Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:03
Roberto...... schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:40:
[...]

Snel overstappen naar Delta dus en volgend jaar weer terug naar Caiway als ze een aanbieding hebben.
Gezien de prijzen ja. Echter Caiway heeft het afgelopen jaar hun pakketten steeds met een fikse 12 maandenkorting aangeboden. Dus bellen met Caiway zal wel lonen.
Maar waarom bij Caiway blijven? Wanneer je belt met Delta voor een goede aanbieding zit je ruim onder de prijzen van Caiway, heb je snel internet en hetzelfde tv pakket.

Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat men expres de prijzen verhoogt zodat men naar Delta gaat/moet.
Een soort exitstrategie Caiway.

Het tv abo is gelijk getrokken met Delta… er is buiten de extreme prijzen niet zo veel Caiway meer aan Caiway.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-01-2023 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-04 09:29

TOYS

Zeg ik nie!!

Sjakie0101 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 17:08:
[...]

Caiway heeft geen wijzigingenpagina? Ik zou eens kijken bij Delta, veel goedkoper bij hoge snelheden.
Het enige waar ze naar verwijzen is https://www.caiway.nl/wijzigingen2023

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Snel overstappen naar Delta dus en volgend jaar weer terug naar Caiway als ze een aanbieding hebben.
Ach, voor mij 4,5% verhoging. Niet leuk maar gezien de inflatie valt het mee.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjakie0101 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:50:
[...]
Een soort exitstrategie Caiway.

… er is buiten de extreme prijzen niet zo veel Caiway meer aan Caiway.
*knip*. Op de man spelen doen we niet.

[ Voor 16% gewijzigd door rens-br op 05-01-2023 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
.

[ Voor 99% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-01-2023 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Caiway heeft Internet & TV Budget, dat kost maar € 45,- per maand. Is snel genoeg voor 2 thuiswerkers die regelmatig streamen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:52
Ik was nog nooit overgestapt, dat was best dom achteraf. Maar na de verhogings mail vanmiddag maar even gebeld naar Caiway dat ik ook naar Delta wou.
Ik kreeg daarna toch een aanbod om vanaf 1-3, 12 maand voor 45,00 ipv 64,95 en straks 69,00.
Ik heb tv slim en 500/500 wat binnenkort 600/600 wordt. Delta zou me dan 55 kosten over 12 maand, en de1000/1000 ben ik niet nodig. Bellen loont absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:17

Bever!

3

Merkwaardig, ik zit nog in een vast jaarcontract tm april as. en men gaat eenzijdig daar prijzen verhogen vanaf maart. Krijg van de support de mededeling dat dit allemaal gewone gang van zaken is. Mooi bedrijf als je zo met klanten omgaat..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sjakie0101
Bever! schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:10:
Merkwaardig, ik zit nog in een vast jaarcontract tm april as. en men gaat eenzijdig daar prijzen verhogen vanaf maart. Krijg van de support de mededeling dat dit allemaal gewone gang van zaken is. Mooi bedrijf als je zo met klanten omgaat..
Dit mag, staat gewoon in de algemene voorwaarden.
Bellen loont om te verlengen voor 12 maanden en anders naar Delta bellen. Je krijgt dezelfde medewerkers aan de lijn die je dan opeens een heel goed overstapaanbod doen.

Voor de lage snelheden zit je nog redelijk bij Caiway, voor hogere snelheden loont voor 12 maanden vastleggen (wel vragen om een goed aanbod) of naar Delta gaan.

Niet voor niets stunt Caiway al het hele jaar met megekorting op een nieuw abonnement, ze zijn veel te duur tov Delta anders. Die kortingen krijg je ook wanneer je voor een jaar vastlegd en met een beetje onderhandelen Viaplay of ESPN gratis voor een heleboel maanden.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjakie0101 op 05-01-2023 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:06
Heb ook een mail gehad maar zit nog in de actieperiode (12 maanden €45,- per maand).
Word me niet echt duidelijk dat deze prijs aangehouden word, maar lijkt me van wel?
Zal morgen eens contact opnemen met de klantenservice.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Rensjuh schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:41:
Heb ook een mail gehad maar zit nog in de actieperiode (12 maanden €45,- per maand).
Word me niet echt duidelijk dat deze prijs aangehouden word, maar lijkt me van wel?
Zal morgen eens contact opnemen met de klantenservice.
Ook daar na 12 maanden vragen om een nieuw aanbod en anders dreigen met Delta of gewoon naar Delta,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:06
Sjakie0101 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:42:
[...]

Ook daar na 12 maanden vragen om een nieuw aanbod en anders dreigen met Delta of gewoon naar Delta,
Nee dank je.
Ik vertrek direct als de 12 maanden voorbij zijn denk ik.

Niet echt tevreden over stabiliteit van de lijn, t modem en t TV kijken.
Terug naar KPN als het aan mij ligt.

Daarom zou t mooi zijn als voor mij de prijs ook verhoogd word, dan kan ik direct over.

PV Output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Sjakie0101 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:38:
[...]

Dit mag, staat gewoon in de algemene voorwaarden.
Bellen loont om te verlengen voor 12 maanden en anders naar Delta bellen. Je krijgt dezelfde medewerkers aan de lijn die je dan opeens een heel goed overstapaanbod doen.

Voor de lage snelheden zit je nog redelijk bij Caiway, voor hogere snelheden loont voor 12 maanden vastleggen (wel vragen om een goed aanbod) of naar Delta gaan.

Niet voor niets stunt Caiway al het hele jaar met megekorting op een nieuw abonnement, ze zijn veel te duur tov Delta anders. Die kortingen krijg je ook wanneer je voor een jaar vastlegd en met een beetje onderhandelen Viaplay of ESPN gratis voor een heleboel maanden.
Het staat inderdaad in de voorwaarden zie ik, merkwaardig bij bepaalde tijd contracten moet ik zeggen..
Zal tzt eens bellen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:14
Sjakie0101 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:42:
[...]

Dit heb ik gisteren geprobeerd bij Caiway, mijn actie periode loopt af nadat ik vorig jaar gebeld had en Euro 20 per maand kosting kreeg, maar nu kunnen mij maar Euro 10 per maand korting aanbieden. Heb aangegeven om over te stappen, maar ze kunnen niets meer doen is mij verteld en dat was het. Ze proberen verder niets meer om mij te behouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
10 euro per maand vind ik persoonlijk geen onredelijke korting.
Als je dat nog te weinig vindt kan je, zoals @Sjakie0101 al zei, inderdaad eens kijken wat Delta te bieden heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjakie0101
rfbroek schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:36:
Als je dat nog te weinig vindt kan je, zoals @Sjakie0101 al zei, inderdaad eens kijken wat Delta te bieden heeft.
Delta heeft retestrakke aanbiedingen.
Ik betaal voor 1Gb + 120+ TV + telefonie en Viaplay 9 maanden gratis 70euro.
Daar betaal ik bij Caiway met ESPN en Film1 en Viaplay apart meer dan 100 euro voor.

Voor 1Gb internet betaal ik dus 42,50. TV kan je apart bij of afschakelen evenals telefonie.
En voor de goede orde dit betrof een verlenging van 12 maanden. Daarvoor zat ik ook al voor 12 maanden bij Delta voor een goede prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Sjakie0101 op 06-01-2023 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suedje
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:14
rfbroek schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:36:
Dit staat ook op de planning voor vanavond, ben benieuwd wat ze kunnen aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mvdnes schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:33:
Ik ook nog niet, maar vond wel deze pagina: https://www.caiway.nl/acqwijzigingen1mrt2023
(Heb de url van vorig jaar +1 gedaan)
Ook Delta heeft zijn tarieven 2023 bekend gemaakt. https://www.delta.nl/wijzigingen2023/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-05 09:39
Heeft iemand hier toevallig een LC APC naar SC APC kabel van 15m liggen waar ze vanaf willen? Of ken je iemand/een bedrijf die deze op korte termijn (enkele dagen) kan leveren? FS heeft em, maar die kan pas op 13 februari leveren en ik heb em liever wat eerder (en nee, ik ga niet helemaal naar Duitsland rijden om er eentje af te halen :P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
FriXion schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 15:37:
Heeft iemand hier toevallig een LC APC naar SC APC kabel van 15m liggen waar ze vanaf willen? Of ken je iemand/een bedrijf die deze op korte termijn (enkele dagen) kan leveren? FS heeft em, maar die kan pas op 13 februari leveren en ik heb em liever wat eerder (en nee, ik ga niet helemaal naar Duitsland rijden om er eentje af te halen :P)
https://www.utp-kabel.nl/...el-lc-apc-sc-apc-15m.html

Op voorraad zie ik.

Overigens als je de 7840 kabel wil vervangen: de SFP daarin vereist LC UPC (blauw).

[ Voor 7% gewijzigd door ernstoud op 06-01-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
ernstoud schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:06:
[...]

https://www.utp-kabel.nl/...el-lc-apc-sc-apc-15m.html

Op voorraad zie ik.

Overigens als je de 7840 kabel wil vervangen: de SFP daarin vereist LC UPC (blauw).
7840? Het is als vervanging van de kabel tussen het Nokia XS-2426G-A modem en de FTU, bedoel je dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbee
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Sinds gisteren kijk ik via Apple TV naar Caiway tv. Dat werkt beter dan de standaard tv box van Caiway. Bij elke zender (ook de Nederlandse) staat standaard de ondertiteling aan. Is er een mogelijkheid dit uit te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 12:51
mrbee schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:32:
Sinds gisteren kijk ik via Apple TV naar Caiway tv. Dat werkt beter dan de standaard tv box van Caiway. Bij elke zender (ook de Nederlandse) staat standaard de ondertiteling aan. Is er een mogelijkheid dit uit te zetten?
Op de AppleTV zijn de systeeminstellingen leidend.

Onder Video en Audio zorgen dat Automatische ondertiteling en Ondertiteltaal uitstaan .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FriXion schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:25:
[...]

7840? Het is als vervanging van de kabel tussen het Nokia XS-2426G-A modem en de FTU, bedoel je dat?
Nee, voor de Nokia is de genoemde de juiste. Wilde voorkomen dat je de verkeerde zou kopen maar heb je daarmee in verwarring gebracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
FriXion schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:25:
[...]

Dan heb je aan beide kanten SC nodig, niet aan een kant LC. (SC/APC dus)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
mvdnes schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:33:
Ik ook nog niet, maar vond wel deze pagina: https://www.caiway.nl/acqwijzigingen1mrt2023
(Heb de url van vorig jaar +1 gedaan)
Als het € 35 kostende Budget abonnement naar 150 Mbps gaat straks dan neem ik die wel en heb ik hetzelfde abonnement waarmee het allemaal begon voor een actieprijs destijds! :D
Rensjuh schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:45:
Terug naar KPN als het aan mij ligt.
Is hier allemaal geen optie helaas... :'(
Diederik schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 20:40:
Caiway heeft Internet & TV Budget, dat kost maar € 45,- per maand. Is snel genoeg voor 2 thuiswerkers die regelmatig streamen.
Neem Internet Only en TV via NLZiet of zo als je nog minder wilt betalen! :)
mrbee schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:32:
Sinds gisteren kijk ik via Apple TV naar Caiway tv. Dat werkt beter dan de standaard tv box van Caiway.

Bij elke zender (ook de Nederlandse) staat standaard de ondertiteling aan. Is er een mogelijkheid dit uit te zetten?
Dus het werkt niet beter dan zo'n Caiway kastje :? :P :+

/Flauw O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FriXion
mvdnes schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:43:
[...]

Dan heb je aan beide kanten SC nodig, niet aan een kant LC. (SC/APC dus)
Oh thanks! Had al twee keer de verkeerde bestelling geplaatst, dus drie keer is scheepsrecht. Hopen dat het allemaal lukt, dan kan ik eindelijk van die Gigabit proeven :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05 18:13
Heeft iemand hier kennis van rechten? Ik heb 2 jaar geleden caiway aangevraagd bij het aanleggen van glasvezel in ons dorp. Nou is het hele dorp al 3 maand aangesloten behalve wij (zullen ons blok vergeten zijn). Daar achteraan gebeld, nu een aansluiting. Vandaag het pakket binnen gekregen en zie direct ook wederom een verhoging naar 57 euro.

Kan ik mijn pakket nog laten verlagen naar de basic? Op de chat wil niemand me helpen namelijk. Wat een akelige ervaring ten opzichte van ziggo zeg..

Mijn 14 dagen bedenktijd zitten erop gezien ik 2 jaar geleden heb besteld. Hoe kan een bedenktijd erop zitten als ik het product nog niet heb gebruikt? :? 8)7

Emiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 17:11
Dat is hier het zelfde, in mei 2021 ingestapt met Caiway zodat ik aangesloten werd op glasvezel.
Prijs, 29,95 eerste 6 maanden voor 150Mb, daarna 43.95
In 2022 werd bij iedereen hier gratis glasvezel binnen gelegd, dus geen verplichting voor abo, lekker toch..
Geprobeerd onder het contract uit te komen, gaan ze inderdaad niet in mee, 14 dagen zijn verlopen..

Nu is de oplevering ergen in Q1 2023.

Mochten ze hun contract niet nakomen met betrekking tot de prijs is dat meteen een reden om op te zeggen.
Ik denk dat de inflatie correctie in dit geval niet op gaat. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door fazertje op 07-01-2023 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-05 18:13
@fazertje

Dat hoop ik dus ook maar gezien de inflatie 11% is hebben ze een redelijke poot om op te staan. Jij hebt internet only als ik je prijs zo zie? Ik ben nu wel met hun aan het chatten. Lijkt erop dat ik wel een kans maak om iig van mijn 57 euro abbonement naar een goedkopere te stappen, of nog wenselijker, internet only.

Fingers crossed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nimrah
  • Laatst online: 13-03 16:35
Vandaag eindelijk alles up and running van Caiway, gewoon Slim abbo met 500Mb up/down. Eerste tests zien er veelbelovend uit dus nu hopen dat de lijn stabiel is waar ik wel vertrouwen in heb.

Woon in een klein dorp waar de gehele infra nieuw is aangelegd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1atBfTIrKvuQSpjnaUjYat8oBuU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zw5CNSU7gm5yHvwoSI6kZGF8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nimrah schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:42:
Vandaag eindelijk alles up and running van Caiway, gewoon Slim abbo met 500Mb up/down. Eerste tests zien er veelbelovend uit dus nu hopen dat de lijn stabiel is waar ik wel vertrouwen in heb.

Woon in een klein dorp waar de gehele infra nieuw is aangelegd.

[Afbeelding]
Ik woon ook in buitengebied van een klein dorp. Dan is het voordeel dat de totale bandbreedte de POP uit niet gauw zal vol lopen. Dat is wel even anders met een POP in een nieuwbouw wijk. Ik zie bijvoorbeeld in het KPN forum veel klachten over veel te lage snelheid. Kan andere redenen hebben maar is volgens mij mede te danken aan het gedeelde XGS-PON medium. Voordeel van de Delta infra is toch wel je directe vezel naar de POP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:26
ernstoud schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:11:
[...]

Ik woon ook in buitengebied van een klein dorp. Dan is het voordeel dat de totale bandbreedte de POP uit niet gauw zal vol lopen. Dat is wel even anders met een POP in een nieuwbouw wijk. Ik zie bijvoorbeeld in het KPN forum veel klachten over veel te lage snelheid. Kan andere redenen hebben maar is volgens mij mede te danken aan het gedeelde XGS-PON medium. Voordeel van de Delta infra is toch wel je directe vezel naar de POP.
Hmm, ik ben er toch niet zeker van dat ik een directe vezel naar de POP heb. Met de aanleg was het stuk van onze kant van de wijk naar de POP al lang weer dicht gemaakt. En ze rolde de glasvezel bundels over de straat uit. Had niet de indruk dat dat de volledige lengte naar de POP was. Ik heb de indruk dat er gewoon een XGS-PON splitter in de grond in onze straat is gelegd. Maar goed, geen idee hoe 't werkt hoor. En zo goed heb ik niet opgelet.

Ons dorp heeft maar 1 POP en die ligt niet echt centraal. Ik kan me niet voorstellen dat ze naar alle wijken een volledige bundel met vezels hebben gelegd en elk huis direct aangesloten hebben. De uiterste lengtes kunnen dan goed 1,5 tot 2km zijn (al is dat voor glasvezel natuurlijk niets)

Jij hebt natuurlijk nog AON, dan splitsen ze wel pas de XGS-PON in de POP. Als ze je al overgezet hebben tenminste..

[ Voor 4% gewijzigd door EWS99 op 09-01-2023 20:25 ]

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Hmm, ik ben er toch niet zeker van dat ik een directe vezel naar de POP heb. Met de aanleg was het stuk van onze kant van de wijk naar de POP al lang weer dicht gemaakt. En ze rolde de glasvezel bundels over de straat uit. Had niet de indruk dat dat de volledige lengte naar de POP was. Ik heb de indruk dat er gewoon een XGS-PON splitter in de grond in onze straat is gelegd. Maar goed, geen idee hoe 't werkt hoor. En zo goed heb ik niet opgelet.

Ons dorp heeft maar 1 POP en die ligt niet echt centraal. Ik kan me niet voorstellen dat ze naar alle wijken een volledige bundel met vezels hebben gelegd en elk huis direct aangesloten hebben. De uiterste lengtes kunnen dan goed 1,5 tot 2km zijn (al is dat voor glasvezel natuurlijk niets)

Jij hebt natuurlijk nog AON, dan splitsen ze wel pas de XGS-PON in de POP. Als ze je al overgezet hebben tenminste..
Zover ik weet legt Delta nog steeds fiber tot de POP. Dat een straat al dicht ligt is geen enkel probleem. De vezel wordt door de lege buis geblazen. Dat kan over een hele lengte.

Maar goed, in deze snelle verglazing “wereld” kan e.e.a. al weer veranderd zijn. Ik heb de aanleg hier twee jaar geleden goed gevolgd. De POP waar mijn vezel eindigt ken ik zodoende goed. Er staan er hier een paar in het buitengebied. Weten waar mijn vezel eindigt is prima zodat ik weet waar problemen te verwachten zijn met graafwerk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-05 15:03
Vraagje. Weet iemand wat de nieuwe snelheid word voor caiway internet only budget?
Nu is het 100 mbps maar zal naar verwachting wijzigen per 1 maart.
Edit: prijs blijft 35 euro.

[ Voor 10% gewijzigd door internet4me op 10-01-2023 14:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspersvensk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:09
Vandaag contact gezocht met Caiway over de wijzigingen van maart aanstaande. Ze gaan het basispakket TV verkleinen (4 eruit, 3 erin) en volgens hun algemene voorwaarden (art. 21 & art. 7) mag er dan kosteloos opgezegd worden.
Een tijdje in de wacht gezet en daarna het antwoord gekregen dat dit er wel meer dingen wijzigen en dat dit geen reden is om (binnen een jaarcontract) op te zeggen. Ik heb duidelijk aangegeven het hier niet mee eens te zijn omdat hun eigen voorwaarden hier helder over zijn.

Ik zit na maart nog maar 3 maanden aan ze vast en denk niet dat ik hiervoor naar de geschillencommissie ga. Maar na eerder al 0 op het rekest bij opzeggen binnen bedenktijd (discussie wanneer die nu ingaat) ben ik er vrij zeker van dit ik dit bedrijf in de toekomst ga mijden.

Nog anderen op dit forum die opzeggen om deze reden wel gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
internet4me schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:24:
Vraagje. Weet iemand wat de nieuwe snelheid word voor caiway internet only budget?
Nu is het 100 mbps maar zal naar verwachting wijzigen per 1 maart.
Edit: prijs blijft 35 euro.
Ik hoop stiekem 150 Mbps en dan ga ik gelijk ook downgraden! :)

Maar voorlopig is wachten het enige wat je kan doen om dat te weten te komen...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:02
Ik heb vandaag bericht gehad over de prijsverhoging.
Inclusief snelheidsverhoging van 300 Mbps naar 400 Mbps.
Prijswijziging abonnement
Het maandtarief van uw Alleen Internet Voordelig abonnement gaat van 44,50 naar 47,50 euro. U vindt het nieuwe tarief eind februari terug op uw factuur voor maart 2023. Per 1 maart 2023 wijzigen een aantal zenders. Een overzicht van de zenderwijzigingen bekijkt u op caiway.nl/wijzigingen2023

Internetsnelheid omhoog
We verhogen uw internetsnelheid van 300 Mbps naar 400 Mbps. Dat is dus nog sneller internetten, streamen en bestanden up- en downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 15:32
Misschien een tip voor andere Caiway gebruikers.

Zojuist mail gekregen dat mijn abbonement kosten worden verhoogd van 64,95 naar 69. Naar aanleiding van die mail eens gekeken of ik al kon switchen naar een ander abbonement (officieel loopt mijn contract namelijk tot aug ivm nieuwe glasvezel aansluiting). Maar ik kon dus al switchen naar "Alleen internet voordelig" voor 44,50 per maand. Dat heb ik nu dus ff gedaan. Snel genoeg internet en de tv decoder van Caiway ligt al vanaf dat we het abbonement hebben in de doos dus dat missen we niet.

Ik zag ook dat dit inclusief 4 maanden viaplay is met 100% korting. Niet helemaal 100% want ze rekenen er wel 1 euro per maand voor maarja dat is nog wel ok. Ik ga er wel vanuit dat ik dat ViaPlay gewoon kan opzeggen na die 4 maanden maar dat zal wel lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-04 16:21

Superbeagle

Always smile

@Jesp_J Alleen gaat de prijs van ‘Alleen internet Voordelig’ per 1 maart over naar €47,50. Zie de post boven die van jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Nou de hele.boel ligt weer plat in Renkum, jammer want dit gebeurt echt te vaak. En dat met een gloednieuw netwerk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 15:32
Superbeagle schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:49:
@Jesp_J Alleen gaat de prijs van ‘Alleen internet Voordelig’ per 1 maart over naar €47,50. Zie de post boven die van jou.
Dan is het nog steeds 21,50 per maand goedkoper voor mij. Maar de internetsnelheid gaat dan naar 400 mbit. Zit dichtbij de 500mbit die ik nu van hun krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Bever! schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 13:50:
Nou de hele.boel ligt weer plat in Renkum, jammer want dit gebeurt echt te vaak.

En dat met een gloednieuw netwerk...
Hoe lang ligt dat netwerk er al dan :?

Opzich niet raar dat als de boel er net ligt er nog af en toe problemen zijn en vooral in onze hedendaagse "Beta Testen laten we aan de consumenten over!" samenleving... :| :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

nero355 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:15:
[...]

Hoe lang ligt dat netwerk er al dan :?

Opzich niet raar dat als de boel er net ligt er nog af en toe problemen zijn en vooral in onze hedendaagse "Beta Testen laten we aan de consumenten over!" samenleving... :| :/
bijna een jaar inmiddels... maar goed we zijn er weer

[ Voor 3% gewijzigd door Bever! op 11-01-2023 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-05 09:16
Caiway leest hier ook mee toch?

Allereerst wil ik zeggen dat ik door de mensen van de helpdeks netjes te woord gestaan ben, en dat ze altijd vriendelijk zijn gebleven, maar ze hebben mijn probleem niet op kunnen lossen.

Setup is als volgt. Genexis modem, bridge naar mijn Unifi USG. Al een jaar of 6. Sinds afgelopen vrijdag verlies die constant de verbinding. DNS problemen, en de sessie lijkt weg te vallen. Ik hou wel een ip op mijn USG, maar er gaat geen data overheen. Ook geen televisie signaal meer op poort 2. Poort 3 is ook TV poortm maar kom ik zo op terug.

Monteur geweest gisteren, vandaag nieuw modem gehad en aangesloten.Geen verandering. Poort 1 blijft problemen geven, Geen TV op poort 2. Werkelijk de hele dag gebeld met CAIWAY, en nogmaals, heel vriendelijke te woord gestaan, maar de conclusie is dat mijn USG stuk is en het netwerk verstoord of zo. Ik heb een nieuwe USG aangesloten, zelfde probleem. Dus met 2 verschillende routers, zelfde issue.

Als ik PC rechtstreeks aansluit, werkt alles prima. Dus zou je zeggen, het ligt inderdaad aan je USG.

Maar, als ik mijn usg aansluit op de TV poort 3 of 2, dan krijg ik netjes een IP in de TV reeks, en werkt alles zonder problemen. De sessie blijft aan, ik houd DNS, en ik kan gewoon zonder problemen internetten de hele dag lang.

Alleen dus op "lage" snelheid.

Caiway blijft erbij dat mijn 2 USG allebei stuk zijn en sturen nu een nieuw modem op met router, zodat ik mijn eigen router niet meer hoef te gebruiken.

Ik ben maar akkoord gegaan voor nu, maar ik vind dit onacceptabel.

Iemand hier enig idee in welke richting het gezocht moet worden? Ik denk dat het netwerk van Caiway in de war is geraakt met mac adres of zo van mijn USG of daar daar iets in de knoop ligt in het internet subnet. Het TV subnet werkt namelijk prima.

Maar ik krijg ze dat daar niet uitgelegd. Ik kan geen netwerk expert spreken, ik mag niet doorverbonden worden met een 2de lijns support, dat doet de helpdesk allemaal zelf en ze hebben alles geprobeerd zeggen ze. Kortom, gooi je routers maar weg en gebruik die van ons maar.

Ik ben er best pissig om, ik moet toch gewoon een eigen router kunnen gebruiken, en die heeft verdorie 6 jaar goed gewerkt en midden in de nacht ineens werkt het niet meer.

Wel zie ik dat ik ineens meer snelheid heb, als ik mijn pc rechtstreeks aansluit. Dat sterkt mij in mijn gedachten dat er aan de kant van Caiway iets misgaat, maar ja, ik kan dat niemand aan hun verstand brengen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
@ActualFantasy Voor mijn begrip:

USG op poort 1 = geen TV op poort 2
Niets op poort 1 = wel TV op poort 2

Klopt dit?

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49

lier

MikroTik nerd

Vreemd dat beide USG's niet werken. Heb je het MAC adres overgenomen en/of ben je van een identieke (default?) configuratie uitgegaan?

Misschien is het trouwens niet eens zo erg, het glasmodem dat je krijgt is waarschijnlijk een stuk sneller dan je USG.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Gezien het feit dat ze nooit reageren toen ik ze mailde denk ik eerder dat ze überhaupt niet kunnen lezen.
lier schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:05:
Vreemd dat beide USG's niet werken. Heb je het MAC adres overgenomen en/of ben je van een identieke (default?) configuratie uitgegaan?

Misschien is het trouwens niet eens zo erg, het glasmodem dat je krijgt is waarschijnlijk een stuk sneller dan je USG.
Zo'n USG trekt toch ook gewoon 1Gbit? Dan gaat zo'n Genexis Platinum echt niet sneller zijn.

Het probleem van @ActualFantasy leest een beetje als internet via de tweede NIC op de Genexis Titanium werkt half en maar met een zeer matige snelheid. Was enkele jaren geleden nog wel eens een probleem bij zelf-installatie als er niet goed gelezen werd. Dat was destijds de NIC waar IPTV overheen ging bijv.
Ik denk inderdaad ook dat er bij Caiway wat mis gaat, maar dat kun je straks pas goed zeggen als je die Platinum aansluit en ze wederom moet bellen als het nog niet goed werkt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Diederik schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:04:
@ActualFantasy Voor mijn begrip:

USG op poort 1 = geen TV op poort 2
Niets op poort 1 = wel TV op poort 2

Klopt dit?
Nee sorry.

USG op poort 1 -> Geen werkend internet
TV op poort 2 -> Geen werkende TV
TV op poort 3 -> Geen werkende TV

USG op poort 2 -> Perfect werkend internet maar traag

USG op poort 3 -> Perfect werkend internet maar traag

Dit geld voor 2 modems en 2 USG's in alle combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
True schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:09:
[...]

Gezien het feit dat ze nooit reageren toen ik ze mailde denk ik eerder dat ze überhaupt niet kunnen lezen.

[...]

Zo'n USG trekt toch ook gewoon 1Gbit? Dan gaat zo'n Genexis Platinum echt niet sneller zijn.

Het probleem van @ActualFantasy leest een beetje als internet via de tweede NIC op de Genexis Titanium werkt half en maar met een zeer matige snelheid. Was enkele jaren geleden nog wel eens een probleem bij zelf-installatie als er niet goed gelezen werd. Dat was destijds de NIC waar IPTV overheen ging bijv.
Ik denk inderdaad ook dat er bij Caiway wat mis gaat, maar dat kun je straks pas goed zeggen als je die Platinum aansluit en ze wederom moet bellen als het nog niet goed werkt.
Dit is al bevestigd door Caiway. Het IPTV subnet wordt geknepen, en is daarom veel trager, met lage download en nog lagere upload.

Mijn USG haalde gewoon de 350mbit tot vrijdag. Dus dat was het probleem niet.

[ Voor 4% gewijzigd door ActualFantasy op 12-01-2023 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
lier schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:05:

Het frapante is dat ze van Caiway gewoon kunnen zien dat er een USG achter zit, en ook het mac adres kunnen zien, ze zien dat de sessies wegvallen, maar ze blijven erbij dat dat aan mijn USG ligt. Aan mijn beide USG's zelf.

Maar ze kunnen niet verklaren waarom dat ze beide wel werken in Poort 2 en 3.

Internet zit in de 81... reeks voor mij, TV zit in de 10.... reeks. Daar gaat iets mis, in dat Internet subnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:13:
[...]

Nee sorry.

USG op poort 3 -> Perfect werkend internet maar traag

Dit geld voor 2 modems en 2 USG's in alle combinaties.
Ik vind het nogal vreemd, dat je wel Internet krijgt op poort 2 maar geen TV.

Edit: Probeer eens zonder USG of je TV krjgt op poort 2

[ Voor 5% gewijzigd door Diederik op 12-01-2023 17:31 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Diederik schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:30:
[...]

Ik vind het nogal vreemd, dat je wel Internet krijgt op poort 2 maar geen TV.

Edit: Probeer eens zonder USG of je TV krjgt op poort 2
Ook geprobeerd, werkt niet.

TV geeft melding dat er een probleem was bij het inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:42:
[...]

Ook geprobeerd, werkt niet.

TV geeft melding dat er een probleem was bij het inloggen.
En dat heeft de monteur allemaal niet kunnen constateren toen hij erbij was??

[ Voor 22% gewijzigd door rfbroek op 12-01-2023 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
rfbroek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:57:
[...]

En dat heeft de monteur allemaal niet kunnen constateren toen hij erbij was??
Jawel, maar hij dacht dat het aan het modem lag, en heeft gelijk gebeld naar Caiway met de opdracht om nieuw modem op te sturen. Hij zei dat dat weleens gebeurde met die Genexis modems dat die poorten gewoon in de war raken en dat het geen zin heeft verder te zoeken.

Maar met nieuwe modem dus zelfde issue.

Maar ik geef toe dat het ook heel raar is dat als ik pc rechtstreeks aansluit op poort 1, ik dus hetzelfde IP krijg als mijn USG, maar dat het wel goed werkt. Dat kan ik ook niet verklaren, behalve dan dat het MAC adres van de USG ergens iets overhoop gooit in het netwerk van Caiway.

Of ergens in een lisjt van geblockte of gethrottlede mac's staat of zo.

Maar dat gebeurt dus niet in het TV netwerk.

Maar ja, dat kan niemand van de standaard helpdesk mij vertellen.

[ Voor 35% gewijzigd door ActualFantasy op 12-01-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:04:
[...]
Maar ik geef toe dat het ook heel raar is dat als ik pc rechtstreeks aansluit op poort 1, ik dus hetzelfde IP krijg als mijn USG, maar dat het wel goed werkt. Dat kan ik ook niet verklaren, behalve dan dat het MAC adres van de USG ergens iets overhoop gooit in het netwerk van Caiway.
Kan je het MAC adres aan de WAN kant van de USG niet klonen? Dan weet je meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
rfbroek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:18:
[...]

Kan je het MAC adres aan de WAN kant van de USG niet klonen? Dan weet je meer
Welke? Die van mijn pc? Of die van de wan poort op mijn USG?

Ik denk dat je bedoelt dat ik het mac adress clone van de unifi USG op mijn pc zodat mijn pc zelfde mac heeft als de USG en dan kijken of er ook problemen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:22:
[...]

Welke? Die van mijn pc? Of die van de wan poort op mijn USG?

Ik denk dat je bedoelt dat ik het mac adress clone van de unifi USG op mijn pc zodat mijn pc zelfde mac heeft als de USG en dan kijken of er ook problemen zijn.
Of andersom, adres van de PC klonen en in de USG configureren (aangenomen dat dat kan).

In beide gevallen kan er een conclusie getrokken worden of het iets te maken heeft met het MAC adres.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik bedoelde het MAC adres van de PC aan de WAN kant, omdat het met de PC rechtstreeks op de Genexis wel werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door rfbroek op 12-01-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
rfbroek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:27:
Ik bedoelde het MAC adres van de PC aan de WAN kant, omdat het met de PC rechtstreeks op de Genexis wel werkt.
Ik heb wel net mijn extra wan poort als failover ingesteld op mijn USG en die in poort 1 van mijn modem gestopt.

Maar dat hielp dus ook niet.Hij krijgt IP, maar er komt geen of heel weinig verkeer overheen.

Die ging gelijk weer down, en up, en down, en up, en down....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Enige wat ik nog kan bedenken is een slechte USG voeding, slechte voeding van de Genexis of een slechte UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
rfbroek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:21:
Enige wat ik nog kan bedenken is een slechte USG voeding, slechte voeding van de Genexis of een slechte UTP kabel.
Ja maar dat kan het dus nooit zijn want met zelfde voeding en zelfde netwerkkabel werkt alles prima in poort 2 en 3 van het modem.

Maar in poort 1 werkt het niet. Maar dankjewel voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:38:
[...]

Ja maar dat kan het dus nooit zijn want met zelfde voeding en zelfde netwerkkabel werkt alles prima in poort 2 en 3 van het modem.

Maar in poort 1 werkt het niet. Maar dankjewel voor het meedenken.
Ik denk dat al jouw apparatuur prima werkt als op het 10.x VLAN alles gewoon werkt. Er gaat echt wat fout via VLAN100, het VLAN naar “gewoon” internet. Heel merkwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 21:38:
[...]
Ja maar dat kan het dus nooit zijn
Ik weet uit ervaring dat voedingen en kabels hele rare storingen kunnen geven, met onlogische verschijnselen zoals in dit geval. Ik zou zelf altijd proberen dat 100% uit te sluiten. Ik neig trouwens meer naar de voedingen dan naar een kabel in dit geval. Er zou bv gras op kunnen staan.

[ Voor 22% gewijzigd door rfbroek op 12-01-2023 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
ernstoud schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:06:
[...]

Ik denk dat al jouw apparatuur prima werkt als op het 10.x VLAN alles gewoon werkt. Er gaat echt wat fout via VLAN100, het VLAN naar “gewoon” internet. Heel merkwaardig.
Hoe verklaar jij dan dat een PC rechtstreeks op poort 1 wel goed werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 20:07:
[...]

Ik heb wel net mijn extra wan poort als failover ingesteld op mijn USG en die in poort 1 van mijn modem gestopt.

Maar dat hielp dus ook niet.Hij krijgt IP, maar er komt geen of heel weinig verkeer overheen.

Die ging gelijk weer down, en up, en down, en up, en down....
Om te zorgen dat ik mijn eigen router achter de router van Delta kan gebruiken heb ik de router van Delta op een vast IP adres gezet 100.64.128.254/24 en de USG op 100.64.128.1/24. De Gateway IP staat ingesteld op 100.64.128.254.

Omdat ik een reeks gebruik die niet in RFC1918 ligt raakt de USG niet in de war met IP ranges etc, en omdat 100.64.0.0/10 een gereserveerde reeks is die je niet op internet gaat tegen komen (alleen in ISP netwerken vanwege CGN) is het ook nog veilig om te gebruiken. Ik kan je zeker aanraden om zo'n zelfde setup in te stellen met vaste IP adressen om storingen te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rfbroek schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Hoe verklaar jij dan dat een PC rechtstreeks op poort 1 wel goed werkt?
Oh ja… die was ik vergeten. Als dat een Windows PC is kun je vaak bij de Windows driver instellingen van de NIC het MAC adres veranderen. Als dat nou eens gezet kan worden op het MAC adres van de USG weten we meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Coolhva schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 22:30:
Om te zorgen dat ik mijn eigen router achter de router van Delta kan gebruiken heb ik de router van Delta op een vast IP adres gezet 100.64.128.254/24 en de USG op 100.64.128.1/24. De Gateway IP staat ingesteld op 100.64.128.254.

Omdat ik een reeks gebruik die niet in RFC1918 ligt raakt de USG niet in de war met IP ranges etc, en omdat 100.64.0.0/10 een gereserveerde reeks is die je niet op internet gaat tegen komen (alleen in ISP netwerken vanwege CGN) is het ook nog veilig om te gebruiken. Ik kan je zeker aanraden om zo'n zelfde setup in te stellen met vaste IP adressen om storingen te voorkomen.
Geen CG-NAT van toepassing, want :
ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:19:
Internet zit in de 81... reeks voor mij, TV zit in de 10.... reeks. Daar gaat iets mis, in dat Internet subnet.
Is een reguliere Caiway/Delta reeks als het goed is en dat IPTV gedoe werkt gewoon met 10.0.0.0/8 zoals het wel vaker gebeurt :)
ActualFantasy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:58:
Setup is als volgt. Genexis modem, bridge naar mijn Unifi USG. Al een jaar of 6.

Sinds afgelopen vrijdag verlies die constant de verbinding. DNS problemen, en de sessie lijkt weg te vallen. Ik hou wel een ip op mijn USG, maar er gaat geen data overheen. Ook geen televisie signaal meer op poort 2. Poort 3 is ook TV poortm maar kom ik zo op terug.
Misschien ben ik een beetje brakjes, maar ik lees nergens wat of hoe je precies hebt getest :?

Wat doen de volgende dingen :
ping 1.1.1.1
ping tweakers.net
tracert 8.8.8.8
tracert nu.nl
nslookup freebsd.org

Als het namelijk alleen DNS blijkt te zijn dan zou ik me daar niet heel druk over maken, want dat kan je zelf makkelijk oplossen! :)

En de firmware van de USG modellen zijn up-to-date neem ik aan :?

Je zou ook kunnen overwegen om de Genexis buitenspel te zetten en te testen met een Media Converter ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 13:12

we_are_borg

You will Comply

Een vraag ik wil graag alles aansluiten op mijn Unifi USG4P ik weet dat dit mogelijk is maar ik ben niet in staat dit in één keer te doen. Ik neem aan dat ik eerst de USG4P in orde kan maken zodat het ingesteld staat en daarna kan overstappen en als het mislukt gewoon de oude modem kan terug plaatsen.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
we_are_borg schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:20:
Een vraag ik wil graag alles aansluiten op mijn Unifi USG4P ik weet dat dit mogelijk is maar ik ben niet in staat dit in één keer te doen. Ik neem aan dat ik eerst de USG4P in orde kan maken zodat het ingesteld staat en daarna kan overstappen en als het mislukt gewoon de oude modem kan terug plaatsen.
Je geeft wel weinig informatie. Betreft het een bestaande of nieuwe glasvezel aansluiting? Welk modem is “het oude modem”?

Is het nieuwe infra dan is het waarschijnlijk XGS-PON en krijg je een modem/router/AP van Caiway die niet in bridge kan. Dat wordt dan gedoe met een DMZ. Heb je een AON aansluiting dan kan een passende SFP in de USG en kan het door Caiway geleverde device na activatie de kast in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat een rare toko is dat Caiway zeg.

Aangezien ik binnenkort ga verhuizen wilde ik graag opzeggen. Vervolgens nadat ik iemand aan de lijn had van de klantenservice en de reden van opzeggen het doorgegeven, wordt er aan mij gevraagd wat het nieuwe postcode en huisnummer is. Ik gaf netjes aan dat ik dit liever niet wilde doorgeven en dat dit weinig te maken heeft met mijn wens om op te zeggen.

Wordt er doodleuk gezegd dat als ik deze informatie niet doorgeef opzeggen niet mogelijk is. De vraag waarom deze informatie nodig is werd niet beantwoord. Ik gaf toen aan dat ik nu ter plekke een postcode en huisnummer kan verzinnen toch? Dat mag u doen meneer, maar ik ga het wel nakijken kreeg ik als antwoord.

Is dit normaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Trank00l schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:45:

Aangezien ik binnenkort ga verhuizen wilde ik graag opzeggen. Vervolgens nadat ik iemand aan de lijn had van de klantenservice en de reden van opzeggen het doorgegeven, wordt er aan mij gevraagd wat het nieuwe postcode en huisnummer is. Ik gaf netjes aan dat ik dit liever niet wilde doorgeven en dat dit weinig te maken heeft met mijn wens om op te zeggen.

Wordt er doodleuk gezegd dat als ik deze informatie niet doorgeef opzeggen niet mogelijk is. De vraag waarom deze informatie nodig is werd niet beantwoord. Ik gaf toen aan dat ik nu ter plekke een postcode en huisnummer kan verzinnen toch? Dat mag u doen meneer, maar ik ga het wel nakijken kreeg ik als antwoord.

Is dit normaal?
Er worden twee dingen door elkaar gehaald:
  • Jij zegt op buiten je contractperiode --> dit mag.
  • Medewerker denkt dat je op wil zeggen omdat je verhuist naar een adres waar Caiway niet hetzelfde contract kan aanbieden (binnen je contractperiode) --> dit wil de medewerker valideren.
Ik denk een miscommunicatie en daar zijn ze bij Caiway goed in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trank00l schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:45:

Is dit normaal?
Enige reden die ik kan verzinnen is dat je contract nog loopt? En ze dus daarvoor het nieuwe adres nodig hebben. Zo niet, dan is dus heel merkwaardig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
ernstoud schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Enige reden die ik kan verzinnen is dat je contract nog loopt? En ze dus daarvoor het nieuwe adres nodig hebben. Zo niet, dan is dus heel merkwaardig.
Ik heb een contract die elke jaar maand stilzwijgend wordt verlengd met een maand opzegtermijn. Ik heb toen ze vroegen waarom ik wilde opzeggen al verteld dat ik ga verhuizen naar een gebied waar Caiway niet wordt aangeboden. Als er dan vervolgens wordt gevraagd naar het nieuwe postcode en huisnummer en ik weiger dit te geven kunnen ze de opzegging niet uitvoeren.

Maar als ik een verzonnen postcode en huisnummer aan ze doorgeef kan het wel 8)7 Wat nou als ik dakloos raak en geen nieuw adres heb? kunnen ze mijn abonnement dan ook niet opzeggen |:(

Het feit dat ze weigeren een opzegging door te voeren als ik het nieuwe adres niet opgeef is gewoon debiel.

[ Voor 13% gewijzigd door Trank00l op 13-01-2023 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Trank00l schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Ik heb een contract die elk jaar stilzwijgend wordt verlengd met een maand opzegtermijn. Ik heb toen ze vroegen waarom ik wilde opzeggen al verteld dat ik ga verhuizen naar een gebied waar Caiway niet wordt aangeboden. Als er dan vervolgens wordt gevraagd naar het nieuwe postcode en huisnummer en ik weiger dit te geven kunnen ze de opzegging niet uitvoeren.

Maar als ik een verzonnen postcode en huisnummer aan ze doorgeef kan het wel 8)7
Je contract wordt sowieso niet elk jaar stilzwijgend verlengd, dat mag namelijk niet. Het is één keer stilzwijgend verlengd of het wordt maandelijks stilzwijgend verlengd. In beide gevallen zul je inderdaad een maand opzegtermijn hebben.
Zoals ik al aangaf, miscommunicatie, Caiwaymedewerker snapt niet dat hij/zij deze opzegging zo kan inschieten. (Of jij hebt niet door dat je toch geen maand opzegtermijn hebt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
True schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:17:
[...]

Je contract wordt sowieso niet elk jaar stilzwijgend verlengd, dat mag namelijk niet. Het is één keer stilzwijgend verlengd of het wordt maandelijks stilzwijgend verlengd. In beide gevallen zul je inderdaad een maand opzegtermijn hebben.
Zoals ik al aangaf, miscommunicatie, Caiwaymedewerker snapt niet dat hij/zij deze opzegging zo kan inschieten. (Of jij hebt niet door dat je toch geen maand opzegtermijn hebt).
Excuus dan moet het een maand zijn. Gezien ik er al 5 jaar zit met hetzelfde abonnement. Weinig miscommunicatie lijkt me, de situatie is meer dan helder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 15:11
Trank00l schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:19:
[...]

Excuus dan moet het een maand zijn. Gezien ik er al 5 jaar zit met hetzelfde abonnement. Weinig miscommunicatie lijkt me, de situatie is meer dan helder.
Als het telefoon gesprek net zo is verlopen als wat ik hierboven lees dan kan ik me de verwarring bij de medewerker wel voorstellen, stilzwijgend verlengd voor een jaar.
Dat kan zomaar de gedachte oproepen bij de medewerker dat je nog in een lopend contract zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
miniterror schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Als het telefoon gesprek net zo is verlopen als wat ik hierboven lees dan kan ik me de verwarring bij de medewerker wel voorstellen, stilzwijgend verlengd voor een jaar.
Dat kan zomaar de gedachte oproepen bij de medewerker dat je nog in een lopend contract zit.
Heb ik jou toevallig aan de lijn gehad? Ik heb namelijk daar niets over gezegd. Alleen het feit dat ik wil opzeggen omdat ik ga verhuizen en Caiway niet beschikbaar is op de plek waar ik naar toe ga verhuizen. Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-05 15:11
Trank00l schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:36:
[...]

Heb ik jou toevallig aan de lijn gehad? Ik heb namelijk daar niets over gezegd. Alleen het feit dat ik wil opzeggen omdat ik ga verhuizen en Caiway niet beschikbaar is op de plek waar ik naar toe ga verhuizen. Jammer.
Zou toch mooi zijn als ik zou beamen dat ik de medewerker was maar helaas, ik werk niet voor Caiway.
Maar goed, wederom, als je telefoongesprek net zo is gegaan als hoe je communiceert dan snap ik het wel. 8)7
Succes met je verdere opzegging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Dit wordt een onnodige semantische discussie, gewoon opnieuw bellen opzeggen met je maand opzegtermijn.
Of nog beter per contactformulier/mail/brief opzeggen dan heb je direct schriftelijk wat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
miniterror schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Zou toch mooi zijn als ik zou beamen dat ik de medewerker was maar helaas, ik werk niet voor Caiway.
Maar goed, wederom, als je telefoongesprek net zo is gegaan als hoe je communiceert dan snap ik het wel. 8)7
Succes met je verdere opzegging
*knip*. Doe even een beetje normaal, dat botte gedrag is nergens voor nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 16-01-2023 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
True schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:39:
Dit wordt een onnodige semantische discussie, gewoon opnieuw bellen opzeggen met je maand opzegtermijn.
Of nog beter per contactformulier/mail/brief opzeggen dan heb je direct schriftelijk wat staan.
Is verder wel gelukt hoor nadat ik een postcode en huisnummer heb doorgegeven, anders kon / wou ze de opzegging niet doorzetten.

Wat hier aan de hand is, is wel duidelijk. Ze verzamelen gewoon data van mensen die opzeggen en naar een gebied verhuizen waar nog geen Caiway beschikbaar is. Als dat vervolgens zodanig veel mensen zijn in een specifiek gebied gaan ze er waarschijnlijk werk van maken. Prima is ook niets mis mee, maar het weigeren van opzeggen als je aangeeft dat liever niet te willen doorgeven zou niet kunnen / mogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Trank00l schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:44:
[...]

Is verder wel gelukt hoor nadat ik een postcode en huisnummer heb doorgegeven, anders kon / wou ze de opzegging niet doorzetten.

Wat hier aan de hand is, is wel duidelijk. Ze verzamelen gewoon data van mensen die opzeggen en naar een gebied verhuizen waar nog geen Caiway beschikbaar is. Als dat vervolgens zodanig veel mensen zijn in een specifiek gebied gaan ze er waarschijnlijk werk van maken. Prima is ook niets mis mee, maar het weigeren van opzeggen als je aangeeft dat liever niet te willen doorgeven zou niet kunnen / mogen.
Gezien de 20% tot 50% die in een gebied zich moet inschrijven om aanleg rendabel te maken moeten er dan wel heel er veel mensen verhuizen uit een Delta gebied :) , nee deze aanname is erg onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-05 09:46
*knip*

Klantendiensten krijgen heel veel gesprekken voor hun kiezen, op een gegeven moment wordt het automatische piloot en weet zo'n medewerker al van "ah, da's zo'n situatie". Je staat er echt van te kijken hoeveel mensen klakkeloos alle gegevens verstrekken die welke partij ze ook vraagt. Postcodes, huisnummers, adressen, telefoonnummers, BSN's etc, de meesten geven alles op zonder er bij na te denken. Ik begrijp je volkomen dat je dat niet direct geeft en de medewerker zit dan inderdaad fout om je opzegging te weigeren als je geen lopend contract hebt.

Zoals sommigen hier aangeven zit daar waarschijnlijk geen kwaad achter, een retentie afdeling die je spreekt is erop gericht je als klant te behouden en die persoon wil gewoon even zien wat er mogelijk is om dat te doen. Er hoeft maar ergens een verkeerd woordje te vallen en zo'n gesprek ontspoort wat gewoon jammer is. We proberen elkaar hier alleen maar te helpen he ;) .

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 16-01-2023 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
Trank00l schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:44:
Wat hier aan de hand is, is wel duidelijk.

Ze verzamelen gewoon data van mensen die opzeggen en naar een gebied verhuizen waar nog geen Caiway beschikbaar is. Als dat vervolgens zodanig veel mensen zijn in een specifiek gebied gaan ze er waarschijnlijk werk van maken.

Prima is ook niets mis mee, maar het weigeren van opzeggen als je aangeeft dat liever niet te willen doorgeven zou niet kunnen / mogen.
Daar is juist een heleboel mis mee! :(

Zo kreeg ik opeens een brief van Ziggo op het adres van het huis dat net was verkocht, terwijl ik helemaal geen Ziggo klant was! |:(

Of ik ze wilde bellen voor een abonnement op mijn nieuwe adres, terwijl daar dus helemaal geen Ziggo mogelijkheid bestaat! :')
Gelukkig wisten ze dat dan weer niet dus dat scheelde weer een beetje! :P :+

Kortom : Wees zuinig op je data/gegevens en dergelijke, want voordat je het weet is die op de een of andere manier toch doorverkocht! :r

Dit =>
Andros schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:03:
Je staat er echt van te kijken hoeveel mensen klakkeloos alle gegevens verstrekken die welke partij ze ook vraagt. Postcodes, huisnummers, adressen, telefoonnummers, BSN's etc, de meesten geven alles op zonder er bij na te denken.
Is dan ook helaas heel erg keihard de waarheid en realiteit tegenwoordig! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
Ik wil graag mijn Nokia modem vervangen door mijn router welke vlan tagging ondersteunt. Kan ik dan gewoon direct die SC APC kabel uit het modem halen, die kabel direct op de MC220L converter aansluiten en die weer via utp op mijn router? Of heb ik nog meer hardware nodig?

Acties:
  • +5 Henk 'm!
FriXion schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:30:
Ik wil graag mijn Nokia modem vervangen door mijn router welke vlan tagging ondersteunt. Kan ik dan gewoon direct die SC APC kabel uit het modem halen, die kabel direct op de MC220L converter aansluiten en die weer via utp op mijn router? Of heb ik nog meer hardware nodig?
Heb je de zoekfunctie gebruikt? Nee, want dan had je ontdekt:

- een Nokia geleverd betekent dat je XGS-PON hebt
- daar zijn nog geen SFP’s voor
- dat zou een SFP+ MAC moeten zijn en dat ondersteunt de MC220L sowieso niet
- je hebt dus een media converter voor XGS-PON nodig met SC/APC naar 10Gbps
- en die levert Caiway niet
- maar Delta Infra wel aan sommige andere ISP’s op hun infra zoals Helden van Nu
- en er is een Adtran die lijkt te werken, de 621i, zie eBay
- geen enkele leverancier levert aan consumenten
- de SFP van AVM voor de 5590 heeft geen MAC dus werkt ook niet elders
- de Genexis ONT die KPN gebruikt is niet stabiel
- …

In deze thread en de Delta thread vind je alle kennis en ervaringen die je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

ernstoud schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:01:
[...]

Je geeft wel weinig informatie. Betreft het een bestaande of nieuwe glasvezel aansluiting? Welk modem is “het oude modem”?

Is het nieuwe infra dan is het waarschijnlijk XGS-PON en krijg je een modem/router/AP van Caiway die niet in bridge kan. Dat wordt dan gedoe met een DMZ. Heb je een AON aansluiting dan kan een passende SFP in de USG en kan het door Caiway geleverde device na activatie de kast in.
Mijn excuses voor niet meer informatie geven. Ik heb een Platinum-7840 modem deze is momenteel aangesloten aan de USG4P op WAN1 poort. Via LAN1 gaat deze naar mijn Unifi 24 poort switch. Ik heb TV en telefonie van Caiway. Ik gebruik niet de WiFi van de Platinum-7840 ik heb hiervoor Unifi AP’s. Als ik alles goed begrijp heb ik nu een situatie die dubbel NAT heet en ik wil hier vanaf. Ook wil ik het simpler hebben dit is nu een zooitje aan het worden.

Wat heb ik nodig om het eenvoudig te maken als ik een nieuwe modem nodig heb dan ben ik bereid om hier geld in te stoppen. Ik heb alleen hulp nodig wat ik moet kopen en misschien ook om alles uit te denken onder de noemer twee weten meer dan één.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
we_are_borg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 00:22:
Mijn excuses voor niet meer informatie geven. Ik heb een Platinum-7840 modem deze is momenteel aangesloten aan de USG4P op WAN1 poort.

Via LAN1 gaat deze naar mijn Unifi 24 poort switch. Ik heb TV en telefonie van Caiway.
Ik gebruik niet de WiFi van de Platinum-7840 ik heb hiervoor Unifi AP’s.

Als ik alles goed begrijp heb ik nu een situatie die dubbel NAT heet en ik wil hier vanaf.
Klopt! :)
Wat heb ik nodig om het eenvoudig te maken als ik een nieuwe modem nodig heb dan ben ik bereid om hier geld in te stoppen.
Ik heb alleen hulp nodig wat ik moet kopen en misschien ook om alles uit te denken onder de noemer twee weten meer dan één.
Als jij dit ding hebt : uitvoering: Ubiquiti UniFi USG PRO Gateway Router

Dan haal je gewoon die SFP uit je Genexis 7840 en prop je die in je WAN1 SFP poort en stel je die in als Tagged VLAN 100 met DHCP Client Mode en dan ben je KLAAR!!! :Y) 8) :*) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 00:32:
[...]

Klopt! :)

[...]

Als jij dit ding hebt : uitvoering: Ubiquiti UniFi USG PRO Gateway Router

Dan haal je gewoon die SFP uit je Genexis 7840 en prop je die in je WAN1 SFP poort en stel je die in als Tagged VLAN 100 met DHCP Client Mode en dan ben je KLAAR!!! :Y) 8) :*) d:)b
Niet helemaal klaar. Wil je ook telefonie zal er een ATA voor VoIP moeten komen. SIP gegevens opvragen bij Caiway of ergens een SIP account nemen. IPTV gaat tegenwoordig ook over VLAN100 en daarvoor voor die poorten waar je dat aan hangt is nog IGMP nodig. En natuurlijk de firewall in die USG goed instellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ik heb de volgende apparatuur:

US-24-G1
UAP-AC-Lite 2x
USG-Pro-4
Cloud-key-gen2-plus

@ernstoud wat voor soort ATA heb ik nodig?

Ik heb 2 spf gekocht en een langere kabel aangezien een meter niet genoeg is die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 01:46:
Niet helemaal klaar. Wil je ook telefonie zal er een ATA voor VoIP moeten komen. SIP gegevens opvragen bij Caiway of ergens een SIP account nemen.
Ik denk altijd dat iedereen hier Internet Only heeft, want niet het IPTV Topic O-) My bad! :$ :+
IPTV gaat tegenwoordig ook over VLAN100 en daarvoor voor die poorten waar je dat aan hangt is nog IGMP nodig. En natuurlijk de firewall in die USG goed instellen!
IPTV over VLAN 100 = Unicast dus als het goed is heb je geen Switch met IGMP Snooping nodig! :)
we_are_borg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 02:00:

US-24-G1
UAP-AC-Lite 2x
USG-Pro-4
Cloud-key-gen2-plus

Wat voor soort ATA heb ik nodig?
Gewoon een VoIP SIP ATA van een willekeurig merk dat de meuk van Caiway ondersteunt :)
Zie : https://www.caiway.nl/kla...je-modemkeuze#handleiding
Ik heb 2 spf gekocht en een langere kabel aangezien een meter niet genoeg is die ik nu heb.
Wat heb je PRECIES gekocht ?!

Je kan namelijk niet zomaar de boel gaan zitten aanpassen, want als je het verkeerd doet dan kan je de boel beschadigen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 02:00:

US-24-G1
UAP-AC-Lite 2x
USG-Pro-4
Cloud-key-gen2-plus

@ernstoud wat voor soort ATA heb ik nodig?

Zoiets, lekker goedkoop: https://www.voipshop.nl/g...oor-2-telefoons/pid=51580

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

nero355 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:56:
[...]

Ik denk altijd dat iedereen hier Internet Only heeft, want niet het IPTV Topic O-) My bad! :$ :+

[...]

IPTV over VLAN 100 = Unicast dus als het goed is heb je geen Switch met IGMP Snooping nodig! :)

[...]

Gewoon een VoIP SIP ATA van een willekeurig merk dat de meuk van Caiway ondersteunt :)
Zie : https://www.caiway.nl/kla...je-modemkeuze#handleiding

[...]

Wat heb je PRECIES gekocht ?!

Je kan namelijk niet zomaar de boel gaan zitten aanpassen, want als je het verkeerd doet dan kan je de boel beschadigen!
Ik heb Cisco GLC-BX-10U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Simplex LC SMF Transceiver Module gekocht en 15m (49ft) LC APC to SC APC Simplex OS2 Single Mode PVC (OFNR) 2.0mm Fiber Optic Patch Cable gekocht wel in mijn mandje gedaan en nog niet gekocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:38:
[...]

Ik heb Cisco GLC-BX-10U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM Simplex LC SMF Transceiver Module gekocht en 15m (49ft) LC APC to SC APC Simplex OS2 Single Mode PVC (OFNR) 2.0mm Fiber Optic Patch Cable gekocht wel in mijn mandje gedaan en nog niet gekocht.
Als je deze besteld hebt, dan heb je de goede SFP:

https://www.fs.com/products/11802.html

En deze kan ook:

https://www.fs.com/products/39143.html

(Misschien te prefereren omdat in de 7840 ook een 20 km. module zit, maar is wat overkill.)

Voor de glasvezel kabel moet je van blauw (UPC dus) LC naar groen (APC dus) SC, dat is deze:

https://www.fs.com/de-en/products/62913.html

Volgens mij heb je dus nu in het mandje de verkeerde omdat je APC naar APC noemt. Niet doen wat daarvan is de vezel schuin afgesneden (Angled, dat is de A in APC), en druk je die in de LC van de SFP kun je de vezel of de laser in de SFP beschadigen.

Ik denk dus dat je deze in je mandje nu hebt:

https://www.fs.com/de-en/products/41663.html

Niet kopen, maar de andere hierboven genoemd, dus LC UPC naar SC APC.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

@ernstoud dank je voor de juiste producten ik wis mijn oude mandje en bestel wat jij linkt.

De SFP heb ik er twee van nodig één voor in de FTU en de andere voor in de USG-Pro-4. Kan ik mijn US-24-G1 en USG-Pro-4 ook via de zelfde SFP en kabel verbinden of heb je hier weer andere voor nodig. De kabel hoe weet je welke kleur in welke kant gaat of maakt dit niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zondag 15 januari 2023 @ 02:08:
@ernstoud dank je voor de juiste producten ik wis mijn oude mandje en bestel wat jij linkt.

De SFP heb ik er twee van nodig één voor in de FTU en de andere voor in de USG-Pro-4. Kan ik mijn US-24-G1 en USG-Pro-4 ook via de zelfde SFP en kabel verbinden of heb je hier weer andere voor nodig. De kabel hoe weet je welke kleur in welke kant gaat of maakt dit niet uit.
Er gaat geen SFP in de FTU! Als je tenminste het Delta kastje aan de muur bedoelt waar nu de Genexis 7840 aan verbonden zit. Daar gaat via een Attema schuiflade de groene SC APC connector in.

Je hebt van de FTU naar een router dus 1 SFP. Tussen devices zoals je noemt, als er een SFP gigabit verbinding mogelijk is, heb je altijd verschillende SFP’s nodig. Een gele en een blauwe. Want het ene device zendt op 1310 en ontvangt op 1550, de ander zendt op 1550 en ontvangt op 1310. Dus:

https://www.fs.com/de-en/products/39143.html

en

https://www.fs.com/de-en/products/39146.html

Glasvezel tussen die twee dus aan beide zijden LC UPC (blauw).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grraarrbirr
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 04-03-2023
miniterror schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Caiway ziet toch dat je contract maandelijks opzegbaar is?
Je kan het zonder opgaaf van reden opzeggen.
De helpdesk van Caiway is van zeer matig niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

@ernstoud dit is zeer verwarrend vooral als je al een tijdje uit de techniek ben.

Dus tussen de US-24-G1 en USG-Pro-4 en heb ik

https://www.fs.com/de-en/products/39143.html en https://www.fs.com/de-en/products/39146.html nodig ik zie dat de eerste een blauwe kleur heeft de tweede link heeft een gele kleur. Zover begrijp ik het je kijk met welke golflengte het zend en ontvangt en je heb yyyy/xxxx nodig aan een kant en aan de andere kant xxxx/yyyy het omgedraaide.

Nu voor de kabel tussen de bovenste SFP’s als ik het goed heb heb ik https://www.fs.com/de-en/...ml?attribute=700&id=17704 nodig. Twee keer blauw LC UPC/LC UPC en de juiste golflengte.

Nu voor de Delta kastje aan de muur FTU en de USG-Pro-4P kunnen deze twee met elkaar communiceren zonder iets anders er tussen dus geen Platinum-7840. Ik kan volgens mij zoals nero355 het zegt de SFP uit de 7840 halen en in de USG-Pro-4P stoppen. Maar ik wil gewoon een nieuwe kopen en de 7840 niet uit elkaar halen. Dan heb ik volgens mij een https://www.fs.com/de-en/products/39143.html blauw nodig aan de kant van de USG-Pro-4P maar welke heb ik dan nodig aan de kant van het Delta FTU kastje. Daarbij welke kabel heb ik nodig volgens mij is deze kabel het https://www.fs.com/de-en/...attribute=25285&id=470863

Ik wil best meer weten over dit zijn er nog dummie boeken over dit onderwerp.

Pagina: 1 ... 28 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie