Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:26

Stimulate14

⭐⭐⭐

Mawlana schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:50:
M'n vrouw heeft sinds vorige week maandag wat klachten. Dinsdag besloten een zelftest te doen: de twee streepjes waren direct zichtbaar. Oops. Later die avond 30km gereden om diezelfde dag nog te laten testen bij een GGD-locatie. Ook die test was positief.

Direct na haar positieve zelftest heb ik mezelf ook getest: negatief. Gisterochtend getest: wederom negatief. We slapen gewoon samen, staan samen in de keuken, eten samen, zitten samen knus op de bank in de avond.

Anderhalve maand geleden was ik behoorlijk verkouden (maar de zelftests waren negatief) en heb sindsdien wel regelmatig een verstopte neus. Klachten zijn niet toegenomen.

Beiden twee Pfizer-prikjes ontvangen afgelopen zomer. Geen booster. Oktober 2020 hebben we het virus al eens opgelopen.

Ik vraag me af of ik nog ziek ga worden...
Moet je dan nog in quarantaine? Lijkt me niet toch..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Officiëel wel geloof ik, beleid is nog steeds isolatie tot 5 dagen na het laatste contact met een besmettelijk persoon, behalve als je een booster hebt gehad (of in de laatste acht weken covid hebt gehad)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:25

-tom-562

Oliesjeik

Mawlana schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:50:
M'n vrouw heeft sinds vorige week maandag wat klachten. Dinsdag besloten een zelftest te doen: de twee streepjes waren direct zichtbaar. Oops. Later die avond 30km gereden om diezelfde dag nog te laten testen bij een GGD-locatie. Ook die test was positief.

Direct na haar positieve zelftest heb ik mezelf ook getest: negatief. Gisterochtend getest: wederom negatief. We slapen gewoon samen, staan samen in de keuken, eten samen, zitten samen knus op de bank in de avond.

Anderhalve maand geleden was ik behoorlijk verkouden (maar de zelftests waren negatief) en heb sindsdien wel regelmatig een verstopte neus. Klachten zijn niet toegenomen.

Beiden twee Pfizer-prikjes ontvangen afgelopen zomer. Geen booster. Oktober 2020 hebben we het virus al eens opgelopen.

Ik vraag me af of ik nog ziek ga worden...
Hier een verglijkbaar verhaal. Vriendin zateragochtend positief (zelftest, 's middags GGD), begon zich zondag beroerd te voelen. Geen haar op ons hoofd die er aan dacht 'apart' te gaan leven. Ik voelde mij kiplekker, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag allemaal negatieve zelftesten. Woensdagochtend zelftest, positief :P 's middags ook een positieve test bij de GGD. Ik de loop van de middag begon ik mij wel slech te voelen, donderdag ook. Vrijdag ging het al beter en eigenlijk sinds gisteren voel ik mij weer de oude. Maar dan met een snotneus (wat ook gedeeltelijk veroorzaakt wordt door de hooikoorts).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 14 maart 2022 @ 09:35:
[...]

De meeste tests zijn na een minuut of 10 niet betrouwbaar meer.
You sure? Welke dan?

Want een n=3 check leert mij dat de meesten pas afgelezen dienen te worden op of na 15 minuten:Ondertussen zullen er ongetwijfeld nog wel meer merken en typen de markt hebben overspoeld, maar de Flowflex zie je vrijwel in elke supermarkt liggen. Ik ben benieuwd welke antigeentest jij dan bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:32
Osiris schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:48:
[...]

You sure? Welke dan?

Want een n=3 check leert mij dat de meesten pas afgelezen dienen te worden op of na 15 minuten:Ondertussen zullen er ongetwijfeld nog wel meer merken en typen de markt hebben overspoeld, maar de Flowflex zie je vrijwel in elke supermarkt liggen. Ik ben benieuwd welke antigeentest jij dan bedoelt.
Het is even terug, maar ik dacht dat die testen minder betrouwbaar werden naar gelang de tijd tussen afname en resultaat. Dat ze na 10-15 minuten niet meer afleesbaar zouden zijn als resultaat. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Het maakt toch niks uit? Als je na die tijd nog geen streepje bij de T krijgt dan krijg je die na een dag ook niet (heb hier alleen maar negatieve testen gehad).

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:11:
[...]

Het is even terug, maar ik dacht dat die testen minder betrouwbaar werden naar gelang de tijd tussen afname en resultaat. Dat ze na 10-15 minuten niet meer afleesbaar zouden zijn als resultaat. :)
Tja, "ik dacht", daar kopen we zonder hard bewijs natuurlijk weinig voor ;) Zolang ik heb gewerkt met de antigeen-testen, moest je altijd op z'n minst 10 minuten wachten voordat je hem negatief mocht noemen.
ArcticWolf schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:18:
Het maakt toch niks uit? Als je na die tijd nog geen streepje bij de T krijgt dan krijg je die na een dag ook niet (heb hier alleen maar negatieve testen gehad).
Ik weet niet wat je precies bedoelt met "na die tijd", maar het is weldegelijk mogelijk om na een (aantal) uur een licht streepje bij de T te zien, waarbij de test dan wel negatief is (PCR-gecontroleerd), die er in het aflees-window conform bijsluiter niet was.

Ik kan het weten, aangezien we in een zeker academisch ziekenhuis dagelijks honderden medewerkers met zowel antigeen-test als PCR-test testen, waarbij zulke discrepanties aan het licht komen :) Let wel: als de test gewoon conform instructies van de fabrikant afgelezen wordt, is de test gewoon betrouwbaar. Pas een tijd later kan er een fout-positief bandje ontstaan, maar dat maakt een wél correct afgelezen test an sich niet fout-positief. Geeft alleen aan dat je gewoon braaf binnen het window moet aflezen.

[ Voor 19% gewijzigd door Osiris op 15-03-2022 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Osiris schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:41:
[...]

Tja, "ik dacht", daar kopen we zonder hard bewijs natuurlijk weinig voor ;) Zolang ik heb gewerkt met de antigeen-testen, moest je altijd op z'n minst 10 minuten wachten voordat je hem negatief mocht noemen.

[...]

Ik weet niet wat je precies bedoelt met "na die tijd", maar het is weldegelijk mogelijk om na een (aantal) uur een licht streepje bij de T te zien, waarbij de test dan wel negatief is (PCR-gecontroleerd), die er in het aflees-window conform bijsluiter niet was.

Ik kan het weten, aangezien we in een zeker academisch ziekenhuis dagelijks honderden medewerkers met zowel antigeen-test als PCR-test testen, waarbij zulke discrepanties aan het licht komen :) Let wel: als de test gewoon conform instructies van de fabrikant afgelezen wordt, is de test gewoon betrouwbaar. Pas een tijd later kan er een fout-negatief bandje ontstaan, maar dat maakt de test niet fout-negatief. Geeft alleen aan dat je gewoon braaf binnen het window moet aflezen.
Okay, ik heb hier nog 3 negatieve testen liggen zonder een licht streepje bij de T. maar dat is N=3 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ArcticWolf schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:46:
[...]

Okay, ik heb hier nog 3 negatieve testen liggen zonder een licht streepje bij de T. maar dat is N=3 :+
Ik zeg gelukkig ook niet dat je altijd een licht streepje na de geeigende afleesperiode krijgt ;) Het komt niet zo vaak voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
Osiris schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:41:
[...]

[...]

Ik kan het weten, aangezien we in een zeker academisch ziekenhuis dagelijks honderden medewerkers met zowel antigeen-test als PCR-test testen, waarbij zulke discrepanties aan het licht komen :) Let wel: als de test gewoon conform instructies van de fabrikant afgelezen wordt, is de test gewoon betrouwbaar. Pas een tijd later kan er een fout-negatief bandje ontstaan, maar dat maakt de test niet fout-negatief. Geeft alleen aan dat je gewoon braaf binnen het window moet aflezen.
Crap, ik wisselde de twee tijden om. Omdat de positieve testen die we hadden gelijk oplichtten, moest je formeel nog 10 minuten wachten voordat het 'offcieel' een positieve test was.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 14 maart 2022 @ 13:05:
[...]

Crap, ik wisselde de twee tijden om. Omdat de positieve testen die we hadden gelijk oplichtten, moest je formeel nog 10 minuten wachten voordat het 'offcieel' een positieve test was.
:P De kans dat 'ie alsnog negatief wordt als 'ie al meteen opkwam, acht ik zo goed als nul ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
-tom-562 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Hier een verglijkbaar verhaal. Vriendin zateragochtend positief (zelftest, 's middags GGD), begon zich zondag beroerd te voelen. Geen haar op ons hoofd die er aan dacht 'apart' te gaan leven. Ik voelde mij kiplekker, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag allemaal negatieve zelftesten. Woensdagochtend zelftest, positief :P 's middags ook een positieve test bij de GGD. Ik de loop van de middag begon ik mij wel slech te voelen, donderdag ook. Vrijdag ging het al beter en eigenlijk sinds gisteren voel ik mij weer de oude. Maar dan met een snotneus (wat ook gedeeltelijk veroorzaakt wordt door de hooikoorts).
M'n vrouw voelt zich al een stuk beter. Ze heeft enkel nog wat spierpijn. Ze testte net ook negatief. Ik heb me voor de zekerheid nogmaals getest, wederom negatief.
Egocentrix schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:46:
Officiëel wel geloof ik, beleid is nog steeds isolatie tot 5 dagen na het laatste contact met een besmettelijk persoon, behalve als je een booster hebt gehad (of in de laatste acht weken covid hebt gehad)
Klopt. Dat betekent dat ik dus sowieso vijf dagen langer dan m'n vrouw thuis moet blijven. :')

Vanaf wanneer wordt zo'n persoon als "niet besmettelijk" geclassificeerd? Wanneer ze eenmaal uit isolatie mag? Dat zou betekenen dat zij morgen haar gang mag gaan terwijl ik klachtenvrij thuis moet zitten.

Ondertussen mogen de niet-geboosterde nichten van m'n vrouw die enkele uren geleden terug zijn van een weekje Dubai straks werken in een stembureau. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Egocentrix schreef op maandag 14 maart 2022 @ 10:46:
Voor zover ik weet hoef je niet in quarantaine als je zelf geen klachten hebt en voldoet aan een van de volgende voorwaardes, dus niet perse alleen een booster:
  • Je hebt de booster prik langer dan een week geleden gehad of;
  • Je bent in het jaar 2022 positief getest en hersteld of;
  • Je bent 17 jaar of jonger of;
  • Je bent 18 jaar of ouder én leerling op het voortgezet onderwijs of;
  • Je bent volgens jouw werkgever een werknemer in een essentieel bedrijfsproces
Zie:
https://quarantainecheck....ouden/ben-ik-uitgezonderd

Persoonlijk zou ik zonder booster en zonder klachten gewoon het huis uit gaan...

[ Voor 6% gewijzigd door -tom-562 op 14-03-2022 14:23 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Mawlana schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:13:
[...]

M'n vrouw voelt zich al een stuk beter. Ze heeft enkel nog wat spierpijn. Ze testte net ook negatief. Ik heb me voor de zekerheid nogmaals getest, wederom negatief.

[...]

Klopt. Dat betekent dat ik dus sowieso vijf dagen langer dan m'n vrouw thuis moet blijven. :')

Vanaf wanneer wordt zo'n persoon als "niet besmettelijk" geclassificeerd? Wanneer ze eenmaal uit isolatie mag? Dat zou betekenen dat zij morgen haar gang mag gaan terwijl ik klachtenvrij thuis moet zitten.

Ondertussen mogen de niet-geboosterde nichten van m'n vrouw die enkele uren geleden terug zijn van een weekje Dubai straks werken in een stembureau. :')
Tenzij jij geboosterd bent. Dan hoef je niet in quarantaine.
Anders start jouw quarantaine na afloop van haar isolatie ja

Dus dat is 5 dagen na positieve test waarvan 24u klachtenvrij of maximaal 14 dagen als ze klachten blijft houden. Dus jij bent dan maximaal 19 dagen binnen. Tenzij jij ook positief test en klachten houdt na die 5 dagen. Dan kom je op een maximale quarantaine + isolatie van 33 dagen.
(14 dagen + 5 dagen + 14 dagen)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Dennis1812 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Dus dat is 5 dagen na positieve test waarvan 24u klachtenvrij of maximaal 14 dagen als ze klachten blijft houden. Dus jij bent dan maximaal 19 dagen binnen. Tenzij jij ook positief test en klachten houdt na die 5 dagen. Dan kom je op een maximale quarantaine + isolatie van 33 dagen.
Niet geboosterd, dus ik zit tot eind van de week thuis. Zonder klachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Dennis1812 schreef op maandag 14 maart 2022 @ 14:21:
[...]

Wat is eigenlijk de formele indicatie van klachtenvrij?

Ik heb even gezocht, o.a op de site van de rijksoverheid, maar kan een duidelijk antwoord niet vinden.

Je kan een hele rits met klachten vinden die te maken hebben met covid, die staan keurig op de site vermeld maar bij het opheffen staat alleen klachtenvrij voor 24 uur.

Bij de klachten staan ook vage dingen als spierpijn en algehele mailaise.

Het RIVM is iets duidelijker:
Hoe lang in isolatie

Ben je getest met klachten dan duurt de isolatie maximaal 10 dagen, geteld vanaf de datum dat je klachten kreeg. Je mag eerder uit isolatie als je 24 uur geen klachten (koorts, hoesten, keelpijn en neusverkouden) meer hebt, én het minimaal 5 dagen geleden is dat je klachten kreeg.

Het kan zijn dat je géén klachten had toen je getest werd of een zelftest deed en dat je ook geen klachten hebt gekregen. Dan duurt de isolatie 5 dagen, geteld vanaf de testdatum. Krijg je tijdens de isolatie toch klachten die horen bij corona, dan gaat er een nieuwe isolatieperiode in en telt het aantal dagen vanaf de datum dat je klachten kreeg.
Adviezen na isolatie

Kom je uit isolatie, volg dan deze adviezen tot 10 dagen na het begin van jouw klachten of de testdatum.

Houd 1,5 meter afstand van mensen buiten jouw huishouden.
Vermijd als het mogelijk is het contact met kwetsbaren. Lukt dat niet houd dan zoveel mogelijk afstand.
Denk aan de hygiënemaatregelen.
En voor iedereen vanaf 13 jaar: draag een medisch mondneusmasker in alle publieke binnenruimtes, het openbaar vervoer en het onderwijs. Doe dat ook buiten als u geen 1,5 meter afstand kunt houden.
Betekend dit dat ik nadat ik meer dan 24 uur klachtenvrij ben nog 10 dagen een mond neusmasker moet dragen in alle publieke binnenruimtes?

Ik heb de indruk dat de informatie oud is en niet bijgewerkt

note: Ik ben gevacineerd en geboosterd en heb zo'n 10 dagen geleden desondanks covid gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Indoubt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:36:
Ergste lijkt achter de rug bij mij. Ik heb toch enkele dagen flink last gehad. Hoesten, snotneus en lichte hoofdpijn waren vervelend maar niet zo erg maar ik heb anderhalve dag "cold shivers" gehad gevolgd door stevige koorts. Ik lag op een gegeven moment met 3 dubbel dekbed, een kruik en de verwarming aan te rillen. Niet normaal gewoon.
Herkenbaar, in die fase zit ik nu. Het valt me vies tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:01
De Corona zelf was bij mij prima te doen. Sinds een week ben ik "klachtenvrij".

Maar man wat ben ik gesloopt sinds dat moment. Ik lijk wel een bejaarde. Voel me continu alsof ik in een coma zit, wakker worden duurt uren voordat de wollen deken/watten uit mijn hoofd zijn. Om het minste of geringste raak ik zwaar overprikkeld, kan me niet concentreren of tot dingen zetten, ben compleet uitgeput mentaal en fysiek. Ik had dit nooit verwacht.

3 vaccinaties, nog een griepprik en pneumokokken vaccin dus dat is het ook niet.

Ik heb wel al heel lang geen milt meer maar het is me onduidelijk of dat nog een rol speelt, al heeft die wel een aandeel in afweer.

Iedereen die ken en spreek die Corona heeft, heeft eigenlijk 0 klachten. Heb ik dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

zacht schreef op maandag 14 maart 2022 @ 16:06:
[...]

Herkenbaar, in die fase zit ik nu. Het valt me vies tegen.
Zit je er al twee weken mee nu? Gaat 't ook in golven, als in ziek-beter-ziek-beter?
KnoxNL schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:14:
De Corona zelf was bij mij prima te doen. Sinds een week ben ik "klachtenvrij".

Maar man wat ben ik gesloopt sinds dat moment. Ik lijk wel een bejaarde. Voel me continu alsof ik in een coma zit, wakker worden duurt uren voordat de wollen deken/watten uit mijn hoofd zijn. Om het minste of geringste raak ik zwaar overprikkeld, kan me niet concentreren of tot dingen zetten, ben compleet uitgeput mentaal en fysiek. Ik had dit nooit verwacht.

3 vaccinaties, nog een griepprik en pneumokokken vaccin dus dat is het ook niet.

Ik heb wel al heel lang geen milt meer maar het is me onduidelijk of dat nog een rol speelt, al heeft die wel een aandeel in afweer.

Iedereen die ken en spreek die Corona heeft, heeft eigenlijk 0 klachten. Heb ik dit weer.
Klinkt vervelend, gedeeltelijk herkenbaar. Als in: na een week was ik klachtenvrij, maar het duurde nog een week voordat ik weer redelijk in m'n energie zat. Ook overprikkeld na 2 winkels bezoeken. Ik deed met sport met de gepensioneerden mee van de week, dan zat ik tenminste op hetzelfde energieniveau :P Gelukkig elke dag iets meer energie, lijkt gelukkig redelijk normaal niveau te zijn nu, hoogstens weer even inkomen.

Merk je wel iets van vooruitgang of blijft het hangen op hetzelfde punt qua energie/overprikkeling?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:01
@TerraGuy
Fijn dat er bij jou weer een stijgende lijn in zit, dit wens je inderdaad niemand toe :)

Het is vooral heel tegenstrijdig: Als ik complete rust houd en letterlijk niets doe, dan word ik alleen maar down en lui. Die vorm van "rusten" helpt dus niet. Als ik me iedere dag iets kleins ten doel stel en uitvoer, dan lukt dat met veel moeite 1 of 2 keer en ben ik daar heel blij mee en voel me ook echt beter, vooral mentaal.

Echter word ik dan op een gegeven moment "gestraft" en heb ik waarschijnlijk teveel gedaan, krijg ik een enorme klap en ben ik terug bij af. Maar helemaal stilzitten en niks doen is dus ook geen optie.

Ik heb de modus nog niet gevonden en baal echt als een stekker. Ik heb me in de afgelopen 10+ jaar nooit ziek moeten melden maar nu dus wel. Daar krijg ik ook stress van al is iedereen op mijn werk heel begripvol en word ik tot rust gemaand en gesteund.

Ik leg de lat nu eenmaal hoog voor mezelf dus acceptatie van dit geheel is nogal een dingetje.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15:27
Indoubt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 21:36:
Ergste lijkt achter de rug bij mij. Ik heb toch enkele dagen flink last gehad. Hoesten, snotneus en lichte hoofdpijn waren vervelend maar niet zo erg maar ik heb anderhalve dag "cold shivers" gehad gevolgd door stevige koorts. Ik lag op een gegeven moment met 3 dubbel dekbed, een kruik en de verwarming aan te rillen. Niet normaal gewoon.

Gelukkig is dat allemaal voorbij. wat blijft is enorme spierpijn, lichte hoofdpijn en heel snel moe.
Die cold shivers fase zit ik nu, spierpijn erbij als een dolle en nog zo’n vaag iets. Mijn ogen doen echt zeer, als ik mn ogen beweeg (links, rechts, boven, onder) doet het echt pijn. Gister pas positief getest op zelftesten, vanmiddag langs de ggd geweest. Kreeg daar het compliment dat ik er als een wrak uit zag. Afgelopen zaterdag begon dit alles.
Hopelijk nemen de klachten snel af, want kan soms wel even janken nu :+

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Korkss schreef op maandag 14 maart 2022 @ 19:42:
[...]

Die cold shivers fase zit ik nu, spierpijn erbij als een dolle en nog zo’n vaag iets. Mijn ogen doen echt zeer, als ik mn ogen beweeg (links, rechts, boven, onder) doet het echt pijn. Gister pas positief getest op zelftesten, vanmiddag langs de ggd geweest. Kreeg daar het compliment dat ik er als een wrak uit zag. Afgelopen zaterdag begon dit alles.
Hopelijk nemen de klachten snel af, want kan soms wel even janken nu :+
Sterkte man!

Goede nieuws: er komt ook weer een eind aan.

Ik ben een mini superspreader met een R van 3 en heb 3 mensen aangestoken/besmet. Uiteraard voordat ikzelf klachten kreeg. Min of meer dezelfde symptomen, de een wat meer hoofdpijn, de ander wat langer hoesten. De cold shiver tijd duurde bij mij zo'n 6-8 uur. Daarna werd het normaal en daarna normale koorts. Koorts niet heel hoog, iets meer dan 39 maar 40 niet aangetikt. Dat duurde zo'n anderhalve dag en daarna ging het beter. Hoofdpijn was handelbaar met onderdrukking m.b.v paracetamol met coffeine. Snuiten was bij mij vreselijk, behalve 2 dozen tissues nog een rol of 5-6 wc papier erdoor gesnoten. Het hoesten was nog het ergst, op een gegeven moment heb je pijn aan je middenrifspieren en spieren op je ribben.

Maar het gaat weer over, alleen nog spierpijn en snel moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Mijn zoon heeft het een maandje terug gehad. We heben geen afstand bewaard, en mijn vrouw, dochter en ik, hebben het niet gekregen. Dus echt geprobeerd om het te krijgen zeg maar.

Niet gelukt...

Nu heeft mijn dochter positief getest (thuistest) en mijn vrouw ook. Vandaag een Pcr gedaan, nog geen uitslag.

Ik test nog steeds negatief.

Allemaal gevaccineerd. Mijn vrouw en ik ook geboostert.

Ben benieuwd of ik het nu wel krijg.

edit: uitslag vrouw is binnen: positief.

Edit 2: dochter ook positief

[ Voor 7% gewijzigd door albino71 op 15-03-2022 12:23 ]

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:21

Wailing_Banshee

You're Next

KnoxNL schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:35:
@TerraGuy
Fijn dat er bij jou weer een stijgende lijn in zit, dit wens je inderdaad niemand toe :)

Het is vooral heel tegenstrijdig: Als ik complete rust houd en letterlijk niets doe, dan word ik alleen maar down en lui. Die vorm van "rusten" helpt dus niet. Als ik me iedere dag iets kleins ten doel stel en uitvoer, dan lukt dat met veel moeite 1 of 2 keer en ben ik daar heel blij mee en voel me ook echt beter, vooral mentaal.

Echter word ik dan op een gegeven moment "gestraft" en heb ik waarschijnlijk teveel gedaan, krijg ik een enorme klap en ben ik terug bij af. Maar helemaal stilzitten en niks doen is dus ook geen optie.

Ik heb de modus nog niet gevonden en baal echt als een stekker. Ik heb me in de afgelopen 10+ jaar nooit ziek moeten melden maar nu dus wel. Daar krijg ik ook stress van al is iedereen op mijn werk heel begripvol en word ik tot rust gemaand en gesteund.

Ik leg de lat nu eenmaal hoog voor mezelf dus acceptatie van dit geheel is nogal een dingetje.... :P
Geen covid, maar ik ken het gevoel. Ik had zeer zware bloedarmoede en had dus helemaal geen energie meer. Uiteindelijk halve dagen gaan werken en dat voelde alsof ik mijn team had verraden (ook een heel begripvol team, maar toch). Ik had zelfs een meningsverschil met de bedrijfsarts hierover (voor het eerst van m'n leven de bedrijfsarts gesproken, en het feit dat ik dat gedaan heb geeft aan dat ik me echt vreselijk voelde, de laatste keer dat ik een arts gesproken had, voor dit laatste avontuur was meer dan 15 jaar geleden), omdat ik de ochtend wilde werken en dat is 5 uur (van 7 tot 12) en hij vond dat ik halve dagen moest werken (dus 4 uur).
Half januari een operatie ondergaan, daarna kon ik helemaal niets meer (vanwege de pijn door de operatie). Eerlijk gezegd, dat voelde gewoon beter, omdat ik toen vanwege pijn heel weinig kon doen. Alsof ik het voor mezelf moest verantwoorden. Het voelde weer goed toen ik vorige week weer voor 100% aan het werk kon.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr44nVogel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-10 15:23
Misschien iemand met eenzelfde ervaring, Afgelopen december corona gehad ,1 week echt ziek daarna veel hoesten en geen smaak en reuk meer. Mijn reuk en smaak kwam langzaam terug en ergens in januari was het weer ok.

Nu heb ik sinds 2 a 3 weken dat ik bij een aantal producten of bij zweet of bij nr2 op het toilet alleen maar zwavel ruik. Het is niet bij alles , voornamelijk bij zoute producten maar ook bij kipfilet , dan smaakt het sterk naar zwavel. Nu lees ik vooral dat mensen tijdens of kort na corona dit ook wel meemaken , maar bij mij is het 4 maanden geleden en een hele tijd was het normaal. Kan het zo zijn dat het later alsnog opspeelt ?

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Mijn oudste (9 jaar)heeft na 6 weken hersteld te zijn zijn 2e corona besmettingen te pakken. Dacht dat wij er wel vanaf waren als gezin maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
TerraGuy schreef op maandag 14 maart 2022 @ 17:27:
[...]

Zit je er al twee weken mee nu? Gaat 't ook in golven, als in ziek-beter-ziek-beter?

[...]
Anderhalve week geleden klachten (koorts, keelpijn), zelftest en PCR bij de GGD waren negatief. Ben de hele week daarna erg moe gebleven. Afgelopen zondagavond had ik het idee dat ik wel heel erg moe was. Zelftest was positief. Ik ben naar bed gegaan en daar lig ik eigenlijk nog steeds. Enorm vermoeid (ik slaap driekwart van de dag), spierpijn door mijn hele lijf, knallende koppijn en koorts. Het valt me vies tegen. PCR-test ga ik niet eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:15

Osxy

Holy crap on a cracker

zacht schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 14:52:
[...]

Anderhalve week geleden klachten (koorts, keelpijn), zelftest en PCR bij de GGD waren negatief. Ben de hele week daarna erg moe gebleven. Afgelopen zondagavond had ik het idee dat ik wel heel erg moe was. Zelftest was positief. Ik ben naar bed gegaan en daar lig ik eigenlijk nog steeds. Enorm vermoeid (ik slaap driekwart van de dag), spierpijn door mijn hele lijf, knallende koppijn en koorts. Het valt me vies tegen. PCR-test ga ik niet eens doen.
Voor mij hetzelfde verloop. Ruime week al wat klachten maar negatief, na 7 dagen positief en zwaardere klachten (vooral moei, spierpijn en hoofdpijn met vlagen).

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
albino71 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 00:42:
Mijn zoon heeft het een maandje terug gehad. We heben geen afstand bewaard, en mijn vrouw, dochter en ik, hebben het niet gekregen. Dus echt geprobeerd om het te krijgen zeg maar.

Niet gelukt...

Nu heeft mijn dochter positief getest (thuistest) en mijn vrouw ook. Vandaag een Pcr gedaan, nog geen uitslag.

Ik test nog steeds negatief.

Allemaal gevaccineerd. Mijn vrouw en ik ook geboostert.

Ben benieuwd of ik het nu wel krijg.

edit: uitslag vrouw is binnen: positief.

Edit 2: dochter ook positief
Mij lukt het ook niet... geen booster gehaald, nu al 2x (langdurig) in de buurt geweest van besmette mensen. Krijg het gewoon niet.

Wel ironisch, ik ben zwaar ziek geweest van de 2e vaccinatie en iedereen dacht ongeveer dat ik daadwerkelijk dood zou gaan als ik covid zou krijgen... nu kan ik geeneens besmet raken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-10 22:49
ArcticWolf schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Mij lukt het ook niet... geen booster gehaald, nu al 2x (langdurig) in de buurt geweest van besmette mensen. Krijg het gewoon niet.

Wel ironisch, ik ben zwaar ziek geweest van de 2e vaccinatie en iedereen dacht ongeveer dat ik daadwerkelijk dood zou gaan als ik covid zou krijgen... nu kan ik geeneens besmet raken }:O
Dacht ook dat het mij niet ging lukken, maar heb nu een positieve zelftest. Wel een speeksel test, straks naar de GGD voor een pcr test.

Vrijdag avond op een verjaardagsfeestje geweest waar iemand de dag erna positief testte. Ik had gisterochtend al keelpijn dus een normale zelftest gedaan in de neus, negatief. Gewoon op werk geweest, eind van de dag voelde ik me een beetje vermoeid worden en gaar, toen ook niet lekker naar huis gefietst. Thuis kwam er een beetje snot bij en werd net wakker met een hoest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
HansAnders07 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 07:55:
[...]

Dacht ook dat het mij niet ging lukken, maar heb nu een positieve zelftest. Wel een speeksel test, straks naar de GGD voor een pcr test.

Vrijdag avond op een verjaardagsfeestje geweest waar iemand de dag erna positief testte. Ik had gisterochtend al keelpijn dus een normale zelftest gedaan in de neus, negatief. Gewoon op werk geweest, eind van de dag voelde ik me een beetje vermoeid worden en gaar, toen ook niet lekker naar huis gefietst. Thuis kwam er een beetje snot bij en werd net wakker met een hoest.
Heb al die symptomen ook gehad, maar nooit langer dan een halve of hele dag last van gehad. Werd maandagochtend met een kriebelhoest wakker, die duurde toch de hele ochtend... negatief. Na de middag geen last meer van.
Vorige week donderdag, hele neus vol snot en niezen... negatief, volgende dag alles weer normaal.

Zag deze ook langskomen:
https://www.rtlnieuws.nl/...-hooikoorts-corona-pollen

Misschien dat ik wel vatbaar ben voor de volgende covid variant.

Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
[...]

Ik had (inclusief booster) tot deze week hetzelfde idee. Maandag voelde ik me in de loop van de dag wat minder fit, dinsdag stond ik op met koorts en keelpijn. Zelftest was negatief, maar omdat een collega die ik begin vorige week had gezien maandag positief testte toch maar even langs de GGD: positieve test.

Met alleen koorts en keelpijn valt het tot nu toe mee, maar ik wil midden volgende week graag naar Italië vliegen. Ben benieuwd :|

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:08

peer

oeps

voske schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:39:
[...]

Ik had (inclusief booster) tot deze week hetzelfde idee. Maandag voelde ik me in de loop van de dag wat minder fit, dinsdag stond ik op met koorts en keelpijn. Zelftest was negatief, maar omdat een collega die ik begin vorige week had gezien maandag positief testte toch maar even langs de GGD: positieve test.

Met alleen koorts en keelpijn valt het tot nu toe mee, maar ik wil midden volgende week graag naar Italië vliegen. Ben benieuwd :|
Dat kan toch gewoon? Na woensdag is testen een advies en hoef je binnen de eu geen testresultaat te laten zien? Zolang je dan niet alles bij elkaar hoest

het is geen probleem, het is een uitdaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:03
peer schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:08:
[...]
Zolang je dan niet alles bij elkaar hoest
Dat is precies het punt. Ik ben heel goed in het lang volhouden van een verkoudheid met klachten maar zonder echt ziek te worden (als in: ik kom m'n bed niet uit).

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 22:03
kak... }:|
Gisteren is mijn vader pcr positief getest...
Zaterdag was hij bij een of andere politieke bijeenkomst in z'n dorp dus kans is aanwezig dat hij daar heeft opgelopen. Nu is 't keelpijn, hoesten, hoofdpijn, slap,etc. voor hem.

Zondag ben ik nog bij ze geweest, ben dus wel benieuwd of ik het ook heb opgevangen... :|

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

M'n moeder heeft de perfecte functie gevonden voor zo'n FFFP2 mondkapje. Ze overwintert in Spanje, en het is daar een beetje geel van het stof. Dat ding werkt best goed tegen sahara zand :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Nou ik ben afgelopen zondag ook positief getest, vriendin deed een positieve zelftest was al beroerd maar ik had nog nergens last van. Dinsdag begonnen bij mij de klachten maar het lijkt wel of ik het lijstje met klachten 1 voor 1 wegwerk. Dinsdag absurde hoofdpijn, woensdag minder hoofdpijn maar alle spieren en gewrichten doen pijn. Vandaag geen hoofd en spierpijn meer maar nu heb ik last van mijn keel/hoesten en een snotneus. Ben benieuwd waarmee ik nu morgen wakker ga worden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:00

Agent47

I always close my contracts.

Na 2 jaar ben ik ook positief, althans de zelftest. Denk dat ik het in de bus naar de campus heb opgelopen.

Gisteren keel schrapen de hele dag
Gisteravond rond 23:30 klamme handen en spierpijn.

Vandaag neusverkouden

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:16
Ik kreeg woensdag een appje van een klant die positief was getest (n.a.v. pos test vrouw). Die was maandag zijn stukken komen brengen waarbij hij in de gang bleef en ik in mijn appartement (dus ruime afstand). En was er maar 1,5 minuut of zo. Hij had rond de test na maandag geen klachten en op moment van appen ook niet. Inmiddels is het donderdag en ik heb nog 0,0 klachten. Ik deed wel even een 'wtf-kreet' toen ik de app las (had screen uitslag geappt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik ben vandaag 2 keer positief getest vanmorgen leek het streepje heel dun. Nog een test gedaan en die was negatief. Ik ben dus zwaar gaan sporten aan het einde van de dag want ik voelde me goed maar had geen herstelde orhostatische test maar dat was maarceen paar punten. Evenlater na het sporten wou ik gaan wandelen en voelde me zwaar en flauw, soort amnesia of zo noemen ze dat? Vanavond nog meer kriebelhoest en koude rillingen en wazig gevoel zoals een lichte griep. Net een test gedaan en die was deze keer duidelijk positief. Ik ga nu wel mijn rust pakken tot ik weer beter ben want sporten met covid word wel afgeraden ook al heb je geen koorts omdat het hart al word belast, meer dan bij een verkoudheid of lichte griep, klopt dat laatste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Laatst online: 19-10 08:42
Ik lees maar weinig over heftige keelpijn door corona. Beleef nu de 2e slechte nacht door de keelontsteking die ik cadeau heb gekregen van tante Coroon en ome Cron. Elke keer als ik slik of hoest - en dat laatste doe ik nogal vaak - voelt mijn keel als een open wond, echt een fricking marteling. Paracetamol met coffeïne, drop vreten etc helpen niet of nauwelijks. En dan lees je dat een fikse keelontsteking wel 10 dagen kan duren... Geef mij maar die 39,5 graden koorts en milde hoofdpijn die ik eergisteren nog had, want ik weet niet hoe ik dit veel langer ga volhouden. Slapen is bijna onmogelijk. Gelukkig heb ik (nog) geen vermoeidheidsklachten zoals sommigen hier (sterkte!!) dus het kan altijd erger, I guess.

Meer in het algemeen is het trouwens spijtig dat er geen goede behandelingen tegen zoiets veelvoorkomends als keelpijn door virussen bestaan. Zelfs van die speciale zuigtabletjes zijn blijkbaar niet bewezen effectiever dan sabbelen op snoepjes. Kan geen drop meer zien! Voelt lullig om domweg te moeten wachten tot het overgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
martwoutnl schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:07:
Ik kreeg woensdag een appje van een klant die positief was getest (n.a.v. pos test vrouw). Die was maandag zijn stukken komen brengen waarbij hij in de gang bleef en ik in mijn appartement (dus ruime afstand). En was er maar 1,5 minuut of zo. Hij had rond de test na maandag geen klachten en op moment van appen ook niet. Inmiddels is het donderdag en ik heb nog 0,0 klachten. Ik deed wel even een 'wtf-kreet' toen ik de app las (had screen uitslag geappt).
Lijkt me vrij stug dat jij bent besmet. Ik zou me in ieder geval geen grote zorgen maken als ik jou was. Ik had 6 dagen voor mijn positieve GGD-test een 2 uur durende date met een vrouw die me 2 dagen erna appte dat ze positief was getest en toevoegde "ik had op de dag van de date eigenlijk al klachten". En bedankt hè...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:16
Randfiguur schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 03:24:
[...]

Lijkt me vrij stug dat jij bent besmet. Ik zou me in ieder geval geen grote zorgen maken als ik jou was. Ik had 6 dagen voor mijn positieve GGD-test een 2 uur durende date met een vrouw die me 2 dagen erna appte dat ze positief was getest en toevoegde "ik had op de dag van de date eigenlijk al klachten". En bedankt hè...!
Ik maak me ook geen zorgen. Vrij snel erna had ik al het gevoel dat de kans wel erg klein zal zijn. En vandaag is het nog steeds rustig dus zelfs die kleine kans zal nu 0 zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Gisterenmorgen laten testen bij GGD na positieve thuis test. GGD test ook positief.

Ik heb 3 prikken gehad en moet dus minimaal 5 dagen in quarantine. M’n herstelbewijs heb ik al wel vast in de app gezet, die gaat de 28e in voor een half jaar, ook naar het buitenland. Kan dus gerust op vakantie, tenzij de regels ineens aangescherpt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Agent47 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:07:
Gisterenmorgen laten testen bij GGD na positieve thuis test. GGD test ook positief.

Ik heb 3 prikken gehad en moet dus minimaal 5 dagen in quarantine. M’n herstelbewijs heb ik al wel vast in de app gezet, die gaat de 28e in voor een half jaar, ook naar het buitenland. Kan dus gerust op vakantie, tenzij de regels ineens aangescherpt worden.
Die 5 dagen quarantaine gelden voor iedereen, ongeacht of je wel of geen prikken hebt gehad.
Ik mag er vandaag weer uit, maar heb nog een hoestje, dat gaat hem niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Randfiguur schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 03:13:
Ik lees maar weinig over heftige keelpijn door corona. Beleef nu de 2e slechte nacht door de keelontsteking die ik cadeau heb gekregen van tante Coroon en ome Cron. Elke keer als ik slik of hoest - en dat laatste doe ik nogal vaak - voelt mijn keel als een open wond, echt een fricking marteling. Paracetamol met coffeïne, drop vreten etc helpen niet of nauwelijks. En dan lees je dat een fikse keelontsteking wel 10 dagen kan duren... Geef mij maar die 39,5 graden koorts en milde hoofdpijn die ik eergisteren nog had, want ik weet niet hoe ik dit veel langer ga volhouden. Slapen is bijna onmogelijk. Gelukkig heb ik (nog) geen vermoeidheidsklachten zoals sommigen hier (sterkte!!) dus het kan altijd erger, I guess.

Meer in het algemeen is het trouwens spijtig dat er geen goede behandelingen tegen zoiets veelvoorkomends als keelpijn door virussen bestaan. Zelfs van die speciale zuigtabletjes zijn blijkbaar niet bewezen effectiever dan sabbelen op snoepjes. Kan geen drop meer zien! Voelt lullig om domweg te moeten wachten tot het overgaat.
Heeft mijn vrouw ook. Echt zoals jij het omschrijft inderdaad. Enige wat helpt tegen de pijn is iboprufen.

Beterschap!

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15

Strepfen geprobeerd? Daar zit daadwerkelijk een pijnstiller in (Flurbiprofen) ipv Strepsils wat meer een snoepje is :+

Als ik keelpijn voel opkomen, zit ik al aan de Strepfen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
Dag 2 met Corona. Spierpijn, kater gevoel, zwaar in het lichaam, beetje verhoogde hartslag tijdens slaap, 8bpm hoger, af en toe hoesten. Keel kriebels zijn wel bijna weg. Ik heb overigens wel de eerste 2 vaccinaties gehad waarvan de laatste in jullie. Ik ben niet van plan om nog weer een booster te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Waah schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 09:41:
[...]

Strepfen geprobeerd? Daar zit daadwerkelijk een pijnstiller in (Flurbiprofen) ipv Strepsils wat meer een snoepje is :+

Als ik keelpijn voel opkomen, zit ik al aan de Strepfen :D
Kende ik niet, thanks, maar de mogelijke bijwerkingen zijn niet mals! Lijken wel dezelfde als die van ibuprofen (@albino71), wat de reden is dat dokters veel liever paracetamol voorschrijven (al moet je daarbij de max dosis per etmaal goed in de gaten houden om je lever niet te vernaggelen). Maar mooi dat het voor jou werkt.

Overigens lijkt mijn helse keelpijn nu na 36 uur af te nemen. Maar alle verhalen hier bewijzen dat corona een, eh, avontuurlijk verloop kan hebben, dus ik durf nog niet te juichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Randfiguur schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:26:
[...]

Kende ik niet, thanks, maar de mogelijke bijwerkingen zijn niet mals! Lijken wel dezelfde als die van ibuprofen (@albino71), wat de reden is dat dokters veel liever paracetamol voorschrijven (al moet je de max dosis per etmaal van paracetamol vrij strak in de gaten houden om je lever niet te vernaggelen). Maar mooi dat het voor jou werkt.

Overigens lijkt mijn helse keelpijn nu na 36 uur af te nemen. Maar alle verhalen hier bewijzen dat corona een, eh, avontuurlijk verloop kan hebben, dus ik durf nog niet te juichen.
Het zijn beide "profens" dus de bijwerkingen zullen wel gelijk zijn.

That said, ik heb nooit bijwerkingen O-) en voor kort gebruik is (voor mij) het middel beter dan de kwaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De jongste teste vandaag ook voor de 2e keer positief op corona. Ik test zelf nog steeds negatief gelukkig maar wel waardeloos dat ze binnen de 8 weken weer aan de beurt zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Tincahunter schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:15:
Dag 2 met Corona. Spierpijn, kater gevoel, zwaar in het lichaam, beetje verhoogde hartslag tijdens slaap, 8bpm hoger, af en toe hoesten. Keel kriebels zijn wel bijna weg. Ik heb overigens wel de eerste 2 vaccinaties gehad waarvan de laatste in jullie. Ik ben niet van plan om nog weer een booster te nemen.
Ik had gister m'n minste dag tot nu toe. Was in de ochtend behoorlijk beroerd, moe en snotterig. Dat was einde middag weer weg. Nu lichte snotneus en wat vermoeid. Wilde vanmiddag wat in de tuin doen maar ben daar vrij snel mee gestopt, dat was iets teveel blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tincahunter
HansAnders07 schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 15:26:
[...]

Ik had gister m'n minste dag tot nu toe. Was in de ochtend behoorlijk beroerd, moe en snotterig. Dat was einde middag weer weg. Nu lichte snotneus en wat vermoeid. Wilde vanmiddag wat in de tuin doen maar ben daar vrij snel mee gestopt, dat was iets teveel blijkbaar.
Heb jij Corona vanaf vorige week vrijdag, zo ja dan is dat best lang. Ik hoop Maandag weer mijn training op te pakken.

Ik had tussen de middag wel verhoging 38.2 en ik heb toen maar 2 paracetamolletjes gepakt. Rond 3 uur was de temperatuur weer gezakt naar 37.4. Ik ben toen ook maar even 40 minuten rustig gaan wandelen want het is mooi weer en ik denk niet dat het kwaad kan. Ik hoest nu nog wel af en toe door een kriebel en de temperatuur is 37.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Tincahunter schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 18:38:
[...]

Heb jij Corona vanaf vorige week vrijdag, zo ja dan is dat best lang. Ik hoop Maandag weer mijn training op te pakken.

Ik had tussen de middag wel verhoging 38.2 en ik heb toen maar 2 paracetamolletjes gepakt. Rond 3 uur was de temperatuur weer gezakt naar 37.4. Ik ben toen ook maar even 40 minuten rustig gaan wandelen want het is mooi weer en ik denk niet dat het kwaad kan. Ik hoest nu nog wel af en toe door een kriebel en de temperatuur is 37.2.
Nee sinds dinsdag/woensdag. Hele middag lekker buiten gezeten en net een rondje gelopen. Wel weer moe nu met lichte hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Shit.. 2 jaar kunnen ontwijken en nu ook aan de beurt. Nou ja, even week rustig aan en zal wel goed komen. Zou wel erg pech zijn als ik bij de groep hoor die er goed ziek van wordt.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Laatst online: 17-10 17:58
Na twee jaar na de eerste keer, ronde 2 te pakken en sinds 3 weken, na de eerste klachten, ging de eerste week nog vrij makkelijk af (op verlies van smaak/reuk en verhoogde hartslag). De afgelopen dagen weer een hartslag van rond de 90 in rust, 38+ graden en emotioneel labiel. Het laatste had ik van anderen ook gehoord maar wat een elende is dat. Alsof er een filter is uitgeschakeld in de bovenkamer en alles drie keer zo hard laat binnen komen. :/

Verder nog steeds drukkend gevoel op borst, snel buiten adem en conditie van niks. Tot een maand of wat geleden liep ik met gemak 20km per dag, nu al afgebeuld als ik m'n zoon naar school breng een paar honderd meter verderop. 8)7

De eerste keer (feb 2020) was ik drie dagen echt ziek met 40+ koorts, kon niet meer op m'n benen staan en smaak / reuk weg. Los van de smaak die half weg was voor langere tijd geen klachten eraan overgehouden. Tegenwoordig ben ik fitter dan begin 2020, 3 prikken in m'n bovenarm gehad en Omicron zou een lichtere variant moeten zijn. Mijn review is ietwat anders helaas.

/einderant

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Uberprutser schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:17:
Na twee jaar na de eerste keer, ronde 2 te pakken en sinds 3 weken, na de eerste klachten, ging de eerste week nog vrij makkelijk af (op verlies van smaak/reuk en verhoogde hartslag). De afgelopen dagen weer een hartslag van rond de 90 in rust, 38+ graden en emotioneel labiel. Het laatste had ik van anderen ook gehoord maar wat een elende is dat. Alsof er een filter is uitgeschakeld in de bovenkamer en alles drie keer zo hard laat binnen komen. :/

Verder nog steeds drukkend gevoel op borst, snel buiten adem en conditie van niks. Tot een maand of wat geleden liep ik met gemak 20km per dag, nu al afgebeuld als ik m'n zoon naar school breng een paar honderd meter verderop. 8)7

De eerste keer (feb 2020) was ik drie dagen echt ziek met 40+ koorts, kon niet meer op m'n benen staan en smaak / reuk weg. Los van de smaak die half weg was voor langere tijd geen klachten eraan overgehouden. Tegenwoordig ben ik fitter dan begin 2020, 3 prikken in m'n bovenarm gehad en Omicron zou een lichtere variant moeten zijn. Mijn review is ietwat anders helaas.

/einderant
Tja, kan zijn dat je genetisch wat meer bevattelijk bent voor corona (alle varianten...).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18

Kluus

Gang is alles

Ik heb hem na twee jaar ook te pakken en ik maar denken dat ik asymptoom was. Volgens mij heb ik achteraf gezien al sinds woensdag klachten (beetje kriebel in de keel), maar toen dacht ik nog dat het door het woestijnstof en/of hooikoorts kwam. Nog drie dagen gewoon buiten (solo) gesport zonder echte problemen maar gisterenavond werd ik toch wat snotteriger en een licht duf gevoel dus nog maar een zelftest gedaan en ja hoor |:(.

Vandaag gaat het alweer iets beter dus hopelijk ben ik er ook snel weer van af. Overigens drie keer Pfizer gehad.

Edit: Om dan te lezen dat sommigen er nog altijd 3 weken last van hebben is wel heftig. :/

[ Voor 9% gewijzigd door Kluus op 19-03-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online

/einderant
Misschien heb je helemaal geen omicron, maar delta of alpha.

@Kluus tja, ik heb 2 maanden last gehad van immuun problemen na de 2e Pfizer prik.. en heb geen booster gehaald (vanwege de grote kans dat ik het weer zou krijgen). En nu meermaals in de buurt geweest van mensen met covid en ik krijg het gewoon niet.

Ze weten echt nog heel veel niet op medisch vlak.

[ Voor 10% gewijzigd door ArcticWolf op 19-03-2022 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
Sterkte, man!

Interessant (en vervelend) van die labiliteit.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online

/einderant
Ik doe momenteel een moord voor een hartslag van 90 in rust. Drie dagen met hoge koorts op bed gelegen, nu al drie dagen niet vooruit te branden, extreem moe, geen smaak en ja: emotioneel labiel is een goede omschrijving. Vandaag al twee keer gejankt om niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

90 in rust?
Cool!

Ik heb al jaren 110 in rust :+

Oke ik laat mezelf wel uit..

Sterkte allen. Covid is gewoon kut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

[...]

Nou, het is gelukt zo lijkt het...

Ik doe af en toe een zelftest, omdat er hier twee met corona rondlopen en die van vanavond toonde direct het T streepje.

Morgen de pcr even doen.

Heb trouwens geen klachten. Hopen dat dit zo blijft.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ijsklontjes en ijskoud water al geprobeerd? Steeds kleine slokjes nemen. Ook beter voor je suikerspiegel en je bloeddruk ;) sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

TrailBlazer schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:00:
De jongste teste vandaag ook voor de 2e keer positief op corona. Ik test zelf nog steeds negatief gelukkig maar wel waardeloos dat ze binnen de 8 weken weer aan de beurt zijn :(
De eerste 8 weken hoefde je toch niet meer te testen? Aangezien die de standaard positief kon zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Ik heb sinds woensdag klachtjes. Donderdag positief getest door de GGD. Eigenlijk tot nu toe alleen neusverkouden. Eerste nacht was wel vervelend ( spierpijn en klamme handen)

Ben benieuwd wanneer het afneemt / minder wordt. Statistisch gezien is er geen dag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt

Indoubt

Dennis1812 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:55:
90 in rust?
Cool!

110 in rust is stevig ja.

Net gemeten, ik heb nu 100 in rust, voor covid was het 80 in rust en 100 tijdens inspanning.

Ik ben wel redelijk goed hersteld maar nog wel snel moe. Misschien dat hte door die verhoogde hartslag komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Mmmm. Ik ben sinds gisteren positief op de zelftest en pcr. Maar geen verandering in rusthartslag volgens mij garmin. In elk geval niet noemenswaardig. Gisteren was het 3 slagen hoger, nu weer terug op oude niveau.

Lichte klachten: Hoofdpijn, loopneus, pijnlijke strot en brandende ogen. Voor de rest voel ik me fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis1812 schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 20:55:
90 in rust?
Cool!

?? 110 in rust is toch hoog of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Cyberpope schreef op zondag 20 maart 2022 @ 10:48:
[...]

?? 110 in rust is toch hoog of niet?
Zeker. Maar ik heb nogal een voorgeschiedenis en het is te verklaren.

Ik heb een hele lage longfunctie (45-50%) waardoor ik cardiaal wat compenseer. Medicatie die het omhoog duwen en een reanimatie in het verleden die redelijk onverklaard is waardoor de cardioloog wat voorzichtiger is met evt bèta blokkers. Ook omdat ik dan meer longklachten krijg. Dan maar zo dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ik begon me al zorgen te maken toen het een paar dagen na besmetting opliep naar 75-80 :p Nergens voor nodig of is het allemaal relatief vergeleken met je baseline? Nu op een lome zondagochtend meet ik 54.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

TerraGuy schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:05:
Ik begon me al zorgen te maken toen het een paar dagen na besmetting opliep naar 75-80 :p Nergens voor nodig of is het allemaal relatief vergeleken met je baseline? Nu op een lome zondagochtend meet ik 54.
Iedereen is anders. Als jij normaliter rond de 60 hangt en nu op 90 zit kan je er prima last van hebben.

Zou ik zakken naar 60 krijg ik daar juist last van.

In de medische wereld houden we een ongeveer grens aan van rond de 100 waarboven we toch wel wat verder gaan kijken. Maar dan nog is het situatie afhankelijk. Tijdens koorts en ziekte is het logisch dat je hoger zit.
Ga jij altijd >100 in rust zonder aanleiding is een ECG een goed idee.

Elk mens en elke situatie is anders. Kijk vooral naar hoe je je voelt en niet teveel naar je smartwatch. Toen je die nog niet had was je hartslag ook hoger bij ziekte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
Frieda schreef op zondag 20 maart 2022 @ 00:13:
[...]

Ijsklontjes en ijskoud water al geprobeerd? Steeds kleine slokjes nemen. Ook beter voor je suikerspiegel en je bloeddruk ;) sterkte!
Dank voor de tip, mijn keelpijn is alweer een tijdje weg, maar op de laatste dag ontdekte ik inderdaad dat een groot glas water met ijsklontjes wonderen doet! Ook goed voor de nodige hydratatie bij koorts/gehoest/gezweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis1812 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:17:
Elk mens en elke situatie is anders. Kijk vooral naar hoe je je voelt en niet teveel naar je smartwatch. Toen je die nog niet had was je hartslag ook hoger bij ziekte ;)
Helemaal waar. Ik vind het leuk om achteraf te kijken wat ziekte met de cijfers van mijn smartwatch doet. Maar ik neem hem als voorspellende waarde niet erg serieus.

(hoewel de impact van alcohol op de cijfers van je smartwatch echt enorm is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Cyberpope schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:53:
[...]

Helemaal waar. Ik vind het leuk om achteraf te kijken wat ziekte met de cijfers van mijn smartwatch doet. Maar ik neem hem als voorspellende waarde niet erg serieus.

(hoewel de impact van alcohol op de cijfers van je smartwatch echt enorm is).
Enigzins offtopic maar ik heb geen ervaring met die watches.
Hoe beïnvloed alcohol de betrouwbaarheid dan?
Je hartslag fluctueert wel onder invloed van verdovende middelen. Maar hoe veranderd de meting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis1812 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:59:
[...]

Enigzins offtopic maar ik heb geen ervaring met die watches.
Hoe beïnvloed alcohol de betrouwbaarheid dan?
Je hartslag fluctueert wel onder invloed van verdovende middelen. Maar hoe veranderd de meting?
Ik heb het niet over de betrouwbaarheid van de meting. Maar gewoon over de cijfers die het produceert.
En dat zal best kloppen,
- Fors hogere hartslag
- Fors hogere stress
- Veel slechtere slaap
- Prestatie / herstelindex keldert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Cyberpope schreef op zondag 20 maart 2022 @ 12:03:
[...]

Ik heb het niet over de betrouwbaarheid van de meting. Maar gewoon over de cijfers die het produceert.
En dat zal best kloppen,
- Fors hogere hartslag
- Fors hogere stress
- Veel slechtere slaap
- Prestatie / herstelindex keldert
Dan las ik je post verkeerd. Alles wat je schrijft past wel ja. Als je nog wat meer alcohol pakt wordt je hartslag weer fors lager.
de impact van alcohol op de cijfers van je smartwatch echt enorm is).
Deed mij denken dat je echt de cijfers bedoelde en niet zo zeer de persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:56
Potver...wij zijn allemaal ziek geweest afgelopen dagen. Allemaal de afgelopen week meerdere sneltesten gedaan (keel en neus) en ikzelf nog eens een GGD test, allemaal negatief.
Mijn zoon heeft dezelfde symptomen en test vandaag met een dikke rode streep positief (wordt overigens de derde keer hier...)
Met die nieuwe varianten die rond gaan , geloof ik absoluut niet dat de gangbare testen nog betrouwbaar zijn.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:18:
Met die nieuwe varianten die rond gaan , geloof ik absoluut niet dat de gangbare testen nog betrouwbaar zijn.
"Die nieuwe varianten", verklaar je nader?

BA.1 en BA.2 worden prima opgepikt en volgens https://covariants.org/per-variant?country=Netherlands zijn er geen andere varianten op dit moment in omloop.

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 20-03-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:56
Osiris schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:19:
[...]

"Die nieuwe varianten", verklaar je nader?

BA.1 en BA.2 worden prima opgepikt en volgens https://covariants.org/per-variant?country=Netherlands zijn er geen andere varianten op dit moment in omloop.
Sorry misschien N1 maar ik geloof er niets meer van. Ik ken echt al heel veel gezinnen waar meerdere gezinsleden ziek waren en maar één of enkele gezinsleden positief testten. Zeker 5 gezinnen en nu wij zelf ook.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:28:
[...]

Sorry misschien N1 maar ik geloof er niets meer van. Ik ken echt al heel veel gezinnen waar meerdere gezinsleden ziek waren en maar één of enkele gezinsleden positief testten. Zeker 5 gezinnen en nu wij zelf ook.
Je weet dat er ondertussen ook een griep-epidemie rondgaat? :?

In het begin van de pandemie zagen we al dat andere verkoudheidsvirussen de mogelijkheid tot besmetting met SARS-CoV-2 verminderde. Als in: hoesten en proesten door een regulier verkoudheidsvirusje gaf bescherming tegen besmetting met SARS-CoV-2. Hetzelfde is goed mogelijk door bijv. Influenza.

Zie o.a. https://journals.asm.org/doi/10.1128/cmr.00111-17:
Viral interference, a phenomenon where one virus competitively suppresses replication of other coinfecting viruses, is the most common outcome of viral coinfections.
Het zou mensen sieren als ze niet zo stellig zijn in hun onderbuiksgevoel als het ook alleen dat maar is: een onderbuiksgevoel. Vooral geen onzin de wereld in helpen als dat nergens op gestaafd is a.u.b.

[ Voor 50% gewijzigd door Osiris op 20-03-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Dennis1812 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Ga jij altijd >100 in rust zonder aanleiding is een ECG een goed idee.
Of laat je bloed controleren... Ik had in januari een hartslag van boven de 130 (in rust), terwijl mijn normale waarde tussen de 60 en 70 is. Oorzaak: zware bloedarmoede.
Osiris schreef op zondag 20 maart 2022 @ 16:32:
[...]

Je weet dat er ondertussen ook een griep-epidemie rondgaat? :?
Nog een goede reden om me voorlopig nog niet teveel onder de mensen te begeven en wachten tot de lente echt begonnen is. Het is goedkoper om met warmer weer ziek thuis te zitten dan met kouder weer!

[ Voor 26% gewijzigd door Wailing_Banshee op 21-03-2022 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Wailing_Banshee schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:28:
[...]

Of laat je bloed controleren... Ik had in januari een hartslag van boven de 130 (in rust), terwijl mijn normale waarde tussen de 60 en 70 is. Oorzaak: zware bloedarmoede.

[...]

Nog een goede reden om me voorlopig nog niet teveel onder de mensen te begeven en wachten tot de lente echt begonnen is. Het is goedkoper om met warmer weer ziek thuis te zitten dan met kouder weer!
Tuurlijk al is het vaak een combinatie onderzoek wat gedaan word.

En je kan bepaalde tekorten in je bloed ook weer mooi zien in een ECG. Maargoed, je zal vaak een holter onderzoek, fietstest, compleet lab en ecg krijgen.

Meestal gewoon t hele pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 18-10 17:55
Terug van Wintersport en geen Corona :+ :+ :+
Al moet ik wel zeggen dat ik nu wel wat beter begrijp dat veel mensen het daar ook wel oplopen nu. Hoe het voorheen was (Pre-Maart) met alle regels weet ik niet maar nu is er inderdaad niet echt veel meer wat men doet om het te voorkomen. Apre Ski vol, terrassen vol, opgepropt bij de liften etc. Dat het nog niet zo erg is als Carnaval ok maar dat het zich daar ook weer lekker kan verspreiden is wel duidelijk nu. Gelukkig is de huidige variant goed te verwerken.

We waren met 2 stelletjes in 1 huis en 1 auto.
Afgelopen dinsdag kreeg ik ineens een loopneus. Heeft 1 dag aangehouden. Geen idee wat het was dus. De dames nergens last van. Andere vriend werd wel ziek. Hondsberoerd maar had ook oorpijn (en dat is geen Corona symptoom). Hij heeft wo tm vr op bed gelegen en zaterdag gingen we naar huis met z'n allen in 1 auto.
Allen gelijk een zelftest gedaan bij thuiskomst maar 4x negatief. We denken dat hij iets van een oor (of keel) ontsteking heeft opgelopen maar blijkbaar dus geen Corona.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

Hele domme vraag allicht maar toch:

Hoe tel je de dagen dag je besmet bent? Ik heb woensdag de eerste klachtjes gekregen, donderdag officieel door GGD positief getest. Tel je dan de donderdag+ vrijdag+ zaterdag+ zondag etc? Of tel je vanaf vrijdag omdat dat de dag na je besmetting is? Ik twijfel nu of ik op dag 5 of 4 zit dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:37
Iemand anders die na een besmetting last blijft houden van een kriebelhoest? Ik hoest al 3 weken de longen uit mijn lijf en echt niets helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:41
Agent47 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:11:
Hele domme vraag allicht maar toch:

Hoe tel je de dagen dag je besmet bent? Ik heb woensdag de eerste klachtjes gekregen, donderdag officieel door GGD positief getest. Tel je dan de donderdag+ vrijdag+ zaterdag+ zondag etc? Of tel je vanaf vrijdag omdat dat de dag na je besmetting is? Ik twijfel nu of ik op dag 5 of 4 zit dan.
Dag van 1e klachten is de 0e dag. Dus dan is donderdag dag 1 etc. Als je dus 24 uur klachtenvrij bent mag je morgen weer op pad

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47

Agent47

screamhouse schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:13:
Iemand anders die na een besmetting last blijft houden van een kriebelhoest? Ik hoest al 3 weken de longen uit mijn lijf en echt niets helpt.
Hoor je vaker inderdaad. Dat kut kuchje kan tot een half jaar blijven helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tincahunter
Ik ben voor mijn gevoel nu weer beter en ga mijn dagelijkse dingen weer oppakken. Enige is nog een lichte loopneus zo nu en dan maar dat heb ik altijd rond de lente. Hoesten en niezen is zo goed als over en voel me behoorl8jk energiek. Ik heb wel elke dag gewandeld want dat is gewoon gezond en zorgt voor minder spierverlies. Je voelt het zelf wel aan wat wel en niet kan qua lichaamsbeweging.

Vandaag ga ik weer met krachttraining bezig anders zit er ook te veel rust tussen. Ik begin wel wat lichter te trainen en ook niet 2 keer trainen op 1 dag. Normaal doe ik er ook nog een conditie training in de ochtend.

Met Corona hoef je niet 24/7 binnen te zitten je moet alleen contacten vermijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja. Ik ben ook gewoon lekker gaan fietsen met mijn (besmette) zoontje

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:54

Metalfreak

Hoije woh!

Ah, voor de eerste keer geeft de zelftest nu ook een licht positief resultaat. Na al die tijd testen ben ik dus toch een keer aan de beurt. Ik heb een beetje lichte klachten, vooral rond de keel en erg opgezette lymfeklieren in de nek. Verder voel ik me qua energieniveau eigenlijk gewoon redelijk normaal.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Agent47 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:17:
[...]

Hoor je vaker inderdaad. Dat kut kuchje kan tot een half jaar blijven helaas.
Nou ik wil het geen kuchje noemen :) Maar dat is dan idd kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-09 22:15

link_mario

Ofwa?

Hmpf...

2 weken terug Covid meegebracht vanaf de Wintersport (eerste positieve test: zondag 13-3, eerste klachten 11-3 in de avond).

Ondertussen sinds afgelopen donderdag (17-3) klachtenvrij en dus kan ik volgens de NL wet weer naar buiten.

Echter, ik had vandaag voor mijn werk naar Duitsland gemoeten en het lokale kantoor vraagt van iedereen een negatieve zelftest. Nu doe ik die net preventief en... die is nog positief.

Ik ga niet (want voldoe niet aan de lokale regels), maar voor de komende weken: Weet iemand hoe lang de antigeen testen nog positief kan blijven? Van de PCR weet ik dat dat meerdere weken kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

screamhouse schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:13:
Had mijn vriendin ook, lucht bevochtiger gekocht en na een paar dagen was het over. Als je je luchtvochtigheid kan meten is dat wellicht een idee?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
franssie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Had mijn vriendin ook, lucht bevochtiger gekocht en na een paar dagen was het over. Als je je luchtvochtigheid kan meten is dat wellicht een idee?
Mijn vrouw heeft dat ook nog af en toe. Blaffen zonder einde. Luchtvochtigheid bij ons in huis zit om ca. 40%. Zou een hogere luchtvochtigheid bij kunnen dragen aan een beter herstel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

harmrh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Mijn vrouw heeft dat ook nog af en toe. Blaffen zonder einde. Luchtvochtigheid bij ons in huis zit om ca. 40%. Zou een hogere luchtvochtigheid bij kunnen dragen aan een beter herstel?
40% lees ik wel overal als minimum. Ik probeer(de) tot ca 50% te komen. De bevochtiger ging mee naar de slaapkamer, en we sliepen beide beter (zij omdat ze minder moest hoesten, ik omdat ze minder hoestte). Een eerdere kuur met codeïne deed niets.
Lijkt mij het proberen waard, maar dat het hier werkte of toeval was? Geen idee.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
franssie schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:53:
[...]

Ik heb codeïne tabletten gekregen vandaag, hoop dat het wat helpt.
Moet volgende week vliegen en om dan 2 uur te moeten hoesten in het vliegtuig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

screamhouse schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:52:
[...]

Ik heb codeïne tabletten gekregen vandaag, hoop dat het wat helpt.
Moet volgende week vliegen en om dan 2 uur te moeten hoesten in het vliegtuig :)
ohhhhh, ik zie je medepassagiers al kijken elke keer als je zit te hoesten :p

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• screamhouse
Dat is ook mijn angst, dat ik het vliegtuig uitgezet wordt.......na het opstijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

harmrh schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:13:
[...]

Zet de waterkoker aan/pan water op en probeer t eens uit.

Pagina: 1 ... 74 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"