Toon posts:

[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste
Acties:

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:07
EWS99 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:59:
[...]

Net terug zitten zoeken in deze threat. ONT ID was bij mvdnes 0x0000....

Inmiddels chat contact gehad, mijn modem zou vanochtend rond 10:00 provisioned moeten zijn, maar ik kon er niet meer bij. Ticket heropend.

Inmiddels is mijn UTP link weer UP, dus ze zijn er duidelijk mee bezig.

Ook bij mij is de software van de XS-010X-Q geüpdatet van 3FE49337BGDB09 naar 3FE49337AOCK85 (dat kon ik zien toen ik er nog via 192.168.100.1 bij kon)
Aaand we're live! (althans, ik krijg een IP adres) _/-\o_

Hier had uw advertentie kunnen staan!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:57

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Ik weet dat je zowat voor nop kunt krijgen. Echter was het totaal plaatje wat niet klopte. Geen UTP vind ik sowieso vreemd. Werd in de beschrijving wel aangegeven. Daarnaast was hoe e.e.a. verpakt was ook niet geweldig. De glasvezel kabel zat er wat ingepropt in en bij nadere inspectie zat er geen bescherming op de glas aansluiting (rood dopje). Alles bij elkaar gaf het een totaal verkeerd gevoel. Ik zou bijna zeggen we moeten uitleveren wat hebben we nog liggen. Ik ben benieuwd naar de doos die ze nu sturen. Kijken of alles volgens beschrijving en of de omdoos er fatsoenlijk uit ziet. En hopelijk nu ook de bezorger het netjes afgeeft en niet maar aan de deur zet.

*empty*

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:20
Sinds 15 uur vanmiddag geen internet meer in Rhenen e.o. In de hele straat een storing maar op de website helemaal geen communicatie. Helpdesk via telefoon en chat enkel emotionele opvang en excuses. Geen idee daar wat er aan de hand is of hoe lang het nu nog gaat duren. Wel de verzekering dat het snel opgelost is natuurlijk.

Zo gauw mijn jaarcontract is afgelopen ben ik hier weg.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

• ofc
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 22:52
peacelord schreef op maandag 21 november 2022 @ 19:20:
Sinds 15 uur vanmiddag geen internet meer in Rhenen e.o. In de hele straat een storing maar op de website helemaal geen communicatie. Helpdesk via telefoon en chat enkel emotionele opvang en excuses. Geen idee daar wat er aan de hand is of hoe lang het nu nog gaat duren. Wel de verzekering dat het snel opgelost is natuurlijk.

Zo gauw mijn jaarcontract is afgelopen ben ik hier weg.
Storingen komen helaas zo vaak voor dat ze het niet durven melden op de website. Sinds kort moet je zelfs een postcode invoeren voordat je mag zien of er een storing is.

• peacelord
Uiteindelijk was het om 22 uur ‘s avonds verholpen. Ik had er ook nog een tweet tegenaan gegooid met mijn ongenoegen. Komt er de volgende dag een reactie op de tweet door Caiway dat de storing gelukkig snel was opgelost?! Dan bekruipt mij toch het gevoel dat de service en communicatie afdeling bemenst wordt vanuit een sociale werkplaats en ik daarom maar beter kan zwijgen.

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:12
peacelord schreef op woensdag 23 november 2022 @ 06:35:
Uiteindelijk was het om 22 uur ‘s avonds verholpen. Ik had er ook nog een tweet tegenaan gegooid met mijn ongenoegen. Komt er de volgende dag een reactie op de tweet door Caiway dat de storing gelukkig snel was opgelost?! Dan bekruipt mij toch het gevoel dat de service en communicatie afdeling bemenst wordt vanuit een sociale werkplaats en ik daarom maar beter kan zwijgen.
Niet om het goed te praten maar misschien was het ook wel snel? (beetje advocaat van de duivel)
Storing van 7 uur is natuurlijk uiterst vervelend maar stel nou dat er ergens een hoofdkabel voor jou straat/dorp/stad is doorgegraven door iets/iemand.
Dan moet er dus een ander mannetje opgetrommeld worden om al die aders weer te lassen, dat is natuurlijk best een klusje.
Dan is 7 uur niet zo heel lang denk ik, er moet immers eerst onderzocht worden waar het kapot is gegaan, dan een lasser regelen en op locatie krijgen met de bijbehorende reistijd.
Glas lassers zijn moeilijk te krijgen, iedereen probeert die gasten zo veel mogelijk te boeken met de hoeveelheid glasprojecten vanuit de verschillende partijen.

[Voor 7% gewijzigd door miniterror op 23-11-2022 08:58]

• peacelord
Snel is idd een subjectief en betrekkelijk begrip. Zeker bezien van technisch perspectief.

Vanuit perspectief klant vind ik 7 uur downtime op de dag, tijdens de eerst WK wedstrijd van Nederland lang.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-03 21:16

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik had een vraag. Mijn collega hier op het werk heeft sinds 10 dagen geleden, glasvezel in huis van Caiway.
Daarbij heeft hij de glasvezel modem: Nokia XS-2426G-B

Nu is het al 10 dagen zo, dat op de modem alle lampjes brangen. Zowel van WAN als PON. Maar er gewoon weg geen internet verkeer is.
Toen de eerste keer de modem aangesloten werd, kreeg hij al meteen mailtjes binnen van gefeliciteerd etc.... en diensten zijn geactiveerd.
Maar er kwam maar geen internet verkeer binnen. Toen heeft hij de helpdesk gebeld en die vertelde dat ze de modem niet konden bereiken, dus het probleem lag bij de modem.
Desondanks hij bekabeld in de modem ingelogd was en dus ook een ISP adres zag, maar liep gewoon geen verkeerd doorheen.

Alsnog kreeg hij een nieuwe modem, want volgens hun lag het aan de modem. Gisteren kreeg hij zijn nieuwe Nokia XS-2426G-B modem. Sloot hem weer aan, alle lampjes branden weer, van PON en WAN en Internet, net zoals bij de voorgaande. Maar weer geen internet verkeer.

Ik denk zelf iets bij de centrale niet goed is of bij de switch tot betrekking de VLAN verkeerd getagged.
Hebben jullie een idee misschien? Zij blijven aangeven dat de glasvezel wel actief is (dus signaal loopt erdoorheen vanuit de wijkcentrale) maar zij kunnen noch de modem niet bereiken en mijn collega kan het internet niet op.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vandaag ook eerste storing gehad. Wat is die klantenservice traag. 3 wachtenden voor me, maar wel voor 15 min lang. En dan op de chat uberlangzaam reageren

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 16GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, TP-LINK Archer AX6000 router

• MR_VIPER

MR_VIPER

Vraagje. Hoe lang duurde het bij anderen voor ze een brief met wachtwoord kregen voor mijn Caiway? Ik heb de melding dat ze spullen gingen versturen al enkele weken terug gehad. Inmiddels ook 2e modem binnen na perikelen hoe het eerste modem is geleverd. Maar tot op heden nog steeds geen brief.

*empty*

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:51
MR_VIPER schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:46:
Vraagje. Hoe lang duurde het bij anderen voor ze een brief met wachtwoord kregen voor mijn Caiway? Ik heb de melding dat ze spullen gingen versturen al enkele weken terug gehad. Inmiddels ook 2e modem binnen na perikelen hoe het eerste modem is geleverd. Maar tot op heden nog steeds geen brief.
Ik heb hem nooit gehad. Heb toegang gekregen door zelf een wachtwoordreset uit te voeren. Dat ging via het emailadres waarmee ik de verbinding had aangevraagd.

• EWS99
Ik heb ook nog geen brief gekregen (1,5 week online nu). En hetzelfde gedaan als mvdnes, wachtwoord reset uitgevoerd. Je hebt volgens mij je klantnummer nodig, die had ik terug gevonden bij de brief die bij het installatie pakket zat. (of uit de mail die je kreeg na activatie van je verbinding)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Ga ik dat proberen. Dank!

*empty*

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:25
Ik heb een abonnement bij Caiway (internet & tv) dat ik graag zou willen wijzigen, ik wil namelijk graag van de tv af (kwaliteit valt tegen, alternatieven werken beter).

Nu zit ik nog binnen een jaarcontract en daarom voor de zekerheid contact gezocht met de klantenservice met de vraag of ik bij een wijziging een nieuw jaarcontract aanga. Tot mijn verbazing bleek dit inderdaad het geval.
Bij het "wijzigen" heet de laatste knop die je moet aanklikken ook ineens "bestel". En de algemene voorwaarden reppen van een "bepaalde looptijd tenzij anders aangegeven", verder staat nergens dat je een nieuwe overeenkomst aangaat en voor hoe lang die overeenkomst dan is.

Ik ben bij andere aanbieders (o.a. Ziggo) anders gewend. Dus mocht je een aanpassing willen doen, weet dat je weer een poosje aan Caiway vastzit.

• ernstoud
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:03
Nooit ontvangen. Via whatsapp gevraagd, meteen gekregen.

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-03 20:35
jaspersvensk schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 14:11:
Ik heb een abonnement bij Caiway (internet & tv) dat ik graag zou willen wijzigen, ik wil namelijk graag van de tv af (kwaliteit valt tegen, alternatieven werken beter).

Nu zit ik nog binnen een jaarcontract en daarom voor de zekerheid contact gezocht met de klantenservice met de vraag of ik bij een wijziging een nieuw jaarcontract aanga. Tot mijn verbazing bleek dit inderdaad het geval.
Bij het "wijzigen" heet de laatste knop die je moet aanklikken ook ineens "bestel". En de algemene voorwaarden reppen van een "bepaalde looptijd tenzij anders aangegeven", verder staat nergens dat je een nieuwe overeenkomst aangaat en voor hoe lang die overeenkomst dan is.

Ik ben bij andere aanbieders (o.a. Ziggo) anders gewend. Dus mocht je een aanpassing willen doen, weet dat je weer een poosje aan Caiway vastzit.
Ook zojuist mijn abo gewijzgd in alleen internet via portal mijn.caiway. Staat ook bij in de mail die ik daarna ontving dat het voor een jaar is. Vind ik op zich niet erg als ze de komende 12 maanden ook de prijs maar niet aanpassen (zeker nu met al die inflatie perikelen).

World of Trucks

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:12
Edit: toch iets andere situatie.

[Voor 95% gewijzigd door miniterror op 25-11-2022 19:10]

• EWS99
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:42:
[...]

Ook zojuist mijn abo gewijzgd in alleen internet via portal mijn.caiway. Staat ook bij in de mail die ik daarna ontving dat het voor een jaar is. Vind ik op zich niet erg als ze de komende 12 maanden ook de prijs maar niet aanpassen (zeker nu met al die inflatie perikelen).
Gaan ze (Caiway) in april zeker wel doen! Ook als je nog in je jaar contract zit. Is overigens vrij normaal, doet bijna elke provider.

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:25
Nice Guy Eddie schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 18:42:
[...]

Zoals EWS99 hierboven al zegt, ga er maar vanuit dat ze de prijzen wel zullen aanpassen. Die ruimte hebben ze zichzelf namelijk al gegeven in de algemene voorwaarden. En daarmee moet je akkoord gaan om te kunnen bestellen.
Als ze jaarlijks verhogen met maximaal het inflatiecijfer van het CBS, kun je er niets tegen beginnen. Tenzij je een contract voor onbepaalde tijd hebt, en dus maandelijks kunt opzeggen.

• r.vanheusden
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-01 07:59
Hi,

In ons dorp wordt nu gepromoot om te stemmen voor glasvezel, waar ik vrolijk van word (ziggo huidig).

Weet iemand ongeveer hoelang het ongeveer duurt van stemmen tot modem aansluiten :)

grt

• EWS99
r.vanheusden schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 13:34:
Hi,

In ons dorp wordt nu gepromoot om te stemmen voor glasvezel, waar ik vrolijk van word (ziggo huidig).

Weet iemand ongeveer hoelang het ongeveer duurt van stemmen tot modem aansluiten :)

grt
Weet niet meer precies wanneer Delta hier is begonnen met promoten. Maar hier mijn tijdlijn van wat ik nog weet:

mei 2021 ben in een chatgroep "Ambassadeurs" gezet.
maart 2022 is de kabel in de grond gegraven.
mei 2022 is de aansluiting binnen gebracht en afgemonteerd in de meterkast.
november 2022 is de lijn opgeleverd.

• rgarretsen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:42
Das overal een beetje verschillend.

06/08/2019 Stemmen voor voldoende animo aanleg
01/10/2022 Graven in straat + schieten naar de gevel
21/10/2022 Monteur voor afmonteren / testen glasvezel punt in huis.

02/12/2022 Nog geen Caiway pakket ontvangen of uberhaupt informatie.

Het is dat ik ziggo al verlengd had in Augustus voor een jaar, aangezien bij navraag Delta / BAM in Juni mij werdt verteld dat het project al afgerond was en wij toch geen aansluiting zouden krijgen. Dus ik wacht nog wel even met bellen voor mijn pakket aangezien ik anders ook lange tijd nog even dubbele kosten heb.

Maar ik heb z'n vermoeden dat met 3 jaar er tussen en eerste instantie niet aansluiten, het caiway ook gecancelled staat. (als ik op me postcode check staat er wel dat er al een order actief is op adres als ik wil bestellen).

Loopt dus allemaal niet heel lekker :-)

UDM-Pro | USW Pro 24 POE Gen 2 | USW Flex | USW-Flex Mini x3 | U6LR x4 | AP-HD x1 | G4 Pro | G4 Bullet | G3 Instant x5

• r.vanheusden
wat een deceptie

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:39

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

MR_VIPER schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:27:
Ook nog maar gevraagd waarom er geen UTP inzit terwijl het wel in de beschrijving staat.

Ja meneer die leveren we eigenlijk niet meer uit. Met glasvezel gaan we uit dat mensen Wifi gebruiken.
Kortom :

Zit je in een dipje ?
Bel dan de Caiway Helpdesk en stel ze wat doodnormale vragen zodat ze een lach op je gezicht kunnen toveren met een 100% dumbass antwoord! :D _O- :')

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• r.vanheusden
haha prachtig. ik ben intussen maar even naar dsl overgestapt. scheelt best wat knaken id maand, en zo veel storingen als ziggo weet te produceren zal vast niet snel overtroffen worden :)

• MR_VIPER

MR_VIPER

Xtr3me4me schreef op donderdag 24 november 2022 @ 15:15:
Ik had een vraag. Mijn collega hier op het werk heeft sinds 10 dagen geleden, glasvezel in huis van Caiway.
Daarbij heeft hij de glasvezel modem: Nokia XS-2426G-B

Nu is het al 10 dagen zo, dat op de modem alle lampjes brangen. Zowel van WAN als PON. Maar er gewoon weg geen internet verkeer is.
Toen de eerste keer de modem aangesloten werd, kreeg hij al meteen mailtjes binnen van gefeliciteerd etc.... en diensten zijn geactiveerd.
Maar er kwam maar geen internet verkeer binnen. Toen heeft hij de helpdesk gebeld en die vertelde dat ze de modem niet konden bereiken, dus het probleem lag bij de modem.
Desondanks hij bekabeld in de modem ingelogd was en dus ook een ISP adres zag, maar liep gewoon geen verkeerd doorheen.

Alsnog kreeg hij een nieuwe modem, want volgens hun lag het aan de modem. Gisteren kreeg hij zijn nieuwe Nokia XS-2426G-B modem. Sloot hem weer aan, alle lampjes branden weer, van PON en WAN en Internet, net zoals bij de voorgaande. Maar weer geen internet verkeer.

Ik denk zelf iets bij de centrale niet goed is of bij de switch tot betrekking de VLAN verkeerd getagged.
Hebben jullie een idee misschien? Zij blijven aangeven dat de glasvezel wel actief is (dus signaal loopt erdoorheen vanuit de wijkcentrale) maar zij kunnen noch de modem niet bereiken en mijn collega kan het internet niet op.
Weet niet of het al opgelost is. Ik had hetzelfde probleem. Gebeld. Uur moeten uitleggen en dingen uitvoeren. Uh meneer we gaan dit verder uitzoeken. 2 dagen later een bericht dat het goed zou moeten zijn. Gok een activatie probleem maar ik heb geen uitleg gehad wat het nu was.

*empty*

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Vorig jaar is in onze woonplaats glasvezel aangelegd. Gisteren het pakket ontvangen met de Nokia XS-2426G-B. Aangesloten. Alleen power en wlan branden groen. PON rood. De rest is uit. Ik heb gebeld en ze sturen een monteur.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• tmtm
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Dag allemaal, ik heb een vraag over bellen via Wifi met een iPhone.

Bij mijn vorige provider (KPN) was dit geen probleem, maar via de WiFi van het Caiway (Genexis) modem is WiFi bellen óf niet beschikbaar, óf het lukt niet om een gesprek te starten, óf het gesprek wordt na enkele seconden beëindigd.

Als ik een WiFi netwerk opzet via mijn Mac (met kabel aangesloten op Genexis modem) is bellen via WiFi wel mogelijk.
Is er iets dat ik kan doen om WiFi bellen wel goed te laten verlopen?

Bedankt!

• ernstoud
tmtm schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 16:29:

Bij mijn vorige provider (KPN) was dit geen probleem, maar via de WiFi van het Caiway (Genexis) modem is WiFi bellen óf niet beschikbaar, óf het lukt niet om een gesprek te starten, óf het gesprek wordt na enkele seconden beëindigd.

Als ik een WiFi netwerk opzet via mijn Mac (met kabel aangesloten op Genexis modem) is bellen via WiFi wel mogelijk.

Bedankt!
Weer wat geleerd. Geen idee dat dit kon.

Wat bedoel je met de tweede alinea? Een WiFi netwerk via de Mac? De Mac wordt dan het accesspoint? Internet sharing dus?

Ik vermoed dat VoWiFi een functie van het accesspoint nodig heeft dat het Genexis device niet heeft. Ik lees ook dat er een behoorlijk sterk WiFi signaal moet zijn. Wellicht biedt de Genexis niet die sterkte op het punt waar je belt? Werkt het als je naast de Genexis gaat staan?

[Voor 9% gewijzigd door ernstoud op 17-12-2022 18:02]

• tmtm
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:01:
[...]

Weer wat geleerd. Geen idee dat dit kon.

Wat bedoel je met de tweede alinea? Een WiFi netwerk via de Mac? De Mac wordt dan het accesspoint? Internet sharing dus?

Ik vermoed dat VoWiFi een functie van het accesspoint nodig heeft dat het Genexis device niet heeft. Ik lees ook dat er een behoorlijk sterk WiFi signaal moet zijn. Wellicht biedt de Genexis niet die sterkte op het punt waar je belt? Werkt het als je naast de Genexis gaat staan?
Klopt, heb het inderdaad over Internet Sharing!

Het gaat dus om deze iPhone feature: https://support.apple.com/nl-nl/HT203032
Na overstap naar Caiway werkt dit dus zo goed als niet meer.

En bedankt voor de tips, maar ook bij korte afstanden komt dit voor. :(
Heb ondertussen contact opgenomen met de Caiway klantenservice, en zij zeggen dat het niet ondersteund wordt, maar kunnen niet verklaren hoe het kan dat het zo nu en dan wel werkt.

Caiway, ik hoop dat jullie meelezen, het is bijna 2023 en deze feature zou echt (beter) ondersteund moeten worden!

• ernstoud
tmtm schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:52:
[...]

Heb ondertussen contact opgenomen met de Caiway klantenservice, en zij zeggen dat het niet ondersteund wordt, maar kunnen niet verklaren hoe het kan dat het zo nu en dan wel werkt.

Caiway, ik hoop dat jullie meelezen, het is bijna 2023 en deze feature zou echt (beter) ondersteund moeten worden!
Ach so, dat is het standaard antwoord van Caiway, als iets niet werkt dan komt dat omdat ze het niet ondersteunen. Lekker makkelijk, dan ben je meteen overal van af.

• nero355

nero355

Waarom het semi-werkt weet ik niet, maar wat ik wel weet is dat Caiway bepaalde adressen van KPN moet routeren op hun netwerk om dergelijke VoWiFi functionaliteit aan te bieden :)

Lees dit effe allemaal door :
- Geffy in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
- nero355 in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" -> paulus4ever in "[Ubiquiti] Bellen via wifi"
- robertwebbe in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4"
- nero355 in "[Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4" -> Acidrain in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

;)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
tmtm schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 18:52:
[...]

Hier werkt WiFicall prima met Caiway en T-Mobile. Dus die combi met KPN werkt niet lekker bij jou. Ik gebruik mij eigen router/AP, dat wel

• ernstoud
Hulliee schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 22:56:
[...]

Hier werkt WiFicall prima met Caiway en T-Mobile. Dus die combi met KPN werkt niet lekker bij jou. Ik gebruik mij eigen router/AP, dat wel
Bij tmtm werkt het KPN ook prima via Caiway als hij/zij een ander accesspoint dan de Genexis gebruikt. Het is dus de Genexis die het issue is.

• tmtm
  • Niet online
ernstoud schreef op zondag 18 december 2022 @ 01:01:
[...]

Bij tmtm werkt het KPN ook prima via Caiway als hij/zij een ander accesspoint dan de Genexis gebruikt. Het is dus de Genexis die het issue is.
Dit is correct! Mijn mobiele abonnement is van Ben (T-Mobile dus als ik het goed heb), en dit abonnement werkte perfect w.b.t. Wifi bellen met de KPN experia box.

Overigens zeer opmerkelijk dat Caiway zelf zegt dat deze feature helemaal niet beschikbaar is, terwijl het bij Hulliee (en via de Mac Internet Sharing optie dus) gewoon werkt 8)7

[Voor 26% gewijzigd door tmtm op 18-12-2022 10:20]

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-03 11:37
ernstoud schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 19:01:
[...]

Ach so, dat is het standaard antwoord van Caiway, als iets niet werkt dan komt dat omdat ze het niet ondersteunen. Lekker makkelijk, dan ben je meteen overal van af.
Dit hele verhaal komt mij ook bekend voor bij mij werkt zo nu en dan de portforwarding niet. En dan zeggen ze schakel een specialist in want wij ondersteunen dit niet. Laatste keer dat het weer een paar uur niet werkte was afgelopen vrijdag.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Hulliee
  • Niet online
tmtm schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:10:
[...]

Overigens zeer opmerkelijk dat Caiway zelf zegt dat deze feature helemaal niet beschikbaar is, terwijl het bij Hulliee (en via de Mac Internet Sharing optie dus) gewoon werkt 8)7
Even een kanttekening: ik gebruik de Mac Internet Sharing optie dus niet.
Ik heb een Unifi UDM router/ap en ik heb op mijn iPhone Wifi bellen ingeschakeld.

• nero355

nero355

ernstoud schreef op zondag 18 december 2022 @ 01:01:
Bij tmtm werkt het KPN ook prima via Caiway als hij/zij een ander accesspoint dan de Genexis gebruikt.
Het is dus de Genexis die het issue is.
Neeee......

Goed lezen :
tmtm schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:10:
Dit is correct! Mijn mobiele abonnement is van Ben (T-Mobile dus als ik het goed heb), en dit abonnement werkte perfect w.b.t. Wifi bellen met de KPN experia box.
Dat is dus niet eens op het Caiway/Delta netwerk !!! :P
Tja, ISP's en hun "Helpdesks" hé! :X

Eerder ontHelpdesks in sommige gevallen... }:| :F

• tmtm
  • Niet online
Hulliee schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:02:
[...]

Even een kanttekening: ik gebruik de Mac Internet Sharing optie dus niet.
Ik heb een Unifi UDM router/ap en ik heb op mijn iPhone Wifi bellen ingeschakeld.
Ah, ja ik bedoelde dat Internet Sharing bij mij juist wel wel werkt :)

[Voor 3% gewijzigd door tmtm op 18-12-2022 17:18]

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:27

Bedankt!
Het kan zijn dat de Wifi op een Caiway aansluiting wellicht op een openbare IP-range zit die uit het buitenland is overgekocht door Delta/Caiway. En dan kan er wellicht iets van geoblocking spelen bij je mobiele provider. Wellicht even met je mobiele provider contact opnemen dat je niet kan via een Wifi verbinding op een Caiway aansluiting kan bellen en ff de IP range erbij noemen.

• ernstoud
zuma schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:08:
[...]

Het kan zijn dat de Wifi op een Caiway aansluiting wellicht op een openbare IP-range zit die uit het buitenland is overgekocht door Delta/Caiway. En dan kan er wellicht iets van geoblocking spelen bij je mobiele provider. Wellicht even met je mobiele provider contact opnemen dat je niet kan via een Wifi verbinding op een Caiway aansluiting kan bellen en ff de IP range erbij noemen.
WiFi gebruikt geen ander IP adres dan je normale externe WAN adres natuurlijk, en tmtm heeft al aangegeven dat de WiFi gebruiken met internet sharing vanaf zijn/haar Mac wel werkt. Over Caiway dus. Het is dus de WiFi in de Genexis die het probleem veroorzaakt. Dat kan goed want VoWiFi stelt wel eisen aan de WiFi adapter. Onder andere voor signaalsterkte, SNR en gebruikte MCS.

• zuma
  • Laatst online: 14:27
ernstoud schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:16:
[...]

WiFi gebruikt geen ander IP adres dan je normale externe WAN adres natuurlijk, en tmtm heeft al aangegeven dat de WiFi gebruiken met internet sharing vanaf zijn/haar Mac wel werkt. Over Caiway dus. Het is dus de WiFi in de Genexis die het probleem veroorzaakt. Dat kan goed want VoWiFi stelt wel eisen aan de WiFi adapter. Onder andere voor signaalsterkte, SNR en gebruikte MCS.
Ik bedoeld ook het WAN-adres...

• ernstoud
zuma schreef op maandag 19 december 2022 @ 12:47:
[...]

Ik bedoeld ook het WAN-adres...
Maar wat bedoel je nou precies? De vraagsteller zegt dat VoWiFi via de WiFi van een Mac aangesloten aan de Genexis 7840 gewoon werkt. Via de WiFi van de Genexis 7840 werkt het niet. Wat heeft dat met het WAN adres te maken?

• nero355

nero355

ernstoud schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:06:
De vraagsteller zegt dat VoWiFi via de WiFi van een Mac aangesloten aan de Genexis 7840 gewoon werkt. Via de WiFi van de Genexis 7840 werkt het niet.

Wat heeft dat met het WAN adres te maken?
Hmm... dat is wel vaag inderdaad... :/

Ik vraag me wel af hoe de verbinding van die Mac verder verloopt : Is die echt 100% puur over de Ethernet verbinding richting de Genexis of zit er iets van Tunneling bij van Apple zelf of een VPN Provider of zo :?

Met al die trucjes en geintjes qua DNS en allerlei andere meuk weet je het nooit tegenwoordig... :X

Als het echt een pure verbinding is dan kan het inderdaad wel echt de WiFi van de Genexis 7840 zijn die iets niet goed doet...

• tmtm
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:24:
[...]

Hmm... dat is wel vaag inderdaad... :/

Ik vraag me wel af hoe de verbinding van die Mac verder verloopt : Is die echt 100% puur over de Ethernet verbinding richting de Genexis of zit er iets van Tunneling bij van Apple zelf of een VPN Provider of zo :?

Met al die trucjes en geintjes qua DNS en allerlei andere meuk weet je het nooit tegenwoordig... :X

Als het echt een pure verbinding is dan kan het inderdaad wel echt de WiFi van de Genexis 7840 zijn die iets niet goed doet...
Sowieso waardeer ik het zeer dat iedereen meedenkt!

De Mac zit inderdaad rechtstreeks via ethernet aan de Genexis, en verder heb ik (voor zover ik weet) geen bijzondere instellingen/aanpassingen.

Misschien is een nieuw modem aanvragen een goed idee, want qua WiFi settings zou ik niet weten waar het probleem kan zitten :-(

• nero355

nero355

tmtm schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:45:
Misschien is een nieuw modem aanvragen een goed idee, want qua WiFi settings zou ik niet weten waar het probleem kan zitten :-(
Meer dan Aan/Uit heeft dat ding ook niet echt effe lullig gezegd... :/ :+

• tmtm
  • Niet online
nero355 schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:19:
[...]

Mee eens! Haha

• ernstoud
nero355 schreef op maandag 19 december 2022 @ 18:19:
[...]

Die van mij doet heel veel meer hoor… SSH toegang doet wonderen.

• nero355

nero355

ernstoud schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:59:
Die van mij doet heel veel meer hoor… SSH toegang doet wonderen.
Maar jij speelt vals! :P

• ernstoud
Zeer. Maar alles voor de goede zaak!

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Spiral schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:46:
Vorig jaar is in onze woonplaats glasvezel aangelegd. Gisteren het pakket ontvangen met de Nokia XS-2426G-B. Aangesloten. Alleen power en wlan branden groen. PON rood. De rest is uit. Ik heb gebeld en ze sturen een monteur.
Vandaag is een monteur van Allinq langsgeweest. Het betrof een defecte kabel in de wijkkast.

Met behulp van een laserpen werd de aansluiting gevonden in de wijkkast. Deze was gepatched alleen de patch kabel was defect.

Foto's met toestemming geplaatst

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

• ernstoud
Spiral schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 16:20:
[...]

Vandaag is een monteur van Allinq langsgeweest. Het betrof een defecte kabel in de wijkkast.

Met behulp van een laserpen werd de aansluiting gevonden in de wijkkast. Deze was gepatched alleen de patch kabel was defect.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Foto's met toestemming geplaatst
Ja, het licht moet naar voren en niet opzij!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-03 22:21
Schoonouders hebben internet via Caiway, ik heb daar rechtstreeks via een fiber een eigen Mikrotik router (CCR1009-7g-1c-1s+pc) op gezet i.p.v. de Genexis router. Vanaf het begin af aan altijd perfect gewerkt door vlan100 te configureren op de SFP port en via een DHCP client het extern IPv4 adres toebedeeld gekregen.

Sinds gisteren werkt het echter niet meer, net kort naar gekeken. Ipv een één extern adres wordt er nu een /25 subnet toebedeeld, dat lijkt mij niet juist :+ . Genexis router aangesloten waarna internet werkt. Dan krijg ik een IP adres uit een heel ander subnet, en zeker geen /25 :) .

Iemand anders die dit herkent?

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• nicodier
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-03 09:06
ndonkersloot schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:05:
Schoonouders hebben internet via Caiway, ik heb daar rechtstreeks via een fiber een eigen Mikrotik router (CCR1009-7g-1c-1s+pc) op gezet i.p.v. de Genexis router. Vanaf het begin af aan altijd perfect gewerkt door vlan100 te configureren op de SFP port en via een DHCP client het extern IPv4 adres toebedeeld gekregen.

Sinds gisteren werkt het echter niet meer, net kort naar gekeken. Ipv een één extern adres wordt er nu een /25 subnet toebedeeld, dat lijkt mij niet juist :+ . Genexis router aangesloten waarna internet werkt. Dan krijg ik een IP adres uit een heel ander subnet, en zeker geen /25 :) .

Iemand anders die dit herkent?
Bijzonder, ik heb inderdaad ook een IP uit een /25 gekregen sinds kort, maar het werkt nog wel ;-).
Voorheen zat iedereen in een heel groot subnet, allicht dat ze nu eindelijk het broadcast domein wat verkleinen. (Er kwam echt een berg aan meuk voorbij als je een tcpdump deed).
Nu nog IPv6....

• nero355

nero355

nicodier schreef op maandag 26 december 2022 @ 15:58:
Bijzonder, ik heb inderdaad ook een IP uit een /25 gekregen sinds kort, maar het werkt nog wel ;-).
:o MEERDERE ROUTERS AANSLUITEN!!! >:) :Y) :+
Voorheen zat iedereen in een heel groot subnet, allicht dat ze nu eindelijk het broadcast domein wat verkleinen. (Er kwam echt een berg aan meuk voorbij als je een tcpdump deed).
Is die datastroom van grofweg 900 kB/s nog steeds van toepassing dan :? :D
Nu nog IPv6...
De andere manier van meerdere Routers aansluiten straks! >:) :Y) :+

• ernstoud
Omdat het een Tweaker zou kunnen zijn…

1.
Al een week of twee zie ik op drie IP adressen vanuit Delta/Caiway enorm veel broadcasts naar poort 10001 en 10002. Dat zijn poorten die door Ubiquiti apparatuur gebruikt worden om vriendjes te vinden, de controller e.d.

Uiteraard horen die broadcasts in je LAN te blijven… dus is de firewall in de betreffende router niet goed geconfigureerd.

Heb jij sinds kort een Ubiquiti router aangesloten controleer dit dan.

2.
Ook zie ik vanaf 1 IP adres weer elke minuut een scan naar poort 5678, vrijwel zeker Meraki malware op een Mikrotik router. Heb je een Mikrotik router stel dan zeker ergens in de GUI in dat deze scan naar vriendjes niet op het WAN terecht komt.

Beide cases zijn met de IP adressen aan het Delta abuse team doorgegeven.

(Topic is ook in de Delta thread geplaatst.)

• nero355

nero355

ernstoud schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:53:
Ook zie ik vanaf 1 IP adres weer elke minuut een scan naar poort 5678, vrijwel zeker Meraki malware op een Mikrotik router. Heb je een Mikrotik router stel dan zeker ergens in de GUI in dat deze scan naar vriendjes niet op het WAN terecht komt.
Meraki = CISCO WiFi meuk dus weet je zeker dat je de juiste naam van de malware gebruikt :?

• ernstoud
nero355 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 17:13:
[...]

Meraki = CISCO WiFi meuk dus weet je zeker dat je de juiste naam van de malware gebruikt :?
Je hebt gelijk, de betreffende malware heet Mēris:

https://blog.mikrotik.com/security/meris-botnet.html

Niet Meraki.

Dank voor de correctie.

• ernstoud
ernstoud schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:53:
Omdat het een Tweaker zou kunnen zijn…

1.
Al een week of twee zie ik op drie IP adressen vanuit Delta/Caiway enorm veel broadcasts naar poort 10001 en 10002. Dat zijn poorten die door Ubiquiti apparatuur gebruikt worden om vriendjes te vinden, de controller e.d.

Uiteraard horen die broadcasts in je LAN te blijven… dus is de firewall in de betreffende router niet goed geconfigureerd.

Heb jij sinds kort een Ubiquiti router aangesloten controleer dit dan.

2.

Beide cases zijn met de IP adressen aan het Delta abuse team doorgegeven.

(Topic is ook in de Delta thread geplaatst.)
Update: Beide issues zijn opgelost lijkt het. Geen enkele reactie van het Delta abuse team maar vooruit dan maar.

• Booga275
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-02 15:59
Ik log via mijn Caiway aansluiting in op de zaak (via basenet) waarbij de controle is op login icm met ipadres. Dat ging altijd goed tot september, echter nu wijzigt het caiway ipadres terwijl ik ingelogd ben bij basenet, waardoor de beveiliging constateert dat de combinatie ipadres met login niet meer hetzelfde is en wordt ik eruit gegooid. Dit gebeurt soms wel om het kwartier, waardoor het geen doen is...

Iemand een idee wat er aan de hand is en hoe op te lossen?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Booga275 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:18:
Ik log via mijn Caiway aansluiting in op de zaak (via basenet) waarbij de controle is op login icm met ipadres. Dat ging altijd goed tot september, echter nu wijzigt het caiway ipadres terwijl ik ingelogd ben bij basenet, waardoor de beveiliging constateert dat de combinatie ipadres met login niet meer hetzelfde is en wordt ik eruit gegooid. Dit gebeurt soms wel om het kwartier, waardoor het geen doen is...

Het is zeer onwaarschijnlijk dat Caiway je DHCP IP adres wijzigt terwijl je een actieve verbinding hebt.
Als het zo vaak voorkomt controleer dan elke paar minuten je IP adres (van je thuisnetwerk) via bijv. http://ipinfo.io/ . Behalve als er echt iets goed mis is, blijft dat IP gewoon constant hetzelfde.

• nero355

nero355

Zakelijke lijn nemen met een vast IP adres dan wel Subnet of indien mogelijk gewoon naar KPN overstappen! d:)b

Caiway/Delta heeft hetzelfde nadeel als Ziggo : Je adres kan soms zomaar opeens veranderen en is alles behalve vast! :/

Rare jongens die COAX ISP's :P :+

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13:11
nero355 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:43:
[...]

Zakelijke lijn nemen met een vast IP adres dan wel Subnet of indien mogelijk gewoon naar KPN overstappen! d:)b

Caiway/Delta heeft hetzelfde nadeel als Ziggo : Je adres kan soms zomaar opeens veranderen en is alles behalve vast! :/

Rare jongens die COAX ISP's :P :+
IP wisselen heb ik bijna nog niet gezien. in de 18 jaar dat we klant zijn (toen nog kabelfoon) heb ik 5x een ander IP gehad. zowel 62.45 als 163.158 reeks

• nero355

nero355

Brentjuh2000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:47:
IP wisselen heb ik bijna nog niet gezien. in de 18 jaar dat we klant zijn (toen nog kabelfoon) heb ik 5x een ander IP gehad. zowel 62.45 als 163.158 reeks
Ik ben echt oprecht blij voor je, maar in de 4 jaar dat ik klant ben zit ik al aan mijn 5de of zelfs 6de IP adres ;) :D

- Werd net klant en in de eerste 2 maanden al 2 of 3 IP adressen versleten!
- Daarna eentje na onderhoud...
- En daarna nog eentje zomaar zonder enige reden ?!

En dat is wat ik me nog kan herinneren... :X

Bij KPN krijg je netjes een begeleidende brief erbij :
code:
1
2
3
4
5
Beste Klant,

Uw Klantnummer : 1234567890
Uw IPv4 adres : 1.2.3.4
Uw IPv6 Prexis : <Een hoop Hexadecimale meuk>
"Doe mij die maar" als het effe kan! :)

• Brentjuh2000
nero355 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:53:
[...]

Ik ben echt oprecht blij voor je, maar in de 4 jaar dat ik klant ben zit ik al aan mijn 5de of zelfs 6de IP adres ;) :D

- Werd net klant en in de eerste 2 maanden al 2 of 3 IP adressen versleten!
- Daarna eentje na onderhoud...
- En daarna nog eentje zomaar zonder enige reden ?!

En dat is wat ik me nog kan herinneren... :X

Bij KPN krijg je netjes een begeleidende brief erbij :

[...]

"Doe mij die maar" als het effe kan! :)
Toevallig de Platinum?

• Brentjuh2000
Titanium aanvragen en je eigen router aansluiten.

Heb die dingen al zo vaak problemen zien geven

• nero355

nero355

Brentjuh2000 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:58:
Titanium aanvragen en je eigen router aansluiten.

Heb die dingen al zo vaak problemen zien geven
Mwa, opzich werkt het stomme ding verder wel goed, ondanks een aantal aanpassingen :
- WiFi meteen UIT gezet.
- Ander Subnet erin gezet wegens conflict eigen apparatuur : 172.16.x.x/24
- LAN DNS IP adressen aangepast met Pi-Hole IP adressen.
- Het hele LAN gedeelte zit in een apart VLAN via mijn UniFi apparatuur.

In principe kan ik nu naar de meterkast lopen en doen wat jij voorstelt via mijn Switch maar daar ben ik te lui voor... :+

• ernstoud

Caiway verandert je IP adres niet elk kwartier. Er is dus wat anders aan de hand. Gebruik je een tunnel zoals een VPN? Vereist Basenet een bepaalde toegang methodiek?

Controleer je IP en doe dat nadat Basenet je er uit gegooid hebt weer. Lijkt me sterk dat er dan een verschil is.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:56
Zijn de nieuwe prijzen al bekend?

• ernstoud
Sjakie0101 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 17:47:
Zijn de nieuwe prijzen al bekend?
*knip* beetje flauw en voegt niks toe.

[Voor 19% gewijzigd door rens-br op 02-01-2023 20:21]

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:36
Ik heb onlangs het modem (de Nokia XS-2426G-A) ontvangen, en nu kom ik er dus achter dat er een stroomaansluiting nodig is in de meterkast voor het modem, maar wij die daar niet hebben. Niet aan gedacht en de installateur van de FTU (die de FTU in de meterkast heeft geplaatst) heeft het ook niet opgemerkt.
Nu wil ik sowieso liever de apparatuur in de woonkamer hebben omdat mijn huidige Ziggo modem daar ook staat en mijn netwerkinfrastructuur daarop ook is ingericht. Ik heb geen verstand van glasvezel en dacht even een glasvezel verlengkabeltje aan te sluiten tussen de FTU en het modem, maar na navraag bij Caiway blijkt dat volgens hen niet te kunnen. Ik laat liever geen wandcontactdoos in de meterkast plaatsen, tenzij het echt de enige oplossing is.
Kunnen jullie ook bevestigen dat het niet mogelijk is om de FTU met een langere (ik gok 10m) glasvezelkabel aan te sluiten op het modem?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

FriXion schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:47:
Ik heb onlangs het modem (de Nokia XS-2426G-A) ontvangen, en nu kom ik er dus achter dat er een stroomaansluiting nodig is in de meterkast voor het modem, maar wij die daar niet hebben. Niet aan gedacht en de installateur van de FTU (die de FTU in de meterkast heeft geplaatst) heeft het ook niet opgemerkt.
Nu wil ik sowieso liever de apparatuur in de woonkamer hebben omdat mijn huidige Ziggo modem daar ook staat en mijn netwerkinfrastructuur daarop ook is ingericht. Ik heb geen verstand van glasvezel en dacht even een glasvezel verlengkabeltje aan te sluiten tussen de FTU en het modem, maar na navraag bij Caiway blijkt dat volgens hen niet te kunnen. Ik laat liever geen wandcontactdoos in de meterkast plaatsen, tenzij het echt de enige oplossing is.
Kunnen jullie ook bevestigen dat het niet mogelijk is om de FTU met een langere (ik gok 10m) glasvezelkabel aan te sluiten op het modem?
Dat is wel mogelijk, je moet wel de goeie kabel hiervoor aanschaffen. Even zoeken in dit topic levert wat leesvoer en de juiste kabels (vezels) op.

• ernstoud
Je kunt de vezel aan dat Nokia modem niet vervangen, maar wel verlengen. Je moet dan de Attema schuif lade er van verwijderen, een koppel stukje (groen) female - female er op en dan de juiste lengte vezel groen SC naar groen SC er aan met aan de juiste zijde weer de Attema schuif lade gemonteerd.

Hier info met plaatjes hoe je de Attema schuif lade los maakt:

http://www.kineta.nl/atlas/Attema.pdf

Vanaf punt 3. Bron: https://unifi-forum.nl/

Je hebt dus nodig:

https://www.fs.com/de-en/products/76106.html

en

https://www.fs.com/de-en/...l?attribute=263&id=402202

Op die laatste pagina gaat het tot 30 meter, dat zal wel genoeg zijn.

[Voor 12% gewijzigd door ernstoud op 05-01-2023 12:53]

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-03 09:28

TOYS

Zeg ik nie!!

Zojuist een mail ontvangen dat ik van 64.95 per maand naar 69 euro ga. Als ik bij de wijzigingen kijk zeggen ze dat bij sommige abonnementen een snelheidsverhoging zit.. alleen niet welke abonnementen en welke snelheid je dan krijgt. Jammer dat de communicatie zo slecht is.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:36
ernstoud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 12:28:
[...]

Je kunt de vezel aan dat Nokia modem niet vervangen, maar wel verlengen. Je moet dan de Attema schuif lade er van verwijderen, een koppel stukje (groen) female - female er op en dan de juiste lengte vezel groen SC naar groen SC er aan met aan de juiste zijde weer de Attema schuif lade gemonteerd.
Kan ik niet gewoon die schuif openen, de bestaande kabel eruit halen, de andere kant van de kabel uit de Nokia halen en dan de langere kabel in de schuif en Nokia stoppen?

• mvdnes
FriXion schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Kan ik niet gewoon die schuif openen, de bestaande kabel eruit halen, de andere kant van de kabel uit de Nokia halen en dan de langere kabel in de schuif en Nokia stoppen?
Ja, bij de XS-2426G-A kan dat zeker. Deze kan je er vrij simpel uit het modem halen.

• D4NG3R
Ik vind het wel grappig hoe inconsistent die dingen bij woningen binnen lijken te komen, bij verreweg de meeste mensen zie ik het glasvezeltje in de woonkamer binnen komen, her en der verschijnt die in de meterkast.

Ik heb hier destijds expliciet aan moeten geven de boel in de meterkast te willen hebben en niet waar de COAX (in de woonkamer) het huis binnen komt. Leverde nog wat gemekker op ook in de eerste instantie. :')

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

D4NG3R schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:39:
Ik vind het wel grappig hoe inconsistent die dingen bij woningen binnen lijken te komen, bij verreweg de meeste mensen zie ik het glasvezeltje in de woonkamer binnen komen, her en der verschijnt die in de meterkast.

Ik heb hier destijds expliciet aan moeten geven de boel in de meterkast te willen hebben en niet waar de COAX (in de woonkamer) het huis binnen komt. Leverde nog wat gemekker op ook in de eerste instantie. :')
n=1, ik heb hier in Cogas-gebied nog niet gezien dat de FTU geplaatst wordt buiten de meterkast.

• D4NG3R
True schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:41:
[...]

n=1, ik heb hier in Cogas-gebied nog niet gezien dat de FTU geplaatst wordt buiten de meterkast.
Toch interessant dat onze ervaring daarmee lijnrecht tegenover elkaar staat.

Hier in het dorp komen de meeste coax kabels (ook) direct uit in de woonkamer, en weet ik dat verreweg de meesten daar ook het FTU hebben hangen. Van het dorp verderop weet ik van een aantal huizen dat de coax kabel in de meterkast uit komt, en daar is de glasvezel ook naar de meterkast geschoten.

Is er wellicht gekozen om deze naast de al bestaande coax situatie te leggen 'want gemakkelijke overgang'?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

D4NG3R schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:55:
[...]

Toch interessant dat onze ervaring daarmee lijnrecht tegenover elkaar staat.

Hier in het dorp komen de meeste coax kabels (ook) direct uit in de woonkamer, en weet ik dat verreweg de meesten daar ook het FTU hebben hangen. Van het dorp verderop weet ik van een aantal huizen dat de coax kabel in de meterkast uit komt, en daar is de glasvezel ook naar de meterkast geschoten.

Is er wellicht gekozen om deze naast de al bestaande coax situatie te leggen 'want gemakkelijke overgang'?
Fun fact, hier heeft Cogas destijds de meeste coax kabels gelegd naar de woonkamers. Maar ik denk dat ze juist daar van af wilden stappen en/of de bewoners vonden het flut en hebben een andere locatie om glas te schieten aangevraagd.

• ernstoud
mvdnes schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:34:
[...]

Ja, bij de XS-2426G-A kan dat zeker. Deze kan je er vrij simpel uit het modem halen.
Nee, de SFP zit vastgesoldeerd op het PCB.

Kijk maar:

https://fccid.io/2ADZRXS2...s/Internal-Photos-5099098

Je bent waarschijnlijk in de war met de Genexis 7840?

[Voor 23% gewijzigd door ernstoud op 05-01-2023 15:22]

• mvdnes
ernstoud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Bij het model wat ik hier heb, zit de SFP vastgesoldeerd op het PCB. Weet je zeker dat dat dan tegenwoordig ander is, of ben je in de war met de Genexis 7840?
Die Nokia heeft gewoon een SC/APC aansluiting, dus de kabel kan los. Er is inderdaad geen losse SFP.

• ernstoud
FriXion schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Nee, de SFP zit vastgesoldeerd op het moederboard, zie maar:

Ergens op dit forum of in de Delta thread zie je meer foto's van het moederboard van mijn pogingen het device te "hacken".

• ernstoud
mvdnes schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:22:
[...]

Die Nokia heeft gewoon een SC/APC aansluiting, dus de kabel kan los. Er is inderdaad geen losse SFP.
Doe je nou aannames of weet je het zeker. Ik heb het moederboard hier liggen en de zijde van de vezel aan de Nokia is geintegreerd met de optics. Heeft beslist geen connector en hij kan zeker los maar daarna is hij stuk.

• mvdnes
ernstoud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:26:
[...]

Doe je nou aannames of weet je het zeker. Ik heb het moederboard hier liggen en de zijde van de vezel aan de Nokia is geintegreerd met de optics. Heeft beslist geen connector en hij kan zeker los maar daarna is hij stuk.

• nero355

nero355

Ik laat liever geen wandcontactdoos in de meterkast plaatsen, tenzij het echt de enige oplossing is.
Waarom niet :?

Het lost je probleem op en een shitload aan mensen hebben dat al jarenlang zo in hun meterkast : Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 :)

Ik had bijvoorbeeld maar twee aansluitingen en had er vier nodig dus heb ik nu dit ding staan : https://www.sandervunderi...s-voor-kabeldoos-abb.html
Maar er zijn ook andere oplossingen tekoop! ;)
Nu wil ik sowieso liever de apparatuur in de woonkamer hebben omdat mijn huidige Ziggo modem daar ook staat en mijn netwerkinfrastructuur daarop ook is ingericht. Ik heb geen verstand van glasvezel en dacht even een glasvezel verlengkabeltje aan te sluiten tussen de FTU en het modem, maar na navraag bij Caiway blijkt dat volgens hen niet te kunnen.

Om allerlei lompe discussies met Caiway te voorkomen zou ik gewoon een UTP kabel tussen je Meterkast en de Woonkamer trekken en het daarmee oplossen :)

• ernstoud
[Deleted, zie hieronder.]

[Voor 43% gewijzigd door ernstoud op 05-01-2023 15:45]

• mvdnes
ernstoud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Ja, die kant wel. Maat de topic starter wil deze verlengen! We hebben het over de andere kant van deze vezel. Die zit aan de andere kant vast op het moederboard, zie foto's. Dus is de enige optie een groen SC/APC koppelstukje en voldoende lengte SC/APC naar SC/APC. Zoals ik hierboven zei.

Goed lezen helpt.
O, ik begreep het als volgt: nieuwe kabel kopen. Attema slede van de huidige kabel halen en op de nieuwe zetten. Kabel aansluiten op FTU en modem. Daarmee vervang je de huidige externe kabel.

[Voor 3% gewijzigd door mvdnes op 05-01-2023 15:36]

• ernstoud
mvdnes schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:34:
[...]

O, ik begreep het als volgt: nieuwe kabel kopen. Attema slede van de huidige kabel halen en op de nieuwe zetten. Kabel aansluiten op FTU en modem.
Excuus hoor. Jouw foto - als dat de huidige uitvoering is - heeft dus wel een los te nemen SC/APC connector.

• Larry
  • Laatst online: 17:52
ernstoud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:23:
[...]

Nee, de SFP zit vastgesoldeerd op het moederboard, zie maar:

Ergens op dit forum of in de Delta thread zie je meer foto's van het moederboard van mijn pogingen het device te "hacken".
Dit is niet hoe het bij mijn modem is (wel een A versie, geen B ). Ik weet niet of er verschillende revisies zijn, maar bij mij is het hetzelfde als bij @mvdnes met een female SC/APC connector.

• ernstoud
Larry schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Dit is niet hoe het bij mijn modem is (wel een A versie, geen B ). Ik weet niet of er verschillende revisies zijn, maar bij mij is het hetzelfde als bij @mvdnes met een female SC/APC connector.
Dank. Fijn om te weten. Dan is verlengen eenvoudig te doen zonder koppelstukje. Attema er af, langere kabel kopen, Attema er op.Klaar.

De foto's op de FCC site zijn van het A model.

Ik ben veel te voorbarig geweest dus, nogmaals excuus, mdvnes heeft hieronder helemaal gelijk. je ziet dat de vezel aan het moederboard ook te kort is,die gaat dus naar een SC/APC koppelstuk in het achterpaneel.

Was ik dus gewoon vergeten.

[Voor 34% gewijzigd door ernstoud op 05-01-2023 15:44]

• mvdnes
ernstoud schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Excuus hoor. Jouw foto - als dat de huidige uitvoering is - heeft dus wel een los te nemen SC/APC connector.
Geen probleem. Denk dat het apparaat zelf een koppelblokje al ingebouwd heeft. Dan zou dat nog wel kunnen matchen met de interne foto's.

• hatv
  • Laatst online: 24-03 01:06
Ik heb net een mail ontvangen dat het maandtarief van 64.95 naar 69 euro gaat. Dit vind ik een zeer schandalige verhoging.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

hatv schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:11:
Ik heb net een mail ontvangen dat het maandtarief van 64.95 naar 69 euro gaat. Dit vind ik een zeer schandalige verhoging.
Hoe kun je een verhoging van het maandtarief van 4€ wat minder is dan de inflatie van november met 9,9%(dec is nog niet bekend) als schandalig betitelen?
Dat het hoog is, ja oké maar schandalig? Ik zou het zelfs lager dan te verwachten durven noemen.

• Sjakie0101
TOYS schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:22:
Zojuist een mail ontvangen dat ik van 64.95 per maand naar 69 euro ga. Als ik bij de wijzigingen kijk zeggen ze dat bij sommige abonnementen een snelheidsverhoging zit.. alleen niet welke abonnementen en welke snelheid je dan krijgt. Jammer dat de communicatie zo slecht is.
Caiway heeft geen wijzigingenpagina? Ik zou eens kijken bij Delta, veel goedkoper bij hoge snelheden.

• Sjakie0101
TOYS schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:22:
Caiway heeft zo veel pakketten dat ze er mee opgehouden zijn de wijzigingen te vermelden kennelijk.
https://www.caiway.nl/wijzigingen2023

Wel zijn er zenderwijzigingen, ik mag gek zijn maar het tv-pakket lijkt nu 1 op 1 gelijk aan Delta met 50+ en 120+

• EWS99
Ik heb nog geen mail gehad van Caiway over prijs/snelheid verhoging.

Heb internet only 300mbps

• mvdnes
Ik ook nog niet, maar vond wel deze pagina: https://www.caiway.nl/acqwijzigingen1mrt2023
(Heb de url van vorig jaar +1 gedaan)

• Roberto......
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 03-03 20:39
mvdnes schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:33:
Ik ook nog niet, maar vond wel deze pagina: https://www.caiway.nl/acqwijzigingen1mrt2023
(Heb de url van vorig jaar +1 gedaan)
Snel overstappen naar Delta dus en volgend jaar weer terug naar Caiway als ze een aanbieding hebben.

[Voor 11% gewijzigd door Roberto...... op 05-01-2023 18:41]

Pagina: 1 ... 27 ... 31 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee