Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15:55
Gisteren na exact 2 jaar weer in de kantine op werk gezeten. Paar uur later het bericht dat degene naast me positief getest is. ;( Ik vind het behoorlijk klote en spannend tegelijk.

Nou dag he

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
codex schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:35:
[...]

Jij ook sterkte, heftige klachten?
Het valt allemaal reuze mee. Snot, hoest, hoofdpijn, moe, en ik had koorts, maar nu al een dag niet meer.
Voelt als een griepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:14

codex

Geen OpenAI agent :)

Hoe verloopt een Omicron besmetting bij jullie? Ik heb even terug zitten redeneren, zondag en maandag was ik erg moe, dacht dat het misschien door wat slaaptekort was voorgaande week. Dinsdag kreeg ik wat keelpijn en een loopneus, voornamelijk als ik wat aan het doen was in de tuin. Dat heeft zich woensdag en donderdag voortgezet, ik merk nu al dat mijn keel zo goed als normaal is. Ik had wel wat last van niezen, daarom dacht ik eigenlijk aan hooikoorts. Energielevel is eigenlijk bovengemiddeld.

Ben benieuwd of dit nog erger wordt dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anatidae schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 21:36:
Gisteren na exact 2 jaar weer in de kantine op werk gezeten. Paar uur later het bericht dat degene naast me positief getest is. ;( Ik vind het behoorlijk klote en spannend tegelijk.
Er is geen ontkomen aan... Ik maak dit inmiddels bijna wekelijks mee :X

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:26

Stimulate14

⭐⭐⭐

Nog even doorbijten jongens :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Rij van een man of 30 voor me bij de teststraat, en ongeveer eenzelfde rij achter me. Toen er omgeroepen werd dat mensen met een afspraak door konden lopen waren er nog maar 20 voor me :P .
Met prioriteit getest: uitslag binnen 24 uur. Voor de non-prio getesten is het binnen 48 uur.
Overigens wederom mijn complimenten aan het personeel van de teststraat, verkeersregelaars, hokjeswijzers en wattenstaaf-prikkers waren allen erg vriendelijk en professioneel, ondanks dat er behalve gehoest ook hier en daar wat gemor uit de rij klonk.

Edit: snelle uitslag. Even het percentage positief in Brabant wat naar beneden bijstellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SI3EOw55NY569LITauIsQ8rsVuY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M1EsezitGsz2bjiseZKaoLnA.png?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door zacht op 04-03-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:14
Ik zit zeer sterk te twijfelen of ik een pcr test ga inplannen of niet. Sinds 2 dagen last van een hardnekkige droge hoest (niet constant, zo'n 2 a 3 hoestprikkels/uur) met een lichte snotneus. Geen koorts, geen keelpijn, geen hoofdpijn, geen reuk-/smaakverlies.

Ondanks dat ik de hele dag boven mensen hun mond hang, is dit de eerste keer in 2 jaar dat ik soort van corona klachten heb. De klachten nemen niet toe, noch af. Soms denk ik iets van beginnende keelpijn of koorts te merken, maar dat zet dan weer niet door.

Officieel moet ik het bij zelftesten houden, maar twijfel hoe betrouwbaar die zijn. Ik heb inmiddels 3 avonden getest, waarbij ook geracht de keel mee te nemen. Maar allen nog steeds duidelijk negatief. Het kan natuurlijk ook gewoon een verkoudheid zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:50

Dennis1812

Amateur prutser

LA-384 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:04:
Ik zit zeer sterk te twijfelen of ik een pcr test ga inplannen of niet. Sinds 2 dagen last van een hardnekkige droge hoest (niet constant, zo'n 2 a 3 hoestprikkels/uur) met een lichte snotneus. Geen koorts, geen keelpijn, geen hoofdpijn, geen reuk-/smaakverlies.

Ondanks dat ik de hele dag boven mensen hun mond hang, is dit de eerste keer in 2 jaar dat ik soort van corona klachten heb. De klachten nemen niet toe, noch af. Soms denk ik iets van beginnende keelpijn of koorts te merken, maar dat zet dan weer niet door.

Officieel moet ik het bij zelftesten houden, maar twijfel hoe betrouwbaar die zijn. Ik heb inmiddels 3 avonden getest, waarbij ook geracht de keel mee te nemen. Maar allen nog steeds duidelijk negatief. Het kan natuurlijk ook gewoon een verkoudheid zijn.
Waarom moet je het bij zelftesten houden?
Je kan toch via coronatest.nl gewoon een pcr inplannen of naar een inlooplocatie gaan? Je hebt klachten dus een reden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:22
codex schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 07:40:
Hoe verloopt een Omicron besmetting bij jullie? Ik heb even terug zitten redeneren, zondag en maandag was ik erg moe, dacht dat het misschien door wat slaaptekort was voorgaande week. Dinsdag kreeg ik wat keelpijn en een loopneus, voornamelijk als ik wat aan het doen was in de tuin. Dat heeft zich woensdag en donderdag voortgezet, ik merk nu al dat mijn keel zo goed als normaal is. Ik had wel wat last van niezen, daarom dacht ik eigenlijk aan hooikoorts. Energielevel is eigenlijk bovengemiddeld.

Ben benieuwd of dit nog erger wordt dan het is.
Ik was de eerste twee dagen moe, en daarna had ik 3 dagen een loopneus. That's it. Verder geen klachten gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 00:08
codex schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:34:
[...]

Ik heb een afspraak voor morgen. Mijn stiefdochter, die een aantal keer bij ons is geweest, ook positief. Zelfde vage streepje.

Mijn vrouw nog steeds niks. Duimen dat dit het is, dan is het prima. Als ik morgen niet weg zou gaan had ik mij niet eens getest, zo minimaal zijn mijn klachten.
Ik heb het al eens eerder genoemd. Ik denk niet dat het veel zin heeft om "voor de zekerheid" een PCR test te doen. De PCR test is gevoeliger and kan nog 10 weken o.i.d. langer nog positief uitslaan maar dat betekent niet dat je nog besmettelijk bent.
Je weet dus uiteindelijk nog steeds niks.

Als ik jou was zou ik aanhouden dat zodra je 24 uur geen klachten hebt dat je dan uit isolatie gaat of 14 dagen in isolatie. Ik weet niet meer wat nog maar de laatste regels waren maar bij 14 dagen ben je op zich veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:06:
Waarom moet je het bij zelftesten houden?
Je kan toch via coronatest.nl gewoon een pcr inplannen of naar een inlooplocatie gaan? Je hebt klachten dus een reden.
Bij mijn weten is het "officiële" advies om een zelftest te gebruiken bij milde klachten, vooral ook om de ggd testlocaties te ontzien. Op https://www.rijksoverheid...-of-geen-gebruik-zelftest staat ook:
Wanneer u wel zelftest doet

Heeft u klachten die passen bij corona? Doe dan zo snel mogelijk thuis een zelftest. Ook als u bent gevaccineerd of corona heeft gehad, want u kunt nog steeds corona krijgen en het doorgeven aan anderen.

Vaker zelftesten

Is de uitslag negatief, maar zijn uw klachten er de volgende dag nog? Dan doet u die dag weer een zelftest, want u kunt toch corona hebben.

Toch naar de GGD

Krijgt u meer klachten? Maak dan een testafspraak bij de GGD (coronatest.nl)

Maar idd. Ik heb een test gepland voor zondag. Denk dat de nieuwigheid me er ook van weerhield :+ Had gehoopt het zonder enige klachten/testen uit te kunnen zingen, maar ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

LA-384 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:49:
[...]

Bij mijn weten is het "officiële" advies om een zelftest te gebruiken bij milde klachten. Op https://www.rijksoverheid...-of-geen-gebruik-zelftest staat ook:
Wanneer u wel zelftest doet

Heeft u klachten die passen bij corona? Doe dan zo snel mogelijk thuis een zelftest. Ook als u bent gevaccineerd of corona heeft gehad, want u kunt nog steeds corona krijgen en het doorgeven aan anderen.

Vaker zelftesten

Is de uitslag negatief, maar zijn uw klachten er de volgende dag nog? Dan doet u die dag weer een zelftest, want u kunt toch corona hebben.

Toch naar de GGD

Krijgt u meer klachten? Maak dan een testafspraak bij de GGD (coronatest.nl)

Maar idd. Ik heb een test gepland voor zondag. Denk dat de nieuwigheid me er ook van weerhield :+ Had gehoopt het zonder enige klachten/testen uit te kunnen zingen, maar ach.
Nieuwigheid? We testen al 2 jaar om de haverklap :+
Waar heb jij gewoond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:50:
[...]

Nieuwigheid? We testen al 2 jaar om de haverklap :+
Waar heb jij gewoond?
Zo bedoel ik het niet. Voor mij is het nieuw. Ik ben in twee jaar nog niet in de situatie beland dat ik me heb moeten laten testen ;) In het Engels heet het novelty, google gaf de vertaling "nieuwigheid", maar dat is waarschijnlijk geen goede vertaling.

[ Voor 14% gewijzigd door LA-384 op 04-03-2022 22:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ach, eens is de eerste keer.
Ga de kinderteststraat in. Dan krijg je een diploma. Heb je een mooi aandenken :).

Succes met je test! Hopenlijk negatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Negaiido schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 22:17:
[...]

Ik heb het al eens eerder genoemd. Ik denk niet dat het veel zin heeft om "voor de zekerheid" een PCR test te doen. De PCR test is gevoeliger and kan nog 10 weken o.i.d. langer nog positief uitslaan maar dat betekent niet dat je nog besmettelijk bent.
Je weet dus uiteindelijk nog steeds niks.

Als ik jou was zou ik aanhouden dat zodra je 24 uur geen klachten hebt dat je dan uit isolatie gaat of 14 dagen in isolatie. Ik weet niet meer wat nog maar de laatste regels waren maar bij 14 dagen ben je op zich veilig.
Uitslag is al terug, positief. Wilde sowieso een PCR voor een herstelbewijs mocht dit nodig zijn. Ik ga wel opletten, als ik 24 uur geen klachten heb ga ik inderdaad wel de deur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De antivaxxers laten zich weer van hun typische kant zien:
De Vlaamse viroloog Marc Van Ranst is vandaag thuis opgezocht door een Nederlandse groep tegenstanders van de coronamaatregelen. Dat heeft Van Ranst bekendgemaakt op Twitter. Hij spreekt van "abjecte idioten" die een cameraploeg bij zich hadden.

De Nederlanders belden aan en zeiden dat ze aan Van Ranst de Anton Mussertprijs wilden uitreiken, genoemd naar de NSB-leider die in de Tweede Wereldoorlog collaboreerde met de nazi-bezetters. De viroloog schrijft dat hij de deur in het gezicht van de antivaxers smeet en eens "goed vloekte".

De Anton Mussertprijs is een initiatief van een groep tegenstanders van het coronabeleid. Volgens hen is het een satirische prijs, bedoeld voor mensen die zich in de media schuldig maken aan "het rondstrooien van leugens". De prijs moet de genomineerden duidelijk maken dat zij "op dit moment aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan".

Zowel Van Ranst als de initiatiefnemers van de prijs waren niet bereikbaar voor commentaar op het incident aan de voordeur van de viroloog.

Van Ranst adviseert de Belgische overheid over het coronabeleid en is in Nederland en België een bekend gezicht in de media. Hij krijgt geregeld te maken met bedreigingen. Vorig jaar zaten hij en zijn gezin wekenlang ondergedoken, omdat een voortvluchtige gewapende militair hem had bedreigd.
Bron: https://nos.nl/artikel/24...cte-idioten-uit-nederland

Dat je het gore lef hebt om een viroloog met een NSB-er te vergelijken toont wel aan dat je hier te maken hebt met het domste van het domste wat de mensheid te bieden heeft aan figuren :X

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 06-03-2022 16:05 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 16:02:
De antivaxxers laten zich weer van hun typische kant zien:

[...]

Bron: https://nos.nl/artikel/24...cte-idioten-uit-nederland

[Twitter]

Dat je het gore lef hebt om een viroloog met een NSB-er te vergelijken toont wel aan dat je hier te maken hebt met het domste van het domste wat de mensheid te bieden heeft aan figuren :X
Tsja, nazi-vergelijkingen zijn hip in die kringen, je moet blijkbaar iets als er geen covid-maatregelen meer zijn.

https://www.nrc.nl/nieuws...pOT9d2dSuXW-9GaVilAxYVmhg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

zacht schreef op zondag 6 maart 2022 @ 18:00:
[...]

Tsja, nazi-vergelijkingen zijn hip in die kringen, je moet blijkbaar iets als er geen covid-maatregelen meer zijn.

https://www.nrc.nl/nieuws...pOT9d2dSuXW-9GaVilAxYVmhg
Oh mijn god... Net als je dacht dat Engel niet dieper kon zinken, bewijst hij dat dat wel degelijk kan :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:16
Ze hebben in ieder geval goed naar Rusland geluisterd. De andere kant beschuldigen van je eigen gedrag is heel typisch voor dat regime. |:(

erutangiS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Inmiddels voel ik me weer nagenoeg normaal, was wel even spannend om te kijken hoe ik zou reageren op een besmetting vanwege mijn heftige reactie op de vaccinaties. Blij achteraf dat ik geen Booster heb genomen, deze klachten zijn te verwaarlozen. Alleen gisteren heb ik op de bank films liggen kijken omdat ik mij een beetje gaar voelde, de rest van de dagen heb ik nog gewandeld en in de tuin geklust.

Uiteindelijk ben ik wel blij met deze uitkomst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
codex schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:38:
Morgenavond zou ik voor het eerst weer een feestje pakken, had morgenmiddag een afspraak voor testen voor toegang. De afgelopen 3 dagen een beetje rauwe keel en soms een wat waterige neus. Maar hooikoorts al sinds januari (superleuk in een bos wonen), dus ik dacht: "laat ik toch maar even testen":
[Afbeelding]

Nog een tweede test gedaan, zelfde resultaat... Helaas!

Voel me verder prima.
Nice :o gefeliciteerd, eindelijk.

Wel fijn dat je er weinig van merkt :)

Ik ben zaterdag weer een keer uit geweest... ben benieuwd.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb ernaar gezocht maar kan het niet zo 1-2-3 vinden. Tijdens de laatste persconferentie werd aangegeven dat de maatregelen blijven gelden tot (of tot en met) 15 maart. Is er ook iets gezegd over een nieuwe persconferentie?

De site corona-teller.nl geeft aan dat er morgen een persconferentie zou zijn, maar ik kende tot dusver die site niet dus weet niet hoe legit betrouwbaar dat is.

Met de huidige besmettingscijfers wordt het volgens mij alsnog weer spannend wat er besloten gaat worden. Ben benieuwd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 00:56
jaapstobbe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:27:
[...]

Google GMT en je weet het. Wat een luie generatie!
Ben van 81 jonkie. Heb helaas een flinke knauw gehad van COVID. Begreep niet zoveel van GMT+1 UTC

[ Voor 6% gewijzigd door Cobb op 07-03-2022 14:29 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:50
Cobb schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:28:
[...]
Ben van 81 jonkie. Heb helaas een flinke knauw gehad van COVID.
Dan ben ik alsnog ouder (scheelt niks).

Door COVID kun je dus niet meer Googlen :?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 20:01

bloody

0.000 KB!!

jaapstobbe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Beetje jammer dit. Ik heb mensen in mijn directe omgeving die ook zwaar door Covid getroffen zijn.
Vooral restverschijnselen in de hersenen. Focusverlies, gevoelig voor rumoerige omgevingen, geheugen als een gatenkaas, etc.
Ik kan het mij dus prima voorstellen.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-10 00:56
jaapstobbe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:29:
[...]

Googlen gaat nog wel, maar sommige linkjes kan ik niet meer goed leggen. Hoofdrekenen is erg lastig geworden zeker bij overstimulatie. En ik begreep niets van de afkorting GMT + UTC etc... +1 lukt gelukkig nog wel. Dus sorry dat ik je leven iets lastiger heb gemaakt.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
bloody schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:31:
[...]

Beetje jammer dit. Ik heb mensen in mijn directe omgeving die ook zwaar door Covid getroffen zijn.
Vooral restverschijnselen in de hersenen. Focusverlies, gevoelig voor rumoerige omgevingen, geheugen als een gatenkaas, etc.
Ik kan het mij dus prima voorstellen.
Ik geloof je en ik heb het vaker gehoord maar om dit alweer bevestigd te zien daar sta ik best versteld van. Ik heb Covid-19 zelf dan ook altijd heel serieus genomen (en niet gekregen). Sterkte dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody
  • Laatst online: 20:01

bloody

0.000 KB!!

jaapstobbe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 14:33:
[...]

Ik geloof je en ik heb het vaker gehoord maar om dit alweer bevestigd te zien daar sta ik best versteld van. Ik heb Covid-19 zelf dan ook altijd heel serieus genomen (en niet gekregen). Sterkte dan maar.
(offtopic)
Ja helaas is dit best een dingetje. Directe familie die dit heeft, is nu 4 mnd verder na infectie. Lichamelijk ok, maar qua hoofd is het een voortdurend zware hersenschudding qua effecten eigenlijk. Erg pittig.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Bizar he dat het zo verschilt in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:11

-tom-562

Oliesjeik

Nou, na 2 jaar mogen wij er in ons huishouden ook aan geloven :P Vriendin heeft zaterdag positief getest, en is ook wel ziek (vooral veel hoesten en brak gevoel). Ik heb inmiddels elke dag een zelftest gedaan, en ben nog steeds negatief. Idem voor ons zoontje van 2,5 :+ Ik heb vandaag thuis gewerkt, en zolang ik geen klachten krijg ga ik woensdag weer naar kantoor (en ons zoontje morgen gewoon naar het KDV)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-10 22:03
Vraag...

Zo'n zelftest indicatie strook, heeft die voorgedefinieerde streep/plek bij de C&T plekken waar die rood uit moet slaan?

Vanmiddag zelftest gedaan, C uiteraard gewoon lekker fel rood (primah), bij de T in eerste instantie niks te zien, maar in fel licht en goede invalshoek denk ik net -iets- van een streepje te kunnen zien..
Kan dat het "mechanische" zijn van waar de streep tevoorschijn moet komen?
Is zoiets onder de juiste lichtinval zichtbaar?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bowen_HAFX
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-08 08:12
MTFDarkEagle schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:19:
Vraag...

Zo'n zelftest indicatie strook, heeft die voorgedefinieerde streep/plek bij de C&T plekken waar die rood uit moet slaan?

Vanmiddag zelftest gedaan, C uiteraard gewoon lekker fel rood (primah), bij de T in eerste instantie niks te zien, maar in fel licht en goede invalshoek denk ik net -iets- van een streepje te kunnen zien..
Check het met een niet beproefde variant of eentje enkel met het vloeistof zou ik zeggen.

Every magical journey begins with a single step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vraag...

Bij onze testen was het enkel te zien toen ik positief testte. Eerst heel vaag en de dag erna duidelijker. Dus ik zou zeggen: als je iets ziet is het wellicht positief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Vraag...

Ik heb veel tests gedaan en gezien, als er iets van een streepje zichtbaar is ben je positief. De streepjes zijn absoluut niet zichtbaar bij een specifieke hoek of lichtinval.

Mijn vrouw is overigens goed beroerd, spierpijn, koorts en hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Heb 'm net nog even uit de prullenbak gevist en er is onder specifieke lichtinval een héééééééél licht streepje zichtbaar..
Komende dagen beetje in de gaten houden en nog eens een paar keer proberen.

Wat ik gisteren zag leek ook niet op een kleurig streepje of zo.. Leek meer de fysieke plek waar het streepje zou moeten komen of zo. Moeilijk uit te leggen denk ik.
Had gisteren/eergisteren wel irritante hoofdpijn (wat lijkt op spanningshoofdpijn, waar ik al geruime tijd last van heb/had) en wat niesbuien gedurende 't weekend.. Maar dat kan net zo goed hooikoorts zijn (geweest)..

[ Voor 6% gewijzigd door MTFDarkEagle op 09-03-2022 08:57 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:37:
Heb 'm net nog even uit de prullenbak gevist en er is onder specifieke lichtinval een héééééééél licht streepje zichtbaar..
Komende dagen beetje in de gaten houden en nog eens een paar keer proberen.

Wat ik gisteren zag leek ook niet op een kleurig streepje of zo.. Leek meer de fysieke plek waar het streepje zou moeten komen of zo. Moeilijk uit te leggen denk ik.
Die lijntjes zitten inderdaad op specifieke, vooraf bepaalde plekken. Er zitten namelijk antistoffen aan het stripje gecoat die de kleuromslag moet geven door de antigeen/gelabelde antistof-combinatie (in het geval van het test-streepje) dan wel alleen de gelabelde antistof (in het geval van het controle-streepje) te kunnen afvangen uit de vloeistof.

Het kan inderdaad zijn dat je onder een bepaalde lichtinval in een schuine hoek je de streepjes ziet zitten. Dit mag dan alleen natuurlijk géén rode/paarse kleur hebben, dat hoort pas te komen zodra de juiste vloeistof over het stripje heen is getrokken.

Daarnaast moet je echt de antigeentest aflezen binnen het daarvoor bestemde tijdsvak. Soms zie je heel lichtjes een streepje bij de test-streep ontstaan als je pas na enkele uren kijkt: als er géén streepje zichtbaar was binnen de daarvoor bestemde tijd (vaak een half uur), dan is dat lichte streepje ergens pas na enkele uren meestal vals-positief, voor zover je überhaupt van "positief" kunt spreken (want je hebt hem dan niet volgens de gevalideerde methode afgelezen, dus gewoon ongeldig en niet positief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Osiris schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 08:58:
[...]

Die lijntjes zitten inderdaad op specifieke, vooraf bepaalde plekken. Er zitten namelijk antistoffen aan het stripje gecoat die de kleuromslag moet geven door de antigeen/gelabelde antistof-combinatie (in het geval van het test-streepje) dan wel alleen de gelabelde antistof (in het geval van het controle-streepje) te kunnen afvangen uit de vloeistof.

Het kan inderdaad zijn dat je onder een bepaalde lichtinval in een schuine hoek je de streepjes ziet zitten. Dit mag dan alleen natuurlijk géén rode/paarse kleur hebben, dat hoort pas te komen zodra de juiste vloeistof over het stripje heen is getrokken.

Daarnaast moet je echt de antigeentest aflezen binnen het daarvoor bestemde tijdsvak. Soms zie je heel lichtjes een streepje bij de test-streep ontstaan als je pas na enkele uren kijkt: als er géén streepje zichtbaar was binnen de daarvoor bestemde tijd (vaak een half uur), dan is dat lichte streepje ergens pas na enkele uren meestal vals-positief, voor zover je überhaupt van "positief" kunt spreken (want je hebt hem dan niet volgens de gevalideerde methode afgelezen, dus gewoon ongeldig en niet positief).
Check, thx :)

Later vandaag nog maar eens een stokje in de keel&neus duwen.. Kijken wat er gebeurd. Als het lukt en ik krijg het op beeld, zal ik eens een fowtowtje posten.

Uit interesse: waarom/hoe kan het dat na ("vele") uren na uitvoeren van de test (dus uit afleestijdswindow) het teststreepje alsnog op kan lichten?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Check, thx :)

Later vandaag nog maar eens een stokje in de keel&neus duwen.. Kijken wat er gebeurd. Als het lukt en ik krijg het op beeld, zal ik eens een fowtowtje posten.

Uit interesse: waarom/hoe kan het dat na ("vele") uren na uitvoeren van de test (dus uit afleestijdswindow) het teststreepje alsnog op kan lichten?
En kijk nog eens goed voor het testen hé ;)
Bij mij was het in ieder geval zo:
• Dag 0: Symptomen (hoofdpijn en kuchje) een paar dagen na bevestigde besmetting zoon
• Dag 1: Negatieve zelftest
• Dag 2: Negatieve zelftest
• Dag 3: Negatieve PCR test (symptomen waren het ergste die dag)
• Dag 4: Symptomen nemen af
• Dag 5: Geen symptomen meer. Zeer licht streepje op zelftest, enkel zichtbaar in fel licht.
• Dag 6 tot en met dag 10: Geen symtomen meer. Duidelijke streep op zelftest 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
MTFDarkEagle schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Weet ik eerlijk gezegd niet zo goed. Ik kan me alleen voorstellen dat de antistoffen in de vloeistof waar de goud-partikels aan vastzitten somehow toch een beetje blijven "steken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Admiral Freebee schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 09:30:
[...]

En kijk nog eens goed voor het testen hé ;)
Ja idd.
De enigste contacten die ik heb gehad zijn vorige week maandag&dinsdag bij de fysio & tandarts en wat bezorgingen (pakketjes & boodschappen). Huisgenoten heb ik niet (behalve een paar muizen tot kort geleden :+ )
Ligt dus wel in de regio van incubatie tijd, magoed.
Werk gewoon thuis dus da's prima.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lekker dan. CoronaMelder begon te gillen: "Je was in de buurt van iemand met corona, op zaterdag 5 maart. Dit duurde langer dan 15 minuten".

Eerste keer in 2 jaar dat ik dit bericht krijg....

Moet dan in de sauna geweest zijn, want ik ben die dag nergens anders geweest....

Nou ja, afspraak gemaakt voor vrijdag 11 maart om 09:15 om me te laten testen. Testlokatie zit gelukkig maar 3 km verderop.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Sja,

Heb ik het toch 2 jaar buiten de deur weten te houden maar hier is het ook raak. Ik had al ruim 2 jaar geen kroeg meer gezien van binnen maar ben dus afgelopen zaterdag wel in de kroeg geweest voor het eerst. 1 keer en gelijk boem.

Gister beetje snotteren en hoesten en lichte hoofdpijn. Vanochtend zelftest gedaan en positief getest.

Ach die 5 dagen binnen zitten kunnen er ook nog wel bij. Ik hoop alleen niet dat ik er veel last van krijg of langdurig last van houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

wildhagen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:31:
Lekker dan. CoronaMelder begon te gillen: "Je was in de buurt van iemand met corona, op zaterdag 5 maart. Dit duurde langer dan 15 minuten".

Eerste keer in 2 jaar dat ik dit bericht krijg....

Moet dan in de sauna geweest zijn, want ik ben die dag nergens anders geweest....

Nou ja, afspraak gemaakt voor vrijdag 11 maart om 09:15 om me te laten testen. Testlokatie zit gelukkig maar 3 km verderop.
Ligt je telefoon niet de hele dag in een kluisje bij de sauna? Dan is het best logisch zo'n melding, omdat er dan tientallen telefoons urenlang naast elkaar liggen :p

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
TerraGuy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:24:
[...]

Ligt je telefoon niet de hele dag in een kluisje bij de sauna? Dan is het best logisch zo'n melding, omdat er dan tientallen telefoons urenlang naast elkaar liggen :p
De eigenaar van die telefoon is ook nog ergens.. Denk niet dat die de hele tijd ook in het kluisje is geweest :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

TerraGuy schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:24:
[...]

Klopt, maar ik kan die persoon natuurlijk ook in het natte deel tegengekomen zijn, of in het restaurant oid :)

Kan ook bij de receptie gebeurd zijn, want er stond best wel een flinke wachtrijd. Of in de kleedkamer zelf.

Dat weet ik dus allemaal niet, dus voor het zekere maar een test ingepland. Heb overigens geen enkel symptoom ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

wildhagen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Klopt, maar ik kan die persoon natuurlijk ook in het natte deel tegengekomen zijn, of in het restaurant oid :)

Kan ook bij de receptie gebeurd zijn, want er stond best wel een flinke wachtrijd. Of in de kleedkamer zelf.

Dat weet ik dus allemaal niet, dus voor het zekere maar een test ingepland. Heb overigens geen enkel symptoom ofzo.
Goed punt :p Van mij kun je t niet gekregen hebben, ik verplaats m'n saunabezoek steeds: eerst m'n vriendin ziek, na 8 dagen in het gezicht te zijn gehoest dacht ik dat ik niet meer ziek zou worden en dus wel naar de sauna kon, helaas, dag 8 toch ziek, wéér de sauna mailen voor uitstel, volgende week derde poging :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:12

Metalfreak

Hoije woh!

wildhagen schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:32:
[...]

Maar als je volledig gevaccineerd bent en geen klachten hebt, hoef je toch ook niet te testen in dit geval, ook al ben je in de buurt geweest?

Ik snap die drang om te laten testen nooit zo, ik doe wel eens preventief een zelftest, maar daar houdt het ook wel een beetje mee op :$

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Metalfreak schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:55:
[...]

Maar als je volledig gevaccineerd bent en geen klachten hebt, hoef je toch ook niet te testen in dit geval, ook al ben je in de buurt geweest?

Ik snap die drang om te laten testen nooit zo, ik doe wel eens preventief een zelftest, maar daar houdt het ook wel een beetje mee op :$
Als je ongevaccineerd bent en geen klachten hebt ook niet :P
Ik ga alleen naar de teststraat als ik klachten heb en een negatieve zelftest. En dat enkel en alleen omdat ik zekerheid wil ivm kwetsbare mensen met wie ik oa een voordeur en een wasmachine deel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:12

Metalfreak

Hoije woh!

zacht schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:22:
[...]

Als je ongevaccineerd bent en geen klachten hebt ook niet :P
Ik ga alleen naar de teststraat als ik klachten heb en een negatieve zelftest. En dat enkel en alleen omdat ik zekerheid wil ivm kwetsbare mensen met wie ik oa een voordeur en een wasmachine deel.
En ik woon ook alleen, met eigen voordeur en wasmachine :P Als ik klachten zou hebben, de zelftest een positieve uitslag zou hebben, zou ik mijn conclusies ook trekken en gewoon de quarantaine uitzitten. Verder vind ik het wel goed eigenlijk. Ik hoor van veel mensen hier dat ze toch met de carnaval besmet zijn geraakt, maar heb nog van niemand gehoord dat er ernstig zieken bij zitten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
Metalfreak schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:36:
[...]
Ik hoor van veel mensen hier dat ze toch met de carnaval besmet zijn geraakt, maar heb nog van niemand gehoord dat er ernstig zieken bij zitten.
Bij mij in de omgeving zijn er ook een aantal door Carnaval bezoekers besmet geraakt (zelf niet naar carneval geweest, maar door hun collega's/vrienden die wel geweest besmet geraakt).
En helaas daar toch wel een paar met zware klachten.
Waarvan eentje nu aan de extra zuurstof thuis ligt, en als het niet snel verbeterd vanavond maar opgenomen gaat worden.
En eentje nu direct opgenomen al is.
(Beide volledig gevaccineerd met Pfizer & Pfizer booster, waarvan eentje wel aan de zware kant)

Je weet het niet hoe Corona slaat op je helaas!
Dennis1812 schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:50:
[...]

Thuisbeademing ken ik nog niet voor acuut zieke patiënten.
Hoe zie je dat voor je?

Of bedoel je dat ze wat zuurstof krijgen via een concentrator en een neusbrilletje?
Ja, eigenlijk was de term "beademing" verkeerd gekozen, je hebt gelijk!
Hij zit aan extra zuurstof momenteel.

[ Voor 21% gewijzigd door Ryur op 09-03-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ryur schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Bij mij in de omgeving zijn er ook een aantal door Carnaval bezoekers besmet geraakt (zelf niet naar carneval geweest, maar door hun collega's/vrienden die wel geweest besmet geraakt).
En helaas daar toch wel een paar met zware klachten.
Waarvan eentje nu aan de (thuis)beademing ligt, en als het niet snel verbeterd vanavond maar opgenomen gaat worden.
En eentje nu direct opgenomen al is.
(Beide volledig gevaccineerd met Pfizer & Pfizer booster, waarvan eentje wel aan de zware kant)

Je weet het niet hoe Corona slaat op je helaas!
Thuisbeademing ken ik nog niet voor acuut zieke patiënten.
Hoe zie je dat voor je?

Of bedoel je dat ze wat zuurstof krijgen via een concentrator en een neusbrilletje?

Echte beademing is in slaap met een buis in je keel. Of via een trachea na een lang traject via het centrum voor thuisbeademing. Maar bij acute patiënten ken ik dat niet?

@Ryur desondanks sterkte natuurlijk.
Excuus voor de dubbel post. Weet niet waar t fout ging.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis1812 op 09-03-2022 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Metalfreak schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 15:36:
[...]

En ik woon ook alleen, met eigen voordeur en wasmachine :P Als ik klachten zou hebben, de zelftest een positieve uitslag zou hebben, zou ik mijn conclusies ook trekken en gewoon de quarantaine uitzitten. Verder vind ik het wel goed eigenlijk. Ik hoor van veel mensen hier dat ze toch met de carnaval besmet zijn geraakt, maar heb nog van niemand gehoord dat er ernstig zieken bij zitten.
Mijn eigen voordeur bevindt zich helaas achter een andere voordeur. En ik deel 3 wasmachines en twee vriezers met in totaal 6 huishoudens waaronder een aantal 'risico-mensen'. Ik heb daarom vorige week in de rij voor de teststraat gestaan. En omdat mijn zelftest negatief was (PCR trouwens ook, het bleek toch een stevige mannengriep te zijn).
Als mijn zelftest positief was was ik ook niet gegaan, dan had ik bij mezelf Covid aangevinkt en was ik gewoon de quarantaine-periode achter voordeur 2 blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Iemand nog tips om van een potdichte neus af te komen? Enige irritante wat ik aan de besmetting heb overgehouden, Xylometazolinespray helpt maar dat wil ik niet lang gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

codex schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:05:
Iemand nog tips om van een potdichte neus af te komen? Enige irritante wat ik aan de besmetting heb overgehouden, Xylometazolinespray helpt maar dat wil ik niet lang gebruiken.
Netipot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Thanks, net gedaan, maar mijn slijmvliezen zijn gezwollen waardoor ik nog dicht zit. Even aan de centrizine omdat ik denk dat hooikoorts ook een rol speelt(woon tussen veel planten en bomen). Daarnaast maar een paar keer Netipot herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Xylometazolinespray vervangen door een simpele zoutoplossing, dat werkt bij mij meestal prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:07:
[...]

Xylometazolinespray vervangen door een simpele zoutoplossing, dat werkt bij mij meestal prima.
Evt met menthol toegevoegd.
Die toevoeging maakt de spray bij mij vaak werkzamer. (Kruidvat)
Xylo best max 7 dagen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Thank you! Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:02
Hier ook positief. Vriendin ook klachten, 3 negatieve zelftesten maar toch nog morgen even de PCR voor haar.

Hopelijk blijven mijn klachten mild en blijft het mijn kinderen bespaard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
cetirizine en xylometazoline... die laatste kun je wel langer gebruiken dan een week alleen daardoor heb je die spray langer nodig omdat het effect korter duurt (en raak je dus verslaafd :+ ).

Zal die spray gebruiken zolang je hem nodig hebt en daarna afbouwen. Dat afbouwen is even vervelend.. omdat je neus dan meer dan 'normaal' dicht gaat zitten, eenmaal daar doorheen heb je die spray ook niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:10:
[...]

cetirizine en xylometazoline... die laatste kun je wel langer gebruiken dan een week alleen daardoor heb je die spray langer nodig omdat het effect korter duurt (en raak je dus verslaafd :+ ).

Zal die spray gebruiken zolang je hem nodig hebt en daarna afbouwen. Dat afbouwen is even vervelend.. omdat je neus dan meer dan 'normaal' dicht gaat zitten, eenmaal daar doorheen heb je die spray ook niet meer nodig.
En daarom dus gewoon niet zo lang gebruiken:
Maximaal 7 dagen gebruiken in verband met een vermindering van de werking en het optreden van afwijkingen van de mucosa, met als gevolg reboundklachten na het stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nou, na 2 jaar ben ik ook de Sjaak :P gisterochtend een positieve zelftest en 's avonds een positieve GGD test. Zat er ook wel aan te komen, want mijn vriendin had zaterdagochtend een positieve zelftest, en aangezien we het onzin vinden om in een eigen kamer een quarantaine te gaan (wie doet dat überhaupt 8)7) kon ik het wel verwachten.
Ik voel mij als ik gisteren de inrit bestraat heb en een krat bier op heb, zeurende 'pijn' in de onderrug en brak, verder valt het gelukkig mee!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@-tom-562 Ik ken er genoeg die verbannen waren naar de logeerkamer hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:53
Mijn vrouw is ook positief sinds dinsdag en gisterenochtend officieel via GGD. Ik test mij 3 keer per dag nu en tot nu toe negatief.

Ze is wel apart van mij en ze is nu geïsoleerd in de slaapkamer. Ik ga wel gewoon naar het werk, omdat ik klachten vrij ben en derde prik beiden hebben gehad Pfizer. Ik hoef niet in quarantaine.

Verder heeft ze milde klachten merk ik op. Ze heeft het niet zwaar. Ze had hoofdpijn en keelpijn en ze hoest soms.

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:03

Amphiebietje

In de blubber

Er komt toch steeds meer bewijs dat Covid voor hersenschade zorgt:

Verhoogde kans op dementie na Covid-infectie

Let er hier op dat het om patiënten gaat zonder comorbiditeiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 08:10:
[...]

Het is juist de eerste die je langer dan een week kan gebruiken.

Maar het is een antihistamine en aangezien het hier niet om een allergische reactie gaat (toch?) lijkt het me niet bijster effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Amphiebietje schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 21:54:
Er komt toch steeds meer bewijs dat Covid voor hersenschade zorgt:

Verhoogde kans op dementie na Covid-infectie

Let er hier op dat het om patiënten gaat zonder comorbiditeiten...
Maarja, we kunnen ook niet nog jaren in lockdowns en met kapjes blijven doorgaan vind ik. Zolang er niet directe gevolgen zijn moeten we de kans op narigheid in de toekomst maar op de koop toe nemen.

Sowieso is er best een kans dat je die leeftijd niet eens haalt. Zeker als Putin zo door blijft gaan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
GekkePrutser schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:12:
[...]

Het is juist de eerste die je langer dan een week kan gebruiken.

Maar het is een antihistamine en aangezien het hier niet om een allergische reactie gaat (toch?) lijkt het me niet bijster effectief.
ik gebruik de eerste al jaren en ben jaren verslaafd geweest aan Otrivin.. maar je kan er van af komen :+ kost je wel een paar weken maar geen blijvende schade van ondervonden naar mijn weten.

De antihistamine zorgt er wel voor dat je holtes minder geprikkeld worden waardoor ze schoner zouden moeten blijven/zijn. Het helpt mij wel echt, als ik het niet gebruik dan loop ik de hele dag te proesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
ArcticWolf schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:25:
[...]

ik gebruik de eerste al jaren en ben jaren verslaafd geweest aan Otrivin.. maar je kan er van af komen :+ kost je wel een paar weken maar geen blijvende schade van ondervonden naar mijn weten.

De antihistamine zorgt er wel voor dat je holtes minder geprikkeld worden waardoor ze schoner zouden moeten blijven/zijn. Het helpt mij wel echt, als ik het niet gebruik dan loop ik de hele dag te proesten.
Hooikoorts en allergieën daar werkt antihistamine geweldig tegen, al neem ik zelf vaak een halve of een kwartje (waarom meer nemen als minder ook werkt?) bij allergieklachten (stof, stuifmeel, harige poezen etc.)

Xylo liefst zo min mogelijk om de boel open te krijgen maar ga vooral vaak spoelen met zo'n Rhinohorn (kan je bij je apotheek halen)/Neti pot. Daarin maak je een isotone zoutoplossing die je slijmvliezen niet irriteert of uitdroogt, wat Xylometazoline wel doet.
Mocht de boel bij mij echt dicht zitten dan spoel ik gelijk na de Xylo een lading zoutoplossing door m'n neus, verder kan het geen kwaad om 's ochtends en 's avonds te spoelen, dat geeft je neusslijmvlies rust.
Jarenlange ervaring met dichtzittende en chronisch ontstoken holtes, doorprikken, operaties de hele rambam en had jaren eerder die ene frisse net afgestudeerde KNO arts tegen moeten komen die mij richting zo'n hoorn stuurde itt de lompe slagers en bothakkers waar ik tijdenlang onder geleden heb.

OT: En nog steeds geen corona gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Osiris schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:52:
@-tom-562 Ik ken er genoeg die verbannen waren naar de logeerkamer hoor ;)
Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt, in m'n partner te vragen zichzelf op te sluiten. Zij denkt er hetzelfde over.
Of je moet elkaar heel erg haten natuurlijk, dat kan ook! :P
Mijn coronaklachten zijn gelukkig zo goed als weg. Gisteren lichte verhoging, en in de middag nog een uurtje geslapen. Gisteravond 2 paracetamolletjes voor het slapen gaan genomen, en verder als een os geslapen 8)
Nu loop ik alleen met een flinke snotneus (en jeukende ogen) door de hooikoorts :')

[ Voor 28% gewijzigd door -tom-562 op 11-03-2022 10:12 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Van der Berg schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:57:
Mijn vrouw is ook positief sinds dinsdag en gisterenochtend officieel via GGD. Ik test mij 3 keer per dag nu en tot nu toe negatief.

Ze is wel apart van mij en ze is nu geïsoleerd in de slaapkamer. Ik ga wel gewoon naar het werk, omdat ik klachten vrij ben en derde prik beiden hebben gehad Pfizer. Ik hoef niet in quarantaine.

Verder heeft ze milde klachten merk ik op. Ze heeft het niet zwaar. Ze had hoofdpijn en keelpijn en ze hoest soms.
Waarom test je jezelf drie keer per dag :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Stimulate14 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:02:
[...]

Waarom test je jezelf drie keer per dag :P ?
Mijn vrouw is besmet ik test mijzelf om zeker te zijn dat ik niet besmet ben en ik ga naar werk. Is dat overdreven wat ik doe?

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Van der Berg schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:01:
[...]

Mijn vrouw is besmet ik test mijzelf om zeker te zijn dat ik niet besmet ben en ik ga naar werk. Is dat overdreven wat ik doe?
Ja. Test jezelf pas als je klachten hebt, of desnoods 's ochtends net voordat je naar je werk gaat

[ Voor 15% gewijzigd door -tom-562 op 11-03-2022 13:11 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:37

vhal

ಠ_ಠ

Van der Berg schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:01:
[...]

3 keer per dag vind ik wel redelijk overdreven. Eerlijk gezegd zou ik 1x per dag aanhouden, gewoon in de ochtend voordat je naar je werk gaat.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
-tom-562 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:11:
[...]

Ja. Test jezelf pas als je klachten hebt, of desnoods 's ochtends net voordat je naar je werk gaat
Ik doe het juist s'avonds, geeft wat meer rust. Ik heb ook nogal een ochtendhumeur, dan heb ik weinig zin
om een staaf in mijn neus te boren en een kwartier te gaan wachten of ik die dag iets mag gaan doen. En mijn baas vindt dat ook fijner ivm vervanging regelen.
Maar één keer per dag is echt wel genoeg. Ik zou het echt wel elke dag doen met een besmet persoon in huis.

[ Voor 5% gewijzigd door zacht op 11-03-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:32
Kwartier? De positieve gevallen hier zag je binnen enkele minuten al. De vloeistof gaat eerst langs de test en dan pas bij de controle. Dus dan zie je eigenlijk al vrij snel waar het heen gaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• screamhouse
  • Laatst online: 21:07
Zowel mijn vriendin als ik positief en geen enkele zelftest merkte het op helaas. Zelfs na positieve GGD test, gaf de zelftest nog negatief aan. Vanwege de kinderen )via school) hebben we 5 merken liggen, maar dat maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:20:
Kwartier? De positieve gevallen hier zag je binnen enkele minuten al. De vloeistof gaat eerst langs de test en dan pas bij de controle. Dus dan zie je eigenlijk al vrij snel waar het heen gaat.
Dat is het lot van nog-nooit-positief-getesten zoals ondergetekende, die moeten een kwartier wachten. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
screamhouse schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:25:
Zowel mijn vriendin als ik positief en geen enkele zelftest merkte het op helaas. Zelfs na positieve GGD test, gaf de zelftest nog negatief aan. Vanwege de kinderen )via school) hebben we 5 merken liggen, maar dat maakt ook niet uit.
Keel meegepakt? Alle positieve zelftesten in mijn omgeving waren inclusief gag-swab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
zacht schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:31:
[...]

Dat is het lot van nog-nooit-positief-getesten zoals ondergetekende, die moeten een kwartier wachten. :9
Ik zit ook in dat bootje hoor. :P Bij mijn dochter hebben we de test herhaalt na de eerste positieve en binnen 1-2 minuten was het wel duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Laatst online: 21:07
zacht schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Keel meegepakt? Alle positieve zelftesten in mijn omgeving waren inclusief gag-swab.
Nope, maar doen mensen dat uberhaupt met de zelftesten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
screamhouse schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:51:
[...]

:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Señor Sjon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:37:
[...]

Ik zit ook in dat bootje hoor. :P Bij mijn dochter hebben we de test herhaalt na de eerste positieve en binnen 1-2 minuten was het wel duidelijk.
Mijn dochter gaf echt na 5 seconden al een dikke rode streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:26
Dennis1812 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:19:
[...]

Mijn dochter gaf echt na 5 seconden al een dikke rode streep.
Terwijl bij mij zoontje het pas na 10 minuten zichtbaar werd, heel licht welliswaar maar toch pas erg laat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:19

Empathy

Extreme Audio

Nu al een paar dagen ziek, valt me flink tegen voor een milde variant. Flinke spierpijn en griepklachten. Hopelijk dat dit niet elke paar maanden gaat gebeuren, dat zijn een hoop ziektedagen per jaar. Normaal gesproken ben ik één keer in de vijf jaar twee dagen ziek ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:06

bert pit

asdasd

Ik deed vorige week zondag de derde zelftest in enkele dagen en dan zie je vrijwel direct die dikke streep op de C ontstaan. Je verwacht dan dat als je positief zou zijn het tweede streepje ook binnen die korte tijd zichtbaar zou worden. Na 5 minuten nog niets. Normaalgesproken zou ik hem weggegooid hebben, echter na een kwartier (ik was het al helemaal vergeten) keek mijn vrouw nog een en er was een inimini streepje bijgekomen. Positief dus.

Mijn vrouw had ook klachten dus twee afspraken bij de teststraat gemaakt en jawel: ik was positief. Mijn vrouw niet. Op zich viel het allemaal wel mee, een verkoudheid, wat algehele malaise, een rauwe keel en droge hoest. Normaalgesproken krijg ik bij dit soort klachten altijd direct hoge koorts, die bleef echter uit. Ik vermoed dankzij de booster.

Mijn zoon (GGD beller) zegt dat ook. Een milder verloop na de booster. Ik heb me overigens niet ziek gemeld en heb gewoon lekker thuis gewerkt. Nu helemaal beter op een enkel kuchje hoofdpijn en een oorontsteking na. En wat extra vermoeidheid, maar dat is vrij normaal na een flinke verkoudheid.

[ Voor 4% gewijzigd door bert pit op 12-03-2022 19:55 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Vandaag ben ik getest bij de GGD neus en via de keel. Mijn collega heeft mij verteld dat je huisgenoot besmet is en een sneltest niet altijd betrouwbaar is. Vandaag 5e dag van haar quarantaine. Het resultaat is inmiddels binnen via de mail en ik ben negatief. Mijn vrouw is inmiddels weer bovenop en gaat de goede kant op geen echte klachten meer soms nog af en toe hoesten.

Ik ben gestopt met sneltest. Kijken hoe het na de weekend gaat met mijn vrouw.

[ Voor 27% gewijzigd door Van der Berg op 12-03-2022 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Laatst online: 01:02
Inmiddels 4 dagen geleden een positieve PCR en de meeste klachten zijn weg. Niet meer duizelig en ook niet echt verkouden. Alleen of wat moeier.

Maar voor iemand die gevoelig is voor veel virusjes (ben vaak ziek en 2 kids op de opvang) voel ik me regelmatig gaarder dan deze week met COVID, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
Mijn vrouw hoest nog af en toe. Betekent deze hoest dat ze nog besmettelijk is en wanneer kan ik veilig weer naar haar toe? Ik slaap nog steeds apart op de bank in de woonkamer sinds dinsdag.

Ze is verder klachtenvrij.. behalve dat ze af en toe wat hoest.

Hoeft ze niet opnieuw een PCR test te doen bij de GGD? Dinsdag was ze positief getest bij de GGD

[ Voor 21% gewijzigd door Van der Berg op 13-03-2022 11:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Van der Berg schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:11:
Mijn vrouw hoest nog af en toe. Betekent deze hoest dat ze nog besmettelijk is en wanneer kan ik veilig weer naar haar toe? Ik slaap nog steeds apart op de bank in de woonkamer sinds dinsdag.

Hoef ze niet opnieuw een PCR test te doen bij de GGD? Dinsdag was ze positief getest bij de GGD
In principe is het nog niet 'veilig'. Aan de andere kant: ik weet niet of je in een risico-groep zit, maar als dat niet het geval is zou ik niet eens apart zijn gaan slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Van der Berg schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:11:

Hoeft ze niet opnieuw een PCR test te doen bij de GGD? Dinsdag was ze positief getest bij de GGD
PCR herhalen is zinloos.
Verder wordt isolatie bij klachten verlengd tot maximaal 14 dagen. Indien 24u klachtenvrij kan ze uit isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:03:
[...]

PCR herhalen is zinloos.
Verder wordt isolatie bij klachten verlengd tot maximaal 14 dagen. Indien 24u klachtenvrij kan ze uit isolatie.
Dat is al een tijdje niet meer zo. Het is 5 dagen, en 24 uur klachtenvrij. Heb je na 5 dagen nog steeds klachten dan wacht je tot je 24 uur klachtenvrij bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:58:
[...]

Dat is al een tijdje niet meer zo. Het is 5 dagen, en 24 uur klachtenvrij. Heb je na 5 dagen nog steeds klachten dan wacht je tot je 24 uur klachtenvrij bent.
Met een maximum van 14 dagen.
Dat is toch wat ik zeg?
Max 14 dagen tenzij eerder klachtenvrij. Dan 24u klachtenvrij.

Die 5 dagen tellen ze niet want ze heeft nog klachten.

Heb je na 14 dagen nog klachten kan je ervan uitgaan dat je niet meer besmettelijk bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennis1812 op 13-03-2022 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Dennis1812 schreef op zondag 13 maart 2022 @ 14:06:
[...]

Met een maximum van 14 dagen.
Dat is toch wat ik zeg?
Max 14 dagen tenzij eerder klachtenvrij. Dan 24u klachtenvrij.

Die 5 dagen tellen ze niet want ze heeft nog klachten.

Heb je na 14 dagen nog klachten kan je ervan uitgaan dat je niet meer besmettelijk bent.
Check, ik moet beter lezen, we zijn het eens. Luie zondagsmurrie in mijn ogen blijkbaar. :O

@Van der Berg , hier kun je vrij simpel zien wat van toepassing is voor je vrouw.

https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/nl/jouw-situatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
screamhouse schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Ja, met name nu Omicron de leidraad is.
Omnicron is eerder in de keel te detecteren, waarbij Delta via de neus ook makkelijk zit.

Ik hoor wel vaker dat men ter proef 2 testen doet (als besmette persoon), eentje alleen neus levert negatief resultaat op, en dan met keelgag erbij is dan positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:20:
Je hebt gelijk, :-( , ik test net binnen een paar seconden positief met een zelftest (gag plus neus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
bert pit schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 19:08:
Ik deed vorige week zondag de derde zelftest in enkele dagen en dan zie je vrijwel direct die dikke streep op de C ontstaan. Je verwacht dan dat als je positief zou zijn het tweede streepje ook binnen die korte tijd zichtbaar zou worden. Na 5 minuten nog niets. Normaalgesproken zou ik hem weggegooid hebben, echter na een kwartier (ik was het al helemaal vergeten) keek mijn vrouw nog een en er was een inimini streepje bijgekomen. Positief dus.
Dus omdat het controle-streepje al meteen op komt, negeer je de instructies van de test maar gewoon even volkomen? :D

Man man man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 17:11

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ergste lijkt achter de rug bij mij. Ik heb toch enkele dagen flink last gehad. Hoesten, snotneus en lichte hoofdpijn waren vervelend maar niet zo erg maar ik heb anderhalve dag "cold shivers" gehad gevolgd door stevige koorts. Ik lag op een gegeven moment met 3 dubbel dekbed, een kruik en de verwarming aan te rillen. Niet normaal gewoon.

Gelukkig is dat allemaal voorbij. wat blijft is enorme spierpijn, lichte hoofdpijn en heel snel moe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Osiris schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:31:
[...]

Dus omdat het controle-streepje al meteen op komt, negeer je de instructies van de test maar gewoon even volkomen? :D

Man man man...
De meeste tests zijn na een minuut of 10 niet betrouwbaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
M'n vrouw heeft sinds vorige week maandag wat klachten. Dinsdag besloten een zelftest te doen: de twee streepjes waren direct zichtbaar. Oops. Later die avond 30km gereden om diezelfde dag nog te laten testen bij een GGD-locatie. Ook die test was positief.

Direct na haar positieve zelftest heb ik mezelf ook getest: negatief. Gisterochtend getest: wederom negatief. We slapen gewoon samen, staan samen in de keuken, eten samen, zitten samen knus op de bank in de avond.

Anderhalve maand geleden was ik behoorlijk verkouden (maar de zelftests waren negatief) en heb sindsdien wel regelmatig een verstopte neus. Klachten zijn niet toegenomen.

Beiden twee Pfizer-prikjes ontvangen afgelopen zomer. Geen booster. Oktober 2020 hebben we het virus al eens opgelopen.

Ik vraag me af of ik nog ziek ga worden...
Pagina: 1 ... 73 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"