Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:36:
[...]

Zet de waterkoker aan/pan water op en probeer t eens uit.
Ik heb geleerd dat mijn waterkoker niet afslaat als ik het deksel open laat.. :D Of het goed is voor dat ding weet ik niet, maar even 5 minuten laten pruttelen en je hebt je relatieve luchtvochtigheid zo van 40 naar 60 % d:)b Voor je het weet is er namelijk een halve liter verdampt :+

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 21-03-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:43

Dennis1812

Amateur prutser

Osiris schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Ik heb geleerd dat mijn waterkoker niet afslaat als ik het deksel open laat.. :D Of het goed is voor dat ding weet ik niet, maar even 5 minuten laten pruttelen en je hebt je relatieve luchtvochtigheid zo van 40 naar 60 % d:)b Voor je het weet is er namelijk een halve liter verdampt :+
Ja en dat is prima om een keer te proberen of die vochtigheid iets doet voor je.

Op lange termijn frequent gebruiken is een bevochtiger vast goedkoper. Maar om zo eens uit te testen werkt t prima.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-10 20:31

KRAI.7

Bwoah...

Hallo allen,

Een vraagje: hebben mensen hier (goede) ervaringen met reuksets (ik heb geprobeerd te zoeken in het forum maar ik krijg dan alleen 'reset' resultaten terug...)?

Zo'n drie/vier weken geleden heb ik het coronavirus gehad. Inmiddels weer hersteld, alleen m'n reukvermogen is zo goed als weg. Ik lees op internet dat dit na 10 dagen weer terug zou moeten zijn en dat je anders reuksets kan proberen.

Ik lees echter wel wat wisselende ervaringen, dus wilde ik hier even polsen welke ervaringen jullie hebben.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

KRAI.7 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:44:
Hallo allen,

Een vraagje: hebben mensen hier (goede) ervaringen met reuksets (ik heb geprobeerd te zoeken in het forum maar ik krijg dan alleen 'reset' resultaten terug...)?

Zo'n drie/vier weken geleden heb ik het coronavirus gehad. Inmiddels weer hersteld, alleen m'n reukvermogen is zo goed als weg. Ik lees op internet dat dit na 10 dagen weer terug zou moeten zijn en dat je anders reuksets kan proberen.

Ik lees echter wel wat wisselende ervaringen, dus wilde ik hier even polsen welke ervaringen jullie hebben.

Mijn vrouw doet inmiddels geurtraining sinds Jan 2021, diverse varianten geprobeerd. Helaas nog geen resultaat.
Ooit 1 week gehad dat ze overal zwembadlucht rook. Verder niks.
Smaak idem.
Enige wat ze proeft is zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
KRAI.7 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:44:
Hallo allen,

Heb ongeveer een jaar lang geen reuk/geur gehad. Nu ruiken bepaalde zaken nog steeds anders/vreemd maar het meeste is wel weer normaal.
Ben ook met zo'n reukset begonnen en wel even volgehouden (maand of 2?) maar het idee is dat je dus elke 3 maanden een nieuwe set koopt voor de komende 12 maanden. Dus grote kans dat het dan ook weer "normaal" terug is gekomen. Ik begrijp waar je vandaan komt hoor. Heb het zelfde ook gehad dat je op een gegeven moment alles gaat proberen en dan uitkomt bij een discutabel middel. Ik denk uiteindelijk dat het weinig doet maarja wie weet. Het is dan wel weer die 30 euro waard om te proberen. Maar dat kan dus oplopen naar 4x30 euro en dan weet je nog niet of het door de set komt dat je geur terug is of omdat het gewoon weer terug komt uiteindelijk. Aan de andere kant, fatsoenlijk ruiken voor 120 euro is ook niet veel :)

Mbt het kuchen. Heb zelf inderdaad 3-4 weken na Corona nog een vervelende kuch/hoest gehad. Als het langer aan houdt zou ik wel ff naar de huisarts gaan maar na een maandje moet het wel over zijn lijkt me.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

thewizard2006 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Heb ongeveer een jaar lang geen reuk/geur gehad. Nu ruiken bepaalde zaken nog steeds anders/vreemd maar het meeste is wel weer normaal.
Ben ook met zo'n reukset begonnen en wel even volgehouden (maand of 2?) maar het idee is dat je dus elke 3 maanden een nieuwe set koopt voor de komende 12 maanden. Dus grote kans dat het dan ook weer "normaal" terug is gekomen. Ik begrijp waar je vandaan komt hoor. Heb het zelfde ook gehad dat je op een gegeven moment alles gaat proberen en dan uitkomt bij een discutabel middel. Ik denk uiteindelijk dat het weinig doet maarja wie weet. Het is dan wel weer die 30 euro waard om te proberen. Maar dat kan dus oplopen naar 4x30 euro en dan weet je nog niet of het door de set komt dat je geur terug is of omdat het gewoon weer terug komt uiteindelijk. Aan de andere kant, fatsoenlijk ruiken voor 120 euro is ook niet veel :)

Mbt het kuchen. Heb zelf inderdaad 3-4 weken na Corona nog een vervelende kuch/hoest gehad. Als het langer aan houdt zou ik wel ff naar de huisarts gaan maar na een maandje moet het wel over zijn lijkt me.
En met wat pech ben je na 4 sets nog geen meter verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dennis1812 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:27:
[...]

En met wat pech ben je na 4 sets nog geen meter verder.
ja dat is wat ik bedoel. Er zijn trouwens volgens mij wel serieuze reuk behandelingen etc voor mensen die dit chronisch hebben of wat dan ook. Voor Corona is het echter nog niet aangetoond dat dit werkt. Men weet volgens mij ook nog niet eens wat de reden is dat dit bij dit specifieke virus ineens gebeurd etc.
Het valt dus in het hoekje van de alternatieve geneesmiddelen. Voor de een werken ze en voor de ander niet maar wetenschappelijk onderbouwd is het niet. Kan toeval zijn, kan placebo zijn, kan echt werken, kan niet werken tja. Voor een paar tientjes wellicht de gok waard. Kwaad kan het niet. En opgelicht worden we toch wel als je weer eens je tank vol moet gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

thewizard2006 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:09:
[...]

ja dat is wat ik bedoel. Er zijn trouwens volgens mij wel serieuze reuk behandelingen etc voor mensen die dit chronisch hebben of wat dan ook. Voor Corona is het echter nog niet aangetoond dat dit werkt. Men weet volgens mij ook nog niet eens wat de reden is dat dit bij dit specifieke virus ineens gebeurd etc.
Het valt dus in het hoekje van de alternatieve geneesmiddelen. Voor de een werken ze en voor de ander niet maar wetenschappelijk onderbouwd is het niet. Kan toeval zijn, kan placebo zijn, kan echt werken, kan niet werken tja. Voor een paar tientjes wellicht de gok waard. Kwaad kan het niet. En opgelicht worden we toch wel als je weer eens je tank vol moet gooien :D
Welke behandeling doel je op met je 2e zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Valt dat kuchen onder 'symptomen' die je dus minstens 24 uur niet moet hebben en dan pas mag je uit isolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Dennis1812 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:15:
Welke behandeling doel je op met je 2e zin
Ik bedoel reuktrainingen an sich. Los van Corona zijn er volgens mij wel meer situaties waarbij je je reuk kan verliezen. https://www.reukensmaakcentrum.nl/over-ons/reuktraining/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
vanaalten schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:16:
[...]

Valt dat kuchen onder 'symptomen' die je dus minstens 24 uur niet moet hebben en dan pas mag je uit isolatie?
Ja en nee. In het begin natuurlijk wel maar als je verder geen koorts meer hebt, niet verkouden etc dan ben je "genezen" maar kan je nog wel last van die kuch houden. Er is helaas geen keiharde grens wanneer dit moment is. Dus als jij je verder ok voelt (24uur) en je bent nog wel aan het kuchen/hoesten dan zou ik niet meer isoleren. Je kan natuurlijk nog wel ff voor de zekerheid zorgen dat je niet te drukke plekken op zoekt en een mondkapje dragen als je je daar prettiger bij voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:17
Pfff ben dr wel klaar mee, ik voelde me toen ik Corona had beter dan nu. Ik word echt gek van die droge hoest.
's nachts gaat het wel, maar in de ochtend ben ik een uur aan het hoesten. Lijkt wel of koffie het erger maakt. Ik drink nu echt de hele dag thee, om de prikkel te onderdrukken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

thewizard2006 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:01:
[...]

Ik bedoel reuktrainingen an sich. Los van Corona zijn er volgens mij wel meer situaties waarbij je je reuk kan verliezen. https://www.reukensmaakcentrum.nl/over-ons/reuktraining/
Dit zijn die trainingen die ze dus al meer dan een jaar doet en geen baat bij heeft.
Omdat het juist daar al over ging dacht ik dat je een andere behandeling bedoelde.

My bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-10 19:31

Metalfreak

Hoije woh!

Hier heb ik echt heel weinig last van de corona. Maandag positief getest, (zondag begonnen wat lichte klachten en vooral opgezette lymfeklieren, maar testte ik nog negatief) toen wat last van mijn keel, gisteren was dat alweer vrijwel weg en nu alleen nog een beetje een verstopt hoofd dat ook zomaar bij mijn hooikoorts zou hebben gepast. Heb geen hoofdpijn, geen koorts, niet minder energie, niet overdreven moe en heb misschien eens in de twee uur een keer een kuchje.

Nog even t/m vrijdag thuisblijven en dan is het weer gedaan.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:20

Kluus

Gang is alles

Hier ook weinig last gehad, ik heb mezelf al weer een dag of 2 genezen verklaard en heb van het weekend op de max wat typische verkoudheidsklachten gehad, keelpijn, loopneus. Nu ik uit quarantaine ben heeft mijn dochter van 10 het sinds vandaag ook helaas, we dachten net dat de rest van het gezin er goed mee weg kwam maar helaas. Zij heeft wel koorts en voelt zich echt niet lekker nu :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-10 15:23
[...]

Mag ik vragen wat je ruikt ? Ik heb sinds een aantal weken dat ik veel zwavel ruik/proef. In december corona gehad , twee weken niet kunnen proeven en ruiken. Nu dus sinds een aantal weken zwavel...

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:43
Vanaf vandaag is de verplichte isolatie een advies geworden lees ik?

NOS:
Veel adviezen blijven wel van kracht, maar dat zijn geen verplichtingen. Zo blijft het advies om bij klachten te testen. En wie positief test, wordt net als nu geacht thuis in isolatie te gaan. Maar ook dat is geen verplichting, net als het advies om in sommige gevallen in quarantaine te gaan als iemand in de directe omgeving corona heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Deezers schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:45:
Vanaf vandaag is de verplichte isolatie een advies geworden lees ik?

NOS:
[...]
Is het toch nooit geweest? Verplichting zonder handhaving is altijd een advies.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:47

Amphiebietje

In de blubber

Zucht. Mijn vader van bijna 80 heeft inmiddels positief getest, nadat hij een negatieve zelftest had maar ik had aangedrongen voor de zekerheid ook een PCR test te doen omdat hij zeer moe was en snotterig en zware keelpijn had.

Nu nog zien of hij ook de moeite gaat nemen om de mensen met wie hij in contact is geweest op de hoogte te stellen, gezien dat er voor de PCR nogal wat ontkenning gaande was dat hij het toch echt niet kon hebben ondanks dat hij zich erg onvoorzichtig gedroeg terwijl hij hartpatiënt is. :/ Gelukkig volledig geboosterd, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
Kr44nVogel schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:40:
[...]

Mag ik vragen wat je ruikt ? Ik heb sinds een aantal weken dat ik veel zwavel ruik/proef. In december corona gehad , twee weken niet kunnen proeven en ruiken. Nu dus sinds een aantal weken zwavel...
Dat mag hoor :)
Het is wat wisselend geweest. In het begin rook ik niets. Toen geurtjes die dicht bij de neus zaten maar niet ver weg. Ik heb nooit echt vieze luchten geroken. Mijn vriendin wel. Vooral uitlaatgassen waren nog viezer dan ze al waren en andere vriendin heeft inderdaad ook vieze geuren geroken. Wellicht vergelijkbaar met zwavel. Ook luchtjes en deo (die je opspuit om lekker te ruiken) waren te sterk of roken naar alcohol.
Wat bij mij nu nog anders ruikt dan voorheen is, heel raar, maar mijn eigen ontlasting. Voorheen rook dit elke keer verschillend maar nu is elk plasje of elk windje ongeveer hetzelfde. Heb mijn eetpatroon etc niet aangepast ofzo dus lijkt echt er op dat dit mijn geur is.
Smaak heb ik niet verloren maar voor sommige items is dit wel anders of minder geworden. Voorheen was ik verzot op knoflook en nu een stuk minder. Nu vind ik tonijn en ei wel weer ok maar voorheen ook een stuk lekkerder. Maar een tijdje gehad dat ik dat echt moest hebben. Vriendin vind bananen, hamburgers en cola niet meer lekker. Dus het doet wel wat met je maar verschilt per persoon.
De vieze luchtjes gaan wel weer weg maar bij mijn vriendin en een vriendin heeft dit echt wel een tijd geduurd 6-12 maanden). Wellicht gaat het bij jou sneller want ieder persoon is anders uiteraard. Hoor ook genoeg verhalen dat het na een aantal weken/maanden weer ok is. Beterschap in ieder geval :)

[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 24-03-2022 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-10 16:55
Ik heb hier sinds het begin de eerste keer een melding via de app gehad. Ik was vorige week vrijdag in de buurt van iemand. Na een check van mijn agenda was ik toen in een restaurant bij Drielandenpunt, een restaurant in Epen en een hotel in Heerlen. Maar nergens zat ik dichtbij vreemden die het kunnen zijn geweest. Altijd minimaal 1,5 meter. En tot op heden ook geen klachten. Dus de melding heb ik ter kennisgeving aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
voske schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:39:
[...]
Met alleen koorts en keelpijn valt het tot nu toe mee, maar ik wil midden volgende week graag naar Italië vliegen. Ben benieuwd :|
Trip geannuleerd :( Duurde een week om van de koorts af te komen, maar heb nog altijd verhoging. Reizen werd dus niks.

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Zo, ik was eens even benieuwd naar wat de zelftest zou doen na een paar dagen nu mijn klachten alweer zijn afgenomen. Maandag was het nog een laf streepje, nu is het dus meteen volle bak duidelijk en het streepje bij T is zelfs feller dan bij C. Maar qua klachten is het een beetje "hooikoorts plus", voel me verder prima.

Volgens mij was dit ook al eerder hier in het topic te lezen dat iemand juist een positieve uitslag kreeg terwijl de klachten alweer weg waren, toch?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:13
Dat vraag ik me ook af. Ik heb dinsdag 8 maart klachten gekregen, in isolatie gegaan. Zaterdag 11 maart waren de klachten al 99% weg. Ik heb in de week daarna heel af en toe een geïrriteerde keel / slijm gehad (na inspanning vooral), verder geen noemenswaardige klachten. 18 maart weer een zelftest gedaan en deze gaf een laf positief streepje. Ben je op dat moment nog besmettelijk (de 10 dagen waren dus voorbij)? Of is dat een nawee van de besmetting?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Volgens mij zit er wel veel verschil in de gevoeligheid van de zelftesten tussen de verschillende merken. Uit mijn N=1 test lijkt dat namelijk wel zo te zijn. Ik krijg de testen gratis omdat ik voor het onderwijs werk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lrg5MepVWifguhFuyUoGmsPaqHI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/zGSVq1k66CjDg7K6HulzFyGy.png?f=user_large

Links:
Flowflex
Wattenstaafje alleen in neus

Rechts:
Lyher
Wattenstaafje in zowel keel als neus

Ondanks dat de test van rechts dus grondiger is uitgevoerd, is het resultaat minder zichtbaar. Tot nu toe dus de beste resultaten met de Flowflex testen die volgens mij ook het meeste verkocht worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:27
Metalfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:06:
Zo, ik was eens even benieuwd naar wat de zelftest zou doen na een paar dagen nu mijn klachten alweer zijn afgenomen. Maandag was het nog een laf streepje, nu is het dus meteen volle bak duidelijk en het streepje bij T is zelfs feller dan bij C. Maar qua klachten is het een beetje "hooikoorts plus", voel me verder prima.

Volgens mij was dit ook al eerder hier in het topic te lezen dat iemand juist een positieve uitslag kreeg terwijl de klachten alweer weg waren, toch?
Dat is iig wel wat ik hier in de buurt bij de meeste mensen zie (stuk of 10 waarvan ik het zo weet). Eerst hebben ze een paar dagen klachten en tegen de tijd dat die afnemen wordt de test pas positief.

[removed]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:47

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Metalfreak schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:07:
Volgens mij zit er wel veel verschil in de gevoeligheid van de zelftesten tussen de verschillende merken. Uit mijn N=1 test lijkt dat namelijk wel zo te zijn. Ik krijg de testen gratis omdat ik voor het onderwijs werk:

[Afbeelding]

Links:
Flowflex

Rechts:
Lyher

Ondanks dat de test van rechts dus grondiger is uitgevoerd, is het resultaat minder zichtbaar. Tot nu toe dus de beste resultaten met de Flowflex testen die volgens mij ook het meeste verkocht worden.
Die van de Lidl (deepblue) zijn helemaal onbetrouwbaar. Volgens de verpakking moeten ze in de neus, volgens de handleiding in de mond.
Nadat ik een negatieve uitslag met een test in de mond had gedaan heb voor de zekerheid een ander merk in de neus getest, die bleek vrijwel direct positief. |:(

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-10 13:56
Mijn moeder heeft een brief ontvangen voor haar 4e prik/booster

Kom ik ook nog aan de beurt voor mijn 4e boosterprik?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Van der Berg schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:43:

Ligt er denk ik aan hoe oud je bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Osiris schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:11:
[...]

Ligt er denk ik aan hoe oud je bent?
En of je in een risicogroep valt. Blijkbaar vindt de gezondheidsraad dat de rest het niet nodig heeft: https://www.nu.nl/coronav...-boosterprik-krijgen.html.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Van der Berg schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:43:

Zodra je 60+ wordt of risicogroep :)
Whatever comes first ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 19-10 13:56
Ik ben 38 en val niet onder de risicogroep. Maar ik heb mijn boosterprik Pfizer (3 keer Pfizer) gehad en vraag mij af of ik nu of straks de 4e prik/booster kan nemen?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Nu nog niet, straks misschien. Ligt helemaal ook aan de epidemiologie. Hoeveel mensen gaan er over een tijdje nog dood? En in 't ziekenhuis/IC? Gaat alles weer naar de kloten aankomende herfst of valt het allemaal wel mee?

Koffiedik kijken voor nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10 01:06
Ethnocentrix schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Die van de Lidl (deepblue) zijn helemaal onbetrouwbaar. Volgens de verpakking moeten ze in de neus, volgens de handleiding in de mond.
Nadat ik een negatieve uitslag met een test in de mond had gedaan heb voor de zekerheid een ander merk in de neus getest, die bleek vrijwel direct positief. |:(
En dit is (onder andere) de reden waarom we nog met zoveel besmettingen zitten. Veel mensen gaan blindelings uit van het resultaat van een enkele zelftest afname, terwijl het al inmiddels ruimschoots bekend is (of zou moeten zijn) dat zelftesten allesbehalve waterdicht uitsluitsel geven of je positief bent of niet.

Ik werk bij de GGD en het verbaast me iedere dag weer als ik mensen spreek die dan heel verbaasd zeggen ''Ja, maar ik had een negatieve zelftest hoor!'' 8)7

Als je klachten hebt, doe je dagelijks een zelftest. Bij de meeste zul je zien dat je pas enkele dagen nadat je klachten ontwikkelt, een positieve zelftest hebt. Terwijl het overgrote deel wel genoegen neemt met een enkel zelftestje, en als die negatief uitslaat, ze direct alle leefregels aan de laars lappen en vrolijk naar buiten gaan en meedoen aan de maatschappij. En als we in het najaar weer dicht moeten, is het allemaal maar weer de schuld van de grote boze overheid. :o :9
Metalfreak schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:07:

[Afbeelding]

Links:
Flowflex

Rechts:
Lyher

Ik vertrouw die Lyher ook totaal niet. De instructies zijn ook vaag, je hoeft de sample ook niet eens te schudden, alleen maar paar keer in het buisje knijpen en that's it. Die van Flowflex heeft veel heldere instructies (en hebben ook een hogere betrouwbaarheid). Maar zie die nog maar eens te vinden, ik ben laatst 4 drogisten afgegaan maar geen van allen hadden ze nog liggen. Misschien heb ik de pech dat ik in een dorp woon want ik hoor van anderen dat ze genoeg Flowflex hadden liggen. Uiteindelijk 4 x Lyher gedaan en na de vierde was ik zelf positief (na 4 dagen van klachten).

[ Voor 33% gewijzigd door Royeboi op 25-03-2022 20:23 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Royeboi De lokale Jumbo in Hengelo had opeens na de versoepelingen een week of 2 terug 0,0 FlowFlexen meer liggen. Vond 't wat bijzonder en toevallig :+ Maar een paar dagen later hadden ze weer een grote mand voor de kassa hangen en begin van de week was die nog steeds stampvol.

Dus wss wel even een leverprobleempje, maar recentelijk weer een voorraadje gekregen denk ik. Wellicht vist jouw dorpje nog net even achter het net, I dunno.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Speaking of FlowFlex, laten we hopen dat 't een fout-positieve test is :+ Morgen 0945 bevestiging bij de GGD halen, maar denk dat 't wel terecht is :o

So much voor die 2e booster afgelopen zaterdag :P Is één weekje toch nét eventjes te kort geweest...

[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 25-03-2022 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56

Pinobigbird

doesn't share food!

Speaking of FlowFlex, de Amerikaanse FDA heeft een waarschuwing voor het gebruik ervan afgegeven vanwege het risico op false-negative en false-positive resultaten:
[...]The FDA is concerned about the risk of false results when using this unauthorized test.[...]
Het gaat om de variant van de test die in Europa wordt verkocht (blauwe verpakking). Er is namelijk ook een Amerikaans versie (witte verpakking).
https://www.aconlabs.com/...-test-self-testing-tests/
Afbeeldingslocatie: https://www.aconlabs.com/wp-content/uploads/2022/01/flowflex-table2-991x1024.png

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Royeboi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:19:
[...]

En dit is (onder andere) de reden waarom we nog met zoveel besmettingen zitten. Veel mensen gaan blindelings uit van het resultaat van een enkele zelftest afname, terwijl het al inmiddels ruimschoots bekend is (of zou moeten zijn) dat zelftesten allesbehalve waterdicht uitsluitsel geven of je positief bent of niet.

Ik werk bij de GGD en het verbaast me iedere dag weer als ik mensen spreek die dan heel verbaasd zeggen ''Ja, maar ik had een negatieve zelftest hoor!'' 8)7

Als je klachten hebt, doe je dagelijks een zelftest. Bij de meeste zul je zien dat je pas enkele dagen nadat je klachten ontwikkelt, een positieve zelftest hebt. Terwijl het overgrote deel wel genoegen neemt met een enkel zelftestje, en als die negatief uitslaat, ze direct alle leefregels aan de laars lappen en vrolijk naar buiten gaan en meedoen aan de maatschappij. En als we in het najaar weer dicht moeten, is het allemaal maar weer de schuld van de grote boze overheid. :o :9

[...]

Ik vertrouw die Lyher ook totaal niet. De instructies zijn ook vaag, je hoeft de sample ook niet eens te schudden, alleen maar paar keer in het buisje knijpen en that's it. Die van Flowflex heeft veel heldere instructies (en hebben ook een hogere betrouwbaarheid). Maar zie die nog maar eens te vinden, ik ben laatst 4 drogisten afgegaan maar geen van allen hadden ze nog liggen. Misschien heb ik de pech dat ik in een dorp woon want ik hoor van anderen dat ze genoeg Flowflex hadden liggen. Uiteindelijk 4 x Lyher gedaan en na de vierde was ik zelf positief (na 4 dagen van klachten).
Acon Antigeen zelftest 5 stuks #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi499995

Die? Word je hier in t dorp mee doodgegooid.. en online gewoon te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Pinobigbird Beetje jammer alleen dat ze hun verhaal niet onderbouwen. Is er een risico op foute uitslagen, omdat de test niet is toegestaan door de FDA? Oftewel, ze weten niet of er een risico is, maar omdat ze het niet kunnen uitsluiten, geven ze een waarschuwing? Of hebben ze daadwerklijk vastgesteld dat er meer foute uitslagen met deze test zijn? Want dit laatste zeggen ze nergens letterlijk. Ze zijn "bang" voor "foute uitslagen", maar nergens bewijs.

De FDA is notoir streng als het gaat om "niet-FDA-approved", dus mijn inschatting op basis van de gegevens van dat bericht is dat we de donkerblauwe Flowflexen gewoon lekker kunnen blijven gebruiken en laat die FDA maar lekker de FDA aan de overkant van de plas.

Zodra mijn GGD-PCR negatief terug komt, kom ik hier wel weer met de staart tussen de beentjes terug op het bovenstaande :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Osiris schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:10:
Nu nog niet, straks misschien. Ligt helemaal ook aan de epidemiologie. Hoeveel mensen gaan er over een tijdje nog dood? En in 't ziekenhuis/IC? Gaat alles weer naar de kloten aankomende herfst of valt het allemaal wel mee?

Koffiedik kijken voor nu.
Op basis van de diverse wetenschappelijke artikelen die de laatste paar maanden zijn gepubliceerd over de gevolgen van zelfs milde infecties, verwacht ik dat we de komende 2-3 jaar wat 'leuke' verassingen gaan krijgen. In de trant van beduidend hogere incidentie diabetes type I bij kinderen, diabetes type II bij volwassenen, vroege dementie bij 60+, allerhande (dodelijke) hartstoornissen, plotselinge mentale instabiliteit, en nog veel meer amusante dingen. :X

Verder is ook nog niet duidelijk wat herhaalde infecties met mensen doet, alhoewel als ik naar wat collega's kijk die nu meerdere infecties hebben gehad lijkt iets long-covid-achtigs tot de mogelijkheden te behoren (elke 10-15 dagen wakker worden met hoofdpijn en extreme vermoeidheid die meerdere dagen duurt).

Nou ja, ik ga gewoon door mijn maskertjes te dragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:56

Pinobigbird

doesn't share food!

@Osiris Helemaal met je eens hoor. Het is dan ook enkel een stom gedoe om de FDA-approval versus de CE-markering.

De blauwe verpakking heeft geen FDA-approval en vormt daardoor een 'risico' in de VS.
De witte verpakking heeft geen CE-markering en vormt daardoor een 'risico' in de EU.
Risk Statement:
• COVID-19 Antigen tests in the U.S. market that lack FDA approval, clearance, or authorization can pose significant risk since they may lead to inaccurate test results, including false negative or false positive test results.
• COVID-19 Antigen tests in Europe without the CE mark can pose significant risk since they may lead to inaccurate test results, including false negative or false positive test results.
Desondanks hoop ik toch dat je uitslag negatief is ;)

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Amphiebietje Helemaal met je eens dat SARS-CoV-2 niet "gewoon" een verkoudheidje is hoor. De vraag is natuurlijk wat de rol van vaccinaties in het grotere geheel is, ook op de lange termijn-gevolgen. Hoeveel moet je vaccineren om één lange termijn-complicatie te voorkomen? Proportioneel? Kosten-baten? Dat zijn in die gevallen (helaas) wel dingen waar men rekening mee houdt.

@Pinobigbird Ah ja, lijkt dus inderdaad puur om approvals te gaan.. En waarschijnlijk moet dat "Risk Statement"-stukje er verplicht van de FDA bij staan gok ik zo, anders zouden ze dat natuurlijk niet doen. M.u.v. neppe testen natuurlijk, dát is wel een reëel risico! En daar doelen ze neem ik aan op en niet dat de genoemde officiële testen van FlowFlex onbetrouwbaar zijn. :)

Overigens, als mijn PCR-test negatief uitkomt, dan geef ik de schuld aan de dame die het stokkie niet helemaal tot in mijn nasopharynx stak.. :X Al zaten mijn klachten voornamelijk in de keel gisteren en gezien de kokhalsreflex had ze díe wel te pakken :+ Nu lijkt de keel alweer over te gaan en juist een heeeel klein beetje neusverkoudheid op te treden. Nou ja, genoeg RNA aanwezig om de PCR positief te maken lijkt me :) Alleen jammer dat deze test hoogst waarschijnlijk niet naar m'n eigen labje gaat :+

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 26-03-2022 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Osiris schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:12:
@Amphiebietje Helemaal met je eens dat SARS-CoV-2 niet "gewoon" een verkoudheidje is hoor. De vraag is natuurlijk wat de rol van vaccinaties in het grotere geheel is, ook op de lange termijn-gevolgen. Hoeveel moet je vaccineren om één lange termijn-complicatie te voorkomen? Proportioneel? Kosten-baten? Dat zijn in die gevallen (helaas) wel dingen waar men rekening mee houdt.
Maar natuurlijk, echter de incidentie van het virus in NL is erg hoog te noemen (te zien aan de schrikbarende positiviteitspercentages). Als dan zelfs maar een klein percentage lange-termijn complicaties eraan overhoudt, zijn dat in absolute zin een veel groter aantal mensen dan als het virus weinig circuleert.
Als de zorg nu al problemen heeft met het eigenlijk best kleine aantal mensen met ernstige complicaties, hoe moet dat dan straks als er een veelvoud aan mensen milde lange-termijn complicaties krijgt?

Nou ja, met Rutte aan het roer verwacht ik eigenlijk dat ze die mensen gewoon laten stikken...letterlijk en figuurlijk. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Amphiebietje De vraag is wat je er aan kúnt doen. Je gaat geen grootschalige terugkomende booster-campagnes ondernemen als dat niet bewezen effectief is op de lange termijn-gevolgen. En dit virus gaat simpelweg niet meer weg, dus het land 100 % voor eeuwig in lockdown houden is ook geen optie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Gezond leven en eten kunnen we doen :+ Helpt sowieso de cijfers voor incidentie van diabetes (t2), dementie en mentale stoornissen naar beneden te halen. Die zijn al jaren veelal stijgende..

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

TerraGuy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:23:
Gezond leven en eten kunnen we doen :+ Helpt sowieso de cijfers voor incidentie van diabetes (t2), dementie en mentale stoornissen naar beneden te halen. Die zijn al jaren veelal stijgende..
Dat het positief is tegen corona is immers bijna 2 jaar bekend. De Nederlander doet er helaas weinig mee. Maar ik ben dan ook voor korting op je verzekeringen als je een gezonde levensstijl hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-10 14:33
s3n schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:32:
[...]

Dat het positief is tegen corona is immers bijna 2 jaar bekend. De Nederlander doet er helaas weinig mee. Maar ik ben dan ook voor korting op je verzekeringen als je een gezonde levensstijl hebt
Leuk, maar dat is weer een arme mensen belasting, want mensen met een hoger inkomen leven gemiddeld veel gezonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Nu online

s3n

BarôZZa schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Leuk, maar dat is weer een arme mensen belasting, want mensen met een hoger inkomen leven gemiddeld veel gezonder.
Het hoeft niet extreem, iedereen kan gestimuleerd worden een beetje te bewegen, bijvoorbeeld wandelen. En de frituur wat minder vaak aan is misschien al genoeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arrien
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
s3n schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:29:
[...]

En de frituur wat minder vaak aan is misschien al genoeg.
Dat probleem is nu al in 1 klap opgelost nu alle zonnebloemolie in Nederland op is ;)

http://www.avfoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Osiris schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:48:
@Amphiebietje De vraag is wat je er aan kúnt doen. Je gaat geen grootschalige terugkomende booster-campagnes ondernemen als dat niet bewezen effectief is op de lange termijn-gevolgen. En dit virus gaat simpelweg niet meer weg, dus het land 100 % voor eeuwig in lockdown houden is ook geen optie ;)
Waarom mensen telkens heen en weer lijken te schieten tussen twee extreme opties, snap ik werkelijk niet. Er zijn toch tig situaties mogelijk tussen alles potdicht en alles open? Mondmaskers en afstand houden op drukke plekken helpen wel degelijk, en zijn nou niet bijster ingrijpend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Amphiebietje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Waarom mensen telkens heen en weer lijken te schieten tussen twee extreme opties, snap ik werkelijk niet. Er zijn toch tig situaties mogelijk tussen alles potdicht en alles open? Mondmaskers en afstand houden op drukke plekken helpen wel degelijk, en zijn nou niet bijster ingrijpend.
Ik vind mondmaskers dragen buiten/binnen op drukke plekken juist wel heel ingrijpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Amphiebietje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:57:
[...]

a) helpt dat werkelijk? ook als maar 10 % dat zou doen?
b) wil je dat dan gaan verplichten of als advies?
c) we hebben het hier over lange-termijn gevolgen: gaat zo'n verplichting/advies op de lange termijn überhaupt iets uitmaken, als we wéten dat dit virus endemisch wordt en iedereen in de maatschappij er óóit wel mee in aanraking komt?
d) zouden zulke maatregelen dan wel proportioneel zijn?

Ik zie dan meer heil in het aanbieden van meer boosters, mits wetenschappelijk bewezen is dat dit lange-termijn gevolgen ook vermindert.

[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 27-03-2022 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Frustratie postje hier. Tijdschema van pakweg de afgelopen twee weken:

Vr 18-03: Uit eten met vrienden
Zo 20-03: Vriend meldt zich positief met corona, zelftest gedaan -> Negatief
Di 22-03: GGD test laten doen, had hele lichte klachten (klein beetje verkouden + 2x per dag hoesten) -> Positief
Vr 25-03: Zelftest gedaan -> Negatief
Ma 28-03: Vandaag weer GGD test laten doen -> Weer positief

Het punt is, ik voel mij helemaal niet ziek. Soms hoest ik 1 of 2 keer per dag, maar soms hoest ik ook een dag helemaal niet. Soms word ik in de ochtend wakker met een kleine neusverkoudheid (niet eens dat het potdicht zit of wat dan ook maar een klein loopneusje), soms heb ik helemaal geen last van verkoudheid. Maar ondertussen ben ik "ziek" en moet ik weer voor 5 dagen in quarantaine.

Wat moet ik hiermee...?

Na wat onderzoek via de GGD-sites. Positieve test hou je nog veel langer (soms tot wel 8 weken) omdat deze gevoelig is. Na 10 dagen mag je dan weer alles doen en laten. Laat ik dat dan maar ook aanhouden. 1-4 is freedom day.

[ Voor 12% gewijzigd door Robkazoe op 28-03-2022 21:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-10 20:20
Dat klopt ook, je mag in alle gevallen na 10 dagen uit quarantaine. Als je 24 uur geen klachten hebt mag dat ook al na 5 dagen (of na 6 of 7 bijvoorbeeld, afhankelijk van wanneer je 24 uur geen klachten hebt). Dit geldt vanaf het moment dat je klachten begonnen, dus niet vanaf wanneer je positief getest bent.

De GGD geeft ook specifiek aan dat het geen zin heeft om binnen die 8 weken nogmaals te testen, om de reden die je zelf ook al aangeeft: de kans is aanwezig dat je nog steeds positief test. Maar in jouw geval zou je dus nu al uit quarantaine mogen als je 24 uur klachtenvrij bent, anders inderdaad uiterlijk 1-4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:54
s3n schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:32:
Maar ik ben dan ook voor korting op je verzekeringen als je een gezonde levensstijl hebt
En hoe toon je dat aan voor de verzekering? Bonnetjes inleveren? Fitnesspasje omhoog houden? Voetbalshirtje laten zien?

Een verzekering gelooft je vast niet op je blauwe ogen. Want dan leeft iedereen gezond.

Ook de wat stevigere medemens kan prima zijn gezonde best doen en toch in een risicogroep blijven "hangen".
Of telt dat voor hen dan weer niet, BMI 25+ sowieso uitgesloten?
En als je door ziekte aankomt en over de grens gaat dan zegt de verzekering: Helaas, onderverzekerd, we betalen maar de helft van de zorg uit?

Imo een kansloos idee, maar reuze benieuwd hoe jij dat denkt aan te tonen voor de verzekering.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En hoe zit het dan met chronisch zieken die hartstikke hun best doen om wel gezond te zijn.. maar toch tienduizenden euros aan zorgkosten maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
ParaDroid2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:00:
Dat klopt ook, je mag in alle gevallen na 10 dagen uit quarantaine. Als je 24 uur geen klachten hebt mag dat ook al na 5 dagen (of na 6 of 7 bijvoorbeeld, afhankelijk van wanneer je 24 uur geen klachten hebt). Dit geldt vanaf het moment dat je klachten begonnen, dus niet vanaf wanneer je positief getest bent.

De GGD geeft ook specifiek aan dat het geen zin heeft om binnen die 8 weken nogmaals te testen, om de reden die je zelf ook al aangeeft: de kans is aanwezig dat je nog steeds positief test. Maar in jouw geval zou je dus nu al uit quarantaine mogen als je 24 uur klachtenvrij bent, anders inderdaad uiterlijk 1-4.
Blijft toch apart, mijn Duitse collegas moeten negatief testen om uit quarantaine te mogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Echt waar, nog steeds? Het hele probleem daarmee is dat je dus nog tot zo'n 8 weken positief kan testen. Lekker 8 weken in isolatie omdat je nog restmateriaal hebt.. Dan vind ik de oplossing in Nederland beter en het lijkt voorlopig ook prima te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Maar Duitsland test voornamelijk met antigeen-testen i.p.v. PCR-testen begreep ik een tijdje terug. Dus dan geldt dat een stuk minder.

Als je antigeen-test nog positief is, dan zou ik ook niet durven te zeggen dat je niet meer besmettelijk bent.

[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 29-03-2022 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:06

Crazy D

I think we should take a look.

Dennis1812 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:58:
En hoe zit het dan met chronisch zieken die hartstikke hun best doen om wel gezond te zijn.. maar toch tienduizenden euros aan zorgkosten maken..
Of de gezonde sporter die wel 3 x per week fitness nodig heeft en paar keer per jaar op de eerste hulp zit? Het is gewoon een belachelijk systeem. Vriend van me krijgt gratis Apple Watch en korting als hij genoeg loopt. Betekent gewoon dat de tarieven te hoog zijn 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
ParaDroid2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:49:
Echt waar, nog steeds? Het hele probleem daarmee is dat je dus nog tot zo'n 8 weken positief kan testen. Lekker 8 weken in isolatie omdat je nog restmateriaal hebt.. Dan vind ik de oplossing in Nederland beter en het lijkt voorlopig ook prima te kunnen.
Kijk maar naar Louis, die ineens weer positief test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Teijgetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:18:
[...]

En hoe toon je dat aan voor de verzekering? Bonnetjes inleveren? Fitnesspasje omhoog houden? Voetbalshirtje laten zien?

Een verzekering gelooft je vast niet op je blauwe ogen. Want dan leeft iedereen gezond.

Ook de wat stevigere medemens kan prima zijn gezonde best doen en toch in een risicogroep blijven "hangen".
En als je door ziekte aankomt en over de grens gaat dan zegt de verzekering: Helaas, onderverzekerd, we betalen maar de helft van de zorg uit?

Imo een kansloos idee, maar reuze benieuwd hoe jij dat denkt aan te tonen voor de verzekering.
Allemaal sensoren en tracking chips in je lijf natuurlijk :Y)

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Osiris schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:01:
Maar Duitsland test voornamelijk met antigeen-testen i.p.v. PCR-testen begreep ik een tijdje terug. Dus dan geldt dat een stuk minder.

Als je antigeen-test nog positief is, dan zou ik ook niet durven te zeggen dat je niet meer besmettelijk bent.
Dat zei ik dus mijn baas ook, na 10 dagen test ik nog steeds positief, maar hij volgt gewoon de procedure van het werk en dat is 5 dagen in quarantaine en dan mag je weer op het werk komen als je 24 uur klachtenvrij bent. En tussen de regels werd gezegd dat ik dus maar beter weer gewoon op het werk kan verschijnen. Ik ben al bijna een week klachtenvrij, maar testte gisteren dus nog steeds positief met een zelftest. Momenteel ben ik dan ook weer op het werk, maar houd wel flink afstand van mijn collega's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:14
Mawlana schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:25:
[...]

Niet geboosterd, dus ik zit tot eind van de week thuis. Zonder klachten. :)
Afgelopen zondag naar een restaurant geweest met m'n vrouw en twee nichtjes. Op maandag testte een nichtje positief, en een dag erna ook het andere nichtje.

Ik moet eigenlijk weer in quarantaine. :') Wederom zonder klachten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:50
Mijn vrouw positief met een zelftest. Heb zelf ook wel een rauwe keel, maar test negatief. Ga mezelf niet afzonderen. Onze dochter (8j) ook negatief.

Mijn vrouw heeft vandaag een GGD test laten doen, dus afwachten op de uitkomst daar van, maar verwacht gewoon positief. Ben benieuwd of mijn dochter en ik de dans ontspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Nu online

s3n

[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality is daar al een oplossing van. Er zijn ook al autoverzekeringen die iets vergelijkbaars doen. Of het de beste oplossing is weet ik niet, ik ben geen expert, maar dat er mogelijkheden zijn staat vast.
Hier zet je mensen zelf in een hoekje. Ik heb het over het stimuleren van een gezonde levenstijl. Jij suggereert gelijk dat mensen met een te hoog BMI hier niet onder vallen. En over het daadwerkelijk verzekeren heb ik het niet, enkel over stimuleren via bijvoorbeeld een premie.
Dennis1812 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:58:
Zie voorgaande. Ik ben voorstander van het stimuleren van een gezonde leefstijl, maar daar zou het ook moeten stoppen.
Crazy D schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:09:
Of de gezonde sporter die wel 3 x per week fitness nodig heeft en paar keer per jaar op de eerste hulp zit? Het is gewoon een belachelijk systeem. Vriend van me krijgt gratis Apple Watch en korting als hij genoeg loopt. Betekent gewoon dat de tarieven te hoog zijn 8)7
Het is een belachelijk systeem omdat nu enkel mensen met een gezonde/actieve leefstijl mee doen aan dit soort acties. Iemand die niet beweegt zal hier nooit bij aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Mijn Corona besmetting dateert van 6 maart. Maar ik ben nu nog steeds aan het hoesten en ook nog steeds neusverkouden.
Kan dit een teken zijn van beschadigde longen?

Ik ben 31 jaar, doe 4 tot 5 keer per week aan CrossFit en klim ook nog 1 a 2 keer per week. Daarnaast ben ik in de afgelopen jaren vrijwel nooit ziek geweest, wat volgens mij komt doordat ik de Wim Hof methode volg met koud douchen en de ademhalingsoefeningen. Toch heb ik ontzettend veel last van de naweeën van COVID. COVID zelf viel me eigenlijk ontzettend mee; een avond koorts en dus een beetje hoesten en neusverkouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Koehandelaar schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:53:
Mijn Corona besmetting dateert van 6 maart. Maar ik ben nu nog steeds aan het hoesten en ook nog steeds neusverkouden.
Kan dit een teken zijn van beschadigde longen?

Ik ben 31 jaar, doe 4 tot 5 keer per week aan CrossFit en klim ook nog 1 a 2 keer per week. Daarnaast ben ik in de afgelopen jaren vrijwel nooit ziek geweest, wat volgens mij komt doordat ik de Wim Hof methode volg met koud douchen en de ademhalingsoefeningen. Toch heb ik ontzettend veel last van de naweeën van COVID. COVID zelf viel me eigenlijk ontzettend mee; een avond koorts en dus een beetje hoesten en neusverkouden.
Zelfde hier bij vrouwlief en ik, beide besmet in januari (beide niet gevaccineerd en nagenoeg geen symptomen). Denk eerder dat het een griepje is, want we zijn beide negatief en bovendien proesten de kids gezellig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
MaZo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:10:
[...]
Zelfde hier bij vrouwlief en ik, beide besmet in januari (beide niet gevaccineerd en nagenoeg geen symptomen). Denk eerder dat het een griepje is, want we zijn beide negatief en bovendien proesten de kids gezellig mee.
Bij mij zijn het hoesten en het neusverkouden zijn niet gestopt, dus het lijkt mij gewoon gevolgen van COVID toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:56
@Koehandelaar 6 maart is nog vrij recent. Het is overigens ook niet te zeggen of je huidige klachten door en ander virus worden veroorzaakt. Geef het nog een tijdje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Valt me trouwens op dat Duitsland het een stuk slechter doet dan Nederland, 2500 mensen op de IC en 25.000 in het ziekenhuis, dat is 20x zoveel op de IC en 14x zoveel in het ziekenhuis terwijl het land slechts 5x zoveel inwoners heeft. Terwijl Duitsers net wat meer gevaccineerd zijn en meer geboosterd, plus nog maatregelen als 3G en (FFP2-)mondkapjes die wij al een poos niet meer hebben. Duitsers kijken verbaasd naar hoe relaxt het in Nederland gaat nu. Het zou toch beter moeten gaan daar, zou je zeggen, of minstens even goed. Hoe zou het komen dat dat niet zo is?

Ik kom in ieder geval tegen dat Duitsers veel meer overgewicht hebben dan Nederlanders. Aangezien het aantal mensen met overgewicht oververtegenwoordigd is bij ernstig verloop bij corona, zou dat een (aardig grote?) rol kunnen spelen:

Overgewicht: Duitsland 66% mannen/53% vrouwen, Nederland 54% mannen/48% vrouwen
Obesitas: Duitsland 23% mannen/24% vrouwen, Nederland 13% mannen/16% vrouwen

Met zoveel meer overgewicht en obesitas heb je ook miljoenen mensen die extra vatbaar zijn voor ernstig verloop. Dat is toch geen punt wat je wilt negeren, lijkt me.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06:58
TerraGuy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:25:
Valt me trouwens op dat Duitsland het een stuk slechter doet dan Nederland, 2500 mensen op de IC en 25.000 in het ziekenhuis, dat is 20x zoveel op de IC en 14x zoveel in het ziekenhuis terwijl het land slechts 5x zoveel inwoners heeft. Terwijl Duitsers net wat meer gevaccineerd zijn en meer geboosterd, plus nog maatregelen als 3G en (FFP2-)mondkapjes die wij al een poos niet meer hebben. Duitsers kijken verbaasd naar het relaxt het in Nederland gaat nu. Het zou toch beter moeten gaan daar, zou je zeggen, of minstens even goed. Hoe zou het komen dat dat niet zo is?

Ik kom in ieder geval tegen dat Duitsers veel meer overgewicht hebben dan Nederlanders. Aangezien het aantal mensen met overgewicht oververtegenwoordigd is bij ernstig verloop bij corona, zou dat een (aardig grote?) rol kunnen spelen:

Overgewicht: Duitsland 66% mannen/53% vrouwen, Nederland 54% mannen/48% vrouwen
Obesitas: Duitsland 23% mannen/24% vrouwen, Nederland 13% mannen/16% vrouwen

Met zoveel meer overgewicht en obesitas heb je ook miljoenen mensen die extra vatbaar zijn voor ernstig verloop. Dat is toch geen punt wat je wilt negeren, lijkt me.
Interessant vraagstuk. Overgewicht kan zeker meespelen. Geen idee hoe de verhouding is qua leeftijdsgroepen in Duitsland t.o.v. Nederland, maar misschien speelt dat ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:44

Wailing_Banshee

You're Next

Valt me trouwens op dat Duitsland het een stuk slechter doet dan Nederland, 2500 mensen op de IC en 25.000 in het ziekenhuis, dat is 20x zoveel op de IC en 14x zoveel in het ziekenhuis terwijl het land slechts 5x zoveel inwoners heeft. Terwijl Duitsers net wat meer gevaccineerd zijn en meer geboosterd, plus nog maatregelen als 3G en (FFP2-)mondkapjes die wij al een poos niet meer hebben. Duitsers kijken verbaasd naar hoe relaxt het in Nederland gaat nu. Het zou toch beter moeten gaan daar, zou je zeggen, of minstens even goed. Hoe zou het komen dat dat niet zo is?

Zou het er ook niet mee te maken kunnen hebben dat Duitsers mogelijk sneller naar het ziekenhuis gaan en er langer blijven?

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Duitsland heeft per week 1,4M infecties, Nederland zit onder de 200k.
Met 7x zoveel met 5x zoveel inwoners is idd niet een heel groot verschil.

Voor de verschillen in het zkh zou je bijv naar de leeftijdsverdeling op de IC etc moeten gaan kijken.
Weet ook niet hoe ze in DE de met covid en door covid in het zkh registreren?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 19:11

muhda

Time & Space traveler

4 weken geleden Corona opgelopen. In het ziekenhuis beland door uitdroging (dehydratie) ik kon niks drinken of eten door de pijn in mijn keel. (Zuurstof level was gelukkig wel goed) Na 2 weken eindelijk erdoorheen gekomen. De week erna (3de week) leek ik goed op weg naar herstel maar nu weer soort van terugval. Want sinds eind vorige week heb ik ontzettend last van energie te kort en vermoeidheid. Ook is mijn eetlust nog niet terug en heb ik nog wat kleine kwaaltjes.

Meerdere Tweakers die dit ook gehad hebben? Duurde het herstel langer? Weken, maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
muhda schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:09:
Meerdere Tweakers die dit ook gehad hebben? Duurde het herstel langer? Weken, maanden?
Google "long covid" eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-10 11:10

Mfpower

In dubio

muhda schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:09:
4 weken geleden Corona opgelopen. In het ziekenhuis beland door uitdroging (dehydratie) ik kon niks drinken of eten door de pijn in mijn keel. (Zuurstof level was gelukkig wel goed) Na 2 weken eindelijk erdoorheen gekomen. De week erna (3de week) leek ik goed op weg naar herstel maar nu weer soort van terugval. Want sinds eind vorige week heb ik ontzettend last van energie te kort en vermoeidheid. Ook is mijn eetlust nog niet terug en heb ik nog wat kleine kwaaltjes.

De eerste keer was ik na 1 jaar van ongeveer 95% van m'n klachten af. Vooral de eerste 3 maanden waren erg zwaar.
De tweede keer duurde het 3 weken en was ik weer OK.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 01-04-2022 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Ondertussen:

https://www.ad.nl/buitenl...het-coronavirus~afb5a720/

Gaat prima zo. We hebben nog wel ff te gaan :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Niet dat ik iemand ziek wens maar zou het wel grappig vinden wanneer ze dit pas ontdekt hadden nadat bij hem covid was vastgesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perspectivebass
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:49
PalingDrone schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:36:
[...]

Niet dat ik iemand ziek wens maar zou het wel grappig vinden wanneer ze dit pas ontdekt hadden nadat bij hem covid was vastgesteld.
Maar zelfs bij 87 dosissen is het vaccin nog veilig. En gezien die het al tijdje deed ook geen lange termijn effecten.

weet deze conclusie kun je natuurlijk niet echt zo trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
perspectivebass schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:55:
[...]

Maar zelfs bij 87 dosissen is het vaccin nog veilig. En gezien die het al tijdje deed ook geen lange termijn effecten.

weet deze conclusie kun je natuurlijk niet echt zo trekken.
Benieuwd of dit alleen Pfizer was of dat hij het hele kwartet aan vaccins genomen heeft, als er eentje de mogelijke bijwerkingen zou kunnen vergelijken is hij dat wel.
Neem aan dat hij nu wel een vast contract bij Pfizer krijgt aangeboden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

PalingDrone schreef op zondag 3 april 2022 @ 00:08:
[...]

Benieuwd of dit alleen Pfizer was of dat hij het hele kwartet aan vaccins genomen heeft, als er eentje de mogelijke bijwerkingen zou kunnen vergelijken is hij dat wel.
Neem aan dat hij nu wel een vast contract bij Pfizer krijgt aangeboden :+
Zal wel Pfizer en Moderna cocktail geweest zijn.
De andere varianten worden niet zoveel meer geprikt, ook in DE.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

YakuzA schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:49:
[...]

Duitsland heeft per week 1,4M infecties, Nederland zit onder de 200k.
Met 7x zoveel met 5x zoveel inwoners is idd niet een heel groot verschil.
"positieve testen", niet het werkelijk aantal infecties. Je kan best doen alsof er minder infecties zijn door minder te testen of de mogelijkheid tot testen af te breken (de "Florida"-taktiek), maar dat betekent niet dat het werkelijk zo is.

Ook vermoed ik dat in DE/BE/FR mensen sneller in het ziekenhuis worden opgenomen als in NL, afgaand op het aantal gevallen waar ik weet van heb in NL die ondanks dat ze behoorlijk ziek waren thuis mochten uitzieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-10 12:43
Waah schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

Ah we gaan voorspellen :+ waarom heeft Tweakers nog geen /Remindme functie? :D

Over 2 weken zeker geen lockdown (immers, de verspeiding heeft tijd nodig, vaak na 2 weken stijgen de besmettingen pas voor het eerst echt. Dus een lockdown zou dan nog wel 2 weken duren). En ik verwacht geen lockdown at all.

Men kijkt nu duidelijk naar de ziekenhuizen en opnames. Niet naar het aantal besmettingen. Als de jeugd het op de vakanties niet heeft opgepikt, gaan ze dat nu niet opeens meer doen omdat ze naar school gaan. :+

En als dat wel zo is: Het aantal ziekenhuisopnames zal er nauwelijks door omhoog gaan. Want de vaccinatie werkt gewoon voor de meesten goed tegen de ernstige gevolgen.

En het wordt nog mooi weer _/-\o_
Achteraf is het mooi wonen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Amphiebietje schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:48:
[...]

Ook vermoed ik dat in DE/BE/FR mensen sneller in het ziekenhuis worden opgenomen als in NL, afgaand op het aantal gevallen waar ik weet van heb in NL die ondanks dat ze behoorlijk ziek waren thuis mochten uitzieken.
Ik heb half januari een operatie ondergaan, in Nederland is de gemiddelde ziekenhuis duur 2 tot 4 dagen. Voor zover ik kan vinden is dit in Duitsland 4 tot 5 dagen. Persoonlijk was ik wel blij dat ik na 2 dagen weer naar huis mocht, thuis beter worden is een stuk prettiger dan in het ziekenhuis!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Wordt je afweersysteem 'beter' tegen Covid19 als je na herstel nog wat langer in de buurt bent van corona-positieve mensen?

Dus stel dat je een gezin hebt waarbij een-voor-een mensen ziek worden en herstellen - de eerste van die reeks wordt ziek, hersteld, maar verblijft de paar weken daarna dus in de buurt van ziekwordende mensen die dus besmettelijk zijn. Je lichaam heeft zich hersteld, je lichaam weet dus hoe om te gaan met covid-19 virussen maar krijgt nog wekenlang dagelijks verse virussen binnen die netjes worden weggewerkt door je lichaam.

Zal zo iets zorgen voor een sterker afweersysteem (je lichaam die gaat onthouden paraat te staan voor virussen), waar je nog maanden profijt van hebt of is die winst nihiel en na enkele weken volledig weg?

(niet dat ik nou wil adviseren om na herstel vooral corona-patienten op te zoeken, maar ben gewoon benieuwd naar of zo iets effect zal hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-10 19:03
Wailing_Banshee schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:26:
[...]

Ik heb half januari een operatie ondergaan, in Nederland is de gemiddelde ziekenhuis duur 2 tot 4 dagen. Voor zover ik kan vinden is dit in Duitsland 4 tot 5 dagen. Persoonlijk was ik wel blij dat ik na 2 dagen weer naar huis mocht, thuis beter worden is een stuk prettiger dan in het ziekenhuis!
Klopt, maar soms gaat het ook iets te snel. Ik ben op dag 4 na een sigmoidresectie naar huisgestuurd. 3 uur later lag ik weer op de SEH omdat alle hechtingen in m'n dikke darm hadden losgelaten en dus de darminhoud naar binnenliep. Waarschijnlijk had het weinig uitgemaakt, maar mogelijk had eerder ingrijpen de complicaties lager gehouden....

Bij het opheffen van de hartmann ben ik na 2 dagen naar huisgestuurd en toen ging het gelukkig goed, na de adhesiolysis 1,5 dag.

Ik lag met darmonstekingne langer in het ziekenhuis dan met die operaties. Thuis herstellen is wel fijn, maar ik heb wel het gevoel dat we in Nederland de grens opzoeken, maar ik heb hier geen onderbouwde data voor.Misschien weegt collectief het wel op, tegen de enkele nadelen voor wanneer het misgaat.

[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 04-04-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Zo, vandaag m'n booster maar eens gehaald. Heb nu een pijnlijke arm... Ik moet eerlijk zeggen, dat vrij inlopen ipv afspraak maken werkt voor mij veel beter. Minder tijd om te stressen (ondanks het feit dat ik recentelijk herhaaldelijk lek geprikt ben, vind ik het nog steeds helemaal niets op een prik te krijgen!)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb eerder deze week mijn eerste in-person congres (microbiologie, Belfast) gedaan. Een Covid-welcome pack, met 6 Covid-19 antigeen tests, 4 Rosimask FFP3 gezichtsmaskers en een random pluche GiantMicrobes keyring, ik had de Covid-vaccin keyring die ik ga weggeven aan een collega die niet kon gaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.giantmicrobes.com/uk/media/catalog/product/cache/ff90142cc55f9ca12447aeed7184b263/v/a/vaccine-kc-side_1.jpg

Iedereen kreeg continu te horen over dragen gezichtsmaskers, en van microbiologen (inclusief virologen) mag je wel een betere compiance verwachten.

Toch heb ik van de Engelse Covid-app al te horen gekregen dat ik maandag blootgesteld ben, en ik verwacht dat ik er morgen weer eentje krijg voor dinsdag. Trein, vliegtuig, bus, hotel, vliegveld en het congres, kies maar uit... En ik was na 2.5 jaar toch niet echt meer gewend aan mensenmassa's en het vele staan en lopen. Uiteindelijk was mijn smartwatch met de stappenteller het meest tevreden....

Wel kwam ik ook terecht in de EasyJet vertragings tombola, die begonnen is vanaf het moment dat ze gezichtsbedekking niet meer verplichten, en opeens veel staf Covid oploopt. Hoe verrassend.

Nou ja, de LFTs zijn nog steeds negatief, en het onregelmatige hoesten kan ook komen door de verharende katten ;) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nu 10 dagen isolatie achter de rug en m'n zelftest is wederom positief. Volgens de GGD maakt dat niet uit want in NL is t na 10 dagen gewoon klaar. Echter lees ik van buitenlandse bronnen (en GGD bevestigt dit) dat je nog besmettelijk bent zolang je zelftest positief is. Ik hoest nog steeds maar heb ook weer zin om van alles te gaan doen en m'n gezin te knuffelen. Wat is nu wijsheid :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@gambieter Gisteren en eergisteren was de Scientific Spring Meeting van de NVMM in Papendal. We hebben ons volledig gehouden aan de huidige Nederlandse richtlijnen!

Was wel even bijzonder, maar ook wel heel erg fijn! Zo'n beetje iedereen die ik sprak ging er gewoon vanuit dat ze ergens in die 2 dagen wel een SARS-CoV-2-infectie (voor zover niet al immuun door een recente infectie) hebben opgelopen.. :P

Men doet er hier niet zo moeilijk meer over.

@Cartman! Wijsheid is hier niet. En ligt ook aan je situatie. Bevat je gezin risicogroepen? Allemaal gevaccineerd? Et cetera? Je hebt denk ik niet voor niets antigeen-testen afgenomen, aangezien dat v.z.i.w. helemaal niet geadviseerd wordt. Als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, dan zou ik het er niet op gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Osiris schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:28:
@gambieter Gisteren en eergisteren was de Scientific Spring Meeting van de NVMM in Papendal.
Ik ben daar zo vaak geweest ;) . Het overlapte met de Microbiology Society meeting in Belfast.
We hebben ons volledig gehouden aan de huidige Nederlandse richtlijnen! Was wel even bijzonder, maar ook wel heel erg fijn! Zo'n beetje iedereen die ik sprak ging er gewoon vanuit dat ze ergens in die 2 dagen wel een SARS-CoV-2-infectie (voor zover niet al immuun door een recente infectie) hebben opgelopen.. :P

Men doet er hier niet zo moeilijk meer over.
Ik heb het nog steeds niet gehad (afkloppen) en wil dat graag nog verder uitstellen :p .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
gambieter schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:42:
[...]

Ik ben daar zo vaak geweest ;) . Het overlapte met de Microbiology Society meeting in Belfast.
Voor mij de 1e keer live! Vorig jaar digitaal :') Klaarblijkelijk nog niet microbiologisch genoeg om bij de Society mee te mogen doen :P
[...]

Ik heb het nog steeds niet gehad (afkloppen) en wil dat graag nog verder uitstellen :p .
Ik heb mijn booster au naturel nét gehad. Ga ook één keertje naar een etentje hoor.. :X Gelukkig net op tijd uit isolatie e.d. voor de SSM :)

Ik had 't liever ook nog even uitgesteld, maar ach, nu 't achter de rug is, dan is 't ook maar eens gebeurd. En hopelijk nu met 1x Janssen en 2x Pfizer plús een natuurlijke booster even genoeg immuniteit de komende maanden :)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 07-04-2022 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]
Het doet mij al zeer als ik hoor dat mensen continue aan het hoesten zijn, dus ik zou het ook graag nog even corona-vrij (en griep-vrij!) houden : p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:58
Cartman! schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:10:
Nu 10 dagen isolatie achter de rug en m'n zelftest is wederom positief. Volgens de GGD maakt dat niet uit want in NL is t na 10 dagen gewoon klaar. Echter lees ik van buitenlandse bronnen (en GGD bevestigt dit) dat je nog besmettelijk bent zolang je zelftest positief is. Ik hoest nog steeds maar heb ook weer zin om van alles te gaan doen en m'n gezin te knuffelen. Wat is nu wijsheid :?
Volgens degene die ik bij GGD sprak heeft zelftesten geen zin de eerste 5 weken na besmetting, omdat die altijd positief zullen zijn vanwege de antistoffen die dan in je lichaam aanwezig zijn.

Zelf nu week 5 met extreme vermoeidheidsklachtyen na Covid.

Deze quote uit een artikel dekt de lading aardig wat ik voel:
Last van hersenmist, een wattig en vol hoofd zeg maar, heb ik ook. Multitasken, meerdere dingen tegelijk doen, iets waar ik voorheen een kei in was, gaat me dan ook niet meer zo goed af. Ook mijn concentratie, of beter gezegd het gebrek daaraan, is een ding. Soms moet ik iets drie keer lezen voor ik weet wat er staat.
Klote is het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

KnoxNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:16:
[...]

Volgens degene die ik bij GGD sprak heeft zelftesten geen zin de eerste 5 weken na besmetting, omdat die altijd positief zullen zijn vanwege de antistoffen die dan in je lichaam aanwezig zijn.
De GGD Noord- en Oost-Gelderland is het daar niet mee eens:
Positieve testuitslag, geen nieuwe test nodig
Als je positief bent getest op corona, daarna hersteld bent en geen nieuwe of ernstiger klachten hebt, is opnieuw testen bij de GGD binnen 8 weken niet zinvol. De PCR-test is heel gevoelig en kan lang positief blijven zonder dat je besmettelijk bent. Voor een antigeen(zelf-)test geldt dat de kans klein is dat je na de isolatie nog positief test. Een antigeentest is alleen nog positief bij mensen die nog veel virus bij zich dragen.
https://www.ggdnog.nl/cor...-of-negatieve-testuitslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:58
Metalfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:23:
[...]

De GGD Noord- en Oost-Gelderland is het daar niet mee eens:

[...]

https://www.ggdnog.nl/cor...-of-negatieve-testuitslag
Nou lekker dan, die tegenstijdige info. Ik heb me dus daadwerkelijk ook maar 5 weken niet getest bij een niesje oid. Ik snap dat het voor iedereen nieuw is maar dit soort info zou richting de samenleving toch eenduidig moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

KnoxNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:25:
[...]

Nou lekker dan, die tegenstijdige info. Ik heb me dus daadwerkelijk ook maar 5 weken niet getest bij een niesje oid. Ik snap dat het voor iedereen nieuw is maar dit soort info zou richting de samenleving toch eenduidig moeten zijn.
Ik zat inderdaad met dezelfde verbazing toen ik laatst na mijn 5 dagen quarantaine nog steeds overtuigend positief testte en daar dus dingen over ging opzoeken. En bij iedereen leeft inderdaad een idee dat je nog een week of 8 positief blijft testen, maar dat blijkt dus alleen voor PCR-testen te gelden als ik de medische literatuur goed interpreteer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
KnoxNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:16:
[...]

Ik ben bang dat de GGD-medewerker die je hebt gesproken geen biet snapt van de antigeentest :F De antigeentest reageert namelijk helemaal niet op antistoffen (eiwitten aangemaakt door je eigen lichaam tégen antigenen), maar alleen op antigenen (eiwitjes van het virus zelf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Metalfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:30:
[...]

Ik zat inderdaad met dezelfde verbazing toen ik laatst na mijn 5 dagen quarantaine nog steeds overtuigend positief testte en daar dus dingen over ging opzoeken. En bij iedereen leeft inderdaad een idee dat je nog een week of 8 positief blijft testen, maar dat blijkt dus alleen voor PCR-testen te gelden als ik de medische literatuur goed interpreteer.
Oei, daar ging ik ook een beetje vanuit. Had vorige week corona (sinds vrijdag 25 maart klachten) en had afgelopen zondag nog even een zelftest gedaan, die per direct nog positief was. Ik ging er inderdaad ook vanuit dat dit meer een resteffect was dan daadwerkelijk nog virus, maar niet dus? In ieder geval zijn de 10 dagen nu allang weer voorbij en ben ik dus ook weer uit quarantaine.
Pagina: 1 ... 75 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"