Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21
Dat is informatie van de Helpdesk hé! Dat is dus niet betrouwbaar! ;)

/Flauw :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Caiway lijkt wel een spammer te worden.
Heb nu al 4x ongevraagd een mail gehad om viaplay te activeren.
Ik wil dat niet, het is niet echt klantvriendelijk om zo te pushen.

*verder doen ze alsof het gratis is, alleen maar activeren…maar ik vindt het veeel te duur.

[ Voor 6% gewijzigd door internet4me op 29-09-2022 12:26 ]

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:19
internet4me schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:25:
Caiway lijkt wel een spammer te worden.
Heb nu al 4x ongevraagd een mail gehad om viaplay te activeren.
Ik wil dat niet, het is niet echt klantvriendelijk om zo te pushen.

*verder doen ze alsof het gratis is, alleen maar activeren…maar ik vindt het veeel te duur.
Gratis = "veel te duur" ? :O . Het is volledig gratis, wordt automatisch opgezegd na 4 maanden, je hoeft niks te betalen, alleen de link volgen en een wachtwoordje aanmaken en kijken. Het lijkt random verstuurd naar klanten. je kan er gebruik van maken. Van het weekend maar eens naar Max kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Nu online
kooskabelloos schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:30:
[...]

Gratis = "veel te duur" ? :O . Het is volledig gratis, wordt automatisch opgezegd na 4 maanden, je hoeft niks te betalen, alleen de link volgen en een wachtwoordje aanmaken en kijken. Het lijkt random verstuurd naar klanten. je kan er gebruik van maken. Van het weekend maar eens naar Max kijken :-)
Dan heb jij wat anders ontvangen dan ik.
De volgende woorden staan nergens. Gratis, 4 maanden, niks betalen, automatische opzegging.

Er staat (als je zelf op de vragenlijst klikt) wel een prijs per maand en 1 euro korting…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:12

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb wat posts verhuisd naar [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-06 08:36
Hier ook de mail van ViaPlay ontvangen, onder de "mijn Caiway" zag ik nu ook een sectie van ViaPlay.
Even gebeld met de klanten service want ik wil geen ViaPlay, heb F1TV Pro wat me prima bevalt en ik aanzienlijk minder voor betaal (ik betaal maar zoon 20% van wat een ViaPlay abbo zou kosten voor F1TV).
Antwoord van de klantenservice: ik zie dat u valt onder de gratis 4 maanden aanbieding van ons, ze hebben naar haar zeggen random mensen deze 4 maanden gratis gegeven, waarschijnlijk in de hoop dat een hoop mensen dan vergeten op te zeggen en dan blijft dat contract natuurlijk doorlopen.
Heb het gelijk laten verwijderen, ook gratis wil ik geen ViaPlay.
Onderstaand de mail hoe ik hem ontvangen heb.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pipgtr48Y24Wy83DKPrWOAKw9tU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9xcSmwYc2DjPB12UzlvheadD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 21:02
miniterror schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:03:
Hier ook de mail van ViaPlay ontvangen, onder de "mijn Caiway" zag ik nu ook een sectie van ViaPlay.
Even gebeld met de klanten service want ik wil geen ViaPlay, heb F1TV Pro wat me prima bevalt en ik aanzienlijk minder voor betaal (ik betaal maar zoon 20% van wat een ViaPlay abbo zou kosten voor F1TV).
Antwoord van de klantenservice: ik zie dat u valt onder de gratis 4 maanden aanbieding van ons, ze hebben naar haar zeggen random mensen deze 4 maanden gratis gegeven, waarschijnlijk in de hoop dat een hoop mensen dan vergeten op te zeggen en dan blijft dat contract natuurlijk doorlopen.
Onderstaand de mail hoe ik hem ontvangen heb.[Afbeelding]
Ik kreeg dit ook. In een van de e-mails stond wel "En geen zorg, de gratis periode stopt automatisch dus u zit daarna nergens aan vast.", dus ik ga er vanuit dat ook zonder actie te ondernemen het mij geen geld gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
mvdnes schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:06:
In een van de e-mails stond wel "En geen zorg, de gratis periode stopt automatisch dus u zit daarna nergens aan vast.", dus ik ga er vanuit dat ook zonder actie te ondernemen het mij geen geld gaat kosten.
Gevaarlijke aanname... :+

"When you ASSuME..." ;) O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:08
Daniel. schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:47:
Het werkt weer.
Heb even een test omhoog gegooid zodat jullie het ook kunnen checken en testen mocht het weer niet werken.

https://tweakerstest.server123.nl/

Ik heb de server niet altijd aan staan dus het kan niet werken.
Het is weer zover. Het werkt weer niet. Mega vervelend en gewoon uiteraard &€_.
Wie weet bij welke kanalen in contact kan opnemen met Caiway. Wil niet weggestuurd worden met we geven er geen ondersteuning voor. Ondersteuning en werken zijn 2 andere dingen. Het moet gewoon werken. Verder werkt het prima maar aan de upload die nu sneller is heb ik zo helemaal niets aan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Daniel. schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:16:
Het is weer zover. Het werkt weer niet.
Is je IP adres wel hetzelfde gebleven :?

Caiway is niet echt 100% betrouwbaar wat dat betreft : Ik heb er al een stuk of 6 versleten geloof ik... :X
Wie weet bij welke kanalen in contact kan opnemen met Caiway. Wil niet weggestuurd worden met we geven er geen ondersteuning voor. Ondersteuning en werken zijn 2 andere dingen. Het moet gewoon werken. Verder werkt het prima maar aan de upload die nu sneller is heb ik zo helemaal niets aan.
Je zou eens heel brutaal naar de NOC dienst of in in ieder geval tweede/derdelijns helpdesk leden kunnen vragen :?

Succes alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

nero355 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:22:
[...]

Caiway is niet echt 100% betrouwbaar wat dat betreft : Ik heb er al een stuk of 6 versleten geloof ik... :X

[...]

Je zou eens heel brutaal naar de NOC dienst of in in ieder geval tweede/derdelijns helpdesk leden kunnen vragen :?

Succes alvast! :)
No way dat de servicedesk naar het NOC kan doorverbinden, dat gaat echt niet gebeuren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:19

D4NG3R

kiwi

:)

nero355 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:22:
[...]

Grappig, ik heb er zelf voor zover ik weet maar 3 doorheen gewerkt, in >4 jaar tijd.
Waarvan ik er 1 ook zag aankomen; stroom moest er een aardige tijd af voor onderhoud hier in huis.

Heb daarnaast een subdomein waarvan het A record automatisch wordt geupdate bij een IP wijziging, dus het zal mij verder een worst wezen mocht m'n externe IP veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 30-09-2022 16:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kooskabelloos
miniterror schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:03:
Onderstaand de mail hoe ik hem ontvangen heb.[Afbeelding]
Je hoeft niks te vergeten...het wordt automatisch gestopt, en je betaald niks. Voor een hamer is elk probleem een spijker. :-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
kooskabelloos schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 18:59:
[...]

Je hoeft niks te vergeten...het wordt automatisch gestopt, en je betaald niks. Voor een hamer is elk probleem een spijker. :-).
Zoals te zien in de mail staat er niets over een 'gratis' periode, dit is telefonisch gemeld.
Doorklikken op de link 'veelgestelde vragen' verwijst naar een pagina waar een maandbedrag beschreven staat, niets te zien over een gratis periode.
Neem dus liever het zekere voor het onzekere omdat IK niets heb om op terug te vallen mocht het over 4 maanden toch ineens geld gaan kosten wegens een 'systeemfout'.
Maar goed, ieder zijn ding hoe die hier mee om wilt gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kooskabelloos
miniterror schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:03:
[...]

Zoals te zien in de mail staat er niets over een 'gratis' periode, dit is telefonisch gemeld.
Doorklikken op de link 'veelgestelde vragen' verwijst naar een pagina waar een maandbedrag beschreven staat, niets te zien over een gratis periode.
Neem dus liever het zekere voor het onzekere omdat IK niets heb om op terug te vallen mocht het over 4 maanden toch ineens geld gaan kosten wegens een 'systeemfout'.
Maar goed, ieder zijn ding hoe die hier mee om wilt gaan.
Zeker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EMCa16gQtnNN1BXcebMJB0CQBiQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oy7bL2Ry2la1lyDxXAYHjbBh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Nu online
Dat is wel erge slechte communicate. In de mail zou het volgende moeten staan. Gratis, proefperiode en automatische stopgezet. Niks van dat alles

Dus niet ver weg gestopt in een chatbot. Gewoon echt slecht dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdnes
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-06 21:02
internet4me schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:23:
Dat is wel erge slechte communicate. In de mail zou het volgende moeten staan. Gratis, proefperiode en automatische stopgezet. Niks van dat alles

Dus niet ver weg gestopt in een chatbot. Gewoon echt slecht dit.
Ik vind dat het wel meevalt. Op de Meer informatie pagina (uit de info mail) staat gewoon:

Stopt de actie automatisch?
Ja, deze actie loopt automatisch af na 4 maanden. Hier hoeft u niks voor te doen. Wilt u wel blijven genieten van het Viaplay aanbod? Vraag het extra zenderpakket dan eenvoudig aan via Mijn Caiway.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:14
mvdnes schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 12:16:
[...]

Ik vind dat het wel meevalt. Op de Meer informatie pagina (uit de info mail) staat gewoon:

Stopt de actie automatisch?
Ja, deze actie loopt automatisch af na 4 maanden. Hier hoeft u niks voor te doen. Wilt u wel blijven genieten van het Viaplay aanbod? Vraag het extra zenderpakket dan eenvoudig aan via Mijn Caiway.
Bij Delta 9 maanden gratis onderhandelt bij verlenging voor een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
True schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:34:
[...]

No way dat de servicedesk naar het NOC kan doorverbinden, dat gaat echt niet gebeuren.
Na even blijdschap is het nu weer raak. Ben er nog maar een maandje lid maar glasvezel is voor mij absoluut niet de bom. Ga ze na de vakantie wel weer lastig vallen. Snelle upload was juist de reden voor mij om bij Ziggo weg te gaan. Ziggo was tenminste wel stabiel voor mij en in de 5 jaar nog nooit problemen gehad en zeker niet op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

@Daniel. Ik ben wel benieuwd; Op welke manier ervaar jij instabiliteit?

Ik heb sinds het begin (2017) al het Genexis ding wat ze (destijds) leverde in de meterkast hangen, en daar een eigen router achter hangen. Nooit problemen gehad met DMZ/PF of andere instabiliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
D4NG3R schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:01:
@Daniel. Ik ben wel benieuwd; Op welke manier ervaar jij instabiliteit?

Ik heb sinds het begin (2017) al het Genexis ding wat ze (destijds) leverde in de meterkast hangen, en daar een eigen router achter hangen. Nooit problemen gehad met DMZ/PF of andere instabiliteit.
Ik heb de opstelling zoals in Daniel. in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" bericht.

Het probleem is dat het zo nu en dan gewoon niet werkt. En het komt zoals ik het nu merk wekelijks terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 20:22
Ik werd gebeld door Caiway net (088 nummer) met een aanbieding voor 2 jaar gratis mobiel (iets met 1GB per dag en 25 sms/belminuten). Meer mensen hiervoor benaderd? Lijkt me niet echt praktisch, want qua maandelijkse MB/minuten blijf ik prima binnen het aantal maar het is niet precies verspreid over de maand. Waarschijnlijk mag je flink bijbetalen op moment dat je 30 minuten belt ipv 25, ongeacht dat je de 3 dagen ervoor geen telefoontje hebt gepleegd.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
NoepZor schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:26:
Ik werd gebeld door Caiway net (088 nummer)
Lekker handig...

Daar komt vaak de meeste SPAM meuk vandaan dus dan neem ik vaak niet eens op! :P
met een aanbieding voor 2 jaar gratis mobiel (iets met 1GB per dag en 25 sms/belminuten). Meer mensen hiervoor benaderd? Lijkt me niet echt praktisch, want qua maandelijkse MB/minuten blijf ik prima binnen het aantal maar het is niet precies verspreid over de maand. Waarschijnlijk mag je flink bijbetalen op moment dat je 30 minuten belt ipv 25, ongeacht dat je de 3 dagen ervoor geen telefoontje hebt gepleegd.
Ik betaal al jarenlang € 7,95 voor Onbeperkt Bellen & SMS'en dus dergelijke aanbiedingen slaan IMHO echt nergens op! :F

Zelfs ooit in het begin € 4,95 voor betaald, maar op een bepaald moment wijzigde het een en ander dus helaas kon dat niet zo blijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik vind Caiway mobiel sowieso kansloos duur, zelfs inclusief de 'korting' als je al een vaste lijn bij hun afneemt.
Op dit moment betaal ik minder voor 10GB in de maand, dan dat ik bij Caiway zou betalen voor 6GB. :+

En dat nog even los van het feit dat m'n abbo maandelijks opzegbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Nu online
Freedom komt op delta fiber. We hebben nu een echt alternatief.
https://www.deltafiber.nl...vezelnetwerk-delta-fiber/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
*knip* geen bron.

[ Voor 8% gewijzigd door rens-br op 04-10-2022 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
D4NG3R schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:40:
Ik vind Caiway mobiel sowieso kansloos duur, zelfs inclusief de 'korting' als je al een vaste lijn bij hun afneemt.
Op dit moment betaal ik minder voor 10GB in de maand, dan dat ik bij Caiway zou betalen voor 6GB. :+

En dat nog even los van het feit dat m'n abbo maandelijks opzegbaar is.
Ik heb zelfs een Onbeperkte Databundel met de vreselijk snelle bandbreedte van maar liefst 8 KB/s zolang ik in Nederland blijf! B-) :+
Eerst maar eens wat prijzen zien en daarnaast hopelijk ook stabiele XGS-PON apparatuur voordat ik de sprong waag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Er was al een alternatief met PLINQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
True schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 17:46:
[...]

Er was al een alternatief met PLINQ.
En HeldenvanNu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakie0101
Vreemd, het is alom bekend dat Freedom Ipv6 levert, staat zelfs op hun site. Bron is niet nodig in deze. Dit was zelfs een eis richting Delta.

https://freedomnet.nl/diensten/internet

[ Voor 6% gewijzigd door Sjakie0101 op 04-10-2022 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
nero355 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 16:22:
[...]
Ik betaal al jarenlang € 7,95 voor Onbeperkt Bellen & SMS'en dus dergelijke aanbiedingen slaan IMHO echt nergens op! :F
Ik betaal €10 voor onbeperkt bellen en SMS, en heb dan ook nog 8GB mobiele data erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
In het nieuwsbericht staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66lmBnjXkxuCEoJRAr3CQUSi3_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NM3ZaAtySO2agTqIE2CUa1dQ.jpg?f=fotoalbum_large

Zou dit betekenen dat het alleen op nieuw aan te leggen netwerken van toepassing is? Heb de postcodecheck gedaan en het is (nog) niet beschikbaar op mijn adres (Westland). Ik hou het i.i.g. in de gaten.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Diederik schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

In het nieuwsbericht staat:

[Afbeelding]

Zou dit betekenen dat het alleen op nieuw aan te leggen netwerken van toepassing is? Heb de postcodecheck gedaan en het is (nog) niet beschikbaar op mijn adres (Westland). Ik hou het i.i.g. in de gaten.
Twente (Cogas) hier hetzelfde, PLINQ kon ik wel afsluiten (in augustus al), maar Freedom lijkt nu op mijn adres nog enkel DSL te leveren en dus nog niet via DELTA Fiber ook via glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Nu online
True schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Twente (Cogas) hier hetzelfde, PLINQ kon ik wel afsluiten (in augustus al), maar Freedom lijkt nu op mijn adres nog enkel DSL te leveren en dus nog niet via DELTA Fiber ook via glasvezel.
Even goed lezen jongens. Nieuwe klanten kunnen nu al bestellen. Bestaande klanten begin 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

internet4me schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Even goed lezen jongens. Nieuwe klanten kunnen nu al bestellen. Bestaande klanten begin 2023.
Nieuwe klanten van wat?
Bestaande klanten van wat?

Behalve als je doelt op een gebied wat nog GEEN glasvezel heeft, slaat je opmerking als een tang op een varken. Als je via Freedomnet.nl een PC/huisnummer invult weten ze echt niet of je een bestaande of nieuwe klant bent bij Caiway/DELTA Fiber via de glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Nu online
True schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:39:
[...]

Nieuwe klanten van wat?
Bestaande klanten van wat?

Behalve als je doelt op een gebied wat nog GEEN glasvezel heeft, slaat je opmerking als een tang op een varken. Als je via Freedomnet.nl een PC/huisnummer invult weten ze echt niet of je een bestaande of nieuwe klant bent bij Caiway/DELTA Fiber via de glasvezel.
Lees het even. Kijk ook naar de link van de bron……

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

internet4me schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:41:
[...]

Lees het even. Kijk ook naar de link van de bron……
Ja:
Klanten kunnen nu voor Freedom kiezen in de nieuwe gebieden waar DELTA Fiber glasvezelcampagnes start. In 2023 komen daar ook de bestaande gebieden van DELTA Fiber bij.
Dus precies wat @Diederik al zei. "DELTA Fiber network gaat glasvezel aanleggen in uw gebied u kunt vanaf 1 okt ook kiezen voor het afnemen van DELTA Fiber network glasvezel via ISP Freedom wat actief is tegen de tijd dat we glasvezel aanleggen, dat kan nog ffkes duren." & Ergens in 2023 kunnen huishoudens met een bestaande DELTA Fiber network aansluiting ook Freedom afnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
internet4me schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Daar heb ik dus helemaal overheen gelezen......

Mijn goede voornemen wordt dan om wekelijks de postcodecheck in te vullen :)

Edit: En ik begin per direct met 2x lezen voordat ik reageer.

[ Voor 8% gewijzigd door Diederik op 05-10-2022 13:12 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Leuke info over de uitdagingen in het XGS-PON project van Delta:

dkong in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

(Ook gepost in de Delta thread maar uiteraard ook voor Caiway gebruikers nuttig.)

RIPE Atlas probe: 1005104

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:03:
Leuke info over de uitdagingen in het XGS-PON project van Delta:

dkong in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

(Ook gepost in de Delta thread maar uiteraard ook voor Caiway gebruikers nuttig.)
Voor de YouTube haters zoals ik : Spiff in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren" d:)b

Gewoon effe snel een PDF doorlezen zonder YouTube gezeik! >:) 8) :*) :P :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Voor de YouTube haters zoals ik : Spiff in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren" d:)b

Gewoon effe snel een PDF doorlezen zonder YouTube gezeik! >:) 8) :*) :P :+
De geoefende forum lezer, leest verder dan een gegeven link _/-\o_ .

Overigens zitten in het gesproken woord van deze presentatie nog wel wat saillante details die niet in de .pdf staan. Zoals dat wat ik noemde, dat de door Nokia (in de package deal aan DFN uiteraard opgedrongen) ONT diverse bugs heeft/had. Mijn vermoeden is dat daarom ook de bridge mode disabled is.

Zijn opmerking is ook min of meer dat de combinatie ONT, gateway, WiFi in de CFE niet gelukkig is. Dat delen we allen denk ik.

Het is fijn dat we eens wat meer uit de technische hoek over Delta horen. Ondanks dat de presentatie maar 30 min. is, hoorde ik een hoop interessante dingen zoals bugs die 64 devices doen rebooten, de pre-configuratie van de ONT, dat deze engineer denkt dat slechts weinigen eigen apparatuur gaan gebruiken, dat hij liever gezien had dat de demarcatie achter de ONT zou zijn etc. etc.

Dat afdoen als YouTube “gezeik” begrijp ik niet.

[ Voor 56% gewijzigd door ernstoud op 05-10-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 16:17:
Ondanks dat de presentatie maar 30 min. is
Insert "Ain´ nobody got time for that!" MEME ;)
Dat afdoen als YouTube “gezeik” begrijp ik niet.
Ik bedoelde dan ook de gemiddelde YouTuber die je eerst irritante reclames voorschotelt en daarna eerst flink eromheen gaat draaien met allerlei onzin voor dat die eindelijk begint te praten over hetgene waarover je iets te weten wilde komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 17:52:
[...]

Insert "Ain´ nobody got time for that!" MEME ;)

[...]

Ik bedoelde dan ook de gemiddelde YouTuber die je eerst irritante reclames voorschotelt en daarna eerst flink eromheen gaat draaien met allerlei onzin voor dat die eindelijk begint te praten over hetgene waarover je iets te weten wilde komen ;)
<Off-topic>

Ach,je kunt doorspoelen door zo'n presentatie.

Tip voor de wat langere reclames; linksonder op het uitroepteken klikken en dan kun je een advertentie stoppen, je moet wel ook nog een reden aanklikken maar ik ben daar erg bedreven in, duurt maximaal een seconde. Is de moeite waard als een reclame langer duurt.

Overigens doet Google volgens mij helemaal niets met de reden die je geeft. Zelfs iedere keer aangeven dat de advertentie niet relevant is leidt tot niets... in dezelfde video tonen ze je met alle plezier die reclame dan nog een keer of wat. Vooral Coolblue is tegenwoordig bloedirritant. Heb al eens hun marketing afdeling gemaild dat ik om die reden zo langzamerhand weiger ooit nog iets van Coolblue aan te schaffen.

</Off-topic>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
ernstoud schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 18:20:
offtopic:
Ach,je kunt doorspoelen door zo'n presentatie.

Tip voor de wat langere reclames; linksonder op het uitroepteken klikken en dan kun je een advertentie stoppen, je moet wel ook nog een reden aanklikken maar ik ben daar erg bedreven in, duurt maximaal een seconde. Is de moeite waard als een reclame langer duurt.

Overigens doet Google volgens mij helemaal niets met de reden die je geeft. Zelfs iedere keer aangeven dat de advertentie niet relevant is leidt tot niets... in dezelfde video tonen ze je met alle plezier die reclame dan nog een keer of wat. Vooral Coolblue is tegenwoordig bloedirritant. Heb al eens hun marketing afdeling gemaild dat ik om die reden zo langzamerhand weiger ooit nog iets van Coolblue aan te schaffen.
offtopic:
Paar Tips :
- uBlock Origin
- Allerlei alternatieve YouTube apps voor je telefoon/tablet/TV/enz.

;)

Daarnaast is het toch echt degene die de video uploadt die gewoon voor de ellende zorgt, want die advertenties die het hele scherm overnemen zijn gewoon uit te schakelen! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan445
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:02
Caiway in combinatie met USG

Sinds gisteren het volgende probleem;
Sommige website doen het wel goed (Google.com bijvoorbeeld)
Maar andere websites (unifi-forum.nl) werkt niet

Traceroute geeft het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lx_kLEuRqYY5lQw23x7TAf0FmmE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s44O4bF3wyRFr28KImyIXg6X.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
arjan445 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:44:

[Afbeelding]
Werkt hier goed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OjuYqwYxW70ws6A1mFzt46AkDho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/waTEQkcbLDF7H5dXc5uL5B6Z.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
arjan445 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 18:44:

[Afbeelding]
Je kan het domein resolven dus DNS werkt, maar kan je de website ook pingen op dat moment :?

En is dat de enige website of werken veel andere websites ook niet en wat doet een tracert/ping/nslookup voor al die andere websites die niet werken ?!

Mijn gok is dat die server heel effe niet bereikbaar was en je alleen die website hebt getest ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
nero355 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:36:
[...]
Mijn gok is dat die server heel effe niet bereikbaar was en je alleen die website hebt getest ??
Mijn test of internet werkt tijdje terug was niet de enige. Tweakers.net lag er toen toevallig uit. _O- 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjan445
nero355 schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

Je kan het domein resolven dus DNS werkt, maar kan je de website ook pingen op dat moment :?

En is dat de enige website of werken veel andere websites ook niet en wat doet een tracert/ping/nslookup voor al die andere websites die niet werken ?!

Meerdere sites getest, google.com werkt bijvoorbeeld wel. Maar als ik een resultaat aan klik dan werken die weer niet |:(

Update van Caiway:
Maak je maar geen zorgen Arjan, er is inderdaad een centrale storing. Dit heeft niet per se te maken met het internet, maar met het IP-adres waardoor bepaalde sites niet werken. Dit is al bij ons bekend en wij doen er alles aan om het z.s.m. op te lossen! Ik zal je koppelen aan de storing, zodra die verholpen is zal je dan meteen een mail ontvangen!

[ Voor 24% gewijzigd door arjan445 op 07-10-2022 09:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acidrain
  • Laatst online: 09:58
arjan445 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 08:44:
[...]

Meerdere sites getest, google.com werkt bijvoorbeeld wel. Maar als ik een resultaat aan klik dan werken die weer niet |:(

Update van Caiway:

[...]
Ik ervaar exact het zelfde en gooide het eigenlijk op routeringsproblemen die voortgekomen zijn vanuit hun werkzaamheden aan het netwerk vannacht maar jij had de problemen gisteren al dus dat is vreemd.

Mijn bevindingen tot nu toe.

Ja router gereset (eerst kort herstart en daarna zelfs een keer 2 minuten stroomloos in de hoop dat hij een nieuwe config op ging halen)
Nu.nl werkt
Tweakers werkt niet
Google en varianten zoals youtube werkt
Facebook werkt
telegraaf werkt niet

DNS probleem is het niet want ik heb met 8.8.8.8 ingesteld de zelfde resultaten.

daarnaast als ik de bovenstaande niet werkende websites ping resolved hij wel het ip adres maar ik kan er niet naartoe pingen

Als ik een vpn naar kantoor op zet dan werkt alles gewoon.

Ik gok routerings of bgp problemen bij Caiway.

[ Voor 6% gewijzigd door Acidrain op 07-10-2022 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arjan445
Acidrain schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:01:
[...]

Ik ervaar exact het zelfde en gooide het eigenlijk op routeringsproblemen die voortgekomen zijn vanuit hun werkzaamheden aan het netwerk vannacht maar jij had de problemen gisteren al dus dat is vreemd.

Ja router gereset (eerst kort herstart en daarna zelfs een keer 2 minuten stroomloos in de hoop dat hij een nieuwe config op ging halen)
Nu.nl werkt
Tweakers werkt niet
Facebook werkt
telegraaf werkt niet

DNS probleem is het niet want ik heb met 8.8.8.8 ingesteld de zelfde resultaten.

daarnaast als ik de bovenstaande niet werkende websites ping resolved hij wel het ip adres maar ik kan er niet naartoe pingen

Gok het ook inderdaad traceroute ging wel buiten de deur. Andere DNS servers geprobeerd. Niks hielp

Wel nog even de vraag gesteld waarom dit niet op de site stond, en dat kon mevrouw me niet vertellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
@arjan445 Jij hebt tenminste nog iemand gesproken, ik wacht al sinds 11.00 tot hun chatbot mij doorverbind met een medewerker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Acidrain schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 11:01:

Nu.nl werkt
Tweakers werkt niet
Facebook werkt
telegraaf werkt niet

Kijk! Daar hebben we wat aan! Zou iedereen zo moeten testen! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
Inmiddels lijkt hun DNS ook de websites die ik niet kon bereiken niet meer te resolven..

bijv:
Tracert naar Tweakers met DNS 8.8.8.8 loopt stuk op de 62.45.254.17 cn-asd-kl-cr15-be3.caiw.net
Tracert naar Tweakers met default Caiway DNS geeft Unable to resolve target system name tweakers.net

update:

DNS doet het weer ff maar:

Tracert naar Tweakers met DNS 8.8.8.8:
home router
87.99.134.129
62.45.255.131
62.45.254.17
Request time out enz

Tracert naar Tweakers met default Caiway DNS:
home router
87.99.134.129
62.45.255.129
Request time out enz

Met default DNS haal ik de 62.45.254.17 dus niet eens.

[ Voor 36% gewijzigd door Acidrain op 07-10-2022 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
Hier ook een update van Caiway, zojuist de klantenservice gesproken, ik ben ook toegevoegd aan het ticket van de grote storing en krijg een mailtje als het is opgelost..

Wie heeft er momenteel nog last hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelzadh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:31
Hier storing in Leersum met internet sinds 5:43 vanochtend. Wacht nog op een oplossing.

13:32 weer internet.

[ Voor 12% gewijzigd door roelzadh op 11-10-2022 13:32 ]

PUHZ-SW100YAA & 7440wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
Inmiddels nog steeds veel websites die niet werken, door eigen onderzoek wel iets wijzer geworden, ik vermoed dat Delta te snel aan het groeien is en een gebrek heeft aan ipv4 adressen en rescent een blok heeft opgekocht wat nog niet overal juist verwerkt is. Als ik mijn eigen ip opzoek zit ik in Zweden...
Mijn aanname:
Doordat mijn ip verkeerd staat raak ik verkeerd gerouteerd op internet en loop ik stuk. Caiway/Delta kan er denk ik verder weinig aan doen, iedereen zal de nieuwe RIPE tabel moeten implementeren en dan is het probleem pas opgelost..

Wat ik wel slecht vind is dat er niets over op de website staat van zowel Delta als Caiway en dat ik niet op de hoogte wordt gehouden van de voortgang, ik hoor gewoon niets en het speelt al sinds vrijdagochtend...

Heb gisteren zelf gebeld voor de status en krijg alleen te horen ja grote storing en we werken er hard aan...

Beide is niet waar.. Als het een grote storing is waarom dan niet vermeld op de website? En we werken er hard aan? Volgens mij is het volledig buiten de invloed van Caiway... Communiceer dat dan gewoon...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alienprobe974
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-06 20:57
Acidrain schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:43:
Inmiddels nog steeds veel websites die niet werken, door eigen onderzoek wel iets wijzer geworden, ik vermoed dat Delta te snel aan het groeien is en een gebrek heeft aan ipv4 adressen en rescent een blok heeft opgekocht wat nog niet overal juist verwerkt is. Als ik mijn eigen ip opzoek zit ik in Zweden...
Mijn aanname:
Doordat mijn ip verkeerd staat raak ik verkeerd gerouteerd op internet en loop ik stuk. Caiway/Delta kan er denk ik verder weinig aan doen, iedereen zal de nieuwe RIPE tabel moeten implementeren en dan is het probleem pas opgelost..

Wat ik wel slecht vind is dat er niets over op de website staat van zowel Delta als Caiway en dat ik niet op de hoogte wordt gehouden van de voortgang, ik hoor gewoon niets en het speelt al sinds vrijdagochtend...

Heb gisteren zelf gebeld voor de status en krijg alleen te horen ja grote storing en we werken er hard aan...

Beide is niet waar.. Als het een grote storing is waarom dan niet vermeld op de website? En we werken er hard aan? Volgens mij is het volledig buiten de invloed van Caiway... Communiceer dat dan gewoon...
Dit klopt ook! Zover ik weet zijn er 2 reeksen gekocht ( De zweedse 87.99.xxx.xxx , en 149.143.xxx.xxx uit USA ) Die van zweden hopen ze voor dit weekend opgelost te hebben.

Hoe het met de IP reeks van USA staat heb ik geen idee van op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:02
Zojuist verbinding kwijt en nu opeens een ander IP-adres…

Eerste twee octetten van het adres zijn gelijk gebleven.

[ Voor 33% gewijzigd door Polyphemus op 11-10-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Acidrain schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 11:43:
Mijn aanname:
Doordat mijn ip verkeerd staat raak ik verkeerd gerouteerd op internet en loop ik stuk. Caiway/Delta kan er denk ik verder weinig aan doen, iedereen zal de nieuwe RIPE tabel moeten implementeren en dan is het probleem pas opgelost...
Dat is niet hoe BGP werkt, maar die is ook maar van mensen afhankelijk dus misschien heeft er iemand in de hele keten zijn of haar werk niet goed gedaan en dat hoeft niet meteen puur aan Delta/Caiway te liggen in dit geval...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amtelode
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2023
Hier ook nog steeds problemen, Delta glasvezel.
Thuis werken kan niet meer, het is iedere keer weer een raadsel welke website het wel of niet doet, voornamelijk niet..
Hebben wij nog enig recht op compensatie?
Met wij bedoel ik iedereen die er last van heeft.
Dit gaat natuurlijk nergens meer over. Anderhalve week brak internet en, via via via er achter komen dat er een grote storing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:15
Als onderdeel van een vraagbundeling heb ik een Caiway aansluiting (internet + TV) besteld. Inmiddels wordt er in ons dorp (Driebergen) gegraven, bij ons nog geen enkele graafploeg in de buurt gezien. Weet iemand of het mogelijk is om mijn bestelling van Internet+TV om te zetten naar Internet Only?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
Amtelode schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:17:
Hier ook nog steeds problemen, Delta glasvezel.
Thuis werken kan niet meer, het is iedere keer weer een raadsel welke website het wel of niet doet, voornamelijk niet..
Hebben wij nog enig recht op compensatie?
Met wij bedoel ik iedereen die er last van heeft.
Dit gaat natuurlijk nergens meer over. Anderhalve week brak internet en, via via via er achter komen dat er een grote storing is?
Hier vanochtend de stekker er uit getrokken en nu net 3 uur later de zooi weer aangezet in de hoop op een nieuw ip adres die niet in een brakke range zit.. (Geen idee wat de Lease time is bij Caiway/Delta) Ik heb nog steeds het zelfde ip adres die eerst in Zweden registreerde maar nu staat hij wel netjes NL geregistreerd en alles lijkt hier ook weer te werken.

Werkt het voor jou ondertussen ook weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amtelode
Acidrain schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 12:19:
[...]

Hier vanochtend de stekker er uit getrokken en nu net 3 uur later de zooi weer aangezet in de hoop op een nieuw ip adres die niet in een brakke range zit.. (Geen idee wat de Lease time is bij Caiway/Delta) Ik heb nog steeds het zelfde ip adres die eerst in Zweden registreerde maar nu staat hij wel netjes NL geregistreerd en alles lijkt hier ook weer te werken.

Werkt het voor jou ondertussen ook weer?
Net een uurtje er af gehad. Dat doe ik in principe iedere middag i.v.m. hond uit laten / muggenzifterig stroom besparen :P
Ik typ dit nu vanaf de laptop / WiFi maar dat heb ik wel eens eerder gedaan om er na een minuut of 10 achter te komen dat het niet helemaal goed gaat.

To be continued!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24

CyBeRSPiN

sinds 2001

tyson69 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 10:05:
Weet iemand of het mogelijk is om mijn bestelling van Internet+TV om te zetten naar Internet Only?
Ja, de mensen van de Caiway klantenservice (chat of bellen) zullen dat weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Amtelode schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:08:
[...]

Net een uurtje er af gehad. Dat doe ik in principe iedere middag i.v.m. hond uit laten / muggenzifterig stroom besparen :P
Ik typ dit nu vanaf de laptop / WiFi maar dat heb ik wel eens eerder gedaan om er na een minuut of 10 achter te komen dat het niet helemaal goed gaat.

To be continued!
Verbruik is ongeveer 8 Watt, dat is tegen 50ct per kWh dan rond EUR 35 per jaar. Dus een uur niet ingeschakeld bespaart anderhalve euro _/-\o_ . De hele nacht uitgeschakeld lijk zinvoller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amtelode
ernstoud schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:14:
[...]

Verbruik is ongeveer 8 Watt, dat is tegen 50ct per kWh dan rond EUR 35 per jaar. Dus een uur niet ingeschakeld bespaart anderhalve euro _/-\o_ . De hele nacht uitgeschakeld lijk zinvoller.
Ik begrijp de cijfers helaas :9
'S nachts en op andere momenten als we er niet zijn gaat hij natuurlijk ook uit.
Het is puur voor het milieu, al betwijfel ik wel eens of opnieuw starten niet meer energie kost dan een uurtje uit trekken. :+

Het lijkt nu trouwens allemaal weer te werken. De communicatie met Delta was prima maar de afhandeling had echt wel beter gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyson69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:15
CyBeRSPiN schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 14:11:
[...]
Ja, de mensen van de Caiway klantenservice (chat of bellen) zullen dat weten.
Die vraag staat al uit, ben op zoek naar ervaringen van andere gebruikers (maar dat begrijpen julie vast)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Daniel. schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:59:
[...]

Ik heb de opstelling zoals in Daniel. in "[Caiway Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2" bericht.

Het probleem is dat het zo nu en dan gewoon niet werkt. En het komt zoals ik het nu merk wekelijks terug.
Ik quote mijzelf weer en het is weer raak. Het lijkt structureel wekelijks te gebeuren. Geen idee wat ik verder kan doen bij zeuren bij de klantenservice die het toch niet snapt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Daniel. schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 01:40:
[...]

Ik quote mijzelf weer en het is weer raak. Het lijkt structureel wekelijks te gebeuren. Geen idee wat ik verder kan doen bij zeuren bij de klantenservice die het toch niet snapt.
Overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
De bedenktijd is al over en de klantenservice kan of wil je niet helpen met porforwarding want geen support, maar het werkt niet. Volgensmij ging de bedenktijd al in toen ik wilde dat het aangelegd zou worden. Dat is al zo ongeveer een jaar geleden.

Los van het feit dat ik op glasvezel wil blijven help je met overstappen ook niemand. Zal niet de enige zijn met het probleem.

Wat er wel op lijkt is dat het zich elke donderdag afspeelt. Er lijkt een soort van patroon in te zitten..

[ Voor 13% gewijzigd door Daniel. op 14-10-2022 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Daniel. schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

De bedenktijd is al over en de klantenservice kan of wil je niet helpen met porforwarding want geen support, maar het werkt niet. Volgensmij ging de bedenktijd al in toen ik wilde dat het aangelegd zou worden. Dat is al zo ongeveer een jaar geleden.

Los van het feit dat ik op glasvezel wil blijven help je met overstappen ook niemand. Zal niet de enige zijn met het probleem.

Wat er wel op lijkt is dat het zich elke donderdag afspeelt. Er lijkt een soort van patroon in te zitten..
Probeer deze eens:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Niet dat ik ooit antwoord gehad heb op mijn spoed vragen overigens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethefox
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:16
Daniel. schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

Nou zie ik dit voor het eerst dus misschien heb ik iets gemist maar waarom stoei je met een portforward naar de USG terwijl je USG al in de dmz hangt? Alle poorten worden daar al heen geforward (want dmz) dus dat lijkt me dubbelop en daardoor iets wat een probleem zou kunnen veroorzaken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
Ethefox schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:24:
[...]

Nou zie ik dit voor het eerst dus misschien heb ik iets gemist maar waarom stoei je met een portforward naar de USG terwijl je USG al in de dmz hangt? Alle poorten worden daar al heen geforward (want dmz) dus dat lijkt me dubbelop en daardoor iets wat een probleem zou kunnen veroorzaken...
Het probleem is dus dat het niet werkt. Met alleen de DMZ doet die het ook niet. Ik weet precies hoe het werkt maar het is gewoon brak dit. Structureel iedere week doet die het even niet. Lijkt me stug dat dat met settings te maken heeft als er niets veranderd. Uptime van het Nokia modem is alweer 17 dagen en in de 2 weken dat die nu uitstaat heeft die het totaal 4 dagen niet gedaan. Meestal begint het op donderdag tot zaterdag maar dat kan ook puur toeval zijn. Ook merk ik het met Call of Duty. Mijn NAT type is nu moderate en als alles het wel goed doet is die open omdat ik dus die porten open heb gezet. Ziggo geen problemen zowel in bridge mode als in de dmz daar deed het wel het zoals het hoort.

Edit: nu doet die het weer na 30 uur.

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel. op 14-10-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
Daniel. schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:27:
Ook merk ik het met Call of Duty. Mijn NAT type is nu moderate en als alles het wel goed doet is die open omdat ik dus die porten open heb gezet.
Nat Type/Status die op Moderate staat moet toch ook genoeg zijn om een beetje te gamen (P2P gok ik ?!) of heb je het over de Server die je draait :?
Ziggo geen problemen zowel in bridge mode als in de dmz daar deed het wel het zoals het hoort.
Puur DHCP en Bridge Mode zijn IMHO dan ook echt de enige voordelen die je bij Ziggo hebt, want voor de rest is het IMHO niet heel anders om bij Ziggo of Caiway/Delta te zitten... :/

Maar ehh...

Ik heb in een ander topic speciaal voor jou wat daarover zitten zeiken : nero355 in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

Wie weet levert het wat op! >:) :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
nero355 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 16:36:
[...]

Nat Type/Status die op Moderate staat moet toch ook genoeg zijn om een beetje te gamen (P2P gok ik ?!) of heb je het over de Server die je draait :?

[...]

Puur DHCP en Bridge Mode zijn IMHO dan ook echt de enige voordelen die je bij Ziggo hebt, want voor de rest is het IMHO niet heel anders om bij Ziggo of Caiway/Delta te zitten... :/

Maar ehh...

Ik heb in een ander topic speciaal voor jou wat daarover zitten zeiken : nero355 in "[Delta glasvezel] Eigen router installeren"

Wie weet levert het wat op! >:) :D
Daaraan kan ik altijd zien zonder dat mijn server draait dat de boel weer in de soep is.
Het werkt nu weer, volgende week waarschijnlijk niet. Maar wat kan je met deze settings fout doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yexr1MwrJwxEq3f0rx3SRo_wucY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UNc8rk41URnzyCAWT4grGp8d.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d88nAu683k6sncwRJUjHATZNAPA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GcDETPFJY5GwqBTBWmyN023y.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7CFv_tWKrzWdh1Mw1Tno0XzDmSk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/x9a1XBFaXzOHLHSheHWlWyGS.png?f=fotoalbum_tile

Kan gewoon niets anders zeggen dat de boel gewoon niet stabiel draait.

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel. op 14-10-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
DNS Server IP tweemaal invullen! :)
Waarom maak je eigenlijk niet een aparte VLAN aan waarin de Nokia Router de baas is :?

Daar kan je dan alle Port Forwarding meuk in proppen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 15:15
Hier nog problemen met het 87.x.x.x blok. Tunein geeft radio Veronica niet door (is niet lokaal.....) Wat kan ik doen? Behalve afwachten totdat ze doorhebben dat het geen Zweeds blok meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
barbuitenhuis schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:23:
Hier nog problemen met het 87.x.x.x blok. Tunein geeft radio Veronica niet door (is niet lokaal.....) Wat kan ik doen? Behalve afwachten totdat ze doorhebben dat het geen Zweeds blok meer is.
TuneIn dumpen en zelf je eigen Internet Radio bouwen op basis van Linux + MPD/Mopidy en de direkte Stream URL's die je gewoon online kan vinden :
- http://fmstream.org/index.php?s=veronica
- https://hendrikjansen.nl/henk/streaming.html#cz

Ik gebruik alweer een paar jaar https://www.pimusicbox.com/ maar in principe kan je het geheel heel simpel zelf opbouwen en zelfs naast de webGUI ook met allerlei applicaties en apps besturen! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-06 15:15
Dat is een goede, ik heb Tunein binnen Sonos vervangen door een ander platform en nu kan ik op Sonos weer Veronica ontvangen.

En toch vind ik het irritant dat Caiway blijkbaar te snel het IP blok heeft geïmplementeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Daniel. schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Daaraan kan ik altijd zien zonder dat mijn server draait dat de boel weer in de soep is.
Het werkt nu weer, volgende week waarschijnlijk niet. Maar wat kan je met deze settings fout doen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb DMZ geprobeerd en snel uitgezet. Manuele Port mappings doen wel NAT local loop back, DMZ niet.

Misschien kan je ook proberen om de DMZ uit te zetten en alles handmatig door te sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Coolhva op 16-10-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pakhaas
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-03 11:36
Bij ons in het dorp krijgen wij bij 20% of meer belangstelling glasvezel. Op dit moment zitten bij KPN voor TV en Internet en eigenlijk bevalt dat prima (ondanks dat wij maar 23mbps upload hebben). Wij zijn maar met zijn 2en en eigenlijk nooit een beperking daarmee. Toch willen wij voor de toekomst de boot niet missen en ik las ook dat het later laten aanleggen een paar honderd euro kost.

Nu kunnen wij kiezen uit Caiway of Delta. Wij betalen nu 42 euro en bij Delta wordt dat 15 euro per maand meer en bij Caiway maar 5 euro, die 5 euro is nog te overzien, maar ik vind 15 euro per maand erg veel om extra te betalen bovenop de 42 euro die wij nu betalen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met Caiway, ik lees wat negatieve reviews, maar zoals met elke review op internet..alleen klagers schrijven een review...als het goed werkt hoor je vaak niemand.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raanoniem
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-06 22:25
Na veel op dit forum gelezen te hebben lukt het mij niet om mij switch Netgear GS316EP rechtstreeks met het internet te verbinden.(gebrek aan kennis van vlan, dit heb ik onderschat)

Ik heb een caiway abbo met een genexis platinum-7840 en alleen internet.
De genexis wil ik er graag tussenuit hebben, mijn wifi gaat via een accespoint.

Ik heb inmiddels een SFP module (TL-SM321B) via glas verbonden aan de SFP ingang van de netgear.

In het menu van de switch vind ik de menu's geen WAN verbinding waar in de VLAN op 100 kan zetten. Mijn SFP ingang is poort 16 op de switch.

In het menu van de switch kies ik (802.1Q VLAN Configure VLAN with Access / Trunk Mode.)

Bij poort 16 (SFP)staat default maar kies ik dan voor add Vlan,
vervolgens maak ik een VLAN naam aan, deze noem ik WAN

en bij VLAN ID zet ik het getal 100.

Dat gaat dan goed, schuif vervolgens de SFP module in de netgear en in de FTU maar heb dan geen internet.

Wat doe ik niet goed of is wat ik wil niet mogelijk met deze combinatie van apparatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 24-06 15:11

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Pakhaas schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:51:
Bij ons in het dorp krijgen wij bij 20% of meer belangstelling glasvezel. Op dit moment zitten bij KPN voor TV en Internet en eigenlijk bevalt dat prima (ondanks dat wij maar 23mbps upload hebben). Wij zijn maar met zijn 2en en eigenlijk nooit een beperking daarmee. Toch willen wij voor de toekomst de boot niet missen en ik las ook dat het later laten aanleggen een paar honderd euro kost.

Nu kunnen wij kiezen uit Caiway of Delta. Wij betalen nu 42 euro en bij Delta wordt dat 15 euro per maand meer en bij Caiway maar 5 euro, die 5 euro is nog te overzien, maar ik vind 15 euro per maand erg veel om extra te betalen bovenop de 42 euro die wij nu betalen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met Caiway, ik lees wat negatieve reviews, maar zoals met elke review op internet..alleen klagers schrijven een review...als het goed werkt hoor je vaak niemand.

Alvast bedankt!
Persoonlijk heb ik een korte berekening gemaakt wat het aanleggen kost met en zonder abbo (dit was nog tijdens de bundeling. Ik heb echter ook voordeel dat ik al 2 lijnen gebruikte ivm failover dus kwam ij wel goed uit. Op zich heb ik dadelijk na 1 jaar een paar honder euro minder betaald als dat ik achteraf e.e.a. laat aanleggen. Echter heb ik wel idee dat het een meerwaarde is voor het huis. Dat kun je net 1 2 3 in gekd uitdrukken maar zal soms een doorslag gevende factor zijn bij verkoop. Voor mij is dat iig een pluspunt als ik zou kopen. Dus alles tegen elkaar afgezet. Voor mij was het een goede deal. En ik had het ook gedaan als ik geen 2e lijn nodig had.

*empty*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Nu online
Je mist een router in je configuratie. Of is je tekst niet correct?
@raanoniem

[ Voor 9% gewijzigd door internet4me op 17-10-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raanoniem
internet4me schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:19:
Je mist een router in je configuratie. Of is je tekst niet correct?
@raanoniem
Klopt, ik heb als router nu nog even mijn genexis aangesloten maar deze wil ik vervangen door een asus welke ik nog heb staan. Maar door nu de genexis te gebruiken kan ik makkelijk even de module omstekken om weer kort online te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pakhaas
MR_VIPER schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Persoonlijk heb ik een korte berekening gemaakt wat het aanleggen kost met en zonder abbo (dit was nog tijdens de bundeling. Ik heb echter ook voordeel dat ik al 2 lijnen gebruikte ivm failover dus kwam ij wel goed uit. Op zich heb ik dadelijk na 1 jaar een paar honder euro minder betaald als dat ik achteraf e.e.a. laat aanleggen. Echter heb ik wel idee dat het een meerwaarde is voor het huis. Dat kun je net 1 2 3 in gekd uitdrukken maar zal soms een doorslag gevende factor zijn bij verkoop. Voor mij is dat iig een pluspunt als ik zou kopen. Dus alles tegen elkaar afgezet. Voor mij was het een goede deal. En ik had het ook gedaan als ik geen 2e lijn nodig had.
Ze zeggen dat de aanleg zonder abo € 650,- kost. Dan kan een abo van een jaar al snel uit, ook al zou ik een jaar later stoppen met glasvezel.

Hoe is de ervaring met Caiway?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:50
raanoniem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

Klopt, ik heb als router nu nog even mijn genexis aangesloten maar deze wil ik vervangen door een asus welke ik nog heb staan. Maar door nu de genexis te gebruiken kan ik makkelijk even de module omstekken om weer kort online te zijn.
Je opstelling gaat niet werken. Je zult er een router (je Asus) tussen moeten zetten. Je switch kan geen NAT doen wat je wel nodig hebt voor internet. De VLAN 100 stel je dan in je Asus in en niet op je switch.

Dus:

Delta internet -> Asus Router -> Switch

Hier had uw advertentie kunnen staan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Laatst online: 24-06 15:11

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Pakhaas schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Ze zeggen dat de aanleg zonder abo € 650,- kost. Dan kan een abo van een jaar al snel uit, ook al zou ik een jaar later stoppen met glasvezel.

Nog geen idee. Ze moeten hem nog opleveren. Ik heb overigens internet only.

*empty*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miniterror
Pakhaas schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:17:
[...]

Hier sinds een half jaar Caiway.
In het begin was het even rommelig (mede door eigen toedoen) wegens het niet kunnen gebruiken van bridge mode.
Kort daarna het modem voor bridge mode gekregen en sindsdien 1 grote storing van pak hem beet 6 uur omdat er een hoofdkabel was doorgegraven.
Verder niet veel bijzonders, het werkt en heb er eigenlijk geen omkijken meer naar.
TV platform lees ik veel slechts over maar dat gebruik ik niet, daar kan ik dus niet over oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
miniterror schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:27:
[...]

Hier sinds een half jaar Caiway.
In het begin was het even rommelig (mede door eigen toedoen) wegens het niet kunnen gebruiken van bridge mode.
Kort daarna het modem voor bridge mode gekregen en sindsdien 1 grote storing van pak hem beet 6 uur omdat er een hoofdkabel was doorgegraven.
Verder niet veel bijzonders, het werkt en heb er eigenlijk geen omkijken meer naar.
TV platform lees ik veel slechts over maar dat gebruik ik niet, daar kan ik dus niet over oordelen.
Oke, TV is dus slecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miniterror
Als je de verhalen mag geloven wel.
Er is een seperaat topic omtrent het IPTV pakket van Delta/Caiway en daar word besproken dat het niet kan tippen aan bijvoorbeeld Ziggo, zie [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
Maar zoals geschreven in de laatste zin van de quote, ik gebruik dat gedeelte niet dus IK kan door niet over oordelen.
Beide kastjes voor TV zitten nog in de doos en tot op heden nog niet gemist om geen reguliere tv te hebben.
Als dat bij de verlenging nog steeds zo is word het mooi een "internet only" abbo.

[ Voor 6% gewijzigd door miniterror op 17-10-2022 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakhaas
miniterror schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:02:
[...]

Als je de verhalen mag geloven wel.
Er is een seperaat topic omtrent het IPTV pakket van Delta/Caiway en daar word besproken dat het niet kan tippen aan bijvoorbeeld Ziggo, zie [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
Maar zoals geschreven in de laatste zin van de quote, ik gebruik dat gedeelte niet dus IK kan door niet over oordelen.
Beide kastjes voor TV zitten nog in de doos en tot op heden nog niet gemist om geen reguliere tv te hebben.
Als dat bij de verlenging nog steeds zo is word het mooi een "internet only" abbo.
Bedankt. Welke aanbieders bieden tv only aan? Volgens mij kan dat bij KPN niet..
Is TV bij Delta wel beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 13:41
Pakhaas schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:22:
[...]

Bedankt. Welke aanbieders bieden tv only aan? Volgens mij kan dat bij KPN niet..
Is TV bij Delta wel beter?
De lokale kabelboer doet dat normaal gezien wel. Anders heb je nog Canal Digitaal en NLziet. KPN biedt trouwens toch nog Digitenne aan als tv-only?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
Pakhaas schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:51:
Bij ons in het dorp krijgen wij bij 20% of meer belangstelling glasvezel. Op dit moment zitten bij KPN voor TV en Internet en eigenlijk bevalt dat prima (ondanks dat wij maar 23mbps upload hebben).
Dan heb je nu dus een VDSL2 verbinding gok ik :?

Ik haalde altijd netjes gewoon 30 Mbps Upload dus ik denk dat je dan heel ver weg bij een Wijkkastje vandaan zit ?!
Wij zijn maar met zijn 2en en eigenlijk nooit een beperking daarmee.
Toch willen wij voor de toekomst de boot niet missen en ik las ook dat het later laten aanleggen een paar honderd euro kost.
Verstandig! d:)b

Een huis zonder Glasvezel dat die kans wel heeft gehad zou ik namelijk niet gauw kopen! >:) :P :+
Er loopt een aanbieding bij Delta om het eerste jaar voor € 45 gewoon de volle bak 1000/1000 Mbps te hebben, maar dat is dus wel Internet Only geloof ik! :)

Verder betaal ik nu bij Caiway € 43 of € 44 voor 300/300 Mbps waarbij ik gok dat het weer ergens eind dit jaar of begin volgend jaar meer snelheid zal krijgen en de prijs ook omhoog zal gaan!

Echter zijn er onlangs wat goedkope instapabonnementen geïntroduceerd die iets van 75/75 Mbps zijn voor € 29,95 geloof ik dus die optie heb je ook nog!
De klagers zijn vaak wel realistischer, maar er zit ook altijd een hoop bagger tussen helaas, want 100% n00bs qua networking en zo... :+

Mijn ervaring met Caiway is opzich wel goed, maar zoals ik al vaker heb gepost : Er zitten echt een paar stomme nadelen aan t.o.v. KPN helaas! -O-

Ik heb namelijk grofweg 20 jaar xDSL gehad van KPN en de volgende dingen waren gewoon beter :
- Vast IP adres dat bij jouw Klantnummer hoort.
Tegenwoordig hoort daar zelfs een IPv6 Prefix bij :*)
- Geen downtime tijdens onderhoud.
Bij Caiway gaat je verbinding om 00:00 gewoon keihard DOWN.
- DNS Servers die betrouwbaarder waren en misschien 1 keer in die 20 jaar plat waren gegaan.
Tegenwoordig niet meer boeiend omdat ik Pi-Hole i.c.m. Unbound draai, maar toch...
- E-Mail toegang via de WebMail Portal, maar ondertussen heeft Caiway na een grote storing van 2 weken hun shit voor elkaar en heb je toegang tot een prachtige RoundCube WebMail Portal, echter missen er enkele features die ik weer wel heb bij een aparte E-Mail Webhost, maar opzich is het wel prima zo! :)
- Geen nntp://nova.planet.nl meer, maar ondertussen doe ik daar ook niet meer zoveel mee dus geen ramp...
- Geen vage flooding toestanden die we ondertussen een paar keer bij Delta/Caiway hebben ondervonden : 90 a 100 ms naar je directe Gateway vanaf je WAN poort en daarmee ook gelijk een onbruikbare verbinding! :F
Ondertussen gelukkig al heel wat maanden niet meer voorbij zien komen! :)
- Meldingen van Storingen & Onderhoud die niet zo heel goed worden bijgehouden door Caiway op hun website.
Dat kan IMHO nog steeds veel beter!

Maar...

"All of the above" gezegd hebbende...

Laat het je niet tegenhouden om geen Glasvezel te nemen, want 99,99% van de tijd werkt het gewoon PRIMA! d:)b
miniterror schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:02:
Ik vind de TV toestand bij Ziggo ook niet echt denderend heel eerlijk gezegd...

Als het om gebruiksvriendelijkheid en aanpasbaarheid gaat dan ken ik enkele Satelliet TV oplossingen die daar heeeeel ver voorbijknallen! 8) :*)

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 17-10-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniterror
nero355 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:42:

[...]

Ik vind de TV toestand bij Ziggo ook niet echt denderend heel eerlijk gezegd...

Als het om gebruiksvriendelijkheid en aanpasbaarheid gaat dan ken ik enkele Satelliet TV oplossingen die daar heeeeel ver voorbijknallen! 8) :*)
Ik heb echt geen idee, hier al jaren geen reguliere TV meer, kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatst echt aan heb gehad.
Kinderen doen alles op YT/Disney/Netflix/Plex en zelf ga ik liever gamen dan TV kijken.
Moet je anders verplicht naar die reclames kijken of het nieuws om te zien welke ellende er allemaal in de wereld is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
miniterror schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:48:
En zelf ga ik liever gamen dan TV kijken.
My people! 8) _O_
Moet je anders verplicht naar die reclames kijken of het nieuws om te zien welke ellende er allemaal in de wereld is 8)7
Het (fake)nieuws kijk ik sowieso niet, maar wel een aantal dingen op zenders die de meeste mensen waarschijnlijk niet eens hebben of Überhaupt kennen, vaak buitenlands en op één bepaald onderwerp toegespitst :)

/EDIT :
PaT schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:23:
Heb je het nu over the Adult Channel? :+
HA! Grapjas! Die had ik al verwacht! :P

Maar NEE!!! :P

Dingen zoals Auto Motor und Sport Channel of Nautical Channel : Hebben jullie die ook op de COAX/IPTV meuk :?
Voor zover ik weet niet...

Engelse Pop! TV op Astra 28.2 is trouwens ook leuk als je in de jaren '80/'90 bent opgegroeid : Transformers en Ninja Turtles kijken en zo :$ O-) :+

[ Voor 33% gewijzigd door nero355 op 17-10-2022 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

nero355 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Het (fake)nieuws kijk ik sowieso niet, maar wel een aantal dingen op zenders die de meeste mensen waarschijnlijk niet eens hebben of Überhaupt kennen, vaak buitenlands en op één bepaald onderwerp toegespitst :)
Heb je het nu over the Adult Channel? :+

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raanoniem
EWS99 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:18:
[...]

Je opstelling gaat niet werken. Je zult er een router (je Asus) tussen moeten zetten. Je switch kan geen NAT doen wat je wel nodig hebt voor internet. De VLAN 100 stel je dan in je Asus in en niet op je switch.

Dus:

Delta internet -> Asus Router -> Switch
Hmmm, mijn Asus router (ac86U) heeft geen SFP poort, dus dan houdt het op? De netgear switch heeft wel een SFP poort maar deze is dus niet rechtstreeks op de FTU aan te sluiten en een router op de switch om als DHCP server te dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:00
raanoniem schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:58:
[...]

Hmmm, mijn Asus router (ac86U) heeft geen SFP poort, dus dan houdt het op? De netgear switch heeft wel een SFP poort maar deze is dus niet rechtstreeks op de FTU aan te sluiten en een router op de switch om als DHCP server te dienen?
Daar is zoiets dan voor.
uitvoering: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L
Pagina: 1 ... 25 ... 48 Laatste

Let op:
- Post geen informatie zonder deze te kunnen beargumenteren middels een bronvermelding.
- Val elkaar niet persoonlijk aan en speel niet op de man.
- Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van het internet aanbod van Caiway. Voor de (IP)TV dienst is er een los topic: [Caiway Glasvezel] IPTV techniek, aanbod en zenders
- De diensten van Caiway en Delta worden samengevoegd onder de Delta naam, het Delta topic vinden jullie: [Delta glasvezel] Ervaringen & Discussie