Weissbier schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:41:
[...]
Ja dat denk ik werkelijk: democratische is onze regering enkel op papier, zo hoorde ik laatst een term die onze regering beter omschrijfde. Maar ik weet helaas niet meer wat het woord nou was? Het is geen dictatuur en de kamerleden zijn ook daadwerkelijk democratisch door de bevolking gekozen, maar men handelt niet in het belang van de bevolking.
Ik ben het met je eens dat in Den Haag er soms wel eens meer belangen spelen dan puur die van de burger helaas. Maar om daarom nou meteen het hele democratische stelsel van NL af te fakkelen, nee, dat is mij te gortig. Overigens kun je natuurlijk de "bevolking" niet als één element noemen, dat gaat te kort door de bocht, want onze bevolking bestaat uit zoveel verschillende lagen en ideologiën. De rechtse olie-magnaat zal andere belangen hebben dan de uitkeringstrekker die het liefst op z'n krent zit en pilsjes drinkt in z'n bevlekte wife beater.
Toeslagen affaire anyone? De regering heeft belang, aan nieuwe crisissituaties: vooral aan crisissituaties die zich niet in Nederland afspelen. Ik zeg niet dat Nederland die oorlog in Oekraïne veroorzaakt heeft, alleen politiek gezien is het perfect om de aandacht daarop te vestigen.
Die toeslagenaffaire blijft heus wel dooretteren hoor, ongeacht crises elders in de wereld. Is het niet nu, dan is het wel over een maand of half jaar.
Je mag mij gerust gek noemen, gestoord of autist: dat laatste is waar, dus ik denk gewoon anders dan normale mensen

Maar ik heb al jaren het gevoel, dat wanneer er iets schokkend in Nederland of elders in de wereld gebeurd: dat wij dan plotseling ander crisisen vergeten, of dat je de politiek er simpelweg niet meer over hoort.
Neem je 't ze kwalijk? Als jij diep in de shit zit ben jij ook heus wel blij dat de aandacht even ergens anders heen gaat

Maar uiteraard moet dat niet ten koste gaan van het oplossen van de problemen
Ik ben opgegroeid van de ene naar andere economische crisis: kabinet Balkenende heb ik meegemaakt, maar Mark Rutte die zit al heel lang op de troon in de tweede kamer. En ik ben nou niet het idee, dat hij het landsbelang dient: als ik hoor hoe die Toeslagen affaire gegaan is en functie elders, bij Pieter Omzigt ( ex-CDA'er ).
Puur onbaatzuchtige mensen zijn überhaupt schaars. Zowel in de politiek als overal elders. Dat kun je de politiek moeilijk kwalijk nemen in dat opzichte, 't zijn net mensen.
Niet dat ik wil zeggen dat de politiek geen rotte appels heeft, maar om nou meteen ons democratische stelsel volledig af te fakkelen, nee, dat gaat mij te ver.
Niet heel raar als je ageert tegen de "gevestigde orde". Is die anti-Poetin? Dan ben ik pro-Poetin! Kansloos natuurlijk.
Eens kijken op de FB-pagina van een familie-lid van me de pro-Engel is. Ben benieuwd of er anti-Oekraïne-shit op staat. Hm, valt nog mee. Wel allerlei ongefundeerde shit als "van vaccinaties krijgen kinderen myocarditis!!!11 En de kans dat je dat krijgt van COVID-19 is harstikke klein, dus vaccineren is slecht!!!1" Wat ze vervolgens even niet vertelt, is dat de kans bij een vaccinatie tig keer kleiner is t.o.v. COVID-19 doormaken.. En allerlei achterlijke mongolen die vervolgens reageren met "Wat fijn dat je er goede bronnen bij zet!".. Zooooooooo gevaarlijk! Iedereen kan een oprecht goede bron aanhalen om vervolgens die gegevens te
verdraaien en te
misbruiken. En iedereen die te dom is om te poepen trapt daar vervolgens in

Kan daar zó boos om worden..
[
Voor 15% gewijzigd door
Osiris op 26-02-2022 14:12
]