bjusterbaarlik schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 20:41:
[...]
Meestal betekent het een administratief probleem ergens in het netwerk van Delta/Caiway, waarbij het ook op afstand oplosbaar is. Maar een patch losgetrokken en verkeerd terug gezet zou eventueel ook kunnen. Zelfde geld voor een defecte Nokia. Maar eerste lijkt mij het meest logische.
Nog dank voor je reactie.
Inmiddels zijn we 5 dagen verder (incl weekend) en nog steeds geen internet.
Hieronder nog even de ontwikkelingen tot nu toe.
Men heeft diezelfde vrijdag dat de storing gemeld is wel wat op afstand geprobeerd (althans dat maak ik op uit een standaard mail) en ik werd nog dezelfde dag gevraagd een afspraak te maken met de monteur.
conclusie: geen administratief probleem.
De monteur is schijnbaar protocol, ik had nog voorgesteld om het modem te ruilen, gezien dat alleen Power, PON en WLAN groen branden), men wil denk ik uitsluiten dat het niet door de klant zelf komt die ofwel reset instructies niet goed heeft gevolgd, of bepaalde apparatuur gebruikt etc.
Helaas pas gisteren de Gideon monteur langs.
Die was snel klaar, modem even van stroom af en er weer op, viel hem gelijk op dat het lang duurt voordat PON groen gaat branden. Heeft nummer van technische afdeling gebeld, maar die zagen niets en zouden het uitzoeken.
Vrij snel in de avond mail van Caiway dat storing zou zijn verholpen... niet dus.
dus gelijk gechat, met had het modem online zien komen en daardoor geconcludeerd dat de storing verholpen was. Ook niet even checken bij de klant....
Nieuw ticket aangemaakt.
Men probeerde mij vandaag te bellen, en heeft ook zaken op afstand geprobeerd zegt men (wederom uit de standaard mail), maar zoals verwacht niet gelukt en ditmaal een afspraak monteur van de netbeheerder.
Die kwam vanavond langs en vroeg zich gelijk af wat hij kwam doen, aangezien modem wel groen PON lampje heeft.
Zekerheidshalve wel de fiber doorgemeten naar de centrale, die was uiteraard in orde.
Update 18 April: vanochtend bericht van caiway dat storing verholpen is. Niet dus, nog steeds zelfde lampjes. Na contact met caiway blijkt dat modem online is gekomen en ze konden zien dat diensten het deden (?) . Dus gewoon vinkje zetten en door, zonder bij klant te checken....
Men heeft het nu vanaf 1e lijns expliciet aangegeven naar technische afdeling, dat het aan modem zou liggen.
Mijn conclusie tot nu toe:
Caiway hanteert strikt protocol bij storingen, kijkt niet goed naar de diagnose informatie die klant aangeeft en/of vertrouwt die niet en/of wordt niet goed door eerstelijns klantenservice doorgezet. Men gaat over op sturen monteur die als je beetje pech heeft niet gelijk beschikbaar is.
[
Voor 7% gewijzigd door
Wally2002 op 18-04-2024 10:02
]