Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:56

Metalfreak

Hoije woh!

ParaDroid2 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:46:
[...]

Oei, daar ging ik ook een beetje vanuit. Had vorige week corona (sinds vrijdag 25 maart klachten) en had afgelopen zondag nog even een zelftest gedaan, die per direct nog positief was. Ik ging er inderdaad ook vanuit dat dit meer een resteffect was dan daadwerkelijk nog virus, maar niet dus? In ieder geval zijn de 10 dagen nu allang weer voorbij en ben ik dus ook weer uit quarantaine.
Hier nog een bron, vanuit een tijdschrift voor artsen inclusief verwijzingen naar wetenschappelijke bronnen:
https://www.medischcontac...esmetting-met-omikron.htm

Korte samenvatting: 10 dagen zou voldoende moeten zijn in de meeste gevallen, 5 dagen is te kort.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:44

Agent47

I always close my contracts.

Cartman! schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:10:
Nu 10 dagen isolatie achter de rug en m'n zelftest is wederom positief. Volgens de GGD maakt dat niet uit want in NL is t na 10 dagen gewoon klaar. Echter lees ik van buitenlandse bronnen (en GGD bevestigt dit) dat je nog besmettelijk bent zolang je zelftest positief is. Ik hoest nog steeds maar heb ook weer zin om van alles te gaan doen en m'n gezin te knuffelen. Wat is nu wijsheid :?
10 dagen zijn voorbij, gefeliciteerd, je mag weer dingen ondernemen.
Ik zelf ben na 6 dagen naar buiten gegaan ( klachtenvrij na dag 4)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:50:
10 dagen zijn voorbij, gefeliciteerd, je mag weer dingen ondernemen.
Ik zelf ben na 6 dagen naar buiten gegaan ( klachtenvrij na dag 4)
Jep, maar zolang je positief blijft zelf-testen is dat dus eigenlijk niet fijn voor de mensen om je heen want dan ben je nog besmettelijk.
Metalfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:30:
Ik zat inderdaad met dezelfde verbazing toen ik laatst na mijn 5 dagen quarantaine nog steeds overtuigend positief testte en daar dus dingen over ging opzoeken. En bij iedereen leeft inderdaad een idee dat je nog een week of 8 positief blijft testen, maar dat blijkt dus alleen voor PCR-testen te gelden als ik de medische literatuur goed interpreteer.
Tot die conclusie kwam ik dus ook alleen t beleid van de GGD is: na 10 dagen is t voor de meerderheid klaar dus die paar gevallen die na 10 dagen nog besmettelijk zijn is t geaccepteerd risico.

[ Voor 46% gewijzigd door Cartman! op 08-04-2022 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:20:
[...]

Jep, maar zolang je positief blijft zelf-testen is dat dus eigenlijk niet fijn voor de mensen om je heen want dan ben je nog besmettelijk.

[...]

Tot die conclusie kwam ik dus ook alleen t beleid van de GGD is: na 10 dagen is t voor de meerderheid klaar dus die paar gevallen die na 10 dagen nog besmettelijk zijn is t geaccepteerd risico.
Ik ben zelf thuis gebleven tot mijn zelftest negatief was (en dat verbazingwekkend snel), maar dat was meer ter bescherming van een zwangere collega. Dat de door de GGD gehanteerde methode betekent dat je als potentieel besmettelijke weer de deur uit mag is al langer bekend. Ze lijken er voor te kiezen om dat asymptomatisch goed te keuren. Oftewel: als je niet snottert of kucht mag je na max 10 dagen de deur weer uit.
Wat wijsheid is laat ik in het midden, dat hangt van ieders activiteiten en omgeving af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
zacht schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:46:
Oftewel: als je niet snottert of kucht mag je na max 10 dagen de deur weer uit.
Niet helemaal, het maakt volgens de regels helemaal niet uit of je na 10 dagen nog klachten hebt. Ik hoest en snotter nog, test positief en GGD zegt: maakt niet uit joh, je 10 dagen zitten erop dus veel plezier buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Cartman! schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:58:
[...]

Niet helemaal, het maakt volgens de regels helemaal niet uit of je na 10 dagen nog klachten hebt. Ik hoest en snotter nog, test positief en GGD zegt: maakt niet uit joh, je 10 dagen zitten erop dus veel plezier buiten.
Zo, dat maakt het nog wat erger qua wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
En de uitslag van een test zegt ook weer niet alles heb ik me laten vertellen. Niet al het virus kan daadwerkelijk ziekmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Op zich is de concensus nu dat na 10 dagen een persoon niet meer besmettelijk is. Daarom dat het wel of niet hebben van klachten of een positieve test dan niet meer uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:20

ScreamGT

joejoe

Ik heb sinds 7 á 8 weken last van een zwaar kloppend hart en kortademigheid (is ondertussen al veel minder geworden) op zijn tijd. In verband met mijn 4 klaplongen in het verleden dacht ik er weer eentje te hebben, gelukkig niet dus.

Ondertussen zijn er foto's van de longen gemaakt en bloed geprikt, alles zag er goed uit. Bloedwaardes waren ook prima, konden niets raars vinden. Uiteindelijk een hartfilmpje laten maken bij de huisarts, want ook de assistente gaf aan dat het leek alsof het hart beter zijn werk moet doen dan normaal. Dus echt forse slagen die je continue in je borst voelt en soms ook in mijn keel. En dat zonder enige vorm van inspanning. Ook een vermoeid gevoel rondom mijn long/hart streek, het is lastig te verwoorden. Soms steekjes.

Nu gaf een vriendin aan precies hetzelfde te hebben, na haar boosterprik zijn deze symptomen naar voren gekomen. Identiek aan die van mij. Ik heb eerst Jansen gehad en 14 januari mijn tweede welke Phizer was.

Iemand hier ook last van toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-06 09:11

nwagenaar

God, root. What's the differen

Hoe snel dat Omikron je te pakken kan krijgen..

Op 3 april zijn de vrouw en ik met enkele neefjes en nichtjes naar MonkeyTown gegaan. Woensdag daarop wordt vrouwlief wakker met keelpijn en de zelftest (speekseltest notabene) gaf binnen een minuut het tweede streepje, diezelfde middag naar de GGD en het werd de volgende dag bevestigd. Ondanks dat mijn zelftest negatief was, toch maar een PCR test bij de GGD gedaan: ook hierbij de bevestiging dat ik positief was.

Vooralsnog had ik tot afgelopen zaterdag alleen milde klachten (verkouden) tot in de avond. Opgezette klieren in mijn keel en sinds zondag vermoeidheid, ik heb tot nu nog het idee dat ik elke dag de halve marathon heb gelopen. Vrouwlief is vooralsnog wat snotterig, maar geen keelpijn (meer) en/of vermoeidheid.

Door een paar bezoekjes op dinsdag na ons bezoek aan MonkeyTown is het uiteindelijke resultaat dat we 5 additionele besmettingen hebben sinds vrijdag...

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-06 17:42

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik ga hier uit, genoeg corona gehad de laatste 2 jaar. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

Na ruim twee jaar hier ook in huis.

M'n vrouw heeft verkoudheidsklachten en testte positief, zowel zelf als bij de ggd (iets met vinkjes had ze het over...?)

Zelf nog negatief getest, en op wat kriebelende keelamandelen na geen klachten.

Tja, ik blijf dan toch maar thuis voorlopig.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 15:11
steveman schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:49:
Na ruim twee jaar hier ook in huis.

M'n vrouw heeft verkoudheidsklachten en testte positief, zowel zelf als bij de ggd (iets met vinkjes had ze het over...?)

Zelf nog negatief getest, en op wat kriebelende keelamandelen na geen klachten.

Tja, ik blijf dan toch maar thuis voorlopig.
Nou hier is het zeker 5x in huis geweest. Ik 2x, m'n vrouw 2x en een van de kinderen een keer.
Overigens voor mij ook beide keren niet meer dan een wat ruwe keel.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 12:16
Inmiddels anderhalve maand verder en aardig in mogen leveren op gezondheid.
Gelukkig voel ik mezelf weer fit sinds vorige week, maar mocht naast Corona nog even door een fikse voorhoofd- & bijholteonsteking wat ook nog even richting longen ging (gelukkig op tijd bij).

Nu alleen nog af en toe last van concentratieproblemen of geen idee waar ik nou mee bezig ben. Gelukkig incidenteel maar het komt vaak op de minst handige momenten.

Scheelt dat we met een hele groep tegelijk besmet waren en aardig met elkaar over het verloop konden hebben. Aantal zijn nu nog aan het tobben en 2 anderen waren na een paar dagen eroverheen.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:20
Zijn er mensen die zich toch nog laten testen bij de ggd ondanks dat dit eigenlijk niet de bedoeling is? En wordt er nog gevraagd naar waarom je er ben?

Hier in huis heeft dochterlief een positieve zelftest maar de rest van het gezien niet.

Al drie dagen lang allemaal negatief getest maar ik vertrouw het voor geen meter. Hebben wel beetje snotneusje maar dat ik ik al weken en weken.

Werk thuis maar heb wel meerdere afspraken staan voor donderdag en vrijdag en voelt qat raar maar als de baas zegt gaan want je bent negatief is het erg lastig om niet te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:04

Dennis1812

Amateur prutser

Dracula schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:10:
Zijn er mensen die zich toch nog laten testen bij de ggd ondanks dat dit eigenlijk niet de bedoeling is? En wordt er nog gevraagd naar waarom je er ben?

Hier in huis heeft dochterlief een positieve zelftest maar de rest van het gezien niet.

Al drie dagen lang allemaal negatief getest maar ik vertrouw het voor geen meter. Hebben wel beetje snotneusje maar dat ik ik al weken en weken.

Werk thuis maar heb wel meerdere afspraken staan voor donderdag en vrijdag en voelt qat raar maar als de baas zegt gaan want je bent negatief is het erg lastig om niet te gaan.
Ik wel indien nodig.
Maar dat komt omdat ik zorgpersoneel ben

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Dennis1812 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:34:
[...]

Ik wel indien nodig.
Maar dat komt omdat ik zorgpersoneel ben
Ja dat is idd een van de opties maar moet je dat bewijzen bij de teststraat.

Wil niet een infectiebron zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dracula schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:19:
[...]

De laatste keren ben ik in werkkleding (ambu) geweest. Denk dat dat bewijs genoeg was.

Durf je vraag niet met zekerheid te beantwoorden.

Mogen kwetsbaren ook niet naar de GGD?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
Dracula schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 10:10:

Ik zou zeggen dat dit een risico is dat geaccepteerd wordt. De beleidsmakers weten ook dat een zelftest niet 100% betrouwbaar is, maar blijkbaar is dat niet zo'n groot probleem meer.
Ik zou dan ook zeggen, tenzij je met risicogroepen werkt/in contact komt, beschouw de zelftest gewoon als betrouwbaar. In jouw geval dus, je bent Covidvrij en mag dus doen en laten wat je wil. Eventueel kan je wel een mondkapje opdoen & afstand houden, maar helemaal in quarantaine is dus niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dracula schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 11:19:
[...]

Ik zou mij niet zo druk maken over het bewijs bij de teststraat. Densoods geef je gewoon aan de je geen zelftest kunt doen, het is niet alsof je daar medisch bewijs voor hoeft te hebben.

Het lijkt mij verantwoord om te laten testen bij vermoedens en ook goed om inderdad de verspreiding alsnog een beetje in toom te houden.

Verder is het natuurlijk wel een risico dat de overheid bewust neemt, maar zeker als je afspraken hebt met kwetsbare mensen lijkt het mij niet verkeerd om alsnog wat zekerheid te zoeken ( Of gewoon de afspraak af te zeggen natuurlijk )

[ Voor 17% gewijzigd door Woy op 26-04-2022 11:39 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ben getest net was verder geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
Ik vind de huidige maatregelen maar verwarrend.

Vijf dagen isolatie en dan eruit vrij 24 uur klachten vrij maar je kan nog we besmettelijk zijn dus moet je afstand houden?

Dat is toch krom of ligt dat aan mij?

Mijn dochter heeft zondag ochtend een positieve test gehad en moet dus tot en met donderdag in isolatie als klachten over zouden zijn.

Zaterdag heeft ze een examentraining maar eigenlijk kan ze daar dus niet heen want nog besmettelijk??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dracula schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:38:

Vijf dagen isolatie en dan eruit vrij 24 uur klachten vrij maar je kan nog we besmettelijk zijn dus moet je afstand houden?

Mijn dochter heeft zondag ochtend een positieve test gehad en moet dus tot en met donderdag in isolatie als klachten over zouden zijn.

Zaterdag heeft ze een examentraining maar eigenlijk kan ze daar dus niet heen want nog besmettelijk??
Dan is het na 5 dagen uit quarantaine, maar nog 5 dagen afstand. Aangezien dat op een examentraining niet mogelijk is, kan ze daar dus niet heen nee.

Je wilt ook niet van alle andere leerlingen daar hun examen op het spel zetten door ze per ongeluk te besmetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:31:
[...]

Dan is het na 5 dagen uit quarantaine, maar nog 5 dagen afstand. Aangezien dat op een examentraining niet mogelijk is, kan ze daar dus niet heen nee.
Quarantaine is als je mógelijk besmet bent geraakt, isolatie is voor als je daadwerkelijk besmet bent geraakt ;)
Dracula schreef op woensdag 27 april 2022 @ 10:38:

Ik snap de verwarring, maar het overheidsbeleid is anders dan "zo veel mogelijk besmettingen voorkomen". Het beleid is "de zorg overeind houden" en "overlijdens minimaliseren", waarbij je wel in je achterhoofd moet houden dat dit virus nooit meer weggaat en zich niet 100 % laat tegenhouden. Waardoor het doel van "overlijdens minimaliseren" met name door vaccineren en boosteren zal worden behaald. Dan blijft met name eigenlijk "de zorg overeind houden" over, waarbij het praktische doel is het aantal besmettingen niet de pan uit wil laten rijzen om overbelasting te voorkomen, maar dus NIET het praktische doel is om het aantal besmettingen tot nul te laten raken.

Dat laatste, het aantal besmettingen tot nul brengen, is praktisch onmogelijk en stelt eventuele besmettingen bij vatbaren alleen maar uit, maar voorkomt dit niet.

Met bovenstaande in je achterhoofd kijk je dus anders naar zaken als isolatie. Dan is er continu de afwegingen tussen beperkingen van de burger en hoe hard het virus rondgaat.

Dus ja: na 5 dagen kun je nog besmettelijk zijn (maar 24 uur klachtenvrij alweer een stuk minder dan als je nog hoest en proest), maar zolang dat epidemiologisch kan, waarom niet?

Het advies is dan ook niet voor niets alsnog afstand houden just to be sure en niet naar kwetsbaren e.d. gaan.

Of wilde je liever situaties zoals nu in Shanghai? ;) Liever niet. Ik heb liever dat de overheid praktisch kijkt naar de situatie: lockdowns en ernstige maatregelen zodra dat nodig is, maar als het kan ook de maatregelen zo veel mogelijk loslaten.

Uiteindelijk zal ook de quarantaine-maatregel er wel af, voor zover dat überhaupt ondertussen al niet een advies is overigens :X Afhankelijk van welke overheidspagina je bekijkt, kun je het namelijk ook als advies zien :D

[ Voor 78% gewijzigd door Osiris op 27-04-2022 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 16:09
Wanneer kun je nu met 100% zekerheid zeggen dat je niet meer besmettelijk bent?

Ik heb vorige week donderdag de eerste klachten gekregen, niezen etc.
Nu 7 dagen later is het gesnotter een heel eind gestopt en heb ik zelf veel last van de vermoeidheid. Totaal geen conditie meer.

Ben ik na 10 dagen niet meer besmettelijk, dat zou dan voor mij op zaterdag/zondag zijn?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-06 10:47

Wailing_Banshee

You're Next

Osiris schreef op woensdag 27 april 2022 @ 19:37:
[...]

Uiteindelijk zal ook de quarantaine-maatregel er wel af, voor zover dat überhaupt ondertussen al niet een advies is overigens :X Afhankelijk van welke overheidspagina je bekijkt, kun je het namelijk ook als advies zien :D
Als die erop blijft, dan is het natuurlijk vreemd dat hij er niet is voor de griep. Waar ook jaarlijks aardig wat mensen aan overlijden. Ik blijf erbij dat je gewoon moet nadenken en fatsoenlijk moet zijn (wat voor sommige mensen heel moeilijk is, ik weet het), en dus niet weggaat als je ziek bent en afstand houdt indien je echt even de deur uit moet.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 14:07
Nou ik heb hem nu ook eindelijk te pakken.
2,5 week geleden heb ik een griepje gehad en daarna veel last van hooikoorts. Maandag viel het me op dat de loopneus veranderde in een dichte neus. Aan het eind van de dag voelde ik me niet top en kreeg ik het heel koud. Normaal heb ik het zelden koud dus dat viel wel op. Ik dacht opnieuw aan een griepje maar dat zou wel erg snel op elkaar zijn. We zaten een beetje te grappen en toch maar een zelftest gedaan en die bleek positief te zijn. Dinsdagochtend getest bij de GGD, ook positief.

Daarna ging alles vrij vlot. Rond een uur of 19.00 had ik 38 graden koorts, om 20.00 was dat 39.8. Ik had het zo koud dat ik amper stil kon zitten en heb ik (wat ik misschien beter niet kon doen) een heel heet bad genomen. Zelfs onder water had ik nog kippenvel.
Eenmaal uit bad ben ik direct in bed gegaan met wat paracetamol omdat de koorts toen 40.4 was. Toen veranderde mijn gevoel van koud hebben ook direct in het bloedheet hebben. M'n lippen en oren waren hard aan het bonken en ik heb wat kunnen verkoelen met ijs. Elke 4 uur heb ik paracetamol ingenomen om te koorts wat te onderdrukken richting de 38/38.5. Vlak na de paracetamol was de hoofdpijn ook bijna verdwenen.

Nu (woensdag) heb ik bijna geen hoofdpijn meer en zijn de klachten al veel minder. Nog steeds koorts, spierpijn en vermoeid. Smaak en geur zijn nog gewoon aanwezig. Tijdens het uitlaten van de hond viel het me op dat ik juist veel meer ruik qua bomen en struiken. Hebben anderen dat ook gemerkt?

Ik ben ongevaccineerd maar het valt me tot nu toe alles mee. Enkel de eerste uren waren best onprettig. Bijkomend voordeel is dat ik binnenkort niet hoef te testen voor mijn vlucht. :P

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Nu online
Headshot_NL schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:08:
Nu (woensdag) heb ik bijna geen hoofdpijn meer en zijn de klachten al veel minder. Nog steeds koorts, spierpijn en vermoeid. Smaak en geur zijn nog gewoon aanwezig. Tijdens het uitlaten van de hond viel het me op dat ik juist veel meer ruik qua bomen en struiken. Hebben anderen dat ook gemerkt?
Zou eerder zeggen dat dit een placebo-effect is, omdat je (onbewust) verwacht minder te ruiken, let je er sterker op en ruik je juist meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 14:07
ParaDroid2 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:10:
[...]

Zou eerder zeggen dat dit een placebo-effect is, omdat je (onbewust) verwacht minder te ruiken, let je er sterker op en ruik je juist meer :p
Dat zou kunnen. Maar normaalgesproken heb ik in (vrijwel) het gehele voorjaar geen geur door de hooikoorts. Ik ruik altijd zoveel minder dan de mensen om me heen. Misschien dat het stoppen van de loopneus dit wel als bijkomend effect heeft.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Strider schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 09:45:
Wanneer kun je nu met 100% zekerheid zeggen dat je niet meer besmettelijk bent?
100% zekerheid zul je niet krijgen, het zal altijd een statistische afweging zijn, net zo goed als dat de 1.5 meter geen 100% zekerheid biedt. De richtlijn was altijd (weet niet of dat nu nog het geval is) dat je als je 24 uur klachtenvrij was je uit isolatie mocht. Bij klachten moet je dan denken aan snotteren en niezen; vermoeidheid telt niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
NMH schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 13:30:
[...]
100% zekerheid zul je niet krijgen, het zal altijd een statistische afweging zijn, net zo goed als dat de 1.5 meter geen 100% zekerheid biedt. De richtlijn was altijd (weet niet of dat nu nog het geval is) dat je als je 24 uur klachtenvrij was je uit isolatie mocht. Bij klachten moet je dan denken aan snotteren en niezen; vermoeidheid telt niet voor zover ik weet.
Zolang je zelf (antigeen) test aangeeft dat je positief bent, ben je nog besmettelijk. Echter is er in NL besloten wat jij zegt; als je na 5 dagen 24 uur klachtenvrij bent je weer uit isolatie kunt. Na 10 dagen mag dat ook, zelfs als je nog klachten hebt / positieve zelftest hebt (en dus nog besmettelijk bent). Ik vind het erg krom maar dat zijn de regels eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Ik vind het erg krom maar dat zijn de regels eenmaal.
Dit is al eens eerder besproken en is helemaal niet krom: het doel is niet 100 % transmissie voorkomen, maar code zwart voorkomen en in het pre-vaccinatie-tijdperk uiteraard ook overlijdens.

Naast het voorkomen van code zwart is het andere doel de maatschappij, voor zover mogelijk, leefbaar houden. Dus beperk je de bevolking zo min mogelijk waarbij je doel (code zwart voorkomen) nog behaald wordt.

Dat bij dag 10 nog een deel van de Corona-lijers nog besmettelijk is, wordt voor lief genomen, als het doel (code zwart voorkomen) daarbij alsnog gehaald wordt.

En ja, da's lullig voor risico-groepen (bijv. mensen waarbij door medicatie/aandoening de vaccinatie niet werkt e.d.), maar anders krijg je Shanghai-achtige praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Osiris schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:00:
Dit is al eens eerder besproken en is helemaal niet krom
Dat is jouw mening. Ik vind het krom dat je eigenlijk niet terug kunt terugvinden dat je met een positieve test nog besmettelijk bent. In plaats daarvan is de boodschap: "na 10 dagen is alles OK hoor, ga maar lekker naar opa en oma toe, maakt niet meer uit nu". Daarmee is het mij inziens niet duidelijk dat je dan alsnog een risico neemt omdat je nog besmettelijk kunt zijn, een zelftest geeft je het antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Cartman! schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 17:58:
[...]

Dat is jouw mening. Ik vind het krom dat je eigenlijk niet terug kunt terugvinden dat je met een positieve test nog besmettelijk bent. In plaats daarvan is de boodschap: "na 10 dagen is alles OK hoor, ga maar lekker naar opa en oma toe, maakt niet meer uit nu". Daarmee is het mij inziens niet duidelijk dat je dan alsnog een risico neemt omdat je nog besmettelijk kunt zijn, een zelftest geeft je het antwoord.
"Alles is OK, ga maar opa en oma" is wel een bijzondere interpretatie van "Wanneer je na 10 dagen nog steeds klachten hebt mag je ook uit isolatie, wel raden we aan om in dat geval contact op te nemen met de GGD."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
42erik schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 18:35:
[...]

"Alles is OK, ga maar opa en oma" is wel een bijzondere interpretatie van "Wanneer je na 10 dagen nog steeds klachten hebt mag je ook uit isolatie, wel raden we aan om in dat geval contact op te nemen met de GGD."
Ik heb de GGD gebeld toen en ze zeiden letterlijk dat ik alles weer kan en mag want de 10 dagen waren voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Cartman! schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 20:26:
[...]

Ik heb de GGD gebeld toen en ze zeiden letterlijk dat ik alles weer kan en mag want de 10 dagen waren voorbij.
Dus als iemand zegt dat het niet verboden is om de sloot te springen, doe je dat ook maar even? Volgens mij gaan ze bij de GGD er ook vanuit dat je zelf nadenkt...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 07:11:
[...]

Dus als iemand zegt dat het niet verboden is om de sloot te springen, doe je dat ook maar even? Volgens mij gaan ze bij de GGD er ook vanuit dat je zelf nadenkt...
Ik ben dus 14 dagen in isolatie geweest ondanks dat de GGD zei dat het niet uitmaakt en ik alles weer mocht doen. Vandaar mijn mening dat ik het krom vind dat ze niet duidelijker maken dat je na die 10 dagen nog besmettelijk kunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-06 16:09
Cartman! schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:18:
[...]

Zolang je zelf (antigeen) test aangeeft dat je positief bent, ben je nog besmettelijk. Echter is er in NL besloten wat jij zegt; als je na 5 dagen 24 uur klachtenvrij bent je weer uit isolatie kunt. Na 10 dagen mag dat ook, zelfs als je nog klachten hebt / positieve zelftest hebt (en dus nog besmettelijk bent). Ik vind het erg krom maar dat zijn de regels eenmaal.
Oke, dus ook al heb je geen klachten meer, zolang je antigeen test nog een licht streepje geeft ben je dus nog wel besmettelijk?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:05
Strider schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:14:
[...]

Oke, dus ook al heb je geen klachten meer, zolang je antigeen test nog een licht streepje geeft ben je dus nog wel besmettelijk?
Besmettelijk zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je anderen ook makkelijk besmet.
Klachtenvrij betekent oa niet niezen of hoesten, dus minder aerosolen met potentiële virusdeeltjes die je uitscheidt.

De kans dat je iemand anders kan besmetten is nooit 0 na een positieve test, maar kan na 10 dagen waarschijnlijk wel als niet significant bestempeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Ik las hier, dat in de VK, 1,2 miljoen LC patiënten zijn, dat zouden er nog wel meer kunnen zijn, maar in Nederland zijn er nog geen cijfers bekend, heeft dat te maken met de vragenlijsten die ze nog aan het invullen zijn?

https://www.independent.c...on-uk-cases-b2073191.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 01:53

DevWouter

Creator of ThenNext

LA-384 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:19:
Besmettelijk zijn hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je anderen ook makkelijk besmet.
"makkelijk"? Ik wist niet dat we een moeilijkheidsgraad konden kiezen wanneer we ziek zijn :+

Besmettelijk betekent dat iemand het virus bij een ander kan introduceren. Introduceren betekent nog niet dat de ander ziek wordt, alleen dat het virus aanwezig is in zijn/haar systeem. Gezien de snelheid waarmee het virus ziekmakend kan zijn bij mensen zonder weerstand zou ik de term "makkelijk" of "moeilijk" niet gebruiken zonder een zeer duidelijke context.
Strider schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 17:14:
Ja. Zolang het virus aanwezig is blijft er een kans op overdracht mogelijk. Je bent dus nog steeds besmettelijk. Maar zonder klachten zoals hoesten wordt is de kans op overdracht wel een stuk minder en daarom hanteren we de 5 dagen regel, terwijl met klachten je 10 dagen moet.

De regels zijn zoals @Cartman! het verwoord inderdaad erg krom.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand enig idee of het hebben van een coronabewijs in het buitenland nog echt een ding is? (ga volgende week naar Duitsland en m'n prikken zijn verlopen).

https://www.nederlandwereldwijd.nl/reisadvies/duitsland
Reist u naar of door Duitsland? Of vertrekt u van één van de Duitse vliegvelden? Dan moet u een geldig coronabewijs bij u hebben.

Een geldig coronabewijs is uw digitale vaccinatie-, herstel-, of negatieve testbewijs uit de CoronaCheck-app.

In Duitsland zijn alle coronamaatregelen vervallen. U moet nog wel in het regionaal vervoer en in het stadsvervoer een mond- en neusbedekkend masker dragen. Voor zorginstellingen gelden andere regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 14:50:
Iemand enig idee of het hebben van een coronabewijs in het buitenland nog echt een ding is? (ga volgende week naar Duitsland en m'n prikken zijn verlopen).

[...]
CTB is nodig bij binnenkomst, net zoals Duitsers een CTB moeten laten zien als ze hier binnen komen. Er staat nog regelmatig een rij bij de commerciële teststraat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
zacht schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 18:15:
[...]

CTB is nodig bij binnenkomst, net zoals Duitsers een CTB moeten laten zien als ze hier binnen komen. Er staat nog regelmatig een rij bij de commerciële teststraat hier.
Maar wordt er bij de grens gecontroleerd dan? Of bij restaurants?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

ArcticWolf schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:43:
[...]

Maar wordt er bij de grens gecontroleerd dan? Of bij restaurants?
Ik ben 2 weken geleden een volle week in Sauerland geweest en er is mij niet 1x om mijn QR gevraagd.
Maar dat is geen garantie natuurlijk. Maar volgens mij wordt er nergens meer gecontroleerd, behalve op luchthavens.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Twee weken geleden vanaf Düsseldorf gevlogen. Nergens op gecontroleerd. Zowel heen als terug niet.

Geen garantie natuurlijk.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online

[...]
Huh? Prikken verlopen toch helemaal niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
Cyberpope schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 21:47:
Maar volgens mij wordt er nergens meer gecontroleerd, behalve op luchthavens.
2 weken geleden nog gecontroleerd bij een museum in de Harz, veel plekken waar nog FFP2 nodig was (vrijwel alle musea, smalspoorbaan, etc.)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
42erik schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:06:
[...]

Huh? Prikken verlopen toch helemaal niet meer?
De booster verloopt nog niet, maar we zijn nog geen 270 dagen verder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:16:
[...]

De booster verloopt nog niet, maar we zijn nog geen 270 dagen verder. :P
Da's waar, ze verlopen nóg niet nee. Dat kan nog veranderen. Maar hoe kun je dan nu verlopen prikken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
42erik schreef op zondag 15 mei 2022 @ 12:33:
[...]

Da's waar, ze verlopen nóg niet nee. Dat kan nog veranderen. Maar hoe kun je dan nu verlopen prikken hebben?
Geen booster nemen? Ik heb ook alleen maar mijn eerste prikken gehad. Waar ik overigens Frankrijk mee in mag, maar Duitsland niet, die willen graag een negatieve test erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-06 22:07
Waar blijft de morele verontwaardiging in het westen (media) omwille van het absurde zero-covid beleid dat China nu uitvoert ? De economische gevolgen hiervan gaan we hier nog voelen. Om dan te zeggen , ja maar dit komt omwille van covid in China. Niet covid maar de overdreven maatregelen zijn de oorzaak van wat er op ons afkomt.
https://trends.knack.be/e...l?cookie_check=1652611975

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
[...]

De rest van de prikken verloopt wel...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jadjong
  • Nu online
kevin303 schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:33:
Waar blijft de morele verontwaardiging in het westen (media) omwille van het absurde zero-covid beleid dat China nu uitvoert ? De economische gevolgen hiervan gaan we hier nog voelen. Om dan te zeggen , ja maar dit komt omwille van covid in China. Niet covid maar de overdreven maatregelen zijn de oorzaak van wat er op ons afkomt.
https://trends.knack.be/e...l?cookie_check=1652611975
Op zich duwen we ons zelf richting een recessie door twintig jaar lang sterke afhankelijkheid van onbetrouwbare partners te kweken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
[...]

Ik heb de booster niet genomen omdat ik nogal ziek werd van de 2e prik. Die 1e en 2e prik verlopen na 270 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
@ArcticWolf @zacht @jadjong ah, niet het volledge vaccinatieprogramma afwerken. Ja, dan heb je natuurlijk geen geldige prik meer nee, even niet aan gedacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]
Zelf ook een studie van gemaakt ivm bezoek aan Berlijn. Je moet simpel gezegd gewoon een geldige, niet verlopen, QR kunnen tonen. Let op dat Duitsland Jansen niet erkend als volledige basis en je twee boosters erbovenop nodig hebt.

Vrijdag dan zelf ook toch maar een booster gehaald om gezeur te voorkomen (bovenop twee verlopen basis prikken)

[ Voor 9% gewijzigd door Ebayzo op 15-05-2022 15:16 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ebayzo schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:15:
[...]
Zelf ook een studie van gemaakt ivm bezoek aan Berlijn. Je moet simpel gezegd gewoon een geldige, niet verlopen, QR kunnen tonen. Let op dat Duitsland Jansen niet erkend als volledige basis en je twee boosters erbovenop nodig hebt.

Vrijdag dan zelf ook toch maar een booster gehaald om gezeur te voorkomen (bovenop twee verlopen basis prikken)
Volgens mij gelden die 2 basisprikken nog tot eind september in Duitsland als volledig gevaccineerd, vanaf oktober 2022 moet je er 3 hebben. Dat haalde ik iig vanaf de site van de stad Berlijn.
https://www.berlin.de/corona/massnahmen/#status
Als vollständig geimpft gelten Personen, die im Besitz eines auf sie ausgestellten Impfnachweises sind, welcher eine vollständige Grundimmunisierung gegen das Coronavirus SARS-CoV-2 nachweist, indem

entweder die Anzahl von Impfstoffdosen, die für eine vollständige Grundimmunisierung erforderlich ist (Hierzu sind bis 30. September 2022 zwei Impfungen erforderlich), verabreicht wurde und die letzte Impfung mindestens drei Monate nach der vorherigen Impfung verabreicht wurde, oder
bei einer genesenen Person eine Impfstoffdosis verabreicht wurde, oder
bei einer Person, die nur eine Impfdosis erhalten hat, eine Covid-19-Infektion mittels PCR- oder PoC-NAT-Test (PCR-Schnelltest) nachgewiesen wird, der vor mindestens 28 Tagen durchgeführt wurde, oder
bei einer Person, die einen spezifischen positiven Antikörpertest vorweist, eine Impfdosis verabreicht wurde.
Die genannten Regelungen zur vollständigen Impfung gelten bis 30. September 2022.
Je moet dus nog wel aan kunnen tonen dat er al 2 in zitten.
@ArcticWolf @zacht

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 15-05-2022 18:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
PalingDrone schreef op zondag 15 mei 2022 @ 17:55:
[...]

Volgens mij gelden die 2 basisprikken nog tot eind september in Duitsland als volledig gevaccineerd, vanaf oktober 2022 moet je er 3 hebben.Dat haalde ik iig vanaf de site van de stad Berlijn.
https://www.berlin.de/corona/massnahmen/#status

[...]

@ArcticWolf @zacht
Zo begreep ik het ook, ze willen er nog wel een negatief testje bij. In Frankrijk vinden ze de eerste twee prikken genoeg en mag je zonder test naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

zacht schreef op zondag 15 mei 2022 @ 18:08:
[...]

Zo begreep ik het ook, ze willen er nog wel een negatief testje bij. In Frankrijk vinden ze de eerste twee prikken genoeg en mag je zonder test naar binnen.
Dit ja. En dus de uitzondering voor Janssen.Laat maar, ik ben lost. Ik heb de basis (2 prikken) + 1 booster. Helemaal prima. Blij dat we in Europa een lekker consequent en duidelijk beleid hebben :')

[ Voor 20% gewijzigd door Ebayzo op 15-05-2022 19:12 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
https://www.bundesgesundh...s-einreiseverordnung.html

WTF is dat voor compleet onoverzichtelijke pagina |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
jadjong schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:53:
[...]

Op zich duwen we ons zelf richting een recessie door twintig jaar lang sterke afhankelijkheid van onbetrouwbare partners te kweken.
Yep. Hopelijk leren we hier een keer iets van (vast niet). Het zou fijn zijn als we tenminste als EU zelfvoorzienend zouden proberen te zijn.

Wel mooi dat het covid themaforum opgedoekt is. Gaat de goede kant op dus :P

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
42erik schreef op zondag 15 mei 2022 @ 14:38:
@ArcticWolf @zacht @jadjong ah, niet het volledge vaccinatieprogramma afwerken. Ja, dan heb je natuurlijk geen geldige prik meer nee, even niet aan gedacht
Ik heb het ook bij 2 prikken gehouden. Geen idee wat ik wel of niet mag in het buitenland. Blijf voorlopig voor de zekerheid maar gewoon in Nederland waar ik iig op dit moment weer alles mag.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Lethalis schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:00:
[...]

Ik heb het ook bij 2 prikken gehouden. Geen idee wat ik wel of niet mag in het buitenland. Blijf voorlopig voor de zekerheid maar gewoon in Nederland waar ik iig op dit moment weer alles mag.
Zie het wel... ga niet naar het meest druk bevolkte deel van Duitsland en afgelopen oktober ook niks hoeven laten zien daar in het dorp. Moest alleen mondkapje hebben en bij aankomst bij het hotel op een formuliertje een cirkelt zetten of je gevaccineerd of getest was 8)7

Krijg je een boete of wordt je Duitsland uitgezet? :P

edit;
Oh laat maar...
Tot 30 september 2022 zijn voor inreizen twee vaccinaties voldoende
https://duitslandinstituu...ragen#Deelstaatreisregels

Dan zijn ze nog wel geldig.

[ Voor 15% gewijzigd door ArcticWolf op 15-05-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Lethalis schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:00:
[...]

Wij hebben die booster expres nog wel genomen omdat we in september naar Amerika willen. Niet al in januari, maar in april, gewoon omdat dat beter uitkwam met onze vakantie in Amerika en qua gezondheid... Misschien dat we in oktober ook nog gaan en dan zou die booster "verlopen" zijn (ervan uitgaande dat dat ook 6 maanden geldigheid heeft), dus eens kijken wat we tegen die tijd gaan doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Binnenkort massaal in het apenpokkenkroeg-topic? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:56:
Van Dissel wil alles doen om dat virus in het beginstadium de kop in te drukken.

Allemaal aan de apenpas! Klinkt beter dan coronapas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:03:
[...]

Van Dissel wil alles doen om dat virus in het beginstadium de kop in te drukken.

Allemaal aan de apenpas! Klinkt beter dan coronapas.
Mij zullen ze niet hebben, ik heb vast wc-papier ingeslagen en een Thuisbezorgd-jasje gescoord op Marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Mij zullen ze niet hebben, ik heb vast wc-papier ingeslagen en een Thuisbezorgd-jasje gescoord op Marktplaats.
Ik zou ook wat bananen scoren. Je weet nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-06 23:09
De complotdenkers draaien alweer overuren. Nu claimen ze dat de apenpokken veroorzaakt worden door het AZ vaccin, omdat er chimpansee (van de vector) in de bijsluiter staat _O-

Om het gelijk maar even te ontkrachten verduidelijken: https://www.hln.be/nieuws...razeneca-vaccin~ab3413f7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 23:34
Dennis1812 schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:24:
[...]

Ik zou ook wat bananen scoren. Je weet nooit..
Pinda-olie, was laatst ook op bij de ap(p)ie, tot aan de meest exotische dure olie's aan toe (zal nu wel een of andere geit aan in het frituren zijn :X)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
BlackMonkey schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:41:
[...]
De complotdenkers draaien alweer overuren. Nu claimen ze dat de apenpokken veroorzaakt worden door het AZ vaccin, omdat er chimpansee (van de vector) in de bijsluiter staat _O-

Om het gelijk maar even te ontkrachten verduidelijken: https://www.hln.be/nieuws...razeneca-vaccin~ab3413f7/
En hier wordt dat dan gebracht door nota bene de zwarte aap van de familie, the plot thickens :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
gekkie schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:55:
[...]

En hier wordt dat dan gebracht door nota bene de zwarte aap van de familie, the plot thickens :+.
Shit! Je bent me op het spoor :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gekkie
BlackMonkey schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:11:
[...]
Shit! Je bent me op het spoor :P
Niet zo moeilijk, kwestie van je avatar onder de loep nemen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Inmiddels al enkele gevallen van apenpokken patiënten in Nederland.

https://nos.nl/artikel/24...ele-gevallen-in-nederland

Ik voel een nieuw themaforum opkomen! :+

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 21-05-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:24
*knip* geen complottheorieën

[ Voor 99% gewijzigd door ZieMaar! op 21-05-2022 16:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
*knip* niet happen aub

[ Voor 96% gewijzigd door ZieMaar! op 21-05-2022 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Boeie, ik heb begin jaren 70 nog gewoon een vaccin gehad (net als de elites ;) ) en draag met trots mijn vaccinatiebewijs als litteken op m'n schouder.

De voorraad pinda's en wcpapier in de kelder is voldoende om een nucleaire winter te overleven dus maak me totaal geen zorgen
Nu nog snel een vers kammetje bananen scoren zolang deze nog niet weggehamsterd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
BlackMonkey schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 20:41:

Everything old is new again. Dit soort karikaturen gingen begin 19e eeuw rond naar aanleiding van het eerste pokkenvaccin, dat gebaseerd was op het koepokken virus:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/d6/The_cow_pock.jpg/800px-The_cow_pock.jpg
Bron: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_cow_pock.jpg

Wat dat betreft is het goed dat de meeste mensen de etymologie van het woord "vaccin" niet kennen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-06 15:11
NMH schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 17:59:
[...]

Everything old is new again. Dit soort karikaturen gingen begin 19e eeuw rond naar aanleiding van het eerste pokkenvaccin, dat gebaseerd was op het koepokken virus:
[Afbeelding]
Bron: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:The_cow_pock.jpg

Wat dat betreft is het goed dat de meeste mensen de etymologie van het woord "vaccin" niet kennen. :)
Inderdaad. De oorsprong van vaccins... In de tijd dat de pokken heersten was er 1 groep die niet ziek werd. De melkmeisjes. Wat was namelijk het geval... De melkmeisjes die de koeien melken kwamen in contact met het voor de mens onschuldige koeienpokken virus en waren zo beschermd tegen het voor mensen gevaarlijke pokken virus.
Toen men dit ontdekte werden mensen in hun arm gekerfd met wat pus uit een koeienpok en waren zo beschermd. Het eerste vaccin is geboren.
Koe in het Latijn is vacca. Vandaar het woord vaccin.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Weet iemand waar ik die vaccinatie voor apenpokken kan halen want bij rivm kan ik het niet vinden en hebben alleen mensen boven 55+ het gekregen? Ze kregen die vaccinatie tegen normale pokken die blijkbaar ook tegen apenpokken kan werken.

[ Voor 24% gewijzigd door New Yorker op 22-05-2022 04:30 ]

Weg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vaccinatie tegen pokken zat tot 1974 in het Rijksvaccinatieprogramma, dus in principe heeft iedereen van boven de 48 jaar dat vaccin al gehad.

Verder zou ik evt contact opnemen met je huisarts of de GGD, mogelijk dat die kunnen helpen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:48

Amphiebietje

In de blubber

wildhagen schreef op zondag 22 mei 2022 @ 06:46:
Vaccinatie tegen pokken zat tot 1974 in het Rijksvaccinatieprogramma, dus in principe heeft iedereen van boven de 48 jaar dat vaccin al gehad.

Verder zou ik evt contact opnemen met je huisarts of de GGD, mogelijk dat die kunnen helpen?
Ik heb gelezen dat het RIVM nog wel een (kleine) voorraad aan pokkenvaccins heeft, maar nog geen besluit heeft genomen of die ook ingezet gaan worden. De mensenpokken is namelijk zo goed als uitgeroeid, dus normaal vaccineren ze er niet meer tegen.

Nou ja, twee makkelijke manieren om je hiertegen te beschermen:
1) Geen seks hebben met een besmet persoon.
2) Mondkapjes tegen de overdracht via de lucht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
't Apenpokkenvirus is niet vergelijkbaar met verkoudheidsvirussen zoals SARS-CoV-2. Ik zou me er dus ook zeker niet zo druk over maken en mondneusmaskers zijn, mijns inziens, alleen noodzakelijk voor bij bewezen cases, zoals verpleegkundigen/artsen/et c. in het ziekenhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

zacht schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 19:58:
[...]

Ik heb een hond gekocht! Kan ik mooi het rondje lopen met de avondklok ;) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Amphiebietje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 08:43:
[...]

Ik heb gelezen dat het RIVM nog wel een (kleine) voorraad aan pokkenvaccins heeft, maar nog geen besluit heeft genomen of die ook ingezet gaan worden. De mensenpokken is namelijk zo goed als uitgeroeid, dus normaal vaccineren ze er niet meer tegen.

Nou ja, twee makkelijke manieren om je hiertegen te beschermen:
1) Geen seks hebben met een besmet persoon.
2) Mondkapjes tegen de overdracht via de lucht.
Pak me er niet op, Maar volgens mij kan dat bijna niet gaan zoals met COVID ( via aerosols)

Het moet echt fysiek kussen, zoenen of seks zijn dacht ik te menen. Daarentegen schijnt het vaccin tegen pokken super goed te helpen. Die zijn zo hier in Nederland.

Qua vaccinatie maak ik me hier totaal niet druk om. Dat duurt niet zo lang als met het COVID vaccin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Agent47 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:01:
[...]

Pak me er niet op, Maar volgens mij kan dat bijna niet gaan zoals met COVID ( via aerosols)
Het kan wel via uitgehoeste/genieste/et c. druppels :)

Ik verwacht overigens niet dat we voor apenpokken weer allemaal aan de pokken-vaccin gaan. Eerst maar eens kijken hoe groot het probleem nou werkelijk is. Apenpokken is er al sinds de jaren 70 en is nooit een groot probleem geweest. En nu opeens duikt het wat vaker op dan normaal buiten Afrika met mogelijk een relatie met mannen die seks hebben met mannen. Wellicht een post-COVID-effect? Dat zien we ook in de SOA-diagnostiek terug.. :X

Daarnaast is niet te verwachten dat dit virus snel code zwart zal gaan geven in de gezondheidszorg en is het een stuk minder besmettelijk dan SARS-CoV-2, dus ik voorzie ook geen lockdowns en avondklokken ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Osiris op 22-05-2022 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ik herinner mij dat wij eind 2019 begin 2020 ook zo over corona dachten. Toch grappig om te zien.

Duitsland spreekt inmiddels van een epidemie aldus het Robert Koch Instituut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:07:
Ik herinner mij dat wij eind 2019 begin 2020 ook zo over corona dachten. Toch grappig om te zien.
oerhollandsche nuchterheid wellicht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:48

Amphiebietje

In de blubber

Dennis1812 schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:07:

Duitsland spreekt inmiddels van een epidemie aldus het Robert Koch Instituut
Een ander voordeel van de apenpokken is dat het waarschijnlijk vaccinatie populairder gaat maken, omdat je door tegen de pokken gevaccineerd te worden tenminste geen ellendige periode vol met pokken (als in de blaasjes op de huid) gaat doormaken.

Wat ik nergens zie staan, is of die blaasjes nou ook littekens achterlaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Gelukkig net op tijd mijn "verveelde apen" NFT's verkocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:36
Amphiebietje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:33:
Aangezien 'onschuldige' waterpokken dat al doen zal dat hier ook wel het geval zijn.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Amphiebietje schreef op zondag 22 mei 2022 @ 13:33:
[...]

Jazeker:
Hoewel het virus voor de meeste mensen meevalt, kunnen de gevolgen groot zijn. “De beginverschijnselen lijken op griep, daarna krijg je blaasjes die zich met vocht vullen. Net als bij de gewone pokken, kunnen de blaasjes littekens achterlaten. Daarnaast kan het virus leiden tot blindheid en dodelijke hersenontsteking. Ongeveer 1 op de 10 mensen overlijdt aan het virus, maar dat percentage zal in Europa lager liggen.” Peters doelt op de omstandigheden in Afrika, waar het virus onder meer voorkomt op het platteland. Daar hebben mensen vaak slechte toegang tot zorg, wat leidt tot meer fatale gevallen vanwege uitdroging.
Zie https://www.advalvas.vu.n...oeten-we-ons-zorgen-maken

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Is https://twitter.com/huisdoktertim/status/1528082562517807105 al bekend? Uitleg van een huisarts.

Edit: Bij de VRT staan een paar goede artikelen:

Reactie viroloog Leuven: https://www.vrt.be/vrtnws...rus-is-op-dit-ogenblik-h/
Marc van Ranst daar (beantwoord vragen): https://www.vrt.be/vrtnws...apenpokken-stel-je-vraag/
En achtergrondartikel: https://www.vrt.be/vrtnws...corona-versus-apenpokken/

[ Voor 63% gewijzigd door martwoutnl op 22-05-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Marc van Ranst gaf laatst bij een talkshow aan dat de overlijdenscijfers in Afrika hier verre van gehaald gaan worden. Hij liet blijken dat die kans in Nederland zeer gering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Na twee jaar heb ik dan ook mijn eerste corona besmetting te pakken. Op zich vallen de klachten me nog mee, maar het meest opvallende vind ik de overgevoelige huid op m'n torso en bovenarmen. Ik kan er niet veel over terugvinden. Herkennen jullie dat ook als een symptoom? Het voelt alsof de huid dun is, constante prikkeling als er iets langsaf gaat.

Klachtenverloop:
  • Dinsdag: snel moe, dacht nog niet aan corona
  • Woensdag: snel moe, soms moeite met concentreren, dacht nog niet aan corona
  • Donderdag: merkte wat slijmvorming in keel, geen keelpijn, maar een voorbode van, ook soms wat hoesten
  • Vrijdag: zelftest negatief, slijmvorming in de keel trok gaande de dag weg, geen keelpijn, hoesten nam wat toe. In de avond begon de huid gevoelig te worden en kreeg ik verhoging. Moest noodgedwongen om 23.00u een 4urige autorit maken en dat ging zonder problemen qua vermoeidheid en concentratie.
  • Zaterdag: brak, knallende hoofdpijn, hoesten, niezen, loopneus, smaakverandering, verhoging/koorts en toenemende gevoeligheid huid. Zelftest direct positief. De hele middag op de bank gelegen, af en toe wat geslapen, vroeg naar bed, toen duidelijk koorts.
  • Zondag: leek even beter te gaan, maar direct met opstaan weer knallende hoofdpijn, hoesten, niezen, loopneus, temperatuurschommelingen, aanhoudende gevoeligheid huid, nog steeds geen goede smaak. Hele dag op de bank gelegen, normale tijd naar bed. In de avond leek de koorts voorbij.
  • Maandag: geen koorts, geen hoofdpijn, hooguit wat rond de oogkassen. Minder frequent hoesten, wel nog niezen, zeer gevoelige huid, op het irritante af, smaak lijkt beter te worden. In de ochtend wat klusjes gedaan, maar 's middags mezelf op de bank gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
LA-384 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:16:
Na twee jaar heb ik dan ook mijn eerste corona besmetting te pakken. Op zich vallen de klachten me nog mee, maar het meest opvallende vind ik de overgevoelige huid op m'n torso en bovenarmen. Ik kan er niet veel over terugvinden. Herkennen jullie dat ook als een symptoom? Het voelt alsof de huid dun is, constante prikkeling als er iets langsaf gaat.

Klachtenverloop:
  • Dinsdag: snel moe, dacht nog niet aan corona
  • Woensdag: snel moe, soms moeite met concentreren, dacht nog niet aan corona
  • Donderdag: merkte wat slijmvorming in keel, geen keelpijn, maar een voorbode van, ook soms wat hoesten
  • Vrijdag: zelftest negatief, slijmvorming in de keel trok gaande de dag weg, geen keelpijn, hoesten nam wat toe. In de avond begon de huid gevoelig te worden en kreeg ik verhoging. Moest noodgedwongen om 23.00u een 4urige autorit maken en dat ging zonder problemen qua vermoeidheid en concentratie.
  • Zaterdag: brak, knallende hoofdpijn, hoesten, niezen, loopneus, smaakverandering, verhoging/koorts en toenemende gevoeligheid huid. Zelftest direct positief. De hele middag op de bank gelegen, af en toe wat geslapen, vroeg naar bed, toen duidelijk koorts.
  • Zondag: leek even beter te gaan, maar direct met opstaan weer knallende hoofdpijn, hoesten, niezen, loopneus, temperatuurschommelingen, aanhoudende gevoeligheid huid, nog steeds geen goede smaak. Hele dag op de bank gelegen, normale tijd naar bed. In de avond leek de koorts voorbij.
  • Maandag: geen koorts, geen hoofdpijn, hooguit wat rond de oogkassen. Minder frequent hoesten, wel nog niezen, zeer gevoelige huid, op het irritante af, smaak lijkt beter te worden. In de ochtend wat klusjes gedaan, maar 's middags mezelf op de bank gelegd.
Eerste hit met google:
https://www.rijksoverheid...org/symptomen-coronavirus
"Minder voorkomende klachten
(...)
verschillende huidafwijkingen;
"
...dus lijkt een symptoom te kunnen zijn.

Zelf herken ik het niet, ik had enkel wat van de 'vaak voorkomende klachten'. Beterschap toegewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
vanaalten schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:08:
[...]

Eerste hit met google:
https://www.rijksoverheid...org/symptomen-coronavirus
"Minder voorkomende klachten
(...)
verschillende huidafwijkingen;
"
...dus lijkt een symptoom te kunnen zijn.

Zelf herken ik het niet, ik had enkel wat van de 'vaak voorkomende klachten'. Beterschap toegewenst!
Dat had ik ook gevonden, maar dat gaat vooral over blauwe verkleuring van vingertoppen en tenen, rode, jeukende bultjes en andersvormige verkleuringen van de huid.

Mijn klacht lijkt dan meer neurologisch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:08

FreakNL

Well do ya punk?

Ben op vakantie in Curaçao. Op Schiphol en tijdens de vlucht al geen mondmaskers en hier zie je ze ook nergens in het straatbeeld. Wel ergens een museum binnengestapt waar duidelijk op de deur stond “Mondmasker verplicht”. Dus ik stap binnen met mijn mondmasker en de caissière begint gelijk te grinniken; “Ja dat bordje is oud”.

Nou ja prima. De manier waarop we met mondmaskers omgaan is sowieso treurig dus laat maar idd. Dus geen mondmaskers meer mee. Kom ik een paar dagen later bij Nationaal Park Christoffel voor een autorit. Moet binnen een muntje kopen voor de slagboom. Ook weer zo’n bordje. Dus ja, ik dacht; “Dat zal ook wel oud zijn”. Dus ik stap binnen zonder mondmasker, zitten daar 2 dames in een niet geventileerde ruimte met een mondmasker op hun kin. Krijg gelijk een preek waarom ik binnenstap zonder mondmasker en gauw naar buiten wil gaan.

Ik stap weer naar buiten en zeg in een reflex “wat een onzin zeg”. Krijg ik daarbuiten meteen een tweede preek van 1 of andere Pipo (opzichter Ofzo) dat hij “mensen verloren heeft” en dat ik dat niet zo mag zeggen.. Ik schiet in de verdediging en zeg dat in 10 dagen geen mondmasker gezien heb en dat het ook weinig zin heeft als de dames achter de kassa zich er ook niet aan houden. Wordt een discussie waarin ik me uiteindelijk terugtrek. Enfin, ik laat vriendin en dochter even achter op een bankje en ga in de auto Ff zoeken en verhip, er zit nog een mondmasker achter de zonneklep.

Ik weer naar binnen, zitten daar 2 chagrijnige dames met nu wel het mondmasker correct op het gelaat. Reken munt af en ga weer naar buiten. Terwijl we naar de auto lopen verteld vriendin dat ze zojuist een preek in het Papiaments hebben gehad van die Pipo 😂

Anyways, ik ben verder geen wappie Ofzo en ik onderken ook wel dat mondmaskers zeker een (minimaal) effect hebben. Maar als je het nou allemaal zo serieus neemt zet dan je mondmasker correct op en regel het zodanig dat de klant niet naar binnen hoeft. Dat hok leende zich met wat verbouwing prima voor een buitenbalie (zoals je bijvoorbeeld bij dierentuinen en pretparken ziet)…Dit soort halfzachte maatregel werken toch niet.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel klaar ben met Corona. Ik heb me meer dan 2 jaar aan de maatregelen gehouden en als er nieuwe komen zal ik me er ook aan houden. Ben ook gewoon volledig gevaccineerd. Maar dit soort halfzacht gedoe vind ik gewoon k&t

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 28-05-2022 05:22 ]

Pagina: 1 ... 76 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"