Caiway leest hier ook mee toch?
Allereerst wil ik zeggen dat ik door de mensen van de helpdeks netjes te woord gestaan ben, en dat ze altijd vriendelijk zijn gebleven, maar ze hebben mijn probleem niet op kunnen lossen.
Setup is als volgt. Genexis modem, bridge naar mijn Unifi USG. Al een jaar of 6. Sinds afgelopen vrijdag verlies die constant de verbinding. DNS problemen, en de sessie lijkt weg te vallen. Ik hou wel een ip op mijn USG, maar er gaat geen data overheen. Ook geen televisie signaal meer op poort 2. Poort 3 is ook TV poortm maar kom ik zo op terug.
Monteur geweest gisteren, vandaag nieuw modem gehad en aangesloten.Geen verandering. Poort 1 blijft problemen geven, Geen TV op poort 2. Werkelijk de hele dag gebeld met CAIWAY, en nogmaals, heel vriendelijke te woord gestaan, maar de conclusie is dat mijn USG stuk is en het netwerk verstoord of zo. Ik heb een nieuwe USG aangesloten, zelfde probleem. Dus met 2 verschillende routers, zelfde issue.
Als ik PC rechtstreeks aansluit, werkt alles prima. Dus zou je zeggen, het ligt inderdaad aan je USG.
Maar, als ik mijn usg aansluit op de TV poort 3 of 2, dan krijg ik netjes een IP in de TV reeks, en werkt alles zonder problemen. De sessie blijft aan, ik houd DNS, en ik kan gewoon zonder problemen internetten de hele dag lang.
Alleen dus op "lage" snelheid.
Caiway blijft erbij dat mijn 2 USG allebei stuk zijn en sturen nu een nieuw modem op met router, zodat ik mijn eigen router niet meer hoef te gebruiken.
Ik ben maar akkoord gegaan voor nu, maar ik vind dit onacceptabel.
Iemand hier enig idee in welke richting het gezocht moet worden? Ik denk dat het netwerk van Caiway in de war is geraakt met mac adres of zo van mijn USG of daar daar iets in de knoop ligt in het internet subnet. Het TV subnet werkt namelijk prima.
Maar ik krijg ze dat daar niet uitgelegd. Ik kan geen netwerk expert spreken, ik mag niet doorverbonden worden met een 2de lijns support, dat doet de helpdesk allemaal zelf en ze hebben alles geprobeerd zeggen ze. Kortom, gooi je routers maar weg en gebruik die van ons maar.
Ik ben er best pissig om, ik moet toch gewoon een eigen router kunnen gebruiken, en die heeft verdorie 6 jaar goed gewerkt en midden in de nacht ineens werkt het niet meer.
Wel zie ik dat ik ineens meer snelheid heb, als ik mijn pc rechtstreeks aansluit. Dat sterkt mij in mijn gedachten dat er aan de kant van Caiway iets misgaat, maar ja, ik kan dat niemand aan hun verstand brengen daar.