Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
raanoniem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:58:
Hmmm, mijn Asus router (ac86U) heeft geen SFP poort, dus dan houdt het op? De netgear switch heeft wel een SFP poort maar deze is dus niet rechtstreeks op de FTU aan te sluiten en een router op de switch om als DHCP server te dienen?
Dat kan je Switch toch makkelijk omzetten via een apart VLAN :?
Die heb je dus niet nodig als je die Switch hebt! :*)

Zie : uitvoering: Netgear GS316EP

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 17-10-2022 19:58 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raanoniem
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-07 11:58
nero355 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:56:
[...]

Dat kan je Switch toch makkelijk omzetten via een apart VLAN :?

[...]

Die heb je dus niet nodig als je die Switch hebt! :*)

Zie : uitvoering: Netgear GS316EP
Dat dacht ik ook, maar het is tot nu toe nog niet gelukt. Mijn router blijft aangeven dat hij geen geldig IPadres ontvangt van de ISP.

Als ik het goed begrijp gaat het lichtsignaal vanuit de FTU eerst naar de SFP(switch) --->vervolgens geschakeld naar een utp poort(switch) ---> deze verbind je dan met de wanpoort van de router?

Dan ontvangt de router vanuit de DHCP poule een ipadres van Caiway? En kan de router zijn werk doen.
Klopt deze samenvatting?

In mijn huidige router kan in geen VLAN instellingen meegeven, is dat een probleem of niet noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
raanoniem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:42:
Dat dacht ik ook, maar het is tot nu toe nog niet gelukt. Mijn router blijft aangeven dat hij geen geldig IPadres ontvangt van de ISP.

Als ik het goed begrijp gaat het lichtsignaal vanuit de FTU eerst naar de SFP(switch) --->vervolgens geschakeld naar een utp poort(switch) ---> deze verbind je dan met de wanpoort van de router?

Dan ontvangt de router vanuit de DHCP poule een ipadres van Caiway? En kan de router zijn werk doen.
Klopt deze samenvatting?
d:)b
In mijn huidige router kan in geen VLAN instellingen meegeven, is dat een probleem of niet noodzakelijk?
Geen ramp, want je doet uiteindelijk zoiets :

- SFP Poort van je Switch Tagged VLAN 100
- UTP Poort waarop je de WAN van je Router aansluit Untagged VLAN 100

KLAAR!!! :Y) :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:42
raanoniem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Klopt deze samenvatting?

Zeker weten dat je Asus dat niet kan?
Zit een beetje op een onlogische plek maar, kijk eens onder IPTV sectie in de LAN sectie.
Dan op 'manual' zetten en dan heb je als goed is de optie om een Vlan tag mee te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9QAgFDOwI3P_4FeJ7YwycoKbeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vigScfhzIpRRM6zFc5siKqlv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
miniterror schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:30:
Zeker weten dat je Asus dat niet kan?
Ik zie nergens staan dat hij die Router heeft :? :$
Zit een beetje op een onlogische plek maar, kijk eens onder IPTV sectie in de LAN sectie.
Dan op 'manual' zetten en dan heb je als goed is de optie om een Vlan tag mee te geven.
[Afbeelding]
Als je de Router het werk wilt laten doen dan moet de UTP Poort waar de WAN van de Router aan hangt ook Tagged zijn in dit geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raanoniem
nero355 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:39:
[...]

Ik zie nergens staan dat hij die Router heeft :? :$

[...]

Als je de Router het werk wilt laten doen dan moet de UTP Poort waar de WAN van de Router aan hangt ook Tagged zijn in dit geval! :)
Is het nu zo dat er twee mogelijke oplossingen zijn,

of de asus router via IPTV instellen op VLAN 100 en dan beide UTP poorten van de switch op Tagged zetten? Dan zal ik in een LAN poort van de asus als WAN poort moeten laten functioneren?

Ik las deze info, asus.com/nl/support/FAQ/1034366/

of de SFP poort op VLAN 100 -Tagged en de UTP poort van de switch naar de WAN ook VLAN 100 -Untagged en dan hoef ik in de router geen VLAN aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
raanoniem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:06:
[...]

Is het nu zo dat er twee mogelijke oplossingen zijn,

of de asus router via IPTV instellen op VLAN 100 en dan beide UTP poorten van de switch op Tagged zetten? Dan zal ik in een LAN poort van de asus als WAN poort moeten laten functioneren?

Ik las deze info, asus.com/nl/support/FAQ/1034366/

of de SFP poort op VLAN 100 -Tagged en de UTP poort van de switch naar de WAN ook VLAN 100 -Untagged en dan hoef ik in de router geen VLAN aan te geven.
Als je Vlan 100 ingeeft zoals ik heb op de screenshot dan gebruik je ook de WAN poort van de Asus waar dan de Vlan 100 tag op plaatsvind.
Daarnaast kan je LAN3 en LAN4 een ander Vlan geven als je zou willen voor de IPTV, weet even niet welk Vlan dat is gezien ik de TV oplossing zelf niet gebruik.

Switch poort die naar de WAN vn de Asus gaat en spf poort kunnen dan untagged Vlan 100 zijn.

Of de manier van Nero.
Eindresultaat zal hetzelfde zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raanoniem
nero355 en miniterror dank voor jullie hulp, het is gelukt op de manier zoals nero355 beschreven heeft.

Bij mij ging het niet goed op het niet invullen van de PVID tabel, het duurde even voordat ik dit doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Effe ter duidelijkheid :
raanoniem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 23:06:
Is het nu zo dat er twee mogelijke oplossingen zijn
Yup! :)
of de asus router via IPTV instellen op VLAN 100 en dan beide UTP poorten van de switch op Tagged zetten?
Ik zei niks over IPTV en daar hoef je als nieuwe klant ook niet meer over na te denken : Die gaat via je normale verbinding!
Dan zal ik in een LAN poort van de asus als WAN poort moeten laten functioneren?
NEE.

Gewoon de WAN Poort gebruiken!
Zou kunnen kloppen, maar ik ken die ASUS Routers verder niet dus geen idee...
Klopt!

Maar dat had je al door :
raanoniem schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:30:
nero355 en miniterror dank voor jullie hulp, het is gelukt op de manier zoals nero355 beschreven heeft.

Bij mij ging het niet goed op het niet invullen van de PVID tabel, het duurde even voordat ik dit doorhad.
Mooi! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 13:28
Ik lees trouwens bij Delta dat later aan willen sluiten 350 euro kost. Dat is bij Caiway 650 euro. Ik zit er aan te denken om nu niet te beslissen en dan later die 350 euro af te tikken, met de kans dat de nieuwe aanbieders gaan stunten met "wij betalen uw aansluiting" komt dat in Nederland in andere gemeentes al voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pakhaas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:37:
Ik lees trouwens bij Delta dat later aan willen sluiten 350 euro kost. Dat is bij Caiway 650 euro. Ik zit er aan te denken om nu niet te beslissen en dan later die 350 euro af te tikken, met de kans dat de nieuwe aanbieders gaan stunten met "wij betalen uw aansluiting" komt dat in Nederland in andere gemeentes al voor?
Als je de kristallen bol weet te vinden waarin te zien is wat er in de turbulente ISP wereld zich afspeelt dan moet je dat vooral melden. Tot die tijd weten we niets.

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
ernstoud schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Als je de kristallen bol weet te vinden waarin te zien is wat er in de turbulente ISP wereld zich afspeelt dan moet je dat vooral melden. Tot die tijd weten we niets.
Daar heb je gelijk in. Ik dacht er zullen de afgelopen jaren toch wel meer gemeentes aangesloten zijn op glasvezel, waar nu aanbieders de aansluiting alsnog voor 0 euro aanbieden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 12:23
Pakhaas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:37:
Waarom later beslissen. De meeste aansluitingen zijn gratis qua aansluiten. Waarom wachten....

Als het nu een gebied is wat betaald is. (Sommige zijn dat vanwege “kosten” cq afstand)
Zal het later alleen maar duurder zijn. Juist niet goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pakhaas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:55:
[...]

Daar heb je gelijk in. Ik dacht er zullen de afgelopen jaren toch wel meer gemeentes aangesloten zijn op glasvezel, waar nu aanbieders de aansluiting alsnog voor 0 euro aanbieden?
Zover ik zie kost later aansluiten altijd (soms veel!) geld. Erg afhankelijk natuurlijk van locatie, stad, buitengebied, begane grond, flat etc. etc.

Hier in buitengebied kostte aanleg EUR 1.000,- of je betaalt maandelijks een bedrag. Volgens mij kost nu alsnog aansluiten van weg tot huis EUR 3.000,-

KPN legt in ieder geval in steden volgens mij nu geheel kosteloos aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Aanleg voor glasvezel in maart 2021: € 328,09 inclusief BTW in Cogasgebied (Twente). Waar er al wel een kabel geschoten was tot in de meterkast maar nog niet afgemonteerd (gelast) was.

[ Voor 51% gewijzigd door True op 19-10-2022 16:50 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jamaar inflatie en hoge brandstof kosten en stikstof en personeel tekort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
True schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:49:
Aanleg voor glasvezel in maart 2021: € 328,09 inclusief BTW in Cogasgebied (Twente). Waar er al wel een kabel geschoten was tot in de meterkast maar nog niet afgemonteerd (gelast) was.
Ja dat kost extra. Het zou gratis cq goedkoper zijn geweest, als je direct het volledig had laten aansluiten.
😀 dus waarom wachten…wachten kost juist geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:22
ernstoud schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Hier in buitengebied kostte aanleg EUR 1.000,- of je betaalt maandelijks een bedrag.
3 jaar geleden was dit in de Achterhoek €1600,-. Wellicht hadden ze wat extra's berekend omdat wij hier nog wat achterlopen en er nauwelijks snelwegen zijn.
rfbroek schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:51:
Jamaar inflatie en hoge brandstof kosten en stikstof en personeel tekort ;)
Die hoge brandstofprijs had toen de Achterhoek volgens mij nog niet bereikt en anders konden ze (toen nog) even snel naar Duitsland crossen.

Goede oude tijden <3

Acties:
  • +2 Henk 'm!
bes-r schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:18:
[...]
3 jaar geleden was dit in de Achterhoek €1600,-. Wellicht hadden ze wat extra's berekend omdat wij hier nog wat achterlopen en er nauwelijks snelwegen zijn.
Hier (Veluwe Oost) was het eerst ook EUR 1600. Later werd dit bijgesteld naar EUR 1000. Het vastrecht was iets van 12 Euro. Na 6-7 jaar was de break even dan met die 1000 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
Bedankt voor de reacties. Wij willen ook kiezen voor Caiway en dan tv via NLziet en chromecast. Geen idee of dat wat goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

internet4me schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:10:
[...]

Ja dat kost extra. Het zou gratis cq goedkoper zijn geweest, als je direct het volledig had laten aansluiten.
😀 dus waarom wachten…wachten kost juist geld.
Je hebt niet altijd die keuze (als je bijv. bestaande bouw koopt, of huurt).

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Pakhaas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:49:
Bedankt voor de reacties. Wij willen ook kiezen voor Caiway en dan tv via NLziet en chromecast. Geen idee of dat wat goed is
Dat gaat erg goed, kan ik uit ervaring vertellen.
Je zou ook nog een mediaspeler kunnen overwegen waar je dan NLziet op zet, dan heb je geen mobiel nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
True schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 00:24:
[...]

Klopt. Dan heeft iemand anders die -duurdere- keuze voor jou gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
Bijzonder. Begin september de keuze voor Caiway gemaakt vanwege een verhuizing naar een nieuwe woning. Ik kon abbonement kiezen, een startdatum in begin oktober (bij het intrekken van de woning) en alles was in orde.

Wat blijkt achteraf: Er ligt nog geen glasvezel, de aanleg hiervan begint Q1 2023, en tijdens een telefoongesprek kon ik er niet onderuit vanwege de 14 dagen bedenktijd. Ook al is er nog geen klantnummer of niks.

Is dit raar, of ben ik nou zo gek? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:35
Fryslanboy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:39:
tijdens een telefoongesprek kon ik er niet onderuit vanwege de 14 dagen bedenktijd
Je hebt getekend onder valse voorwendselen, dan kun je er altijd onderuit (mits je dat kunt bewijzen), ongeacht bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:19
Fryslanboy schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:39:
Bijzonder. Begin september de keuze voor Caiway gemaakt vanwege een verhuizing naar een nieuwe woning. Ik kon abbonement kiezen, een startdatum in begin oktober (bij het intrekken van de woning) en alles was in orde.

Wat blijkt achteraf: Er ligt nog geen glasvezel, de aanleg hiervan begint Q1 2023, en tijdens een telefoongesprek kon ik er niet onderuit vanwege de 14 dagen bedenktijd. Ook al is er nog geen klantnummer of niks.

Is dit raar, of ben ik nou zo gek? :)
Je zult in de tussentijd iets tijdelijks moeten regelen… Caiway zal altijd zeggen dat het aan jou is om eerst goed te informeren. En de startdatum gaat pas in na activatie van je modem……

[ Voor 4% gewijzigd door Sjakie0101 op 20-10-2022 11:27 ]

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fryslanboy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:31
robert.v.w. schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:03:
[...]

Je hebt getekend onder valse voorwendselen, dan kun je er altijd onderuit (mits je dat kunt bewijzen), ongeacht bedenktijd.
Klopt, dat is ook aangegeven tijdens het telefoongesprek, maar daar konden ze op hun manier niets mee, ook al was ik niet aangemeld in het klantenbestand vanwege het ontbreken van een klantnummer.
Sjakie0101 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:27:
[...]

Je zult in de tussentijd iets tijdelijks moeten regelen… Caiway zal altijd zeggen dat het aan jou is om eerst goed te informeren. En de startdatum gaat pas in na activatie van je modem……
Ja dat is zo, heb nu Ziggo afgesloten, want ik geloof niet dat er in januari direct begonnen wordt met graven en dat er in april iets ligt, dus mogelijk overlapt het een beetje, de 2 abonnementen. Kan ik direct vergelijken!

Ik ben het met je eens over het informeren, maar tot 1 september is er geflyerd (wist ik veel) en daarna staat er op de site een mededeling over een bedrijventerrein. Daar valt onze woning blijkbaar ook onder.

En inderdaad, de startdatum ligt inderdaad ergens in de lente/zomer volgend jaar. Dus onder de streep valt het best mee, maar ik vind het gewoon een vreemde gang van zaken...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• nero355
True schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 00:24:
Daarom moet je IMHO ook gewoon altijd meedoen met dit soort acties, want geen Glasvezel = Een reden om een huis niet te kopen of woning te huren wat mij betreft! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 14:50

robertwebbe

Robert Webbe

nero355 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:04:
[...]
Daarom moet je IMHO ook gewoon altijd meedoen met dit soort acties, want geen Glasvezel = Een reden om een huis niet te kopen of woning te huren wat mij betreft! >:)
Deze uitspraak is door een handige deur tot deurverkoper bedacht en omdat die wel lekker bekt, roepen ze het nu allemaal. Maar vraag maar eens aan een makelaar, die zal je vertellen dan dit echt geen argument is is voor 99,99% van de mensen. Die 0,01% is dan waarschijnlijk een tweaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
nero355 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Nat Type/Status die op Moderate staat moet toch ook genoeg zijn om een beetje te gamen (P2P gok ik ?!) of heb je het over de Server die je draait :?

[...]

Puur DHCP en Bridge Mode zijn IMHO dan ook echt de enige voordelen die je bij Ziggo hebt, want voor de rest is het IMHO niet heel anders om bij Ziggo of Caiway/Delta te zitten... :/

Maar ehh...

Ik heb in een ander topic speciaal voor jou wat daarover zitten zeiken : nero355 in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

Wie weet levert het wat op! >:) :D
Het is weer raak, het werkt weer eens niet. Zal morgen halverwege de dag wel weer opgelost zijn. Ik durf nu met zekerheid te zeggen dat het zich altijd donderdagavond gaat afspelen. Ik zie een patroon.

Het lijkt wel steeds korter te duren hoe lang het probleem zich afspeelt.

[ Voor 4% gewijzigd door Daniel. op 21-10-2022 09:14 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert.v.w.
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:35
nero355 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 16:04:
[...]
Op een totale prijs van enkele tonnen is de prijs van aanleg van glasvezel niet zo spannend ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
robertwebbe schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:19:
Deze uitspraak is door een handige deur tot deurverkoper bedacht en omdat die wel lekker bekt, roepen ze het nu allemaal.
Geen idee, dit is een "nero355 original ©" 8) :P :+
Maar vraag maar eens aan een makelaar, die zal je vertellen dan dit echt geen argument is is voor 99,99% van de mensen. Die 0,01% is dan waarschijnlijk een tweaker.
Gelukkig zitten we hier ook op https://gathering.tweakers.net hoewel dat ook steeds minder begint te worden en een soort Fok! #2 aan het worden is en soms zelfs richting beginnersweb.nl gaat... ;) ;(
robert.v.w. schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 05:37:
Op een totale prijs van enkele tonnen is de prijs van aanleg van glasvezel niet zo spannend ;)
Dat weet ik ook wel, maar het is wel verdomd lullig en een hoop gedoe dus het is wel zo fijn als je daar niet aan hoeft te beginnen! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
nero355 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:57:

[...]

Gelukkig zitten we hier ook op https://gathering.tweakers.net hoewel dat ook steeds minder begint te worden en een soort Fok! #2 aan het worden is en soms zelfs richting beginnersweb.nl gaat... ;) ;(
Hier in de Delta en Caiway threads valt het nog wel mee. In de KPN thread gaat de discussie alleen maar hoe je het goedkoopst uit kunt zijn. Tot half illegale praktijken aan toe (zoals abo opzeggen en dan dezelfde dag afsluiten op een andere naam voor een tientje korting).

Maar inderdaad, discussies over “tweaken” zijn soms ver te zoeken… jammer want hoewel al 40 jaar in de ICT kan ik nog een hoop opsteken van anderen. Zoals van u. (Of mag ik je zeggen?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Sinds deze week (weer) klant van Caiway, glasvezellijntje en televisie, allemaal prima... Hier en daar wat vraagjes gesteld via de chat en dat gaat prima tot nu toe, maar om voor het volgende nou ook te chatten:
Inloggen op de 'Caiway Interactieve TV-app' lukt voor geen meter. Heb van alles als gebruikersnamen ingevoerd, maar niks werkt. Wat vullen jullie daar in? Gehele emailadres van Caiway? Zonder '@caiway.nl' erbij, de gebruikersnaam die je ook kunt instellen in de instellingen? Via de digitale televisie-instellingen vond ik nog een extra klantnummer, ook geprobeerd. Beetje irritant aan het worden wel, maar hoe doen jullie dat?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:18:
Sinds deze week (weer) klant van Caiway, glasvezellijntje en televisie, allemaal prima... Hier en daar wat vraagjes gesteld via de chat en dat gaat prima tot nu toe, maar om voor het volgende nou ook te chatten:
Inloggen op de 'Caiway Interactieve TV-app' lukt voor geen meter. Heb van alles als gebruikersnamen ingevoerd, maar niks werkt. Wat vullen jullie daar in? Gehele emailadres van Caiway? Zonder '@caiway.nl' erbij, de gebruikersnaam die je ook kunt instellen in de instellingen? Via de digitale televisie-instellingen vond ik nog een extra klantnummer, ook geprobeerd. Beetje irritant aan het worden wel, maar hoe doen jullie dat?
Bij mij zegt de app bij instellingen: “Je bent ingelogd als” gevolgd door mijn klantnummer. Dus dat is je gebruikersnaam. Wachtwoord zal we hetzelfde zijn als van mijn.caiway maar kan ik nu even niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

ernstoud schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:37:
Bij mij zegt de app: “Je bent ingelogd als” gevolgd door mijn klantnummer. Dus dat is je gebruikersnaam. Wachtwoord zal we hetzelfde zijn als van mijn.caiway maar kan ik nu even niet proberen.
Thanks uiteraard, die combinatie ook (weer) geprobeerd, biedt geen soelaas... Erg vreemd allemaal.

Caiway
Ook die combinatie werkt niet... net zoals tv.caiway.nl, is ook onbereikbaar, gaat wel lekker daar :9

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 22-10-2022 23:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:34
CLB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:40:
[...]

Thanks uiteraard, die combinatie ook (weer) geprobeerd, biedt geen soelaas... Erg vreemd allemaal.

[Afbeelding: Caiway]
Ook die combinatie werkt niet... net zoals tv.caiway.nl, is ook onbereikbaar, gaat wel lekker daar :9
Bij mij was het naam zonder @caiway.nl en dan nog w.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
CLB schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:18:
Staat ergens in het vorige deel van deze reeks dus pak effe de Search daar erbij :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
[...]

Deze uitspraak is door een handige deur tot deurverkoper bedacht en omdat die wel lekker bekt, roepen ze het nu allemaal. Maar vraag maar eens aan een makelaar, die zal je vertellen dan dit echt geen argument is is voor 99,99% van de mensen. Die 0,01% is dan waarschijnlijk een tweaker.
Toen wij op zoek waren naar een koophuis (2018/2019) was glasvezel toch wel een behoorlijke belangrijke eis.

Veel huizen waarvan wij een bezichtiging hebben gedaan hadden alleen dsl/coax. Die hebben we ook laten gaan. Uiteindelijk een klushuis gekocht omdat deze wel een glasvezel verbinding had (overigens nu volledig gemoderniseerd, 1948).

Dus ja, voor ons wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

nero355 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:38:
Staat ergens in het vorige deel van deze reeks dus pak effe de Search daar erbij :)
Ja dat zie ik, ook de handleiding erbij gepakt, maar niks werkt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 07:27
[...]

De url klopt niet. Moet zijn webtv.caiway.nl

inloggen:
Gebruikersnaam
Je gebruikersnaam is gelijk aan je primaire e-mailadres van Caiway, maar dan zonder @caiway.nl of @kabelfoon.nl erachter. Bijvoorbeeld: is je e-mailadres jan@caiway.nl, dan is je gebruikersnaam: “jan”. Is je e-mailadres anna@kabelfoon.nl, dan is je gebruikersnaam “anna”.

Je primaire e-mailadres vind je in Mijn Caiway onder het kopje Zelf regelen en Internet.

Wachtwoord
Het wachtwoord om met de gebruikersnaam in te loggen in de Interactieve TV-app is hetzelfde wachtwoord als dat van je Caiway primaire e-mailaccount. Ben je je wachtwoord vergeten? Ga dan naar Mijn Caiway. Onder het kopje Zelf Regelen onder Internet kun je je wachtwoord wijzigen. Klik hiervoor op het ‘slotje’.

Let er wel op dat als je het wachtwoord wijzigt, je daarmee ook automatisch het wachtwoord van je e-mail wijzigt.

en anders contact opnemen met de helpdesk. die kunnen je er doorheen helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

kooskabelloos schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 06:52:
Ajaa top, jammerlijk dat dat verkeerd genoemd staat dan
inloggen: [...]
Wachtwoord: [...]
Echt anderhalve dag allerlei combinaties gebruikt, geprobeerd en bekeken...
Wat blijkt, m'n primaire emailadres is niet goed, er miste een letter van m'n achternaam.
Kan gebeuren natuurlijk, maar dat kan niet meer aangepast door henzelf, dus dat is lekker professioneel |:(

Dank allen, inmiddels wel halfbakken ingelogd, dan doen we het daar alvast maar mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:33

rg-mohwa

Phoe Hé

Sinds begin dit jaar ook glasvezel aan de praat hier. Het valt me alleen op als ik een postcodecheck doe op welke vergelijk website dan ook , er nergens glasvezel optie beschikbaar is. Heeft iemand een idee wanneer zoiets “publiek” beschikbaar is / en of wanneer delta dit doorgeeft ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

BlazeMuis schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 00:55:
[...]
Toen wij op zoek waren naar een koophuis (2018/2019) was glasvezel toch wel een behoorlijke belangrijke eis.

Veel huizen waarvan wij een bezichtiging hebben gedaan hadden alleen dsl/coax. Die hebben we ook laten gaan. Uiteindelijk een klushuis gekocht omdat deze wel een glasvezel verbinding had (overigens nu volledig gemoderniseerd, 1948).

Dus ja, voor ons wel :+
Tweakers is precies die 0,1% natuurlijk. Ik ben zelf ook heel erg blij dat ik 2 glasvezels (KPN en DFN) en 1 coax in mijn meterkast heb.

rg-mohwa schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:23:
Sinds begin dit jaar ook glasvezel aan de praat hier. Het valt me alleen op als ik een postcodecheck doe op welke vergelijk website dan ook , er nergens glasvezel optie beschikbaar is. Heeft iemand een idee wanneer zoiets “publiek” beschikbaar is / en of wanneer delta dit doorgeeft ?
Volgens heeft Delta bewust gekozen om deze informatie niet meer beschikbaar te stellen. Concurrentie gebruikt het om counter campagnes in te zetten. Als ze ergens gaan uitrollen, dan doen ze dit met zoveel bombarie dat iedereen het wel ziet. Men gaat dan zelf wel direct naar Delta in plaats van een vergelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
rg-mohwa schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:23:
Mogelijk omdat de postcode check op deltafiber.nl/over-ons/netwerk/ ook down is, hier kan je alle providers vinden die hun diensten via het DFN netwerk aanbieden. Tijdje terug had Ziggo ook een storing met postcode zoeken op hun eigen pagina en kon je deze op diverse vergelijkingswebsites ook ziggo niet selecteren. Dit komt meestal omdat ze onderwater met API's werken.

[ Voor 22% gewijzigd door lt_cmd_data op 25-10-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wout
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 11:34
[...]

Het maakt bij een huis zónder glas nog wel verschil of het wel of niet al in je stoep ligt. Prijs van een huisaansluiting maken is jammer geld, maar valt inderdaad redelijk weg in de aankoopprijs van een huis. Maar als je hele wijk of woonplaats nog geen glas heeft, dan is dat denk ik wel voor meer dan 0,01% van de mensen een belangrijk bezwaar of misschien zelfs breekpunt.

En om het WC-eendaspect van de Tweaker uit te sluiten: Ik kijk daarbij niet naar mezelf, maar naar het feit dat mijn pubers het onacceptabel zouden vinden om weer naar een ADSL-lijntje terug te moeten... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
[...]

Het is ook webtv.caiway.nl

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Joh :)
kooskabelloos schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 06:52:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 06:49
Hmm, ik heb een mail gehad van Ziggo.
Kom terug aanbieding 12 maanden 50% korting.
Dat is toch wel verleidelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

lt_cmd_data schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Mogelijk omdat de postcode check op deltafiber.nl/over-ons/netwerk/ ook down is, hier kan je alle providers vinden die hun diensten via het DFN netwerk aanbieden. Tijdje terug had Ziggo ook een storing met postcode zoeken op hun eigen pagina en kon je deze op diverse vergelijkingswebsites ook ziggo niet selecteren. Dit komt meestal omdat ze onderwater met API's werken.
Via de link die je noemde liep ik tegen onderstaand plaatje aan. Dat gaat toch best hard met DFN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w859n6dxh1HHE4GhaBz8Q6ECvk8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoYebQLzthyBqdSQiD5MpTtg.jpg?f=fotoalbum_large

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wigNKUNSb2Gfe2ZRga436bI6cJM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KfzH9UL1UVsj6LeBu3uD1smS.png?f=user_large
Ik heb wat navraag gedaan via de chat waarom mijn postcode niet werkte op de website van deltanetwerk.nl.
Je hebt "Delta Netwerk", vergelijkbaar met een netbeheerder (stedin/liander). Delta Netwerk beheerd zijn deel en een gedeelte van "Delta Netwerk" netwerk wordt beheerd door CIF. (CIF is overgegaan naar caiway).

Omdat mijn postcode dus in CIF (caiway) gebied valt krijg ik nu de melding "Helaas is op jouw adres op dit moment geen glasvezelaansluiting mogelijk." Vroeger kreeg ik een lijst met ISP's.
De chat wijst mij dan door naar caiway omdat "delta netwerk" niet mijn postcode beheerd. Terwijl CIF(caiway) daar wel onder "delta netwerk" valt.

Delta ISP en Caiway ISP vallen onder hetzelfde moederbedrijf Delta Fiber Nederland (zie factuur). Beide ISP's vallen samen onder AS15435. Overige ISPs die vroeger wel zichtbaar waren voor caiway CIF postcode gebied en nog steeds beschikbaar zijn: heldenvan.nu, kliksafe.nl, ngblunetworks.nl, online.nl, solcon.nl en freedom.nl

Via de chat werd benadrukt dat "Delta Fiber Nederland" niet het moederbedrijf is van "Delta netwerk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
coob schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:37:
Hmm, ik heb een mail gehad van Ziggo.
Kom terug aanbieding 12 maanden 50% korting.
Dat is toch wel verleidelijk.
Ik maar 9 maanden 50% korting, maar krijg er een chromecast bij.
Op zich maakt de aanbieder mij niet zoveel uit, de 'normale' prijs staat me wat tegen 50/60 euro.
Eigenlijk wel het voordeel dat je nu kunt switchen tussen ziggo en glasvezel.

Iemand bekend met eventuele verlengings aanbiedingen van Caiway ?
(of black friday)

[ Voor 31% gewijzigd door ZeRoC00L op 27-10-2022 15:50 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nero355
lt_cmd_data schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:19:
[Afbeelding]
Ik heb wat navraag gedaan via de chat waarom mijn postcode niet werkte op de website van deltanetwerk.nl.
Je hebt "Delta Netwerk", vergelijkbaar met een netbeheerder (stedin/liander). Delta Netwerk beheerd zijn deel en een gedeelte van "Delta Netwerk" netwerk wordt beheerd door CIF. (CIF is overgegaan naar caiway).

Omdat mijn postcode dus in CIF (caiway) gebied valt krijg ik nu de melding "Helaas is op jouw adres op dit moment geen glasvezelaansluiting mogelijk." Vroeger kreeg ik een lijst met ISP's.
De chat wijst mij dan door naar caiway omdat "delta netwerk" niet mijn postcode beheerd. Terwijl CIF(caiway) daar wel onder "delta netwerk" valt.

Delta ISP en Caiway ISP vallen onder hetzelfde moederbedrijf Delta Fiber Nederland (zie factuur). Beide ISP's vallen samen onder AS15435. Overige ISPs die vroeger wel zichtbaar waren voor caiway CIF postcode gebied en nog steeds beschikbaar zijn: heldenvan.nu, kliksafe.nl, ngblunetworks.nl, online.nl, solcon.nl en freedom.nl

Via de chat werd benadrukt dat "Delta Fiber Nederland" niet het moederbedrijf is van "Delta netwerk".
Wat een zooitje zeg... :F

Noem het geheel gewoon "Deltaway" of zo and call it a day! :P Stom moeilijk gedoe! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vannacht tussen 01:00 en 02:00 ruim een half uur uitval. Zal wel te maken hebben gehad met allerlei netwerk migraties die op dit moment lopen.

Erna ook weer 1 ms. extra latency naar o.a. Quad9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
@ernstoud

Ik gok dat het alleen in jouw gebied van toepassing geweest, want in onze greppel heb ik niks gemerkt :)

@PaT Jij wel :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:26:
@ernstoud

Ik gok dat het alleen in jouw gebied van toepassing geweest, want in onze greppel heb ik niks gemerkt :)

Las net op weserve.nl dat ook Zutphen bij die netwerkmigratie betrokken was. Dat is hier 10 km. vandaan. Ons durpke stond er niet bij maar zal daar wel bij gehoord hebben dan.

Blijft curieus dat contractors van Delta zoals WeServe altijd betere informatie krijgen dan de directe klanten van Delta/Caiway. Zonder aankondiging gewoon de stekker er 's-nachts een half uur uit trekken... ook al heb je klanten die 24/7 werken.

KPN stuurt altijd netjes een SMS enkele dagen van te voren.

Ik verval in herhaling maar ik heb sinds 2005 VDSL van KPN, dat is 17 jaar. In de ruim anderhalf jaar dat we nu glasvezel hebben is er tientallen keren meer uitval geweest dan in die hele 17 jaar bij KPN. Terwijl die verbinding via een 60 jaar oude koperkabel, loopt naar een telefooncentrale in het dorp die vermoedelijk nog met electronenbuizen werkt :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:39:
Las net op weserve.nl dat ook Zutphen bij die netwerkmigratie betrokken was. Dat is hier 10 km. vandaan. Ons durpke stond er niet bij maar zal daar wel bij gehoord hebben dan.

Blijft curieus dat contractors van Delta zoals WeServe altijd betere informatie krijgen dan de directe klanten van Delta/Caiway. Zonder aankondiging gewoon de stekker er 's-nachts een half uur uit trekken... ook al heb je klanten die 24/7 werken.

Ik verval in herhaling maar ik heb sinds 2005 VDSL van KPN, dat is 17 jaar. In de ruim anderhalf jaar dat we nu glasvezel hebben is er tientallen keren meer uitval geweest dan in die hele 17 jaar bij KPN. Terwijl die verbinding via een 60 jaar oude koperkabel, loopt naar een telefooncentrale in het dorp die vermoedelijk nog met electronenbuizen werkt :) .
Ik zei het een tijdje geleden nog tegen iemand :

Het is natuurlijke duffe marketing onzin dat KPN met "Premium Glasvezel Internet" reclame maakt, maar stiekem hebben ze in dit geval wel gelijk, want ze zijn gewoon flink beter dan al het andere wat je in Nederland kan krijgen! :)

Wat je zegt over xDSL kan ik dan ook alleen maar helemaal met je eens zijn! ;) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andriesb435
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:54
ernstoud schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:39:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens! Ik heb (gelukkig) thuis de upgrade van xDSL naar glasvezel gekregen bij KPN en het is rete-stabiel. Ik ken ook wat kenissen die Delta hebben en die kunnen dat helaas niet zeggen.

Je betaalt wel iets meer bij KPN, maar dat is het naar mijns inziens dubbel en dwars waard! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miniterror
ernstoud schreef op donderdag 3 november 2022 @ 10:37:
Vannacht tussen 01:00 en 02:00 ruim een half uur uitval. Zal wel te maken hebben gehad met allerlei netwerk migraties die op dit moment lopen.

Erna ook weer 1 ms. extra latency naar o.a. Quad9.
Net even gekeken in mijn logging en ook hier een periode zonder uitgevoerde speedtests.
01:12 en 01:42 zijn ze niet uitgevoerd, heb hem elk half uur lopen.
XGS-PON gebied welke nu een half jaartje actief is.
Dorpje Koudekerk aan den Rijn, onder Alphen aan den Rijn.
@mvdnes had jij het ook aan jou kant van de N11?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01
miniterror schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:30:
[...]

Net even gekeken in mijn logging en ook hier een periode zonder uitgevoerde speedtests.
Nee, mijn smokeping heeft gewoon de hele nacht doorgelopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
miniterror schreef op donderdag 3 november 2022 @ 16:30:
[...]

Verbinding was om 00:59:52 weg en om 01:49:57 weer terug. Langer dan ik dacht dus… 50 minuten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miniterror
Wel grappig, mvdnes en ik vallen onder hetzelfde uitrolproject ondanks dat we in andere dorpjes wonen.
Hij nergens last van en ik wel, weet helaas niemand anders uit mijn dorp die ook de glasvezel heeft genomen om te controleren.
Volgens mij zit Ernstoud niet eens in onze buurt, lijkt dus totale willekeur te zijn geweest waar wel/niet storing was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:26:
@ernstoud

Nee, maar op dat tijdstip sliep ik.

Dan mogen ze storingen hebben tot ik een ons weeg 8)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!
miniterror schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:39
Volgens mij zit Ernstoud niet eens in onze buurt, lijkt dus totale willekeur te zijn geweest waar wel/niet storing was.
Veluwe Oost, tussen Apeldoorn, Deventer en Zutphen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
PaT schreef op donderdag 3 november 2022 @ 22:45:
Nee, maar op dat tijdstip sliep ik.

Dan mogen ze storingen hebben tot ik een ons weeg 8)
Ik merk het aan mijn Pi-Hole grafiekjes als er wat DOWN is geweest : Shitload aan DNS Requests opeens, want het lukt niet en dan schreeuwen al die apparaten maar gewoon door i.p.v. effe te stoppen en het later weer te proberen! :') _O- :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brentjuh2000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:47
nero355 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:47:
[...]

Ik zei het een tijdje geleden nog tegen iemand :

Het is natuurlijke duffe marketing onzin dat KPN met "Premium Glasvezel Internet" reclame maakt, maar stiekem hebben ze in dit geval wel gelijk, want ze zijn gewoon flink beter dan al het andere wat je in Nederland kan krijgen! :)

Wat je zegt over xDSL kan ik dan ook alleen maar helemaal met je eens zijn! ;) d:)b
ben ik het niet helemaal mee eens. ik heb een aantal kennissen in het land zitten met KPN Glas zowel GPON als AON en die liggen vaker plat dan ik met mijn Caiway lijntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brentjuh2000 schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 16:39:
[...]

ben ik het niet helemaal mee eens. ik heb een aantal kennissen in het land zitten met KPN Glas zowel GPON als AON en die liggen vaker plat dan ik met mijn Caiway lijntje.
Vraag is wel hoe je dat meet. Volcontinu (ping) of heb je het over merken dat er een onderbreking is in “normaal” gebruik?

Als je volcontinu meet dan zijn er veel korte onderbrekingen en enkele (minder dan 10 per jaar) langere. Vaak ‘s-nachts dus niet iedereen merkt dat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:39
Gister een mail gehad dat mijn glas verbinding gereed is en dat ik binnenkort een installatiepakket kan verwachten van Caiway. Het is mij met wat toeval en geluk gelukt om een Nokia xs-010x-q te bemachtigen. Dus binnenkort weer iemand er bij met een "eigen modem" ervaring hier. (ik heb zelfs het pakket voor AON liggen hier, was iets te snel met dat bestellen toen ik de lijn aan vroeg)

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nu lijkt er toch een storing te zijn. Vraag mij af of het landelijk is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Douweegbertje schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:33:
Nu lijkt er toch een storing te zijn. Vraag mij af of het landelijk is?
Meer meldingen dan gemiddeld: https://allestoringen.nl/storing/caiway/

Hier niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

ernstoud schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:47:
[...]

Meer meldingen dan gemiddeld: https://allestoringen.nl/storing/caiway/

Hier niets aan de hand.
Ah, ik kreeg zelf weer verbinding na het restarten van mijn eigen router (ik gebruik niet hun hardware) maar na 5 minuten klapte het er weer uit. We kijken het wel aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:28
Coolhva schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:19:
[...]

Ik heb DMZ geprobeerd en snel uitgezet. Manuele Port mappings doen wel NAT local loop back, DMZ niet.

Misschien kan je ook proberen om de DMZ uit te zetten en alles handmatig door te sturen.
Ben alweer een tijdje afwezig geweest, maar ze hebben het nog steeds niet weten te fixen. Ik kon een soort van patroon ontdekken dat het vaak rond donderdag/vrijdag het niet meer deed maar dat is nu ook niet meer het geval. Volstrekt willekeur. Ook jammer dat er geen ipv6 is. Enig idee wanneer dat beschikbaar komt. Zou mooi zijn als je dan meteen van deze problemen verholpen ben.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EWS99
Vandaag mijn pakket binnen gekregen en zojuist aangesloten. Ik heb de Nokia XS-2426G-B gekregen, dus een XSG-PON aansluiting. Na aansluiten duurde het denk ik nog 15 minuten voordat ik daadwerkelijk verbinding had. Gedurende die 15 minuten kreeg ik een mailtje van Caiway dat mijn verbinding was opgeleverd (kan geen toeval zijn lijkt me?).

Alles werkt (tot nu toe). Vrijdag het "eigen modem" proces uit testen :). Ik heb daarvoor een Nokia xs-010x-q

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miniterror
EWS99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:02:
Vandaag mijn pakket binnen gekregen en zojuist aangesloten. Ik heb de Nokia XS-2426G-B gekregen, dus een XSG-PON aansluiting. Na aansluiten duurde het denk ik nog 15 minuten voordat ik daadwerkelijk verbinding had. Gedurende die 15 minuten kreeg ik een mailtje van Caiway dat mijn verbinding was opgeleverd (kan geen toeval zijn lijkt me?).

Alles werkt (tot nu toe). Vrijdag het "eigen modem" proces uit testen :). Ik heb daarvoor een Nokia xs-010x-q
Dan moet je de gegevens van de 010 doorgeven en die aangesloten laten.
Op een willekeurig moment na aansluiten gaan ze hem dan provisionen, dat kan dus alleen als die aangesloten zit.
De periode van aanmelden tot provisioning vanuit Caiway heb je dus geen internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
miniterror schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:06:
[...]

Dan moet je de gegevens van de 010 doorgeven en die aangesloten laten.
Op een willekeurig moment na aansluiten gaan ze hem dan provisionen, dat kan dus alleen als die aangesloten zit.
De periode van aanmelden tot provisioning vanuit Caiway heb je dus geen internet.
Ahja, dat is wel een goeie. Misschien dat ik 'm zo alvast aansluit en morgen alvast de gegevens doorstuur. (als dat kan via de chat). Morgen kantoordag, dan is bellen met de helpdesk wat lastiger.

Geen internet is geen probleem, ik houd mijn Ziggo lijn aan tot alles definitief werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miniterror
EWS99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:08:
[...]

Ahja, dat is wel een goeie. Misschien dat ik 'm zo alvast aansluit en morgen alvast de gegevens doorstuur. (als dat kan via de chat). Morgen kantoordag, dan is bellen met de helpdesk wat lastiger.

Geen internet is geen probleem, ik houd mijn Ziggo lijn aan tot alles definitief werkt.
Via de chat is zeker mogelijk, zorg dan natuurlijk wel dat je alle gegevens bij de hand hebt.

Side note: ze volgen bij de helpdesk een standaard script en ongeacht de verbinding vragen ze ook gegevens die helemaal niet van toepassing zijn.
Je bent sneller klaar als je die wel gewoon geeft en er verder niet over vraagt.
De daadwerkelijke techneuten op de achtergrond pakken dan de info er uit die ze nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
miniterror schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:11:
[...]

Via de chat is zeker mogelijk, zorg dan natuurlijk wel dat je alle gegevens bij de hand hebt.

Side note: ze volgen bij de helpdesk een standaard script en ongeacht de verbinding vragen ze ook gegevens die helemaal niet van toepassing zijn.
Je bent sneller klaar als je die wel gewoon geeft en er verder niet over vraagt.
De daadwerkelijke techneuten op de achtergrond pakken dan de info er uit die ze nodig hebben.
Heeft de Nokia XS-010x-q geen webinterface? Ik krijg via DHCP geen IP adres? (heb 'm al geprobeerd te resetten, maar dat hielp niet). Kan nergens een handleiding vinden van dat apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:48
EWS99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:09:
[...]

Heeft de Nokia XS-010x-q geen webinterface? Ik krijg via DHCP geen IP adres? (heb 'm al geprobeerd te resetten, maar dat hielp niet). Kan nergens een handleiding vinden van dat apparaat.
https://www.manualslib.co...010x-Q.html?page=2#manual

Hoofdstuk 3 is het enige...

[ Voor 3% gewijzigd door Polyphemus op 16-11-2022 20:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miniterror
EWS99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:09:
[...]

Even uit mijn hoofd leeft de GUI op 192.168.0.10, doet idd geen DHCP dus je moet je etherkaart even handmatig in dezelfde range plaatsen.
GUI is wel erg summier, ziet SN en wat andere basis gegevens van het kastje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01
miniterror schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:28:
[...]

Even uit mijn hoofd leeft de GUI op 192.168.0.10, doet idd geen DHCP dus je moet je etherkaart even handmatig in dezelfde range plaatsen.
GUI is wel erg summier, ziet SN en wat andere basis gegevens van het kastje.
Het was op 192.168.100.1 ;)
Username is 'admin', wachtwoord is '1234'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWS99
Bij mijn brand het GPON lampje al sinds ik 'm aangesloten heb. Is dit al een goed teken? Of moet ik 'm alsnog registreren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miniterror
EWS99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:31:
Bij mijn brand het GPON lampje al sinds ik 'm aangesloten heb. Is dit al een goed teken? Of moet ik 'm alsnog registreren?
Moet alsnog registreren, dat had ik ook met een van de 2 units die ik hier had.

@mvdnes thx for de rectificatie.
GUI is zo summier dat ik er nooit op zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EWS99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 20:31:
Ja. Immers moet de authenticatie, identificatie en uitwisseling van sleutelmateriaal plaatsvinden. XGS-PON is een gedeeld medium en de clients moeten verkeer dus versleutelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
De klantenservice was nog bereikbaar via chat, dus heb mijn modem aangemeld. S/N en Mac ID doorgegeven, verder geen vreemde vragen gehad. Zou een dag duren. Ik ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

EWS99 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 06:56:
[…]
Het is mij met wat toeval en geluk gelukt om een Nokia xs-010x-q te bemachtigen.
[…]
Heb je deze zelf ergens gekocht? Of via Caiway kunnen krijgen?

[ Voor 56% gewijzigd door robertwebbe op 16-11-2022 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
robertwebbe schreef op woensdag 16 november 2022 @ 23:34:
[...]

Heb je deze zelf ergens gekocht? Of via Caiway kunnen krijgen?
Zelf gekocht (via Ebay gevonden, maar ze hadden er maar eentje helaas)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 15:38

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Eindelijk is glasvezel opgeleverd. Nu ook het aansluit pakket ontvangen. Ik weet niet wat ze er mee hebben gedaan maar de omdoos lijkt wel verschillende keren overreden te zijn. Bezorger heeft hem ook netjes voor de deur neergezet in natte omstandigheden. Doos van modem binnen in was wel netjes. Die maak ik open en zie gelijk aantal rare zaken. Volgens installatie pakket moet er een UTP kabel bijzitten. Zit er niet in. Glasvezel mist dopje op de aansluiting en zat er raar in. Geklemd op een stuk en ipv een mooie lus leek het er gewoon ingepropt. Meteen maar gebeld wat te doen. Geen zin in dodgy spullen. Gezeik ga ik uiteindelijk toch wel krijgen als ik een xs-010 wil als deze uit zijn. Of de nieuwe Nokia moet een update krijgen dat bridge mogelijk is. Ze gaan iig nieuw modem sturen. Ook nog maar gevraagd waarom er geen UTP inzit terwijl het wel in de beschrijving staat. Ja meneer die leveren we eigenlijk niet meer uit. Met glasvezel gaan we uit dat mensen Wifi gebruiken. Ik kon wel een kabel toegestuurd krijgen. Van 25m. Ik heb nu al spijt van ze. En ik heb nog niet eens iets aangesloten.

Meer mensen die een raar verhaal hebben gekregen als ze bellen waarom er geen UTP in de doos zit?

*empty*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• headout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:27

headout

Oi oi!

Ik heb afgelopen week de doos ontvangen, en daar zal wel degelijk een UTP kabel in. Aantal meters geen idee, maar leek me een flinke kabel om afstanden mee te kunnen overbruggen.
Dus een kul verhaal wat mij betreft van de helpdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pakhaas
Pakhaas schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:49:
Net bericht gehad dat er voldoende aanmeldingen zijn geweest en wij glasvezel krijgen! Wij hebben zonder TV dus gaan straks gebruikmaken van een mediaplayer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleshi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 14:08
MR_VIPER schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:27:
Eindelijk is glasvezel opgeleverd. Nu ook het aansluit pakket ontvangen. Ik weet niet wat ze er mee hebben gedaan maar de omdoos lijkt wel verschillende keren overreden te zijn. Bezorger heeft hem ook netjes voor de deur neergezet in natte omstandigheden. Doos van modem binnen in was wel netjes. Die maak ik open en zie gelijk aantal rare zaken. Volgens installatie pakket moet er een UTP kabel bijzitten. Zit er niet in. Glasvezel mist dopje op de aansluiting en zat er raar in. Geklemd op een stuk en ipv een mooie lus leek het er gewoon ingepropt. Meteen maar gebeld wat te doen. Geen zin in dodgy spullen. Gezeik ga ik uiteindelijk toch wel krijgen als ik een xs-010 wil als deze uit zijn. Of de nieuwe Nokia moet een update krijgen dat bridge mogelijk is. Ze gaan iig nieuw modem sturen. Ook nog maar gevraagd waarom er geen UTP inzit terwijl het wel in de beschrijving staat. Ja meneer die leveren we eigenlijk niet meer uit. Met glasvezel gaan we uit dat mensen Wifi gebruiken. Ik kon wel een kabel toegestuurd krijgen. Van 25m. Ik heb nu al spijt van ze. En ik heb nog niet eens iets aangesloten.

Meer mensen die een raar verhaal hebben gekregen als ze bellen waarom er geen UTP in de doos zit?
Hier vorige week ook de installatie doos ontvangen en daar zaten wel degelijk twee lange UTP kabels in en één korte variant.

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
Ik zie dat de chromecast met googletv nu in de aanbieding is maar ik vraag me af of mijn usecase werkt:
Kan ik hier caiway webtv via kijken? Ik heb op onze zolderkamer namelijk enkel een wifi verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:48
hantheman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:16:
Ik zie dat de chromecast met googletv nu in de aanbieding is maar ik vraag me af of mijn usecase werkt:
Kan ik hier caiway webtv via kijken? Ik heb op onze zolderkamer namelijk enkel een wifi verbinding.
Ik heb hier een Chromecast met GoogleTV (die duurdere versie) en kan zowel de Caiway als de Delta app installeren. Verder kan ik het niet voor je testen, omdat ik nog geen Caiway/Delta abonnement heb. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• miniterror
hantheman schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:16:
Ja dat werkt.
Vandaag nog gebruikt.
Heb zelf de 4K versie maar de HD versie zal niet anders werken verwacht ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MR_VIPER schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:27:

https://www.allekabels.nl...erkkabel-cat-5e-uutp.html

EUR 2,79

• skai21
  • Laatst online: 01-09 07:33
miniterror schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:41:
[...]

Ja dat werkt.
Vandaag nog gebruikt.
Nice, mijn Chromecast 2013 ook maar eens vervangen.. ze zijn nu in de aanbieding bij Google.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• hantheman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 14:14
miniterror schreef op donderdag 17 november 2022 @ 19:41:
[...]

Ja dat werkt.
Vandaag nog gebruikt.
Top dat is precies wat ik zou willen horen :) dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
EWS99 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 21:07:
De klantenservice was nog bereikbaar via chat, dus heb mijn modem aangemeld. S/N en Mac ID doorgegeven, verder geen vreemde vragen gehad. Zou een dag duren. Ik ben benieuwd..
Woensdag avond mijn modem aangemeld, maar het lijkt nog niet te werken. (voldoet wel aan de verwachting). Het modem staat in een vreemde status. Power en PON branden, maar DATA niet. Ik krijg dus via UTP geen verbinding meer. De link is down.

Net een factory reset uitgevoerd en zonder glasvezel gestart. Ik krijg dan wel verbinding en kan inloggen op http://192.168.100.1. Ik krijg dan een ONT install menu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udjEQhvcPSTaaZx-bx2uGPy4ZYM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yNNN8tKxqdgSDJmL6DEuPyGG.png?f=fotoalbum_large

Sluit ik vervolgens mijn glasvezel weer aan, dan gaat de UTP link direct down en kan ik niet meer in het modem. Het lijkt wel alsof ze iets provisioned hebben, maar dat het nog niet klaar is.

Ik probeer nu via de chat uit te leggen dat het nog steeds niet werkt (probeer het bovenstaande maar eens in jp-en-janneke taal uit te leggen..). Ik ben benieuwd..

[ Voor 6% gewijzigd door EWS99 op 18-11-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EWS99 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:21:
[...]

Woensdag avond mijn modem aangemeld, maar het lijkt nog niet te werken. (voldoet wel aan de verwachting). Het modem staat in een vreemde status. Power en PON branden, maar DATA niet. Ik krijg dus via UTP geen verbinding meer. De link is down.

Net een factory reset uitgevoerd en zonder glasvezel gestart. Ik krijg dan wel verbinding en kan inloggen op http://192.168.100.1. Ik krijg dan een ONT install menu:

[Afbeelding]

Sluit ik vervolgens mijn glasvezel weer aan, dan gaat de UTP link direct down en kan ik niet meer in het modem. Het lijkt wel alsof ze iets provisioned hebben, maar dat het nog niet klaar is.

Ik probeer nu via de chat uit te leggen dat het nog steeds niet werkt (probeer het bovenstaande maar eens in jp-en-janneke taal uit te leggen..). Ik ben benieuwd..
Zou het niet zo moeten zijn dat in dat ONT ID het ID moet staan dat onderaan het device op de sticker staat? Dus dat wat je aan Caiway hebt doorgegeven? Misschien kan een andere gebruiker met dit device eens kijken wat daar staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWS99
ernstoud schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:36:
[...]

Zou het niet zo moeten zijn dat in dat ONT ID het ID moet staan dat onderaan het device op de sticker staat? Dus dat wat je aan Caiway hebt doorgegeven? Misschien kan een andere gebruiker met dit device eens kijken wat daar staat.
Net terug zitten zoeken in deze threat. ONT ID was bij mvdnes 0x0000....

Inmiddels chat contact gehad, mijn modem zou vanochtend rond 10:00 provisioned moeten zijn, maar ik kon er niet meer bij. Ticket heropend.

Inmiddels is mijn UTP link weer UP, dus ze zijn er duidelijk mee bezig.

Ook bij mij is de software van de XS-010X-Q geüpdatet van 3FE49337BGDB09 naar 3FE49337AOCK85 (dat kon ik zien toen ik er nog via 192.168.100.1 bij kon)

Edit 12:45:
Aaand we're live! Kreeg een IP op de Caiway lijn. Net Ziggo losgekoppeld en alles lijkt te werken /-\o . Toch nog best snel gegaan.

Wel hetzelfde IP geneuzel als andere, dat mijn adres uit Sweden lijkt te komen:

Sign-in details
Country/region: Sweden
IP address: 87.99.x.y
Platform: Mac OS
Browser: Chrome

Benieuwd wat voor problemen dát allemaal op gaat leveren..

[ Voor 19% gewijzigd door EWS99 op 18-11-2022 12:52 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie