Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:19
Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 16:56:
[...]

Daar ben ik het wel mee eens hoor: draag dan die mondkapjes niet, maar als ik de enige medewerker ben die hem wel correct draagt. Stja dan beschermt dat mondkapje ook voor geen meter |:(

En geloof maar niet dat wij FFP2 mondkapjes krijgen: waarschijnlijk zijn het zelfs afgekeurde medisch mondkapjes, echt waardeloos die dingen :+

Maar als ik positief ben, dan ga ik lekker in quarantaine: dan mogen ze het bekijken op werk, misschien kunnen ze wel een uiterst gemotiveerde 15 jarige vinden die voor € 3 per uur mijn werk komt doen.

Vele denken supermarkt werk is hartstikke makkelijk, maar dat is helemaal niet zo: er moet geteld worden, bij gevuld, restanten bepalen... netjes volgens de breedte van het vak vullen. Het is niet zo makkelijk, als die 15 jarige denken: als ze een product niet vinden, gooien ze het gewoon ergens in een hoek waar het niet thuis hoort :-(

Eigenlijk ben ik wel toe aan een weekje quarantaine: ik wordt als autist zijnde hartstikke gek op mijn werk de laatste tijd. Het is een grote puinhoop en dan zijn wij geen Aldi, maar een van de duurdere supermarkt ketens in Nederland....

Echter de Aldi ziet veel netter uit, dan die grote puinhoop bij ons. Eigenlijk zouden ze al die 15 jarige, door autisten moeten vervangen: echt serieus, de autisten leveren tenminste geen prutswerk _/-\o_
Supermarktwerk is echt geweldig. Met een kater ‘s ochtends vroeg de diepvriezers bijvullen, pakken koekjes/chips die openscheurden en in het magazijn werden opgegeten, kassières versieren, blikken bier in de koelcel voor na werktijd, geen werkdruk. Enige werkdruk was dat als je nog niet klaar was met vullen, dat je later naar huis kon. Het is dat het geen klap betaalt, anders had ik het voor altijd gedaan.

Gelukkig heb ik de kassière weer <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022
Zo nu bij de huisartsen post met de kleine meid: of eigenlijk mijn vrouw, want er mag maar één ouder mee: wij hadden 40 graden koorst gemeten en aangezien ze een erfelijke bloedarmoede ziekte heeft, nemen wij dat niet zo licht op.

Nu is alleen de vraag of er ook corona in het spel is? Ik heb mij laten testen, maar bij die kleintjes is dat niet zo eenvoudig: luiers verwisselen is tegenwoordig al een hele uitdaging, laat staan een coronatest bij een dreumes afnemen |:(

Ik heb toch nog wat positiefs te melden over Heerlen op zijn minst mag je gratis 3 uur gratis parkeren, wanneer je de huisartsen post bezoekt. Nu hopen dat het allemaal maar mee valt: beter voor niets naar de huisartsenpost, dan telkens afgewimpeld te worden aan de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:40:
luiers verwisselen is tegenwoordig al een hele uitdaging, laat staan een coronatest bij een dreumes afnemen |:
Je kunt ook een PCR op ontlasting doen ;) Alleen niet bij de GGD verwacht ik :D

Nu is de ontlasting ook niet al-tijd positief als iemand wel besmet is met SARS-CoV-2, maar als je ontlasting wél positief is, naja, dan heb je 't iig wel aangetoond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:30
Osiris schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:44:
[...]

Je kunt ook een PCR op ontlasting doen ;) Alleen niet bij de GGD verwacht ik :D
Daarvoor moet je in China zijn toch? Ik kon er wel om lachen toen diplomaten moesten vragen of China toeristen a.u.b. niet meer verplichte anale testen wou afnemen. Je zal de opdracht krijgen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Gelukkig zit ik niet in mijn auto te eten: maar als ik net een droog broodje naar binnen het werken was, dan heb ik nu geen zin meer in dat broodje. Ik heb gevraagd bij de GGD of ze ook kinderen deden testen en dat doen ze, dan wordt het staafje niet zo diep geduwd zei de tester waar ik het aan vroeg :+

Net had ik nog de discussie met mijn vrouw, of wij het goed zouden vinden als ze in het ziekenhuis op corona getest wordt. Het gekke is eigenlijk dat ik daar geen antwoord op kan geven, want het ligt ook erg aan hoe het wordt gedaan.

Zoals bij volwassenen, dat is soms echt een marteling: vooral als ze dat stokje diep in je keel en neusgat duwen. Daarom vertrouw ik de zelftest ook niet, omdat ik mijzelf niet ga martelen met een stokje.
BlackMonkey schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:47:
[...]

Daarvoor moet je in China zijn toch? Ik kon er wel om lachen toen diplomaten moesten vragen of China toeristen a.u.b. niet meer verplichte anale testen wou afnemen. Je zal de opdracht krijgen :D.
Duwen ze dan een stokje in je anus? Of moet je echt gaan zitten poepen? Na zo'n lange vlucht, is bij mij altijd de stoelgang ontregeld: ondanks dat ik mij volvreet met vliegtuig voedsel :+

In Nederland zou dat waarschijnlijk tot protest leiden, maar in China heb je niets te willen: daar doe je gewoon wat je wordt opgedragen. Bij een paar besmettingen, worden daar ook hele steden gesloten en mogen burgers niet de deur uit.

[ Voor 33% gewijzigd door Weissbier op 23-02-2022 18:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:49:
Gelukkig zit ik niet in mijn auto te eten: maar als ik net een droog broodje naar binnen het werken was, dan heb ik nu geen zin meer in dat broodje. Ik heb gevraagd bij de GGD of ze ook kinderen deden testen en dat doen ze, dan wordt het staafje niet zo diep geduwd zei de tester waar ik het aan vroeg :+

Net had ik nog de discussie met mijn vrouw, of wij het goed zouden vinden als ze in het ziekenhuis op corona getest wordt. Het gekke is eigenlijk dat ik daar geen antwoord op kan geven, want het ligt ook erg aan hoe het wordt gedaan.

Zoals bij volwassenen, dat is soms echt een marteling: vooral als ze dat stokje diep in je keel en neusgat duwen. Daarom vertrouw ik de zelftest ook niet, omdat ik mijzelf niet ga martelen met een stokje.

[...]

Duwen ze dan een stokje in je anus? Of moet je echt gaan zitten poepen? Na zo'n lange vlucht, is bij mij altijd de stoelgang ontregeld: ondanks dat ik mij volvreet met vliegtuig voedsel :+

In Nederland zou dat waarschijnlijk tot protest leiden, maar in China heb je niets te willen: daar doe je gewoon wat je wordt opgedragen. Bij een paar besmettingen, worden daar ook hele steden gesloten en mogen burgers niet de deur uit.
Waarom kan je je kind niet laten testen?
Jij was toch pro alles. En zodra het je kind betreft ben je anti?

Mijn dochter van 2 heb ik ook (zelf) getest. Even vasthouden en het is zo klaar. Ze vond 't best leuk achteraf. Als een luier verschonen al niet lukt heb je of the hulk als kind of ben je echt te lief.

Als ze dusdanige klachten heeft wil je weten of ze covid heeft dus test je daarop. Die bloedziekte is vast ook op getest en de hielprik heb je vast ook gedaan. Waarom is dat allemaal prima en een pcr niet?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:30

Duwen ze dan een stokje in je anus? Of moet je echt gaan zitten poepen?
Dat eerste meen ik. Al zal je het vast ook in de ontlasting kunnen meten (denk ook aan de rioolwaarden). Voor meer info verwijs ik je naar google ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Marteling? Dan is óf de medewerker een botte boer óf je hebt last van aanstelleritis ;)

Sure, 't is niet prettig, maar een "marteling"? C'mon, je kunt ook overdrijven. Of probeer 't andere neusgat eens, mocht dat nog niet gedaan zijn. Het is heel normaal om een niet-kaarsrecht tussenneusschot te hebben, waardoor er soms aan de ene kant meer ruimte is dan aan de andere kant.

Maar neem van mij aan, iemand die een periode dagelijks meerdere testen heeft afgenomen, over 't algemeen gaat het meer dan prima en hoor ik niemand klagen.
BlackMonkey schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:47:
[...]

In 't ziekenhuis scheppen ze de poep gewoon uit de po ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Osiris op 23-02-2022 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ach, de eerste keer kietelde het wat bij de hersenstam, maar daar wen je ook wel aan.

Met die korte stokjes die ze er nu vaak bij doen, is het nog moeilijker, zeker als je jeuk hebt.
Osiris schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:02:
In 't ziekenhuis scheppen ze de poep gewoon uit de po ;)
De dierenartsen gaan bij koeien met een lange handschoen zelf het materiaal ultravers halen, en dan gewoon de lange handschoen binnenste buiten doen. Een foto zal wel weggemod worden :+

[ Voor 86% gewijzigd door gambieter op 23-02-2022 21:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Dennis1812 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 18:59:
[...]

Waarom kan je je kind niet laten testen?
Jij was toch pro alles. En zodra het je kind betreft ben je anti?
Bij een kind is toch anders hoor: ik weet niet of je weleens een dreumes gehad hebt? En nee een puppy of kitten telt niet :+ Vooral op jonge leeftijd willen ze lastig mee werken, dan gaan ze tegenstribbelen.

Dus een zelftest bij mijn eigen kind uitvoeren daar zeg ik nee tegen: maar een kindvriendelijke testmethode, daar heb ik geen probleem mee. Echter dan mag medische, daarvoor opgeleid personeel mooi de test afnemen: mits mijn vrouw het goed vind.

Vaccinatie is ook zo'n ding: in-principe heeft ze daar niets in te willen en beslissen wij voor haar, dat ze alle vaccinaties krijgt die aangeboden worden door het consultatiebureau. Ik hoor net trouwens, dat mijn vrouw afgescheept is met paracetamol :X

Nederland is echt het land van, waar een huisarts standaard pijnstillers voorschrijft O-) Ben zelf niet zo'n voorstander van pijnstillers, omdat die ook schadelijk kunnen zijn en de nodige bijwerkingen kunnen veroorzaken.
Osiris schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 19:02:
[...]

Marteling? Dan is óf de medewerker een botte boer óf je hebt last van aanstelleritis ;)
Dan had ik vandaag een botte boer, want het deed echt pijn toen hij met dat stokje in mijn keel ging :-(

[ Voor 18% gewijzigd door Weissbier op 23-02-2022 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Dan had ik vandaag een botte boer, want het deed echt pijn toen hij met dat stokje in mijn keel ging :-(
Pijn in je keel zelfs? Dat een neusschelp pijnlijk is als daar een swab te hard langs heen gaat snap ik nog wel, maar je keel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Osiris schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:37:
[...]

Pijn in je keel zelfs? Dat een neusschelp pijnlijk is als daar een swab te hard langs heen gaat snap ik nog wel, maar je keel?
Ja dat deed pijn inderdaad, die neusswab vind ik vooral irritant. Maar misschien was het wel andersom: in iedere geval was het een van de pijnlijkste testen, die de GGD heeft afgenomen.

Testen ging in iedere geval lekker snel: direct na werk een afspraak gemaakt, toen zou ik nog een uurtje moeten wachten. Echter ik weet dat bij de testlocatie helemaal geen drukte is, dus ben gewoon al gegaan oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:02:
[...]

Bij een kind is toch anders hoor: ik weet niet of je weleens een dreumes gehad hebt? En nee een puppy of kitten telt niet :+ Vooral op jonge leeftijd willen ze lastig mee werken, dan gaan ze tegenstribbelen.

Dus een zelftest bij mijn eigen kind uitvoeren daar zeg ik nee tegen: maar een kindvriendelijke testmethode, daar heb ik geen probleem mee. Echter dan mag medische, daarvoor opgeleid personeel mooi de test afnemen: mits mijn vrouw het goed vind.

Vaccinatie is ook zo'n ding: in-principe heeft ze daar niets in te willen en beslissen wij voor haar, dat ze alle vaccinaties krijgt die aangeboden worden door het consultatiebureau. Ik hoor net trouwens, dat mijn vrouw afgescheept is met paracetamol :X

Nederland is echt het land van, waar een huisarts standaard pijnstillers voorschrijft O-) Ben zelf niet zo'n voorstander van pijnstillers, omdat die ook schadelijk kunnen zijn en de nodige bijwerkingen kunnen veroorzaken.

[...]

Afgescheept of het is gewoon niet nodig om je kind op te nemen en er veel meer trauma te geven? I.t.t een test die je niet wilt en waarmee je dus zelf al medische zorg weigert.

Daarnaast lees je klaarblijkelijk niet. Ik heb namelijk een dochter zoals ik schrijf. En die getest. Via keel en neus en niet eens lollypop, gemeen he.

Bij de etos/AH kan je ook nog lollypop testen halen. Alleen ff zuigen. Hoeveel kindvriendelijker wil je het hebben? Moet er confetti uitkomen en snollebollekes bij gezongen worden? Zoja mag je dat zelf regelen. De wereld heeft simpele niet pijnlijke kindvriendelijke testen voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Ik wil gewoon dat de GGD het doet, zo simpel is het: die zullen vast een kindvriendelijke manier hebben, die ervaring heb ik wel sinds ik ouder ben. Je hoeft je kinderen niet te onderwerpen aan een zelftest, ze kunnen gewoon door de GGD getest worden.

Nou de huisartsenposten in Nederland, gaan vaak de mis in: ze doen net alsof ouders zich maar aanstellen en het wordt je ontmoedigd, om het te wagen naar de huisartsenpost te komen. Zodanig word ons zorgstelsel uitgekleed en dat is de crisis, die ons na de corona pandemie staat te wachten.

En van een paracetamol snap ik niet zo goed de noodzaak van: dat maakt haar niet beter, dat is enkel een pijnstiller. Daarom heb ik ook eigenlijk nooit pijnstillers in huis, die neem ik simpelweg niet in. Vind het dan ook raar dat een huisarts raar op kijkt, als ik mijn kind nog geen pijnstiller gegeven heb.

Mijn oma is mede dankzij niet adequaat handelen van de huisarts, uiteindelijk in het ziekenhuis gestorven: die werd ook met wat pijnstillers naar huis gestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:50:
Ik wil gewoon dat de GGD het doet, zo simpel is het: die zullen vast een kindvriendelijke manier hebben, die ervaring heb ik wel sinds ik ouder ben. Je hoeft je kinderen niet te onderwerpen aan een zelftest, ze kunnen gewoon door de GGD getest worden.

Nou de huisartsenposten in Nederland, gaan vaak de mis in: ze doen net alsof ouders zich maar aanstellen en het wordt je ontmoedigd, om het te wagen naar de huisartsenpost te komen. Zodanig word ons zorgstelsel uitgekleed en dat is de crisis, die ons na de corona pandemie staat te wachten.

En van een paracetamol snap ik niet zo goed de noodzaak van: dat maakt haar niet beter, dat is enkel een pijnstiller. Daarom heb ik ook eigenlijk nooit pijnstillers in huis, die neem ik simpelweg niet in. Vind het dan ook raar dat een huisarts raar op kijkt, als ik mijn kind nog geen pijnstiller gegeven heb.

Mijn oma is mede dankzij niet adequaat handelen van de huisarts, uiteindelijk in het ziekenhuis gestorven: die werd ook met wat pijnstillers naar huis gestuurd.
En een koortsremmer.

En als ze covid heeft wil je pijn en koorts bestrijden ergo --> pcm.
Er is geen wonderpil. Voor heel veel niet. Een huisarts is een poortwachter die met een hele hoop onzin moet dealen. Maargoed. Die discussie ga ik niet met je aan. Je post barst van de vooroordelen en oordelen over artsen terwijl je geen enkel besef hebt wat ze doen en waarom. Als je er beter zicht op wil krijgen moet je daar vragen over stellen en aan stellen. Niet met debiele vooroordelen komen. Dat ruikt vooral naar trollen als ik het optel bij je andere reacties

En je wilde haar toch niet testen gaf je aan? Nu mag de GGD het ineens wel? Wanneer is je afspraak dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Dennis1812 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:57:
[...]

En je wilde haar toch niet testen gaf je aan? Nu mag de GGD het ineens wel? Wanneer is je afspraak dan?
*knip*
Je bent nu aan het ranten met doorgeslagen conclusies en dat is tevens in de kroeg niet gewenst.

Wij gaan haar trouwens pas testen, nadat ik vanavond mijn uitslag binnen heb: dan gaan wij morgen wellicht langs de GGD, maar omdat ik de enige ben die iedere dag buitenshuis komt. Ga ik ervan uit dat als ze corona zou hebben, dat ik het sowieso ook heb.

PS wat is dat voor onzin? Mensen als trol labelen, omdat ze een andere mening hebben? De huisarts weet waarschijnlijk ook niet, wat mijn werk inhoudt: dus waarom zou ik moeten weten, wat zijn werk inhoudt?

Uiteindelijk ben ik een klant/patiënt van de huisarts, dus dan mag ik best een mening hebben over de resultaten: ik heb ook 1x een bloedonderzoek aangevraagd, juist vanwege die erfelijke bloedarmoede die mijn dochter van ons geerft heeft.

Toen was het resultaat dat ik dat niet in mijn bloed zou hebben zitten.... bleek ik dus niet te kloppen, want ik heb het wel degelijk! Dus sorry, dat ik niet zo'n vertrouwen in ons zorgsysteem heb.
Dennis1812 schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:28:
Ja ik stop hier maar mee.
Als je Duitsland al beter kan noemen doe je dus echt geen moeite.

Fijn leven verder
Het is ook gewoon vele malen beter geregeld in Duitsland: net zoals in Duitsland wel gehandhaafd wordt op de coronamaatregelen! Dat heb ik vanmorgen nog meegemaakt in de Duitse supermarkt: klant droeg zijn mondkapje niet goed en werd direct, boos aangesproken door een medewerker.

Maja dat heb ik al 10.000x gezegd en gaat ook niet veranderen in Nederland, want de maatregelen vervallen juist vanaf overmorgen.

[ Voor 80% gewijzigd door tweakduke op 25-02-2022 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Ja ik stop hier maar mee.
Als je Duitsland al beter kan noemen doe je dus echt geen moeite.

Fijn leven verder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:35

Wailing_Banshee

You're Next

Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 15:42:
[...]

De supermarkt branch is het echt helemaal zelf schuld, dat een groot deel van hun personeel in quarantaine zit. Ze doen zelf namelijk barweinig om besmetting te verkopen en nu met de versoepelingen, wordt het alleen maar erger. Kabinet Rutte gooit gewoon de kwetsbare mensen in de samenleving nu voor de leeuwen, dat gaat gegarandeerd doden opleveren doordat ze nu het virus zijn gang laten gaan.
Dit is een generalisatie die ik helemaal niet kan staven. Bij onze supermarkt doen ze heel veel om besmetting te voorkomen. En het is zo makkelijk om alles maar bij het kabinet te leggen, de mensen kunnen zelf ook eens de verantwoordelijkheid nemen. Als iemand zegt dat je weer in de sloot mag springen, doe je dat dan ook?
Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:15:
[...]
In Nederland moet je als vrouw bijvoorbeeld letterlijk smeken, om onderzocht te worden door een gynaecoloog: een verloskundige is geen gynaecoloog hoor en een verloskundige, die zie je enkel gedurende en als nazorg na de zwangerschap. Niet voor een preventieve controle op baarmoederhalskanker, daar wordt mij vrouw echt jaarlijks op onderzocht door de Duitse vrouwenarts. Maar het was maar een voorbeeld...
Toen ik in november doorverwezen werd (terwijl ik daar niet om had gevraagd) naar een gynaecoloog, stond ze raar te kijken toen ik zei dat ik nog nooit een uitstrijkje had laten maken. Dat is namelijk een preventieve controlle op baarmoederhalskanker. Maar die wordt niet door een gynaecoloog afgenomen, maar door de huisarts.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Weissbier schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 21:15:
[...]

Dat heb ik niet gezegd: ik zei juist, dat ik daar nog geen beslissing over kon nemen. En het Nederlandse zorgsysteem is gewoon ruk: mijn vrouw is Duits verzekerd, daar heb je overal een aparte arts voor. Bijvoorbeeld een vrouwenarts en nee, die zit niet in het ziekenhuis. Die hebben hun eigen praktijken.

In Nederland moet je als vrouw bijvoorbeeld letterlijk smeken, om onderzocht te worden door een gynaecoloog: een verloskundige is geen gynaecoloog hoor en een verloskundige, die zie je enkel gedurende en als nazorg na de zwangerschap. Niet voor een preventieve controle op baarmoederhalskanker, daar wordt mij vrouw echt jaarlijks op onderzocht door de Duitse vrouwenarts. Maar het was maar een voorbeeld...

Veel Nederlanders die halen niet eens de voorgeschreven medicatie op bij de apotheek, omdat ze het eigen risico niet kunnen betalen. Maar helaas heeft de overgrote meerderheid van de Nederlanders, ons racistische kabinet herkozen: bij de toeslagen affaire, was sprake van racisme :(

Wij gaan haar trouwens pas testen, nadat ik vanavond mijn uitslag binnen heb: dan gaan wij morgen wellicht langs de GGD, maar omdat ik de enige ben die iedere dag buitenshuis komt. Ga ik ervan uit dat als ze corona zou hebben, dat ik het sowieso ook heb.

PS wat is dat voor onzin? Mensen als trol labelen, omdat ze een andere mening hebben? De huisarts weet waarschijnlijk ook niet, wat mijn werk inhoudt: dus waarom zou ik moeten weten, wat zijn werk inhoudt?

Uiteindelijk ben ik een klant/patiënt van de huisarts, dus dan mag ik best een mening hebben over de resultaten: ik heb ook 1x een bloedonderzoek aangevraagd, juist vanwege die erfelijke bloedarmoede die mijn dochter van ons geerft heeft.

Toen was het resultaat dat ik dat niet in mijn bloed zou hebben zitten.... bleek ik dus niet te kloppen, want ik heb het wel degelijk! Dus sorry, dat ik niet zo'n vertrouwen in ons zorgsysteem heb.

[...]

Het is ook gewoon vele malen beter geregeld in Duitsland: net zoals in Duitsland wel gehandhaafd wordt op de coronamaatregelen! Dat heb ik vanmorgen nog meegemaakt in de Duitse supermarkt: klant droeg zijn mondkapje niet goed en werd direct, boos aangesproken door een medewerker.

Maja dat heb ik al 10.000x gezegd en gaat ook niet veranderen in Nederland, want de maatregelen vervallen juist vanaf overmorgen.
Je posts druipen vooral van het geklaag. Een positievere levenshouding doet vaak heel veel voor je gemoed.

The best is yet to come

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:29
vraagje, ik heb 'eindelijk' positief getest, maar heb al zeker 5 weken, net zoals de rest hier thuis, verkoudheidsklachten. Eerste weken allemaal regelmatig (meerdere keren per week) zelftesten gedaan waar nooit wat uitkwam, laatste 2,5 week niet meer, maar gisterenochtend toch wel weer een keertje. Ik als enige positief. GGD-test ook positief.

Heb al een aantal keer geprobeerd de GGD te bereiken, maar die zijn onbereikbaar telefonisch, maar ik snap helemaal niets van de quarantaineregels.

Formeel moet ik tellen vanaf eerste dag klachten, dat is 6 weken geleden, ik heb 't idee dat m'n klachten niet heel anders zijn geworden afgelopen weken (behalve gisteren volgens m'n vrouw toen ik wist dat ik positief was :P ) en na 10 dagen mag ik weer 'vrij' en de rest van de huisgenoten 5 dagen daarna met een positieve zelftest.

In theorie mogen we dus gewoon alles doen en laten wat we willen? Lijkt me niet de meest verstandige keuze, maar wachten tot m'n klachten over zijn word ik ook niet heel enthousiast van, want ik ben altijd al heel gevoelig voor verkoudheidsklachten geweest. Dus ook geen goede indicatie.

Wat zouden jullie doen? Eigenwijs de regels volgen en dus los gaan? Gaan tellen vanaf de positieve test? Wachten tot klachten weg zijn? Kansloos blijven proberen de GGD te bereiken?

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
rik86 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:16:
vraagje, ik heb 'eindelijk' positief getest, maar heb al zeker 5 weken, net zoals de rest hier thuis, verkoudheidsklachten. Eerste weken allemaal regelmatig (meerdere keren per week) zelftesten gedaan waar nooit wat uitkwam, laatste 2,5 week niet meer, maar gisterenochtend toch wel weer een keertje. Ik als enige positief. GGD-test ook positief.

Heb al een aantal keer geprobeerd de GGD te bereiken, maar die zijn onbereikbaar telefonisch, maar ik snap helemaal niets van de quarantaineregels.

Formeel moet ik tellen vanaf eerste dag klachten, dat is 6 weken geleden, ik heb 't idee dat m'n klachten niet heel anders zijn geworden afgelopen weken (behalve gisteren volgens m'n vrouw toen ik wist dat ik positief was :P ) en na 10 dagen mag ik weer 'vrij' en de rest van de huisgenoten 5 dagen daarna met een positieve zelftest.

In theorie mogen we dus gewoon alles doen en laten wat we willen? Lijkt me niet de meest verstandige keuze, maar wachten tot m'n klachten over zijn word ik ook niet heel enthousiast van, want ik ben altijd al heel gevoelig voor verkoudheidsklachten geweest. Dus ook geen goede indicatie.

Wat zouden jullie doen? Eigenwijs de regels volgen en dus los gaan? Gaan tellen vanaf de positieve test? Wachten tot klachten weg zijn? Kansloos blijven proberen de GGD te bereiken?
Ik zou hem dan inderdaad tellen vanaf de positieve test. Wachten tot de klachten 24 uur weg zijn en weer los. Laat de GGD lekker, die hebben het al druk zat.. :P

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:43

bert pit

asdasd

rik86 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:16:

Beterschap, wellicht heb je hier wat aan: https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/nl/jouw-situatie

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• rik86
  • Laatst online: 10:29
Dat is juist t probleem, want ik heb dus al wekenlang klachten, maar de laatste 2 weken geen zelftest eet gedaan, gisterenochtend voor t eerst weer…

Maar GGD inmiddels gesproken en die adviseerden inderdaad vanaf gisteren te tellen, dus dat doe ik nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Psssst, iemand mondkapjes kopen? T.e.a.b.

[ Voor 4% gewijzigd door zacht op 25-02-2022 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik heb ook nog een volle doos van 20 stuks staan :')

Misschien toch maar eens gaan gebruiken in het OV, "omdat het kan". Normaliter gebruik ik die van m'n werk.. Die is dan toch nog maar een paar minuutjes opgeweest als ik van m'n kantoortje weg ben. Maarja, nu toch ook m'n eigen maar op gaan maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:23
zacht schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:34:
Weinig gedragen zeker en van oud vrouwtje geweest :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zou ze gewoon goed bewaren. Omikron is wel te doen, maar dat wil niet zeggen dat dit ook het echte einde is. Dat is echt afhankelijk van de volgende varianten en mutaties.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
zacht schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 07:34:
Ik zou ze bewaren: corona is nog niet weg en er kan ook een besmettelijkere variant opduiken, of in de wintermaanden is gewoon weer een lockdown :X

Oh sowieso, in Duitsland geldt de mondkapjes plicht nog gewoon en in veel andere landen ook. Alleen Nederland doet net alsof, dat corona van de wereld verdwenen is.

[ Voor 21% gewijzigd door Weissbier op 25-02-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Arjantje72 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:20:
[...]

Weinig gedragen zeker en van oud vrouwtje geweest :P
Altijd binnen gedragen. :9

Maar serieuzer, ze gaan ergens achterin de kast, en heb er nog steeds standaard eentje in mijn jas, voor het geval ik noodgedwongen het OV in moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dubbel gevoel vandaag. Fijn dat we zoveel maatregelen niet meer nodig hebben, maar deze mooie dag wordt voor mij zwaar overschaduwt door Russische agressie. Een mondkapje of QR-code stelt daarbij vergeleken echt helemaal niets voor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:15
user109731 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:51:
Dubbel gevoel vandaag. Fijn dat we zoveel maatregelen niet meer nodig hebben, maar deze mooie dag wordt voor mij zwaar overschaduwt door Russische agressie. Een mondkapje of QR-code stelt daarbij vergeleken echt helemaal niets voor :/
Nee, vooral omdat je nog een QR code nodig hebt met booster om vrij te kunnen reizen en deel te nemen aan horeca in andere landen, zijn we alleen in Nederland er iets mee opgeschoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
En weg zijn de mondkapjes in de supermarkt... :)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10 17:30
Deezers schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:57:
[...]

Nee, vooral omdat je nog een QR code nodig hebt met booster om vrij te kunnen reizen en deel te nemen aan horeca in andere landen, zijn we alleen in Nederland er iets mee opgeschoten.
Er zijn toch steeds meer landen die ook van de QR code afstappen (nog niet voor het reizen, maar wel voor horeca bezoek)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
JP_Frost schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:57:
[...]

Er zijn toch steeds meer landen die ook van de QR code afstappen (nog niet voor het reizen, maar wel voor horeca bezoek)?
Reizen is nog steeds niet vanzelfsprekend momenteel qua QR-code, en dan laat ik even in het midden of het terecht is. Mijn zoon wil zijn booster halen om op vakantie te kunnen, qua pandemie staat hij er niet meer achter, al dan niet terecht. Mijn internationale QR-code verloopt half april, en aangezien ik nog steeds geen Pfizer-booster mag kiezen bij de GGD blijf ik dit jaar sowieso in Nederland. Al kijk ik wel richting Scandinavië en Groot-Brittannië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:34
vandaag heb ik weer collega's gezien die een glimlach hebben. Dit heb ik toch wel gemist. het is nu weer wat persoonlijker als ik met ze praat.
👍

morgen eindelijk weer naar de film, toch prettig dat je weer wat kan gaan doen met vrienden ook al weet je dat het maar tijdelijk is 😟

[ Voor 32% gewijzigd door Kol Nedra op 25-02-2022 16:25 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
zacht schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:17:
[...]

Al kijk ik wel richting Scandinavië en Groot-Brittannië.
volgens mij kun je vrij reizen naar Mexico, daar heb je geen QR-certificaat nodig.
jammerlijke wel is dat ver reizen een vermogen aan geld kost...

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-10 15:20
hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:33:
Hoef ik die rotdingen eindelijk niet meer op, test ik gisteren positief. :+ Nou ja, mijn freedom day laat nog vijf dagen langer op zich wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-10 17:30
Kol Nedra schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 16:23:
vandaag heb ik weer collega's gezien die een glimlach hebben. Dit heb ik toch wel gemist. het is nu weer wat persoonlijker als ik met ze praat.
👍

morgen eindelijk weer naar de film, toch prettig dat je weer wat kan gaan doen met vrienden ook al weet je dat het maar tijdelijk is 😟
Hoezo tijdelijk? Jij verwacht binnenkort een nieuwe lockdown? of dat we WW3 tegemoet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
JP_Frost schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 17:01:
[...]

Hoezo tijdelijk? Jij verwacht binnenkort een nieuwe lockdown? of dat we WW3 tegemoet gaan?
rond sept/okt lockdown.
WW3 verwacht ik niet, maar verwacht wel dat er meer controle komt, vooral internationale reizen.

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Zo in Duitsland nog steeds 2G+ en in Nederland is het net alsof Corona niet meer bestaat: wat een wereld van verschil, tussen twee landen die zo dicht bij elkaar liggen!

Ik vind wel dat ze in Duitsland meestal niet zo aardig zijn: ze eisen echt het bewijs van je, dat wordt zelden op een aardige manier gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:35

Wailing_Banshee

You're Next

Vlassie1980 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:59:
Heerlijk rustig hier, vanmorgen in de supermarkt weer zonder mondkap. Wat een verademing :-)
Wij doen altijd op donderdag boodschappen, dus we hadden nog gewoon een mondkapje op :D Kijk nu al uit naar volgende week donderdag!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd hoelang ze het in het OV nog willen handhaven. Niemand heeft die dingen straks nog in huis of op zak en als de verkoop inzakt liggen ze na verloop van tijd ook nergens meer in de supermarkt natuurlijk.

Valt me al wel op dat de mondkapjes plicht in het OV qua communicatie al een klein beetje richting een dringend advies begint te gaan, omdat het nu als enige plicht in een rijtje met adviezen (die iedereen over 2 weken compleet negeert) staat.

Dat gaan ze nooit lang meer volhouden, gok ik. Zou me niets verbazen als ze kwetsbaren heel snel gaan adviseren om in het OV FFP2 te gaan dragen en de plicht schrappen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2022 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 19:56:
Wij doen altijd op donderdag boodschappen, dus we hadden nog gewoon een mondkapje op :D Kijk nu al uit naar volgende week donderdag!
Dag en nacht...

Was nog één stel met mondkapjes, die werden heel vreemd aangekeken door de rest van de aanwezigen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hoevenpe schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 20:46:
[...]

Dag en nacht...

Was nog één stel met mondkapjes, die werden heel vreemd aangekeken door de rest van de aanwezigen.
Was net bij onze snackbar. Deze keer gelukkig niet meer de enige met mondkapje. Ik was vroeg, maar er zat een hele club Duitsers binnen te eten, zonder mondkapjes of 2G. Om daar nou helemaal voor naar Den Helder te vluchten. Op doorreis naar Texel, gok ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Die waren hier al maanden weg.... als ze al gedragen werden, dan waren het meer kinkapjes :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:23
Weissbier schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:34:
[...]

Die waren hier al maanden weg.... als ze al gedragen werden, dan waren het meer kinkapjes :X
Hier anders niet, enkel de vakkenvullers deden(al heel lang) aan kinkapjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Arjantje72 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 21:39:
[...]

Hier anders niet, enkel de vakkenvullers deden(al heel lang) aan kinkapjes.
Naja klanten anders ook hoor: je wilt niet weten, hoe vaak een oude van dagen eventjes haar mondkapje af deed zetten om te communiceren...

Ik werk echt in een supermarkt, die in een slechte buurt ligt: fijn als je graag verspakketen koopt met korting op korting, aangezien die heel slecht verkopen. Maar de klanten die wel hun mondkapje fatsoenlijk droegen, waren op een hand te tellen.

En bij mijn collega's was ik de enige die het mondkapje fatsoenlijk droeg: zelfs collega's waar ik weleens discussies mee had, dat het belachelijk was dat er niet gehandhaafd werd. Die bleken ook hun mondkapje geregeld niet goed op te hebben...

Misschien maar goed dat de mondkapjesplicht weg is, want anders had je toch een gedoogbeleid gekregen zoals bij wiet :+

offtopic:
Wat betreft vakkenvullers: ik heb er vaak discussies over op het werk |:( Schijnbaar accepteert de supermarkt branch het, dat veel van hun jonge medewerkers prutswerk uitvoeren. Want naast dat ze veelal de mondkapjes niet goed droegen, ervaar ik ook vaak dat mijn jonge collega's de kantjes er van lopen.

Op een maandag op werk komen is nooit leuk, want ik werk in het weekend niet en dat betekend dat het een grote teringbende is als ik op maandag weer in de gangpaden kom. Deze problematiek heb ik al vaak aangekaart, maar nu heb ik besloten om niet meer te gaan corrigeren wat foutief gevuld is: ik ben immers zelf ook maar een vakkenvuller en heb ambieer bewust, geen leidinggevende functie in de supermarkt :X

En ze nemen het toch niet serieus: hoofdzaak goedkoop personeel, i.p.v. volwassenen aannemen die ook graag in de supermarkt zouden werken.

[ Voor 31% gewijzigd door Weissbier op 25-02-2022 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik ben heel erg benieuwd of alle mensen die de regering wantrouwen/wantrouwden nu alle maatregelen afgeschaald en afgeschaft worden nu nog steeds vol blijven houden dat de regering uit is op totale controle d.m.v. QR-codes en al dat soort nonsense. Of dat ze de hand in eigen borst gaan steken en zeggen: "Gut, ik had het mis, mea culpa." Maar dat laatste lijkt me niet zo voor de hand liggend ben ik bang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Osiris schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 11:09:
Ik ben heel erg benieuwd of alle mensen die de regering wantrouwen/wantrouwden nu alle maatregelen afgeschaald en afgeschaft worden nu nog steeds vol blijven houden dat de regering uit is op totale controle d.m.v. QR-codes en al dat soort nonsense. Of dat ze de hand in eigen borst gaan steken en zeggen: "Gut, ik had het mis, mea culpa." Maar dat laatste lijkt me niet zo voor de hand liggend ben ik bang.
De uitvlucht zal vaak initieel naar verharding zijn. Dat is mentaal een makkelijkere weg dan een omkeer.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:15
Blijft apart om mensen te zien carnavallen nu... ook omdat paar landen verderop alles in puin ligt. Maar ja het mag, en mensen kiezen uiteindelijk voor zichzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@Deezers Nu zat er bij carnavallers tóch al een steekje los, dus in dat opzichte is dit natuurlijk geen verrassing :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Nee natuurlijk niet: ik wantrouw onze regering er juist nog meer door! Want het is iets wat ze eerder al gedaan hebben, alle maatregelen laten vervallen. Om ze een maand later weer in te voeren.

Geloof mij maar: op de VVD, D66, ChristenUnie en welk politieke partij de touwtjes ook in handen heeft in Nederland. Ik ga niet op ze stemmen tijdens de gemeenteraadsverkiezingen!

Het probleem is niet alleen Corona: de gevestigde partijen, waarvan ik net de CDA vergat te benoemen zitten vol met wanbeleid dat ze gesteund of uitgevoerd hebben. Zo is de CDA zakkenvuller partij nummer 1 in Limburg, aangezien keer op keer de CDA weer in opspraak komt.

Herman Vrehen is zelfs nog een tijdje mijn baas geweest: ik heb gewerkt bij die sociale werkplaats, waar deze CDA'er zijn zakken gevuld heeft. Dus nee ik geloof de gevestigde orde, die ons land regeert allang niet meer.

Enige verschil is, dat ik juist vind dat het kabinet te weinig gedaan heeft ik de verspreiding van het coronavirus te voorkomen/beperken. En Grappenhuis is lekker blijven zitten, waar ie zat nadat ie zijn eigen regels aan de laars gelapt had. Volgens mij zat ie zelfs in het nieuwe kabinet?
Osiris schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:22:
@Deezers Nu zat er bij carnavallers tóch al een steekje los, dus in dat opzichte is dit natuurlijk geen verrassing :+
Protestanten, weten nou eenmaal niet wat carnaval inhoudt: het zuiden is grotendeels Rooms Katholiek en wij vieren carnaval! Okay ik niet :+

[ Voor 10% gewijzigd door Weissbier op 26-02-2022 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Weissbier schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:28:
[...]

Nee natuurlijk niet: ik wantrouw onze regering er juist nog meer door! Want het is iets wat ze eerder al gedaan hebben, alle maatregelen laten vervallen. Om ze een maand later weer in te voeren.
Waarom zou je daardoor de regering wantrouwen? Maatregelen opnieuw invoeren op basis van harde feiten is nou eenmaal, hoe vervelend dan ook, noodzakelijk geweest. Versoepelen waar het kan, maatregelen waar nodig. Jojo-en mag dan vervelend zijn, het geeft mijns inziens wel aan dat het geen "totalitair regime" is die de bevolking wil "onderdrukken" zoals sommigen beweren en geeft mij juist vertrouwen in de overheid :)

[ Voor 3% gewijzigd door Osiris op 26-02-2022 12:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Deezers schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:20:
Blijft apart om mensen te zien carnavallen nu... ook omdat paar landen verderop alles in puin ligt. Maar ja het mag, en mensen kiezen uiteindelijk voor zichzelf :)
Zolang je maar de Oekraïense Nemirov drinkt ipv de Russische wodka help je al een beetje mee? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weissbier
Osiris schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 12:35:
[...]

Waarom zou je daardoor de regering wantrouwen?
Omdat ze dondersgoed weten en wisten, dat het veelste vroeg is om de (basis)maatregelen los te laten. Dat was vorig jaar zo en is nu ook: in de winter krijgen wij dan vast weer te horen, er komt een lockdown.

Of ze gebruiken de oorlog in Oekraïne om ons af te leiden en het virus, gewoon zijn gang te laten gaan: want weg is het niet en ondanks dat omicron minder ziekmakende is, verspreid het zich wel sneller. Voor kwetsbare groepen in de samenleving, lijkt mij omicron net zo risicovol.

Die mensen zouden ook graag mee willen doen in de samenleving en nu worden ze buitengesloten, omdat ze niet meer veilig boodschappen kunnen doen onder andere. In andere landen zoals Duitsland behouden ze op zijn minst de mondkapjesplicht en 1.5 meter afstand. Carnaval gaat ook zeker weten zorger voor veel besmettingen, zoals ook twee jaar geleden het geval was :X

In Nederland is het tijd voor nieuw leiderschap: Mark Rutte heeft zijn langste tijd wel gehad. Maar goed als de meerderheid hem blijft kiezen, dan kan ie ook blijven zitten waar hij zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Weissbier op 26-02-2022 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Weissbier schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:07:
[...]

Omdat ze dondersgoed weten en wisten, dat het veelste vroeg is om de (basis)maatregelen los te laten. Dat was vorig jaar zo en is nu ook: in de winter krijgen wij dan vast weer te horen, er komt een lockdown.
Wellicht. Maar het is voor de regering niet zo simpel als het hele land maar continu in lockdown te houden. Sure, dan heb je wellicht minder overlijdens en minder besmettingen, maar denk aan alle overige schade en dan doel ik niet alleen op economische problemen.
Of ze gebruiken de oorlog in Oekraïne om ons af te leiden en het virus, gewoon zijn gang te laten gaan: want weg is het niet en ondanks dat omicron minder ziekmakende is, verspreid het zich wel sneller. Voor kwetsbare groepen in de samenleving, lijkt mij omicron net zo risicovol.
"Af te leiden"? Wat is dat voor bizar onderbuiksgevoel? Denk je nou werkelijk dat onze regering op die manier denkt, met een democratisch gekozen 2e kamer en (over het algemeen) weldenkende burgers? (Al twijfel ik daar bij sommigen ten zeerste aan, maar dat zijn meer mensen die conspiracy theory-zaken aanhangen in de richting die jij nu claimt).

En t.a.v. de kwetsbaren in de samenleving: bedenk je dat SARS-CoV-2 niet meer weggaat. Nu niet, nooit niet. Het wordt hooguit endemisch en die kwetsbaren zullen het toch echt ooit tegen het lijf lopen. Als het niet morgen is, dan is het wel over een maand of over een jaar. Daar doe je niets aan, tenzij je in een plastic bubbel gaat leven. Kwetsbaren dienen zich te vaccineren indien mogelijk, evt. een 3e en 4e en 5e prik voor mijn part.
Die mensen zouden ook graag mee willen doen in de samenleving en nu worden ze buitengesloten, omdat ze niet meer veilig boodschappen kunnen doen onder andere. In andere landen zoals Duitsland behouden ze op zijn minst de mondkapjesplicht en 1.5 meter afstand.
Die mensen zijn vrij om een FFP2-masker op te zetten? Niet 100 %, maar dat is het nooit. Als je recht in je gezicht geniest wordt, dan kun je alsnog via je ogen bijv. besmet raken. Maar het land moet ooit volledig van 't slot af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Osiris schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:24:
[...]
"Af te leiden"? Wat is dat voor bizar onderbuiksgevoel? Denk je nou werkelijk dat onze regering op die manier denkt, met een democratisch gekozen 2e kamer en (over het algemeen) weldenkende burgers? (Al twijfel ik daar bij sommigen ten zeerste aan, maar dat zijn meer mensen die conspiracy theory-zaken aanhangen in de richting die jij nu claimt).
Ja dat denk ik werkelijk: democratische is onze regering enkel op papier, zo hoorde ik laatst een term die onze regering beter omschrijfde. Maar ik weet helaas niet meer wat het woord nou was? Het is geen dictatuur en de kamerleden zijn ook daadwerkelijk democratisch door de bevolking gekozen, maar men handelt niet in het belang van de bevolking.

Toeslagen affaire anyone? De regering heeft belang, aan nieuwe crisissituaties: vooral aan crisissituaties die zich niet in Nederland afspelen. Ik zeg niet dat Nederland die oorlog in Oekraïne veroorzaakt heeft, alleen politiek gezien is het perfect om de aandacht daarop te vestigen.

Je mag mij gerust gek noemen, gestoord of autist: dat laatste is waar, dus ik denk gewoon anders dan normale mensen :+ Maar ik heb al jaren het gevoel, dat wanneer er iets schokkend in Nederland of elders in de wereld gebeurd: dat wij dan plotseling ander crisisen vergeten, of dat je de politiek er simpelweg niet meer over hoort.

Ik ben opgegroeid van de ene naar andere economische crisis: kabinet Balkenende heb ik meegemaakt, maar Mark Rutte die zit al heel lang op de troon in de tweede kamer. En ik ben nou niet het idee, dat hij het landsbelang dient: als ik hoor hoe die Toeslagen affaire gegaan is en functie elders, bij Pieter Omzigt ( ex-CDA'er ). De sociale werkvoorziening is ook bijna helemaal gesloopt onder leiding van Mark Rutte, al was het ook mede de PvdA... daarom werk ik nu in supermarkt, omdat ik participeer _O-

Pieter Omzigt was simpelweg te lastig: die man konden ze niet monddood maken, dus probeerde ze een andere functie voor hem te vinden. Of wat die functie elders ook in moest houden.

[ Voor 4% gewijzigd door Weissbier op 26-02-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 20:12

Metalfreak

Hoije woh!

Nee, ze zijn inmiddels al overgestapt naar het sympathiseren met de acties van Putin :/

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Weissbier schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:41:
[...]

Ja dat denk ik werkelijk: democratische is onze regering enkel op papier, zo hoorde ik laatst een term die onze regering beter omschrijfde. Maar ik weet helaas niet meer wat het woord nou was? Het is geen dictatuur en de kamerleden zijn ook daadwerkelijk democratisch door de bevolking gekozen, maar men handelt niet in het belang van de bevolking.
Ik ben het met je eens dat in Den Haag er soms wel eens meer belangen spelen dan puur die van de burger helaas. Maar om daarom nou meteen het hele democratische stelsel van NL af te fakkelen, nee, dat is mij te gortig. Overigens kun je natuurlijk de "bevolking" niet als één element noemen, dat gaat te kort door de bocht, want onze bevolking bestaat uit zoveel verschillende lagen en ideologiën. De rechtse olie-magnaat zal andere belangen hebben dan de uitkeringstrekker die het liefst op z'n krent zit en pilsjes drinkt in z'n bevlekte wife beater.
Toeslagen affaire anyone? De regering heeft belang, aan nieuwe crisissituaties: vooral aan crisissituaties die zich niet in Nederland afspelen. Ik zeg niet dat Nederland die oorlog in Oekraïne veroorzaakt heeft, alleen politiek gezien is het perfect om de aandacht daarop te vestigen.
Die toeslagenaffaire blijft heus wel dooretteren hoor, ongeacht crises elders in de wereld. Is het niet nu, dan is het wel over een maand of half jaar.
Je mag mij gerust gek noemen, gestoord of autist: dat laatste is waar, dus ik denk gewoon anders dan normale mensen :+ Maar ik heb al jaren het gevoel, dat wanneer er iets schokkend in Nederland of elders in de wereld gebeurd: dat wij dan plotseling ander crisisen vergeten, of dat je de politiek er simpelweg niet meer over hoort.
Neem je 't ze kwalijk? Als jij diep in de shit zit ben jij ook heus wel blij dat de aandacht even ergens anders heen gaat ;) Maar uiteraard moet dat niet ten koste gaan van het oplossen van de problemen
Ik ben opgegroeid van de ene naar andere economische crisis: kabinet Balkenende heb ik meegemaakt, maar Mark Rutte die zit al heel lang op de troon in de tweede kamer. En ik ben nou niet het idee, dat hij het landsbelang dient: als ik hoor hoe die Toeslagen affaire gegaan is en functie elders, bij Pieter Omzigt ( ex-CDA'er ).
Puur onbaatzuchtige mensen zijn überhaupt schaars. Zowel in de politiek als overal elders. Dat kun je de politiek moeilijk kwalijk nemen in dat opzichte, 't zijn net mensen.

Niet dat ik wil zeggen dat de politiek geen rotte appels heeft, maar om nou meteen ons democratische stelsel volledig af te fakkelen, nee, dat gaat mij te ver.
Metalfreak schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:46:
[...]

Nee, ze zijn inmiddels al overgestapt naar het sympathiseren met de acties van Putin :/
Niet heel raar als je ageert tegen de "gevestigde orde". Is die anti-Poetin? Dan ben ik pro-Poetin! Kansloos natuurlijk.

Eens kijken op de FB-pagina van een familie-lid van me de pro-Engel is. Ben benieuwd of er anti-Oekraïne-shit op staat. Hm, valt nog mee. Wel allerlei ongefundeerde shit als "van vaccinaties krijgen kinderen myocarditis!!!11 En de kans dat je dat krijgt van COVID-19 is harstikke klein, dus vaccineren is slecht!!!1" Wat ze vervolgens even niet vertelt, is dat de kans bij een vaccinatie tig keer kleiner is t.o.v. COVID-19 doormaken.. En allerlei achterlijke mongolen die vervolgens reageren met "Wat fijn dat je er goede bronnen bij zet!".. Zooooooooo gevaarlijk! Iedereen kan een oprecht goede bron aanhalen om vervolgens die gegevens te verdraaien en te misbruiken. En iedereen die te dom is om te poepen trapt daar vervolgens in :r Kan daar zó boos om worden..

[ Voor 15% gewijzigd door Osiris op 26-02-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Osiris schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:04:
[...]
En iedereen die te dom is om te poepen trapt daar vervolgens in :r Kan daar zó boos om worden..
Waar komt in godsnaam dat gezegde vandaan? Een maat die uit Zuid-Holland kwam vertelde mij dit ook en ik heb het weleens overgenomen: tijdens de coronacrisis, voelde het vaak zo alsof de rest te dom was om te poepen.

Vooral de laatste tijd, was ik een van de weinige die zich nog aan de maatregelen hield: maar dat komt wellicht ook door mijn autisme. In het verkeer gedraag ik mij ook zo: dus in Italië reed ik netjes 30km/u omdat dit de maximumsnelheid was, i.v.m. wegwerkzaamheden.

Vervolgens had ik een collone geïrriteerde Italianen achter mij, die mij stuk voor stuk inhaalde: behalve een Italiaanse mevrouw, die bleef gewoon bumperkleven. En ik vroeg mij echt af: ligt dit nou aan mij, of aan die Italianen die zich niet aan de geldende maximumsnelheid houden :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Weissbier schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 14:30:
[...]

Waar komt in godsnaam dat gezegde vandaan?
Geen idee, maar aangezien iets zónder enig IQ wél kan poepen, geeft 't wel aardig een gebrek aan niveau waar :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:28
@Weissbier

Ik lees al lange tijd mee en vind het erg bijzonder hoe je in het leven staat. Niemand, op jou na, kan wat goed doen. Alles wat jij meemaakt generaliseer je zonder pardon. Iemand tikt in de supermarkt op je schouder en in heel Nederland zijn mensen asociaal en houden geen afstand.

Ook je wantrouwen naar de regering bestempel je als een feit. Dat jij het ervaart en hier een mening over vormt, prima. Maar de meerderheid van de bevolking ziet dit toch anders blijkbaar, anders hadden ze er niet gezeten. Dus misschien moet je toch wat genuanceerder reageren.
[...]

In Nederland is het tijd voor nieuw leiderschap: Mark Rutte heeft zijn langste tijd wel gehad. Maar goed als de meerderheid hem blijft kiezen, dan kan ie ook blijven zitten waar hij zit.
Wat let je om de politiek in te gaan? Met jou aan het roer wordt Nederland weer een pracht land lijkt me! En het betaalt ook nog veel beter dan een baan in de supermarkt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-10 01:38
Zo, nu alles weer open is, ben ik toch maar "voortijdig" mijn booster gaan halen. Officieel mag dat pas 3 maanden na een infectie maar ik heb er ernstige twijfels bij dat dit voortkomt uit een medische aanbeveling. Volgens mij is meer logistiek/financieel. Ze zochten wel mijn gegevens op, maar er werd niks gezegd over de positieve uitslag van de GGD van afgelopen december. Sowieso had ik een hele lichte infectie en het is ook al 9 weken geleden.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
belly89 schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:15:
Wat let je om de politiek in te gaan? Met jou aan het roer wordt Nederland weer een pracht land lijkt me! En het betaalt ook nog veel beter dan een baan in de supermarkt ;)
Lokale politiek is het overwegen waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:28
Weissbier schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Lokale politiek is het overwegen waard :)
Succes alvast :) betekent wel dat Rutte nog even blijft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Osiris schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 15:11:
Geen idee, maar aangezien iets zónder enig IQ wél kan poepen, geeft 't wel aardig een gebrek aan niveau waar :P
Het betekent dat die persoon vol met stront zit. Vergelijkbaar: shit for brains.

Wie de drol past, trekt hem in.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 08:36
Ik ben afgelopen week naar center parcs geweest(midweekje), en sinds gister kreeg ik een beetje last van mijn keel en verkouden.
Vanmorgen een zelf test gedaan... ik dacht eerst negatief. (na 5min)
Later keek ik weer.. en toen zag ik een heel licht streepje bij de T .

Daarna 3 zelf testen gedaan, en allemaal negatief ...
Hoe groot is de kans dat ik het heb?

Voor de zekerheid heb ik mij vanmiddag laten testen bij het ggd ... hoe lang duurt zo'n uitslag gemiddeld in de praktijk? Op de website staat binnen 24/48 uur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
Als je vanavond je bed in gaat en morgenvroeg opstaat, dan heb je zeer waarschijnlijk de uitslag al in de mailbox. In de regel is het wel sneller dan 24 uur is mijn ervaring.

PS ik dacht dat de GGD ging stoppen met testen? Dat alleen nog kwetsbare groepen getest gingen worden? Of heb ik iets gemist? Ik kijk nooit de persconferenties, dus lees enkel snel de samenvattingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Weissbier schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:15:
Als je vanavond je bed in gaat en morgenvroeg opstaat, dan heb je zeer waarschijnlijk de uitslag al in de mailbox. In de regel is het wel sneller dan 24 uur is mijn ervaring.

PS ik dacht dat de GGD ging stoppen met testen? Dat alleen nog kwetsbare groepen getest gingen worden? Of heb ik iets gemist? Ik kijk nooit de persconferenties, dus lees enkel snel de samenvattingen.
Het advies van het OMT was om alleen nog kwetsbare groepen te testen als omikron over zijn top heen was. En het advies was ook om zelftesten dan gratis te maken. Ik denk dat het eerste wellicht wel aangekondigd gaat worden op de eerstvolgende persco, het tweede niet.
Wat betreft je visie op onze politiek, bij de op eens laatste verkiezingen hoorde ik de volgende zin in mijn omgeving: "als het volk echt wat te zeggen heeft dan zouden ze ons niet laten stemmen". >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Aggressor schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:06:
Ik ben afgelopen week naar center parcs geweest(midweekje), en sinds gister kreeg ik een beetje last van mijn keel en verkouden.
Vanmorgen een zelf test gedaan... ik dacht eerst negatief. (na 5min)
Later keek ik weer.. en toen zag ik een heel licht streepje bij de T .

Daarna 3 zelf testen gedaan, en allemaal negatief ...
Hoe groot is de kans dat ik het heb?

Voor de zekerheid heb ik mij vanmiddag laten testen bij het ggd ... hoe lang duurt zo'n uitslag gemiddeld in de praktijk? Op de website staat binnen 24/48 uur..
Hier precies zelfde qua zelftesten. Eerste uur na kijken niks, daarna (volgens test dan onbetrouwbaar) gekeken en heel licht streepje bij de T.
Dag erna kreeg ik wat meer klachten en toen naar GGD en positief (zelftest was nog steeds negatief, die werd pas dag later positief).
Getest 13:45, uitslag 02:00 (meesten die ik nu hoor hebben binnen 12 uur de uitslag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmrh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-08-2024
zacht schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:36:
[...]

Het advies van het OMT was om alleen nog kwetsbare groepen te testen als omikron over zijn top heen was. En het advies was ook om zelftesten dan gratis te maken. Ik denk dat het eerste wellicht wel aangekondigd gaat worden op de eerstvolgende persco, het tweede niet.
Wat betreft je visie op onze politiek, bij de op eens laatste verkiezingen hoorde ik de volgende zin in mijn omgeving: "als het volk echt wat te zeggen heeft dan zouden ze ons niet laten stemmen". >:)
Er komt voorlopig geen persco meer, zo zei Kuipers de laatste keer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Of zulke mensen een punt hadden of niet, is pas achteraf goed te zien. In 2 jaar is de wereld aardig veranderd. Zeggen dat het allemaal meeviel is in dezelfde lijn als zeggen dat de pandemie/ maatschappelijke ontwrichting nu wel voorbij is: hopelijk wel maar we moeten dat nog zien.

Wie weet komt er een nieuwe variant en komt alle qr-gedoe dubbel weer terug, is een dreigende oorlog reden om meer maatregelen in te voeren bovenop wat al bedacht is, of klimaatverandering etc. Het is ook een incrementeel proces waardoor je lang niet altijd doorhebt welke implicaties iets heeft/gaat hebben.

Over 2 tot 5 jaar nog eens terugblikken en nu maar duimen dat het inderdaad meeviel :)

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@TerraGuy Wat je nu zegt vind ik erg gevaarlijk. Denken dat alles met elkaar verbonden is, dat onze regering een oorlog elders een reden vindt om "de burger hier te onderdrukken" (dat schrijf je niet zo letterlijk, maar dat proef ik er wel uit).

En ja, wellicht komt de CoronaCheck weer terug als een andere variant de kop op steekt. Is dat dan een teken dat onze "evil overheid" er op uit is om al onze vrijheden af te pakken, zoals sommige conspiracy theory-adepten denken? Of is dat gewoon wat het is: maatschappelijke ontwrichting voorkomen door inzet van technologie, waarbij proportionaliteit en effectiviteit weldegelijk gewogen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Osiris schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:08:
@TerraGuy Wat je nu zegt vind ik erg gevaarlijk. Denken dat alles met elkaar verbonden is, dat onze regering een oorlog elders een reden vindt om "de burger hier te onderdrukken" (dat schrijf je niet zo letterlijk, maar dat proef ik er wel uit).

En ja, wellicht komt de CoronaCheck weer terug als een andere variant de kop op steekt. Is dat dan een teken dat onze "evil overheid" er op uit is om al onze vrijheden af te pakken, zoals sommige conspiracy theory-adepten denken? Of is dat gewoon wat het is: maatschappelijke ontwrichting voorkomen door inzet van technologie, waarbij proportionaliteit en effectiviteit weldegelijk gewogen worden?
Het hoeft niet altijd een duidelijk uitgestippeld evil plan te zijn, het is wel een richting waarin we opgaan. Met goede redenen, of minder goede redenen. Terrorisme en kinderporno zijn bijv redenen die steeds de kop opsteken om bepaalde maatregelen in te voeren, en wie kan nu tegen bestrijding daarvan zijn?

Nu is het een QR-code, straks kan het sneller met gezichtsherkenning, handig toch? Eerst alleen op het vliegveld (daar is de controle altijd het grootst), daarna bij bepaalde gevoelige plekken, daarna sijpelt het langzaamaan de maatschappij in. Ik zie het zomaar gebeuren, want het kan allemaal eenvoudig tegenwoordig. Weer een stukje privacy weg. Naast terrorisme en kinderporno kan nu ook volksgezondheid als argument worden gebruikt. Dat is allemaal leuk, als goed onderzoek en tegenwicht hun plaats hebben. Maar zoals je hebt gezien blaast een Kuipers (De Jonge net zo) de cijfers graag op tot het maximale waarbij hij nog net niet keihard liegt (of eigenlijk al wel). Waarom doen ze dat toch zo graag? Als het aan hen lag zaten we nu in een 2G-maatschappij met controle in de horeca, op het werk, niet-essentiële winkels etc. Zelfs als het niet meer nodig was, want 'voor de zekerheid' of een ander excuus. Proportionaliteit goed afwegen? Mooie woorden van Kuipers, maar zijn handelen lijkt daarmee niet (altijd) in overeenstemming.

Een oorlog wordt graag uitgebuit om problemen van eigen land af te leiden of macht te vergroten. BoJo is bijv maar wat blij dat de aandacht van hem af is. Biden kan er baat bij hebben om zich krachtig te tonen en daarmee herverkozen te worden. Hell, Poetin start misschien (mede) om die reden de oorlog: afleiding van economische problemen in Rusland en hij toont zich een krachtige leider. Nood breekt wet, dan kan er opeens veel meer.

Soms is het conspiracy, soms is het projecteren naar de toekomst: wat als we deze kant blijven opgaan, waar kunnen we uitkomen? Wat gaat er allemaal mogelijk zijn? Hoe komen we er weer uit, gezien het feit dat eenmaal ingevoerd moeilijk weer uitgefaseerd betekent zelfs als het niet meer nuttig is? Wat als er opeens een minder democratische leider aan de macht komt? Willen we dan een compleet opgetuigd, steeds verder uitbreidend controlesysteem hebben liggen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
TerraGuy schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:18:
[...]

Als het aan hen lag zaten we nu in een 2G-maatschappij met controle in de horeca, op het werk, niet-essentiële winkels etc. Zelfs als het niet meer nodig was, want 'voor de zekerheid' of een ander excuus.
Dit is mijns inziens echt je reinste kolder. :/ Als je écht zo weinig vertrouwen hebt in onze bestuurders, dan ben ik bang dat ik hierbij ook de grens trek en niet meer met je in discussie ga. Dit, omdat je in mijn ogen blijkbaar al teveel in de conspiracy theory-hoek zit en niet meer fatsoenlijk na kunt denken. Dan kan ik nog zo veel argumenten noemen, terwijl dat, verwacht ik, toch al geen nut meer heeft.

Ik heb vertrouwen in onze democratie en onze rechtstaat. Ja, politiek is soms een hellend vlak de verkeerde kant op, helemaal mee eens, maar onze "checks & balances" zoals ze dat in de VS zo "mooi" noemen (da's weer een heel andere discussie, politiek in de VS :+) zullen uiteindelijk werken, daar ben ik van overtuigd.

[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 27-02-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy

TerraGuy

Osiris schreef op zondag 27 februari 2022 @ 14:28:
[...]

Dit is mijns inziens echt je reinste kolder. :/ Als je écht zo weinig vertrouwen hebt in onze bestuurders, dan ben ik bang dat ik hierbij ook de grens trek en niet meer met je in discussie ga. Dit, omdat je in mijn ogen blijkbaar al teveel in de conspiracy theory-hoek zit en niet meer fatsoenlijk na kunt denken. Dan kan ik nog zo veel argumenten noemen, terwijl dat, verwacht ik, toch al geen nut meer heeft.

Ik heb vertrouwen in onze democratie en onze rechtstaat. Ja, politiek is soms een hellend vlak de verkeerde kant op, helemaal mee eens, maar onze "checks & balances" zoals ze dat in de VS zo "mooi" noemen (da's weer een heel andere discussie, politiek in de VS :+) zullen uiteindelijk werken, daar ben ik van overtuigd.
Je bent erg snel met je - mijn inziens oppervlakkige - conclusie over mij en over wat had gekund. Kijk even naar onze oosterburen om te zien dat het echt niet vergezocht is, aangezien ze dat tot vorige week nog hadden (op de werkvloer na). Maar prima hoor, toch te mooi weer om te discussiëren :) We gaan het zien in de komende jaren, ik hoop het je helpen dat het allemaal goed blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 08:36
geenstijl schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:53:
[...]
Hier precies zelfde qua zelftesten. Eerste uur na kijken niks, daarna (volgens test dan onbetrouwbaar) gekeken en heel licht streepje bij de T.
Dag erna kreeg ik wat meer klachten en toen naar GGD en positief (zelftest was nog steeds negatief, die werd pas dag later positief).
Getest 13:45, uitslag 02:00 (meesten die ik nu hoor hebben binnen 12 uur de uitslag)
De uitslag kreeg ik de volgende dag binnen.
Negatief.....

Maar ik ruik nu helemaal niks meer...een hele sterke parfum ook niet.

Misschien heb ik het begin vorige week gehad. (En heb ik er niks van gemerkt..geboosterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Hier in Brabant in mijn omgeving zijn al de eerste Carnavals-katers gesignaleerd die positief uitvielen. Ik ben benieuwd welk effect het uiteindelijk gaat hebben.

[ Voor 1% gewijzigd door zacht op 01-03-2022 19:00 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

zacht schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:03:
Hier in Brabant in mijn omgeving zijn als eerste Carnavals-katers gesignaleerd die positief uitvielen. Ik ben benieuwd welk effect het uiteindelijk gaat hebben.
In mijn omgeving al 10 carnavals gerelateerde positieve zelftests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
vandaag 1 maart en de eerste pagina's van Pfizer zijn vrij gegeven waaronder 8 pagina's van bijwerkingen die bekend waren bij Pfizer!

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Kol Nedra schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:52:
vandaag 1 maart en de eerste pagina's van Pfizer zijn vrij gegeven waaronder 8 pagina's van bijwerkingen die bekend waren bij Pfizer!
En hoeveel ervan zijn onbekend bij de rest van de wereld en wel van belang/veel voorkomend?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Wellicht ook wel een idee om de bron/een link te vermelden? En "de eerste pagina's van Pfizer", wat bedoel je daar überhaupt mee?

Je snapt hopelijk zelf ook wel dat je post op deze manier kant noch wal raakt hè? 8)7

[ Voor 67% gewijzigd door Osiris op 01-03-2022 22:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06:40

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Kol Nedra schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:52:
Grote onzin, zie ook:

Dit is gewoon desinformatie (en dan nog extreem doorzichtig ook).

[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 01-03-2022 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ZieMaar! schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:11:
[...]

Grote onzin, zie ook:
[Embed]

Dit is gewoon desinformatie (en dan nog extreem doorzichtig ook).
Mag desinformatie tegenwoordig blijven staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Serieus? Oh god, mensen zijn echt te dom om te poepen tegenwoordig hè.

Niet omdat ze iets wat bedoeld is voor professionals niet snappen, maar omdat ze als leek denken iets wat voor professionals bedoeld is te snappen, wat dus vervolgens volstrekt niet zo is. Dán ben je een domme oetlul..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Osiris schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:35:
Serieus? Oh god, mensen zijn echt te dom om te poepen tegenwoordig hè.

Niet omdat ze iets wat bedoeld is voor professionals niet snappen, maar omdat ze als leek denken iets wat voor professionals bedoeld is te snappen, wat dus vervolgens volstrekt niet zo is. Dán ben je een domme oetlul..
Ik stelde dan wel serieus vragen. De complete context ontbrak.

Waarschijnlijk staat er in koeienletters wat het is en denkt een figuur Engel (of elke andere gek) dat dat dus heel erg is.
Ze mogen zich niet aan de regels houden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Flink klachten hier, gelukkig bestaat er voor mijn werkveld testen met prioriteit. Eerstvolgende mogelijkheid: vrijdagmiddag |:(
De teststraat hier is sinds vandaag ook zonder afspraak te bezoeken, dus dat dan maar gedaan. Toen ik er aan kwam snapte ik meteen waarom die prio-afspraak pas vrijdag kon: er stond een hele hele hele lange rij buiten. Iets met Carnaval. Dan maar vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 22:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Het is inmiddels 2,5 week geleden dat ik positief was en 1,5 week klachtenvrij. Maar damn ik ben er nog lang niet bovenop. Rare shit hoor. :/

Weinig energie, slechte concentratie en zo nu en dan duizeligheid oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 00:07

the mod man

iets van beeldmaker

Gisteren voor de derde keer positief getest, werken in de evenementen sector :'(

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:37
Hier ook twee dagen achter elkaar een positieve zelftest. :(
Geen idee waar ik het opgelopen zou moeten hebben.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Teijgetje schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:39:
Hier ook twee dagen achter elkaar een positieve zelftest. :(
Geen idee waar ik het opgelopen zou moeten hebben.
Het virus zit overal dus waar je ook maar met mensen in contact komt kan je het oplopen. (En dat is verder helemaal niet erg meer)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:35

Crazy D

I think we should take a look.

Beekforel schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 19:48:
Het is inmiddels 2,5 week geleden dat ik positief was en 1,5 week klachtenvrij. Maar damn ik ben er nog lang niet bovenop. Rare shit hoor. :/

Weinig energie, slechte concentratie en zo nu en dan duizeligheid oid.
Na 2,5 maand zijn dat nog steeds de klachten die ik heb :/ Hoop voor je dat het snel beter gaat.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dennis1812 schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Mag desinformatie tegenwoordig blijven staan?
Lijkt mij best nuttig om zo'n nieuw verhaal even goed te duiden. Dit gaat geheid op de verjaardagsfeestjes terugkomen en door het hier even vakkundig van commentaar te voorzien kunnen we daar ook tegen de "wist je dat" verhaaltjes van de wappies in gaan.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:37
Ankona schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:45:
[...]

Het virus zit overal dus waar je ook maar met mensen in contact komt kan je het oplopen. (En dat is verder helemaal niet erg meer)
Dat is jouw mening.
Ik ben weer 5+1 dagen in isolatie, als het meevalt, en dat kost me als zzp-er dus weer klauwen geld.
Nog afgezien van de klachten.

Maar als jij het niet erg meer vindt mag je natuurlijk de gederfde inkomsten aan mij overmaken. Ik reken €45, ex/uur.

Verder ben ik het met je "en dat is helemaal niet erg meer" volledig oneens.
Je doet alsof nu het endemisch is het virus onschadelijk is geworden. Dat is dus de grootste misvatting die je kunt hebben.
Er gaan nog steeds mensen het ziekenhuis in, er overlijden nog steeds mensen aan, ook al is de Omicron-1 variant wat milder.
Maar gezien het nu ongebreideld rondwaart, endemisch betekent "zal er voor altijd zijn", kun je er op wachten dat er een nieuwe gevaarlijkere variant op gaat duiken en we terug bij af zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Teijgetje op 03-03-2022 09:01 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-10 22:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Crazy D schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 08:47:
[...]

Na 2,5 maand zijn dat nog steeds de klachten die ik heb :/ Hoop voor je dat het snel beter gaat.
Ja maar!! Het is maar een griepje!!1 toch?!

Beterschap! :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-10 21:14

codex

Geen OpenAI agent :)

Morgenavond zou ik voor het eerst weer een feestje pakken, had morgenmiddag een afspraak voor testen voor toegang. De afgelopen 3 dagen een beetje rauwe keel en soms een wat waterige neus. Maar hooikoorts al sinds januari (superleuk in een bos wonen), dus ik dacht: "laat ik toch maar even testen":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hB5UMlMKAND60HdF_TRDDyyqjRE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s1WIa6SSqLgUR9EANubfCtiW.jpg?f=fotoalbum_large

Nog een tweede test gedaan, zelfde resultaat... Helaas!

Voel me verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
@codex Zal wel positief zijn idd, maar hij is wel heel lichtjes, wellicht goed idee om toch even voor de zekerheid bij de GGD te bevestigen middels PCR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
codex schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:38:
Morgenavond zou ik voor het eerst weer een feestje pakken, had morgenmiddag een afspraak voor testen voor toegang. De afgelopen 3 dagen een beetje rauwe keel en soms een wat waterige neus. Maar hooikoorts al sinds januari (superleuk in een bos wonen), dus ik dacht: "laat ik toch maar even testen":
[Afbeelding]

Nog een tweede test gedaan, zelfde resultaat... Helaas!

Voel me verder prima.
Yep, dat is een duidelijke positieve test helaas. Mijn zelftest is nog steeds negatief, mijn klachten worden ook minder. Morgen naar de GGD. Waar ik overigens niet eens heen zou gaan als ik een positieve zelftest had, dan ging ik gewoon 5 dagen in quarantaine (er van uitgaande dat mijn klachten aan het einde van die 5 dagen 24 uur weg zijn, anders langer).
Sterkte daar in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Osiris schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:54:
@codex Zal wel positief zijn idd, maar hij is wel heel lichtjes, wellicht goed idee om toch even voor de zekerheid bij de GGD te bevestigen middels PCR.
Ik heb een afspraak voor morgen. Mijn stiefdochter, die een aantal keer bij ons is geweest, ook positief. Zelfde vage streepje.

Mijn vrouw nog steeds niks. Duimen dat dit het is, dan is het prima. Als ik morgen niet weg zou gaan had ik mij niet eens getest, zo minimaal zijn mijn klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

zacht schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 19:22:
[...]

Yep, dat is een duidelijke positieve test helaas. Mijn zelftest is nog steeds negatief, mijn klachten worden ook minder. Morgen naar de GGD. Waar ik overigens niet eens heen zou gaan als ik een positieve zelftest had, dan ging ik gewoon 5 dagen in quarantaine (er van uitgaande dat mijn klachten aan het einde van die 5 dagen 24 uur weg zijn, anders langer).
Sterkte daar in ieder geval.
Jij ook sterkte, heftige klachten?
Pagina: 1 ... 72 ... 85 Laatste

Let op:
De persoonlijke afweging om je te vaccineren kun je hier bespreken. Echter we gaan hier geen medische discussies voeren over de werking van het vaccin of eventuele bijwerkingen. Daar zijn de overige topics voor en voor persoonlijke medische kwesties: bespreek dit met je eigen specialist.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 13

Let op: het themaforum gaat sluiten: ZieMaar! in "Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic"