Acties:
  • +1 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:03:
@ernstoud dit is zeer verwarrend vooral als je al een tijdje uit de techniek ben.

Dus tussen de US-24-G1 en USG-Pro-4 en heb ik

https://www.fs.com/de-en/products/39143.html en https://www.fs.com/de-en/products/39146.html nodig ik zie dat de eerste een blauwe kleur heeft de tweede link heeft een gele kleur. Zover begrijp ik het je kijk met welke golflengte het zend en ontvangt en je heb yyyy/xxxx nodig aan een kant en aan de andere kant xxxx/yyyy het omgedraaide.

Nu voor de kabel tussen de bovenste SFP’s als ik het goed heb heb ik https://www.fs.com/de-en/...ml?attribute=700&id=17704 nodig. Twee keer blauw LC UPC/LC UPC en de juiste golflengte.

Nu voor de Delta kastje aan de muur FTU en de USG-Pro-4P kunnen deze twee met elkaar communiceren zonder iets anders er tussen dus geen Platinum-7840. Ik kan volgens mij zoals nero355 het zegt de SFP uit de 7840 halen en in de USG-Pro-4P stoppen. Maar ik wil gewoon een nieuwe kopen en de 7840 niet uit elkaar halen. Dan heb ik volgens mij een https://www.fs.com/de-en/products/39143.html blauw nodig aan de kant van de USG-Pro-4P maar welke heb ik dan nodig aan de kant van het Delta FTU kastje. Daarbij welke kabel heb ik nodig volgens mij is deze kabel het https://www.fs.com/de-en/...attribute=25285&id=470863

Ik wil best meer weten over dit zijn er nog dummie boeken over dit onderwerp.
toon volledige bericht
Bijna helemaal goed.

In het kastje aan de muur (een passieve component, de FTU genoemd) gaat geen SFP. De groene SC APC gaat daar in.

Je moet de Attema schuif lade er onderaan uittrekken waar nu de vezel naar de Platinum inzit. Lipje naar je toe trekken en dan los schuiven. Kan wat kracht bij nodig zijn, maar niet forceren.

Hier info met plaatjes hoe je de Attema schuif lade los maakt:

http://www.kineta.nl/atlas/Attema.pdf

Vanaf punt 3. Bron: https://unifi-forum.nl/.

Misschien staan er in dit document gezien de bron nog meer nuttige dingen in voor je.

Als je dit alles teveel zorgen baart, en de huidige vezel tussen de FTU en de Genexis is lang genoeg dan gewoon de kabel en wellicht de SFP uit de 7840 toch gebruiken. Maar inderdaad is dit gezien de verzegeling op het klepje onderop en de Algemene Voorwaarden niet toegestaan. Dus is een optie:

https://www.marktplaats.n...odems/m1928324700-genexis

Dan heb je je eigen Genexis en kun je rommelen zonder dat je het bruikleen exemplaar van Caiway open maakt. Zo heb ik het ook gedaan. Marktplaats en eBay Kleinanzeigen in DE staat er vol mee.

Tussen de Unifi apparaten kan denk ik ook gewoon CAT5E of beter, toch? Waarom SFP’s en vezel? Dure oplossing lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door ernstoud op 15-01-2023 13:37 ]

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:07
we_are_borg schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:03:
@ernstoud dit is zeer verwarrend vooral als je al een tijdje uit de techniek ben.

Dus tussen de US-24-G1 en USG-Pro-4 en heb ik

https://www.fs.com/de-en/products/39143.html en https://www.fs.com/de-en/products/39146.html nodig ik zie dat de eerste een blauwe kleur heeft de tweede link heeft een gele kleur. Zover begrijp ik het je kijk met welke golflengte het zend en ontvangt en je heb yyyy/xxxx nodig aan een kant en aan de andere kant xxxx/yyyy het omgedraaide.

Nu voor de kabel tussen de bovenste SFP’s als ik het goed heb heb ik https://www.fs.com/de-en/...ml?attribute=700&id=17704 nodig. Twee keer blauw LC UPC/LC UPC en de juiste golflengte.

Nu voor de Delta kastje aan de muur FTU en de USG-Pro-4P kunnen deze twee met elkaar communiceren zonder iets anders er tussen dus geen Platinum-7840. Ik kan volgens mij zoals nero355 het zegt de SFP uit de 7840 halen en in de USG-Pro-4P stoppen. Maar ik wil gewoon een nieuwe kopen en de 7840 niet uit elkaar halen. Dan heb ik volgens mij een https://www.fs.com/de-en/products/39143.html blauw nodig aan de kant van de USG-Pro-4P maar welke heb ik dan nodig aan de kant van het Delta FTU kastje. Daarbij welke kabel heb ik nodig volgens mij is deze kabel het https://www.fs.com/de-en/...attribute=25285&id=470863

Ik wil best meer weten over dit zijn er nog dummie boeken over dit onderwerp.
toon volledige bericht
Ik zou tussen je USG en je switch een DAC kabel gebruiken, daar zitten de SFP's al aan vast. Hoef je niet meer uit te zoeken welke kabel je nodig hebt. En volgens mij nog goedkoper ook:
uitvoering: Ubiquiti UniFi SFP+ DAC Patch Cable (0,5 meter) Wit

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-05 22:46

we_are_borg

You will Comply

Mijn USG-Pro-4P staat te ver weg van de FTU daarom wilde ik een nieuwe SFP en een interface voor de FTU en een langere kabel minimaal 10 meter. Als dit duur is dan spaar ik hier voor of kijk naar een andere oplossing.

@EWS99 dat is een simpler oplossing

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
ernstoud schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:30:
Bijna helemaal goed.

In het kastje aan de muur (een passieve component, de FTU genoemd) gaat geen SFP. De groene SC APC gaat daar in.

Je moet de Attema schuif lade er onderaan uittrekken waar nu de vezel naar de Platinum inzit. Lipje naar je toe trekken en dan los schuiven. Kan wat kracht bij nodig zijn, maar niet forceren.

Hier info met plaatjes hoe je de Attema schuif lade los maakt:

http://www.kineta.nl/atlas/Attema.pdf

Vanaf punt 3. Bron: https://unifi-forum.nl/.
@we_are_borg kan beter effe in het vorige deel rondkijken, want daar is dat Attema ding meer dan genoeg besproken : [Caiway glasvezel] Ervaringen & Discussie :)

offtopic:
Help mij en tegelijk heel GoT aan mooiere Search linkjes : Topic Search link de term laten weergeven ?

Alvast bedankt! _O_
Tussen de Unifi apparaten kan denk ik ook gewoon CAT5E of beter, toch?
Waarom SFP’s en vezel? Dure oplossing lijkt me.
Omdat het kan en je UTP poorten bespaart! :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

ernstoud schreef op zondag 15 januari 2023 @ 13:30:
Als je dit alles teveel zorgen baart, en de huidige vezel tussen de FTU en de Genexis is lang genoeg dan gewoon de kabel en wellicht de SFP uit de 7840 toch gebruiken. Maar inderdaad is dit gezien de verzegeling op het klepje onderop en de Algemene Voorwaarden niet toegestaan. Dus is een optie:
Ter lering en vermaak; afgelopen najaar na onze opzegging de Genexis Platinum geretourneerd met een gebroken verzegeling. Niets van gehoord.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Voor gekozen om een media converter te nemen en ik koop een tweedehands 7840. Ik heb wel een goede kabel besteld tussen media converter en USG-Pro-4P ik wil geen problemen hebben met storingen gekozen voor S/FTP kabel. Ook een zwarte kleur genomen om onderscheid te maken tussen andere kabels. De rede voor deze oplossing is dat het simpel is en eigenlijk economisch goed te doen is.

Ik ga zo even met mijn broer (huisgenoot) praten over telefoon en CaiWay we hebben nu onbeperkt bellen maar we hebben beide mobiele telefoon en onbeperkt bellen erop.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 12:48
Even nog een update. Ik heb niks getest nog met mac adressen daar was ik even niet aan toe gekomen.

Zojuist het 2de nieuwe modem wat ik opgestuurd heb gekregen aangesloten, dit was de oplossing volgens Caiway, want modem en router in een, dus dan kon ik mijn defecte USG weggooien.

Zoals verwacht, geen internet, geen TV.

Dinsdag ben ik weer thuis, dan kan ik weer meer proberen. Dus voor nu maar weer terug naar internetten via de TV aansluiting op mijn modem en tv kijken via de caiway app en dan casten naar mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
we_are_borg schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:04:
Ik ga zo even met mijn broer (huisgenoot) praten over telefoon en CaiWay we hebben nu onbeperkt bellen maar we hebben beide mobiele telefoon en onbeperkt bellen erop.
Je zou straks ook vanaf je telefoon met je thuisnetwerk kunnen verbinden via een VPN en dan met een softwarematige VoIP Client op je Caiway nummer bereikbaar zijn! :)

Het is maar net waar je zin in hebt...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 16:42

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik heb hulp nodig met mijn VoIP telefonie.
Mijn mikrotik met vlan 102 aan krijgt een ip-adres in de 172.16 reeks en daarom lijkt er geen verkeer mogelijk richting VoIP.

Iemand die dit herkent?

Ik heb netjes alle 8 of zo ips die je vindt bij een nslookup van voice.caiw.net in de route tabel gegooid en daarbij de gewenste route ingegeven en ook een uitgaande route in de firewall voor het maskeren...

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Enigszins off-topic maar ook voor Delta/Caiway tweakers van belang…

De openbare SpeedTest en iPerf3 servers geven toch best wel vaak onbetrouwbare resultaten bij snelheidsmetingen. Zware belasting, te weinig bandbreedte, beperking aantal parallelle sessies e.d.

Daarom deze tip: host je eigen iPerf3 server en doe daar metingen naar toe.

Maar… dat kost duiten hoor ik iemand roepen, zeker als je bandbreedte voor 1Gbps metingen wil.

Nou, nee! Want hoe het uit kan weet ik niet maar Oracle biedt in haar cloud een “Free tier” aan, zie: https://www.oracle.com/cloud/free/ en daarin kun je voor altijd gratis een 4-core ARM virtual machine met 24Gb. memory en 200Gb. storage aanmaken. En daarop Linux draaien. Ik heb Ubuntu gekozen maar er zijn flink wat distros om uit te selecteren.

En… die VM heeft 4Gbps. connectie naar internet. Woehaa!

(Je kunt ook een AMD VM aanmaken maar die heeft slechts een 500 Mbps ontsluiting.)

Even poort 5201 open zetten in de netwerk configuratie et voila… je eigen iPerf server. Ik meet vanuit Caiway nu 948/935 Mbps.

Latency vanuit Oracle naar bijvoorbeeld ripe.net is plm. 2 ms. Dit deel van deze cloud draait in Amsterdam, dus directe peering op AMS-IX.

YouTube staat vol met filmpjes hoe je in de Oracle Platform Infrastructure in deze “free tier” websites kunt hosten, development environments kunt bouwen etc.

Vorig jaar dit met Azure (betaald) geprobeerd maar netwerk connectie was te traag en kwam elke maand toch wel rond €50 aan kosten.

Doe er uw voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:36:
Want hoe het uit kan weet ik niet maar Oracle biedt in haar cloud een “Free tier” aan, zie: https://www.oracle.com/cloud/free/ en daarin kun je voor altijd gratis een 4-core ARM virtual machine met 24Gb. memory en 200Gb. storage aanmaken. En daarop Linux draaien. Ik heb Ubuntu gekozen maar er zijn flink wat distros om uit te selecteren.

En… die VM heeft 4Gbps. connectie naar internet. Woehaa!

(Je kunt ook een AMD VM aanmaken maar die heeft slechts een 500 Mbps ontsluiting.)

Even poort 5201 open zetten in de netwerk configuratie et voila… je eigen iPerf server. Ik meet vanuit Caiway nu 948/935 Mbps.

Latency vanuit Oracle naar bijvoorbeeld ripe.net is plm. 2 ms. Dit deel van deze cloud draait in Amsterdam, dus directe peering op AMS-IX.
Oracle is niet de enige die zoiets heeft als het goed is ?!

Ik heb in ieder geval een keer gelezen dat daar meerdere opties voor zijn dus als je zoiets nodig hebt dan kan je vast wel wat vinden! :)

Maar verder wel een leuke toevoeging aan het lijstje! ;) d:)b
imdos schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 06:10:
Ik heb hulp nodig met mijn VoIP telefonie.
Mijn mikrotik met vlan 102 aan krijgt een ip-adres in de 172.16 reeks en daarom lijkt er geen verkeer mogelijk richting VoIP.

Iemand die dit herkent?

Ik heb netjes alle 8 of zo ips die je vindt bij een nslookup van voice.caiw.net in de route tabel gegooid en daarbij de gewenste route ingegeven en ook een uitgaande route in de firewall voor het maskeren...
Zomaar wat brainfarts :
- Je hebt niet toevallig intern een 172.16.0.0/16 - 172.31.0.0/16 subnet draaien ?
- NAT staat dus aan ?
- Wordt voice.caiw.net ook via de Caiway DNS Server(s) resolved ?
- Wat voor errors spuugt je VoIP Client uit ?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Ik heb in ieder geval een keer gelezen dat daar meerdere opties voor zijn dus als je zoiets nodig hebt dan kan je vast wel wat vinden! :)
Het is vooral het genereuze gratis aanbod en de grote bandbreedte naar internet die dit aanbod erg goed maakt. En het gemak. Bij Azure bijvoorbeeld is netwerk configuratie veel complexer.

Maar goed, we gaan weer on-topic…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 16:42

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

nero355 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 16:03:
[...]

Maar verder wel een leuke toevoeging aan het lijstje! ;) d:)b

[...]

Zomaar wat brainfarts :
- Je hebt niet toevallig intern een 172.16.0.0/16 - 172.31.0.0/16 subnet draaien ?
- NAT staat dus aan ?
- Wordt voice.caiw.net ook via de Caiway DNS Server(s) resolved ?
- Wat voor errors spuugt je VoIP Client uit ?!
toon volledige bericht
- Nee, intern enkel 192.168.x.x
- Ja, ik heb een outgoing rule aangemaakt bij NAT. Daarnaast ook in routing. Maar ik zal nog eens rondkijken in de mikrotik guides voor de zekerheid.
- Ja, ik krijg alle adressen die in dit topic al eens benoemd zijn. Stuk of 8. Via welke DNS server dan ook in het caiw netwerk.
- Error is 408 timeout en nog iets.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lussovius
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-05 12:27
Hallo, wij zijn sinds kort ook klant van Caiway glasvezel. Het valt me op dat de Firewall uit staat in de modem, is dit bij jullie ook zo? Kan iemand me adviseren / uitleggen of ik dit beter op Low of High kan zetten? Of is Off voldoende? Ik gebruik de bijgeleverde modem/router en heb zelf geen extra router hier achter hangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BD6tkvmKdWfZgwpaQH8kXenljLE=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2ZsaqJ241W8qQjfVcdmOBMnE.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OHk2wWFdZf4qdNYRT9F4WruO_HM=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ktel1Idi1SpD4wHg7TdFmeF8.png?f=fotoalbum_tile

Edit: We hebben een Nokia ovale modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lussovius schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:38:
Hallo, wij zijn sinds kort ook klant van Caiway glasvezel. Het valt me op dat de Firewall uit staat in de modem, is dit bij jullie ook zo? Kan iemand me adviseren / uitleggen of ik dit beter op Low of High kan zetten? Of is Off voldoende? Ik gebruik de bijgeleverde modem/router en heb zelf geen extra router hier achter hangen.

[Afbeelding][Afbeelding]

Edit: We hebben een Nokia ovale modem.
Ik zou dat donders snel op Low en Enable zetten :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lussovius
ernstoud schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:54:
[...]

Bedoel je de enable bij DMZ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:31
lussovius schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:58:
[...]

Bedoel je de enable bij DMZ?
Ik denk dat die de attack protection bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lussovius
miniterror schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:01:
[...]

Ik denk dat die de attack protection bedoeld.
Ok bedankt voor de tips. Ik ga deze aanzetten. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-05 20:35
Valt mij net op dat ik sinds 11 januari een nieuw IP heb gekregen. Internetverbinding viel om 1:30 weg en was een uurtje later weer up. Gelukkig deed de dyndns goed z'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 12:25
Ik mag alweer verlengen, maar kreeg helaas niet zo'n geweldig aanbod. Blijft toch zo'n €200 duurder dan overstappen met bijna hetzelfde pakket, alleen 100 Mb/s ipv de nieuwe 150 Mb/s van Caiway.
Waarom zijn de aanbiedingen voor mensen die overstappen veel beter dan mensen die willen verlengen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
vechtmarkt. Om nieuwe klanten te verkrijgen is meer voor over dan om klanten te behouden. Het is ook een beetje een gedrag dat gebaseerd is op dat het voor mensen een drempel is om over te stappen. Ergo je hoeft minder moeite te doen om iemand te behouden dan iemand te verleiden om naar je over te stappen.

Om overstapdrempels minder erg te maken zorg voor een constant emailadres (eigen domein of gmail/hotmail oid) dan is overstappen eigenlijk helemaal geen drempel meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:10
Hoe zit het met de pilot van de mensen die XGS-PON hebben en gebruik maken van de Nokia bridge o.a. Nokia XS-010X-Q.

Die pilot die loopt ook al bijna een jaar. Als consument kan je de Nokia XS-010X-Q praktisch niet kopen dus ben benieuwd wat de status daarvan is.

Omdat de port instellingen nog steeds niet lekker werken en dit er nog steeds niet is ben ik blij als mijn jaar straks om is.

[ Voor 19% gewijzigd door Daniel. op 19-01-2023 15:34 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 18:54:
Of juist niet eraan zitten, want wie weet is het een bug en laat alleen de webGUI de verkeerde Status zien :?
lussovius schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:05:
Ok bedankt voor de tips. Ik ga deze aanzetten. O-)
Laat effe na een tijdje weten hoe het uitpakt, want ik vertrouw dat te vroeg uitgebrachte Nokia ding niet! ;)
Hoezo mag je alweer verlengen :?

Dat is iets van 20 jaar geleden of zo dat van toepassing was bij mobiele abonnementen en zelfs toen eigenlijk niet echt boeiend te noemen, ondanks dat de vele discounter websites je dat wel heel graag wilden wijsmaken! ;) :/
Daniel. schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:50:
Hoe zit het met de pilot van de mensen die XGS-PON hebben en gebruik maken van de Nokia bridge o.a. Nokia XS-010X-Q.

Die pilot die loopt ook al bijna een jaar. Als consument kan je de Nokia XS-010X-Q praktisch niet kopen dus ben benieuwd wat de status daarvan is.
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, want een weekje of twee kreeg ik ineens een bericht van @Lange_Slurf die met grofweg dezelfde ellende als jij zat met dat Nokia 2426 onding! :D :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
Geen idee, ding draait hier nog als een trein, niets over te klagen.
Verder ook niets meer gehoord vanuit Caiway of ze extra info willen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-05 20:38
Daniel. schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 14:50:

Draait bij mij als een zonnetje! Ook nooit meer iets van Delta / Caiway vernomen. Geen extra info of status helemaal niks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
Hier draait het ook als een zonnetje met een Nokia XS-010X-Q (maar dan niet via pilot, dit is mijn eigen modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 31-05 12:25
nero355 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:38:
[...]

Hoezo mag je alweer verlengen :?

Dat is iets van 20 jaar geleden of zo dat van toepassing was bij mobiele abonnementen en zelfs toen eigenlijk niet echt boeiend te noemen, ondanks dat de vele discounter websites je dat wel heel graag wilden wijsmaken! ;) :/
Ja, bedoel gewoon dat m'n contract bijna afgelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
EWS99 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:50:
Hier draait het ook als een zonnetje met een Nokia XS-010X-Q (maar dan niet via pilot, dit is mijn eigen modem)
Dat is mooi om te horen. Met de chat kom ik helaas ook niet verder. Of die het überhaupt snappen weet ik niet.
Wat ik wel komisch vond is dat ik het had over het bridge modem en portforwarding/DMZ dat dat niet stabiel werkt dat ik opeens dit antwoord krijg.
Momenteel bezit je een wifimodem, waarbij de bridgefunctie dus niet van toepassing is.
Dat het niet goed werkt was volgens de chat geen reden om vroegtijdig je contract te beëindigen. Die pilot loopt nog steeds, het lijkt wel alsof die nooit stopt met ophouden. Ik ben er wel klaar mee. Zit er nu al een halfjaar mee en het is nog steeds instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Daniel. schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:08:
[...]
Dat is mooi om te horen. Met de chat kom ik helaas ook niet verder. Of die het überhaupt snappen weet ik niet.
Wat ik wel komisch vond is dat ik het had over het bridge modem en portforwarding/DMZ dat dat niet stabiel werkt dat ik opeens dit antwoord krijg.
[...]

Dat het niet goed werkt was volgens de chat geen reden om vroegtijdig je contract te beëindigen. Die pilot loopt nog steeds, het lijkt wel alsof die nooit stopt met ophouden. Ik ben er wel klaar mee. Zit er nu al een halfjaar mee en het is nog steeds instabiel.
De chat weet inderdaad niet veel van de Nokia xs-010x-q. En jouw antwoord bevestigd dat ze überhaubt niet veel van de techniek weten (hoewel de aanmelding van mijn modem ook gewoon via de chat is gegaan en dat was verder prima verlopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Het is toch raar dat Caiway geen mensen in dienst heeft bij de klantenservice die voldoende kennis van zaken hebben.
Deze onkunde kan je niet maken naar je klanten, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
dolopfriet schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:09:
Het is toch raar dat Caiway geen mensen in dienst heeft bij de klantenservice die voldoende kennis van zaken hebben.
Deze onkunde kan je niet maken naar je klanten, vind ik.
IMHO is er ooit maar één helpdesk ooit in Nederland geweest die WEL wist wat ze moesten weten en dat was die van XS4ALL 8) :*) _O_ O+ d:)b

De rest is allemaal altijd al knudde geweest en zal dat ook blijven...

/EDIT :
internet4me schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:41:
Demon was ook goed. Goede diensten en service. Love the old times.
Die zijn uiteindelijk door XS4ALL opgeslokt :)

[ Voor 19% gewijzigd door nero355 op 20-01-2023 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:57
nero355 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:04:
[...]

IMHO is er ooit maar één helpdesk ooit in Nederland geweest die WEL wist wat ze moesten weten en dat was die van XS4ALL 8) :*) _O_ O+ d:)b

De rest is allemaal altijd al knudde geweest en zal dat ook blijven...
Demon was ook goed. Goede diensten en service. Love the old times.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:53
Daniel. schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:08:
[...]

[...]

staat er 1tje te koop op Ebay

[ Voor 20% gewijzigd door Brentjuh2000 op 20-01-2023 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:14:
[...]

staat er 1tje te koop op Ebay
https://www.ebay.de/itm/N...nc&_trksid=p2047675.l2557

Heeft hem al heel lang niet meer of hij gaat steeds weg voordat ik het zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:53
Daniel. schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:32:
[...]

Heeft hem al heel lang niet meer of hij gaat steeds weg voordat ik het zie.

balen ze zijn al weer op

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die waren maanden geleden al uitverkocht bij deze handelaar, Tweakers hier hebben bij deze handelaar geïnformeerd maar ze verwachten niet dat ze er nog voorraad van zullen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Caiway zit irritant te doen ze zeggen dat er storing op is opgemerkt dat de modem niet een BBF.247 certified product is. Alleen mijn 7840 zit nog aangesloten in plaats van mijn Unifi USG-Pro-4P ik heb mijn spullen namelijk nog niet in huis. Kan ik een modem nemen die gewoon goed is volgens Caiway en dan in Bridge kan zetten. Zo ja welke modem kan ik dan nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 11:47:
Caiway zit irritant te doen ze zeggen dat er storing op is opgemerkt dat de modem niet een BBF.247 certified product is. Alleen mijn 7840 zit nog aangesloten in plaats van mijn Unifi USG-Pro-4P ik heb mijn spullen namelijk nog niet in huis. Kan ik een modem nemen die gewoon goed is volgens Caiway en dan in Bridge kan zetten. Zo ja welke modem kan ik dan nemen.
Als je nu internet hebt met de Genexis 7840 dan heb je AON en geen XGS-PON. Is die Genexis 7840 door Caiway verstrekt? Of heb je die ergens anders vandaan en zelf aangesloten? Want een AON modem op XGS-PON infra kan wellicht wel verstoringen geven.

Ik begrijp ik je eerste zin totaal niet… Caiway meldt (jou?) dat er storing is? En dat je modem niet BBF.247 certified is? Dat is dan onzin, die certificering is voor XGS-PON apparatuur en dat heb je dus niet als Caiway je een Genexis 7840 verstrekt heeft.

Kortom… vertel eens iets meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Die 7840 is door Caiway geleverd toen ik glasvezel kreeg van hun. Ik belde gisteren met Caiway over mijn SIP gegevens dat ik die wilde hebben en hier werd al moeilijk over gedaan. Ik zei dat ik wilde overstappen op een eigen modem hij vroed het MAC adres van die modem gegeven en niet veel later kreeg ik een whats app met het BBF.247 verhaal er in. Ik quote het hier exclusief ticket nummer etc. Het mooiste is ik heb nooit een storing vermeld ik ben momenteel niet in orde dus begrijpelijk lezen zit er ook niet in.
Wij hebben naar aanleiding van de door jou gemelde storing opgemerkt dat modem wat wordt doorgegven niet een BBF.247 Certified Product is. Zodoende willen we je vragen om om te controllen of deze gegevens juist want om een modem op een XGSPON netwerk aan te melden moet de een BBF.247 Certified zijn. Kies voor ‘Nu afhandelen’ als je bovenstaand verzoek direct kunt uitvoeren. Schikt het nu niet, kies dan voor ‘Later contact’ om een belafspraak in te plannen. Is dit bericht niet langer van toepassing, kies dan voor ‘Het is opgelost’.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:17:
Die 7840 is door Caiway geleverd toen ik glasvezel kreeg van hun. Ik belde gisteren met Caiway over mijn SIP gegevens dat ik die wilde hebben en hier werd al moeilijk over gedaan. Ik zei dat ik wilde overstappen op een eigen modem hij vroed het MAC adres van die modem gegeven en niet veel later kreeg ik een whats app met het BBF.247 verhaal er in. Ik quote het hier exclusief ticket nummer etc. Het mooiste is ik heb nooit een storing vermeld ik ben momenteel niet in orde dus begrijpelijk lezen zit er ook niet in.

[...]
Ok. Beterschap man!

Caiway is hier dan duidelijk in de war. Ze denken dat ze alleen SIP gegevens moeten verstrekken als iemand XGS-PON heeft. Dat is dus niet zo. Vrije modemkeuze is er op alle infrastructuren.

Je moet dus Caiway vertellen dat je gewoon AON hebt en de Genexis 7840 gaat vervangen maar wel hun VoIP wil blijven gebruiken en dat je daarom de SIP gegevens nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ja Caiway en goede klantenservice dat zou wel eens een keer mogen. Ik heb al een keer 6 maanden overhoop gelegen met hun klantenservice. Ik heb twee aansluitingen in huis de eerste is op de eerste verdieping de tweede in een vochtige kelder. Ik wil geen stroom in de kelder hebben en ook niet een modem het is puur zand en vochtig. Na 6 maanden klagen en langs gaan in Schiedam op hun kantoor waarbij de receptionist onze namen kon is het gelukt om de modem uit de kelder te halen.

Mijn modem gegevens zijn:
Platform: Lunar
Product name: Platinum-7840
Product number: 99615009
Product date: November 26, 2018
Hardware revision: 1.4
Bootloader revision: bootloader-lunar-3.7.0-R
Firmware revision: geneos-lunar-3.16.0-R

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

De laatste firmware update is nu bijna 3 jaar geleden dat vind ik wel wat lang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:52:
De laatste firmware update is nu bijna 3 jaar geleden dat vind ik wel wat lang.
Nee hoor, die 3.16 update is van eind 2021. De versie daarvoor was 3.14. Ik kan het weten want ik moest aardig aan de slag om in de 3.16 update SSH toegang weer mogelijk te maken.

Wat grappig twee aansluitingen. Mag ik vragen waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

ernstoud schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:14:
[...]

Wat grappig twee aansluitingen. Mag ik vragen waarom?
Ons huis is een koop huis onze hele straat is koop. Onze kant van de straat was eerst huisnummer + A of B alleen A was boven en B beneden. Veel huizen zijn echter samen gevoegd kadaster rapporteert ons huis als alleen huisnummer zonder A of B. Alleen het bedrijf die de FTU plaatste deed in elk huis in onze straat twee kastjes. Op B in de kelder en A op eerste verdieping alleen bij aanvraag doe je alleen huisnummer maar dat houd in elk systeem in dat B wordt gebruikt de kelder dus. Het is een zooitje om mee te beginnen er zijn maar twee of drie huizen die in de kelder een aansluiting hebben momenteel waar er zand ligt. De rest heeft een souterrain of heeft de FTU in de huiskamer naast de coax aansluiting (die van ons was in de kelder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Ik kan dus wel twee keer internet krijgen als het moet. Vraag me af dadelijk met 8GB snelheid om twee keer te nemen en dit te combineren is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
we_are_borg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:51:
Ik kan dus wel twee keer internet krijgen als het moet. Vraag me af dadelijk met 8GB snelheid om twee keer te nemen en dit te combineren is :)
Zeker, die apparatuur is er. Routers die carrier aggregation doen. Alleen heb jij dus AON techniek en daarop is geen ontwikkeling om meer dan 1 Gbps te krijgen. Of en wanneer AON omgezet zal worden naar XGS-PON is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
we_are_borg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:17:

[...]
Hebben ze niet per ongeluk een bericht naar jou gestuurd wat eigenlijk naar een ander nummer toe moest dat op die van jou lijkt :?

Laten we zeggen dat jouw nummer 06 111 222 03 is en zij een bericht naar 06 111 222 02 of 04 wilden sturen ?!

Wel raar toeval dan... dat dan weer wel! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

nero355 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:14:
[...]

Hebben ze niet per ongeluk een bericht naar jou gestuurd wat eigenlijk naar een ander nummer toe moest dat op die van jou lijkt :?

Laten we zeggen dat jouw nummer 06 111 222 03 is en zij een bericht naar 06 111 222 02 of 04 wilden sturen ?!

Wel raar toeval dan... dat dan weer wel! :D
Wel met Caiway weet je het nooit. Maar ik kijk net alles na en hier is maximaal 1Gb te krijgen het lijkt erop dat het gewoon verkeerd is gegaan. Ik ga zo op mijn pc mijn snelheid testen maar ik heb altijd netjes de snelheid gehaald behalve upload die is 490MB ipv 500 exact maar dit kan overhead zijn etc dit had ik bij Solcon ook maar download is net iets meer dan 500.

Het is bizar te noemen dat login en pasword niet gewoon op te vragen zijn zonder gedoe ik werd namelijk door verbonden naar de technische dienst de servicedesk medewerker kon mij niet helpen om mijn VoIP gegevens te geven.

Hebben jullie https://blog.iusmentis.co...-onder-de-nis2-richtlijn/ gezien en ga dit nog impact hebben op Caiway.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Burgerman
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Korting bij verlenging van een internet only abonnement blijkt mogelijk. Een belletje naar de klantenservice bleek voldoende. Gisteren na een jaarcontract overgaan van Internet Only Voordelig (vanaf maart 400 Mbps) naar Internet Only Budget (100 Mbps). Dat is het eerste half jaar € 30 per maand en daarna € 35 per maand. Helemaal netjes wat mij betreft. Ook bleek het mogelijk het Internet Only Voordelig abonnement te verlengen en dat zou dan het eerste half jaar € 35 zijn en daarna € 47,50. Viel me al met al niet tegen.

Sinds een jaar hebben we hier glasvezel van Caiway, in de gemeente Brummen/Voorst. Werkt uitstekend, niet noemenswaardig last van storingen gehad en alles aangesloten op eigen apparatuur. Wat ik wel merk, de download is helemaal conform verwachting circa 320 Mbps (abonnement is 300 Mbps), maar de upload is al maanden een stukje lager, circa 220 Mbps. Meer mensen die hier last van hebben? Een reset van mediaconverter en router levert geen verbetering op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Burgerman schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 21:56:
Korting bij verlenging van een internet only abonnement blijkt mogelijk. Een belletje naar de klantenservice bleek voldoende. Gisteren na een jaarcontract overgaan van Internet Only Voordelig (vanaf maart 400 Mbps) naar Internet Only Budget (100 Mbps). Dat is het eerste half jaar € 30 per maand en daarna € 35 per maand. Helemaal netjes wat mij betreft. Ook bleek het mogelijk het Internet Only Voordelig abonnement te verlengen en dat zou dan het eerste half jaar € 35 zijn en daarna € 47,50. Viel me al met al niet tegen.

Sinds een jaar hebben we hier glasvezel van Caiway, in de gemeente Brummen/Voorst. Werkt uitstekend, niet noemenswaardig last van storingen gehad en alles aangesloten op eigen apparatuur. Wat ik wel merk, de download is helemaal conform verwachting circa 320 Mbps (abonnement is 300 Mbps), maar de upload is al maanden een stukje lager, circa 220 Mbps. Meer mensen die hier last van hebben? Een reset van mediaconverter en router levert geen verbetering op.
Ben toevallig ook woonachtig in die regio. Hier 940/930 Mbps., bedraad gemeten uiteraard rechtstreeks op de Genexis 7840 op een Windows 10 PC met de command line versie van SpeedTest naar WorldStream of i3Dnet. Ook iPerf naar een VM in de Oracle Cloud geeft dat resultaat.

Dus 200 Mbps. in een 300 Mbps. abonnement lijkt niet goed. Hoe meet je dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burgerman
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:28:
Windows 10 bedraad via de Speedtest-app. Zal eens kijken of ik het nog wat directer kan meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Burgerman schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:41:
[...]

Windows 10 bedraad via de Speedtest-app. Zal eens kijken of ik het nog wat directer kan meten.
Kijk goed naar welke server je in de app selecteert. Betrouwbaar zijn die die ik noemde. Gek genoeg is de Caiway SpeedTest server bij mij altijd bagger, vaak net 300 Mbps. In een gigabit abonnement :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burgerman
  • Niet online
ernstoud schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:28:

Ben toevallig ook woonachtig in die regio. Hier 940/930 Mbps., bedraad gemeten uiteraard rechtstreeks op de Genexis 7840 op een Windows 10 PC met de command line versie van SpeedTest naar WorldStream of i3Dnet. Ook iPerf naar een VM in de Oracle Cloud geeft dat resultaat.

Zonet even de Genexis aangesloten, wat blijkt: snelheden zijn dan goed, up en down circa 320 Mbps bij een abonnement van 300 Mbps. Dus het probleem lag niet aan de verbinding met Caiway. Heb normaal de glasvezel aangesloten via een mediaconverter van TP-Link (MC220L) en de router is een Fritzbox 4040. Na wat zoeken blijkt dat een instelling in de Fritzbox beperkend was (had bij de Connection Settings de updownstreamwaarde laag gezet). Heb dat zonet aangepast en nu haal ik op mijn netwerk weer iets meer dan 300 Mbps upload. Dank voor de hulp!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NzwdlRQVp2hSzzFGym_ZZCVYKw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8PNhFSW60VFpy8HtbB6enBmM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Burgerman schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:46:
[...]

Zonet even de Genexis aangesloten, wat blijkt: snelheden zijn dan goed, up en down circa 320 Mbps bij een abonnement van 300 Mbps. Dus het probleem lag niet aan de verbinding met Caiway. Heb verder de glasvezel normaal aangesloten via mediaconverter van TP-Link (MC220L) en de router is een Fritzbox 4040. Na wat zoeken blijkt dat de een instelling in de Fritzbox beperkend was (had bij de Connection Settings de updownstreamwaarde laag gezet). Heb dat zonet aangepast en nu haal ik op mijn netwerk weer iets meer dan 300 Mbps upload. Dank voor de hulp!

[Afbeelding]
Mooi. Ook weer opgelost. Leuke constructie zo in de meterkast. Wat zijn die AVM dozen toch merkwaardig van vormgeving. Past letterlijk nergens bij. Niet bij alles in de meterkast (niet erg belangrijk) en zeker niet bij alles in de huiskamer (vaak wel belangrijk voor de partner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:01:
Mooi. Ook weer opgelost. Leuke constructie zo in de meterkast. Wat zijn die AVM dozen toch merkwaardig van vormgeving. Past letterlijk nergens bij. Niet bij alles in de meterkast (niet erg belangrijk) en zeker niet bij alles in de huiskamer (vaak wel belangrijk voor de partner).
Dat zijn hun kleuren sinds de jaren '90 dus dat boeit me niet eens eerlijk gezegd :)

Waar ik meer moeite mee heb :
- WebGUI die te beperkt is qua instellingen.
- Dat Fritz gedoe elke keer qua naamgeving als je het hele TCPA/TPM/Palladium/Fritz Chip gebeuren kent... :X :F

Ze waren ooit populair als xDSL produkt, maar ik kocht gewoon elke keer lekker een DrayTek >:) 8) :*) O+ _O_ :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shmp
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-05 16:11
Een goede morgen heren, een korte vraag: Hebben jullie je Mac adres moeten doorgeven aan CW?
Zo ja, welke? SFP, mediaconverter of router?
Het betreft een AON aansluiting.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
shmp schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:27:
Een goede morgen heren, een korte vraag: Hebben jullie je Mac adres moeten doorgeven aan CW?
In dat geval helemaal niks! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!
shmp schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:27:

Alvast bedankt!
Bij AON is geen registratie nodig van eigen apparatuur. Ik vermoed wel dat Caiway een registratie heeft van de door haar verstrekte bruikleen apparatuur (Platinum of Titanium) maar daar heb je als klant niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 11:22
Hallo,

ik heb een simpele vraag. hoe staat het internet bij jullie op de factuur? Ik ben ziggo klant en in krijg mijn internet vergoed van mijn werk., Aangezien ik nu 1 bedrag (TV en internet) heb staan op mijn factuur betaald mijn werk dat bedrag aan mij. Staat internet apart gefactureerd bij de facturen van Caiway?

Ik wil namelijk overstappen van Ziggo naar Internet en Televisie Giga Snel.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkSim1986 op 24-01-2023 15:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DarkSim1986 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:03:
Hallo,

ik heb een simpele vraag. hoe staat het internet bij jullie op de factuur? Ik ben ziggo klant en in krijg mijn internet vergoed van mijn werk., Aangezien ik nu 1 bedrag (TV en internet) heb staan op mijn factuur betaald mijn werk dat bedrag aan mij. Staat internet apart gefactureerd bij de facturen van Caiway?

Zo ziet "alleen Internet Giga Snel" factuur eruit. Mijn werkgever doet al 8 jaar aan maandelijke internetvergoeding en deze factuur wordt jaarlijks goedgekeurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YlH3sNoybns2-Ccp8GIYXHZE01w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/R0JafY1TutOwfohgkRqFWj5O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!
DarkSim1986 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:03:
Hallo,

Nee. Er staat op 1 regel Internet & TV en 1 bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
top, zit even te kijken waar ik allemaal aan moet denken met de overstap.

Ik had ook de vraag of ik de amino digitale tv ontvangers kan bedienen met mijn harmony wist de klantenservice niet.
Ze wisten het type niet..

[ Voor 4% gewijzigd door DarkSim1986 op 24-01-2023 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
DarkSim1986 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:29:

Ik had ook de vraag of ik de amino digitale tv ontvangers kan bedienen met mijn harmony wist de klantenservice niet.
Ze wisten het type niet..
Amino Ario 7x wordt gebruikt bij caiway, deze is infrarood. Handleiding kan je vinden op caiway site.
Deze Amino Ario 7x kastjes worden bij meerdere providers gebruikt waaronder T-Mobile en Freedom.nl. Bij Freedom kwam ik dit topic tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
DarkSim1986 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:29:

Ze wisten het type niet...
:o LOL! :D _O-

Kijk effe rond in [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] en check wat men daar gebruikt ;)

offtopic:
Voor mooiere Search linkjes effe een d:)b erbij clicken in Topic Search link de term laten weergeven ?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
Wat zijn jullie algemene ervaringen met caiway glasvezel? Als je kijkt naar de algemene ervaringen op google dan zijn die niet al te best

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DarkSim1986 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:31:
Wat zijn jullie algemene ervaringen met caiway glasvezel? Als je kijkt naar de algemene ervaringen op google dan zijn die niet al te best
Als het werkt is het een dikke 8. Storingen zijn in mijn regio zeldzaam (Westland).

Heb je de klantenservice nodig, dan moet je geduld en zelfbeheersing hebben.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Dat vraag je in een thread met 115 pagina’s? Waarvan ook een deel 1 is met 215 pagina’s?

Daarin staan dus totaal 340 pagina’s ervaringen. Zoekfunctie, bladeren…

En erg specifiek is je vraag niet, wat wil je weten? Stabiliteit, kwaliteit, helpdesk, prijs, snelheid van aanleg, kleur van de factuur? Alles (behalve dat laatste) vind je in deze Tweakers threads. En vergeet ook de Delta thread niet. Nog eens 221 pagina’s…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
  • Laatst online: 20-05 07:46
Mijn ervaring is dat het vrijwel zonder storingen werkt als je je eigen degelijke apparatuur gebruikt :+ Met de router van Caiway heb ik zelf teveel gedoe gehad. Ding kon niet eens overweg met m'n USB-C naar Ethernet dongle, zodra ik de dongle aansloot op m'n laptop had ik geen internet meer 8)7 . Terwijl m'n eigen apparatuur het allemaal prima trekt. Dat was de voornaamste reden dat ik het Caiway modem heb opgeborgen. Nu via een Media Converter direct in m'n eigen router.

Ik werk al zo'n 3 jaar vrijwel non-stop thuis en eigenlijk geen enkele storing ondervonden qua internet. TV wilde af en toe nog wel eens een storing geven.

[ Voor 8% gewijzigd door JorzoR op 24-01-2023 22:16 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JorzoR schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:15:
[...]
Met de router van Caiway heb ik zelf teveel gedoe gehad. Ding kon niet eens overweg met m'n USB-C naar Ethernet dongle, zodra ik de dongle aansloot op m'n laptop had ik geen internet meer 8)7 .
Lijkt me dat dan die ethernet dongle iets heel merkwaardigs doet… je kunt veel zeggen van de Genexis apparatuur die Caiway gebruikt maar een ethernet poort is zo uitgekauwd, daar kan weinig mee mis gaan.

Je bedoelt dus dat zodra die dongle via een (goede?) ethernet kabel aan de Genexis werd aangesloten geen van de poorten het meer deed? Of alleen die poort?

Storingsbron kan haast niet want ethernet gebruikt galvanische scheiding en symmetrische aders. Heel merkwaardig verschijnsel.

Stond die PC of Mac IPv4 settings goed? Geen rare gateway, address mask o.i.d. ingesteld?

Ik heb een Genexis 7840 en afgezien van de zwakke WiFi doet het ding wat hij moet doen. Standaard beetje weinige functies, voor 95% van de consumenten prima, een echte Tweaker vindt daar een oplossing voor ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
Ik heb nu enkele maanden Caiway en tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Perfecte verbinding, nog geen verstoring gehad. Ik heb wel een eigen modem op XGS-PON (Nokia XS-010X-Q), dus wellicht makkelijk praten :). Aanmelden van dat modem was ook redelijk goed gegaan.

Modems voor XGS-PON zijn lastig te krijgen. Zoek even op "XS-010X-Q" of "Adtran". Genoeg over te vinden hier :).

De Nokia xs-2426g-b zijn wel wat klachten hier. NAT lijkt niet lekker te werken (zoek even op "hairpin") en bridgemode is niet mogelijk.

Verder geen IPv6 (dat mis ik eerlijk gezegd ook wel)

Dus ik ben dik tevreden, maar dat komt omdat ik een eigen modem heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
ernstoud schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:33:
[...]

Lijkt me dat dan die ethernet dongle iets heel merkwaardigs doet… je kunt veel zeggen van de Genexis apparatuur die Caiway gebruikt maar een ethernet poort is zo uitgekauwd, daar kan weinig mee mis gaan.

Je bedoelt dus dat zodra die dongle via een (goede?) ethernet kabel aan de Genexis werd aangesloten geen van de poorten het meer deed? Of alleen die poort?

Storingsbron kan haast niet want ethernet gebruikt galvanische scheiding en symmetrische aders. Heel merkwaardig verschijnsel.

Stond die PC of Mac IPv4 settings goed? Geen rare gateway, address mask o.i.d. ingesteld?

Ik heb een Genexis 7840 en afgezien van de zwakke WiFi doet het ding wat hij moet doen. Standaard beetje weinige functies, voor 95% van de consumenten prima, een echte Tweaker vindt daar een oplossing voor ;).
toon volledige bericht
Mijn idee was meer dat als een simpele dongle, die gewoon overal zonder problemen werkt (op locatie bij bedrijven waar ik kom), mijn eigen router al over de zeik helpt, dan gaat die router weg. Nu is het een dongle, straks is het weer iets raars. Het vertrouwen was weg. Ik heb stabiel internet nodig voor m'n werk, dus dan maar even wat investeren in iets wat wel "gewoon werkt". :9

Ik heb geen idee wat het was. Heb zelfs een nieuwe router/modem opgestuurd gekregen van Caiway die hetzelfde probleem had. Had daarna geen zin om verder te debuggen :9 Dus het is maar net hoe je het bekijkt. De dongle die een storing geeft oid, of het Caiway modem waar iets raars in zit qua edge cases.

Sinds m'n eigen apparatuur hier hangt draait alles als een zonnetje. Zeer tevreden over Caiway wat dat betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door JorzoR op 24-01-2023 23:50 ]

Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Diederik schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 20:37:
Als het werkt is het een dikke 8. Storingen zijn in mijn regio zeldzaam (Westland).
Ik denk dat ik me daarbij aansluit vanuit de Albrandsgreppel :)

Daarbij moet ik wel zeggen dat :

- Ik volledig onafhankelijk ben qua DNS dankzij https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/ :)
Dus eventuele DNS storingen merk ik niet op die manier!

- Dit niet kan kloppen :
JorzoR schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:15:
Ik werk al zo'n 3 jaar vrijwel non-stop thuis en eigenlijk geen enkele storing ondervonden qua internet.
Want die flooding problemen van vorig jaar waren gewoon simpelweg R-U-K :(

- De WiFi op de Genexis 7840 bij mij UIT staat en ik meerdere eigen Accesspoints heb staan :)
ernstoud schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:33:
Je kunt veel zeggen van de Genexis apparatuur die Caiway gebruikt maar een ethernet poort is zo uitgekauwd, daar kan weinig mee mis gaan.
Het is niet ondenkbaar hoor! Zodra je van USB naar Ethernet of WiFi gaat kan je ellende verwachten! :/
EWS99 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:54:
Ik heb nu enkele maanden Caiway en tot nu toe alleen maar goede ervaringen. Perfecte verbinding, nog geen verstoring gehad. Ik heb wel een eigen modem op XGS-PON (Nokia XS-010X-Q), dus wellicht makkelijk praten :). Aanmelden van dat modem was ook redelijk goed gegaan.

Modems voor XGS-PON zijn lastig te krijgen. Zoek even op "XS-010X-Q" of "Adtran". Genoeg over te vinden hier :)
Na al die ellendige verhalen over die hele XGS-PON toestand echt fijn om te lezen dat het ook goed kan gaan! d:)b
De Nokia xs-2426g-b zijn wel wat klachten hier. NAT lijkt niet lekker te werken (zoek even op "hairpin")
Reverse NAT is eigenlijk ook iets dat je niet wil gebruiken dus IMHO kan je dat negeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

quote: caiway
Wij hebben naar aanleiding van de door jou gemelde storing opgemerkt dat modem wat wordt doorgegven niet een BBF.247 Certified Product is. Zodoende willen we je vragen om om te controleren of deze gegevens juist want om een modem op een XGSPON netwerk aan te melden moet dit een BBF.247 Certified zijn.
quote: we_are_borg
Geachte

Ik heb de modem die jullie hebben geleverd jaren terug aangesloten staan. Ik belde alleen maar voor de voip/sip gegevens zoals login en wachtwoord ik heb geen storing gemeld. Ik zou dus graag vopi/sip gegevens willen hebben.
Helaas is het voor mij niet mogelijk om de SIP gegevens te versturen. Deze ontvangt u alleen bij gebruikt van een eigen glasvezel modem, de gegevens worden dan verstuurd als het eigen modem actief op de verbinding is. Mijn excuses voor de verwarring
quote: we_are_borg
Dus eerst eigen modem dan gegevens vragen
Helaas wel, let wel op dat het modem BBF.247 Certified moet zijn. Een overzicht kunt u vinden op:
Hij stuurde een PDF met daarin verschillende modems. https://filetransfer.io/data-package/BjwBghay#link

Mijn unifi staat er idd niet in. Vraag me af welke modem ik kan nemen en dan in bridge kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
nero355 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:31:
[...]

- Dit niet kan kloppen :

[...]

Want die flooding problemen van vorig jaar waren gewoon simpelweg R-U-K :(
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Zelf geen enkel probleem ondervonden het afgelopen jaar. Maargoed, ik zit ook niet 24/7 te internetten hier, dus zal niet alles meekrijgen :+

[ Voor 3% gewijzigd door JorzoR op 25-01-2023 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
we_are_borg schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 01:10:
Hij stuurde een PDF met daarin verschillende modems. https://filetransfer.io/data-package/BjwBghay#link

Mijn unifi staat er idd niet in. Vraag me af welke modem ik kan nemen en dan in bridge kan zetten.
Als jij nu een Genexis 7840 hebt dan zijn ze goed in de war bij Caiway. Want dan heb je een AON verbinding. Daar kun je op aansluiten wat je wil (mits je maar de juiste SFP en glaskabel gebruikt). Je kunt het makkelijk terug schoppen naar Caiway, want de Genexis 7840 staat ook niet in die PDF :)

BBF.247 is voor XGS-PON (nieuwe verbindingen).

Maak desnoods even een foto voor hier, dan weten we het zeker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
nero355 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 00:31:
[...]

Ik denk dat ik me daarbij aansluit vanuit de Albrandsgreppel :)

Daarbij moet ik wel zeggen dat :

- Ik volledig onafhankelijk ben qua DNS dankzij https://docs.pi-hole.net/guides/dns/unbound/ :)
Dus eventuele DNS storingen merk ik niet op die manier!

[...]
Ik maak ook geen gebruik van Caiway DNS maar van Quad9.

[ Voor 3% gewijzigd door Diederik op 25-01-2023 09:12 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
JorzoR schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:47:
Ik heb geen idee waar je het over hebt. Zelf geen enkel probleem ondervonden het afgelopen jaar. Maargoed, ik zit ook niet 24/7 te internetten hier, dus zal niet alles meekrijgen :+
Zie de Search bovenaan : [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Ik ben echt niet de enige die dat heeft ervaren! ;)

offtopic:
Voor mooiere en duidelijkere Search linkjes effe stemmen op Topic Search link de term laten weergeven ?

Alvast bedankt! d:)b
we_are_borg schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 01:10:

Mijn hemel wat een prutsers daar! :X :| :F

Verder weet ik niet wat er in die PDF staat, maar ik krijg hem hier niet geopend :?

Ik ben wel benieuwd naar wat Delta/Caiway goedkeurt als XGS-PON apparatuur! >:) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
nero355 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Zie de Search bovenaan : [Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2

Ik ben echt niet de enige die dat heeft ervaren! ;)

offtopic:
Voor mooiere en duidelijkere Search linkjes effe stemmen op Topic Search link de term laten weergeven ?

Alvast bedankt! d:)b

[...]

Mijn hemel wat een prutsers daar! :X :| :F

Verder weet ik niet wat er in die PDF staat, maar ik krijg hem hier niet geopend :?

Ik ben wel benieuwd naar wat Delta/Caiway goedkeurt als XGS-PON apparatuur! >:) :+
toon volledige bericht
Hier werkt die wel, is gewoon het standaard Broadband Forum documentje.
Staat ook dat mooie Genexis kastje in die hier al door velen als niet stabiel is bevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door miniterror op 25-01-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

EWS99 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:49:
[...]

Als jij nu een Genexis 7840 hebt dan zijn ze goed in de war bij Caiway. Want dan heb je een AON verbinding. Daar kun je op aansluiten wat je wil (mits je maar de juiste SFP en glaskabel gebruikt). Je kunt het makkelijk terug schoppen naar Caiway, want de Genexis 7840 staat ook niet in die PDF :)

Wat ik begrijp is dat AON tot 1Gbs is en XGS-PON er overheen gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
EWS99 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 07:49:
[...]

De helpdesk in de war? Dat doen ze anders nooooiiittt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42

Bever!

3

EWS99 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:54:
[...]

Modems voor XGS-PON zijn lastig te krijgen. Zoek even op "XS-010X-Q" of "Adtran". Genoeg over te vinden hier :).

De Nokia xs-2426g-b zijn wel wat klachten hier. NAT lijkt niet lekker te werken (zoek even op "hairpin") en bridgemode is niet mogelijk.

Verder geen IPv6 (dat mis ik eerlijk gezegd ook wel)

Dus ik ben dik tevreden, maar dat komt omdat ik een eigen modem heb.
Ik meen dat er nu ook een fritzbox is met xgs-pon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaro
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:05
https://nl.avm.de/product...tzbox-5590-fiber-xgs-pon/

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bever! schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:25:
[...]

Zeker. Maar heeft geen bridge mode. Dus wat heb je dan meer functionaliteit dan de standaard Nokia modem/router/AP? EUR 300,- uitgeven voor mooi (?) rood plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:42

Bever!

3

ernstoud schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:30:
[...]

Zeker. Maar heeft geen bridge mode. Dus wat heb je dan meer functionaliteit dan de standaard Nokia modem/router/AP? EUR 300,- uitgeven voor mooi (?) rood plastic?
Hij heeft toch een wan poort?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bever! schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:00:
[...]

Hij heeft toch een wan poort?
Ja, en wat wilde je daar mee doen? Die is om aan te sluiten op een ONT als je de SFP poort niet gebruikt. En een ONT die bridge mode biedt is er niet, anders dan de Adtran 621i die lijkt te werken volgens @TheEagle.

Bridge mode betekent dat je een RJ-45 poort hebt met daarop je externe IP adres. Dus glasvezel naar ethernet en meer niet. Mocht je denken dat als je de SFP van de 5590 aansluit op de XGS-PON vezel je op de WAN poort je externe IP krijgt, dan is dat dus niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
ernstoud schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:24:
[...]

Ja, en wat wilde je daar mee doen? Die is om aan te sluiten op een ONT als je de SFP poort niet gebruikt. En een ONT die bridge mode biedt is er niet, anders dan de Adtran 621i die lijkt te werken volgens @TheEagle.

Bridge mode betekent dat je een RJ-45 poort hebt met daarop je externe IP adres. Dus glasvezel naar ethernet en meer niet. Mocht je denken dat als je de SFP van de 5590 aansluit op de XGS-PON vezel je op de WAN poort je externe IP krijgt, dan is dat dus niet zo.
Als je een eigen modem/router kiest waarom zou je dan nog bridge modus willen hebben om daar weer een eigen extra router te hangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zuma schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Als je een eigen modem/router kiest waarom zou je dan nog bridge modus willen hebben om daar weer een eigen extra router te hangen?
De discussie verzandt. Je kunt op dit moment op XGS-PON geen eigen modem gebruiken. Dat is het punt. Dat zeg ik ook. Ik heb het nergens over dat wat je zegt. Ik beantwoord de vraag daarboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
zuma schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:26:
Omdat de webGUI van zo'n AVM Fritzje simpelweg amper uitgebreider is dan de meeste standaard door ISP uitgeleverde Routers ;)

Ik geloof dat er maar één model was dat interessant was voor DIY VoIP Server gebruikers en al het andere in de categorie "Meh..." valt qua features!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Nadat ik bericht stuurde over mijn 7840 modem niet XGS-pon en bff.247 was heb ik het volgende bericht terug gekregen.
Goedemiddag, ik denk dat er wat verwarring is ontstaan. Mijn collega benoemd ineens de vraag omtrent het XGSPON netwerk. Dit is bij u niet van toepassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John6871
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-05 05:49
Beste mensen, ik heb sinds vorig jaar ook XGS-pon. Ondertussen heb ik al meerdere klachten bij Caiway neergelegd voor het niet nakomen van (helaas) mondeling gemaakte toezeggingen. Mijn grootste aandachtspunten zijn het gebrek aan de 'bridge'-optie en het gebrek aan ondersteuning van IPv6. Ik heb zelfs nog geen gebruik gemaakt van hun connectie via het aangeboden Nokia-modem.
Tot nu toe op geen enkel van de klachten een antwoord ontvangen, zelfs geen ontvangstbevestiging. Ik voel me echt een 'volledig niet vrijwillig sponsor' van Caiway.
Is er een manier bij jullie bekend om hier toch iets van beweging in te krijgen of op zijn minst mijn geld terug te krijgen (juridisch) ?. Helaas groeien de euro's nog steeds niet op mijn rug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

John6871 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:23:
Beste mensen, ik heb sinds vorig jaar ook XGS-pon. Ondertussen heb ik al meerdere klachten bij Caiway neergelegd voor het niet nakomen van (helaas) mondeling gemaakte toezeggingen. Mijn grootste aandachtspunten zijn het gebrek aan de 'bridge'-optie en het gebrek aan ondersteuning van IPv6. Ik heb zelfs nog geen gebruik gemaakt van hun connectie via het aangeboden Nokia-modem.
Tot nu toe op geen enkel van de klachten een antwoord ontvangen, zelfs geen ontvangstbevestiging. Ik voel me echt een 'volledig niet vrijwillig sponsor' van Caiway.
Is er een manier bij jullie bekend om hier toch iets van beweging in te krijgen of op zijn minst mijn geld terug te krijgen (juridisch) ?. Helaas groeien de euro's nog steeds niet op mijn rug.
In gebreke stellen per aangetekende brief (of contactformulier als je hier een automatische bevestiging op krijgt).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
ernstoud schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 15:05:
[...]

De discussie verzandt. Je kunt op dit moment op XGS-PON geen eigen modem gebruiken. Dat is het punt. Dat zeg ik ook. Ik heb het nergens over dat wat je zegt. Ik beantwoord de vraag daarboven.
In die fritzbox 5590 zit een modem ingebouwd (glas/licht converteren naar elektrisch en vice versa). Kortom bridge modus slaat dan nergens op, gewoon de mediaconverter die je hebt gekregen van je provider overslaan.

dit schrijven ze zelf: "De FRITZ!Box 5590 Fiber kan rechtstreeks worden gebruikt op elke glasvezelaansluiting van het XGS-PON-glasvezelnetwerk zonder mediaconverter of voorgeschakelde providermodem"

Dus je kan wel een eigen modem gebruiken met dit apparaat. Alleen inderdaad geen eigen losse modem, dat is nog lastig ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zuma schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:07:
[...]

In die fritzbox 5590 zit een modem ingebouwd (glas/licht converteren naar elektrisch en vice versa). Kortom bridge modus slaat dan nergens op, gewoon de mediaconverter die je hebt gekregen van je provider overslaan.

dit schrijven ze zelf: "De FRITZ!Box 5590 Fiber kan rechtstreeks worden gebruikt op elke glasvezelaansluiting van het XGS-PON-glasvezelnetwerk zonder mediaconverter of voorgeschakelde providermodem"

Dus je kan wel een eigen modem gebruiken met dit apparaat. Alleen inderdaad geen eigen losse modem, dat is nog lastig ja.
Ik ben je kwijt. Lees je laatste zin nog eens… “je kunt wel je eigen modem gebruiken… maar geen eigen losse modem”.

Zoals gezegd. Het verzandt. Er werd een opmerking gemaakt dat op XGS-PON geen eigen apparatuur voor bridge mode mogelijk is op dit moment. Daarop werd gereageerd dat er een Fritzbox is voor XGS-PON. Dat leidde tot mijn opmerking dat dit geen oplossing biedt omdat een Fritzbox geen bridge mode kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 11:35
John6871 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:23:
Je spreekt Caiway aan, maar feitelijk is het Delta. IPv6 duurt al veel te lang. Bridge ziet men als niche. 95% vraagt hier niet om. Alleen zakelijk en echte Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolopfriet
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-12-2024
Kan je wel in bridgemode als je bijvoorbeeld online neemt over de glasvezel van Delta?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dolopfriet schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:55:
Kan je wel in bridgemode als je bijvoorbeeld online neemt over de glasvezel van Delta?
Het gaat natuurlijk om het (bruikleen) device dat je krijgt. Dus dat zou de vraag aag aan Online zijn als je daar een abonnement zou afsluiten. En dan maar hopen dat ze de vraag begrijpen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
dolopfriet schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:55:
Ik voelde me avontuurlijk ingesteld dus heb ik de Online.nl Chat met wat vragen opgezadeld en daar kwam dit antwoord uit :
Voor zover ik kan zien gaat het om de Nokia XS-010X-Q.
Echter heeft deze enkel een ONT functie. Zoals aangegeven zal hierop het modem aangesloten moeten worden.
:o :D :*)

Wat zij dus waarschijnlijk doen :
- Leveren een of ander ZyXel onding.
- Als je xDSL hebt dan prop je de kabel in de WAN RJ11 poort.
- Als je Glasvezel hebt dan prop je een UTP kabel in de Nokia 010 en het andere uiteinde in de WAN RJ45 poort.

Zoiets hadden namelijk vroeger al mijn DrayTek Routers en ZyXel is één van hun grote concurrenten als het om dat soort produkten gaat! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Ik voelde me avontuurlijk ingesteld dus heb ik de Online.nl Chat met wat vragen opgezadeld en daar kwam dit antwoord uit :

[...]

:o :D :*)

Wat zij dus waarschijnlijk doen :
- Leveren een of ander ZyXel onding.
- Als je xDSL hebt dan prop je de kabel in de WAN RJ11 poort.
- Als je Glasvezel hebt dan prop je een UTP kabel in de Nokia 010 en het andere uiteinde in de WAN RJ45 poort.

Zoiets hadden namelijk vroeger al mijn DrayTek Routers en ZyXel is één van hun grote concurrenten als het om dat soort produkten gaat! :)
Mooi. Mocht dus mijn prima AON Caiway infra ooit XGS-PON worden dan gaat Caiway er uit en wordt het Helden van Nu of Online.

Hoe bestaat het toch dat Caiway/Delta haar eigen klanten met XGS-PON die bridge willen in de kou laat staan maar tegelijkertijd haar concurrenten wel voorziet van het benodigde Nokia device. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat bijvoorbeeld Online ze direct bij Nokia kan kopen en Delta/Caiway niet. Raadsels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:12:
Hoe bestaat het toch dat Caiway/Delta haar eigen klanten met XGS-PON die bridge willen in de kou laat staan maar tegelijkertijd haar concurrenten wel voorziet van het benodigde Nokia device. Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat bijvoorbeeld Online ze direct bij Nokia kan kopen en Delta/Caiway niet. Raadsels.
Vragen, vragen, VRAGEN!!! :+

Opzich wel handig trouwens : De medewerker had het over een monteur die de ONT plaatst dus mocht er wat aan de hand zijn dan kan je echt 100% de vinger richting Online.nl wijzen! >:) :Y) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Oke kan het zijn dat Caiway mee leest ik heb een paar uur geleden mijn VOIP/SIP gegevens gekregen.

Nog een leuke tip.

YouTube: Maak van een lege huls, een aansluiting voor een media convertor. Gl...

LET OP GEEN BLAUWE CONNECTOR GEBRUIKEN MAAR groene SC/APC

[ Voor 7% gewijzigd door we_are_borg op 27-01-2023 21:15 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie