Ik heb geleerd dat mijn waterkoker niet afslaat als ik het deksel open laat..Dennis1812 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:36:
[...]
Zet de waterkoker aan/pan water op en probeer t eens uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 21-03-2022 15:51 ]
Ik heb geleerd dat mijn waterkoker niet afslaat als ik het deksel open laat..Dennis1812 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:36:
[...]
Zet de waterkoker aan/pan water op en probeer t eens uit.
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 21-03-2022 15:51 ]
Ja en dat is prima om een keer te proberen of die vochtigheid iets doet voor je.Osiris schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:50:
[...]
Ik heb geleerd dat mijn waterkoker niet afslaat als ik het deksel open laat..Of het goed is voor dat ding weet ik niet, maar even 5 minuten laten pruttelen en je hebt je relatieve luchtvochtigheid zo van 40 naar 60 %
Voor je het weet is er namelijk een halve liter verdampt
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Mijn vrouw doet inmiddels geurtraining sinds Jan 2021, diverse varianten geprobeerd. Helaas nog geen resultaat.KRAI.7 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:44:
Hallo allen,
Een vraagje: hebben mensen hier (goede) ervaringen met reuksets (ik heb geprobeerd te zoeken in het forum maar ik krijg dan alleen 'reset' resultaten terug...)?
Zo'n drie/vier weken geleden heb ik het coronavirus gehad. Inmiddels weer hersteld, alleen m'n reukvermogen is zo goed als weg. Ik lees op internet dat dit na 10 dagen weer terug zou moeten zijn en dat je anders reuksets kan proberen.
Ik lees echter wel wat wisselende ervaringen, dus wilde ik hier even polsen welke ervaringen jullie hebben.
Alvast bedankt!
Heb ongeveer een jaar lang geen reuk/geur gehad. Nu ruiken bepaalde zaken nog steeds anders/vreemd maar het meeste is wel weer normaal.KRAI.7 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:44:
Hallo allen,
Een vraagje: hebben mensen hier (goede) ervaringen met reuksets (ik heb geprobeerd te zoeken in het forum maar ik krijg dan alleen 'reset' resultaten terug...)?
Zo'n drie/vier weken geleden heb ik het coronavirus gehad. Inmiddels weer hersteld, alleen m'n reukvermogen is zo goed als weg. Ik lees op internet dat dit na 10 dagen weer terug zou moeten zijn en dat je anders reuksets kan proberen.
Ik lees echter wel wat wisselende ervaringen, dus wilde ik hier even polsen welke ervaringen jullie hebben.
Alvast bedankt!
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
En met wat pech ben je na 4 sets nog geen meter verder.thewizard2006 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:26:
[...]
Heb ongeveer een jaar lang geen reuk/geur gehad. Nu ruiken bepaalde zaken nog steeds anders/vreemd maar het meeste is wel weer normaal.
Ben ook met zo'n reukset begonnen en wel even volgehouden (maand of 2?) maar het idee is dat je dus elke 3 maanden een nieuwe set koopt voor de komende 12 maanden. Dus grote kans dat het dan ook weer "normaal" terug is gekomen. Ik begrijp waar je vandaan komt hoor. Heb het zelfde ook gehad dat je op een gegeven moment alles gaat proberen en dan uitkomt bij een discutabel middel. Ik denk uiteindelijk dat het weinig doet maarja wie weet. Het is dan wel weer die 30 euro waard om te proberen. Maar dat kan dus oplopen naar 4x30 euro en dan weet je nog niet of het door de set komt dat je geur terug is of omdat het gewoon weer terug komt uiteindelijk. Aan de andere kant, fatsoenlijk ruiken voor 120 euro is ook niet veel
Mbt het kuchen. Heb zelf inderdaad 3-4 weken na Corona nog een vervelende kuch/hoest gehad. Als het langer aan houdt zou ik wel ff naar de huisarts gaan maar na een maandje moet het wel over zijn lijkt me.
ja dat is wat ik bedoel. Er zijn trouwens volgens mij wel serieuze reuk behandelingen etc voor mensen die dit chronisch hebben of wat dan ook. Voor Corona is het echter nog niet aangetoond dat dit werkt. Men weet volgens mij ook nog niet eens wat de reden is dat dit bij dit specifieke virus ineens gebeurd etc.Dennis1812 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:27:
[...]
En met wat pech ben je na 4 sets nog geen meter verder.
Welke behandeling doel je op met je 2e zinthewizard2006 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:09:
[...]
ja dat is wat ik bedoel. Er zijn trouwens volgens mij wel serieuze reuk behandelingen etc voor mensen die dit chronisch hebben of wat dan ook. Voor Corona is het echter nog niet aangetoond dat dit werkt. Men weet volgens mij ook nog niet eens wat de reden is dat dit bij dit specifieke virus ineens gebeurd etc.
Het valt dus in het hoekje van de alternatieve geneesmiddelen. Voor de een werken ze en voor de ander niet maar wetenschappelijk onderbouwd is het niet. Kan toeval zijn, kan placebo zijn, kan echt werken, kan niet werken tja. Voor een paar tientjes wellicht de gok waard. Kwaad kan het niet. En opgelicht worden we toch wel als je weer eens je tank vol moet gooien
Valt dat kuchen onder 'symptomen' die je dus minstens 24 uur niet moet hebben en dan pas mag je uit isolatie?thewizard2006 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:26:
Mbt het kuchen. Heb zelf inderdaad 3-4 weken na Corona nog een vervelende kuch/hoest gehad. Als het langer aan houdt zou ik wel ff naar de huisarts gaan maar na een maandje moet het wel over zijn lijkt me.
Ik bedoel reuktrainingen an sich. Los van Corona zijn er volgens mij wel meer situaties waarbij je je reuk kan verliezen. https://www.reukensmaakcentrum.nl/over-ons/reuktraining/Dennis1812 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:15:
Welke behandeling doel je op met je 2e zin
Ja en nee. In het begin natuurlijk wel maar als je verder geen koorts meer hebt, niet verkouden etc dan ben je "genezen" maar kan je nog wel last van die kuch houden. Er is helaas geen keiharde grens wanneer dit moment is. Dus als jij je verder ok voelt (24uur) en je bent nog wel aan het kuchen/hoesten dan zou ik niet meer isoleren. Je kan natuurlijk nog wel ff voor de zekerheid zorgen dat je niet te drukke plekken op zoekt en een mondkapje dragen als je je daar prettiger bij voelt.vanaalten schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:16:
[...]
Valt dat kuchen onder 'symptomen' die je dus minstens 24 uur niet moet hebben en dan pas mag je uit isolatie?
Dit zijn die trainingen die ze dus al meer dan een jaar doet en geen baat bij heeft.thewizard2006 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 07:01:
[...]
Ik bedoel reuktrainingen an sich. Los van Corona zijn er volgens mij wel meer situaties waarbij je je reuk kan verliezen. https://www.reukensmaakcentrum.nl/over-ons/reuktraining/
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Mag ik vragen wat je ruikt ? Ik heb sinds een aantal weken dat ik veel zwavel ruik/proef. In december corona gehad , twee weken niet kunnen proeven en ruiken. Nu dus sinds een aantal weken zwavel...thewizard2006 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 15:26:
[...]
Heb ongeveer een jaar lang geen reuk/geur gehad. Nu ruiken bepaalde zaken nog steeds anders/vreemd maar het meeste is wel weer normaal.
Ben ook met zo'n reukset begonnen en wel even volgehouden (maand of 2?) maar het idee is dat je dus elke 3 maanden een nieuwe set koopt voor de komende 12 maanden. Dus grote kans dat het dan ook weer "normaal" terug is gekomen. Ik begrijp waar je vandaan komt hoor. Heb het zelfde ook gehad dat je op een gegeven moment alles gaat proberen en dan uitkomt bij een discutabel middel. Ik denk uiteindelijk dat het weinig doet maarja wie weet. Het is dan wel weer die 30 euro waard om te proberen. Maar dat kan dus oplopen naar 4x30 euro en dan weet je nog niet of het door de set komt dat je geur terug is of omdat het gewoon weer terug komt uiteindelijk. Aan de andere kant, fatsoenlijk ruiken voor 120 euro is ook niet veel
hoi
Veel adviezen blijven wel van kracht, maar dat zijn geen verplichtingen. Zo blijft het advies om bij klachten te testen. En wie positief test, wordt net als nu geacht thuis in isolatie te gaan. Maar ook dat is geen verplichting, net als het advies om in sommige gevallen in quarantaine te gaan als iemand in de directe omgeving corona heeft.
Is het toch nooit geweest? Verplichting zonder handhaving is altijd een advies.Deezers schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:45:
Vanaf vandaag is de verplichte isolatie een advies geworden lees ik?
NOS:
[...]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dat mag hoorKr44nVogel schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:40:
[...]
Mag ik vragen wat je ruikt ? Ik heb sinds een aantal weken dat ik veel zwavel ruik/proef. In december corona gehad , twee weken niet kunnen proeven en ruiken. Nu dus sinds een aantal weken zwavel...
[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 24-03-2022 07:19 ]
Trip geannuleerdvoske schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:39:
[...]
Met alleen koorts en keelpijn valt het tot nu toe mee, maar ik wil midden volgende week graag naar Italië vliegen. Ben benieuwd
Be yourself, no matter what they say ...
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
De wijzen komen uit het Oosten!
Dat is iig wel wat ik hier in de buurt bij de meeste mensen zie (stuk of 10 waarvan ik het zo weet). Eerst hebben ze een paar dagen klachten en tegen de tijd dat die afnemen wordt de test pas positief.Metalfreak schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 14:06:
Zo, ik was eens even benieuwd naar wat de zelftest zou doen na een paar dagen nu mijn klachten alweer zijn afgenomen. Maandag was het nog een laf streepje, nu is het dus meteen volle bak duidelijk en het streepje bij T is zelfs feller dan bij C. Maar qua klachten is het een beetje "hooikoorts plus", voel me verder prima.
Volgens mij was dit ook al eerder hier in het topic te lezen dat iemand juist een positieve uitslag kreeg terwijl de klachten alweer weg waren, toch?
[removed]
Die van de Lidl (deepblue) zijn helemaal onbetrouwbaar. Volgens de verpakking moeten ze in de neus, volgens de handleiding in de mond.Metalfreak schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:07:
Volgens mij zit er wel veel verschil in de gevoeligheid van de zelftesten tussen de verschillende merken. Uit mijn N=1 test lijkt dat namelijk wel zo te zijn. Ik krijg de testen gratis omdat ik voor het onderwijs werk:
[Afbeelding]
Links:
Flowflex
Wattenstaafje alleen in neus
Rechts:
Lyher
Wattenstaafje in zowel keel als neus
Ondanks dat de test van rechts dus grondiger is uitgevoerd, is het resultaat minder zichtbaar. Tot nu toe dus de beste resultaten met de Flowflex testen die volgens mij ook het meeste verkocht worden.
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Ligt er denk ik aan hoe oud je bent?Van der Berg schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:43:
Mijn moeder heeft een brief ontvangen voor haar 4e prik/booster
Kom ik ook nog aan de beurt voor mijn 4e boosterprik?
En of je in een risicogroep valt. Blijkbaar vindt de gezondheidsraad dat de rest het niet nodig heeft: https://www.nu.nl/coronav...-boosterprik-krijgen.html.
Zodra je 60+ wordt of risicogroepVan der Berg schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:43:
Mijn moeder heeft een brief ontvangen voor haar 4e prik/booster
Kom ik ook nog aan de beurt voor mijn 4e boosterprik?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
En dit is (onder andere) de reden waarom we nog met zoveel besmettingen zitten. Veel mensen gaan blindelings uit van het resultaat van een enkele zelftest afname, terwijl het al inmiddels ruimschoots bekend is (of zou moeten zijn) dat zelftesten allesbehalve waterdicht uitsluitsel geven of je positief bent of niet.Ethnocentrix schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 14:27:
[...]
Die van de Lidl (deepblue) zijn helemaal onbetrouwbaar. Volgens de verpakking moeten ze in de neus, volgens de handleiding in de mond.
Nadat ik een negatieve uitslag met een test in de mond had gedaan heb voor de zekerheid een ander merk in de neus getest, die bleek vrijwel direct positief.
Ik vertrouw die Lyher ook totaal niet. De instructies zijn ook vaag, je hoeft de sample ook niet eens te schudden, alleen maar paar keer in het buisje knijpen en that's it. Die van Flowflex heeft veel heldere instructies (en hebben ook een hogere betrouwbaarheid). Maar zie die nog maar eens te vinden, ik ben laatst 4 drogisten afgegaan maar geen van allen hadden ze nog liggen. Misschien heb ik de pech dat ik in een dorp woon want ik hoor van anderen dat ze genoeg Flowflex hadden liggen. Uiteindelijk 4 x Lyher gedaan en na de vierde was ik zelf positief (na 4 dagen van klachten).Metalfreak schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:07:
Volgens mij zit er wel veel verschil in de gevoeligheid van de zelftesten tussen de verschillende merken. Uit mijn N=1 test lijkt dat namelijk wel zo te zijn. Ik krijg de testen gratis omdat ik voor het onderwijs werk:
[Afbeelding]
Links:
Flowflex
Wattenstaafje alleen in neus
Rechts:
Lyher
Wattenstaafje in zowel keel als neus
Ondanks dat de test van rechts dus grondiger is uitgevoerd, is het resultaat minder zichtbaar. Tot nu toe dus de beste resultaten met de Flowflex testen die volgens mij ook het meeste verkocht worden.
[ Voor 33% gewijzigd door Royeboi op 25-03-2022 20:23 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
[ Voor 26% gewijzigd door Osiris op 25-03-2022 23:48 ]
Het gaat om de variant van de test die in Europa wordt verkocht (blauwe verpakking). Er is namelijk ook een Amerikaans versie (witte verpakking).[...]The FDA is concerned about the risk of false results when using this unauthorized test.[...]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Acon Antigeen zelftest 5 stuks #AlbertHeijn https://www.ah.nl/producten/product/wi499995Royeboi schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:19:
[...]
En dit is (onder andere) de reden waarom we nog met zoveel besmettingen zitten. Veel mensen gaan blindelings uit van het resultaat van een enkele zelftest afname, terwijl het al inmiddels ruimschoots bekend is (of zou moeten zijn) dat zelftesten allesbehalve waterdicht uitsluitsel geven of je positief bent of niet.
Ik werk bij de GGD en het verbaast me iedere dag weer als ik mensen spreek die dan heel verbaasd zeggen ''Ja, maar ik had een negatieve zelftest hoor!''![]()
Als je klachten hebt, doe je dagelijks een zelftest. Bij de meeste zul je zien dat je pas enkele dagen nadat je klachten ontwikkelt, een positieve zelftest hebt. Terwijl het overgrote deel wel genoegen neemt met een enkel zelftestje, en als die negatief uitslaat, ze direct alle leefregels aan de laars lappen en vrolijk naar buiten gaan en meedoen aan de maatschappij. En als we in het najaar weer dicht moeten, is het allemaal maar weer de schuld van de grote boze overheid.![]()
[...]
Ik vertrouw die Lyher ook totaal niet. De instructies zijn ook vaag, je hoeft de sample ook niet eens te schudden, alleen maar paar keer in het buisje knijpen en that's it. Die van Flowflex heeft veel heldere instructies (en hebben ook een hogere betrouwbaarheid). Maar zie die nog maar eens te vinden, ik ben laatst 4 drogisten afgegaan maar geen van allen hadden ze nog liggen. Misschien heb ik de pech dat ik in een dorp woon want ik hoor van anderen dat ze genoeg Flowflex hadden liggen. Uiteindelijk 4 x Lyher gedaan en na de vierde was ik zelf positief (na 4 dagen van klachten).
Op basis van de diverse wetenschappelijke artikelen die de laatste paar maanden zijn gepubliceerd over de gevolgen van zelfs milde infecties, verwacht ik dat we de komende 2-3 jaar wat 'leuke' verassingen gaan krijgen. In de trant van beduidend hogere incidentie diabetes type I bij kinderen, diabetes type II bij volwassenen, vroege dementie bij 60+, allerhande (dodelijke) hartstoornissen, plotselinge mentale instabiliteit, en nog veel meer amusante dingen.Osiris schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:10:
Nu nog niet, straks misschien. Ligt helemaal ook aan de epidemiologie. Hoeveel mensen gaan er over een tijdje nog dood? En in 't ziekenhuis/IC? Gaat alles weer naar de kloten aankomende herfst of valt het allemaal wel mee?
Koffiedik kijken voor nu.
Desondanks hoop ik toch dat je uitslag negatief isRisk Statement:
• COVID-19 Antigen tests in the U.S. market that lack FDA approval, clearance, or authorization can pose significant risk since they may lead to inaccurate test results, including false negative or false positive test results.
• COVID-19 Antigen tests in Europe without the CE mark can pose significant risk since they may lead to inaccurate test results, including false negative or false positive test results.
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 26-03-2022 10:13 ]
Maar natuurlijk, echter de incidentie van het virus in NL is erg hoog te noemen (te zien aan de schrikbarende positiviteitspercentages). Als dan zelfs maar een klein percentage lange-termijn complicaties eraan overhoudt, zijn dat in absolute zin een veel groter aantal mensen dan als het virus weinig circuleert.Osiris schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:12:
@Amphiebietje Helemaal met je eens dat SARS-CoV-2 niet "gewoon" een verkoudheidje is hoor. De vraag is natuurlijk wat de rol van vaccinaties in het grotere geheel is, ook op de lange termijn-gevolgen. Hoeveel moet je vaccineren om één lange termijn-complicatie te voorkomen? Proportioneel? Kosten-baten? Dat zijn in die gevallen (helaas) wel dingen waar men rekening mee houdt.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Dat het positief is tegen corona is immers bijna 2 jaar bekend. De Nederlander doet er helaas weinig mee. Maar ik ben dan ook voor korting op je verzekeringen als je een gezonde levensstijl hebtTerraGuy schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:23:
Gezond leven en eten kunnen we doenHelpt sowieso de cijfers voor incidentie van diabetes (t2), dementie en mentale stoornissen naar beneden te halen. Die zijn al jaren veelal stijgende..
Leuk, maar dat is weer een arme mensen belasting, want mensen met een hoger inkomen leven gemiddeld veel gezonder.s3n schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:32:
[...]
Dat het positief is tegen corona is immers bijna 2 jaar bekend. De Nederlander doet er helaas weinig mee. Maar ik ben dan ook voor korting op je verzekeringen als je een gezonde levensstijl hebt
Het hoeft niet extreem, iedereen kan gestimuleerd worden een beetje te bewegen, bijvoorbeeld wandelen. En de frituur wat minder vaak aan is misschien al genoeg.BarôZZa schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:53:
[...]
Leuk, maar dat is weer een arme mensen belasting, want mensen met een hoger inkomen leven gemiddeld veel gezonder.
Dat probleem is nu al in 1 klap opgelost nu alle zonnebloemolie in Nederland op iss3n schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 13:29:
[...]
En de frituur wat minder vaak aan is misschien al genoeg.
http://www.avfoto.nl
Waarom mensen telkens heen en weer lijken te schieten tussen twee extreme opties, snap ik werkelijk niet. Er zijn toch tig situaties mogelijk tussen alles potdicht en alles open? Mondmaskers en afstand houden op drukke plekken helpen wel degelijk, en zijn nou niet bijster ingrijpend.Osiris schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 11:48:
@Amphiebietje De vraag is wat je er aan kúnt doen. Je gaat geen grootschalige terugkomende booster-campagnes ondernemen als dat niet bewezen effectief is op de lange termijn-gevolgen. En dit virus gaat simpelweg niet meer weg, dus het land 100 % voor eeuwig in lockdown houden is ook geen optie
Ik vind mondmaskers dragen buiten/binnen op drukke plekken juist wel heel ingrijpend.Amphiebietje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Waarom mensen telkens heen en weer lijken te schieten tussen twee extreme opties, snap ik werkelijk niet. Er zijn toch tig situaties mogelijk tussen alles potdicht en alles open? Mondmaskers en afstand houden op drukke plekken helpen wel degelijk, en zijn nou niet bijster ingrijpend.
a) helpt dat werkelijk? ook als maar 10 % dat zou doen?Amphiebietje schreef op zondag 27 maart 2022 @ 09:57:
[...]
Waarom mensen telkens heen en weer lijken te schieten tussen twee extreme opties, snap ik werkelijk niet. Er zijn toch tig situaties mogelijk tussen alles potdicht en alles open? Mondmaskers en afstand houden op drukke plekken helpen wel degelijk, en zijn nou niet bijster ingrijpend.
[ Voor 8% gewijzigd door Osiris op 27-03-2022 11:29 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Robkazoe op 28-03-2022 21:44 ]
En hoe toon je dat aan voor de verzekering? Bonnetjes inleveren? Fitnesspasje omhoog houden? Voetbalshirtje laten zien?s3n schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 12:32:
Maar ik ben dan ook voor korting op je verzekeringen als je een gezonde levensstijl hebt
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Blijft toch apart, mijn Duitse collegas moeten negatief testen om uit quarantaine te mogenParaDroid2 schreef op maandag 28 maart 2022 @ 22:00:
Dat klopt ook, je mag in alle gevallen na 10 dagen uit quarantaine. Als je 24 uur geen klachten hebt mag dat ook al na 5 dagen (of na 6 of 7 bijvoorbeeld, afhankelijk van wanneer je 24 uur geen klachten hebt). Dit geldt vanaf het moment dat je klachten begonnen, dus niet vanaf wanneer je positief getest bent.
De GGD geeft ook specifiek aan dat het geen zin heeft om binnen die 8 weken nogmaals te testen, om de reden die je zelf ook al aangeeft: de kans is aanwezig dat je nog steeds positief test. Maar in jouw geval zou je dus nu al uit quarantaine mogen als je 24 uur klachtenvrij bent, anders inderdaad uiterlijk 1-4.
[ Voor 29% gewijzigd door Osiris op 29-03-2022 23:02 ]
Of de gezonde sporter die wel 3 x per week fitness nodig heeft en paar keer per jaar op de eerste hulp zit? Het is gewoon een belachelijk systeem. Vriend van me krijgt gratis Apple Watch en korting als hij genoeg loopt. Betekent gewoon dat de tarieven te hoog zijnDennis1812 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:58:
En hoe zit het dan met chronisch zieken die hartstikke hun best doen om wel gezond te zijn.. maar toch tienduizenden euros aan zorgkosten maken..
Exact expert nodig?
Kijk maar naar Louis, die ineens weer positief testParaDroid2 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 22:49:
Echt waar, nog steeds? Het hele probleem daarmee is dat je dus nog tot zo'n 8 weken positief kan testen. Lekker 8 weken in isolatie omdat je nog restmateriaal hebt.. Dan vind ik de oplossing in Nederland beter en het lijkt voorlopig ook prima te kunnen.
Allemaal sensoren en tracking chips in je lijf natuurlijkTeijgetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:18:
[...]
En hoe toon je dat aan voor de verzekering? Bonnetjes inleveren? Fitnesspasje omhoog houden? Voetbalshirtje laten zien?
Een verzekering gelooft je vast niet op je blauwe ogen. Want dan leeft iedereen gezond.
Ook de wat stevigere medemens kan prima zijn gezonde best doen en toch in een risicogroep blijven "hangen".
Of telt dat voor hen dan weer niet, BMI 25+ sowieso uitgesloten?
En als je door ziekte aankomt en over de grens gaat dan zegt de verzekering: Helaas, onderverzekerd, we betalen maar de helft van de zorg uit?
Imo een kansloos idee, maar reuze benieuwd hoe jij dat denkt aan te tonen voor de verzekering.
5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti
Dat zei ik dus mijn baas ook, na 10 dagen test ik nog steeds positief, maar hij volgt gewoon de procedure van het werk en dat is 5 dagen in quarantaine en dan mag je weer op het werk komen als je 24 uur klachtenvrij bent. En tussen de regels werd gezegd dat ik dus maar beter weer gewoon op het werk kan verschijnen. Ik ben al bijna een week klachtenvrij, maar testte gisteren dus nog steeds positief met een zelftest. Momenteel ben ik dan ook weer op het werk, maar houd wel flink afstand van mijn collega's.Osiris schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 23:01:
Maar Duitsland test voornamelijk met antigeen-testen i.p.v. PCR-testen begreep ik een tijdje terug. Dus dan geldt dat een stuk minder.
Als je antigeen-test nog positief is, dan zou ik ook niet durven te zeggen dat je niet meer besmettelijk bent.
Afgelopen zondag naar een restaurant geweest met m'n vrouw en twee nichtjes. Op maandag testte een nichtje positief, en een dag erna ook het andere nichtje.Mawlana schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:25:
[...]
Niet geboosterd, dus ik zit tot eind van de week thuis. Zonder klachten.
[Zorgverzekeringen 2021] a.s.r. Vitality is daar al een oplossing van. Er zijn ook al autoverzekeringen die iets vergelijkbaars doen. Of het de beste oplossing is weet ik niet, ik ben geen expert, maar dat er mogelijkheden zijn staat vast.Teijgetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:18:
En hoe toon je dat aan voor de verzekering? Bonnetjes inleveren? Fitnesspasje omhoog houden? Voetbalshirtje laten zien?
Een verzekering gelooft je vast niet op je blauwe ogen. Want dan leeft iedereen gezond.
Hier zet je mensen zelf in een hoekje. Ik heb het over het stimuleren van een gezonde levenstijl. Jij suggereert gelijk dat mensen met een te hoog BMI hier niet onder vallen. En over het daadwerkelijk verzekeren heb ik het niet, enkel over stimuleren via bijvoorbeeld een premie.Teijgetje schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:18:
Ook de wat stevigere medemens kan prima zijn gezonde best doen en toch in een risicogroep blijven "hangen".
Of telt dat voor hen dan weer niet, BMI 25+ sowieso uitgesloten?
En als je door ziekte aankomt en over de grens gaat dan zegt de verzekering: Helaas, onderverzekerd, we betalen maar de helft van de zorg uit?
Zie voorgaande. Ik ben voorstander van het stimuleren van een gezonde leefstijl, maar daar zou het ook moeten stoppen.Dennis1812 schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 19:58:
En hoe zit het dan met chronisch zieken die hartstikke hun best doen om wel gezond te zijn.. maar toch tienduizenden euros aan zorgkosten maken..
Het is een belachelijk systeem omdat nu enkel mensen met een gezonde/actieve leefstijl mee doen aan dit soort acties. Iemand die niet beweegt zal hier nooit bij aansluiten.Crazy D schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 08:09:
Of de gezonde sporter die wel 3 x per week fitness nodig heeft en paar keer per jaar op de eerste hulp zit? Het is gewoon een belachelijk systeem. Vriend van me krijgt gratis Apple Watch en korting als hij genoeg loopt. Betekent gewoon dat de tarieven te hoog zijn
Zelfde hier bij vrouwlief en ik, beide besmet in januari (beide niet gevaccineerd en nagenoeg geen symptomen). Denk eerder dat het een griepje is, want we zijn beide negatief en bovendien proesten de kids gezellig mee.Koehandelaar schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 11:53:
Mijn Corona besmetting dateert van 6 maart. Maar ik ben nu nog steeds aan het hoesten en ook nog steeds neusverkouden.
Kan dit een teken zijn van beschadigde longen?
Ik ben 31 jaar, doe 4 tot 5 keer per week aan CrossFit en klim ook nog 1 a 2 keer per week. Daarnaast ben ik in de afgelopen jaren vrijwel nooit ziek geweest, wat volgens mij komt doordat ik de Wim Hof methode volg met koud douchen en de ademhalingsoefeningen. Toch heb ik ontzettend veel last van de naweeën van COVID. COVID zelf viel me eigenlijk ontzettend mee; een avond koorts en dus een beetje hoesten en neusverkouden.
Bij mij zijn het hoesten en het neusverkouden zijn niet gestopt, dus het lijkt mij gewoon gevolgen van COVID toch?MaZo schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 14:10:
[...]
Zelfde hier bij vrouwlief en ik, beide besmet in januari (beide niet gevaccineerd en nagenoeg geen symptomen). Denk eerder dat het een griepje is, want we zijn beide negatief en bovendien proesten de kids gezellig mee.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Interessant vraagstuk. Overgewicht kan zeker meespelen. Geen idee hoe de verhouding is qua leeftijdsgroepen in Duitsland t.o.v. Nederland, maar misschien speelt dat ook mee?TerraGuy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:25:
Valt me trouwens op dat Duitsland het een stuk slechter doet dan Nederland, 2500 mensen op de IC en 25.000 in het ziekenhuis, dat is 20x zoveel op de IC en 14x zoveel in het ziekenhuis terwijl het land slechts 5x zoveel inwoners heeft. Terwijl Duitsers net wat meer gevaccineerd zijn en meer geboosterd, plus nog maatregelen als 3G en (FFP2-)mondkapjes die wij al een poos niet meer hebben. Duitsers kijken verbaasd naar het relaxt het in Nederland gaat nu. Het zou toch beter moeten gaan daar, zou je zeggen, of minstens even goed. Hoe zou het komen dat dat niet zo is?
Ik kom in ieder geval tegen dat Duitsers veel meer overgewicht hebben dan Nederlanders. Aangezien het aantal mensen met overgewicht oververtegenwoordigd is bij ernstig verloop bij corona, zou dat een (aardig grote?) rol kunnen spelen:
Overgewicht: Duitsland 66% mannen/53% vrouwen, Nederland 54% mannen/48% vrouwen
Obesitas: Duitsland 23% mannen/24% vrouwen, Nederland 13% mannen/16% vrouwen
Met zoveel meer overgewicht en obesitas heb je ook miljoenen mensen die extra vatbaar zijn voor ernstig verloop. Dat is toch geen punt wat je wilt negeren, lijkt me.
Zou het er ook niet mee te maken kunnen hebben dat Duitsers mogelijk sneller naar het ziekenhuis gaan en er langer blijven?TerraGuy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:25:
Valt me trouwens op dat Duitsland het een stuk slechter doet dan Nederland, 2500 mensen op de IC en 25.000 in het ziekenhuis, dat is 20x zoveel op de IC en 14x zoveel in het ziekenhuis terwijl het land slechts 5x zoveel inwoners heeft. Terwijl Duitsers net wat meer gevaccineerd zijn en meer geboosterd, plus nog maatregelen als 3G en (FFP2-)mondkapjes die wij al een poos niet meer hebben. Duitsers kijken verbaasd naar hoe relaxt het in Nederland gaat nu. Het zou toch beter moeten gaan daar, zou je zeggen, of minstens even goed. Hoe zou het komen dat dat niet zo is?
Ik kom in ieder geval tegen dat Duitsers veel meer overgewicht hebben dan Nederlanders. Aangezien het aantal mensen met overgewicht oververtegenwoordigd is bij ernstig verloop bij corona, zou dat een (aardig grote?) rol kunnen spelen:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Duitsland heeft per week 1,4M infecties, Nederland zit onder de 200k.TerraGuy schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 16:25:
Valt me trouwens op dat Duitsland het een stuk slechter doet dan Nederland, 2500 mensen op de IC en 25.000 in het ziekenhuis, dat is 20x zoveel op de IC en 14x zoveel in het ziekenhuis terwijl het land slechts 5x zoveel inwoners heeft. Terwijl Duitsers net wat meer gevaccineerd zijn en meer geboosterd, plus nog maatregelen als 3G en (FFP2-)mondkapjes die wij al een poos niet meer hebben. Duitsers kijken verbaasd naar hoe relaxt het in Nederland gaat nu. Het zou toch beter moeten gaan daar, zou je zeggen, of minstens even goed. Hoe zou het komen dat dat niet zo is?
PSN
Google "long covid" eens?muhda schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:09:
Meerdere Tweakers die dit ook gehad hebben? Duurde het herstel langer? Weken, maanden?
De eerste keer was ik na 1 jaar van ongeveer 95% van m'n klachten af. Vooral de eerste 3 maanden waren erg zwaar.muhda schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:09:
4 weken geleden Corona opgelopen. In het ziekenhuis beland door uitdroging (dehydratie) ik kon niks drinken of eten door de pijn in mijn keel. (Zuurstof level was gelukkig wel goed) Na 2 weken eindelijk erdoorheen gekomen. De week erna (3de week) leek ik goed op weg naar herstel maar nu weer soort van terugval. Want sinds eind vorige week heb ik ontzettend last van energie te kort en vermoeidheid. Ook is mijn eetlust nog niet terug en heb ik nog wat kleine kwaaltjes.
Meerdere Tweakers die dit ook gehad hebben? Duurde het herstel langer? Weken, maanden?
[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 01-04-2022 12:06 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Niet dat ik iemand ziek wens maar zou het wel grappig vinden wanneer ze dit pas ontdekt hadden nadat bij hem covid was vastgesteld.Agent47 schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 16:22:
Ondertussen:
https://www.ad.nl/buitenl...het-coronavirus~afb5a720/
Gaat prima zo. We hebben nog wel ff te gaan
Maar zelfs bij 87 dosissen is het vaccin nog veilig. En gezien die het al tijdje deed ook geen lange termijn effecten.PalingDrone schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:36:
[...]
Niet dat ik iemand ziek wens maar zou het wel grappig vinden wanneer ze dit pas ontdekt hadden nadat bij hem covid was vastgesteld.
Benieuwd of dit alleen Pfizer was of dat hij het hele kwartet aan vaccins genomen heeft, als er eentje de mogelijke bijwerkingen zou kunnen vergelijken is hij dat wel.perspectivebass schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 21:55:
[...]
Maar zelfs bij 87 dosissen is het vaccin nog veilig. En gezien die het al tijdje deed ook geen lange termijn effecten.
weet deze conclusie kun je natuurlijk niet echt zo trekken.
Zal wel Pfizer en Moderna cocktail geweest zijn.PalingDrone schreef op zondag 3 april 2022 @ 00:08:
[...]
Benieuwd of dit alleen Pfizer was of dat hij het hele kwartet aan vaccins genomen heeft, als er eentje de mogelijke bijwerkingen zou kunnen vergelijken is hij dat wel.
Neem aan dat hij nu wel een vast contract bij Pfizer krijgt aangeboden
PSN
"positieve testen", niet het werkelijk aantal infecties. Je kan best doen alsof er minder infecties zijn door minder te testen of de mogelijkheid tot testen af te breken (de "Florida"-taktiek), maar dat betekent niet dat het werkelijk zo is.YakuzA schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 07:49:
[...]
Duitsland heeft per week 1,4M infecties, Nederland zit onder de 200k.
Met 7x zoveel met 5x zoveel inwoners is idd niet een heel groot verschil.
Achteraf is het mooi wonenWaah schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:57:
[...]
Ah we gaan voorspellenwaarom heeft Tweakers nog geen /Remindme functie?
![]()
Over 2 weken zeker geen lockdown (immers, de verspeiding heeft tijd nodig, vaak na 2 weken stijgen de besmettingen pas voor het eerst echt. Dus een lockdown zou dan nog wel 2 weken duren). En ik verwacht geen lockdown at all.
Men kijkt nu duidelijk naar de ziekenhuizen en opnames. Niet naar het aantal besmettingen. Als de jeugd het op de vakanties niet heeft opgepikt, gaan ze dat nu niet opeens meer doen omdat ze naar school gaan.![]()
En als dat wel zo is: Het aantal ziekenhuisopnames zal er nauwelijks door omhoog gaan. Want de vaccinatie werkt gewoon voor de meesten goed tegen de ernstige gevolgen.
En het wordt nog mooi weer
Ik heb half januari een operatie ondergaan, in Nederland is de gemiddelde ziekenhuis duur 2 tot 4 dagen. Voor zover ik kan vinden is dit in Duitsland 4 tot 5 dagen. Persoonlijk was ik wel blij dat ik na 2 dagen weer naar huis mocht, thuis beter worden is een stuk prettiger dan in het ziekenhuis!Amphiebietje schreef op zondag 3 april 2022 @ 09:48:
[...]
Ook vermoed ik dat in DE/BE/FR mensen sneller in het ziekenhuis worden opgenomen als in NL, afgaand op het aantal gevallen waar ik weet van heb in NL die ondanks dat ze behoorlijk ziek waren thuis mochten uitzieken.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Klopt, maar soms gaat het ook iets te snel. Ik ben op dag 4 na een sigmoidresectie naar huisgestuurd. 3 uur later lag ik weer op de SEH omdat alle hechtingen in m'n dikke darm hadden losgelaten en dus de darminhoud naar binnenliep. Waarschijnlijk had het weinig uitgemaakt, maar mogelijk had eerder ingrijpen de complicaties lager gehouden....Wailing_Banshee schreef op maandag 4 april 2022 @ 07:26:
[...]
Ik heb half januari een operatie ondergaan, in Nederland is de gemiddelde ziekenhuis duur 2 tot 4 dagen. Voor zover ik kan vinden is dit in Duitsland 4 tot 5 dagen. Persoonlijk was ik wel blij dat ik na 2 dagen weer naar huis mocht, thuis beter worden is een stuk prettiger dan in het ziekenhuis!
[ Voor 3% gewijzigd door Adlermann op 04-04-2022 12:48 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik ben daar zo vaak geweestOsiris schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:28:
@gambieter Gisteren en eergisteren was de Scientific Spring Meeting van de NVMM in Papendal.
Ik heb het nog steeds niet gehad (afkloppen) en wil dat graag nog verder uitstellenWe hebben ons volledig gehouden aan de huidige Nederlandse richtlijnen! Was wel even bijzonder, maar ook wel heel erg fijn! Zo'n beetje iedereen die ik sprak ging er gewoon vanuit dat ze ergens in die 2 dagen wel een SARS-CoV-2-infectie (voor zover niet al immuun door een recente infectie) hebben opgelopen..
Men doet er hier niet zo moeilijk meer over.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Voor mij de 1e keer live! Vorig jaar digitaalgambieter schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:42:
[...]
Ik ben daar zo vaak geweest. Het overlapte met de Microbiology Society meeting in Belfast.
Ik heb mijn booster au naturel nét gehad. Ga ook één keertje naar een etentje hoor..gambieter schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:42:
[...]
Ik heb het nog steeds niet gehad (afkloppen) en wil dat graag nog verder uitstellen.
[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 07-04-2022 18:45 ]
Het doet mij al zeer als ik hoor dat mensen continue aan het hoesten zijn, dus ik zou het ook graag nog even corona-vrij (en griep-vrij!) houden : pgambieter schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:42:
[...]
Ik heb het nog steeds niet gehad (afkloppen) en wil dat graag nog verder uitstellen.
Volgens degene die ik bij GGD sprak heeft zelftesten geen zin de eerste 5 weken na besmetting, omdat die altijd positief zullen zijn vanwege de antistoffen die dan in je lichaam aanwezig zijn.Cartman! schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:10:
Nu 10 dagen isolatie achter de rug en m'n zelftest is wederom positief. Volgens de GGD maakt dat niet uit want in NL is t na 10 dagen gewoon klaar. Echter lees ik van buitenlandse bronnen (en GGD bevestigt dit) dat je nog besmettelijk bent zolang je zelftest positief is. Ik hoest nog steeds maar heb ook weer zin om van alles te gaan doen en m'n gezin te knuffelen. Wat is nu wijsheid
Klote is het.Last van hersenmist, een wattig en vol hoofd zeg maar, heb ik ook. Multitasken, meerdere dingen tegelijk doen, iets waar ik voorheen een kei in was, gaat me dan ook niet meer zo goed af. Ook mijn concentratie, of beter gezegd het gebrek daaraan, is een ding. Soms moet ik iets drie keer lezen voor ik weet wat er staat.
De GGD Noord- en Oost-Gelderland is het daar niet mee eens:KnoxNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:16:
[...]
Volgens degene die ik bij GGD sprak heeft zelftesten geen zin de eerste 5 weken na besmetting, omdat die altijd positief zullen zijn vanwege de antistoffen die dan in je lichaam aanwezig zijn.
https://www.ggdnog.nl/cor...-of-negatieve-testuitslagPositieve testuitslag, geen nieuwe test nodig
Als je positief bent getest op corona, daarna hersteld bent en geen nieuwe of ernstiger klachten hebt, is opnieuw testen bij de GGD binnen 8 weken niet zinvol. De PCR-test is heel gevoelig en kan lang positief blijven zonder dat je besmettelijk bent. Voor een antigeen(zelf-)test geldt dat de kans klein is dat je na de isolatie nog positief test. Een antigeentest is alleen nog positief bij mensen die nog veel virus bij zich dragen.
Nou lekker dan, die tegenstijdige info. Ik heb me dus daadwerkelijk ook maar 5 weken niet getest bij een niesje oid. Ik snap dat het voor iedereen nieuw is maar dit soort info zou richting de samenleving toch eenduidig moeten zijn.Metalfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:23:
[...]
De GGD Noord- en Oost-Gelderland is het daar niet mee eens:
[...]
https://www.ggdnog.nl/cor...-of-negatieve-testuitslag
Ik zat inderdaad met dezelfde verbazing toen ik laatst na mijn 5 dagen quarantaine nog steeds overtuigend positief testte en daar dus dingen over ging opzoeken. En bij iedereen leeft inderdaad een idee dat je nog een week of 8 positief blijft testen, maar dat blijkt dus alleen voor PCR-testen te gelden als ik de medische literatuur goed interpreteer.KnoxNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:25:
[...]
Nou lekker dan, die tegenstijdige info. Ik heb me dus daadwerkelijk ook maar 5 weken niet getest bij een niesje oid. Ik snap dat het voor iedereen nieuw is maar dit soort info zou richting de samenleving toch eenduidig moeten zijn.
Ik ben bang dat de GGD-medewerker die je hebt gesproken geen biet snapt van de antigeentestKnoxNL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:16:
[...]
Volgens degene die ik bij GGD sprak heeft zelftesten geen zin de eerste 5 weken na besmetting, omdat die altijd positief zullen zijn vanwege de antistoffen die dan in je lichaam aanwezig zijn.
Oei, daar ging ik ook een beetje vanuit. Had vorige week corona (sinds vrijdag 25 maart klachten) en had afgelopen zondag nog even een zelftest gedaan, die per direct nog positief was. Ik ging er inderdaad ook vanuit dat dit meer een resteffect was dan daadwerkelijk nog virus, maar niet dus? In ieder geval zijn de 10 dagen nu allang weer voorbij en ben ik dus ook weer uit quarantaine.Metalfreak schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 09:30:
[...]
Ik zat inderdaad met dezelfde verbazing toen ik laatst na mijn 5 dagen quarantaine nog steeds overtuigend positief testte en daar dus dingen over ging opzoeken. En bij iedereen leeft inderdaad een idee dat je nog een week of 8 positief blijft testen, maar dat blijkt dus alleen voor PCR-testen te gelden als ik de medische literatuur goed interpreteer.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq