ondersteund zowel SFP als SFP+lier schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:12:
[...]
Klopt! Althans, voor zover ik weet zijn er geen SFP XGS-PON modules.
Pfff dat is een dure grap 🤔
Ik lees dat de Nokia XS-010X-Q weer leverbaar is.
Wat is nu de meest economische oplossing om de FTU van KPN en Delta (heb beide aansluitingen) naar eigen router/gateway met RJ45 te krijgen?
De Nokia XS-010X-Q is denk ik altijd goedkoper dan een gecertificeerde SFP+ module + een SFP+ adapter in mijn eigen router bouwen?
Wat is nu de meest economische oplossing om de FTU van KPN en Delta (heb beide aansluitingen) naar eigen router/gateway met RJ45 te krijgen?
De Nokia XS-010X-Q is denk ik altijd goedkoper dan een gecertificeerde SFP+ module + een SFP+ adapter in mijn eigen router bouwen?
COTE!
Je geeft zelf al het antwoordBontje Blauw schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:46:
Pfff dat is een dure grap 🤔
Als je KPN hebt dan krijg je gewoon een losse ONT als het goed is en heb je het hele Delta/Caiway gezeik niet...Bontje Blauw schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 16:46:
Zie KPN Glasvezel Topic voor foto's van het gekke ding!
(Ik geloof dat er iets van 3 of 4 versies zijn ?!)
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Haha dat begrijp ik nu. Alleen irritant dat nu ik alle aansluitingen heb - Telecom, CAI en glas van KPN en Delta - je zg. keuzevrijheid in de praktijk anders uitpakt als je dus een eigen router wilt gebruiken. Volgende keer moet ik dat checken voordat ik het goedkoopste abbo afsluit 🤔 😉
COTE!
Wat is je verwachting van een 1e lijns helpdesk, die gemiddeld alles oplost met een "Heeft u het modem al uit en aan gezet?". Die gaan dit probleem echt niet oplossen en kunnen eigenlijk alleen maar dit probleem doorgeven.Aapje schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:10:
[...]
Update hierop, in totaal 37 mailtjes gehad over 15min downtime morgenochtend omdat Liander effe stroomnetwerk gaat upgraden
De Caiway helpdesk is echt waardeloos"we geven het door"
Hier had uw advertentie kunnen staan!
Als je voor Solcon kiest op de glasvezel van DeltaFiber krijg je ook een losse ONT en een Fritzbox.
Betaal je wel de hoofdprijs... scheelt bijna €35 per maand in het eerste jaar.dolopfriet schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:03:
Als je voor Solcon kiest op de glasvezel van DeltaFiber krijg je ook een losse ONT en een Fritzbox.
'Niets is ooit gemakkelijk' - Zedd
Dat is wel heel erg duur of bedoel je wat andersJPD68 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:59:
Betaal je wel de hoofdprijs... scheelt bijna €35 per maand in het eerste jaar.
Ik heb effe stiekem zitten kijken bij Freedom een tijdje geleden en het was iets van € 15 per maand duurder, maar dan wel i.c.m. minder bandbreedte.
Op jaarbasis dus € 180 duurder.
Moet ergens eind Q3/begin Q4 downgraden naar iets goedkopers, want € 50 per maand voor 400/400 Mbps betalen vind ik belachelijk als iemand die kennissen/vrienden heeft die voor dat geld gewoon 1 Gbps synchroon kregen al jaaaren geleden !!!

Het wordt eens tijd dat daar verandering in komt wat mij betreft...EWS99 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 19:36:
Wat is je verwachting van een 1e lijns helpdesk, die gemiddeld alles oplost met een "Heeft u het modem al uit en aan gezet?".
Die gaan dit probleem echt niet oplossen en kunnen eigenlijk alleen maar dit probleem doorgeven.
Al dat gek gedoe met die Helpdesks is echt niet meer van deze tijd gewoon !!

Daar waren we al een jaar of zo achter en geldt voor elke non-Delta/Caiway ISP via het Delta/Caiway netwerkdolopfriet schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:03:
[ Voor 38% gewijzigd door nero355 op 20-06-2024 16:05 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Caiway eerste jaar 1 Gbps €45,- per maand met 2 ontvangers met alle functionaliteit, bij Solcon betaal je vanaf het begin ongeveer €77,- voor hetzelfde pakket(uitgezonderd de genoemde apparatuur).nero355 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:01:
[...]
Dat is wel heel erg duur of bedoel je wat anders
Ik heb effe stiekem zitten kijken bij Freedom een tijdje geleden en het was iets van € 15 per maand duurder, maar dan wel i.c.m. minder bandbreedte.
Moet ergens eind Q3/begin Q4 downgraden naar iets goedkopers, want € 50 per maand voor 400/400 Mbps betalen vind ik belachelijk als iemand die kennissen/vrienden heeft die voor dat geld gewoon 1 Gbps synchroon kregen al jaaaren geleden !!!![]()
Het is idd iets duurder maar prijs is 1. Belangrijker is wat je ervoor krijgt en wat je wensen en eisen zijn.nero355 schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:01:
[...]
Dat is wel heel erg duur of bedoel je wat anders
Die 15 euro levert ook voordeel. Enkele voorbeelden.
Namelijk een eigen nl domein.
Bétere/grotere en meer mailboxen.
Een servicedesk die meer zegt dan. Heb je al de stekker eruit gehaald.
Een echte xgspon modem ipv een brakke halve modem/router.
Lagere latency. (Eigen ervaring)
Status pagina’s die ook echt de status aangeven.
Maar belangrijkere een isp die meedenkt en je privacy hoog in het vaandel heeft.
Same, regio Utrecht hierBuffalo schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 14:29:
En er is weer storing..
Uiteraard, maar het was gewoon effe een voorbeeldinternet4me schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 11:21:
Het is idd iets duurder maar prijs is 1. Belangrijker is wat je ervoor krijgt en wat je wensen en eisen zijn.
Die heb ik al jarenlangDie 15 euro levert ook voordeel. Enkele voorbeelden.
Namelijk een eigen nl domein.
Zeer welkom voor een hedendaags gezin IMHO, maar ook dat heb ik dus ondertussen al heel lang...Bétere/grotere en meer mailboxen.
Dat mag inderdaad wel flink veranderen ten opzichte van Delta/CaiwayEen servicedesk die meer zegt dan. Heb je al de stekker eruit gehaald.
Een echte xgspon modem ipv een brakke halve modem/router.
Lagere latency. (Eigen ervaring)
Status pagina’s die ook echt de status aangeven.
Maar belangrijkere een isp die meedenkt en je privacy hoog in het vaandel heeft.
Doen ze ook nog steeds Reverse DNS van je IP adres aanpassen toelaten zoals XS4ALL vroeger ??
Een gratis domein zal flink schelen in je maandelijkse kosten.nero355 schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 18:36:
[...]
Uiteraard, maar het was gewoon effe een voorbeeld
[...]
Die heb ik al jarenlang
[...]
Zeer welkom voor een hedendaags gezin IMHO, maar ook dat heb ik dus ondertussen al heel lang...
[...]
Dat mag inderdaad wel flink veranderen ten opzichte van Delta/Caiway
Doen ze ook nog steeds Reverse DNS van je IP adres aanpassen toelaten zoals XS4ALL vroeger ??
En ja reverse dns doen ze ook.
Die € 8,95 per jaar is toch niet zoveelinternet4me schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 09:44:
Een gratis domein zal flink schelen in je maandelijkse kosten.
Even oriënterende vraag; familie van mij wordt morgen bij een nieuwe woning op Caiway aangesloten.
Momenteel gebruiken ze (in huidige woning) nog een Raspberry Pi met Wireguard VPN op een KPN dsl aansluiting.
In al die tijd is hun WAN-IP nooit veranderd wat fijn is; want dan blijft dat namelijk ook werken.
(Ik weet dat er methodes zijn die verandering van WAN-IP kunnen opvangen, maar ik had nooit zo'n zin om me daar in te verdiepen).
Nou ben ik benieuwd of men hier de ervaring heeft dat men bij Caiway ook vaak van WAN-IP veranderd.
Bij hun op KPN dus al jaren(?) niet en ik hier op Ziggo eigenlijk ook haast nooit (laatste keer is ook lááng geleden).
Als het bij Caiway wel vaker gebeurd kan ik namelijk de RPi VPN overzetten van Wireguard naar Tailscale en is het in z'n geheel geen issue natuurlijk.
Momenteel gebruiken ze (in huidige woning) nog een Raspberry Pi met Wireguard VPN op een KPN dsl aansluiting.
In al die tijd is hun WAN-IP nooit veranderd wat fijn is; want dan blijft dat namelijk ook werken.
(Ik weet dat er methodes zijn die verandering van WAN-IP kunnen opvangen, maar ik had nooit zo'n zin om me daar in te verdiepen).
Nou ben ik benieuwd of men hier de ervaring heeft dat men bij Caiway ook vaak van WAN-IP veranderd.
Bij hun op KPN dus al jaren(?) niet en ik hier op Ziggo eigenlijk ook haast nooit (laatste keer is ook lááng geleden).
Als het bij Caiway wel vaker gebeurd kan ik namelijk de RPi VPN overzetten van Wireguard naar Tailscale en is het in z'n geheel geen issue natuurlijk.
Ervaring is wisselend maar reken zeker op verandering, hier 1 of 2 keer per jaar, vooral bij onderhoud in het netwerk.Piet91 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:26:
Even oriënterende vraag; familie van mij wordt morgen bij een nieuwe woning op Caiway aangesloten.
Bij onderhoudt en stroomuitval idd. En onderhoudt gebeurt met net nieuw aangelegde glasvezel welke nog regelmatig upgrades krijgt heel veel vaker dan met DSL idd.
ernstoud schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:30:
Ervaring is wisselend maar reken zeker op verandering, hier 1 of 2 keer per jaar, vooral bij onderhoud in het netwerk.
Thanks. Dan zal ik dat onthouden.bjusterbaarlik schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:39:
Bij onderhoudt en stroomuitval idd. En onderhoudt gebeurt met net nieuw aangelegde glasvezel welke nog regelmatig upgrades krijgt heel veel vaker dan met DSL idd.
Caiway gaat dus verder onder Delta. Maar dan kan ik beter zelf overstappen om gebruik te maken van de welkomskorting?
Dat zal je standaard niet krijgen nee. Dus als je uit je contract bent kan dat.
Denk dat je beter even kan bellen naar de klantenservice en zeggen dat je wil overstappen naar een andere provider vanwege de prijs en dan heb je zo weer 10 euro per maand korting voor een jaar te pakken.Isane schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 06:35:
Caiway gaat dus verder onder Delta. Maar dan kan ik beter zelf overstappen om gebruik te maken van de welkomskorting?
Zijn we mooi klaarmee hier in Almelo waar we alleen maar kunnen kiezen voor Caiway (Delta) voor glasvezel. Moet zeggen dat ik met Caiway weinig tot geen problemen heb gehad in de laatste 3 jaar maar de berichten die ik hoor over Delta zijn niet heel erg best.. Daarbij zijn de abbonementen bij Delta goedkoper als bij Caiway. Zo betaal je bij Delta maar 65 na het eerste jaar voor 2GB internet, waar ik bij Caiway al 70 betaal voor 1GB.. Ben benieuwd hoe dit zal gaan in de toekomst.
Het is feitelijk hetzelfde bedrijf onder een andere naam, tja de pakketten en prijzen verschillen iets maar ik kan me niet indenken dat Delta minder stabiel zou zijn dan de 'Caiway' verbinding of andersom.rmeijer18 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:53:
Zijn we mooi klaarmee hier in Almelo waar we alleen maar kunnen kiezen voor Caiway (Delta) voor glasvezel. Moet zeggen dat ik met Caiway weinig tot geen problemen heb gehad in de laatste 3 jaar maar de berichten die ik hoor over Delta zijn niet heel erg best.. Daarbij zijn de abbonementen bij Delta goedkoper als bij Caiway. Zo betaal je bij Delta maar 65 na het eerste jaar voor 2GB internet, waar ik bij Caiway al 70 betaal voor 1GB.. Ben benieuwd hoe dit zal gaan in de toekomst.
Correct me if I'm wrong.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
De techniek blijft hetzelfde dus je zal weinig verschil merken. Denk dat ik zelf overstap op Delta en kijk of ik er nog een jaartje korting uit kan slepen.rmeijer18 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:53:
Ik heb dezelfde situatie, uit contract bij Caiway. Helaas is het aanbod van Delta op dit moment niet heel scherp.Isane schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 06:35:
Ik denk dat dat volledig los staat. Met het samenvoegen van de merken voorkomen ze dat klanten jaarlijks hoppen vanwege de korting en ze besparen kosten van de wissel.
Iedereen overzetten naar XGS-PON vergt een flinke investering en ik verwacht dat ze dat nog wel even voor zich uitschuiven.
Dat kan niet binnen een jaar. Daar zitten er te veel nog op AON.
Ik kreeg vannacht een e-mail van Caiway met een vooraankondiging van gelijke strekking. Mijn Caiway abo zal t.z.t. omgezet worden in een Delta flex abo.
Ik vroeg me al af hoelang ze die schijnconstructie van twee “aparte” bedrijven nog vol zouden houden.
Gaat de ACM daar nog wat van vinden?
Hier ook overgestapt vanmorgen.
Nog een leuke welkomstkorting voor het eerste jaar. Scheelt 42 euro per maand & na het eerste jaar nog steeds 10 euro goedkoper. Wij krijgen alleen een nieuwe modem , tv gebruiken we niet enkel via de app.
Bij de helpdesk werd mij verteld dat als je contract straks over gaat van Caiway naar Delta je die korting sowieso niet meer zal krijgen. Dus wellicht interessant om toch nog snel even over te stappen als je dat kan.
Nog een leuke welkomstkorting voor het eerste jaar. Scheelt 42 euro per maand & na het eerste jaar nog steeds 10 euro goedkoper. Wij krijgen alleen een nieuwe modem , tv gebruiken we niet enkel via de app.
Bij de helpdesk werd mij verteld dat als je contract straks over gaat van Caiway naar Delta je die korting sowieso niet meer zal krijgen. Dus wellicht interessant om toch nog snel even over te stappen als je dat kan.
Zeker. Maar ik las dat e.e.a. gefaseerd gaat gebeuren. Uit de ontvangen e-mail:bjusterbaarlik schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 10:50:
[...]
Dat kan niet binnen een jaar. Daar zitten er te veel nog op AON.
“De overgang naar DELTA doen we niet in één keer, dus het kan nog even duren voordat u daar iets van merkt.”
Dus als er genoeg Nokia xs-2426 devices geleverd kunnen worden en de POP heeft een OLT dan zou omzetting direct kunnen. We zien wel. Heb hier een Nokia ONT, een Huawei ONT, een Zaram SFP, een FS.COM SFP, een Mikrotik rb5009 en een mediaconverter… ben er wel klaar voor
Is sowieso onlogisch op het beide tegelijk te doen. En administratief alles veranderen en dan ook nog eens hardwarematig aanpassingen doen in de PoP en bij klanten. Dan weet je zeker dat je problemen gaat krijgen.
Ik vermoed helemaal niets. Het was altijd al 1 bedrijf met 2 merknamen, dat brengen ze nu terug naar 1.Roetzen schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:23:
[...]
Ik kreeg vannacht een e-mail van Caiway met een vooraankondiging van gelijke strekking. Mijn Caiway abo zal t.z.t. omgezet worden in een Delta flex abo.
Ik vroeg me al af hoelang ze die schijnconstructie van twee “aparte” bedrijven nog vol zouden houden.
Gaat de ACM daar nog wat van vinden?
Ze doen anders best veel moeite om de mythe van twee onafhankelijke providers in stand te houden, zoals “nieuwe klant” korting en apparatuur wisselen bij overstappen. Voor de consument is er na de “fusie” minder concurrentie en de ACM zou het dus ook zo kunnen zien.robertwebbe schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 12:49:
[...]
Ik vermoed helemaal niets. Het was altijd al 1 bedrijf met 2 merknamen, dat brengen ze nu terug naar 1.
Ik heb vorige maand alvast de overstap gemaakt van Caiway naar Delta, het gaat half september in.
2 jaar 1GB + TV voor €40 per maand. Ik kwam ervoor in aanmerking en vond het een mooie actie.
Ben benieuwd of ik voor de overstap al ben omgezet naar Delta, want dan zou ik formeel dus overstappen van Delta naar Delta . Ofzo.
Vind het op zich wel een goede zaak dat het nu één provider wordt, ik stapte elk jaar over van Delta naar Caiway en vice versa, maar dan ben je de TV opnames kwijt en moest je dus de apparatuur terugsturen, en kreeg je vervolgens identieke apparatuur terug. Dat zal wat gekost hebben, al die jaren lang dezelfde pakketten rondpompen.
Ben benieuwd of we in de toekomst minder hoeven te betalen
Nadeel als abonnee is nu natuurlijk dat je niet meer jaarlijks kan overstappen van de een naar de ander, met de bijkomende voordelen. Tja of tussen Delta een hele andere provider natuurlijk, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Enfin ik heb nog 2 jaar om daar over na te denken
2 jaar 1GB + TV voor €40 per maand. Ik kwam ervoor in aanmerking en vond het een mooie actie.
Ben benieuwd of ik voor de overstap al ben omgezet naar Delta, want dan zou ik formeel dus overstappen van Delta naar Delta . Ofzo.
Vind het op zich wel een goede zaak dat het nu één provider wordt, ik stapte elk jaar over van Delta naar Caiway en vice versa, maar dan ben je de TV opnames kwijt en moest je dus de apparatuur terugsturen, en kreeg je vervolgens identieke apparatuur terug. Dat zal wat gekost hebben, al die jaren lang dezelfde pakketten rondpompen.

Nadeel als abonnee is nu natuurlijk dat je niet meer jaarlijks kan overstappen van de een naar de ander, met de bijkomende voordelen. Tja of tussen Delta een hele andere provider natuurlijk, maar daar heb ik nog geen ervaring mee. Enfin ik heb nog 2 jaar om daar over na te denken
Wat ik gisteren van de supportdesk begreep is dat:
"Uw abonnement loopt gewoon door en u kunt gewoon blijven internetten, tv-kijken en bellen zoals u gewend bent."
Geldt in dit geval niet voor mij (zonder investeringen, maar belangrijk ook zonder support), ik kijk via dvb-c over coax, titanium in bridgmodus met daarachter een ubiquity infra.
Ik wacht de mail wel af, maar Odido wordt steeds aantrekkelijker in dat geval (ook geen coax, maar dan maar via de app kijken....)
- Iedereen (uiteindelijk) naar XGS-PON
- Coax volledig gaat verdwijnen
- Verstrekte modems niet in bridge kunnen
"Uw abonnement loopt gewoon door en u kunt gewoon blijven internetten, tv-kijken en bellen zoals u gewend bent."
Geldt in dit geval niet voor mij (zonder investeringen, maar belangrijk ook zonder support), ik kijk via dvb-c over coax, titanium in bridgmodus met daarachter een ubiquity infra.
Ik wacht de mail wel af, maar Odido wordt steeds aantrekkelijker in dat geval (ook geen coax, maar dan maar via de app kijken....)
Bij Caiway kun je toch ook via een app TV kijken?htca schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:07:
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ja, dat kanAndrehj schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:36:
[...]
Bij Caiway kun je toch ook via een app TV kijken?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ja dat klopt, maar als je een paar (oudere) TV's bij pubers in huis hebt zonder smart functies ben je afhankelijk van DVB-C. En ja natuurlijk kan ik allerlei Aminos neer zetten of chromecasts aansluiten... Nog los van het feit dat je allerhande extra handelingen moet doen om de app te starten.Andrehj schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:36:
[...]
Bij Caiway kun je toch ook via een app TV kijken?
Verder ben ik niet heel erg te spreken over de App, weigert regelmatig dienst op mijn Sony TV uit 2022.
Hier hangt aan de (oude, domme) slaapkamer-TV gewoon zo'n wit Google TV setje. Kost weinig en werkt perfect.htca schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 09:56:
Ja dat klopt, maar als je een paar (oudere) TV's bij pubers in huis hebt zonder smart functies ben je afhankelijk van DVB-C. En ja natuurlijk kan ik allerlei Aminos neer zetten of chromecasts aansluiten... Nog los van het feit dat je allerhande extra handelingen moet doen om de app te starten.
Bij niet gebruik zet ik TV+Google dinges met een schakelaar uit, zodat er ook geen standbyverbruik is.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Chromecast gaat eruit (geen idee hoelang er nog ondersteuning is) en je hebt je telefoon nodig om hem te bedienen (tenminste mijn googlechrome device). Nieuwe google device gaat 120 euro kosten (uit mijn hoofd). Ik snap echt wel dat Delta/Caiway vooruit willen en ik denk dat het vervallen van DVB-C het minste probleem is van de dingen die ik persoonlijk dan ga missen, maar ik denk dat mijn partner en puber huisgenoten daar anders overdenken.... gedoe: TV aan zetten, app selecteren, "doet de app het wel of niet" en TV kijken, terwijl het nu is, TV aanzetten en plop je hebt beeld). Om nog maar te zwijgen van mijn pa (tegen de 80).... kijkt nu ook gewoon DVB-c op zijn TV, lekker overzichtelijk 1 afstandsbediening, kaartje erin voor ESPN voetbal... Nog los van het feit dat er een UTP naar zijn TV moet worden getrokken (want Amino niet draadloos en wil je denk ik ook niet)Andrehj schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:00:
[...]
Hier hangt aan de (oude, domme) slaapkamer-TV gewoon zo'n wit Google TV setje. Kost weinig en werkt perfect.
Bij niet gebruik zet ik TV+Google dinges met een schakelaar uit, zodat er ook geen standbyverbruik is.
Doet me trouwens herinneren aan 2010, toen Caiway het analoge signaal uitzette (ver voor alle andere aanbieders met een kul reden van bandbreedte) en met name ouderen daar veel last van ondervonden.
Hmm, als coax echt gaat verdwijnen, dan is er weinig reden meer om bij Caiway/Delta te blijven. Precies zoals je schrijft het 'het werkt gewoon' aspect van dvb-c vind ik erg prettig. Vooral.de manier van zappen, of eigenlijk de onmogelijkheid om echt te zappen bij kijken via de app zal wel even wennen worden.htca schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 08:07:
Wat ik gisteren van de supportdesk begreep is dat:Uit de mail:
- Iedereen (uiteindelijk) naar XGS-PON
- Coax volledig gaat verdwijnen
- Verstrekte modems niet in bridge kunnen
Hopelijk duurt het nog even.
Voor wat de eerste lijn support waard is natuurlijk.... Maar afwachten .....PaT schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:59:
[...]
Hmm, als coax echt gaat verdwijnen, dan is er weinig reden meer om bij Caiway/Delta te blijven. Precies zoals je schrijft het 'het werkt gewoon' aspect van dvb-c vind ik erg prettig. Vooral.de manier van zappen, of eigenlijk de onmogelijkheid om echt te zappen bij kijken via de app zal wel even wennen worden.
Hopelijk duurt het nog even.
Caiway gaat op in Delta. Dussss... Kan niet meer elk jaar switchen tussen de twee en vragen voor aanbiedingen hier
Deze kost maar 42 euro: https://www.bol.com/nl/nl...ogle-tv/9300000119991877/htca schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 10:30:
Chromecast gaat eruit (geen idee hoelang er nog ondersteuning is) en je hebt je telefoon nodig om hem te bedienen (tenminste mijn googlechrome device). Nieuwe google device gaat 120 euro kosten (uit mijn hoofd).
En je bedient hem gewoon via de meegeleverde afstandbediening.
En Google heeft idd recent aangekondigt om die te vervangen door een settop box, maar het is volkomen onduidelijk hoe lang de Chromecasts nog ondersteund blijven. Voorlopig lijkt me er geen reden voor paniek.
Mwoah.... ik zie dit vooralsnog niet als oplossing, extra device/extra AB. Voor Tweakers ok, voor oude-vandagen.... nog los van de investering die consumenten moeten doen. Maar goed, afwachten wat de mail straks gaat zeggen.Andrehj schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 13:37:
[...]
Deze kost maar 42 euro: https://www.bol.com/nl/nl...ogle-tv/9300000119991877/
En je bedient hem gewoon via de meegeleverde afstandbediening.
En Google heeft idd recent aangekondigt om die te vervangen door een settop box, maar het is volkomen onduidelijk hoe lang de Chromecasts nog ondersteund blijven. Voorlopig lijkt me er geen reden voor paniek.
Dat is ook zeker waar. Ik heb net de app maar eens aangezwengeld op mijn tv. Die hebben ze behoorlijk verbeterd sinds ik die de laatste keer bekeek. Zappen kan zowaar redelijk als via coax. Dat valt dus mooi mee.htca schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 12:12:
[...]
Voor wat de eerste lijn support waard is natuurlijk.... Maar afwachten .....
Hier werkt de app af en toe niet, maar goed, het is de Caiway app, wellicht is de Delta app veel beterPaT schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 14:48:
[...]
Dat is ook zeker waar. Ik heb net de app maar eens aangezwengeld op mijn tv. Die hebben ze behoorlijk verbeterd sinds ik die de laatste keer bekeek. Zappen kan zowaar redelijk als via coax. Dat valt dus mooi mee.
Ik weet niet wat jullie van de beeldkwaliteit van de app vinden maar ik vind het dvb-c signaal vele malen beter.htca schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 15:28:
[...]
Hier werkt de app af en toe niet, maar goed, het is de Caiway app, wellicht is de Delta app veel beter
Blijft het basispakket zonder smartcard beschikbaar op de coaxkabel in het Caiway gebied nu Caiway opgaat in Delta?
Ik denk niet dat hier iemand die vraag kan beantwoorden. In de email van Caiway staat dat er t.z.t. meer info komt.dolopfriet schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:07:
Blijft het basispakket zonder smartcard beschikbaar op de coaxkabel in het Caiway gebied nu Caiway opgaat in Delta?
Dit staat bij de faq's.dolopfriet schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:07:
:strip_exif()/f/image/Y1wkvd2SMTBdF8icQ3wYXl52.jpg?f=fotoalbum_large)
Vanmorgen kwam er per snail mail nog een echte papieren brief met woorden van gelijke strekking.
Op termijn krijg ik een “vergelijkbaar” Delta Flex pakket. Dat ik dan mijn Caiway e-mail adres en telefoonnummer kan blijven gebruiken boeit me niet zo. Ik heb mijn vaste telefoonnummers al lang overgezet naar Cheap Connect en ik heb ook al twee decennia een provider onafhankelijk e-mail adres met eigen domein. Wat me wel boeit is wat het gaat kosten. Daarover zijn ze niet concreet en dat betekent meestal dat het duurder wordt…
Op termijn krijg ik een “vergelijkbaar” Delta Flex pakket. Dat ik dan mijn Caiway e-mail adres en telefoonnummer kan blijven gebruiken boeit me niet zo. Ik heb mijn vaste telefoonnummers al lang overgezet naar Cheap Connect en ik heb ook al twee decennia een provider onafhankelijk e-mail adres met eigen domein. Wat me wel boeit is wat het gaat kosten. Daarover zijn ze niet concreet en dat betekent meestal dat het duurder wordt…
Voor Coax internet gaat er niks veranderen is mij vertelt.ernstoud schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:19:
[...]
Ik denk niet dat hier iemand die vraag kan beantwoorden. In de email van Caiway staat dat er t.z.t. meer info komt.
als je nu op COAX zit wordt je straks op Glasvezel gezet.
heb je geen Glasvezel blijf je op Coax
De eerste lijn gaf bij mij aan dat ze coax (op termijn) gaan uitfaseren. Dus "voorlopig" blijft het, zonder garantie over tijd. En ja... DVB-C geeft een beduidend betere kwaliteit dan de (caiway) app.speedmetal35 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 12:34:
[...]
Dit staat bij de faq's.
[Afbeelding]
Ik was juist zo blij met coax zonder extra kastje en alle kinderen ook gewoon tv.
Delta zal ongetwijfeld duurder worden, ik heb nu nog een antiek abonnement, wat nog steeds het goedkoopste was
Delta zal ongetwijfeld duurder worden, ik heb nu nog een antiek abonnement, wat nog steeds het goedkoopste was
Ik heb onlangs alle mogelijke providers (op het Delta netwerk) vergeleken voor familie van mij die net Delta glas had laten aanlegge.nRoetzen schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 13:15:
Wat me wel boeit is wat het gaat kosten. Daarover zijn ze niet concreet en dat betekent meestal dat het duurder wordt…
Ik vergeleek de laagste snelheid (snel zat), 2 TV-decoders en een wat uitgebreider TV-pakket (wegens kinderzenders) met elkaar.
Delta was daar zo'n €200 duurder op jaarbasis dan Caiway.
Ze zitten nu dus bij Caiway maar gelukkig is dat een 1-jarig abonnement, kunnen ze over een jaar i.i.g. weer vergelijken en evt. overstappen.
Vandaag dan ook maar zelf de overstap van Caiway naar Delta geregeld zodat ik nog even een beetje korting kan pakken ipv direct in een flex pakket terecht kom. Na de aanvraag direct maar even naar de servicedesk chat gesprongen om te vragen bij ingang van abbonement een modem zonder router functie te ontvangen maar dit is bij Delta dus niet mogelijk ivm het PON netwerk waar ik op aangesloten wordt en hierin is geen Bridge functie mogelijk.. Zit dus wel degelijk een verschil tussen de service die Caiway verleent en die Delta mij nu gaat bieden. Even een steekje onder water gegeven dat ze de bridge functie van Caiway kunnen afkijken want nu zit ik straks alsnog met een modem incl. Wifi functie en ja, ik weet dat deze functie uitgeschakeld kan worden maar toch. De reviews over het modem dat Delta leverd zijn ook niet al te best door de schil die zij eroverheen draaien.
bij zowel Caiway als Delta krijg je met XGS-PON de nokia die niet in bridge kan.rmeijer18 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:52:
Vandaag dan ook maar zelf de overstap van Caiway naar Delta geregeld zodat ik nog even een beetje korting kan pakken ipv direct in een flex pakket terecht kom. Na de aanvraag direct maar even naar de servicedesk chat gesprongen om te vragen bij ingang van abbonement een modem zonder router functie te ontvangen maar dit is bij Delta dus niet mogelijk ivm het PON netwerk waar ik op aangesloten wordt en hierin is geen Bridge functie mogelijk.. Zit dus wel degelijk een verschil tussen de service die Caiway verleent en die Delta mij nu gaat bieden. Even een steekje onder water gegeven dat ze de bridge functie van Caiway kunnen afkijken want nu zit ik straks alsnog met een modem incl. Wifi functie en ja, ik weet dat deze functie uitgeschakeld kan worden maar toch. De reviews over het modem dat Delta leverd zijn ook niet al te best door de schil die zij eroverheen draaien.
zelf kan je een Nokia ont aanschaffen die als converter dient
Je weet dat Caiway exact hetzelfde netwerk gebruikt incl hetzelfde modem?
Het verschil is dat je nu van AON naar XGS-PON gaat. Had je bij Caiway een abbowijziging aangevraagd had je ook naar XGS-PON gegaan incl Nokia modem zonder bridge mode.
Het verschil is dat je nu van AON naar XGS-PON gaat. Had je bij Caiway een abbowijziging aangevraagd had je ook naar XGS-PON gegaan incl Nokia modem zonder bridge mode.
Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018
Als ik nu zelf over stap naar delta ipv afwachten tot ik automatisch overgezet wordt kan ik dan ook mijn Caiway e-mail Adressen behouden?rmeijer18 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:52:
Waarschijnlijk niet. Maar dan krijg je er vast een Delta adres voor in de plaats en providers zijn verplicht e-mail adressen nog een half jaar in de lucht te houden na beëindiging van het contract.speedmetal35 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 12:22:
[...]
Als ik nu zelf over stap naar delta ipv afwachten tot ik automatisch overgezet wordt kan ik dan ook mijn Caiway e-mail Adressen behouden?
Overigens vind ik de e-mail mogelijkheden van Caiway maar beperkt. Ik krijg alleen POP en geen IMAP aangeboden. Ik gebruik het niet en zal het ook niet missen.
[ Voor 14% gewijzigd door Roetzen op 16-08-2024 13:23 ]
Caiway ondersteund netjes IMAP. wordt al jaren gebruikt hier.Roetzen schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:19:
[...]
Waarschijnlijk niet. Maar dan krijg je er vast een Delta adres voor in de plaats en providers zijn verplicht e-mail adressen nog een half jaar in de lucht te houden na beëindiging van het contract.
Overigens vind ik de e-mail mogelijkheden van Caiway maar beperkt. Ik krijg alleen POP en geen IMAP aangeboden. Ik gebruik het niet en zal het ook niet missen.
Dan ligt het zeker aan de hier gebruikte combinatie van OS en Thunderbird dat het hier niet ging. Ik ga geen energie spenderen aan het verder uitzoeken. Ik heb een provider onafhankelijk adres.Brentjuh2000 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 13:38:
[...]
Caiway ondersteund netjes IMAP. wordt al jaren gebruikt hier.
Ik zit hier ook bij Caiway en ga dus binnen een jaar over op Delta zoals middels de brief is aangegeven.
Dat daarbij DVB-C over Coax op termijn gaat verdwijnen stoort mij mateloos, omdat dit het beste beeld geeft by far. Van wat ik lees en zelf heb getest heeft het beeld over coax een constant bitrate die ook nog eens hoger is dan die van de TV app. Terwijl bij die laatste ook nog eens compressie wordt toegepast met een variabele bitrate (waarom?).
Eerlijkheidshalve moet ik dan wel zeggen dat ik dit niet getest heb i.c.m. een decoder (IPTV), omdat ik die ook niet nodig heb met het coax signaal, bovendien kan ik dat apparaat ook niet kwijt hier. Daarom is Coax ook zo fijn voor ons.
Buiten dat heb je bij Caiway in het Basic TV pakket 69 HD zenders, en bij Delta iets meer dan 30 (effectief dus een halvering).
De decoder is bij Caiway gratis, en bij Delta betaal je €5/maand.
Qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel, maar grosso modo bied Delta het internet deel iets goedkoper aan, maar vragen meer voor TV en vaste lijn telefonie.
Als je mensen mee wil krijgen, dan zou ik verwachten dat je dan ook iets aanbied wat kwalitatief vergelijkbaar is met DVB-C. Uiteindelijk draait het allemaal om geld. Voor hen, maar ook voor mij.
Dat daarbij DVB-C over Coax op termijn gaat verdwijnen stoort mij mateloos, omdat dit het beste beeld geeft by far. Van wat ik lees en zelf heb getest heeft het beeld over coax een constant bitrate die ook nog eens hoger is dan die van de TV app. Terwijl bij die laatste ook nog eens compressie wordt toegepast met een variabele bitrate (waarom?).
Eerlijkheidshalve moet ik dan wel zeggen dat ik dit niet getest heb i.c.m. een decoder (IPTV), omdat ik die ook niet nodig heb met het coax signaal, bovendien kan ik dat apparaat ook niet kwijt hier. Daarom is Coax ook zo fijn voor ons.
Buiten dat heb je bij Caiway in het Basic TV pakket 69 HD zenders, en bij Delta iets meer dan 30 (effectief dus een halvering).
De decoder is bij Caiway gratis, en bij Delta betaal je €5/maand.
Qua prijs ontloopt het elkaar niet zoveel, maar grosso modo bied Delta het internet deel iets goedkoper aan, maar vragen meer voor TV en vaste lijn telefonie.
Als je mensen mee wil krijgen, dan zou ik verwachten dat je dan ook iets aanbied wat kwalitatief vergelijkbaar is met DVB-C. Uiteindelijk draait het allemaal om geld. Voor hen, maar ook voor mij.
Heb een aantal maanden geleden nog een ander modem zonder router aangevraagd bij Caiway ivm het gebruiken van een eigen router. Dus dit was mij niet bekend.Mitssz schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 09:54:
Je weet dat Caiway exact hetzelfde netwerk gebruikt incl hetzelfde modem?
Odido zit hier ook op de glasvezel tegenwoordig in Vroomshoop. Ik kan dus ook overstappen van Caiway naar Odido. Zal in Almelo ook moeten kunnen.rmeijer18 schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 07:53:
Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Is een Amino Aria 7x van T-mobile direct te gebruiken met Caiway?
Of eenvoudig aan te passen naar Caiway?
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Een TV kastje moet geregistreerd staan bij Caiway onder jouw account. Een oud T-Mobile TV kastje kan dus wel werken maar alleen als die geregistreerd staat en je dus maandelijks voor gaat betalen.RaRo74 schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:15:
Is een Amino Aria 7x van T-mobile direct te gebruiken met Caiway?
Bedankt en dat vermoeden had ik al.bjusterbaarlik schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 09:35:
[...]
Een TV kastje moet geregistreerd staan bij Caiway onder jouw account. Een oud T-Mobile TV kastje kan dus wel werken maar alleen als die geregistreerd staat en je dus maandelijks voor gaat betalen.
Dan blijven we de extra extra tv gebruiken met een Google Chromecast.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Nou, ik heb hier nu een poosje geprobeerd met de caiway app, maar meer dan dagelijks weigert de app te starten op mijn Sony TV (KD-49XH9505) Daarna moet ik de app verwijderen en opnieuw koppelen. Ik heb de delta app ook geïnstalleerd, maar dat lijkt me dezelfde applicatie maar met een ander logo (op zich logisch).
Zit nu op AON met eigen modem maar ik ga toch maar eens shoppen bij delta of odido denk ik. Eigen Mikrotik eruit en maar gewoon keurig met de meute meedoen en provider spul gebruiken...
Ene kant wel jammer maar goed daar gaat de wereld naar toe lijkt het. Merk dat mijn tweakers eisen wat verminderd zijn de laatste jaren (eigen ip, vpn's etc.).
Ene kant wel jammer maar goed daar gaat de wereld naar toe lijkt het. Merk dat mijn tweakers eisen wat verminderd zijn de laatste jaren (eigen ip, vpn's etc.).
Toen ik vorig jaar overstapte van Caiway naar Delta hield ik gewoon mijn point-to-point glasvezel. Heb net de overstap van Delta naar Caiway aangevraagd. Heeft iemand deze overstap onlangs gemaakt? En hield je hierbij je point-to-point glasvezel of werd je overgezet naar XGSPON?
Point-to-Point verbinding zul je sowieso blijven behouden. Tegenhanger van PtP is namelijk Point-to-Multi-Point. Waarbij er een glasvezel vanuit de PoP in de straat wordt gesplit met een passieve splitter verdeelt over meerdere huizen. Zoiets is dus alleen mogelijk bij nieuwe aanleg en zal dus niet achteraf toegepast worden.wian schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 13:42:
Toen ik vorig jaar overstapte van Caiway naar Delta hield ik gewoon mijn point-to-point glasvezel. Heb net de overstap van Delta naar Caiway aangevraagd. Heeft iemand deze overstap onlangs gemaakt? En hield je hierbij je point-to-point glasvezel of werd je overgezet naar XGSPON?
Je zult wel bedoelen van AON naar XGS-PON en dat wordt tegenwoordig altijd gedaan. Zelf geen uitzonderingen meer gezien laatste half jaar.
Het antwoordt op je beide vragen is dus ja. Ja, je behoudt de PtP verbinden en ja je wordt overgezet naar XGS-PON.
[ Voor 6% gewijzigd door bjusterbaarlik op 18-08-2024 14:17 ]
Je zal vast gelijk hebben maar ik gebruik de terminologie die Caiway zelf gebruikt.bjusterbaarlik schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:15:
[...]
Point-to-Point verbinding zul je sowieso blijven behouden. Tegenhanger van PtP is namelijk Point-to-Multi-Point. Waarbij er een glasvezel vanuit de PoP in de straat wordt gesplit met een passieve splitter verdeelt over meerdere huizen. Zoiets is dus alleen mogelijk bij nieuwe aanleg en zal dus niet achteraf toegepast worden.
Je zult wel bedoelen van AON naar XGS-PON en dat wordt tegenwoordig altijd gedaan. Zelf geen uitzonderingen meer gezien laatste half jaar.
Het antwoordt op je beide vragen is dus ja. Ja, je behoudt de PtP verbinden en ja je wordt overgezet naar XGS-PON.
Bedankt voor de bevestiging dat het sowieso een overstap naar XGSPON zal zijn.
Jammer, maar helaas. Wil graag mijn opnsense firewall blijven gebruiken en het standaard modem heeft nog steeds geen bridge modus, dus wordt dan een gare DMZ setup met dubbel NAT. Ben benieuwd of dat goed gaat met WireGuard…
Bedankt, ga dat draadje nog maar eens goed doorspitten. Heb nu een mooie firewall met ingebouwde SFP poort maar die is niet compatibel met SFP+.rfbroek schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:09:
Of je neemt een eigen modem
[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
De SFP van fs.com werkt ook in een SFP poort, de Zaram niet.wian schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:22:
[...]
Bedankt, ga dat draadje nog maar eens goed doorspitten. Heb nu een mooie firewall met ingebouwde SFP poort maar die is niet compatibel met SFP+.
Uiteraard dan maximaal 1 Gbps.
Bedankt. Jammer dat die van fs 2x zo duur is als de Zaram. Wordt het wellicht interessant om de firewall te vervangen… Is er nog verschil qua energieverbruik of performance tussen deze twee?ernstoud schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 15:43:
[...]
De SFP van fs.com werkt ook in een SFP poort, de Zaram niet.
Uiteraard dan maximaal 1 Gbps.
Zaram SFP : 2 Wattwian schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 16:12:
[...]
Bedankt. Jammer dat die van fs 2x zo duur is als de Zaram. Wordt het wellicht interessant om de firewall te vervangen… Is er nog verschil qua energieverbruik of performance tussen deze twee?
FS.com SFP : < 2.1 Watt
Zeg maar gelijk dus.
Ik heb zelf ook OpnSense draaien op een mini PC'tje met vier 2.5Gbps poorten met ervoor de uitvoering: Nokia XS-010X-Q. Deze heeft een 10Gbps netwerkpoort die ook 5Gbps, 2.5Gbps, 1Gbps en 100Mbps ondersteund.wian schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:57:
[...]
Jammer, maar helaas. Wil graag mijn opnsense firewall blijven gebruiken en het standaard modem heeft nog steeds geen bridge modus, dus wordt dan een gare DMZ setup met dubbel NAT. Ben benieuwd of dat goed gaat met WireGuard…
[ Voor 3% gewijzigd door bjusterbaarlik op 18-08-2024 19:51 ]
Welk type mini-PC is dit?bjusterbaarlik schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 19:51:
[...]
Ik heb zelf ook OpnSense draaien op een mini PC'tje met vier 2.5Gbps poorten met ervoor de uitvoering: Nokia XS-010X-Q. Deze heeft een 10Gbps netwerkpoort die ook 5Gbps, 2.5Gbps, 1Gbps en 100Mbps ondersteund.
Uitgaand wireguard door dubbel NAT heen gaat waarschijnlijk wel goed. Uitgaand dubbel nat is niet heel zeldzaam (tetheren op een mobiele telefoon op een standaard-APN bijvoorbeeld). Inkomend met forwards heb ik het nooit geprobeerdwian schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:57:
[...]
Je zal vast gelijk hebben maar ik gebruik de terminologie die Caiway zelf gebruikt.
Bedankt voor de bevestiging dat het sowieso een overstap naar XGSPON zal zijn.
Mijn tailscale endpoint thuis zit wel achter NAT mét forward, terwijl het bij tailscale eigenlijk niet eens nodig is
Mooie hardware voor een software router. Ik heb zelf een variant zonder SFP of 10gbit poort.bjusterbaarlik schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 20:14:
[...]
Zo'n Chinees dingetje.![]()
https://nl.aliexpress.com...spm=a2g0o.detail.search.0
En geen use cases voor > 1gbit WAN bandbreedte als ik eerlijk ben
Volgens de Caiway klantenservice (via whatsapp) blijf ik op AON en wordt alles "later" overgezet naar XGS-PON. Weet niet hoe betrouwbaar deze informatie is. Je zegt dat jij geen uitzonderingen meer gezien hebt, bedoel je hier op het forum of heb je insider informatie van Delta/Caiway?bjusterbaarlik schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:15:
[...]
[...]
Ik zou de klantenservice niet al te serieus nemen. De meesten weten niet wat AON of XGS-PON is. Is sowieso beter om niet te technische termen te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld beter vragen of je een Nokia router krijgt bij je nieuwe abonnement. Stond dat er sowieso niet bij? Als ik een nieuw abonnement afsluit zie ik dat namelijk wel staan.wian schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 12:28:
[...]
Volgens de Caiway klantenservice (via whatsapp) blijf ik op AON en wordt alles "later" overgezet naar XGS-PON. Weet niet hoe betrouwbaar deze informatie is. Je zegt dat jij geen uitzonderingen meer gezien hebt, bedoel je hier op het forum of heb je insider informatie van Delta/Caiway?
Je hebt gelijk. Andere klantenservice medewerker bevestigd net dat ik toch wel overgezet zal worden van AON naar XGS-PON en dat het niet mogelijk is om bij AON te blijven.bjusterbaarlik schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:20:
[...]
Ik zou de klantenservice niet al te serieus nemen. De meesten weten niet wat AON of XGS-PON is. Is sowieso beter om niet te technische termen te gebruiken. Je kunt bijvoorbeeld beter vragen of je een Nokia router krijgt bij je nieuwe abonnement. Stond dat er sowieso niet bij? Als ik een nieuw abonnement afsluit zie ik dat namelijk wel staan.
"In de toekomst" willen ze een bridge oplossing gaan leveren, maar niet bekend wanneer.
Wellicht interessant om te lezenwian schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 10:25:
[...]
Je hebt gelijk. Andere klantenservice medewerker bevestigd net dat ik toch wel overgezet zal worden van AON naar XGS-PON en dat het niet mogelijk is om bij AON te blijven.
"In de toekomst" willen ze een bridge oplossing gaan leveren, maar niet bekend wanneer.
[Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2
Ik zit te twijfelen om over te stappen van KPN glasvezel netwerk naar Caiway (Delta netwerk). Heb er geen ervaringen mee.
Mooie aanbieding 400Mb, 12 maanden voor €35 per maand + 60 euro cashback. Heb geen tv nodig. Delta glasvezel aansluiting zit al in de woning.
Twijfel zit erin of de kwaliteit van het Delta netwerk goed is. Op KPN netwerk eigenlijk nooit storing gehad.
En lees vooral dat de TV kwaliteit minder is bij Caiway, maar dat hoef ik dus niet.
Mooie aanbieding 400Mb, 12 maanden voor €35 per maand + 60 euro cashback. Heb geen tv nodig. Delta glasvezel aansluiting zit al in de woning.
Twijfel zit erin of de kwaliteit van het Delta netwerk goed is. Op KPN netwerk eigenlijk nooit storing gehad.
En lees vooral dat de TV kwaliteit minder is bij Caiway, maar dat hoef ik dus niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Edman op 21-08-2024 11:44 ]
Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie